Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
MrOrange schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:54:
En van de 20 mbit adsl hou ik maar 7-8 over (en van de upload helemaal niet veel). Ben benieuwd hoe snel het zal gaan met Ziggo ...
Mmm, mijn Telfort 20Mbps ADSL haalde destijds ca. 6-7 Mbps bruto lijnsnelheid, netto is dit altijd 16% lager qua data throughput. Upload wel altijd strak 1 Mbps. Viel wel op trouwens dat de ADSL1 instelling veel stabieler werkte dan de ADSL2 instelling terwijl het voor de snelheid eigenlijk nauwelijks uitmaakte.

Anyway, Ziggo haalt 90-95% van de geadverteerde snelheid op rustigere tijden. 's avonds en in het weekend kan het wel eens wat inkakken door enorme drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Volkert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:02:
[...]

Mmm, mijn Telfort 20Mbps ADSL haalde destijds ca. 6-7 Mbps bruto lijnsnelheid, netto is dit altijd 16% lager qua data throughput. Upload wel altijd strak 1 Mbps. Viel wel op trouwens dat de ADSL1 instelling veel stabieler werkte dan de ADSL2 instelling terwijl het voor de snelheid eigenlijk nauwelijks uitmaakte.

Anyway, Ziggo haalt 90-95% van de geadverteerde snelheid op rustigere tijden. 's avonds en in het weekend kan het wel eens wat inkakken door enorme drukte.
Vandaar dat ik dus ook van Telfort afkom, maar wat mij echt over de streep trok,was de belofte van Ziggo dat plus van 20/3 naar 30/5 ging, ook gezien de kleine prijsverhoging,mag dat echt gebeuren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
Volkert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:02:
[...]

ik heb eigenlijk helemaal geen last van inkak momenten, op welk moment van de dag ik ook download.
zit altijd strak op 5,7 tot 5,9 mb/s of dit nou ergens in de nacht is of op een doordeweeks avond tussen 5 en 8. maakt geen verschil dus mij hoor je niet klagen 8)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 18:45
sjorremans schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:34:
[...]

ik heb eigenlijk helemaal geen last van inkak momenten, op welk moment van de dag ik ook download.
zit altijd strak op 5,7 tot 5,9 mb/s of dit nou ergens in de nacht is of op een doordeweeks avond tussen 5 en 8. maakt geen verschil dus mij hoor je niet klagen 8)
Ik ga er ook vanuit dat het redelijk stabiel is. Maar goed aan de reacties die hier zo lees, is dat niet overal zo. Maar "gelukkig" schijnt het meestal te liggen aan het modem dat binnenkort wordt voorzien van een nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
Ik heb net even Ziggo gebeld om te kijken hoe het zit met de firmware update van de Ubee modem.

Deze is in testfase geweest en het werd er stabieler van. Maar de kwaliteit van telefonie ging achteruit dus is de firmware afgekeurd. Nu zijn ze in overleg met Ubee om met spoed wat nieuws uit te brengen. (En dus ook weer eerst te testen...)

Ziggo kan helaas geen indicatie geven wanneer dit allemaal moet gebeuren. Ik vroeg of het dagen, weken, maanden of jaren ging duren waarop zijn antwoord was dat ik het niet binnen enkele dagen moest verwachten en dat hij hoopte dat het eind deze maand zou worden.

Ik heb er geen vertrouwen in en denk dat het ergens in maart of april gaat worden. Tevens weet hij niet of er een bericht (e-mail) zal komen als de upgrade is geweest.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
MrOrange schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:41:
[...]
Ik ga er ook vanuit dat het redelijk stabiel is. Maar goed aan de reacties die hier zo lees, is dat niet overal zo. Maar "gelukkig" schijnt het meestal te liggen aan het modem dat binnenkort wordt voorzien van een nieuwe firmware :)
"Stabiel" is HEEL wat anders dan "altijd een constante snelheid".

Het belangrijkste is dat de lijn er niet uitknalt. Dat het wat langzamer _kan_ worden op drukke momenten omdat consumenten internetproviders nu eenmaal flink oversubscriben om de prijs relatief laag te houden, moet je op de koop toenemen.

Belangrijk is in ieder geval te onthouden dat Ziggo NOOIT wat belooft. Ze kondigen wat aan (snelheidsverhogingen, firmware updates), en komen er vervolgens achter dat het toch niet op tijd realiseerbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 16:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

JamesB009 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:36:
Deze is in testfase geweest en het werd er stabieler van. Maar de kwaliteit van telefonie ging achteruit dus is de firmware afgekeurd. Nu zijn ze in overleg met Ubee om met spoed wat nieuws uit te brengen. (En dus ook weer eerst te testen...)
Grrr, dat hele telefonie gebeuren wil ik niet hebben. Ik wordt gewoon gedwongen om het af te nemen (net als de televisie) omdat er geen mogelijkheid is om een vergelijkbaar snelle internet-verbinding te krijgen zonder telefonie.

Nu heb ik nog geen problemen gehad, dus ik moet niet te hard klagen, maar het prikt wel een beetje.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 15-10 18:45
Volkert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Het belangrijkste is dat de lijn er niet uitknalt. Dat het wat langzamer _kan_ worden op drukke momenten omdat consumenten internetproviders nu eenmaal flink oversubscriben om de prijs relatief laag te houden, moet je op de koop toenemen.

Belangrijk is in ieder geval te onthouden dat Ziggo NOOIT wat belooft. Ze kondigen wat aan (snelheidsverhogingen, firmware updates), en komen er vervolgens achter dat het toch niet op tijd realiseerbaar is :)
True. Gelukkig kan je tegenwoordig per maand opzeggen, mocht het tegek worden met beloftes en niet waarmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:34
Mogelijke een n44b vraag op tweakers, maar hoe kom ik achter het IP-adres van mijn modem. De router kan ik uiteraard achterhalen met ipconfig/all maar het ip adres van het modem wordt alweer iets lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-10 20:07
www.watismijnip.nl

Natuurlijk alleen voor het externe adres.
De rest is al uitgelegd in dit topic.

[ Voor 70% gewijzigd door tlpeter op 14-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
Volkert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Dat ze de belofte van de snelheidsverhoging niet nakomen moet ik je gelijk in geven.
Voor de rest heb ik niks te klagen over Ziggo, arris modem hier draait rete stabiel, heel som heeft deze een trap nodig omdat de verbinding op 1 of andere manier erg traag word. Maar als dit 1x per 3 maanden voorkomt is het veel.

Mij hoor je niet klagen over ziggo ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Is dat ubee modem niet ergens in een ander land getest? of is het een gloednieuw modem en zijn wij de testkonijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 19-10 17:12
Zojuist met Ziggo gebeld. De helpdesk medewerker wist mij te vertellen dat de nieuwe firmware, die deze maand uit zou komen, niet is goedgekeurd. De problemen zouden veel groter zijn dan men voorheen dacht.

Ziggo gaat nu een monteur sturen welke het Ubee modem gaat vervangen voor een ander modem (geen Ubee), tevens krijg ik 2 maanden abbo geld gecrediteerd (is vanaf het begin van mijn aansluiting). Dus hoop dat daarmee alle problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb het Ubee modem nu ruim een maand en geen problemen (gemerkt). Verbinding is stabiel, vaak tegen de max aan, en heb nog geen disconnects gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ziggo ook afhalen ergens in Adam ofzo in een winkel? Net zoals dat met kpn kan.

Ga volgende week in een nieuw appartement maar wil wel graag gelijk internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:07:
Kan ik ziggo ook afhalen ergens in Adam ofzo in een winkel? Net zoals dat met kpn kan.

Ga volgende week in een nieuw appartement maar wil wel graag gelijk internet.
Meen je nu echt serieus dat je een Ziggo abonnement wil afsluiten in de gemeente Amsterdam?

zo ja, kijk eens op www.upc.nl

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:11:
[...]

Meen je nu echt serieus dat je een Ziggo abonnement wil afsluiten in de gemeente Amsterdam?

zo ja, kijk eens op www.upc.nl
hehe ziggo biedt niet eens inet aan in de flat waar ik ga wonen. Wat is er mis met ziggo in adam? Ziggo biedt tenminste maandcontracten aan, wil geen jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is niets mis met ziggo, maar ziggo is niet te krijgen in amsterdam.
Er is per stad maar 1 kabelbedrijf, en in amsterdam is dat upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
jweettoch dat zal niet meevallen in een upc gebied

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mijn ubee modem zojuist binnengekregen. Na het activeren nog geen verbinding.... zo'n 15 mins geleden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stroom al eens van het modem gehaald? Stroom al eens van de router gehaald, pc al eens opnieuw opgestart?

[ Voor 47% gewijzigd door job op 14-01-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

job schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:50:
Stroom al eens van het modem gehaald? Stroom al eens van de router gehaald, pc al eens opnieuw opgestart?
ik zal nog ff wachten, in de begeleidende brief staat iets van dat het 30 tot 60 minten kan duren voordat het modem online is. Daarna eens proberen het opnieuw opnieuw aan te zetten(stroom eraf). Ik heb er geen router tussen zitten.

inmiddels wel verbinding direct op het modem, nog niet via router geluk, iets met dns-problemen? dusss. een klein beetje geduld was genoeg :) inmiddels werkt het allemaal....

[ Voor 16% gewijzigd door thejoker80 op 14-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:18:
Duidelijk over MegaBit...

Maar de vraag van KiPKaKDutcH is behoorlijk relevant: heb je een router zo ja, welke en heb je al een Speedtest rechstreeks aan de modem geprobeerd?
Oh... en heb je een anti-virus programma en zo ja, welke?
Ik heb een sitecom wireless N-router die soms 130mb/s haalt. Bereik minstens 96%. Ik gebruik AVG anti-virus 8.5 free. Ik zal hem eens rechtstreeks proberen met mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:09:
[...]

Ik heb een sitecom wireless N-router die soms 130mb/s haalt. Bereik minstens 96%. Ik gebruik AVG anti-virus 8.5 free. Ik zal hem eens rechtstreeks proberen met mijn laptop.
Test het altijd met een kabel zonder router (eerst even stroom van het modem af, anders krijg je geen ip).
Gooi ook avg eraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Gister Ubee modem ontvangen, aangesloten en werkt heerlijk. Na activatie leek het even te duren, maar kreeg snel internet. Vervolgens 1x een disconnect (gok firmware), en sindsdien probleemloos volle snelheid kunnen gebruiken (nieuwsgroep).

* SYQ is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:30:
[...]

Test het altijd met een kabel zonder router (eerst even stroom van het modem af, anders krijg je geen ip).
Gooi ook avg eraf..
Ik zal het proberen :)

Zijn er betere alternatieven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

Testen zonder router en Anti-Virus geeft je een "schone" omgeving.

Sommige mensen komen er na lang vloeken op Ziggo bijvoorbeeld achter dat de QoS (Quality of Service) in hun router de verbinding om zeep helpt ;)

Overigens wel even de Windows/Linux/Mac firewall aan zetten. Dat is wel verstandig :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:
Testen zonder router en Anti-Virus geeft je een "schone" omgeving.

Sommige mensen komen er na lang vloeken op Ziggo bijvoorbeeld achter dat de QoS (Quality of Service) in hun router de verbinding om zeep helpt ;)

Overigens wel even de Windows/Linux/Mac firewall aan zetten. Dat is wel verstandig :)
Dit krijg ik als ik hem direct op de modem aansluit. Zonder anti-virus, met windows firewall (Vista).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/683355302.png

Dit komt redelijk in de buurt van de 50 down en 5 up die belooft wordt. Ik zal dus niet meer klagen. Alleen vraag ik me af hoe ik het sneller krijg met draadloze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

Zie je wel :)
Dat is dus het (grote) verschil. Je haalt (vrijwel) alle variabelen weg.

Wat voor wireless is het? a, b, g, n?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:22:
Zie je wel :)
Dat is dus het (grote) verschil. Je haalt (vrijwel) alle variabelen weg.

Wat voor wireless is het? a, b, g, n?
Een Sitecom Wireless 300N router. N dus.. al staat er heel klein draft achter. Er staat 70-100 Mbps op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
[afbeelding]

Dit komt redelijk in de buurt van de 50 down en 5 up die belooft wordt. Ik zal dus niet meer klagen. Alleen vraag ik me af hoe ik het sneller krijg met draadloze router.
Daar zou ik zeker niet over klagen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:14:
[...]

Dit krijg ik als ik hem direct op de modem aansluit. Zonder anti-virus, met windows firewall (Vista).

[afbeelding]

Ik had even gezocht op de Sitecom Wireless 300N.
Echter hier zijn verschillende types van.
Ik weet niet of je het typenummer kunt vinden begint met WL-.

Deze routers hebben verschillende doorvoersnelheden van de WAN poort.
Dit varieert tussen de 38Mbps en een andere zou tot 700Mbps hebben.
Het is dus van belang om te weten hoeveel de doorvoersnelheid is van de WAN poort.
Anders wordt je snelheid niet hoger.
;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de router zelf staat WL-575 v1.***/WL-312

Ik snap al wat het betekend. De router is de WL-312 en wanneer je een router+usb WiFi adapter koopt noemen ze het de WL-575.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het nu eens met de router er weer tussen (even stroom van het modem af).
Is het dan nog steeds goed dan weet je de boosdoener (avg). Is de snelheid weer te laag, dan was het de router.

N.B. Test overigens het beste 's nachts.. overdag 's avonds kan de geleverde snelheid wel wat inzakken en ruim onder je verbindingssnelheid komen.

Let er overigens in het vervolg op dat als je een router koopt dat je een router koopt die ook echt als snel bekend staat. Niet alleen intern.. (je had het over 130Mbit.. dat zal wel tussen wlan en lan zijn) maar ook de wan to (w)lan throughput. Het echt routeren is een stuk zwaarder voor een router dan switch spelen.

Op http://www.smallnetbuilder.com kan je goede recensies vinden met de deze wan to lan throughput.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 15-01-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:30:
Op de router zelf staat WL-575 v1.***/WL-312

Ik snap al wat het betekend. De router is de WL-312 en wanneer je een router+usb WiFi adapter koopt noemen ze het de WL-575.
Volgens de specificaties van de WL-575 op Hardware.info heeft deze router een doorvoersnelheid op de WAN-poort van ca. 93 Mbps.

Je hebt geconstateerd dat je rechtstreeks op het kabelmodem wel de goede snelheid haalt. Sluit nu je pc eens bekabeld aan op de Sitecom WL-575, sluit deze vervolgens aan op het kabelmodem en kijk welke snelheid je dan bekabeld haalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu met router(draadloos), zonder AVG:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/683447699.png

Upload is wel sneller geworden. Download krijg ik dan waarschijnlijk niet sneller.
Ik zal er voortaan rekening mee houden als ik een router ga kopen. Voorlopig nog maar niet. Deze is amper een jaar oud.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:50:
Nu met router(draadloos), zonder AVG:

[afbeelding]

Upload is wel sneller geworden. Download krijg ik dan waarschijnlijk niet sneller.
Ik zal er voortaan rekening mee houden als ik een router ga kopen. Voorlopig nog maar niet. Deze is amper een jaar oud.
Test het nog eens bedraad met de router er tussen. Dan weet je of het aan de gehele router ligt of alleen aan het draadloze gedeelte.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:48

derx666

mecker ende blaet

Je kunt wel een wifi-N router gebruiken, maar als je wifi kaartje in je laptop/pc 802.11a/b/g is ga je nogsteeds geen hoge snelheid halen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10-2019
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/683506205.png met avast!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/683507944.png zonder

Ik krijg bij de upc speedtest echter 93.74 / 8.88

Ik heb nog steeds een domme Sweex router (100mbit) in gebruik. Ik gebruik geen wireless router en ga binnenkort een nieuwe wired kopen

[ Voor 30% gewijzigd door Schwarz87 op 15-01-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Wellicht dat het al ergens in deze draad staat, maar dan heb ik het zo snel niet kunnen vinden. Ik vroeg me af wat de doelstellingen van Ziggo mbt de snelheidsverhogingen precies is. Vorig jaar werd enigszins verlaat de snelheid verhoogd naar 50Mbit. In het najaar zou het naar 80Mbit gaan en begin 2010 naar 100/120Mbit. Na de verhoging tot 50MBit heb ik eigenlijk helemaal niets meer gehoord of gelezen over een verdere verhoging. Is Ziggo nu al bezig met de 2e ronde verhogingen? Zo ja, wat is de prognose/doelstelling? Zo nee, wanneer gaat Ziggo hier wel mee van start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04

TFHfony

Professional Weirdo

-Moondust- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:58:
Wellicht dat het al ergens in deze draad staat, maar dan heb ik het zo snel niet kunnen vinden. Ik vroeg me af wat de doelstellingen van Ziggo mbt de snelheidsverhogingen precies is. Vorig jaar werd enigszins verlaat de snelheid verhoogd naar 50Mbit. In het najaar zou het naar 80Mbit gaan en begin 2010 naar 100/120Mbit. Na de verhoging tot 50MBit heb ik eigenlijk helemaal niets meer gehoord of gelezen over een verdere verhoging. Is Ziggo nu al bezig met de 2e ronde verhogingen? Zo ja, wat is de prognose/doelstelling? Zo nee, wanneer gaat Ziggo hier wel mee van start?
Ziggo communiceert nu 80mbit voor Q1 2010. De oude belofte is Ziggo zonder melding niet nagekomen. Met wat geluk hebben we dus eind maart 80mbit, maar gezien de reputatie van Ziggo zou ik nergens rekening mee houden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 13:23
Over de volgende snelheidsverhogingen: Ziggo zegt op haar website dat de volgende steden in aanmerking komen voor supersnel internet te weten Utrecht en Den Haag.

Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Geweldig, de rest van de gebieden volgen de komende jaren, dus met keiharde woorden, het is mij wel beloofd, maar nu mag ik tot 2011 ofzo gaan wachten totdat ik en keer die 30/4 krijg? mensen...dit word tijd voor keiharde actie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
En nog belangrijker de zin er onder :)

"Andere gebieden volgen in de komende jaren."!!!!

Dus wees heel erg geduldig rest van het ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad... Het lijkt er op dat Ziggo een flink deel van haar gebruikers een lekker worst heeft voorgehouden om deze vervolgens weer erg diep te begraven: We hebben er alleen even aan mogen ruiken, maar proeven: ho maar!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 16:13
Het wordt tijd dat die kabelmarkt eens vrijgegeven wordt. Zolang Ziggo en UPC niet met elkaar hoeven concurreren zullen ze geen haast hebben bij de snelheidsverhogingen. Bovendien kan dan die kleine zelfstandige kabel provider in Veendam ook eens verdwijnen. Hoogste abonnement daar is 25/3.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Nu ben ik tevreden met 50/5, maar desalniettemin is het flinke misleiding waar Ziggo zich schuldig aan maakt. Ze hebben ongetwijfeld veel gebruikers binnengeharkt met de belofte voor 80Mbit gevolgd door 100Mbit. En die mensen hebben geen alternatief behalve ADSL, welke stukken minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Daarom roep ik ook, tijd voor actie, er is toch zo`n mailadres waar kassa klanten heen kunnen mailen? als men massaal zijn ongenoegen uit op dat mailadres word er welicht iets mee gedaan. Onthoud, in ons 1tje beginnen we niets, maar als men met 100rden tegelijk gaat mailen worden ze toch wel sqarry bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 16:01
pfft hier in Wilnis in mn nieuwe huis een ziggo pakket ontvangen. Alles aangesloten en het "kabel online lampje" deed het na een tijdje. Ik geactiveerd en het modem leek te resetten. Vervolgens kwam het online lampje niet meer op. Na een reset van het modem komt ie soms wel online, maar dan valt ie na een paar minuten weer weg om vervolgens niet meer op te komen. Op het moment dat het werkte had ik in speedtest wel netjes 19 vd 20 mbit.
Nu las ik over veel problemen met een "ubee" modem

ik heb 99% zeker mij deze, is dit toevallig dat "ubee" modem?
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/1978/snc00004.jpg

Ik heb m vannacht maar aangelaten. Ik kijk morgen wel even wat ie doet, anders ziggo maar bellen vrees ik. Of heeft iemand geniale ideeën? :P

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 15-01-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 04:56
savale schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:02:

ik heb 99% zeker mij deze, is dit toevallig dat "ubee" modem?
[afbeelding]
Ja, dat is het beruchte Ubee modem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Hmmmz...
** Begin dit jaar beschikbaar in Utrecht en Den Haag. Andere gebieden volgen in de komende jaren.
Hadden ze gezegd 'dit jaar' dan had ik er nog mee kunnen leven, maar 'de komende jaren' ? Het kan dus nog wel tot 2012 duren eer we buiten de grote steden 120Mbit krijgen? Dat druist in tegen de grafiekjes en tabellen die vorig jaar juli verschenen inzake de snelheidsverhogingen. Niet zo aardig van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, beetje jammer dat ziggo die valse beloftes heeft gedaan.

Nu mag ik eigenlijk niet klagen hier. Heb een umbee modem, constant 47 of 48 mbps. Bijna geen dico's :) met nieuwsgroepen ook altijd volledige snelheid. Ik zat voorheen bij telfort met een 20 mbit lijn en haalde 3,4mbps. Wereld van verschil. Het enige gezeik was het klant worden bij ziggo. Ik woon op een **A nummer, en tot 2x toe hebben ze me op het huis naast me gezet. Heel wet telefoontjes verder is het eindelijk geregeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
Het is niet vreemd dat ze eerste grotere steden voorzien. Zeker omdat er in Den Haag geen enkele concurrentie is van glasvezel.

Ze moeten die basis abonnementtypo updaten. 1,5/0,25 of na de verhogin 2/0,25 is echt onzin. Maakt het gelijk 5/0.5.

[ Voor 1% gewijzigd door Lisadr op 16-01-2010 11:22 . Reden: typo ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nou, gister pakket binnen gekregen wat geweldig al dat spul, alleen het werkt neit met onze situatie!
Vrijdag komt gratis monteur, omdat het pakket niet goed werkt met wat wij willen, ik had zelf iets in elkaar geprutst, voor tv maar dat werkte ook niet perfect :P.

Eerste keer vannochtend gebeld, een man aan de telefoon die mij na 2minuten praten in de wacht zetten en daarna werd ik er uit gepleurd, nog een keer gebeld, anderen hele aardige behulpzame gozer aan de lijn. Heeft mij prima geholpen, en hij heeft besloten dat het niet aan mij lag maar aan 't pakket (Groene coax kabel waar hij binnenkomt moet een wandcontact doos op, alleen dat gaat niet als het zooitje in de meterkast zit) En de tv/radio uit poort was ook geweldig, namelijk geen schroef coax. Dus dat was niet goed werkend met onze splitter (die is netjes schroef coax zoals in de meterkast overal hoort) dus nu even tijdelijk een oude situatie terug gebouwd. Vrijdag komt de monteur, ik was gelukkig die dag vrij dus ik hoop dat hij rond 10uur komt. :)

Ik heb toen ik er uit gegooid werd een klacht ingediend, werd na gezocht en kreeg geld terug (10min aan de lijn zonder ook maar iets bereikt te hebben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:27:
En hij heeft besloten dat het niet aan mij lag maar aan 't pakket (Groene coax kabel waar hij binnenkomt moet een wandcontact doos op, alleen dat gaat niet als het zooitje in de meterkast zit) En de tv/radio uit poort was ook geweldig, namelijk geen schroef coax.
Waarom kan dat niet als het in de meterkast zit? Die wandcontact doos kan je ook prima in de meterkast installeren, daar hoort hij zelfs.

En wat shroef connectoren betreft, daar zijn als je niet veel tijd kwijt wilt zijn genoeg verloopjes voor te kopen.

Oftewel huide aop loshalen van groene kabel, nieuwe eraan.
Bepalen of je je radio-signaal af wilt takken, of niet en de schakelaar in de goede stand zetten.
verloopstukje kopen voor je schroefconnector (50 cent) en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 16-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

job schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:42:
[...]

Waarom kan dat niet als het in de meterkast zit? Die wandcontact doos kan je ook prima in de meterkast installeren, daar hoort hij zelfs.

En wat shroef connectoren betreft, daar zijn als je niet veel tijd kwijt wilt zijn genoeg verloopjes voor te kopen.

Oftewel huide aop loshalen van groene kabel, nieuwe eraan.
Bepalen of je je radio-signaal af wilt takken, of niet en de schakelaar in de goede stand zetten.
verloopstukje kopen voor je schroefconnector (50 cent) en klaar.
Wandcontactdoos in een meterkast? 8)7 Sowieso is dat een :? situatie. Ja hij hing er en er zijn verloopjes te koop, alleen daar verlies ik zoveel kwaliteit mee ;) Ik ga zien wat de monteur gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Ik ben benieuwd DJ-Visto want bij mij komt de groene coax in huis binnen met daarop een schroef connector die naar een splitter gaat voor de 2 tv/radio aansluitingen.

Ik heb verder geen doosjes ertussen want de splitter gaat weer van schroef connector naar gewone connector naar tv of radio.

Waar moet straks mijn groene kabel nou op aangesloten worden dan ??

Ik wacht namelijk nog op me spullen dus heb niets aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10-2019
Hmm, ik woon in Enschede en heb nooit die verhoging naar 80 mbit/s gekregen van 50 mbit/s. Die van mij is ergens half december 2009 van 50 in één keer naar 120 mbit/s gegaan. Ik heb dus geen problemen met ziggo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Wandcontactdoos in een meterkast? 8)7 Sowieso is dat een :? situatie. Ja hij hing er en er zijn verloopjes te koop, alleen daar verlies ik zoveel kwaliteit mee ;) Ik ga zien wat de monteur gaat doen.
Ja die wandcontactdoos die moet hangen waar de groene kabel binnenkomt.
Als dat bij jou de meterkast is, dan komt dat ding daar.
Je modem moet namelijk helemaal vooraan de keten dichtbij de groene kabel komen te hangen.
Ik zie het probleem niet zo. Misschien dat een foto van de situatie het duidelijk maakt wat het bezwaar is.

En wat verlies betreft, niet zo overdreven.. hooguit 0,5 dB door zo'n plugje.
En als je dat niet wilt knip je die f-connector eraf en zet je daar een coax-plug van een goed merkt op.
Verlies krijg je toch aangezien je een extra splitsing krijgt (splitsing tv en data).
Mike421 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:37:
Ik ben benieuwd DJ-Visto want bij mij komt de groene coax in huis binnen met daarop een schroef connector die naar een splitter gaat voor de 2 tv/radio aansluitingen.

Ik heb verder geen doosjes ertussen want de splitter gaat weer van schroef connector naar gewone connector naar tv of radio.

Waar moet straks mijn groene kabel nou op aangesloten worden dan ??

Ik wacht namelijk nog op me spullen dus heb niets aangesloten.
Ook voor jou geldt, de wandcontactdoos die ziggo je opstuurt moet je aan de groene kabel hangen.
Dat wordt je nieuwe aop, en daar sluit je je huidige tv installatie en modem op aan.
Hier de alvast de handleiding kan je alvast even lezen: https://static.ziggo.nl/i...g-geschikt_tcm14-1920.pdf

Dat het nu bij jouw verkeerd is aangesloten (er zou tussen de groene kabel en splitter nog en tras moeten zitten) doet daar niets aan af :).

[ Voor 51% gewijzigd door job op 16-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

bij mij zit de hoofdaansluiting ook in de meterkast , daar komt dus de groene kabel binnen , ik heb alles gewoon in de woonkamer gemonteerd , op de huiskameraansluiting dus , werkt ook perfect hoor :)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
Paar dagen geleden een tweedehands Motorola Modem (SBV5121E) via Marktplaats naar binnen gehaald voor een appel en een ei. Ubee modem verwijderd, Motorola modem aangesloten, de activatiecode die ik bij het Ubee modem had ingevoerd en sindsdien weer prachtig Internet zonder downtime/disconnects (regio Den Haag Zuid-West)! Kortom: geweldig! Ik kan het iedereen aanraden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
job schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Dat het nu bij jouw verkeerd is aangesloten (er zou tussen de groene kabel en splitter nog en tras moeten zitten) doet daar niets aan af :).
Duidelijk je krijgt die spullen om het zo aan te sluiten dus van ziggo.
Dan is het makkelijk in mijn situatie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:23:
bij mij zit de hoofdaansluiting ook in de meterkast , daar komt dus de groene kabel binnen , ik heb alles gewoon in de woonkamer gemonteerd , op de huiskameraansluiting dus , werkt ook perfect hoor :)
Je kan de boel inderdaad doorlussen..
maar... je verzwakt je signaal er wel mee, haal je niet je max snelheid.. dan ligt het waarschijnlijk daar aan.
En je "mag" dan voor die aansluiting niet splitsen.
Wil jij later 120Mbit/sec dan raad ik je toch echt aan de boel in de meterkast te monteren.

Veel snelheids en verbindingsproblemen zijn gewoon terug te voeren op verkeerde installatie binnenshuis.
Daarom heeft ziggo eigenlijk altijd wel een gratis installatie door monteur erbij. Dan sluit je die oorzaak uit.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 16-01-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

kingfriko schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:23:
Dat gaat dus niet want hier ligt nog al wat bekabeling door leidingen, voor mijn privé servers enzo, dus die zitten allemaal op draad en die worden allemaal gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Nou job gratis ??

Alles-in-1 van Ziggo installeer je eenvoudig zelf met het gratis installatiepakket, maar wil je toch liever dat een monteur de installatie voor je uitvoert? Dan kost die installatie nu € 49,95 (normaal € 99,95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:55:
[...]
Test het nog eens bedraad met de router er tussen. Dan weet je of het aan de gehele router ligt of alleen aan het draadloze gedeelte.
Ik moet dan opzoek naar een LAN kabel. Ik heb ergens een kabel liggen.

Is het eigenlijk zo dan mijn router de boel vertraagd of zit mijn router aan de max? Bij het laatste zou ik niets aan een snelheidsverhoging hebben. Ik wil hem namelijk draadloos houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:10:
Nou job gratis ??

Alles-in-1 van Ziggo installeer je eenvoudig zelf met het gratis installatiepakket, maar wil je toch liever dat een monteur de installatie voor je uitvoert? Dan kost die installatie nu € 49,95 (normaal € 99,95).
De installatie is door de jaren heen meestal gratis geweest en er zou best weer een moment komen dat het 'gratis' is.
De monteurs moeten ook betaald worden omdat dit meestal door externe bedrijven wordt gedaan, weet niet of dat nu nog steeds is, maar ik heb het zelf ook gedaan, dus ik weet wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
murdock_nl_ schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:08:
[...]
Ja, dat is het beruchte Ubee modem :(
De Ubee van mij ligt inmiddels in de singel :) Arris rules!

Iemand trouwens al wat gehoord over firmware updates?

[ Voor 11% gewijzigd door Volkert op 16-01-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel meer andere providers willen kiezen dan alleen maar Ziggo in Utrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:56:
Ik zou wel meer andere providers willen kiezen dan alleen maar Ziggo in Utrecht.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-01-2010 09:13 . Reden: wenig contstructief dit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mike421 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:10:
Nou job gratis ??

Het is jarenlang altijd gratis geweest. Hmm, toch wel jammer.

Maar toch.. het is ook niet bijster moeilijk. Zo'n doe het zelfpakket stelt ook niet veel voor.
Je moet (vanaf een werkende aansluiting geredeneerd) 1 coax kabel strippen, die in de wcd steken. wcd aan de muur en dat is het. Gewoon rustig lezen en doen wat er staat.

Ben je niet technisch, dan calculeer je die 50 euro wat het nu kost gewoon in.

Sommige adsl providers hebben overigens ook doe-het-zelf-pakketten, en een monteur moet je betalen, dus uniek zijn ze niet.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 16-01-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb al geruime tijd een Qnap-Nas en deze draait ook een FTP server.
Nu heb ik al meerdere keren gehad dat er met een IP vanuit china iemand letterlijk 100.000en keren probeerd in te loggen op de server.

Zou ik dit kunnen melden bij Ziggo? Of moet ik dit ergens anders aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
allure schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:25:
Nu heb ik al meerdere keren gehad dat er met een IP vanuit china iemand letterlijk 100.000en keren probeerd in te loggen op de server.

Zou ik dit kunnen melden bij Ziggo? Of moet ik dit ergens anders aangeven?
Is het telkens hetzelfde IP? Zo ja, dan kun je denk ik beter kijken bij welke provider het vandaan komt, en daar een mail naartoe sturen. Vaak is het mailadres iets van abuse@provider.net oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Zelf blokkeren in je NAS :)

Iets anders kun je niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Het is dan elke keer vanaf hetzelfde ip ja, ik zal eens kijken of ik een mail kan versturen.

Blokkeren doe ik inderdaad elke keer wel ja "block -> forever"

[ Voor 26% gewijzigd door allure op 16-01-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
allure schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:25:
Een beetje recente qnap heeft een automatische ip ban optie voor de ftp.
Heb je een oude qnap: http://wiki.qnap.com/wiki/Block_ftp_hacking

[ Voor 11% gewijzigd door job op 16-01-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Ja, gevonden!

M`n qnap, de 219P heeft de functie al aan boord.

Perfect! dank je wel voor de tip! :*)

[ Voor 35% gewijzigd door allure op 16-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 18-10 16:17

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heeft iemand anders hier (misschien ook regio Tilburg) de laatste weken last van een baggerslechte verbinding?
Ik heb vandaag toevallig een mail richting Ziggo gedaan met uitleg... maar begin nu te twijfelen of mijn modem niet gewoon defect is gegaan (op een of andere vreemde manier).

Het is momenteel zo, dat ik na ongeveer 5 min. een steeds langzamere verbinding krijg en uiteindelijk klapt het modem eruit.
Dan kan ik vervolgens weer het modem rebooten (power off/power on) en doet hij het weer 15 min. totdat het internet er weer mee op houd.
Erg vreemd dit, maar ik word er stapelgek van want ik betaal gewoon een abbonement voor een verbinding die totaal niet werkt. :?
(Een maand geleden was er nog totaal niets aan de hand en heb al een jaar of 6 internet van ze).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Da_maniaC schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:45:
Heeft iemand anders hier (misschien ook regio Tilburg) de laatste weken last van een baggerslechte verbinding?
Ik zit zelf net twee weekjes bij Ziggo, dus of mijn ervaringen iets waard zijn... maar mijn verbinding is stabiel. En nog wel stabiel op 120 megabit met een Ubee modem :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 18-10 16:17

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het lijkt erop dat het weer typisch ziggo is....
Snelheidsverhoging aangekondigd voor Q1 2010 en de transactie kunnen ze weer alles behalve vlekkeloos laten verlopen.
Ik heb iig een mail gestuurd etc etc, ben benieuwd wat voor reactie ik krijg maar ik vrees dat het weer een standaard antwoord word (Meneer, we zijn er mee bezig...).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 17-01-2010 14:49 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

job schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Het is jarenlang altijd gratis geweest. Hmm, toch wel jammer.

Maar toch.. het is ook niet bijster moeilijk. Zo'n doe het zelfpakket stelt ook niet veel voor.
Je moet (vanaf een werkende aansluiting geredeneerd) 1 coax kabel strippen, die in de wcd steken. wcd aan de muur en dat is het. Gewoon rustig lezen en doen wat er staat.

Ben je niet technisch, dan calculeer je die 50 euro wat het nu kost gewoon in.

Sommige adsl providers hebben overigens ook doe-het-zelf-pakketten, en een monteur moet je betalen, dus uniek zijn ze niet.
Nee uiteindelijk klopt het installatie pakket van hun niet, ik kan wel van alles gaan kopen zelf fixen, kan allemaal.
De rest is namelijk ook allemaal kinderspel, alleen er moet vast een kastjes worden vervangen, de kabels komen hier uit de grond dus een wandcontactdoos gaat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
DJ-Visto schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:52:
de kabels komen hier uit de grond dus een wandcontactdoos gaat niet ;)
Het is dat je er zelf al een smiley achter zet... je hebt een groene kabel. Daar moet een kastje aan komen. Waar dat kastje zit of hoe je die noemt maakt niks uit, je kunt hem aan de wand spijkeren, aan de grond of wat mij betreft aan het plafond, als je hem maar aan de groene kabel bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee uiteindelijk klopt het installatie pakket van hun niet, ik kan wel van alles gaan kopen zelf fixen, kan allemaal.
De rest is namelijk ook allemaal kinderspel, alleen er moet vast een kastjes worden vervangen, de kabels komen hier uit de grond dus een wandcontactdoos gaat niet ;)
Dat is ook het mooie van Nederland, alle kabels komen hier uit de grond :*) Vind dat eigenlijk wel een plus punt, ziet er veel mooier uit dan allemaal van die kabels die aan van die palen door de straat hangen.

Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met je "probleem" wat je hebt met het aansluiten van je kabelinternet. Want volgens mij is er helemaal niks vreemd aan de situatie van je kabel (Bij iedereen komt de kabel uit de grond, en bij iedereen zit hij in een kastje. En in dat kastje zit nu je TV (+ eventueel je radio) aangesloten. Gewoon even het geleverde wantcontactdoosje aan je groene kabel vastmaken, en je bent klaar.

Je moet dus het huidige kastje vervangen. En het liefst het kastje wat zo dicht mogelijk bij het einde van de groene kabel zit. Bij mij komt de groene kabel binnen in de meterkast, daar zat een kastje met 1 uitgang, in die uitgang zat een kabel die naar het kastje in mijn woonkamer loopt. Het kastje in de meterkast heb ik vervangen, en de modem dus in de meterkast geplaatst.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van jouw situatie, want misschien snap ik (en anderen) je probleem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je doet heel moeilijk, of ik (en anderen zo te lezen) snappen je probleem niet.
Waarom kan die wcd niet? Wat is er zo speciaal aan jouw aan jouw situatie waardoor het allemaal niet mogelijk is? Wat klopt er dan niet aan dat pakket? Wat ontbreekt er?
Een foto zou inderdaad fijn, dan kunnen we je wellicht nog helpen.

Wat ik ook raar vindt is dat je dus geen 50 cent wil uitgeven voor een verloopje of andere connector, maar dus wel 50 euro wilt lappen voor een monteur.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-01-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:20:
[...]

Ik moet dan opzoek naar een LAN kabel. Ik heb ergens een kabel liggen.

Is het eigenlijk zo dan mijn router de boel vertraagd of zit mijn router aan de max? Bij het laatste zou ik niets aan een snelheidsverhoging hebben. Ik wil hem namelijk draadloos houden.
Als je nog een utp-kabel hebt gevonden, kan je testen welke snelheid je haalt als je je pc bekabeld op de router aansluit. Deze waarden kan je dan vergelijken met de snelheid die je krijgt als je je pc rechstreeks op het kabelmodem aansluit (dus zonder router). Dan heb je inzicht in welke overhead de router toevoegd als je werkt met een bekabelde verbinding.

Voor wat betreft de draadloze verbinding: de snelheid kan beinvloed worden door vele factoren, zoals het draadloze gedeelte van de router (verzenden/ontvangen), de afstand tot de pc, de draadloze ontvanger in je pc, de draadloze instellingen (o.a. kanaal), etc.

Maar pas als je weet welke snelheid je haalt als je je pc bekabeld op de router hebt aangesloten, kan je de volgende bottleneck vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Laatst online: 21-06 15:11
Ik heb alles in een van ziggo. (Moterola modem). Ik kan een pc direct op dit modem aansluiten en dan doet de pc het (internet)

Ik heb een 2910 draytek router op de modem aangesloten. Ik kan router bereiken en die heb ik ingesteld op dhcp. DHCP in de ziggo modem heb ik uitgezet (anders IP conflict).

Internet lukt niet. Wat doe ik fout. De draytek is goed spul dus het zou moeten werken (heb hem al gereset) (werkt niet zowel bedraad als draadloos).

Wat moet ik doen?

kogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kogel schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:24:
Ik heb alles in een van ziggo. (Moterola modem). Ik kan een pc direct op dit modem aansluiten en dan doet de pc het (internet)

Ik heb een 2910 draytek router op de modem aangesloten. Ik kan router bereiken en die heb ik ingesteld op dhcp. DHCP in de ziggo modem heb ik uitgezet (anders IP conflict).

Internet lukt niet. Wat doe ik fout. De draytek is goed spul dus het zou moeten werken (heb hem al gereset) (werkt niet zowel bedraad als draadloos).

Wat moet ik doen?

kogel
Heb je modem ook al eens gereset?

@hieronder: 2582 werkt prima.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, hier is het weer eens bal..
Geen verbinding whatsoever.. Meer mensen last van storing op het moment? (omgeving 2512, alles in 1 extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

grun93 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Het is dat je er zelf al een smiley achter zet... je hebt een groene kabel. Daar moet een kastje aan komen. Waar dat kastje zit of hoe je die noemt maakt niks uit, je kunt hem aan de wand spijkeren, aan de grond of wat mij betreft aan het plafond, als je hem maar aan de groene kabel bevestigt.
Jep en dan coax aan schroef coax bevestigen! Jongens denk 's na, dat gaat toch niet? Wij hebben 1tv op zolder, die nu weer goed beeld geeft (oude situatie terug gebouwd) en dat was al knap lastig, als ik hier met verloopjes ga werken, om fatsoenlijk beeld te krijgen hier op zolder (2verbindingen).. Maar het hoort niet zo te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

Wat moet ik doen?

kogel
Modem uit, router uit, met uit bedoel ik ook echt van de stroom af.
Modem aan... wachten tot deze volledig opgestart is.
Dan de router aan en gaan met die verbinding.

Althans, deze volgorde werkte bij mij vlekkeloos.
Aangezien de monteur bij ons de verbinding werkend had opgeleverd met alleen de pc.
Waarna ik zelf m'n router aan moest gaan sluiten.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:31:
Jep en dan coax aan schroef coax bevestigen! Jongens denk 's na, dat gaat toch niet?
Waarom niet? Andere connector erop en klaar. die schroef connector heb jij of de vorige bewoner er gewoon zelf opgezet.
Wij hebben 1tv op zolder, die nu weer goed beeld geeft (oude situatie terug gebouwd) en dat was al knap lastig, als ik hier met verloopjes ga werken, om fatsoenlijk beeld te krijgen hier op zolder (2verbindingen).. Maar het hoort niet zo te gaan ;)
ziggo levert een verbinding die goed dient te werken met in elkgeval 20 meter kabel. Sluit je 2 tv's aan, dan mag je nog maar 2 x 10 meter kabel gebruiken. Vaak krijg je ook een sterker signaal binnen, dus neem dat niet te strikt.
Dat jij nu zoveel moeite moet doen om boven goed signaal te geven, geeft al aan dat je al tegen de grens van een sterk genoeg signaal aan zit. Als je die splitter van ziggo ervoor zet.. dan wordt je signaal nog zwakker.
Ten eerste omdat je 2 uitgangen extra krijgt, ten tweede omdat je nu ook je modem aan moet sluiten.
Dus blijkbaar is het signaal wat overblijft te zwak voor jouw thuis situatie. Dan koop je dus een kabelversterker, daar zijn die dingen voor.
Je weet hoe het moet, zo staat het ook in de handleiding, maar jij wilt er op de een of andere manier niet aan.
Prima, maar dan moet je niet gaan klagen dat het voor jou niet werkt.

Wat moet ik doen?

kogel
Wat jij moet doen is het volgende:
Alle utp kabels lostrekken.
pc uit.
Reset je draytek (reset knop).
Stroom van het modem af.
Modem weer stroom geven.
utp tussen modem en draytek.
utp tussen pc en draytek
pc aan

[sub]de reden waarom (mac lock) staat hier al heel vaak in dit topic besproken[/b]

[ Voor 68% gewijzigd door job op 17-01-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Ok had ik geprobeerd. Ga ik nogmaals doen. Moet ik inderdaad in het motorola moden de dhcp uitzetten? ik dacht eigenlijk dat die modems standaard alleen maar bridgden.
Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet maar weer aan, de dhcp server treedt pas in werking als de motorola niet met de isp verbonden is. Het heeft geen invloed in een werkende verbinding.

Wat het betreft het stroom van het modem af, en er weer op. Doe dit niet te kort.
Laat gerust de stroom er 15 minuten afstaan. Je modem heeft namelijk het mac adres van je pc onthouden, en moet deze vergeten. te kort de stroom eraf werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

job schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:46:
[...]
Waarom niet? Andere connector erop en klaar. die schroef connector heb jij of de vorige bewoner er gewoon zelf opgezet.
Nop, vorige bewoners zijn hier neit geweest, ik heb trouwens nog een zo'n ding zelf in elkaar geknutsled, daar werd het beeld overal in huis rond uit slecht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo moeilijk is het echt niet :) Dus ik ben benieuwd wat er nou telkens dan verkeerd gaat.
Met 1 tv moet je normaal beeld kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Ik kreeg namelijk wel een keer een ip adres conflict. Vandaar dat ik in de motorola keek en zag dat de dhcp aanstond. Vreemd eigenlijk dat de dhcp pas aangaat als hij geen verbinding met de isp heeft. Wat zou daar de reden van zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 18-01-2010 00:03 . Reden: geen namen en aanhef ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

job schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:52:
Zo moeilijk is het echt niet :) Dus ik ben benieuwd wat er nou telkens dan verkeerd gaat.
Met 1 tv moet je normaal beeld kunnen krijgen.
1verschill, wij hebben er 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kogel schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:52:
Ik kreeg namelijk wel een keer een ip adres conflict. Vandaar dat ik in de motorola keek en zag dat de dhcp aanstond. Vreemd eigenlijk dat de dhcp pas aangaat als hij geen verbinding met de isp heeft. Wat zou daar de reden van zijn?
Omdat het een bridge is, geen router. Als hij met het internet is verbonden dan geeft ie het eerste apparaat het internet-ip

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Even een vraagje tussendoor: iemand nog ervaring met eventuele datalimieten? Officieel zijn ze er niet, maar de praktijk is natuurlijk iets anders. :)

* Wildfire heeft ettelijke gigabytes in de downloadqueue staan, dingen die ik niet à-la-de-seconde nodig heb doe ik 's nachts downloaden, lijkt me het verstandigst

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 18-01-2010 00:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wildfire schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:44:
Even een vraagje tussendoor: iemand nog ervaring met eventuele datalimieten? Officieel zijn ze er niet, maar de praktijk is natuurlijk iets anders. :)

* Wildfire heeft ettelijke gigabytes in de downloadqueue staan, dingen die ik niet à-la-de-seconde nodig heb doe ik 's nachts downloaden, lijkt me het verstandigst
Ik heb op m'n Usenetaccount een gemiddelde van ongeveer 400GB/maand. Dat is nog nooit een probleem geweest.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!