• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Naast de humax 5050 maken we boven nog gebruik van die standaard samsung decoder.
Alleen dat ding gaat op zwart als je iets teveel zapt, meer mensen hier last van :?
(geluid blijf je wel horen en de samsung gaat pas weer beeld geven als het stroom eraf is geweest)
hjs schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:20:
Naast de humax 5050 maken we boven nog gebruik van die standaard samsung decoder.
Alleen dat ding gaat op zwart als je iets teveel zapt, meer mensen hier last van :?
(geluid blijf je wel horen en de samsung gaat pas weer beeld geven als het stroom eraf is geweest)
Mijn schoonouders hebben hier ook last van.

• roial_kohee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08-2020
hjs schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:20:
Ik heb er geen last van. Wel vind ik dat de Samsung onwijs slecht zapt.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 300 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:42:
[...]

Ziggo garandeert alleen de volle prik op de hoofdaansluiting voor analoge/digitale TV, de overige aansluitingen zijn kwalitatief gezien voor eigen rekening. Als je nu artifacts (blokken in beeld) hebt via de hoofdaansluiting dien je Ziggo dat te melden. Wel nadat je gekeken hebt of de coaxkabel nog in orde is, maar ik ga ervan uit dat zo is.

Dat je analoge signaal beter in orde is kan kloppen. Slecht analoog signaal vertaalt zich in ruis en als dat miniem is heb je er geen last van. Slecht signaal via een digitale decoder vertaalt zich in blokken in beeld. De eerste generatie standaard decoders (zilveren Samsung) hebben een hele krachtige ontvanger, de zwarte opvolger is ronduit puin als het signaal wat minder is. De Humax decoders zweven er tussen in met betrekking tot componentkwaliteit. Ik lees net dat jij een HD-decoder hebt, dus negeer het voorstaande. ;)

Gezien jouw problemen op de hoofdaansluiting (en het feit dat je zelf alles nagekeken hebt) is er maar één oplossing: Ziggo bellen. Zij zullen jou verplicht gratis een monteur moeten sturen, gezien het feit dat het niet jouw schuld is dat het signaal minder geworden is.

edit:
Kijk inderdaad nogmaals alle kabels even na voordat je gaat bellen. 90% Van de gevallen zijn te herleiden naar interne bekabelingsproblemen.
Het zijn nieuwe gegoten kabels alles nog maar 2 maanden oud, en splitters zijn ook 2 maanden oud.
Vreemde is dat het sinds donderdag (toen het begon met sneeuwen buiten) dus koud.
En binnen is niks veranderd dat is het rare ervan.

Zal zo eens kabels allemaal apart proberen, daarna 1 voor 1 aan elkaar te kopelen kijken wat dat voor beeld geeft. De lengte naar HD decoder is 5 meter en naar boven 10 en dan naar zolder ook 10, ga gewoon een en ander proberen. Lijkt alsof er gewoon minder spanning op staat. (lege baterijen dat idee) Kan je dat meten ?
Anoniem: 336219 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:32:
Waar is die 80 Mbit van Ziggo??

Ik hoor nog steeds een dame afgelopen zomer in een reclame van Ziggo zeggen nu downloaden tot 50Mbit/s en in het najaar tot 80 Mbit/s

Als deze er niet komt dit jaar buiten de 5 steden waar zogenaamd getest wordt is dit een misleidende reclame geweest en mag Ziggo daarover toch aangesproken worden

Ik vind dat als Ziggo dag in en dag uit reclame maakt van in het najaar tot 80 Mbit/s via radio en Tv en op de website om klanten te werven, dat Ziggo dit ook moet waarmaken..
Ik zou zeggen, vraag het Ziggo, de discussie hier over is al reeds uitgebreid aanbod gekomen.
Men heeft niets gedaan wat niet door de beugel zou kunnen. de 80Mbit gaat pas in 2010 komen.

Om nog even terug te komen op iedereen die met in achtneming van de aanstaande snelheidsverhoging een abonnement bij Ziggo heeft genomen.. Je tekend je contract altijd op basis van het gene wat Ziggo opdat moment aanbied, niet opbasis van wat komen gaat. Misleiding is een groot woord, ook omdat ze nog steeds aangeven dat het staat te gebeuren. Er zijn o.a. door problemen met modems vertragingen onstaan waardoor Ziggo heeft besloten om de geplande verhoging voor zich uit te plannen.

Iedereen die nu met Kassa, Radar of de Consumentenbond aan wil komen zetten wens ik veel succes....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:08
Bullet NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:40:
[...]

Ik zou zeggen, vraag het Ziggo, de discussie hier over is al reeds uitgebreid aanbod gekomen.
Men heeft niets gedaan wat niet door de beugel zou kunnen. de 80Mbit gaat pas in 2010 komen.
Beloven dat je in het najaar 80mbit geeft en dat niet doen, het is maar net wat je als niets verkeerd op wil schrijven.

Wanneer je een wijziging niet doorvoert om misschien goede redenen, zou je minstens iedereen een brief kunnen sturen.

En zeker de tariefsverhoging uitstellen tot het is doorgevoerd.

[Voor 17% gewijzigd door Kevinp op 21-12-2009 16:48]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat mensen ook vergeten is, dat als Ziggo beloofd om in het najaar van 2009 de snelheid naar 80mbit op te schroeven er genoeg mensen zijn die dat meenemen in hun beslissing om klant bij Ziggo te blijven of een nieuwe klant worden. Dat betekent dat ze dus niet naar een andere provider overstappen (of blijven) omdat ze te horen kregen dat de prijs/snelheid over een paar maandjes weer beter is bij Ziggo (ipv die andere provider). Als dan blijkt dat dit niet zo is, dan vind ik dat wel misleiding van consument eigenlijk.

Anoniem: 336219

[...]

Om nog even terug te komen op iedereen die met in achtneming van de aanstaande snelheidsverhoging een abonnement bij Ziggo heeft genomen.. Je tekend je contract altijd op basis van het gene wat Ziggo opdat moment aanbied, niet opbasis van wat komen gaat. Misleiding is een groot woord, ook omdat ze nog steeds aangeven dat het staat te gebeuren. Er zijn o.a. door problemen met modems vertragingen onstaan waardoor Ziggo heeft besloten om de geplande verhoging voor zich uit te plannen.

Iedereen die nu met Kassa, Radar of de Consumentenbond aan wil komen zetten wens ik veel succes....
Ik ben het totaal niet met je eens.

Het gaat erom dat ze iemand lekker maken met een verhoging die voor de meeste er voorlopig nog niet komt.
Dit is iemand een worst voor de mond houden en steeds beetje bij beetje wegtrekken als men er een hap van wilt nemen, dingen zeggen en dan niet doen (oude Casema praktijken)

Maak reclame van iets wat je hebt en beloof dan niet iets wat je dit jaar nog niet kan waarmaken.
Ik weet me nog een perbericht van G. Vos van Ziggo te herinneren over naar 100 Mbit te gaan rond de zomer van 2008 :+ dus om de geplande verhogingen voor zich uit te plannen zijn ze een ster in.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
Men heeft niets gedaan wat niet door de beugel zou kunnen.
Ben ik blij geen bekende van jou te zijn. Leuke reputatie zal je hebben, als je denkt beloftes te kunnen maken en ze vervolgens niet nakomt zonder daar melding van te doen.
In mijn wereld kan zoiets niet door de beugel. En het gekke is: Bij mij klanten, vrienden, familie ook niet. Maarja... Rare wereld waar ik in leef.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Kevinp schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:47:
[...]

Beloven dat je in het najaar 80mbit geeft en dat niet doen, het is maar net wat je als niets verkeerd op wil schrijven.

Wanneer je een wijziging niet doorvoert om misschien goede redenen, zou je minstens iedereen een brief kunnen sturen.

En zeker de tariefsverhoging uitstellen tot het is doorgevoerd.
De tariefs verhoging geld voor het TV deel van het abonnement, omdat een alles in 1 abonnement abonnees geen tv basis betaling, deze kosten wel in een A-I-1 abonnement zitten, heeft Ziggo doen besluiten om de abonnementen te verhogen. (A-I-1 en TV BASIS)

Staat dus los van internet

silmaril8 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:56:
Wat mensen ook vergeten is, dat als Ziggo beloofd om in het najaar van 2009 de snelheid naar 80mbit op te schroeven er genoeg mensen zijn die dat meenemen in hun beslissing om klant bij Ziggo te blijven of een nieuwe klant worden. Dat betekent dat ze dus niet naar een andere provider overstappen (of blijven) omdat ze te horen kregen dat de prijs/snelheid over een paar maandjes weer beter is bij Ziggo (ipv die andere provider). Als dan blijkt dat dit niet zo is, dan vind ik dat wel misleiding van consument eigenlijk.
Ik vindt het wel mee vallen, helemaal gezien de problemen die men in het netwerk heeft. Er zijn nog genoeg gebruikers die hun 50Mbit abonnement niet goed bij hun thuis krijgen.
En denk er hierbij ook aan dat dit niet alleen problemen zijn die door Ziggo worden veroorzaakt, computers, routers en veel al software keuzes of versies (antivirus ed) zijn van invloed.
Naast het bovenstaande de firmware problemen met de modems niet te vergeten.
Het is niet even simpel weg een aantal parameters veranderen en een gebruiker heeft een hogere snelheid... sec heel klein gezien voor één gebruiker misschien wel, maar ga maar eens na wat het alleen al aan bijvoorbeeld data verkeer zou kunnen gaat kosten bij een verdubbeling hier van.

Natuurlijk is dit bekend bij Ziggo, heb zelf echter liever dat iederen goed over gaat, ipv nu weer haast werk......
'
Ik weet namelijk bij zeker; de mensen die nu het hartst schreeuwen om de nieuwe snelheid zijn ook de eerste die iets roepen wanneer er iets fout gaat bij de verhoging.

p.s. Ziggo is al een het testen om gebruikers over te zetten naar 80Mbit..... men is dus al bezig, echter niet iedereen heeft het " geluk ".

Anoniem: 336219 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:25:
[...]

Ik ben het totaal niet met je eens.

Het gaat erom dat ze iemand lekker maken met een verhoging die voor de meeste er voorlopig nog niet komt.
Dit is iemand een worst voor de mond houden en steeds beetje bij beetje wegtrekken als men er een hap van wilt nemen, dingen zeggen en dan niet doen (oude Casema praktijken)

Maak reclame van iets wat je hebt en beloof dan niet iets wat je dit jaar nog niet kan waarmaken.
Ik weet me nog een perbericht van G. Vos van Ziggo te herinneren over naar 100 Mbit te gaan rond de zomer van 2008 :+ dus om de geplande verhogingen voor zich uit te plannen zijn ze een ster in.
Natuurlijk mag iederen die het wil het on eens met mij zijn....

Ziggo heeft zich deels verslikt in de upgrade, hadden ze van te voren niet zien aankomen, hebben ze nu dus last van. Ze kunnen het op dit moment nog niet waarmaken, bewust..... niemand heeft er iets aan om over te gaan op een hogere snelheid terwijl de betrouwbaarheid minder wordt...

Feit is dat de snelheden zijn aangekondigt, maar door technische onhebbelijkheiden nog niet kunnen worden uitgevoerd. Er is dus ook geen moetwil in het spel. Men heeft zich verkeken op de problemen met o.a. de modems.

Feit is dat ze wel de intentie hebben, inversteringen hebben gedaan, en het in de korte toekomst ook zullen waarmaken...

Neem dan een ADSL provider, een zeer groot percentage ADSL 20Mbit klanten halen deze snelheden nooit omdat ze gewoon wel te ver van de centrale afwonen. Elke provider maakt reclame met een 20mbit abonnement, ipv van een tot maximaal 20mbit...

Daarnaast wijst de praktijk uit dat in een normale situatie je de aangekocht snelheden bij een kabelprovider ook gewoon haalt...... dit in tegenstelling tot een ADSL toko....

TFHfony schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:32:
[...]

Ben ik blij geen bekende van jou te zijn. Leuke reputatie zal je hebben, als je denkt beloftes te kunnen maken en ze vervolgens niet nakomt zonder daar melding van te doen.
In mijn wereld kan zoiets niet door de beugel. En het gekke is: Bij mij klanten, vrienden, familie ook niet. Maarja... Rare wereld waar ik in leef.
Nu maak je het persoonlijk, ik voer inhoudelijk discussie, doe jij dit dan ook?

Ze hebben een toezegging gedaan, geen letterlijke belofte... Wanneer dit niet gehaalt kan worden door o.a. problemen die ik hier boven al heb geschreven, Ze de doelstelling nog steeds hebben dat ze de toegezegde snelheid willen gaan aanbieden. is er in mijn ogen niets aan de hand.

wettelijk heb je nergens recht op, misleiding is het denk ik ook niet, omdat Ziggo oprecht de doelstelling had de 80Mbit als alternatief voor o.a. glasvezel aantebieden eind dit jaar. Dit is niet gelukt, wil dus helemaal niet zeggen dat ze het niet of nooit niet gaan doen.

Bullet NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:59:
Feit is dat de snelheden zijn aangekondigt, maar door technische onhebbelijkheiden nog niet kunnen worden uitgevoerd. Er is dus ook geen moetwil in het spel. Men heeft zich verkeken op de problemen met o.a. de modems.
Technische onhebbelijkheden? CMTS'sen die niet geschikt zijn voor 80 Mbps en dus eerst vervangen zullen moeten worden noem ik geen technische onhebbelijkheden meer, maar gewoon planningsfouten. Ziggo maakt zichzelf keer op keer belachelijk door niet eerst de infrastructuur op orde te hebben voordat ze ergens reclame voor gaan maken. Het is zo eenvoudig, pas de infrastructuur aan en ga vervolgens reclame maken voor de nieuwe mogelijkheden. Dan maak je geen loze beloften.

Anoniem: 336219

Tja een toezegging of belofte, zolang ze op de ziggo site nog steeds door gaan met deze misleidende reclame
klik hierzo

"Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s." :?

terwijl Ziggo weet dat dit niet haalbaar is.
Als er een prijsverhoging komt dan wordt de site wel direct aangepast.
Bullet NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:06:
wettelijk heb je nergens recht op, misleiding is het denk ik ook niet, omdat Ziggo oprecht de doelstelling had de 80Mbit als alternatief voor o.a. glasvezel aantebieden eind dit jaar. Dit is niet gelukt, wil dus helemaal niet zeggen dat ze het niet of nooit niet gaan doen.
Dat is precies het probleem. Ziggo maakt reclame voor iets dat ze niet kunnen bieden in de hoop dat potentiele klanten niet kiezen voor glasvezel of ze geen klanten kwijtraken aan glasvezel. Met andere woorden, klanten voorliegen terwijl men heel goed weet dat ze dit nooit waar kunnen maken. Het is ook niet voor niets dat men alleen haast maakt om de infrastructuur op orde te krijgen in plaatsen waar ook glasvezel initiatieven gaande zijn.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31
FF een vraagje: hoe lang duurt het activeren van een smartcard normaal? Heb gisteravond m'n smarctard telefonisch geactiveerd (via internet kon niet omdat ik me niet aan kan melden op "mijn ziggo", ook zo fijn) en ik krijg nog steeds op alle kanalen behalve NL1 de melding dat ik een abo aan moet schaffen :(

Verder is het ook bij het bestellen flink misgegaan, heb een Alles-in-1 max besteld maar TV Z1 gekregen, maar dat gaan ze al rechtzetten. Hoop nu alleen niet dat het administratief zo'n puinzoon is dat er problemen ontstaan.

https://niels.nu

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Hydra schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:59:
FF een vraagje: hoe lang duurt het activeren van een smartcard normaal? Heb gisteravond m'n smarctard telefonisch geactiveerd
Ik weet niet hoe het met telefonisch zit maar toen het bij mij een paar dagen geleden op de website wel lukte was het in enkele minuten (!) voor elkaar omdat ik de decoder met kaart aan had staan.
Als de decoder uit staat schijnt het maximaal 45 minuten te duren.
Ik heb (een paar jaar geleden) wel eens telefonisch een mens aan de lijn gehad en die kon het toen ook in enkele minuten regelen.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-12-2022

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb het per telefoon gedaan en toen was het minuten werk. Was super geregeld.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nou ja, via de telefoon kan het wel snel gaan, maar je weet nooit 100% zeker of ze alles wel goed doen bij Ziggo. Dat is in ieder geval mijn ervaring:
1. Ze hadden mijn moeder voor bijna een jaar lang haar 2x abonnementsgeld laten betalen omdat ze mijn moeder een smartcard hadden aangesmeerd via de telefoon, maar hadden dit ingevoerd als een nieuwe klant. Dit kostte mij een paar maanden en 8 telefoontjes om dit voor 80% ongedaan te maken. De resterende 20% terugbetaling kon niet meer omdat het nu al te lang geleden was (en ze dit niet in het systeem konden zien) en ik moest dit maar via de aangetekende post doen...
2. Ikzelf had Ziggo Alles-in-1 Plus aangevraagd; ik wilde het per 1 december laten ingaan. De Ziggo-man had zelf nog de datum een aantal keren herhaald. Heel de bestelling/aanvraag was heel snel geregeld. Dat voelde heel fijn. Krijg ik later een brief thuisgestuurd dat mijn abonnement per 18 november zou ingaan.... Ben nu nog in dubio of ik hier nog tijd en energie in ga steken.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 21:18
@Nestor Ik vind het ook wel een beetje triest van Ziggo om te roep: najaar 80mbit, maar in de link van je staat "tot". Dan zijn in feite alle ADSL providers ook misleiders als jij het zo opvalt, want zij maken ook reclame 20mbit hoewel het feitelijk tot is. Je moet een upgrade ook niet zien dat je het perse moet krijgen, want je hebt een contract voor bv 20mbit of 50mbit dus je kunt niet eisen dat je in dit najaar 80mbit moet krijgen, want je krijgt al wat ze beloven. Namelijk "tot" 80mbit =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15

Pubbert

random gestoord

Weet iemand hoe secuur die datums zijn die Ziggo aanlevert qua nieuwe aansluitingen? Er staat bij ons via mijn ziggo tussen 22 en 27 december, maar 25/26/27 zal er natuurlijk geen post komen, ik haat wachten :P

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 21-12-2009 21:14]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 16:38

Quindor

Switching the universe....

An1mA schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:48:
@Nestor Ik vind het ook wel een beetje triest van Ziggo om te roep: najaar 80mbit, maar in de link van je staat "tot". Dan zijn in feite alle ADSL providers ook misleiders als jij het zo opvalt, want zij maken ook reclame 20mbit hoewel het feitelijk tot is. Je moet een upgrade ook niet zien dat je het perse moet krijgen, want je hebt een contract voor bv 20mbit of 50mbit dus je kunt niet eisen dat je in dit najaar 80mbit moet krijgen, want je krijgt al wat ze beloven. Namelijk "tot" 80mbit =)
Ben ik niet met je eens. Een ADSL provider zegt tot 20Mbit. Dat betekend dat je alles vanaf 0 tot 20Mbit kunt krijgen, wij technische personen weten dat dit is vanwege de afstand tot de centrale. Zit je op 50 meter van de centrale vandaan dan krijg je ook wel degelijk de 20Mbit. Dit heeft te maken met SNR (Signal Noise Ratio), verder weg = meer ruis, dus minder singaal.

Bij ziggo is het tot 50Mbit nu. Dat betekend dat als al jou zaken op orde zijn en de kabelafstand/SNR op orde is, je de 50Mbit ook moet kunnen halen. Adverteren ze met 80Mbit of 120Mbit, net als met ADSL, dan moet dit haalbaar zijn, als alles op orde is. Zo niet, dan is dit wel degelijk het probleem van Ziggo.

Reclame maken met tot 80Mbit in najaar 2009, dat betekend dat als alles op orde is, je de 80Mbit ook moet kunnen halen. Probleem is dus, wat is de bepalende factor bij kabel? Afstand? Naar mijn mening is dat het beste uit te drukken in de SNR (Signal Noise Ratio) van jou grond kabel aansluiting, dan wat anders.

Ik ben veel banger voor "liegende" concurrentie straks. Die gaan zeggen dat je met VDSL ook 100Mbit kunt halen. Jah, als je minder dan 200 meter van de centrale woont wellicht. Maar goed, dit zijn praktijken welke al jaren aan de gang zijn. De consument ziet geen verschil tussen 20Mbit glasvezel, ADSL, VDSL of kabel. Terwijl je met glasvezel het altijd haalt, met kabel het vrij zeker haalt (minder last van afstand, meer van de bekabeling, dus SNR) en met ADSL en VDSL het puur afhankelijk van de afstand (en deels bekabeling) of je het uberhaupt ooit kan halen.

My opinion of course.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

Anoniem: 58690

Bij 80 Mbit dan praat je over 10 MB/sec theoretisch, het is de vraag of menig server dit haalt en het verkeer op Internet dit toelaat, praktisch denk ik dat het bij 9,5 tot 9 maximaal is (ik denk dat 9,5 al heel optimistisch is).
Met de 50Mbit die ik nu heb is het maximale wat ik haal 5,8 MB/sec en ook dit wordt niet altijd constant vast gehouden.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 13:59
Wat is dat met mijn ziggo? Zowel Mijn Ziggo als de ziggo site kan ik sinds zondag niet openen.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Quindor

Quindor

BatmanHorizon schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:05:
Wat is dat met mijn ziggo? Zowel Mijn Ziggo als de ziggo site kan ik sinds zondag niet openen.
Bellen met ze. Mijn user en email is ook wel een "verdwenen".

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-03 23:37

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Weet iemand of als je bij Ziggo zit je ook automatisch een shell account heb?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45

TheVMaster

Moderator WOS
quartex schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:11:
Weet iemand of als je bij Ziggo zit je ook automatisch een shell account heb?
Een Shell account? Voor je webspace ofzo...lijkt me niet...het is Ziggo....niet XS4All

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
hetnet schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:07:
[...]

Het zijn nieuwe gegoten kabels alles nog maar 2 maanden oud, en splitters zijn ook 2 maanden oud.
Vreemde is dat het sinds donderdag (toen het begon met sneeuwen buiten) dus koud.
En binnen is niks veranderd dat is het rare ervan.

Zal zo eens kabels allemaal apart proberen, daarna 1 voor 1 aan elkaar te kopelen kijken wat dat voor beeld geeft. De lengte naar HD decoder is 5 meter en naar boven 10 en dan naar zolder ook 10, ga gewoon een en ander proberen. Lijkt alsof er gewoon minder spanning op staat. (lege baterijen dat idee) Kan je dat meten ?
Quote ff mezelf misschien heeft iemand anders ook iets aan deze info ;)

Vanmorgen ook nog internet storing erbij, gaat lekker zo , ff naar ziggo zelf gereden ( kon niet in modem komen ) ze zitten hier 2 km vandaan
Dacht ze weten wel hoe je dat doet, http://192.168.100.1, username: admin, password: motorola.
Maar nee dat konden ze me niet vertelen. Maar ja na ff uitleggen bleek er blokstoring te wezen vanaf donderdag met de eerste sneeuw :( En na 1 uurwachten was storing verholpen, alles werkte weer :) zelf de tv's als van oud's.
zo zie je maar weer je denkt het ligt aan je zelf ....... en blijkt het ergens anders aan te leggen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:59:
[...]
Neem dan een ADSL provider, een zeer groot percentage ADSL 20Mbit klanten halen deze snelheden nooit omdat ze gewoon wel te ver van de centrale afwonen. Elke provider maakt reclame met een 20mbit abonnement, ipv van een tot maximaal 20mbit...
Ik weet niet welke reclames jij ziet, maar elke ADSL reclame die ik zie en/of hoor maakt reclame met internet TOT 20 mb/s.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-03 23:37

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

TheVMaster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:48:
Een Shell account? Voor je webspace ofzo...lijkt me niet...het is Ziggo....niet XS4All
Meer voor ircII, maar inderdaad, net zoals xs4all vroeger (of mischien hebben ze dat nu nogsteeds) =]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Ik had twee weken een nieuw modem gehad (Ubee) wegens "nieuwe snelheden" (postcodegebied 3522, Utrecht), maar die waren er nog niet. Nog altijd het modem niet aangesloten (maar ook nog niet teruggestuurd), krijg ik opnieuw een brief dat ik het modem moet activeren zodat ik meteen gebruik kan maken van de nieuwe snelheid. Wat een stel lapswanzen zijn het ook, er is helemaal nog geen nieuwe snelheid.
Anoniem: 58690 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:26:
Bij 80 Mbit dan praat je over 10 MB/sec theoretisch, het is de vraag of menig server dit haalt en het verkeer op Internet dit toelaat, praktisch denk ik dat het bij 9,5 tot 9 maximaal is (ik denk dat 9,5 al heel optimistisch is).
Nee, bij Ziggo krijg je 80.000.000bit/sec. Dat is dus 10.000.000bytes/sec, en dat komt overeen met 9.536MB/s. En dit is de kale throughput van je lijn, overhead van de verschillende protocollen moet je er uiteraard nog vanaf trekken.
Met de 50Mbit die ik nu heb is het maximale wat ik haal 5,8 MB/sec
Zeer netjes, de kale throughput is 5.96MB/s, dus die 5.8 is in de praktijk ook wel het maximum haalbare. Ik haal met mijn 20mbit lijn ook gewoon strak 2.37MB/s binnen inclusief overhead (terwijl het maximum 2.38 MB/s is inclusief overhead)

[Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2009 15:36]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• GraveR
  • Laatst online: 26-11-2022
.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:26:
Ik had twee weken een nieuw modem gehad (Ubee) wegens "nieuwe snelheden" (postcodegebied 3522, Utrecht), maar die waren er nog niet. Nog altijd het modem niet aangesloten (maar ook nog niet teruggestuurd), krijg ik opnieuw een brief dat ik het modem moet activeren zodat ik meteen gebruik kan maken van de nieuwe snelheid. Wat een stel lapswanzen zijn het ook, er is helemaal nog geen nieuwe snelheid.
Sure? Dikke kans dat de nieuwe snelheid op het nieuwe modem geprovisioned is/wordt en niet op het oude, vandaar die brief?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40

vr6-only

Blub Blub

Als jij zo koppig bent en zo zelfverzekerd dat je het nieuwe modem niet aansluit omdat je huidige nog steeds op 20 Mbit zit, dan blijf je toch lekker wachten?

Een ding! Je kan wachten tot dat je een ons weegt. De nieuwe snelheid krijg je pas nadat je de Ubee hebt aangesloten en geactiveerd. Deze upgrade is niet zoals toen AiE klanten van 16 naar 20 Mbit gingen.

[Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 22-12-2009 18:16]

It ain't stupid if it works!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:43
Sluit hem aan en activeer hem ;) En warempel! Je hebt de nieuwe snelheid :D De oude modems gaan nooit verder dan 20mbit ;) De nieuwe Ubee's en die andere nieuwe wel! ;)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:06

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zie Utrecht en Ubee, dat gaat een connectie disco worden, oftewel, zeer waarschijnlijk blijft ie steeds wegvallen en mag je de modem resetten. Mocht dat niet zo zijn, kan je dat dan hier posten, je zou dan de eerste zijn die ik in Utrecht ken waar het wel goed werkt.

@onderbuurman: De fw update die vanaf september iedere keer de week erna uitgerold zou worden, maar waar niemand nog wat van gezien heeft, die update?

[Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-12-2009 21:01]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 22:23

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb ook zo'n Ubee modem ontvangen, ook Utrecht. Maar ik durf heb nog niet aan te sluiten door de hoeveelheid problemen die ik lees icm de Ubee modems. Daarnaast heb ik sterk m'n twijfels of in Utrecht daadwerkelijk al nieuwe snelheden gelden, aangezien ik hier nog niets over kan terug vinden, ook niet op ziggo gebruikers forum.
Ik wacht wel tot in januari als de nieuwe Ubee firmware uitkomt, op dit moment ga ik er qua stabiliteit zeker op achteruit.
Awsom schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:19:
Sluit hem aan en activeer hem ;) En warempel! Je hebt de nieuwe snelheid :D De oude modems gaan nooit verder dan 20mbit ;) De nieuwe Ubee's en die andere nieuwe wel! ;)
Geldt dat ook voor de upload snelheid? gaan die oude dan ook maar tot max. 3 Mbit?

[Voor 29% gewijzigd door DyStiC op 22-12-2009 20:25]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

GraveR schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:31:
[...]

Sure? Dikke kans dat de nieuwe snelheid op het nieuwe modem geprovisioned is/wordt en niet op het oude, vandaar die brief?
Ik heb die Ubee al eens aangesloten gehad, klapperende verbinding en niet meer dan 20 mbit
vr6-only schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:15:
Als jij zo koppig bent en zo zelfverzekerd dat je het nieuwe modem niet aansluit omdat je huidige nog steeds op 20 Mbit zit, dan blijf je toch lekker wachten?
Ik ben niet koppig, ik heb het al geprobeerd. Wellicht dat het inmiddels wel al werkt, dat zou natuurlijk best kunnen, maar iemand hier wist te vertellen dat Utrecht sowieso niet eerder dan 2010 over ging.

Ik heb hier ook nog niets gelezen over mensen in Utrecht die al over zijn. Frappant dat jullie het dan ineens wel beter lijken te weten :z

[Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2009 20:46]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:44:
[...]

Ik heb die Ubee al eens aangesloten gehad, klapperende verbinding en niet meer dan 20 mbit

[...]

Ik ben niet koppig, ik heb het al geprobeerd. Wellicht dat het inmiddels wel al werkt, dat zou natuurlijk best kunnen, maar iemand hier wist te vertellen dat Utrecht sowieso niet eerder dan 2010 over ging.

Ik heb hier ook nog niets gelezen over mensen in Utrecht die al over zijn. Frappant dat jullie het dan ineens wel beter lijken te weten :z
Normaal gesproken ga je over wanneer je het nieuwe modem aansluit, je hem activeerd en wannner ziggo een nieuw modem profiel in de modem laad.

dit laaste kan even duren, het wisseld tussen een paar minuten en een paar uur.....

ik zou zeggen, probeer het eens....

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

rally

Deyterra Consultancy

De tip van Bullet NL is heel belangrijk!

Mijn eerste modemwissel duurde 30 minuten. De tweede iets meer dan een uur voor mijn verbinding actief was.
Een beetje geduld is dus echt nodig!

http://www.deyterra.com

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:19
rally schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:45:
De tip van Bullet NL is heel belangrijk!

Mijn eerste modemwissel duurde 30 minuten. De tweede iets meer dan een uur voor mijn verbinding actief was.
Een beetje geduld is dus echt nodig!
Hmmm, en stel je hebt al een 'nieuw' modem aangesloten maar je zit nog op een 'oud' profiel?
Reset van in dit geval de Arris 702 zou helpen?
Zit in Enschede en nu zijn de verschillende personen in mijn wijk die ook het oude profiel hadden ook over op de nwe snelheden.

specs

• The Eagle
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kreeg laatst een mailtje van Ziggo dat ik binnenkort een nieuw modem zou ontvangen voor de nieuwe snelheden (zit Den Haag). Da's mooi, ben niet de enige die dat mailtje heeft gehad als ik dat zo lees :)

Wat me echter wel mag benieuwen: Ik heb een hele tijd terug wat problemen gehad. Werd toen prima opgelost, echter werd er voor de zekerheid wel een nieuw modem naar me opgestuurd. Daar had ik na 2x bellen en een maand of 2 nog niks van gezien, dus nog eens gebeld. men moest overleggen en zou me een nieuw modem sturen. Dat stond een week later op de stoep. Het was echter een volledig installatiepakket met splitters en UTP en de hele bende, en d'r zat een of andere brief van Z1 bij. En dat terwijl ik alles in 1 plus heb, ook volgens mijn ziggo enzo :) Ik heb nog niks omgezet, niks teruggestuurd. Ik zou het oude modem met de gele (heb dat nieuwe modem al een week of 4 liggen ofzo) en nog gewoon de lekker stabiele Surfboard in gebruik.

En toen kwam dus dat mailtje dat ik nog een modem krijg. Prima jongens, jullie sturen maar. Hoop dat ik dan wel een doos enzo krijg om de hele zooi terug te sturen. Want dat activeren moet volgens mij ook gewoon in het modem zelf met de gegevens die je destijd hebt gekregen bij je aansluiting, correct? Of krijg je die toegestuurd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Bullet NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:40:
[...]

Normaal gesproken ga je over wanneer je het nieuwe modem aansluit, je hem activeerd en wannner ziggo een nieuw modem profiel in de modem laad.

dit laaste kan even duren, het wisseld tussen een paar minuten en een paar uur.....

Zoals je in de post die je quote hebt kunnen lezen heb ik dat al eens geprobeerd. Utrecht is gewoon nog niet over. Nog *niemand* in deze Ziggo topic heeft al een snelheidsverhoging in Utrecht gemeld.

Loekie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:50:
[...]

Hmmm, en stel je hebt al een 'nieuw' modem aangesloten maar je zit nog op een 'oud' profiel?
Reset van in dit geval de Arris 702 zou helpen?
Zit in Enschede en nu zijn de verschillende personen in mijn wijk die ook het oude profiel hadden ook over op de nwe snelheden.
Je modem gaat pas werken wanneer er een profiel in is geladen.
Wanneer je wel een werkend modem hebt, maar nog op de "oude" snelheid zit komt dit door dat Ziggo je account nog niet heeft omgezet.

Dit gebeurd willekeurig, kan dus zijn dat je buurman omgezet is en jij nog niet...

The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:54:
En toen kwam dus dat mailtje dat ik nog een modem krijg. Prima jongens, jullie sturen maar. Hoop dat ik dan wel een doos enzo krijg om de hele zooi terug te sturen. Want dat activeren moet volgens mij ook gewoon in het modem zelf met de gegevens die je destijd hebt gekregen bij je aansluiting, correct? Of krijg je die toegestuurd?
Ja retour doos zit er bij als het goed is en je hebt inderdaad een activatie code nodig en die krijg je erbij als het goed is, anders even bellen en is het ook zo gepiept.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Nou, voor de grap maar even het Ubee modem aangesloten, maar dat is dus kut met peren. Hij connect wel, uploadlampje oranje en downloadlampje groen, maar dan gaat het voip lampje knipperen en daarna gaan alle lampjes weer uit (behalve stroom en LAN) en begint het weer van voor af aan 8)7

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Laat je modem dan ook eens met rust! Bij mij deed de Arris ook 40 min over om gereed te zijn! Aansluiten, knipper de knipper, klaar. Reboot. Lampen begonnen weer te knipperen en toen pas was het klaar. Router aangesloten, geactiveerd en voila!

Bij mijn buurman was het iets sneller, maar dan alsnog 25 a 30 min.

[Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 22-12-2009 22:33]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Echt, serieus, hoe kom je in hemelsnaam aan die kennis over wat ik wel en niet doe? Je loopt me hier te beleren terwijl je echt totaal geen idee hebt. Waarom zou ik mijn modem niet met rust laten dan? Wat denk je dat ik ermee aan het doen ben? Jongleren oid? Christ.

Ik zit al een half uur te wachten, en de vorige keer dat ik 'm aansloot werkte ie direct.

.edit: voor het geval je het nog niet snapte, ik ben momenteel aan het tetheren met m'n telefoon. Het is dus niet zo dat ik de Motorola er weer aan heb gehangen

[Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2009 22:41]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 12:58

freddyathlon

McLaren Mercedes 2021 ;)

Ik heb he-le-maal geen probleem met de Ubee.

Die kreeg ik in mijn nieuwe pakket, dus ik weet niet beter. Ben een nieuwe Ziggo-klant sinds afgelopen weekend.

Ik heb het AIE Plus abo, met 20Mb down. Volgens speedtest.net haal ik een 19.8. Best netjes dus denk ik.
Heb nog geen uitval gehad.

Enige waar ik niet tegen kan;

Inloggen op MijnZiggo werkt niet.

Apple iPhone 13 Pro  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 17:02

Wiebbe

<none />

No offense, maar hij heeft wel gelijk. Soms kan het modem het upstream/downstream kanaal niet vinden en dan reset hij steeds elke 1 a 2 minuten en pakt dan de volgende in de lijst. Als je pech hebt zit je dus onderaan en dan duurt het even :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

I know, ik reageerde op het "met rust laten", want dat slaat gewoon nergens op, want ik doe er verder niets mee :). Met m'n oude modem duurde het idd ook een uur. Maar wat ik vooral frappant vond is dat ie wel verbinding maakte, maar dan toch besloot die verbinding maar weer weg te gooien. De vorige keren bleef hij gewoon steeds knipperen op het downloadlampje, vandaar dat ik dacht dat het "anders" was. Als jij zegt dat het normaal is dan soit. Ik zie het wel, ik laat 'm zo wel even staan, ik ging toch al wat anders doen :)

[Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2009 22:47]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:37:
Echt, serieus, hoe kom je in hemelsnaam aan die kennis over wat ik wel en niet doe? Je loopt me hier te beleren terwijl je echt totaal geen idee hebt. Waarom zou ik mijn modem niet met rust laten dan? Wat denk je dat ik ermee aan het doen ben? Jongleren oid? Christ.

Ik zit al een half uur te wachten, en de vorige keer dat ik 'm aansloot werkte ie direct.

.edit: voor het geval je het nog niet snapte, ik ben momenteel aan het tetheren met m'n telefoon. Het is dus niet zo dat ik de Motorola er weer aan heb gehangen
Mijn glazen bol krijgt een wax job!

Excuses Uw koninklijke hoogheid!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Jeej hij doet het, net even geactiveerd.

Maar goed, volgens jullie kon de "nieuwe snelheid" ook nog even duren dus ik wacht het rustig even af :)

• Helsie
  • Niet online
Hier in Breda, 4826, nu geen tv én geen internet... Storinkje?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:31
Helsie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:28:
Hier in Breda, 4826, nu geen tv én geen internet... Storinkje?
Ik woon ook in Breda (4823), maar nergens last van gehad.

Althans, de snelheid van AIE-Extra schommelt in de piekuren, maar de stabiliteit is momenteel prima.

• Helsie
  • Niet online
Volkert schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:31:
[...]

Ik woon ook in Breda (4823), maar nergens last van gehad.

Althans, de snelheid van AIE-Extra schommelt in de piekuren, maar de stabiliteit is momenteel prima.
Bij ons nog steeds alles volledig plat. Maar volgens het bandje van de ziggo klantenservice moet het bekend zijn en in de loop van de ochtend opgelost zijn.

---
09:25: Internet werkt weer

[Voor 3% gewijzigd door Helsie op 23-12-2009 09:26]

Anoniem: 318093

Heeft iemand enig idee wanneer de snelheidsverhoging van het totaal pakket (telefonie, tv en internet) worden doorgevoerd, ergens rond januari toch? Alvast bedankt

• Wildfire
  • Laatst online: 22:07

Wildfire

Joy to the world!

Gisteren een foldertje in de bus gekregen... "Download station Tilburg", over het 120 Mbit/sec internet wat ze nu aanbieden hier. Ben benieuwd... heb via hun contactformulier wat vragen gesteld en als de antwoorden bevallen gaan we over. Dan is het exit TweakDSL...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03 08:27
.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:46:
I know, ik reageerde op het "met rust laten", want dat slaat gewoon nergens op, want ik doe er verder niets mee :). Met m'n oude modem duurde het idd ook een uur. Maar wat ik vooral frappant vond is dat ie wel verbinding maakte, maar dan toch besloot die verbinding maar weer weg te gooien. De vorige keren bleef hij gewoon steeds knipperen op het downloadlampje, vandaar dat ik dacht dat het "anders" was. Als jij zegt dat het normaal is dan soit. Ik zie het wel, ik laat 'm zo wel even staan, ik ging toch al wat anders doen :)
Ik heb ook vorige week het nieuwe modem aangesloten. En het aparte was, zoals ik ook al in een eerdere comment plaatste, dat het echt een paar uur duurde voordat hij goed werkte.
Eerst alles volgens de handleidingen gedaan etc. En toen ging hij zichzelf idd een paar keer resetten, af en toe bleef het downloadlampje oranje. Heb hem toen na een uur er weer keer uit gehaald omdat hij niks meer deed. Toen heeft hij hele avond nog af en toe gereset, maar sinds de volgende dag geen enkel probleem meer gehad.

kimi | iRacing Profiel

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 22:46
Maar al die mensen die zich door Ziggo voelen opgelicht omdat ze de nieuwe snelheden nog niet hebben... je kunt je contract toch per maand opzeggen? Waarom doen jullie dat dan niet gewoon? Dan had je dat moeten doen toen het winter werd, was er nog niks aan het handje. Voor die tijd betaalde je gewoon netjes voor de snelheid waar iedereen voor betaalde, en daarna wist je zelf ook al dat je de nieuwe snelheid nog niet zou hebben.

Tuurlijk zou ik het ook leuk vinden als ik straks 30mbit zou hebben, maar als ik eerlijk ben is 20mbit ook meer dan zat voor mij. Ik kom nog uit de tijd dat een mp3'tje downloaden met 3kbit per seconde ging en je Getright maar gebruikte om te voorkomen dat je download halverwege afbrak en je dure tikken kwijt was, om na 2 maanden een rekening van 1000 gulden te krijgen. 8)7

Veel belangrijker vind ik het dat ze m'n verbinding stabiel houden en iedereen pas overzetten op het moment dat ze er echt vertrouwen in hebben. Gelukkig lijken ze er inmiddels zelf ook zo over te denken, in tegenstelling tot het verleden, als ik de verhalen links en rechts zo lees.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:02
HvB83 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:44:

Veel belangrijker vind ik het dat ze m'n verbinding stabiel houden en iedereen pas overzetten op het moment dat ze er echt vertrouwen in hebben. Gelukkig lijken ze er inmiddels zelf ook zo over te denken, in tegenstelling tot het verleden, als ik de verhalen links en rechts zo lees.
Eensch.

Maar als ze dingen beloven moeten ze dat ook waar maken. En niet op terug komen.
Want belofte maakt schuld, en als het niet nagekomen wordt gaan mensen zeuren.

Maar ik heb ook liever een stabiele verbinding. En dat gaat tot op heden uitermate goed.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:29
HvB83 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:44:

QFT! Heb in juni Alles In Een Plus genomen hier in Tilburg. Toen nog 10 Mbit down maar inmiddels via 20Mbit naar 30Mbit gegaan! Mij hoor je niet klagen :)

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 22:46
madmaus schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:50:
[...]

Eensch.

Maar als ze dingen beloven moeten ze dat ook waar maken. En niet op terug komen.
Want belofte maakt schuld, en als het niet nagekomen wordt gaan mensen zeuren.

Maar ik heb ook liever een stabiele verbinding. En dat gaat tot op heden uitermate goed.
Ben ik ook met je eens, maar het is niet alsof ze je aan een jaarcontract hebben gehangen waar je nu onmogelijk meer onderuit kunt, dat is voor mij wel een belangrijk verschil. En het zullen procentueel gezien echt maar een paar tweakers zijn die echt hard zitten te springen om die 50mbit<. Realistisch gezien is dat voor Ziggo minder interessant, bovendien zijn er nu geen alternatieven beschikbaar voor de mensen die dat willen, dus ze hoeven ook niet bang te zijn dat ze ze als klant verliezen.

Het overgrote deel van de Ziggo-gebruikers zal vooral gewoon op elk moment van de dag gebruik willen maken van een betrouwbare internetverbinding om mee te surfen. En die kunnen wel op een adsl-aanbieder over op het moment dat ze de tabak van Ziggo hebben...

Wie is dan in dat geval belangrijker om tevreden te houden?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

vr6-only schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:15:
[...]

Een ding! Je kan wachten tot dat je een ons weegt. De nieuwe snelheid krijg je pas nadat je de Ubee hebt aangesloten en geactiveerd. Deze upgrade is niet zoals toen AiE klanten van 16 naar 20 Mbit gingen.
Awsom schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:19:
[...]

Bullet NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:40:
[...]

We zijn inmiddels alweer 14 uur verder

Nou poeh hee, wat een nieuwe snelheid zeg! ;)

Anoniem: 318093

Ik zit pas sinds kort bij ziggo(telefoon, internet en tv), heb ik dan ook recht op de snelheidsverhoging?
Zou iemand mij hierop antwoord kunnen geven

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Niemand heeft "recht", maar iedereen krijgt ze - de abo's gaan gewoon omhoog. In sommige gebieden meer dan anderen weliswaar, maar volgens mij geldt dat alleen voor de AiE-extra abo's die dan 120Mb krijgen ipv 80Mb om te concurreren met glasvezel in die gebieden.

[Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2009 13:12]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 15:35
Anoniem: 318093 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:09:
Ik zit pas sinds kort bij ziggo(telefoon, internet en tv), heb ik dan ook recht op de snelheidsverhoging?
Zou iemand mij hierop antwoord kunnen geven
jij niet, alle anderen krijgen wel een snelheids verhoging.. maar jij niet.. das het vervelende als je net lid bent...

... als je even doorgeeft welk abbo je hebt, welke snelheid je nu hebt kan iemand vast wel bepalen of je je nieuwe snelheid al hebt, heb je die nog niet, ... dan krijg je dat vanzelf.. ziggo maakt geen uitzonderingen voor één klant.. (wel voor groepen in bijv Amersfoort 120mbit ... )

wat .oisyn zegt dus :)
(note aan zelf: eerst refrehsen voordat je een reply post)

[Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 23-12-2009 13:20]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Sa1 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:19:
[...]
jij niet, alle anderen krijgen wel een snelheids verhoging.. maar jij niet.. das het vervelende als je net lid bent...
Nee, het zit anders. Ziggo leest hier mee, en alle klanten die vragen of zij ook de nieuwe snelheid krijgen geven ze expres die nieuwe snelheid niet, want ze wisten het immers niet dus rekenen ze er ook niet op.

Ach 2009 heeft nog 8 dagen dus dat gaan ze toch niet redden, of iedereen moet op 23:59 de nieuwe snelheid krijgen.
Zou wel een leuke stunt zijn, maar ik denk dat het toch echt Q1 2010 wordt om het ruim te nemen.

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
Mijn ouders hadden laatst wel een aaardige situatie:

Internet deed het niet zo goed, verbinding viel af en toe weg. Op een dag hadden ze zelfs helemaal geen verbinding meer. Ziggo gebeld, kwam er een mannetje langs. Die kijkt er zo eens naar, en kijkt ook naar het tv-signaal. Zegt: "de kwaliteit van het signaal is ook wel erg slecht, dit is niet zoals het hoort te zijn". Bleek dus dat ook de tv teveel ruisde. Hij naar de aansluitingen in het huis gekeken, maar die bleken helemaal goed te zijn. Na wat onderzoek bleek het aan de aansluiting voor aan de straat te liggen. Aansluitingkast aan straat moest opengemaakt worden, en de kabels vervangen, die waren namelijk helemaal rot.
Mijn ouders voelde het al aankomen. Reparatie kon weken gaan duren en ondertussen betaal je wel je abbo. Maar wat bleek? Na een paar dagen waren ze al aan de slag gegaan voor aan de straat, kabels vervangen en nu werkt alles weer als een trein.
Nou weet ik niet of Ziggo ook verantwoordelijk is voor het graven en vervangen van de kabels. Maar in ieder geval was het snel geregeld. Iets wat je vaak genoeg anders ziet, omdat de communicatie niet goed gaat.

Meevaller.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

.oisyn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:10:

[..]

...alleen voor de AiE-extra abo's die dan 120Mb krijgen ipv 80Mb om te concurreren met glasvezel in die gebieden.
Is dat echt om met glasvezel te concurreren? Dan vraag ik me af waarom in Tilburg 120 Mbit wordt aangeboden, aangezien er in Tilburg geen glasvezel is voor particulieren. Dat gaat nog jaren duren naar het schijnt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Wildfire schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:52:
[...]

Is dat echt om met glasvezel te concurreren? Dan vraag ik me af waarom in Tilburg 120 Mbit wordt aangeboden, aangezien er in Tilburg geen glasvezel is voor particulieren. Dat gaat nog jaren duren naar het schijnt.
Dat dacht ik dus ook al. Maar ik begrijp ook dat KPN in Tilburg geen VDSL gaat aanbieden. Dus misschien willen ze gewoon heel Tilburg naar de kabel overhalen voordat andere partijen de markt gaan betreden over twee jaar. Als je het een beetje goed doet heb je dan een loyaal klantenbestand.

Misschien sponsort de gemeente wel onder tafel ;)

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 07:02
sinds vandaag ligt alles helemaal plat bij ons (2731) ping is 14ms maar down en upload snelheden zijn om te huilen. telefoon werkt ook voor geen meter hapert als een malle, maar tv en radio zijn kraakhelder :s . We hebben de aansluitingen nog eens dubbel gecheckt en die zijn gewoon perfect. Toch maar weer is ziggo bellen :(

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
yorkick schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:11:
[...]

Ik heb ook vorige week het nieuwe modem aangesloten. En het aparte was, zoals ik ook al in een eerdere comment plaatste, dat het echt een paar uur duurde voordat hij goed werkte.
Eerst alles volgens de handleidingen gedaan etc. En toen ging hij zichzelf idd een paar keer resetten, af en toe bleef het downloadlampje oranje. Heb hem toen na een uur er weer keer uit gehaald omdat hij niks meer deed. Toen heeft hij hele avond nog af en toe gereset, maar sinds de volgende dag geen enkel probleem meer gehad.
Bijna idem, maar nu 2 dagen knipperen en resetten bleef hij het toch niet doen.
Na 45 minuten met de helpdesk te hebben gehangen bleek dat er een monteur voor moest komen.
2 Dagen later werd ik weer gebeld, het zou aan de firmware liggen, ze verwachten in februari een update te hebben... tot die tijd me oude vertrouwde Motorola....

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Anoniem: 239455

8 weken geleden AiE besteld.
Vandaag gebeld.. nog 4 a 6 weken te gaan voordat de bestelling gedaan kan worden omdat een foutieve opzegging van ITV hangt in het @#T%% systeem van Ziggo.
4-6 weken langer zonder internet.... :'(

Meerdere kennissen gaan al overstappen op Online ze zijn het bij Ziggo zat dat ze met Z2/Z3 genaaid worden qua prijs ( AiE is gewoon goedkoper EN sneller) en mijn siutatie doet bij hen het vertrouwen van Ziggo ook al niet goed.

Ziggo is heeft een enorm probleem met die samengeknoopte systemen ( helpdesk / klantenservice / regios etc etc)
Een administratie update duurt al ruim een week om alle systemen langs te gaan.

Ik snap werkelijk niet waar ze daar mee bezig zijn. Wel erg jammer dat ik de dupe wordt en zijn er niets aan lijken te kunnen doen dan steeds maar weer een update in het systeem en deze weken te laten lopen.

Hoe moeilijk is het... laat de IT afdeling het volgende doen en ik wordt blij |:(
Update KLANT set ITV='off' where ITV='on' and KLANT_NAME='victim'
Update KLANT set AIE='YES' where AIE='CANNOTDO' and KLANT_NAME='victim'

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239455 op 23-12-2009 14:42]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Anoniem: 239455 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:38:
8 weken geleden AiE besteld.
Vandaag gebeld.. nog 4 a 6 weken te gaan voordat de bestelling gedaan kan worden omdat een foutieve opzegging van ITV hangt in het @#T%% systeem van Ziggo.
4-6 weken langer zonder internet.... :'(
Je zou een maandje Het Net of een willekeurige andere provider zonder vast contract kunnen overwegen om de tijd te overbruggen.

Anoniem: 239455

.oisyn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:44:
[...]

Je zou een maandje Het Net of een willekeurige andere provider zonder vast contract kunnen overwegen om de tijd te overbruggen.
Ja ze beloofde me tijdig aangesloten te krijgen.... O-)
maar dat gaat ze dus niet lukken.
Zal vanavond eens kijken wat de alternatieven zijn zonder aan een (wurg) contract vast te zitten...

Tis echt afkicken zo zonder internet... vooral voor de vrouw ;)

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 239455 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:38:
Meerdere kennissen gaan al overstappen op Online ze zijn het bij Ziggo zat dat ze met Z2/Z3 genaaid worden qua prijs ( AiE is gewoon goedkoper EN sneller) en mijn siutatie doet bij hen het vertrouwen van Ziggo ook al niet goed.
Ik snap het niet helemaal. Als ze Z2/Z3 hebben is een upgrade naar AiP of AiE per de eerste van de volgende maand al door te voeren. Volgens mij zelfs per direct als je daarom vraagt.

Online is 20mbit/1mbit (me in de praktijk 10 - 13mbit/1mbit). Hoe kun je dat vergelijken met Ziggo? Het is misschien wel goedkoper. Maar met een Ziggo televisie abonnement zit je al weer aan +/- 40 EURO waardoor het helemaal zo voordelig niet meer is. Ik snap dat je gefrustreerd bent maar ik zie de link niet met genaaid worden. Ziggo wil gewoon graag abonees naar alles-in-1 hebben. Net als alle andere providers.

Anoniem: 142768

kw_nl schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:35:
[...]

Bijna idem, maar nu 2 dagen knipperen en resetten bleef hij het toch niet doen.
Na 45 minuten met de helpdesk te hebben gehangen bleek dat er een monteur voor moest komen.
2 Dagen later werd ik weer gebeld, het zou aan de firmware liggen, ze verwachten in februari een update te hebben... tot die tijd me oude vertrouwde Motorola....
Ter info....:

Ik heb in okt de Ubee modem ontvangen ivm een nieuwe snelheid die toegepast zou worden. Tot een week geleden heb ik weinig problemen gehad, wel af en toe de modem een resetje moeten geven...

Vorig week kreeg ik opeens geen verbinding meer. Dus de helpdesk gebeld en nadat de standaard antwoorden werden gegeven bleek dat ik mijn netwerkkaart op 100Mbit-half duplex moest instellen. 8)7
Dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.

Wat blijkt nou is dat er een probleem bestaat met de firmware en deze zou +/- 7 jan worden geinstalleerd. Daarmee zou de problemen mbt verbinding worden opgelost.
Helaas heb ik de oude Motorola niet meer....iemand die eentje overheeft?.. O-)

We wachten het af..... :o

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 142768 op 23-12-2009 17:34]

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:09
.oisyn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:13:
[...]

Zoals je in de post die je quote hebt kunnen lezen heb ik dat al eens geprobeerd. Utrecht is gewoon nog niet over. Nog *niemand* in deze Ziggo topic heeft al een snelheidsverhoging in Utrecht gemeld.
Nee inderdaad. Hier (3552) nieuwe Ubee-modem aangesloten, maar niks geen nieuwe hogere snelheid. Dus voor degenen die zeggen: "Sluit je nieuwe modem nou aan, dan heb je gelijk de nieuwe snelheid!" (incl. Ziggo zelf), dit is incorrect. Maar we zien wel wanneer we hier worden gewijzigd.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS115 + WD30EXRZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.2_4 ; Sony Xperia XZ1 ; Mazda 323

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44

dbzfan

Nee.

Ziggo Z3 nu in tiburg maar 500 kbs :(

WEBsel schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:51:
[...]

Nee inderdaad. Hier (3552) nieuwe Ubee-modem aangesloten, maar niks geen nieuwe hogere snelheid. Dus voor degenen die zeggen: "Sluit je nieuwe modem nou aan, dan heb je gelijk de nieuwe snelheid!" (incl. Ziggo zelf), dit is incorrect. Maar we zien wel wanneer we hier worden gewijzigd.
Weet je zeker dat je op 4 streams Docsis 3 draait i.p.v. 1 stream Docsis 2 ?
Ik was bij een maat van mij en had ook een upgrade naar AIE gedaan vanaf AIP, maar zijn modem stond vrolijk op 1 stream Docsis 2.

Overigens schijnt nummer 1200 nu te werken om direct de helpdesk aan de lijn te krijgen, alsin gratis bellen ernaar als je modem online is natuurlijk :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik heb een vermoeden dat mijn Ziggo modem stuk is. Het is een Arris CM450B.

Het probleem is dat ik regelmatig disconnect, dit kan ik zien op bv. IRC en DU meter. Eerste verdachten waren mijn netwerkkaart en de kabel, deze heb ik beide vervangen, maar dit maakt geen verschil. Ik heb geen router dus het enige waar het nog aan kan liggen is mijn eigen PC (voorheen nooit problemen gehad, waarom nu dan wel?), de modem of de bekabeling naar buiten toe.

Als ik disconnect dan komt er in de log te staan:
De IP-adreslease 82.73.89.151 voor de netwerkkaart met netwerkadres 00160A1C4F2F is geweigerd door de DHCP-server 192.168.100.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
met meteen daarna
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00160A1C4F2F. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
en afsluitend
Uw computer heeft de lease verloren van het IP-adres 192.168.100.2 op de netwerkkaart met netwerkadres 00160A1C4F2F.
Op het moment dat ik disconnect dan knipperen het Power en Online lampje op de modem. Daarna gaat Online uit en blijft Power knipperen, tot het modem weer online komt. In normale werking knipperen de Ethernet, Cable lichtjes en zijn Power en Online gewoon aan.

Uit de manual haal ik dat het modem zichzelf opstart als het Powerlichtje knippert. Het lijkt erop dat het modem besluit om zichzelf te resetten eens in de zoveel tijd. Het probleem lijkt trouwens vaker voor te komen als ik veel connecties open heb, bv met bittorrent (zelfs cappen op ~150 connecties maakt geen verschil).

Op dit punt heb ik alles uitgesloten wat ik uit kan sluiten haast. Hebben andere mensen vergelijkbare problemen gehad? Naast het modem weet ik niet zo goed wat ik verder moet verdenken of wat ik zelf kan doen om het op te lossen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:32
dbzfan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:05:
Ziggo Z3 nu in tiburg maar 500 kbs :(
Dat komt waarschijnlijk omdat ik met 10,2 MBps aan het downloaden was >:)

Tot nu toe nog erg tevreden met mijn AIEE met UBEE modem. Geen disconnects of lags, even afkloppen dus.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Anoniem: 336769

Ik ben van plan om AIE plus aan te schaffen,
ik wil daarbij ook draadloos internetten.
moet ik dan het draadloos modem van ziggo erbij nemen of kan ik ook gewoon een accespoint kopen, want ik vind 100 euro wel erg duur.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 336769 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:13:
moet ik dan het draadloos modem van ziggo erbij nemen of kan ik ook gewoon een accespoint kopen, want ik vind 100 euro wel erg duur.
Je moet niets, koop een leuke wireless-router ergens en je zit geramd, ben je voor 30/40 Euro klaar.

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
Anoniem: 336769 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:13:
Je MOET dan wel een Wireless-N router kopen, naja lijkt me het verstandigst. Als je een wireless-G koopt dan haal je niet het maximaalste uit je abo met draadloos.

edit:
oeps ik dacht dat je AIE extra bedoelde :X Met plus kan je wel een Wireless-G kopen maja je moet altijd aan de toekomst denken he :P

[Voor 12% gewijzigd door Negaiido op 24-12-2009 12:23]

Anoniem: 336769

Negaiido schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:22:
[...]

Je MOET dan wel een Wireless-N router kopen, naja lijkt me het verstandigst. Als je een wireless-G koopt dan haal je niet het maximaalste uit je abo met draadloos.

edit:
oeps ik dacht dat je AIE extra bedoelde :X
maar het kan dus wel?,

en wat voor 1 zouden jullie mij dan aanraden? 8)7

• The Eagle
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 336769 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:24:
[...]

maar het kan dus wel?,

en wat voor 1 zouden jullie mij dan aanraden? 8)7
Welkom op GoT :Y)
Doe zelf even wat zoekwerk voor je zoiets vraagt, lijkt me meer dan genoeg over te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JJJ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:44:
Ik heb een vermoeden dat mijn Ziggo modem stuk is. Het is een Arris CM450B.

Het probleem is dat ik regelmatig disconnect, dit kan ik zien op bv. IRC en DU meter. Eerste verdachten waren mijn netwerkkaart en de kabel, deze heb ik beide vervangen, maar dit maakt geen verschil. Ik heb geen router dus het enige waar het nog aan kan liggen is mijn eigen PC (voorheen nooit problemen gehad, waarom nu dan wel?), de modem of de bekabeling naar buiten toe.
Als je hetzelfde probleem (nou ja, dezelfde oorzaak) hebt als ik had, dan kan je modem de snelheidsverhoging niet aan. Bij mij kreeg ik toen disconnects bij boven de 1MBps downloadsnelheid.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik krijg een brief binnen van Ziggo ter bevestiging van de activatie van mijn smartcard voor digitale televisie...
Ik heb echter helemaal niks bij ze besteld en gebruik al jaren gewoon analoge televisie zonder problemen.

Dus bellen met de helpdesk en ze daar proberen te overtuigen dat ik dat toch echt niet geweest ben. Uiteindelijk hebben ze gewoon gekozen voor de optie "gratis annuleren binnen 7 dagen". Mij ook prima, ware het dat dat het nummer van ziggo niet gratis is :). Enfin, nu maar hopen dat ik straks niet moet betalen voor dingen die ik niet heb aangevraagd en die ik niet wil.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:08
Een router wireless die ook >30 mibt (wat je met AIE+ krijgt) aankan is al snel 100 euro of meer. Als ziggo garandeert (vragen) dat jij met die tot laten we zeggen 50mbit snelheid aankan dan is het geen onaardige prijs.

Maar je kan makkelijk zelf een goede/betere router kopen. Zonder dat je aan dat ziggo spul vast zit.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Als wireless niet echt per se nodig is, dan zou je ook eens naar een bedraade router kunnen kijken en ietwat meer moeite doen om een paar kabels naar je pc te leiden en dat is een stuk veiliger en goedkoper.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 22:45
Raven schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:28:
[...]

Als je hetzelfde probleem (nou ja, dezelfde oorzaak) hebt als ik had, dan kan je modem de snelheidsverhoging niet aan. Bij mij kreeg ik toen disconnects bij boven de 1MBps downloadsnelheid.
hmm vaag

[Voor 32% gewijzigd door taz3d_nl op 24-12-2009 20:19]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 22:45
The Eagle schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:54:
[...]

Welkom op GoT :Y)
Doe zelf even wat zoekwerk voor je zoiets vraagt, lijkt me meer dan genoeg over te vinden :)
Doe niet zo moeilijk 8)

Goede wireless N routers zijn :

1. D-Link Dir-855 ( redelijke support van D-Link maar open source firmware niet mogelijk )
2. Netgear WNR3700 ( open source firmware voor als je wat wil uitproberen )

Uiteraard zijn er veel meer N routers maar deze presteren het best op de 5ghz range.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag een mailtje dat ze playboy channel eruit gaan gooien (totaal pakket) en Dusk daarvoor in de plaats gaan doen. Ben benieuwd of die nu wel leuke porno is, die andere 2 zenders zijn wel erg recht op en neer en constant een herhaling van dezelfde handelingen ;(

[Voor 11% gewijzigd door hjs op 24-12-2009 23:05]

• Quindor

Quindor

taz3d_nl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:20:
[...]

Doe niet zo moeilijk 8)

Goede wireless N routers zijn :

1. D-Link Dir-855 ( redelijke support van D-Link maar open source firmware niet mogelijk )
2. Netgear WNR3700 ( open source firmware voor als je wat wil uitproberen )

Uiteraard zijn er veel meer N routers maar deze presteren het best op de 5ghz range.
No offence, maar volgens mij kan een Netgear WNR3700 niet veel met open source firmware? Althans, in de lijst van dd-wrt komt ie niet voor, en als de je WNDR3700 bedoelt is deze expleciet NIET gesupport.... (en gaat het ook niet worden)

Wellicht bedoelde je de WNR3500L?

Let hier heel erg goed op, juist rivisie, etc. etc. Controleer ook altijd het forum over wellicht bekende problemen met het model, etc.

Op dit moment kom ik maar op enkele routers uit, en naar gelang behoefte zijn dat:

Linksys 160N (Single radio, 2.4Ghz, geen Gbit, geen 5Ghz, geen USB)
Linksys 320N (Gbit, Single Radio 2.4 of 5Ghz, geen USB)
Linksys 610N (Gbit, Dual Radio 2.4Ghz + 5Ghz, USB)

Zo heb je een beetje keuze in wat je wenst. Overal hangt een prijskaatje aan natuurlijk. Als je er eentje gaat kopen, controleer via de dd-wrt database link goed welke revisie wel of niet werkt en lees ook wat threads in het forum door. Neem dingen wel met een korreltje zout omdat vaak alleen mensen posten welke problemen hebben. Volgens mij is voor alleen nu een aardig stabiele dd-wrt build te vinden.

Verder is een handige site om te bekijken of de router de gewenste snelheid kan leveren smallnetbuilders. Deze hebben test grafieken voor wat een router van WAN -> LAN kan leveren en wat je van WiFi mag vewachten, etc. etc. Hier kun je dus zien als je 120Mbit ziggo hebt, of je dat daadwerkelijk ook bij een PC gaat krijgen.

Want heb je bijvoorbeeld nog een WRT54G van linksys, een heel populair product in die tijd. Afhankelijk van de versie deze kan niet meer dan 25Mbit routeren, dus die is straks al te traag voor plus (welke 30Mbit krijgt). Let hier dus ook goed op. Overigens kan de nieuwste versie, de WRTL54GL ongeveer 50Mbit routeren. Controleer zelf je eigen versie in de lijst.

De keuze welke hangt sterk af van je wensen, zoals de tabel laat zien. Ik heb graag een 610N, vanwege dual band en Gbit en voldoende routing speed. Mijn PDA kan geen N maar alleen G, maar mijn laptop weer, wel, etc. etc.

Zelf weinig ervaring met andere merken routers, maar uiteindelijk bestaat het uit praktisch dezelfde onderdelen intern, met alleen andere software erop. En aangezien ik al zo'n 5 jaar DD-wrt gebruik, wens ik *nooit meer* anders, wat een bagger software hebben de meeste stock routers..... Met DD-wrt maakt het doosje en merk dus niet meer zoveel uit, want dan heb je altijd goede software.

En denk als dingen zoals printers en disken via een USB poort, of wat ik elke dag gebruik, OpenVPN op je router, zodat je met je laptop of PC ten alle tijden je volledige thuis netwerk kan benaderen, waar geen extra server voor hoeft te draaien, etc. Via de webinterface of de OpenVPN link een magic packet versturen en de pc welke je wenst te gebruiken word wakker en kun je overnemen. Ideaal.

Veel keuzes, maar hopelijk is het zo wat overzichtelijker voor de mensen. In dit topic is ook nog een draytek model voorbij gekomen. Ook absoluut een robuust en goed apparaat, maar helaas wel een stukje duurder. Maar in het verleden goede ervaring met draytek.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 18:23
hjs schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:05:
Vandaag een mailtje dat ze playboy channel eruit gaan gooien (totaal pakket) en Dusk daarvoor in de plaats gaan doen. Ben benieuwd of die nu wel leuke porno is, die andere 2 zenders zijn wel erg recht op en neer en constant een herhaling van dezelfde handelingen ;(
Meer achtergrond over Dusk:
http://dutchmedia.nl/blog/?p=1579
http://www.medianed.com/2...usk-erotiek-voor-vrouwen/

Als ik het zo lees zal het mogelijk meer aan jouw wensen voldoen... (en wellicht ook de mijne)...

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 09:54
Vandaag de nieuwe modem (ubee) binnen gekregen. Zonder dat ik hier van op de hoogte was gebracht en heb hem maar geïnstalleerd, want mijn motorola modem kon al niet al te best meer omgaan met de snelheidsverhoging en telefoon gesprekken vielen constant weg. Toen ik las dat het wel tot 30 minuten kon duren baalde ik wel een beetje, maar tot mijn verbazing was ik binnen 10 minuten klaar en alles opgeruimd. Zelfs geen problemen gehad met mijn draadloze router van D-link (DIR-635 (hardware version 1A=geen firmware upgrades meer kunnen vinden)).
Na speedtest.net te hebben gedaan (waar ik nu dus wel mijn snelheid haal) en een aantal telefoongesprekken te hebben gevoerd ben ik er eigenlijk wel tevreden over. Ik merk het verschil dus wel.
Hopelijk blijft hij het ook zo doen :+

[Voor 9% gewijzigd door masterbas op 25-12-2009 00:07]

• jaaoie17
  • Laatst online: 21-03 11:13
hjs schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:05:
Playboy kun je toch geen porno noemen.
Pagina: 1 2 3 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee