• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volkert schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:29:
[...]

Marktplaats, er staan er zat op.
Niet echt goedkoop op marktplaats, zit je zo aan de 35 euro bij mij in de regio

Kan natuurlijk ook gelijk een fatsoenlijke tv voor in de slaapkamer kopen, ziggo gecertificeerd.
Bij die tv's komt altijd nog een module toch, die zit er dus niet standaard in :?

Dus bv een LG 26-LE3300 LED Ziggo Certified voor 315,- + Ziggo CI+ Cam Module vooor 50,- (foka prijzen).

eh, wat is een Ziggo Ci+ Cam Module Smit, waarom moet je daar een tientje meer voor betalen?
Er zijn twee ci+ modules te koop. Een wordt gemaakt door smit, de ander door neotion.

edit: En voordat je de vraag stelt. Ja ze werken beide met ziggo, en Nee de een is niet beter dan de ander :).

[ Voor 40% gewijzigd door job op 25-11-2010 09:57 ]

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:32:
[...]

Ziggo heeft zowel eigen als externe monteurs, daar zit hem het 'probleem'. Indien het een externe monteur gaat worden, weet Ziggo niet of dat Jan Jansen of Piet Pietersen is.. Externe monteurs hebben opzich wel de keuze tussen een Humax en Samsung, maar het is niet gezegd dat ze ze beide op voorraad hebben. Ik heb ze wel beide, maar lever eigenlijk alleen de Humax uit..

Stuur me even een mail of DM, wellicht kan ik iets voor je betekenen.
Je hebt een mailtje van mij

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 14:42
Ben best wel een tweakert, maar op het gebied van COAX, geen flauw idee of het mn AOP is!
Zie er 2 inkomen en 3 uitgaan dus ik vind het een splitter :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

Kan iemand nog inloggen bij ziggo?
Ik kan dit al minstens 1 maand niet meer...

Alle volgende links werken bij mij NIET:

https://login.ziggo.nl/am...tps://www.ziggo.nl//#home

EN

https://login.ziggo.nl/

Terwijl dat altijd de inlog links zijn geweest, deze worden nu ook nog gebruik als je via de homepage inlogt..

Mijn SNES verzameling!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

om de 15 minuten ongeveer knalt mijn verbinding er voor zo een minuuut uit, meer mensen hier last van?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
job schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:43:
Er zijn twee ci+ modules te koop. en Nee de een is niet beter dan de ander :).
De Neotion start VEEL (2x) sneller door, althans op mijn Samsung LE40B550.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

painkill schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:11:

EN

Terwijl dat altijd de inlog links zijn geweest, deze worden nu ook nog gebruik als je via de homepage inlogt..
Werkt prima hier; op beide links overigens.
@Google Chrome =)
frG schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:32:
om de 15 minuten ongeveer knalt mijn verbinding er voor zo een minuuut uit, meer mensen hier last van?
Zit je rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem, bekabeld op een router of draadloos?
bij WLAN; router instellingen checken (channel, security)
bij LAN op router; testen zonder router ertussen, bij hetzelfde resultaat naar ZIggo CS bellen
bij LAN op modem; zie bovenstaande resultaat na test met een tweede systeem (waar mogelijk)

note: na aansluiting op het modem de modem zelf even 3m van de stroom halen waarna deze weer aangesloten kan worden.

Test ze!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

Thanks voor de tips.

gebeld met ziggo en hun zien dat mijn arris maar op 1 kanaal intraint ipv de gebruikelijke 4, de snelheid is ook max ongeveer 40Mbit ipv 120. Nou is dat opzich niet heel erg, maar om de 15 minuten een reset van 1 a 2 minuten is niet heel fijn.

Morgenmiddag sturen zij al direct een monteur, dus dat is wel fijn!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 23:29

Nox

Noxiuz

BeefHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:49:
[...]

Ben best wel een tweakert, maar op het gebied van COAX, geen flauw idee of het mn AOP is!
Normaal komt er 1 groene kabel binnen bij je en die komt uit op een wandcontactdoos. Maar dat hij bij jou gelijk in een splitter gaat is een ding, dat er nog een coax kabel van het netwerk komt is iets anders.

Anyhow, vraag gewoon een monteur aan. Hij moet het oplossen, zal ook wel meer verstand hebben van deze meuk dan ik. Desnoods knipt hij hem door en zet hij er een deftige WCD op met opzetsplitter. Iets wat ik sowieso aanraad om bij hem te vragen.

Zou kunnen dat het een versterker is en vervolgens naar de buren stuurt. Heb je een grotere overzichtsfoto btw?
painkill schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:11:

EN

werken hier gewoon. Toevallig het mailadres gebruikt? Die werkt namelijk niet. Alleen wat voor het mailadres staat moet je gebruiken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Welke router kan ik het beste nemen om media mee te streamen? ik bedoel, ik heb een home cinemaset staan van sony ik kan via dnla vanaf mijn pc media naar deze sony streamen. Ik zoek en router waarbij ik niet de harde schijf in de home cinemaset hebt maar via en usb ingang op de router, en dat de home cinema de usb media ziet in de router, kortom, dat ik de pc niet meer nodig hebt dat is het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 18:09
Ligt aan je Home cinema set, heeft die een Sony’s Digital Media Port?
Of een DNLA?
Type vermelding kan meer duidelijkhied verschaffen omdat de meeste cinema set geen stream functie uit zichzelf heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:34:
De Neotion start VEEL (2x) sneller door, althans op mijn Samsung LE40B550.
Hier een le32c650 en mijn neotion vertraagt de boel toch wel aardig. Staat me bij dat het verschilt per merk/firmware.
BeefHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:49:
Lijkt me eerder een kabelversterker. Daar zou ik het modem niet aanhangen. Dat gaat niet werken met oude (eenrichtings)versterkers.
Ik zou zeggen ga gewoon opzoek naar de binnenkomende coax kabel. Die andere kabels zullen waarschijnlijk naar verschillende kamers in het huis gaan. Het doe het zelf pakket is voor jezelf, kom je er niet uit dan regel je toch een monteur? Wat betreft de kleur van de kabels, de binnenkomende kabel is altijd groen. Maar je kan zelf ook gewoon groene coax kopen. Een is dus de binnenkomende kabel, de ander niet.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 26-11-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
marcel23456 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:54:
Welke router kan ik het beste nemen om media mee te streamen? ik bedoel, ik heb een home cinemaset staan van sony ik kan via dnla vanaf mijn pc media naar deze sony streamen. Ik zoek en router waarbij ik niet de harde schijf in de home cinemaset hebt maar via en usb ingang op de router, en dat de home cinema de usb media ziet in de router, kortom, dat ik de pc niet meer nodig hebt dat is het idee.
'
WNDR3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
In den helder nu ook snelheidsverhoging
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1045851968.png
nu nog op zoek naar een nieuwe router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Hoe halen jullie trouwens die snelheden via speedtest.net? Ik kom echt nooit een deftige server tegen daar. Amsterdam kan ik zelfs niet eens meer selecteren. Ziggo test doet wel dik 120mbps.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik kan Amsterdam ook niet selecteren. De servers die ik heb geprobeerd geven me ook maar ~50Mbit down, behalve Rotterdam waar ik wel 120Mbit haalde. Ziggo speedtest geeft ook 120Mbit aan. Van usenet kan ik ook ~14,5MB/s downloaden dus het klopt wel. Teveel brakke Speedtest.net servers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik kies bij speedtest.net vaak Rotterdam, ik kan daar vrijwel altijd de 120 Mbit halen. Bij de andere wil het nog wel eens schommelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
voor amsterdam server gebruik ik altijd deze link
http://www.speedtest.net/?s=951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Regio Wormerland is nu ook verhoogd naar 120MBit. Nu alleen nog een nieuwe router kopen :+

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Den helder (1784) ook verhoogd naar 120. Ben meteen vanochtend weggegaan voor een nieuwe router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik lees veel verschillende ervaringen met routers. Wat kunnen jullie me aanraden als bedrade router?

(vooral als het gaat om de betrouwbaarheid van de verbinding)

Bij https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1047753 zie ik alleen een 10/100 router, maar als je voor de toekomst voorbereid wilt zijn is dat te weinig (hij is echter wel Ziggo goedgekeurd)...

Als ik op de site van Sitecom kijk zie ik echter alleen maar draadloze routers van meer dan 10/100 staan, geen bedrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De router die Ziggo / Sluitallesaan verkoopt moet je sowieso niet hebben.
Ik heb goede ervaringen met:

TP-Link WR1043ND, kost 50 euro.
D-Link DIR-655, kost 70 euro oid
Netgear WNDR3700, kost 100 euro.

Allemaal gigabit, allemaal wireless-N.
Linksys zou ik niet aan beginnen, Sitecom idem.

Eminent heeft ook nog wel een leuke, de Gigalink. Kost iets van 70 euro en werkt als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 13:21

pinda powerrr

Slow down...

Als je voor de D-Link gaat, spreek dan af met de winkel dat je hem mag uitproberen. Ik wilde zelf ook een D-Link, had dus de DIR-825 gekocht, goede specs, goede ervaringen te lezen. Echter werkte het bij mij totaal niet.
De snelheid van internet werd letterlijk gehalveerd. Getest direct op de modem, met de oude router en weer met de D-Link. Alleen met de D-Link werkte het niet goed.
Direct op modem haalde ik zo ongeveer de volle 120 Mbit, met de oude Linksys router tot de 80 Mbit en de D-Link bleef schommelen tussen de 40 en 60 Mbit.

Na lang zoeken op internet kwam ik wat tegen, waaronder hier dus op tweakers, blijkt dat de D-Link niet in alle gevallen lekker werkt icm het Ziggo modem. Schijnt een of andere instelling te zijn vanuit Ziggo, waardoor het niet goed werkt, de echt technische details kan ik je niet vertellen.

Erg jammer voor mij, want ik wilde de D-Link erg graag. Nu een Netgear WNDR3700 gekocht, die wel alles snel doorlust.

Voor de volledigheid: Ik heb een Ubee modem en Aie-Extra
Dus ik kraak de D-Link zeker niet af, maar test wel ff of het goed werkt ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, maar ik zoek eigenlijk een bedraad Gigabit router, ik heb al een een N-zender die ik overigens voor maar 1 computer aan de praat krijg (niet voor meerdere machines)

edit: nu wel aan de praat voor 2 machines :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vhond op 27-11-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08
Vhond schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:06:
Bedankt voor jullie reacties, maar ik zoek eigenlijk een bedraad Gigabit router, ik heb al een een N-zender die ik overigens voor maar 1 computer aan de praat krijg (niet voor meerdere machines)
Dan zou ik toch gewoon de TP-Link WR1043ND nemen, dat is een goeie router voor een lage prijs. Weliswaar zit daar ook wireless in maar voor de prijs maakt dat weinig uit, en dat kun je ook uitschakelen natuurlijk.

Ik vraag me trouwens af of er sowieso nog wel bedrade routers zijn zonder draadloze mogelijkheden, in de pricewatch kan ik ze niet vinden. Wel modem/routers maar aangezien je ook al je Ziggo modem hebt is dat net zo dubbelop, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:46

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heeft iemand al iets vernomen van de snelheidsverhoging naar 120 MBit voor de regio noord-holland? Op de site staat 'dit najaar' maar ik merk er nog niets van (west-friesland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
ja denhelder heeft de snelheidsverhoging al (ik iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Q schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:30:
Heeft iemand al iets vernomen van de snelheidsverhoging naar 120 MBit voor de regio noord-holland? Op de site staat 'dit najaar' maar ik merk er nog niets van (west-friesland).
1852 - alles OK! :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Iemand anders hier ook problemen om de nieuwsgroepen t updaten. Ik weet dat de ziggo(ik zit hier in @home gebied) niet de beste zijn. Ik kan wel de server lijst zelf updaten, maar de artiekelen van de groep krijg ik niet geupdate. Dit terwijl er in het overzicht toch > 10.000.000 artiekelen in zouden moeten staan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33

Onbekend

...

Dubbelpost...

[ Voor 92% gewijzigd door Onbekend op 28-11-2010 13:34 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33

Onbekend

...

Ook verschillende postcodes hier zijn inmiddels over op de hogere snelheden. (West-Friesland, oostkant van de A7)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is gister een brief van Ziggo op de mat gevallen waar in stond dat we een nieuw modem krijgen en dat er begin 2011 weer snelheidsverhogingen aankomen. Er stond niet specifiek in wat onze snelheid zou worden.
Thuis hebben we alles in 1 plus.

Heeft iemand hier wat meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:34:
Er is gister een brief van Ziggo op de mat gevallen waar in stond dat we een nieuw modem krijgen en dat er begin 2011 weer snelheidsverhogingen aankomen. Er stond niet specifiek in wat onze snelheid zou worden.
Thuis hebben we alles in 1 plus.

Heeft iemand hier wat meer info over?
Misschien kun je iets specifieker zijn over die brief? Ikzelf woon in Amstelveen en heb niks gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Zal waarschijnlijk gewoon gaan over de afgelopen snelheidsverhoging. Zal niet de eerste keer zijn dat er miscommunicatie ontstaat over een snelheidsverhoging. Maar inderdaad, beetje meer info is altijd welkom. Misschien kan je de brief inscannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Waarschijnlijk gaat Plus nu gewoon in elke regio van 22 naar de eerder beloofde 30 Mbit. Daarom staat er ook dat ze een nieuw modem gaan leveren, want het verhaal ging rond dat er eerder dit jaar niet genoeg EuroDOCSIS 3.0 modems waren voor zowel alle Extra als Plus klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guere schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:53:
Waarschijnlijk gaat Plus nu gewoon in elke regio van 22 naar de eerder beloofde 30 Mbit. Daarom staat er ook dat ze een nieuw modem gaan leveren, want het verhaal ging rond dat er eerder dit jaar niet genoeg EuroDOCSIS 3.0 modems waren voor zowel alle Extra als Plus klanten.
Ja dat had ik ook begrepen.
Ziggo Brief:
Geachte heer,

Begin 2011 gaat uw internetsnelheid opnieuw kosteloos omhoog. Omdat wij regelmatig de snelheden verhogen, is belangrijk dat u ook over een internetmodem beschikt die deze snelheden aankan, nu en in de toekomst. U ontvangt daarom van ons een nieuwe modem. Als de snelheid weer omhoog gaat, ontvant u hierover een persoonlijk bericht per e-mail.
En verder staat er nog in dat het nieuwe modem gemakkelijk is aan te sluiten en dat de oude modem terug gestuurd moet worden. En als je vragen hebt dat je kan bellen (1200 of 0900-1884).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nu sinds een halve week Alles-in-1-Extra, Ubee-modem met daarachter de meest recente Apple Airport Extreme. Bedraad via gigabit haal ik netjes 122Mbit op Speedtest.net en speedtest.ziggo.nl, maar in SABnzbd op m'n HTPC zie ik max zo'n 12-12,5MB/s.

Een connectie zonder SSL zorgde al voor stijging vanaf 10-11MB/s, maar lijkt erop dat ik toch net niet de door Hitnews beloofde 120Mbit kan halen. B) Misschien dat het gewoon de zondagmiddag-drukte is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Misschien heeft je HTPC slechts fast ethernet in plaats van gigabit, dan 12,5 MByte/s wel het maximaal haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die 122Mbit met speedtest is op diezelfde HTPC, onboard-dinges wordt ook netjes als gigabit weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
W1ck1e schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:47:
Misschien heeft je HTPC slechts fast ethernet in plaats van gigabit, dan 12,5 MByte/s wel het maximaal haalbare.
Bij 11 MByte/s houdt het bij Fast Ethernet al heel erg ver op hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Vhond schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:06:

edit: nu wel aan de praat voor 2 machines :)
De WNDR3700 haalt van de bovenstaande de hoogste doorvoersnelheid op de kabel. dat er een WLAN functie op zit lijkt me alleen practisch dan zou je de huidige weg kunnen halen? Een los Access Point is daarnaast moeilijker om in te stellen én, wanneer het slecht gaat met je netwerk, lastig te troubleshooten.

tip: bij een WLAN netwerk aanleggen uitgaan van de 'slechtste' ontvanger; en de security op z'n laagst zetten (WPA bijv.) en dan omhoog werken.
note: hoe hoger de beveiliging ingesteld, hoe lager de te halen snelheid wordt. WPA2 Enterprise gebruikt ~45-50% van de bandbreedte om de beveiliging actief te houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Dawn op 28-11-2010 18:27 . Reden: typo ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 20:32
MissShadows schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:19:
Den helder (1784) ook verhoogd naar 120. Ben meteen vanochtend weggegaan voor een nieuwe router
Hier is Alles-in-1 Plus verhoogt naar 22 / 4. Vind het alleen raar dat sinds de internet storing van 10 dagen terug dat we ineens een IP in de range hebben van 94.211 (Casema netwerk), terwijl het daarvoor 84.105 (Quicknet netwerk) was . Postcode 1782 trouwens.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Regio Velsen ook verhoogd :D

Nu even m'n router upgraden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
2 vragen mbt telefonie:

- Bij eh aangaan van een aalles in 1 abbo heb ik niet de keuze gekregen om eigen nummer te laten blokkeren bij bellen naar anderen (dit itt wat in de handleiding staat van Ziggo telefonie: Bij uw aanmelding heeft u kunnen aangeven of u uw nummerweergave wilt blokkeren. Wilt u dit alsnog aanpassen dan kunt u hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.)
Bel ik klantenservice dan krijg ik alleen te horen dat ik dat schriftelijk kenbaar kan maken (waarom kan het niet gewoon via Mijn ziggo?
- Is er ook ergens een lijst van dect telefoons die ondersteunt worden vwb nummerweergave? In de handleiding telefonie wordt alleen gerept over FSK protocol (Om nummerherkenning te gebruiken, heeft u een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt.), maar ik kan nergens van mijn telefoon vinden welk protocol deze 'praat') Weet wel dat ik ineens geen nummerherkenning meer heb (bij Alice had ik dat wel: gebruiken zij een andere methode om nummerweergave mee te sturen mbt opbellende bellers?)

Kennelijk ben ik niet de enige:
http://www.gebruikershand...t/handleiding-5-7855.html

[ Voor 5% gewijzigd door Vhond op 28-11-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Dawn schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:03:
[...]

De WNDR3700 haalt van de bovenstaande de hoogste doorvoersnelheid op de kabel. dat er een WLAN functie op zit lijkt me alleen practisch dan zou je de huidige weg kunnen halen? Een los Access Point is daarnaast moeilijker om in te stellen én, wanneer het slecht gaat met je netwerk, lastig te troubleshooten.

tip: bij een WLAN netwerk aanleggen uitgaan van de 'slechtste' ontvanger; en de security op z'n laagst zetten (WPA bijv.) en dan omhoog werken.
note: hoe hoger de beveiliging ingesteld, hoe lager de te halen snelheid wordt. WPA2 Enterprise gebruikt ~45-50% van de bandbreedte om de beveiliging actief te houden.
Bedankt voor je uitleg (geldt ook voor Grun93)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Vhond schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:09:
[...]

Bedankt voor je uitleg (geldt ook voor Grun93)
Anytime =))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
robvanderaart schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:11:
[...]

Hier is Alles-in-1 Plus verhoogt naar 22 / 4. Vind het alleen raar dat sinds de internet storing van 10 dagen terug dat we ineens een IP in de range hebben van 94.211 (Casema netwerk), terwijl het daarvoor 84.105 (Quicknet netwerk) was . Postcode 1782 trouwens.
komt omdat toen met de storing (waren volgens mij werkzaamheden) de cmts servers zijn vervangen want die waren veroudert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Vhond schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:07:
- Is er ook ergens een lijst van dect telefoons die ondersteunt worden vwb nummerweergave? In de handleiding telefonie wordt alleen gerept over FSK protocol (Om nummerherkenning te gebruiken, heeft u een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt.), maar ik kan nergens van mijn telefoon vinden welk protocol deze 'praat') Weet wel dat ik ineens geen nummerherkenning meer heb (bij Alice had ik dat wel: gebruiken zij een andere methode om nummerweergave mee te sturen mbt opbellende bellers?)

Kennelijk ben ik niet de enige:
http://www.gebruikershand...t/handleiding-5-7855.html
Helaas werkt de Siemens Gigaset 3000C alleen met DMTF, niet met FSK. Als je dat wel per se wilt zul je een andere telefoon nodig hebben of een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@grun93: bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:06
Ook deze berichten mogen wel eens gemeld worden op het forum vind ik.

Afgelopen vrijdag had ik mijn modem gesloopt.
Ik had per ongeluk de connector van de coax kabel afgebroken.

Je zal wel denken hoe krijg je dat voor elkaar?

Nou ik moest wat kabels veranderen en de coax kabel moest even los van het modem. Ik kreeg hem met de hand niet los dus had ik het met een steeksleuteltje gedaan. Het ging vrij strak dus je gaat automatisch meer kracht zetten en toen in 1x... KNAP! afgebroken.

Ik dacht eigen schuld dikke bult!

Ik naar ziggo bellen en de vriendelijke behulpzame jongen zei dat hij een monteur zou langs sturen vandaag.
De monteur is zojuist geweest en heeft (onder het genot van een lekker bakje senseo koffie) het modem netjes omgeruild voor een nieuwe.

Ik hoefde er niks voor te betalen!

Dat noem ik nog eens hele goede service!

Iets wat ik zelf sloop wordt omgeruild voor een nieuwe, volledig kosteloos en nog snel ook. Ik vind dat ziggo daarom ook een dikke pluim verdient!
Erg netjes, snel, en goed geholpen zo terwijl het niet eens hun schuld was (heb ik ook eerlijk gezegt).

Ik vond dat toch wel even een berichtje waard op het forum.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
knorde schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:13:

....

Ik vond dat toch wel even een berichtje waard op het forum.
Erg netjes weer om te zien! Zelf ook zoiets meegemaakt.. kreeg bij een nieuw tvpakket een extra modem.. die werd mij verzocht terug te sturen, de oude, maar later niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

pinda powerrr schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:45:
Als je voor de D-Link gaat, spreek dan af met de winkel dat je hem mag uitproberen. Ik wilde zelf ook een D-Link, had dus de DIR-825 gekocht, goede specs, goede ervaringen te lezen. Echter werkte het bij mij totaal niet.
De snelheid van internet werd letterlijk gehalveerd. Getest direct op de modem, met de oude router en weer met de D-Link. Alleen met de D-Link werkte het niet goed.
Direct op modem haalde ik zo ongeveer de volle 120 Mbit, met de oude Linksys router tot de 80 Mbit en de D-Link bleef schommelen tussen de 40 en 60 Mbit.

Na lang zoeken op internet kwam ik wat tegen, waaronder hier dus op tweakers, blijkt dat de D-Link niet in alle gevallen lekker werkt icm het Ziggo modem. Schijnt een of andere instelling te zijn vanuit Ziggo, waardoor het niet goed werkt, de echt technische details kan ik je niet vertellen.

Erg jammer voor mij, want ik wilde de D-Link erg graag. Nu een Netgear WNDR3700 gekocht, die wel alles snel doorlust.

Voor de volledigheid: Ik heb een Ubee modem en Aie-Extra
Dus ik kraak de D-Link zeker niet af, maar test wel ff of het goed werkt ;)
Heb ook de 825 maar een Arris modem. Gaat gewoon volle bak. Bij vervanging (storingen of whatever) dus vragen om nog een arris omdat het met de ubee problemen oplevert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook brief over snelheidsverhoging gekregen + modem. (regio Midden Limburg). Ik heb al een tijdje 22/4. Gaat het nou naar 30 of naar 22 (die ik dus al had), en krijg ik de modem voor toekomstige upgrades?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:10:
Ook brief over snelheidsverhoging gekregen + modem. (regio Midden Limburg). Ik heb al een tijdje 22/4. Gaat het nou naar 30 of naar 22 (die ik dus al had), en krijg ik de modem voor toekomstige upgrades?
Ik neem aan dat we naar 30 gaan want 22 heb ik nu ook al. Maar ik denk dat we gewoon even moeten afwachten.

Het staat in de brief dat het nieuwe modem ook de toekomstige upgrades aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
Ik ben van A1E naar A1+ gegaan en heb dus nog de ubee modem. Kan ik deze brief ook verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
beunhaasbaas schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:24:
Erg netjes weer om te zien! Zelf ook zoiets meegemaakt.. kreeg bij een nieuw tvpakket een extra modem.. die werd mij verzocht terug te sturen, de oude, maar later niets meer van gehoord.
Dat ze de oude weer terug vragen is ook alleen maar om te garanderen dat ze hem op een milieuvriendelijke manier slopen, ik geloof niet dat ze hem ergens anders voor gaan gebruiken.

Waarschijnlijk hoor je er niks meer van als je hem niet opstuurt. Overigens heeft @Home ook wel eens een periode gehad dat ze koopmodems aanboden, die dus eigendom van de abonnee werden. Die kunnen ze sowieso niet meer terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik zou graag eens willen zien dat Ziggo en alles-in-1 modem aan zouden bieden. Nu heb je altijd en modem en daarnaast en router. Bij kpn heb je modems (gigabit) met draadloos en alles erbij. Ik weet dat bij de kpn modems veel gebloct word en dat dit niet in dank word afgenomen:) maar wellicht dat Ziggo toch zoiets in de markt zou willen zetten als koop dan welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

vr6-only

Blub Blub

Zulk soort apparaten bestaan in ieder geval wel en worden bijvoorbeeld in Zweden volop toegepast van het merk Cisco. Modem, router met WLAN in één apparaat. Scheelt inderdaad in een extra apparaat en als provider kun je extra diensten eraan koppelen of de kwaliteit beter waarborgen.

btw. Ik had afgelopen weekend geen rare taferelen met Ziggo. Goede pings en snelheden. Dat was de afgelopen 3 weken ervoor anders.

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 29-11-2010 22:58 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk er wel aan dat de modem/router dan in de meterkast moet staan en dat veel mensen dan een beroerde Wlan-verbinding hebben. Ik vind de keuze voor alleen een modem nog niet zo verkeerd. Eén kabeltje eraan en de router neerzetten waar je wilt. Volgens mij levert UPC nu wel dat soort modem/routers uit. Ik zou er niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:11:
Denk er wel aan dat de modem/router dan in de meterkast moet staan en dat veel mensen dan een beroerde Wlan-verbinding hebben. Ik vind de keuze voor alleen een modem nog niet zo verkeerd. Eén kabeltje eraan en de router neerzetten waar je wilt. Volgens mij levert UPC nu wel dat soort modem/routers uit. Ik zou er niet blij mee zijn.
Ik bedoelde ook gewoon los te koop, dus dat de klant kan kiezen, bv en ubee of arris in bruikleen of een alles in 1 router die men kan kopen. Wie weet leest ziggo dit wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 13:18
KabelNoord heeft ze een tijdje gehad, gewoon Arris telefoniemodem met ingebouwde wireless router. Tegenwoordig leveren ze die niet meer:
- Ze zijn Eurodocsis 2.0, dat trekt hun 30 en 60Mbit abo's niet
- Wlan is maar 54g
- Bereik in de meterkast is ruk

Uiteindelijk zijn ze voor losse netgear of linksys routers gegaan. Werkt ook veel flexibeler, zowel qua opties als qua instellingen. De webinterface van die Arris dingen deed vnml denken aan E-tech routers: het werkt, maar verder weinig opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ik wil even een compliment geven aan Ziggo! Zojuist een storingsmonteur over de vloer gehad...

Het telefoniegedeelte van mijn modem (Ubee) wilde niet meer online komen. Na gebeld te hebben met de helpdesk een afspraak voor vanochtend gemaakt (tussen 08:00 en 13:00). Hij heeft keurig het signaal gemeten, wat volgens hem zeer goed was. Vervolgens heeft hij het modem vervangen, omdat hij dacht dat het telefonie gedeelte defect was. Dit was inderdaad het geval, want na het aansluiten van het nieuwe modem werkte de telefonie weer perfect!

Toen merkte hij op dat het modem moeite had met het verkijgen van alle downstream kanalen (iets wat mij ook al was opgevallen). De ene keer bleef het lampje oranje en na een paar keer starten werd deze pas groen. Hierop heeft hij het AOP opengemaakt en de kabel opnieuw (dit keer goed) gestript. Alles weer netjes aangesloten en het modem kwam meteen veel sneller online en had meteen alle downstream kanalen te pakken!

Al met al keurig! Een pluim voor deze man! :)

Tot slot heb ik ook nog eens met de helpdesk afgesproken dat ik de gemaakte telefoniekosten naar de helpdesk gecrediteerd krijg, wanneer ik een kopie van mijn factuur opstuur.

Zeer positieve ervaring met hoe het probleem werd geregistreerd en werd opgelost! Het kan dus wel jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:14
marcel23456 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:16:
[...]

Ik bedoelde ook gewoon los te koop, dus dat de klant kan kiezen, bv en ubee of arris in bruikleen of een alles in 1 router die men kan kopen. Wie weet leest ziggo dit wel :)
Ziggo heeft van het voorjaar aan enkele leden van het ziggo panel al een Enquête gestuurd over of ze geïnteresseerd waren in homegateway. Die homegateway is dus een modem met router. Die homegateway waar toen aan gerefereerd werd zou de NETGEAR CG3000/CG3100 zijn. Hier kan je de tekst vinden zoals het toen door ziggo werd neergezet in het onderzoek: http://www.ruigrok.nl/bestandenmap/propositie.html

Kenlijk is het wel zo dat het onderzoek of niet erg positief verlopen is of dat het op de lange baan is geschoven want er werd daar over het afnemen van dat apparaat in 2010 gesproken. Link naar de discussie die er toen over werd gevoerd op ziggo-gebruikers.nl: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25974

Persoonlijk heb ik liever gewoon een bridged modem en een losse router want dan weet je tenminste altijd zeker dat je alles lekker kan instellen zoals je zelf wilt en niet tegen blokkades in de modem/router aanloopt. Ik denk wel dat het voor bepaalde groepen mensen interessant kan zijn zoals bijvoorbeeld overstappers die van adsl komen die zijn vaak toch die combi modems al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Die Netgear ziet er anders goed uit...

Het is meer dat mensen nu meer kosten krijgen dan dat ze zich misschien van tevoren realiseren..

Bij ADSL is het te doen gebruikelijk dat je standaard een modem krijgt met routeringsfunctionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Update over het meer dan beroerde internet in Groningen, na 100 keer bellen worden er nieuwe wijkkasten geplaatst in Groningen. Reken maar dat het weer oke wordt als we in de maand Februari zitten, dit door het aanvragen van vergunningen voor het graven etc etc.
We zullen zien !

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Waar in Groningen? Hier in het centrum werkt het prima tot nog toe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Twee totaal verschillende vragen:
1) Ik heb last van wegvallende verbindingen. Vooral met online gamen is het merkbaar aangezien je van de server gaat wegens een timeout. Heb er als test even een 'ping nu.nl' laten lopen en inderdaad, bij het disconnecten van de server verschijnt er ook een timeout met pingen (variërend van zo'n 10 tot 40 pakketjes). Ik heb de router ertussenuit gehaald en de computer dus direct met het modem verbonden, maar het probleem blijft. Meer mensen die dit toevallig ervaren? Moet zeggen dat hij nu een tijd goed loopt, het wegvallen was voornamelijk rond 20:00 uur / 20:30. Hoop niet dat het met de capaciteit op de centrale te maken heeft...

2) Wanneer ik naar ons huisnummer bel (via m'n mobiel of via iemand anders z'n (vaste/mobiele) telefoon) dan hoor ik eerst twee keer de toon van het overgaan, en daarna begint de telefoon thuis pas daadwerkelijk te rinkelen. Soms hangen mensen na 4 a 5 keer rinkelen op omdat ze denken dat er niemand thuis is (ze zijn zo ongeduldig ;)) terwijl wij hem thuis dus eigenlijk pas 2 of 3 keer horen af gaan. Dit is eigenlijk vanaf het begin (4 jaar al) zo geweest, maar ik post hier nu toch en ben dus benieuwd of dit een herkenbaar probleem is.

Wellicht handig:
Pakket: Alles in 1 plus
Gebied: Stede Broec (tussen Hoorn en Enkhuizen)
Modem: Motorola SBV5121e
Telefoon: KPN Boston 630
Ping-Logs: test1, test2, test3.
(waar een enkele keer 'ping: sendto: No route to host' staat komt door mezelf omdat m'n Mac in sluimerstand viel... dat kan dus genegeerd worden. Het gaat puur en alleen om de timeouts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Virax; als je rechtstreeks op het modem zit aangesloten doe dan ook een ping-test naar de gateway die je IP adress provide.

bijvoorbeeld:
IP: 84.25.18.210
SUB: 255.255.254.0
GW: 84.25.17.1 <--- die dus

op te zoeken dmv: start -> uitvoeren (of zoek programma in Vista/7) -> cmd -> ipconfig
Ethernet adapter LAN verbinding is hetgeen wat je nodig hebt qua gegevens.

Als ook daar de time-outs verschijnen even bellen met de klantenservice van Ziggo en een storingsmonteur vragen voor het doormeten van je signalen en/of plaatsing nieuw modem.
Bij doorverwijzing naar Service + krijg je bovenstaande actie te horen ;) (inclusief eventueel het proberen van een 2e pc/laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
MartijnGizmo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:34:
Waar in Groningen? Hier in het centrum werkt het prima tot nog toe... :)
Korrewegwijk, niet geheel in het centrum maar komt in de buurt. Huilen met de pet op hier .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 18:09
Heb hier sinds 2 dagen dat als ik download uit nieuwsgroepen op meer dan 600 dagen dat mijn 4 lijntjes van Ziggo vrolijk meedoen...
Ik download via news.home.nl
Hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

Dawn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:22:
@Virax; als je rechtstreeks op het modem zit aangesloten doe dan ook een ping-test naar de gateway die je IP adress provide.

Als ook daar de time-outs verschijnen even bellen met de klantenservice van Ziggo en een storingsmonteur vragen voor het doormeten van je signalen en/of plaatsing nieuw modem.
Bij doorverwijzing naar Service + krijg je bovenstaande actie te horen ;) (inclusief eventueel het proberen van een 2e pc/laptop).
Dank voor je reactie. Ik heb tussen half 8 en 8 uur weer een ping gedaan naar nu.nl en had 13.5% packet loss. Vervolgens nog een ping gedaan tussen 8 uur en half 9: 16.7% packet loss. Tot slot een ping tussen half 9 en 9 uur: 7.7% packet loss (resultaten genomen over zo'n 1500 pakketjes).

Ik heb je tip meegenomen en tijdens deze drie tests een tweede scherm met een ping naar m'n gateway laten lopen. Daar had ik geen enkele timeout. Waar zou dan het probleem moeten liggen? Want ik hing tijdens één van die tests toevallig aan de telefoon, en op het moment dat de timeouts begonnen viel ook de telefoonverbinding weg. Dan heeft het toch niet meer iets met de computer of de kabel hier in huis te maken lijkt me? Telefoonkabel is immers een andere kabel dan die van m'n computer.

Mijn enige conclusie zou in dat geval zijn dat er iets met het modem aan de hand is, of verder naar buiten richting Ziggo. Toch niet hier in huis, en iets dat ik kan verhelpen lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door Virax op 01-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

combimodems zijn irritant. Als je vervolgens brak draadloos signaal hebt (modem in de meterkast) wordt dat je als provider aangerekend. Liever beheren de klanten zelf hun netwerk. Scheelt je veel meer zooi en als je zon router meelevert voor de koop dan is dat van de mensen zelf.

Sprak laatst iemand die zat te zeuren op Ziggo. Waarom? Hij kreeg te weinig korting.. had het even uitgerekend: ITV decoder = 310 euro, monteur = 100 euro, eredivisie live = 40 euro, sport 1 = 30 euro en dat zijn alle kortingen die hij kreeg als hij dus lid zou worden. Dat is dus verdomme 480 euro. Ben je dan een krent of een krent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
NoxiuZ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:13:
Sprak laatst iemand die zat te zeuren op Ziggo. Waarom? Hij kreeg te weinig korting.. had het even uitgerekend: ITV decoder = 310 euro, monteur = 100 euro, eredivisie live = 40 euro, sport 1 = 30 euro en dat zijn alle kortingen die hij kreeg als hij dus lid zou worden. Dat is dus verdomme 480 euro. Ben je dan een krent of een krent? :+
Ik sprak vandaag nog iemand die zat te klagen dat Ziggo de beloofde snelheid niet levert, slechts 6Mbit/s van de 22Mbit/s.
Bleek hij een goedkoop Sitecom wireless routertje te hebben, en zelf zat ie enkele muren verderop. Direct op het modem natuurlijk gewoon netjes de beloofde snelheid.

Vind je het gek dat klantenservices altijd bezet zijn en er zoveel klachten komen, 9 van de 10 keer zijn het de gebruikers die niet weten waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Virax schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:07:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb tussen half 8 en 8 uur weer een ping gedaan naar nu.nl en had 13.5% packet loss. Vervolgens nog een ping gedaan tussen 8 uur en half 9: 16.7% packet loss. Tot slot een ping tussen half 9 en 9 uur: 7.7% packet loss (resultaten genomen over zo'n 1500 pakketjes).

Ik heb je tip meegenomen en tijdens deze drie tests een tweede scherm met een ping naar m'n gateway laten lopen. Daar had ik geen enkele timeout. Waar zou dan het probleem moeten liggen? Want ik hing tijdens één van die tests toevallig aan de telefoon, en op het moment dat de timeouts begonnen viel ook de telefoonverbinding weg. Dan heeft het toch niet meer iets met de computer of de kabel hier in huis te maken lijkt me? Telefoonkabel is immers een andere kabel dan die van m'n computer.

Mijn enige conclusie zou in dat geval zijn dat er iets met het modem aan de hand is, of verder naar buiten richting Ziggo. Toch niet hier in huis, en iets dat ik kan verhelpen lijkt me?
Het signaal van buiten is brak idd.
Bellen naar CS voor een storingmonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

@DawnNoMoreRises
Thanks again :). Laatste vraag hierover voordat ik naar Ziggo ga. Zou je me echt aanraden hierover te bellen of is mailen een beter idee? Imo is een mail met uitleg + wat ik allemaal gedaan heb + logs wellicht iets overzichtelijker voor de betreffende Ziggo medewerker dan dat hij/zij het hele verhaal aan de telefoon te horen krijgt. Ik weet alleen niet of de prio qua oppakken/verwerken hetzelfde is voor mail en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Virax schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:40:
@DawnNoMoreRises
Thanks again :). Laatste vraag hierover voordat ik naar Ziggo ga. Zou je me echt aanraden hierover te bellen of is mailen een beter idee? Imo is een mail met uitleg + wat ik allemaal gedaan heb + logs wellicht iets overzichtelijker voor de betreffende Ziggo medewerker dan dat hij/zij het hele verhaal aan de telefoon te horen krijgt. Ik weet alleen niet of de prio qua oppakken/verwerken hetzelfde is.
Bellen is sneller;
mooie uitspraak maar het is ook echt zo =)
E-mail verwerking duurt minimaal 3 dagen of langer.

Tip; laat het woord router bij CS niet vallen want dan mag je naar S+ bellen die je uiteindelijk weer terug moeten sturen na het horen van je verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 22:32
Ik ben al jaren een tevreden klant bij Ziggo, maar de laatste tijd is mijn Usenet snelheid enorm gedaald, voorheen haalde ik rond de 2,2MB/s maar nu zit ik rond de 250KB/s. Is Ziggo bezig met traffic shaping de laatste tijd?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal altijd 14,3MB/sec met downloaden uit nieuwsgroepen via betaalde account, dus niet vanaf de servers van ziggo die niet interessant zijn door de veel te lage retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Hari-Bo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:15:
Ik ben al jaren een tevreden klant bij Ziggo, maar de laatste tijd is mijn Usenet snelheid enorm gedaald, voorheen haalde ik rond de 2,2MB/s maar nu zit ik rond de 250KB/s. Is Ziggo bezig met traffic shaping de laatste tijd?
De nieuwsgroepen van ZIggo zijn geregeld zeer instabiel qua snelheid en is niet altijd wat aan te doen. Op de website van ZIggo staat onder Nieuwsgroepen een tabel met instellingen én snelheid die je maximaal kan ontvangen.
Als dat alles goed staat kun je eigenlijk niets anders dan wachten.

note: zorg wel dat je DL snelheid niet geknepen word in je programma met een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:52
caspergt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:34:
[...]
Korrewegwijk, niet geheel in het centrum maar komt in de buurt. Huilen met de pet op hier .. :(
Gek, in de Indische buurt heb ik een prima verbinding (Alles-in-1 Extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:09
dôh schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:47:
Ik wil even een compliment geven aan Ziggo! Zojuist een storingsmonteur over de vloer gehad...

... verslag storing en werkzaamheden ...

Zeer positieve ervaring met hoe het probleem werd geregistreerd en werd opgelost! Het kan dus wel jongens! :)
Onlangs een soortgelijke ervaring gehad. Beroerde internet- en telefoonverbinding. Dezelfde dag nog keurig door monteur opgelost. Inderdaad, als het goed gaat mag het ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met ziggo alles in een extra in de buurt van bergen op zoom? Ben benieuwd in hoeverre die 125 nou daadwerkelijk gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Even iets lichtelijk OT, maar het gaat wel over (de toekomst van) internet via coax.

De afgelopen paar maanden kwamen hier meerdere mensen met vragen over 'wanneer Ziggo en/of UPC met hogere upload of zelfs symmetrische snelheden kwam'. Nou heb ik al eens laten weten dat Ziggo (tijdens het breedbanddebat) heeft gezegd de upstream naar een 1:4 verhouding wil trekken, wat op 120 Mbit dus 120/30 Mbit zou betekenen.

Maar: we snappen allemaal dat ze eigenlijk niet zo gretig zullen zijn om dit op korte termijn te realiseren. Toch schreeuwen ze van de hoogste daken als het weer eens gaat over de concurrentie van glasvezel. Coax zou het allemaal prima bijbenen, en heeft nog genoeg groeipotentie. Zeker als je ook het stukje coax tot de eindversterker gaat verglazen. Helaas moet de concurrentie deze verbetering uitlokken, maar met de huidige 2.5% glasvezel beschikbaarheid in Nederland schiet het natuurlijk niet echt op.

Toch beginnen de kleine kabelmaatschappijen nu wel veranderingen door te voeren. De afgelopen maand vielen mij de volgende twee berichten op: zowel Kabeltex als SKV Veendam gaan hun coax netwerken in EttH omzetten. Glasvezel tot de eindversterker, en vervolgens een ethernet signaal op de lijn zodat een kabelmodem niet meer nodig is.

Dit zijn echter kleine, lokale kabelbedrijven met geen (groot) winstoogmerk. Maar als zij nu de noodzaak ervan inzien om hun klanten een symmetrisch verbinding te leveren, hoe zit het dan met UPC en Ziggo? Wij hebben als klant natuurljik 0 inzicht in hun roadmaps. Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat ze op relatief korte termijn hun netwerk verder gaan verglazen en/of symmetrische diensten gaan aanbieden. De dure EuroDOCSIS 3.0 upgrade zit er net op, dus ze staan denk ik niet te springen in een volgende miljardeninvestering. Daarnaast is het netwerk van Ziggo/UPC natuurlijk honderden malen zo groot als het netwerk van Kabeltex, dus logistiek gezien is het een zeer ingrijpende verandering. Hoe ga je dat enorme netwerk beetje voor beetje naar EttH upgraden? Op termijn zullen ze wel moeten, maar als er dan glasvezel beschikbaar is zullen de meeste klanten daar voor gaan. Je zou daarom verwachten dat Ziggo proactief hun verbindingen symmetrisch zal maken om geen klanten te verliezen aan glasvezel.

Dit is mijn kijk op de situatie, wat zijn jullie gedachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
Virax schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:07:
[...]

klinkt hetzelfde als een probleem dat ik ook gehad heb (regio Heerlen).
De 4e monteur die langs kwam heeft mijn kabelmodem vervangen, sindsdien geen problemen meer.
Als ik jou was zou ik Ziggo bellen, het probleem uitleggen en erbij zeggen dat je modem misschien stuk is, dus dat als er een monteur komt, die een nieuw modem bij zich heeft. Scheelt je uiteindelijk weer een extra afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
PolluxDKB schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:16:
[...]
Vind je het gek dat klantenservices altijd bezet zijn en er zoveel klachten komen, 9 van de 10 keer zijn het de gebruikers die niet weten waar ze het over hebben.
Dat zal best, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat je als helpdeskmedewerker allicht een klant aan de lijn krijgt die misschien WEL weet waar ie over praat. Als jouw stelling klopt is 1 op de 10 een gebruiker die het wel weet. Waarom worden die dan behandeld als de overige 9, zelf als ze te kennen geven WEL te vatten waar het over gaat? (lijt mij toch met een paar simpele vragen vrij gemakkelijk te toetsen door helpdesk mits skilled en enigzins ervaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik woon in Tilburg gebied 5044, en hier om de paar minuten de internet er even uit. hebben meer mensen er last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Guere schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:10:
Even iets lichtelijk OT, maar het gaat wel over (de toekomst van) internet via coax.

KNIP

Kan ik heel simpel over zijn. Kabelinternet kan bij lange na niet FttH bijbenen! Glashart lacht zich een ongeluk op dit moment. Ze lokken de kabelaars uit om hun netwerk tot de limieten te pushen. Dit veroorzaakt namelijk chaos en veel onvrede. De beoogde snelheid van 400/108 (limiet ED3.0) is al niet haalbaar op dit moment.

Zodra Glashart het niet meer leuk vindt, draaien ze de kraan open naar 250 Mbit (Zeewolde) en ze testen nu al met 1500 klanten op 500/500 Mbit met 1080p HD TV over DVB-C. Maar helaas is dit dus lang niet landelijk dekkend. Maar geef het tijd, het komt er wel. :*)
Voorlopig hebben ze weer 285 miljoen te investeren.

Voorlopig kan ik wel vooruit zonder glasvezel met 120Mbit (als ik die nou eens elke dag haal, maar goed). Maar zodra glasvezel hier beschikbaar is? Stap ik direct over!

Waar ik mij wel enorm over opwindt. Termen zoals:
Fiberpower
Fiberspeed
97% glasvezel (HFC ring ja...heel het netwerk is nog geen eens 56% bij Ziggo)
Grootste glasvezelnetwerk
Glasvezel wordt hier gelegd zonder te graven (UPC in Aalten)
Wij leveren ook glasvezel (UPC Hilversum)

Ik zit in de FttH business en wij doen ook opdrachten voor kabelaars. De statement van 97% is klinkklare onzin en heel slim verzonnen. Ze zeggen namelijk niet welk deel van hun netwerk uit 97% glasvezel bestaat. O-)

[ Voor 71% gewijzigd door vr6-only op 02-12-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Guere schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:10:

De afgelopen paar maanden kwamen hier meerdere mensen met vragen over 'wanneer Ziggo en/of UPC met hogere upload of zelfs symmetrische snelheden kwam'. Nou heb ik al eens laten weten dat Ziggo (tijdens het breedbanddebat) heeft gezegd de upstream naar een 1:4 verhouding wil trekken, wat op 120 Mbit dus 120/30 Mbit zou betekenen.

Maar: we snappen allemaal dat ze eigenlijk niet zo gretig zullen zijn om dit op korte termijn te realiseren. Toch schreeuwen ze van de hoogste daken als het weer eens gaat over de concurrentie van glasvezel. Coax zou het allemaal prima bijbenen, en heeft nog genoeg groeipotentie. Zeker als je ook het stukje coax tot de eindversterker gaat verglazen. Helaas moet de concurrentie deze verbetering uitlokken, maar met de huidige 2.5% glasvezel beschikbaarheid in Nederland schiet het natuurlijk niet echt op.

Toch beginnen de kleine kabelmaatschappijen nu wel veranderingen door te voeren. De afgelopen maand vielen mij de volgende twee berichten op: zowel Kabeltex als SKV Veendam gaan hun coax netwerken in EttH omzetten. Glasvezel tot de eindversterker, en vervolgens een ethernet signaal op de lijn zodat een kabelmodem niet meer nodig is.

Dit zijn echter kleine, lokale kabelbedrijven met geen (groot) winstoogmerk. Maar als zij nu de noodzaak ervan inzien om hun klanten een symmetrisch verbinding te leveren, hoe zit het dan met UPC en Ziggo? Wij hebben als klant natuurljik 0 inzicht in hun roadmaps. Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat ze op relatief korte termijn hun netwerk verder gaan verglazen en/of symmetrische diensten gaan aanbieden. De dure EuroDOCSIS 3.0 upgrade zit er net op, dus ze staan denk ik niet te springen in een volgende miljardeninvestering. Daarnaast is het netwerk van Ziggo/UPC natuurlijk honderden malen zo groot als het netwerk van Kabeltex, dus logistiek gezien is het een zeer ingrijpende verandering. Hoe ga je dat enorme netwerk beetje voor beetje naar EttH upgraden? Op termijn zullen ze wel moeten, maar als er dan glasvezel beschikbaar is zullen de meeste klanten daar voor gaan. Je zou daarom verwachten dat Ziggo proactief hun verbindingen symmetrisch zal maken om geen klanten te verliezen aan glasvezel.

Een paar maanden geleden werd ik in dit topic voor gek verklaard....
Het gaat er ook bij de grotere jongens wel eens van komen ;)
pinda powerrr schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 03:32:
[...]

Er wordt wel eens vergeten dat Ziggo en UPC het allergrootste aandeel in NL hebben qua dekking van glasvezel. Bijna alle kastjes in de straat zijn aangesloten op glas, dus volgende stap is dat doortrekken naar de meterkast.
Klinkt nu heel raar, maar let maar eens op over een paar jaar ;)

niet uit de duim gezogen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tsja, alleen is FttH niet alleen duur maar ook nog eens ingewikkeld. Hoe ga jij fibers aansluiten op een AOP van een huis anno 1983?

Zou wel een geweldige ontwikkeling zijn. Alleen - dan is er dus geen kabelnet meer, worden we overgeleverd aan de kleine kabelaars maar dat kan dus weer niet omdat ziggo en UPC monopolie hebben :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@pinda powerrr:

Hoe kom je erbij dat ze het allergrootste aandeel hebben in glasvezel? Dat is namelijk ver van de waarheid. De grootste leverancier in Nederland is KPN. Eurofiber volgt met dark fiber. Tiscali heeft het grootste glasvezelnetwerk over Europa en is een Tier1 leverancier.

Zo ziet het netwerk van Ziggo eruit:
HFC ring > Hub > C3 kabel naar distributer > C12 (50 mtr), C9 (80 mtr) of C6 (140 mtr) naar woningen.
De C3 kabel kan en mag maximaal 400 mtr lang zijn en moet daarna versterkt worden. Veelal vinden er eerst 3 versterkingen plaats alvorens je een hub bereikt die van glasvezel voorzien is!

Cx = groene coax kabel. Het nummer erachter staat voor het aantal dB verlies per kilometer. C6 is dus 6 dB verlies per kilometer. C9 herkend je aan de oranje streep op de groene kabel. C12 komt bijna nooit voor en C6 zie je veelal in woningen ouder dan 1990.

Afbeeldingslocatie: http://www.hami-afbouw.nl/_public/kast1.jpg

Op bovenstaande foto zie je linksonder die dikke groene C3 kabel. Ziggo wil jou dus laten geloven dat zij tot deze kasten glasvezel hebben liggen! Bullshit ten top.

VDSL: FttC stijl
Tel centrale: DSLAM > Fiber > Streetcabine > 1x4 koperaders naar woningen. De streetcabines staan meestal niet verder dan 500 meter van woningen af. Hiermee haal je dus ook altijd je snelheid, ook 100 Mbit over de telefoonlijn. Vandaar de naam "Fiber to the curb".

FttH:
Area pop > Fiber > FTU (woning). 100% glasvezel dus.

Maar nu ga ik wel erg offtopic. Solly....

[ Voor 46% gewijzigd door vr6-only op 02-12-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ok, wellicht niet het allergrootste, maar zeker niet het kleinste aandeel. Daarvan weet ik te weinig.

Nogmaals, het is niet een verandering die in de korte termijn planning zit. Ik weet alleen uit een behoorlijk betrouwbare bron (en nee, die ga ik niet vermelden), dat er wel degelijk over nagedacht wordt om de signalen van de kabelaars via glas te laten lopen om mee te kunnen doen.

Nogmaals, niet op korte termijn.

EDIT: Mijn info komt zeker niet van Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door pinda powerrr op 02-12-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat er over nagedacht wordt is een gegeven. Anders boek je achteruitgang. Maar ze zijn ver van FttH en het komt er ook niet over 10 jaar! Net als dat Nederland over 10 jaar geen landelijk dekkend FttH netwerk heeft.

Wat Ziggo met nieuwbouw probeert is een nieuw type kabel. Naast de normale C9 kabel zit er een klein buisje bij. Deze buis kunnen ze dus in de toekomst gebruiken om micro fiber in te blazen, nadat ze hun distributers van glasvezel hebben voorzien.

Hetzelfde doet KPN ook. Zij noemen het "Flashnet" of "Trillink". Micro koper in buisje naar woningen toe. Tevens een loze 7 mm buis voor toekomst glasvezel.

Maar ik kap nu. Straks krijg ik nog een waarschuwing van de mods.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 02-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

vr6-only schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:09:

Maar ik kap nu. Straks krijg ik nog een waarschuwing van de mods.
Beetje discussie houdt het levendig toch? ;) O-)

Maar goed, voorlopig heb ik al een aanvraag liggen voor een glas aansluiting en hoop ik Ziggo over een paar maanden gedag te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Vind deze discussie eerlijk gezegd interessanter dan de meeste berichten, die gaan niet verder dan "meer mensen in omgeving apegapen last van wegvallend internet? :/ ". Maargoed, that's just me.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:20:
Maar goed, voorlopig heb ik al een aanvraag liggen voor een glas aansluiting en hoop ik Ziggo over een paar maanden gedag te zeggen :)
Glas ik helaas niet veel goedkoper dan ziggo. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
FritsYpeij schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:06:
[...]

Gek, in de Indische buurt heb ik een prima verbinding (Alles-in-1 Extra).
Niet zo gek, ik heb alleen voor 127 euro moeten verbellen naar de Ziggo helpdesk om tot hun door te dringen dat ik in een straat zit met fervent downloaders, en dat er dus sprake is van overboeking op de CMTS.
Maar hey, in Februari is het opgelost, dan heb ik al ongeveer 8 maanden dit probleem :)
Applaus voor Ziggo. Die belkosten krijg ik wel terug hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
vr6-only schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:53:
Op bovenstaande foto zie je linksonder die dikke groene C3 kabel. Ziggo wil jou dus laten geloven dat zij tot deze kasten glasvezel hebben liggen! Bullshit ten top.

VDSL: FttC stijl
Tel centrale: DSLAM > Fiber > Streetcabine > 1x4 koperaders naar woningen. De streetcabines staan meestal niet verder dan 500 meter van woningen af. Hiermee haal je dus ook altijd je snelheid, ook 100 Mbit over de telefoonlijn. Vandaar de naam "Fiber to the curb".

FttH:
Area pop > Fiber > FTU (woning). 100% glasvezel dus.

Maar nu ga ik wel erg offtopic. Solly....
Geeft niet, ik vind jou offtopic insights ook interessant om te lezen :) En ik ben het ook helemaal met je eens wat betreft de fiber-terminologie die de kabelaars gebruiken :X Echter, een paar aanmerkingen op bovenstaande:

Ja, glasvezel is natuurlijk superieur. Mits er een goed aanbod is stapt iedereen daar natuurlijk direct op over. Ziggo komt nu al spectrum te kort om alle HD zenders kwijt te kunnen, en analoog uitschakelen is slechts het probleem uitstellen. Maar de vraag is meer: kan de kabel nog meer bieden dan dat ze nu doen?

Je hebt inderdaad gelijk dat er geen glas ligt naar elke eindversterker. Maar dat is juist mijn vraag: gaat dat nog gebeuren? De kleine kabelaars gaan het nu wel doen, maar is dit voor UPC/Ziggo interessant?

Overigens is ook nog de vraag waar het glas van Ziggo nu wel eindigt. Iedereen kent inderdaad de bekende "97%", maar zonder details is dat inderdaad vrij nutteloos. Ik heb wel wat plaatjes van een HFC structuur, maar ik kan uit jou verhaal nog niet helemaal opmaken wat Ziggo dan bedoeld met glas tot de wijkcentrale. Ligt er tot elke groepsversterker wel glas? Want in dat geval kunnen daar aparte signalen op elke eindversterker groep worden gezet. Ik haal mijn 120 mbit snelheid vrijwel altijd, dus ik ga er wel vanuit dat ik tegenwoordig niet meer met al teveel mensen mijn verbinding deel. Iemand op dit forum zei geloof ik ooit maximaal 48, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Als laatste: FttC met VDSL2 klinkt leuk, maar dat is ook verre van perfect. Kabel is in dat opzicht nu al beter. 100 mbit symmetrisch op 400 a 500 meter kun je in de praktijk met VDSL2 wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arfman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:52:
Vind deze discussie eerlijk gezegd interessanter dan de meeste berichten, die gaan niet verder dan "meer mensen in omgeving apegapen last van wegvallend internet? :/ ". Maargoed, that's just me.
Volledig mee eens. tegelijkertijd geeft het een hele andere (interessante!) draai aan het topic. Wellicht de mods eens vragen om het evt af te splitsen? :)
BeefHazard schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:49:
Tsja, alleen is FttH niet alleen duur maar ook nog eens ingewikkeld. Hoe ga jij fibers aansluiten op een AOP van een huis anno 1983?

Zou wel een geweldige ontwikkeling zijn. Alleen - dan is er dus geen kabelnet meer, worden we overgeleverd aan de kleine kabelaars maar dat kan dus weer niet omdat ziggo en UPC monopolie hebben :\
FTTH hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Gewoon een kwestie van graven en boren. Mijn ouders wonen in en huis van begin jaren 70 en daar komt ook gewoon een glasvezelkabeltje binnen :)
Overigens zat daarna de halve buurt met compleet instabiel ADSL omdat die Poolse wegwerkers een fiber door hadden getrokken, maar dat terzijde :P

Waar voor Ziggo / UPC (denk ik) de crux zit is voor een groot deel wel de haalbaarheid van aansluiting. Ziggo heeft zijn HQ in Den Haag en dat merk je - Den Haag e.o. worden vaak als eerste van nieuwe snelheden en -technieken voorzien. Ik hobbel al een half jaar op Ai1 plus op 30Mbit :)
het probleem alleen met in DH alles vervangen door fiber is dat je met veel hoogbouw en bovenwoningen zit. Dat is geen kwestie meer van 1x boren per huis, dat zijn er vaak telkens 3 of meer bij elkaar. Ik zit in een flat van 8 hoog met 5 gezinnen per verdieping. Da's al 40 huizen. En al die bewoners moeten het wel allemaal willen om het haalbaar te maken en naar ieder huis glas door te trekken op wat voor manier dan ook. Want gratis doen zal even iets te duur zijn gok ik zo ;) Waar UPC zijn grootste gebied heeft zitten weet ik niet (Rotterdam :?), maar ik kan me voorstellen dat ze een vergelijkbaar probleem hebben.
De kabel ligt er nou eenmaal, maar die vervang je niet zo snel. Moeilijk om te doen is het allemaal niet - maar het moet financieel natuurlijk wel haalbaar zijn om AL je abonnees om te zetten. je kunt immers per gebied niet zegen "de ene helft wel, de andere is ons te duur". Dat pikken je klanten namelijk vrij slecht kan ik je melden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat is momenteel ook het grootste probleem van FttH. Krijg de kabel bij mensen in een flat waarbij je door de meterkast moet! Zelfs al is de aansluiting volledig gratis en vrijblijvend in onder andere Almere, Enschede en Hilversum. Genoeg mensen die het niet willen!

Almere: van de 65000 woningen kunnen er 8000 niet gedaan worden vanwege obstructie door klanten! Dus gewoon niet thuis blijven en/of geen toegang verlenen tot hun, vaak, huurwoningen. Erg jammer. Dankzij de privacy wet heb je dan als bedrijf geen directe toegang. Je zult dan naar de rechter moeten en daar de telecom wet aanhalen:
- In geval van obstructie door bewoner(s) waarbij geïnteresseerden belemmerd worden tot het nemen van diensten, dient de bewoners (s) de uitvoerende partij te gedogen.

Maar dat duurt minimaal 6 maanden en veelal zegt Glashart "laat maar".

Tegen dat soort zaken lopen dus andere partijen, die een kabel willen vervangen, ook. Zelfs woningbouw verenigingen geven aan dat ze vaak naar de rechter moeten om bijvoorbeeld een gevaarlijke ketel te vervangen. Dat is toch te zot voor woorden. :X

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 02-12-2010 23:17 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!