I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
gaan het zien, heb nu 120/10 en ubee modem. gaat 3 nov naar alles in 1 plus.marcel23456 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:46:
[...]
En DAT moeten we juist niet voorkomen, ik roep alle alles-in-1-plus klanten op hun abbo 1 maand op Alles-in-1-extra te zetten, en dan weer terug naar plus, dan moet ziggo namelijk wel de motorola omwisselen naar een ubee. Als alle plus klanten dat zouden doen, welk escuus heeft ziggo dan nog om het abbo niet op 30/4 te zetten![]()
Ik zeg doen!
zou dan 30/4 moeten hebben i.p.v 22/4.
laat het wel weten of het echt zo is:)
Volgens mij leveren ze ook nog steeds Arris modems uit.-Mike- schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46:
Hoe zit het precies met die Ubee modems, hoor je die sowieso te krijgen als je all in one extra hebt (120Mb)?
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja ik heb namelijk nog een Arris, heb alleen met regelmaat dat hij niet meer dan 80Mb trekt...Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:59:
[...]
Volgens mij leveren ze ook nog steeds Arris modems uit.
Heb zelf net met de shop gebeld. De mijne is op 17 oktober besteld, ben geen Ziggo klant (hoewel, vanaf vandaag wel) en ze versturen hem vrijdag!Volkert schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:43:
[...]
Je bent geweldig !!!
Ik krijg hem net binnen, alles nieuw en netjes geseald, aangesloten en binnen 1 minuut de kaart geactiveerd!
![]()
![]()
Eerst wel fysiek uitzetten. Heb een keer echt een defect modem gehad, ethernetpoort was stuk, maar de coax kant deed het nog wel gewoon. Dan gaan ze roepen dat je bekabeling of computer stuk is, terwijl het met 2 kabels en 2 computers niet werkt. Na veel gedoe uiteindelijk toch een nieuw modem gekregen, maar achteraf had ik gewoon de kabel eruit moeten trekken voordat ik belde.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:14:
zeggen dat je modem niets meer doet
krijg je vanzelf een nieuw
Ja dat snap ik zelf ook wel :-) alleen moet je dan als medewerker zijnde niet gaan roepen: "Mijn naam is Pietje. Dan kunt u me altijd vinden, mocht u nog eens terugbellen. Als het vandaag niet meer lukt op te bellen dan kunt gewoon weer bellen."xxxneoxxx schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:36:
lol @ pgerrits. Ik had mijn epistel begonnen met "lief dagboek". Ik weet dat helpdesks een drama zijn en voel je frustratie, maar bij een bedrijf met zo'n omvang kan je niet verwachten dat je persoonlijk doorgeschakeld wordt naar de persoon die je laatst gesproken hebt. Een bedrijf zo groot als Ziggo heeft meerdere callcenters, dus enigszins naïef dat je verwacht dat dit wel even gebeurt. En als men het zou kunnen, moet die andere persoon dan de hele dag gaan wachten tot jij terug belt? Lijkt mij ook niet echt productief.
Hou dan gewoon je mond dicht
Enne even een update... Ik zou maandag avond aangesloten worden, want ze waren even iets vergeten. Nou het is weer woensdag en het werkt nog steeds niet!
Die vraag stelde ik ook al eens. Lijkt erop dat de 30/4 iets specifieks voor sommige regio's is nu. Er is geen uitspraak van Ziggo dat 30/4 het doel van Alles-in-een plus is landelijk.Untouchablezz20 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:51:
Kunnen we een verhoging verwachten van 22/4 naar 30/4? Kan er weinig over terugvinden.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Tegen mij is dat wel gezegd door (een medewerker van) Ziggo, dus ik verwacht het wel.bjck schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:12:
.... Er is geen uitspraak van Ziggo dat 30/4 het doel van Alles-in-een plus is landelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 27-10-2010 16:04 ]
In een paar plaatsen is de 30/4 snelheid van kracht, Meppel, Heerhugowaard en nog wat andere.W1ck1e schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:03:
[...]
Tegen mij is dat wel gezegd door (een medewerker van) Ziggo, dus ik verwacht het wel.
Dit is gedaan omdat Ziggo hier concurentie van Glasvezel ondervindt.
Ook hebben deze plaatsen de 120Mbit snelheid al in het begin van dit jaar gekregen.
Het alles in 1 plus abonnement wordt geleverd met 22/4, dit heeft er waarscheinlijk mee te maken dat niet alles Eurodocis 2 modem goed met snelheden boven de 22Mbit om gaan.
En er zijn simpelweg niet genoeg modems om alle AiE Plus abonnees te voorzien van een ED3 modem.
Nu ook 120mb in 1906
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hier in Oldenzaal is er geen concurrentie van Glasvezel, dus dat is de reden niet!Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:10:
[...]
In een paar plaatsen is de 30/4 snelheid van kracht, Meppel, Heerhugowaard en nog wat andere.
Dit is gedaan omdat Ziggo hier concurentie van Glasvezel ondervindt.
Ook hebben deze plaatsen de 120Mbit snelheid al in het begin van dit jaar gekregen.
Het alles in 1 plus abonnement wordt geleverd met 22/4, dit heeft er waarscheinlijk mee te maken dat niet alles Eurodocis 2 modem goed met snelheden boven de 22Mbit om gaan.
En er zijn simpelweg niet genoeg modems om alle AiE Plus abonnees te voorzien van een ED3 modem.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Als ik me niet vergis hebben jullie Cogas, klopt dat?HaTe schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Hier in Oldenzaal is er geen concurrentie van Glasvezel, dus dat is de reden niet!
Verwijderd
Bij Ziggo moet je gewoon niet te vaak veranderen, dan gaat het goed fout is mijn ervaring. Ben allang bij hun.. hoe heette dat ook al weer, hun eerste internet via de kabel?..KeyAccess..Ik was er bij! en laat KPN en Tele2 met hun stunt aanbiedingen maar klantjes winnen waarna de ADSL luchtballon, gebakke lucht blijkt te zijn en mensen zich daarna bedrogen voelen... Ik zit lekker bij Ziggo, tevreden en houden zo.
Oh ja, ik woon ook in Twente, Hengelo (Nijverheid)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 17:02 ]
Ja voor TV.. Maar dat staat los van het internet van Ziggo.Bullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:56:
[...]
Als ik me niet vergis hebben jullie Cogas, klopt dat?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
1906 staat in de lijst van snelheidsverhogingen per 15 oktober, dus waarschijnlijk automatisch.NoxiuZ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:39:
Download speed: 14.36 MB/s
Nu ook 120mb in 1906Weet alleen niet of mijn collega dit geregeld heeft of dat het automatisch ging. Als je hier ook in de buurt woont of per 15-10 zou overgaan ff bellen dat ik het wel heb.
Hier in 2165 nog eventjes geduld.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
precies, daarom zei ik al, eerst zien dan geloven. Word alleen moe van dat verhaal van Bullet-nl die steeds loopt te zeggen dat de motorola's niet boven de 22mb kunnen, is zo'n lariekoek, 40mb straks zonder problemen en dan zet ik nog laag in. Maar Ziggo heeft dit misbruikt om zo onder de belofte van 30/4 uit te kunnen komen.bjck schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:12:
[...]
Die vraag stelde ik ook al eens. Lijkt erop dat de 30/4 iets specifieks voor sommige regio's is nu. Er is geen uitspraak van Ziggo dat 30/4 het doel van Alles-in-een plus is landelijk.
Verwijderd
Het is namelijk zo dat je dus vooruit betaald. Mijn abonnement stopte op 17 september, maar ik heb voor september het volledige bedrag vooruit betaald (automatische incasso van Ziggo)... Op de website staat wel dat dit bedrag wat teveel betaald is wordt teruggestort, iemand hier ervaring met hoe lang dat kan duren? Want het is inmiddels al eind oktober en ik heb nog niks ontvangen....
Edit: Laat maar, net ingelogd bij Ziggo (niet gedacht dat ik dat nog kon nu ik weg ben) en ik zie een aankomende factuur met een negatief bedrag. (ofwel, ik ontvang geld..)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 20:55 ]
Afzondelijk haalt een ED2 modem de snelheid wel. Wat mij is uitgelegt is dat wanneer er meerdere ED2 modems in de wijk op hogere snelheden worden ingesteld dat dit de performance helemaal in laat zaken.marcel23456 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:49:
[...]
precies, daarom zei ik al, eerst zien dan geloven. Word alleen moe van dat verhaal van Bullet-nl die steeds loopt te zeggen dat de motorola's niet boven de 22mb kunnen, is zo'n lariekoek, 40mb straks zonder problemen en dan zet ik nog laag in. Maar Ziggo heeft dit misbruikt om zo onder de belofte van 30/4 uit te kunnen komen.
Dus ja, een ED2 modem kan op een hogere snelheid werken, het is echter niet mogelijk om dit bij meerdere modems op een CMTS te doen. Stel je hebt 10 ED2 modems in je straat die een alles in plus pakket afnemen dan schijnt de 40Mbit al niet meer te kunnen (beschikbare transportstreams e.d.)
Die 40Mbit is dus puur theoretisch........
Wij hebben een Z3 abonnement met 50/5 Mbps.
De speedtest van Ziggo geeft ook netjes zo'n 50 Mbps download aan, maar de upload vind ik nog steeds te laag. Het is wel verbetert van 2,5 naar 3,2 Mbps, maar dat is nog steeds te weinig.
Zijn er meer mensen met beperkte uploadsnelheden?
Of zou er nog iets aan mijn netwerk liggen? De download is immers wel goed.
Speel ook Balls Connect en Repeat
A.s. maandag komt de monteur met Ai1 extra, hij hoeft eigenlijk alleen maar de modem neer te zetten. Was zelf vrij ijverig
[ Voor 22% gewijzigd door N1ckk op 27-10-2010 22:41 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
De sitecom heeft iig dual-band N wat de TP-link niet heeft.thalantis schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:
duur
waarom niet deze pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Wel een heel stevig prijsverschil btw, voor dat geld had ik de netgear WNDR3700 genomen...
Waarom in godsnaam nog Z3? Voor echt een paar euro meer zit je op 120mbit straks. Nu kan je trouwens nog je decoder aanschaffen als je overstapt naar alles in 1. Je wilt niet weten hoeveel mensen die korting nog willen gebruiken terwijl ze al alles in 1 hebben, anders verkoop je dat ding lekker.Onbekend schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:08:
Bij mij is de snelheidsverhoging ook eindelijk doorgevoerd.
Wij hebben een Z3 abonnement met 50/5 Mbps.
De speedtest van Ziggo geeft ook netjes zo'n 50 Mbps download aan, maar de upload vind ik nog steeds te laag. Het is wel verbetert van 2,5 naar 3,2 Mbps, maar dat is nog steeds te weinig.
Zijn er meer mensen met beperkte uploadsnelheden?
Of zou er nog iets aan mijn netwerk liggen? De download is immers wel goed.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Je kan toch niet in iemand anders zijn abonnement kijken? Misschien heeft hij de rest wel via Satelliet en is het die € 20 meer helemaal niet waard weet jij veel.NoxiuZ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:28:
[...]
Waarom in godsnaam nog Z3? Voor echt een paar euro meer zit je op 120mbit straks. Nu kan je trouwens nog je decoder aanschaffen als je overstapt naar alles in 1. Je wilt niet weten hoeveel mensen die korting nog willen gebruiken terwijl ze al alles in 1 hebben, anders verkoop je dat ding lekker.
Misschien heeft 'ie ook nog Digitenne, maar het punt blijft dat je bij kabelinternet VERPLICHT bent om ook een televisie-via-de-kabel-abonnement te hebben.Royeboi schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:44:
[...]
Je kan toch niet in iemand anders zijn abonnement kijken? Misschien heeft hij de rest wel via Satelliet en is het die € 20 meer helemaal niet waard weet jij veel.
Dus 66,50 - 47,95 - 16,45 = 3,10 Euro verschil voor 70 Mbps extra!
De enige reden om dan nog een los internetabonnement te hebben kan te maken hebben met je werkgever die je internet vergoedt. Veel bazen moet het dan voor de boekhouding als 1 aparte kostenpost hebben.
Ik heb alles wat ik heb ingevuld op de website uitgeprint, zodat ik bewijs heb van mijn bestelling.
Begin oktober nog niets ontvangen, dus laat ik eens bellen met de helpdesk:
Medewerker:
"Nee, u staat niet in de computer dus we hebben uw bestelling niet ontvangen."
"Ik kan u wel aanmelden voor Alles-in-1, maar dan krijgt u niet de kortingsbon. Dat moet u via de website doen, maar de actie was alleen geldig in september"
Ik:
"Ik heb alles wat ik heb ingevuld uitgeprint, kan ik het naar Ziggo opsturen zodat het alsnog wordt geregeld?"
Medewerker:
"Moment ik ga het even navragen"
"U moet vier weken wachten, zo lang kan het duren voordat uw bestelling binnenkomt"
Ik:
"Maar ik sta niet in de computer zegt u net?"
Medewerker:
"Nee, maar dát kan vier weken duren"
Ik vertrouwde het niet dus ik een mail gestuurd waarin ik alles nogmaals uitleg, krijg ik het volgende antwoord:
"Uit onze administratie is gebleken dat u al telefonisch contact heeft gehad met de Klantenservice betreffende uw vraag of storing. Deze kwestie is toen behandeld door een van onze medewerkers en ik ga er zodoende vanuit dat uw probleem is verholpen."
Dus als ik een e-mail stuur op dezelfde dag dat ik telefonisch contact heb gehad, gaan ze er maar gemakshalve vanuit dat het dan allemaal prima is opgelost.
Na vier weken natuurlijk nog niets ontvangen, dus nogmaals een mail gestuurd, krijg ik nu dit antwoord na vijf werkdagen wachten:
"Ziggo heeft helaas nog geen bestelling ontvangen van bol.com.
Voor uw bestelling kunt u contact opnemen met het volgende telefoonnummer 0224-753039. Zij behandelen deze bestellingen en kunnen u verder helpen. Ziggo kan helaas niets voor u doen op dit moment."
Het gaat werkelijk nergens over, het lijkt of de helpdeskmedewerkers klachten half lezen/aanhoren en zelfs een duurder abonnement aanschaffen wordt me hiermee onmogelijk gemaakt. Het interesseert de helpdeskmedewerkers helemaal niets of men tevreden klanten krijgt, waarschijnlijk hebben ze ook geen enkele binding met het bedrijf waar ze (voor) werken.
Ik denk er grondig over na om mijn kabelabonnement op te zeggen en alles-in-1 bij een andere aanbieder te nemen, maar ik vrees dat het daar niet veel beter zal zijn...
Dat is overal zo dat je een normale kabelaansluiting moet nemen. Idem voor ADSL, dan had je ook een rekening naar KPN. Zie het als een soort van 'netkosten' om gebruik te maken van het kabelnetwerk. Of je moet glas aan laten leggen. Ziggo kan niet een analoog tv-signaal uitschakelen, dus die kosten voor analoge tv zitten er inderdaad standaard bij. Daarnaast is het wel leuk voor studenten dat analoge tv vaak gewoon werkt omdat als het afgesloten moet worden er een monteur langs moet komen die in de wijkkast de kabel van de multitap eraf haaltVolkert schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:57:
[...]
Misschien heeft 'ie ook nog Digitenne, maar het punt blijft dat je bij kabelinternet VERPLICHT bent om ook een televisie-via-de-kabel-abonnement te hebben.
De enige reden om dan nog een los internetabonnement te hebben kan te maken hebben met je werkgever die je internet vergoedt. Veel bazen moet het dan voor de boekhouding als 1 aparte kostenpost hebben.
EDIT:
Nog iemand een sd decoder met smartcard over? Ik zoek hem voor iemand die al ai1 heeft maar nog geen decoder...
[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 29-10-2010 00:57 ]
Als je aansluiting via een andere provider loopt kan je Alles-in-1 vergeten. KabelNoord is zo'n voorbeeld, je kunt wel Ziggo internet en telefonie nemen, maar de TV aansluiting heb je altijd bij KabelNoord en dus is AiE niet mogelijk. Cogas zal vast niet veel anders zijn wat dat betreft.Volkert schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:57:
[...]
Misschien heeft 'ie ook nog Digitenne, maar het punt blijft dat je bij kabelinternet VERPLICHT bent om ook een televisie-via-de-kabel-abonnement te hebben.
Overigens kan je tegenwoordig bij KabelNoord beter voor KNID 3-in-1 gaan dan UPC of Ziggo, maar dat is weer een ander verhaal (ja, concurrentie op de kabel, het bestaat).
Bekend verhaal alleen dan zonder bol.com-bon.Epitome schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:38:
Op 19 september Alles-in-1 (Internet/Bellen/TV) besteld bij Ziggo waarbij ik een € 100,- kortingsbon voor Bol.com zou krijgen.
Ik heb alles wat ik heb ingevuld op de website uitgeprint, zodat ik bewijs heb van mijn bestelling.
Begin oktober nog niets ontvangen, dus laat ik eens bellen met de helpdesk:
Medewerker:
"Nee, u staat niet in de computer dus we hebben uw bestelling niet ontvangen."en alles-in-1 bij een andere aanbieder te nemen, maar ik vrees dat het daar niet veel beter zal zijn...
Ek had mij ook aangemeld via hun website maar na twee weken nog niks. Dus maar gebeld.
Daarna had ik alles binnen een week in huis.
Bij mij staat de status nu ook op verzonden. Verzendinformatie is nog leeg.dôh schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:15:
[...]
Heb zelf net met de shop gebeld. De mijne is op 17 oktober besteld, ben geen Ziggo klant (hoewel, vanaf vandaag wel) en ze versturen hem vrijdag!Dus ik ga er vanuit dat ik het ook gewoon krijg!
Als je het kaartje niet laat registreren heb je daarop 2 weken alle zenders neem ik aan?
Ja Humax + smartcard, maar ben de AB kwijtNoxiuZ schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:45:
[...]
Dat is overal zo dat je een normale kabelaansluiting moet nemen. Idem voor ADSL, dan had je ook een rekening naar KPN. Zie het als een soort van 'netkosten' om gebruik te maken van het kabelnetwerk. Of je moet glas aan laten leggen. Ziggo kan niet een analoog tv-signaal uitschakelen, dus die kosten voor analoge tv zitten er inderdaad standaard bij. Daarnaast is het wel leuk voor studenten dat analoge tv vaak gewoon werkt omdat als het afgesloten moet worden er een monteur langs moet komen die in de wijkkast de kabel van de multitap eraf haaltis duurrrr... dus laten ze het vaak zitten
EDIT:
Nog iemand een sd decoder met smartcard over? Ik zoek hem voor iemand die al ai1 heeft maar nog geen decoder...
Alleen wij hebben dankzij mijn vader een aantal jaar geleden geen wandcontactdozen meer. Hij had gewoon een kabel onder het huis getrokken van de TV naar de inkomende groene kabel. Dit was tevens ook dichtbij de meterkast.
Dit is dus de meterkast nu na wat werk:

Wat je ziet is een router en wat kabels die naar de signaal versterker lopen enzo, de modem ontbreekt nog maar komt a.s. maandag. Waarschijnlijk een Ubee omdat ik een Alles in 1 extra pakket heb gekozen.

Hier zie je de retourgeschikte versterker wat beter, in poort 0 zit de inkomende kabel gewoon van onder de grond. In poort 1 komt dan de modem, 2 zit een coax kabel voor televisie een verdieping hoger, 3 is de woonkamer, en 4 is mijn slaapkamer.
Alles is met F connectors aangesloten tot aan de televisies / decoders zelf en het zijn allemaal Hirschmann Koka799 kabels met de bijbehorende pluggen / F connectors. Althans de kabels van 2 worden op een gegeven moment wel vertakt naar kabels die er al lagen maar dit is slechts analoge televisie.
Mijn vraag is meer, of dit zo goed is? Want in de gebruiksaanwijzing lees ik dat je een wandcontactdoos in de meterkast moet gaan monteren. Maar dit lijkt mij een omweg? Dan moet ik die groene kabel ipv direct eerst aftakken en dan weer opnieuw aansluiten dmv een ander kabeltje. Tevens is op de versterker ook aangegeven dat er in de 'ingangs poort' een groene F-connector coax kabel moet, dit kan toch geen toeval zijn? Ik denk dat ik misschien in een ietwat opmerkelijke situatie zit met die kabel omdat ik er zomaar bij kan maar dit is toch gewoon goed?
3 en 4 worden aangesloten op decoders vandaar dat hiervoor losse kabels zijn getrokken zonder dat die gesplit worden ofzo. Beiden Hirschmann Koka799 met aan de ene kant een F Connector en de andere kant een Koswi 3. Tevens is alles ook Koswi3 gemaakt ipv de oude connectors die er nog lagen.
De wandcontactdoos is alleen als je geen versterker hebt met datapoort, in jou geval zou die dus nutteloos zijn.Nickalicious schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:49:Een heel lang verhaal.
Edit: Ik zie overigens geen datapoort op de versterker, maar het kan zijn dat de foto te onduidelijk is hiervoor. Retourgeschikt is niet gelijk aan een datapoort, bij retourgeschikt kunnen er nog steeds dingen worden gefilterd of versterkt terwijl de modem dat juist niet wil. Die wil hetzelfde signaal hebben als wat op de kabel staat.
[ Voor 125% gewijzigd door DutchKel op 29-10-2010 11:38 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ook bij mij is dit precies hetzelfde gegaan, ook zonder bon. Abonnement op website aangevraagd, 2 weken later niks ontvangen en gebeld. Waar ik dus een maand van tevoren ervan uitging dat mijn overstap gesynchroniseerd zou zijn met afloop vorige contract kreeg ik hierdoor een week vertraging en heb een week geen internet gehad. Erg vervelend. En dat terwijl ik wel een autoomatische bevestigingsmail had gehad dat het pakket opgestuurd zou worden. Bij het bellen bleek dat ik dus nergens in het systeem stond, ik snap niet hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen.Thombias schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:14:
[...]
Bekend verhaal alleen dan zonder bol.com-bon.
Ek had mij ook aangemeld via hun website maar na twee weken nog niks. Dus maar gebeld.
Daarna had ik alles binnen een week in huis.
Die versterker is ook om je modem op aan te sluiten, staat ook in de handleiding van Ziggo.
Ik heb hier nog zitten denken aan een TRIS-210E als AOP/splitter, maar een TRAS1000/B met opdruksplitter geeft ook prima signaal hier.

EDIT: @JGC dus dat kastje dat bij de versterker zat neem ik aan?
[ Voor 10% gewijzigd door N1ckk op 29-10-2010 11:57 ]
EDIT:
Ah kijk is aan:

Zat er dus gewoon bij, TRAS 1000/B
EDIT2: Die TRIS-102AEN lijkt me zeer makkelijk te installeren, is dit (veel) beter? Of zeg je laat de monteur die TRAS1000/B maar installeren?
[ Voor 64% gewijzigd door N1ckk op 29-10-2010 12:25 ]
Verwijderd
Die TRIS-102AEN moet je niet nemen, de TRAS1000/B is veel beter (althans volgends de monteur die bij mij kwam). Dat apparaat op die handleidingsfoto die je hier hebt geplaatst is ook ouderwets. Iets met minder ruis en stabielere verbinding. Maar laat de monteur er maar even naar kijken, die heeft een auto vol met spul.Nickalicious schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:15:
EDIT2: Die TRIS-102AEN lijkt me zeer makkelijk te installeren, is dit (veel) beter? Of zeg je laat de monteur die TRAS1000/B maar installeren?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 12:30 ]
Die hoef je niet te installeren. Je kan de groene kabel rechtstreeks op de breedband versterker plaatsen, en dan je modem op de eerste aansluiting van de versterker.Nickalicious schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:15:
Oke hmm, ik wacht wel af wat de monteur doet. Ik neem aan dat hij alle benodigde spullen bij zich heeft?
EDIT:
Ah kijk is aan:
[afbeelding]
Zat er dus gewoon bij, TRAS 1000/B
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
[ Voor 22% gewijzigd door N1ckk op 29-10-2010 14:20 ]
Er is hierboven uitgelegd dat je WEL een eengatsdoos moet installeren vanwege galvanische scheiding.Royal schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:37:
[...]
Die hoef je niet te installeren. Je kan de groene kabel rechtstreeks op de breedband versterker plaatsen, en dan je modem op de eerste aansluiting van de versterker.
Dat moet dus wél. Ik ben Ziggo monteur (ok, ingehuurd) en er staat een spreekwoordelijke doodstraf op als je geen TRAS gebruikt. Inderdaad ivm galvanische scheiding, en daarnaast is het ook gewoon netter en flexiber mocht die versterker er ooit tussenuit gaan.Royal schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:37:
[...]
Die hoef je niet te installeren. Je kan de groene kabel rechtstreeks op de breedband versterker plaatsen, en dan je modem op de eerste aansluiting van de versterker.
Ik heb een Telefonie installatiepakket binnen gekregen, maar hier zit een Motorola SBV5121E bij. Ik begreep dat deze maar tot 50 Mbit down en 30 Mbit up gaan, terwijl Alles in 1 Extra 120/10Mbit is.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Morgen maar eens met Ziggo bellen, vragen wat de bedoeling is.
De Motorola (DOCSIS 2) gaat bij Ziggo maar tot 22 Mbps.Copyman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:58:
Welke modem hoort er eigenlijk bij Alles in 1 Extra?
Ik heb een Telefonie installatiepakket binnen gekregen, maar hier zit een Motorola SBV5121E bij. Ik begreep dat deze maar tot 50 Mbit down en 30 Mbit up gaan, terwijl Alles in 1 Extra 120/10Mbit is.
Misschien even een zoethoudertje omdat de DOCSIS 3 modems tijdelijk op zijn?
Bij Alles-in-1- Extra hoor je zowiezo een Ubee of Arris modem te krijgen, de Motorola gaat volgens mij de 50Mbit niet eens halen, sommige beweren van wel maar dat is alleen een theoretische snelheid. Ik zou even de klantenservice bellen, ik heb ook een Motorola ontvangen terwijl ik al een Ubee had, dus ik gebeld en ze zeiden dat ik de Motorola terug kon sturen en de Ubee weer moest aansluiten om mijn Alles in 1 Extra pakket volledig te kunnen benutten.Volkert schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:20:
[...]
De Motorola (DOCSIS 2) gaat bij Ziggo maar tot 22 Mbps.
Oh, ik wist niet dat ze door de voorraden heen zijn?Volkert schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:20:
[...]
De Motorola (DOCSIS 2) gaat bij Ziggo maar tot 22 Mbps.
Anyway, ik heb nu nog Internet Z3 met een Ubee modem (ook met twee VOIP-aansluitingen). Morgen maar eens bellen over wat de mogelijkheden zijn!
Heb er lang genoeg op moeten wachten.
Ik weet nog dat ik vorig jaar september besloten had om Ziggo Alles-In-1 Extra te nemen omdat ze groot adverteerde met 50mbit, en najaar 80mbit, en begin volgend jaar zelfs meer als 100mbit. Allemaal leuk, had door verhuizing toch een nieuwe lijn nodig.
Maarja, sinds vandaag zit ik dus eindelijk van 50mbit naar 120mbit!
Regio is Hoorn.
(Ik dacht dat ik een brief zou krijgen zodra de snelheden omhoog zouden gaan? Niet gehad.)
[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 30-10-2010 00:56 ]
Maar ik twijfel nog of het komt omdat ik gister een andere router heb geplaatst..
Toch wel bizar dat er zoveel verschil zit qua locatie op dit punt. Blijkbaar moet ik gewoon afkloppen dat er hier in de buurt blijkbaar niet al te veel zware downloaders zitten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De Arris trekt makkelijk 120 Mbps, die van mij in ieder geval wel, en voorlopig is er nog geen enkele aanwijzing dat de snelheden van Ziggo weer verhoogd zouden gaan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:03:
Sowieso!!!! levert Ziggo nu Cisco modems uit voor AIO-Extra. De Arris heeft max. 4 downloadstreams en de Ubee en de Cisco 8. Dus zal wel voorlopig Ubee en Cisco worden..
Verder loopt de Arris nooit vast zoals de Ubee. Al diverse mensen zij hier voorbijgekomen die de stroom er af en toe af moeten halen. Heel vervelend.
Het punt bij Ziggo zal wel zijn dat de Ubee (Taiwan) qua inkoop veel goedkoper is dan een Arris (USA).
Ziggo is eerst begonnen met het vermaken van de klant, bel je de storingslijn/servicedesk, krijg je Acda en de Munnik, het geeft niet als wachtmuziek, waarvan ik de tekst wel erg komisch vond bij een helpdesk:
Ook een manier om je klanten te behouden...Maar ga toch alsjeblieft niet met een ander
En laat me lekker dromen over jou
En weet als je het vraagt dat ik verander
Omdat ik zo verdomd veel van je hou
Vervolgens naar de Ziggo Studio gegaan, met modem in de hand. De medewerker daar constateerde dat er op mijn adres geen modem is aangesloten. (DOH) Nadat er een andere collega was bijgeroepen kreeg ik een nieuw modem, dat prima werkt. Speedtest geeft aan 125Mbit down en 9.3 up. Ping vind ik nog wel iets hoog, 16 ms, maar is nog net 'binnen de norm'.
Speedtest.net is dus werkelijk waardeloos
Maximaal

Gemiddelde

Ik heb nog wat 1000MB bin's gezocht en de enige waarmee ik een flinke snelheid haal is die van bbned. Voor mijn gevoel zegt dat dus dat eigenlijk veel op het internet helemaal niet klaar is voor deftige breedband verbindingen van tegenwoordig. Anyway, wel blij dat ik dus theoretisch de maximale bandbreedte kan benutten.
Dit is dus ziggo AiO extra (oid) in Deventer.
Die Tratec versterker op de plaatje wordt geleverd i.c.m. interactieve televisie. Hoewel het tegendeel hier wordt beweerd, zijn alle poorten retourgeschikt!Nickalicious schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:56:
Hmm oke, naar aanleiding van de handleiding van Ziggo zou je kunnen stellen dat de modem wel in de versterker moet. Ik weet niet of iemand dit in de praktijk heeft?
[afbeelding]
EDIT: @JGC dus dat kastje dat bij de versterker zat neem ik aan?
Deze ingang van deze versterker moet je op de TRAS-1000/B of een andere galvanische scheiding aansluiten: ik was een keer bezig met de versterker, terwijl die niet was aangesloten op de TRAS. Ik leunde met mijn arm op de gasleiding in de meterkast, terwijl ik de metalen behuizing van de versterker beethad. Ik kan je vertellen dat dat behoorlijk tintelt. Met de versterker op de TRAS aangesloten, werd dit euvel meteen verholpen. Komt wellicht ook omdat ik 'm geaard heb.
Poort 1 van de versterker, geef geen versterking volgens de specificaties. Bij mij en anderen was toch enige versterking merkbaar. In mijn geval was het signaal naar het modem véél te hard.
Heb het modem toen weer op de UMU-01 aangesloten.
Hoe zit dat eigenlijk, kan ik met deze kaart nu ook 2 weken alles weer ontvangen? Moet ik de kaart registeren onder dit adres of juist nog niet?
Als je je TRAS 1000/B niet aardt krijg je alsnog die tintelingen als je aan je lokale installatie hangt terwijl je met sokken op beton staat of terwijl je aan de gas of CV-leiding zit. Ik heb de hele boel hier in de meterkast ook geaard, ook meteen maar het patchpaneel van mijn netwerk geaard, heb nml overal S/F-UTP liggen.F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:28:
[...]
Die Tratec versterker op de plaatje wordt geleverd i.c.m. interactieve televisie. Hoewel het tegendeel hier wordt beweerd, zijn alle poorten retourgeschikt!
Deze ingang van deze versterker moet je op de TRAS-1000/B of een andere galvanische scheiding aansluiten: ik was een keer bezig met de versterker, terwijl die niet was aangesloten op de TRAS. Ik leunde met mijn arm op de gasleiding in de meterkast, terwijl ik de metalen behuizing van de versterker beethad. Ik kan je vertellen dat dat behoorlijk tintelt. Met de versterker op de TRAS aangesloten, werd dit euvel meteen verholpen. Komt wellicht ook omdat ik 'm geaard heb.
Poort 1 van de versterker, geef geen versterking volgens de specificaties. Bij mij en anderen was toch enige versterking merkbaar. In mijn geval was het signaal naar het modem véél te hard.
Die versterker is idd retourgeschikt, kan ook niet missen: voor interactieve televisie heb je retoursignaal nodig, en als je 20 meter vanaf je AOP je televisie hebt staan, zal dat ding ook het retoursignaal moeten versterken.
Ik heb de kaart gewoon geactiveerd via "mijn ziggo". Nu dus ook alle kanalen op deze kaart als teaser.blup schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:28:
Ik heb vandaag trouwens die samsung receiver van 1,- ontvangen met extra ziggo kaart!
Hoe zit dat eigenlijk, kan ik met deze kaart nu ook 2 weken alles weer ontvangen? Moet ik de kaart registeren onder dit adres of juist nog niet?
Gekke is wel, dat de oude kaart, alleen werkt in de nieuwe decoder, de nieuwe kaart werkt in allebei de decoders.
Waiting on the world to change
Same here, ook ontvangen! :-)blup schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:28:
Ik heb vandaag trouwens die samsung receiver van 1,- ontvangen met extra ziggo kaart!
Maar als je daadwerkelijk ITV gebruikt, dan mag je die UMU weer niet gebruiken. Althans, de tv uitgang daarvan is niet retourgeschikt..F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:28:
Om het makkelijk te maken
Er is mij door de helpdesk (zelf na overleg) verteld dat de groene kabel rechtstreeks op de breedbandversterker kan. Ik vroeg mij dit af nadat het onlangs zo is aangesloten bij mijn zus (door een "echte" Ziggo monteur)Timmert schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:47:
[...]
Dat moet dus wél. Ik ben Ziggo monteur (ok, ingehuurd) en er staat een spreekwoordelijke doodstraf op als je geen TRAS gebruikt. Inderdaad ivm galvanische scheiding, en daarnaast is het ook gewoon netter en flexiber mocht die versterker er ooit tussenuit gaan.
Heb zelf sinds 2 weken iTV, en ik heb het hierdoor bij mij zelf ook zo aangesloten. Heb tot op heden nog geen enkele storing gehad, en mijn modem waardes zien er prima uit (laten controleren door een TS medewerker) Maar mijn groene kabel zit dan ook niet in de meterkast..
Maar als jij het zegt dan ga ik uit van jou kunde en trek ik mijn reply in. Mijn excuses.
Overigens, mocht je ITV willen gebruiken waarbij modem niet aan de 1e poort van die versterker kan hangen, dan kan je ook gewoon een tweeweg splitter aansluiten tussen AOP en versterker. Versterker op ene poort, modem op andere poort. Zo'n tweeweg splitter is altijd retourgeschikt. Andere optie is signaaldempers toepassen, maar ben persoonlijk niet zo'n voorstander van het dempen van een versterkt signaal.
Aan Ziggo vragen of ze een monteur willen sturen kan ook denk ik. Dan vragen of hij je op een zwakkere aftakking van de multitap wil aansluiten.
Naast mijn huis staat zo'n grijs kastje waarop een heleboel woningen zijn aangesloten. Er zit maar zo'n 5 meter tussen dat kastje en mijn AOP. (en er loopt een enorme bundel groene kabels naar de rest van de woningen in mijn kruipruimte, Casema destijds was te laat bij oplevering omdat de stoep al dicht lag en ze te lui waren om de stoep weer open te leggen...)
Mazzelpik.blup schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:28:
Ja je moet hem op hetzelfde adres registreren of bel de helpdesk... dan is ie gelijk geactiveerd. Duurt dan namelijk 5 seconden ipv soms wel een uur.
Verwijderd
Als je ooit een keer ruzie met de buren krijgtF4T4L_3RR0R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:23:
Naast mijn huis staat zo'n grijs kastje waarop een heleboel woningen zijn aangesloten. Er zit maar zo'n 5 meter tussen dat kastje en mijn AOP. (en er loopt een enorme bundel groene kabels naar de rest van de woningen in mijn kruipruimte, Casema destijds was te laat bij oplevering omdat de stoep al dicht lag en ze te lui waren om de stoep weer open te leggen...)
Deze webpagina is niet beschikbaar.
De webpagina op https://www.ziggo.nl/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Meer informatie over deze fout

Dan ben ik dus meerdere malen verkeerd voorgelicht, heb hier zelf nog wel een TRAS1000/B liggen. Het is dus wel aan te raden om deze aan te sluiten, ook als de groene kabel in de woonkamer uitkomt? Dan moet ik dus wel mijn groene kabel strippen en de f-connector er af halen, maar daar kom ik wel uit. Heb alleen geen flauw idee waar ik het aarde draad op aan kan sluiten.._JGC_ schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:52:
Het werkt wel gewoon zonder, maar zoiets mag je officieel niet op die manier aansluiten. Dat AOP voorkomt dat jouw installatie schade aan kan brengen aan het netwerk van Ziggo, en andersom ook. Een geaarde TRAS1000/B zou bijvoorbeeld ook je apparatuur moeten beschermen als de bliksem inslaat in de wijkkast.
Overigens, mocht je ITV willen gebruiken waarbij modem niet aan de 1e poort van die versterker kan hangen, dan kan je ook gewoon een tweeweg splitter aansluiten tussen AOP en versterker. Versterker op ene poort, modem op andere poort. Zo'n tweeweg splitter is altijd retourgeschikt. Andere optie is signaaldempers toepassen, maar ben persoonlijk niet zo'n voorstander van het dempen van een versterkt signaal.
Dat was niet alleen bij casema,maar in Loenen aan de vecht had ik ook alle cai kabels onder me huis doorlopen en in Kraggenburg waar ik nu woon is het ook zo.Vaak word dat gedaan,omdat er anders een nieuwe sleuf gegraven moet worden,vergunningen aangevraagt moet worden voor het graven van de sleuf door de straat..Kosten van het graven van een sleuf is ongeveer 10 euro per meter.vergunnng 400 tot 1000 euro.F4T4L_3RR0R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:23:
Dus dan is het goedkoper om ze door de blok met huizen te leggen ipv een sleuf graven en steeds aftakken naar de huizen toe.
Ik heb het in een heel enkel geval ook wel es zo gedaan, maar dan alleen als het niet anders kon door een te korte groene kabel oid.Royal schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:43:
[...]
Er is mij door de helpdesk (zelf na overleg) verteld dat de groene kabel rechtstreeks op de breedbandversterker kan. Ik vroeg mij dit af nadat het onlangs zo is aangesloten bij mijn zus (door een "echte" Ziggo monteur)
Heb zelf sinds 2 weken iTV, en ik heb het hierdoor bij mij zelf ook zo aangesloten. Heb tot op heden nog geen enkele storing gehad, en mijn modem waardes zien er prima uit (laten controleren door een TS medewerker) Maar mijn groene kabel zit dan ook niet in de meterkast..
Maar als jij het zegt dan ga ik uit van jou kunde en trek ik mijn reply in. Mijn excuses.
Ik heb 'm ook gewoon gehad. Zijn er mensen die 'm niet gekregen hebben of moeite hadden met bestellen? Ik heb geen brief o.i.d. gehad van ziggo en kom 'm zo bestellen.
HENG HENG
Nou hopen dat door een bug de kaart alle zenders blijft houden!:P
Of een shitload aan kaarten voor 1 euro kopen
[ Voor 16% gewijzigd door blup op 31-10-2010 12:30 ]
Heeft niet elke nieuw ge-activeerde kaart gewoon de eerste x aantal dagen alle zenders beschikbaar als teaser?blup schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:29:
youpie die poepy.. alle zenders op de nieuwe kaart na het activeren!
Nou hopen dat door een bug de kaart alle zenders blijft houden!:P
Of een shitload aan kaarten voor 1 euro kopen
HENG HENG
Hé plaatsgenootF4T4L_3RR0R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:23:

En een shitload aan kaarten voor 1 euro kopen werkt niet of je moet de smartcards weer uit het systeem krijgen. Je kan namelijk niet meer dan 5 kaarten per adres activeren. Op een ander adres kan wel, maar dan zijn die mensen niet echt blij.
Oja, volgens mij is het onmogelijk om een zwakker signaal te krijgen op je multitap gezien de versterker 1 kanaal heeft en een multitap alles gelijk verdeeld. Ik kán het mis hebben. Probeer eens een coax kabel van 7 cent per meter en neem dan 10 meter.
Geen idee, voordat ik hem activeerde deed de kaart alleen NED1, na activatie alles terwijl ik op een andere kaart al een keer n preview heb gehad.Spacecowboy schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:32:
[...]
Heeft niet elke nieuw ge-activeerde kaart gewoon de eerste x aantal dagen alle zenders beschikbaar als teaser?
[ Voor 9% gewijzigd door blup op 31-10-2010 14:48 ]
Verwijderd
Wat dat betreft kan jij beter je TV afsluiten en alles downloaden.
[ Voor 63% gewijzigd door blup op 31-10-2010 15:00 ]
Same here. De Ziggo portal is down. De webmail doet het nog wel. Al down sinds gisteravond. Niet erg handig voor een groot bedrijf als Ziggo
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
Die samsung decoder is toch niet hd?blup schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:00:
Discovery HD? NG HD?
nee, maar als je bv al een hd decoder hebt kun je de samsung gebruiken als reserve oid en je nieuwe kaartje in de hd decoder stoppen (als je die al hebt natuurlijk)
Nee uiteraard is die samsung naar de slaap kamer gegaan. Het nieuwe kaartje beneden, oude kaart naar de slaapkamer.
Stekker uit m'n modem gehaald, opnieuw erin gestopt en m'n nieuwe snelheid al beschikbaar
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ja inderdaad supersnel,ik heb ook dezelfde ervaring.Keiichi schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:33:
Een tijd geleden had ik m'n abo gedowngrade (extra->plus). Vandaag had ik eens besloten dat een upgrade (plus->extra) geen kwaad kon.
Stekker uit m'n modem gehaald, opnieuw erin gestopt en m'n nieuwe snelheid al beschikbaar
Een paar uur na mijn aanvraag in " mijn ziggo " had ik al de upgrade van plus naar extra.
Vann Ai1 naar Ai1 gaat dus snel zo lees ik hier, ik heb van Z3 + tv twee weken moeten wachten op de snelheidsverhoging, telefonie was zo geregeld binnen een paar dagen. Ook digitaal totaal liet twee weken op zich wachten. Gebeld, en het bleek dat het eerst niet in het systeem stond, de telefoon werd doorgegeven, de bestelling stond er toch wel in (Hoezo nu opeens wel?) En daarna nog een week gewacht voordat de snelheid van 25 naar 50 werd gebracht, en we eindelijk (weer) Digitaal Totaal hadden. Vooral Digitaal Totaal had makkelijk binnen een dag geregeld kunnen zijn, we hebben het al eens eerder genomen en toen was het binnen een half uur omgezet. Ach ja, ik heb nu in ieder geval 50mbit en hopelijk binnen een maand ook 120.Erpeet schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:55:
[...]
Ja inderdaad supersnel,ik heb ook dezelfde ervaring.
Een paar uur na mijn aanvraag in " mijn ziggo " had ik al de upgrade van plus naar extra.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!