Zucht. Op mijn uitgebreide probleemomschrijving per contactformulier krijg ik weer zo'n standaard stappenplan. Snappen ze bij Ziggo niet dat er ook mensen zijn die wél weten wat ze doen? Schiet er helemaal niets mee op zo.
Klantenservice + formulieren = unskilled helpdeskExorcist schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:01:
Zucht. Op mijn uitgebreide probleemomschrijving per contactformulier krijg ik weer zo'n standaard stappenplan. Snappen ze bij Ziggo niet dat er ook mensen zijn die wél weten wat ze doen? Schiet er helemaal niets mee op zo.

Afhankelijk van je probleem zouden mijn collega's van Service+ je kunnen helpen (ik ben momenteel niet aan het werk; lang leve verlof)
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
What's up met de nieuwe modems? We kregen hier thuis ineens zonder aankondiging een nieuw modem van TNT ?
Modem wat we binnen hebben gekregen is een Cisco EPC3212
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2010 17:26 ]
Ik heb nog nooit een modem van TNT gehad.ThinkPadd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:18:
What's up met de nieuwe modems? We kregen hier thuis ineens zonder aankondiging een nieuw modem van TNT ?
Iets anders:
Wij kregen vandaag een brief thuis dat bij het standaard analoge tv abonnement ook al een aantal zenders digitaal worden doorgezonden. Om daarvan gebruik te kunnen maken kost het minimaal € 110,-- voor zo'n kastje met smartcard met verzendkosten.
Zijn er ook decoders op de markt die zonder smartcard werken? Het digitale signaal wordt ook gratis mee aangeboden.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als je TV CI+ ondersteunt, heb je geen kastje nodig.Onbekend schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:33:
[...]
Ik heb nog nooit een modem van TNT gehad.Gaan hun ook al digitaal?
Iets anders:
Wij kregen vandaag een brief thuis dat bij het standaard analoge tv abonnement ook al een aantal zenders digitaal worden doorgezonden. Om daarvan gebruik te kunnen maken kost het minimaal € 110,-- voor zo'n kastje met smartcard met verzendkosten.
Zijn er ook decoders op de markt die zonder smartcard werken? Het digitale signaal wordt ook gratis mee aangeboden.
Onder een smartcard kom je alleen niet uit als je digitale tv wil.
Smartcard kost iets van €5, dus daar zitten de kosten niet.
[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 28-12-2010 18:05 ]
Hoi!
Oke, zat een brief bij dat de snelheid begin 2011 opnieuw verhoogd/verdubbeld wordtThinkPadd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:18:
Modem aangesloten en werkt prima. Duurde even tot ik de activatie pagina kon bereiken maar het werkt nu weer als vanouds.
Ik heb nog geen brief mogen ontvangen. Mensen in de omgeving limburg die deze wel hebben ontvangen? Ik heb wel al een ubee modem toen ik nog A1E had.
Gaan we naar 240mbit? No way...ThinkPadd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:06:
[...]
Oke, zat een brief bij dat de snelheid begin 2011 opnieuw verhoogd/verdubbeld wordt![]()
Modem aangesloten en werkt prima. Duurde even tot ik de activatie pagina kon bereiken maar het werkt nu weer als vanouds.

* EWK gaat van AIE Extra naar AIE Plus als die richting de 50mbit gaat, en met hem vele anderen denk ik
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 28-12-2010 19:43 ]
Hoi!
Service+, dat stond nog vermeld onderin die mail met stappenplan. Helemaal bezopen, dat is dus een betaalde dienst? Dus puur omdat ik een probleem heb dat niet met het standaard stappenplan opgelost kan worden moet ik betalen voor service?Dawn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:28:
[...]
Klantenservice + formulieren = unskilled helpdesk
Afhankelijk van je probleem zouden mijn collega's van Service+ je kunnen helpen (ik ben momenteel niet aan het werk; lang leve verlof)
Anyway, probleem is vrij simpel; mijn Ubee moet steeds vaker stroomloos omdat hij maar op 1 stream blijft hangen. Downloadsnelheid kakt in, wat dan eigenlijk het grootste probleem niet is..op dat moment heb ik ook packet-loss wat enorm irritant is tijdens het gamen. Direct achter het modem heb ik dezelfde problemen (om lokale infra uit te sluiten).
Maar goed, zijn de Cisco's die mensen nu her en der krijgen ook bedoeld voor AiE-extra klanten? Want naar ik begrijp krijgen alleen de AiE-+ abo's deze modems toegestuurd...
Welk abonnement heb je?ThinkPadd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:06:
[...]
Oke, zat een brief bij dat de snelheid begin 2011 opnieuw verhoogd/verdubbeld wordt![]()
[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 28-12-2010 19:53 ]
Verwijderd
Sinds dat ik de Ubee EVM 3200 modem van Ziggo heb aangesloten doet mijn torrent client het niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Lijkt me nogal sterk dat dat door het ziggo modem komt.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik bekabeld op speedtest.net wel ~21Mbit haal maar Wireless maar ~5 terwijl mijn WLAN connectie aangeeft dat de strength Excellent is en de Speed 54Mbit? Of stel ik nu de vraag in het verkeerde topic/forum?
Voor de duidelijkheid: ik heb dus internet van Ziggo en met de Netgear WNR3500v2.
Voor de duidelijkheid: ik heb dus internet van Ziggo en met de Netgear WNR3500v2.
Mijn Ubee waardes, overigens;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Aquired Downstream Status Completed Upstream Ranging Status Completed Docsis DHCP Status Completed Docsis TFTP Status Completed bpr0106904ce52ad5b80003 Docsis TOD Status Completed Security Status Enabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 236000000 Hz -0.1 dBmV 39.3 dBmV 2 Locked QAM256 228000000 Hz -0.1 dBmV 39.0 dBmV 3 Locked QAM256 244000000 Hz 0.3 dBmV 39.2 dBmV 4 Locked QAM256 252000000 Hz 0.0 dBmV 39.1 dBmV 5 Locked QAM256 260000000 Hz -1.9 dBmV 39.1 dBmV 6 Locked QAM256 268000000 Hz -1.9 dBmV 39.0 dBmV 7 Locked QAM256 276000000 Hz -1.9 dBmV 39.0 dBmV 8 Locked QAM256 284000000 Hz -2.3 dBmV 38.9 dBmV Correctables Uncorrectables 60 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.5 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV |
Verkeerd forum en een verkeerd topic. Dit heeft hoe dan ook niks met Ziggo te maken.Dirkson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:30:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik bekabeld op speedtest.net wel ~21Mbit haal maar Wireless maar ~5 terwijl mijn WLAN connectie aangeeft dat de strength Excellent is en de Speed 54Mbit? Of stel ik nu de vraag in het verkeerde topic/forum?![]()
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dirkson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:30:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik bekabeld op speedtest.net wel ~21Mbit haal maar Wireless maar ~5 terwijl mijn WLAN connectie aangeeft dat de strength Excellent is en de Speed 54Mbit? Of stel ik nu de vraag in het verkeerde topic/forum?![]()
offtopic:
Ten eerste is speedtest.net niet echt betrouwbaar door de kleine hoeveelheid die je download, hierdoor is de kans op afwijking groter. speedtest.ziggo.nl test een grotere hoeveelheid. Ik haal bijvoorbeeld bekabeld maar 3 mbit, terwijl ik bij speedtest.ziggo.nl toch echt dik aan de 120mbit zit.
Ten tweede is 54mbit half duplex en zul je dus sowieso maar de helft halen.
En waarom hij dat nog niet haalt,tja, kan van alles zijn. Ander forum in ieder geval.
Ten eerste is speedtest.net niet echt betrouwbaar door de kleine hoeveelheid die je download, hierdoor is de kans op afwijking groter. speedtest.ziggo.nl test een grotere hoeveelheid. Ik haal bijvoorbeeld bekabeld maar 3 mbit, terwijl ik bij speedtest.ziggo.nl toch echt dik aan de 120mbit zit.
Ten tweede is 54mbit half duplex en zul je dus sowieso maar de helft halen.
En waarom hij dat nog niet haalt,tja, kan van alles zijn. Ander forum in ieder geval.
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 28-12-2010 21:04 ]
Hoi!
Verwijderd
een stabieler netwerk (qua snelheid), daarin moet geïnvesteerd worden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 21:26 ]
Hier alles altijd wel stabiel hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:26:
[...]
een stabieler netwerk (qua snelheid), daarin moet geïnvesteerd worden
Hoi!
Drogreden
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Afgelopen 2 dagen wordt ik er om de zoveel tijd uit geknikkert. Duurt vaak ook niet zo lang, maar tis irritant genoeg dat ik er even geen online spellen door ga spelen.. Omgeving Zoetermeer. Meer mensen last van?
Hallo met Tim
Hier ook medebewoner uit Z'meer maar heb nergens last van.
Werk veel dagen vanuit huis en ben dus constant via Citrix online en zie niet dat ik eruit geknald wordt oid.
En voor degene die naar de WNR3500 vroeg, heb een WNR3500L en werkt uit de kunst. Heb zelf ook geen dual band nodig en dan is deze router de perfecte alternatief voor de (duurdere) WNDR3700. (plus hij is beter geschikt voor andere firmwares...zoals Tomato die hier draait)
Werk veel dagen vanuit huis en ben dus constant via Citrix online en zie niet dat ik eruit geknald wordt oid.
En voor degene die naar de WNR3500 vroeg, heb een WNR3500L en werkt uit de kunst. Heb zelf ook geen dual band nodig en dan is deze router de perfecte alternatief voor de (duurdere) WNDR3700. (plus hij is beter geschikt voor andere firmwares...zoals Tomato die hier draait)
Heeft Ziggo gezeik ofzo...onze verbinding knalt er steeds uit, en ik zag net ook een reboot van het modem voorbij komen
Regio Hengelo
Gister pasten mijn ouders op onze dochter bij ons thuis.
Ze vertelden dat er een monteur van ziggo aan de deur is geweest om mijn modem te vervangen. Ik wist van niks, ik had geen klachten (meer).
Er zou een storing zijn veroorzaakt door mijn modem. Dit moest hij oplossen anders zouden andere gebruikers er ook last van kunnen krijgen.
Ik weet dus erg weinig van het voorval af omdat ik het van mijn ouders moest horen. Maar zegt jullie dit iets? Ik vindt het nogal een vreemd verhaal dat een monteur zomaar langs komt. En in mijn meterkast zit te rommelen. Wie weet wat hij er heeft uitgespookt ?!
Ik zie nu een nieuw moden en alles werkt perfect, hij heeft zelfs de kabeltjes netjes bij elkaar gebonden.
Maar toch heb ik er een beetje vreemd gevoel bij. Is dit gebruikelijk, weet iemand waar dit over gaat ?
Ze vertelden dat er een monteur van ziggo aan de deur is geweest om mijn modem te vervangen. Ik wist van niks, ik had geen klachten (meer).
Er zou een storing zijn veroorzaakt door mijn modem. Dit moest hij oplossen anders zouden andere gebruikers er ook last van kunnen krijgen.
Ik weet dus erg weinig van het voorval af omdat ik het van mijn ouders moest horen. Maar zegt jullie dit iets? Ik vindt het nogal een vreemd verhaal dat een monteur zomaar langs komt. En in mijn meterkast zit te rommelen. Wie weet wat hij er heeft uitgespookt ?!
Ik zie nu een nieuw moden en alles werkt perfect, hij heeft zelfs de kabeltjes netjes bij elkaar gebonden.
Maar toch heb ik er een beetje vreemd gevoel bij. Is dit gebruikelijk, weet iemand waar dit over gaat ?
Tja, technisch gezien kan het. Ze kunnen ook probleemloos vaststellen welk modem er moeilijk doet.
Jouw ouders hebben toestemming gegeven om de boel te vervangen (ze hadden prima nee kunnen zeggen, en hem terug laten komen wanneer jij er was) en blijkbaar geen identificatie gevraagd/ziggo gebeld/erbij gezeten toen het modem vervangen werd. Ik zie het probleem niet.. behalve dat je ouders van goeder trouw zijn en jij niet.
Jouw ouders hebben toestemming gegeven om de boel te vervangen (ze hadden prima nee kunnen zeggen, en hem terug laten komen wanneer jij er was) en blijkbaar geen identificatie gevraagd/ziggo gebeld/erbij gezeten toen het modem vervangen werd. Ik zie het probleem niet.. behalve dat je ouders van goeder trouw zijn en jij niet.
Nou ja het komt meer door dat ik een verhaal van mijn ouders hoor(zonder inhoudelijke en technische aspecten). was ik zelf thuis geweest dan had ik hem het hemd van het lijf gevraagd over hoe en wat.
Maar goed ik had hem ook binnen gelaten, dus daar geen twijfel over alleen ik had graag wat meer achtergrond gehad voordat hij in mijn netwerk begint te trekken :-)
Maar goed ik had hem ook binnen gelaten, dus daar geen twijfel over alleen ik had graag wat meer achtergrond gehad voordat hij in mijn netwerk begint te trekken :-)
Eerst nog naar 120mbit aub! Thnx!EWK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:42:
[...]
Gaan we naar 240mbit? No way...
* EWK gaat van AIE Extra naar AIE Plus als die richting de 50mbit gaat, en met hem vele anderen denk ik
Nee, ik constateer alleen dat hier geen problemen zijn.
* EWK klopt af en rent
Hoi!
Die brief verteld alleen dat er _iets_ _ooit_ wordt verhoogd. En dat ze daar "uit voorzorg" alvast modems vervangen. Zal bij jou dan niet nodig zijn. Bij ons met de motorola bijvoorbeeld wel.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:10:
Ik heb nog geen brief mogen ontvangen. Mensen in de omgeving limburg die deze wel hebben ontvangen? Ik heb wel al een ubee modem toen ik nog A1E had.
Er wordt dus niets gezegd over specifieke verhogingen maar dat Ziggo "continu bezig is met het verbeteren van het product." Zover ik me kan herinneren wordt er geen indicatie genoemd van een moment en ook niet wat de verhoging inhoudt. Je mist dus niks.
[ Voor 8% gewijzigd door Ascathon op 29-12-2010 12:07 ]
Hier een mede zoetermeerder, wat specifieker: wijk rokkeveen (19). Heb dezelfde ervaring. Erg irri. Snelheid schommelt ook tussen de 35 en 110. Dan is het weer een week prachtig 120, dan weer een week instabiel...Pkunk schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:29:
Afgelopen 2 dagen wordt ik er om de zoveel tijd uit geknikkert. Duurt vaak ook niet zo lang, maar tis irritant genoeg dat ik er even geen online spellen door ga spelen.. Omgeving Zoetermeer. Meer mensen last van?
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Onze tv heeft dat helaas niet.EWK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:03:
Als je TV CI+ ondersteunt, heb je geen kastje nodig.
Onder een smartcard kom je alleen niet uit als je digitale tv wil.
Smartcard kost iets van €5, dus daar zitten de kosten niet.
Waar staat dan dat een Smartcard voor 5 euro te koop is? Op de site van Ziggo staan alleen abonnementen met een smartcard.
Volgens die brief van Ziggo is het mogelijk om een aantal digitale zenders gratis te ontvangen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Een smartcard kost 15 euro (in de winkel), maar zijn via internetwinkels wel goedkoper te krijgen.
Digitale zenders zijn gratis (het basispakket (zender of 60)), je moet alleen een gratis abonnement afsluiten op je smartcard.
Digitale zenders zijn gratis (het basispakket (zender of 60)), je moet alleen een gratis abonnement afsluiten op je smartcard.
De digitale zenders zijn inderdaad gratis, maar om die te kunnen kijken moet je eenmalig een smartcard aanschaffen zodat het DVB-C signaal gedecodeerd kan worden. De digitale zenders krijg je gratis bij je analoge TV signaal. En dat analoge TV signaal heb je automatisch, want anders kan je niet internetten via ZiggoOnbekend schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:09:
[...]
Onze tv heeft dat helaas niet.
Waar staat dan dat een Smartcard voor 5 euro te koop is? Op de site van Ziggo staan alleen abonnementen met een smartcard.
Volgens die brief van Ziggo is het mogelijk om een aantal digitale zenders gratis te ontvangen.
[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 29-12-2010 14:23 ]
En je moet een CI+-module aanschaffen!xost schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:18:
[...]
De digitale zenders zijn inderdaad gratis, maar om die te kunnen kijken moet je eenmalig een smartcard aanschaffen zodat het DVB-C signaal gedecodeerd kan worden. De digitale zenders krijg je gratis bij je analoge TV signaal. En dat analoge TV signaal heb je automatisch, want anders kan je niet internetten via Ziggo

Ben wel tevreden, beetje upload inleveren voor wat extra download is niet erg...
Even een leuk fotosetje: Mijn tocht met kabels trekken. Had 10meter CAT6 van mijn monteur gehad, en ik ging hem maar gebruiken ook. PC's staan op zolder, router in meterkast. Heb met de gigabit router op een gigabit switch met CAT6 lekker een 1gb/s netwerk.
http://picasaweb.google.c...ey=Gv1sRgCM74rP_0tc3cvQE#
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Je mag wel wat beter stofzuigen hoorBeefHazard schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:05:
Even een leuk fotosetje: Mijn tocht met kabels trekken.
Beetje isolatie(pur of steenwol) rondom de kabelgaten door het plafond/vloer kan ook geen kwaad, zijn een beetje groot uitgevallen namelijk
Vorig jaar ook de hele toer gedaan om vanuit de meterkast->kruipruimte->gangkast->via kachelpijp in de kamer door het plafond mijn kamer in een utp te trekken
if (!coffee) {
Work = false; }
Even tussendoor he, ik kreeg vandaag een foldertje van Ziggo:
Digitaal totaal pakket nu 2 maanden gratis op proef, daarna 9.95 p/m (zoals normaal).
Ik heb al Digitale TV van Ziggo (geen keuzepakketten, gewoon basic), maar 2 maanden Digitaal Totaal spreekt mij ook wel aan...Ziggo adverteert met 'geen vast contract en maandelijks opzegbaar'. Is het dan zo dat ik het totaal pakket bestel, na een maand opzeg (er is een maand opzegtermijn) en vervolgens nooit meer iets van hoor (wat rekeningen betreft
)? Dan heb ik twee maanden gratis het totaal pakket gehad
.
Ik heb de voorwaarden doorgelezen, maar heb niks betreffende deze specifieke actie kunnen vinden helaas.
Digitaal totaal pakket nu 2 maanden gratis op proef, daarna 9.95 p/m (zoals normaal).
Ik heb al Digitale TV van Ziggo (geen keuzepakketten, gewoon basic), maar 2 maanden Digitaal Totaal spreekt mij ook wel aan...Ziggo adverteert met 'geen vast contract en maandelijks opzegbaar'. Is het dan zo dat ik het totaal pakket bestel, na een maand opzeg (er is een maand opzegtermijn) en vervolgens nooit meer iets van hoor (wat rekeningen betreft

Ik heb de voorwaarden doorgelezen, maar heb niks betreffende deze specifieke actie kunnen vinden helaas.
[ Voor 10% gewijzigd door Cubic X op 29-12-2010 20:23 ]
Deze folder ook gehad. Me pa belde maar hij kreeg te horen dat dit alleen voor nieuwe abbo's was... Hij kon wel aanmelden maar dan was dit direct voor vast.Cubic X schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:22:
Even tussendoor he, ik kreeg vandaag een foldertje van Ziggo:
Ik heb al Digitale TV van Ziggo (geen keuzepakketten, gewoon basic), maar 2 maanden Digitaal Totaal spreekt mij ook wel aan...Ziggo adverteert met 'geen vast contract en maandelijks opzegbaar'. Is het dan zo dat ik het totaal pakket bestel, na een maand opzeg (er is een maand opzegtermijn) en vervolgens nooit meer iets van hoor (wat rekeningen betreft)? Dan heb ik twee maanden gratis het totaal pakket gehad
![]()
.
Dat is balen. Het staat inderdaad in het foldertje, maar op internet kan ik het niet vinden. Als je vervolgens naar het bestelformulier gaat op de website (nadat je ingelogd bent) zie je de tekst van de aanbieding wel.Cave_Boy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:31:
[...]
Deze folder ook gehad. Me pa belde maar hij kreeg te horen dat dit alleen voor nieuwe abbo's was... Hij kon wel aanmelden maar dan was dit direct voor vast.
Overigens wel raar dat het alleen voor nieuwe abonnementen is, ik heb gewoon het basic abonnement dus aan mij zouden ze toch ook kunnen verdienen als ik na de twee maand besluit het toch te houden

naaitsab schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:33:
[...]
Beetje isolatie(pur of steenwol) rondom de kabelgaten door het plafond/vloer kan ook geen kwaad, zijn een beetje groot uitgevallen namelijk
Vorig jaar ook de hele toer gedaan om vanuit de meterkast->kruipruimte->gangkast->via kachelpijp in de kamer door het plafond mijn kamer in een utp te trekken
Foto's zijn net gemaakt toen ik hem had getrokken... En ja, gaten zijn vrij groot, maar het was behoorlijk krap om het kopje van de UTP erdoor te krijgen...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
BeefHazard schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:33:
En ja, gaten zijn vrij groot, maar het was behoorlijk krap om het kopje van de UTP erdoor te krijgen...
Volgende keer een krimptang en wat utp connectoren kopen.
Er is hier niets te zien. Of u heeft geen toegang tot deze foto's of ze zijn niet op dit webadres aanwezig. Neem rechtstreeks contact op met de eigenaar om toegang te krijgen.BeefHazard schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:05:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben wel tevreden, beetje upload inleveren voor wat extra download is niet erg...
Even een leuk fotosetje: Mijn tocht met kabels trekken. Had 10meter CAT6 van mijn monteur gehad, en ik ging hem maar gebruiken ook. PC's staan op zolder, router in meterkast. Heb met de gigabit router op een gigabit switch met CAT6 lekker een 1gb/s netwerk.
edit: ah wacht, ik zie wat
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Regio Hengelo hier: Geen last van gehad vanmorgen en rest van de dagxost schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:44:
Heeft Ziggo gezeik ofzo...onze verbinding knalt er steeds uit, en ik zag net ook een reboot van het modem voorbij komenRegio Hengelo
Ik ben de code van mijn voicemail vergeten. Kan ik deze resetten? Via mijn ziggo kan je de voicemail alleen aan of uit zetten.
Ik overweeg om over te stappen op Ziggo en heb nog een vraag:
Alles in 1 extra kost 66,50. Dat is incl TV abbo (toch?).
Z3 kost 47,95, dat is excl basis TV abbo van 16,45.
Prijs verschil is minimaal, maar snelheidsverschil groot. Dus waarom zou je dan nog Z3 nemen ?
Of zie ik iets over het hoofd ?
Prijs verschil is minimaal, maar snelheidsverschil groot. Dus waarom zou je dan nog Z3 nemen ?
Verwijderd
Grote kans dat jou modem als stoor product werd gezien in het netwerk. meestal plaatsen ze dan een demper in de eindversterker kast maar aangezien je ook internet abonnement hebt moesten ze de modem vervangenjjonkie schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:08:
Gister pasten mijn ouders op onze dochter bij ons thuis.
Ja daarom heet het alles in 1jobr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:28:
Ik overweeg om over te stappen op Ziggo en heb nog een vraag:
Omdat Ziggo wilt dat je ook via hun belt.Prijs verschil is minimaal, maar snelheidsverschil groot. Dus waarom zou je dan nog Z3 nemen ?
Verwijderd
Beter te groot dan zoals hier te klein. Knip je de kop van de kabel af en kom je er vervolgens achter dat je alleen een tang hebt voor telefonie en dat je andere tang kwijt is en vervolgens kom je tot de ontdekking dat het zondag is en de winkels dicht zijnBeefHazard schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:33:
En ja, gaten zijn vrij groot, maar het was behoorlijk krap om het kopje van de UTP erdoor te krijgen...

Ik heb een aio plus abo, met nu nog een Motorola modem wat probleemloos werkt. Gisteren kreeg ik een Cisco modem van Ziggo vanwege de snelheidsverhoging naar 30/4 ipv 22/4.
Het probleem is dat het ding niet online komt, het ds lampje knippert en gaat niet verder. Behalve het powerlampje brandt of knippert er verder niets. De helpdesk kan verder ook niks van hun kant meten en wil meteen een monteur sturen. Dan moet ik weer thuisblijven en wachten, ik probeer het liever eerst op een andere manier.
Laatst heb ik nog op Marktplaats een arris 702 modem gekocht voor weinig. Ooit eens aangeschaft bij wijze van backup in de periode dat ik hier zoveel berichten voorbij zag komen over ubee problemen. De arris is splinternieuw, nooit uitgepakt en niet geactiveerd. Kan ik die niet gebruiken en de activatiecode van de cisco gebruiken? Of levert dat problemen op in de toekomst?
Het probleem is dat het ding niet online komt, het ds lampje knippert en gaat niet verder. Behalve het powerlampje brandt of knippert er verder niets. De helpdesk kan verder ook niks van hun kant meten en wil meteen een monteur sturen. Dan moet ik weer thuisblijven en wachten, ik probeer het liever eerst op een andere manier.
Laatst heb ik nog op Marktplaats een arris 702 modem gekocht voor weinig. Ooit eens aangeschaft bij wijze van backup in de periode dat ik hier zoveel berichten voorbij zag komen over ubee problemen. De arris is splinternieuw, nooit uitgepakt en niet geactiveerd. Kan ik die niet gebruiken en de activatiecode van de cisco gebruiken? Of levert dat problemen op in de toekomst?
Zojuist geprobeerd de nieuwe modem (Cisco EPC3112) te installeren. Na 3 pogingen (min. 30 minuten wachten) blijft enkel het Power lampje branden. Kan ik ervan uitgaan dat de modem stuk is?
Geduld...kan langer duren dan je hoopt.Gabliboeba schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:33:
Zojuist geprobeerd de nieuwe modem (Cisco EPC3112) te installeren. Na 3 pogingen (min. 30 minuten wachten) blijft enkel het Power lampje branden. Kan ik ervan uitgaan dat de modem stuk is?
Dat is hetzelfde probleem als wat ik heb met de cisco.Gabliboeba schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:33:
't Is een nieuw modem, dus ik denk niet dat ze stuk zijn. Ik heb ooit, 8 jaar geleden nog in de @Home periode, hetzelfde meegemaakt met m'n eerste Motorola. Toen moest er een monteur komen om het signaal in het kastje verderop in de straat wat op te schroeven. Maar daarvoor moest ik wel thuisblijven, de tv aanzetten, en hem via gsm vertellen op welk moment het signaal wegviel zodat hij dan wist dat ie het goeie draadje te pakken had want hij trok ze er een voor een uit. Pas bij de tiende was het raak.
Nog maar eens proberen dan... idd, na bijna 90 minuten wachten doet ie het eindelijk. Goeie tip dus.Exorcist schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:39:
Geduld...kan langer duren dan je hoopt.
[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 30-12-2010 14:23 ]
Mijn Arris modem is afgelopen dinsdag overleden, s'morgens deed alles het nog, en toen ik s'avonds thuis kwam werkte de modem niet meer, dus modem meerdere keren gereset maar wilde niet baten.
Dus Ziggo maar gebeld, ze vertelde me dat de modem bij hun offline aangaaf, dus dat klopte.
Meteen een afspraak gemaakt voor een monteur , deze kwam op woensdag middag.
Hij heeft het AOP vervangen door de laatste AOP Kastje en een nieuwe modem (Ubee) geinstalleerd,
nu werkt weer alles als vanouds.
Dus ze hebben het voor mij toch vlug kunnen regelen.
Dus Ziggo maar gebeld, ze vertelde me dat de modem bij hun offline aangaaf, dus dat klopte.
Meteen een afspraak gemaakt voor een monteur , deze kwam op woensdag middag.
Hij heeft het AOP vervangen door de laatste AOP Kastje en een nieuwe modem (Ubee) geinstalleerd,
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
probeer nu al en week naar extra te gaan, maar ja, het is weer zo lastig voor zaggo, er is en film 1 ordertje vastgelopen en die moet er eventjes uit. daar zijn ze nu al vanaf vorige week vrijdag mee bezig en schijnbaar hebben ze daar weer zoveel moeite mee....kots nu even op zaggo
Waarom heb je geen Cisco modem ontvangen? (Ik snap niks meer van Ziggo: wanneer krijg je een Cisco en wanneer een Ubee en wanneer een Arris????)Abraxas1 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:08:
Mijn Arris modem is afgelopen dinsdag overleden.
Kastje en een nieuwe modem (Ubee) geinstalleerd,
Chips, en als bonnus vanavond nog 2 uur zonder telefonie en internet gezetten...dus maak van kots...dubbel kots even op zaggo
Denk dat 't met snelheid te maken heeft? Volgens mij heeft iedereen hier met een 120 Mbit aansluiting een Ubee.. Ik blijf icm een WNDR3700 trouwens een stabiele draadloze snelheid van ±120 Mbit houden, aanrader dus.Vhond schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:56:
[...]
Waarom heb je geen Cisco modem ontvangen? (Ik snap niks meer van Ziggo: wanneer krijg je een Cisco en wanneer een Ubee en wanneer een Arris????)
Nope...Ik heb hier een 120MBit aansluiting (Amstelveen) en heb een Arris modem.
Dus daar heeft het niet mee te maken. Maar nu wordt ik wel nieuwschierig ....
Dus daar heeft het niet mee te maken. Maar nu wordt ik wel nieuwschierig ....
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Bij het installeren/activeren van de nieuwe modem moet je gewoon geduld hebben. Bij mijn Cisco duurde het een dik half uur voordat-ie online kwam. Vooral niet ongeduldig worden en na 10 minuten afbreken, dat heeft geen zin
Ding moet eerst even intrainen, nieuwe firmware ophalen, aanmelden bij de servers van Ziggo.. Half uurtje vind ik vrij logisch inderdaad. Weet niet of men bij Ziggo tegenwoordig nog handmatig een snelheidsprofieltje aan een MAC addy van een modem hangt/moet hangen?Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:36:
Bij het installeren/activeren van de nieuwe modem moet je gewoon geduld hebben. Bij mijn Cisco duurde het een dik half uur voordat-ie online kwam. Vooral niet ongeduldig worden en na 10 minuten afbreken, dat heeft geen zin
Maar hoe is dan te verklaren dat als ik er een ander splinternieuw modem (arris) voor de eerste keer aan hang, dat ie dan binnen 3 minuten verbinding heeft?xxxneoxxx schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:26:
Ding moet eerst even intrainen, nieuwe firmware ophalen, aanmelden bij de servers van Ziggo.. Half uurtje vind ik vrij logisch inderdaad. Weet niet of men bij Ziggo tegenwoordig nog handmatig een snelheidsprofieltje aan een MAC addy van een modem hangt/moet hangen?
Dat kan...
Ik heb soms binnen 5 minuten verbinding, soms tussen de 15-30 minuten en ik heb het ook wel gehad dat het bijna een uur duurt. Dit alles met verschillende modems en verschillende regio's. (ik help regelmatig vrienden en kennissen met de installatie Ziggo internet, dus ik heb ondertussen al behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal)
Kortom: Het verschilt enorm, maar ik moet wel zeggen dat de laatste 3 installaties erg soepel gingen. Binnen 10 minuten draaide het bij alle drie.
Ik heb soms binnen 5 minuten verbinding, soms tussen de 15-30 minuten en ik heb het ook wel gehad dat het bijna een uur duurt. Dit alles met verschillende modems en verschillende regio's. (ik help regelmatig vrienden en kennissen met de installatie Ziggo internet, dus ik heb ondertussen al behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal)
Kortom: Het verschilt enorm, maar ik moet wel zeggen dat de laatste 3 installaties erg soepel gingen. Binnen 10 minuten draaide het bij alle drie.
http://www.deyterra.com
Leuk, vuurwerk, maar alsjeblieft, geef me niet van die gasten die leuk een hindoerol om mijn buurt's CMTS flikkeren. Grom!
Hier in Breda doet alles het nog op volle snelheid!BeefHazard schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:40:
Leuk, vuurwerk, maar alsjeblieft, geef me niet van die gasten die leuk een hindoerol om mijn buurt's CMTS flikkeren. Grom!
Gelukkig Nieuwjaar overigens allemaal ...
Verwijderd
Hier in Friesland zit er een oliebol in de verbinding gezien de snelheden 
Haal nu 3MB/sec , maar we doen het er maar mee.
Haal nu 3MB/sec , maar we doen het er maar mee.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 10:35 ]
Ja, ik zou het bijna vergeten!
Gelukkig nieuwjaar! Mijn wijkkast heeft alles overleeft
Nitraten, cobra 6, lawinepijlen... Al dan niet recht op dat ding, maar ik vind het knap
Gelukkig nieuwjaar! Mijn wijkkast heeft alles overleeft
weet iemand hoe je duidelijk kan zien wanneer je een voicemail hebt?
mijn telefoon geeft alleen aan dat ik een oproep heb gemist.
en om nou telkens de voicemail te gaan controleren bij een oproep gemist?
bij Online kreeg ik altijd een email
Common sense.grun93 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:42:
[...]
Maar hoe is dan te verklaren dat als ik er een ander splinternieuw modem (arris) voor de eerste keer aan hang, dat ie dan binnen 3 minuten verbinding heeft?
Wat heeft dat met Ziggo te maken? Ligt dan toch echt aan je telefoon. Mijn Siemens geeft een knipperend envelopje bij voicemail.fespen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:51:
weet iemand hoe je duidelijk kan zien wanneer je een voicemail hebt?
Mijn Siemens geeft bij elke gemiste oproep een knipperend envelopje.Exorcist schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:27:
[...]
Wat heeft dat met Ziggo te maken? Ligt dan toch echt aan je telefoon. Mijn Siemens geeft een knipperend envelopje bij voicemail.
En of je een email ontvangt bij een nieuwe voicemail of niet heeft wel degelijk met Ziggo te maken, volgens mij biedt Ziggo die functionaliteit niet.
Ook een voicemail melding op je telefoontoestel heeft met Ziggo te maken, ze moeten daarvoor een signaaltje meesturen. Ik heb daar laatst de helpdesk voor gebeld, helaas krijg ik nu nog geen melding van voicemail op mijn telefoon.
Zal binnenkort nog eens contact met Ziggo opnemen.
Mijn telefoon geeft toch echt aan 'voicemail', dus dat jouw toestel dat niet doet is niet Ziggo zijn probleem. E-mail functionaliteit heeft nooit bestaan naar mijn weten, en valt derhalve ook niet te verwachten.darkrain schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:47:
[...]
Mijn Siemens geeft bij elke gemiste oproep een knipperend envelopje.
En of je een email ontvangt bij een nieuwe voicemail of niet heeft wel degelijk met Ziggo te maken, volgens mij biedt Ziggo die functionaliteit niet.
Ook een voicemail melding op je telefoontoestel heeft met Ziggo te maken, ze moeten daarvoor een signaaltje meesturen. Ik heb daar laatst de helpdesk voor gebeld, helaas krijg ik nu nog geen melding van voicemail op mijn telefoon.
Zal binnenkort nog eens contact met Ziggo opnemen.
Verwijderd
Ik heb ook een Cisco modem ontvangen inmiddels, deze is echter kapot 
Hij doet helemaal, echt helemaal, niets... De adapter wordt wel heel warm trouwens.
Naja, maandag maar even met Ziggo bellen.
Hij doet helemaal, echt helemaal, niets... De adapter wordt wel heel warm trouwens.
Naja, maandag maar even met Ziggo bellen.
Ik heb reeds een Module + een smartcard gekocht bij een dealer hier in de buurt. Module was 59,99 en smartcard was 29,99. Op de website van Ziggo stond dat mijn TV compatible was maar dit was dus niet het geval. Ik heb contact gehad met Ziggo en vroeg wat ik met de smartcard en module moest gaan doen. Echter kon ik alleen module inleveren bij de dealer en mijn geld (59,99) terug krijgen. Dealer kon smartcard niet meer in ontvangst nemen omdat deze al geactiveerd was. Hierna heb ik de klantenservice nog niet gebeld. Misschien dat jullie het weten .. Ik heb nu 1 smartcard extra dat al geactiveerd is. Wat moet ik hiermee ? Kan ik het bedrag 29,99 terug eisen van Ziggo. Het gaat hier om 29,99 maar ik voel me behoorlijk ge-*** als ik te zien krijg dat mijn tv wel compatible is en dat dit dus niet het geval is.
Tuurlijk kan dat. Gewoon class action lawsuit er tegenaan!soundtrack schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:35:
Ik heb reeds een Module + een smartcard gekocht bij een dealer hier in de buurt. Module was 59,99 en smartcard was 29,99. Op de website van Ziggo stond dat mijn TV compatible was maar dit was dus niet het geval. Ik heb contact gehad met Ziggo en vroeg wat ik met de smartcard en module moest gaan doen. Echter kon ik alleen module inleveren bij de dealer en mijn geld (59,99) terug krijgen. Dealer kon smartcard niet meer in ontvangst nemen omdat deze al geactiveerd was. Hierna heb ik de klantenservice nog niet gebeld. Misschien dat jullie het weten .. Ik heb nu 1 smartcard extra dat al geactiveerd is. Wat moet ik hiermee ? Kan ik het bedrag 29,99 terug eisen van Ziggo. Het gaat hier om 29,99 maar ik voel me behoorlijk ge-*** als ik te zien krijg dat mijn tv wel compatible is en dat dit dus niet het geval is.
Welke tv gaat het over? Handig als waarschuwing voor andere tweakers.soundtrack schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:35:
Op de website van Ziggo stond dat mijn TV compatible was maar dit was dus niet het geval.
Geen idee , ik dacht dat ook een cisco zou krijgen, niet dus.marcel23456 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:52:
Chips, en als bonnus vanavond nog 2 uur zonder telefonie en internet gezetten...dus maak van kots...dubbel kots even op zaggo
Ik weet ook niet hoe ze bij Ziggo dit doen
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Verwijderd
waarom zou dat geen ziggo probleem zijn? Lijkt mij van wel, ziggo kan ondersteuning bieden voor het instellen van de telefoon of zorgen dat dat sientje meekomt zodat het gaat werken. Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat dit niet past binnen dit forum. Ziggo kennende kan het prima een fout zijn waardoor dat seintje niet doorkomt. En aangezien meer mensen dat melden...Exorcist schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:36:
[...]
Mijn telefoon geeft toch echt aan 'voicemail', dus dat jouw toestel dat niet doet is niet Ziggo zijn probleem. E-mail functionaliteit heeft nooit bestaan naar mijn weten, en valt derhalve ook niet te verwachten.
Zelf heb ik trouwens een ouderwets swatch antwoorapparaatje eraan, kan je meeluisteren als men inspreekt en dan als het nodig is toch opnemen. Bij xs4all had ik een emailantwoordapparaat, dat zou wel handig zijn als ziggo dat had. Dan kreeg je een mail met een mp3 erin en kon je die overal afluisteren.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 18:50 ]
Ik denk niét dat Ziggo zich zal bezighouden met een scala aan verscheidene telefoons. Dat het bij sommigen (of nu een enkeling) niet werkt is echt geen instelling aan Ziggo zijde.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:47:
[...]
waarom zou dat geen ziggo probleem zijn? Lijkt mij van wel, ziggo kan ondersteuning bieden voor het instellen van de telefoon of zorgen dat dat sientje meekomt zodat het gaat werken. Ik vind het wat kort door de bocht om te stellen dat dit niet past binnen dit forum. Ziggo kennende kan het prima een fout zijn waardoor dat seintje niet doorkomt. En aangezien meer mensen dat melden...
Zelf heb ik trouwens een ouderwets swatch antwoorapparaatje eraan, kan je meeluisteren als men inspreekt en dan als het nodig is toch opnemen. Bij xs4all had ik een emailantwoordapparaat, dat zou wel handig zijn als ziggo dat had. Dan kreeg je een mail met een mp3 erin en kon je die overal afluisteren.
Nou ja, in mijn geval gaat het om het toestel wat door Ziggo geleverd wordt en waar ook Ziggo opstaat.Exorcist schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:57:
[...]
Ik denk niét dat Ziggo zich zal bezighouden met een scala aan verscheidene telefoons. Dat het bij sommigen (of nu een enkeling) niet werkt is echt geen instelling aan Ziggo zijde.
Dat het dan een Samsung is maakt niet uit, Ziggo heeft het toestel geleverd.
Als je vervolgens in de handleiding van het toestel kijkt, dan kom je tegen dat er een voicemail melding gegeven kan worden afhankelijk van je netwerk. Het Ziggo netwerk dus in dit geval.
En het is wel degelijk een instelling aan Ziggo zijde. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het in sommige gebieden wel werkt en in anderen niet, heeft te maken met historie voordat Ziggo is ontstaan.
Even een vraagje, ik zit in Groningen met woonstichting Patrimonium met exact hetzelfde probleem. We hebben ADSL van Alice maar dat is echt ruk, ik wil veel liever Ziggo maar wil niet dubbel betalen voor de analoge lijn, die we ook al via Patrimonium betalen. Heb jij jouw probleem hiermee nog opgelost?BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:35:
[...]
Haha, wordt steeds ingewikkelder hier. Inderdaad, ik heb nooit een Ziggo contract of wat voor overeenkomst dan ook getekend, maar dit leek me niet meer dan logisch gezien het in de huur inbegrepen is en het dus via de woningbouw gaat. Wellicht dat de kosten zo laag zijn omdat het hier gaat om studentenhuisvesting en ze een dealtje hebben kunnen sluiten met Ziggo.
[...]
Je activeert hem toch op internet of via telefoon? Vervolgens wordt hij via het digitale TV signaal "geactiveerd", wat nog steeds 1-richtings-verkeer is.
[...]
Ja maar bij gefluister komt je mooie subwoofer niet tot z'n recht
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
iemand nog meer rond postcode 1628 moet fluctuerende connectie? word er helemaal gek van
Heb al tijden last van een brakke bandbreedte. Zelfs rond deze tijdstippen haal ik maar 80-100 mbit op poort 119 naar i-telligent usenet. Best wel k*t omdat dit al een tijdje speelt. Van de router vermoed ik geen problemen maar zal binnenkort eens testen zonder. Dit heeft namelijk wel in het begin van de 120mbit periode gewerkt voor iets van een twee/drie weken maar nu is het drama. Een modemreset heeft eens gewerkt maar dat werkt nu niet meer.
Heb een Arris modem btw.
Enkele resultaten:
Downloaded in 1 minute 30 seconds at an average of 12.84 MB/s
Downloaded in 1 minute 22 seconds at an average of 9.86 MB/s
Downloaded in 13 minutes 34 seconds at an average of 10.36 MB/s
Ik snap dat capaciteit rond 8 uur problemen oplevert, maar dit is voornamelijk laat in de avond gedownload. De middelste sowieso. Ong. een gigabyte per stuk, en de laatste was iets van 10 ofzo. (filmpje, 1080p).
Iemand enig idee of dit probleem vaker voorkomt? Ik haal op dit moment ook ong. 100-105mbit op de ziggo speedtest.
Heb een Arris modem btw.
Enkele resultaten:
Ik snap dat capaciteit rond 8 uur problemen oplevert, maar dit is voornamelijk laat in de avond gedownload. De middelste sowieso. Ong. een gigabyte per stuk, en de laatste was iets van 10 ofzo. (filmpje, 1080p).
Iemand enig idee of dit probleem vaker voorkomt? Ik haal op dit moment ook ong. 100-105mbit op de ziggo speedtest.
[ Voor 36% gewijzigd door Nox op 02-01-2011 00:50 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
waar woon je als ik vragen mag?NoxiuZ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:46:
Heb al tijden last van een brakke bandbreedte. Zelfs rond deze tijdstippen haal ik maar 80-100 mbit op poort 119 naar i-telligent usenet. Best wel k*t omdat dit al een tijdje speelt. Van de router vermoed ik geen problemen maar zal binnenkort eens testen zonder. Dit heeft namelijk wel in het begin van de 120mbit periode gewerkt voor iets van een twee/drie weken maar nu is het drama. Een modemreset heeft eens gewerkt maar dat werkt nu niet meer.
Heb een Arris modem btw.
Enkele resultaten:
Als dat werkelijk zo is trek ik mijn posts (figuurlijkdarkrain schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:48:
[...]
Nou ja, in mijn geval gaat het om het toestel wat door Ziggo geleverd wordt en waar ook Ziggo opstaat.
Dat het dan een Samsung is maakt niet uit, Ziggo heeft het toestel geleverd.
Als je vervolgens in de handleiding van het toestel kijkt, dan kom je tegen dat er een voicemail melding gegeven kan worden afhankelijk van je netwerk. Het Ziggo netwerk dus in dit geval.
En het is wel degelijk een instelling aan Ziggo zijde. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het in sommige gebieden wel werkt en in anderen niet, heeft te maken met historie voordat Ziggo is ontstaan.
1906, gemeente Castricum.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
@NoxiuZ
Toen mijn Arris dat had, is na 1 telefoontje besloten het modem te vervangen. Kreeg daarna een Ubee.
Duurde na aansluiting nog ong 1 week voor ik de 120 weer haalde..
Maar nu weer alles als vanouds
Toen mijn Arris dat had, is na 1 telefoontje besloten het modem te vervangen. Kreeg daarna een Ubee.
Duurde na aansluiting nog ong 1 week voor ik de 120 weer haalde..
Maar nu weer alles als vanouds
Connectie waarmee?Chubz schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:26:
iemand nog meer rond postcode 1628 moet fluctuerende connectie? word er helemaal gek van
Even een vraagje omtrent de certificering van Ziggo;soundtrack schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:35:
Om welke TV gaat het? (Philips TV's model <2009 verlopen via Philips zelf) Daarnaast komen modelnummers op de website van Ziggo heel erg specifiek, vooral de letters na het model zelf (bijvoorbeeld bij samsung als er 'WXXN' achter staat).
Heb je tevens gekeken naar de Firmware versie van je TV? Bij sommige merken staan er namelijk een specifiek versienummer onder, zit je daaronder dan even updaten via de website van de fabrikant.
Voldoe je aan alle 'eisen' voor je TV (dus certificering, software versie ect.) dan kan je bij de Ziggo klantenservice je geld terug vragen, zei zijn immers ook degene die je belvoven dat het werkt.
Bovenstaande klinkt misschien als mierengeneuk maar zo staat ook alles op de website en zijn tevens de 'voorwaarden' wanneer ze beloven dat het werkt.
Daarnaast, wat werkte er niet? Wat ontving je niet, ect. Specifiek in dit geval.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Hier 1852 Heiloo, haal ook regelmatig rond de 100. Zit 'm beetje in de regio lijkt het wel. Soms perfect 129mb/s of 120 maar nu word het wel weer brakker.
Heb een korte vraag i.v.m. de declaratie van telefoonkosten. Een tijdje terug heb ik, omdat mijn modem stuk was, moeten bellen naar de klantenservice. Deze kosten mag ik declareren... Heb nu eindelijk mijn factuur gehad en wil deze graag richting Ziggo mailen. Op de vraag over naar welk mail adres kreeg ik het onderstaande verhelderende antwoord:
Kan een iemand die eerder zijn/haar telefoonkosten heeft gedeclareerd mij misschien het e-mail adres geven waar ik mijn rekening naar kan sturen?
Blijkbaar heeft de beantwoorder mijn vraag niet goed begrepen, want ik heb nog altijd geen mail adres van ze mogen ontvangen (en het mail adres waarmee ik het antwoord kreeg was noreply@ziggo.no). Daarom de vraag:Geachte heer/mevrouw,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Graag wil ik u informeren dat u de kopie via email kan sturen en ook via de post naar:
Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA
UTRECHT
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.
Met vriendelijke groet,
xxx
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Kan een iemand die eerder zijn/haar telefoonkosten heeft gedeclareerd mij misschien het e-mail adres geven waar ik mijn rekening naar kan sturen?
@dôh:
bij mijn weten kan alleen via de post
bij mijn weten kan alleen via de post
Ik hoop van niet... Zou toch wel heel erg bekrompen zijn. Krijg een factuur via de mail, moet ik dan weer printen, opsturen e.d. Heel omslachtig!
Omslachtig zelfs!dôh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:48:
[...]
Ik hoop van niet... Zou toch wel heel erg bekrompen zijn. Krijg een factuur via de mail, moet ik dan weer printen, opsturen e.d. Heel omslagtig!
Flucturerende snelheden dus, ipv connectie. Wat komt er uit de speedtest.ziggo.nl op gebied van ping? Gewoon meermaals proberen over de dag en tijden bij houden. Is nml zeker iets wat Ziggo gaat vragen als je ze belt.
die is zo nep als wat, die laat 10-13ms zien terwijl ik op de normale speedtest toch rond de 30 gemiddeld hangxxxneoxxx schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:10:
[...]
Flucturerende snelheden dus, ipv connectie. Wat komt er uit de speedtest.ziggo.nl op gebied van ping? Gewoon meermaals proberen over de dag en tijden bij houden. Is nml zeker iets wat Ziggo gaat vragen als je ze belt.

[ Voor 10% gewijzigd door Proxzor op 02-01-2011 16:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!