Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
job schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:56:
[...]

Ze krijgen waarvoor ze betalen (120mbit tot het modem). Als ze er daarna zelf een 5 jaar oude router achter zetten dan is dat natuurlijk niet de schuld van ziggo.

Vergelijk het zo (als je toch kromme vergelijkingen gaat maken): jij koop een nieuwe lambo die 350 gaat, maar ipv dat je naar de racebaan gaat blijf je op je eigen oprit. Tja, dan haal je 350 niet.
Het is soms puur "kwallen" dat ziggo de snelheid niet verhoogd. Hier in vianen is amper 8 maanden geleden en gloednieuwe centrale neergezet die op 100% zeker de nieuwe snelheden kan leveren. waarom doet ziggo dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag mn Ubee binnen gekregen, brief met activatiecode had ik al. Codes werkten echter niet; na bellen met Ziggo en het geautomatiseerde systeem kreeg ik andere codes door, die werkten wel. Snelheid is nog 20 Mbit, maar ingangsdatum abo is eigenlijk morgen. Wellicht dan wel.

Begrijp alleen niet waarom de activatiecode in de brief niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is puur psychologie...omdat je het gevoel hebt dat je iets al bezit (omdat het al beloofd is), is het onaanvaardbaar als het niet naar je verwachting wordt uitgevoerd.

Als Ziggo echt slim is, voeren ze gewoon af- en toe een verhoging door en kondigen naderhand pas aan dat het verhoogd is. Daarmee houden ze veel meer mensen blij.
Anderzijds is het gewoon marketing...lok mensen maar met hogere cijfertjes.

Ik hoorde gisteren pas dat de snelheid omhoog gaat, maar eerlijkgezegd: als ik per mrt verhoogd was, had ik het ook best gevonden.

Nu is het alleen maar meegenomen.

Om je denkschema aan te passen: heb je de verhoging echt nodig? Ben je nu al blij met wat je hebt? Wat is het alternatief? ADSL, met een lagere upload (waarvan ik echt merk dat die een significante rol speelt in je internet-traffic)?

Niet dat ik 100% fanboy ben hoor, TV gebruik ik eigenlijk niet en daar betaal ik per 01-01-2010 ook E16,45 voor...maar aan het programma-aanbod kan Ziggo weinig doen, dat wordt elders bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
yorkick schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:34:
Zijn er niet meer mensen hier, die elke dag wel een paar keer hun Ubee modem moeten restarten?
Dat is bij mij namelijk wel het geval, en zou graag willen weten of dit normaal is? (firmware?)
Ja, dat is bij mij ook nodig... Enkele keren per dag stopt internet (en telefonie), soms herstart het modem zelf en werkt alles na 10 minuten weer, maar meestal moet ik het modem uitzetten en weer opnieuw opstarten. Erg vervelend, deze problemen zijn inderdaad ontstaan toen ik enkele weken geleden een nieuw Ubee modem heb aangesloten. Ik lees dat er veel mensen last van hebben en dat Ziggo er ook al van zou weten en aan een oplossing werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Nieuwe Samsung decoder: http://www.samsung.com/gl...y_type=30&b2b_prd_id=485#

Er zit wel een usb aansluiting op, mischien voor een externe HD? Ziet er wel strak uit.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Flyby_Wire schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:36:
Nieuwe Samsung decoder: http://www.samsung.com/gl...y_type=30&b2b_prd_id=485#

Er zit wel een usb aansluiting op, mischien voor een externe HD? Ziet er wel strak uit.
Volgens mij wordt deze in nederland al geleverd.... hij ondersteund ook interactive tv, hij heeft in tegenstelling tot de cisco geen hdd aanboord. Kom net bij Saturn weg, en daar zag ik hem liggen als Ziggo pakket.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

LeLo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:32:
[...]

Ja, dat is bij mij ook nodig... Enkele keren per dag stopt internet (en telefonie), soms herstart het modem zelf en werkt alles na 10 minuten weer, maar meestal moet ik het modem uitzetten en weer opnieuw opstarten. Erg vervelend, deze problemen zijn inderdaad ontstaan toen ik enkele weken geleden een nieuw Ubee modem heb aangesloten. Ik lees dat er veel mensen last van hebben en dat Ziggo er ook al van zou weten en aan een oplossing werkt...
Nou bij ons was er gister een monteur langsgekomen en die heeft een filter geplaatst voor de modem om zo veel mogelijk ruis te verwijderen van het signaal. Dit is echter een tijdelijke oplossing (die een monteur in Utrecht Zelf thuis heeft bedacht en getest) en het probleem moet compleet verholpen worden door een firmware updat ergens in januari. Het gaat iig mis met de communicatie tussen de apparatuur bij Ziggo (Motorola gemaakt in de US) en de modem thuis (Ubee gemaakt in China).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb de cisco ontvanger met dus de de interactieve tv
maar de interactieve tv is niet door mij geïnstalleerd dat ging vanzelf.
nu kan je dus bijvoorbeeld net gemist kijken.
maar dit kost dus 4,95 p/m volgens de site.

wanneer moet je hiervoor gaan betalen?
Op het moment dat het is geïnstalleerd op je cisco of wanneer je een aflevering gaat kijken?
Van mij hoeft dit niet namelijk...en zeker niet gaan betalen hiervoor. Ik zie hier niets over terug op de site bij mijn producten...

[ Voor 7% gewijzigd door ionicdog op 30-12-2009 23:45 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel23456 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:40:
Het is soms puur "kwallen" dat ziggo de snelheid niet verhoogd. Hier in vianen is amper 8 maanden geleden en gloednieuwe centrale neergezet die op 100% zeker de nieuwe snelheden kan leveren. waarom doet ziggo dat niet?
Daar ging mijn verhaal niet over, maar ik denk dat dat een gebrek aan concurrentie is in jouw woonplaats.
Is er een andere aanbieder in jouw plaats die sneller is dan de huidige alles in een extra?
Zodra dat gebeurt schroeven ze de snelheid op.. tot die tijd doen ze dat niet omdat dit goedkoper is.

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Levert ziggo standaard geen coax kabeltje uit voor tussen de versterker en de tuner. Indien dit zo is vind ik het knap vervelend aangezien mn installatie daarop strand ...

Verwijderd

-RoB- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:46:
Levert ziggo standaard geen coax kabeltje uit voor tussen de versterker en de tuner.
Welke versterker? Zover ik weet levert Ziggo geen versterkers bij een aansluitpakket.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:36:
[...]

Welke versterker? Zover ik weet levert Ziggo geen versterkers bij een aansluitpakket.
Jawel, bij het AIEE pakket met HD decoder krijg je een (erg goede) versterker. Stond ik ook van te kijken maar dat is erg netjes.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Volkert schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:15:
[...]

Ach, Ziggo heeft toch wel de langste adem.

Je krijgt vanzelf rekeningen van 225 Euro met deurwaarderskosten erbovenop.
bron? _O-

Zelf heb ik naast mijn huidige Arris modem ook nog mijn laatste 3 modems van @home & ziggo (com21, motorola en een webstar/scientific atlanta) hier liggen.

En het klopt dat bij het Arris modem een brief zat met het verzoek het oude modem terug te sturen omdat 'men bij Ziggo ook aan het milieu denkt' :') en zoveel mogelijk van die krengen wil recyclen, maar ik heb nog niets gehoord van een herhaaldelijk bericht om die meuk alsnog op te gaan sturen ... laat staan een rekening of iets in de trand.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Zijn er niet meer mensen hier, die elke dag wel een paar keer hun Ubee modem moeten restarten?
Dat is bij mij namelijk wel het geval, en zou graag willen weten of dit normaal is? (firmware?)
LeLo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:32:
[...]

Staat bij jullie toevallig het modem boven de verwarming? Bij mij was dat namelijk het probleem :9

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ja, helemaal GEK werd ik ervan, maandenlang ge-eikel. En nee, natuurlijk is dit niet normaal. Heel vervelend als je voor je werk bezig bent en de lijn knalt er wéér uit.

Monteur geweest, grondkabel opnieuw aangesloten, andere splitter, modem omgeruild voor een andere Ubee, andere router, signaal 3x gecontroleerd, ventilatortje erop gemonteerd, alles geprobeerd. Gekloot bleef echter.

Heb nu een Arris TM702B via Marktplaats gekocht, want van Ziggo krijg ik hem niet, ondanks dat 'ie tot 2x toe beloofd is.

Dus tja, welk principe telt zwaarder? Dat je (gratis) een goed modem van je provider moet krijgen of dat je gewoon fijn kunt internetten, leven en slapen?

• Volkert
JaJoah schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:55:
[...]
bron? _O-

Zelf heb ik naast mijn huidige Arris modem ook nog mijn laatste 3 modems van @home & ziggo (com21, motorola en een webstar/scientific atlanta) hier liggen.

En het klopt dat bij het Arris modem een brief zat met het verzoek het oude modem terug te sturen omdat 'men bij Ziggo ook aan het milieu denkt' :') en zoveel mogelijk van die krengen wil recyclen, maar ik heb nog niets gehoord van een herhaaldelijk bericht om die meuk alsnog op te gaan sturen ... laat staan een rekening of iets in de trand.
Ik zou niet weten wat daar nu zo grappig aan is :/

Hier staan de algemene voorwaarden: https://static.ziggo.nl/i...oorwaarden_tcm14-4835.pdf

Maar gelukkig is het is dus "maar" 60 Euro boete bij niet terugsturen, en 225 Euro als je hem succesvol gehackt hebt.

6. Als sprake is van een zodanig defect of onbevoegd aangebrachte
verandering aan het Telefoniemodem, dat het Telefoniemodem niet meer
gerepareerd kan worden, is de Klant een direct opeisbare boete van
e 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet meer verplicht het
Telefoniemodem te retourneren.

7. Als sprake is van een zodanig aangebrachte verandering aan het
Telefoniemodem, dat de mogelijkheid wordt gecreëerd onbevoegd c.q.
zonder toestemming van Ziggo gebruik te maken van het Telefoniemodem
of Ziggo Telefonie, is de Klant een direct opeisbare boete van e 225 aan
Ziggo verschuldigd.

8. De Klant retourneert op eigen kosten het Telefoniemodem, met
toebehoren, in goede staat binnen vijftien dagen na beëindiging van het
Abonnement Ziggo Telefonie op de door Ziggo aan te geven wijze. Als de
Klant het Telefoniemodem niet, niet volledig, niet op tijd, niet in goede staat
of niet op de voorgeschreven wijze retourneert, is hij een direct opeisbare
en een boete van e 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet
meer verplicht het Telefoniemodem te retourneren.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Volkert schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:48:
Maar gelukkig is het is dus "maar" 60 Euro boete bij niet terugsturen,
Dat kan er wel staan, maar zij doen verder niets met oude modems, behalve milieuvriendelijk ontmantelen.

Daar komt bij dat in ieder geval @Home ook wel eens een periode gekend heeft waarin koopmodems aan klanten beschikbaar gesteld werden. Dus die modems zijn eigendom van de klant en niet meer door Ziggo opeisbaar. Ik denk zelfs dat Ziggo niet (meer) weet wie een koopmodem heeft en wie een modem in bruikleen, anders valt niet te verklaren waarom je geen herinnering, aanmaning of rekening krijgt als je je oude modem 'vergeet' te retourneren.

• Bullet NL
[...]

Hier staan de algemene voorwaarden: https://static.ziggo.nl/i...oorwaarden_tcm14-4835.pdf

Maar gelukkig is het is dus "maar" 60 Euro boete bij niet terugsturen, en 225 Euro als je hem succesvol gehackt hebt.
Wat een koude drukte allemaal, is er al iemand die zijn modem niet heeft ingestuurd benadert door Ziggo om een boete te betalen? Ziggo doet niets meer met de modems, het gros stuurt netjes het modem terug, en voor die paar modems die achter blijven gaan ze echt geen extra kosten maken...

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:54
De monteur kwam de docsis 3 modem 3 weken geleden leveren en die wilde niet eens de oude modem mee terug hebben. Denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Verwijderd

Beste heren,

Sinds een maand of 3 ben ik klant bij Ziggo. Wij hebben het Alles-in-1 Plus pakket afgenomen. Nooit problemen ondervonden; draadloze router achter het Motorola modem gehangen. Werkt perfect! Nooit problemen met snelheden gehad (constant 2000 kb/ps bij het downloaden in nieuwsgroepen)

Tot op gisteravond. Mijn vriendin zat GTST via een stream te kijken. Er waren toen al vreselijke haperingen te zien. Vanochtend even verder getest en mijn snelheid is gigantisch gekelderd wegens een onbekende oorzaak. De volgende zaken heb ik geprobeerd:
  1. Modem gereset d.m.v. de stroom er een uurtje afhalen.
  2. Router gereset.
  3. PC direct op het modem aangesloten, met netwerkkabel (niet draadloos). Wel internet, dezelfde lage snelheid.
  4. Alles opnieuw ingesteld.
Daarna maar eens met de helpdesk gaan bellen. Zij hebben daar op afstand mijn modem opnieuw geactiveerd, wat er toe leidde dat het telefoongesprek abrupt werd beëindigd. O-)

Daarna nog maar eens gebeld en te horen gekregen dat ze niet door konden verbinden. Prima, verhaal opnieuw uitgelegd. Mevrouw ging er een taak voor aanmaken. Kan enige dagen duren, en dat kan ik nu eigenlijk niet gebruiken.

Weten jullie wellicht een oplossing, of heeft iemand hetzelfde probleem? Hier postcodegebied 2331 (Leiden).

Wat overigens ook erg vreemd was, was de Speedtest. Een ping van 271MS. Download snelheid lag op 0.50 Megabits, en af en toe sprong hij een paar seconde naar 10.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LzpAppel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:58:
[...]

[...]

Staat bij jullie toevallig het modem boven de verwarming? Bij mij was dat namelijk het probleem :9
Hmz, die van mij ligt dus wel naast de verwarming op de grond...
[...]

Daar staat dus alleen wat er gebeurt als je 'm stuk maakt, hackt of niet teruggeeft na eindigen van je abonnement. Er staat niets over modems die je niet teruggeeft tijdens je abo.

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 31-12-2009 13:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
Beste heren,

Sinds een maand of 3 ben ik klant bij Ziggo. Wij hebben het Alles-in-1 Plus pakket afgenomen. Nooit problemen ondervonden; draadloze router achter het Motorola modem gehangen. Werkt perfect! Nooit problemen met snelheden gehad (constant 2000 kb/ps bij het downloaden in nieuwsgroepen)

Tot op gisteravond. Mijn vriendin zat GTST via een stream te kijken. Er waren toen al vreselijke haperingen te zien. Vanochtend even verder getest en mijn snelheid is gigantisch gekelderd wegens een onbekende oorzaak. De volgende zaken heb ik geprobeerd:

2. Router gereset.
3. PC direct op het modem aangesloten, met netwerkkabel (niet draadloos). Wel internet, dezelfde lage snelheid.

Daarna maar eens met de helpdesk gaan bellen. Zij hebben daar op afstand mijn modem opnieuw geactiveerd, wat er toe leidde dat het telefoongesprek abrupt werd beëindigd. O-)

Daarna nog maar eens gebeld en te horen gekregen dat ze niet door konden verbinden. Prima, verhaal opnieuw uitgelegd. Mevrouw ging er een taak voor aanmaken. Kan enige dagen duren, en dat kan ik nu eigenlijk niet gebruiken.

Weten jullie wellicht een oplossing, of heeft iemand hetzelfde probleem? Hier postcodegebied 2331 (Leiden).

Wat overigens ook erg vreemd was, was de Speedtest. Een ping van 271MS. Download snelheid lag op 0.50 Megabits, en af en toe sprong hij een paar seconde naar 10.
Ook Leiden hier (2313) en geen snelheidsproblemen. Is er verder iets veranderd met de modem? Verplaatst, wordt warm, oid?

[ Voor 86% gewijzigd door nicxz op 31-12-2009 13:08 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

nicxz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:08:
Ook Leiden hier (2313) en geen snelheidsproblemen. Is er verder iets veranderd met de modem? Verplaatst, wordt warm, oid?
Nee, helemaal niets verplaatst en is ook niet warm. Internetverbinding is ook op meerdere PC's getest. Vanaf Ziggo hun kan zou ook alles goed ingesteld moeten zijn (volgens hen).

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:36:
[...]

Bij interactieve tv wel :) Wij hebben m ook gekregen, maar signaal is 74%, kwaliteit 100% en BER 0, dus niet nodig. Andere kant van het huis, signaal 8%, kwaliteit 74 - 100%, BER 0. Ook niet te klagen :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• jongetje
  • Laatst online: 11:52
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:18:
[...]

Bij interactieve tv wel :) Wij hebben m ook gekregen, maar signaal is 74%, kwaliteit 100% en BER 0, dus niet nodig. Andere kant van het huis, signaal 8%, kwaliteit 74 - 100%, BER 0. Ook niet te klagen :P
Nogmaals: Die versterker is niet alleen voor het versterker van het signaal, maar ook om alles correct te splitten en netje retourgeschikt te maken voor tv-guide (gratis) en indien gebruik gemaakt wordt van i-tv diensten wordt het ook aangeraden.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook ziggo alles-in-1-extra (50mbit).
Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit, haal ik tussen de 30 en 35 mbit.

Is deze snelheid normaal?

Wanneer ik echter tussen het modem en de laptop een router zet (de linksys WRT54G), dan haal ik maar tussen de 12 en 15 mbit. Het lijkt er dus op dat de router een sterk vertragende factor is.

Welke router kan ik het beste kopen voor een optimale snelheid?

Bedankt voor jullie hulp!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:51:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag ook ziggo alles-in-1-extra (50mbit).
Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit, haal ik tussen de 30 en 35 mbit.

Wanneer ik echter tussen het modem en de laptop een router zet (de linksys WRT54G), dan haal ik maar tussen de 12 en 15 mbit. Het lijkt er dus op dat de router een sterk vertragende factor is.

Bedankt voor jullie hulp!
D-Link DIR655, Netgear WDRN3700. Bijv.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 12:24
Hallo mede Tweakers,

Afgelopen weken is mij het volgende opgevallen, wanneer ik upload naar Megaupload.com doe ik dit met een snelheid van 20-50MB p/s. Ja inderdaad MB, dat vind ik zelf ook heel vreemd. Uploaden naar alle andere sites, ftp en speedtest geeft de normale waarde van 4.5Mbps (A-i-E Extra).

Eerst dacht ik dat het uploaden gewoon mislukte en alleen maar leek of deze snelheid gehaald word. Echter wanneer ik direct daarna vanaf een andere pc het bestand probeer te downloaden komt hij gewoon volledig binnen. Het uploaden van een bestand van +/- 1Gb duurt iets meer dan 20seconden.

Zijn er meer mensen die dit geluk/probleem hebben?

p.s. Wel jammer dat het niet overal werkt of dat ik de upgrade al heb natuurlijk, gebruik megaupload niet zo vaak helaas.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• Volkert
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:51:

Er zijn tientallen flut-speedtestjes met telkens andere uitkomsten maar wat mij betreft is 5850 kByte/s (=5.72 MByte/s) met Newsleecher hetgene dat je moet kunnen halen.

Je zit dan op zo'n 47 Mbit/s. Meer is er gewoon niet uit te halen.

De meeste modernere routers zijn wel goed. Ik heb zelf een Sitecom WL-351 met Gigabit en Wireless N.

• Volkert
vlijmen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:19:
Het uploaden van een bestand van +/- 1Gb duurt iets meer dan 20seconden.
Wat voor data is dit precies?

Mijn verklaring zou zijn:

1. Het is hele "luchtige" data, bijvoorbeeld allemaal nullen die dan on-the-fly gecomprimeerd worden.
2. De data is al aanwezig aan de overkant en treden er zeer slimme WAN-accelerators in werking.

Dat de fysieke upload écht 50 Mbyte/s is, geloof ik niet.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 12:24
@Volkert, dat lijkt mij ook sterk, maar heb verschillende bestanden geprobeerd om het te testen....

Waaronder een simpele rar van een berg foto's, een .exe software bestand, een enkele foto 50mb.
Wat raad je me aan om te uploaden om het beter te controleren? Die foto's in een rar lijken me vrij zeker uniek..

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:02:
Ja, ik heb er de laatste dagen ook last van (Noordwijk aan Zee) inderdaad soms zeer lage snelheden van maar een paar Mbit (terwijl ik een 50Mbit abo heb), hoge ping en dergelijke. Elke keer alleen 's avonds. Verder de laatste tijd vaak maar 35Mbit/s, terwijl ik voorheen wel altijd keurig 50Mbit haalde. Na de modem een stuk of 5x achter elkaar te resetten is het probleem dan verholpen. De modem staat in een zeer koele omgeving.

Verder ben ik nog niet ge-upgrade naar 80Mbit/s, dus Ziggo is hun mooie beloftes weer eens niet nagekomen. Of ik moet binnen 6 uur die upgrade krijgen, maar die kans acht ik klein.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
vlijmen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:19:
Hallo mede Tweakers,

Afgelopen weken is mij het volgende opgevallen, wanneer ik upload naar Megaupload.com doe ik dit met een snelheid van 20-50MB p/s. Ja inderdaad MB, dat vind ik zelf ook heel vreemd. Uploaden naar alle andere sites, ftp en speedtest geeft de normale waarde van 4.5Mbps (A-i-E Extra).

Eerst dacht ik dat het uploaden gewoon mislukte en alleen maar leek of deze snelheid gehaald word. Echter wanneer ik direct daarna vanaf een andere pc het bestand probeer te downloaden komt hij gewoon volledig binnen. Het uploaden van een bestand van +/- 1Gb duurt iets meer dan 20seconden.

Zijn er meer mensen die dit geluk/probleem hebben?

p.s. Wel jammer dat het niet overal werkt of dat ik de upgrade al heb natuurlijk, gebruik megaupload niet zo vaak helaas.
Heel simpel: kan gewoon niet. Dat zijn lokale disk overdracht snelheden. Wellicht kopieert je pc het eerst lokaal naar een upload tool die in de achtergrond verder gaat ofzo?
Ik zou eerder naar redenen zoeken waarom jij die snelheid onterecht ziet dan naar redenen hoe je zo'n snelheid daadwerkelijk kunt halen...

• Volkert
Megaupload.com geeft NEP uploadsnelheden aan.

Als je je netwerkstatus scherm laat meelopen zie je het ook gewoon.

Uiteindelijk komt de upload wel aan; het duurt alleen ca. 10x zo lang als dat ze je willen doen geloven.

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 13:23
Hallo

Heb het volgende probleem :
Heb bij pa alles in 1 van ziggo geinstalleerd.
We kunnen tv kijken maar hebben geen internet en tel. want de pc wil geen verbinding maken met het modem.
Hierop staat xp met de nieuwste updates.
Dus begon ik aan de netwerkkaart van de pc te twijvelen en heb daarom mijn ION pc met win7 aangesloten op het modem van pa, starten lopen en kreeg zelfs automatisch het activatie programma van ziggo in beeld.
De boel gelijk maar geactiveerd met mijn ION en ja we hebben internet en telefoon. Hoe is het mogelijk.

Maar ja nu komt het, heb pa z'n computer weer op het modem aangesloten en : NIKS.
Wel telefoon maar de pc wil of kan geen contact maken met internet (modem).

Dus denk ik dat ligt dus aan pa z'n pc dat de netwerkkaart kapot is en daarom heb ik deze mee naar huis genomen (heb zelf ook alles in een bij ziggo) en bij mij aan de modem gehangen.
Dit was geen enkel probleem starten lopen.

Ik snap er geen reet meer van.
Kunnen jullie me misschien verder helpen ?

Verwijderd

tweakers , upgrade de firmware van de humax ir fox automatisch ? ik heb namelijk per ongeluk de fabriek instellingen weer geactiveerd . ik vond online wel de frequenty om de zenders weer terug te krijgen . alleen zie ik bij de instellingen " firmware nvt.?
beste wensen alvast

• grun93
Truffeltje schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:26:
Ik snap er geen reet meer van. Kunnen jullie me misschien verder helpen ?
Als je verschillende pc's aan dat modem hangt, reset je dan ook de modem tussendoor? Ik geloof dat dat wel moet.
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:52:
tweakers , upgrade de firmware van de humax ir fox automatisch ? ik heb namelijk per ongeluk de fabriek instellingen weer geactiveerd . ik vond online wel de frequenty om de zenders weer terug te krijgen . alleen zie ik bij de instellingen " firmware nvt.?
beste wensen alvast
Nee die update moet je zelf bewust aanzetten. Tijdens een update kan je ook geen tv kijken, dus het is niet iets wat ongemerkt kan.
Je kan ook alleen updaten als er nieuwere firmware te verkrijgen is, is er geen update dan kan je de firmware update ook niet kiezen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
jongetje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:19:
[...]

Downloaden en bellen zou geen invloed op elkaar moeten hebben. Ik heb dit paar jaar geleden gehad en toen bleek het vervangen van de AOP (doos waar de kabel binnenkomt) de boosdoener te zijn. Deze vervangen en problemen waren over.
Dank voor jullie reacties. Fijn om te weten dat het goed moet kunnen werken. Vervelend dat het dat bij mij niet doet. Het zou misschien ook nog kunnen komen omdat het modem stroom moet leveren aan mijn telefoon, aangezien het gewoon een ouderwetse draadtelefoon is, maar ze zeggen dat ze een aansluitfactor van 3 ondersteunen. Maar even in de gaten houden en gaan klagen bij de helpdesk als het voortduurt.
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:48:
Iemand al beelden van die nieuwe itv ontvanger van Samsung?
Ik heb er mischien wel intresse in als deze sneller is dan de Cisco die ik op dit moment heb.
Met die Samsung kun je minstens 2x zo snel tv kijken. Kun je 4 films op een avond kijken ipv 2!
(sorry, kon het niet laten :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door martdj op 01-01-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Hallo

We kunnen tv kijken maar hebben geen internet en tel. want de pc wil geen verbinding maken met het modem.
Hierop staat xp met de nieuwste updates.
Pas geleden ook bij een kennis met xp gehad. mtu waarde veranderd en liep daarna als een speer.
Zelf gedaan met tweakxp, gewoon de gratis demo versie gebruikt

[ Voor 6% gewijzigd door krotwijk op 01-01-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo

[..]
Ik snap er geen reet meer van.
Kunnen jullie me misschien verder helpen ?
Wil je gebruik maken van ziggo, onthoud 2 dingen.
1. Het kabelmodem van ziggo heeft geen router functie. Wil je meerdere pc's via die internetverbinding aanschaffen, koop een router.
2. Het modem onthoudt na opstarten het eerste apparaat wat je er aan hangt en geeft alleen dat apparaat een ip adres. Elke apparaat wat je erna aanhangt zal nooit een ip krijgen en kan dus ook niet het internet op.
Wil je een ander apparaat aansluiten, haal dan 1 minuut de stroom van het modem voordat je er een ander apparaat aanhangt. Wellicht dat dat je probleem is. Anders is wellicht de netwerkkaart of utp kabel het probleem.

Daarnaast zeg je dat je zowel geen internet al telefonie hebt..
Maar over telefonie lees ik niets?? Kan je dat probleem ook nog uitleggen?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 01-01-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 13:23
Oke, bedankt iedereen voor jullie reactie op deze feestelijke avond.

Ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik snap er helemaal niks meer van. Ziggo zegt dat ik voor de hogere snelheden in Tilburg een Ubee modem nodig heb (zie eerdere posts van mij). Vandaag is mijn abonnement weer van AiP naar AiE gegaan. En tada. Ik heb gewoon de hoge snelheden met een Arris modem. Blijkbaar werkt het dus wel gewoon. Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand nog enig idee hoe op een wat goedkopere manier aan een interactieve televisieontvanger te komen?

Vind het verschil tussen de aanbieding voor nieuwe abonnees en bestaande abonnees wat groot... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem als andere tweakers blijkbaar :P , hier in regio Zwolle is de snelheid van AiE abbo diep gezakt tot rond 25-30mbit de afgelope weken terwijl ik normaal op 45-50mbit zit. Router resetten help geen kont :( Maandag maar ff klagen bij servicelijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thumbs up voor Ziggo. Mn Ubee keurig op tijd ontvangen, snelheidsverhoging (ging van AiE-P naar AiE-E) was precies op de afgesproken datum, en heb een keurige up- en download. Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
sohus schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:44:
Ik snap er helemaal niks meer van. Ziggo zegt dat ik voor de hogere snelheden in Tilburg een Ubee modem nodig heb (zie eerdere posts van mij). Vandaag is mijn abonnement weer van AiP naar AiE gegaan. En tada. Ik heb gewoon de hoge snelheden met een Arris modem. Blijkbaar werkt het dus wel gewoon. Ongelofelijk.
De Arris is een Docsis 3.0 modem, dus geen probleem.

De spraakverwarring zal hem wel zitten in de oudere Motorola Docsis 2.0 (SBV5120E etc.) modems, die halen maar 25 Mbps of zo.

Als je dus nog een Docsis 2.0 zou hebben gehad, dan moest je inderdaad aan de Ubee, want Ziggo levert geen Arris modems meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ziggo kan toch zien wat voor modem ik heb? Ik heb het 5x uitgelegd aan 3 mensen en allemaal zeiden ze dat ik zonder Ubee niet de hogere snelheden zou krijgen. Maar ik heb een Ubee laten opsturen. Ik sluit die gewoon aan en kijk even hoe die draait. Misschien hou ik ze allebei wel voorlopig, de Ubee en Arris Docsis 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Leuke site van Ziggo, momenteel onbereikbaar door een HTTP error 500 :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hebben de mensen met snelheidsproblemen ook packet loss? Dit is naar de 1e hop achter mijn kabelmodem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
$ ping -c100 213.51.161.161
PING 213.51.161.161 (213.51.161.161) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.51.161.161: icmp_seq=1 ttl=253 time=41.7 ms
[snip]
--- 213.51.161.161 ping statistics ---
100 packets transmitted, 93 received, 7% packet loss, time 99009ms
rtt min/avg/max/mdev = 6.425/24.653/114.695/17.584 ms

Een verlies t/m 15% lost TCP/IP wel op, maar de snelheid gaat dramatisch omlaag hierdoor. Ik heb er nu een week last van. De vorige keer van de zomer ging het "spontaan" over nadat ik een afspraak had gemaakt met een monteur (die ik maar weer had afgezegd).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

MikeyMan schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:58:
Iemand nog enig idee hoe op een wat goedkopere manier aan een interactieve televisieontvanger te komen?

Vind het verschil tussen de aanbieding voor nieuwe abonnees en bestaande abonnees wat groot... :S
Check marktplaats anders even, veel mensen nemen die Cisco bij hun AIO abo en zetten hem vervolgens te koop. Kost daar gemiddeld ca. € 200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:02:
Beste heren,

2. Router gereset.

Heb je het coax-kabeltje gecontroleerd?
Laatst had ik ook last van connection-drops en ineens lage snelheid etc.
Toen ik toch moest stofzuigen onder de tafel, zag ik ineens dat het coax-kabeltje aan de splitter niet helemaal goed vast zat.
Die f-connectoren hebben kunnen met je vingers niet altijd -permanent- goed vastgedraaid worden. Na verloop van tijd gaan ze een beetje loszitten en opnieuw vastdraaien wil wel eens helpen.
Daarna nog even een flinke slag met een platbektangetje voor de zekerheid, tot je voelt dat hij echt goed vastzit.

Soms heb ik ook wel het idee, dat een wijkkast spontaan problemen kan geven.
Hetgeen jij ervaart, had ik kortgeleden, mijn buurman aangesproken, had ook lage snelheid ineens.
Ziggo gebeld en een wijkstoring aangemeld (een andere buur had ook die week, twee dagen ervoor een ziggo-monteur aan het ziggo-kastje in de straat zien sleutelen). Dezelfde dag was het verholpen (twee uur later ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Zijn er mensen met een Arris modem in de gebieden waar de snelheid al is verhoogd?

Ik haal met een Arris +/- 92mbit down en 9mbit up. Ik heb hier speedtests gezien van 116mbit/9.5mbit. Ik vraag me dus even af waar het verschil aan ligt. Ik krijg volgende week ook een Ubee modem van Ziggo opgestuurd dus dan kan ik mooi een vergelijkende test doen.

Ik geloof dat de Arris 4 kanaals is en de Ubee 8 kanaals? Misschien dat dit de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder ben ik nog niet ge-upgrade naar 80Mbit/s, dus Ziggo is hun mooie beloftes weer eens niet nagekomen. Of ik moet binnen 6 uur die upgrade krijgen, maar die kans acht ik klein.
Volgens mij is aangekondigd dat de verhogingen worden uitgevoerd in Q1 van 2010. Dat is dus vanaf gisteren tot 31 maart 2010. Als je op 31 maart 2010 nog geen verhoging hebt, dan zijn ze idd hun belofte niet nagekomen. Als je al tijdens het schrijven van je bericht (of in die 6 uur daarna) een verhoging had gehad, dan waren ze ook hun belofte niet nagekomen omdat ze dan te vroeg zouden zijn.

Verder lijkt het met nuttig om in de openingspost het 1200 nummer op te nemen, gratis bellen naar de klantenservice voor Ziggo telefonie klanten is natuurlijk erg prettig met al je vragen (zoals de vraag, wat is mijn IP adres van mijn Ubee modem (10.X.X.X) zodat ik hem kan uitlezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

TheDragon2002 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:06:
De monteur kwam de docsis 3 modem 3 weken geleden leveren en die wilde niet eens de oude modem mee terug hebben. Denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
Dat dacht ik dus ook, had de Helpdesk er voor gebeld en het was niet nodig om hem terug te sturen. Paar weken later werd ik gebeld of ik hem terug wilde sturen want anders kreeg ik een boete, uitgelegd dat hun eigen Helpdesk aan had gegeven dat het niet terug gestuurd hoefte te worden. De Helpdesk had dat niet mogen zeggen, modem is Ziggo eigendom en het moet terug. (En dat dus dan ook maar gedaan)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sohus schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:08:
Zijn er mensen met een Arris modem in de gebieden waar de snelheid al is verhoogd?

Ik haal met een Arris +/- 92mbit down en 9mbit up. Ik heb hier speedtests gezien van 116mbit/9.5mbit. Ik vraag me dus even af waar het verschil aan ligt. Ik krijg volgende week ook een Ubee modem van Ziggo opgestuurd dus dan kan ik mooi een vergelijkende test doen.

Ik geloof dat de Arris 4 kanaals is en de Ubee 8 kanaals? Misschien dat dit de oorzaak is.
Een Arris TM702B is een volwaardig Docsis 3 modem of je nu met 4 of 8 kanalen Ubee 120Mbit haalt ze kunnen het beide makkelijk aan.
Heb je destijds de hoofdaansluiting vervangen met de aansluiting die bij het doe-het-zelf pakket zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:11:
[...]

Dat dacht ik dus ook, had de Helpdesk er voor gebeld en het was niet nodig om hem terug te sturen. Paar weken later werd ik gebeld of ik hem terug wilde sturen want anders kreeg ik een boete, uitgelegd dat hun eigen Helpdesk aan had gegeven dat het niet terug gestuurd hoefte te worden. De Helpdesk had dat niet mogen zeggen, modem is Ziggo eigendom en het moet terug. (En dat dus dan ook maar gedaan)
Heb hier hetzelfde, tenminste, ik heb te horen gekregen dat ik hem niet hoef terug te sturen. Maar ik merk het wel als ik gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is er nu voor moeite om dat oude modem in de retourdoos te doen, de sticker erop te plakken en af te geven bij het postkantoor

na activatie van je nieuwe modem kan je niets meer de oude, na een paar maanden worden jouw macgegevens uit het systeem gehaald, en zal het ook nietmeer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Volkert schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:15:
[...]

Ach, Ziggo heeft toch wel de langste adem.

Je krijgt vanzelf rekeningen van 225 Euro met deurwaarderskosten erbovenop.
Ik heb geen brief gekregen dat ik hem _moet_ terugsturen, wel een suggestie alla 'gooi het oude modem niet weg, maar stuur het terug, dan kunnen wij het op een mileuvriendelijke manier recyclen'. Als ik een rekening krijg kan ik zelfs melden dat de helpdesk mij adviseerde om het oude modem te houden iig tot de problemen met de firmware van de Ubee modems opgelost is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag; de kabel werkt parallel volgens mij, dus als je twee modems tegelijkertijd eraan hangt, zouden ze allebei de config-file ophalen en allebei een connectie opbrengen aan de ethernet kant.
Als tenminste beide modems in de TFTP-server van Ziggo voorkomen natuurlijk.

Je zou dan de snelheid kunnen teamen en zo dubbele snelheid behalen.
Twee voor de prijs van één...lekker als je een 120mbit abo hebt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Hi,

Ik zit er aan te denken om over te stappen van XS4ALL ADSL Lite (8 mb, maar zit 3,3 km van de centrale dus behaal maximaal 5 mb) naar Ziggo AiE Plus.

Ze stellen dat je bij aie+ een limiet hebt van 50gb op hun nieuwsservers.. of bedoelen ze 50gb in totaal op het internet gebruik? (Dus als ik bij een payserver over ssl download , telt het wel of niet mee?)

Zijn er mensen met ervaring tav het overschrijden van de FUP? (Of kent ziggo geen fup?).

(Ik heb geen zin in aie++ , omdat dat de kosten nog meer omhoog brengt, terwijl ik daar juist op wil bezuinigen, maar dan wel meer voor m'n geld wil krijgen (8mb (5mb) vs 30mb inc. telefoon, vind ik redelijk genoeg)).

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
We hebben hier sinds 24-12 Alles in één Plus (ipv Z2 internet + tv), maar op de factuur van december is dit nog niet te zien. Ook hebben we nog steeds niet betaald voor de Cisco Hd recorder/ ontvanger. Duurt dit bij jullie ook zo lang of hebben ze een foutje gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:59
buddow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:20:
We hebben hier sinds 24-12 Alles in één Plus (ipv Z2 internet + tv), maar op de factuur van december is dit nog niet te zien. Ook hebben we nog steeds niet betaald voor de Cisco Hd recorder/ ontvanger. Duurt dit bij jullie ook zo lang of hebben ze een foutje gemaakt?
Dat duurt even, ik kreeg het vanaf oktober, maar heb pas betaald in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33199978,noline]
Ze stellen dat je bij aie+ een limiet hebt van 50gb op hun nieuwsservers.. of bedoelen ze 50gb in totaal op het internet gebruik? (Dus als ik bij een payserver over ssl download , telt het wel of niet mee?)

Zijn er mensen met ervaring tav het overschrijden van de FUP? (Of kent ziggo geen fup?).
50GB is via hun server, via je eigen payserver kan je gewoon onbeperkt downloaden

En er is volgens mij geen FUP bij Ziggo. Nog nooit verhalen gelezen dat mensen er overheen gingen, dat is ook wel heel erg uit de mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

Sr_Ogel

Klop klop klop

tot 900 GB in één maand nog geen klachten van ziggo gehad in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Een Arris TM702B is een volwaardig Docsis 3 modem of je nu met 4 of 8 kanalen Ubee 120Mbit haalt ze kunnen het beide makkelijk aan.
Heb je destijds de hoofdaansluiting vervangen met de aansluiting die bij het doe-het-zelf pakket zat ?
Ja. Heb hem wel in de woonkamer aangesloten en niet in de meterkast. Ik woon nl. in een appartementencomplex en dat werkt niet echt handig. Muren hier zijn ook megadik dus draadloos komt er amper doorheen. Zo maar eens even direct aan de modem testen met mijn macbook.

Update

Direct aan de modem haal ik 116.9mbit down en 9.1mbit up. Even naar mijn router kijken :p

DIR-655 router moet het toch wel aankunnen? Of heeft dit te maken met lengte UTP kabel (gebruik die lange kabel die Ziggo heeft meegeleverd. Misschien dat ik daar snelheidsverlies mee haal.

Update 2

Kabel van Ziggo is het niet. De Wan poort op de DIR-655 stond op 100Mbit. Heb hem nu op Auto/100/1000 gezet en ik haal strak 117mbit/9.2mbit.

Ik denk dat ik die Ubee die ze me nog gaan opsturen wederom ga terugsturen want die Arris loopt al vijf maanden pijnloos. Lekker die kundigheid van de Ziggo helpdesk.

[ Voor 33% gewijzigd door sohus op 02-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik overweeg ook om over te stappen naar Ziggo Alles-in-Eén (Plus). Ik sta nu voor het punt om te kiezen voor een ontvanger: normaal, HD of Interactief HD. Ik wil echter ook programma's op kunnen nemen, kan dat met de decoders die Ziggo standaard meelevert? Kan nergens echt vinden welke ze zelf leveren, behalve dan dat ze als interactieve decoder eerst een Cisco (met hdd) leverden en nu een Samsung (zonder hdd) meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 13:12

JJJ

Ik blijf problemen houden met mijn internetverbinding. Ik had al contact opgenomen met ziggo, die zeggen dat het signaal slecht is en dat ik mijn kabels in huis opnieuw na moet lopen en anders maar een monteur moet regelen.

De disconnects blijven komen als ik veel connecties open heb. Ik heb alle kabels al opnieuw gemonteerd en het probleem blijft bestaan, dus het ligt niet aan de aansluitingen. Ik heb de splitter er ook al tussenuit gehaald en vanaf het AOP via de coax op het modem aangesloten, dat mocht ook niet baten.

Dit betekent dat het dus aan het modem kan liggen of aan het groene kabeltje, of het AOP.

Aangezien ik een nederlander ben heb ik weinig trek om te moeten betalen voor een monteur dus zou ik graag eerst goed na willen gaan dat het probleem niet bij mij ligt. Ik vraag me alleen af wat ik verder nog kan doen om mijn eigen apparatuur uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Elwood Blues schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:56:
Ik wil echter ook programma's op kunnen nemen, kan dat met de decoders die Ziggo standaard meelevert?
Met de standaard decoder kun je niet opnemen. Ik heb een Humax gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 02-01-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elwood Blues schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:56:
Ik wil echter ook programma's op kunnen nemen, kan dat met de decoders die Ziggo standaard meelevert? Kan nergens echt vinden welke ze zelf leveren, behalve dan dat ze als interactieve decoder eerst een Cisco (met hdd) leverden en nu een Samsung (zonder hdd) meeleveren.
Nope, dat wordt er zelf een kopen dus.
Opnemen kan alleen met de: humax 9200C (SD) humax 5050C (HD) & cisco (interactief).
De cisco is zo ver ik gelezen heb niet een al te vlot apparaat.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 02-01-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

job schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:22:
[...]
Nope, dat wordt er zelf een kopen dus.
Opnemen kan alleen met de: humax 9200C (SD) humax 5050C (HD) & cisco (interactief).
De cisco is zo ver ik gelezen heb niet een al te vlot apparaat.
Als het goed is kan je met de nieuwe Interactieve Televisie ontvanger zowel HD kijken als opnemen. Dit ding kost nog wel 100 euro aanschaf bovenop je abonnementskosten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik hoor de laatste week hier allerlei mensen zeggen dat je daarmee juist niet kan opnemen.
Ik zal eens kijken wat ik tegenkom op google.

Hier de specs van samsung: http://www.samsung.com/gl...y_type=30&b2b_prd_id=485#
Staat geen Harddisk bij, en blijkbaar maar 1 tuner.
itv zal hij dan wel bufferend oplossen, wellicht dat de cisco dat ook al deed.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 02-01-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
JJJ schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:56:
Dit betekent dat het dus aan het modem kan liggen of aan het groene kabeltje, of het AOP.

Aangezien ik een nederlander ben heb ik weinig trek om te moeten betalen voor een monteur dus zou ik graag eerst goed na willen gaan dat het probleem niet bij mij ligt. Ik vraag me alleen af wat ik verder nog kan doen om mijn eigen apparatuur uit te sluiten?
Tja, alles zo "native" mogelijk aansluiten, dus groene kabel opnieuw afstrippen, nieuwe aansluitdoos gebruiken (die zit toch in het installatiepakket?), modem aansluiten en dan een PC rechtstreeks op het modem, zonder router dus.

Als je dan nog problemen hebt, kun je Ziggo weer bellen. Dan komt een monteur. Volgens mij hoef je daar niet apart voor te betalen qua dat het dan onder storingen vanuit Ziggo valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:18:
Wat is er nu voor moeite om dat oude modem in de retourdoos te doen, de sticker erop te plakken en af te geven bij het postkantoor
Ik heb anders nooit een retourdoos en/of sticker ontvangen, kon dus zelf een gevoerde envelop betalen en de retourkosten á € 6,75 ook. Dat vind ik dus wel moeite, en zonde van het geld als dat ding toch alleen maar gerecycled gaat worden - kan ik 'm zelf ook wel regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02
dragon2 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:24:
[...]

Ik heb anders nooit een retourdoos en/of sticker ontvangen, kon dus zelf een gevoerde envelop betalen en de retourkosten á € 6,75 ook. Dat vind ik dus wel moeite, en zonde van het geld als dat ding toch alleen maar gerecycled gaat worden - kan ik 'm zelf ook wel regelen...
in de doos waar ook de nieuwe modem in zit, zit ook een sticker, heb inmiddels de boel bij m'n ouders aangesloten en ook bij 2 buren van me, bij iedereen zat het er keurig in. Misschien een foutje bij jou, maar ipc zit er gewoon een sticker bij. Oude modem in doos, sticker der op en weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
En het is weer zo ver. Ik haal slechts 3Mbit/s, met een 50Mbit/s abo. Die amateurs hebben hun eigen site ook offline gehaald, zodat ik geen nummer van de klantenservice op kan zoeken. Eerst lichten ze je op met die snelheidsverhogingen, en ik heb nu al enkele weken last van zeer lage snelheden. Ik word er helemaal gek van. Dit in regio 2202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Het nummer van de klantenservice is sinds kort 1200, graag voortaan even zoeken hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Vraagje... wat zijn goede signaalwaardes voor digitale TV?
Wij hebben nu 67% signaal sterkte en 100% kwaliteit.

Nu begrijp ik dat hoger dan 100% kwaliteit niet mogelijk is, maar of 67% voldoende is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sohus schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:07:
[...]
Direct aan de modem haal ik 116.9mbit down en 9.1mbit up. Even naar mijn router kijken :p

Kabel van Ziggo is het niet. De Wan poort op de DIR-655 stond op 100Mbit. Heb hem nu op Auto/100/1000 gezet en ik haal strak 117mbit/9.2mbit.

Ik denk dat ik die Ubee die ze me nog gaan opsturen wederom ga terugsturen want die Arris loopt al vijf maanden pijnloos. Lekker die kundigheid van de Ziggo helpdesk.
Weer opgelost, maar je ziet het, altijd bij de basis beginnen, ik heb het ook met mijn router gehad, 25 Mbit en geen bit meer en dat kan natuurlijk niet met 50Mbit, bleek in mijn geval IPS te zijn.
Na uit zetten ging ie gelijk 49Mbit.

Je kan beter vragen of ie uberhaupt al is opgestuurd, zoniet gelijk annuleren.
rally schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:16:
Ontvangers geven niet echt een nauwkeurig beeld, maar als het een Humax ontvanger is dan is het voldoende sterkte, het moet ook niet echt veel meer worden, anders gaat ie over zijn nek.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:44:
[...]
in de doos waar ook de nieuwe modem in zit, zit ook een sticker, heb inmiddels de boel bij m'n ouders aangesloten en ook bij 2 buren van me, bij iedereen zat het er keurig in. Misschien een foutje bij jou, maar ipc zit er gewoon een sticker bij. Oude modem in doos, sticker der op en weg.
De ene keer zit die retour-sticker er wel bij, de ander keer weer niet. De ene keer neemt de monteur het ding mee, de andere keer wil die hem niet eens hebben. De ene keer stellen ze in hun brieven dat je een nieuw modem krijgt en de oude terug moet sturen. De andere keer staat er niets over in hun brieven.
Krijg je een nieuw modem, soms wordt gezegd het ding terug te sturen, de andere keer mag je hem houden of er staat domweg niets over in de begeleidende brieven.
Ze spreken zichzelf continu tegen. En niet alleen op dat punt.
Ik zou het modem lekker in de kast laten liggen als het geld kost om terug te sturen. Als ze hem terug willen hebben sturen ze wel een nieuwe brief.
rally schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:16:

Nu begrijp ik dat hoger dan 100% kwaliteit niet mogelijk is, maar of 67% voldoende is.
Eens met mijn boven buurman. 67% is prima.. zelfs onder de 30 moet het nog kunnen.
Wat die 100% kwaliteit betreft, dat is ook het enige getal wat je wilt hebben. Minder dan 100% komt neer op artifacts.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 02-01-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 13:12

JJJ

Volkert schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:36:
[...]

Tja, alles zo "native" mogelijk aansluiten, dus groene kabel opnieuw afstrippen, nieuwe aansluitdoos gebruiken (die zit toch in het installatiepakket?), modem aansluiten en dan een PC rechtstreeks op het modem, zonder router dus.

Als je dan nog problemen hebt, kun je Ziggo weer bellen. Dan komt een monteur. Volgens mij hoef je daar niet apart voor te betalen qua dat het dan onder storingen vanuit Ziggo valt.
Het enige wat ik nog kan proberen is het opnieuw strippen van de groene kabel. Hij zit alleen op een heel vervelende plek (tussen de muur en de verwarming gesandwiched waardoor ik maar ~3-4 cm vrije ruimte heb om de schroefjes goed inelkaar te pielen).

Het vreemde is wel dat dit toch al gauw 3 jaar lang probleemloos heeft gewerkt. Is het redelijk om te verwachten dat het nu wel problemen op kan gaan leveren? (Met andere woorden, is het niet bij voorbaat al verspilde moeite om die kabel opnieuw te gaan strippen? Zeker ivm. de rottige locatie in 't achterhoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik ben bijna een jaar gebruiker van Ziggo internet All-In-One Extra (eerst Z3i) en heb sinds enkele dagen regelmatig het probleem dat ik mijn 50mb niet meer haal. Als ik een schommelende 10mb haal mag ik blij zijn, van diverse sources. Er is helemaal niks aan mijn setup gewijzigd. Netwerk apparatuur herstarten levert ook niks op. Ik baal hier behoorlijk van want de helpdesk bellen voelt zo nutteloos.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Eiríkr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:45:
Ik baal hier behoorlijk van want de helpdesk bellen voelt zo nutteloos.
Ach, je moet ook een beetje relativeren, je kunt nog gewoon alles doen, zij het iets minder snel.

Waarschijnlijk is het maar tijdelijk, en artiesten "balen" er waarschijnlijk ook van dat jij zonder te betalen hun auteursrechtelijk beschermd materiaal downloadt, ook al is het op dit moment in Nederland nog niet strafbaar voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Volkert schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:46:
Ach, je moet ook een beetje relativeren, je kunt nog gewoon alles doen, zij het iets minder snel.
Dus? Als je betaalt voor 50Mbit/s, hoor je dat te krijgen. Of in ieder geval iets dat in de buurt zit. Ik haal de laatste dagen vaak nieteens 10% van de snelheid, en het begint verschrikkelijk irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emile schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:29:
[...]

Dus? Als je betaalt voor 50Mbit/s, hoor je dat te krijgen. Of in ieder geval iets dat in de buurt zit. Ik haal de laatste dagen vaak nieteens 10% van de snelheid, en het begint verschrikkelijk irritant te worden.
telnr = 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Emile schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:29:
[...]
Je heb een consumentenlijntje van 6-7 tientjes, dan heb je geen harde garanties en kan het best eventjes wat minder gaan zonder dat de provider gelijk in gebreke blijft.

Als je snelheids- of beschikbaarheidsproblemen hebt met een 4/4 Mbps leased ethernetlijn van 700 Euro ex. BTW per maand, pas dan heb je reden tot klagen c.q. juridisch enige poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerEngine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 20:33
ik heb ook last van het zelfde probleem. gister avond haalde ik maximaal 3Mbps terwijl ik normaal gesproken met mijn wifi op me iPhone ongeveer 10 Mbps haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Volkert schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:07:
[...]

Je heb een consumentenlijntje van 6-7 tientjes, dan heb je geen harde garanties en kan het best eventjes wat minder gaan zonder dat de provider gelijk in gebreke blijft.

Als je snelheids- of beschikbaarheidsproblemen hebt met een 4/4 Mbps leased ethernetlijn van 700 Euro ex. BTW per maand, pas dan heb je reden tot klagen c.q. juridisch enige poot om op te staan.
Ik heb het de laatste tijd al zeker 8 avonden gehad, dat vind ik anno 2010 niet normaal meer. Juridisch kan ik er misschien niks mee, maar ik ga zeker een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Emile schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:24:
[...]

Ik heb het de laatste tijd al zeker 8 avonden gehad, dat vind ik anno 2010 niet normaal meer. Juridisch kan ik er misschien niks mee, maar ik ga zeker een klacht indienen.
Mee eens. Een avond of dag kan best voorkomen, maar zolang zou ik ook niet accepteren.
Consumentenlijntje of niet, je betaalt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DyStiC schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:37:
[...]

Check marktplaats anders even, veel mensen nemen die Cisco bij hun AIO abo en zetten hem vervolgens te koop. Kost daar gemiddeld ca. € 200,-
Hmm... Dat is een idee... Wel een beetje prijzig though...

Een maat van me hebben ze onlangs een aanbieding gedaan met een ontvanger voor 100 euro. Heb ze nog even gebeld, maar dat zat er voor mij niet in... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Net met Ziggo gebeld, ze zeiden dat de lage snelheden lagen aan de Ubee firmware. Ze verwachten de 7 januari de nieuwe firmware uitkomt. Over de datum van de snelheidsverhogingen konden ze nog niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
De Ubee Modems zijn softwarematig beperkt to 37mbit ivm stabiliteit! Met de nieuwe firmware zal die beperking verdubbeld worden zodat het gereed is voor 80mbit aansluitingen, althans dat zei een Ziggo monteur.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:17

M4rk

Doet dingen met spullen

2x 37 is nog steeds geen 80 volgens mij..

Ik was nooit zo'n ster in wiskunde, dus het kan ook aan mij liggen :?

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Lisadr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:36:
De Ubee Modems zijn softwarematig beperkt to 37mbit ivm stabiliteit! Met de nieuwe firmware zal die beperking verdubbeld worden zodat het gereed is voor 80mbit aansluitingen, althans dat zei een Ziggo monteur.
Lijkt me sterk, die Ubee-modems worden nu toch ook aan de 120 Mbit abbo's verzonden? Hier in Tilburg is Alles-in-een Extra met 120 Mbit internet namelijk, lijkt me sterk dat je dan een modem krijgt dat op veel lagere snelheid is beperkt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Beetje vreemd, ik meende dat de Ubee modems problemen hebben met meerdee connecties, denk aan nieuwsgroepen en/of torrents.... En dat hier ook de firmware patch/update voor was. Je hebt met een Ubee modem ook gewoon de normale snelheid, deze zakt alleen in elkaar door dat het modem met meerdere connecties problemen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Nou, als ik geen problemen heb haal ik gewoon de vollen 50Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Heb hier sinds oktober een Ubee modem op AiO+, en ik kom met usenet nooit onder de 45Mbit, en schommel meestal tussen 48Mbit en 50Mbit. Ik denk dat die monteur jou een beetje een verhaal op de mouw gespeld heeft.....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Bullet NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Beetje vreemd, ik meende dat de Ubee modems problemen hebben met meerdee connecties, denk aan nieuwsgroepen en/of torrents.... En dat hier ook de firmware patch/update voor was. Je hebt met een Ubee modem ook gewoon de normale snelheid, deze zakt alleen in elkaar door dat het modem met meerdere connecties problemen heeft....
Volgens mij is dat probleem al weg, heb al 43 dagen een Ubee, zit gewoon met GrabIt met 12threads te downloaden, met 20mbit. Hij is nog niet uitgevallen of wat dan ook.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hier klopt inderdaad niets van. Ik zit op strak 120Mbit/s met een UBEE modem en de verbinding is zo stabiel als maar kan. In het begin waren er stabiliteitsproblemen met de UBEE modems i.c.m. meerdere connecties maar dat is al sinds een maand of twee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Zoals ik al zei, volgens de monteur van Ziggo. Hij vertelde mij het in november. Hij zei dat er een limiet van 37mbit op zat. Zelf heb ik een 20/3 verbinding, dus ik kan het niet testen.

GoT, You have to love it!

Pagina: 1 ... 5 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!