Hoe kan je zo'n 120 mbit aansluiting krijgen? Ik zie alleen de extra staan met 50 mbit.Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:45:
Net de Ubee geinstalleerd, had voorheen alleen digitale TV van Ziggo maar nu dus alles-in-een extra met 120mbit. Haal momenteel met Speedtest.net en Speedtest.ziggo.nl 80 mbit/sec ipv 120 mbit/sec. Lijkt erop dat ik op een 80mbit profiel zit -- of m'n simpel laptopje (Acer Timeline 1810T) kan sneller niet aan
Weet iemand hoe je op de Ubee kan inloggen? Ik heb namelijk rechtstreeks een extern IP gekregen, hang dus rechtstreeks op internet. Wou eigenlijk even kijken naar instellingen ofzo van het modem zelf...
Verwijderd
En welke regio zit je dan dat je nu al 120mbit zou moeten hebben? Blijkbaar zit je in een regio waar ze nu al aan het testen zijn met hogere snelheden, want de normale snelheid van je abo zou gewoon 50/5 moeten zijn, en uiteraard 31 maart 2009 80/10.Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:44:
Jezus, wat een crapzooi. Heb je net voor het eerst in jaren weer Ziggo, een 120mbit abonnement zelfs. Scoor je maar 15 megabit/sec... een uurtje geleden nog 80 mbit/sec en ook dat was te laag, had 120 mbit/sec moeten zijn of iig in de buurt...
-- Edit: krijg nu nog maar amper 5 mbit/sec, de upload daarentegen blijft op 10 mbit/sec steken.
-- Edit #2: en jawel hoor... Ziggo gebeld, firmware probleem.... AW$T#$%ASDF *zucht*
120Mbit is maar in een paar steden beschikbaar. Het is de bedoeling dat alle Alles in 1 extra abonnees dit jaar 120Mbit krijgen.wrcveen schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:21:
[...]
Hoe kan je zo'n 120 mbit aansluiting krijgen? Ik zie alleen de extra staan met 50 mbit.
Ik zit in Tilburg, waar 120 mbit/sec leverbaar is binnen het AIE Extra pakket. Nou ja, wanneer de problemen met het Ubee modem gefixed zijn dan... aan m'n router ligt het iig niet, is een D-Link DIR-855, een gigabit router die ook daadwerkelijk honderden megabits aankan.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:41:
[...]
En welke regio zit je dan dat je nu al 120mbit zou moeten hebben? Blijkbaar zit je in een regio waar ze nu al aan het testen zijn met hogere snelheden, want de normale snelheid van je abo zou gewoon 50/5 moeten zijn, en uiteraard 31 maart 2009 80/10.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 07-01-2010 12:56 ]
Verwijderd
das wel lekker, mag dan alleen mijn interne wlan kaart vervangenEmile schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:53:
[...]
120Mbit is maar in een paar steden beschikbaar. Het is de bedoeling dat alle Alles in 1 extra abonnees dit jaar 120Mbit krijgen.
alhoewel, uit praktijkervaring weet ik dat met meer dan 10 MB/s downloaden ook niet bepaald lekker is voor je resources van je lappie (normale lap).
(heb een gbit lan kaart en op de uni een gbit aansluiting.
bij 33 MB/s met utorrent loopt het nogal eens vast (cap hem op 10 MB/s
Hier staat een mooie chart. De Belkin Wireless N+, een van de goedkopere gigabit routers/APs in de pricewatch (om en nabij de 65 euro), komt volgens die chart op 125mbit. Ergo voldoende voor de meeste verbindingen die je kunt krijgen in NL. Qua wireless range en throughput komt hij overigens ook als een van de betere uit de test.Bullet NL schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:01:
Wanneer je zeker wil zijn dat je echt de aangeboden snelheid kan halen koop dan een goede router, de gaming router van Sitcom, de Netgear 3700 en de D-Link 855 zijn routers die meer dan voldoen WAN-LAN doorvoersnelheid hebben om ook de aanstaande (80Mbit en zelfs 120Mbit) verhogingen te kunnen behappen...
Daar ik ook redelijk grote bestanden verplaats via mijn netwerk thuis, en ik mobiel wil blijven (laptop's) heb ik een 300N router aangeschaft... Mijn keuze is des tijds op de D-Link 855 gevallen...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, is allemaal "standaard" kwaliteit. Is iets minder dan de SD maar echt prima te bekijken.Frank76NL schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:34:
Aangezien het Interactieve TV van Ziggo topic een beetje dood lijkt, quote ik mezelf hier vanuit dat topic:
Zijn de programma's die oorspronkelijk in HD zijn uitgezonden (Nederland 1,2,3) via NetGemist en TVtheek ook in HD terug te zien?
[...]
zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik het via marktplaats haal ?job schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:07:
[...]
Of je kijkt op marktplaats waar veel kaarten te koop zijn voor 17,50. Staan ook genoeg bedrijven tussen.
.. zijn alle kaarten bijvoorbeeld te activeren op ziggo? .. zijn er 'better-not' kaarten/kastjes etc ?
.. ik ben niet zo thuis in deze markt dus alle adviesen / meningen zijn welkom
Edit: ik kan trouwens al een paar dagen niet bellen / gebeld worden.. meer mensen hier last van ?
ziggo alles-in-1 pakket .. regio Utrecht ..
[ Voor 12% gewijzigd door def1987 op 07-01-2010 12:41 ]
Hier ook regio utrecht (3522), geen last van.def1987 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:35:
Edit: ik kan trouwens al een paar dagen niet bellen / gebeld worden.. meer mensen hier last van ?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ook geen last van (ook utrecht). Maar heb je de storing site al gecheckt?def1987 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:35:
ja op gekeken, staat geen storing gemeld. Ik heb ziggo maar een mail gestuurd met de klacht met mn mobiele nr erbij .. hopelijk kunnen ze dit snel fixenDyStiC schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:31:
[...]
Ik ook geen last van (ook utrecht). Maar heb je de storing site al gecheckt?
Ook ik ben in het bezit van een Ubee modem van Ziggo. De oude modem had veel snelheidsproblemen, dus direct aangesloten. (1,5 maand geleden)
Sinds de nieuwe modem haal ik wel mijn snelheden (20Mbit / 2300kb/sec) maar is de stabiliteit ver te zoeken. Ik had, volgens een ziggo medewerker, 98 time-outs in 1 week.
Er is toen een monteur langsgeweest en die heeft, zonder te testen, een dimmer ertussen gezet. Dit hielp uiteraard niks.
Vandaag maar weer gebeld, er moet een nieuwe firmware aankomen maar wanneer is de grote vraag. Officieel zouden ze vandaag hiermee beginnen, maar waar deze eerst wordt uitgerold is allemaal niet bekend. (Ik zit in Regio 2562 Den Haag)
Volgens de medewerker van vandaag kan ik in mijn modem komen door mijn IP in mijn webbrowser in te tikken, dit lukt mij niet. (Volgens Ziggo omdat ik via een router zit...)
Het is nu dus voor mij maar afwachten wanneer de nieuwe firmware komt, want ik kan het zelf niet controleren.
Iemand een tip voor mij hoe ik achter het IP van de modem kan komen? (Vanavond, als ik thuis ben, koppel ik mijn laptop direct op de modem aan om te kijken of ik daar wat wijzer van kan worden, maar dat is nu onmogelijk om te doen.)
Sinds de nieuwe modem haal ik wel mijn snelheden (20Mbit / 2300kb/sec) maar is de stabiliteit ver te zoeken. Ik had, volgens een ziggo medewerker, 98 time-outs in 1 week.
Er is toen een monteur langsgeweest en die heeft, zonder te testen, een dimmer ertussen gezet. Dit hielp uiteraard niks.
Vandaag maar weer gebeld, er moet een nieuwe firmware aankomen maar wanneer is de grote vraag. Officieel zouden ze vandaag hiermee beginnen, maar waar deze eerst wordt uitgerold is allemaal niet bekend. (Ik zit in Regio 2562 Den Haag)
Volgens de medewerker van vandaag kan ik in mijn modem komen door mijn IP in mijn webbrowser in te tikken, dit lukt mij niet. (Volgens Ziggo omdat ik via een router zit...)
Het is nu dus voor mij maar afwachten wanneer de nieuwe firmware komt, want ik kan het zelf niet controleren.
Iemand een tip voor mij hoe ik achter het IP van de modem kan komen? (Vanavond, als ik thuis ben, koppel ik mijn laptop direct op de modem aan om te kijken of ik daar wat wijzer van kan worden, maar dat is nu onmogelijk om te doen.)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Verwijderd
JamesB009,
Wanneer je je laptop direct op de modem zet, cmd.exe opent en ipconfig /all intypt, daarna de default gateway in je browser intypt, zit je in je modem
Wanneer je je laptop direct op de modem zet, cmd.exe opent en ipconfig /all intypt, daarna de default gateway in je browser intypt, zit je in je modem
Dit ga ik vanavond inderdaad proberen.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:12:
JamesB009,
MAar had gehoopt dat iemand hier een standaard IP heeft om bij de modem te komen oid. Want ik kan vanaf mijn werk niet mijn laptop aansluiten.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Het ip-adres van je standaard gateway had je al geprobeerd neem ik aan?
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Standaard gateway kom ik bij mijn router terecht. ;-)Eldariel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:15:
Het ip-adres van je standaard gateway had je al geprobeerd neem ik aan?
Mijn situatie:
Modem -> Kabel -> Router -> Kabel -> AP -> Wireless -> Bridge -> Kabel -> Switch -> Kabel -> PC
En wireless op de router zitten nog 2 PC's.
Edit: Ik kan vanaf mijn HTPC op Bridge, AP én router komen zonder enige problemen. Alleen bij de modem kom ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door JamesB009 op 07-01-2010 14:19 ]
Verwijderd
Dat hoef je niet te proberen, dat werkt gewoon niet. Elk Ubee modem heeft een eigen IP adres (beginnend met 10.X.X.X), wat het ip adres is, is niet te vinden via Ipconfig.JamesB009 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:15:
[...]
Dit ga ik vanavond inderdaad proberen.
Maar had gehoopt dat iemand hier een standaard IP heeft om bij de modem te komen oid. Want ik kan vanaf mijn werk niet mijn laptop aansluiten.(Ik kan wel bij remote desktop van mijn HTPC komen, dus kan wel bij router e.d. komen.
)
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262
In dit topic staat uitgelegd hoe je IP kan vinden (er zijn dus 4 opties:
1: IPscan uitvoeren in de range van het IP wat je haalt uit tracert (10.?.X.X), uit de tracert komt echter een 10.214.X.X bij mij, terwijl ik een 10.203.X.X ip adres heb. Dit werkt dus niet altijd (dit zou in alleen in het oude @home gebied werken, daar zit ik, maar bij mij werkt het dus ook niet)
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=232030&postcount=4
2: Je pc direct aansluiten op je modem, Ubee modem resetten en het modem achterhalen via de volgende link: http://192.168.1.1/AdvDhcp.asp Je modem is kort na de reset via dat IP te benaderen, maar daarna niet meer.
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=232727&postcount=48
3: Mensen met en Cisco interactieve ontvanger kunnen hun IP range nog iets kleiner maken waar ze in moeten scannen. Je hoeft dan alleen de laatste range van 0 tot 255 te scannen.
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=240964&postcount=145
4: De manier die ik heb gebruikt, even de helpdesk bellen (Gratis 1200 als je telefonie van ziggo hebt) en vragen naar het IP adres van je modem. Dan geven ze vast 192.168.1.1, maar even blijven zeuren dat dat IP adres niet werkt en dat je een 10.X.X.X IP adres nodig hebt.
Voor de mensen die gaan scannen, van een aantal regios is al bekend in welke range je moet scannen:
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=231932&postcount=3
De login van je Ubee modem is: admin / password
Iedereen succes. Je hebt er niet veel aan, je ziet alleen hoeveel kanalen je in gebruik hebt, je firmware (4.111.3008 is de huidige). Voor mensen die een slechte verbinding hebben is het wel nuttig om hun power en SNR van de lijnen te controleren. Mocht je SNR te laag zijn (minder dan 35dBmV), dan zou ik eens controleren of de bekabeling wel goed zit.
Hier nog een uitleg van alle waardes van je lijn:
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=188268&postcount=27
ps: wel opvallend dat dit op het "tweakers" forum nog niet besproken wordt, lijkt me wel nuttige info voor de openingspost.
Edit: SNR moet boven de 35dBmV zitten, ipv mijn eerder vermelde 33dB
Thnx voor alle tips. Ik had veel ook al via google gevonden, maar na vele porten scannen is het mij nog niet gelukt helaas.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:42:
[...]
4: De manier die ik heb gebruikt, even de helpdesk bellen (Gratis 1200 als je telefonie van ziggo hebt) en vragen naar het IP adres van je modem. Dan geven ze vast 192.168.1.1, maar even blijven zeuren dat dat IP adres niet werkt en dat je een 10.X.X.X IP adres nodig hebt.
Toen ik ze vanmorgen aan de telefoon had werd mij gezegd dat ik mijn IPv4 IP moest hebben, maar daarmee kom ik er niet in.
Misschien zo nog eens bellen om te vragen naar het 10.X.X.X ip, hopen dat ze lief doen en mij die geven....
Ik heb dat forum doorgelezen maar is er ook een manier om de Arris uit te lezen? Ik heb de hele 10.x.x.x range al gescanned, maar helaas... nada
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Dit gaat over het Ubee modem, wat de manier voor het Arris modem is weet ik niet. Ik denk ook gewoon de helpdesk bellen.rally schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:05:
Ik heb dat forum doorgelezen maar is er ook een manier om de Arris uit te lezen? Ik heb de hele 10.x.x.x range al gescanned, maar helaas... nada
Arris zit in de 192.168 reeks voor zover ik weet.rally schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:05:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Normaal gesproken op 192.168.0.1... echter deze is met de huidige firmware niet goed uit te lezen wanneer het modem in bedrijf is. Je kan eigenlijk alleen goed in het modem komen net na het reseten.... Dit lukt tot dat het modem helemaal online is, daarna is het niet meer mogelijk...Raven schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Arris zit in de 192.168 reeks voor zover ik weet.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
hallo mede tweakers,
ik heb een vraag aan jullie.
ik heb nu een arris modem maar ik had onlangs dus z3 internet en digitale tv.
nu heb ik alles in 1 plus nu kreeg ik dus een nieuw modem (motorola 52xx nog iets)
heb ik deze nodig of niet??
want ziggo heb ik een vraag gesteld/mail gestuurd met daarin het zelfde wat ik jullie nu vraag.
maar die Arris modem kan toch docsis 3 aan en ook als het moet 120mb?
ik kreeg dus di mailtje;
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over een modem.
Het door Ziggo aan u toegezonden modem dient u wel te gebruiken en te installeren. Met de verhoogde snelheden en nog te verwachten wijzigingen in de toekomst is gebruik van het toegezonden modem vereist.
Mocht het in uw bezit zijnde modem door Ziggo zijn verstrekt kunt u deze aan ons retour sturen aan Ziggo Antwoordnummer 10031 2740 VB Waddinxveen.
ik heb een vraag aan jullie.
ik heb nu een arris modem maar ik had onlangs dus z3 internet en digitale tv.
nu heb ik alles in 1 plus nu kreeg ik dus een nieuw modem (motorola 52xx nog iets)
heb ik deze nodig of niet??
want ziggo heb ik een vraag gesteld/mail gestuurd met daarin het zelfde wat ik jullie nu vraag.
maar die Arris modem kan toch docsis 3 aan en ook als het moet 120mb?
ik kreeg dus di mailtje;
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over een modem.
Het door Ziggo aan u toegezonden modem dient u wel te gebruiken en te installeren. Met de verhoogde snelheden en nog te verwachten wijzigingen in de toekomst is gebruik van het toegezonden modem vereist.
Mocht het in uw bezit zijnde modem door Ziggo zijn verstrekt kunt u deze aan ons retour sturen aan Ziggo Antwoordnummer 10031 2740 VB Waddinxveen.
Wat een drama snelheid zeg hier 2202 (Noordwijk Aan Zee)
Speedtest.ziggo geeft maar 14mbit aan ipv de 48 die normaal gesproken gehaald word.
Speedtest.ziggo geeft maar 14mbit aan ipv de 48 die normaal gesproken gehaald word.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Woei! Ik heb mijn modem (eindelijk) gevonden!
IP: 10.162.107.xxx (2562 Den Haag regio)
Werd wel eens tijd.
Voor zover ik kan zien zijn de waardes niet abnormaal. Dus even de upgrade afwachten. Kan nu tenminste in de gaten houden OF er een upgrade is.
IP: 10.162.107.xxx (2562 Den Haag regio)
Werd wel eens tijd.
Voor zover ik kan zien zijn de waardes niet abnormaal. Dus even de upgrade afwachten. Kan nu tenminste in de gaten houden OF er een upgrade is.
Verwijderd
Mooi werkJamesB009 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:41:
Woei! Ik heb mijn modem (eindelijk) gevonden!
Nog een keer IPscanner overheen gegooid. Maar gerichtere range gepakt. (Via die site... )Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:42:
[...]
Mooi werkHoe heb je je IP nou weten te vinden?
Hebben meer mensen een email gekregen dat ze een nieuwe modem krijgen voor de nieuwe snelheid.
Alles in een extra.
Die 30mb zou ik toch ook wel met die oude modem kunnen halen?
Alles in een extra.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
hiero ook, is nu 20mb, binnekort waarschijnlijk meermadmaus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:37:
Hebben meer mensen een email gekregen dat ze een nieuwe modem krijgen voor de nieuwe snelheid.
Alles in een extra.
Dit is zeker info wat in topic start zou kunnen ook over die snr waarders. Heb zelf veel problemen met wegvallende verbinding zou dat met de volgende waardes hebben te kunnen maken:Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:42:
Iedereen succes. Je hebt er niet veel aan, je ziet alleen hoeveel kanalen je in gebruik hebt, je firmware (4.111.3008 is de huidige). Voor mensen die een slechte verbinding hebben is het wel nuttig om hun power en SNR van de lijnen te controleren. Mocht je SNR te laag zijn (minder dan 33dB), dan zou ik eens controleren of de bekabeling wel goed zit.
Hier nog een uitleg van alle waardes van je lijn:
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=188268&postcount=27
ps: wel opvallend dat dit op het "tweakers" forum nog niet besproken wordt, lijkt me wel nuttige info voor de openingspost.

Of ligt het gewoon aan de firmware?
ik heb nu al 3 maanden AIplus, tt nu toe geen enkele storing gehad, met een Arris modem!
Het is 192.168.100.1rally schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:05:
De mijne (TM702B) geeft overigens de volgende waarden:
Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 194.00 MHz -0.25 dBmV 35.60 dB QAM 256 1421207309
Downstream 2 202.00 MHz -0.49 dBmV 35.42 dB QAM 256 1475525830
Downstream 3 210.00 MHz -0.50 dBmV 35.78 dB QAM 256 4134870045
Downstream 4 218.00 MHz -0.96 dBmV 35.60 dB QAM 256 6625737
Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 23.00 MHz 45.25 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM
Ik heb een "oude" Ziggo smartcard welke ik bij een nieuw abonnement wil gebruiken. Daarom heb ik maandag rond 17:00 mijn smartcard af laten melden door de Ziggo helpdesk zodat ik hem later aan kan melden onder het andere abo. Het kon tot 48 uur duren voordat de wijziging verwerkt was. De volgende dag was de kaart ook daadwerkelijk afgemeld want ik kon alleen Nederland 1 ontvangen.
Nou wilde ik de afgemelde kaart weer aanmelden bij mijn huidige abo, maar volgens de telefoon is de kaart toch nog aangemeld. Heeft een van jullie ervaring met de periode die nodig is voor de kaart overal uit systeem is?
Nou wilde ik de afgemelde kaart weer aanmelden bij mijn huidige abo, maar volgens de telefoon is de kaart toch nog aangemeld. Heeft een van jullie ervaring met de periode die nodig is voor de kaart overal uit systeem is?
Onze sitecom router is overleden vanavond..
Nu ben ik opzoek naar een D-Link router maar is de D-link DIR-855 zijn meerprijs echt waardig tegenover bijvoorbeeld een DIR-655?
Nu ben ik opzoek naar een D-Link router maar is de D-link DIR-855 zijn meerprijs echt waardig tegenover bijvoorbeeld een DIR-655?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
denk dat je het beste contact op kan nemen met de helpdesk, zodat men ze handmatig in het systeem kunnen zettenBooster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:42:
Ik heb een "oude" Ziggo smartcard welke ik bij een nieuw abonnement wil gebruiken. Daarom heb ik maandag rond 17:00 mijn smartcard af laten melden door de Ziggo helpdesk zodat ik hem later aan kan melden onder het andere abo. Het kon tot 48 uur duren voordat de wijziging verwerkt was. De volgende dag was de kaart ook daadwerkelijk afgemeld want ik kon alleen Nederland 1 ontvangen.
Misschien zijn de batterijen zo goed als leeg. Zie vaak dat er standaard zink-kool batterijen worden meegeleverd bij afstandsbedieningen. Die zijn vaak al snel leeg en dan kan je ze het beste vervangen voor alkaline batterijen.MrPepper schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:08:
Zijn er meer mensen waarbij het opvalt dat het bereik van de afstandsbediening van de CISCO DVB zo ontzettend ruk is? Ik kan momenteel niet verder dan 3 meter wegzitten!
Edit:
Hoe zit het met de uitlevering van Ubee modems? Heb een AIE Plus pakket en nog niks vernomen.
[ Voor 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-01-2010 20:53 ]
Moeilijke vraag, ik ben zelf in het bezit van da DIR-855, heb deze genomen omdat hij eigenlijk in alle snelheidstesten goed scoort. kijk eens op http://www.smallnetbuilder.com/ Mocht je het verschil kunnen missen zou ik het doen. Overigens de DIR-855 draait hier 100% stabiel na installatie (juni 2009), dit is mij met met de routers van Linksys of Netgear niet gelukt.....sjorremans schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:18:
Onze sitecom router is overleden vanavond..
Heb zelf nu ook de NAS van D-Link ingebruik, de DNS-323, kan niet anders zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de kwaliteit en stabiliteit van het merk, was voorheen redelijk Linksys of Netgear fan, maar in mijn ogen hoort D-Link zeker in de top van SOHO netwerk componeten.
Dus ff ontopic, Ja Ziggo en de DIR 855 weken prima samen.... En bij de aankomende snelheidverhoging is er niets aan het handje, gaat gewoon werken...
En het is weer raak hoor. Ik haal slechts een magere 8Mbit/s ipv 50Mbit/s. Ziggo heeft mij vorige week verteld dat vandaag de nieuwe firmware voor de Ubee's uit zou komen die de problemen zou oplossen. Dus óf die is nog niet uit, óf ik ben er alleen maar slechter van geworden. Want ik heb er de afgelopen dagen geen last van gehad.
edit:
Nu nog maar 3Mbit/s
Nu nog maar 3Mbit/s
[ Voor 5% gewijzigd door Emile|IA op 07-01-2010 22:12 ]
Veel mensen hebben al een nieuwe modem.madmaus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:37:
Alles in een extra.
Of je daar echt veel beter op wordt is ten 2de. De oude modem haalt de 30Mb ook wel.
Probleem met nieuwe ubee modem is bij mij nog niet opgelost.
Nogsteeds max 4Mb ook na reset. Hopelijk komt die beloofde firmware update snel.
Soms als de modem in een goede bui is haal ik de 30Mb wel.
Ze hebben mij gezegt dat de deadline 7 januari was. En ze gingen er van uit dit wel te halen.Emile schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:13:
En het is weer raak hoor. Ik haal slechts een magere 8Mbit/s ipv 50Mbit/s. Ziggo heeft mij vorige week verteld dat vandaag de nieuwe firmware voor de Ubee's uit zou komen die de problemen zou oplossen. Dus óf die is nog niet uit, óf ik ben er alleen maar slechter van geworden. Want ik heb er de afgelopen dagen geen last van gehad.
edit:
Nu nog maar 3Mbit/s![]()
![]()
Niet dus!
Ik heb een Arris modem en vandaag kreeg ik een mailtje dat ik een ander modem ga krijgen omdat mijn huidige "die u enkele maanden terug ontvangen heeft" de nieuwe snelheden niet aan kan... Juist!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik snap niet waarom Ziggo overstapt op Ubee modems. Daar zijn al sinds de introductie alleen maar problemen mee terwijl de Arris modems grotendeels goed draaien. Nu heb ik het idee dat ze alle Arris Docsis 3.0 modems aan het terughalen zijn en omruilen voor Ubee modems. Wordt ik niet echt vrolijk van.
Mijn Arris draait al vijf maanden perfect. Nog niet 1x een storing gehad.
Tweede lijn aangevraagd, krijg ook een nieuw modem daarvoor. Beetje gek. Ben benieuwd wat het wordt. Er wordt me gevraagd de oude terug te sturen, neem aan dat dit pas moet als ik de nieuwe heb ontvangen? Dat wordt niet echt duidelijk uit de brief.
[ Voor 42% gewijzigd door --Christiaan-- op 07-01-2010 23:41 ]
Verwijderd
Die van mij ook, ik had wel even wat opstart problemen met een te hoge TX, maar daarna eigenlijk maar 2 keer lichte storingen gehad, meestal met een reset verholpen, voor de rest altijd max snelheidsohus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:34:
Nope, arris zit net als motorola op 192.168.100.1, maar is dus als het modem online is inderdaad niet te bereiken.Bullet NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:24:
Normaal gesproken op 192.168.0.1... echter deze is met de huidige firmware niet goed uit te lezen wanneer het modem in bedrijf is. Je kan eigenlijk alleen goed in het modem komen net na het reseten.... Dit lukt tot dat het modem helemaal online is, daarna is het niet meer mogelijk...
Let erop dat je een nieuwe kaart koopt, een onregistreerde, ongeactiveerde kaart koop.def1987 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:35:
zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik het via marktplaats haal ?
.. zijn alle kaarten bijvoorbeeld te activeren op ziggo? .. zijn er 'better-not' kaarten/kastjes etc ?
.. ik ben niet zo thuis in deze markt dus alle adviesen / meningen zijn welkom
Dan heb je een paar week lang nog alle zenders gratis.
En zorg ervoor dat je een oranje kaart koopt, Die werkt in alle regio's.
Koop je het bij een bedrijf, dan zit dit meestal wel goed.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 08-01-2010 00:57 ]
Ik heb met de arris ook geen problemen gehad, maar (afkloppen) met de ubee tot nu toe ook geen problemen, heb stabiel 20/3. De reden om op de ubee te blijven is dat hij kleiner is dan de arris en mijn vrouw zich er minder aan stoort bij het afstoffensohus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:34:
Ik snap niet waarom Ziggo overstapt op Ubee modems. Daar zijn al sinds de introductie alleen maar problemen mee terwijl de Arris modems grotendeels goed draaien. Nu heb ik het idee dat ze alle Arris Docsis 3.0 modems aan het terughalen zijn en omruilen voor Ubee modems. Wordt ik niet echt vrolijk van.
Zijn goedkoper, denk ik.sohus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:34:
Nu haal ik trouwens wel gewoon weer de 50Mbit/s. De (extreem) lage snelheden spelen zich vooral af van ongeveer 21.30 ~ 01.30.
Wedden dat het een Ubee wordt?--Christiaan-- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:41:
Tweede lijn aangevraagd, krijg ook een nieuw modem daarvoor. Beetje gek. Ben benieuwd wat het wordt. Er wordt me gevraagd de oude terug te sturen, neem aan dat dit pas moet als ik de nieuwe heb ontvangen? Dat wordt niet echt duidelijk uit de brief.
En natuurlijk stuur je het oude modem pas terug als het nieuwe geleverd, geinstalleerd en geactiveerd is.
Is het al gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en er is mij al twee keer toegezegd dat de smartcard om is gezet en dat ik een paar dagen geduld moet hebben, maar als ik dan een week later bel staat ie nog vrolijk aangemeld zoals voorheen.Booster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:42:
Je krijgt trouwens ook vaak mensen aan de lijn bij de helpdesk die simpel zeggen dat het niet kan/mag en dat je maar een nieuwe kaart moet kopen. Ik begin me inderdaad wel af te vragen of dat niet de makkelijkste (lees: enige) manier is.
To dare is to do
Die speedtest.ziggo.nl is ook compleet waardeloos. Ten eerste houdt het ding er geen rekening mee als de verbinding niet goed werkt, waardoor na lang wachten op de download het ding opeens in één ruk doorschiet en je soms wel tegen de 200 mbit/sec scoort. Ten tweede geeft de meter, op het moment dat er nog wel echt iets gemeten wordt, zo'n 5 mbit/sec aan. Terwijl ik met DUMeter, als ik bv. een download van Giganews meet, toch ongeveer 5 megabyte/sec meet. Nog verre van de 10 tot 12 megabyte/sec die ik zou mogen verwachten met m'n 120 mbit lijntje, maar iig veel beter dan de zogenaamde 5 mbit/sec van de Ziggo speedtestsite.
Maar dan is het wel raar dat ze een modem wat krap 4 maanden ergens staat gaan omruilen voor een ander met dezelfde kunsten.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
De vraag is al eerder aan iemand gesteld, maar ik begrijp het ook niet helemaal.Wildfire schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:15:
Nog verre van de 10 tot 12 megabyte/sec die ik zou mogen verwachten met m'n 120 mbit lijntje, maar iig veel beter dan de zogenaamde 5 mbit/sec van de Ziggo speedtestsite.
Met welke reden zou jij 120 mbit moeten hebben? Ziggo bied deze snelheid nog niet officieel aan (buiten een aantal test gebieden) en er is dus geen garantie dat jij deze snelheid zou moeten hebben. Ook niet binnen de test gebieden lijkt me.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Met welke reden? Simpel: er wordt geadverteerd met 120 mbit! Ik kreeg een tijd terug zelfs een folder in de bus, "nu in Tilburg 120 mbit/sec internet". Ook werd dit bij mijn aanvraag telefonisch ook nog gezegd. Nergens in alle informatie naar mij toe is ook maar gehint naar iets als 'testgebied'. Het wordt in enkele gebieden (waaronder Tilburg waar ik woon) dus wèl officiëel aangeboden!vlijmen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:20:
[...]
De vraag is al eerder aan iemand gesteld, maar ik begrijp het ook niet helemaal.
Met welke reden zou jij 120 mbit moeten hebben? Ziggo bied deze snelheid nog niet officieel aan (buiten een aantal test gebieden) en er is dus geen garantie dat jij deze snelheid zou moeten hebben. Ook niet binnen de test gebieden lijkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 08-01-2010 11:50 ]
Gisteren nog gebeld met de helpdesk. De firmware is net uit, en wordt nu proefgedraait volgens de helpdesker, en waarschijnlijk wordt hij over een week ofzo op de rest uitgerolt (als hij geen problemen heeft obv).Masterhans schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:33:
Net nog ff gecheckt (Haagse regio) maar nog geen nieuwe firmware voor het Ubee modem. Haal ongeveer 20 Mbit van de 50 nu...
Ik denk niet dat het nog slechter kan dan hoe het nu is, meestal heb ik van 16:00 tot ~0:30 een pingloss van 3-15%, daarmee is gewoon niet te werken, en het is zeer irritant.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Ik denk dat het makkelijker is om overal 1 modem te hebben draaien. Dan hoeven ze maar voor 1 modem ondersteuning te bieden.Ballebek schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:05:
[...]
Maar dan is het wel raar dat ze een modem wat krap 4 maanden ergens staat gaan omruilen voor een ander met dezelfde kunsten.
Daarnaast heeft de Arris maar maximaal 4 kanalen en de Ubee maximaal 8. En met 4 kanalen kom je niet aan 120mbit. De Ubee heeft dus wel zeker een voordeel ten opzichte van de Arris. En bij mij draait hij altijd al stabiel, maar ik heb dan ook maar 20mbit, en hij schijnt problemen te krijgen met hogeren snelheden.
Je SNR waardes zijn wel laag, maar 1 die boven de aanbevolen "35 of hoger" komt. Misschien is even opnieuw aansluiten op de meterkast. Je gebruikt neem ik aan een zo kort mogelijk kabel?murdock_nl_ schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:46:
[...]
Dit is zeker info wat in topic start zou kunnen ook over die snr waarders. Heb zelf veel problemen met wegvallende verbinding zou dat met de volgende waardes hebben te kunnen maken:
[afbeelding]
Of ligt het gewoon aan de firmware?
Ik heb net nogmaals de helpdesk gebeld, optie 3 en dan optie 4 ("opzeggen om overige redenen").Slaapje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:19:
Is het al gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en er is mij al twee keer toegezegd dat de smartcard om is gezet en dat ik een paar dagen geduld moet hebben, maar als ik dan een week later bel staat ie nog vrolijk aangemeld zoals voorheen.
Ze kon zien dat mijn smartcard op maandag afgemeld was en kon niet direct redenen bedenken waarom het opnieuw aanmelden nog niet wilde lukken. Daarop heeft ze het klantnummer van het "oude" adres van de smartcard gepakt en het adres + klantnummer van het nieuwe adres en de smartcard handmatig in het systeem gezet. Ik wacht even af of het nu misschien wel goed is gegaan.
Ik heb nog van niemand van de helpdesk te horen gekregen dat het niet mocht, sterker nog: ze wisten allemaal meteen wat ik bedoelde toen ik het had over het opzeggen van de smartcard. Ik heb een jaar geleden ook al eens de vraag bij de helpdesk neergelegd maar destijds was het antwoord dat het wel kon maar dat ik dat schriftelijk moest doen.Je krijgt trouwens ook vaak mensen aan de lijn bij de helpdesk die simpel zeggen dat het niet kan/mag en dat je maar een nieuwe kaart moet kopen. Ik begin me inderdaad wel af te vragen of dat niet de makkelijkste (lees: enige) manier is.
Dus kort samengevat: het is niet de snelste manier maar het zou wel moeten kunnen
[edit]
Ik krijg nu een E30 op alle zenders, dus er lijkt wel iets veranderd te zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 08-01-2010 13:09 ]
Daarnaast versturen ze ook nog Motorola modems; collega van mij had een Ubee en nu een Motorola...Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat het makkelijker is om overal 1 modem te hebben draaien. Dan hoeven ze maar voor 1 modem ondersteuning te bieden.
Waarom haal ik dan 117mbit down en 9.2mbit up met mijn Arris modem? Verklaar jezelf.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:14:
[...]
Daarnaast heeft de Arris maar maximaal 4 kanalen en de Ubee maximaal 8. En met 4 kanalen kom je niet aan 120mbit. De Ubee heeft dus wel zeker een voordeel ten opzichte van de Arris. En bij mij draait hij altijd al stabiel, maar ik heb dan ook maar 20mbit, en hij schijnt problemen te krijgen met hogeren snelheden.
Die 4 of 8 kanalen maken zeggen niets over de maximale snelheid van een modem.
Begrijp ik dat er dus ook al Ziggo klanten zijn met een Motorola Docsis 3.0 modem?
Ze delen ook nog scientific atlanta modems uit.Ballebek schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:43:
[...]
Daarnaast versturen ze ook nog Motorola modems; collega van mij had een Ubee en nu een Motorola...
Het lijkt erop dat ze gewoon telkens ergens een goedkope batch opkopen.
Je kan per kanaal maximaal een doorvoersnelheid halen van ~55Mbit. Die 120Mbit gaat dus nog wel. Boven de 200Mbit heb je meer dan 4 kanalen nodig.sohus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:51:
[...]
Waarom haal ik dan 117mbit down en 9.2mbit up met mijn Arris modem? Verklaar jezelf.
Begrijp ik dat er dus ook al Ziggo klanten zijn met een Motorola Docsis 3.0 modem?
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS#Features
[ Voor 1% gewijzigd door robkamp op 08-01-2010 13:16 . Reden: Snelheid was meer dan 30Mbit, is nl 40Mbit. ]
Ja maar waarom sturen ze mij dan na 4 maanden een ander modem op terwijl mijn huidige Arris voldoet? Snapt um nie...job schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:59:
[...]
Ze delen ook nog scientific atlanta modems uit.
Verwijderd
Ah, had ergens gelezen dat per kanaal maximaal 25mbit gehaald kon worden. Blijkbaar is dat hoger.sohus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:51:
[...]
Waarom haal ik dan 117mbit down en 9.2mbit up met mijn Arris modem? Verklaar jezelf.
Hoe dan ook, met de Ubee kun je 8 kanalen gebruiken en met de Arris, dat lijkt me voor de toekomst in ieder geval een voordeel. Het wordt allemaal nog een stuk sneller
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:10 ]
Verwijderd
Ah, iets betrouwbaardere inforobkamp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:01:
[...]
Je kan per kanaal maximaal een doorvoersnelheid halen van ~30Mbit. 120Mbit gaat dus nog wel. Daarboven heb je meer dan 4 kanalen nodig.
Je interpreteert de pagina verkeerd. Die ~30Mb is voor upstream. Downstream heeft ~55Mb per kanaal. Maar goed, dat EuroDOCSIS dit ondersteunt wil niet meteen zeggen dat Ziggo ook het maximale per kanaal gebruikt.robkamp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:01:
[...]
Je kan per kanaal maximaal een doorvoersnelheid halen van ~30Mbit. 120Mbit gaat dus nog wel. Daarboven heb je meer dan 4 kanalen nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2010 13:15 ]
Had ik ook (te laat) gezien... Dank je. Het wordt dus boven de 200Mbit dat je meer dan 4 kanalen nodig hebt..oisyn schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Je interpreteert de pagina verkeerd. Die ~30Mb is voor upstream. Downstream heeft ~55Mb per kanaal.
Je laatste zin is pure speculatie, Ziggo kan als Kabelmaatschapij direct bij Cisco (Scientific Atlanta) inkopen.job schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:59:
[...]
Ze delen ook nog scientific atlanta modems uit.
Daarnaast wil je als provider gewoon optimale ondsteuning van je leverancier, denk maar aan firmware updates.
één van de redenen om niet met een bedrijf zaken te doen (op inkoop en qua merk) is dat het bedrijf zich heel kwetsbaar opsteld, je wordt afhankelijk van die ene leverancier...
De keuze voor eurodocis3 modems is door Ziggo ook gevallen op Arris en Ubee, de S-A modems zijn nog steeds ingebruik voor de "langzamere" Ziggo abonementen.
Klopt, het aantal kanalen waar mee het modem kan werken heeft indirect iets met de snelheid te maken.robkamp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:15:
[...]
Had ik ook (te laat) gezien... Dank je. Het wordt dus boven de 200Mbit dat je meer dan 4 kanalen nodig hebt.
Je kan dit het beste vergelijken met meerde threads op een newsgroup server.
eweka bied bijvoorbeeld 8 kanalen, een xsnews bied 12 kanalen.. hoe meer kanalen hoe effectiever het modem gebruikt kan worden. In theorie is het dus ook zo dat je meer mensen kan plaatsen op een netwerk met meer threads.
Voor zowel de Arris als voor de Ubee modem werkt Ziggo met 4 kanalen.
En inderdaad de max wat 1 kanaal kan halen is +/- 55Mbit
Is het dan niet beter om naar nieuwsgroepen te connecten met maximaal 4 kanalen, om zo de overhead te minimaliseren?Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:23:
[...]
Klopt, het aantal kanalen waar mee het modem kan werken heeft indirect iets met de snelheid te maken.
Je kan dit het beste vergelijken met meerde threads op een newsgroup server.
eweka bied bijvoorbeeld 8 kanalen, een xsnews bied 12 kanalen.. hoe meer kanalen hoe effectiever het modem gebruikt kan worden. In theorie is het dus ook zo dat je meer mensen kan plaatsen op een netwerk met meer threads.
Als je het bij deze hebt over het aantal threads met je newsclient dan heeft dat er niks mee te maken.robkamp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:29:
[...]
Is het dan niet beter om naar nieuwsgroepen te connecten met maximaal 4 kanalen, om zo de overhead te minimaliseren?
Die kanalen in het Ziggo modem gaat op een heel andere laag en daar merk je zelf niks van.
Je moet wel onderscheid maken tussen hetgeen je minimaal nodig zou hebben en wat er eigenlijk ter beschikking moet zijn om de toegezegde snelheid te halen. Stel dat jij met Ziggo een overeenkomst zou hebben voor 200 Mbps en er zouden in jouw wijk maar 4 frequenties met QAM-256 ter beschikking zijn. Als jij dan de enige kabel Internet klant in die wijk zou zijn dan zijn die 4 frequenties voldoende om jou de toegezegde snelheid te kunnen leveren. Zit je echter met meerder kabel Internet klanten in die wijk dan zou je met die 4 beschikbare frequenties alleen maar de snelheid kunnen halen als je als de anderen niet online zijn. Komen die anderen er ook bij dan zakt jouw snelheid in. De totale capaciteit moet daarom minimaal toereikend zijn voor het worst case scenario dat alle kabel Internet klant in jouw wijk maximaal gaan downloaden. Vandaar dat er in DOCSIS 3 modems meer frequenties geconfigureerd worden bij de hogere snelheden zodat ze de totale capaciteit van die frequenties kan verdelen over alle kabel Internet gebruikers in een wijk.robkamp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:15:
Had ik ook (te laat) gezien... Dank je. Het wordt dus boven de 200Mbit dat je meer dan 4 kanalen nodig hebt.
In mijn wijk in Ziggo/Multikabel gebied zijn er in totaal 6 Internet downstream frequenties aanwezig, namelijk op 306 MHz, 314 MHz, 322 MHz, 346 MHz, 354 MHz en 362 MHz. Uit de dump de modem status/configuratie pagina's blijkt dat die Internet downstreams in groepjes van 3 in de nieuwere DOCSIS 3 modems zijn geconfigureerd waarbij 306, 314 en 322 MHz een setje is en 346, 354 en 362 MHz het andere setje.
Als ik mijn DVB-C PC-TV kaart configureer zodat deze met dezelfde QAM en symbol rate als de DOCSIS modems werkt, dan levert dat het volgende beeld op voor de bezetting van die Internet downstreams:
Setje 1:

Setje 2:

De Null Packets zijn de ongebruikte ruimte die nog over is in iedere Internet downstream. Setje 2 is dus drukker bezet dan setje 1 hier in mijn wijk. In Setje 2 is nog ongeveer ruimte voor één extra klant met een 50 Mbps abonnement die vol continu wil gaan downloaden en dan is dat setje vol. In setje 1 valt nog zo'n 128 Mbps te verdelen over de Internet klanten mits ze tenminste DOCSIS 3 modems hebben om de Internet down streams te kunnen combineren. Bij DOCSIS 2 zit je als ik het goed begrepen vast aan één geconfigureerde Internet downstream totdat een externe loadbalancer eventueel met een herconfiguratie komt als het te druk was in bepaalde Internet downstreams in een voorgaande periode. Ik ken Ziggo klanten die dan zelf even tijdelijk hun oude DOCSIS 2 modem handmatig gingen herconfigureren naar een rustiger Internet downstream als ze performance problemen hadden.
In welke regio woon je?madmaus schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:37:
Alles in een extra.
Zhadum
Verwijderd
Niet helemaal waar, heb al genoeg printscreens gezien van mensen waar alle 8 de kanalen in gebruik zijn. Zowel bij AIE Extra als AIE Plus in de gemeentes waar ze al 120mbit hebben.Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:23:
[...]
Het aantal downstreams heeft niets met de snelheid te maken...Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:02:
[...]
Niet helemaal waar, heb al genoeg printscreens gezien van mensen waar alle 8 de kanalen in gebruik zijn. Zowel bij AIE Extra als AIE Plus in de gemeentes waar ze al 120mbit hebben.
Je kan ook 120Mbit halen met 3 downstreams
Als je de enige klant ben met kabel Internet in een wijk, dan kan dat. Zijn er meer klanten dan gaat die vlieger niet op.Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:14:
Het aantal downstreams heeft niets met de snelheid te maken...
Ik heb geen idee hoe de infra in eruit ziet van Ziggo.
Het kan ook zijn dat elke straatkast een dikke link heeft met de wijkkast en dat die frequenties per straatkast gebruikt worden.
Het kan ook zijn dat elke straatkast een dikke link heeft met de wijkkast en dat die frequenties per straatkast gebruikt worden.
Verwijderd
Het kan inderdaad, maar ik heb in ieder geval screenshots gezien van mensen in heerhugowaard waar ze dus al gewoon met 8 downstreams werken. En het zal niet toeval zijn dat ze daar al over zijn naar 120mbit.Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:14:
[...]
Het aantal downstreams heeft niets met de snelheid te maken...
Blijkbaar is het een keuze van Ziggo om het zo aan te pakken, en ik neem aan dat je met 8 kanalen en 120mbit een stabielere lijn hebt dan met 3 kanalen.
Het heeft niet zo zeer iets met stabiliteit te maken, meer met efficientie....Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:57:
[...]
Het kan inderdaad, maar ik heb in ieder geval screenshots gezien van mensen in heerhugowaard waar ze dus al gewoon met 8 downstreams werken. En het zal niet toeval zijn dat ze daar al over zijn naar 120mbit.
Blijkbaar is het een keuze van Ziggo om het zo aan te pakken, en ik neem aan dat je met 8 kanalen en 120mbit een stabielere lijn hebt dan met 3 kanalen.
Hoemeer transport steams hoe beter de bandbreedte wordt gebruikt..
Het kan dus zelfs zo zijn dat men nu van 8 steams gebruik maakt maar dat dit in de toekomst minder gaat worden. let wel, ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel...
Ik haal met de Arris i.i.g. 117mbit down en 9.2mbit up.
Misschien is de Ubee betere future proof. Maar op dit moment is het vooral een modem met heel veel problemen. Ik snap ook niet waarom die nog altijd niet opgelost zijn. Ook snap ik niet waarom Ziggo niet gewoon met de Motorola Docsis 3 modems werkt. Die oude Motorola's werk(t)en super.
Misschien is de Ubee betere future proof. Maar op dit moment is het vooral een modem met heel veel problemen. Ik snap ook niet waarom die nog altijd niet opgelost zijn. Ook snap ik niet waarom Ziggo niet gewoon met de Motorola Docsis 3 modems werkt. Die oude Motorola's werk(t)en super.
Hmmm, de vier rechtse lampjes van m'n Ubee zijn nu niet meer groen-oranje-groen-groen maar groen-oranje-oranje-groen. In de installatiehandleiding staat dat je dan bij snelheidsklachten contact moet opnemen als ze zo branden. Niet dat ik voorheen (sinds dat ik het heb aangesloten woensdagavond) ook maar in de buurt van de geclaimede snelheid kwam, maar goed...
-- Edit: ik heb de Ubee gereboot. Speedtest gedaan... 1 gigabyte in 105 seconden, vlak tegen de 10 megabyte/sec dus. Eens kijken of dit zo volhoudt
-- Edit: ik heb de Ubee gereboot. Speedtest gedaan... 1 gigabyte in 105 seconden, vlak tegen de 10 megabyte/sec dus. Eens kijken of dit zo volhoudt
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 08-01-2010 19:02 ]
Vraagje:
Wij hebben onlangs een brief gekregen met daarop de nieuwe snelheden die kunnen behaald worden per 1 januari 2010 (120/10
). Nu leek het ons wel interessant, maar toen ik de postcode-check deed stond er dat de alles-in-1 pakketten niet beschikbaar zijn op ons adres (alleen tv is beschikbaar
). hetzelfde geld voor ons hele huizenblok. maar toen ik een ander huisnummer (ander huizenblok, maar wel binnen 20 meter) invulde was alles wel beschikbaar. Ik vind dit persoonlijk nog al vreemd maar is hier ook een logische verklaring voor, of is de postcode check van ziggo gewoon brak?
Wij hebben onlangs een brief gekregen met daarop de nieuwe snelheden die kunnen behaald worden per 1 januari 2010 (120/10
Klopt is ook zeker speculatie. Dacht dat ook wel op te maken was uit mijn post.Bullet NL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:18:
Je laatste zin is pure speculatie, Ziggo kan als Kabelmaatschapij direct bij Cisco (Scientific Atlanta) inkopen.
Daarnaast wil je als provider gewoon optimale ondsteuning van je leverancier, denk maar aan firmware updates.
één van de redenen om niet met een bedrijf zaken te doen (op inkoop en qua merk) is dat het bedrijf zich heel kwetsbaar opsteld, je wordt afhankelijk van die ene leverancier...
De keuze voor eurodocis3 modems is door Ziggo ook gevallen op Arris en Ubee, de S-A modems zijn nog steeds ingebruik voor de "langzamere" Ziggo abonementen.
Spreiding is goed, en door de standaardisatie ook zeker mogelijk.
Maar juist door die standaardisatie is het niet gevaarlijk met 1 leverancier in zee te gaan... bevalt die niet.. ga je naar een ander.
Maar ziggo gebruikt wel veel verschillende leveranciers.
Dat maakt ondersteuning, testen en onderhoud alleen maar lastiger. Althans dat is mijn mening.
De eurodocsis 2 modems die ze nu uitdelen zijn overigens niet alleen die van scientific atlanta..
Ik heb de afgelopen maanden ook gewoon nog eurodocsis 2 modems van arris "geinstalleerd".
[ Voor 11% gewijzigd door job op 08-01-2010 22:00 ]
Hier ook: vannacht en vanmorgen een lange tijd geen internet en telefoon gehad, nu zijn er twee lampjes oranje i.p.v. één. Het goede nieuws: de internetverbinding is "al" 10 uur (sinds het weer werkte) niet meer onderbroken, waar dat voorheen elke paar uur wel gebeurde. Het lijkt er dus op dat Ziggo een update heeft uitgerold voor de Ubee modems om de stabiliteitsproblemen op te lossen. Nog even afwachten, maar het lijk in ieder geval nu al beter te zijn! Snelheid is nog gewoon prima...Wildfire schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:43:
Hmmm, de vier rechtse lampjes van m'n Ubee zijn nu niet meer groen-oranje-groen-groen maar groen-oranje-oranje-groen.
Wij hebben ons contract aangepast naar alles-in-1 plus, de medewerker verzekerde dat we direct de nieuewe snelheid van 30/4 zouden krijgen. realiteit: gewoon 20/3 kortom, ook inzake deze verkoopt ziggo broodjes aap verhaal om de klant maar zoet te houden.ulTimaS schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:48:
Vraagje:
Wij hebben onlangs een brief gekregen met daarop de nieuwe snelheden die kunnen behaald worden per 1 januari 2010 (120/10).
De enige die dit kan beantwoorden is Ziggo zelf, dus ik zou even contact met ze opnemen.ulTimaS schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:48:
Vraagje:
Wij hebben onlangs een brief gekregen met daarop de nieuwe snelheden die kunnen behaald worden per 1 januari 2010 (120/10). Nu leek het ons wel interessant, maar toen ik de postcode-check deed stond er dat de alles-in-1 pakketten niet beschikbaar zijn op ons adres (alleen tv is beschikbaar
). hetzelfde geld voor ons hele huizenblok. maar toen ik een ander huisnummer (ander huizenblok, maar wel binnen 20 meter) invulde was alles wel beschikbaar. Ik vind dit persoonlijk nog al vreemd maar is hier ook een logische verklaring voor, of is de postcode check van ziggo gewoon brak?
Nou ben ik nog maar on-line sinds woensdagavond, maar sinds de 'update' van vandaag heb ik wel m'n eerste disconnect gehad -- zojuist. Stabiliteit ingeruild voor snelheid wellicht? (aangezien ik nu wel met 10 tot 11 megabyte/sec kan downloaden, woensdag en eergisteren bleef ik op maximaal 5 megabyte/sec steken)LeLo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Hier ook: vannacht en vanmorgen een lange tijd geen internet en telefoon gehad, nu zijn er twee lampjes oranje i.p.v. één. Het goede nieuws: de internetverbinding is "al" 10 uur (sinds het weer werkte) niet meer onderbroken, waar dat voorheen elke paar uur wel gebeurde. Het lijkt er dus op dat Ziggo een update heeft uitgerold voor de Ubee modems om de stabiliteitsproblemen op te lossen. Nog even afwachten, maar het lijk in ieder geval nu al beter te zijn! Snelheid is nog gewoon prima...
Komende dagen maar eens kijken hoe het verder gaat... momenteel iig snelheid zoals het hoort:

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 08-01-2010 23:18 ]
Verwijderd
Ja, als je officiële info wilt van een bedrijf kun je meestal beter de website controleren of een mail sturen, dan het vragen aan de 18 jarige student die overal ja op zeg om maar te verkopen. En dat heeft niks met Ziggo te maken, zo werkt het gewoon overal.marcel23456 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:39:
[...]
Wij hebben ons contract aangepast naar alles-in-1 plus, de medewerker verzekerde dat we direct de nieuewe snelheid van 30/4 zouden krijgen. realiteit: gewoon 20/3 kortom, ook inzake deze verkoopt ziggo broodjes aap verhaal om de klant maar zoet te houden.
Er staat toch duidelijk op de website dat het gewoon 20/3 is, dat is hetgeen ziggo nu officieel aanbiedt. En via andere kanalen is aangekondigd dat de snelheid verhoogd gaat worden. (Of je zou in de test regio moeten zitten waar ze al hogere snelheid hebben)
Verwijderd
Ja, dat klopt wel, alleen dan moeten zij niet steeds flauwe beloftes doen. Ik had reeds eerder gepost ook te horen gekregen te hebben op 30 dec., dat mijn snelheid naar 30/4 zou gaan per 1-1-'10, maar tot heden noppes.
Vind het niet zo erg ansich, maar begrijp niet zo goed waarom zo'n medewerker dan deze uitspraak doet.
Hou dan gewoon je mond aan de andere kant van de lijn. Dit is mensen de bekende hengel voorhouden en waarom? Ik ben toch al lid van de clup-van-lup?
Op een gegeven ga je het als klant ook als een belediging van je IQ beschouwen, omdat je weet dat je steeds voor de gek wordt gehouden. Ik zou op een gegeven moment alleen daar al door opstappen.
Heb je dan als organisatie je doel bereikt? Ik dacht het niet. Dus die lekker-maak-strategie gaat een keer averechts werken, vertel ik je.
Dus sicko, als je dit leest, afkappen die praktijken want het wordt irritant
Vind het niet zo erg ansich, maar begrijp niet zo goed waarom zo'n medewerker dan deze uitspraak doet.
Hou dan gewoon je mond aan de andere kant van de lijn. Dit is mensen de bekende hengel voorhouden en waarom? Ik ben toch al lid van de clup-van-lup?
Op een gegeven ga je het als klant ook als een belediging van je IQ beschouwen, omdat je weet dat je steeds voor de gek wordt gehouden. Ik zou op een gegeven moment alleen daar al door opstappen.
Heb je dan als organisatie je doel bereikt? Ik dacht het niet. Dus die lekker-maak-strategie gaat een keer averechts werken, vertel ik je.

Dus sicko, als je dit leest, afkappen die praktijken want het wordt irritant
Ja, wou ik ook eerst doen maar de contactformulier is alleen voor bestaande klanten. Ik denk dat ik morgen maar even ga bellen.Emile schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:47:
[...]
De enige die dit kan beantwoorden is Ziggo zelf, dus ik zou even contact met ze opnemen.
edit: nog een keer geprobeerd, was vergeten tel. nr in te vullen
[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 09-01-2010 00:52 ]
Principieel is al het ge-emmer over die nieuwe en oude snelheden terecht. Belofte maakt schuld enzo, maar in de praktijk ben ik als gebruiker al ontzettend tevreden met mijn 20/3 en het wordt alleen maar mooier met de snelheidsverhoging! Als je van Telfort afkomt is Ziggo pure luxe hoor!
Nou jah, formeel heeft Ziggo de snelheden alleen aangekondigt, dus je zou zelfs de discussie kunnen voeren als een aankondiging het zeflde is als een belofte.......Helsie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:07:
Principieel is al het ge-emmer over die nieuwe en oude snelheden terecht. Belofte maakt schuld enzo, maar in de praktijk ben ik als gebruiker al ontzettend tevreden met mijn 20/3 en het wordt alleen maar mooier met de snelheidsverhoging! Als je van Telfort afkomt is Ziggo pure luxe hoor!
Ik denk het niet.... maar goed dat is een ander verhaal.
Wat ik niet goed begrijp is dat iederen over de snelheden heen valt, terwijl het duidelijk is waarom ze er nog een pas mee op de plaats maken. Het netwerk is nu nog niet stabiel, er zijn legio mensen die hebben nu nog problemen met hun verbinding. Het ligt toch voor de hand dat men eerst dit oplost voordat men zich weer in een nieuw avontuur stort?
De snelheidsverhoging komt er echt wel aan....
Precies. Dat gemauw allemaal. Als ik moet kiezen tussen een snelle, stabiele verbinding met een acceptabele ping of een retesnelle verbinding met kuren dan weet ik het wel.Bullet NL schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:12:
[...]
Nou jah, formeel heeft Ziggo de snelheden alleen aangekondigt, dus je zou zelfs de discussie kunnen voeren als een aankondiging het zeflde is als een belofte.......
Ik denk het niet.... maar goed dat is een ander verhaal.
Wat ik niet goed begrijp is dat iederen over de snelheden heen valt, terwijl het duidelijk is waarom ze er nog een pas mee op de plaats maken. Het netwerk is nu nog niet stabiel, er zijn legio mensen die hebben nu nog problemen met hun verbinding. Het ligt toch voor de hand dat men eerst dit oplost voordat men zich weer in een nieuw avontuur stort?
De snelheidsverhoging komt er echt wel aan....
Het komt bij mij allemaal zo kinderachtig over.... het grote ziggo kan iets niet na komen, iets wat ze hebben aangekondigt maar nog niet hebben kunnen waar maken.. En omdat ze zo groot zijn, en wij maar zielige consumenten moeten we maar flink klagen.Steveedge schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:23:
[...]
Precies. Dat gemauw allemaal. Als ik moet kiezen tussen een snelle, stabiele verbinding met een acceptabele ping of een retesnelle verbinding met kuren dan weet ik het wel.
Geloof me, Ziggo gaat daar echt niet sneller een mogelijke snelheids verhoging door invoeren. Dreigen met Kassa, Rader of de consumenten bond heeft ook helemaal geen zin. Ze doen namelijk niets wat ze niet hebben afgesproken. Normaal gesproken haalt iedereen z'n snelheid. (op de mensen na met echter problemen, die moeten ze natuurlijk wel helpen) Er is dus op de aankondiging na niets te klagen....
EN een aankondiging is en blijft een aankondiging, laten we er daarom ook niets meer dan een aankondiging van maken...
Verwijderd
Ik zou niet verwachten dat dit de strategie is van Ziggo, dat is gewoon het probleem van de callcenter wereld. Het is onmogelijk om altijd de juiste info bij je medewerkers te krijgen, er veranderd dagelijks wel iets in het werk van een callcenter. Daarnaast wil bijna iedereen goedkoop internet, je kan dus niet meer geld betalen om meer aan de kwaliteit te werken. En dan mag je als bedrijf ook nog is niet zomaar met je medewerkers meeluisteren zonder dat aan te kondigen, waardoor je dus afhankelijk ben van de medewerkers zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:27:
[...]
En ja, aangezien dat zelf allemaal mensen zijn die het geen droombaan vinden en ze de hele dag allemaal gezeik over zich heen krijgen van zeikende klanten, nemen de meeste het ook niet zo nauw met correct informatie. En aangezien ze binnen een paar minuten het gesprek moeten afronden, kunnen ze beter gewoon zeggen wat de klant wil horen ipv de perfecte info te geven.
En daarnaast, je zit bij een redelijk goedkope internet aanbieder, als kwaliteit/diensteverlening voor jou belangrijk is ga je toch nooit naar de goedkope aanbieder.
Gewoon lekker XS4ALL of KPN nemen ofzo.
Verwijderd
Trouwens, de nieuwe Firmware zit denk ik nog niet in de modems hoor, in mijn modem draai ik nog steeds gewoon: 4.111.3008 en dat is dus de oude modem.LeLo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Hier ook: vannacht en vanmorgen een lange tijd geen internet en telefoon gehad, nu zijn er twee lampjes oranje i.p.v. één. Het goede nieuws: de internetverbinding is "al" 10 uur (sinds het weer werkte) niet meer onderbroken, waar dat voorheen elke paar uur wel gebeurde. Het lijkt er dus op dat Ziggo een update heeft uitgerold voor de Ubee modems om de stabiliteitsproblemen op te lossen. Nog even afwachten, maar het lijk in ieder geval nu al beter te zijn! Snelheid is nog gewoon prima...
Misschien dat hij in sommige regios eerst wordt getest.
ps: Als je twee oranje lampjes hebt, betekend dat volgens mij dat je maar 1 kanaal gebruikt (het ene lampje is voor upload, de ander voor download) Het lampje wat standaard oranje moet branden, is namelijk van de upload, en daar gebruikt Ziggo ook maar 1 kanaal voor.
Ik had ook problemen met mijn Ubee modem. Voor de tweede keer ziggo gebeld in twee dagen. Nu kreeg ik iemand aan de lijn die wel wat zinnigs kon doen, helaas bestond dit uit een reset van mijn modem. Wel leuk dat dit werkt, maar ik deed het eerder ook maar toen was de snelheid nog steeds ruk.
In ieder geval. Deze persoon zei dat de nieuwe firmware voor die Ubee-krengen in week drie staat gepland. MIsschien is het dan handig om ze niet aan 7 of 8 januari te houden maar nog eventjes te wachten. Dan krijg ik mijn laatste mb/s ook
.
In ieder geval. Deze persoon zei dat de nieuwe firmware voor die Ubee-krengen in week drie staat gepland. MIsschien is het dan handig om ze niet aan 7 of 8 januari te houden maar nog eventjes te wachten. Dan krijg ik mijn laatste mb/s ook
Verwijderd
Ik heb een mail gehad, eind december al , heb ai1 plus, middelste in iedergeval, ik zou 30 mbit moeten hebben nu.
Als regio Tilburg zouden wij als eerste omhoog gaan, nou merk er bar weinig van ondanks mijn nieuwe docsis 3 modem
20 mbit volgens speedtest.net
Erg vreemd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 14:03 ]
KPN is ook alles behalve geweldig geloof me, neefje is op dit moment aan het werk en zegt dat er 200 wachtenden zijn op dit momentVerwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:03:
[...]
Gewoon lekker XS4ALL of KPN nemen ofzo.
Ik zou even met Ziggo bellen. Ze moeten een sneheidsprofiel voor je maken. Heb je het nieuwe modem ook geactiveerd? Volgens mij is dat de trigger voor een nieuw snelheidsprofiel.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:02:
[...]
Ik heb een mail gehad, eind december al , heb ai1 plus, middelste in iedergeval, ik zou 30 mbit moeten hebben nu.
Als regio Tilburg zouden wij als eerste omhoog gaan, nou merk er bar weinig van ondanks mijn nieuwe docsis 3 modem
20 mbit volgens speedtest.net
Erg vreemd
Verwijderd
Modem staat hier al een maandje, heb ook mijn linksys wrt54gc voorzien van nieuwe firmware, heeft ook niet mogen baten.sohus schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:29:
[...]
Ik zou even met Ziggo bellen. Ze moeten een sneheidsprofiel voor je maken. Heb je het nieuwe modem ook geactiveerd? Volgens mij is dat de trigger voor een nieuw snelheidsprofiel.
Ik zal maandag wel ns bellen, betaal er per slot van rekening wel voor.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!