Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

madmaus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb in den haag ook problemen.

Gigantische ping van >500ms.

Hopelijk snel opgelost
Momenteel is alles hier ook sluggy. Latency test laat 500 msec en hoger zien :(
De snelheid is wel ok trouwens, dwz de download snelheid. De uploadsnelheid in plm 33% trager dan normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 20-01-2010 22:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week AiE Extra besteld. Vandaag al binnen.

Veel gezeur met aansluiten en de modem (wilde niet activeren, helpdesk lukte het 2x ook niet).

Ineens doet de modem het en haal via astraweb, 5,9 MB/s. Best netjes als je 800 kb/s gewend bent van adsl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
ik krijg sinds vandaag af en toe ineens dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/689145206.png

Niet dat ik het erg vind. ik heb aie-extra. via de speedtest van ziggo zelf krijg ik netjes 48mb down en een 100mb .bin bestand downloaden gaat op de ene computer met ongeveer 2MB per seconde en op de andere met 1.5 - 1.8MB per seconde. Het is mij een raadsel waarom dit dus wel zo langzaam is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 20:13
Heb hier sinds een weekje erg veel last van packetloss zowel naar nu.nl toe als naar een eigen domein bij een bekende NL webhoster flinke packetloss na eerste hop. Probleem van packetloss zit niet intern maar ligt bij Ziggo. Een mtr commando naar de router geeft namelijk geen problemen. De packetloss naar nu.nl is na 1200 packets zo'n 53% dat is nogal veel imo.

Zal van het weekend eens de router vervangen door een ander, als het probleem dan nog aan blijft Ziggo maar eens lastig vallen dat er wat stuk is.

p.s. Ubee modem...

En volgens de site zijn er werkzaamheden.
Lopende Werkzaamheden van dinsdag 12 januari 08:00 uur tot woensdag 31 maart 16:00 uur
Ja zo kan ik ook werkzaamheden uitvoeren en dan tegen de klant zeggen dat er werkzaamheden zijn als hij/zij een probleem heeft.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

[ Voor 22% gewijzigd door Xiqum op 20-01-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Helaas flipt de modem weer. Had hem even van de stroom afgehaald en krijg weer dezelfde taferelen als eerder op de dag.

Gelukkig dat er vrijdag al een monteur geplanned stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week vrijdag een Ubee modem ontvangen van Ziggo, volgens de postpakketbezorger wegens de aankomende snelheidsverhogingen in Den Haag (postcode 2531).

Leuk en aardig, maar mijn motorola modem deed het sinds ik hem heb, vorig jaar april, prima, ik heb trouwens AIO Plus (eur 50.99).
Er zat trouwens een brief bij van Ziggo met activatie code en wachtwoord, en werd er in de brief gemeldt over een modem voor de aankomende verhogingen, hoeveel stond er niet in.

Het aanmelden en activeren van de Ubee modem ging prima, evenals de firmware update die hij nodig had, dat ging volgens de brief automatisch.

Ik heb tot gisteren kunnen surfen zonder gekke problemen, wel ging het Ubee modem om de ongeveer 3 uur opnieuw opstarten, daarna kon ik weer snel verder surfen.

Zover het goede nieuws :)

Sinds gisteren is de modem elke keer aan het herstarten (alle lampjes uit behalve power en ethernet, daarna gaat de down, up een vinkje en dan telefonie aan, waarop de modem de hele reeks weer herhaald....

Ik heb ongeveer 30 minuten kunnen surfen 's avonds, daarna vond de modem het welletjes.

Mijn digitale tv blijft gelukkig wel werken als de modem het opgeeft, de kabels en wandkontaktdoos heb ik geinstalleerd sinds ik in april vorig jaar Ziggo nam, dus ik mag aanmenem dat dat nog steeds in orden is.

Modem is trouwens aangesloten op de speciale coaxkabel die in het doe het zelf pakket zat van AIO, modem staat ongeveer 50 cm van de wandkontaktdoos af, waar de groene kabel van Ziggo mijn huis binnenkomt.

Mijn vraag:

is het nog de moeite waard om Ziggo te bellen over de prolemen die ik heb met Ubee modem, of wachten op betere tijden van dit modem, aangezien veel mensen hier op Tweakers problemen hebben met dit modem.

En ja, ik zit nu fijn te surfen met mijn telfort 3G surf abo.
(gelukkig maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Zit ook in Den Haag (2574), dus wie weet hebben we geluk en is het morgen verholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moet zeggen dat ik (3522, Utrecht) al een week of anderhalf geen last meer heb gehad van disconnects met de Ubee.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie enig idee hoe ver van te voren je bestelling arriveert? Mijn abo AI+ gaat 2 febr in.
Bij ziggo kon niemand mij helpen...euhm....
Ook niet als ik inlog trouwens, daar staat bij lopende bestelling iig niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:58
Ik kan via Ziggo gewoon NIET in Oost Europa komen sinds gisteren middag.
Wanneer ik over ga op de ADSL verbinding die er nog ligt gaat het perfect, maar zodra ik weer verbind met mijn Ziggo verbinding(en) dan wordt ie in Amsterdam afgekapt. Denk dat er meer aan de hand is, iets met peeringpartners die niet meewerken denk?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:08:
Hebben jullie enig idee hoe ver van te voren je bestelling arriveert? Mijn abo AI+ gaat 2 febr in.
In de week voordat je modem komt ontvang je een brief, wanneer Ziggo aangeeft dat je abonnement 2 feb ingaat ontvang je de brief waarscheinlijk in de week daar voor, Het modem wordt vaak vlak voor de opleveringsdatum bezorgt. Dit zou dus in jou geval best op Zaterdag of maandag kunnen gebeuren.
De status op de website loopt zeker in het geval van een nieuwe aansluiting iets achter met de relaliteit.
Het klopt dus ook dat qua status melding op de Ziggo website niets wijzer wordt.

Succes!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 22:32
Ik had eerst internet Z3 en tv als aparte onderdelen besteld. Dus ik betaalde zo'n 67 euro. Later kwam ik erachter dat je ook AIE-extra voor hetzelfde geld kon aanschaffen. Ik ben van producten veranderd. Maar nu krijg ik weer een nieuw installatie pakket. Waarschijnlijk hetzelfde. Ik kan nu bellen, internetten en tv kijken met mijn huidige pakket.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/689555784.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/689626816.png

En ineens doet de modem het weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 13:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:08:
Hangt er vanaf wanneer je besteld hebt. Bij mij duurde het 11 werkdagen en je abonnement gaat pas in vanaf het moment dat je het gebruikt!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:53:
[...]

dus als je nu de decoder terug zou brengen naar de mediamarkt (en ziggo uiteindelijk betaald) heb je 360 euro verdiend?
onvoorstelbaar dat ziggo dit toelaat 8)7
Dit gaan ze niet snel terugverdienen?
Ziggo is toch die 360 euro kwijt, of ik nou wel niet die decoder terugbreng.
Als ik dat wel zou doen.. dan ben ik 360 euro rijker.. maar heb dan geen decoder meer en je krijgt ze ook niet meer voor 99 eurie bij ziggo.
dus schiet ik daar natuurlijk helemaal niets mee op... maar in theorie zou dat kunnen >:)

De reden dat ze me tegemoet komen is dat ik al 2,5 maand!!!! :( :( zat te wachten op mijn AiE!!
Ik ben nog lang niet klaar met Ziggo! Maar goed het werkt nu wel erg goed.

Heb gisteren bij de MM de Dlink DIR-655 gehaald (79,99 eurie dus nog goedkoper dan te pricewatch als je de verzendkosten meerekend!). Ik ben nu echt wel heel blij met de verbinding.
Snelheden zijn zoals ze beloofd worden..... Nu maar hopen dat dat zo blijft 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

Nox

Noxiuz

Sinds wanneer heeft MM D-Link routertjes? Wilde ook een 655, maar die was slecht leverbaar en heb dus maar voor een 825 gekozen. Prima ding, maar wel duurder. Bij de MM hadden ze enkel Sitecom en geen gigabit wan-aansluitingen (was nog leuk toen die verkoper mij beloofde dat het echt een gigabit router was en het geen problemen opleverde etc.)

Zit nu zonder email!?!?!

ping pop.quicknet.nl > timeout.
ping pop.quicknet.nl op laptop ma > timeout.

Mail checken mijn pc thunderbird > timeout
Mail checken laptop ma outlook > werkt incl. verzenden.

8)7

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:03:
Sinds wanneer heeft MM D-Link routertjes? Wilde ook een 655, maar die was slecht leverbaar en heb dus maar voor een 825 gekozen. Prima ding, maar wel duurder. Bij de MM hadden ze enkel Sitecom en geen gigabit wan-aansluitingen (was nog leuk toen die verkoper mij beloofde dat het echt een gigabit router was en het geen problemen opleverde etc.)

Zit nu zonder email!?!?!

ping pop.quicknet.nl > timeout.
ping pop.quicknet.nl op laptop ma > timeout.

Mail checken mijn pc thunderbird > timeout
Mail checken laptop ma outlook > werkt incl. verzenden.

8)7
MM in Zwolle heeft Linksys/sitecom/Dlink/netgear routers staan..
Genoed keus dus ;)
De D-link 825 schijnt problemen te hebben met sommige modems van Ziggo..
Check de forums hier maar eens. Daarom ben ik bij de ( wat oudere) DIR-655 gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Genoed keus dus ;)
Check de forums hier maar eens. Daarom ben ik bij de ( wat oudere) DIR-655 gebleven.
Goed om te weten!! scheelt weer verzendkosten. Ik kom namelijk regelmatig in MM Zwolle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Genoed keus dus ;)
Mijn 825 heeft hier geen last van, maar ik ken de problemen. Handmatig op 1000mbit staan alles en werkt als een tiet, 5800 kb/s zonder problemen (hoewel de laatste tijd wel wat dropjes en wat packetloss).

Maar de 655 schijnt er ook wel last van te hebben.

EDIT:

Mailprobleem opgelost. Wachttijd voor verbinding had ik op 0 gezet ipv 10 O-) Maar nog steeds vreemd dat ik niet kan pingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 21-01-2010 12:29 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:18
NoxiuZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:28:
Mailprobleem opgelost. Wachttijd voor verbinding had ik op 0 gezet ipv 10 O-) Maar nog steeds vreemd dat ik niet kan pingen.
pop.quicknet.nl dropt pings, pop.ziggo.nl antwoord wel. Resolved wel naar IP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:
[...]

Goed om te weten!! scheelt weer verzendkosten. Ik kom namelijk regelmatig in MM Zwolle :D
Check wel ff de pricewatch voordat je wat bij de MM koopt!
zag dat de DIR-855 225€ was.. da's dus weer 60 eurie te duur :+
En daar ligt nou net het gevaar van de MM. Soms kan je er werld deals krijgen en aan de andere kant betaal je zwaar te veel als je niet uitkijkt. Onderhandelen met die gasten is me nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:17:
[...]

Check wel ff de pricewatch voordat je wat bij de MM koopt!
zag dat de DIR-855 225€ was.. da's dus weer 60 eurie te duur :+
En daar ligt nou net het gevaar van de MM. Soms kan je er werld deals krijgen en aan de andere kant betaal je zwaar te veel als je niet uitkijkt. Onderhandelen met die gasten is me nog nooit gelukt.
Ik onderzoek meestal wel van te voren als het iets belangrijks is (zodat ik geld kan besparen en geen miskoop bega, want ja, ik ben en blijf een nederlander :)). Het wordt waarschijnlijk de D-Link 655 of de Netgear WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 11:07

Amiet01

Master_A

NoxiuZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:28:
[...]

Mijn 825 heeft hier geen last van, maar ik ken de problemen. Handmatig op 1000mbit staan alles en werkt als een tiet, 5800 kb/s zonder problemen (hoewel de laatste tijd wel wat dropjes en wat packetloss).

Maar de 655 schijnt er ook wel last van te hebben.

EDIT:

Wat voor problemen zijn er dan met de Dir655? Ik heb hem namelijk ook, maar heb af en toe last van dat de verbinding in Newsleecher constant een hickup heeft (dus 3 sec snel 1 sec niets etc..)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Inmiddels enkele weken content mijn nieuwe WRT610N v2 in gebruik met daarop DD-WRT. Werkt perfect, stabiel en snel.

Ook wireless met 2 radio's (2.4Ghz en 5Ghz) erg goed!

Kan het iedereen met een beetje kennis van computers, firmware en dat soort zaken aan te raden om een router te nemen met DD-WRT ondersteuning! Gebruik het al jaren op verschillende hardware en keer op keer verbaas ik me over de problemen welke andere mensen hebben met stock firmwares!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 16:13
Hier in Oost-Groningen geen problemen met het Ubee modem, tot op heden is de verbinding stabiel te noemen. Ook de snelheid is nog zo ongeveer zoals het hoort. Alhoewel ik natuurlijk maar wat graag die update wil hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/690255828.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Amiet01 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:54:
[...]

Wat voor problemen zijn er dan met de Dir655? Ik heb hem namelijk ook, maar heb af en toe last van dat de verbinding in Newsleecher constant een hickup heeft (dus 3 sec snel 1 sec niets etc..)
Weet je zeker dat dat niet je AV is, want met de 655 en NL heb ik geen last van haperende verbindingen (nadat ik in Kaspersky uitgezet had dat ie port 119 en 563 niet hoeft te scannen en dat de temp files van NL ook altijd ok zijn.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Tot nu toe veel problemen met de verbinding.
Als het werkt, werkt het perfect, maar helaas valt de modem veel weg.
Hopelijk is het volgende week beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 11:07

Amiet01

Master_A

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:44:
[...]

Weet je zeker dat dat niet je AV is, want met de 655 en NL heb ik geen last van haperende verbindingen (nadat ik in Kaspersky uitgezet had dat ie port 119 en 563 niet hoeft te scannen en dat de temp files van NL ook altijd ok zijn.)
Misschien een domme vraag, maar wat is NL? Ik draai momenteel Avira Antivir Premium. Het is overigens niet altijd. Meestal doet ie em gewoon goed. Ik merk wel meteen dat het misgaat wanneer ik mijn PS3 aanzet. Alsof dat signaal misschien stoort. Nou ik erover nadenk kan het mss ook iets te maken hebben met de mediaservers toch?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 10:10
Amiet01 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:28:
Misschien een domme vraag, maar wat is NL?
Newsleecher natuurlijk. Daar heb je het zelf ook over. :) Mensen korten graag dingen af.

Maar wat hebben deze router issues/verhalen etc nou met Ziggo te maken?

[ Voor 75% gewijzigd door Ascathon op 22-01-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 19:59
ik heb nou sinds ongvr 2 mnd nieuw modem van ziggo gehad, om de verhoogde snelheden aan te kunnen etc.
Nu is het zo dat er 4 flaptops opdraaien via de wlan van de router.
2x Acer (1jr oud) waarbij het internet het eingenlijk altijd goed doet. en 1x een verouderde dell, en 1x een Hp ongvr 2-3 jr oud. de laatste twee hebben vaak last van storingen met het Wireless.

Iemand enig idee hoe dit kan ? en belangrijker hoe ik dit kan verhelpen?
//Na het resetten van de modem en router (stroom af/op) werkt het meestal wel weer op alle 4.//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
def1987 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:55:
ik heb nou sinds ongvr 2 mnd nieuw modem van ziggo gehad, om de verhoogde snelheden aan te kunnen etc.
2x Acer (1jr oud) waarbij het internet het eingenlijk altijd goed doet. en 1x een verouderde dell, en 1x een Hp ongvr 2-3 jr oud. de laatste twee hebben vaak last van storingen met het Wireless.
Vaak heeft het te maken met dat de wireless router niet lekker samenwerkt met de wireless laptop/desktop. Dit kun je aan de buitenkant niet zien, en aan de specificaties ook niet.

Dus een kwestie van experimenteren. Zo heb ik de mini-PCIe-Realtek kaart van mijn Toshiba laptop vervangen door een Intel 4965AGN. Daarna NOOIT meer gezeur gehad dat de verbinding wegviel als je de laptop een stukje op de tafel ging verschuiven. Maar goed, mini-PCIe kaartjes in laptops zomaar vervangen is vrij "tricky", je moet goed onderzoeken via Google wat je mogelijkheden zijn en dan nog heb je een risico dat het helemaal niet werkt.

Het makkelijkste/goedkoopste dat je kunt proberen is dus een losse wireless USB stick kopen en die dan gebruiken in plaats van het wireless device dat in de laptops zit (Kwestie van schakelaar uitzetten aan de voorkant of zijkant). Grote kans dat het allemaal een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
Volkert schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:17:
[...]

Vaak heeft het te maken met dat de wireless router niet lekker samenwerkt met de wireless laptop/desktop. Dit kun je aan de buitenkant niet zien, en aan de specificaties ook niet.

Dus een kwestie van experimenteren. Zo heb ik de mini-PCIe-Realtek kaart van mijn Toshiba laptop vervangen door een Intel 4965AGN. Daarna NOOIT meer gezeur gehad dat de verbinding wegviel als je de laptop een stukje op de tafel ging verschuiven. Maar goed, mini-PCIe kaartjes in laptops zomaar vervangen is vrij "tricky", je moet goed onderzoeken via Google wat je mogelijkheden zijn en dan nog heb je een risico dat het helemaal niet werkt.

Het makkelijkste/goedkoopste dat je kunt proberen is dus een losse wireless USB stick kopen en die dan gebruiken in plaats van het wireless device dat in de laptops zit (Kwestie van schakelaar uitzetten aan de voorkant of zijkant). Grote kans dat het allemaal een stuk beter gaat.
ik heb nog een bijgeleverde usb-wifi dongle geval van ziggo liggen, dus dat ga ik eens proberen,
dank voor de support _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
def1987 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:55:

//Na het resetten van de modem en router (stroom af/op) werkt het meestal wel weer op alle 4.//
Dit lijkt me eerder een probleem met jouw wireless router dan met Ziggo, denk dat je het beste hiervoor een apart draadje kan openen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
aramdin schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Dit lijkt me eerder een probleem met jouw wireless router dan met Ziggo, denk dat je het beste hiervoor een apart draadje kan openen.
Het is de wireless router geleverd door ziggo :+
.. ben nu nog op stage, maar zal zodra ik thuis ben usbdongle ding proberen .. dat hierboven werd aanbevolen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:38

HaTe

haat niet

Hebben meer mensen last van onmeunig langzaam internet? postcode = 7577

Demonstratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/690938123.png
AiE Plus

OPGELOST!
vaders die de bandbreedte op 40kbps zetten |:(

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 22-01-2010 15:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
def1987 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:42:
[...]

Het is de wireless router geleverd door ziggo :+
.. ben nu nog op stage, maar zal zodra ik thuis ben usbdongle ding proberen .. dat hierboven werd aanbevolen ..
Aha sorry dat had ik niet meegekregen. Alvast veel suc6! Ben zelf geen van meegeleverde apparatuur, al helemaal niet als het om een Wireless Router gaat :) Daar gaat bij mij altijd zorgvuldig onderzoek + gewik en geweeg aan vooraf (heb nu de Netgear WNDR3700 waar ik erg tevreden over ben).

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 22-01-2010 15:58 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
Heb vorige week mijn Alles in 1 plus omgezet naar extra en krijg volgende week het nieuwe modem al en die nieuwe snelheden:) Ben benieuwd

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

HaTe schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:38:
Hebben meer mensen last van onmeunig langzaam internet? postcode = 7577

Demonstratie:
[afbeelding]
AiE Plus

OPGELOST!
vaders die de bandbreedte op 40kbps zetten |:(
Lekker handig :)

Maar goed dat ik thuis de baas van de verbinding ben. Daarnaast weet m'n vader niet eens hoe hij in de router kan komen en al wist hij dat wel, hij weet het wachtwoord niet :P

-- Edit: ook nog wat nuttigs toevoegen - sinds twee weken Ziggo internet via het AiE Extra pakket, in het begin heel even problemen gehad met snelheid maar uiteindelijk na een reboot nu al ruim twee weken netjes m'n 120 megabit -- met een Ubee modem dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 22-01-2010 17:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
knny schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:29:
Heb vorige week mijn Alles in 1 plus omgezet naar extra en krijg volgende week het nieuwe modem al en die nieuwe snelheden:) Ben benieuwd
Zo ik ben benieuwd of je die wel krijgt zo snel hoor.

Er zijn vele met mij die in december hebben besteld en nog steeds op het hele pakket wachten.

Omdat de cisco decoder voorlopig niet komt wordt enkel het modem opgestuurd maar zelfs daar zit al vertraging op :S

De HD wist mij te vertellen vandaag dat de uitlevering van de modems naar klanten die op 08-01 het binnen zouden krijgen nog niets hebben ontvangen.

Hoe betrouwbaar is de HD?

anyway ik hoop dat je het wel krijgt volgende week. ;)

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 15:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

mijn internet ligt er vannavond constant uit, (utrecht centrum) even verbinding, en weer weg, probleem ligt niet bij de router.
meer mensen dat probleem momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier in Den Haag deed gisternacht het internet het helemaal niet meer. Vandaag wel, maar sinds een paar uur is het ontzettend traag, download zit tussen de 300-500KB/s, upload zit wel gewoon op 550KB/s.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04

TFHfony

Professional Weirdo

HKS-Skyline schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:07:
mijn internet ligt er vannavond constant uit, (utrecht centrum) even verbinding, en weer weg, probleem ligt niet bij de router.
Hier in Breda net ook een hickup. Maar na een paar minuten was de boel weer up.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Hier in vianen lag internet er vanavond ook 2 keer uit. Na wat leek op en spontane reset van de ubee deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Even een klein stukje insiders info aangezien ik weet dat er nog altijd een hoop mensen met spanning aan het wachten zijn op de firmware update.

25 Januari komt Ubee met een nieuwe build van de firmware, deze zal gedurende week 4 getest worden en als alles verder naar planning verloopt, zal de nieuwe firmware vanaf 1 feb wordt uitgerold. En ja, de originele planning was 16 nov.

Dit alles uiteraard onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 22:51
Nadat ik dus na 2 weken met Ziggo (dat ik Alles-in-1 Plus had besteld via de website) bel en te horen krijg dat ik niet in het systeem stond en daarna via de telefoon besteld had kreeg ik de bevestigingsbrief en daar staat in Digitale ontvanger: € 49,00 terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik de HD ontvanger wou van € 99,00 kan ik daar dus weer achteraan bellen. Wat een gedoe allemaal sjonge jonge :(

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16
HKS-Skyline schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:07:
Hier in regio Den Haag hetzelfde probleem. Erg vervelend.. maar het ligt dus duidelijk bij Ziggo.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
bron?
Hathor schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:13:
Even een klein stukje insiders info aangezien ik weet dat er nog altijd een hoop mensen met spanning aan het wachten zijn op de firmware update.

25 Januari komt Ubee met een nieuwe build van de firmware, deze zal gedurende week 4 getest worden en als alles verder naar planning verloopt, zal de nieuwe firmware vanaf 1 feb wordt uitgerold. En ja, de originele planning was 16 nov.

Dit alles uiteraard onder voorbehoud.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Ubee en Ziggo Dispatch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Whoehoe! 6 weken na de mailing heeft Ziggo woord gehouden en ons AiE+ geupgrade naar 30/4!
@raven: hoe zit het bij jou?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:32:
Whoehoe! 6 weken na de mailing heeft Ziggo woord gehouden en ons AiE+ geupgrade naar 30/4!
Alles In 1 Extra ? dan zou je toch wel 50/5 moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:08:
[...]
Alles In 1 Extra ? dan zou je toch wel 50/5 moeten hebben ;)
"+" is toch gewoon een "plus"? :?

Anyway, in Breda nog niets gemerkt van upgrades. Mijn "extra" is nog steeds 50 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
robvanderaart schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:14:
Nadat ik dus na 2 weken met Ziggo (dat ik Alles-in-1 Plus had besteld via de website) bel en te horen krijg dat ik niet in het systeem stond en daarna via de telefoon besteld had kreeg ik de bevestigingsbrief en daar staat in Digitale ontvanger: € 49,00 terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik de HD ontvanger wou van € 99,00 kan ik daar dus weer achteraan bellen. Wat een gedoe allemaal sjonge jonge :(
Precies zo'n soort ervaring gehad. Eind november op de site geregistreerd om mijn TV-abo om te zetten naar een AiE +. Bevestiging van bestelling via de mail, maar 2 weken later nog geen brief gehad en 't oude contract liep zo goed als af. Ik kreeg via de telefoon te horen dat ik niet in het systeem stond, alleen met mijn oude TV abonnement. Alsnog alles via de telefoon besteld en ik zou een week later op kosten van Ziggo gratis een monteur langskrijgen, dat vond ik toen erg netjes en dat betekende ook dat ik 'slechts' een week zonder internet zou zitten. Nu hebben we ongeveer een maand alles draaiende, nu doet de telefoon het niet meer en hebben we slechts een in-gesprek toon bij het opbellen of opnemen. Bovendien is de installatie van de monteur wèl op de factuur van januari terecht gekomen (€ 100,- ) terwijl die mij gratis was aangeboden. Nu kan ik dus niet gratis met het klantennr. 1200 bellen op de vaste lijn en moet ik dit dus allemaal via de mobiel gaan regelen à 10 ct/min. Wish me luck. Iemand enig idee waarom de telefoon zo raar doet ? Ligt dit misschien aan de Ubee modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Down nog steeds max ~24Mb, up uitschieters naar 4.5Mb.

Ziggo heeft verder nog niet weer gereageert, al is het mij wel opgevallen dat de modem gister en eergister een herstart heeft ondergaan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Raven schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:48:
[...]

Ziggo heeft verder nog niet weer gereageert, al is het mij wel opgevallen dat de modem gister en eergister een herstart heeft ondergaan.
Wat voor router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Raven schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:48:
[...]

Ik haal hier op twekkelerveld 30/4 steady via mn router en rechtstreeks op t modem. Heb ook het plus abo, dus alles extra is mooi meegenomen :D

[ Voor 4% gewijzigd door _Mystikal_ op 24-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 17:19
Is die upgrade van het Alles in 1 Plus er al officieel doorheen dan?
Ik zit hier nog steeds met 20/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 21:19

Yucko

One clown to rule them all !

Volkert schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:22:
[...]

"+" is toch gewoon een "plus"? :?

Anyway, in Breda nog niets gemerkt van upgrades. Mijn "extra" is nog steeds 50 Mbps.
hij brengt het onduidelijk, want hij gebruikt een "E" waar hij volgens mij een "O" moet gebruiken voor "One" van de "All in One" ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
JaJoah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
[...]
hij brengt het onduidelijk, want hij gebruikt een "E" waar hij volgens mij een "O" moet gebruiken voor "One" van de "All in One" ;)
[...]
Het hele woord "One" komt in de vocabulaire van Ziggo niet voor. Ik stel voor Ai1B, Ai1P (eventueel Ai1+) en Ai1E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Doekie19 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:03:
Is die upgrade van het Alles in 1 Plus er al officieel doorheen dan?
Ik zit hier nog steeds met 20/3
Dat niet, maar in o.a. Enschede worden de snelheden wel verhoogd. Zo hebben een aanal 50mbit klanten al 120mbit, volgens mij bij wijze van test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 21:19

Yucko

One clown to rule them all !

Volkert schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Het hele woord "One" komt in de vocabulaire van Ziggo niet voor. Ik stel voor Ai1B, Ai1P (eventueel Ai1+) en Ai1E.
Maar je bent het wel eens met het feit dat de door hem gebruikte afkorting ook niet correct was? ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hier in Den Haag zit ik nog steeds op 18 down en 2,5 up. Vroeger zat ik met ADSL op 18 down en 0,8 up. maar was ook 13 euro minder per maand kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
JaJoah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:42:
[...]

Maar je bent het wel eens met het feit dat de door hem gebruikte afkorting ook niet correct was? ;)
Whatever: AiE+, AiEPlus alles in een plus enz...
Wat opvalt is dat je "Alles in" wel vat, maar "Een" dan weer niet. Maakt niet uit, iedereen weet het weer...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
JaJoah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:42:
[...]

De grote meerderheid gebruikt 'AiE' in de Ziggo-topics (zoek er maar eens op) om Alles-in-Een aan te duiden, gevolgd door de aanduiding 'plus', '+', 'E', 'extra', etc. Loekie deed m.i. dus niks raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, het zijn de mensen die met AiE specifiek het extra pakket bedoelen die verwarrend zijn :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Asus wl-500g deluxe.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-10 13:32
Hier in Utrecht Noordwest met Ai1+ nog steeds 19,3/2,9Mbit bij ca 15ms. Soms valt 's avonds tussen 22:00 en 23:00 de verbinding een fractie van een seconde weg zodat Messenger offline gaat en mijn internetradio naar de volgende zender springt. Verder niet te merken bij downloaden of browsen. Meer mensen hier last van?
Ben trouwens wel benieuwd of ze vòòr 1 maart eindelijk een goede firmware hebben voor dat Ubee-modem, ze zijn er inmiddels al 3 maanden mee aan het puzzelen....

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
als ik de WL-500G van Asus op hardware.info invul kom ik op de volgende test results tegen;

Wireless G
Throughput WLAN -> LAN i.c.m. Centrino 2200bg [1 m.] 15.84 Mbit/s
Throughput WLAN -> LAN with Centrino 2200bg [10 meters] 17.41 Mbit/s
Throughput LAN -> WLAN with Centrino 2200bg [1 meter] 22.05 Mbit/s
Throughput LAN -> WLAN with Centrino 2200bg [10 meters] 16.66 Mbit/s

100Mbit bedraad
Throughput WAN -> LAN 37.87 Mbit

Zo te zien is was deze router in 2004 al leverbaar
http://www.hardware.info/...S_WL500g_90I9D002E023PAZ/

het lijkt er op dat je router de bottleneck voor je verbinding gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Laatst online: 14-08 16:30
Wellicht post ik nu in het verkeerde deel van het forum, maar dit is de beste match met mijn vraag.

Momenteel heb ik adsl van xs4all (adsl-only). Ik zou een download snelheid hebben van max. 20MB, dat max. begrijp ik, je zult er altijd onder zitten.
Door slechte kabels (heeft KPN toegegeven) komt mijn downloadsnelheid nooit boven de 12MB uit, wat in mijn idee nogal een groot verschil is.
Dit jaar zal vdsl2 beschikbaar komen, maar aangezien de bekabeling hier hoge snelheden niet toelaat zal ik weinig merken van deze nieuwe dienst.Om dan ook nog het TV signaal over deze bekabeling te ontvangen lijkt mij onmogelijk.

Ziggo is ook beschikbaar in onze regio, het alles-in-een pakket (met 50MB verbinding) lijkt mij erg interesant, maar wat zijn de werkelijke snelheden die gehaald worden?
Ik heb begrepen dat de totale snelheid die ziggo aanbiedt gedeeld word door het aantal huizen die op de verdeelkast zijn aangesloten, is er een manier om uit te zoeken hoeveel huizen er op een verdeelkast zijn aangesloten (ziggo zelf kan/wil deze gegevens niet geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
MarchelV schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:49:
Ziggo is ook beschikbaar in onze regio, het alles-in-een pakket (met 50MB verbinding) lijkt mij erg interesant, maar wat zijn de werkelijke snelheden die gehaald worden?
Ik heb begrepen dat de totale snelheid die ziggo aanbiedt gedeeld word door het aantal huizen die op de verdeelkast zijn aangesloten, is er een manier om uit te zoeken hoeveel huizen er op een verdeelkast zijn aangesloten (ziggo zelf kan/wil deze gegevens niet geven).
Op zo'n beetje elke pagina van dit topic staat wel ergens een screenshot van een speedtest, is je dat nog niet opgevallen?

Ook uit je tweede vraag heb ik ergens een vaag gevoel dat je je slecht ingelezen hebt. Dat je je bandbreedte moet delen met je buren is al jaren niet meer zo, ik schat toch al minstens 4-5 jaar, als het niet langer is. Ga er maar van uit dat je als Extra abonnee een snelheid haalt van 46-48 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Monteur geweest, geinstalleerd, daarna bijna alle bekabeling die monteur had aangebracht voor TV veranderd door goeie dikke kwalitiets kabels, en gaan met die banaan, heb helaas een Ubee modem getroffen, nog eigenlijk niet zoveel problemen als ik had verwacht ;) Werkt voor als nog 2/3 dagen stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarchelV schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:49:
Wellicht post ik nu in het verkeerde deel van het forum, maar dit is de beste match met mijn vraag.

Momenteel heb ik adsl van xs4all (adsl-only). Ik zou een download snelheid hebben van max. 20MB, dat max. begrijp ik, je zult er altijd onder zitten.
Door slechte kabels (heeft KPN toegegeven) komt mijn downloadsnelheid nooit boven de 12MB uit, wat in mijn idee nogal een groot verschil is.
Dit jaar zal vdsl2 beschikbaar komen, maar aangezien de bekabeling hier hoge snelheden niet toelaat zal ik weinig merken van deze nieuwe dienst.Om dan ook nog het TV signaal over deze bekabeling te ontvangen lijkt mij onmogelijk.

Ik heb begrepen dat de totale snelheid die ziggo aanbiedt gedeeld word door het aantal huizen die op de verdeelkast zijn aangesloten, is er een manier om uit te zoeken hoeveel huizen er op een verdeelkast zijn aangesloten (ziggo zelf kan/wil deze gegevens niet geven)
Ik zit (nog) bij xs4all, volgende week dinsdag wordt mijn aan sluiting opgeleverd.
Maar die snelheden.......
Ik zat bij xs4all met 8mb en die hadden teruggeschroefd naar 5, ook vanwege slechte kabels en afstand naar centrale. Als er iemand verderop 20mb aanvroeg, knalde bij mij alles eruit......werd ik weer op een ander "paartje" gezet en dan ging het weer goed, totdat iemand weer een 20mb aansluiting aanvroeg in de buurt....
Nu stap ik dus over.....maar......de snelheden zullen altijd afhankelijk blijven van afstand en hoeveel gebruikers, dus je zult je er wel van bewust moeten zijn dat als je die 50mb neemt dat je die snelheid niet haalt. Ga er maar vanuit dat je 80% haalt en pieken kan altijd naar 50mb. Ook je eigen aansluitingen en apparatuur spelen dus een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:08:
[...]

Ik zit (nog) bij xs4all, volgende week dinsdag wordt mijn aan sluiting opgeleverd.
Maar die snelheden.......
Ik zat bij xs4all met 8mb en die hadden teruggeschroefd naar 5, ook vanwege slechte kabels en afstand naar centrale. Als er iemand verderop 20mb aanvroeg, knalde bij mij alles eruit......werd ik weer op een ander "paartje" gezet en dan ging het weer goed, totdat iemand weer een 20mb aansluiting aanvroeg in de buurt....
Nu stap ik dus over.....maar......de snelheden zullen altijd afhankelijk blijven van afstand en hoeveel gebruikers, dus je zult je er wel van bewust moeten zijn dat als je die 50mb neemt dat je die snelheid niet haalt. Ga er maar vanuit dat je 80% haalt en pieken kan altijd naar 50mb. Ook je eigen aansluitingen en apparatuur spelen dus een grote rol.
Je kan er van uit gaan dat je tussen de 45 en 50mbit haalt, dat is de marge die ziggo hanteert bij het extra pakket.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
HvB83 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:09:
Ik heb m'n Ubee in de woonkamer staan, daar kom ik niet omheen. Maar om hem uit het zicht te hebben wil ik hem ondersteboven tegen een plankje monteren. Gaat dit problemen geven ivm de temperatuur of zijn er meer mensen die dit hebben gedaan? Hij is gewoon ontworpen om op z'n voetjes te staan en er zijn hier al zoveel mensen die problemen hebben met de stabiliteit, dat ik geen problemen over me af wil roepen.

Anyone?
Niemand die dit al heeft gedaan? Met andere apparatuur zou ik er nieteens over nadenken en het gewoon doen, maar gezien het grote aantal problemen bij anderen wilde ik het hier toch maar even voorleggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bullet NL schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:34:
als ik de WL-500G van Asus op hardware.info invul kom ik op de volgende test results tegen;

Wireless G
Throughput WLAN -> LAN i.c.m. Centrino 2200bg \[1 m.] 15.84 Mbit/s
Throughput WLAN -> LAN with Centrino 2200bg \[10 meters] 17.41 Mbit/s
Throughput LAN -> WLAN with Centrino 2200bg \[1 meter] 22.05 Mbit/s
Throughput LAN -> WLAN with Centrino 2200bg \[10 meters] 16.66 Mbit/s

100Mbit bedraad
Throughput WAN -> LAN 37.87 Mbit

Zo te zien is was deze router in 2004 al leverbaar
http://www.hardware.info/...S_WL500g_90I9D002E023PAZ/

het lijkt er op dat je router de bottleneck voor je verbinding gaat worden....
Dat de router (bijna) tegen de grens aan zou zitten wist ik al, maar 24Mb is nog altijd geen 37, dus verhoging waarschijnlijk nog niet doorgevoerd denk ik dan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HvB83 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:32:
[...]

Niemand die dit al heeft gedaan? Met andere apparatuur zou ik er nieteens over nadenken en het gewoon doen, maar gezien het grote aantal problemen bij anderen wilde ik het hier toch maar even voorleggen... :)
Volgens mij heb ik nog nergens gelezen dat de Ubee eruit klapt vanwege warmte, maar vanwege de firmware die niet goed overweg kan met hogere snelheden.

Dus ik denk dat je het gewoon lekker moet proberen, en als te warm wordt kun je hem nog altijd op een andere plek ophangen (maar ehh, qua luchtstroom maakt het volgens mij niks uit of hij op zijn kop hangt of normaal staat. Hij zal gewoon hetzelfde presteren denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:35
Klopt het dat je vanaf een niet-Ziggo verbinding geen gebruik kunt maken van hun SMTP server zelfs al wil je authenticatie gebruiken? Bij UPC werkte dit gewoon, maar bij Ziggo doe ik blijkbaar iets fout of kan het simpelweg niet (wat ik belachelijk zou vinden overigens maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:49:
Klopt het dat je vanaf een niet-Ziggo verbinding geen gebruik kunt maken van hun SMTP server zelfs al wil je authenticatie gebruiken? Bij UPC werkte dit gewoon, maar bij Ziggo doe ik blijkbaar iets fout of kan het simpelweg niet (wat ik belachelijk zou vinden overigens maargoed).
Ik verstuur e-mail op mijn iPhone 3GS met T-Mobile-abonnement altijd via de smtp-server "smtp.casema.nl", gespecificeerd zonder gebruikersnaam, zonder wachtwoord, poort 25 en zonder ssl. En dit werkt onderweg (thuis via Wifi werkt het natuurlijk ook).

Ik dacht dat deze smtp-server alleen via Ziggo-internet te gebruiken was, maar het blijkt dat in ieder geval via het T-Mobile-netwerk deze smtp-server ook open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:35
Zal dat eens een keer proberen dan, bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik weet dat er veel screenshots te vinden zijn van snelheden, die had ik ook al gezien.
Wat voor mij belangrijk is (en nu ook door jullie nogmaals is benadrukt) is de gemiddelde snelheid. 80% van de max. snelheid is dus "normaal"... zo'n 40MB gemiddeld genomen.

Dat je tegenwoordig geen verbinding meer deelt is inderdaad nieuw voor mij, ik had altijd gedacht dat dit nog steeds het geval was.

Een van de grote nadelen van ziggo (en van vele andere providers) is de onoverzichtelijke homepage. Ik kan nergens informatie vinden over eigen domeinen en netwerken. Wellicht dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.

1. Is het bij Ziggo mogelijk om meerdere email adressen (5 tot 10) te krijgen, elk met een aantal aliassen?
2. Het oude Ziggo/Home modem werkte alleen maar indien de computer een door Ziggo aangegeven naam had, is dit nog steeds zo of werkt het modem tegenwoordig als DHCP server?
3. Is het toegestaan om een netwerk aan te sluiten op het Ziggo signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MarchelV schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:28:
Ik weet dat er veel screenshots te vinden zijn van snelheden, die had ik ook al gezien.
Wat voor mij belangrijk is (en nu ook door jullie nogmaals is benadrukt) is de gemiddelde snelheid. 80% van de max. snelheid is dus "normaal"... zo'n 40MB gemiddeld genomen.

Dat je tegenwoordig geen verbinding meer deelt is inderdaad nieuw voor mij, ik had altijd gedacht dat dit nog steeds het geval was.

Een van de grote nadelen van ziggo (en van vele andere providers) is de onoverzichtelijke homepage. Ik kan nergens informatie vinden over eigen domeinen en netwerken. Wellicht dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.

1. Is het bij Ziggo mogelijk om meerdere email adressen (5 tot 10) te krijgen, elk met een aantal aliassen?
2. Het oude Ziggo/Home modem werkte alleen maar indien de computer een door Ziggo aangegeven naam had, is dit nog steeds zo of werkt het modem tegenwoordig als DHCP server?
Ik haal hier altijd iets van 95-100 van abo-snelheid.
Technisch wordt je verbinding nog steeds gedeeld, alleen de grenzen zijn opgerekt en segmenten worden vaker opgedeeld als ze niet meer voldoende presteren, hier bij wordt steeds de capaciteit verdubbeld.

1: Bij mijn weten 5 mailboxen, hoeveelheid aliassen durf ik niet te zeggen.
2: Inmiddels niet meer het geval, modem is bridged(staat ook in topic) en een router erachter kan dat delen over meerdere PC's.
#: zie bij 2, ja dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Mike421 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:12:
[...]

Zo ik ben benieuwd of je die wel krijgt zo snel hoor.

Er zijn vele met mij die in december hebben besteld en nog steeds op het hele pakket wachten.

Omdat de cisco decoder voorlopig niet komt wordt enkel het modem opgestuurd maar zelfs daar zit al vertraging op :S

anyway ik hoop dat je het wel krijgt volgende week. ;)
Het modem is nu onderweg met de TNT :)
Heb al brief gehad dan vanaf 26-01 mijn AI+ naar een AIExtra gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
in een jaar of 7 een paar keer overgestapt

begonnen met satteliet up en down daarna superweb , xs4all (inbellen)
daarna kpn adsl , xs4all adsl.
xs4all de beste provider van nederland..?
ik heb nog noit zon slechte helpdesk gezien.
verschrikkelijk en dan die verbindingen.
meestal geen telefoon , downloaden werkte soms snachts.
enz enz
voorgelogen worden door de helpdesk medewerkers.

tjonge geen woorden voor.
ben gestopt met betalen en heb opgezegt midden in de contract datum ,want wat niet gelevert word hoef ik mi niet te betalen.
das 5 maanden geleden nooit meer iets van gehoord.

nu ziggo
en das een verhaal apart

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/694008582.png

bloed snel
snel geholpen worden
probleemloos bellen en downloaden tegelijkertijd

had ik veel eerrder moeten doen
zit in westerbroek een gat tegen groningen stad aan

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
MarchelV schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:28:

Je kan bij Ziggo maandelijks opzeggen als het je niet bevalt of een lage/hoger abo nemen.
Ik had dus hetzelfde als jou en heb nu AIplus en daarmee haal ik 20,3Mbit, aangezien het allemaal hoger kan, zou ik me niet echt druk maken om de snelheid, moet wel zeggen dat ik in het oude @home gebied woon.
Ik geloof dat je 5 mailadressen bij Ziggo kan krijgen, je hoeft geen computernaam meer in te geven, je sluit kabels aan en het werkt en ja, je mag een netwerk aansluiten wel is het zo dat de modem maar 1 uitgang heeft en geen wireless, dus de meeste mensen hebben er nog een router tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13-10 13:52
Ben wel benieuwd wanneer ze de nieuwe snelheden hebben doorgevoerd. Heb nog een 'oud' modem staan dat lekker stabiel is, dus mij hoor je niet klagen met mijn 48mbit, maar tis wel leuk als je uiteindelijk 80 mbit kan krijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-10 17:36
En ja hoor, ook bij mij valt nu om de haverklap het Ubee modem uit :X
Morgenvroeg komt er een (binnen ) monteur want "ja meneer ik zie dat uw upload signaal ook niet best is, dit kan het probleem zijn"
Ik hoop dat de beste man een ander modem bij zich heeft want als nieuwe klant direct al dit soort problemen te hebben ;(
Liefst een Aris...we zien wel..k heb nu oud adsl er weer op want k kan gewoon geen 10 seconden surfen met ziggo zoals het nu is, en bellen met je mobiel > ziggo loopt aardig in de papieren , want als modem uitvalt is ook tel weg dus njente gratis nr.(alles in 1 plus)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eerst even afkloppen, maar ik moet zeggen dat m'n Ubee de laatste 3 weken al rock-solid draait. Voorheen hield hij het geen week uit voordat ik 'm weer moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:56

K4F

Geloof me, een Arris is niet de holy-grail. Bel nou al meerdere weken met problemen, de ene keer word je er niks wijzer van, dan komt er zowel voor de ubee als Arris een nieuwe firmware in februari.
Mijn probleem is dat de download soms (lees: abnormaal vaak) terugzakt tot onder de 1 mb, terwijl de upload prima blijft. Affentoe reset het ding zich op de raarste momenten. Na nachtdienst kan je de hele ochtend prima downloaden en internetten met de volle mep, tegen 4'en, 5'en is het afgelopen. Op ziggo gebruikers zijn er meer mensen met deze problemen las ik.

Februari meneer, februari.

Dit was notabene waarom ik weg ging bij planet internet in de tijd dat ze over gingen in KPN, voorgelogen en aan het lijntje gehouden worden met sloom internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Afkloppen*

Mijn Ubee modem werkt nu ook al vanaf installatie (afgelopen vrijdag) geheel probleemloos

snelheid is ook goed :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/694509707.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Mail van ziggo vandaag:

Vanaf oktober 2009 hebben wij het Alles-in-1 pakket in combinatie met de Interactieve TV ontvanger van Cisco aangeboden. Dat dit een mooi aanbod was, blijkt wel uit het aantal reacties dat we hebben gekregen. Die overtroffen onze verwachtingen. We hebben zoveel bestellingen binnen gekregen dat de Cisco ontvangers nu ‘uitverkocht’ zijn. Het aanbod was geldig zolang de voorraad strekte, maar gezien de grote vraag hebben we besloten om extra Cisco ontvangers te bestellen.

Hoe nu verder?
Voor de abonnees die hun huidige internet- en/of telefoonabonnement al hebben opgezegd, zullen wij 25 januari starten met het verzenden van de Alles-in-1 pakketten. Dat doen we om zoveel mogelijk te voorkomen dat u in de tussentijd zonder internet of telefoon komt te zitten.

En de Cisco ontvanger?
Die sturen wij u in april toe, samen met het Installatiepakket Interactieve Televisie.
U heeft dan alles in huis om interactieve televisie in HD kwaliteit te kunnen ontvangen.

Andere opties
Wilt u eerder televisiekijken in HD kwaliteit? Dan kunt u uw bestelling voor de Cisco ontvanger wijzigen in de Interactieve TV ontvanger van Samsung tegen dezelfde prijs. De Samsung ontvanger heeft geen opname en pauze functie, maar is wel op voorraad en kan direct geleverd worden. Eén telefoontje volstaat om het te regelen.
Geeft u geen voorkeur door, dan wordt uw Cisco ontvanger gewoon nageleverd in april.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Mike421

Tenzij je wilt opnemen en pauzeren zou ik voor dezelfde prijs de Samsung nemen. Helaas had ik destijds die keuze niet. Ze boden niet de Samsung, maar de beeldkwaliteit van de Samsung is een stuk beter en het loopt minder vaak vast.

Als je perse de Cisco wilt, wil ik best met je ruilen. Die van ons is van december 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
[...]

[...]
Ja, leesfoutje ;)
/me moet zijn nieuwe pc op orde brengen en gouw een 2de monitor eraan hangen, ding is veel te snel met schermen wisselen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Vandaag komt de monteur, het is ook niet dat ik de Arris als holy grail zie , de Ubee mag blijven maar dan moet hij niet om de haverklap uitvallen :/

De snelheid is gewoon goed maar hij valt om de haverklap uit.
O ja en de upload is oranje , signaal niet sterk genoeg (?!)
Hij kijkt maar ff en ik hoop dat ie het oplossen kan.
Gewoon niet lekker als je net de boel in huis hebt en er gelijk problemen zijn. :|

Ik tik dit dan ook met mijn oude Online modem , dat abbo loopt nog een tijdje door , gelukkig maar .
Met de Ubee kan ik gewoon niet surfen, net als ik in dit topic zou komen zou hij er al weer uitklappen :X

[ Voor 20% gewijzigd door scorpio op 26-01-2010 09:15 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
kimahri schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:00:
nu ziggo en das een verhaal apart
[afbeelding]
bloed snel snel geholpen worden probleemloos bellen en downloaden tegelijkertijd had ik veel eerrder moeten doen zit in westerbroek een gat tegen groningen stad aan
Ik ben een beetje in de war van jouw bericht. ;) Het is me niet helemaal duidelijk welk abo je precies hebt? Aan je upload te zien heb je een AiE Extra abo, maar dan is je download aan de lage kant, namelijk nog geen 30 Mbs? Dat zou eigenlijk met een Extra abo toch minimaal 46-48 Mbs horen te zijn. Dus om nu te zeggen: bloedsnel... mwoah... er is ruimte voor verbetering. >:) Mocht ik het weer eens verkeerd begrepen hebben dan is er niks aan de hand.

Ik woon zelf in de stad Groningen met een AiE Plus abo en voor zover ik weet is hier de beoogde snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd. Dus ik zit nog gewoon op 20/3. Vandaar dat ik dacht dat jij een Extra abo hebt.

Vraagje aan allen: waarom word ik steeds op speedtest.net verbonden met een server in Brussel? Ziggo heeft daar toch geen server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Upload oranje is geen probleem. Dan pakt ie maar 1 van de 4 kanalen en dat is voor upload niet erg. Download oranje zou erger zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ok ..alleen dat uitvallen steeds is niet te verklaren , we zullen zien wat hij vindt , daar istie net ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:40
Ik heb hier ook Ziggo en ik moet af en toe mn modem resetten. Niet de router dus, maar het modem. Zoals wat gisteren gebeurde, komt vaker voor:

IK kom op mn kamer (ja, ik zit op kamers :P ) en doe internetstekker in mn laptop (geen draadloos :( ) Internet doet t gewoon.. Ik ga slapen, laptop gaat ook uit. Volgende dag word ik wakker en werkt het internet dus niet meer. Eerst de router resetten --> Helpt niet Dan de modem er maar uit. Dat helpt wel

De vorige keer dat het gebeurde moest ik overigens de hele modem opnieuw aansluiten, waarna het internet het weer deed.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
keurige monteurs , hebben vanaf Ubee alles doorgemeten en uiteindelijk bleek er 16 mtr verder in de kabel een kink , breukje o.i.d. te zitten.
Wordt graven dus, zal wel ff duren .
Ziggo beloofd echter dat ik pas dan begin met betalen wanneer dat gerepareerd is ..netjes toch ;)

Snelheid is ook lekker
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/695058198.png

[ Voor 34% gewijzigd door scorpio op 26-01-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
scorpio schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:23:
keurige monteurs , hebben vanaf Ubee alles doorgemeten en uiteindelijk bleek er 16 mtr verder in de kabel een kink , breukje o.i.d. te zitten.
Wordt graven dus, zal wel ff duren .
Ziggo beloofd echter dat ik pas dan begin met betalen wanneer dat gerepareerd is ..netjes toch ;)

Snelheid is ook lekker
[afbeelding]
Doe mij die monteur ook!
Bij mij kwam 'ie binnen... "Oh, moet een kastje tussen."

Probleem niet opgelost -> monteur wel op tijd naar huis. :(

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Vandaag wordt mijn Alles in 1 plus omgezet naar Alles in 1 extra. Ziggo zegt dat dit de hele dag kan duren voordat ze je een ander signaal geven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:30:
Mail van ziggo vandaag:

Vanaf oktober 2009 hebben wij het Alles-in-1 pakket in combinatie met de Interactieve TV ontvanger van Cisco aangeboden. Dat dit een mooi aanbod was, blijkt wel uit het aantal reacties dat we hebben gekregen. Die overtroffen onze verwachtingen. We hebben zoveel bestellingen binnen gekregen dat de Cisco ontvangers nu ‘uitverkocht’ zijn. Het aanbod was geldig zolang de voorraad strekte, maar gezien de grote vraag hebben we besloten om extra Cisco ontvangers te bestellen.

Hoe nu verder?
Voor de abonnees die hun huidige internet- en/of telefoonabonnement al hebben opgezegd, zullen wij 25 januari starten met het verzenden van de Alles-in-1 pakketten. Dat doen we om zoveel mogelijk te voorkomen dat u in de tussentijd zonder internet of telefoon komt te zitten.

En de Cisco ontvanger?
Die sturen wij u in april toe, samen met het Installatiepakket Interactieve Televisie.
U heeft dan alles in huis om interactieve televisie in HD kwaliteit te kunnen ontvangen.

Andere opties
Wilt u eerder televisiekijken in HD kwaliteit? Dan kunt u uw bestelling voor de Cisco ontvanger wijzigen in de Interactieve TV ontvanger van Samsung tegen dezelfde prijs. De Samsung ontvanger heeft geen opname en pauze functie, maar is wel op voorraad en kan direct geleverd worden. Eén telefoontje volstaat om het te regelen.
Geeft u geen voorkeur door, dan wordt uw Cisco ontvanger gewoon nageleverd in april.
Vanochtend gelijk even gebeld en de Cisco afgezegd en de Samsung besteld; geen probleem dus!
Alleen de exacte leverdatum kon de bewuste mevrouw niet vertellen.....wél binnen twee weken.
Het modem zou al onderweg zijn....02-02-2010 oplevering.
Pagina: 1 ... 11 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!