Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Er zijn natuurlijk een heleboel consumenten die het geen ene moer interesseert hoe en met welke snelheid hun internet binnenkomt. En de tv die doet het zo toch ook wel?
Die hele grote groep, is waarschijnlijk een stuk groter dan de die-hards die hier vertoeven en het meestal niet snel genoeg kan gaan.
Probeer als bedrijf zijnde dan maar uit te leggen dat je een vrije dag moet opofferen voor een hoop rommel in je meterkast, waarvan je het nut niet inziet.
Ik zie het om me heen ook gebeuren. In onze gemeente probeert Glashart een voet aan de grond te krijgen, maar zit nog met een paar honderd aansluitingen te weinig om daadwerkelijk de schop in de grond te zetten. Kleine dorpjes, met een hoop mensen die de overgang van telefoontikken naar adsl al een hele stap vonden :X

En ik maar wachten op die graaflui...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Hari-Bo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:15:
Ik ben al jaren een tevreden klant bij Ziggo, maar de laatste tijd is mijn Usenet snelheid enorm gedaald, voorheen haalde ik rond de 2,2MB/s maar nu zit ik rond de 250KB/s. Is Ziggo bezig met traffic shaping de laatste tijd?
Had ik vandaag ook, zit bij usenetserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 12:35
EttH is bij ziggo al een gepasseerd stadion nieuws: Ziggo stopt met ethernet to the home in Boxmeer

Meer heb ik er niet over te zeggen, dat andere providers het nu pas testen dat is fijn voor hun. Ziggo gaat die weg denk ik niet nog eens bewandelen.

Ziggo is ermee gestart in 2007 en begin 2010 ermee gestopt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

kfaessen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:39:
EttH is bij ziggo al een gepasseerd stadion nieuws: Ziggo stopt met ethernet to the home in Boxmeer

Meer heb ik er niet over te zeggen, dat andere providers het nu pas testen dat is fijn voor hun. Ziggo gaat die weg denk ik niet nog eens bewandelen.

Ziggo is ermee gestart in 2007 en begin 2010 ermee gestopt.
Klinkt meer als incompetentie van Ziggo dan een techniek faal. Maar goed die lekke DHCP server hebben ze ook op hun docsis netwerk...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:25:
Er zijn natuurlijk een heleboel consumenten die het geen ene moer interesseert hoe en met welke snelheid hun internet binnenkomt. En de tv die doet het zo toch ook wel?
Die hele grote groep, is waarschijnlijk een stuk groter dan de die-hards die hier vertoeven en het meestal niet snel genoeg kan gaan.
Één klant daarvan zijn wij. :) Wij hebben het abonnement Z3, en dat ik maar 10 minuten moet wachten om 1GB te downloaden vind ik prima. :)

De TV is en blijft analoog. We hebben weliswaar 1 LCD-TV en twee oudere TV's, maar de kwaliteit van het analoge signaal is bij ons erg goed, en soms nog scherper dan het digitale signaal dan wat wordt aangeboden.
Daarnaast zijn wij tevreden met het huidige zenderaanbod, terwijl bij ons nog bijna de gehele dag de TV aan staat.
Als wij compleet naar digitaal moeten overstappen, betekent dat we een duurder abonnement moeten afnemen + de aanschaf van 3 decoders met nog het nadeel dat het zappen nog veel langer duurt dan het zappen op de TV's zelf. Daarnaast komt er wéér een andere afstandbediening bij wat mijn ouders het ook niet gemakkelijk maakt. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Skinkie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:49:
Klinkt meer als incompetentie van Ziggo dan een techniek faal. Maar goed die lekke DHCP server hebben ze ook op hun docsis netwerk...
Inderdaad, ik snap niet wat er zo moeilijk aan EttH kan zijn. Het lijkt er inderdaad op dat Ziggo er voorlopig niet meer aan zal beginnen, maar zoals Skinkie zegt is dat denk ik meer te danken aan hun eigen onkunde. Met glas naar de eindversterker en vanaf daar EttH kan de kabel een stuk beter en stabieler (geen brakke modems meer!) functioneren dan met EuroDOCSIS 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:25:
Probeer als bedrijf zijnde dan maar uit te leggen dat je een vrije dag moet opofferen voor een hoop rommel in je meterkast, waarvan je het nut niet inziet.
Ik zie het om me heen ook gebeuren. In onze gemeente probeert Glashart een voet aan de grond te krijgen, maar zit nog met een paar honderd aansluitingen te weinig om daadwerkelijk de schop in de grond te zetten. Kleine dorpjes, met een hoop mensen die de overgang van telefoontikken naar adsl al een hele stap vonden :X

En ik maar wachten op die graaflui...
Het zou idd een hoop schelen als men in NL eens in zou zien dat flexibele werktijden dit soort problemen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Ik ga geen vrije dag opofferen om wie dan ook langs te komen. Je komt maar op het moment dat ik zelf thuis ben. Da's de mentaliteit van vele Nederlanders, zeker in de randstad.
Algemeen wordt gesteld dat men na een uur of 10 's avonds niet zoveel herrie meer zou moeten maken ivm avondrust e.d. Prima, je bent van harte welkom om dat ene specifieke gaatje om een uur of 20.00 bij me te komen boren :)

Door een beetje pragmatisch met de inzet van je mensen om te gaan kun je al een hoop oplossen. De storingsonteurs hebben toch ook avonddiensten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

The Eagle schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:33:
[...]

Het zou idd een hoop schelen als men in NL eens in zou zien dat flexibele werktijden dit soort problemen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Ik ga geen vrije dag opofferen om wie dan ook langs te komen. Je komt maar op het moment dat ik zelf thuis ben. Da's de mentaliteit van vele Nederlanders, zeker in de randstad.
Algemeen wordt gesteld dat men na een uur of 10 's avonds niet zoveel herrie meer zou moeten maken ivm avondrust e.d. Prima, je bent van harte welkom om dat ene specifieke gaatje om een uur of 20.00 bij me te komen boren :)

Door een beetje pragmatisch met de inzet van je mensen om te gaan kun je al een hoop oplossen. De storingsonteurs hebben toch ook avonddiensten?
Misschien hebben ze wel avonsloten beschikbaar, maar blijft het onmogelijk voor een monteursafdeling om alleen op specifieke tijden te rijden...
(al proef ik een hoop sarcasme in je comment :X)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

vr6-only

Blub Blub

[...]

Zo moeilijk is het ook niet, om de ploegen in de avonduren te laten werken. Die willen dat ook wel, hoor.
Maar dan krijg je de volgende dingen:
18:00: ding dong. Glashart.
Klant: sodemieter op, ik ben aan het eten.
19:00: ding dong. Glashart
Klant: mijn kind is in bad. Kom maar over een uurtje weer
20:00: ding dong. Glashart
Klant: doet niet open. Is donker (zoals nu) en de buurt is niet veilig.
21:00: kinderen liggen in bed, dus wilt geen lawaai....grrrr

Hele afdelingen zijn dag in dag uit aan het brainstormen om mensen maar thuis te krijgen. Zo gemakkelijk is het echt niet. Je krijgt de 1 thuis, kan de andere weer niet. Mijn werkgever beloont zelfs ploegen als ze 100% aansluiting realiseren in slechts 3 pogingen. Bijna niemand lukt dit.

Het jammere is. Het gaat elke keer in een streng om slechts 1 klant. Zo had ik laatst ook weer. Van de 15 mensen was er 1 (begane grond) niet thuis. 14 mensen voor niets thuis gebleven. Allemaal bosje bloemen gegeven en persoonlijk excuses aangeboden. Hopelijk zijn ze bereid om nogmaals thuis te blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 03-12-2010 11:50 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Da's de mentaliteit van vele Nederlanders, zeker in de randstad.
Misschien ligt daar ook wel een deel van het probleem.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dawn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:02:
[...]

Misschien hebben ze wel avonsloten beschikbaar, maar blijft het onmogelijk voor een monteursafdeling om alleen op specifieke tijden te rijden...
(al proef ik een hoop sarcasme in je comment :X)
Ziggo biedt wel installaties (storingen weet ik niet) in de avonduren aan, maar de monteur krijgt er geen cent extra voor betaald. Tsja, dan moeten ze er ook niet gek van opkijken dat monteurs daar niet voor te porren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dagelijks te maken met de storingsdiensten van electra en beveiligings bedrijven
De moeite die die mannen moeten doen om een storing op te lossen is vaak niet te overzien, door de buitenstaander

tot het waanzinnige toe
* klant belt met storing - wij proberen direct door te schakelen
* klant stelt dan de 'eis' dat hij tussen 19:00 / 19:15 geholpen wil worden
de monteur moet vaak tot 100 km rijden om in betreffende dorp / stad te komen

afgelopen weekend meegemaakt
betrof een blokstoring van een verwarmingssysteem, hele flat zonder warmte
dat zijn prioriteitsstoringen, dus er gaan direct 1 of 2 monteurs op pad
de betreffende monteur moest vanuit Amsterdam naar Almere, door de sneeuw

één klant heeft om de 10 minuten gebeld, om te vragen hoelang het nog ging duren ...
de 5e keer was ik hem spuugzat, en heb hem gezegd niet meer te bellen.
De monteur is bezig, maar door "het afleversysteem" wat de warmte rondpompt, kan het nog zeker 3 uur duren ( werkelijke tijd is 30 tot 45 minuten )
'geef mij het nummer van de monteur maar - dan laat ik hem wel opschieten'
yeah right .... alsof die man zich laat verongelukken voor een storing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

@FreshMaker:
Bekijk het ook eens van de andere kant.
De simpele helpdesk kan nooit iets met zekerheid zeggen. Het enige wat ze aangeven is "we zullen een monteur langssturen". Het blijft altijd de vraag wanneer die monteur daadwerkelijk die kant op rijdt, en werkelijk met de storingsmelding gaat beginnen.
Verder als je vraagt hoe lang het zou kunnen duren voordat de storing is opgelost, kunnen ze verder niets over zeggen. Uur? 3 uur? 12 uur? Geen idee. Als ze aangeven dat het waarschijnlijk nog 12 uur zou kunnen duren, dan weet je waar je aan toe bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Onbekend schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:24:
Verder als je vraagt hoe lang het zou kunnen duren voordat de storing is opgelost, kunnen ze verder niets over zeggen. Uur? 3 uur? 12 uur? Geen idee. Als ze aangeven dat het waarschijnlijk nog 12 uur zou kunnen duren, dan weet je waar je aan toe bent!
Een storing is niet iets wat je kan plannen, dus het is altijd lastig om daar een tijdsindicatie aan te geven.
Timmert schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:38:
[...]

Ziggo biedt wel installaties (storingen weet ik niet) in de avonduren aan, maar de monteur krijgt er geen cent extra voor betaald. Tsja, dan moeten ze er ook niet gek van opkijken dat monteurs daar niet voor te porren zijn.
Er zijn gebieden waar ook storingsmonteurs in de avonduren ingepland kunnen worden, maar voor grotendeels van het land is het tussen 8:00-13:00 of 12:00-18:00.

[ Voor 34% gewijzigd door Royal op 03-12-2010 23:31 . Reden: Doelde op storingsmonteurs ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Royal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:06:
Er zijn gebieden waar ook monteurs in de avonduren ingepland kunnen worden, maar voor grotendeels van het land is het tussen 8:00-13:00 of 12:00-18:00.
In dit geval wil je ook iets van Ziggo, namelijk tv/internet. Dan moet je daar iets voor over hebben, een bedrijf kan onmogelijk alle wensen van klanten inwilligen, iig. niet voor de huidige prijzen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Royal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:06:
Een storing is niet iets wat je kan plannen, dus het is altijd lastig om daar een tijdsindicatie aan te geven.
Inderdaad, maar daarom heb ik ook het woord waarschijnlijk gebruikt.
Als ze een grote storing hebben weet je al bijna zeker dat het toch een paar uur kan duren, dus dat kunnen ze dan ook wel zeggen. Ze kunnen in elk geval wel aangeven hoe laat een storingsmonteur met de oplossing kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedtest.ziggo.nl ligt eruit.
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/5048/ziggo.png

Licentie is verlopen 8)7

Weet iemand wanneer de snelheidsverhoging in de kop van Noord-Holland
wordt doorgevoerd ? (postcode 1777)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:58:
[afbeelding]

Licentie is verlopen 8)7

Hier doet ie het toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:58:
[afbeelding]

Licentie is verlopen 8)7

in principe zou je de verhoging volgens mij al moeten hebben.
heb je al je modem gereset?

oh en over de speedtest van ziggo: dat had ik vanmiddag ook. ik denk dat ze even bezig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissShadows schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:31:
[...]

in principe zou je de verhoging volgens mij al moeten hebben.
heb je al je modem gereset?

oh en over de speedtest van ziggo: dat had ik vanmiddag ook. ik denk dat ze even bezig waren
Jup heb mijn modem al meerdere malen gereset. Ik zal het nog eens proberen, :)

edit
Nop, geen verschil
:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

vr6-only schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:46:
[...]

Zo moeilijk is het ook niet, om de ploegen in de avonduren te laten werken. Die willen dat ook wel, hoor.
Maar dan krijg je de volgende dingen:
18:00: ding dong. Glashart.
Klant: sodemieter op, ik ben aan het eten.
19:00: ding dong. Glashart
Klant: mijn kind is in bad. Kom maar over een uurtje weer
20:00: ding dong. Glashart
Klant: doet niet open. Is donker (zoals nu) en de buurt is niet veilig.
21:00: kinderen liggen in bed, dus wilt geen lawaai....grrrr

Hele afdelingen zijn dag in dag uit aan het brainstormen om mensen maar thuis te krijgen. Zo gemakkelijk is het echt niet. Je krijgt de 1 thuis, kan de andere weer niet. Mijn werkgever beloont zelfs ploegen als ze 100% aansluiting realiseren in slechts 3 pogingen. Bijna niemand lukt dit.

Het jammere is. Het gaat elke keer in een streng om slechts 1 klant. Zo had ik laatst ook weer. Van de 15 mensen was er 1 (begane grond) niet thuis. 14 mensen voor niets thuis gebleven. Allemaal bosje bloemen gegeven en persoonlijk excuses aangeboden. Hopelijk zijn ze bereid om nogmaals thuis te blijven.
En hoe krijg je die effecten? Juist, omdat het gros van de mensen is vastgeroest in het stramien van werken = van 9 tot 5, en dan de rest. Ik ben blij toe dat er nu serieus over gedacht wordt om flexwerken en met name thuiswerken wettelijk geregeld te krijgen. En da's niet alleen vanwege het weer dat we nu hebben ;)

Het probleem in de randstad is er qua aansluitingen niet eens zozeer eentje van mensen thuis krijgen - iedereen is, zeker als ie zelf het aanvraagt, over het algemeen wel bereid om thuis aanwezig te zijn als er een monteur langskomt om een aansluiting te regelen. je moet immers wel, sommige dingen kun je nou eenmaal niet zelf ;)
Het probleem zit hem er meer in dat een partij als Ziggo dat vanuit kostenoverwegingen bij voorkeur op het zelfde moment wil hebben, bij iedereen in het pand, onafhankelijk van elkaar. Een gezamenlijke afspraak plannen gaat bij mensen die elkaar kennen vaak al lastig, laat staan dat je zoiets in de randstad voor elkaar krijgt waar men vaan zijn buren niet eens kent. En niet persoonlijk kennen betekent ook minder neiging om er rekening mee te houden. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik persoonlijk zo in elkaar zit, maar alleen datgene wat ik om me heen zie gebeuren. Zeker in de randstad, waar veel DINK's (double income no kids) wonen en iedereen toch al drukbezet is met zijn baan omdat die van meer dan 9 tot 5 gaat. D'r bestaan niet voor niks afspraakprikkers op internet ;)

Punt is ook dat als je zelf bepaalde faciliteiten hebt en in een bepaald stramien danwel flexibiliteit zit qua werkuren, je zoiets ongemerkt ook van de wereld om je heen gaat verwachten. Zeker als je in een commecieel bedrijf werkt waarbij je zelf kunt flexwerken en indien nodig dus gewoon thuis kunt werken als er een monteur oid langs moet komen, ga je van een commerciele partij als een kabelboer ook min of meer verwachten dat zij daar op aan kunnen sluiten. Als ik een pakje van TNT verwacht weet ik ook dat die het 's avonds nog eens proberen als ze aan de deur komen. Daar adverteren ze zelfs mee. Als een postbode in de avonduren langs kan komen, dan een storingsmonteur toch ook? Kwestie van goed verwachtingsmanagement lijkt me.

Helaas is echter is zoals je al aangeeft, het flexibel inzetten van (monteurs)personeel dat desnoods 15x langskomt ipv 1x voor het hele pand (nog) niet het geval. Het is ongetwijfeld een geldkwestie. Of die kwestie bestaat uit extra personeelslasten voor het laten maken van extra (over)uren van monteurs, of het niet in geld kunnen uitdrukken van wat het aan klanttevredenheid en goodwill oplevert in een kosten/batenanalyse moet ik in het midden houden. Persoonlijk vermoed ik een combinatie. De personeelslasten zijn meestal de grootste kostenpost in een bedrijf, en als je de baten die daar tegenoverstaan niet kunt uitdrukken in een geldelijke eenheid krijg je bij het management vaak geen poot aan de grond. Zoiets kun je alleen meetbaar maken door het uit te testen bij je klanten. iets wat Ziggo bij mijn weten nooit gedaan heeft. De paradox is dat als je zoiets uitprobeert, je ook verwachtingen kweekt bij je klanten. En dan is het cirkeltje weer rond, want o wee als je dan niet aan de verwachtingen van je klanten kunt voldoen, dat kost je klanten.
Arfman schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:52:
[...]

Misschien ligt daar ook wel een deel van het probleem.
Het zal er zeker aan bijdragen, no doubt about it :)

tering wat een lap tekst. ik heb mijn hersens zeker niet genoeg gepijnigd deze week dat ik zo'n analyse schrijf :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat zijn zeker zaken die dingen aan part spelen. Buren niet kennen en geen eigen belang spelen hele grote rollen.

Maar per verdieping werken is niet handig. Je wilt juist per rij werken, omdat je dan 1x bij iemand moet zijn. De monteur moet immers de kabels oppakken waar ze liggen. Dus met werken per verdieping krijg je 1 afspraak voor eigen aansluiting en 1x speciaal voor het doorvoeren van de kabels naar de bovenburen. Heeft weinig met geldkwestie te maken vind ik. Per rij werken geeft veel grotere pakkansen.

Maar we gaan leuke tijden tegemoet. FttH en bestaande immigraties. Voldoende uitdagingen en werkgelegenheid, dus. :D

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 03-12-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze resultaten krijg ik nu vanavond ineens bij speedtest.nl

Download: 254 Mbit/s
Upload: 52.8 Mbit's
Ping: 20

Bij Ziggo dit:

Download: 332.9 Mbit/s
Upload: 8.9 Mbit/s
Ping: 17 ms

Klopt niet echt volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Hmm, houden zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:16:

Bij Ziggo dit:

Zet je antivirus is uit en probeer het opnieuw. Kan ook aan je browser liggen. In dat geval. Zet: caching uit (Opera, Firefox en Chrome).

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 03-12-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 12:33
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:16:

Bij Ziggo dit:

Grapjas. Speedtest.nl is volkomen onbetrouwbaar.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Ik heb sinds een weekje ziggo alles in een extra met 120mbit internet. Bekabeld haal ik de 120mbit zo nu en dan (niet heel stabiel), maar 100mbit haal ik altijd wel als ik direct aangesloten ben op de modem. Bedraad op de router haal ik dezelfde snelheid en draadloos krijg ik slechts het volgende resultaat;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1056902337.png

Ik maak gebruik van een Ubee modem, daarachter via een korte CAT5 UTP kabel een netgear WNR3500 (gigabit bedraad en 300mbit wireless). Mijn Sony Vaio AR71S heeft een Intel 4965AGN met de laatste drivers, consequent verbonden op 130mbit, volle signaalsterkte. Iemand ideeën? Is de WNR3500 het probleem of krijg ik bij andere routers ook zo'n snelheidsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat is inherent aan de 2,4ghz wireless-N band. Daarmee haal je gemiddeld genomen zulke snelheden.
Je kan proberen om een vrij(er) kanaal te kiezen, of de firmware cq drivers van je apparatuur te updaten.
Ook moet je ervoor zorgen dat je AES als encryptie gebruikt en niet TKIP.

Beter scoor je een 5ghz setje, maar dan heb je weer minder bereik. Ergo: kabel is altijd beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

XyberBorg schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:51:
Ik heb sinds een weekje ziggo alles in een extra met 120mbit internet. Bekabeld haal ik de 120mbit zo nu en dan (niet heel stabiel), maar 100mbit haal ik altijd wel als ik direct aangesloten ben op de modem. Bedraad op de router haal ik dezelfde snelheid en draadloos krijg ik slechts het volgende resultaat;
[afbeelding]

Ik maak gebruik van een Ubee modem, daarachter via een korte CAT5 UTP kabel een netgear WNR3500 (gigabit bedraad en 300mbit wireless). Mijn Sony Vaio AR71S heeft een Intel 4965AGN met de laatste drivers, consequent verbonden op 130mbit, volle signaalsterkte. Iemand ideeën? Is de WNR3500 het probleem of krijg ik bij andere routers ook zo'n snelheidsverlies?
Meet ook eens als je je laptop met een kabel aan de Netgear hebt aangesloten en je Wireless uit staat.
Ik ben vrij zeker dat je dan wel de volledige snelheid haalt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Topic is echt te lang om na te lopen, dus als de vraag al eerder is gesteld mijn excuses: Het "recycle" symbooltje blijft knipperen op het display van de cisco 8455DVB. Nu heb ik de coaxkabel al vervangen door een "goede" (lees: dure gecertificeerde met de beste stekkertjes :P ) van 2 meter. Signaal sterkte is 56% (kwaliteit 100%), signaal sterkte was 43%. Nu heb ik me laten vertellen dat ik een signaal sterkte van minimaal 60% nodig heb om van interactieve tv gebruik te kunnen maken (?). Verder lijkt het apparaat steeds weer opnieuw de laatste firmware te willen installeren, zonder succes (staat al dagen "opnieuw proberen" in het menu). Het lijkt erop dat het apparaat ook als hij op standby staat aan het updaten is en dus effectief "aan" staat. Dus continu meer stroom vraagt dan nodig (?)
Iemand enig idee wat aan bovenstaande problemen te doen. Ziggo zegt alleen: "stuur maar op"...

edit: Heb trouwens nog steeds 80 Mbit terwijl ik 120 zou moeten hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door CrimsoN72 op 04-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
XyberBorg schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:51:
Mijn Sony Vaio AR71S heeft een Intel 4965AGN met de laatste drivers, consequent verbonden op 130mbit, volle signaalsterkte. Iemand ideeën?
De connectsnelheid van wireless is bruto, netto houd je dan 1/3 tot 1/2 over.

Da's altijd zo, en eigenlijk dus ontzettende volksverlakkerij :D

58 van de 130 is nog niet eens zo gek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Speedtest.net pak ik het volgende, download duurt ook maar 1 seconde terwijl upload langer loopt :s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1057156673.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
CrimsoN72 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:01:
Topic is echt te lang om na te lopen, dus als de vraag al eerder is gesteld mijn excuses: Het "recycle" symbooltje blijft knipperen op het display van de cisco 8455DVB. Nu heb ik de coaxkabel al vervangen door een "goede" (lees: dure gecertificeerde met de beste stekkertjes :P ) van 2 meter. Signaal sterkte is 56% (kwaliteit 100%), signaal sterkte was 43%. Nu heb ik me laten vertellen dat ik een signaal sterkte van minimaal 60% nodig heb om van interactieve tv gebruik te kunnen maken (?). Verder lijkt het apparaat steeds weer opnieuw de laatste firmware te willen installeren, zonder succes (staat al dagen "opnieuw proberen" in het menu). Het lijkt erop dat het apparaat ook als hij op standby staat aan het updaten is en dus effectief "aan" staat. Dus continu meer stroom vraagt dan nodig (?)
Iemand enig idee wat aan bovenstaande problemen te doen. Ziggo zegt alleen: "stuur maar op"...

edit: Heb trouwens nog steeds 80 Mbit terwijl ik 120 zou moeten hebben...
Als je handmatig ITV installeert, wat voor foutcode krijg je dan? Je AOP moet vervangen zijn door een 1-gats en die RTV splitter moet niet op het AOP, maar op de coax uitgang van de decoder. Die RTV splitter is namelijk niet retourgeschikt 8)7 En die Breedbandversterker moet er ook tussen.
Succes ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 08-10 12:36

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:21:
Via Speedtest.net pak ik het volgende, download duurt ook maar 1 seconde terwijl upload langer loopt :s

[afbeelding]
Test voor de grap maar eens zonder je virus checker ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server Rotterdam
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1057256759.png

Server Utrecht
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1057258215.png

Server Arnhem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1057259525.png

Server Capelle

Aardige verschillen dus, nu zonder virusscan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server Capelle
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1057260840.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:41:
Server Rotterdam
[afbeelding]

Server Utrecht
[afbeelding]

Server Arnhem
[afbeelding]

Server Capelle

Aardige verschillen dus, nu zonder virusscan!
Je virus checker "ondervangt" de download om deze te kunnen gaan scannen. Als je hetzelfde bestand opnieuw download (wat je bij deze speedtest effectief doet, want je download eigenlijk een groot .gif bestand), pakt je viruschecker hem uit zijn buffer in plaats van hem echt te downloaden ;-)

Verder is de gemiddelde speedtest niet meer geschikt voor de huidige kabel-abbo's. ADSL lijntjes tot 20mbit zijn hier prima mee te testen...

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 04-12-2010 18:58 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Volkert schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:11:
[...]

De connectsnelheid van wireless is bruto, netto houd je dan 1/3 tot 1/2 over.

Da's altijd zo, en eigenlijk dus ontzettende volksverlakkerij :D

58 van de 130 is nog niet eens zo gek ...
Ben nu verbonden op 144 en dan haal ik 70 mbit/s wireless. Dat ik 1/2 over hou klopt dus inderdaad wel. Ik wil alleen 120 mbit dus zal ik sowieso op 300mbit moeten verbinden.

Mijn huidige Netgear WNR3500N kan dat niet, dus zal moeten overstappen naar een andere router om dit voor elkaar te krijgen. Probleem is dat de overige netwerkgebruikers (en dat zijn er nogal wat) geen laptops / apparaten hebben die 5Ghz ondersteunen. Kan iemand van jullie een router aanraden die zowel op 2.4 als 5ghz tegelijkertijd naar behoren functioneert?

Edit: heb iets gelezen over de WNDR3700, iemand ervaring daarmee?

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 04-12-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:28:
[...]

Als je handmatig ITV installeert, wat voor foutcode krijg je dan? Je AOP moet vervangen zijn door een 1-gats en die RTV splitter moet niet op het AOP, maar op de coax uitgang van de decoder. Die RTV splitter is namelijk niet retourgeschikt 8)7 En die Breedbandversterker moet er ook tussen.
Succes ;)
Bedankt voor je reactie.
Volgens mij heb ik een 1-gats AOP. Wat betreft die Breedbandversterker; moet die voor de RTV splitter? Ik dacht door de korte afstand tussen AOP en tv deze niet nodig te hebben. Punt blijft wel waarom de update voor de Cisco mijn op huidige setup niet wil installeren, nooit eerder problemen gehad (al vanaf februari in gebruik).
Wat betreft foutcode; die is er niet (voor zover ik weet), blijft het keer op keer proberen lijkt het...

[ Voor 6% gewijzigd door CrimsoN72 op 04-12-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarschijnlijk heb jij de UMU01 nog op je AOP zitten? Die is niet retourgeschikt en daarom gaat die update ook niet goed.

UMU er af, breedbandversterker ertussen (anders kun je je modem niet aansluiten), ITV herinstalleren en dan moet t werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29

Nox

Noxiuz

Ik heb sinds gisteren meerdere malen dat het netwerk niet lekker loopt. Alsof de routering echt bagger is. Sommige websites laden heel lang door terwijl de pagina gewoon al klaar is. Speedtests gaan stotteren etc.

Klapperlijntje dus. Heb nog wat mensen in de regio gesproken en die hebben er ook sinds gisteren last van. Heb TD aan de lijn gehad, die adviseerde het even af te wachten. Zal maandag wel te horen krijgen dat het een storing is. Dit is iig voor HHW, Alkmaar en gem. Castricum.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:48
NoxiuZ schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:30:
Ik heb sinds gisteren meerdere malen dat het netwerk niet lekker loopt. Alsof de routering echt bagger is. Sommige websites laden heel lang door terwijl de pagina gewoon al klaar is. Speedtests gaan stotteren etc.

Klapperlijntje dus. Heb nog wat mensen in de regio gesproken en die hebben er ook sinds gisteren last van. Heb TD aan de lijn gehad, die adviseerde het even af te wachten. Zal maandag wel te horen krijgen dat het een storing is. Dit is iig voor HHW, Alkmaar en gem. Castricum.
Hier hetzelfde, sommige websites laden erg raar/traag. Had het idee dat het aan de DNS lag, gebruikte eerst die van Google maar bij die van Ziggo hetzelfde verhaal.

Bijv. Hyves laad heel traag en sommige streaming video sites ook. (noord nederland) CMTS van groningen.

Speedtests zijn trouwens wel stabiel hiero, standaard op 22.0 - 22.4Mb/s

[ Voor 4% gewijzigd door MrR0b3rt op 05-12-2010 01:38 . Reden: Opmerking over speedtest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Amersfoort is 't ook al sinds gisternacht K*t met peren qua verbinding..
traceroutes/mtr's lopen prima zonder loss, maar zaken als web, mail e.d. zijn erg instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Hier in Geleen ondertussen ook een 24 uur last van sites die niet laden/traag laden en na een paar keer refreshen weer wel laden. Traceroutes etc. geen probleem, die zijn snel en volledig. Mail lijkt nog goed te werken.

Contact gehad met de helpdesk van Ziggo. Die lieten me de modem resetten vanwege "te hoog opgelopen waardes" (uptime van 35 dagen is niet normaal meneer, u moet echt vaker de modem resetten hoor) maar dat heeft niet geholpen.

@ziggowebcare komen meer en meer tweets binnen over dit probleem.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
postcode 2141 hetzelfde probleem hier.
vreemde is als ik de postcode check doe dan hoor ik 50Mbit/s te hebben
alleen zit ik op ongeveer 90Mbit/s
Nog geen bericht gehad van Ziggo dat hier de snelheiden zijn verhoogt.
(geen avg, safari op een Mac)

[ Voor 6% gewijzigd door SlowDown op 05-12-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Zijn er hier ook mensen alvast "geupgrade" naar de gratis AVG 2011 virusscanner?

't Lijkt erop dat daarmee het browsen veel "plakkeriger" verloopt, met name dat het op het einde van de pagina nog wel eens blijft hangen.

Ben nu de gratis Avast virusscanner aan het testen en het lijkt daarmee een stuk beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met het trage laden van pagina's of constant blijven doorladen (postcode 7741). Ik heb inderdaad ook AVG 2011. Zal ook eens zonder AVG proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Timmert schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:47:
Waarschijnlijk heb jij de UMU01 nog op je AOP zitten? Die is niet retourgeschikt en daarom gaat die update ook niet goed.

UMU er af, breedbandversterker ertussen (anders kun je je modem niet aansluiten), ITV herinstalleren en dan moet t werken :)
Ja die heb ik er op zitten, dacht dat ik deze nodig had om überhaupt de modem aan te kunnen sluiten. Ik zal de breedbandversterker maar eens gaan proberen (een dezer dagen). Dan heb ik de UMU01 niet meer nodig neem ik aan? In ieder geval bedankt, ik laat nog even weten hoe het afloopt...

Wat betreft het netwerk probleem dat in de posts hierboven omschreven wordt: Hier ook last van, maar valt 1op1 samen met de upgrade naar Google Chrome 8. Zou toch niet zo zijn dat alle luitjes hierboven ook Chrome gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nee hoor, gaat voor hier igg niet op. Hier geen Chrome naar IE8 en FF 4.0 b7. geen recente wijzigingen in hardware/software.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik wel chrome, maar heb hetzelfde probleem met Opera en IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
idem, werk hier al tijden op dezelfde mac met firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuuKe schreef op zondag 05 december 2010 @ 07:33:
Hier in Geleen ondertussen ook een 24 uur last van sites die niet laden/traag laden en na een paar keer refreshen weer wel laden. Traceroutes etc. geen probleem, die zijn snel en volledig. Mail lijkt nog goed te werken.
Harlingen heeft dit probleem ook, maar verder wel volle verbinding (120,3mbit volgens ziggo speedtest). Krijg klachten van de dames dat popstars niet te kijken is en sommige sites doen het niet lekker, maar veel wel. We wachten wel af.
KuuKe schreef op zondag 05 december 2010 @ 07:33:
Contact gehad met de helpdesk van Ziggo. Die lieten me de modem resetten vanwege "te hoog opgelopen waardes" (uptime van 35 dagen is niet normaal meneer, u moet echt vaker de modem resetten hoor) maar dat heeft niet geholpen.
35 dagen uptime is voor ziggo zeker niet normaal :+
Maar wat een onzin weer uit de monden van de helpdesk. Volgens mij heb ik mijn modem al maanden niet mer gereset, zolang het werkt...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Er is bij Ziggo een DNS probleem, het kan dus kloppen dat websites traag laden. Heb dit zojuist bevestigd gekregen door een kennis die bij TS werkt. Ze zijn er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 15:07
Hier in gebied 1141 heb ik er ook last van. Heb ook op andere pc een tijd lang 2 pings uit laten staan. En als een website dus ook traag laad dan heb ik hele hoge pings (deed naar Google en Ziggo pingen). Zelfs time outs komen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Een niet (goed) werkende DNS server kan er niet voor zorgen dat je hoge 'pings' hebt naar een server.
DNS server doet alleen omzetten van namen naar ips en andersom. Het kan dus voorkomen dat webpagina's niet of traag worden gevonden.
Als eenmaal de webpagina gevonden is, dan moet die net zo snel laden als anders, tenzij je natuurlijk zo'n pagina hebt vol met reclame die naar andere ip's verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Hier in kraggenburg ( noordoostpolder) loopt hyves en nu.nl ook al 2 dagen slecht.gelukkig loopt tweakers wel als een speer.
Hoop wel dat het een beetje snel word opgelost,want lees altijd graag het nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:38:
Er is bij Ziggo een DNS probleem, het kan dus kloppen dat websites traag laden. Heb dit zojuist bevestigd gekregen door een kennis die bij TS werkt. Ze zijn er mee bezig.
thanks voor de update, komt dus wel goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Dit heeft niks met DNS te maken, ik gebruik de nameservers van ziggo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:09
In Zwolle exact hetzelfde probleem, sommige sites laden perfect andere totaal niet of super traag. Hier met OpenDNS dus idd niet alleen een DNS probleem...

Edit: bijvoorbeeld hyves en de telegraaf zijn goed stuk

[ Voor 15% gewijzigd door Xiqum op 05-12-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hier idem @ Utrecht, al twee dagen traag nu, sommige sites nergens last van, anderen laden gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Lijkt op een router issue bij ze, ik heb 1 van onze ams-ix peers uitgezet met ze en naar ons netwerk is 't opgelost iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Als ik bijvoorbeeld naar www.telegraaf.nl ga, dan opent hij niet bij mij, of is supertraag. Wanneer ik dit doe via www.anonymouse.org dan laad hij wel http://anonymouse.org/cgi.../http://www.telegraaf.nl/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb het zelfde probleem, traceroutes zijn inderdaad in orde van & naar serverruimte in Amsterdam. Maar soms komen de data pakketjes gewoon niet netjes aan. Dus resulteert dit in een 'traag ladende website' die eeuwig wacht op antwoord maar niks terugkomt. Een ping daar in tegen doet het prima:

code:
1
Packets: Sent = 37287, Received = 37283, Lost = 4 (0% loss),

En, DNS lijkt mij niet gezien ik gebruik maak van de Google DNS & fallback mijn eigen DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:54
hier precies het zelfde probleem in omgeving Leiden. Websites die traag laden en soms helemaal niet laden. Als ik dan refresh heeft die hem meestal wel in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
voeg aan die sites toe:
www.coolblue.nl
www.consoleshop.nl (subsite)

niet via opendns of dns ziggo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 08-10 14:42
pingtest.net??

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Iemand een update van die storing? Internetten wil echt niet zo... Coolblue van wvkreg opent niet eens. Hyves doet het voor de helft :( Usenet en downloaden gaat dan wel weer goed.

@Erwin: Hier ook, heel apart. Had modem en router al een kick gegeven.

Regio 8431

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ach, de storing is we al weer 24 uur en Ziggo hult zich in volledig stilzwijgen. Als je naar Ziggo belt verteld men dat er niets aan de hand is en moet je maar naar Service+ bellen tegen betaling. Op de site staat er ook niets vermeld na 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updates hier te vinden:

http://bouweenpc.nl/nieuws/3091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:23:
voeg aan die sites toe:
www.coolblue.nl

doen het hier prima met ziggo dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:23:
voeg aan die sites toe:
www.coolblue.nl

Werken perfect met OpenDNS en Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ondertussen staat er weer niets op de Ziggo-storingenpagina. Bied die service dan niet als er toch geen betrouwbare informatie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
Update van mijn kant,
Had mijn klacht bij Ziggo gemeld en zojuist intvangen.

Geachte heer/mevrouw Slowdown

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Het Arris modem wat u heeft moet deze snelheid makkelijk aankunnen, dit is het probleem niet. Wij gaan het intern onderzoeken want er zijn inmiddels meer meldingen binnen gekomen. Wij vragen uw geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Lijken allemaal websites te zijn die binnen Nederland via public en private peering bereikbaar zijn voor het Ziggo netwerk (AS9143). Soms wel soms niet kan duiden op kapotte hardware, hoeft niet eens fysiek defect te zijn maar routing/switching beslissingen niet goed gaan. Of een etherchannel (gestapelde verbinding) waarvan er één defect is (wel verkeer overheen maar komt niet aan of heeft ernstige packetloss).

Eigenlijk kan het tal van redenen hebben en zonder netwerk inzage kan je er echt niets zinnigs over zeggen behalve speculeren. Het is aan de Ziggo engineers om aan de hand van voorbeelden en de klacht omschrijvingen te analyseren en te herstellen.

Interessant om te zien dat er vele van jullie/ons altijd naar DNS neigen te gaan wijzen als oorzaak. Een caching nameserver platform (DNS voor aansluitingen) is bijna nooit een oorzaak, eerder nog de netwerk connectiviteit tussen jouw aansluiting en dat platform.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 05-12-2010 14:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[b][message=35152206,noline]Interessant om te zien dat er vele van jullie/ons altijd naar DNS neigen te gaan wijzen als oorzaak. Een caching nameserver platform (DNS voor aansluitingen) is bijna nooit een oorzaak, eerder nog de netwerk connectiviteit tussen jouw aansluiting en dat platform.
Normaal gesproken heb je gelijk. Alleen de DNS servers van Ziggo hebben in het verleden zeer regelmatig kuren vertoond (zeer trage responstijden), waardoor veel mensen hier in eerste instantie naar wijzen, maar in dit geval inderdaad niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Update van een kennis van mij, dit staat er op het interne storingsbord:
Traag ladende internetpaginas:
"We hebben geconstateerd dat er veel meldingen komen over het traag laden van bepaalde internet sites"
Ze hebben echter nog wel voorbeelden nodig, dus als je er veel last van hebt bel dan met 1200 of 09001884 en geef dan het ip-adres en de url van de betreffende pagina's door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Royal schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:49:
Update van een kennis van mij, dit staat er op het interne storingsbord:

[...]

Ze hebben echter nog wel voorbeelden nodig, dus als je er veel last van hebt bel dan met 1200 of 09001884 en geef dan het ip-adres en de url van de betreffende pagina's door.
Tja... Ziggo had natuurlijk ook naar de klanten kunnen luisteren die ze de afgelopen 24+ uur aan de lijn hebben gekregen, maar het doorsturen naar de Service+ afdeling zal ze meer geld hebben opgeleverd.
Een goed georganiseerde club zou nu gewoon de logs kunnen open trekken en aan de hand daarvan kunnen kijken waar de problemen liggen, maarja... Ziggo...

/flame mode aan/

"Ziggo heeft een flinke netwerk storing achter de rug, welke ruim 24 uur geduurd heeft. Tijdens deze periode hebben wij geheel onterecht signalen van onze klanten hieromtrent totaal niet serieus genomen. Verder hebben wij ook diverse klanten naar de duur betaalde service+ doorgestuurd, waar wij een commissie over ontvangen.
Wij bieden hiervoor onze excuses aan. Alle klanten die de afgelopen 24 uur contact hebben opgenomen met service+ zullen wij natuurlijk alle kosten vergoeden. Verder nemen wij onze procedures eens onder de loep om te kijken waarom wij zo'n arrogante club hebben kunnen worden en totaal niet naar onze klanten luisteren."

/flame mode uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 08-10 13:52
Het viel me ook al op. Yahoo mail ;( werkte slecht en andere sites deden ook al raar. Oa telegraaf. Dacht al dat het aan mij wireless lag....
Het is gewoon een ziggo probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jammer dat je een dergelijke storing, met het hele 24 uurs verhaal er om heen niet op de t.net frontpage terug vind. Ik zou graag eens lezen dat t.net een kritische vragen stelt aan Gradus Vos over hoe het kan dat Ziggo deze storing 24 uur laat door etteren voor ze het serieus nemen en wat ze gaan doen met de mensen die ze naar het dure service+ nummer hebben doorgestuurd.

Maar dat is een stukje journalistiek waar t.net zich niet aan durft te branden lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
TFHfony schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:23:
Maar dat is een stukje journalistiek waar t.net zich niet aan durft te branden lijkt het wel...
Daar ligt het niet aan. De perswoordvoerder neemt niet op, beantwoord geen mails en belt niet terug. Wat heb je er dan aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TomasH schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:27:
[...]

Daar ligt het niet aan. De perswoordvoerder neemt niet op, beantwoord geen mails en belt niet terug. Wat heb je er dan aan...
Tja, zelfs zonder antwoord van de perswoordvoerder kan men de storing in ieder geval op t.net verwerken. Ziggo is de grootste internet provider van NL en kampt al 24 uur met een flinke storing. Lijkt me al genoeg nieuws an sich. Commentaar van de perswoordvoerder kan altijd later d.m.v. een update worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Wedden dat er bij een artikel op de Frontpage in ene keer wel een telefoontje mogelijk is met die woordvoerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

TFHfony schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:23:
Jammer dat je een dergelijke storing, met het hele 24 uurs verhaal er om heen niet op de t.net frontpage terug vind. Ik zou graag eens lezen dat t.net een kritische vragen stelt aan Gradus Vos over hoe het kan dat Ziggo deze storing 24 uur laat door etteren voor ze het serieus nemen en wat ze gaan doen met de mensen die ze naar het dure service+ nummer hebben doorgestuurd.

Ze krijgen bij Ziggo dagelijks duizenden telefoontjes met klanten die zeggen dat ze traag internet hebben, in 99% van de gevallen komt dit door de klant zelf. Dit soort storingen zijn nou eenmaal niet eenvoudig op te sporen in zo'n grote organisatie als Ziggo.

Je denkt er veel te makkelijk over, wees blij dat ze zelfs in het weekend actie ondernemen en dat ze het probleem toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wolly schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:31:
[...]

Wedden dat er bij een artikel op de Frontpage in ene keer wel een telefoontje mogelijk is met die woordvoerder?
Neh.... Als er iets is in Amerika, wachten CNN/NOS/RTL ook eerst op een telefoontje van Obama voor ze iets gaan publiceren ;-)

/ontopic/
De eerste online meldingen stammen al van gisteren 11:50:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=29618

Tja.... Gewoon ontkennen. Dat is het beste! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
[...]

Waarschijnlijk doet zijn internet het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Royal schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:32:
[...]
Ze krijgen bij Ziggo dagelijks duizenden telefoontjes met klanten die zeggen dat ze traag internet hebben, in 99% van de gevallen komt dit door de klant zelf. Dit soort storingen zijn nou eenmaal niet eenvoudig op te sporen in zo'n grote organisatie als Ziggo.

Je denkt er veel te makkelijk over, wees blij dat ze zelfs in het weekend actie ondernemen en dat ze het probleem toekennen.
Moet ik blij zijn dat ze in het weekend actie ondernemen? Phoe.. Misschien moet ik wel blij zijn dat ik überhaupt wel eens verbinding heb tijdens het weekend.
Kom Kom... Klanten serieus nemen kan je letterlijk en figuurlijk nemen, afhankelijk van waar je de klemtoon legt. Ziggo voelt meer voor het laatste en jij keurt het goed met het excuus dat het zo'n grote en logge organisatie is. Dat is de wereld omgedraaid.
Ziggo heeft in de tussentijd vrolijk klanten doorgestuurd naar een betaalde service dienst waar ze zelf aan verdienen. E.e.a. heeft meer met verkeerde prioriteiten te maken vanuit Ziggo dan iets anders.

Heb je verder de thread aangaande deze storing op www.ziggo-gebruikers.nl al gelezen?

En verder is de storing inmiddels dus ook al enige tijd bij Ziggo bekend, want hij staat nu wel op het Helpdesk bord. Maareh.. Denk jij dat hij ook al op de site van Ziggo staat??? Om 15:41 in ieder geval nog steeds niet. Zo belangrijk is het nu voor Ziggo om de klanten te informeren...

[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 05-12-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 03-02-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

TFHfony schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:36:
[...]

Moet ik blij zijn dat ze in het weekend actie ondernemen? Phoe.. Misschien moet ik wel blij zijn dat ik überhaupt wel eens verbinding heb tijdens het weekend.
Kom Kom... Klanten serieus nemen kan je letterlijk en figuurlijk nemen, afhankelijk van waar je de klemtoon legt. Ziggo voelt meer voor het laatste en jij keurt het goed met het excuus dat het zo'n grote en logge organisatie is. Dat is de wereld omgedraaid.
Ziggo heeft in de tussentijd vrolijk klanten doorgestuurd naar een betaalde service dienst waar ze zelf aan verdienen. E.e.a. heeft meer met verkeerde prioriteiten te maken vanuit Ziggo dan iets anders.
Het is inderdaad een ramp dat op dit moment minder dan 1% van de internet pagina's traag laden. Onbegrijpelijk dat Ziggo hier mee weg kan komen, en het speelt ook al meer dan 24 uur. Echt schandalig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 07-10 18:36

aKra

"15:39 De woordvoerder van Ziggo, Gradus Vos, belde ons net met het verhaal dat er iets aan firewalls is veranderd en dat dat mogelijk de oorzaak is. Er was ook iets met een complexe router op de AMS-IX, het grootste internetknooppunt van Nederland, maar dat zou inmiddels opgelost moeten zijn. De woordvoerder van Ziggo gaat erachteraan en belt ons waarschijnlijk spoedig terug."

Zet gewoon half Nederland achter een firewall, dat werkt vast goed :+

Nee, duidelijk een gare router op de AMS-IX. Maar opgelost is het niet, ik ping al een tijdje naar hun AMS-IX poorten maar helaas lijken die redelijk 'in orde' te zijn :X

En voor de mensen die het ook willen testen ;)
AMS-IX 195.69.144.103
AMS-IX 195.69.144.181

[ Voor 7% gewijzigd door aKra op 05-12-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Royal schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:43:
[...]

Het is inderdaad een ramp dat op dit moment minder dan 1% van de internet pagina's traag laden. Onbegrijpelijk dat Ziggo hier mee weg kan komen, en het speelt ook al meer dan 24 uur. Echt schandalig..
Heb jij iets om de 1% te onderbouwen?
Nee. Dus graag onderbouwen s.v.p., want voor mijn gevoel is het namelijk wel meer dan 1%. Flink meer. Maargoed, met een dergelijke instelling zou je een goede Ziggo HD medewerker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Weet niet hoe het voor jullie is maar Webwereld is hier verschrikkelijk traag als bijna niet ladend. En daarbij kreeg ik net klachten dat m'n vaste lijn het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

aKra schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:44:
"15:39 De woordvoerder van Ziggo, Gradus Vos, belde ons net met het verhaal dat er iets aan firewalls is veranderd en dat dat mogelijk de oorzaak is.
Wikileaks aan het bannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Skinkie schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:47:
Weet niet hoe het voor jullie is maar Webwereld is hier verschrikkelijk traag als bijna niet ladend. En daarbij kreeg ik net klachten dat m'n vaste lijn het niet deed.
Die vaste lijn zou er eigenlijk niet mee te maken mogen hebben. Wellicht eens even je modem herstarten?
Ik zie dat er regelmatig problemen zijn met de verbinding naar Google Analytics. Veel sites maken hier gebruik van en kunnen dus al troubles geven met laden. Maar daar het probleem de ene keer wel voorkomt en een paar minuten later weer niet, maakt het allemaal niet veel makkelijker ;)
Gewoon iets later nog een keer proberen en wellicht schiet hij zo op het scherm...

Ik zie ook problemen zo nu en dan bij nu.nl, alternate.nl, maar ook mijn verbindingen naar supernews & astraweb zijn bagger....

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 05-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Hier precies het zelfde probleem in omgeving Roermond. Websites die traag laden en soms helemaal niet laden. Als ik dan refresh heeft die hem meestal wel in 1 keer.
Het viel me ook al op dat verschillende ..... mail accounts slecht werken en andere sites deden ook al raar. Oa telegraaf. Dacht al dat het aan mij wireless lag....
Het is gewoon een ziggo probleem....

[ Voor 38% gewijzigd door donnervogel op 05-12-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Heb ze net eens gebeld voor de gein. Om de klacht door te geven. Ze wisten nog van niets. Servicedesk was totaal niet op de hoogte van deze klachten. Most me coax kabels er uithalen en er weer opnieuw indoen. Terwijl ik ook al de verbinding van me buren had gebruikt. En daarmee het zelfde probleem had.

En toch lag het mogelijk aan mijn modem.......

Ze toch maar even verwezen naar dit topic.... Want ze hadden werkelijk totaal geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Rolfie schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:04:
Heb ze net eens gebeld voor de gein. Om de klacht door te geven. Ze wisten nog van niets. Servicedesk was totaal niet op de hoogte van deze klachten. Most me coax kabels er uithalen en er weer opnieuw indoen. Terwijl ik ook al de verbinding van me buren had gebruikt. En daarmee het zelfde probleem had.

En toch lag het mogelijk aan mijn modem.......

Ze toch maar even verwezen naar dit topic.... Want ze hadden werkelijk totaal geen idee.
Bij mij wel hoor, twee +1 keer dat ik belde wisten ze het. Daarbij laadt webwereld nu wel weer. Dus ik ben benieuwd...

Moest net nog een storing doorgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Skinkie op 05-12-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, welke afdeling is er nu niet incompetent bij Ziggo? Hier in Oosthuizen hebben ze enige tijd geleden de CMTS en/of Edge-QAM vervangen of geupgrade. Zoals ondertussen een vast patroon is geworden bij infrastructurele aanpassingen door het Ziggo personeel is de signaal kwaliteit van veel digitale RTV Transport Streams, VOD Transport Streams en Internet Downstreams sindsdien weer behoorlijk verslechterd. Kennelijk zijn de "technici" van Ziggo niet in staat om het netwerk door te meten na het doorvoeren van veranderingen. En denk maar niet dat je daar ook maar iets over terugvindt op de storingen website van Ziggo want stel je voor dat klanten misschien een patroon ontdekken in het ontstaan van storingen na "onderhoud" door Ziggo.

Wel zijn er af en toe afmeldingen van storingen waarvan ik de aanmelding op de storingssite van Ziggo niet gezien heb. Zo schijnt men bijvoorbeeld afgelopen vrijdag iets opgelost te hebben:
Groepsstoring van vrijdag 03 december 17:37 uur tot vrijdag 03 december 18:17 uur
De eerder gemelde storing van Radio&Televisie, Internet en Telefonie in je postcode gebied is verholpen. Ondervind je nu nog steeds problemen met je internet of telefoonverbinding? Volg dan onderstaande stappen om dit te verhelpen: Stap 1: Haal gedurende 2 minuten de stroom van je kabelmodem en wacht vervolgens tot er 4 groene lampjes constant blijven branden. Stap 2: Indien je meerdere computers aangesloten hebt, adviseren wij de stroom van je router gedurende 2 minuten te halen. Ondervind je problemen met je digitale televisie? Volg dan onderstaande stappen om dit te verhelpen: Stap 3: Haal de digitale ontvanger voor gedurende 2 minuten van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom. Stap 4: Zet de digitale ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen en voer opnieuw een volledige netwerkinstallatie uit. Wij adviseren je om hiervoor de handleiding van je digitale ontvanger te raadplegen. Kopieer de onderstaande link naar de adres balk van je internet browser/Explorer om de handleiding van je digitale ontvanger weer te geven: http://www.ziggo.nl/klant...-downloads/handleidingen/ Onze excuses voor het ongemak.
Uiteraard zijn er nog steeds dezelfde storingen, dus er is helemaal niets verholpen. En zoals gewoonlijk mag er weer van alles en nog wat geboot worden door de klant in de hoop dat het misschien iets verhelpt. Weinig kans met de slechte signaal kwaliteit op diverse frequenties.

En hiep hoi: de komende twee weken komen de prutsers weer langs om "onderhoud" uit te voeren:
Geplande Werkzaamheden van maandag 06 december 07:00 uur tot vrijdag 17 december 16:00 uur
Tot en met 17 december 2010 vinden in uw wijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen vinden alleen overdag plaats tussen 7:00 en 16:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan contact op met onze Klantenservice. Onze excuses voor de overlast.
Gaan ze zeker kijken of ze de boel nog meer kunnen verzieken? Volgens de Ziggo website is alles hier immers pico bello in orde, dus wat voor een werkzaamheden zouden ze in vredesnaam moeten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Wolly schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:55:
[...]

Werken perfect met OpenDNS en Ziggo.
Niet hier wijsneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Met Ziggo DNS werkten ze niet, maar omdat ik de lulligste niet ben ben ik OpenDNS servers gaan gebruiken om te kijken of de door jou genoemde sites dan wel werkten.

Waarom plaats je uberhaupt een post in dit topic als je niet wil dat mensen erop gaan reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

XyberBorg schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:37:
[...]

Mijn huidige Netgear WNR3500N kan dat niet, dus zal moeten overstappen naar een andere router om dit voor elkaar te krijgen. Probleem is dat de overige netwerkgebruikers (en dat zijn er nogal wat) geen laptops / apparaten hebben die 5Ghz ondersteunen. Kan iemand van jullie een router aanraden die zowel op 2.4 als 5ghz tegelijkertijd naar behoren functioneert?

Edit: heb iets gelezen over de WNDR3700, iemand ervaring daarmee?
De WNDR3700 kan ik aanraden, ik heb em ook en werkt naar volle tevredenheid.

De D-Link DIR825 en 855 vallen ook in je zoekopdracht, maar helaas werkte het niet goed bij mij icm Ziggo.
Hier op het forum staat een topic waar dat in behandelt wordt, zijn meerderen die dit probleem hadden.

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 86 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!