Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:29:
[...]

Volgens mij is dat probleem al weg, heb al 43 dagen een Ubee, zit gewoon met GrabIt met 12threads te downloaden, met 20mbit. Hij is nog niet uitgevallen of wat dan ook.
20 Mbit is met Usenet voor de Ubee ook geen enkel probleem, het probleem doet zich enkel voor wanneer je met een 50 Mbit (of hoger) abonnement op volle snelheid probeert te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Ook ik haal niet altijd de max snelheid hoor. Ligt sowieso aan het tijdstip van de dag. De ene keer haal ik gewoon netjes rond de 5.7 mb/s, de andere keer schommelt het tussen de 200 KB en 2 MB

Ik heb overigens een arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:34
VanRoyal schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:41:
[...]

20 Mbit is met Usenet voor de Ubee ook geen enkel probleem, het probleem doet zich enkel voor wanneer je met een 50 Mbit (of hoger) abonnement op volle snelheid probeert te downloaden.
Heb toch regelmatig dat ubee er uit valt, dan is ongeveer 2 min internet weg, en heb 20Mbit. Hopen dat de nieuwe firmware effect heeft en dat die snel komt want is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sa1 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:44:
[...]
in de doos waar ook de nieuwe modem in zit, zit ook een sticker, heb inmiddels de boel bij m'n ouders aangesloten en ook bij 2 buren van me, bij iedereen zat het er keurig in. Misschien een foutje bij jou, maar ipc zit er gewoon een sticker bij. Oude modem in doos, sticker der op en weg.
Meer 1 hele grote fout bij Ziggo: Verhuizing? Maand geleden doorgegeven? Nee hoor, niks van bekend in systeem. Oh je hebt nu geen internet enzo op je nieuwe adres? Verhuizing opnieuw aanvragen, duurt een maand. Upgrade naar alles-in-1 die je later aangevraagd hebt? Die is uiteraard (?) ook niet in het systeem bekend :( :( :(

Dus, huidige abbo omgezet, nieuwe aangevraagd, en met monteur, want dat kon sneller (2 weken ipv 4). Oude modem moest ik dan dus wel maar zelf opsturen (monteur nieuwe abbo wou 'm niet mee), en abbo tijdelijk dubbel betalen moest ik ook :( :( :( Kreeg wel toen ik echt kwaad werd de korting en de gratis monteur die oorspronkelijk bij mijn aanvraag zaten terwijl die korting er niet meer was toen ik erachter kwam dat er niks werkte. Op zich ben ik wel technisch maar op m'n nieuwe adres was alles nogal knudde geregeld dus was op zich wel blij met die vent.

Oh ja en nu heb ik hier nog 2 modems liggen - monteur heeft een ubee aangesloten maar er zat ook nog een nieuw motorola modem in die doos :?

En nog een tip van de klantenservice Ziggo: ook al heb je alles via internet geregeld, ook al heb je *bevestiging* van alles gekregen, ga er vooral *niet* van uit dat alles ook goedkomt en bel er *altijd* nog een keer achteraan. 7(8)7 7(8)7 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 03-01-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Lisadr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:39:
Zoals ik al zei, volgens de monteur van Ziggo. Hij vertelde mij het in november. Hij zei dat er een limiet van 37mbit op zat. Zelf heb ik een 20/3 verbinding, dus ik kan het niet testen.
Denk dat de beste man jou in de maling nam met een vervroegde 1 april grap....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
brambest schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:45:
Ook ik haal niet altijd de max snelheid hoor. Ligt sowieso aan het tijdstip van de dag. De ene keer haal ik gewoon netjes rond de 5.7 mb/s, de andere keer schommelt het tussen de 200 KB en 2 MB

Ik heb overigens een arris.
Tja, dit kan ook heel erg van de bron afhangen...

over het algemeen in het internet (in nederland/europa) snachts sneller. Je eigenverbinding kan daarom wel goed zijn, maar als iedereen massaal bij ziggo aan het downloaden is merk je dit, maar ook bij de bron... elke usenet provider heeft hier mee te maken... hoe drukker het is, hoe meer de snelheid onder druk staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Bullet NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:30:
[...]

over het algemeen in het internet (in nederland/europa) snachts sneller. Je eigenverbinding kan daarom wel goed zijn, maar als iedereen massaal bij ziggo aan het downloaden is merk je dit, maar ook bij de bron... elke usenet provider heeft hier mee te maken... hoe drukker het is, hoe meer de snelheid onder druk staat...
De keren dat ik het probleem had heb ik meerdere speedtests gedaan (verschillende servers), en ze kwamen allemaal niet boven de 3Mbit/s uit. Dat kan natuurlijk nooit komen omdat mijn buren ook aan het internetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Net de nieuwe modem van Ziggo geïnstalleerd. Ben van 19,7/ 2,77 naar 10,31/2,82 gegaan aldus Speedtest.net!?!? :?

Snelheid mag dan varieren per tijdstip, maar dit is bijna de helft! Hoe is dit mogelijk?

Edit: Snelheid is gewoon tegen 20 gebleven. Blijkt enkel lager te zijn via de draadloze verbinding op de laptop. }:O Toch benieuwd wanneer de beloofde 30 Mbit/s beschikbaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door FrankNLD op 03-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Emile schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:36:
[...]

De keren dat ik het probleem had heb ik meerdere speedtests gedaan (verschillende servers), en ze kwamen allemaal niet boven de 3Mbit/s uit. Dat kan natuurlijk nooit komen omdat mijn buren ook aan het internetten zijn.
Nee, maar snelheidstesten zoals speedtest.nl & speedtest.net zijn niet altijd de meest betrouwbare tests..... om mijn snelheid te testen wordt ik vanuit groningen soms op een server in antwerpen geplaatst... Ook kom ik regelmatig in de regio rotterdam terecht...
Als ik mij niet vergis maakt Ziggo voor haar noordelijke abonnees gebruik van GN-IX, laat ze daar eens een server (speedtest.net) plaatsen...

p.s. ik download veelal via newsgroups.. ik haal ook gewoon 5.7Mb/sec... dit is de max van de verbinding, de meest betrouwebare tests zijn dus gewoon praktijk voorbeelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

vr6-only

Blub Blub

Ik merk dat er hier redelijk wat berichten geplaatst worden mbt snelheden. Ik haal de laatste twee weken ook regelmatig erg slechte snelheden, a 500-2000 KB/s. Ik heb een Arris met AiE Extra, omgeving Almelo (7442).
Kan gebeuren. Maar ik hoop niet dat dit zo het hele jaar door gaat. Dan heeft het overschakelen naar kabel voor mij geen nut meer. Bij ADSL had ik weliswaar geen 50 Mbit, maar wel continue 19.4 Mbit!

Voor de rest geen klachten over de Arris. Heb het eenmalig ingesteld en één keer zelf uitgezet om te kijken of de snelheid zou verbeteren. Telefonie doet het ook prima, net als HDTV. Surfen ging wel erg traag. Ik heb daarom besloten om mijn eigen DNS servers maar te gaan gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 03-01-2010 21:07 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
vr6-only schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:04:
Ik merk dat er hier redelijk wat berichten geplaatst worden mbt snelheden. Ik haal de laatste twee weken ook regelmatig erg slechte snelheden, a 500-2000 KB/s. Ik heb een Arris met AiE Extra, omgeving Almelo (7442).
Kan gebeuren. Maar ik hoop niet dat dit zo het hele jaar door gaat. Dan heeft het overschakelen naar kabel voor mij geen nut meer. Bij ADSL had ik weliswaar geen 50 Mbit, maar wel continue 19.4 Mbit!

Voor de rest geen klachten over de Arris. Heb het eenmalig ingesteld en één keer zelf uitgezet om te kijken of de snelheid zou verbeteren. Telefonie doet het ook prima, net als HDTV. Surfen ging wel erg traag. Ik heb daarom besloten om mijn eigen DNS servers maar te gaan gebruiken.
Ik gebruik Google DNS, echt retesnel.

Mijn Arris werkt wel lekker volgens mij. Haal met speedtest i.i.g. continu 117mbit/9.2mbit met een Arris modem (5042 Tilburg). Heb nog niet echt duurtesten gedaan maar mijn Usenet downloads zitten zo gemiddeld tussen de 10.000 en 12.000 kbps (per bestand van 10gb - 20gb) in SABnzd.

Merk al wel dat de meeste webservers die snelheden echt niet trekken. Alleen op Usenet en bij hele goede downloadservers van grote softwarebedrijven haal je de 120mbit maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

vr6-only

Blub Blub

Ik heb Astraweb en XSnews op dit moment. Google DNS is gewaagd aan mijn eigen DNS, merk igg geen verschil. Ik zit nog op 50 Mbit en dat haalde ik over het algemeen prima. Maar de afgelopen twee weken is het een ramp geworden.

Zal vanzelf wel goed komen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via speedtest kom ik via wlan niet hoger dan 30/3 mbit.
ook via lan niet.
echter een torrent downloaden via een goede private tracker geeft me gewoon continu rond de 5,5 MB/s down en 550 KB/s up.

heb dus voor het gemak maar een desktop pc aangesloten direct op de router via wlan.
werkt super perfect.

logmein erop plus hamachi2 zodat ik altijd en overal bij mijn media kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Voor Windows, Mac OS X via Crossover en Linux via Wine hier een DNS-benchmark programma: http://www.grc.com/dns/benchmark.htm
Verrassend, aangezien de servers van Ziggo er nog niet eens zo slecht uit komen!

[ Voor 36% gewijzigd door Hans van Eijsden op 04-01-2010 00:00 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
Speedtest is overigens ook niet erg betrouwbaar. Bij de server in Amsterdam kreeg ik structureel 30mbit minder dan bij die uit Eindhoven. Meerdere servers proberen kan dus wel eens veel schelen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:24
Exorcist schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:33:
[...]

Mee eens. Een avond of dag kan best voorkomen, maar zolang zou ik ook niet accepteren.
Consumentenlijntje of niet, je betaalt ervoor.
Een dag is ook al veels te lang hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Bullet NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:30:
[...]

Download atm met 5600kb/s, nieuwsgroepen.
Is laatste tijd wel eens anders geweest. Haalde vaak niet meer dan 3000kb/s.
Ligt het dan nu ook aan het tijdstip? Heb wel het vermoeden dat het eerder aan eweka ligt dan aan Ziggo,
Aangezien ik met speedtest altijd 47mbit haal.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
MrFl0ppY schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:51:
Speedtest is overigens ook niet erg betrouwbaar. Bij de server in Amsterdam kreeg ik structureel 30mbit minder dan bij die uit Eindhoven. Meerdere servers proberen kan dus wel eens veel schelen.
Ik test altijd met amsterdam.speedtest.net, als ik geen verbindingsproblemen heb haal ik altijd ruim 49Mbit/s, dus voor mij is die betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

sohus schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:19:

[...]

Mijn Arris werkt wel lekker volgens mij. Haal met speedtest i.i.g. continu 117mbit/9.2mbit met een Arris modem (5042 Tilburg). Heb nog niet echt duurtesten gedaan maar mijn Usenet downloads zitten zo gemiddeld tussen de 10.000 en 12.000 kbps (per bestand van 10gb - 20gb) in SABnzd.

Merk al wel dat de meeste webservers die snelheden echt niet trekken. Alleen op Usenet en bij hele goede downloadservers van grote softwarebedrijven haal je de 120mbit maar.
Ik zit ook in Tilburg en als het goed is krijg ik in de 2e helft van deze week mijn modem geleverd. Zal dan wel een Ubee zijn als ik het goed begrijp, als ik alles heb aangesloten zal ik ook diverse speedtests doen. O.a. via de Europese server van Giganews, via Ziggo's eigen newsserver downloaden is een no-go: kwalitatief is de server niet al te best (toch?) en je bent dan ook gelimiteerd op downloadsnelheid.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Oke alles draait perfect !
- Ziggo plus pakket
- Netgear 3700 gehaald ( veel meer positieve reacties dan de netgear 3500 die ziggo standaart uitlevert )

Is het mogelijk om de opname capaciteit van de cisco uit te breiden? ik merk nu al dat 160 gb niet erg veel is. ( -RoB- droomt van 2 terrabyte geheugen capaciteit van die cisco recorder )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
murdock_nl_ schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:36:
[...]

Heb toch regelmatig dat ubee er uit valt, dan is ongeveer 2 min internet weg, en heb 20Mbit. Hopen dat de nieuwe firmware effect heeft en dat die snel komt want is erg vervelend.
Ik had het ook alleen over de downloadsnelheid bij meerdere connecties. Het uitvallen van de Ubee is weer een ander (en veel vervelender) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb sinds een maandje een alles-in-1 extra plus pakket (20mbit). Snelheid is vanaf het begin al 30mbit down en 3mbit up. En dit is constant.

Alhoewel ik afgelopen week wel (volgens mij) een algemene Ziggo storing had. Ik had bijvoorbeeld op 1 januari voor een paar uur een storing waardoor tv en internet het niet deden. Na 1 uur deed analoog tv het wel weer, maar digitaal niet. Voor de rest superstabiele verbinding! Ben er erg tevreden mee. Ook de digitale decoder van 99 euro is een erg fijn apparaat - veel beter dan de Samsung HD decoder (DCB 360R) die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Bedoel je niet Alles-in-1-plus? Extra heeft namelijk 50 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fixer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:48:
Bedoel je niet Alles-in-1-plus? Extra heeft namelijk 50 mbit.
Inderdaad :) Net even verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

laatste paar weken heb ik last van hoge ping in de piekuren 's middags en 's avonds van de standaard, stabiele ping ~15 naar de eerste hop (10.x.x.x) naar een onstabiele ping van ~50 wat rete irri is met online gaming :/

hier in de regio friesland

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 04-01-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik zit met het rare voorval dat het lijkt dat de telefoonlijn zo na een uurtje of zo steeds weer eventjes gereset wordt of zo?
In ieder geval heb ik dan 10-15 seconden of zo geen signaal. Klinkt niet erg zou je zeggen, maar me DECT telefoon gaat dan irritant piepen dat hij weer een signaal gevonden heeft. Om 3 uur snachts is dat niet echt een feest...

Weet iemand of dit een bij eenkomstigheid is van voip (alles in een pakket)? Of dat dit aan de bedrading naar de telefoon ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Wildfire schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:49:
[...]

Ik zit ook in Tilburg en als het goed is krijg ik in de 2e helft van deze week mijn modem geleverd. Zal dan wel een Ubee zijn als ik het goed begrijp, als ik alles heb aangesloten zal ik ook diverse speedtests doen. O.a. via de Europese server van Giganews, via Ziggo's eigen newsserver downloaden is een no-go: kwalitatief is de server niet al te best (toch?) en je bent dan ook gelimiteerd op downloadsnelheid.
Ik zit bij Supernews, maar in SABnzbd zie ik eu.giganews.com staan. Die zijn toch ook overgenomen door Giganews? Je betaald bij Giganews dus meer voor bijna hetzelfde (iets meer retentie).

Volgens mij levert Ziggo alleen nog maar Ubee modems uit en geen Arris modems meer. Wat op zich wel vreemd is, omdat volgens mij de Ubee's de meeste problemen kennen.

Ze zullen wel voordeliger zijn in de aanschafkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
sohus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Ik zit bij Supernews, maar in SABnzbd zie ik eu.giganews.com staan. Die zijn toch ook overgenomen door Giganews? Je betaald bij Giganews dus meer voor bijna hetzelfde (iets meer retentie).

Volgens mij levert Ziggo alleen nog maar Ubee modems uit en geen Arris modems meer. Wat op zich wel vreemd is, omdat volgens mij de Ubee's de meeste problemen kennen.

Ze zullen wel voordeliger zijn in de aanschafkosten.
Supernews is inderdaad al geruime tijd overgenomen door giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12:40
lordloeder schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:40:
Ik zit met het rare voorval dat het lijkt dat de telefoonlijn zo na een uurtje of zo steeds weer eventjes gereset wordt of zo?
In ieder geval heb ik dan 10-15 seconden of zo geen signaal. Klinkt niet erg zou je zeggen, maar me DECT telefoon gaat dan irritant piepen dat hij weer een signaal gevonden heeft. Om 3 uur snachts is dat niet echt een feest...

Weet iemand of dit een bij eenkomstigheid is van voip (alles in een pakket)? Of dat dit aan de bedrading naar de telefoon ligt?
Weet je zeker dat het niet je DECT is die het basisstation weer vind? Ik ken maar weinig telefoons die een piepje geven als kiestoon terugkomt, het kan wel, hier gaat in sommige weken ook het modem een paar keer herstarten in de nachtelijke uren. Als dat dan ook resulteert in een upgrade..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zijn er meer mensen die met de Cisco PVR last hebben van happerende opname's? (Live beeld is goed, signaal sterkte is goed, echter afspelen van een opname niet)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixel
  • Laatst online: 22-12-2022
Voor een goede speedtest via ziggo: speedtest.ziggo.nl
Ik heb ook het zelfde snelheids probleempje.
Gewoon hopen dat het (volgens ziggo) 7 januari is opgelost.
Volgens ziggo was de deadline 7 januari, en ze dachten dit te gaan halen. :?
Kijken of ik 30 Mbit kan halen I.P.V. 3Mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Ik heb daarnet een nieuw modem ontvangen. Ik had daar al een brief over gehad maar ging ervan uit dat ik geen nieuwe zou krijgen aangezien ik al een Ubee modem heb. Vandaag dus toch gekregen (net als de rest van het appartementencomplex hier). Toch maar ff omgewisseld en modem geactiveerd, maar ik zit nog steeds op 50/5 (AieE). Iemand in de regio den haag dezelfde ervaringen? (postcode 2516).
Kunnen we nu binnen afzienbare tijd een snelheidsverhoging verwachten of moet ik straks voor niks mijn oude modem naar het postkantoor brengen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij worden de snelheidsverhogingen pas in de loop van het jaar doorgevoerd, dus je zult nog even moeten wachten denk ik.

Zijn er op het moment mensen in het oud Casema gebied die last hebben van storing aan internet en telefonie? Ik krijg geen IP toegewezen lijkt het wel. Ziggo is weer eens niet goed te bereiken op het moment, dus ik kan weinig anders dan wachten ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik kreeg zonder vooraankondiging deze ochtend en pakket aangeboden van ziggo, met daarin het ubee modem. Ik was toch wel beetje nieuwsgierig dus heb dat ding maar aangesloten en door de hd laten activeren. Tot op heden volle snelheid van 48 down en 4.7 up. Zelfde als de arris dus.

ben benieuwdt hoe het verder gaat lopen met dat ubee geval, kan natuurlijk altijd terug naar de arris als het echt fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:59

TheVMaster

Moderator WOS
Woy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:12:
Volgens mij worden de snelheidsverhogingen pas in de loop van het jaar doorgevoerd, dus je zult nog even moeten wachten denk ik.

Zijn er op het moment mensen in het oud Casema gebied die last hebben van storing aan internet en telefonie? Ik krijg geen IP toegewezen lijkt het wel. Ziggo is weer eens niet goed te bereiken op het moment, dus ik kan weinig anders dan wachten ;)
:+ Het is een drama...gelukkig is het een gratis nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:28:
[...]

:+ Het is een drama...gelukkig is het een gratis nummer ;)
Het is alleen een gratis nummer als je met telefonie van Ziggo zelf belt. Aangezien dat ook via hetzelfde modem loopt werkt dat op het moment ook niet ;)

Maar ik heb ze net toch aan de lijn gekregen, en het is inderdaad een regionale storing ( Postcode 3481 )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog meer in de regio 7511 (enschede) last van trage snelheid ik haal maar 500 KB max download? AIP abbo heb ik (haal normaal 3000KB) Zit de heleavond rond deze snelheid heb de modem al 3x gerest speedtest.ziggo.nl geeft de zelfde trage snelheid weer...

Probleem opgelost lag aan me linksys router moest hem effe uit en aan doen vaag maar goed zal wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een alles in 1 plus pakket besteld bij ziggo. Nu heb ik niks gezegd van een decoder die ik wou hebben. De mevrouw aan de telefoon zei dat die 99 euro zou kosten. Nu is mijn probleem dat ik niet alleen een digitale hd ontvanger wil. Wil graag die interactieve ontvanger waarop ik gemiste uitzendingen kan kijken en mee op kan nemen. Is dit nog te veranderen ? Ik krijg het pakket pas rond 26 januari. En dan heb ik nog een vraag. Die Z1, basisabonnement van 16,45. Zit dat in het alles in 1 pakket erbij of moet ik dat ook nog eens apart betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:20:
En dan heb ik nog een vraag. Die Z1, basisabonnement van 16,45. Zit dat in het alles in 1 pakket erbij of moet ik dat ook nog eens apart betalen?
Op de website staat precies wat je krijg bij AIE Plus:
Televisie

* 60 televisiezenders in analoge en digitale kwaliteit
* 5 verrassingszenders uit de Keuzepakketten

Internet

* downloaden met 20 Mbit/s, uploaden met 3 Mbit/s
* e-mail: 5 e-mailadressen (100 MB)
* ruimte voor homepage: 100 MB
* nieuwsgroepen: 50 GB per maand

Telefonie

* gratis bellen met alle andere 900.000 abonnees van Telefonie van Ziggo
* lage tarieven naar vast (€ 0,025 per minuut) en mobiel (€ 0,169 per minuut)
* overstappen met behoud van nummer en toestel
* gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten
* geschikt voor de meeste alarmsystemen

Prijs: 51,50 per maand
Hier staat dus bij dat er al internet bij zit :*)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit dus die 16,45 bij ? En die decoders ? Heb dus de verkeerde decoder als ik net gemist enz wil zien ? En ermee op wil nemen? Dan moet ik die van 149 pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

De samsung die ziggo nu in de aanbieding heeft geen harde schijf, dus opnemen gaat daarmee een beetje moeilijk. Je kan wel net gemist ermee gebruiken. Hiervoor hadden ze de Cisco, maar daar zijn ook veel problemen mee. Als ik jou was zou ik de Humax 5050C kopen, kost wel wat maar dan heb je ook niet zoveel ergernis en kan je opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik heb ondertussen al een jaar die Cisco I-TV ontvanger staan en werkt bij mij prima. Ik heb er weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
lordloeder schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:40:
[...]
Welk alles-in-een pakket, plus of extra? Zelf heb ik het plus pakket en dat modem is uitermate stabiel en reset zichzelf nooit. Rare piepjes hoor ik ook niet. De bedrading lijkt het me niet te zijn, er zit toch maar 1 draad aan? Daar kun je weinig aan verknoeien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
dus al iemand iets gemerkt van de nieuwe verhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ja, in Tilburg dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke nieuwe verhogingen? 80 mbit die ze voor het najaar 2009 beloofd hebben?
Welke 80mbit?

[/cynisch]

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 05-01-2010 10:37 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killer2 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:43:
dus al iemand iets gemerkt van de nieuwe verhogingen?
ja eind november (2009 Enschede) al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
EWK schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:36:
Welke nieuwe verhogingen? 80 mbit die ze voor het najaar 2009 beloofd hebben?
Welke 80mbit?

[/cynisch]
nee die van Q1 2010 die in het begin van dit topic staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:51
killer2 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:17:
[...]
nee die van Q1 2010 die in het begin van dit topic staan....
Gaan we nu elke week deze discussie opnieuw krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:34:
[...]

Gaan we nu elke week deze discussie opnieuw krijgen?
Ik vrees het wel ja. Ik wacht rustig af tot 31 maart 2010, en als het dan nog niet zover is ga ik klagen :D Staat toch duidelijk Q1 (1 januari tot 31 maart), dus gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik zit nu bij kpn en ik overweeg over te stappen naar Ziggo, omdat ik hoop dat ze een wat betere prijs/kwaliteit hebben. Ik heb nu een 8mbit abbo waar ik maar 5mbit haal. Met kabel zou je wel alle snelheid eruit moeten krijgen wat een plus is natuurlijk. Maar ik vroeg me ook af hoe het zat met de ping. Ik ben nogal een gamer namelijk. Zou ik vooruitgaan met mijn ping als ik overstap naar Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Waster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:04:
Ik zit nu bij kpn en ik overweeg over te stappen naar Ziggo, omdat ik hoop dat ze een wat betere prijs/kwaliteit hebben. Ik heb nu een 8mbit abbo waar ik maar 5mbit haal. Met kabel zou je wel alle snelheid eruit moeten krijgen wat een plus is natuurlijk. Maar ik vroeg me ook af hoe het zat met de ping. Ik ben nogal een gamer namelijk. Zou ik vooruitgaan met mijn ping als ik overstap naar Ziggo?
Of je ping beter is bij Ziggo dan wat je nu hebt weet ik niet, maar met een Ziggo abonnement kun je prima gamen (ping is prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Volgende week dinsdag zal mijn startdatum ingaan van AIE extra.
Hebben anderen ervaring hoe het gaat bij ziggo met het daadwerkelijk kunnen gebruiken van AIE extra?
Ik bedoel dus de afspraak op papier en de praktijk.
Mijn pakket heb ik nog niet ontvangen.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb al redelijk wat Battlefield 2 gespeeld op een Ziggo abo met een ping van tussen de 10 en de 20, prima dus.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:32

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben ook een echte gamer en ik kan PRRRRRIMA gamen met Ziggo (Zowel PC als Xbox 360)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen van tweakers,

Ik ontdekte gisteren pas dat ik eigenlijk veel te lage internetsnelheden bereik. Ik woon in Tilburg en Ik heb een Z3 abonnement, maar mijn mijn downloadsnelheid is maar 7Mbit/ps, terwijl de Z3 abonnement een snelheid aangeeft van 25Mbit/ps. Ik heb een directe verbinding en dus geen router naast mijn modem. Ik heb ook al van alles geprobeerd: modem resetten, tcp optimizer etc. maar mijn snelheid blijft maar 7Mbit/ps.

Weten jullie misschien waar het aan ligt?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mike421 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:30:
Hebben anderen ervaring hoe het gaat bij ziggo met het daadwerkelijk kunnen gebruiken van AIE extra?
Bij mij klopte de overgangsdatum als een bus, modem had ik een dag ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Mike421 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:30:
Ach, het werkt best goed. Tenminste bij mij met een Arris modem. Met de Ubee's die ze nu alleen nog maar uitleveren moet je een beetje geluk hebben of het stabiel blijft. Ik had dat geluk niet, qua gemiddeld 3x per dag het @#!^&%!@# ding moeten resetten.

En afspraken op papier? Geen enkele provider maakt harde afspraken met haar klanten. Ze geven een snelheidsindicatie van 50 Mbps die je meestal op rustigere tijden wel haalt. Als het heel druk is ('s avonds, weekend, vakantie etc.) of er onderhoudswerkzaamheden zijn, kan de snelheid behoorlijk in elkaar kelderen.

Niet zo gek ook met oversubscriptions van 1:30 of zo. In wezen hetzelfde verhaal als files in de ochtend- en avondspits. Je betaalt de volledige wegenbelasting aan de staat, maar de staat garandeert jou nooit dat je altijd de maximum snelheid kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Exorcist schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:

[...]

Bij mij klopte de overgangsdatum als een bus, modem had ik een dag ervoor :)
Zal wel variëren. In mijn brief staat dat door grote drukte het allemaal wat langer kan duren, sinds vorige week staat mijn modem op de site als in bestelling, met een verwachte leverdatum tussen 06-01 en 11-01. Het abonnement zou trouwens morgen geactiveerd worden, dus als het goed is hoef ik nu alleen nog op het modem te wachten.

En dan maar hopen dat a) het Ubee modem z'n werk goed doet en b) ik daadwerkelijk de 120 mbit haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Volgens mij was de ping bij een ADSL 1 abo gemiddeld zo'n 8 ms. Bij een ADSL 2 abo zo'n 20 ms en bij glasvezel zo'n 1 ms. Bij kabel is ie bij mij zo'n 15 ms. Ik merk het verschil met glasvezel wel, maar het is niet dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben vorige maand over gestapt en het is 1 grote ramp.
Internet is ontzettend traag in 99/100 keer of de verbinding valt gewoon weg.
Ziggo heeft gezegt dat er nieuwe firmware komt of een nieuw modem, medio januari..
Ook is mij beloof dat ik geld terugkrijg van de eerste maand.

Eerst zien dan geloven, eind januari nog steeds deze problemen? dan ben ik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57

K4F

Laatste week aanhoudende problemen met ziggo. De downloadsnelheid zakt soms weg tot inbelniveau (terwijl de upload normaal blijft) en een aantal zenders van digitale tv lijken op de regenboog. Maar weer even bellen.

Meer mensen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik kan Ziggo prima aanraden om mee te gamen. Ik haal met mijn alles in 1 extra abonnement een gemiddelde ping van 8ms. Ik game niet op de pc, wel op mijn xbox en moet hierbij zeggen dat ik zogoed als altijd de host ben in een spel als COD MW2. Dit terwijl er ook mensen in mijn lobby zitten die een glasvezel verbinding hebben. Een goede verbinding is trouwens 1, het helpt ook enorm wanneer je een goede router achter je kabelmodem hebt draaien. Ik draai op dit moment met een D-LINK DIR-855, Een netgrear WNR3700 is ook aan te bevelen.

Nogmaals, de verbinding vanaf het kabelmodem naar het internet is 1, maaaaaar.... vergeet je eigen netwerk componeten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:32:
Hey mensen van tweakers,

Ik ontdekte gisteren pas dat ik eigenlijk veel te lage internetsnelheden bereik. Ik woon in Tilburg en Ik heb een Z3 abonnement, maar mijn mijn downloadsnelheid is maar 7Mbit/ps, terwijl de Z3 abonnement een snelheid aangeeft van 25Mbit/ps. Ik heb een directe verbinding en dus geen router naast mijn modem. Ik heb ook al van alles geprobeerd: modem resetten, tcp optimizer etc. maar mijn snelheid blijft maar 7Mbit/ps.

Tja, het kan zoveel zijn.... Hoe is je signaal kwaliteit? wanneer je inlogt in je modem (direct na het herstaren van je modem) op hoeveel transport streams werkt je modem?
Heeft ziggo al eens een lijnmeting bij je thuis uitgevoerd? Neem aan dat je kabelmodem direct bij het AOP van Ziggo zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Erg duidelijk is de Ziggo site nou ook alweer niet.. ik heb zojuist Online opgezegd, de aanbieding waarmee ze kwamen was veels te gering en vond de download snelheid ook niet meer zo geweldig als in begin (van 1,9mb naar 1,3mb)

Nu ben ik van plan om Alles-in-1 TV Plus te nemen, en zie dat ik kan kiezen tussen verschillende ontvangers waarbij voor mij SD en HD intressant klinkt..

* Ik zal geen extra zenders bij nemen, zoals een HD pakket
* Opnemen doe ik niet

Mijn vraag is:

Heb ik dan baat bij het nemen van een HD ontvanger als we uitgaan van de standaard meegeleverde zenders. Ik kan helaas niks specifieks vinden op de Ziggo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso worden op het moment NL 1,2,3 en Eurosport HD al HD in het basis pakket uitgezonden. Aankomend jaar is de kans groot dat daar ook nog een aantal zenders van RTL en SBS bij komen. Al is daar de vraag wat de afspraken zijn die Ziggo met de zenders maakt, en of het in het basis pakket komt, of in het extra HD pakket.

Ik weet niet wat het verschil in prijs tussen de SD en de HD decoder is, maar met de HD decoder ben je in ieder geval beter op de toekomst voorbereid. Als is het misschien slimmer om gewoon meteen een Humax 5050c ( uit mijn hoofd ) te kopen, dan kan je ook meteen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SYQ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:47:
Heb ik dan baat bij het nemen van een HD ontvanger als we uitgaan van de standaard meegeleverde zenders. Ik kan helaas niks specifieks vinden op de Ziggo site
In het basispakket heb je zoals je kan zien (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/) alleen eurosport HD. De overige HD zenders (NL1,2,3 discovery, NGC, History) krijg je pas bij het extra HD pakket (3,95). Waarbij het de verwachting is dat het HD pakket het komende jaar wordt uitgebreid met de rtl zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

job schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:07:
[...]
In het basispakket heb je zoals je kan zien (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/) alleen eurosport HD. De overige HD zenders (NL1,2,3 discovery, NGC, History) krijg je pas bij het extra HD pakket (3,95).
Staat misschien wat onduidelijk op de site, maar Ziggo hanteerd de regel dat elke zender die in het basispakket zit én die ook in HD beschikbaar is, ook als HD variant te bekijken is icm het basispakket.

NL 1, 2, 3 zijn dan ook gewoon in HD te kijken met het basispakket.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik was denk ik niet echt duidelijk, maar ik bedoel is er echt kwaliteitsverschil tussen de normale zenders wanneer ik deze bekijk met een SD ontvanger of met een HD ontvanger. Dus bv ik kijk RTL4, is deze dan met een HD ontvanger mooier of niet?

nogmaals, HD zenders lig ik niet wakker van en opnemen doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SYQ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:52:
Ik was denk ik niet echt duidelijk, maar ik bedoel is er echt kwaliteitsverschil tussen de normale zenders wanneer ik deze bekijk met een SD ontvanger of met een HD ontvanger. Dus bv ik kijk RTL4, is deze dan met een HD ontvanger mooier of niet?

nogmaals, HD zenders lig ik niet wakker van en opnemen doe ik niet aan.
Tja... denk dat dit heel persoonlijk is, als en of je het ziet heeft o.a met je tv te maken.
Wanneer je "nog" een "ouderwetse" beeldbuis tv hebt hoef je er niet eens over te twijfelen... Los van het feit dat een dergelijke tv geen HDMI aansluing heeft kan je dan dus voor het "goedkope" SD kastje gaan.
Maar wanneer je ooit in de toekomst (of wanneer je er al een hebt) een LCD, LED of Plasma tv hebt, tja dan zal ik toch voor de HD decoder gaan. Puur omdat je het zeker ziet, helemaal op een tv groter dan 32"
Zelf als je een platte tv hebt die kleiner is zou ik gebruik maken van de geringe meerpijs die Ziggo vraagt bij een nieuw af te sluiten Alles in 1 Pakket.
Het voordeel van een HD decoder is ook dat ze het standaard SD signaal verbeteren tot 1080i of te wel... een SD uitzending op een HD decoder ziet er altijd beter uit.

Wanneer je nu een SD decoder koopt weet je dat je over een jaar of 3 een keuze moet maken, HD is in opkomst, ga je nu een uitgave doen, dan ben je er voor klaar..... Koop je nu een SD, dan weet je dat je over een aantal jaar weer opnieuw mag.... ( of je moet genoegen nemen met minder)

p.s. er zijn ook HD decoder zonder HDD, waardoor je er niet mee kan opnemen, nogmaals een HD decoder verbetert het SD kanalen ook.... Ik heb hier 3 full hd tv's, en met SD en twee met een HD decoder. Los van de aansluitingen HDMI t.o.v. Scart, ik zie het duidelijk....

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 05-01-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In theorie is er geen verschil. Het bronsignaal is en blijft een PAL resolutie

Met een HD Decoder zou deze dit kunnen upscalen naar 1080P, in het andere geval zal je tv het upscalen naar 1080P (uitgaande dat je een HDTV hebt). Het ligt er maar net aan welke van de twee scalers dit het beste doet.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je ook HD-zenders wil gaan kijken. Dat wordt namelijk uitgezonden met een hogere resolutie als PAL.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Question Mark schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:06:
In theorie is er geen verschil. Het bronsignaal is en blijft een PAL resolutie

Met een HD Decoder zou deze dit kunnen upscalen naar 1080P, in het andere geval zal je tv het upscalen naar 1080P (uitgaande dat je een HDTV hebt). Het ligt er maar net aan welke van de twee scalers dit het beste doet.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je ook HD-zenders wil gaan kijken. Dat wordt namelijk uitgezonden met een hogere resolutie als PAL.
Er zit wel degelijk verschil in, natuurlijk niet in het gene wat je ziet, wel in de manier hoe je het ziet.
Met een HD decoder zie je namelijk veel meer, er wordt namelijk veel meer informatie op je beeld geprojecteerd.

Voor zover ik weet bestaan er nog geen HD recoder/decoders die Ziggo ondersteunt welke op 1080P werken... wel met 1080I
Daarnaast wordt het HD singaal wel degelijk anders en als apart signaal uitgezonden.
Het HD Signaal mag dan wel op basis van PAL zijn, de resolutie is natuurlijk veel hoger als bij een standaard 576 resolutie. Je hebt veel meer beeldlijnen, waardoor het beeld scherper is. Daarnaast zit er nog een groot verschil bij het audiosignaal wat meegestuurd wordt bij veel HD zenders. Namelijk het Dolby Digital geluid in tegenstelling tot bij SD zenders je kan hier met name wanneer je een reciver heb veel meer voordeel uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Question Mark schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:43:
[...]
Staat misschien wat onduidelijk op de site, maar Ziggo hanteerd de regel dat elke zender die in het basispakket zit én die ook in HD beschikbaar is, ook als HD variant te bekijken is icm het basispakket.

NL 1, 2, 3 zijn dan ook gewoon in HD te kijken met het basispakket.
En ook Eurosport HD. Breedbeeld, in tegenstelling tot de 'normale' Eurosport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ok bedankt, dan ga ik natuurlijk voor de HD ontvanger! En natuurlijk heb ik thuis geen oude beeldbuis tv, anders kwam ik niet vragen of er verschil is tussen een SD en HD ontvanger :) Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bullet NL schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
[...]
Er zit wel degelijk verschil in, natuurlijk niet in het gene wat je ziet, wel in de manier hoe je het ziet.
Met een HD decoder zie je namelijk veel meer, er wordt namelijk veel meer informatie op je beeld geprojecteerd.
Buiten de eventuele upscaling naar 1080i/p zit er theoretisch geen verschil bij een SD uitzending tussen een SD en een HD decoder. Echter kan er wel verschil in zitten, maar dat is dan puur afhankelijk van de kwaliteit van de decoder. Net zoals sommige DVD spelers beter beeld geven als de andere.

Of de upscaling van je TV of van je decoder beter is, is natuurlijk afhankelijk van beide apparaten.
Voor zover ik weet bestaan er nog geen HD recoder/decoders die Ziggo ondersteunt welke op 1080P werken... wel met 1080I
Er word nog geen 1080P signaal uitgezonden, en ik zie dat de aankomende jaren ook niet gaan gebeuren. Dat gebruikt gewoon veel te veel bandbreedte, en daarvoor bieden ze liever gewoon extra HD kanalen aan.
Daarnaast wordt het HD singaal wel degelijk anders en als apart signaal uitgezonden.
Het HD Signaal mag dan wel op basis van PAL zijn, de resolutie is natuurlijk veel hoger als bij een standaard 576 resolutie. Je hebt veel meer beeldlijnen, waardoor het beeld scherper is. Daarnaast zit er nog een groot verschil bij het audiosignaal wat meegestuurd wordt bij veel HD zenders. Namelijk het Dolby Digital geluid in tegenstelling tot bij SD zenders je kan hier met name wanneer je een reciver heb veel meer voordeel uit halen.
Het ging dan ook niet over een HD signaal, maar juist over een SD signaal die door een HD decoder gedecodeerd zou worden. De vraagsteller geeft juist expliciet aan dat het hem niet om HD kanalen gaat, maar om het kwaliteitsverschil tussen de HD en SD decoder op SD kanalen. Wat dat betreft kan de HD decoder niks meer met het SD signaal als een SD decoder. Behalve dan dat er een HDMI uitgang opzit, en er dus de mogelijkheid is om upscaling te doen voor het versturen van het signaal, echter kan de tv dit natuurlijk ook doen nadat die het signaal ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 13:42
Goed om te horen dat meerdere mensen problemen hebben met de Ubee's, en ik dus niet de enige ben.

Heb een AiE 20Mbit abonnement en heb tot 3 dagen geleden altijd de volle verbinding kunnen gebruiken, maar nu dus niet meer. Haal nu maar 2Mbit en vind het bloedirritant, aangezien ik nog niet eerder problemen heb gehad met de Ubee.

Heb van een helpdesker te horen gekregen dat ze het niet mocht beloven, maar dat er waarschijnlijk volgende week een firmware update komt. Snap ook niet helemaal hoe zo'n kreng van een Ubee na een maand of 2 prima werken opeens hier last van kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:32:
Hey mensen van tweakers,

Hoe ben je aangesloten, via wireless? Dat scheelt namelijk een hele hoop throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

robkamp schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Hoe ben je aangesloten, via wireless? Dat scheelt namelijk een hele hoop throughput.
hij heeft de modem dus direct op de pc aangesloten
wifi lijkt me vrij uitgesloten dan ;)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:32

rally

Deyterra Consultancy

Robkamp: Heb je een virusscanner?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ga van Online 6Mbit overstappen naar Ziggo Alles in een Extra (50Mbit) en later (80Mbit).
Nu hoor ik van iemand dat men routers dit niet eens aankunnen. Dit is een Linksys WRT160N en WRT54GL

Modem-->WRT160N -->Switch 10/100-->WRT54GL (DDWRT als access-point).

Hoe is jullie ervaring met deze snelheden?
En waar zal de bottleneck zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door timskiej op 06-01-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

allure

Titaan fase 2/3

In je router en later in je AP :)

en als ziggo wel op 120mbps uitgaat komen moet je switch ook vervangen worden.

[ Voor 55% gewijzigd door allure op 06-01-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

nav laatste alinea van WOY, ben ik weer zwaar gaan twijfelen mbt de ontvangers die Ziggo levert. En dacht, als ik dan toch 99 euro neerleg of ie dan ook kan opnemen.

Heb toen maar een mailtje gestuurd naar Ziggo, just in case
Geachte,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over onze digitale ontvangers.

De digitale ontvanger die momenteel geleverd wordt bij onze Alles In Een pakketten zijn van het merk Samsung. Hiermee kunt u in HD kwaliteit digitale televisie kijken en interactieve televisie kijken. De Samsung ontvanger beschikt niet over een opname functie.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Zodoende besloten om (tijdelijk) helemaal geen ontvanger te nemen, dus ook geen SD variant. Dan maar tijdje analoog kijken, en mocht ik het nodig achten alsnog een degelijke los te kopen (ipv een samsung vanwege horrorverhalen via google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41
even een kleine vraag over de digitale tv van ziggo,
ik hoorde ergens dat je 3 kaarten kon aanvragen op hetzelfde adres .. zonder extra kosten ..
.. nu mijn vragen .. klopt dit ? .. en zijn dit alleen de kaarten of komen er ook die coder kastjes bij ?(zo nee enig idee waar ik die kan kopen dan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk juist precies andersom. Die AP is slechts 54 mbit, maar dat soort bandbreedte haal je zelden in de praktijk.

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 16:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
allure schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:29:
In je router en later in je AP :)

en als ziggo wel op 120mbps uitgaat komen moet je switch ook vervangen worden.
Mijn router kan er 87Mb doorpompen stond in een review.
Op de wrt54GL komen alleen draadloze clients en daar maakt de snelheid niet uit. Hier zitten geen bekabelde clients op.

Alleen bekabeld hoef ik de maximale snelheid te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door timskiej op 06-01-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

allure

Titaan fase 2/3

dan zou je dus tot de 80mbit verhoging met deze apparatuur vooruit kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
def1987 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:31:
even een kleine vraag over de digitale tv van ziggo,
ik hoorde ergens dat je 3 kaarten kon aanvragen op hetzelfde adres .. zonder extra kosten ..
.. nu mijn vragen .. klopt dit ? .. en zijn dit alleen de kaarten of komen er ook die coder kastjes bij ?(zo nee enig idee waar ik die kan kopen dan ?)
Ja, maar je moet de extra kaarten + extra kastjes natuurlijk wel zelf kopen. Ziggo speelt niet voor Sinterklaas.

Als je het voor een leuke prijs wil doen is Marktplaats natuurlijk wel de aangewezen plek.

Edit, even het officiele citaat op de Ziggo site:

Smartcard bestellen

Je kunt per klantnummer maximaal drie smartcards registreren. Ziggo kopieert dan automatisch alle afgenomen pakketten naar die smartcards. Een extra smartcard kun je kopen door het Startpakket Digitale Televisie te bestellen voor € 29,95.

[ Voor 20% gewijzigd door Volkert op 06-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SYQ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:30:
nav laatste alinea van WOY, ben ik weer zwaar gaan twijfelen mbt de ontvangers die Ziggo levert. En dacht, als ik dan toch 99 euro neerleg of ie dan ook kan opnemen.

Heb toen maar een mailtje gestuurd naar Ziggo, just in case

[...]

Zodoende besloten om (tijdelijk) helemaal geen ontvanger te nemen, dus ook geen SD variant. Dan maar tijdje analoog kijken, en mocht ik het nodig achten alsnog een degelijke los te kopen (ipv een samsung vanwege horrorverhalen via google)
De DCB H360 van samsung heeft wat problemen gekent met de HD zenders, audio en beeld liepen niet gelijk. Dit is d.m.v. een firmware update (welke ziggo via de coax kabel binnen kan laden) opgelost.
de de DCB H380 heeft volgens mij geen problemen. Vergeet niet, bij elk apparaat waar er tig van verkocht worden zit er vroeg of laat een exemplaar wat problemen geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
timskiej schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Mijn router kan er 87Mb doorpompen stond in een review.
Op de wrt54GL komen alleen draadloze clients en daar maakt de snelheid niet uit. Hier zitten geen bekabelde clients op.

Alleen bekabeld hoef ik de maximale snelheid te halen.
Die 87Mbit is dan wel heel ideaal... Ik heb de WRT54GL met DDWRT gehad, Lan kwam ik met mijn 54g adapter van mijn laptop niet boven de 22Mbit, via de LAN connectie UTP CAT 5e haalde ik 45Mbit....
Of te wel mijn exemplaar kwam niet eens aan de waardes die Ziggo nu aanbied.
Wanneer je zeker wil zijn dat je echt de aangeboden snelheid kan halen koop dan een goede router, de gaming router van Sitcom, de Netgear 3700 en de D-Link 855 zijn routers die meer dan voldoen WAN-LAN doorvoersnelheid hebben om ook de aanstaande (80Mbit en zelfs 120Mbit) verhogingen te kunnen behappen...

Daar ik ook redelijk grote bestanden verplaats via mijn netwerk thuis, en ik mobiel wil blijven (laptop's) heb ik een 300N router aangeschaft... Mijn keuze is des tijds op de D-Link 855 gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:19
Zijn er meer mensen waarbij het opvalt dat het bereik van de afstandsbediening van de CISCO DVB zo ontzettend ruk is? Ik kan momenteel niet verder dan 3 meter wegzitten!

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Bullet NL schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Die 87Mbit is dan wel heel ideaal... Ik heb de WRT54GL met DDWRT gehad, Lan kwam ik met mijn 54g adapter van mijn laptop niet boven de 22Mbit, via de LAN connectie UTP CAT 5e haalde ik 45Mbit....
Dat denk ik ook. De maximale throughput zal hoogstwaarschijnlijk alleen gehaald worden met 1 thread, dus zodra je gaat downloaden met nieuwsgroepen of torrent, dondert je snelheid in elkaar omdat het processortje het niet meer aankan.

En tja, wireless G heb ik nog nooit verder zien komen dan 27 Mbps (=de helft dus). De praktijk is zelfs meestal maar 18 Mbps (=één derde dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Volkert schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:22:
[...]

Dat denk ik ook. De maximale throughput zal hoogstwaarschijnlijk alleen gehaald worden met 1 thread, dus zodra je gaat downloaden met nieuwsgroepen of torrent, dondert je snelheid in elkaar omdat het processortje het niet meer aankan.

En tja, wireless G heb ik nog nooit verder zien komen dan 27 Mbps (=de helft dus). De praktijk is zelfs meestal maar 18 Mbps (=één derde dus).
Dan wordt het wachten op de nieuwe Atoms :) Voor een Pfsense router die wel de volledige snelheid kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:44:
Je kunt per klantnummer maximaal drie smartcards registreren. Ziggo kopieert dan automatisch alle afgenomen pakketten naar die smartcards. Een extra smartcard kun je kopen door het Startpakket Digitale Televisie te bestellen voor € 29,95.
Of je kijkt op marktplaats waar veel kaarten te koop zijn voor 17,50. Staan ook genoeg bedrijven tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Aangezien het Interactieve TV van Ziggo topic een beetje dood lijkt :? , quote ik mezelf hier vanuit dat topic:
Frank76NL schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:40:
Zijn de programma's die oorspronkelijk in HD zijn uitgezonden (Nederland 1,2,3) via NetGemist en TVtheek ook in HD terug te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
MrPepper schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:08:
Zijn er meer mensen waarbij het opvalt dat het bereik van de afstandsbediening van de CISCO DVB zo ontzettend ruk is? Ik kan momenteel niet verder dan 3 meter wegzitten!
hmm. 3 meter haal ik wel. Maar je moet wel echt naar zijn display richten, anders reageert hij niet. Dat is echt irritant. Wat wel een voordeel is dat je met de Mode knop je tv kan bedienen. Achterin de handleiding staan allemaal codes. Werkt perfect :D

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Net de Ubee geinstalleerd, had voorheen alleen digitale TV van Ziggo maar nu dus alles-in-een extra met 120mbit. Haal momenteel met Speedtest.net en Speedtest.ziggo.nl 80 mbit/sec ipv 120 mbit/sec. Lijkt erop dat ik op een 80mbit profiel zit -- of m'n simpel laptopje (Acer Timeline 1810T) kan sneller niet aan :)

Weet iemand hoe je op de Ubee kan inloggen? Ik heb namelijk rechtstreeks een extern IP gekregen, hang dus rechtstreeks op internet. Wou eigenlijk even kijken naar instellingen ofzo van het modem zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb namelijk rechtstreeks een extern IP gekregen, hang dus rechtstreeks op internet
Daar doe je niets aan, behalve door er een router tussen te hangen. Het modem zelf kan alleen maar bridgen (of is iig zo geconfigureerd door Ziggo).

Tenzij je natuurlijk alleen even wil kijken :), dan moet je een lokaal ip forceren in hetzelfde subnet van het modem, maar ik weet even uit m'n hoofd niet welke dat is.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

timskiej schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:33:
[...]

Dan wordt het wachten op de nieuwe Atoms :) Voor een Pfsense router die wel de volledige snelheid kan benutten.
Ik heb een kast met dit plankje: MSI IM-945GSE-A en pfsense die van een CF draait. Deze heb ik nog niet daadwerkelijk in gebruik als router, maar laatst aan ene onboard NIC een laptop met Gb expresscard NIC eraan gehangen, en aan andere NIC een desktop met een PCI Gb NIC.
Maximale doorvoersnelheid wat ik met jperf wist te krijgen was ~380Mbps.

Lijkt me voorlopig snel zat ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jezus, wat een crapzooi. Heb je net voor het eerst in jaren weer Ziggo, een 120mbit abonnement zelfs. Scoor je maar 15 megabit/sec... een uurtje geleden nog 80 mbit/sec en ook dat was te laag, had 120 mbit/sec moeten zijn of iig in de buurt... :(

-- Edit: krijg nu nog maar amper 5 mbit/sec, de upload daarentegen blijft op 10 mbit/sec steken.

-- Edit #2: en jawel hoor... Ziggo gebeld, firmware probleem.... AW$T#$%ASDF *zucht*

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 06-01-2010 22:04 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!