Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
**proest***TFHfony schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:11:
[...]
Aha.. Dus eigenlijk zeg je hier dat je je huiswerk niet goed gedaan hebt en er nu pas achter komt dat Ziggo een modem levert en geen router? Of ken je het verschil niet tussen een modem en een router?
Anyway: Ziggo heeft dus niets fout gedaan, jij hebt iets aangeschaft zonder je er in te verdiepen wat je nu hebt gekocht. Onderzoeksplicht?
Ohw.. wacht.. Een Apple fan zie ik![]()
Dan is het ook wel een beetje te verwachten
![]()
![]()
Misschien maar eens een mooie Airport Extreme kopen dan? Misschien wel even jezelf in de materie verdiepen op voorhand...
+1
Onder de grote rots, naast die kleine
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. OBN levert een analoog en digitaal (DVB-C) TV signaal via dat stukje coax. Alle andere diensten (Internet, IP-TV) gaan niet via dat stukje coax.Dawn schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:37:
Hoewel OBN idd een glasvezelaanbieder is is het stukje kabel binnen in huis nog steeds coax (het modem hangt ongeveer 3m van me vandaan).
Verder nog een andere vraag; kan ik ook een andere draadloze router gebruiken dan dat ding van Ziggo?
Jazeker. In principe kan je elke router gebruiken die je wilt. Let alleen wel op dat je een router uitzoekt die een WAN -> LAN snelheid heeft die hoog genoeg is. Puur kijken of het een 100mbit / 1gbit poort is, is niet voldoende.oetger schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:22:
Het is dus afwachten wat de snelheid zal zijn op mijn adres. Toevallig iemand hier met mijn postcode 4823BE ??
Verder nog een andere vraag; kan ik ook een andere draadloze router gebruiken dan dat ding van Ziggo?
Kijk hier eens rond:
http://www.smallnetbuilder.com/
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zucht... https://www.ziggo.nl/#hel.../faq/376/wat-is-een-modemVerwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:08:
Vandaag laten installeren door een monteur, alles leuk en aardig... 1 Computer getest door hem even rechtstreeks aangesloten te hebben. Daarna de 16 poorts switch op het modem aangesloten, en geen enkele PC internet... Blijkt dat het ***modem maximaal 1 IP Adres kan uitgeven, als ze dat er nou ff bij zetten... Heb Ziggo nog geen dag en ben er nu al klaar mee.En nu kan ik ook nog geen poorten forwarden, moet niet gekker worden!
[ Voor 6% gewijzigd door Gene op 22-12-2010 07:51 ]
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Uhm, als je mensen terecht wilt wijzen moet je wel zorgen dat je zelf het verschil weet tussen een router en een switch.Gene schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:29:
Dan laat je de switch toch de dns uitgeven. Ik snap de commotie niet. Poorten forwarden idem dito. Inderdaad DIEPE ZUCHT.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
http://www.deyterra.com
De ons bellende partij verneemt vervolgens dat de verbinding is verbroken en belt opnieuw. Als we dan opnieuw opnemen gaat het wel zoals hoort.
Iemand een idee?
Verwijderd
Allebei de lampjes knipperen op het modem maar internet werkt perfect
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 20:23 ]
Verwijderd

Volgens mij is er weer wat brak ergens op het Ziggo netwerk
edit: half uurtje later is weer alles normaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:57 ]
Zolang surfen fatsoenlijk gaat, ga ik me niet meer eraan ergeren.
It ain't stupid if it works!
Het resultaat van die actie van deze Ziggo monteur is dat het gros van de digitale TV Transport Streams nu tenminste weer storingsvrij te ontvangen is. Alleen de Transport Streams op de drie hoogste frequenties (762.75, 794.75 en 826.75 MHz) vertonen nog wat verhoogde BER waarden, maar zijn nu tenminste weer te bekijken. Het 3D-demokanaal zag er aan het begin van de week bijvoorbeeld nog als volgt uit, terwijl ik nu weer nagenoeg storingsvrij beeld heb:

Toch jammer dat je als klant eerst kwaad moet worden en bij het Ziggo management moet aankaarten dat het belachelijk is dat klantenservice verzonnen reacties retour stuurt op storingsmeldingen via hun contactformulier. In plaats van de werkzaamheden als afgerond te melden op de website had Ziggo er ook voor kunnen kiezen om via de website te melden dat de werkzaamheden voorlopig door de weersomstandigheden niet uitgevoerd kunnen worden en dat het bekend is dat er daardoor klanten zijn die te maken hebben met een verstoorde ontvangst op diverse kanalen. Dan weet ik als klant tenminste dat ik nog even geduld moet hebben, maar dat het bij Ziggo bekend is dat er problemen zijn en er gewerkt wordt aan een oplossing. Dat had ook een hoop gedoe gescheeld. Het is mij ook een raadsel waarom klantenservice niet weet wat de status van onderhoudswerkzaamheden is zodat ze klanten gewoon de juiste informatie kunnen verstrekken als klanten problemen melden? Dan hoeven ze ook niets te verzinnen.
Maar goed, nu maar hopen dat na een witte kerst de vorst een beetje snel uit de grond is zodat Ziggo in mijn wijk het onderhoud echt kan afronden en ik hopelijk weer voor lange tijd van storingen verlost ben.
Nee, internet en TV zitten op gescheiden frequentiebanden. Dat heeft dus geen invloed op elkaar.Awoodentree schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:02:
Hier in Houten is er nu een actie dat je een digitale ontvanger voor maar 39,95 kan bestellen, inclusief Smartcard. Er schijnt dat er aan de kosten van het analoge abonnement niks veranderd. Maar mijn vraag is het volgende: Stel dat wij dat kastje nou bestellen en aansluiten op 1 tv, het maximum, gaat onze internet aansluiting er dan onder lijden? Dus als de tv met dat kastje aanstaat dat de internet verbinding trager word? Nu is de max. download snelheid namelijk maar 550Kb per seconde. Dat is erg traag, maar glasvezel heeft nog wat kinderziektes.
Dat wordt een hele vervelende welles-nietes discussie die ik eind 2009 ook 3 maanden lang gehad heb, en uiteindelijk gebeurt er niets waarmee je verder kunt. Monteur 2x geweest en ook met een ander Ubee modem bleef het een vastloop-drama en ging het op een gegeven moment ten koste van mijn nachtrust.jvdgeest schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:56:
Ziggo even gebeld, en de helpdeskmedewerker wil eerst dat wordt uitgesloten dat het niet aan de draadloze router ligt voordat een monteur er op af komt. Ik heb in dit topic gezocht naar soortgelijke problemen, maar kan dit moeilijk vinden. Het kan toch moeilijk aan de router liggen als ik alleen de modem telkens moet resetten?
Ik heb de cirkel toen doorbroken door voor 25 Euro een Arris TM702B op Marktplaats te kopen, want van Ziggo krijg je hem niet.
Sindsdien, inmiddels een jaar, helemaal geen problemen meer en slaap ik 's nachts heerlijk ...
... Je kunt de router er toch gewoon even tussenuit halen? De service van Ziggo is erg slecht, maar in dit geval hebben ze wel gelijk. Elimineer eerst maar eens systematisch alle andere mogelijkheden. Het kan bijvoorbeeld prima zijn dat de router z'n WAN IP kwijt raakt vanwege een bug en dat een modem-reset weer een DHCP lease triggert.jvdgeest schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:56:
We hebben sinds 2,5 week het Alles-in-1-pakket van Ziggo. Ik heb deze router op de modem van Ziggo aangesloten: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Probleem is dat de modem van Ziggo meerdere keren per dag crasht, ook midden in de nacht wanneer er helemaal niet gebruik van wordt gemaakt. Ziggo even gebeld, en de helpdeskmedewerker wil eerst dat wordt uitgesloten dat het niet aan de draadloze router ligt voordat een monteur er op af komt. Ik heb in dit topic gezocht naar soortgelijke problemen, maar kan dit moeilijk vinden. Het kan toch moeilijk aan de router liggen als ik alleen de modem telkens moet resetten?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ben benieuwd naar hoe de communicatie met ziggo gaat verlopen de komende tijd en of ze gaan proberen de slechte naam op dit gebied geen eer aan te doen.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten vanaf het moment dat ze wel weer kunnen graven? Wordt zoiets snel op gepakt?
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
De service van Ziggo is niet persé slecht !LB06 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:46:
[...]
... Je kunt de router er toch gewoon even tussenuit halen? De service van Ziggo is erg slecht, maar in dit geval hebben ze wel gelijk. Elimineer eerst maar eens systematisch alle andere mogelijkheden. Het kan bijvoorbeeld prima zijn dat de router z'n WAN IP kwijt raakt vanwege een bug en dat een modem-reset weer een DHCP lease triggert.
Diverse keren aan de lin gehad, en alle keren goed geholpen.
Waar het vaak "fout" gaat, is dat de beller vaak al een oplossing in het hoofd heeft, en als die niet direct bereikt wordt, ligt het aan het bedrijf.
( in eigen situatie meermaals meegemaakt, de klant wil koning zijn, maar vergeet dat de instelling vaak eerder overkomt als een dictator )
Waarom kan het in het geval van jvdgeest niet een probleem met de router kunnen zijn, heb je dit al geprobeerd ?
Niet alle routers zijn even stabiel, ik ken TPlink niet persoonlijk, maar heb al diverse keren gelezen dat het copieen zijn van andere merken.
Zet de pc rechtstreeks aan het modem, en probeer het een paar dagen uit, zoals de ziggomedewerker voorstelt
zo kan je het probleem uitsluiten van de router, als het modem nog steeds vastloopt, dan kan het maar 2 dingen zijn, PC of modem ..
andere mogelijkheid, test met een andere router, er is vast wel iemand in de omgeving waar je een avondje / weekendje van router mag ruilen
( of leef ik in een utopie omgeving waar mijn buren/kennissen me wel willen helpen )
Voor €10 meer heb je een HD ontvangerAwoodentree schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:02:
Hier in Houten is er nu een actie dat je een digitale ontvanger voor maar 39,95 kan bestellen, inclusief Smartcard. Er schijnt dat er aan de kosten van het analoge abonnement niks veranderd. Maar mijn vraag is het volgende: Stel dat wij dat kastje nou bestellen en aansluiten op 1 tv, het maximum, gaat onze internet aansluiting er dan onder lijden? Dus als de tv met dat kastje aanstaat dat de internet verbinding trager word? Nu is de max. download snelheid namelijk maar 550Kb per seconde. Dat is erg traag, maar glasvezel heeft nog wat kinderziektes.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Zou lastig zijn..
Het IP adres dat uit het Ziggo modem komt begint met 83, 84, 94, 217 (evt meer), maar nooit met 192.jvdgeest schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:03:
Ik heb misschien een oplossing gevonden. De router gebruikte 192.168.1.1 als IP adres, in dezelfde range als de modem van Ziggo. Nu heb ik 192.168.2.1 geprobeerd. Maar even afwachten of dat helpt
controleer even of je het IP van je netwerkkaart niet statisch hebt ingesteld
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Prima service naar mijn idee.
Welke modem heb je gekregen? Heb je A1+?RnB schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:31:
Gistermiddag een nieuwe modem van Ziggo gekregen, om ons klaar te maken voor de toekomst.
ik heb dd-wrt op mijn router gezet en heb nu nergens meer last van.jvdgeest schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:56:
We hebben sinds 2,5 week het Alles-in-1-pakket van Ziggo. Ik heb deze router op de modem van Ziggo aangesloten: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Probleem is dat de modem van Ziggo meerdere keren per dag crasht, ook midden in de nacht wanneer er helemaal niet gebruik van wordt gemaakt. Ziggo even gebeld, en de helpdeskmedewerker wil eerst dat wordt uitgesloten dat het niet aan de draadloze router ligt voordat een monteur er op af komt. Ik heb in dit topic gezocht naar soortgelijke problemen, maar kan dit moeilijk vinden. Het kan toch moeilijk aan de router liggen als ik alleen de modem telkens moet resetten?
ik had namelijk ook dat het internet uitviel en dat de tp-link het wan ip adres van ziggo niet goed oppakte en op 0.0.0.0 bleeft staan.
Ubee of Cisco (Of heel misschien Aris?)RnB schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:31:
Gistermiddag een nieuwe modem van Ziggo gekregen, om ons klaar te maken voor de toekomst.
Eh, ik heb die middelste all in one pakket. Op het moment is dat volgens mij 22/4 qua internet.Untouchablezz20 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:46:
[...]
Welke modem heb je gekregen? Heb je A1+?
Het is een Cisco, welk type kan ik nu even niet opzoeken, lig te lekker op de bank.
Ga ik dat ook eens proberen, thanks!thalantis schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:53:
[...]
ik heb dd-wrt op mijn router gezet en heb nu nergens meer last van.
ik had namelijk ook dat het internet uitviel en dat de tp-link het wan ip adres van ziggo niet goed oppakte en op 0.0.0.0 bleeft staan.
Krijgen iedereen met A1+ deze modem of is het alleen voor diegene met concurrentie van glas? Ik neem aan dat de verhoging gaat over 30/4?RnB schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:24:
[...]
Eh, ik heb die middelste all in one pakket. Op het moment is dat volgens mij 22/4 qua internet.
Het is een Cisco, welk type kan ik nu even niet opzoeken, lig te lekker op de bank.
Verwijderd

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 19:56 ]
Iedereen als het goed is en idd voor de 30/4. Ik heb sinds november vorig jaar de Ubee al, maar nog steeds 22/4...Untouchablezz20 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:01:
[...]
Krijgen iedereen met A1+ deze modem of is het alleen voor diegene met concurrentie van glas? Ik neem aan dat de verhoging gaat over 30/4?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
De download snelheid is normaal gesproken prima. Op http://speedtest.ziggo.nl/ meet ik een dikke 120+ MBit. Dit komt omdat ik een gigabit router heb (Linksys WRT320N met CAT6 kabels).
ECHTER, na enkele dagen zakt de snelheid in naar max 30 MBit. Dit komt ook niet meer goed. Als ik de UBEE modem en router reset, is de verbinding gewoon weer 120+ MBit! Super lastig, iemand een idee waar dit door kan komen?
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Eerst ff testen of het je Ubee is of router..dus ff 1 stroomloos maken.KnEuTeR schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:21:
Ik heb een gek probleem met Ziggo Alles-in-een Extra.
De download snelheid is normaal gesproken prima. Op http://speedtest.ziggo.nl/ meet ik een dikke 120+ MBit. Dit komt omdat ik een gigabit router heb (Linksys WRT320N met CAT6 kabels).
ECHTER, na enkele dagen zakt de snelheid in naar max 30 MBit. Dit komt ook niet meer goed. Als ik de UBEE modem en router reset, is de verbinding gewoon weer 120+ MBit! Super lastig, iemand een idee waar dit door kan komen?
Ik heb geen DD-WRT. Ik las juist op andere fora dat mensen dit probleem kregen door DD-WRT. Misschien is het wel gewoon een instellingen probleem, en zijn bij DD-WRT de default instellingen anders waardoor het daar wel werkt (of juist weer niet)Frank1973 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:31:
Ik heb voor mijn huidige router ook een WRT320 gehad, ik had precies hetzelfde probleem icm Ziggo AIE. Bij mij lag het aan de firmware, ik heb toen DD-WRT ingeladen en het probleem was opgelost..
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Koste wat moeite om hem te pakken te krijgen tweede hands, maar dan heb je toch ook wel wat hoor mensen! wat en heerlijk apparaat, na het debakel met de wrt610n die veel problemen had, is dit fijnloos, en ook readyschare werkt fijnloos. harde schijf eraan, films erop en kan ze zo bekijken via de wndr3700 op mijn sony 2.1 home cinema, precies zoals ik het wilde.
Verder alles lekker stabiel en onnomelijk veel mogelijkheden...voor mij is dit de roll-royce onder de routers:)!
Verwijderd
Aankondiging heeft ziggo naar m'n nieuwe adres gestuurd.
Modem naar het oude
Anyway, desondanks dat ding, heb ik de hele avond al niet meer dan 2/4 Mbit van de 120 ter beschikking, ondanks herstart Ubee en alles. Mn upload is nog wel 10 Mbit. NOS jaaroverzichten streamen gaat ook bijzonder traag, en had wat connectieproblemen mbt Xbox Live.
ik ben ook erg blij met de wndr3700, geen issues gehad ermee. wel vraag ik me af hoe het inmiddels zit met openwrt hierop en of iemand dat hier heeft draaien op zijn wndr3700.. (qua wired en wireless performance)marcel23456 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:15:
Wndr3700:
Koste wat moeite om hem te pakken te krijgen tweede hands, maar dan heb je toch ook wel wat hoor mensen! wat en heerlijk apparaat, na het debakel met de wrt610n die veel problemen had, is dit fijnloos, en ook readyschare werkt fijnloos. harde schijf eraan, films erop en kan ze zo bekijken via de wndr3700 op mijn sony 2.1 home cinema, precies zoals ik het wilde.
Verder alles lekker stabiel en onnomelijk veel mogelijkheden...voor mij is dit de roll-royce onder de routers:)!
Netgear WNDR3700Nzenith schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:24:
[...]
ik ben ook erg blij met de wndr3700, geen issues gehad ermee. wel vraag ik me af hoe het inmiddels zit met openwrt hierop en of iemand dat hier heeft draaien op zijn wndr3700.. (qua wired en wireless performance)
Heb me ook nog voor de zekerheid bij een andere usenet provider aangemeld, maar daar precies hetzelfde probleem.
Daarna als laatste poging geprobeerd te downloaden via een andere poort (usenet provider biedt er 3 of 4 aan) en dan werkt het ineens wel!
Router (WNDR3700) + modem gereset, maar dat helpt niet.
Regio Limburg
Verwijderd
Regio Friesland heeft helaas weer veel problemen en alleen tussen 23:00 en 15:00 ongeveer 120mbit.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:02:
Hoe is het tegenwoordig met de snelheden van 120mbits? en de 10 mbits upload? Zijn deze haalbaar? Of alleen tijdens 23:00 t/m 07:00? Overweeg om een abo hoger te nemen.
Regio Limburg
Ik woon in de regio Rmond, en ik moet zeggen dat ik bijna altijd de 120 haal.. Op zondag is het vaak rond de 80.. Maar in het algemeen toch redelijk stabiel.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:02:
Hoe is het tegenwoordig met de snelheden van 120mbits? en de 10 mbits upload? Zijn deze haalbaar? Of alleen tijdens 23:00 t/m 07:00? Overweeg om een abo hoger te nemen.
Regio Limburg
[ Voor 40% gewijzigd door Untouchablezz20 op 24-12-2010 21:29 ]
Ah well... 't is iig niet tergend traag en er is iig nog verbinding
Verwijderd
Maar met de downloadactie van vanmiddag heb ik al meerdere honderden gigabytes meegepakt, problematisch is het verder niet en mijn telefoonverbinding klinkt ook niet heel robotachtig (wat ik weleens heb als de verbinding wat minder is).
Edit: nu is het opeens weer 120mbit. Het is beter dan gisteren in iedergeval, toen heb ik 8 uur lang een verbinding uit het stenen tijdperk gehad.
Maar ik ga weer naar het kerstgebeuren toe, iedereen een fijne kerst
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 19:15 ]

Ik krijg nare herinneringen van de tijd dat ik een Livebox had. Arris TM702B > D-Link DIR 655.
[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 25-12-2010 19:46 ]

Net haalde ik 30/10 met de ziggo speedtest (heb 120/10 alles-in-1 extra)... 30 seconden stroom van modem, doe het er weer op. Herhaal speedtest en haal 123/10

Vind het toch maar vreemd dat dit gebeurd. Heb wel oude bekabeling liggen hier (de kabel die het huis binnenkomt zegmaar). Deze waardes schijnen ook uit te lezen te zijn als je het ip adres van het (ubee) modem hebt. Hoe kom ik hier achter?
Maar ik had nog een vraag die jullie waarschijnlijk wel kunnen beantwoorden, hoe kom ik in de Ubee? Om evt. settings te wijzigen? Ik heb wat standaarddingetjes geprobeerd maar kom er niet helemaal uit.
Wat zou je willen wijzigen in het modem dan? Zo ver ik weet kom je niet in het modem (en dat vertel ik ook tegen klanten).Nickalicious schreef op zondag 26 december 2010 @ 09:07:
Ik heb na al deze commotie ook maar een speedtestje gedaan en ik haal gewoon 119.5 / 9.7 dus hier geen problemen.
Maar ik had nog een vraag die jullie waarschijnlijk wel kunnen beantwoorden, hoe kom ik in de Ubee? Om evt. settings te wijzigen? Ik heb wat standaarddingetjes geprobeerd maar kom er niet helemaal uit.
Als je poorten wil open zetten hoef je niet verder te zoeken, muv 3 poorten staat alles open (even een pagina terug voor je antwoord omtrend welke).
Helaas: deze medewerker wilde schijnbaar snel naar huis, zegde toe dat de overstap binnen en half uurtje rond zou zijn maar tot op heden nog steeds 22/4
De enige optie die dan overblijft is kabel-internet van Ziggo.
Nou is het punt dat mijn vader en ik Kpn internet+bellen willen behouden voor de (web)mail adressen en telefoon, maar we hebben wel al een uitgebreid pakket digitale-tv van Ziggo dus prijs per mbit is alles in 1 extra(120mbit) de verstandigste keuze.
Nou is mijn vraag kan Ziggo(kabel) en Kpn(adsl+voip) samen in 1 huis zonder gelazer met telefoon nummers en andere "overstap service" van Ziggo?
Desnoods komt het internet op mijn naam te staan als "2e bewoner"
if (!coffee) {
Work = false; }
Gewoon internet bij Ziggo aanvragen een geen gebruik maken van de overstapservice; dus aanvragen als zijnde eerste verbinding (dus aangeven dat je geen internet en telefonie hebt).naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:27:
Nou is mijn vraag kan Ziggo(kabel) en Kpn(adsl+voip) samen in 1 huis zonder gelazer met telefoon nummers en andere "overstap service" van Ziggo?
Desnoods komt het internet op mijn naam te staan als "2e bewoner"
Dus niet vermelden dat ik al bij Kpn zit en dat zo wil behouden?GraveR schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:33:
[...]
Gewoon internet bij Ziggo aanvragen een geen gebruik maken van de overstapservice; dus aanvragen als zijnde eerste verbinding (dus aangeven dat je geen internet en telefonie hebt).
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik zit dus in dezelfde situatie als jou, ook 13mbit. Morgen komt mijn monteur langsnaaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:27:
Aangezien Kpn bij mijn woning geen hogere snelheden dan 16mbit(gemeten 13mbit gemiddeld over langere tijd) en vdsl is ook geen optie omdat dat niet beschikbaar is en ik denk ook niet binnen 5 jaar.
De enige optie die dan overblijft is kabel-internet van Ziggo.
Nou is het punt dat mijn vader en ik Kpn internet+bellen willen behouden voor de (web)mail adressen en telefoon, maar we hebben wel al een uitgebreid pakket digitale-tv van Ziggo dus prijs per mbit is alles in 1 extra(120mbit) de verstandigste keuze.
Waarom wil je internet+bellen behouden? Bellen gaat ook gemakkelijk via Ziggo en bij KPN kun je een E-mail only abbo aanvragen via de HD. Dat is 1,50 per maand en voor 3 euro kun je tot iets van 5 adressen behouden.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Mn pa wil persé zn mail en kpn telefonie behouden anders gaat het "feest" niet door en blijf ik op 13mbitBeefHazard schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:05:
[...]
Ik zit dus in dezelfde situatie als jou, ook 13mbit. Morgen komt mijn monteur langs
Waarom wil je internet+bellen behouden? Bellen gaat ook gemakkelijk via Ziggo en bij KPN kun je een E-mail only abbo aanvragen via de HD. Dat is 1,50 per maand en voor 3 euro kun je tot iets van 5 adressen behouden.

if (!coffee) {
Work = false; }
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ja, dat is voor Ziggo voor de rest irrelevant. In het geval van een Alles-in-Een-pakket krijg je dan een extra nummer van Ziggo zelf, die je niet hoeft te gebruiken voor de rest (of je kunt hem koppelen aan de vaste lijn-ingang van je KPN-box, voor zover dat nog aanwezig is tegenwoordig).naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:48:
[...]
Dus niet vermelden dat ik al bij Kpn zit en dat zo wil behouden?
Bij de aanvraag via Internet kom je op een gegeven moment waarschijnlijk iets tegen waar gevraagd wordt of ze een telefoonnumer en/of internet-verbinding moeten overnemen; dan kun je dus aangeven dat dat niet hoeft en klaar is naaitsab.
Ah bedanktGraveR schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:59:
[...]
Ja, dat is voor Ziggo voor de rest irrelevant. In het geval van een Alles-in-Een-pakket krijg je dan een extra nummer van Ziggo zelf, die je niet hoeft te gebruiken voor de rest (of je kunt hem koppelen aan de vaste lijn-ingang van je KPN-box, voor zover dat nog aanwezig is tegenwoordig).
Bij de aanvraag via Internet kom je op een gegeven moment waarschijnlijk iets tegen waar gevraagd wordt of ze een telefoonnumer en/of internet-verbinding moeten overnemen; dan kun je dus aangeven dat dat niet hoeft en klaar is naaitsab.
Krijg ik zeker wel 2 kasjes erbij kabel->tv+telefoon en kabel->internet?
Beschik nu al over 2 digi-tv tuners in huis dus die heb ik niet nodig, krijg je die kasjes bij je abo of mag je die zelf aanschaffen(hoef geen wifi router)
edit: M'n digitale tv moet wel blijven zoals ie is(HD en extra-zender pakket erbij) moet ik dat ook nog apart vermelden bij de aanvraag of kan ik dan beter telefonisch bestellen? aangezien alles in 1 met een standaard digi-tv zenderaanbod geleverd word.
if (!coffee) {
Work = false; }
Je kunt sowieso altijd het beste telefonisch bestellen.naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:23:
[...]
M'n digitale tv moet wel blijven zoals ie is(HD en extra-zender pakket erbij) moet ik dat ook nog apart vermelden bij de aanvraag of kan ik dan beter telefonisch bestellen? aangezien alles in 1 met een standaard digi-tv zenderaanbod geleverd word.
Veel mensen vinden dat "eng", maar het is uiteindelijk altijd veel beter dan dat je 3 weken voor Jan Joker zit te wachten omdat de order bij Ziggo weer eens in een zwart gat is verdwenen.
Grom, wil graag een WNDR3700 met een hele pleurishoop CAT6 en een 5poort switch, om het over 3 PC's te verdelen. Xboxje kan nog wel wireless staat dan minder dan een meter van de router vandaan.
Nee. Het 'modem' doet zowel telefonie als internet.naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:23:
[...]
Ah bedanktMorgen eens aanvragen dan
![]()
Krijg ik zeker wel 2 kasjes erbij kabel->tv+telefoon en kabel->internet?
Beschik nu al over 2 digi-tv tuners in huis dus die heb ik niet nodig, krijg je die kasjes bij je abo of mag je die zelf aanschaffen(hoef geen wifi router)
edit: M'n digitale tv moet wel blijven zoals ie is(HD en extra-zender pakket erbij) moet ik dat ook nog apart vermelden bij de aanvraag of kan ik dan beter telefonisch bestellen? aangezien alles in 1 met een standaard digi-tv zenderaanbod geleverd word.
Ziggo zegt op https://secure.ziggo.nl/Z...nternet/PostcodeCheck.jsp :
Al abonnee van Ziggo?
Heb je al een los abonnement op Televisie, Internet of Telefonie? Dit maakt geen verschil. De Alles-in-1 aanbiedingen zijn voor iedereen gelijk en je neemt alle instellingen en extra diensten mee. Gebruik bij je bestelling wel exact dezelfde persoonlijke gegevens zoals op je factuur vermeld staan.
Ah, welke router krijg je standaard erbij?GraveR schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:52:
[...]
Nee. Het 'modem' doet zowel telefonie als internet.
Ziggo zegt op https://secure.ziggo.nl/Z...nternet/PostcodeCheck.jsp :
[...]
Bestel pagina is zo uitermate duidelijk not

er staat:
Betekend dit als ik deze niet aanvink dat ik dan geen router krijg en dus niet kan internetten?Internet
*Draadloos internet
Premium draadloze router € 99
https://www.ziggo.nl/#pro...nsten/draadloos-internet/ Ik neem aan dat ze die router bedoelen? Ik hoef geen wifi te hebben maar als ik geen router erbij krijg gaat het een beetje lastig worden.
if (!coffee) {
Work = false; }
Je krijgt een modem, die doet standaard geen NAPT-routing zoals je gewoon bent van de routertjes bij bijvoorbeeld ADSL.naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:14:
[...]
Ah, welke router krijg je standaard erbij?
Bestel pagina is zo uitermate duidelijk not![]()
er staat:
[...]
Betekend dit als ik deze niet aanvink dat ik dan geen router krijg en dus niet kan internetten?
https://www.ziggo.nl/#pro...nsten/draadloos-internet/ Ik neem aan dat ze die router bedoelen? Ik hoef geen wifi te hebben maar als ik geen router erbij krijg gaat het een beetje lastig worden.
Uiteraard kun je wel internetten, maar standaard op 1 computer.
Pin mij er niet op vast, maar het kan maar zo zijn dat die premium router een Netgear WNDR 3500 of 3700 is.
Ja zover was ik ook gekomenGraveR schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:18:
[...]
Je krijgt een modem, die doet standaard geen NAPT-routing zoals je gewoon bent van de routertjes bij bijvoorbeeld ADSL.
Uiteraard kun je wel internetten, maar standaard op 1 computer.
Pin mij er niet op vast, maar het kan maar zo zijn dat die premium router een Netgear WNDR 3500 of 3700 is.
Morgen toch maar even bellen hoe-en-wat, heb wel een gigabit switch liggen maar dat gaat niet werken zonder router nee.
if (!coffee) {
Work = false; }
De ZIggo Premium Router is een Netgear WNR3500.naaitsab schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:40:
[...]
Ja zover was ik ook gekomen![]()
Morgen toch maar even bellen hoe-en-wat, heb wel een gigabit switch liggen maar dat gaat niet werken zonder router nee.
Wanneer je het vinkje uit laat zal je geen router ontvangen en kan je maar op één PC internetten; je Switch werkt wel achter het modem maar ook hier zal maar één PC op werken. Het modem dat je ontvangt zal een Motorola, Arris, Ubee of Cisco modem welke geen interne router functie heeft.
Verwijderd
Ik zit thuis te werken en dat gaat niet lekker, heb 2 Mbit ipn 120 Mbit en gisteravond had ik nog gewoon de volle snelheid. En het lijkt me sterk dat om 08:30 mensen volop zitten te downloaden?
Ik merk het sinds gisteren dat het internet traag is. Ik weet niet of er meerdere users zijn uit regio hoogeveen die er ook last van hebben. Gek genoeg zit het downloaden wel op volle snelheid, maar dat het browsen zo ontiegelijk traag gaat.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:41:
Is bij jullie het internet ook zo traag vandaag ?
Ik zit thuis te werken en dat gaat niet lekker, heb 2 Mbit ipn 120 Mbit en gisteravond had ik nog gewoon de volle snelheid. En het lijkt me sterk dat om 08:30 mensen volop zitten te downloaden?
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Browsen kun je wellicht even met andere DNS servers testen; gebruik zelf al tijden die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en die bevallen prima.Danny666 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:09:
[...]
Ik merk het sinds gisteren dat het internet traag is. Ik weet niet of er meerdere users zijn uit regio hoogeveen die er ook last van hebben. Gek genoeg zit het downloaden wel op volle snelheid, maar dat het browsen zo ontiegelijk traag gaat.
Wat me niet bevalt, en daar heb ik gisteren een klacht over gestuurd ri. Ziggo, is mijn snelheid. Al ruim een week zit ik met snelheden van 2 tot 20 Mbit, op een 120/10 abo. Upload is vaak wel netjes 10 Mbit.
Daarnaast heb ik packet-loss bij een een continue ping naar bijv. nu.nl (10% loss op 1000 pakketjes) en heb daardoor ook connectieproblemen op Xbox Live. Ook direct aan het (Ubee) modem heb ik het probleem, om alles uit te sluiten. Tijd terug had ik exact hetzelfde, toen is het "vanzelf' opgelost..en met Ziggo zelf kwam ik niet verder.
Download nu via nieuwsgroepen met 2 MB/sec waar ik normaal rond de 10 MB/sec zit. Moet geen weken meer duren in ieder geval...
Verwijderd
Ik merk dat er toch veel verschillen in mijn verbinding zitten. Soms een paar uur slecht en dan weer een paar uur goed, die wisseling kan zo in een spitsuur zitten, bijv. tot 20:00 slecht en vanaf 20:00 weer prima, heel apart.
Huh? en dat voor 99 Euro? voor 10 euro goedkoper heb je en veeel betere wndr3700Dawn schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:09:
[...]
De Ziggo Premium Router is een Netgear WNR3500.
Yeah I know; maar daarnaast kost een WNDR3700 wel meer dan 92 in een fysieke winkel denk ik zo.marcel23456 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:38:
[...]
Huh? en dat voor 99 Euro? voor 10 euro goedkoper heb je en veeel betere wndr3700
Daarnaast is het wel zo... helaas
Dit heb ik ook om de dag (ik val ook terug naar 30Mb/s downstream), ben in staat om dat modem op een stopcontact met timer te zetten als workaround...Awsom schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:46:
Hier heb ik ook wat vreemds![]()
Net haalde ik 30/10 met de ziggo speedtest (heb 120/10 alles-in-1 extra)... 30 seconden stroom van modem, doe het er weer op. Herhaal speedtest en haal 123/10![]()
Vind het toch maar vreemd dat dit gebeurd. Heb wel oude bekabeling liggen hier (de kabel die het huis binnenkomt zegmaar). Deze waardes schijnen ook uit te lezen te zijn als je het ip adres van het (ubee) modem hebt. Hoe kom ik hier achter?
Heb jij hier al een oplossing voor? volgens mij zijn er veel meer mensen die dit probleem hebben?
Verwijderd
Hier werkte die oplossing een tijdje, vervolgens niet meer en bleef ik op traag internet zitten. Toen helpdesk gevraagd om geld terug en 2 maanden voor 50% alles-in-een gehad en toen werkte het opeens weer prima. En nu zijn die 2 maanden voorbij en is het weer trager. Maar stroom eraf helpt hier niet, zelfs niet als ik 30 minuten de stroom eraf haal.zenith schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:04:
Heb jij hier al een oplossing voor? volgens mij zijn er veel meer mensen die dit probleem hebben?
Wel jammer, dat was altijd een handige oplossing.
Of je dat ding me tZiggo Firmware wil is dan de andere vraag, gezien je niet hetzelfde kan als met de originele FW erop. sommige dingen zijn dicht getimmertExorcist schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:11:
Jammer trouwens dat je die Cisco PVR van 459 Euro () niet los kunt bestellen voor 149, zoals nieuwe klanten dat wel kunnen.
Volgens mij heeft bijna iedereen hier last van hoor...frG schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:31:
Ik heb dat probleem ook, komt omdat de modem dan opeens nog maar 1 kanaal pakt (max 40 mbit volgens mij), een reset verhelpt het, komt echter 1 keer per maand voor, maar toch raar.
Nu ziggo nog ff wakkermaken ofzo
Ik lees dat er mensen succesvol werken met een ziggo all in one en een apple extreme router bekabeld werken.
Graag zou ik die mensen willen spreken want het lukt mij niet.
Grt Kas.
Met de Arris heb je hetzelfde probleem. Ook ik moet soms, de laatste tijd vaak, dat ding van stroom halen.Exorcist schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:23:
Hmm, modem langer dan 30 sec zonder stroom en heb weer 120 Mbit/sec., packet-loss nog niet getest. Kan die Ubee niet gewoon geruild worden tegen een Arris, of krijg ik dan andere problemen?
Wanneer was het bij mij stabiel te noemen:
Toen het nog 16 Mbit was (Motorola)
Upgrade naar 20 Mbit (Motorola)
Upgrade naar 50 Mbit (Arris)
Instabiel:
Upgrade naar 80 Mbit (minimaal 1x in de week reset en lage upload)
Upgrade naar 120 Mbit (Snelheid net een jojo effect. Reset modem en na 2 dagen begint het opnieuw)
Router heb ik gelukkig nooit geen last van. Inmiddels een uptime van ruim 155 dagen.
D-Link DIR 655. Dat ding is gereset bij een firmware upgrade.
Ik ben geen hevige downloader en gamen doe ik geen eens. Maar als ik iets download, wil ik graag zo min mogelijk wachten. Ik heb namelijk nergens geduld voor (behalve voor me dochtertje).
[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 28-12-2010 00:54 ]
In de tweakers price check staat die voor 92 euro, dus echt zeker niet duurder dan 99 euro.Dawn schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:04:
[...]
Yeah I know; maar daarnaast kost een WNDR3700 wel meer dan 92 in een fysieke winkel denk ik zo.
Daarnaast is het wel zo... helaas
Zit er buiten het (voor mij nutteloze) dualband wifi-n nog andere verschillen tussen de WNR3500 en WNDR3700?marcel23456 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:03:
[...]
In de tweakers price check staat die voor 92 euro, dus echt zeker niet duurder dan 99 euro.
Om nou nog eens 30euro extra te betalen voor wifi-n wat ik niet gebruik is een beetje zonde
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Ik twijfel nu of ik mijn AOP zou moeten vervangen door een ééngats aansluiting maar ik dacht dat een AOP sowieso retourgeschikt was ? De AOP is zo'n aansluiting die gezekerd is met een loodje, vandaar ook mijn twijfel om dit ding er af te slopen.
Iemand enig idee of ik voor interactive tv mijn AOP moet vervangen ?
Ik heb tijdens het activeren aangegeven dat ik geen zenderpakketen willen hebben (want deze heb ik toch al afgesloten? ik hoef toch niet per card een pakket aan te schaffen).
ps: na nog geen maand was de preview periode van alle zenders al verlopen. Ik dacht dat dit 3 maanden was?
De 3700 heeft meer geheugen en een snellere processor.naaitsab schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:59:
[...]
Zit er buiten het (voor mij nutteloze) dualband wifi-n nog andere verschillen tussen de WNR3500 en WNDR3700?
Om nou nog eens 30euro extra te betalen voor wifi-n wat ik niet gebruik is een beetje zonde
Hier Ziggo alles in ene (plus) met daarbij een Apple Airport Extreme. Geen enkel probleem mee. Werkt in ieder geval beter dan met mijn gare Linksys 54g die ik toen had. Ik heb trouwens een UBEE modem, die ook zeer stabiel is.cdiepenh schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:24:
Hallo allemaal,
Ik lees dat er mensen succesvol werken met een ziggo all in one en een apple extreme router bekabeld werken.
Grt Kas.
Wat lukt er dan niet met installaeren. Het is een kwestie van kabels aansluiten en gaan!
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Merk je dat ook met zwaar gebruik(120mbit en via utp) van 1 pc(nieuwsgroepen en torrents) en wellicht een server voor torrents op lange termijn, of is de 3500 dan meer dan goed genoeg?Exorcist schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:47:
[...]
De 3700 heeft meer geheugen en een snellere processor.
if (!coffee) {
Work = false; }
Hier werkt het probleemloos.. en ik heb er niks raars voor hoeven doen.cdiepenh schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:24:
Hallo allemaal,
Grt Kas.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!