Sommige mensen vinden van wel

@On-topic:
Hopelijk komt de snelheids-upgrade er binnenkort aanzetten, scheelt toch weer eens 4 / 5 minuten, dus kan alles nog langer uitstellen

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sommige mensen vinden van wel
Bij mij duurde het ook lang, na 40 minuten had ik nog een brakke verbinding..oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:46:
I know, ik reageerde op het "met rust laten", want dat slaat gewoon nergens op, want ik doe er verder niets mee. Met m'n oude modem duurde het idd ook een uur. Maar wat ik vooral frappant vond is dat ie wel verbinding maakte, maar dan toch besloot die verbinding maar weer weg te gooien. De vorige keren bleef hij gewoon steeds knipperen op het downloadlampje, vandaar dat ik dacht dat het "anders" was. Als jij zegt dat het normaal is dan soit. Ik zie het wel, ik laat 'm zo wel even staan, ik ging toch al wat anders doen
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Anoniem: 58690
Zou niet moeten zijn met AIP en zeker niet AIE, heb je de helpdesk gebelt en gevraagd of je modem op 4 streams draait i.p.v. 1 ?.oisyn schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:29:
Vooralsnog geen problemen gehad met m'n Ubee. Mijn downloadlampje wordt wel groen. Ik zit wel nog steeds op 20 mbit though.
Ik heb hier een DIR-6855 draaien i.c.m. Ziggo Z2 en nog niet tegen problemen aangelopen.Onbekend schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:56:
Ik neig richting de D-Link router vanwege de doorvoersnelheid maar ik lees dat de D-Link diverse problemen i.c.m. een Ziggo internetaansluiting heeft.
Bestaat dit probleem nog steeds of is dit inmiddels opgelost? Ik zie namelijk wel een paar positieve reacties, maar of het probleem ook bij iedereen is opgelost is kan ik niet terugvinden.
[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 29-12-2009 11:02]
[Voor 68% gewijzigd door Manuel op 25-12-2009 22:36]
Ik heb bij Draytek gekeken maar als ik zoek naar routers met WAN-poorten van 1Gbps kom ik uit op prijzen vanaf € 140,--. Dat vind ik eigenlijk vrij duur t.o. de Linksys en D-Link routers en daarnaast heb ik de komende jaren nog geen 800Mbps nodig verwacht ik zelf.Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:59:
[...]
Ik heb hier een DIR-655 draaien i.c.m. Ziggo Z2 en nog niet tegen problemen aangelopen.
Bovendien heeft het ingebouwde OLED display wel wat en diverse energiebesparende truukjes zijn ook welkom.
Kijk ook eens naar routers van Draytek, ze hebben net een nieuw model die 800Mbps upstream en downstream aankan.
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Waar haal je dat vandaan? Ik draai hier een 54GL met Tomato en haal 50 Mbit down. Ik denk wel dat dat de max. is, want volgens mij ben ik door Ziggo al geupgrade naar 120/10 (Tilburg). Ik haal nu 9.5 Mbit up ongeveer , maar de down komt alsnog absoluut niet boven de 50 uit.Quindor schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:26:
[...] Want heb je bijvoorbeeld nog een WRT54G van linksys, een heel populair product in die tijd. Deze kan niet meer dan 25Mbit routeren, dus die is straks al te traag voor plus (welke 30Mbit krijgt). Let hier dus ook goed op.
Hmm, wellicht dat er bepaalde zaken dan wat efficienter in Tomate werken dan in DD-wrt. Ik heb hier een WRT54GL staan welke precies op 25Mbit uit topt, zoals ook in andere tests, etc. te lezen is.skndd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:26:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Ik draai hier een 54GL met Tomato en haal 50 Mbit down. Ik denk wel dat dat de max. is, want volgens mij ben ik door Ziggo al geupgrade naar 120/10 (Tilburg). Ik haal nu 9.5 Mbit up ongeveer , maar de down komt alsnog absoluut niet boven de 50 uit.
Ik zou wel graag een nieuwe router van het niveau van de 54GL kopen, en ook liever met Tomato support, omdat ik daar nu aan gewend ben. Basically dus een 54GL met Gbit, betere processor en meer geheugen, als dat bestaat... Al die andere features boeien me weinig.
[Voor 4% gewijzigd door Quindor op 25-12-2009 20:34]
Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Waarom denk jij dat dat niet zou moeten? Ik ben al meerdere keren in deze topic aangesproken op het feit dat je met een nieuw modem meteen de nieuwe snelheid zou moeten hebben, maar zoals je in de topic kunt lezen heeft nog niemand in Utrecht die het nieuwe modem heeft gehad die snelheid, en bovendien zei iemand dat hij van de technische dienst had gehoord dat Utrecht pas in 2010 overging. Dus, waar komt jouw informatie vandaan dat je zo zeker bent van het feit dat ik de nieuwe snelheid zou moeten hebben?Anoniem: 58690 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:54:
[...]
Zou niet moeten zijn met AIP en zeker niet AIE, heb je de helpdesk gebelt en gevraagd of je modem op 4 streams draait i.p.v. 1 ?
[Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 26-12-2009 16:55]
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Anoniem: 248131
Ja klopt je kan je modem niet voor die datum activeren.AMDathlonxp schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:09:
Ik heb vorige week All in Extra besteld via de ziggo website. Enkele dagen geleden de bevestigingsbrief ontvangen. Gelijk begonnen met het aansluiten. Digitale TV werkte direct, maar helaas kon ik internet nog niet activeren.
Op de brief staat als startdatum 30-12, dus ik denk dat ik nog even moet wachten met activeren van de lijn (krijg namelijk de fout dat mijn activatiecode/wachtwoord onjuist is).
Ik kan mezelf overigens ook nog niet registreren op de ziggo website. Elke keer wanneer ik wil bevestigen, wordt ik automatisch weer terug gestuurd naar stap 2![]()
Zijn er al meer mensen die voor hun officiele startdatum een account bij ziggo hebben kunnen aanmaken of hun internet konden activeren?
Volgens mij moet ik nog enkele dagen wachten.
Omdat een maat van mij met AIE-Plus al tegen de 30 haalde, sowieso 25-26 constant met een Motorola 5121 zelfs en even kort met zijn Ubee die nou als het goed is op AIE-Extra loopt (omgeving Gorinchem)..oisyn schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:51:
[...]
Dus, waar komt jouw informatie vandaan dat je zo zeker bent van het feit dat ik de nieuwe snelheid zou moeten hebben?
Ik had gewoon een signaal hoor, met de snelheid waarvoor ik betaalde.Anoniem: 248131 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:01:
[...]
Ja klopt je kan je modem niet voor die datum activeren.
Apple iPhone 14 Pro Max Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition
Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Volgens mij krijgt iedereen de eerste maand nadat de smartcard is geactiveerd alle zenders.MrPepper schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:19:
Ik heb net mijn smartcard geactiveerd en tot mijn verbazing heb ik toegang tot alle zenders! (sport 1, film 1, simpelweg alles!). Aangezien ik dit niet besteld heb vind ik het wel verbazingwekkend, is dit misschien een soort van promotie actie? Wat raden jullie aan om te doen? Aangezien ik alleen het basic abbonement heb besteld ben ik ook alleen van plan om die te betalen...
Ja dat klopt, de kaart staat een tijdje helemaal open, daarna val je terug naar wat je gekozen hebt.barzi schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:25:
Volgens mij krijgt iedereen de eerste maand nadat de smartcard is geactiveerd alle zenders.
Keuzekaart? Wat bedoel je daarmee? Zover ik weet heb ik die niet gehad...Anoniem: 58690 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:30:
[...]
Ja dat klopt, de kaart staat een tijdje helemaal open, daarna val je terug naar wat je gekozen hebt.
Je moet echter wel zorgen dat die keuzekaart gelijk naar Ziggo gaat.
Met een 2de kaart moet je eigenlijk zodra die uitvalt koppelen aan de hoofdkaart, die staat echter wel korter open dan een kaart die van Ziggo komt met de ontvanger.
Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
De kaart waar de sticker van je smartcard opstaat en waarbij je kan aanvinken welke paketten je wilt hebben, deze zit meestal bij het hele pakket in de doos waar de ontvanger in zit.MrPepper schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:02:
[...]
Keuzekaart? Wat bedoel je daarmee? Zover ik weet heb ik die niet gehad...
jehebt het helemaal goed. Zelf heb ik alles in 1 extra, digi totaal en hdtv.. betaal 65 + 10 + 4FlorisB schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:06:
Weet iemand hoe het precies zit met de alles-in-een pakketen? Kun je daar nog keuzepakketten bijnemen (digitaal totaal + film1 + hdtv bijvoorbeeld?), en zit de standaard prijs van televisie Z1 erbij in?
We betalen nu voor Internet Z2 (30EUR) + Televisie Z1 (16EUR) + Digitaal Totaal (10EUR) + Film1 (15EUR) + HDTV (4EUR). Bij elkaar is dat: 75 EUR.
Als bij Alles-in-1 ook de standaard TV kosten in zitten (Televisie Z1) zou het misschien verstandig zijn om over te stappen naar:
Alles-in-1 Plus (50EUR) + Digitaal Totaal (10EUR) + Film1 (15EUR) + HDTV (4EUR). Dat zou dan: 80 eur zijn voor een betere download-snelheid, vanaf januari 30mbit (3x meer dan 10mbit nu).
Ik kan op de ziggo site echt 0 vinden, super onduidelijk over wat WEL en NIET kan
Volgens mij heb ik dit ook. Eindelijk de snelheid aardig voor elkaar, krijgen we dit. Het lijkt wel alsof er iets geknepen wordtHetWonder schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:10:
Bij mij blijven de ziggo nieuwsgroepen sinds een paar weken ineens hangen op 1mb/sec, terwijl ik vroeger iets onder de 2mb zat (Alles-in-1). Is dit decemberdrukte of herkennen meer mensen dit?
Dat kan kloppen. Zie de ziggo-website over nieuwsgroepen.weekend warrior schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:29:
[...]
Volgens mij heb ik dit ook. Eindelijk de snelheid aardig voor elkaar, krijgen we dit. Het lijkt wel alsof er iets geknepen wordt
Ik zou 16mbit=2mb per seconde moeten hebben, terwijl het schommelt tussen de 0,8 en 1. Dus hoezo 'klopt dit' dan?heuker schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:32:
[...]
Dat kan kloppen. Zie de ziggo-website over nieuwsgroepen.
De nieuwsserver van Ziggo is gecapt op 8 Mbit.HetWonder schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:42:
[...]
Ik zou 16mbit=2mb per seconde moeten hebben, terwijl het schommelt tussen de 0,8 en 1. Dus hoezo 'klopt dit' dan?
Niet bij Alles-in-1 Extra, daar is ie 16. Dat was trouwens ooit wel 20 meen ik me te herinneren.Exorcist schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:45:
[...]
De nieuwsserver van Ziggo is gecapt op 8 Mbit.
[Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-12-2009 22:49]
Usenet e.d. gaan wel prima, dus ik vermoed dat het modem gewoon niet veel connecties aankan. Vreemd dat het vroeger wel probleemloos werkte, maargoed, ook hardware wordt een dagje ouder.Raven schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:28:
[...]
Als je hetzelfde probleem (nou ja, dezelfde oorzaak) hebt als ik had, dan kan je modem de snelheidsverhoging niet aan. Bij mij kreeg ik toen disconnects bij boven de 1MBps downloadsnelheid.
16 = geen 2 hoorHetWonder schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:42:
[...]
Ik zou 16mbit=2mb per seconde moeten hebben, terwijl het schommelt tussen de 0,8 en 1. Dus hoezo 'klopt dit' dan?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[Voor 43% gewijzigd door bjck op 28-12-2009 01:04]
De Ziggo newsserver werkt bij mij heel wisselend, maar met Astraweb haal ik altijd de volle snelheid van mij 20mbit.Pascal.A schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:24:
ik lees hier wel eens dat gebruikers met nieuwsgroepen niet zo snel kunnen downloaden als bijv. via http.
geldt dit alleen voor de ziggo nieuwsgroepen of ook voor bijv. tweakdsl of eweka?
m.a.w. 'shaped' (of hoe je het wilt noemen) ziggo het verkeer op alle nieuwsgroepen?
Hier niet, ik haal met mijn eweka gewoon 5.5mb/sPascal.A schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:24:
ik lees hier wel eens dat gebruikers met nieuwsgroepen niet zo snel kunnen downloaden als bijv. via http.
geldt dit alleen voor de ziggo nieuwsgroepen of ook voor bijv. tweakdsl of eweka?
m.a.w. 'shaped' (of hoe je het wilt noemen) ziggo het verkeer op alle nieuwsgroepen?
Ik ook, nu 's ochtends, alleen later op de dag niet meer. Niet zo gek als heel Nederland in de Kerstvakantie aan het downloaden is, toch?Giem schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:33:
[...]
Hier niet, ik haal met mijn eweka gewoon 5.5mb/s
Op de site van Ziggo kwam ik wat tegen dat misschien hiermee verband houd. Als voorbeeld Internet Z1:Pascal.A schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:24:
Gelijk ook even Z2 en Z3:Wat je allemaal krijgt met Internet Z1 staat hieronder vermeld.
Specificaties
E-mail: 5 e-mailadressen (50 MB)
Ruimte voor website: 50 MB
Downloadsnelheid: 3 Mbit/s
Uploadsnelheid: 0.5 Mbit/s
Downloaden nieuwsgroepen: 2 Mbit/s
Quotum nieuwsgroepen: 10 gigabyte
Installatie door monteur: € 69,95
[Voor 39% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2009 23:09]
Ben je meer gaan betalen dan ?marcel23456 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:40:
En feitelijk roept dit om en giga actie om ziggo de beloofde snelheid af te dwingen of en gedeelte van het abonnementengeld te restitueren.
Vanaf 1 januari moeten we inderdaad meer gaan betalen.
Ik zie wel een reden om te gaan zeuren. Ik ben dit jaar overgestapt van XS4ALL naar Ziggo, puur vanwege de snelheden. Juist door de 80Mbit die ik zou krijgen ben ik nu hun klant. Nu maken ze hun beloftes echter niet waar, en niemand weet wanneer we eindelijk een snelheidsverhoging krijgen. Ik zie dit gewoon als keiharde oplichterij, en mocht er actie tegen Ziggo ondernomen worden ga ik daar zeker aan meedoen.Afgezien van een kleine inflatiecorrectie zie ik geen reden om hier stennis te gaan schoppen omdat we geen 80Mbit of meer hebben gekregen.
En met 5,8 MB/sec ben ik al dik tevreden, ik heb liever dat ik dat constant trek met een goeie ping, dan allemaal disconnects omdat het bij 80Mbit niet goed gaat.
Je krijgt de verhoging bijna voor niks, dus ik zie geen reden om te gaan zeuren.
Deze week dus inmiddels al 5 keer. Wat een kloteding zeg. Ik hang m'n Motorola er weer aan en ga Ziggo eens bellen om te vragen of ik die niet mag houden tot ze de nieuwe firmware releasen..oisyn schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:51:
Overigens heb ik zojuist wel m'n Ubee een keer moeten resetten.
Of gewoon bellen met 1200 en dan een Arris modem aanvragen? Of zoals je zelf aangeeft gewoon geduld hebben..oisyn schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:06:
[...]
Deze week dus inmiddels al 5 keer. Wat een kloteding zeg. Ik hang m'n Motorola er weer aan en ga Ziggo eens bellen om te vragen of ik die niet mag houden tot ze de nieuwe firmware releasen.
Waarom zou je daar eerst Ziggo voor moeten bellen, en houdt je hem niet gewoon? Dat is tenminste wat ik doe. En als ze er echt op zitten te wachten (wat ik me niet kan voorstellen, want wat moeten zij er nog mee) dan hoor ik dat wel en kan ik ze gelijk even uitleggen waarom ze hem nog niet hebben terug gekregen..oisyn schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:06:
Deze week dus inmiddels al 5 keer. Wat een kloteding zeg. Ik hang m'n Motorola er weer aan en ga Ziggo eens bellen om te vragen of ik die niet mag houden tot ze de nieuwe firmware releasen.
Ik kom heel wisselende verhalen tegen over het Ubee modem. Zelf ben ik een nieuwe Ziggo klant, met een AiE-Extra pakket en een Ubee modem. Toen ik hem ontving baalde ik wel even, want met alle negatieve verhalen die te vinden zijn online had ik gehoopt op het Arris modem. Maar ik heb tot dusverre geen problemen, haal de max snelheid en de modem is stabiel..oisyn schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:06:
[...]
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Ik wordt constant in de maling genomen door ziggo. Moest wel 100 keer bellen voordat ik die nieuwe modem kreeg. En nu kunnen we weer lang wachten op de snelheid verhoging, maar dat je meer moet betalen zit natuurlijk geen vertraging in. Maarja ik stuur ze de oude modem niet op.marcel23456 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:40:
28 december, nog 3 dagen voordat het 1 januari wordt.
Mogen we als ziggo gebruikers concluderen dat ziggo b.v zijn klanten gigantisch in de maling heeft genomen door te pretenderen in oneindige reclame spotjes en op de radio dat we nog dit jaar allemaal zouden genieten van 80mb download. Simpelweg in het plad (met en t) Nederlands noemen we dit de boel in de zeik nemen. En feitelijk roept dit om en giga actie om ziggo de beloofde snelheid af te dwingen of en gedeelte van het abonnementengeld te restitueren.
Toch en goed 2010 gewenst allemaal!
Sorry maar je kan ook overdrijven. Dat die 80mbit er nog even niet is wil niet meteen zeggen dat ze je oplichten. Er staat ook nergens op de website officieel dat je dat per "datum X" gaat krijgen, er is alleen een persbericht uitgegaan dat ze de snelheidsverhogingen per eind 2009 stapsgewijs gaan doorvoeren. Dat daar wat vertraging in zit is niet meteen oplichterij.Emile schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:56:
Juist door de 80Mbit die ik zou krijgen ben ik nu hun klant. Nu maken ze hun beloftes echter niet waar, en niemand weet wanneer we eindelijk een snelheidsverhoging krijgen. Ik zie dit gewoon als keiharde oplichterij, en mocht er actie tegen Ziggo ondernomen worden ga ik daar zeker aan meedoen.
Op hun website staat nog steeds dan we 'dit najaar' 80Mbit krijgen. Er staat verder nergens dat het stapsgewijs gaat. Die belofte komen ze gewoon niet na. Ik heb er geen slapeloze nachten van, maar fijn vind ik de gang van zaken niet.HetWonder schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:44:
[...]
Sorry maar je kan ook overdrijven. Dat die 80mbit er nog even niet is wil niet meteen zeggen dat ze je oplichten. Er staat ook nergens op de website officieel dat je dat per "datum X" gaat krijgen, er is alleen een persbericht uitgegaan dat ze de snelheidsverhogingen per eind 2009 stapsgewijs gaan doorvoeren. Dat daar wat vertraging in zit is niet meteen oplichterij.
[Voor 4% gewijzigd door Emile|IA op 29-12-2009 00:55]
Daar mag het dan wel staan, dit kan echter een fout zijn... er is ook al comunicatie van Ziggo geweest dat de snelheden medio 2010 omhoog gaan. Wat ik begrepen heb is dat er te veel mensen problemen hebben met de modems, ze willen dit eerst oplossen voordat de snelheden weer omhoog gaan.Emile schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:54:
[...]
Op hun website staat nog steeds dan we 'dit najaar' 80Mbit krijgen. Er staat verder nergens dat het stapsgewijs gaat. Die belofte komen ze gewoon niet na. Ik heb er geen slapeloze nachten van, maar fijn vind ik de gang van zaken niet.
Edit: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Cogitationis poenam nemo patitur
Een aantal steden heeft zelfs al 120mbit. Dus ze komen hun belofte perfect na. Buiten dat, als het technisch niet goed werkt willen jullie dan dat alles plat gaat for the sake of? Beetje kansloos.HetWonder schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:44:
[...]
Sorry maar je kan ook overdrijven. Dat die 80mbit er nog even niet is wil niet meteen zeggen dat ze je oplichten. Er staat ook nergens op de website officieel dat je dat per "datum X" gaat krijgen, er is alleen een persbericht uitgegaan dat ze de snelheidsverhogingen per eind 2009 stapsgewijs gaan doorvoeren. Dat daar wat vertraging in zit is niet meteen oplichterij.
Anoniem: 207337
[Voor 23% gewijzigd door Frank-NL op 29-12-2009 11:22]
Dat is zo, maar feit blijft dat ze gewoon mensen lekker hebben zitten maken met die 80Mbit die er gewoon niet op het beloofde tijdstip komt. Dat is gewoon niet netjes.Bullet NL schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:39:
Het komt zeker en vast goed, nodeloos klagen heeft geen zin, helemaal niet als jij je op iets wil abonneren wat er nog niet eens is.... Toen jij je abonnement afnam heb je namelijk ook gewoon voor de 20 of 50 mbit snelheid getekend, en niet voor de 80mbit....
Die steden zijn deels test gebieden voor Ziggo om te kijken hoe de data stromen zich gaan verhouden met dergelijke snelle abonnementen....sohus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:12:
[...]
Een aantal steden heeft zelfs al 120mbit. Dus ze komen hun belofte perfect na. Buiten dat, als het technisch niet goed werkt willen jullie dan dat alles plat gaat for the sake of? Beetje kansloos.
Ben het wel eens met de stelling dat Ziggo wat beter zou mogen communiceren.
Dus als ik het goed begrijp zijn de klanten dom omdat ze erop vertrouwen niet voorgelogen te worden door Ziggo? In plaats van dat Ziggo er eerst technisch voor zorgt dat ze hun reclame praatjes kunnen waarmaken moet het tegenwoordig kennelijk maar normaal gevonden worden dat de sales afdeling van Ziggo, zoals gewoonlijk, van alles en nog wat verzint om klanten te winnen/te behouden zonder dat ze eerst uitzoeken of hun loze beloftes technisch wel haalbaar zijn. En als dit nu de eerste keer is dat Ziggo niet kan waarmaken wat ze beweert, dan kan je dit voorval misschien nog door de vingers zien. Het gaat echter keer op keer fout met de zaken die Ziggo introduceert wat alles zegt over het management van Ziggo en de minachting van klanten die er kennelijk door dat management op na gehouden wordt.Bullet NL schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:
Is dit nu niet een typies geval van ff terug lezen? er zijn genoeg verklaring geven waarom het er nog niet is.
Wanneer iemand z'n abonnement heeft afgesloten met in achtnemning dat hij per eind 09 de nieuwe snelheid zou hebben zijn ze gewoon een beetje dom geweest..... ze hebben namelijk nergens garanties gehad dat dit zo zou zijn. je tekent namelijk voor het gene wat men nu kan afgeven.... en niet anders.
De kabel is niet van elastiek. De capaciteit van de kabel is ook technisch beperkt. Als je in een wijk 5 klanten hebt met een 80 Mbps abonnement dan zal er in ieder geval minimaal 400 Mbps aan Internet downstream capaciteit moeten zijn wil je die klanten kunnen garanderen dat iedereen gelijktijdig die 80 Mbps kan halen. Met een continue capaciteit van 50 Mbps per internet downstream zal Ziggo dus voor die 5 klanten minimaal 8 downloadstreams moeten inzetten en om de belofte van 120 Mbps waar te kunnen maken voor die 5 klanten zullen er 12 internet downstreams beschikbaar moeten zijn in een wijk. Het zal dus nog een hele toer gaan worden voor Ziggo om die beloftes waar te kunnen gaan maken of Ziggo moet iedere Internet klant een tijdslot gaan geven dat deze dagelijks mag internetten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de benodigde capaciteit van de backbone om alle klanten in alle wijken van gelijktijdige downstream capaciteit te voorzien.Je weet bij kabel namelijk ook dat je deze snelheid ook daadwerlijk kan halen, dit in tegenstelling tot adsl..
In plaatsen die voorrang krijgen van Ziggo is sprake van initiatieven om de haalbaarheid van glasvezel te onderzoeken op basis van voldoende voorinschrijvingen door inwoners van die plaats. Ziggo hoopt zo dergelijk glasvezel initiatieven de kop in te drukken nog voordat deze van de grond komen en Ziggo dus te maken gaat krijgen met werkelijke concurrentie van een andere partij. Dat was mijns inziens ook het doel van de landelijke reclame campagne voor sneller internet van Ziggo, er voor zorgen dat klanten niet mee gaan doen aan glasvezel initiatieven.sohus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:12:
Een aantal steden heeft zelfs al 120mbit. Dus ze komen hun belofte perfect na. Buiten dat, als het technisch niet goed werkt willen jullie dan dat alles plat gaat for the sake of? Beetje kansloos.
Ben het wel eens met de stelling dat Ziggo wat beter zou mogen communiceren.
[Voor 3% gewijzigd door ArChie op 29-12-2009 12:50]
Ik quote mezelf maar even. Gebruikt niemand hier nog een vaste lijn ofzo of is het bij jullie wel allemaal helemaal ok?martdj schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:59:
Ik heb gisteren eindelijk eens een telefoon op mijn Ubee modem aangesloten en het viel me op dat de verbinding soms heel goed is en soms erg begint te hakkelen voor beide kanten alsof ie het qua bandbreedte net niet aan kan. Komt dit mensen bekend voor en is hier iets aan te doen? Voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus dat je kleine opbrekingen hoort in het geluid, waardoor een telefoongesprek plotseling heel vermoeiend wordt.
Dan heb jij zeker heel weinig radio of tv gekeken, want ze hebben het wel 1000 keer geroepen in diverse reclames dat we in de Herfst van dit jaar al 80mb hadden moeten hebben. Ineens besluit ziggo het alleen maar in testgebieden te doen, mede omdat daar glas aan het uitrollen is en ze bang zijn nieuwe klantjes te missen. De rest van nederland kan volgens ziggo de pot op, want ineens is het stil bij ziggo en verwacht dat niemand de komende maanden de toegezegde snelheid van 80mb gaat krijgen, laat staan die 120mbHetWonder schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:44:
[...]
[Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 29-12-2009 19:14]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De Ziggo site ondervindt zelf problemen dus daar kun je zelf niet iets aan doen. Soms kan ik wel inloggen, soms niet. Soms laadt de site niet eens, soms werkt alleen de login-module niet. Vaag gedoe, site zit slecht in elkaar.buddow schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:08:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de Ziggo site. Verder geen problemen met surfen. Irritant! Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik lees over meer mensen met dit probleem, maar geen suggesties tot oplossing.
[Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2009 21:48]
Anoniem: 207337
Welke browser gebruik je? Met IE7 en IE8 lukt 't me ook niet. Ik gebruik om daar in te loggen Chrome, dat werkt prima.buddow schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:08:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de Ziggo site. Verder geen problemen met surfen. Irritant! Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik lees over meer mensen met dit probleem, maar geen suggesties tot oplossing.
Anoniem: 310797
Met firefox ook geen problemen. IE 8 welAnoniem: 207337 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:04:
[...]
Welke browser gebruik je? Met IE7 en IE8 lukt 't me ook niet. Ik gebruik om daar in te loggen Chrome, dat werkt prima.
[Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-12-2009 21:40]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Omdat ik een brief heb gehad waarin ze zeggen dat ik het nieuwe modem nog niet heb aangesloten en dat ik de oude toch echt moet terugsturen.DyStiC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:17:
[...]
Waarom zou je daar eerst Ziggo voor moeten bellen, en houdt je hem niet gewoon?
Ik ken het fenomeen niet, ik heb wel eens last van lichte echo's, maar hakkelen, dat niet.martdj schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:43:
[...]
Ik quote mezelf maar even. Gebruikt niemand hier nog een vaste lijn ofzo of is het bij jullie wel allemaal helemaal ok?
Gewoon die oude modem houden doe ik ook. Ben te lui om hem op te sturen. En ik moest ook lang wachten op het nieuwe modem dus pak ik ze een klein beetje terug..oisyn schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:46:
[...]
Omdat ik een brief heb gehad waarin ze zeggen dat ik het nieuwe modem nog niet heb aangesloten en dat ik de oude toch echt moet terugsturen.
Ach, Ziggo heeft toch wel de langste adem.jaaoie17 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:19:
[...]
Gewoon die oude modem houden doe ik ook. Ben te lui om hem op te sturen. En ik moest ook lang wachten op het nieuwe modem dus pak ik ze een klein beetje terug.
Nee, nergens last van. Geluid is prima zonder hakkelen of andere storingen. Ik gebruik de Ziggo DECT telefoon (is eigenlijk een Siemens Gigaset met Ziggo logo). Ben je misschien gelijktijdig op volle snelheid aan het downloaden?martdj schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:43:
Gebruikt niemand hier nog een vaste lijn ofzo of is het bij jullie wel allemaal helemaal ok?
Waar staat dat dan van die 255 euro?Volkert schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:15:
[...]
Ach, Ziggo heeft toch wel de langste adem.
Je krijgt vanzelf rekeningen van 225 Euro met deurwaarderskosten erbovenop.
Downloaden en bellen zou geen invloed op elkaar moeten hebben. Ik heb dit paar jaar geleden gehad en toen bleek het vervangen van de AOP (doos waar de kabel binnenkomt) de boosdoener te zijn. Deze vervangen en problemen waren over.grun93 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:24:
[...]
Nee, nergens last van. Geluid is prima zonder hakkelen of andere storingen. Ik gebruik de Ziggo DECT telefoon (is eigenlijk een Siemens Gigaset met Ziggo logo). Ben je misschien gelijktijdig op volle snelheid aan het downloaden?
Hier ook, nieuwe klant met Ubee, was er ook eerst huiverig over na de verhalen hier, maar hij is superstabiel en retesnelnicxz schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:19:
[...]
Ik kom heel wisselende verhalen tegen over het Ubee modem. Zelf ben ik een nieuwe Ziggo klant, met een AiE-Extra pakket en een Ubee modem. Toen ik hem ontving baalde ik wel even, want met alle negatieve verhalen die te vinden zijn online had ik gehoopt op het Arris modem. Maar ik heb tot dusverre geen problemen, haal de max snelheid en de modem is stabiel.
Ik krijg zelf op basis van verhalen die ik tegenkom de indruk dat de problemen met de Ubee modems (en eigenlijk uberhaupt veel problemen met internet van Ziggo) regiogebonden zijn. Als dat zo is, biedt een firmware update niet noodzakelijkerwijs een oplossing, denk ik?
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
jamarcel23456 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:40:
28 december, nog 3 dagen voordat het 1 januari wordt.
Mogen we als ziggo gebruikers concluderen dat ziggo b.v zijn klanten gigantisch in de maling heeft genomen door te pretenderen in oneindige reclame spotjes en op de radio dat we nog dit jaar allemaal zouden genieten van 80mb download. Simpelweg in het plad (met en t) Nederlands noemen we dit de boel in de zeik nemen. En feitelijk roept dit om en giga actie om ziggo de beloofde snelheid af te dwingen of en gedeelte van het abonnementengeld te restitueren.
Toch en goed 2010 gewenst allemaal!
[Voor 8% gewijzigd door sohus op 30-12-2009 14:12]
Die Samsung iTV ontvanger hebben geen hardeschijf dus geen mogelijkheid tot opnemen van tv programma's.sohus schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:58:
Iets totaal anders:
Ik zie dat Ziggo nu Samsung interactieve ontvangers levert ipv. van de Cisco. Zijn die nu op ofzo? Lijkt er dan echt op dat ze de oude voorraad Cisco's aan het wegwerken waren.
Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."
Anoniem: 2479
Vind je het gek dat ziggo dit zelf aanbiedt? Enerzijds doen ze dit om er geld aan te verdienen (al valt dat best tegen, zo heel duur is het niet). Anderzijds wil je niet weten hoeveel mensen echt niets van internet en netwerken snappen maar wel zitten te zeuren dat ze maar 30Mbit/sec halen terwijl ze betalen voor 120Mbit/sec. (Wat die mensen dan met het duurste abonnement doen?? Geen idee maar je hebt altijd mensen die het snelste willen alleen omdat het het snelste is.)Anoniem: 225108 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:37:
Iemand al van service+ gelezen?
Nog meer inkomsten voor Ziggo!
Die mensen hebben groot gelijk: ze betalen er immers voor. Ik weet geen ruk van auto-techniek, maar als mijn (fictieve) Lamborghini niet de opgegeven 350km/h zou halen maar slechts 120km/h, dan zou ik ook gaan klagen.job schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:45:
Anderzijds wil je niet weten hoeveel mensen echt niets van internet en netwerken snappen maar wel zitten te zeuren dat ze maar 30Mbit/sec halen terwijl ze betalen voor 120Mbit/sec. (Wat die mensen dan met het duurste abonnement doen?? Geen idee maar je hebt altijd mensen die het snelste willen alleen omdat het het snelste is.)
Als jij er diesel ingooit terwijl het een benzine is, is het dan Lambo's schuld dat hij niet meer rijdt?BamSlam_ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:49:
[...]
Die mensen hebben groot gelijk: ze betalen er immers voor. Ik weet geen ruk van auto-techniek, maar als mijn (fictieve) Lamborghini niet de opgegeven 350km/h zou halen maar slechts 120km/h, dan zou ik ook gaan klagen.
Ze krijgen waarvoor ze betalen (120mbit tot het modem). Als ze er daarna zelf een 5 jaar oude router achter zetten dan is dat natuurlijk niet de schuld van ziggo.BamSlam_ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:49:
[...]
Die mensen hebben groot gelijk: ze betalen er immers voor. Ik weet geen ruk van auto-techniek, maar als mijn (fictieve) Lamborghini niet de opgegeven 350km/h zou halen maar slechts 120km/h, dan zou ik ook gaan klagen.
[Voor 16% gewijzigd door job op 30-12-2009 17:58]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details