Waarom niet? Andere connector erop en klaar. die schroef connector heb jij of de vorige bewoner er gewoon zelf opgezet.
Wij hebben 1tv op zolder, die nu weer goed beeld geeft (oude situatie terug gebouwd) en dat was al knap lastig, als ik hier met verloopjes ga werken, om fatsoenlijk beeld te krijgen hier op zolder (2verbindingen).. Maar het hoort niet zo te gaan

ziggo levert een verbinding die goed dient te werken met in elkgeval 20 meter kabel. Sluit je 2 tv's aan, dan mag je nog maar 2 x 10 meter kabel gebruiken. Vaak krijg je ook een sterker signaal binnen, dus neem dat niet te strikt.
Dat jij nu zoveel moeite moet doen om boven goed signaal te geven, geeft al aan dat je al tegen de grens van een sterk genoeg signaal aan zit. Als je die splitter van ziggo ervoor zet.. dan wordt je signaal nog zwakker.
Ten eerste omdat je 2 uitgangen extra krijgt, ten tweede omdat je nu ook je modem aan moet sluiten.
Dus blijkbaar is het signaal wat overblijft te zwak voor jouw thuis situatie. Dan koop je dus een kabelversterker, daar zijn die dingen voor.
Je weet hoe het moet, zo staat het ook in de handleiding, maar jij wilt er op de een of andere manier niet aan.
Prima, maar dan moet je niet gaan klagen dat het voor jou niet werkt.
Kogel schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:24:
Ik heb alles in een van ziggo. (Moterola modem). Ik kan een pc direct op dit modem aansluiten en dan doet de pc het (internet)
Ik heb een 2910 draytek router op de modem aangesloten. Ik kan router bereiken en die heb ik ingesteld op dhcp. DHCP in de ziggo modem heb ik uitgezet (anders IP conflict).
Internet lukt niet. Wat doe ik fout. De draytek is goed spul dus het zou moeten werken (heb hem al gereset) (werkt niet zowel bedraad als draadloos).
Wat moet ik doen?
kogel
Wat jij moet doen is het volgende:
Alle utp kabels lostrekken.
pc uit.
Reset je draytek (reset knop).
Stroom van het modem af.
Modem weer stroom geven.
utp tussen modem en draytek.
utp tussen pc en draytek
pc aan
[sub]de reden waarom (mac lock) staat hier al heel vaak in dit topic besproken[/b]
[
Voor 68% gewijzigd door
job op 17-01-2010 23:45
]