Heb vorige week vrijdag een Ubee modem ontvangen van Ziggo, volgens de postpakketbezorger wegens de aankomende snelheidsverhogingen in Den Haag (postcode 2531).
Leuk en aardig, maar mijn motorola modem deed het sinds ik hem heb, vorig jaar april, prima, ik heb trouwens AIO Plus (eur 50.99).
Er zat trouwens een brief bij van Ziggo met activatie code en wachtwoord, en werd er in de brief gemeldt over een modem voor de aankomende verhogingen, hoeveel stond er niet in.
Het aanmelden en activeren van de Ubee modem ging prima, evenals de firmware update die hij nodig had, dat ging volgens de brief automatisch.
Ik heb tot gisteren kunnen surfen zonder gekke problemen, wel ging het Ubee modem om de ongeveer 3 uur opnieuw opstarten, daarna kon ik weer snel verder surfen.
Zover het goede nieuws
Sinds gisteren is de modem elke keer aan het herstarten (alle lampjes uit behalve power en ethernet, daarna gaat de down, up een vinkje en dan telefonie aan, waarop de modem de hele reeks weer herhaald....
Ik heb ongeveer 30 minuten kunnen surfen 's avonds, daarna vond de modem het welletjes.
Mijn digitale tv blijft gelukkig wel werken als de modem het opgeeft, de kabels en wandkontaktdoos heb ik geinstalleerd sinds ik in april vorig jaar Ziggo nam, dus ik mag aanmenem dat dat nog steeds in orden is.
Modem is trouwens aangesloten op de speciale coaxkabel die in het doe het zelf pakket zat van AIO, modem staat ongeveer 50 cm van de wandkontaktdoos af, waar de groene kabel van Ziggo mijn huis binnenkomt.
Mijn vraag:
is het nog de moeite waard om Ziggo te bellen over de prolemen die ik heb met Ubee modem, of wachten op betere tijden van dit modem, aangezien veel mensen hier op Tweakers problemen hebben met dit modem.
En ja, ik zit nu fijn te surfen met mijn telfort 3G surf abo.
(gelukkig maar)