Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

marcel23456 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:51:
Dit is ook het resultaat van teveel mensen die 120mb roken en massaal zijn overgestapt. Ziggo komt qau capaciteit steeds verder in het gedrang, nog erger, dit is pas het begin, ik verwacht dat door de druk straks heel ziggo bezwijkt en heel nederland zonder internet komt te zitten.
Als Ziggo net als KPN de CMTS dichter bij de mensen brengt (in het geval van KPN: de DSLAM) dan Ziggo 'gewoon' schalen. Nu heeft Ziggo met HFC sowieso een voordeel: ze hoeven die hele CMTS niet dichterbij te halen want er is geen signaal verlies, dus kunnen ze op 1 lokatie vertikaal schalen.

Het niet op tijd opschalen geeft uiteraard problemen, maar dit is natuurlijk het bekende 'uitmelken' van de infrastructuur.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Oldenzaal met Ziggo de hele dag weer extreme internetproblemen. Bijna alle sites waren onbereikbaar, of sijpelden heel erg traag binnen. Via hun eigen speedtest.ziggo.nl kwamen schrikbarende cijfers van 0,9Mbit down enzo naar boven (Ziggo Alles-in-1-plus, dus 30mbit zou het moeten zijn. Overigens duurde die speedtest ook heel erg lang, ongeveer 5 a 10 minuten voordat de 0,9mbit tevoorschijn kwam. Logisch...). Ik ben ernstig aan het overwegen om maar weer over te schakelen op een ADSL abbo, want dit is echt te gek voor woorden. Pas sinds een halfuurtje ofzo gaat de download weer richting de 15-20Mbit/sec, wat tenminste nog enigszins acceptabel is om te kunnen browsen. Ik durf sites als youtube en dumpert nu pas weer te bekijken. Was de hele dag gewoon niet mogelijk zonder een halfuur te wachten voor een filmpje van 30seconden... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09

vr6-only

Blub Blub

Wat me op valt is dat de problemen tot nu toe bij mensen in Overijssel voorkomt.

Enschede, Hengelo, Haaksbergen, Nijverdal, Oldenzaal, Deventer etc

Andere mensen ook last van traag Internet?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Arfman schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:23:
[...]

Ik weet dat je geen fan bent van Ziggo, maar dit is wel heel erg overdreven. Zij zien ook het gebruik stijgen op hun grafiekjes en, toegegeven, ze zijn soms te laat met extra bandbreedte, maar "heel Nederland zonder internet", kom op zeg.
Waar, wie, wanneer? ik zeg helemaal niet dat ik geen fan ben van Ziggo. Als ik geen fan van ziggo zou zijn dan pak ik m'n boeltje en ga buiten tv om naar de concurent simpel. Nog sterker voor je, ik HEB helemaal geen problemen, noch met tv, niet met internet en al helemaal niet met telefonie. Doch, de resultaten worden in veelvoud voor je geprestenteerd, steeds meer problemen duiken op met klanten waarvan het internet baggertraag is, en waar klanten soms urenlang met snelheden zitten van rond 1999 (je weet wel, inbellijntje)

Ik zeg enkelt dat ik DENK dat dit komt omdat de capaciteit van Ziggo steeds meer in het gedrang komt omdat er veel word overgestapt naar Ziggo. De reclame is aanlokkelijk, 120mb en wie wilt dat niet (oké ik dan niet vooruit) Afijn, dit is mijn gedachten erover, en ik heb dit al eens eerder geplaatst en begint er toch steeds vaker op te lijken dat ik gelijk hebt (tot mijn spijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als ik een losse digitale ontvanger koop bij bijvoorbeeld Mediamarkt.
zie: https://www.ziggo.nl/#pro...pakketten/gecertificeerd/
krijg ik hier dan een smard card bij? zo niet hoe kom ik daar aan?
ik heb Ziggo zonder digitale ontvanger / smart card besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:12

HaTe

haat niet

vr6-only schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:35:
Wat me op valt is dat de problemen tot nu toe bij mensen in Overijssel voorkomt.

Hier in Oldenzaal niet :) Haal gewoon 30Mbit

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Op dit moment heb ik adsl maar begin steeds meer te beseffen dat deze techniek ten dode is opgeschreven.
aangezien het bij de huidige opzet nooit kan tippen aan de snelheden van kabel. In het mooiste geval verplaats KPN de dslam's naar de straatkast. Maar dan nog steeds kom je niet boven de 100Mbit. Nu ben ik me aan het verdiepen in kabel want dat trekt dan toch wel. Nu heb ik begrepen dat kabel gebruikt maakt van 8 downstream kanalen waarover de data wordt verdeeld. En dat er bij Docsis 3 ongeveer 50Mbit per kanaal is. Is 8 kanalen de max. of kan Ziggo in de toekomst ook uitbreiden naar bijvoorbeeld 16 kanalen. met als doel natuurlijk de beschikbare bandbreedte per cmts te vergroten. Dus de vraag: wat is het maximale aantal kanalen op een coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Laatst online: 26-07-2024
fespen schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:46:
als ik een losse digitale ontvanger koop bij bijvoorbeeld Mediamarkt.
zie: https://www.ziggo.nl/#pro...pakketten/gecertificeerd/
krijg ik hier dan een smard card bij? zo niet hoe kom ik daar aan?
ik heb Ziggo zonder digitale ontvanger / smart card besteld.
Nee, die krijg je er niet bij, je koopt 'm erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Zet Vriezenveen ook maar in het rijtje 600KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:07:
[...]

Hier in Oldenzaal niet :) Haal gewoon 30Mbit
Ik haal hier met de Ziggo speedtest 120.4 Mbit. Maar toch laden de helft van de pagina's niet. Ik gebruik OpenDNS en heb al geswitched naar Google DNS servers. Mag allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 22:12

HaTe

haat niet

Zit de hele dag al te internetten en alle pagina's laden gewoon goed.. Gebruik ook OpenDNS.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
I-Michiel schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:07: Is 8 kanalen de max. of kan Ziggo in de toekomst ook uitbreiden naar bijvoorbeeld 16 kanalen. met als doel natuurlijk de beschikbare bandbreedte per cmts te vergroten. Dus de vraag: wat is het maximale aantal kanalen op een coax kabel?
Als je hier kijkt zie je dat er op het ogenblik in Den Haag al 16 streams in gebruik zijn. Het zijn de huidige modems die maximaal acht kanalen aankunnen.

En het totaal aantal kanalen loopt tegen de honderd, als je alle tv-kanalen eruitgooit.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 20:19
Haal met Ziggo 120Mbit nu zo`n 8MB/sec op een willekeurige 1000MB binfile, als ik even doorzoek vind ik er vast wel een waarmee ik 10MB+/sec haal. Zover ik kan merken.. niks aan de hand in Enschede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

FYI: Almelo, hele dag probleemloos kunnen interpretten. Geen speedtest gedaan, maar ingame pings waren prima en sites laadden snel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu midden nacht piek uur voorbij trek ik via newsleecher hitnews 30 connecties ssl 121 mbit minimaal tot 122 mbit.
Eerder piekde af en toe nog wel na de 130 mbit.
En haalde ik minimaal 122 mbit.
Hij daalt nog wel heel af en toe na de 100 mbit terwijl altijd minimaal 122 mbit trok constant.
Ik ga volgende maand abonement stop zetten als ze niet snel de problemen oplossen off mij 1 maand gratis internet geven heb al weken lang problemen met ziggo.
Ben het dan nu ook spuugzat.
Ze zullen dan ook maar met oplossing moeten komen want maak hier ook nog gebruik van gratis internet verbinding via kpn.
Arfman schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:26:
FYI: Almelo, hele dag probleemloos kunnen interpretten. Geen speedtest gedaan, maar ingame pings waren prima en sites laadden snel.
Lekker betrouwbare manier van testen.

Ik zou elk uur ff via speedtest.upc.nl off speedtest.ziggo.net testen als er problemen bekendt zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

I-Michiel schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:07:
Dus de vraag: wat is het maximale aantal kanalen op een coax kabel?
Het aantal TV analoge zender dat je kon zien :)

Maar goed, dat gaan ze nooit inzetten, omdat ze aan de andere kant digitale TV hebben. Dus reken er op dat de bottleneck ~8 kanalen down is, daar komt nog overboeking bij natuurlijk.

De kabel willen ze overigens via een hogere QAM modulatie gaan bijschalen en niet direct via meer paralelle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:20:
nu midden nacht piek uur voorbij trek ik via newsleecher hitnews 30 connecties ssl 121 mbit minimaal tot 122 mbit.
Eerder piekde af en toe nog wel na de 130 mbit.
En haalde ik minimaal 122 mbit.
Hij daalt nog wel heel af en toe na de 100 mbit terwijl altijd minimaal 122 mbit trok constant.
Ik ga volgende maand abonement stop zetten als ze niet snel de problemen oplossen off mij 1 maand gratis internet geven heb al weken lang problemen met ziggo.
Ben het dan nu ook spuugzat.
Ze zullen dan ook maar met oplossing moeten komen want maak hier ook nog gebruik van gratis internet verbinding via kpn.
Inderdaad belachelijk, terugzakken naar 100 mbit!? Wat denken ze wel niet daar bij Ziggo!
Lekker betrouwbare manier van testen.

Ik zou elk uur ff via speedtest.upc.nl off speedtest.ziggo.net testen als er problemen bekendt zijn.
Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen? Heb sinds de overstap nog geen enkel probleem gehad wat aan Ziggo te wijten was, ik had alleen zelf een 5 jaar oude router ertussengeknoopt die geen 120 mbit aankon. Voor de rest heeft het altijd prima gewerkt, en het zou mij jeuken of de download af en toe terugzakt naar 100 of 80 mbit, dan wacht je toch een kwartier langer op je Blu-ray?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liever niet vooral als 10 van de 20 servers waar ik op speel ping van 100 heeft ipv ping van 10.

jij mag dit wel accepteeren ik accepteer dit niet.

overdag en tijdens piek uur is verbinding gewoon onstabiel en sloom.

alleen na midden nacht pas is verbinding weer acceptable stable.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 07:35

Amersfoort :). Ik lag er gisteren zelfs uit vanaf ongeveer 3 uur 's middags tot een uur of 8 's avonds. Weet niet precies hoe laat de verbinding weer terug was aangezien ik niet de hele tijd naar de modem en de klok zitten staren.
Heb verder wisselende snelheden gehad van 1,2 Mbit tot 100Mbit upload bleef rond de 8 Mbit.
In Zeist heeft men er ook last van.

Als ik het zo lees heeft bellen dus niet zoveel zin :'(. Vind het wel jammer had hiervoor nooit echt problemen met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 07:33:
liever niet vooral als 10 van de 20 servers waar ik op speel ping van 100 heeft ipv ping van 10.
Dat heeft vrijwel niets met bandbreedte te maken :)
jij mag dit wel accepteeren ik accepteer dit niet.

overdag en tijdens piek uur is verbinding gewoon onstabiel en sloom.

alleen na midden nacht pas is verbinding weer acceptable stable.
Als het echt instabiel en sloom is, dan "mag" je klagen, ja. Snelheid die tijdelijk terugzakt naar 100mbit in plaats van 120mbit en daarover gaan klagen, dan ben je in mijn ogen gewoon een zeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Laatst online: 13-11-2024
Kun je met de huidige mediabox van Ziggo tegelijk kanaal X kijken en kanaal Y opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:44:
[...]

Dat heeft vrijwel niets met bandbreedte te maken :)

[...]

Als het echt instabiel en sloom is, dan "mag" je klagen, ja. Snelheid die tijdelijk terugzakt naar 100mbit in plaats van 120mbit en daarover gaan klagen, dan ben je in mijn ogen gewoon een zeur.
yup dat komt omdat paar choke points capiciteit issues heeft.
daardoor haal dus ook nog trager download.
en ik klaag wanneer ik wil.

eerder ook geklaagt en gebelt en ziggo heeft me toen negeert toen in de avond was het raak en werdt verbinding zo sloom instabiel dat modem niet meer online kwam.

toen direkt weer gebeld zitten zeiken dat ze niet direkt hun werk gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 09-10 11:16
Dirkson schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:07:
Kun je met de huidige mediabox van Ziggo tegelijk kanaal X kijken en kanaal Y opnemen?
ik heb de pvr van cisco en daar kan je idd op 1kanaal opnemen en een ander kanaal kijken(dubbele tuner dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39

d0s

sssst

Als ik nu een Ziggo totaalpakket neem kan ik dan direct een CI module krijgen of ben ik verplicht om dat basispakket dtv (eenmalig 30 voor decoder + smartcard) te nemen? en daarna dus de module nog los te kopen?

Kan ik niet gewoon gratis de smartcard krijgen bijvoorbeeld of zit dit gekoppeld aan de decoder? aan de decoder heb ik namelijk niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:24:
[...]

yup dat komt omdat paar choke points capiciteit issues heeft.
daardoor haal dus ook nog trager download.
en ik klaag wanneer ik wil.

eerder ook geklaagt en gebelt en ziggo heeft me toen negeert toen in de avond was het raak en werdt verbinding zo sloom instabiel dat modem niet meer online kwam.

toen direkt weer gebeld zitten zeiken dat ze niet direkt hun werk gedaan hebben.
Goed, wat is nu precies je probleem? Zakt je download in naar 0.05mbit of blijft het bij terugzakken naar 100? Want dat is het hele punt waar ik in eerste instantie over "viel". En hoe vaak gebeurt het bovenstaande, dat je helemaal niet meer online komt?

Als het sporadisch is, is het heel vervelend maar zul je er weinig tot geen actie van Ziggo op kunnen verwachten. Als het heel vaak gebeurt, en je weet zeker dat je bekabeling thuis goed is en je modem (na controle door Ziggo monteur), sja, dan zit er vrees ik niets anders op dan naar ADSL of glasvezel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:24:
[...]

Je kunt inderdaad het beste gelijk opzeggen, dan is Ziggo ook van je af. Op een consumentenlijntje van 66,50 Euro per maand kan Ziggo nu eenmaal niet leveren wat jij verwacht van een lijn die minimaal 700 Euro per maand moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Vorige week vrijdag kreeg ik een mailing "Hoe veilig is jouw computer? | Het nieuwe radio luisteren | Op reis met Zender van de Maand NostalgieNet" van Ziggo met daarin een link naar "Probeer Digitaal Totaal nu de eerste 2 maanden gratis". Na een klik op de link is er echter nergens een teken van de probeeractie te bekennen. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

d0s schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:43:
Kan ik niet gewoon gratis de smartcard krijgen bijvoorbeeld of zit dit gekoppeld aan de decoder? aan de decoder heb ik namelijk niks!
Nee, sterker nog je kunt dus niet een 'goedkope' CI+ kaart kopen. Maar wel via je decoder smartcard combi een 'gratis' decoder krijgen, en marktplaats op voor een CI+ deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer deze avond hoge pings op servers 100+ en onstabiele download.

@ BAUKstEr

nu weten ze bij ziggo dat je overal in trapt dat was gewoon phising mail van ziggo zelf om te testen hoe dom hun klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:39:
Je kunt inderdaad het beste gelijk opzeggen, dan is Ziggo ook van je af. Op een consumentenlijntje van 66,50 Euro per maand kan Ziggo nu eenmaal niet leveren wat jij verwacht van een lijn die minimaal 700 Euro per maand moet kosten.
Misschien moet Ziggo er dan voor zorgen dat de klanten geen onredelijke verwachtingen hebben door de volgende waarschuwing op te nemen in de voorwaarden en bij het afsluiten van een kabel Internet abonnement:
Waarschuwing: De snelheid van het door u afgesloten kabel Internet abonnement is slechts een theoretisch haalbare maximum snelheid. De werkelijk haalbare snelheid is afhankelijk van het aantal buren dat bij Ziggo kabel Internet afneemt, de bij die door buren afgesloten abonnementen behorende maximum snelheden, de totale Internet downstream capaciteit die Ziggo in uw buurt ter beschikking stelt en het aantal buren dat gelijktijdig probeert gebruik te maken van hun volledige abonnementssnelheid.
Dan weten de klanten tenminste waar ze aan toe zijn, net zoals ADSL klanten van te voren weten dat hun werkelijk haalbare snelheid afhangt van de afstand van hun aansluiting naar de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ArChie schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:40:
[...]
Dan weten de klanten tenminste waar ze aan toe zijn, net zoals ADSL klanten van te voren weten dat hun werkelijk haalbare snelheid afhangt van de afstand van hun aansluiting naar de centrale.
De klanten moeten gewoon de algemene voorwaarden lezen, maar 99% is daar te beroerd voor en gelooft het wel.

https://static.ziggo.nl/i...o-internet_tcm14-4822.pdf

De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:16:
De klanten moeten gewoon de algemene voorwaarden lezen, maar 99% is daar te beroerd voor en gelooft het wel.
Had ik dus ook niet goed gelezen. Nu ik ze eens doorneem valt me het volgende artikel op:
artikel 9 – overbelasting / hinder
De Klant is ermee bekend dat de capaciteit van het Netwerk niet onbeperkt is, waardoor overmatig gebruik door de Klant van Ziggo Internet overbelasting van het Netwerk en hinder bij andere gebruikers tot gevolg kan hebben. De Klant mag daarom niet dusdanig overmatig gebruik maken van, of verkeer genereren op het Netwerk, dat dit andere gebruikers van het Netwerk hindert of het Netwerk overbelast. Als zich een dergelijke situatie voordoet, informeert Ziggo de Klant over zijn overtreding van deze bepaling en maakt de Klant hieraan onmiddellijk een einde. Als de Klant niet aan deze verplichting voldoet, kan Ziggo maatregelen nemen. Deze maatregelen kunnen onder meer bestaan uit het, al dan niet tijdelijk, beperken van de toegang tot, dan wel het opschorten, beperken of beëindigen van de levering van Ziggo Internet. Ziggo is als gevolg van deze maatregelen niet verplicht aan de Klant schade of kosten te vergoeden.
Gezien de reacties op de diverse forums heb ik zomaar het vermoeden dat het gros van de klanten er niet mee bekend is dat de capaciteit van het netwerk beperkt is. De vraag is echter wat Ziggo exact verstaat onder overmatig gebruik. Is dat een klant die gewoon gebruik maakt van de snelheid waarvoor een abonnement is afgesloten, of mag dat maar een bepaalde tijdseenheid per dag? En wat is dan die tijdseenheid? Weer van die lekker vage artikeltjes die volledig willekeurig afhankelijk van de omstandigheden door Ziggo te interpreteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
Je kunt het zo juridisch bekijken als jij doet, maar je kunt ook stellen dat indien Ziggo echt met overcapaciteit kampt, men niet zo'n 'snelle' internetverbiningen aan moet bieden. Als je van de 120 op een bepaald moment maar 100 of 70 Mbit overhoudt, dan is dat heel lullig en een enorm verschil, maar nog enigszins binnen de perken. Zodra hij echter inzakt naar 10Mbit wordt het mijns inziens een ander verhaal. Ook juridisch gezien is er overigens op dat moment sprake van non-conformiteit. Een clause in een AV of zelfs een getekend contract kan zo'n verschil juridisch niet dekken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LB06 schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:55:
Je kunt het zo juridisch bekijken als jij doet, maar je kunt ook stellen dat indien Ziggo echt met overcapaciteit kampt, men niet zo'n 'snelle' internetverbiningen aan moet bieden. Als je van de 120 op een bepaald moment maar 100 of 70 Mbit overhoudt, dan is dat heel lullig en een enorm verschil, maar nog enigszins binnen de perken. Zodra hij echter inzakt naar 10Mbit wordt het mijns inziens een ander verhaal. Ook juridisch gezien is er overigens op dat moment sprake van non-conformiteit. Een clause in een AV of zelfs een getekend contract kan zo'n verschil juridisch niet dekken.
Wat is redelijk binnen de perken ofwel billijk in dit soort gevallen? Vaagheid troef als je het mij vraagt en ook weer afhankelijk van de omstandigheden op allerlei verschillende manieren door Ziggo te interpreteren op het moment dat je als klant hierover bij de helpdesk gaat klagen. En laten we niet vergeten dat de Ziggo helpdesk in veel gevallen er niet voor zal kiezen om de klant uit te leggen dat de abonnementssnelheid geen gegarandeerde snelheid is, maar kan fluctueren door factoren waar de klant zelf geen controle over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Het is vanavond weer zo traag als dikke .......

Ik hoop van harte dat "we" geen UPC taferelen gaan krijgen. GIsterenavond rond 23:00 uur was alles weer normaal. Ping van 15 ms (tweakers.net) en volle bak snelheid.

Nu kan ik niet eens fatsoenlijk surfen. Gamen doe ik niet, dus dat boeit mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 12:34

WoBBeL

*zwaai*

Wat zijn ze bij Ziggo zakelijk toch een stelletje *****
Heb je Ziggo Zakelijk met een glasverbinding, krijg je een 24 poorts switch erbij waarvan 1 poortje netjes ingesteld is op jouw VLAN. Wil je een extra verbinding (2e VLAN), kan dat niet eens...willen ze een nieuwe vezel blazen en een nieuwe 24 poorts switch plaatsen met maar 1 VLAN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Qua pagina's laden gaat het vandaag iets beter dan gisteren. Al gaan youtube en andere 'filmpjes-sites' niet bijster snel. Met grabit downloaden is nog steeds 100kB/s tot 500kB/s (normaal 2,8MB/s constant), dus dat doe ik deze dagen maar niet.

Toch vind ik het vrij raar, want we hebben hier in Haaksbergen al meer dan een jaar glasvezel, en nu zijn ook andere aanbieders dan kpn verkrijgbaar (tweakfiber onder andere). Je zou dus denken dat omdat er (waarschijnlijk?) een heleboel mensen zijn overgestapt op glasvezel ze juist met overcapaciteit zouden moeten zitten, en niet met ondercapaciteit zoals nu.

We zijn toen niet naar kpn glasvezel gegaan vanwege;
- Geen analoge tv (elke slaapkamer staat een tv, 4 slaapkamers).
- Geen analoge radio (marantz tuner niet meer te gebruiken, zappen met tv kasje 8)7 ).
- Zappen gaat echt tergend traag met ip-tv.
- Extra tv ontvangers kost voor op slaapkamers kosten weer extra geld -> wordt duur geintje.
- E-mail adres moet weer omgezet worden, geeft gedoe.

Vandaar dat we bij ziggo zijn gebleven, maar als dit lang doorgaat dan ga ik tweakfiber in overweging nemen. Hoef ik ook geen apart usenet abbonement te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Gister avond even storing gehad tijdens kijken naar digitale TV, (E34 melding) en daarna lag ook mijn internet er uit, Arris modem gereset, en ja hoor, nieuwe snelheden met het plus pakket 22/4 in 2064 Spaarndam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een tijdje probleempjes gehad met de verbinding, slechts de halve snelheid down. Upload was verder wel goed.
Nu net getest en de boel is weer als vanouds:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1032315616.png

Ik woon in Groningen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 10:30

Releases

Ja maar!

Sinds gister ook overgezet van 50/5 naar 120/10
Kan ik eindelijk is mijn ratio op peil houden bij die HD private trackers! ;)

Regio:
Noord-Holland, Haarlemmemeer, Hoofddorp

[ Voor 16% gewijzigd door Releases op 16-11-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
woon ook in h'dorp , ga gelijk even checken vanmiddag, zal tijd worden :)

edt; yes, 119.5 Mbit en 9 upload

[ Voor 19% gewijzigd door ionicdog op 16-11-2010 16:02 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty_nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Een tijdje geleden had ik een ontzettend brakke verbinding bij Ziggo, na 2 gesprekken met de helpdesk van Ziggo kwam de volgende dag al een monteur langs. Nieuw modem aangesloten, en de verbinding was 22 om 4. Dus het originele Ubee modem was defect.

Monteur wist te vertellen dat met de Motorola modems meer problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wanneer krijgt iemand een Ubee modem en wanneer een Arris?

Motorola's worden uitgefaseerd vanwege het niet kunnen behalen van 20Mb+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vhond schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:33:
Wanneer krijgt iemand een Ubee modem en wanneer een Arris?
Je krijgt zeer waarschijnlijk een Taiwanees Ubee modem omdat die voor Ziggo veel goedkoper zijn dan de Amerikaanse topkwaliteit Arris modems.

Het steeds terugkerende verhaal dat een Ubee vanwege zijn 8 i.p.v. 4 downstreams beter zou zijn vind ik dikke onzin, want de Arris haalt ook makkelijk 120 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeraaaa vanavond weer een download via speedtest.ziggo.nl van wel 1,1Mbit/sec! De upload bedroeg zelfs 1,9Mbit/sec (alles-in-1-plus)...

Ik ben heel ernstig een ADSL-abonnement aan het overwegen nu... :( (bij gebrek aan een goed alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vanmiddag was downloadsnelheid top, maar nu is het weer dikke stront door een trechter. Op zich gaat een beetje browsen en dergelijke wel oké, maar youtube achtige dingen gaan irritant traag. Dat je hem gewoon op pauze zet en een paar minuten later weer op play drukt zodat je het filmpje kan bekijken.

Baal er wel van. We hebben wel glasvezel mogelijkheid, maar de operator is KPN en daar zitten grote nadelen aan (liever Reggefiber gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Volkert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:54:
[...]

Je krijgt zeer waarschijnlijk een Taiwanees Ubee modem omdat die voor Ziggo veel goedkoper zijn dan de Amerikaanse topkwaliteit Arris modems.

Het steeds terugkerende verhaal dat een Ubee vanwege zijn 8 i.p.v. 4 downstreams beter zou zijn vind ik dikke onzin, want de Arris haalt ook makkelijk 120 Mbps.
De Ubee is met 8 streams beter omdat dan de load op je kring beter verdeeld kan worden, die oudere modems trekken die paar kanalen die ze hebben helemaal vol zodat een ander modem op hetzeflde segment daar niets meer mee kan...
@ Bartjuh: Als je een jaar glasvezel in jouw buurt hebt, zal dit netwerk open moeten worden gesteld...

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 16-11-2010 20:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft allemaal te maken met de kans dat je de abonnementssnelheid gaat halen.

Bij EuroDOCIS 2 kabel modems heeft een CMTS maar de keus uit één Internet downstream om de data naar je toe te sturen en dat is de Internet downstream waarop het kabel modem is afgestemd. Als je dan de pech hebt dat die Internet downstream volop in gebruik is zal het gevolg zijn dat je snelheid naar beneden gaat. Het nadeel van EuroDOCIS 2 is immers dat een modem niet on-the-fly even kan overschakelen naar een andere Internet downstream in geval van drukte.

Bij EuroDOCSIS 3 wordt dat probleem kleiner doordat een modem afgestemd kan zijn op meerdere Internet downstreams zodat de CMTS de naar je toe te versturen data over meerdere Internet downstreams kan verspreiden wanneer één of meerdere Internet downstreams druk zijn. Het voordeel van 8 geconfigureerde Internet downstreams boven 4 is dat de CMTS dus meer uitwijk mogelijkheden heeft bij drukte waardoor je meer kans hebt dat je de abonnementssnelheid kan halen.

Als je de enige bent in je buurt die van de geconfigureerde Internet downstreams gebruikt maakt, dan zal het inderdaad niet uitmaken of je nu een Ubee of Arris hebt aangezien met 4 Internet downstreams er een capaciteit is van zo'n 8 * 50 = 400 Mbps waarin die 120 Mbps past. Het nadeel van de coax kabel is echter dat je die Internet downstream capaciteit moet delen met je buren die op hetzelfde coax segment zitten. Er wordt geen capaciteit gereserveerd voor een iedere aangesloten kabel Internet klant. En met de hogere snelheden van tegenwoordig heb je sneller last van je buren. Iets wat je op de diverse forums de laatste tijd maar al te vaak leest als kabel klanten het hebben over lage snelheden tijdens piekuren en normale snelheden tijdens momenten dat er weinig van Internet gebruik wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:12:
Baal er wel van. We hebben wel glasvezel mogelijkheid, maar de operator is KPN en daar zitten grote nadelen aan (liever Reggefiber gehad).
Op veel glasvezel netwerken zitten tegenwoordig meerdere providers. Zoals Loekie al aangaf moeten de meesten glasvezel netwerken na een jaar concurrentie toelaten. Het kan dus geen kwaad om de ontwikkelingen op het glasvezel netwerk in jouw omgeving in de gaten te blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Loekie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:27:
[...]
@ Bartjuh: Als je een jaar glasvezel in jouw buurt hebt, zal dit netwerk open moeten worden gesteld...
ArChie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:35:
[...]
Op veel glasvezel netwerken zitten tegenwoordig meerdere providers. Zoals Loekie al aangaf moeten de meesten glasvezel netwerken na een jaar concurrentie toelaten. Het kan dus geen kwaad om de ontwikkelingen op het glasvezel netwerk in jouw omgeving in de gaten te blijven houden.
Is open, maar KPN is dan nog steeds "operator". Je kan bijvoorbeeld Tweakfiber of Plinq nemen, maar dat is dan wel met dezelfde KPN problemen die je op Reggefiber niet hebt. Op een of andere manier moet er ook bij andere providers toch gebruik gemaakt worden van "kpn technieken", echt 100% open kan ik het dan ook niet noemen.

Zie; http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html
De groene gebieden op de kaart vertegenwoordigen het dekkingsgebied waar TweakFiber abonnementen zonder R+ leverbaar zijn. Deze abonnementen worden geleverd in gebieden waar KPN actieve netwerkoperator is.
Onderstaande problemen.
Bartjuh schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:57:
- Geen analoge tv (elke slaapkamer staat een tv, 4 slaapkamers).
- Geen analoge radio (marantz tuner niet meer te gebruiken, zappen met tv kasje 8)7 ).
- Zappen gaat echt tergend traag met ip-tv.
- Extra tv ontvangers kost voor op slaapkamers kosten weer extra geld -> wordt duur geintje.
Ik hoorde laatst nog allerlei problemen van mensen die niet online konden met hun xbox of ps3 met kpn glasvezel. Is nog steeds niet opgelost.
/off-topic

Het ziet er trouwens naar uit dat het Ziggo "ondercapaciteit probleem" zich voornamelijk s'avonds en in het weekend manifesteert. Overdag kan ik op goede snelheid downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 16-11-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Loekie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:27:
[...]
De Ubee is met 8 streams beter omdat dan de load op je kring beter verdeeld kan worden, die oudere modems trekken die paar kanalen die ze hebben helemaal vol zodat een ander modem op hetzeflde segment daar niets meer mee kan...
Dat is en blijft een theoretisch voordeel wat in mijn geval niet van toepassing is omdat ik toch wel goede snelheden haal.

De praktische nadelen vind ik het slappe kastje, het soms vastlopen waardoor de stekker eruit moet en de F-connector die loeiheet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:12:
Is open, maar KPN is dan nog steeds "operator". Je kan bijvoorbeeld Tweakfiber of Plinq nemen, maar dat is dan wel met dezelfde KPN problemen die je op Reggefiber niet hebt. Op een of andere manier moet er ook bij andere providers toch gebruik gemaakt worden van "kpn technieken", echt 100% open kan ik het dan ook niet noemen.
Klopt, daarom had ik het ook over meerdere providers. De operator zal niet snel wijzigen omdat er nu eenmaal een eigenaar van het netwerk zal zijn die de infrastructuur onderhoud. Een dergelijke opdeling in operator/provider zie je bij meer type netwerken. Reggefiber zal ook wel weer zijn eigenaardigheden/problemen hebben. De eerste probleemloze operator/provider moet volgens mij nog geboren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:27:
Dat is en blijft een theoretisch voordeel wat in mijn geval niet van toepassing is omdat ik toch wel goede snelheden haal.
Ik hoop voor jou dat er in jouw coax segment dan niet te veel kabel Internet klanten bijkomen die allemaal hoge abonnementssnelheden afnemen en ook nog eens notoire downloaders blijken te zijn. Anders ben je erg blij als je modem 8 geconfigureerde Internet downstreams heeft zodat de CMTS de data beter kan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

ArChie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:31:
[...]
Klopt, daarom had ik het ook over meerdere providers. De operator zal niet snel wijzigen omdat er nu eenmaal een eigenaar van het netwerk zal zijn die de infrastructuur onderhoud. Een dergelijke opdeling in operator/provider zie je bij meer type netwerken. Reggefiber zal ook wel weer zijn eigenaardigheden/problemen hebben. De eerste probleemloze operator/provider moet volgens mij nog geboren worden.
Bij m'n vriendin thuis hebben ze glasvezel over Reggefiber. Werkt vlekkeloos. Goede snelheden (vaak zelfs een stuk meer dan abonnement). Zo heb ik daar eens met 9MB/s zitten uploaden (en dat op een 35mbit abbo).

Ze heeft er geen digitale tv of telefonie bij (is wel mogelijk), wel analoge tv/radio. Geen gezeur met traag zappen, en de beeldkwaliteit is goed te noemen.

Ik heb geen nadelen kunnen vinden... eerder had ik ook geen slecht woord over Ziggo. In de weet ik veel hoeveel jaar (10 jaar ofzo?) dat we @home/Ziggo hebben zijn de snelheden altijd goed geweest, altijd tevreden geweest. In de beginjaren met 500kByte/s downloaden terwijl de rest van Nederland met UPC nauwelijks boven 56kbit/s modemsnelheid uitkwam. Hopsa, 100x zo snel, dat waren nog eens tijden :+

Het verzaken van Ziggo is echt iets van de laatste tijd, en ik ben er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Hoe zit dat met die Arris ED3 modems bij Ziggo, gebruiken die ook 4 upstream kanalen? Heb laatst 2 van die dingen bij KabelNoord Zakelijk 30/3 en 5/1 in werking gezien, beide hadden ze 4 kanalen downstream en 4 kanalen upstream in gebruik, ook voor het trage 5/1 abonnement. Mijn eigen Ubee modem van Ziggo gebruikt 8 downstream kanalen en 1 upstream kanaal op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
_JGC_ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:58:
Hoe zit dat met die Arris ED3 modems bij Ziggo, gebruiken die ook 4 upstream kanalen? Heb laatst 2 van die dingen bij KabelNoord Zakelijk 30/3 en 5/1 in werking gezien, beide hadden ze 4 kanalen downstream en 4 kanalen upstream in gebruik, ook voor het trage 5/1 abonnement. Mijn eigen Ubee modem van Ziggo gebruikt 8 downstream kanalen en 1 upstream kanaal op dit moment.
Eigenlijk niet zo spannend, want de upstream is bij AIE-Extra toch maar 1/12 van de downstream qua snelheid.

Wat wel opmerkelijk is dat ze Arris gebruiken voor zakelijk internet. Dat zegt heel wat over de kwaliteit en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ze gebruiken de Ubee ook voor Office Basis, dusja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:01:
Hoeraaaa vanavond weer een download via speedtest.ziggo.nl van wel 1,1Mbit/sec! De upload bedroeg zelfs 1,9Mbit/sec (alles-in-1-plus)...

Ik ben heel ernstig een ADSL-abonnement aan het overwegen nu... :( (bij gebrek aan een goed alternatief)
Ik heb Internet Z1 (+ los Televisie erbij) en mijn downloadsnelheid is 5,5Mbit/sec, uploadsnelheid 0,5 Mbit/sec (via speedtest.ziggo.nl). Precies de opgegeven snelheden dus. Ben al 2,5 jaar een tevreden klant. Eigenlijk nooit storingen hier in Groningen Centrum.

Mag ook weleens gezegd worden vind ik. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
[...]

Had issues met mijn verbinding en had een Arris modem. Ziggo maakte me duidelijk dat deze met gemak 80Mbps halen, maar niet veel daarboven. Ik heb dus daarna gewoon een Ubee gekregen en die kon alles aan en mijn problemen waren opgelost.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 25-09 16:50
Heb sinds 1.5 week Ziggo AlE Plus en ik ben tot nochtoe zeer te spreken! Zat voorheen op Telfort, waar ik nooit problemen me heb gehad, maar je merkt toch dat de kabel een stuk sneller is. Ook is de internationale peering bij Ziggo een stuk beter dan bij Telfort. Downloadde ik voorheen vanuit Japan met 210KB/s, trek ik met Ziggo mijn lijn helemaal dicht!

Moet wel zeggen dat de monteur de boel niet zo netjes heeft achtergelaten dan dat ik had verwacht, dus ik heb zelf het AOP etc. netjes afgemonteerd.

Ook de televisie werkt goed, ik heb goed signaal en glashelder beeld. De receiver die ik gebruik is een Dreambox DM800HD. Opnemen e.d. werkt ook als een trein! :)

Kortom; Tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:28

TFHfony

Professional Weirdo

Ayrton schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:11:
[...]

Had issues met mijn verbinding en had een Arris modem. Ziggo maakte me duidelijk dat deze met gemak 80Mbps halen, maar niet veel daarboven. Ik heb dus daarna gewoon een Ubee gekregen en die kon alles aan en mijn problemen waren opgelost.
Dan hebben ze je maar een verhaal op de mouw gespeld.
Ik heb sinds augustus vorig jaar een Arris hangen in de meterkast en deze haalt zonder problemen de 120mbit. En strak...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 16:30
Ik heb vorige week als AIE Plus klant ook een brief gekregen met de mededeling dat ik een nieuw modem zal krijgen en dat ik de oude moet terugsturen. Ik heb de laatste paar pagina's uit dit topic gelezen, maar volgens mij weet nog niemand wat voor snelheids verhoging we nu in 2011 krijgen? Ben wel benieuwd namelijk, want het gat tussen AIE Plus en Extra vind ik op dit moment wel erg groot (22 vs 120Mbit).

Regio Groningen btw!

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

dbzfan

Nee.

Ik ben Z3 klant uit Tilburg.. wij hebben hier een snelheid van 80/5.
Nu is deze al een tijdje 40/5 ( een paar dagen).
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:24
Volkert schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:17:
[...]

Eigenlijk niet zo spannend, want de upstream is bij AIE-Extra toch maar 1/12 van de downstream qua snelheid.

Wat wel opmerkelijk is dat ze Arris gebruiken voor zakelijk internet. Dat zegt heel wat over de kwaliteit en stabiliteit.
KabelNoord is na Com21 overgestapt op Arris telefoniemodems en is daar nooit van afgeweken. Geen proefjes met Cisco, Motorola of Ubee, gewoon altijd Arris. Als kleine onafhankelijke kabelboer kan je niet zomaar afwijken van je standaard, de besparing die die paar duizend Ubee modems opbrengen vallen in het niet met de implementatiekosten.
Technisch verschillen zakelijke lijnen niet van particuliere lijnen, verschil is dat je in een subnet wordt geplaatst waar poort 25 ingaand en uitgaand wel open staat, en dat je een 24/7 helpdesk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
TFHfony schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:12:
[...]

Dan hebben ze je maar een verhaal op de mouw gespeld.
Ik heb sinds augustus vorig jaar een Arris hangen in de meterkast en deze haalt zonder problemen de 120mbit. En strak...
mag jij vinden... het scheelt per gebied en per firmware. Ik baseer mij iig op feiten die ik mee gemaakt heb. Dat jij 120Mbps haal, is heel leuk en prettig voor jou. Echter bij mij was het niet zo en na de Ubee dus wel.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 14:12

TrickeY

www_un4given_nl

weet iemand ook als je ook een nieuwe firmware op de cisco 8485DVB HD PVR van Ziggo kunt zetten zodat je gebruik kunt maken van de netwerkaansluiting?

www_un4given_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:50
Zojuist me Ebee modem geinstalleerd alleen ik start hem op en heb een flits met lichtjes!
Volgens doet hij helemaal niks meer en brand er niet eens 1 lichtje!

Help wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vorige week een brief dat ik als Alles-In-Een Plus klant aan een nieuw modem toe ben.
Vandaag bracht de postbode tot mijn verrassing een Cisco modem.
Aangesloten, geactiveerd en alles werkt uitstekend. Haal keurig de 22Mbit die ik voorheen met m'n Motorola had.

Tip voor mensen die een router achter de modem willen hangen:Activeren via de router is mij nog nooit gelukt. Als je de PC rechtsreeks aan het modem hangt lukt activeren wel, maar krijg je geen verbinding wanneer je de router er tussen hangt. De truc is om het MAC adres van de PC die je voor de activatie gebruikt heb te klonen naar je router. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds ping van 115 op paar game servers waar ik normaal 20-30 haal.
wtf zijn ze aan het doen bij ziggo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:33:
De truc is om het MAC adres van de PC die je voor de activatie gebruikt heb te klonen naar je router. 8)7
Of je haalt het modem een paar minuutjes van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 23:47

Nox

Noxiuz

Chris89 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:13:
Zojuist me Ebee modem geinstalleerd alleen ik start hem op en heb een flits met lichtjes!
Volgens doet hij helemaal niks meer en brand er niet eens 1 lichtje!

Help wat kan ik doen?
Bellen? Even storingsdienst bellen... of als je graties wilt moet je je nummer op de site invoeren en wordt je teruggebeld.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet iemand bellen en heb die persoon 2 weken geleden gebeld. Nu ben ik het nummer kwijt (Zit niet meer in mijn telefoon).

Nu dacht ik: ik log in en zie het wel bij mijn specificaties staan, maar de rekening voor deze periode is nog niet opgemaakt. Kan ik ergens inzien welke nummers ik gebeld heb op die site van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:23:
Ik moet iemand bellen en heb die persoon 2 weken geleden gebeld. Nu ben ik het nummer kwijt (Zit niet meer in mijn telefoon).

Nu dacht ik: ik log in en zie het wel bij mijn specificaties staan, maar de rekening voor deze periode is nog niet opgemaakt. Kan ik ergens inzien welke nummers ik gebeld heb op die site van ziggo?
Nope, je zult dan moeten wachten tot eind volgende week ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vandaag, mijn eerste slechte ervaring net Ziggo:

Ik zou aanstaande vrijdag mijn bestelde aansluiting krijgen, maar omdat ik mijn bestelling had gewijzigd wordt het ineens volgende week vrijdag...

Wat die wijziging inhield van mijn bestelling?

Op de bestelbevestiging stond dat ik intenetbeveiliging had besteld, wat niet klopte. Ik telefonisch daar contact over opgenomen.

Maar omdat ik niet die softwaredownload afneem is de aansluiting verplaatst met een week.

Begrijpen jullie dat? Ik in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Jamoru schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:06:
Ik heb vorige week als AIE Plus klant ook een brief gekregen met de mededeling dat ik een nieuw modem zal krijgen en dat ik de oude moet terugsturen. Ik heb de laatste paar pagina's uit dit topic gelezen, maar volgens mij weet nog niemand wat voor snelheids verhoging we nu in 2011 krijgen? Ben wel benieuwd namelijk, want het gat tussen AIE Plus en Extra vind ik op dit moment wel erg groot (22 vs 120Mbit).
Je moet het puur zakelijk bekijken, vanuit Ziggo. Jouw belang zal hen worst wezen, het gaat alleen maar om hun eigen portemonnaie. Da's ook heel normaal bij commerciele bedrijven.

Het verder verhogen van de snelheid gaat Ziggo geen extra klanten opleveren, want ze leveren al de beste deal. Dus waarom zouden ze dan nog meer kosten gaan maken? Zou niet slim zijn en is daarom niet logisch.

Ook het "gat" tussen 22/30 en 120 laten ze bewust zo groot. Het risico op downgraders (die dan dus 15 Euro per maand minder in het laatje brengen) willen ze zo klein mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ayrton schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:33:
[...]
mag jij vinden... het scheelt per gebied en per firmware. Ik baseer mij iig op feiten die ik mee gemaakt heb. Dat jij 120Mbps haal, is heel leuk en prettig voor jou. Echter bij mij was het niet zo en na de Ubee dus wel.
Tja.. jij bent degene die zegt:
Ayrton schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:11:
[...]
Zonder nuance. Dit is dus geen feit, daar er naast mij nog veel meer mensen zijn die WEL 120mbit met hun Aris modem halen. Dus je haalt feit en "jouw ervaring" door elkaar.
Verder hebben de Ubee modems natuurlijk het voordeel dat ze 8 downstream kanalen kunnen gebruiken en dus op lokaal straat/wijkniveau veel beter de bandbreedte kunnen verdelen.

Maar doodleuk beweren dat de Arris "veel boven de 80mbit" uit kan komen is onzin. Hij trekt rustig tot 200mbit. En dat is een feit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 05-10 19:36
TFHfony schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:49:
[...]

Tja.. jij bent degene die zegt:

[...]

Zonder nuance. Dit is dus geen feit, daar er naast mij nog veel meer mensen zijn die WEL 120mbit met hun Aris modem halen. Dus je haalt feit en "jouw ervaring" door elkaar.
Verder hebben de Ubee modems natuurlijk het voordeel dat ze 8 downstream kanalen kunnen gebruiken en dus op lokaal straat/wijkniveau veel beter de bandbreedte kunnen verdelen.

Maar doodleuk beweren dat de Arris "veel boven de 80mbit" uit kan komen is onzin. Hij trekt rustig tot 200mbit. En dat is een feit.
de 120 iig met gemak, heb tijden met een arris gedraaid op 120mbit, keurig strak 14MB/sec, daarna kreeg ik ineens een ubee opgestuurd met het verzoek de arris terug te sturen... deze haalt ook keurig de 14MB/sec, maar deze actie heb ik nog nooit begrepen.

Zit nu weer lekker op de 30mbit, kwam tot de conclusie dat ik het eigenlijk nooit gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:12:
Maar omdat ik niet die softwaredownload afneem is de aansluiting verplaatst met een week.

Begrijpen jullie dat? Ik in ieder geval niet...
In plaats van de bestelling aan te passen (wellicht niet mogelijk) heeft men een nieuwe bestelling gedaan en de vorige geannuleerd.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:15:
[...]
In plaats van de bestelling aan te passen (wellicht niet mogelijk) heeft men een nieuwe bestelling gedaan en de vorige geannuleerd.
Waarom zet je mijn naam in de quote terwijl ik dat helemaal niet gezegd heb? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraagje aan de techneute onder ons, in de hoop dat er een ex Casema monteur bij zit.
Zie onderstaand plaatje. Niet het mijne overigens, maar de enige afbeelding die ik van het ding kon vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel02.jpg

Dat achterste witte kastje heb ik dus ook, hier los liggen. Komt uit mijn oude woning en is een versterker / splitter voor Casema internet.
Ik wil kijken of ik er nog iets mee kan om mijn signaal wat te verbeteren, dat laat af en toe te wensen over. Dit zou een stukje verbetering kunnen brengen - maar ik kan dus nergens ook maar iets van gegevens vinden over het ding :(
Een typenummer zou handig zijn, andere gedetailleerdere info ook. Als iemand weet hoe ik hem open moet krijgen is dat helemaal geweldig; de kap zit namelijk muurvast :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

uuuuuuuuhm..... vervang eerst maar eens die goekope kabelbrol en die plastic splitterzooi. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33

Lightah

Strikes Again

mace schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:18:
uuuuuuuuhm..... vervang eerst maar eens die goekope kabelbrol en die plastic splitterzooi. :X
Staat bij dat het niet een foto van zijn situatie is...

Ik heb een tijd geleden een oud kastje (niet precies zo een) vervangen voor een nieuwe retourgeschikte versterker en signaal splitter en daarmee ging het signaal wat de decoders aangeven van 55% naar boven de 95%. De reden van de vervanging was omdat het modem de 120 mbit niet wilde pakken, daarvoor het "slechte" signaal niet opgemerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Lightah op 17-11-2010 23:38 ]

The Unpredictable Striker!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:05
Je moet het puur zakelijk bekijken, vanuit Ziggo. Jouw belang zal hen worst wezen, het gaat alleen maar om hun eigen portemonnaie. Da's ook heel normaal bij commerciele bedrijven.

Het verder verhogen van de snelheid gaat Ziggo geen extra klanten opleveren, want ze leveren al de beste deal. Dus waarom zouden ze dan nog meer kosten gaan maken? Zou niet slim zijn en is daarom niet logisch.

Ook het "gat" tussen 22/30 en 120 laten ze bewust zo groot. Het risico op downgraders (die dan dus 15 Euro per maand minder in het laatje brengen) willen ze zo klein mogelijk houden.
Jij hebt wel een negatieve kijk op de zaken. Oplichters trekken zich niks aan van belangen van klanten, commerciele bedrijven laten ze zeker meewegen. En het gat tussen basis en plus ? Zou wel eens groot genoeg kunnen zijn om die klanten te doen upgraden. Daarnaast is het verschil tussen 22 en 30 niet goed verdedigbaar (op lange termijn).

• Volkert
W1ck1e schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:54:
[...]
Jij hebt wel een negatieve kijk op de zaken. Oplichters trekken zich niks aan van belangen van klanten, commerciele bedrijven laten ze zeker meewegen. En het gat tussen basis en plus ? Zou wel eens groot genoeg kunnen zijn om die klanten te doen upgraden. Daarnaast is het verschil tussen 22 en 30 niet goed verdedigbaar (op lange termijn).
Ach negatief, ik zou het eerder realistisch noemen, al is het natuurlijk wel een klein beetje doorgetrokken.

Er zijn hier zoveel mensen die "in redelijkheid vinden" dat ze meer snelheid moeten krijgen of dat het gat tussen Plus en Extra kleiner moet worden omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, of omdat hun ouders niet meer dan die 51,50 uit willen geven.

Natuurlijk gaan ze meer klanten krijgen/houden als deze tevreden zijn, maar het hoofddoel is een zo goed mogelijk bedrijfsresultaat voor Ziggo en de rest is bijzaak.

• marcel23456
Volkert schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:24:
[...]
Er zijn hier zoveel mensen die "in redelijkheid vinden" dat ze meer snelheid moeten krijgen of dat het gat tussen Plus en Extra kleiner moet worden omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, of omdat hun ouders niet meer dan die 51,50 uit willen geven.
Tenzei Ziggo zelf maanden heeft lopen roepen dat plus naar 30/4 zou gaan, en stilzwijgend ineens hier geen gehoor meer aan wenst te geven, dan noemen we dit in nederland misleiding ;)

• The Eagle

The Eagle

mace schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:18:
Het is zoals gezegd niet mijn situatie - de foto doet me nog het sterkst denken aan een studentenhuis.
Mij gaathet voornamelijk om de info. Ik kan zelf wel uittesten of ie een verbetering zal geven of niet, dat merk ik snel genoeg. Maar d'r is dus echt helemaal niks over dat ding te vinden :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
The Eagle schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:03:
Vraagje aan de techneute onder ons, in de hoop dat er een ex Casema monteur bij zit.......
Dit is wat je zou kunnen gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://www.sluitallesaan.nl/prodimages/FRA752_460.png

Te vinden op kabelkeur.nl of sluitallesaan.nl

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
Yess ziggo is vanavond in Landgraaf goed bezig, 700kb/s! Good old times, back to 10 years ago ;)

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:03:
Vraagje aan de techneute onder ons, in de hoop dat er een ex Casema monteur bij zit.
Zie onderstaand plaatje. Niet het mijne overigens, maar de enige afbeelding die ik van het ding kon vinden:
[afbeelding]

Dat achterste witte kastje heb ik dus ook, hier los liggen. Komt uit mijn oude woning en is een versterker / splitter voor Casema internet.
Ik wil kijken of ik er nog iets mee kan om mijn signaal wat te verbeteren, dat laat af en toe te wensen over. Dit zou een stukje verbetering kunnen brengen - maar ik kan dus nergens ook maar iets van gegevens vinden over het ding :(
Een typenummer zou handig zijn, andere gedetailleerdere info ook. Als iemand weet hoe ik hem open moet krijgen is dat helemaal geweldig; de kap zit namelijk muurvast :(
Dit is een Kathrein EVK 100 C-60 en het is een Network Termination Unit (NTU).

De kap kan je los krijgen door aan de achterkant boven en onder met een schroevedraaier voorzichtig te wrikken, zodat de weerhaken in het midden van de boven- en onderkant los schieten.

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:35:
[...]
Dit is een Kathrein EVK 100 C-60 en het is een Network Termination Unit (NTU).

De kap kan je los krijgen door aan de achterkant boven en onder met een schroevedraaier voorzichtig te wrikken, zodat de weerhaken in het midden van de boven- en onderkant los schieten.
Kijk, daar heb ik wat aan :) Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_
Wat ik zou kunnen gebruiken weet ik allemaal wel - maar voor de hoeveelheid apparatuur die ik heb wordt een versterker al overkill gok ik. Helaas zit ik nu namelijk met een (stom, stom) iets te dunne kabel die onder de plakplinten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
marcel23456 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:35:
[...]
Tenzij Ziggo zelf maanden heeft lopen roepen dat plus naar 30/4 zou gaan, en stilzwijgend ineens hier geen gehoor meer aan wenst te geven, dan noemen we dit in nederland misleiding ;)
Ziggo heeft goede juristen, hoor. En verder heeft Ziggo nog steeds alles gedaan wat ze aangekondigd hebben, alleen duurt het soms ietsje langer _O-

P.S. Ik ben zo vrij geweest het woord "tenzei" aan te passen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:57:
[...]

Ziggo heeft goede juristen, hoor. En verder heeft Ziggo nog steeds alles gedaan wat ze aangekondigd hebben, alleen duurt het soms ietsje langer _O-

P.S. Ik ben zo vrij geweest het woord "tenzei" aan te passen ...
Heeft niet zo zeer met juristen te maken, maar met het feit dat ze dondersgoed weten dat geen enkele consument om een dergelijke reden echt een zaak gaat beginnen, wegens de kosten en die moeite die er aan vast hangt. Valt meer onder de categorie arrogantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Volkert schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:24:
[...]

Ach negatief, ik zou het eerder realistisch noemen, al is het natuurlijk wel een klein beetje doorgetrokken.

Natuurlijk gaan ze meer klanten krijgen/houden als deze tevreden zijn, maar het hoofddoel is een zo goed mogelijk bedrijfsresultaat voor Ziggo en de rest is bijzaak.
Dat is ook de reden dat als je van Z1 naar alles alles-in-1 basis gaat je opeens de helft van de snelheid krijgt zodat het verschil met alles-in-1 plus, wat juist weer het dubbele is van Z2 extra groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:46:
[...]
Kijk, daar heb ik wat aan :) Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_
Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt om informatie bij elkaar te Google'n.

Heb je de Kathrein EVK 100 al open kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:55

M2M

medicijnman

Ik heb inmiddels het nieuwe modem ontvangen. Eentje van Cisco als ik me niet vergis, met een aan/uit knop op de achterkant. Iets wat me opviel, aangezien ik nog geen enkel modem gehad heb waar een aan/uit knop op zat. Echter wil het ding zichzelf nog niet op het ziggo netwerk aanmelden. 12 uur lang een knipperende tel1 gezien. Toch maar even een help formuliertje naar ziggo gedaan, aangezien ik in de documentatie niet kon zien of er een ingangsdatum aan vast zit.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 22:41
Plasma-discounter heeft op dit moment de LG 32LH3000 in de aanbieding voor 279 euro.

Nu wil ik deze TV wel kopen maar enkel en alleen als de Ziggo CI+ module hierop gaat werken. Op de website van LG zelf staat dat de TV niét gecertificeerd is voor gebruik hiermee (daarvoor hebben ze de 32LH3300). Ik heb echter contact opgenomen met zowel Plasma-discounter als Ziggo en beide partijen zeggen dat het wèl degelijk gewoon werkt.

Ik zit nu in een dubio. Wie moet ik geloven?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:52:
[...]
Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt om informatie bij elkaar te Google'n.

Heb je de Kathrein EVK 100 al open kunnen krijgen?
Nope, nog niet. Als ik er de schroevendraaier tussen durf te zetten breek ik dwars door het plastic :X Heb hem inmiddels wel getest met mijn bestaande kabelinstallatie en het geeft wel verschillen, maar helaas niet zoveel als ik hoopte. Ik vraag me trouwens ook af waar ik op moet letten, de BER waarde of de signaalsterkte ?

En met de naam van het apparaat heb ik idd de technische gegevens kunnen achterhalen,waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:29:
[...]

Nope, nog niet. Als ik er de schroevendraaier tussen durf te zetten breek ik dwars door het plastic :X Heb hem inmiddels wel getest met mijn bestaande kabelinstallatie en het geeft wel verschillen, maar helaas niet zoveel als ik hoopte. Ik vraag me trouwens ook af waar ik op moet letten, de BER waarde of de signaalsterkte ?

En met de naam van het apparaat heb ik idd de technische gegevens kunnen achterhalen,waarvoor dank :)
Met een kleine platte schroevedraaier voorzichtig aan alle vier de kanten een stukje wrikken en dat herhalen tot dat het binnenstuk uit de kap komt.

In de EVK 100 kan je met een schuifje o.a. een stukje versterking instellen.

Je moet letten op de hoogte van de signaalsterkte. De BER-waarde geeft de optreden fouten aan en deze moet (bij voorkeur) 0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
TFHfony schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:19:
[...]

Heeft niet zo zeer met juristen te maken, maar met het feit dat ze dondersgoed weten dat geen enkele consument om een dergelijke reden echt een zaak gaat beginnen, wegens de kosten en die moeite die er aan vast hangt. Valt meer onder de categorie arrogantie.
Klopt, de kans dat er een zaak van komt is klein, maar ik "beroep" me meer op de geruchtbaarheid hierover. Ik weet zeker dat meer ziggo klanten hebben gezien dat er vollop werd geroepen door ziggo dat alles-in-1- plus naar 30mb zou gaan. wellicht dat Ziggo dit alsnog gaat oppakken en waar maakt wat ze eerder hebben toegezegdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Ik was voorheen zeer ontevreden Ziggo gebruiker; merendeels omdat mijn verbinding minstens 1 á 2 keer per dag weg viel; heel het thuisnetwerk (incluis zolder) opnieuw bekabeld, nog steeds dezelfde problemen :X

Na een keer of dertig (!) bellen naar de servicedesk om te bedelen voor een nieuwe modem, kreeg ik een monteur over de vloer. Ik pissig, maarja, dat is policy bij de heren en dames van Ziggo. Monteur komt uiteindelijk aan; ik leg het probleem uit -> (tweede) Motorola modem wordt vervangen door een Ubee; nooit meer problemen gehad :|

Heel vreemd. Maar nu wel een stabiele verbinding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door EoG op 19-11-2010 15:37 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!