Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

mphilipp

Romanes eunt domus

TFHfony schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:30:
[...]
Zo gemakkelijk kom je niet in een bot-net terecht...
Nee, maar je kunt het ze ook tè gemakkelijk maken. En btw: een collega is een security pief...een uurtje met hem en je durft zelfs je broodrooster niet meer aan te zetten... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
WTH, kom net thuis na werk en is m'n modem offline.
Fysiek is er wel connectie, maar DHCP komt niet door, andere mensen met vergelijkbaar probleem?
Herstart, reset en vervangen kabel en router al uitgevoerd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Ik heb op dit moment een AiO Plus abbonement. (Postcode 6431WB)

Nu heb ik venomen dat andere klanten met een AiO Plus abbo met postcode 6431T..., binnenkort een nieuw modem + een snelheidsverhoging van 22mbit naar 30mbit gaan krijgen.

Omdat ik benieuwd was wanneer ik dan een bericht van Ziggo zou kunnen verwachten met betrekking tot de snelheidsverhoging, kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat enkel diegene met glasbekabeling in aanmerking komen voor een snelheidsverhoging van 22mbit naar 30mbit. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk

Zou iemand kunnen bevestigen dat enkel diegene met glasbekabling een verhoging van Ziggo krijgen?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
Loekie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:45:
Fysiek is er wel connectie, maar DHCP komt niet door, andere mensen met vergelijkbaar probleem?
Heb ik ook gehad :S, heb even statisch men DNS op Google gezet (8.8.8.8) en werkte weer heb dit wel vaker weird mrja :S

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Loekie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:45:
Dit had ik afgelopen nacht ook. Om ca. 01:00 ging mijn modem offline, had ik geen kabel TV meer, nada! Zal wel onderhoud geweest zijn. Want ik ben nu gewoon weer vrolijk online! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gheh, blijkt een blokkade van Ziggo wegens versturen spam. Het vreemde is dat ze niet kunnen aangeven om wat voor spam het gaat. De PC's die hier op windows draaien zijn allemaal gescanned met F-secure en AVG.

De linux-bakken zijn met rkhunters en clamav onder handen genomen.

Ik vermoed dat het de mails met voicemail zijn die ze aanmerken als spam, echter kan dat dus niet checken.
De aansluiting gaat van de blokkadelijst gehaald worden, hopelijk neemt abuse contact met me op over de precieze inhoud van de genoemde spam.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Loekie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:44:
Gheh, blijkt een blokkade van Ziggo wegens versturen spam. Het vreemde is dat ze niet kunnen aangeven om wat voor spam het gaat. De PC's die hier op windows draaien zijn allemaal gescanned met F-secure en AVG.

Ik vermoed dat het de mails met voicemail zijn die ze aanmerken als spam, echter kan dat dus niet checken.
De aansluiting gaat van de blokkadelijst gehaald worden, hopelijk neemt abuse contact met me op over de precieze inhoud van de genoemde spam.
Bijzonder. Eerste keer dat ik hoor dat Ziggo zulke praktijken hanteert. Wel netjes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

Loekie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:44:

De inhoud van deze gegevens zijn bijna niet te krijgen. Als ze al ergens op te vragen zijn dan bij klantenservice.
S+ kan je iig niet helpen met deze gegevens.

een tip: all PC's te scannen; daarna een aansluitverzoek bij CS te doen

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
xxxneoxxx schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:29:
[...]
Bijzonder. Eerste keer dat ik hoor dat Ziggo zulke praktijken hanteert. Wel netjes overigens.
Heb het al meerdere keren gezien toen het nog @Home was: spontaan afgesloten zonder enige melding, en na een dag of 2 beginnen mensen pas te bellen wat het probleem nou eigenlijk is, om dan te horen dat ze afgesloten zijn vanwege een virus of trojan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Indy91 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:52:
Ik heb op dit moment een AiO Plus abbonement. (Postcode 6431WB)

Nu heb ik venomen dat andere klanten met een AiO Plus abbo met postcode 6431T..., binnenkort een nieuw modem + een snelheidsverhoging van 22mbit naar 30mbit gaan krijgen.

Omdat ik benieuwd was wanneer ik dan een bericht van Ziggo zou kunnen verwachten met betrekking tot de snelheidsverhoging, kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat enkel diegene met glasbekabeling in aanmerking komen voor een snelheidsverhoging van 22mbit naar 30mbit. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk

Zou iemand kunnen bevestigen dat enkel diegene met glasbekabling een verhoging van Ziggo krijgen?
Glasbekabeling bij ziggo? Laatste stuk is bij iedereen toch gewoon COAX?
Capaciteit op het netwerk zal wel niet toereikend genoeg zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
De medewerker van Ziggo had het erover dat er glaskabel moest liggen (tot aan de verdeelkast?).
Deze kabels zouden met andere decibellen werken, waardoor deze klanten wel een verhoging naar 30mbit zouden krijgen.

Dus alle andere AiO-plus klanten die met verouderde bekabeling zitten hebben volgens Ziggo gewoon dikke pech gehad. Ik ben ironisch genoeg, natuurlijk wel vrij om de 120mbit verbinding (AiO Extra) te pakken :?

Dus alle Ziggo AiO Plus klanten met verouderde bekabeling blijven lekker op 22mbit steken, totdat de Gemeente of KPN besluit glas tot aan de verdeelstations te leggen. 8)7

Dit is hoe ik het begrepen heb van de medewerker van Ziggo (telefoonnr. 1200, optie 2, optie 2)

[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 08-12-2010 18:28 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Indy91 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:25:
De medewerker van Ziggo had het erover dat er glaskabel moest liggen (tot aan de verdeelkast?).
Deze kabels zouden met andere decibellen werken, waardoor deze klanten wel een verhoging naar 30mbit zouden krijgen.

Dus alle andere AiO-plus klanten die met verouderde bekabeling zitten hebben volgens Ziggo gewoon dikke pech gehad. Ik ben ironisch genoeg, natuurlijk wel vrij om de 120mbit verbinding (AiO Extra) te pakken :?

Dus alle Ziggo AiO Plus klanten met verouderde bekabeling blijven lekker op 22mbit steken, totdat de Gemeente of KPN besluit glas tot aan de verdeelstations te leggen. 8)7

Dit is hoe ik het begrepen heb van de medewerker van Ziggo (telefoonnr. 1200, optie 2, optie 2)
Gelukkig weet iedereen dat het onzin is.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:29:
[...]

wat is daar nu netjes aan? Helemaal NIKS, iemand afsluiten en dan moet je het zelf maar uitzoeken, ze kunnen niet eens verstellen wat de spam precies is... dat is allesbehalve netjes.

Doe het zoals xs4all het doet, dat zou pas netjes zijn. Dit is gewoon bizar, je moet zelf die rothelpdesk bellen en maar hopen dat je een normaal persoon aan de lijn krijgt die weet wat hij zegt en nederlands beheerst en die je weer aansluit. En de echte gegevens krijg je echt niet te pakken, naar die afdelingen mag de helpdesk toch niet bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:26:
[...]

wat is daar nu netjes aan? Helemaal NIKS, iemand afsluiten en dan moet je het zelf maar uitzoeken, ze kunnen niet eens verstellen wat de spam precies is... dat is allesbehalve netjes.

Doe het zoals xs4all het doet, dat zou pas netjes zijn. Dit is gewoon bizar, je moet zelf die rothelpdesk bellen en maar hopen dat je een normaal persoon aan de lijn krijgt die weet wat hij zegt en nederlands beheerst en die je weer aansluit. En de echte gegevens krijg je echt niet te pakken, naar die afdelingen mag de helpdesk toch niet bellen.
Mwoah, ik vind het niet verkeerd dat ze het doen, het zou voor mij wel fijn zijn dat ze vertellen dat ze me blokkeren. Ik ben het hele riedeltje met lampjes en dergelijke maar even door gegaan. Ze zouden een maand geleden een mail gestuurd hebben om mij hiervan op de hoogte te stellen, achteraf blijkt dit het tijdstip te zijn geweest waar mijn Fritz!Box me een aantal voicemais heeft doorgestuurd. En gister heb ik er ook weer een paar gehad, dit loopt (verplicht) via de SMTP van ziggo.

Een quarantainenet oplossing zou ik in deze beter vinden, dan weet je nl zeker waar het fout gaat. Voor de zekerheid heb ik alle PC's afgelopen nacht al even laten bijwerken via backup verbinding en laten scannen, hier kwam niets uit. Ik heb alle PC's weer aangekoppeld terwijl er een sessie van wireshark meeloopt(toch eens een switch met monitor-poort gaan zoeken) en kom niets vreemds tegen.

Helaas heeft abuse geen contact opgenomen dus het blijft gissen....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:26:
[...]

Mwah, ik werk als ICT'er en als je weet dat 98% van al onze inkomende mail uit spam bestaat dan is het op zich een verademing dat schijnbaar ISP's er tegenwoordig wat mee doen.

Ik geef toe; het kan zeker netter dan mensen zomaar tijdelijk afsluiten maar goed.. Misschien ligt het ook enigzins aan de mensen zelf dat ze schijnbaar met hun thuisnetwerkje een bot in een spamnetwerk zijn. Ook stukje eigen verantwoordelijkheid en zo. Een bericht vanuit Ziggo zou op zich netjes zijn maar laten we eerlijk wezen, bellen zou dan de enige optie zijn. Als je een brief stuurt is het niet handig met TNT die elke 5 seconden staakt, emailen, tsjah, zonder internetverbinding thuis is ook niet zo handig.. En hele dagen bij een callcenter mensen bellen die vervolgens uit hun stekker gaan omdat het onmogelijk aan hen zelf kan liggen, lijkt mij ook niet echt een baan om te ambiëren.
Nogmaals, ik begrijp je punt, het kan zeker beter, maar zie ook wel in dat de praktische invulling vrij lastig wordt. Xs4all is overigens ook, itt Ziggo, niet echt een prijsvechter op de kabel/dsl markt. Zij moeten het meer hebben van hun service en kunde op ICT vlak. Gewoon een anders uitgangspunt dan andere providers, en de prijs is er daardoor ook wel naar. Daar kies je voor of je gaat voor iets "goedkopers"/meer value for money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08
Meer mensen in Breda last van internet en telefonie storing? Modem blijft hangen op knipperend US lampje (Arris TM702B).

Groepsstoring van woensdag 08 december 19:45 uur
Er is storing. Onze internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar. Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de avond is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Edit: storing is inmiddels verholpen..

[ Voor 5% gewijzigd door bureno op 09-12-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49

Nox

Noxiuz

caspergt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:56:
[...]

Gelukkig weet iedereen dat het onzin is.
Dit zeggen ze ook maar om iemand gerust te stellen. Niet iedereen die bij ziggo aan de telefoon hangt is een tweaker :?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Net om 1:40 al het IP verkeer weg, modem (per IP) bereikbaar. En had geen uncorrectables.

Ben benieuwd welke firewall nu weer is aangepast.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Skinkie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 03:14:
Net om 1:40 al het IP verkeer weg, modem (per IP) bereikbaar. En had geen uncorrectables.

Ben benieuwd welke firewall nu weer is aangepast.
Precies hetzelfde hier inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
caspergt schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:45:
[...]
Realiseren dat 300mbit in praktijk niet haalbaar is en je blij mag zijn met 91.1mbit over wifi.
Niet helemaal mee eens.. Heb wat aan de instellingen zitten sleutelen. Vanmorgen was Ziggo traag, daarna modem gereset en haal nu 122 mbit draadloos.

Afbeeldingslocatie: http://www.amillionpixels.com/host/Wireless2.jpg

Bedankt voor de tip pinda powerrr!

[ Voor 14% gewijzigd door XyberBorg op 09-12-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
XyberBorg schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:59:
[...]

Niet helemaal mee eens.. Heb wat aan de instellingen zitten sleutelen. Vanmorgen was Ziggo traag, daarna modem gereset en haal nu 122 mbit draadloos.

[afbeelding]

Wat voor een router heb je en welke instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
NoxiuZ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:45:
[...]

Dit zeggen ze ook maar om iemand gerust te stellen. Niet iedereen die bij ziggo aan de telefoon hangt is een tweaker :?
Het leek mij ook een absurd verhaal.

Blijft natuurlijk, waarom deze medewerker van Ziggo zo'n verhaal verkoopt aan klanten?

Het zou immers veel gemakkelijker zijn geweest om te zeggen dat hij geen flauw idee wanneer mijn postcode gebied aan de beurt is om de snelheid te verhogen van 22mbit naar 30mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyberBorg schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:59:
[...]

@XyberBorg, zou je je instellingen ook met ons willen delen? Ben namelijk erg benieuwd!

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Indy91 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:51:
[...]

Het leek mij ook een absurd verhaal.

Blijft natuurlijk, waarom deze medewerker van Ziggo zo'n verhaal verkoopt aan klanten?

Het zou immers veel gemakkelijker zijn geweest om te zeggen dat hij geen flauw idee wanneer mijn postcode gebied aan de beurt is om de snelheid te verhogen van 22mbit naar 30mbit.
Voor een gemiddelde klant is dat een heel logische verklaring...

In feite klopt het wel dat voor 30mbit er heel wat dingen moeten gebeuren maar dan komt zon verglazing wel heel wat logischer over dan 'ik zou geen flauw idee hebben'. Als iedereen een nieuw modem moet hebben dan duurt dat wel even. En dan krijg je weer van de zeurders dat er weer wat veranderd en bla bla bla youpdingen enz enz...

Als je wat meer empathisch vermogen had dan vond je dit een volstrekt normaal antwoord ;)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ben inderdaad ook erg benieuwd hoe je constant 120 mbit over je wifi n netwerk pompt.
Zit je niet gewoon 2 meter van de router? En wie is pindapowerr ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
NoxiuZ schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:21:
[...]

In feite klopt het wel dat voor 30mbit er heel wat dingen moeten gebeuren maar dan komt zon verglazing wel heel wat logischer over dan 'ik zou geen flauw idee hebben'. Als iedereen een nieuw modem moet hebben dan duurt dat wel even. En dan krijg je weer van de zeurders dat er weer wat veranderd en bla bla bla youpdingen enz enz...
Ja en nee.

Als Ziggo mij AiO-Extra kan verkopen met een 120mbit lijn, dan moet ik ook zonder moeite een 30mbit lijn kunnen krijgen, dunkt mij.
Als je wat meer empathisch vermogen had dan vond je dit een volstrekt normaal antwoord ;)
Ik ben gezegend met een méér dan gemiddeld inlevingsvermogen, dus wat bedoel je met deze zin. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
NoxiuZ schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:21:
[...]

Dus het is normaal om disinformatie te slikken en de medewerker dankbaar te zijn voor een dergelijk antwoord?
Een medewerker kan ook gewoon vertellen dat deze informatie niet beschikbaar is en er geen uitspraak kan doen. Het is waarschijnlijk gewoon een businessrule...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een Ziggo AiO-Extra abbo. Maar ik heb een probleempje.
Als ik mijn PC direct aansluit op mijn modem (ubee), en vervolgens een speedtest ga
uitvoeren (speedtest.ziggo.nl) dan haal ik netjes 120-123mbit.

Als ik een speedtest uitvoer met mijn router ertussen (Linksys wrt610n v1) dan
kom ik rond de 100mbit uit. Ik heb overal Cat5e bekabeling, en ben
gigabit verbonden met mijn router.

Het lijkt wel alsof de WAN poort is gecapped op 100mbit. Iemand een idee ?
(Ik kon nergens de wan-poort specificaties vinden van de wrt610n v1)

edit:
Nieuwste linksys firmware, geen dd-wrt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:10:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Ziggo AiO-Extra abbo. Maar ik heb een probleempje.
Als ik mijn PC direct aansluit op mijn modem (ubee), en vervolgens een speedtest ga
uitvoeren (speedtest.ziggo.nl) dan haal ik netjes 120-123mbit.

Als ik een speedtest uitvoer met mijn router ertussen (Linksys wrt610n v1) dan
kom ik rond de 100mbit uit. Ik heb overal Cat5e bekabeling, en ben
gigabit verbonden met mijn router.

Het lijkt wel alsof de WAN poort is gecapped op 100mbit. Iemand een idee ?
(Ik kon nergens de wan-poort specificaties vinden van de wrt610n v1)

edit:
Nieuwste linksys firmware, geen dd-wrt
Mogelijk dat de Linksys wrt610n v1 niet krachtig genoeg is voor 120 Mbit?
Of dat het een 100 Mbit WAN poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:13:
[...]

Mogelijk dat de Linksys wrt610n v1 niet krachtig genoeg is voor 120 Mbit?
Of dat het een 100 Mbit WAN poort is.
Is er nog een manier om te testen of het een 100/1000mbit poort is ? Op de speedtests
na dan ;)

Tjoh, heb deze router gekocht een aantal maanden geleden. Volgens de verkoper
was het een 'full-gigabit' ondersteunende router. En zou dus de nieuwe snelheden van
ziggo aan moeten kunnen.... Ik voel me belazerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:23:
[...]

Is er nog een manier om te testen of het een 100/1000mbit poort is ? Op de speedtests
na dan ;)

Tjoh, heb deze router gekocht een aantal maanden geleden. Volgens de verkoper
was het een 'full-gigabit' ondersteunende router. En zou dus de nieuwe snelheden van
ziggo aan moeten kunnen.... Ik voel me belazerd ;(
Ik heb ook een WRT610N thuis staan en via de router (router -> cat6 -> switch -> cat5e -> laptop) haal ik download bursts van 300 tot 800 mbit per seconde volgens de speedtest.ziggo.nl terwijl de upload consistent rond de 9 mbit is. Erg betrouwbaar (weergave) is dat ding dus niet voor mij. In de praktijk haal ik via mijn nieuwsserver (giganews) tussen de 9.5 - 10.2 mb/s dan trek ik echter de verbinding (router overload?) zo vol dat ik niets anders meer kan doen met mijn connectie.

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 09-12-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:28:
[...]

Ik heb ook een WRT610N thuis staan en via de router (router -> cat6 -> switch -> cat5e -> laptop) haal ik download bursts van 300 tot 800 mbit per seconde volgens de speedtest.ziggo.nl terwijl de upload consistent rond de 9 mbit is. Erg betrouwbaar (weergave) is dat ding dus niet voor mij. In de praktijk haal ik via mijn nieuwsserver (giganews) tussen de 9.5 - 10.2 mb/s dan trek ik echter de verbinding (router overload?) zo vol dat ik niets anders meer kan doen met mijn connectie.
Ah die bursts komt waarschijnlijk door je virusscanner.. Zet deze even uit, dan klopt je snelheid weer. Heb
ik ook last van gehad. Welke resultaten behaal je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb sinds ik een alles-in-1 abo van Ziggo heb (hiervoor had ik alleen maar radio en tv van hen), een beroerde analoge radio ontvangst:

Internet en televisie (zowel digitaal als analoog) doen het prima. Enige zender die beroerd is analoog is MTV, maar dat is precies hetzelfde als toen ik alleen nog maar RTV had bij Ziggo, dus zonder internet en telefonie.

Heb van het kastje van de muur een kabel naar mijn tuner lopen (maar daar heb ik niks aan veranderd tov het pre- alles-in-1 abo: daarnaast dat is een goede kabel: identiek als wat in de straat ligt... groen dus : )

Ik heb trouwens een 'opzetzetstuk' met daaronder uitkomend 3 aansluitingen: 1 voor internet, 1 voor televisie en 1 voor radio

Kende niet zo'n opzetstuk. Toen ik wel eens eerder via Ziggo internet had, had ik een opzet stuk met 1 aansluiting waarop een splitter werd gestoken: dat 'ding' wat ik nu heb kende ik niet...

Update: Volgens mij zit er zo'n ding op:

http://www.digiproof.nl/UMU
(ik neem aan dat de monteur die het eea heeft geplaatst dat schuifje wel in de goede stand heeft gezet aangezien de tv wel ok is...)

[ Voor 11% gewijzigd door Vhond op 09-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cat5e eruit en Cat6 erin....probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:12
Indy91 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:25:
Haha, sorry, maar het glas in het netwerk van Ziggo zal toch echt door henzelf gelegd moeten worden... KPN gaat echt geen glas in de grond leggen voor een heel ander netwerk en gemeenten zullen alleen in glas interesse hebben als het to the curb is en ABSOLUUT niet voor het netwerkje van een provider...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:56:
Cat5e eruit en Cat6 erin....probleem opgelost
Antwoord op mijn slechte analoge radio ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik haal ook 120 mbit wireless, met een Netgear WNDR3700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Sinds de grote storing afgelopen maandag in Landgraaf, is dit het resultaat van tussen 11:00u en 23:30u internetten met me 120mbit lijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.roysuk.nl/fok/ziggo.JPG

Drie keer met de klantenservice gebeld, alle standaard dingen doorlopen. Nu gaan ze volgende week een monteur sturen, maar dat is natuurlijk niet het probleem, omdat het probleem buiten de deur ligt, ik gok in de wijkcentrale. Alleen jammer dat je dat niemand bij de klantenservice aan het verstand krijgt gebracht en altijd 100x de standaard scripts moet doorlopen. Ik blijf er bij, als het loopt bij Ziggo is het allemaal geweldig. Maar zodra er problemen optreden, sta je toch angstvallig vanaf de kant te kijken. Waarom kunnen ze nooit eens van een script afwijken en verder kijken als hun neus lang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 18:09
Zover ik weet is de grote storing nog niet opgelost, zit hier ook nog steeds op 40-50 mb max.
De 120 haal ik sinds deze week niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Von Henkel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:14:
Zover ik weet is de grote storing nog niet opgelost, zit hier ook nog steeds op 40-50 mb max.
De 120 haal ik sinds deze week niet meer...
Waar woon jij? Ook in de regio? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:37:
[...]

Ah die bursts komt waarschijnlijk door je virusscanner.. Zet deze even uit, dan klopt je snelheid weer. Heb
ik ook last van gehad. Welke resultaten behaal je nu ?
Bedankt voor de tip. Nu haal ik 90mbit / 9 mbit. Zal morgen Ziggo eens bellen. Denk dat het waarschijnlijk aan mijn modem ligt, Docsis 2.0 vs 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Heeft iemand anders sinds ongeveer anderhalve week geleden slome torrent downloads? Daarvoor haalde ik altijd mijn max (2.7MB/sec) maar sinds kort komt ik niet verder dan zo'n 500-700 kb/sec. Om te testen heb ik gebruik gemaakt van de speedtest die ingebouwd is in uTorrent en torrents met vele duizenden seeds.Het rare is dat de http downloads nog wel op de volle snelheid gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door mu-sick op 09-12-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

mu-sick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:00:
Heeft iemand anders sinds ongeveer anderhalve week geleden slome torrent downloads? Daarvoor haalde ik altijd mijn max (2.7MB/sec) maar sinds kort komt ik niet verder dan zo'n 500-700 kb/sec. Om te testen heb ik gebruik gemaakt van de speedtest die ingebouwd is in uTorrent en torrents met vele duizenden seeds.Het rare is dat de http downloads nog wel op de volle snelheid gaan.
hier in den haag 2533 geen probleem... ik haal makkelijk met diverse goed torrents gewoon 6-7MB/s ...(AIE)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
mu-sick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:00:
Als je met een http download de snelheid wel haalt zou dat met torrents ook zo moeten zijn. Heb je de juiste poort openstaan in je router? Niet toevallig een firewall aanstaan die problemen kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:14
eamelink schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:04:
Ik haal ook 120 mbit wireless, met een Netgear WNDR3700 :)
Ik ook tot 2 meter ;) Daarna word het dramatische minder.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Bedraad (CAT6) haal ik 120/9.3 en wireless (Apple Airport Extreme) haal ik 38,2/8,9. Zit ik beneden dan haal ik wireless 70/9 ongeveer. Echter haal ik met mijn Airport Express als extender hierboven niet echt gek veel hoger..

Maargoed daarom vertrouw ik WiFi nog lang niet zo als good old cables :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
Wie heeft het nieuwe Cisco modem al aan de praat?

Volgens de handleiding moet je alles aansluiten, je PC direct aansluiten op het modem, wachten tot alle lampjes correct oplichten (dat kan even duren) en dan moet je "Activeren" in je browser intypen.
Aangezien elke browser tegenwoordig dan een Google zoekopdracht gaat doen, wil dat activeren niet echt werken dus.
Is er een alternatieve URL om dit te activeren, misschien met het oude modem bij Ziggo ergens?

Bij mijn vorige modem kwam de monteur nog op de Ziggo site terecht, dat wil nu ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:37
je kan http://Activeren/ proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
Had ik gedaan, maar dat wilde niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je moet ook niet naar http://activeren , maar naar http://activatie :)
Maar dat staat ook in de activatie handleiding.
Mocht je er toch niet uitkomen vaak helpt het nog wel eens om het modem een powercycle te geven en het dan opnieuw te proberen.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 10-12-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Spacespider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:53:
[...]
Als je met een http download de snelheid wel haalt zou dat met torrents ook zo moeten zijn. Heb je de juiste poort openstaan in je router? Niet toevallig een firewall aanstaan die problemen kan geven?
De poort en de firewall staan goed ingesteld. Tot -inmiddels- 2 week geleden werkten dezelfde instellingen probleemloos. Het gaat om de regio Groningen. Recent is hier een internet-storing geweest en sindsdien lijkt het mis te zijn. De Ziggo helpdesk heeft de modem doorgemeten en zegt dat er niks aan de hand is. Dat klopt vast ook wel want de http downloads gaan nog wel de volle snelheid, puur de torrent verbindingen zijn veel slomer. Misschien dat in de laatste software-update van de modem het aantal tegelijk toegestane connecties verminderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mijn buurman heeft een tv met Ci+ CAM van Ziggo, het basispakket digitale televisie. Hij kan echter de radiozenders (vanaf 750) niet ontvangen. Hij krijgt dan een bericht over ongeldige zender of codering (excuus: heb melding niet onthouden/opgeschreven).

Zitten de radiozenders niet in het standaard digitale televisie pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
even een positief dingetje:

Gisteren AiE extra besteld. Had nog een vraagje over hoe het zat met overstappen. Wat is die helpdesk toch liev :D

Zei mij heel netjes even aan KPN te vragen. Moest ik even denken aan die sacherijnige mensen daar... Werd zelfs gegroet met mijn naam :9~ .

Nouja. Even KPN bellen dus!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lopende Werkzaamheden van maandag 06 december 07:00 uur tot vrijdag 17 december 16:00 uur
Tot en met 17 december 2010 vinden in uw wijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen vinden alleen overdag plaats tussen 7:00 en 16:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan contact op met onze Klantenservice. Onze excuses voor de overlast.
De eerste klusweek is achter de rug in mijn wijk hier in Oosthuizen als we Ziggo mogen geloven.Tot dusver kan ik niet zeggen dat de boel er beter op geworden is. De signaal kwaliteit van Transport Streams 26 (826.75 MHz), 25 (794.75 MHz) en 24 (762.75 MHz) is nog steeds continu lager dan 100%, namellijk tussen de 50% en 80%. Dat geeft op het 2D+ kanaal van Ziggo, 3D-demokanaal, hele bijzondere effecten en kleuren met al die verschillende blokjes. Ook de overige Transport Streams zijn niet storingsvrij gezien BER metingen van de TV, maar zijn gelukkig nog wel enigszins te bekijken. Af en toe wat beeldverstorinkjes moet je maar op de koop toenemen als de Ziggo "technici" infrastructurele aanpassingen hebben doorgevoerd. Helaas waren ze ook weer in deze onderhoudsweek hun meetsetjes vergeten om de boel eens lekker door te kunnen meten.

Nu maar hopen dat ze volgende week wel iemand bij Ziggo weten te vinden die een meetsetje heeft en ook weet hoe je daarmee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Vandaag een e-mailtje: Cadeau van Ziggo: verhoging Internetsnelheid!
De tekst: Snel kan altijd sneller. Daarom verhoogt Ziggo vandaag gratis de snelheid van uw internetabonnement!

De Z3 gaat dan van 50/5 naar 80/5. De speedtest staat nu nog op 50/5, dus ik ben benieuwd. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Tommy The Cat schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:47:
Mijn buurman heeft een tv met Ci+ CAM van Ziggo, het basispakket digitale televisie. Hij kan echter de radiozenders (vanaf 750) niet ontvangen. Hij krijgt dan een bericht over ongeldige zender of codering (excuus: heb melding niet onthouden/opgeschreven).

Zitten de radiozenders niet in het standaard digitale televisie pakket?
De basis radio zenders zouden moeten werken. Heeft de TV niet een aparte Radio mode? (Knopje op de afstandsbediening?) Om welk merk TV gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Spacespider schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:06:
[...]

De basis radio zenders zouden moeten werken. Heeft de TV niet een aparte Radio mode? (Knopje op de afstandsbediening?) Om welk merk TV gaat het?
Ok, dat is mooi. Het gaat om een Panasonic plasma, G20. Ik zal binnenkort nog even bij hem langs gaan en als 't niet lukt de melding even overnemen en bellen met Ziggo of hier nog even langskomen.

Zie zo niks op de AB. http://ic.tweakimg.net/ext/i/1275253662.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Tommy The Cat op 11-12-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:54
Hi ik heb een modem van ziggo. een scientific atlanta epc 2203-ns. In mijn nieuwe huis zijn er meerdere stopcontacten voor kabel. Bijna in elke kamer. Ik kan op internet met kabel alleen als ik de kabel meteen in de modem aansluit anders via de stopcontacten krijg ik geen verbinding.

Ik een contactdoos opengemaakt en ik merk dat vanaf daar komen alleen 4 kleine draden ipv 8 als het goed is van de kabel die ik van ziggo heb gekregen. Ik denk dus dat het aan de kabel ligt.

Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Werkt internet ook met een kabel die bestaat uit maar 4 draden ipv 8?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
Je bedoeld dat er UTP aansluitingen zijn in elke kamer? Je zult wel vanaf je modem met een switch al die kabels (waarschijnlijk in je meterkast) moeten aansluiten, dit gaat natuurlijk niet automatisch. 4 aders is geen probleem, kun je alleen maximaal 100MBit mee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
mu-sick schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:24:
[...]

De poort en de firewall staan goed ingesteld. Tot -inmiddels- 2 week geleden werkten dezelfde instellingen probleemloos. Het gaat om de regio Groningen. Recent is hier een internet-storing geweest en sindsdien lijkt het mis te zijn. De Ziggo helpdesk heeft de modem doorgemeten en zegt dat er niks aan de hand is. Dat klopt vast ook wel want de http downloads gaan nog wel de volle snelheid, puur de torrent verbindingen zijn veel slomer. Misschien dat in de laatste software-update van de modem het aantal tegelijk toegestane connecties verminderd is.
Hmm, dat is wel raar dan. Heb je ook al met een andere poort getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Radio ontvangst probleem opgelost:

Ach het kan ook simpeler:

Als je een simpele ziel het aan laat leggen (monteur van Ziggo, al dan niet ingehuurd...) controleer dat dan ALTIJD:

Het was gewoon slecht en losjes aangelegd...

Eigenlijk is de wandcontactdoos niet geschikt (en zit het eea niet muurvast), maar kennelijk had 'meneer' geen zin om even een goede verbinding te maken.

En als je dan contact gaat openemen met Ziggo dan heb JIJ het gedaan en is het niet een K monteur die die titel eigenlijk niet waardig is...

Heb het eea nu beter aangesloten en voila, mijn radio ontvangst is gelijk veel beter.

Het zou nog beter kunnen als ik om een beter kastje ga vragen.

Misschien moet ik daar maar om gaan vragen want per slot van rekening betaal ik er voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Omdat er afgelopen maandag een storing was in de centrale van Landgraaf is mijn modem met downloaden voor meer als de helft gehalveerd.
Op dit moment haalt hij 45 mbps i.p.v de 120
Reset volgens helpdesk hielp niet, en krijg nu een nieuwe toegezonden die mijn huidige Arris modem gaat vervangen.
Hij kon alleen niet zeggen of het een UBEE of een CISCO modem werd.
Van deze laatste wist ik niet dat die in omloop was bij Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Mijn ouders (regio 045) hebben afgelopen week hun trouwe Motorola modem omgewisseld door een Cisco modem. Er was nooit sprake van een storing of andere problemen. Nu het Cisco modem is geplaatst is de snelheid een drama. Van de (ik dacht) 22 MB halen ze hoogstens 10 MB en dit is op de drukke tijdstippen zelfs nog maar zo'n 3 MB.

Uiteraard ga je eerst bij jezelf beginnen. Router en modem restart. Router reset. Rechtstreeks aan het modem.... maar niks lost het op. Drama!

Er schijnt afgelopen maandag een storing te zijn geweest bij Ziggo in de regio Landgraaf maar dit probleem speelt pas sinds het vervangen van het modem. Dat is afgelopen donderdag pas gebeurd.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eiríkr schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:10:
Mijn ouders (regio 045) hebben afgelopen week hun trouwe Motorola modem omgewisseld door een Cisco modem. Er was nooit sprake van een storing of andere problemen. Nu het Cisco modem is geplaatst is de snelheid een drama. Van de (ik dacht) 22 MB halen ze hoogstens 10 MB en dit is op de drukke tijdstippen zelfs nog maar zo'n 3 MB.

Uiteraard ga je eerst bij jezelf beginnen. Router en modem restart. Router reset. Rechtstreeks aan het modem.... maar niks lost het op. Drama!

Er schijnt afgelopen maandag een storing te zijn geweest bij Ziggo in de regio Landgraaf maar dit probleem speelt pas sinds het vervangen van het modem. Dat is afgelopen donderdag pas gebeurd.
Mb bedoel je, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen in de Regio Enschede die storing hebben?
Modem viel net al spontaan weg, en nu is de snelheid dramatisch
ipv 120mbit zit ik nu op 3.2mbit en upload van 9mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27

Meneer iCy

swarma

Bah ik snap echt niet wat ik verkeerd doe. Probeer de instellingen voor de nieuwsgroepen toe te passen op mijn server, maar als ik eweka, lightning, etc probeer gaat het goed maar bij ziggo/home lukt het niet. Ik krijg elke keer de melding dat ik geen toegang heb.

Ik heb maar 1 mailadres bij ziggo en dat is p-vandoorn@home.nl en als ik dan de instellingen van home probeer lukt het niet.

Dus onderstaande:

Server: news.home.nl / news.ziggo.nl
Poort: 119
Username: p-vandoorn@home.nl, p-vandoorn@ziggo.nl of p-vandoorn, allen werken niet
Wachtwoord: allemaal sterretjes :-)
Slots: 4

Wat doe ik verkeerd? Ik alle bovenstaande opties al een keer geprobeert.

Edit: Misschien weet ik al wat het probleem is. Straks kijken of ik mijn hoofdaccount kan omzetten naar een ziggo adres, want news.home.nl verwijst weer naar news.ziggo en bij quicknet, casema is dit niet het geval

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 12-12-2010 19:34 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Von Henkel schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:55:
Omdat er afgelopen maandag een storing was in de centrale van Landgraaf is mijn modem met downloaden voor meer als de helft gehalveerd.
Reset volgens helpdesk hielp niet, en krijg nu een nieuwe toegezonden die mijn huidige Arris modem gaat vervangen.
Misschien moet je hier eens kijken, ik heb trouwens precies hetzelfde probleem als jou.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=29694

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:16:
Misschien moet je hier eens kijken, ik heb trouwens precies hetzelfde probleem als jou.
Ik vraag me af of het omwisselen van kabel modems zin heeft. Het lijkt er meer op dat er bij jullie sprake is van capaciteitsproblemen gezien de fluctuerende downloadsnelheden. Een nadeel van de kabel is dat je de capaciteit van Internet downstreams moet delen die via de coax kabel naar je adres gedistribueerd worden. Per Internet downstream is er capaciteit van ongeveer 50 Mbps en met 8 geconfigureerde Internet downstreams per kabel modem is er een capaciteit van 400 Mbps. Die 400 Mbps zal dus gedeeld moeten worden door al je buren die Ziggo kabel Internet hebben en die gelijktijdig aan het downloaden zijn in jouw coax segment van de CMTS. Ook wel aangeduid als jouw "wijk". Naarmate de abonnementssnelheden hoger worden is die capaciteit dus sneller op als naarmate meer van jouw buren gelijktijdig aan het downloaden zijn. Op momenten dat er weinig van Internet gebruik wordt gemaakt zal de kans groter zijn dat je wel je abonnementssnelheid haalt.

Hoeveel Internet downstreams zijn er momenteel eigenlijk geconfigureerd in je kabel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:19:
Meer mensen in de Regio Enschede die storing hebben?
Modem viel net al spontaan weg, en nu is de snelheid dramatisch
ipv 120mbit zit ik nu op 3.2mbit en upload van 9mbit.
Hier knalde het internet er ook uit, duurde ook even voordat modem weer online was, upstream duurde nogal lang...
Snelheid is nog steeds 30/4...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27

Meneer iCy

swarma

Het is opgelost, had mijn wachtwoord van mijnziggo gebruikt ipv e-mail...

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik zit zelf regio Oldenzaal, en dat is ook een ramp.Als ik de speedtest doe van ziggo, begint hij niet eens met downloaden... Heb hier de laatste tijd enorm veel last van. Hoe dit kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Hier regio Den Bosch-Oss, wij hadden altijd losse abonnementen voor TV, internet en telefonie. Deze zijn door Ziggo samengevoegd tot Alles In Een Extra per 1 december, dit gebeurde automatisch na een ontvangen brief. De snelheid zou van 50 naar 120 gaan, echter nu halen we nog maximaal 35! Dit is nog minder dan de 50 die we voorheen wel netjes haalden, hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Hoe heb je getest? Rechstreeks aan de modem of via Wireless?
Probeer de eerste test altijd rechstreeks aan de modem (wel eerst even de stroom er voor 30 seconden afhalen en zorgen dat je een goede firewall op je PC hebt).
Test ook altijd eerst met http://speedtest.ziggo.nl

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hey mensen,

Ik heb nu al weken een bepaald icoontje bij mijn Cisco 8455 (of hoe die ook heet) interactieve decoder staan. Zie onderstaande plaatje. Weet iemand wat het inhoudt? Voor zover ik kan zien heeft het niet met updates te maken (up to date) of hardeschijf (niet vol)... Ook de afstandbediening batterijen vervangen was niet de oplossing :P. Ik merk geen problemen oid, maar wil toch weten wat het is. Iemand een idee?
Edit: ik bedoel dus het kringloop achtige recycle teken.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/35jfjw3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 13-12-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uckers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 07:42
Sj44k13 schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:24:
Hey mensen,

Ik heb nu al weken een bepaald icoontje bij mijn Cisco 8455 (of hoe die ook heet) interactieve decoder staan. Zie onderstaande plaatje. Weet iemand wat het inhoudt? Voor zover ik kan zien heeft het niet met updates te maken (up to date) of hardeschijf (niet vol)... Ook de afstandbediening batterijen vervangen was niet de oplossing :P. Ik merk geen problemen oid, maar wil toch weten wat het is. Iemand een idee?
[afbeelding]
Geen enkel probleem, dit geeft aan dat het kabelmodem in de Cisco in verbinding staat met de servers van ziggo voor zover ik weet. Dit is nodig voor wanneer er een firmwareupdate wordt verspreid. Voor de update was dit ook het geval maar werd dit niet weergegeven met het icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36

xiD

12345

Sj44k13 schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:24:
Hey mensen,

[afbeelding]
Toevallig (of niet), ik heb precies het zelfde de afgelopen twee weken. Het lijkt ook wel of de HD constant aan het draaien is. En het ding daardoor veel meer lawaai maakt.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xiD schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:29:
[...]

Toevallig (of niet), ik heb precies het zelfde de afgelopen twee weken. Het lijkt ook wel of de HD constant aan het draaien is. En het ding daardoor veel meer lawaai maakt.
Ik heb dat vooral na opnemen van een programma. Apparaat een paar keer aan uit helpt meestal :p. Beetje raar maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
Ik neem aan dat je icoontje met 2 pijltjes bedoeld. Dit betekend dat je verbinding retourgeschikt is als het icoontje niet knippert. Lopen 30 topics over op het Ziggo-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

jongetje schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:57:
Ik neem aan dat je icoontje met 2 pijltjes bedoeld. Dit betekend dat je verbinding retourgeschikt is als het icoontje niet knippert. Lopen 30 topics over op het Ziggo-forum.nl
Het is niet retourgeschikt als het knippert;
wanneer het stabiel aan is dan is het WEL retourgeschikt

dit alles heeft niet anders te maken dan met ITV (wel of niet geschikt signaal)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dawn schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:28:
[...]

Het is niet retourgeschikt als het knippert;
wanneer het stabiel aan is dan is het WEL retourgeschikt

dit alles heeft niet anders te maken dan met ITV (wel of niet geschikt signaal)
Misschien moet ik dan toch de meegeleverde splitter/versterker er eens tussen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Razer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:19:
[...]
Wat voor een router heb je en welke instellingen gebruik je?
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:56:
[...]
@XyberBorg, zou je je instellingen ook met ons willen delen? Ben namelijk erg benieuwd!

Dank alvast!
Ik heb een Netgear WNDR3700, die tegelijkertijd op de 2.4 en 5Ghz band werkt. Op 2.4 krijg ik een max snelheid van zo'n 70 mbit, 5ghz 120 mbit.

Het 5Ghz kanaal werkt met een WPA2-PSK (AES) beveiliging, op kanaal 48 op de maximale 300mbit modus.
Verder de drivers geupdate van mijn Intel 4965AGN interne wifi adapter,en bij apparaatbeheer de instellingen veranderd (eigenschappen > tabblad geavanceerd)

802.11n kanaalbreedte 5.2 band: Automatisch
802.11n-modus: ingeschakeld
Standaard draadloze modus: 802.11B/G
Draadloze modus: 6. 802.11a/b/g
Niet compatibel 40-mhz kanaal: uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Hmm, denk dat ik dit setje aan ga schaffen:

Netgear WNDR3700 beneden, bij modem
Netgear WN802T Acces point op overloop, 1e verdieping
En daarna met cat6/cat5e de boel naar zolder trekken, 5port netgear switch erachter, en dan verdelen over 3 computers en evt printers voor in de toekomst. Kan ik ipv dat slome draadloze ook eens snel iets naar mijn mediacenter gooien.

Weten jullie trouwens of cat5e genoeg is of dat cat6 wel lekker handig is. Zit namelijk beetje erover na te denken, cat6 is duurder maar sneller, maar cat5e is ook gewoon heerlijk snel. Tot hoeveel mb/s eig?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste prijs/vergelijk router voor Ziggo.
Ik heb hier een alles-in-een extra verbinding (120mbit)
Maar nu zou ik ook een leuk routertje erbij willen hebben want ik zit nu met een half kapotte D-Link 655 die om de haverklap uitvalt!
Wat zijn jullie tips!?

Trouwens nog zoiets van een goed voorbeeld van een falende ziggo.
Ik heb al sinds Juli geen factuur meer ontvangen voor alles!
Heb echt al 1000x gebeld en langsgeweest bij de Ziggo Studio te utrecht.
Ja meneer het spijt ons zeer maar het wordt opgelost en blabla gratis interactieve ontvanger en nog steeds loop ik met dat gezeik rond.

What to do!? Gewoon opzeggen en niks meer betalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag 9 december is ons 120mbit internet wat brak weer, 70mbit in plaats van 120mbit. En net terwijl ik 2 maanden voor 50% korting zat en toen was er niks aan de hand 8)7

Kan soms niet eens normaal bellen omdat ik wat drops heb in de verbinding, maarja, we zien wel even, als het nog wat langer duurt ga ik maar weer bellen, zucht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
BeefHazard schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:48:
Hmm, denk dat ik dit setje aan ga schaffen:

Netgear WNDR3700 beneden, bij modem
Netgear WN802T Acces point op overloop, 1e verdieping
En daarna met cat6/cat5e de boel naar zolder trekken, 5port netgear switch erachter, en dan verdelen over 3 computers en evt printers voor in de toekomst. Kan ik ipv dat slome draadloze ook eens snel iets naar mijn mediacenter gooien.

Weten jullie trouwens of cat5e genoeg is of dat cat6 wel lekker handig is. Zit namelijk beetje erover na te denken, cat6 is duurder maar sneller, maar cat5e is ook gewoon heerlijk snel. Tot hoeveel mb/s eig?
Prijsverschil is op 10 meter te verwaarlozen (1 euro en 90 cent)

Cat5e klik

Cat 6 klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:04:

Trouwens nog zoiets van een goed voorbeeld van een falende ziggo.
Ik heb al sinds Juli geen factuur meer ontvangen voor alles!
Heb echt al 1000x gebeld en langsgeweest bij de Ziggo Studio te utrecht.
Ja meneer het spijt ons zeer maar het wordt opgelost en blabla gratis interactieve ontvanger en nog steeds loop ik met dat gezeik rond.

What to do!? Gewoon opzeggen en niks meer betalen???
Je hebt hun rekeningnummer (als het goed is van eerdere betalingen): daar geld op storten ovv je klantnummer en vermelding van de maanden waarvoor je betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Vhond schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:49:
[...]
Je hebt hun rekeningnummer (als het goed is van eerdere betalingen): daar geld op storten ovv je klantnummer en vermelding van de maanden waarvoor je betaalt...
En als je telefonie hebt en zo nu en dan belt is dat bedrag variabel. Ziggo moet gewoon een factuur sturen, eerder zou ik niet gaan betalen.
Gewoon het verwachte geld opzij leggen zodat je ineens kunt betalen als Ziggo wel een keertje wakker wordt. Als je al tig keer gebeld hebt en al bij een Ziggo studio langs bent geweest, heb je wel genoeg gedaan, Ziggo wil je geld niet, maar Ziggo wil je wel diensten leveren, ik zou zeggen: prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:04:

Maar nu zou ik ook een leuk routertje erbij willen hebben want ik zit nu met een half kapotte D-Link 655 die om de haverklap uitvalt!
Wat is er mis met de router?
Ook ik heb een 655 die het niet goed meer doet.
Bij mij is het wireless gedeelte stuk (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:55:
Heb hier exact hetzelfde probleem. Ook omgeving Landgraaf (6372). Haal niet meer dan 45Mbit. I.p.v. de 120Mbit. Mijn buren, hebben precies hetzelfde pakket. Hun komen niet hoger dan 12Mbit. Ziggo blijft maar ontkennen dat er iets aan de hand is. Het ziggo forum stroomt inmiddels vol met klachten. Vandaag komt inmiddels mijn 3e monteur langs. Gaat goed zo 3 monteurs binnen 2 weken. Ik weet ze goed te slijten. :+

Update:

Monteur net langsgeweest. Even alles doorgemeten. En nu krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070207588.png

Hij snapte er zelf ook niets van. Wist wel te vertellen dat ze in Heerlen en in Landgraaf bij de hoofdcentrales bezig waren i.v.m. capaciteits storing.

Me is weer happy, het werkt weer. Nu maar afwachten voor hoelang.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft die monteur precies gedaan dat het nu weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:08:
wat heeft die monteur precies gedaan dat het nu weer werkt?
Daar ben ik ook benieuwd naar, hier in Landgraaf namelijk zelfde probleem als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had het een en ander bijgesteld met een Db meting of zoiets. Niet helemaal zeker wat hij nu precies gedaan heeft. Maar goed het werkt weer. Bij mijn buren is het probleem er nog steeds. Die komen nu wel wat hoger, maar niet hoger dan 55 Mbit. Ik hoop dat deze storing z.s.m. is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb net AIE pakket ontvangen van Ziggo. Echter staat op mijn bevestigingsbrief dat startdatum 15 december is. Kan ik nu alvast alles aansluiten en internetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soundtrack schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:44:
Ik heb net AIE pakket ontvangen van Ziggo. Echter staat op mijn bevestigingsbrief dat startdatum 15 december is. Kan ik nu alvast alles aansluiten en internetten ?
in het verleden kon dat wel, proberen dus maar :P In het ergste geval moet je nog 3 uurtjes wachten tot het 15 december is ;)

maar geen gratis monteur of is die actie voorbij?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 12:34

WoBBeL

*zwaai*

soundtrack schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:44:
Het wil nog wel eens wat eerder werken ;)
In de tijd van @home duurde een order 4 weken voordat ie officieel werd opgelverd, maar na anderhalf week kon je al internetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een poging ondernomen Ziggo aan te sporen om de signaal verstoring op te lossen via het contactformulier op de Ziggo website. Daarbij uitgelegd dat de signaal kwaliteit van diverse digitale TV Transport Streams behoorlijk achteruit is gegaan sinds de aanpassingen die Ziggo uitgevoerd heeft aan de CMTS en/of Edge-QAM die gebruikt wordt in mijn omgeving. Krijg ik vandaag de volgende reactie:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Bij Ziggo krijgt u de beste service. Daarom vinden wij het jammer dat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen voldoet. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Na het controleren van uw gegevens en het uitlezen van uw modemwaardes, kan ik concluderen dat er momenteel geen schommelingen in het signaal te vinden zijn. Echter, zal ik hier zeker een melding van maken.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Het voorliegen en/of besodemieteren van klanten is tegenwoordig kennelijk de norm bij Ziggo. Als deze Ziggo medewerker namelijk echt mijn gegevens had gecontroleerd, dan zou deze Ziggo medewerker gezien hebben dat ik helemaal geen kabel Internet bij Ziggo afneem. En aangezien ik geen kabel Internet bij Ziggo afneem heb ik uiteraard ook geen kabel modem. Deze Ziggo medewerker kan dus helemaal niet mijn modemwaardes uitgelezen hebben. En kennelijk is deze Ziggo medewerker ook nog in staat om de niet bestaande modemwaardes zodanig te interpreteren dat de conclusie getrokken kan worden dat er bij mij geen schommelingen in het signaal te vinden zijn. Gelukkig probeert deze leugenachtige incompetente Ziggo medewerker mij nog wel gerust te stellen door terloops nog even aan te te geven er met zekerheid melding van te zullen maken. Wat een bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:50:
[...]

in het verleden kon dat wel, proberen dus maar :P In het ergste geval moet je nog 3 uurtjes wachten tot het 15 december is ;)

maar geen gratis monteur of is die actie voorbij?
Monteur inplannen duurt vaak te lang :P

@ Hierboven, kan zijn dat ze een modem van de buren hebben gepakt om te kijken hoe het signaal in je wijk is. Niet gelijk zo negatief reageren. Bel dan gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ArChie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:10:
Het voorliegen en/of besodemieteren van klanten is tegenwoordig kennelijk de norm bij Ziggo. Als deze Ziggo medewerker namelijk echt mijn gegevens had gecontroleerd, dan zou deze Ziggo medewerker gezien hebben dat ik helemaal geen kabel Internet bij Ziggo afneem. En aangezien ik geen kabel Internet bij Ziggo afneem heb ik uiteraard ook geen kabel modem. Wat een bedrijf...
Hoe noemen ze dit?: en medewerker met en standaard verhaal zonder deze echt gecontroleerd te hebben. Dit soort standaard antwoordjes is ook bij ziggo vaak de meest gebruikte werkmethode, onder het mom van "zijn we er lekker snel vanaf"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb gisteren(14-12) alles aangesloten en in 1 keer werkte alles. Smartcard direct geactiveerd etc..

Netgear WNR3500 L.
snelheid :
118 down
9,4 up

Dus dik tevreden :9~

Alleen telefonie. Ik kan wel naar buiten bellen, maar van buiten kan men mij niet bellen/bereiken. Ik had hiervoor Tele2 en die zal vandaag worden afgesloten.

Update : 12:51 .. Telefonie is zojuist overgenomen door Ziggo. Wij kunnen weer bellen en gebeld worden.

[ Voor 88% gewijzigd door soundtrack op 15-12-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand enig idee waarom het met de correcte gegevens niet lukt om op school vanaf de laptop in te loggen op webmail? Thuis gaat het prima, zal niet zo zijn dat ze een ander netwerk blokken. Lekker nu je het even nodig hebt...

Pagina: 1 ... 88 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!