Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Had vandaag wederom Ziggo aan de lijn. Heb het probleem dat het Ubee modem zich continu reset.

Nu wist men mij te vertellen dat maandag (dus niets wekenlang w88!!) een nieuwe firmware naar mijn modem wordt gegooid.

Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door C-BAS33 op 09-01-2010 17:37 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
In de kerstvakantie heb ik ook besloten over te stappen naar Ziggo (AiE Extra). Modem kwam donderdag binnen, gelijk geinstalleerd en aan de kabel gehangen. Modem komt gelijk on-line, dus naar de activatieportal met code.... code werkt niet: activatiecode en/of wachtwoord onjuist. Met Ziggo support gebeld, hij kreeg het modem ook niet geactiveerd, er staat nu een call voor open. *zucht* Waarom kan het nou niet gewoon goed gaan?
Gelukkig loopt mijn ADSL contract nog tot de 30e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 16:13
Vreemd dat er zoveel problemen zijn met het Ubee modem, ik heb haast nooit problemen met dat ding :)

Maar nog wel steeds 50/5 hier in Oost-Groningen, helaas nog geen upgrade.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Snowwie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:51:
Vreemd dat er zoveel problemen zijn met het Ubee modem, ik heb haast nooit problemen met dat ding :)

Maar nog wel steeds 50/5 hier in Oost-Groningen, helaas nog geen upgrade.
Op 50/5 had ik er ook geen problemen mee, maar ik zit nu op 80-120/10 en daar heb ik wel regelmatig pingloss, en soms totaal geen verbinding voor 7-8s. Zie bijvoorbeeld ook de volgende mtr output. Een '.' is een goede ping, '?' is loss en een '>' is 2x de stdev.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEKYXEwbl4YOKJ29K4GXIuM1/full.png

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Wie weet hoe je het ubee modem kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel23456 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:10:
Wie weet hoe je het ubee modem kan benaderen?
Door het topic eens door te lezen, of door de search functie te gebruiken.
Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Mijne ook gevonden :)
Oud @home gebied

Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 265000000 Hz 0.0 dBmV 38.4 dBmV
2 Locked QAM256 241000000 Hz 1.0 dBmV 37.8 dBmV
3 Locked QAM256 249000000 Hz 1.6 dBmV 35.9 dBmV
4 Locked QAM256 257000000 Hz 1.0 dBmV 34.3 dBmV

Information
Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.3008

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Kees schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:06:
[...]

Op 50/5 had ik er ook geen problemen mee, maar ik zit nu op 80-120/10 en daar heb ik wel regelmatig pingloss, en soms totaal geen verbinding voor 7-8s. Zie bijvoorbeeld ook de volgende mtr output. Een '.' is een goede ping, '?' is loss en een '>' is 2x de stdev.

[afbeelding]
en de aansluiting is die goed, kan ook zijn dat je ver weg van de centrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefxr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:23:
[...]

en de aansluiting is die goed, kan ook zijn dat je ver weg van de centrale zit?
Die centrales zijn bij kabel-internet nooit ver weg. Het is geen adsl met honderden meters kabel :)
Een signaal probleem kan natuurlijk wel, te zwak uitgestuurd bijvoorbeeld.
Bij hogere snelheden heb je daar eerder last van, maar daar moet een monteur voor langskomen om de boel eens door te meten, en het signaal in de wijkkast aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 10-01-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
job schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:29:
[...]

Die centrales zijn bij kabel-internet nooit ver weg. Het is geen adsl met honderden meters kabel :)
Een signaal probleem kan natuurlijk wel, maar daar moet een monteur voor langskomen om de boel eens door te meten, en het signaal in de wijkkast aan te passen.
dus je kan niet zelf via de modem zien, hoe sterk het signaal is wat binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het wel uitlezen, maar ziggo gaat er pas wat aan doen als ze dit zelf ook vaststellen. Het liefst terplekke door een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 08:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit hier een beetje te balen van m'n nieuwe Ubee modem (met AI1 Plus). Wij zetten hier als we slapen of van huis zijn zo goed als alles écht uit (TV, decoder, etc etc). Zo ook ons Ziggo modem. De oude Motorola deed dat prima. Binnen een minuut na aanzetten werkte alles.

Het Ubee modem doet er vaak 5 tot 10 minuten over en moet soms meerdere keren opnieuw gestart worden voordat er signaal is. Ook is de snelheid naar m'n gevoel lager en reactietijd minder. Kan ik gewoon mijn oude Motorola terugprikken? Die staat hier verzendklaar maar ik ben te lui geweest om hem te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
sebastius schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:49:
Ik zit hier een beetje te balen van m'n nieuwe Ubee modem (met AI1 Plus). Wij zetten hier als we slapen of van huis zijn zo goed als alles écht uit (TV, decoder, etc etc). Zo ook ons Ziggo modem. De oude Motorola deed dat prima. Binnen een minuut na aanzetten werkte alles.

Het Ubee modem doet er vaak 5 tot 10 minuten over en moet soms meerdere keren opnieuw gestart worden voordat er signaal is. Ook is de snelheid naar m'n gevoel lager en reactietijd minder. Kan ik gewoon mijn oude Motorola terugprikken? Die staat hier verzendklaar maar ik ben te lui geweest om hem te versturen.
Officieel moet je het oude modem terugsturen, anders kun je een boete van 60 Euro krijgen. Een tussenoptie is nog een Motorola voor 1 of 2 tientjes op Marktplaats kopen, want veel meer zijn ze toch niet waard.

Maar ja, je kunt je oude modem terugprikken, alleen moet je dan weer opnieuw het apparaat activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 19-10 08:53

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb net gebeld met Ziggo en de Helpdesker meldde mij dat de Ubee ongeveer volgende week een update krijgt. Ze zijn het nu daar aan het testen. Hiermee schijnen alle problemen te verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 07:25
hebben julie nu ook last van trage download snelheden ? zit met UBEE, aie EXTRA en haal maar 1800 kb/s. resete modem helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben bij Ziggo het Alles-in-1 plus pakket. Daarbij zit o.a. digitale televisie. Nu hebben wij helemaal geen klachten en alles werkt prima, goede snelheid en tot op heden nog geen (grote) problemen.

Echter zouden wij de beschikking moeten hebben over een aantal verassingszenders. Zie: https://www.ziggo.nl/#pro...etten/verrassingszenders/.

Wanneer wij via onze Humax SD decoder naar het Eredivisie live kanaal gaan krijgen we de melding dat de previewperiode is verlopen. Dit gebeurt trouwens op alle verassingszenders. Dit terwijl deze verassingszenders tot 3 februari beschikbaar zouden moeten zijn.

Kunnen jullie mij hierover verder informeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

sebastius schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:20:
Ik heb net gebeld met Ziggo en de Helpdesker meldde mij dat de Ubee ongeveer volgende week een update krijgt. Ze zijn het nu daar aan het testen. Hiermee schijnen alle problemen te verdwijnen.
Aah de magische volgende week firmware update die nu al vanaf augustus iedere volgende week uitgerold zal worden.

Ik snap echt niet waarom mensen dit iedere week weer posten, tenzij ze stellig geloven dat dit echt waar is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:24:
Wij hebben bij Ziggo het Alles-in-1 plus pakket. Daarbij zit o.a. digitale televisie. Nu hebben wij helemaal geen klachten en alles werkt prima, goede snelheid en tot op heden nog geen (grote) problemen.

Echter zouden wij de beschikking moeten hebben over een aantal verassingszenders. Zie: https://www.ziggo.nl/#pro...etten/verrassingszenders/.

Wanneer wij via onze Humax SD decoder naar het Eredivisie live kanaal gaan krijgen we de melding dat de previewperiode is verlopen. Dit gebeurt trouwens op alle verassingszenders. Dit terwijl deze verassingszenders tot 3 februari beschikbaar zouden moeten zijn.

Kunnen jullie mij hierover verder informeren?

Alvast bedankt.
Even naar de Helpdesk bellen, telefoon nummer 1200 van een vast toestel (alleen als je Ziggo abonnee bent)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Djankie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:56:
hebben julie nu ook last van trage download snelheden ? zit met UBEE, aie EXTRA en haal maar 1800 kb/s. resete modem helpt ook niet.
Tja, piektijden op een consumenten-internetlijntje. Je bent niet de enige op deze wereld. De oversubscription zal in de trant van 1:30 liggen, dus als relatief veel mensen aan het downloaden zijn, kan de snelheid inkakken.

Als je dat niet wilt zul je een business DSL moeten nemen. Dan betaal je 700 Euro ex. BTW per maand voor 4/4 Mbps en heb je ook uptime garanties van 99,6-99,9%.

Mijn Arris schommelt momenteel overigens tussen de 3 en 5 Mbyte/s. Morgenochtend is het weer strak 5.72 Mbyte/s.

[ Voor 8% gewijzigd door Volkert op 10-01-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
hier ook 2131 (haarlemmermeer) max 2,5 Mbyte momenteel ipv 5,7
morgen/vannacht idd vast weer sneller
kan je dat niet ergens checken..bezetting van het ziggo netwerk?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:35:
[...]

Een tussenoptie is nog een Motorola voor 1 of 2 tientjes op Marktplaats kopen, want veel meer zijn ze toch niet waard.
Wat ze waard zijn boeit niet, het gaat niet werken. Als het MAC-adres van het modem niet in de Ziggo-database staat (gekoppeld aan het account), dan kan je het modem niet activeren. Kortom: slecht advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:17:
[...]
Wat ze waard zijn boeit niet, het gaat niet werken. Als het MAC-adres van het modem niet in de Ziggo-database staat (gekoppeld aan het account), dan kan je het modem niet activeren. Kortom: slecht advies.
Ik heb een Arris modem van Marktplaats gehaald en succesvol geactiveerd, dus ik weet niet waar jij je wijsheid vandaanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:50

HaTe

haat niet

Hoe werkt eigenlijk dat hoe Ziggo zender bij de gebruiker aan en uit kan zetten? Zoals het in en uitschakelen van de preview periode en het abbo uitbreiden met het HD pakket? Wordt er dan iets veranderd aan de smartcard ofzo?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
HaTe schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:10:
Hoe werkt eigenlijk dat hoe Ziggo zender bij de gebruiker aan en uit kan zetten? Zoals het in en uitschakelen van de preview periode en het abbo uitbreiden met het HD pakket? Wordt er dan iets veranderd aan de smartcard ofzo?
Nee, jouw smartcard heeft een uniek nummer dat 'ie naar Ziggo stuurt. Dat noemen ze de "authenticatie". Aan de hand daarvan kan Ziggo jou toegang geven tot een aantal zenders.

De preview periode gaat in zodra het unieke nummer voor het eerst in de database gezet wordt, Dus dat houdt na 2-4 weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-10 13:49
Je decoder haalt informatie op bij Ziggo weg en daar wordt alles in hun database geregeld, via een timestamp lijkt me. Als je dus een smartcard weet te kraken heb je als nog er niets aan want je hebt dan nog steeds niet alle zenders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Nee, jouw smartcard heeft een uniek nummer dat 'ie naar Ziggo stuurt. Dat noemen ze de "authenticatie". Aan de hand daarvan kan Ziggo jou toegang geven tot een aantal zenders.

De preview periode gaat in zodra het unieke nummer voor het eerst in de database gezet wordt, Dus dat houdt na 2-4 weken op.
Nee niet helemaal, eigenlijk helemaal niet.
De smartcard stuurt niets naar ziggo. Het is allemaal eenrichtingsverkeer (richting de decoder). Even de vod-decoders buiten beschouwing gelaten.
Ziggo stuurt in een van de streams een signaal welke alle smartcardnummers bevat, en welk abonnement er aan deze smartcards hangen.

Wat de preview periode betreft.. die gaat in zodra je de smartcard in de decoder steekt. Vanaf dat moment gaat de preview periode in. De duur van deze preview periode staat geprogrammeerd in de smartcard en wordt dus door de smartcard bijgehouden. Deze preview periode is dus een override van het signaal wat ziggo meestuurt.

Stel dat je je smartcard niet activeert (nummer doorbellen naar ziggo), dan heb je gewoon beeld tijdens de preview-periode, maar zodra deze is afgelopen gaat het beeld op zwart.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 10-01-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 19-10 12:51
Wist ik ook niet, bedankt voor de heldere uitleg.
Dus in theorie zou iemand zo'n kaartje kunnen hacken en preview mode verlengen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep. In praktijk is het al vaak genoeg gebeurt met de irdeto (voorloper irdeto2) en viaccess.
Daar kon je gewoon smartcards voor kopen die je gratis alle zenders lieten zien.
Google eens op: funcard

Irdeto2 (wat ziggo gebruikt) is zover ik weet verre van gekraakt.
Het zal vast ooit wel eens gekraakt worden, maar dan zullen ziggo en anderen vanzelf overstappen op een andere codering.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 10-01-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:51:
Er wordt geen uniek nummer van de smartcard naar Ziggo gestuurd via de ontvanger. Digitale TV via de DVB specificatis is één richting verkeer van de headend naar de ontvanger. Dat is ook de reden waarom je een smartcard moet registreren zodat Ziggo weet dat je die smartcard in gebruik hebt en dat Ziggo dan aan de smartcard informatie kan verzenden welke abonnementen er aan je kaart gekoppeld zijn. Deze informatie wordt om de zoveel tijd herhaald zodat je smartcard actief blijft.
De preview periode is ook een abonnement dat automatisch op iedere smartcard wordt bijgeschreven zodra de smartcard voor het eerst in de ontvanger zit. Dat abonnement kan maar éénmalig worden bijgeschreven op de smartcard en heeft een geldigheid van een in de digitale TV headend in te stellen aantal dagen. De smartcard houdt gewoon bij of het abonnement nog steeds geldig is en als het aantal dagen verstreken is dan stopt de weergave van beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:51:
Je decoder haalt informatie op bij Ziggo weg en daar wordt alles in hun database geregeld, via een timestamp lijkt me. Als je dus een smartcard weet te kraken heb je als nog er niets aan want je hebt dan nog steeds niet alle zenders. :+
Je ontvanger ontvangt van Ziggo informatie via het digitale TV signaal. Er wordt niets opgehaald omdat normale DVB-C ontvangers geen retour kanaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 14:50

HaTe

haat niet

Oke.. Wel apart dan dat we nog steeds alle zenders hebben van de preview periode, die sinds oktober 23-9-2009 in ging :P
Dat ligt dus wel aan Ziggo? Of is er iets niet goed (of eigenlijk juist wel :p) met onze smartcard?

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 10-01-2010 22:22 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Zhadum schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:59:
[...]

In welke regio woon je?

Zhadum
Beetje late reactie sorry,

Ik woon in regio Den Haag.
postcode gebied 2581

Ik ga binnenkort verhuizen.
Weet iemand of Ziggo ook een soort overloop aanhoud?
Dat je bv 1maand aansluiting houd op beide adressen?
Het gaat mij dan vooral om de tv aansluiting ivm de Winter Spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door madmaus op 11-01-2010 09:03 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:16:
Oke.. Wel apart dan dat we nog steeds alle zenders hebben van de preview periode, die sinds oktober 23-9-2009 in ging :P
Dat ligt dus wel aan Ziggo? Of is er iets niet goed (of eigenlijk juist wel :p) met onze smartcard?
Ik heb wel vaker gehoord dat het soms langer actief blijft, tussen de 2 weken en 2 maanden. Maar dit is wel extreem :D Ik zou zeggen, geniet ervan :D

Als je hem wilt ruilen, dan is dat uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the *** is Ziggo aan het doen :?

Zit te zappen, kom bij TMF aan, zie ik "Een".
"Een" zit daarnaast ook nog op de gebruikelijke plek.
Veronica: Zit nu TMF.

Analoge tv overigens...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32

chromeeh

the Gnome

Raven schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:09:
What the *** is Ziggo aan het doen :?

Zit te zappen, kom bij TMF aan, zie ik "Een".
"Een" zit daarnaast ook nog op de gebruikelijke plek.
Veronica: Zit nu TMF.

Analoge tv overigens...
Er zijn zender wijzigingen geweest...

Gister is m'n modem overleden :'(
Zaterdag werkte die netjes, gister ochtend brandde alleen het power ledje nog...
Uiteraard reageert het ding nergens meer op...
Bagger dingen die Arrris modems.... Heb er 4 in 3 maand tijd gehad |:(
Hopen dat het beter werkt met een Ubee ;(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik ben wel een beetje klaar met mijn nieuwe modem. Ik had de motorola alweer netjes ingepakt met een adresstikkertje erop enzo, maar ik sluit hem toch maar opnieuw aan.

Met de Motorola was de verbinding echt zo stabiel als een huis! Met de nieuwe modem mag ik minimaal 1 maal daags de stekker eruit en erin doen om het weer te laten werken en soms valt de verbinding tijdens surfen zomaar weg. Dat is toch bijzonder vervelend als je weet dat het gewoon goed gewerkt heeft voordat je er zelf met wat energie wat aan veranderd hebt.

Ik ga in februari wel weer in dit topic kijken. Als ik dan lees dat de problemen opgelost zijn bij de mensen die nu problemen hebben, sluit ik die nieuwe wel weer aan. De snelheid is ook nog steeds 20/3 (3561, Utrecht), dus daar mis ik vooralsnog ook niets aan. De oude werkt hopelijk wel direct en goed :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

chromeeh schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Er zijn zender wijzigingen geweest...
Bij digitale tv ja, maar niet bij analoog voor zover ik weet.

Nu is het weer goed trouwens....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

JvS schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:15:
Nou ik ben wel een beetje klaar met mijn nieuwe modem. Ik had de motorola alweer netjes ingepakt met een adresstikkertje erop enzo, maar ik sluit hem toch maar opnieuw aan.
Ik zou hem idd nog maar ff bewaren. Heb ik ook gedaan toen ik dat Ubee modem kreeg (al weer 3 of 4 maanden geleden denk ik). Ik had alle verhalen hier al gelezen dus heb voor de zekerheid het oude modem (ook motorola geloof ik) nog maar even bewaard. Heb er tot op heden nog niks over gehoord dat ik een boete ga krijgen oid.

Op zich heb ik met het Ubee modem eigenlijk nog geen problemen gehad; alleen is de laatste paar dagen mijn verbinding af en toe wel erg langzaam. Maar dat heeft volgens mij niet veel met het modem te maken. Heb de stekker er al eens uit gehaald maar dat gaf geen verschil.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
Heb de laatste tijd weer verschrikkelijk veel disconnects met mijn Ubee modem met firmware 4.111.3008 in Den Haag Zuid-West. Internetverbinding floept eruit om het vervolgens 10 minuten later weer te doen. Hierbij maakt het geen verschil of ik wel of niet de signal noise filter ertussen plaats. Ik hoop dat de firmware update, die als het goed is deze week geïnstalleerd zou moeten worden als ik zo de eerdere posts geloof, de problemen gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
OCTheEagle schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:39:
Heb de laatste tijd weer verschrikkelijk veel disconnects met mijn Ubee modem met firmware 4.111.3008 in Den Haag Zuid-West. Internetverbinding floept eruit om het vervolgens 10 minuten later weer te doen. Hierbij maakt het geen verschil of ik wel of niet de signal noise filter ertussen plaats. Ik hoop dat de firmware update, die als het goed is deze week geïnstalleerd zou moeten worden als ik zo de eerdere posts geloof, de problemen gaan oplossen.
Precies hetzelfde hier.

Ook in Den Haag - 2562 postcode.

Ik wacht de nieuwe firmware af, hopelijk lost het dan op.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Mensen,

Ziggo roept nu al 5 maanden dat er nieuwe firmware voor de Ubee modems komt. Tot op heden is dat nog altijd niet gebeurd. Het is volgens mij gewoon een makkelijke exit voor helpdesk medewerker, en nu ze dit weten gebruiken ze het om klanten makkelijk en snel af te schepen.

Ik zou het ook niet meer accepteren als ze dit zouden zeggen.

Mijn Arris docsis 3 werkt overigens prima. Retestabiel met 117mbit/9mbit. Geen disconnects, snelheid uitermate stabiel en geen inkakmomenten. Die gaat dus ook zeker niet terug. Ik krijg ook een Ubee opgestuurd, misschien dat ik hem heel even ga testen maar waarschijnlijk gaat hij gewoon weer retour.

Als die Arris met 200mbit aan zijn max zit bellen we wel weer een keer. Zie ik toch niet gebeuren in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 19:59
def1987 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:35:
[...]

zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik het via marktplaats haal ?
.. zijn alle kaarten bijvoorbeeld te activeren op ziggo? .. zijn er 'better-not' kaarten/kastjes etc ?
.. ik ben niet zo thuis in deze markt dus alle adviesen / meningen zijn welkom :)

Edit: ik kan trouwens al een paar dagen niet bellen / gebeld worden.. meer mensen hier last van ?
ziggo alles-in-1 pakket .. regio Utrecht ..
update: nadat hun mn router bekeken hebben en ik hem gereset heb doet hij het 'miraculeus' weer. ze hebben niets veranderd zeggen ze .. maarja .. if it works .. why complain .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ionicdog schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:11:
hier ook 2131 (haarlemmermeer) max 2,5 Mbyte momenteel ipv 5,7
morgen/vannacht idd vast weer sneller
kan je dat niet ergens checken..bezetting van het ziggo netwerk?
hier ook 2131, sinds gister heb ik last van timeouts, heb jij daar ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sohus schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:53:
Mensen,

Ziggo roept nu al 5 maanden dat er nieuwe firmware voor de Ubee modems komt. Tot op heden is dat nog altijd niet gebeurd. Het is volgens mij gewoon een makkelijke exit voor helpdesk medewerker, en nu ze dit weten gebruiken ze het om klanten makkelijk en snel af te schepen.

Ik zou het ook niet meer accepteren als ze dit zouden zeggen.
Tja, ze zeggen elke keer iets nieuws als ik bel, de eerste keer (eind november) wisten ze van niets, de tweede keer (halverwege december) zou er een nieuwe firmware uitkomen een maand later en vorige week melden ze mij dat de firmware in testing was en binnenkort uitgerolt zou worden. Dus ik wacht wel even af, maar het kwam niet over als afschepen.

De max die ik gehaald heb als het modem wel netjes werkt is 91/9.5 mbit, dus zeer redelijk gezien mijn el-cheapo 100mbit switch en ditto netwerkkaarten. Toch binnenkort eens een gigabit netwerk neerleggen hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees op 11-01-2010 17:04 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Is het aan te raden om tweedehands een Motorola (type SBV512OE-CN) te komen ter vervanging van een bestaand modem? Wat ik mij dan afvraag is:
- Moet je het modem dan activeren? (het is immers 2ehands en al eens eerder geactiveerd).
- Stel je wilt later alsnog terug op het huidige modem (Ubee in dit geval) kan dit dan nog dmv opnieuw activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
OCTheEagle schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:51:
Is het aan te raden om tweedehands een Motorola (type SBV512OE-CN) te komen ter vervanging van een bestaand modem? Wat ik mij dan afvraag is:
- Moet je het modem dan activeren? (het is immers 2ehands en al eens eerder geactiveerd).
- Stel je wilt later alsnog terug op het huidige modem (Ubee in dit geval) kan dit dan nog dmv opnieuw activeren?
Waarom zoveel moeite doen voor een probleem wat je bij Ziggo neer moet leggen? Gewoon contact opnemen met de helpdesk en dan eisen dat ze je probleem gaan oplossen. Het is toch van de zotte dat je geld uit gaat zitten geven voor een probleem van Ziggo met je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
OCTheEagle schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:51:
Ja en ja. Er zijn diverse mensen met meer dan 1 modem die af en toe eens swappen. Zie bijvoorbeeld het Ziggo gebruikers forum.

En @Mvdster: Op zich heb je gelijk, maar als je voor een paar centen een beetje kunt pielen/experimenteren en mogelijk problemen zelf kunt oplossen, is dat in mijn optiek veel beter dan dat je weken/maandenlang aan het lijntje gehouden wordt en met alle frustraties van dien rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb sinds vrijdag A1E in Tilburg. Omdat ik ongeduldig was en het snel wilde proberen zonder expeditie in de meterkast heb ik het eerst in de kamer gemonteerd. Na wat gekloot met de registratie werkte het op zich prima, maar m'n download snelheid kwam niet boven de 45mbit uit. Toen een paar uur later m'n eerste internethonger gestild was heb ik de boel netjes in de meterkast gemonteerd, rechtstreeks op de inkomende groene kabel.
Speedtest vloog toen door naar 116 mbit.

Ik schrijf dit om nog eens te onderstrepen hoe belangrijk het is om je modem direct op de kabel aan te sluiten. Die 4 meten coax naar de woonkamer kunnen echt veel verschil maken.
Ik wist het, maar stond toch te kijken van hoe groot het verschil was.

PS. Er zit wel zeker een uur tussen het verwijderen en het opnieuw aansluiten van de modem. Het was toen later op de avond, dat kan ook een rol gespeeld hebben, maar daarvoor heeft het een aantal uren op redelijk constante snelheid gedraaid. Momenteel (21:40) trek ik een constante 100/10 , ik heb niet te klagen.

PS2. Nouja, niet te klagen... Ik heb het luxe-probleem dat ik m'n interne netwerk moet gaan upgraden, de 100mbit switch voldoet niet meer. Als je me twee jaar geleden had verteld dat m'n internet verbinding nu sneller is dan m'n interne netwerk had ik je niet geloofd. Van de andere kant, toen ik vorige maand nog op een brak wifi netwerkje zat was dat eigenlijk ook al waar...

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 08:34
Zijn er mensen die geprobeerd hebben om de cisco recorder van meer opslagruimte te voorzien. Wat ik van een collega begreep zou je kunnen proberen om er een grotere hardeschijf in te plaatsen. Stapsgewijs zou je de huidge schijf klonen en de content op een nieuwe grotere schijf plaatsen. Ik merk namelijk dat de 160gb toch snel vol loopt

edit: Mogelijk wordt de hardeschijf grote begrenst in de bios/firmware ?.

[ Voor 9% gewijzigd door r.e.s op 12-01-2010 16:34 . Reden: brainstormen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=13648&page=11

Oke ik lees helaas dit topic erg jammer dat het begrenst wordt in de firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RoB- schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:51:
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=13648&page=11

Oke ik lees helaas dit topic erg jammer dat het begrenst wordt in de firmware!
Heeft dat ding geen mogelijkheid om een externe schijf eraan te hangen net als de Humax 5050 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Volkert schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:03:
[...]

Ja en ja. Er zijn diverse mensen met meer dan 1 modem die af en toe eens swappen. Zie bijvoorbeeld het Ziggo gebruikers forum.

En @Mvdster: Op zich heb je gelijk, maar als je voor een paar centen een beetje kunt pielen/experimenteren en mogelijk problemen zelf kunt oplossen, is dat in mijn optiek veel beter dan dat je weken/maandenlang aan het lijntje gehouden wordt en met alle frustraties van dien rondloopt.
Hmm, dat betekent dan wel dat als je tweedehands een modem koopt dat er dan wel een activatiecode bij dient te zitten? Thans, toen ik een Ubee modem kreeg van Ziggo zat er ook een activatiecode bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
Zie niet echt wat de grote van een HDD met internet en hosting te maken heeft.
Ben geen Mod, maar hoor dit niet thuis in Mediaspelers en HTPC's ipv internet &hosting?

Sorry als ik een bitch ben ;)

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vandaag heb ik van Ziggo zonder aankondiging een nieuw modem ontvangen. Nou lees ik in dit topic wel vaker over mensen die een nieuw modem hebben gekregen en hun oude Moterola bewaren voor het geval dat er problemen waren. Maar ik heb een Arris Docsis3 modem. Ik dacht dat die juist prima in staat waren om hogere snelheden te verwerken (dat was de uitleg van de bijgesloten brief).

Na alle problemen die ik hier lees en van vrienden hoor met de ubee heb ik weinig zin om dat ding er tussen te zetten (Never change a running system). Zijn er redenen te bedenken om wel de ubee te gebruiken? Ik neem aan dat de Arris gewoon blijft werken.

In 2582

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2010 19:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand van jullie een Arris Modem ontvangen van Ziggo ivm AIE en hebben pas geleden een Ubee modem gekregen ?

Nu zeggen ze dat je het oude modem terug moet sturen.
Heeft iemand het Ubee modem ipv het Arris modem teruggestuurd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
fsfikke schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:38:
Na alle problemen die ik hier lees en van vrienden hoor met de ubee heb ik weinig zin om dat ding er tussen te zetten (Never change a running system). Zijn er redenen te bedenken om wel de ubee te gebruiken? Ik neem aan dat de Arris gewoon blijft werken.
In 2582
In Tilburg is er al iemand die meldt gewoon 116 Mbit/s te halen met de Arris, dus het moet gewoon kunnen.

Maar ik dènk er ook niet aan om mijn zelf-op-Marktplaats-gekochte Arris TM702B weer te gaan vervangen door die !@#^#!@ Ubee waar ik 3 maanden lang slapeloze nachten van gehad heb.

Dus ik zie wel. Als de Arris het in de toekomst helemaal niet meer doet, kan ik altijd nog de Ubee een allerlaatste kans geven. Als het dan weer huilen met de pet op is (gemiddeld 3 vastlopers per dag) stop ik helemaal met Ziggo internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MdO82 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:55:
Heeft iemand van jullie een Arris Modem ontvangen van Ziggo ivm AIE en hebben pas geleden een Ubee modem gekregen ?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al sinds zondag ofzo geen enkel probleem meer heb gehad met de Ubee, en hij draait weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
MdO82 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:55:

Zolang mijn Ubee modem nog niet goed functioneert stuur ik helemaal geen modem terug. Eerst mogen ze zorgen dat ik normaal internet heb, daarna krijgen ze hun modem terug.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Had ik dat maar, laatste tijd klapt bij mij de ubee paar keer per dag eruit. Ik doe em dan aan en uit, vervolgens krijg ik een groen download lampje te zien. Na ongeveer anderhalf start de modem vanzelf opnieuw op en krijg ik na 5 minuten weer verbinding en heb ik een oranje download lampje :( en haal dan ook niet de snelheid die ik zou moeten halen. De helpdesk blijft maar beweren dat het een firmware probleem is :s. vanaf november hoor ik al "ja meneer volgende week komt de nieuwe firmware uit". Ben benieuwd of het uberhaupt wel een firmware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
Nyxium schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:34:
Had ik dat maar, laatste tijd klapt bij mij de ubee paar keer per dag eruit. Ik doe em dan aan en uit, vervolgens krijg ik een groen download lampje te zien. Na ongeveer anderhalf start de modem vanzelf opnieuw op en krijg ik na 5 minuten weer verbinding en heb ik een oranje download lampje :( en haal dan ook niet de snelheid die ik zou moeten halen. De helpdesk blijft maar beweren dat het een firmware probleem is :s. vanaf november hoor ik al "ja meneer volgende week komt de nieuwe firmware uit". Ben benieuwd of het uberhaupt wel een firmware probleem is.
Ze mogen onderhand die firmware wel eens uitbrengen dan. Ik begin er echt ziek van te worden dat 3 a 4 keer per dag de verbinding eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
JamesB009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:32:
[...]
Zolang mijn Ubee modem nog niet goed functioneert stuur ik helemaal geen modem terug. Eerst mogen ze zorgen dat ik normaal internet heb, daarna krijgen ze hun modem terug.
Lijkt me ook een goed plan. Als ze bellen c.q. brieven sturen kun je altijd nog het verhaal uitleggen.

Maarreh, zou het overigens niet zo kunnen zijn dat Ziggo met deze Ubee-opstuur-actie hoopt een aantal Arris TM702B modems terug te krijgen voor een aantal schrijnende gevallen die écht niet met een Ubee modem stabiel te krijgen zijn?

Zou me niet eens verbazen. Er zijn namelijk ook gevallen (zoals een collega van mij, een zware downloader) die zegt dat de Ubee bij hem wel prima werkt. Misschien heeft het toch op één of andere manier te maken met de compatibility met de wijkcentrale/verdeelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Wat mijn algehele indruk op het hele ubee gebeuren is, is dat ze het over het algemeen prima doen tot dat er meer bandbreedte dan de 50Mbit toegestaan is.

Mijn broer in Tilburg heeft al meer dan 6 maanden een ubee. Nooit problemen mee, totdat Tilburg naar 120Mbit ging, vanaf dat punt constant problemen met hangen, reboots, uitvallende verbindingen, trage snelheid, etc.

Vergelijkbare berichten komen hier ook geregeld voorbij. Prima functionerende situaties welke nu problemen hebben. Mensen met 20/30Mbit of 50Mbit welke problemen hebben met de ubee zijn er veel minder volgens mij, of wellicht geen? Dat heb ik uit alle berichten hier niet helemaal kunnen ontcijferen.

Dan kijkende dat Ziggo zijn beloofde snelheids verhoging niet heeft kunnen doorvoeren, past het allemaal eigenlijk wel mooi bij elkaar. De modem heeft schijnbaar problemen bij de hogere snelheden.

Op 50Mbit pakt de ubee ook maar 4 kanalen van de 8. Iets wat ik (in mijn perfect functionerende) ubee ook zie.

Mijn verwachting is dan ook dat de firmware waar constant over gesproken word specefiek bedoelt is voor instabliteits problemen met de ubee in combinatie met meer dan 4 channels open. En dat dat ook meteen de reden is waarom de 80Mbit/120Mbit upgrade nog niet overal is doorgevoerd, behalve waar het om marketing redenen (glasvezel) echt niet meer kon wachten.

Technisch gezien lijkt het dat er binnen de ubee wat mis gaat met de channel hopping binnen het modem om zo tot een constant hogere snelheid te komen (mochten bepaalde kanalen te druk worden). Maar goed, dat is mijn theorie, maar zou wel verklaren waarom er sommige mensen zijn welke de snelheid perfect halen (die kunnen altijd op hetzelfde channel blijven zitten) en er mensen zijn die constant problemen hebben, weg vallende verbindingen, niet de juiste snelheid, etc. etc. waar bij dit gedeelte dus mis gaat.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Quindor schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:33:
Wat mijn algehele indruk op het hele ubee gebeuren is, is dat ze het over het algemeen prima doen tot dat er meer bandbreedte dan de 50Mbit toegestaan is.
Toch niet helemaal waar hoor. Mijn Ubee-drama ging over 50 Mbps (wat we hier in Breda nog steeds hebben) en geen bit meer.

Blijft vaag waarom de Arris het dan wel prima doet zonder enige uitval of vastlopers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
Vergelijkbare berichten komen hier ook geregeld voorbij. Prima functionerende situaties welke nu problemen hebben. Mensen met 20/30Mbit of 50Mbit welke problemen hebben met de ubee zijn er veel minder volgens mij, of wellicht geen? Dat heb ik uit alle berichten hier niet helemaal kunnen ontcijferen.

Op 50Mbit pakt de ubee ook maar 4 kanalen van de 8. Iets wat ik (in mijn perfect functionerende) ubee ook zie.
Niet helemaal waar. Ik heb het 20mBit abbo, en heb last van de disconnect met maar 4 kanalen open. Volgens mij wel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Lisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:29:
Zie niet echt wat de grote van een HDD met internet en hosting te maken heeft.
Ben geen Mod, maar hoor dit niet thuis in Mediaspelers en HTPC's ipv internet &hosting?

Sorry als ik een bitch ben ;)
Het is een hd recorder wat ziggo standaart uitlevert aan zijn/haar klanten. Daarbij wordt de hd grootte begrenst door de firmware van ziggo ;) Lijkt mij dus wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn verwachting is dan ook dat de firmware waar constant over gesproken word specefiek bedoelt is voor instabliteits problemen met de ubee in combinatie met meer dan 4 channels open. En dat dat ook meteen de reden is waarom de 80Mbit/120Mbit upgrade nog niet overal is doorgevoerd, behalve waar het om marketing redenen (glasvezel) echt niet meer kon wachten.

Technisch gezien lijkt het dat er binnen de ubee wat mis gaat met de channel hopping binnen het modem om zo tot een constant hogere snelheid te komen (mochten bepaalde kanalen te druk worden). Maar goed, dat is mijn theorie, maar zou wel verklaren waarom er sommige mensen zijn welke de snelheid perfect halen (die kunnen altijd op hetzelfde channel blijven zitten) en er mensen zijn die constant problemen hebben, weg vallende verbindingen, niet de juiste snelheid, etc. etc. waar bij dit gedeelte dus mis gaat.
Mijn indruk was juist dat de download wel door blijft lopen, maar dat de upload weggevallen was, die gaat maar via 1 kanaal en dat is dan gelijk dus afgelopen. Waarom de upload? Skype bleef nog even doorlopen (de andere kant die je hoorde kort nog vragen of je er nog was).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als HTeK internetter wil even laten weten dat mijn overstap naar AIEbasis erg snel was. Voor mij is basis op dt moment nog voldoende, vandaar dat ik nog geen duurder sneller abo heb genomen. Ik woon trouwens in Noordwijk (2203).

Dinsdagavond (5 januari) via de Belmijterug functie op de site een paar vragen gesteld en ook gelijk de overstap geregeld. Na 5 a 6 dagen zou ik een bevestiging krijgen, nooit gehad trouwens ;-) Ik kreeg geen nieuw modem, omdat mijn huidige Motorolaatje die basissnelheid gewoon nog aankan. Het abo zou binnen 2 weken actief zijn en voor die tijd zou ik m'n ontvanger in huis hebben. Ze kon de ontvanger alleen niet op een ander adres af laten leveren, dan moest ik later in de week even bellen met de klantenservice.
Ik eigenwijs woensdagavond weer me terug laten bellen en toen kon de meneer me vertellen dat de ontvanger al klaar stond om te verzenden en dat hij zaterdag de 9e geleverd zou worden. Hij kon alleen het adres niet wijzigen, maar ja...zaterdag was ik toch thuis. Vrijdag na me werk kom ik thuis, staat er een doos bij m'n voordeur...m'n ontvanger!!! Lekker dan, ik moest er voor tekenen, maar die luie postbode heeft dat ding gewoon neergezet :X
Enniewee...zaterdag alles aangesloten, smartcard geactiveerd en alles werkte binnen no time. Met speedtest haalde ik eerst 0,06 MB, nu haal ik 1,59 MB. Nog niet veel, maar voor mij genoeg...en alles binnen 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JamesB009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb het 20mBit abbo, en heb last van de disconnect met maar 4 kanalen open. Volgens mij wel meer mensen.
Yup ik ook, maar het patroon wat ik in dergelijke reacties lijk te zien is dat dát probleem voornamelijk in regio Utrecht optreedt. Kan iemand uit die regio bevestigen of er al een nieuwe firmware is uitgerold?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Volkert schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:21:
[...]

In Tilburg is er al iemand die meldt gewoon 116 Mbit/s te halen met de Arris, dus het moet gewoon kunnen.

Maar ik dènk er ook niet aan om mijn zelf-op-Marktplaats-gekochte Arris TM702B weer te gaan vervangen door die !@#^#!@ Ubee waar ik 3 maanden lang slapeloze nachten van gehad heb.

Dus ik zie wel. Als de Arris het in de toekomst helemaal niet meer doet, kan ik altijd nog de Ubee een allerlaatste kans geven. Als het dan weer huilen met de pet op is (gemiddeld 3 vastlopers per dag) stop ik helemaal met Ziggo internet.
Dat ben ik o.a. Arris loopt echt retestabiel met 120mbit/10mbit snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34ir1cp.png

Hier een drietal downloads uit SABnzbd die net voltooid zijn:

Stage Download
[Time-Taken]: 8 minutes 24 seconds
[Avg-Speed]: 12092kB/s

Stage Download (bestand van 40GB)
[Time-Taken]: 1 hour 2 minutes 11 seconds
[Avg-Speed]: 10461kB/s

Stage Download
[Time-Taken]: 20 minutes 21 seconds
[Avg-Speed]: 10925kB/s

AiE in combinatie met Supernews. Heb nooit last van reconnects. Internet heeft er sinds 1 januari nog geen 1x uitgelegen, modem ook niet gereboot, geen andere problemen...

Als je een Arris Docsis 3 hebt zou ik hem lekker houden. Die ubee gaat bij mij ook de kast in die Ziggo mij gaat opsturen. Pas als ik niks meer lees over Ubee modems sluit ik hem misschien aan. Zolang de Arris gewoon lekker loopt zie ik daar overigens helemaal geen reden voor.

[ Voor 4% gewijzigd door sohus op 13-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ziggo alles-in-1 extra abonnement (multikabel gebied).
Deze zou supersnel zijn.
Ik kom met de speedtest met moeite af en toe boven de 20mb/s download. Upload is al helemaal een drama.
Ik heb meerdere keren getest op meerdere computers.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/681155426.png

Dit is nog geen eens 50% van wat ze beloven. Moet ik contact opnemen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En als je ergens een 100MB speedtest doet?

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 13-01-2010 15:28 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:28:
En als je ergens een 100MB speedtest doet?
Waar kan je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hier onder andere :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:29

Wildfire

Joy to the world!

*afkloppen*

Na een reboot dit weekend nu al dagenlang geen problemen met de Ubee en haal, tot nu toe, consequent zo'n 11 tot 12 megabyte/sec bij het downloaden vanaf Giganews :)

Als het zo doorgaat ben ik erg happy :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Kijk dat is zo als het moet wezen Wildfire.

12 januari zou ik me spullen binnen moeten hebben voor AIE extra maar nog niets heb ik mogen ontvangen.
Ik heb nog 6 dagen want dan gaat de stekker uit de huidige isp.
Hoop wel dat ziggo z'n afspraak nu na komt!

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die site kom ik niet hoger dan de 8mb/s wat al een uitschieter was.

Nu had ik op speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/681256330.png

Dat was helaas een uitschieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:21:
Ik heb een Ziggo alles-in-1 extra abonnement (multikabel gebied).
Deze zou supersnel zijn.
Ik kom met de speedtest met moeite af en toe boven de 20mb/s download. Upload is al helemaal een drama.
Ik heb meerdere keren getest op meerdere computers.

[afbeelding]

Dit is nog geen eens 50% van wat ze beloven. Moet ik contact opnemen of zie ik iets over het hoofd?
Heb je een router?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Op die site kom ik niet hoger dan de 8mb/s wat al een uitschieter was.

Nu had ik op speedtest:

[afbeelding]

Dat was helaas een uitschieter.
Heb je het over MB/s of Mb/s / mbps?
Ik trek me niets meer aan van speedtest.net sinds:
EWK in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"

Een 32/100MB download is veel betrouwbaarder.

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 13-01-2010 17:16 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

rally

Deyterra Consultancy

Duidelijk over MegaBit...

Maar de vraag van KiPKaKDutcH is behoorlijk relevant: heb je een router zo ja, welke en heb je al een Speedtest rechstreeks aan de modem geprobeerd?
Oh... en heb je een anti-virus programma en zo ja, welke?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
De D-Link DIR855 draait inmiddels..
Alleen als ik op fulspeed download (5,9 mb/s) dan vinden er constant time-outs plaats, alles valt dan een seconde of 30 weg.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

De sitecom router had hier geen last van |:(

*edit
Ook als ik niet download zijn er constant time-outs..
Heb nu de QoS engine uitgezet, misschien dat dat het probleem is

[ Voor 35% gewijzigd door sjorremans op 13-01-2010 18:28 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Welk programma download je mee? Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem. Met SABNZBD heb ik regelmatig time-outs met Newsleecher gaat het zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
maakt niet of er word gedownload

Ping-statistieken voor 85.92.128.90:
Pakketten: verzonden = 401, ontvangen = 251, verloren = 150
(37% verlies).

dat is het geintje, in het begin is een timeout een aantal seconden oplopend naar minuten |:(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Klinkt alsof je maar beter met Ziggo contact op kunt nemen en wellicht dat een monteur je probleem kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
dat is het niet, ligt aan de router zelf..
zit nu via een switch( net als de afgelopen dagen even tijdelijk ) en nu is het rete stabiel!

het gaat dus ergens fout in de router.. maar is de router defect? is het een instelling?
ik heb al geprobeerd met QoS en traphic shape te spelen etc maar dat maakt allemaal geen verschil

in ieder geval bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Is er al info bekend,wanneer de snelheden omhoog gaan voor de anderen, dan bedoel ik dus voor de mensen die niet in 1 van de 7 steden wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Yup...
"In de komende jaren" volgens Ziggo.
Of... "In het najaar", maar daarbij in het midden laten welk najaar ze bedoelen.

M.a.w.: Nope! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Ik heb mijn nieuwe Ubee modem ontvangen.
Tot nu toe doet ie het prima maar als ik zo die problemen lees stuur ik de oude nog niet terug.

Ik ben benieuwd wanneer ze de snelheden in Den Haag daadwerkelijk gaan verhogen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 10:56
sjorremans schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:04:
dat is het niet, ligt aan de router zelf..
zit nu via een switch( net als de afgelopen dagen even tijdelijk ) en nu is het rete stabiel!

het gaat dus ergens fout in de router.. maar is de router defect? is het een instelling?
ik heb al geprobeerd met QoS en traphic shape te spelen etc maar dat maakt allemaal geen verschil

in ieder geval bedankt voor het meedenken ;)
Klopt, er zijn meer dir-855 gebruikers met dit probleem.
D-Link heeft aflopen november een beta firmware uitgebracht die dit en wat andere bugs moet verhelpen.

ftp.dlink.com/Gateway/dir...r855_fw_121b07NA_beta.zip

Het is de amerikaanse firmware, maar heb hem zelf ook en draait super stabiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:27
taz3d_nl schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:50:
[...]

D-Link heeft aflopen november een beta firmware uitgebracht die dit en wat andere bugs moet verhelpen.

Het is de amerikaanse firmware, maar heb hem zelf ook en draait super stabiel. ;)
Vreemd, ik heb ook een DIR 855 en heb er totaal geen probleem mee.
Is dit probleem misschien versie afhankelijk?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
taz3d_nl schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Ik dank je hartelijk!
De firmware is geupload, ben benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik moet niet te vroeg juichen maar het ziet er al stukken beter uit, tot nu toe nog geen time-out gehad!
Apart dat het per apaart verschilt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
sjorremans schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:10:
Ik moet niet te vroeg juichen maar het ziet er al stukken beter uit, tot nu toe nog geen time-out gehad!
Apart dat het per apaart verschilt 8)7
Zou kunnen, ik heb zelf hardware versie A2
Hopen dat het opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Wat heeft een router discussie met Ziggo te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Helsie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:
Wat heeft een router discussie met Ziggo te maken? :P
Hij dacht dat zijn connectie problemen ( wat je zelf waarschijnlijk ook al gelezen hebt ) aan Ziggo lagen.
Het was dus de router, en vandaar dat dit even in het Ziggo topic opgelost zijn.
Dus die "naar de bekende weg vragen" vraag van jou krijgt een nutteloze reply van mij. ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
sjorremans schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:58:
maakt niet of er word gedownload

Ping-statistieken voor 85.92.128.90:
Pakketten: verzonden = 401, ontvangen = 251, verloren = 150
(37% verlies).

dat is het geintje, in het begin is een timeout een aantal seconden oplopend naar minuten |:(
Ik heb dezelfde ping en aantal keer gedaan in tijdsbestek van 2 uur, maar hier 0.% verlies.

Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
rally schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:29:
Yup...
"In de komende jaren" volgens Ziggo.
Of... "In het najaar", maar daarbij in het midden laten welk najaar ze bedoelen.

M.a.w.: Nope! :(
wat een lijers, ik heb toch echt gelezen en op tv gezien dat ze de snelheid verhoogd hadden en dat ze in het voorjaar weer omhoog gingen!
aangezien ik plus heb zou dat dan van 20/3 naar 30/5 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
thefxr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:07:
[...]

wat een lijers, ik heb toch echt gelezen en op tv gezien dat ze de snelheid verhoogd hadden en dat ze in het voorjaar weer omhoog gingen!
In de TS staat de informatie die je zoekt.

Q1 van 2010, dus voor april zouden de snelheden omhoog moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
JamesB009 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:19:
[...]
In de TS staat de informatie die je zoekt.
Q1 van 2010, dus voor april zouden de snelheden omhoog moeten gaan.
En dan nog is het een "moving target". Volgens het radiospotje van destijds zou de 80 Mbit/s er al in het najaar moeten zijn en het is inmiddels hartstikke winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
thefxr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:07:
[...]

Kan je nog wel even wachten, ziggo wil eerst zieltjes winnen in de glasvezel gebieden en als we daarna geluk hebben komen wij en keer aan de beurt. heb het al eerder geroepen, word tijd dat ziggo ter verantwoording word geroepen omtrend deze praktijken.

kan ziggo bv de plus pakketen verhogen? tuurlijk, ik kom net van alles-in-1 extra af en had stabiel 50/5, dus ze kunnen hier makkelijk 30/4 aanbieden, maar dit doen ze niet omdat ze zoveel mogelijk mensen erst op het extra pakket willen hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 18:45
Zo ook aan de Ziggo ;) Lang geleden weg bij @home vanwege het slechte netwerk, over naar ADSL. Maar paar jaar geleden verhuisd. En van de 20 mbit adsl hou ik maar 7-8 over (en van de upload helemaal niet veel). Ben benieuwd hoe snel het zal gaan met Ziggo ...
Pagina: 1 ... 8 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!