Kan alleen maar zeggen dat ik deze recorder ook heb en dat hij hier na alle tevredenheid draait. ook op het ziggo gebruikersforum best veel positieve gebruikers.D-Ed schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:49:
Beste mensen,
afgelopen weekend heb ik besloten (tijdens een telefoontje van Ziggo) de Cisco 8455DVB aan te schaffen... Nu lees ik er toch wat mindere verhalen over en vraag ik me af of ik de order morgen niet beter kan cancelen... Het lijkt me wel fijn om Film1 films op te nemen en na 4 jaar de Samsung HD decoder gebruikt te hebben vond ik het ook wel tijd te upgraden (kosten €210,- inc. verzenden)
Bovendien leveren ze vanaf half oktober alleen nog maar de 8485DVB uit. Die is heel wat beter (en mooier).
Ja bedoelde extra pakket. Ik zit nu op 50Mbit. Heb het hoogste pakketWR. schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:31:
[...]
Wieringen heeft al 120
Trouwens plus krijgt geen 120
Verwijderd
@yni
Heb je geprobeerd om zonder antivirus/firewall te spelen of downloaden. En welke antivirus heb je dan? Mijn ervaring is dat ik met Bitdefender de helft van mijn snelheid haalde. En toen ik antivirus uitzette had ik volle snelheid.
Je lagometer ziet er wel heel erg uit. Btw zoals je misschien weet zijn malware/spyware/virussen ook netwerk vreters.
Heb je geprobeerd om zonder antivirus/firewall te spelen of downloaden. En welke antivirus heb je dan? Mijn ervaring is dat ik met Bitdefender de helft van mijn snelheid haalde. En toen ik antivirus uitzette had ik volle snelheid.
Je lagometer ziet er wel heel erg uit. Btw zoals je misschien weet zijn malware/spyware/virussen ook netwerk vreters.
In het verleden heb ik mezelf doen beloven nooit meer in zee te gaan met @Home. Dankzij het feit dat ADSL2/2+ en haar opvolger VDSL niet (meer) voldoen aan mijn wensen ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Helaas is er maar één: Ziggo...Gelukkig mag worden gesteld dat @Home != Ziggo (althans, de naam).
Ik heb me de afgelopen weken goed laten informeren naar de diverse opties en stand-van-zaken techniek. Er rest slechts één puntje van onduidelijkheid:
Ziggo bied de mogelijkheid om een bestaand telefoonnummer over te nemen en lopende abonnementen (telefonie en internet) bij andere providers stop te zetten. Nu ben ik van plan over te stappen van een Telfort Internet+bellen overeenkomst naar een Ziggo alles-in-één pakket. Mijn vraag: Zijn er personen die gebruik hebben gemaakt van de optie om Ziggo het telefoonnummer over te laten nemen en het betreffende internet+bel-abonnement stop te laten zetten?
Reden voor deze onduidelijkheid dat ik het 'gevoel' heb dat het verstandiger is om zelf de overeenkomst met Telfort stop te zetten nadat het telefoonnumer is overgenomen door Ziggo.
Ik heb me de afgelopen weken goed laten informeren naar de diverse opties en stand-van-zaken techniek. Er rest slechts één puntje van onduidelijkheid:
Ziggo bied de mogelijkheid om een bestaand telefoonnummer over te nemen en lopende abonnementen (telefonie en internet) bij andere providers stop te zetten. Nu ben ik van plan over te stappen van een Telfort Internet+bellen overeenkomst naar een Ziggo alles-in-één pakket. Mijn vraag: Zijn er personen die gebruik hebben gemaakt van de optie om Ziggo het telefoonnummer over te laten nemen en het betreffende internet+bel-abonnement stop te laten zetten?
Reden voor deze onduidelijkheid dat ik het 'gevoel' heb dat het verstandiger is om zelf de overeenkomst met Telfort stop te zetten nadat het telefoonnumer is overgenomen door Ziggo.
Verwijderd
Niet via de internetsite aanmelden, maar gewoon bellen. Bij mij ging dat goed. Via de site AIO aanvragen eindigt vaak in dev null, oftewel niets. Verder is Ziggo voor mij perfect. Alles werkt prima. Oud @Home gebied.
Fijn, vannochtend geen televisie van Ziggo, kom ik thuis, stroomstoring. Hebben we weer stroom, regionale internetstoring bij Ziggo (televisie doet het gelukkig wel in tegenstelling tot het bericht op de Ziggo site).
Somedays....
Langleve thetering (al mag dat niet van Vodafone).
Somedays....
Langleve thetering (al mag dat niet van Vodafone).
[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-11-2010 18:41 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Een aantal vragen als bijna Ziggo-aangesloten abonnee:
- Klopt het dat je een bestelling die vandaag telefonisch is gedaan niet terug kan zien als je inlogt op "Mijn Ziggo" ?
- Kan je ergens zien wat de werkelijke snelheid is op een bepaald adres of geldt dat niet als kabelabonnee (alleen een issue voor ADSL aansluitingen)?
- Op de pagina https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/ staat als kenemerk: zonder vast contract: betekent dat dat je per maand op kan zeggen (vanaf het moment van aangesloten zijn, of moet je minimaal een jaar bij Ziggo abonnee zijn?)
- Kan geen informatie vinden over een Humax 5150c HD decoder... iemand?
[zeg eerlijk dat ik niet alle posts van alle ervaringen topics doorgelezen heb, want een hoop posts...]
- Klopt het dat je een bestelling die vandaag telefonisch is gedaan niet terug kan zien als je inlogt op "Mijn Ziggo" ?
- Kan je ergens zien wat de werkelijke snelheid is op een bepaald adres of geldt dat niet als kabelabonnee (alleen een issue voor ADSL aansluitingen)?
- Op de pagina https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/ staat als kenemerk: zonder vast contract: betekent dat dat je per maand op kan zeggen (vanaf het moment van aangesloten zijn, of moet je minimaal een jaar bij Ziggo abonnee zijn?)
[zeg eerlijk dat ik niet alle posts van alle ervaringen topics doorgelezen heb, want een hoop posts...]
[ Voor 55% gewijzigd door Vhond op 08-11-2010 19:17 ]
Mede tweakers,
Ik heb een vraagje over de 8455 (waar ik overigens best tevreden over ben).
Toen ik terug kwam van vakantie eind oktober was er blijkbaar een update gekomen of zo.
Dus das mooi en toen ik hem aanzette ging hij updaten (weet alleen niet wat er gewijzigd is), maar nu heb ik altijd rechts bovenaan een icoontje branden. Een rondje door middel van 2 pijltjes.
Ik heb in de handleiding gekeken, alleen daar wordt dus nergens beschreven wat dit inhoudt.
Weet iemand wat dit icoontje betekend en hoe kan ik deze weg krijgen?
Alvast bedankt
Laat maar, keek effe pagina terug en daar stond het al
Ik heb een vraagje over de 8455 (waar ik overigens best tevreden over ben).
Toen ik terug kwam van vakantie eind oktober was er blijkbaar een update gekomen of zo.
Dus das mooi en toen ik hem aanzette ging hij updaten (weet alleen niet wat er gewijzigd is), maar nu heb ik altijd rechts bovenaan een icoontje branden. Een rondje door middel van 2 pijltjes.
Ik heb in de handleiding gekeken, alleen daar wordt dus nergens beschreven wat dit inhoudt.
Weet iemand wat dit icoontje betekend en hoe kan ik deze weg krijgen?
Alvast bedankt
Laat maar, keek effe pagina terug en daar stond het al

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 08-11-2010 19:38 ]
Zet je antivirus is uit en probeer het opnieuw.
It ain't stupid if it works!
Gewoon Ziggo alles laten regelen. Bovendien kun je bij Telfort geen telefoon abbo hebben zonder nummer...Planetlithium schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:25:Reden voor deze onduidelijkheid dat ik het 'gevoel' heb dat het verstandiger is om zelf de overeenkomst met Telfort stop te zetten nadat het telefoonnumer is overgenomen door Ziggo.
T.a.v. Planetlithium.
Ben zelf september 2009 van Telfort naar Ziggo overgestapt incl. tel. nummerportatie. Werkte prima. Wel telefonisch aangemeld en Ziggo alles laten regelen. Opzeggen van de telefoon bij Telfort moet trouwens door Ziggo gebeuren anders gaat de nummerportatie niet goed.
Flatcoated.
Ben zelf september 2009 van Telfort naar Ziggo overgestapt incl. tel. nummerportatie. Werkte prima. Wel telefonisch aangemeld en Ziggo alles laten regelen. Opzeggen van de telefoon bij Telfort moet trouwens door Ziggo gebeuren anders gaat de nummerportatie niet goed.
Flatcoated.
[ Voor 37% gewijzigd door Flatcoated op 08-11-2010 21:01 . Reden: Verkeerde Quote ]
1. Klopt....doorgaans gaat er een dag (of meer) overheen voor je status aangepast is.Vhond schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:58:
Een aantal vragen als bijna Ziggo-aangesloten abonnee:
2. Dat weet ik zo niet...iemand anders misschien ???
3. klopt...je kan per maand opzeggen (of wijzigen....max 3 x keer per kalender jaar)
4. Humax 5150c ?....als het goed is krijg je nu toch een cisco ???
ps. bedoel je geen humax 5050 of 5100 ?
[ Voor 7% gewijzigd door Alternative op 08-11-2010 23:16 . Reden: verkeerd link toegevoegd ]
Vannacht (denk ik) snelheid geupgrade XXX.TILBU1.NB.HOME.NL. Ik had 1 downstream channel, nu 8.
Nee ik heb geen PVR functionaliteit, ik heb puur een HD decoder gevraagd van het merk HumaxAlternative schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:04:
[...]
1. Klopt....doorgaans gaat er een dag (of meer) overheen voor je status aangepast is.
2. Dat weet ik zo niet...iemand anders misschien ???
3. klopt...je kan per maand opzeggen (of wijzigen....max 3 x keer per kalender jaar)
4. Humax 5150c ?....als het goed is krijg je nu toch een cisco ???
Volgens mij sprak de medewerker over een 5150c, maar daar vind ik dus niks over terug op het net...ps. bedoel je geen humax 5050 of 5100 ?
Ik had het gewoon via de site gedaan, echter had ik een dingetje verkeerd doorgegeven en daarover gebeld. Dat is nog steeds niet goed gezet (...), maar als je al het andere is prima geregeld.Planetlithium schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:25:
Tele2 stopt, nummer was binnen 12 uur omgezet, best netjes toch?
[ Voor 18% gewijzigd door N1ckk op 09-11-2010 09:32 ]
Er zijn 4 Humax ontvangers op dit moment:Vhond schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:17:
[...]
Nee ik heb geen PVR functionaliteit, ik heb puur een HD decoder gevraagd van het merk Humax
[...]
Volgens mij sprak de medewerker over een 5150c, maar daar vind ik dus niks over terug op het net...
iRHD-5000C
iRHD-5100C
iHDR-5050C
iHDR-5200C
Bij de 5050C en 5200C zitten hdd ingebouwd, bij de 5000C heb je een kale ontvanger en bij de 5100C kan je dat ding ombouwen naar PVR mbv een USB harddisk. De 5150 bestaat niet.
Krijg je bij een nieuwe smartcard nog steeds een preview periode van alle zenders tegenwoordig? En zo ja, hoe lang duurt deze periode?
ja, alle kaartjes beginnen als "proef kaartje" die na 3 weken stoppen en vervolgens geactiveerd moet worden.GenetiX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:11:
Krijg je bij een nieuwe smartcard nog steeds een preview periode van alle zenders tegenwoordig? En zo ja, hoe lang duurt deze periode?
Ik moest eerst mijn smartcard activeren voordat hij überhaupt iets deed. Een week geleden nog.renedis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:56:
[...]
ja, alle kaartjes beginnen als "proef kaartje" die na 3 weken stoppen en vervolgens geactiveerd moet worden.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Same hereLB06 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:03:
[...]
Ik moest eerst mijn smartcard activeren voordat hij überhaupt iets deed. Een week geleden nog.
https://static.ziggo.nl/i...tober2010_tcm14-12411.pdfPhysics schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:11:
Iemand enig idee wanneer Ziggo met het 120Mbit signaal komt in Noord-Holland @ den helder? (1782)
Najaar van Ziggo duurt lang
Heb al het Plus pakket, nu nog me snelheid
Ik heb er een mailtje naar Ziggo naar gewaagd, het antwoord was eind november/begin december. Dat is dus hun najaarAls jouw postcode hieronder voorkomt krijg je de snelheidsverhoging najaar 2010. Is jouw postcode vet gedrukt,
dan krijg je de snelheidsverhoging al per 15 oktober 2010.
Mijn postcode is helaas ook nog niet dikgedrukt.
Is die er ook voor Friesland?PolluxDKB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:22:
[...]
https://static.ziggo.nl/i...tober2010_tcm14-12411.pdf
[...]
Ik heb er een mailtje naar Ziggo naar gewaagd, het antwoord was eind november/begin december. Dat is dus hun najaar
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Friesland is al verhoogd of wordt überhaupt niet verhoogd, ligt er aan waar je woont:
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Beste mensen,
Wij zijn binnenkort van plan over te stappen naar Ziggo, en heb daar een paar vraagjes over. Er is zoveel informatie langsgekomen in dit topic, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Alvast bedankt voor de hulp:
* Zodra wij overstappen, moeten wij dan zelf een modem / router aanschaffen? Ik las namelijk dat je een Ubee krijgt? (Als dit niet het geval is, wat zou dan een goede router zijn ( Alles-in-één Extra )
* Momenteel zitten we bij Telfort, en heb daar heel veel problemen met mijn NAT i.c.m. Xbox Live. Hoe zijn de ervaringen met Ziggo?
*Hoe zit het met de kwaliteit van de digitale TV? Momenteel hebben we digitaal van OBN, maar dat heeft vaak haperingen en storingen op het beeld. Erg vervelend!
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Wij zijn binnenkort van plan over te stappen naar Ziggo, en heb daar een paar vraagjes over. Er is zoveel informatie langsgekomen in dit topic, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
* Zodra wij overstappen, moeten wij dan zelf een modem / router aanschaffen? Ik las namelijk dat je een Ubee krijgt? (Als dit niet het geval is, wat zou dan een goede router zijn ( Alles-in-één Extra )
* Momenteel zitten we bij Telfort, en heb daar heel veel problemen met mijn NAT i.c.m. Xbox Live. Hoe zijn de ervaringen met Ziggo?
*Hoe zit het met de kwaliteit van de digitale TV? Momenteel hebben we digitaal van OBN, maar dat heeft vaak haperingen en storingen op het beeld. Erg vervelend!
* Je krijgt (leent) een modem van Ziggo, zelf moet je voor een router zorgen. Zoek er 1 die wel de snelheden ondersteund van Ziggo.zwAf schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:03:
Beste mensen,
* Geen ervaring met XBox Live. NAT wel, werkt perfect.
* Kwaliteit van digitale TV is goed, maarja, ik kijk nog met een analoge TV
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Grr, Zuid-Oost Friesland. 8431. Netwerk is hier al gereed. Mensen die hier AiE Extra hebben, hebben al 120MbitPolluxDKB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:52:
[...]
Friesland is al verhoogd of wordt überhaupt niet verhoogd, ligt er aan waar je woont:
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Je moet zelf inderdaad zorgen voor een router die je WAN snelheid aankan.zwAf schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:03:
Beste mensen,
Problemen met NAT zitten waarschijnlijk eerder in je eigen router/netwerk, dan in het netwerk van je provider. Een goede router is hier key. Bezuinig daar niet op.* Momenteel zitten we bij Telfort, en heb daar heel veel problemen met mijn NAT i.c.m. Xbox Live. Hoe zijn de ervaringen met Ziggo?
De DTV van ziggo heeft weinig storingen, wel heeft de (standaard) Humax decoder die ik heb vaak last van vastlopers. Ik ga hier dan ook een andere voor kopen. Ziggo heeft wel vaak last van "overspraak" op DTV. Het is mij nog niet duidelijk of dit aan de ontvanger ligt, of aan het aangeboden signaal.*Hoe zit het met de kwaliteit van de digitale TV? Momenteel hebben we digitaal van OBN, maar dat heeft vaak haperingen en storingen op het beeld. Erg vervelend!
Graag gedaan.Nogmaals bedankt voor de hulp.
HENG HENG
Iemand in de omgeving van 1141 die ook een onstabiele verbinding heeft?
Situatie:
Sinds gistermiddag rond16.00 is mijn verbinding dramatisch traag. Ik krijg het merendeel van de websites nieteens open omdat de tijd dan verstreken is.
Als ik een ping naar Google doe en een naar Ziggo.nl dan krijg ik ene ping moment een tijd van 34ms andere pingmoment 2000+. Het gemiddelde zit ergens tussen de 1000ms en 2000ms. Dit alles getest met een rechtstreekse kabel op het modem. Modem herstart enzo hielp niet.
Krijg bij het pingen ook geregeleld een Time-out.
Ziggo gisteravond gebeld en de aardige medewerker kon mij jammer genoeg niet echt helpen.
De waardes in het model zijn goed maar hij zag ook dat de ping niet goed was. Een moteur langssturen heeft geen zin zei hij omdat dit niet een probleem in het modem of mijn netwerk is maar in een CFM kast??? (afkorting kan verkeerd zijn excuses). Dit komt zei de man door een snelheidsupdate die plaatsvind. Hij begon erover dat het eind dit jaar opgelost moest zijn omdat dan alle CFM kasten dan geupdate zijn. Ik zei tegen de echt aardige man dat ik dat vooruitzicht wel erg lang vond omdat ik nu zo goed als geen webpagina kan openen. Toen ging de (echt behulpzame en aardige) man verder in zijn systeem kijken en zag dat er rond de 20e een update bij mij in de buurt gaat gebeuren. Maar vertelde hij erbij dan is het niet zeker of dat de CFM?? kast is waar ik op aangesloten ben. Dit kon hij ook niet zien. Het vooruitzicht van rond de 20e is natuurlijk al beter maar vond ik no vrij lang. In overleg met de man van Ziggo besloten om tot vandaag te wachten. Als het vandaag weer was dan zou ik bellen.
Iemand die dit probleem herkend en of dit ook heeft en toevallig in hetzelfde gebied woont?
Ik heb namelijk nogsteeds dit probleem.
Situatie:
Sinds gistermiddag rond16.00 is mijn verbinding dramatisch traag. Ik krijg het merendeel van de websites nieteens open omdat de tijd dan verstreken is.
Als ik een ping naar Google doe en een naar Ziggo.nl dan krijg ik ene ping moment een tijd van 34ms andere pingmoment 2000+. Het gemiddelde zit ergens tussen de 1000ms en 2000ms. Dit alles getest met een rechtstreekse kabel op het modem. Modem herstart enzo hielp niet.
Krijg bij het pingen ook geregeleld een Time-out.
Ziggo gisteravond gebeld en de aardige medewerker kon mij jammer genoeg niet echt helpen.
De waardes in het model zijn goed maar hij zag ook dat de ping niet goed was. Een moteur langssturen heeft geen zin zei hij omdat dit niet een probleem in het modem of mijn netwerk is maar in een CFM kast??? (afkorting kan verkeerd zijn excuses). Dit komt zei de man door een snelheidsupdate die plaatsvind. Hij begon erover dat het eind dit jaar opgelost moest zijn omdat dan alle CFM kasten dan geupdate zijn. Ik zei tegen de echt aardige man dat ik dat vooruitzicht wel erg lang vond omdat ik nu zo goed als geen webpagina kan openen. Toen ging de (echt behulpzame en aardige) man verder in zijn systeem kijken en zag dat er rond de 20e een update bij mij in de buurt gaat gebeuren. Maar vertelde hij erbij dan is het niet zeker of dat de CFM?? kast is waar ik op aangesloten ben. Dit kon hij ook niet zien. Het vooruitzicht van rond de 20e is natuurlijk al beter maar vond ik no vrij lang. In overleg met de man van Ziggo besloten om tot vandaag te wachten. Als het vandaag weer was dan zou ik bellen.
Iemand die dit probleem herkend en of dit ook heeft en toevallig in hetzelfde gebied woont?
Ik heb namelijk nogsteeds dit probleem.
Helemaal super!, dan wordt het afwachten tot begin december danPolluxDKB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:22:
[...]
https://static.ziggo.nl/i...tober2010_tcm14-12411.pdf
[...]
Ik heb er een mailtje naar Ziggo naar gewaagd, het antwoord was eind november/begin december. Dat is dus hun najaar
Een van de routers die hier wel eens voorbij komt is bijvoorbeeld de D-Link 655.zwAf schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:03:
Maar er zijn nog meer goede routers, het is alleen van belang om een WAN poort te hebben die een vlotte verbinding van Ziggo kan behappen.
[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 10-11-2010 18:26 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
heeft ziggo problemen offzo.
had altijd lage latency nu heb ik 100 ms latency ip 20 30 in team fortress 2.
woon in enschede alles in 1 extra.
echt weird en gaat om meerdere servers ook.
88.198.69.251 server in duitsland waar ik ping van 110 op haal wtf......
Zelfde probleem hier(Enschede & Extra)! Is s'avonds na 6en/7en.. lijkt net of ze dan over gaan op andere routering naar Duitsland.. Gaat echt alleen maar om duitse servers, Nederland is verder normaal ping 10-30, en straks om 12 uur is het weer normaal naar Duitsland! Kameraad uit Alkmaar heeft exact hetzelfde, met bijna dezelfde tijden...Maar dan wel met UPCVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:06:
heeft ziggo problemen offzo.
Verwijderd
beetje vaag dan als alleen in duitsland is vooral als je al zo dicht op de grens zit........
Hmm het is blijkbaar idd meer dan alleen duitsland:

Zo raar is dat niet. De Duitse hoster waar de meeste van deze servers hangen heeft een eigen verbinding naar de AMS-IX in Amsterdam. Veel ISP's hier peeren met deze hoster haar netwerk op AMS-IX en zullen verkeer daardoor afleveren via AMS-IX op de router van de hoster.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:35:
beetje vaag dan als alleen in duitsland is vooral als je al zo dicht op de grens zit........
Als deze hoster een volle verbinding heeft, meestal hoofdreden voor latency/loss, ervaar je dat allemaal. Of je nu bij Ziggo, UPC of XS4all zit. Alleen als je ISP geen peering heeft in Amsterdam met deze hoster en dus via een ander pad / netwerk verkeer uitwisseld kan je zo het pijnpunt omzeilen en geen hinder hebben.
Dit is enkel een scenario, zijn er tal. Kan ook verderop bij de hoster liggen generiek in dat netwerk. Als meerdere Nederlandse ISP's hetzelfde ervaren is de kans al klein dat het in het netwerk van je ISP zit. En als je het niet naar veel of alle bestemmingen ervaart is dat nog minder aannemelijk.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
oke met kpn zakelijk geen issues.
probleem ligt dus bij ziggo.........
morgen maar Ziggo bellen en blijven klagen tot ze het oplossen off met oplossing komen.
want ik trek vanavond ook al geen 120 mbit meer via usenet.
probleem ligt dus bij ziggo.........
morgen maar Ziggo bellen en blijven klagen tot ze het oplossen off met oplossing komen.
want ik trek vanavond ook al geen 120 mbit meer via usenet.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 22:01 ]
Gister met Ziggo nogmaals contact gehad. Die deden mij melden dat het onwaarschijnlijk in het modem of mijn netwerk lag. Ze verwezen me door om naar de Serviceplus van Ziggo te bellen.
Serviceplus van Ziggo vertelde mij al heel snel dat dit wel werk is voor een monteur en dat het modem vervangen moet worden. Echter ik moest om dit te laten doen weer naar Ziggo normaal bellen.
Ziggo normaal zag de aantekeningen van Ziggo service plus en er is nu een monteur gepland voor vijrdag avond.
Echter is het nu zo dat gister in de ochtend mijn internet nogsteeds drmatisch was later op de dag was deze een stuk stabieler. Me ping is ook weer normaler met soms wat uitschieters...
Moet ik nu Ziggo bellen of die monteur laten komen? Ik heb geen zin in kosten maar ook geen zin dat als ik straks gebeld heb over een halve week weer dit probleem heb.
Serviceplus van Ziggo vertelde mij al heel snel dat dit wel werk is voor een monteur en dat het modem vervangen moet worden. Echter ik moest om dit te laten doen weer naar Ziggo normaal bellen.
Ziggo normaal zag de aantekeningen van Ziggo service plus en er is nu een monteur gepland voor vijrdag avond.
Echter is het nu zo dat gister in de ochtend mijn internet nogsteeds drmatisch was later op de dag was deze een stuk stabieler. Me ping is ook weer normaler met soms wat uitschieters...
Moet ik nu Ziggo bellen of die monteur laten komen? Ik heb geen zin in kosten maar ook geen zin dat als ik straks gebeld heb over een halve week weer dit probleem heb.
Nog geen nieuws over een mogelijke upload verhoging?
Van 10mbits naar 25 mbits of zels 50 mbits? Of kunnen we dat de komende jaren niet verwachten?
Vandaag een brief van ziggo ontvangen dat ik een nieuw modem krijg (deze dateert pas van juni) in verband met nieuwe snelheidsverhoging in 2011. Mijn postcodegebied is 8043 en volgens mij heb ik gewoon dee 22/4 verbinding die bij alles in 1 plus hoort. Ik heb uiteraard gelijk gezocht maar kan nergens iets vinden over een geplande snelheidsverhoging.
Iemand meer details?
Iemand meer details?
http://specs.tweak.to/6635
een Storingsmonteur brengt toch geen kosten met zich mee, hoewel ik me kan vergissen raad ik je wel aan om de monteur te laten komen. De monteur kan namelijk ook lijnmetingen doen zowel voor als na het modem. Zijn de waardes voor de modem ook al slecht, dan moet dit in de buitenkabel opgelost worden. Als de waardes voor de modem goed zijn, maar na het modem slecht dan moet er een nieuwe modem komen van de Ziggo klantenservice.Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:39:
Gister met Ziggo nogmaals contact gehad. Die deden mij melden dat het onwaarschijnlijk in het modem of mijn netwerk lag. Ze verwezen me door om naar de Serviceplus van Ziggo te bellen.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ik kreeg te horen dat het anders €35,00 is. VandaarDawn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:34:
[...]
een Storingsmonteur brengt toch geen kosten met zich mee, hoewel ik me kan vergissen raad ik je wel aan om de monteur te laten komen. De monteur kan namelijk ook lijnmetingen doen zowel voor als na het modem. Zijn de waardes voor de modem ook al slecht, dan moet dit in de buitenkabel opgelost worden. Als de waardes voor de modem goed zijn, maar na het modem slecht dan moet er een nieuwe modem komen van de Ziggo klantenservice.
De andere optie is om heel je binnenhuisbekabeling na te lopen en, waar nog van toepassing, Cat6 kabels neer te leggen (tevens je router settings na te kijken; met/zonder router testen e.d.).Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:36:
[...]
Ik kreeg te horen dat het anders €35,00 is. Vandaar
Vrienden van me zeggen dat ze een storingmonteur nog nooit betaald hebben iig. De €35 die je noemt komen iig overeen met de annuleringskosten <24uur van S+.
Als je de monteur niet laat komen weet je nog steeds het probleem niet als het terug komt
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Zelfde brief hier, alles in 1 plus postcodegebied 4671Stampre schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:25:
Vandaag een brief van ziggo ontvangen dat ik een nieuw modem krijg (deze dateert pas van juni) in verband met nieuwe snelheidsverhoging in 2011. Mijn postcodegebied is 8043 en volgens mij heb ik gewoon dee 22/4 verbinding die bij alles in 1 plus hoort. Ik heb uiteraard gelijk gezocht maar kan nergens iets vinden over een geplande snelheidsverhoging.
Iemand meer details?
Huidige modem: Motorola SBV5121E
lijkt me niet dat dit geen snelheidsverhoging aankan.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Staat inderdaad niet in de planning. Met 10mbit upstream steken ze xDSL al aardig de loef af. Verder is er gewoon niet zo veel upstream ruimte gereserveerd qua bandbreedte.Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:47:
Van 10mbits naar 25 mbits of zels 50 mbits? Of kunnen we dat de komende jaren niet verwachten?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
snelheidsverhogingen in 2011? Mijn god, het is hier net weer wat stabiel na die verhogingen in 2010... dat belooft weer wat ellende
Als ze de upload verhogen naar 25 of meer stap ik over op Xtra ipv Plus wat ik nu heb, de download hoeft van mij niet meer dan 120 te zijn, of ik moet een SSD aanschaffen, anders trekt de HD het toch niet.Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:47:
Zijn je schijven dan zo sloomxippie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:44:
[...]
Als ze de upload verhogen naar 25 of meer stap ik over op Xtra ipv Plus wat ik nu heb, de download hoeft van mij niet meer dan 120 te zijn, of ik moet een SSD aanschaffen, anders trekt de HD het toch niet.
idem hier, in 5345markvt schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:50:
[...]
Zelfde brief hier, alles in 1 plus postcodegebied 4671
Huidige modem: Motorola SBV5121E
lijkt me niet dat dit geen snelheidsverhoging aankan.
Maar wat ik me dan afvraag, is wat de snelheid dan zou worden. Ik weet in ieder geval zeker dat mijn huidige router (WRT54G met DDWRT) een hogere snelheid dan de huidige niet aan kan. (alles in 1 plus)
Hier is de klepel.xippie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:44:
[...]
Als ze de upload verhogen naar 25 of meer stap ik over op Xtra ipv Plus wat ik nu heb, de download hoeft van mij niet meer dan 120 te zijn, of ik moet een SSD aanschaffen, anders trekt de HD het toch niet.
Zonder grappen, je haalt MiB/s en Mb(it)/s door elkaar. Een harde schijf kan makkelijk 120 Mbit/s aan.
[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-11-2010 09:26 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
QFT.
120 Mb/s (=MegaBit per seconde) is ongeveer 15 MB/s (=MegaByte per seconde). Dat trekt elke disk die minder dan 10 jaar oud is
120 Mb/s (=MegaBit per seconde) is ongeveer 15 MB/s (=MegaByte per seconde). Dat trekt elke disk die minder dan 10 jaar oud is
En nu bevestigd in mijn omgeving: alles in 1 plus klanten van Ziggo krijgen post of mail over vervangen van modem in verband met aanstaande snelheidsverhoging !W1ck1e schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:57:
[...]
Ik heb afgelopen weekend gesproken met een ziggo medewerker, en van hem begreep ik regio voor regio de alles-in-1 plus snelheid verhoogd wordt van 22 naar 30, dus volgens mij is al in gang gezet wat jij wilt. Ik heb nog wel geduld, 22 is prima, 30 is leuker en daar wil ik best even op wachten.
Hier in Oldenzaal net per e-mail informatie gekregen over een snelheidsverhoging van 20/3 naar 30/4, terwijl ik al 22/4 had. Verhoging zou er al zijn en zou er niets voor moeten doen. Is echter nog steeds 22/4 en een modem-reboot heeft ook niet geholpen.
Heb ook niets gekregen dat ik een nieuw modem ofzo nodig heb. Beetje apart
Heb ook niets gekregen dat ik een nieuw modem ofzo nodig heb. Beetje apart
Nu er toch wat meer meldingen komen over het verhogen van alles-in-1 plus van 22 naar 30mb lijkt het erop dat Ziggo zijn belofte toch nog na gaat komen. Ik kan zeggen top, maar ik zeg, eindelijk, want eerst zeggen en dan niet doen is, vind ik, niet netjes!
Zozo, internet gaat lekker snel hier (Brabant, omgeving Steenbergen).

Bandwidth throttling in het weekend is 1 ding, maar dit gaat wat mij betreft wat te ver.
Ik krijg niet eens een youtube video op "240p" mode binnen zonder elke 5 seconden te moeten bufferen.

Bandwidth throttling in het weekend is 1 ding, maar dit gaat wat mij betreft wat te ver.
Ik krijg niet eens een youtube video op "240p" mode binnen zonder elke 5 seconden te moeten bufferen.
offtopic:
En dit is met niets 'aan' op de achtergrond
En dit is met niets 'aan' op de achtergrond
Pentaxiaan
Monteur is geweest en heeft alles doorgemeten. Hij vond wel een klein hikje in de kabel maar niet echt een belangrijk iets.
Hij verving het modem en nu kijken of dit het probleem oplost. Tevens van de monteur gehoord dat tussen nu en einde van de week de centrale waar ik op aangesloten zit (en erg veel gemeenten erbij (centrale Middenbeemster) dan geupdate wordt.
Ben benieuwd.
Hij verving het modem en nu kijken of dit het probleem oplost. Tevens van de monteur gehoord dat tussen nu en einde van de week de centrale waar ik op aangesloten zit (en erg veel gemeenten erbij (centrale Middenbeemster) dan geupdate wordt.
Ben benieuwd.
Verwijderd
Woon ook in Oldenzaal en heb vandaag ook een mail gekregen omtrent de snelheidsverhoging van 22/4 naar 30 /4.
Echter ook na een reboot geen snelheidsverhoging.
Maar even met Ziggo gebeld. Volgens de dame die ik gesproken heb zou mijn huidige modem Motorola de bottle nek zijn. Deze zou volgens haar de snelheid niet aankunnen (Max 26mb). Ziggo gaat per direct een Ubee modem opsturen en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn. Volgens de medewerkster had ik reeds eerder een ander modem moeten ontvangen. Echter heb in april een mail gehad dat het modem zou worden opgestuurd daarna echter nooit meer iets vernomen. Ubee modem zou binnen 5 werkdagen bezorgt worden. Afwachten dus maar.
Echter ook na een reboot geen snelheidsverhoging.
Maar even met Ziggo gebeld. Volgens de dame die ik gesproken heb zou mijn huidige modem Motorola de bottle nek zijn. Deze zou volgens haar de snelheid niet aankunnen (Max 26mb). Ziggo gaat per direct een Ubee modem opsturen en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn. Volgens de medewerkster had ik reeds eerder een ander modem moeten ontvangen. Echter heb in april een mail gehad dat het modem zou worden opgestuurd daarna echter nooit meer iets vernomen. Ubee modem zou binnen 5 werkdagen bezorgt worden. Afwachten dus maar.
Ziggo doet NOOIT aan throttling/afknijpen. Is "gewoon" een capaciteitsprobleem.SirNobax schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:25:
De performance van YouTube heeft niets met Ziggo te maken, dit is "gewoon" een capaciteitsprobleem van YouTube.
Verwijderd
na 25 mbit upload ? weet je zeker dat over upload hebt en niet download.Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:47:
Juist, Youtube is het probleem, dat is inderdaad duidelijk te zien aan die speedtest resultaten die ik erbij gelinkt hebVolkert schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:19:
[...]
De performance van YouTube heeft niets met Ziggo te maken, dit is "gewoon" een capaciteitsprobleem van YouTube.
Nu haal ik trouwens 55Mbit/8Mbit, terwijl hier niets is veranderd. Een uur geleden was het overigens nog 20/8.
Pentaxiaan
Speedtests geven NOOIT duidelijke resultaten, want het is natte vingerwerk, telkens anders en ook weer afhankelijk van de drukte op het internet en hoeveel mensen het tegelijk gebruiken.SirNobax schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:54:
[...]
Juist, Youtube is het probleem, dat is inderdaad duidelijk te zien aan die speedtest resultaten die ik erbij gelinkt heb.
Nu haal ik trouwens 55Mbit/8Mbit, terwijl hier niets is veranderd. Een uur geleden was het overigens nog 20/8.
En natuurlijk is er wel "iets" veranderd: Het is minder druk geworden op het internet, of in ieder geval op het segment waarop jouw aansluiting zit.
Je redeneert echt veel te kort door de bocht.
Ik ben het er mee eens dat speednet nooit duidelijke resultaten geven.
Echter ongeveer een week geleden haaldie ik bij zowel de Ziggo als de UPC test 118MBit en nu slechts 50-60.
Een vergelijkbare performance krijg ik met een Usenet download.
Dit overigens in de omgeving Amstelveen/Bovenkerk
Ben wel benieuwd wat er aan de hand is, want dit is een 50% reductie in performance
Ga zo de Ziggo helpdesk maar eens bellen.
Echter ongeveer een week geleden haaldie ik bij zowel de Ziggo als de UPC test 118MBit en nu slechts 50-60.
Een vergelijkbare performance krijg ik met een Usenet download.
Dit overigens in de omgeving Amstelveen/Bovenkerk
Ben wel benieuwd wat er aan de hand is, want dit is een 50% reductie in performance
Ga zo de Ziggo helpdesk maar eens bellen.
http://www.deyterra.com
Ik heb geen mail of brief ontvangen over de snelheidsverhoging van 22 mbits naar 30 mbits. Heb wel al een Ubee modem thuis staan.
Er wordt niet verhoogd van 22 naar 30 mbit. Ze laten alles op 22 staan voor de plus abonnees. Ik vind wel dat er nu een giga gat zit tussen plus en extra, maar daar ga ik helaas niet overUntouchablezz20 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:36:
Ik heb geen mail of brief ontvangen over de snelheidsverhoging van 22 mbits naar 30 mbits. Heb wel al een Ubee modem thuis staan.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Hoe WEET je dat ?Eldariel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:
[...]
Er wordt niet verhoogd van 22 naar 30 mbit. Ze laten alles op 22 staan voor de plus abonnees. ...
Sinds 27 oktober heb ik Ziggo Office Basis ZZ3. Dit is eigenlijk AiE extra met een tweede telefoonlijn.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn goed, de lijn is zeer stabiel en ik heb nog niets gemerkt van lagere snelheden op bepaalde tijdstippen. Het Ubee modem doet het hier ook zonder morren of vastlopers.
Installatie was wel beetje problematisch; de verbinding was na het aansluiten zeer instabiel (openstaande connecties naar servers werden binnen 5min verbroken). Het modem direct op een notebook aansluiten gaf wel een stabiele verbinding. Dus mijn vermoeden was dat de router (Netgear WNDR3700) brak was. Een Linksys WRT54GL gaf echter exact hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de WNDR3700 het MAC adres van de computer te laten spoofen op de WAN poort. Vraag me niet waarom, maar dit werkt sindsdien perfect zonder een enkele gedropte connectie.
Wat betreft snelheid haal ik op de speedtest van Ziggo de beloofde waarden. Op Speedtest.net haal ik echter maar een download van 60/65Mbit. Maar zoals gezegd, dit zegt niets. Ik kan namelijk ~14MB/s van een usenetserver trekken
Mijn ervaringen tot nu toe zijn goed, de lijn is zeer stabiel en ik heb nog niets gemerkt van lagere snelheden op bepaalde tijdstippen. Het Ubee modem doet het hier ook zonder morren of vastlopers.
Installatie was wel beetje problematisch; de verbinding was na het aansluiten zeer instabiel (openstaande connecties naar servers werden binnen 5min verbroken). Het modem direct op een notebook aansluiten gaf wel een stabiele verbinding. Dus mijn vermoeden was dat de router (Netgear WNDR3700) brak was. Een Linksys WRT54GL gaf echter exact hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de WNDR3700 het MAC adres van de computer te laten spoofen op de WAN poort. Vraag me niet waarom, maar dit werkt sindsdien perfect zonder een enkele gedropte connectie.
Wat betreft snelheid haal ik op de speedtest van Ziggo de beloofde waarden. Op Speedtest.net haal ik echter maar een download van 60/65Mbit. Maar zoals gezegd, dit zegt niets. Ik kan namelijk ~14MB/s van een usenetserver trekken
Waarom ontvangen mensen dan e-mails en brieven? Over een verhoging van 22mbits naar 30mbits.Eldariel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:
[...]
Er wordt niet verhoogd van 22 naar 30 mbit. Ze laten alles op 22 staan voor de plus abonnees. Ik vind wel dat er nu een giga gat zit tussen plus en extra, maar daar ga ik helaas niet over.
Verwijderd
Wat een onzin, dat youtube verhaal van je elke keer hier. Youtube een capaciteitsprobleem? Laat me niet lachen.Volkert schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:19:
Ik vind het vrij schokkend om hier elke keer terug te lezen dat mensen het verschil schijnbaar niet begrijpen tussen hun mening ergens over geven en een feit.. Men denk iets of neemt iets aan en presenteert het continue als een feit.
"Mijn internetverbinding is traag dus ik word vast door Ziggo geknepen.."
"Ziggo verhoogt de snelheden niet want ik heb geen hogere snelheid."
en de meetresultaten zijn ook niet echt representatief. Ten eerste moet je dus meten zonder router / switch of overige netwerkapparatuur. Ten tweede altijd bedraad. En ten derde dus ook met een degelijke netwerkkaart, op een PC die dus niet met 100 dingen tegelijk bezig is, en dan ook nog een snelheidstest moet doen.xxxneoxxx schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:08:
Ik vind het vrij schokkend om hier elke keer terug te lezen dat mensen het verschil schijnbaar niet begrijpen tussen hun mening ergens over geven en een feit.. Men denk iets of neemt iets aan en presenteert het continue als een feit.
120 Mbit/s haal je niet op je 100 Mb VIA netwerk kaartje
Dat wist ik nog niet. Ik heb i.i.g geen post gezien die die brieven/emails laat zien.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:02:
Een aantal pagina's terug was er nog een discussie hierover. Kwam uit dat Ziggo de snelheden niet gaat verhogen omdat de Arrisen dat niet aan kunnen.
Waarom ontvangen mensen dan e-mails en brieven? Over een verhoging van 22mbits naar 30mbits.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Als je een monteur eist want je hebt slecht signaal (artifacts bij DTV) en je binnenhuisbekabeling is gewoon prut dan moet je daarvoor betalen. Daarom moet je altijd zo min mogelijk kabel bij testen gebruiken als je een monteur wilt. Als je alles rechtstreeks aansluit en je hebt problemen dan is het fout...Dawn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:34:
[...]
een Storingsmonteur brengt toch geen kosten met zich mee, hoewel ik me kan vergissen raad ik je wel aan om de monteur te laten komen. De monteur kan namelijk ook lijnmetingen doen zowel voor als na het modem. Zijn de waardes voor de modem ook al slecht, dan moet dit in de buitenkabel opgelost worden. Als de waardes voor de modem goed zijn, maar na het modem slecht dan moet er een nieuwe modem komen van de Ziggo klantenservice.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Het lijkt erop dat Ziggo die emails / brieven aan gebruikers in het Cogas gebied stuurt.Eldariel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:39:
Dat wist ik nog niet. Ik heb i.i.g geen post gezien die die brieven/emails laat zien.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Mijn collega woont in Hoensbroek (Heerlen), Dat is @home gebiedmesa57 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:35:
[...]
Het lijkt erop dat Ziggo die emails / brieven aan gebruikers in het Cogas gebied stuurt.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderd
ziet na uit dat ziggo niks gaat doen met hoge latency dan maar abonement stop zetten binnenkort.
mijn gratis kpn verbinding heeft geen problemen.
heb nu zelfs ping van 100 op lege server in NL waar ik vaak speel -,-
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 18:17 ]
Ja, heb ik ook al een paar keer gehad. Geen idee van hoe en waarom...Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:44:
Laatste tijd al op verschillende dagen eens speedtest gedaan maar lijkt me nogal overdreven:
[afbeelding]
Ik heb Ziggo Alles in 1 Extra € 66,50
Iemand anders ook van dit soort verschijnselen gezien?
Grtz Bas
Maar heb vandaag besloten om op glasvezel over te stappen, wordt ergens begin volgend jaar hier aangelegd, blijf hetzelfde betalen als bij Ziggo voor een 100/100 verbinding en een hele hoop toeters en bellen.
Ben benieuwd hoe het gaat worden. Begonnen met inbellen, toen adsl, daarna kabel en nu glas. Waar houdt het op?
Waiting on the world to change
Precies. En met een beetje common sense en wat google'en of eigen uitzoekwerk kom je ook tot die conclusie..M2M schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:33:
[...]
en de meetresultaten zijn ook niet echt representatief. Ten eerste moet je dus meten zonder router / switch of overige netwerkapparatuur. Ten tweede altijd bedraad. En ten derde dus ook met een degelijke netwerkkaart, op een PC die dus niet met 100 dingen tegelijk bezig is, en dan ook nog een snelheidstest moet doen.
120 Mbit/s haal je niet op je 100 Mb VIA netwerk kaartje, of met een WRT54G er tussen.
Ik neem aan dat je ook tv over glas gaat nemen? dan wens ik je veel sterkte wat in vergelijking met mijn Cisco is de ip-tv stb van Kpn niet vooruit te branden (helaas)pinda powerrr schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:38:
[...]Begonnen met inbellen, toen adsl, daarna kabel en nu glas. Waar houdt het op?
Ja, tv gaat ook via glas.marcel23456 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:50:
[...]
Ik neem aan dat je ook tv over glas gaat nemen? dan wens ik je veel sterkte wat in vergelijking met mijn Cisco is de ip-tv stb van Kpn niet vooruit te branden (helaas)
KPN laat ik bewust links liggen
Ik heb gekozen voor Edutel, die, ook volgens diverse tweakers hier op het forum, wel een snel apparaat hebben voor tv via glas.
Waiting on the world to change
Voor de mensen die via Astraweb een slechte snelheid halen. Probeer eens zonder SSL en dan poort 80 of 8080. Ik haal hier weer een stabiele snelheid van 14.3 MB/s. Via SSL (443 en 563) en poort 119 kwam ik niet verder dan 6 a 7 MB/s en het was ook niet stabiel.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd het modem van Ziggo te vaak heb gezien. Dan zakt de snelheid, van alles niet enkel usenet, in elkaar en moet ik het modem een resetje geven. Voor de upgrade naar 120 Mb had ik nergens last van!
Als upgrades zo gaan bij Ziggo, dan maar niet! Kan niet wachten tot dat ik over kan naar glasvezel!
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd het modem van Ziggo te vaak heb gezien. Dan zakt de snelheid, van alles niet enkel usenet, in elkaar en moet ik het modem een resetje geven. Voor de upgrade naar 120 Mb had ik nergens last van!
Als upgrades zo gaan bij Ziggo, dan maar niet! Kan niet wachten tot dat ik over kan naar glasvezel!
[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 13-11-2010 20:24 ]
Verwijderd
Hey allemaal,
Zijn er ook mensen hier in Oldenzaal die sinds enige weken extreem lage downloadsnelheden hebben (bij vlagen)? Ik heb de helpdesk hierover al gemaild en gebeld, met uiteraard de standaard dingetjes. Toen uitgesloten was dat het door mijzelf kwam (ik heb geen spyware, virussen of leechers via mijn beveiligd draadloos netwerk enz), hebben ze het signaal getest met mijn modem en met die van andere modems in de buurt, en dat is uiteraard prima bevonden. Wel zouden de pingtijden aan de (te) hoge kant zijn, en dit was doorgegeven aan de technische dienst.
Het gaat zelfs zo ver dat een lullig 96kbps-streampje niet meer werkt. Voor de duidelijkheid: ik heb ziggo Alles-in-1-plus.
De upload blijft wel constant op zo'n 3,5-3,8Mbit/sec. De download is echter bij vlagen extreem slecht. Is dit nou een typisch gevalletje capaciteitsgebrek van Ziggo of is er mogelijk wat anders aan de hand?
Het is verdomd irritant als je een tig-mbit-abonnement hebt en je kunt niet eens meer fatsoenlijk surfen...
Zijn er ook mensen hier in Oldenzaal die sinds enige weken extreem lage downloadsnelheden hebben (bij vlagen)? Ik heb de helpdesk hierover al gemaild en gebeld, met uiteraard de standaard dingetjes. Toen uitgesloten was dat het door mijzelf kwam (ik heb geen spyware, virussen of leechers via mijn beveiligd draadloos netwerk enz), hebben ze het signaal getest met mijn modem en met die van andere modems in de buurt, en dat is uiteraard prima bevonden. Wel zouden de pingtijden aan de (te) hoge kant zijn, en dit was doorgegeven aan de technische dienst.
Het gaat zelfs zo ver dat een lullig 96kbps-streampje niet meer werkt. Voor de duidelijkheid: ik heb ziggo Alles-in-1-plus.
De upload blijft wel constant op zo'n 3,5-3,8Mbit/sec. De download is echter bij vlagen extreem slecht. Is dit nou een typisch gevalletje capaciteitsgebrek van Ziggo of is er mogelijk wat anders aan de hand?
Het is verdomd irritant als je een tig-mbit-abonnement hebt en je kunt niet eens meer fatsoenlijk surfen...

Ik woon in Rosmalen. Maar dit probleem heb ik nu ook al sinds 2 weken. Daarvoor altijd maximale snelheden maar nu ineens niet meer. Zit nu erg vaak te klooien op 3 mbit..en soms pieken naar 50 .. maar meer niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:25:
Hey allemaal,
Zijn er ook mensen hier in Oldenzaal die sinds enige weken extreem lage downloadsnelheden hebben (bij v..
Verwijderd
Hier de mail zoals ik deze van Ziggo heb ontvangen in Oldenzaal Vrijdag 5-11-2010.
Geachte heer, mevrouw XXXXXXX
Goed nieuws! Ziggo heeft uw snelheid verhoogd. Voor u als Alles-in-1 Plus abonnee betekent dit dat uw huidige downloadsnelheid is verhoogd van 20 Mbit/s naar 30 Mbit/s en uw uploadsnelheid is gewijzigd van 3 Mbit/s naar 4 Mbit/s. Hiermee heeft u nu én in de toekomst nog meer gebruiksgemak en plezier van uw internetverbinding.
De verhoging heeft al plaatsgevonden, u hoeft hier niets voor te doen.
Heeft u nog vragen? Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of naar 0900-1884 (€ 0,10 per minuut) voor contact met één van onze medewerkers. U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur. Op www.ziggo.nl/contactformulier stelt u vragen die per e-mail door onze medewerkers worden beantwoord.
Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.
Met vriendelijke groet,
Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur
Geachte heer, mevrouw XXXXXXX
Goed nieuws! Ziggo heeft uw snelheid verhoogd. Voor u als Alles-in-1 Plus abonnee betekent dit dat uw huidige downloadsnelheid is verhoogd van 20 Mbit/s naar 30 Mbit/s en uw uploadsnelheid is gewijzigd van 3 Mbit/s naar 4 Mbit/s. Hiermee heeft u nu én in de toekomst nog meer gebruiksgemak en plezier van uw internetverbinding.
De verhoging heeft al plaatsgevonden, u hoeft hier niets voor te doen.
Heeft u nog vragen? Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of naar 0900-1884 (€ 0,10 per minuut) voor contact met één van onze medewerkers. U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur. Op www.ziggo.nl/contactformulier stelt u vragen die per e-mail door onze medewerkers worden beantwoord.
Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.
Met vriendelijke groet,
Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur
En het weer hetzelfde... lijkt ergens "mis" te gaan bij ziggo zelf? Aan die gigantische hop in één keer?

Andere host:

Echter heb ik overdag gewoon altijd zelfde ping... dus rond de 20/30 op beide servers.. zal morgen even kijken of er dan andere routering ofzo is...

Andere host:

Echter heb ik overdag gewoon altijd zelfde ping... dus rond de 20/30 op beide servers.. zal morgen even kijken of er dan andere routering ofzo is...
[ Voor 40% gewijzigd door Woesjah op 14-11-2010 17:06 ]
Ik zit ook in oud @Home gebied, maar mijn hoogste ping is 16ms. Zit in Heerhugowaard.
Zelfde probleem hier (7411). Zeer slechte verbinding overdag , snacht beter, maar het lijkt erop dat een glasvezelverbindinkje ernaast een must gaat wordenVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:15:
ziet na uit dat ziggo niks gaat doen met hoge latency dan maar abonement stop zetten binnenkort.
Zit je dan met alles-in-een-plus+extra_duur
[ Voor 5% gewijzigd door lredev op 14-11-2010 17:52 ]
Het is hier zelfs zo erg dat er niet te internetten valt. Ik ben al 5 min bezig om op GOT te komen. Pingen zijn diverse sites geeft zelfs timeouts.
Verwijderd
zijn er meer mensen die snelheid problemen hebben sinds weekend ?
het was al deze week elke avond slecht maar nu zakt ook de download snelheid.
80 mbit via speedtest.ziggo.nl
70 mbit via speedtest.upc.nl
10 20 mbit via speedtest.net veendam
Vandaag is de snelheid echt belabberd, en soms worden connecties gewoon gedropped.
Met nieuwsgroepen downloaden normaal ~2,8 MB/s, nu fluctueert het van 100kB/s tot 400kB/s. Webpagina's bezoeken gaat vaak traag e.d.
Hele dag al bezig. De laatste tijd gebeurt dit wel vaker, maar dan vaak redelijk korte periodes.
Vroeger nooit last van gehad, altijd stabiel en snel, ook in de avond. Het is dus ook echt iets van de laatste tijd.
In Haaksbergen overigens.
Met nieuwsgroepen downloaden normaal ~2,8 MB/s, nu fluctueert het van 100kB/s tot 400kB/s. Webpagina's bezoeken gaat vaak traag e.d.
Hele dag al bezig. De laatste tijd gebeurt dit wel vaker, maar dan vaak redelijk korte periodes.
Vroeger nooit last van gehad, altijd stabiel en snel, ook in de avond. Het is dus ook echt iets van de laatste tijd.
In Haaksbergen overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 14-11-2010 18:36 ]
Ziggo is zwaar aan het verzaken volgens mij. Geheel willekeurig is mijn internetverbinding werkelijk onbetrouwbaar. Krijg het gevoel dat heel deventer via een stabel oude sweex routertjes het web mag betreden. Ben benieuwd wat er aan de hand is. Zal eens bellen.
Wel slim, glasvezel bestellen is zo aardig lastig!
Offtopic: met alle aandacht die BREIN en andere organisaties op dit mooment lijken te hebben voor usentdownloads (FTD e.d.) lijkt het mij verstandig om je usenetdownloads juist WEL op SSL te houden. Op die manier is het verkeer tussen je usenetprovider en jezelf versleuteld en zal het BREIN (of wie dan ook) heel wat meer moeite kosten voordat ze zien dat jij de nieuwste Blu-ray aan het binnentrekken bent.vr6-only schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:21:
Voor de mensen die via Astraweb een slechte snelheid halen. Probeer eens zonder SSL en dan poort 80 of 8080. Ik haal hier weer een stabiele snelheid van 14.3 MB/s. Via SSL (443 en 563) en poort 119 kwam ik niet verder dan 6 a 7 MB/s en het was ook niet stabiel.
My $0.02.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zolang het downloaden in Nederland nog gewoon hardstikke legaal is, puur onzin wat je verkondigd,.Arfman schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:40:
[...]
Offtopic: met alle aandacht die BREIN en andere organisaties op dit mooment lijken te hebben voor usentdownloads (FTD e.d.) lijkt het mij verstandig om je usenetdownloads juist WEL op SSL te houden. Op die manier is het verkeer tussen je usenetprovider en jezelf versleuteld en zal het BREIN (of wie dan ook) heel wat meer moeite kosten voordat ze zien dat jij de nieuwste Blu-ray aan het binnentrekken bent.
My $0.02.
Als je gaat uploaden, lijkt SSL mij een stuk zinvoller. En een USP zoeken die niet logt en niet je IP adres mee stuurt in de headers.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit is ook het resultaat van teveel mensen die 120mb roken en massaal zijn overgestapt. Ziggo komt qau capaciteit steeds verder in het gedrang, nog erger, dit is pas het begin, ik verwacht dat door de druk straks heel ziggo bezwijkt en heel nederland zonder internet komt te zitten.lredev schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:36:
Ziggo is zwaar aan het verzaken volgens mij. Geheel willekeurig is mijn internetverbinding werkelijk onbetrouwbaar. Krijg het gevoel dat heel deventer via een stabel oude sweex routertjes het web mag betreden. Ben benieuwd wat er aan de hand is. Zal eens bellen.
Hm maar snel glasvezel bestellen dan. Net een ogenschijnlijk overbodig telefoongesprek met de helpdesk gehad, waarbij eerst door het riedeltjes standaard testjes heen moet, nu ja, alsof ik dat nog niet deed? Als trouwe ziggo klant raak je wel vertrouwd met al die kunstgrepen om je het gevoel te geven dat er wat aan het probleem gedaan wordt.marcel23456 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:51:
[...]
Dit is ook het resultaat van teveel mensen die 120mb roken en massaal zijn overgestapt. Ziggo komt qau capaciteit steeds verder in het gedrang, nog erger, dit is pas het begin, ik verwacht dat door de druk straks heel ziggo bezwijkt en heel nederland zonder internet komt te zitten.
Anyhow: http://speedtest.ziggo.nl/ was het advies en of ik dan even terug wil bellen. Dan kunnen ze vaststellen dat het bijv. aan mijn modem ligt en deze vervangen. Wat lief. Getest en wel een denderende ping van 8ms en volle download snelheid (122mbps).
Echter de verbinding met de het echte internet is nog even beroerd als eerst. Bij de helpdesk waren ze alleen bekend met storingen (Quote:"daar hebben ze momenteel traag internet", wtf?, dat lijkt me een symptoom geen oorzaak
Ik bestel morgen fijn een fibre abonnementje en zal ze eens naast elkaar gebruiken. kijken welke werkelijk internet kan leveren. (voor de duidelijkheid, ik ben altijd een erg tevreden klant geweest, werkte allemaal super, maar hoe ze omgaan (liegen, ontkennen) met storingen is te lelijk voor woorden.
Ik weet dat je geen fan bent van Ziggo, maar dit is wel heel erg overdreven. Zij zien ook het gebruik stijgen op hun grafiekjes en, toegegeven, ze zijn soms te laat met extra bandbreedte, maar "heel Nederland zonder internet", kom op zeg.marcel23456 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:51:
[...]
Dit is ook het resultaat van teveel mensen die 120mb roken en massaal zijn overgestapt. Ziggo komt qau capaciteit steeds verder in het gedrang, nog erger, dit is pas het begin, ik verwacht dat door de druk straks heel ziggo bezwijkt en heel nederland zonder internet komt te zitten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ditto (Deventer). Ziggo's eigen speedtest zegt 22,5 mbit, speedtest.net geeft 3.5mbit en gewoon surfen is zwaar irritant traag tot bij sommige sites onmogelijkVerwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:31:
zijn er meer mensen die snelheid problemen hebben sinds weekend ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!