nee, want Ziggo stuurde een brief xD. Geen idee of er precies draadloos netwerk instond, maar 's nachts is het internet in ieder geval dramatisch.
Onduidelijk verhaal is het op deze manier.
Ziggo stuurt een brief over internet? Wat staat er in die brief dan?
En bedoel je dat het internet 's nachts traag is? Of is er echt sprake van een slecht draadloos signaal?
Begin eens bij het begin van het verhaal, ik snap er weinig van.
Ziggo stuurt een brief over internet? Wat staat er in die brief dan?
En bedoel je dat het internet 's nachts traag is? Of is er echt sprake van een slecht draadloos signaal?
Begin eens bij het begin van het verhaal, ik snap er weinig van.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-10-2010 19:08 ]
Ja, sorry.
Oke: probleeem: des nachts is het internet dramatisch. Mijn ouders gooien Ziggo brieven standaard weg, dus van een andere ziggogebruiker, die hetzelfde had, hoor ik dat Ziggo een brief heeft laten rondgaan met dat het internet des nachts slecht was. Geen idee waarom, maar ik was gewoon benieuwd of dat bij anderen ook waren. Waar ik de draadloze verbinding vandaan haal? Het is schijnbaar alleen bij de draadloze netwerken, het slechte internet. Ook bij andere gebruikers.
Oke: probleeem: des nachts is het internet dramatisch. Mijn ouders gooien Ziggo brieven standaard weg, dus van een andere ziggogebruiker, die hetzelfde had, hoor ik dat Ziggo een brief heeft laten rondgaan met dat het internet des nachts slecht was. Geen idee waarom, maar ik was gewoon benieuwd of dat bij anderen ook waren. Waar ik de draadloze verbinding vandaan haal? Het is schijnbaar alleen bij de draadloze netwerken, het slechte internet. Ook bij andere gebruikers.
Dat kan niet, ziggo regeld niet de draadloze netwerken, daar moet je zef een router voor regelen, desnoods kan je er een via Ziggo kopen, maar dan is het nog steeds niet zo dat Ziggo de draadloze netwerken regeldMajora schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:09:
Ja, sorry.
Waar ik de draadloze verbinding vandaan haal? Het is schijnbaar alleen bij de draadloze netwerken, het slechte internet. Ook bij andere gebruikers.
Onder de grote rots, naast die kleine
De HD variant staat bij mij automatisch op 421, net als dat bijv. Nederland 1 HD ook automatisch op kanaal 1 staat.job schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:47:
421 is de SD variant. Dus het lijkt me sterk dat je dat in HD kan bekijken, tja wellicht geupscaled.
921 is de HD variant.
Hier werken ze overigens beiden ongecodeerd, en ik kijk nu dus ook probleemloos ajax - nac in HD.
Apart.. dat heb ik alleen met ned1,2,3.Swoosh schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:35:
De HD variant staat bij mij automatisch op 421, net als dat bijv. Nederland 1 HD ook automatisch op kanaal 1 staat.
Alle andere HD zenders hebben hun eigen nummer en zijn dus "dubbel". Wellicht dat dan verschillend is per regio.
In elkgeval hier (groningen) staat hij op 921 en werkt probleemloos.
Hier ook in groningen staat Eredivisie Live 1 HD op 421, deze wisselt met 921 omdat dit met het signaal mee gestuurd wordt. Je dient echter wel een HD abonnement en decoder te hebben om dit te merken.job schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
Apart.. dat heb ik alleen met ned1,2,3.
Alle andere HD zenders hebben hun eigen nummer en zijn dus "dubbel". Wellicht dat dan verschillend is per regio.
In elkgeval hier (groningen) staat hij op 921 en werkt probleemloos.
Cogitationis poenam nemo patitur
Hier ook uberbrak internet. Net lag alles er gewoon voor 3 minuten uit tot 2x aan toe.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Kan gebeuren op een consumentenlijntje van nog geen 7 tientjes per maand.NoxiuZ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:25:
Hier ook uberbrak internet. Net lag alles er gewoon voor 3 minuten uit tot 2x aan toe.
Je SLA ligt dan een stuk lager dan op een zakelijke internetlijn van 700 Euro per maand.
Beetje overdreven om het dan gelijk "uberbrak" te noemen.
Wow.. 6 minuten downtime? Ik zou gelijk opzeggen...NoxiuZ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:25:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
http://www.newsgroupreviews.com/astraweb-special.htmljob schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:08:
[...]
Leuke aanbieding:
* This is a SPECIAL offer. Available for 2 weeks only! Offer expires 18 July 2009
This offer has now expired. Please consider our other plans instead.
deze doet het wel
Gisteren nog geactiveerd
Dollar ondertussen weer voordeliger 96.- -> €69.96 ( 5,88€ / m )
( via paypal, tot je het opzegt elk jaar vernieuwd voor die prijs
Wat een figuren bij de helpdesk.Als je een discussie met ze hebt,omdat zij het denken beter te weten,en ze kunnen het niet winnen,flikkeren ze de hoorn erop.Gelukkig heeft een andere collega van haar mij beter geholpen.Was jammer dat ik haar niet meer aan de lijn heb gekregen,anders had ik even haar naam gevraagt en een klacht ingedien(de klacht komt er toch wel).Maar me telefonie doet het nu weer goed(inkomende nummerherkennig doet het weer) en me internet is weer 100%),nu nog een goede draadloze router halen,want deze snoept 10 Mbit weg.Dus voorlopig ben ik weer een blij mens
Verwijderd
Zijn er hier meer mensen met problemen met de Ziggo nieuwsservers? Ik heb al een paar dagen dat de downloadsnelheid vrijwel 0 is. Hij download met 0.02 kb per seconde. Dit is enkel bij de nieuwsserver zo, de rest is verder prima. Ik denk dat ik een ticket ga inschieten bij Ziggo maar dan zul je ongetwijfeld wel weer het standaard verhaaltje krijgen van virus/spyware scannen, herinstalleren etc. etc. Want ja, het ligt natuurlijk in eerste instantie aan de klant. Maar goed, het is niet anders.
Je moet ook niet in een razende discussie gaan met mensen die ook niet verantwoordelijk zijn voor het veroorzaken van jouw probleem. Je moest eens weten wat voor onzin klachten er binnen komen bij zo'n eerstelijns helpdesk, waar Ziggo helemaal niets aan kan doen.vincedd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:14:
Wat een figuren bij de helpdesk.Als je een discussie met ze hebt,omdat zij het denken beter te weten,en ze kunnen het niet winnen,flikkeren ze de hoorn erop.Gelukkig heeft een andere collega van haar mij beter geholpen.Was jammer dat ik haar niet meer aan de lijn heb gekregen,anders had ik even haar naam gevraagt en een klacht ingedien(de klacht komt er toch wel).Maar me telefonie doet het nu weer goed(inkomende nummerherkennig doet het weer) en me internet is weer 100%),nu nog een goede draadloze router halen,want deze snoept 10 Mbit weg.Dus voorlopig ben ik weer een blij mens
Jouw naam is niet direct een indicatie dat je een Tweaker bent met verstand van zaken (sterker nog, posten op dit forum is dat ook niet). Dus gewoon je ego even opzij zetten, want iedere beller pretendeert kennishebbende te zijn. Dat zie je met meer zaken tegenwoordig ("ik weet er eigenlijk niets van af maar toch heb ik gelijk") helaas.
Altijd onthouden: Vliegen vang je met stroop en niet met azijn.
Is een bekend gegeven dat voor het serieuze downloadwerk je gewoon een pay-server moet nemen. De Ziggo newsserver is niet echt toegerust op het zware downloadwerk.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:57:
Zijn er hier meer mensen met problemen met de Ziggo nieuwsservers? Ik heb al een paar dagen dat de downloadsnelheid vrijwel 0 is. Hij download met 0.02 kb per seconde. Dit is enkel bij de nieuwsserver zo, de rest is verder prima. Ik denk dat ik een ticket ga inschieten bij Ziggo maar dan zul je ongetwijfeld wel weer het standaard verhaaltje krijgen van virus/spyware scannen, herinstalleren etc. etc. Want ja, het ligt natuurlijk in eerste instantie aan de klant. Maar goed, het is niet anders.
Verwijderd
Sorry hoor, zwaar downloadwerk? Blijkbaar begrijp jij niet wat 0.02 kb/s is, maar dit is vrijwel niets. Normaal download ik met zo'n 800 kb/s dat hoort bij deze nieuwsserver. De laatste jaren geen enkel probleem mee gehad maar nu opeens is de snelheid in principe gewoon 0.Edgarz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:16:
[...]
Is een bekend gegeven dat voor het serieuze downloadwerk je gewoon een pay-server moet nemen. De Ziggo newsserver is niet echt toegerust op het zware downloadwerk.
Wellicht handig voor de Ziggo abonnees alhier: Behoefte aan een (bijna) gratis digitale decoder?
https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1052708
Voor 9,50 Euro krijg je hem thuis gestuurd. Levertijd zou wel evt een week of 2 zijn volgens de site.
Voor 9,50 Euro krijg je hem thuis gestuurd. Levertijd zou wel evt een week of 2 zijn volgens de site.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee dat was het niet. Ik weet al wat er mis is. Ik heb mijn samsung tv ingesteld op "ander" land zodat ik de zenders handmatig kan sorteren en nummeren.Bullet NL schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:17:
Hier ook in groningen staat Eredivisie Live 1 HD op 421, deze wisselt met 921 omdat dit met het signaal mee gestuurd wordt. Je dient echter wel een HD abonnement en decoder te hebben om dit te merken.
Gevolg hiervan is dat de tv niet meer automatisch de HD variant pakt als deze voor handen is. Deze instelling heb ik gister pas doorgevoerd en het viel me dus gister op dat eredivisie live niet overschakelde naar HD.
Of het wel of niet hebben van een HD abonnement een rol speelt weet ik niet. HD1,2,3 deed hij voorheen automatisch nu met land "ander" niet meer.
Pakt hij bij jou automatisch SBS HD of moet je dat met de hand doen?
Bedankt
[ Voor 30% gewijzigd door job op 17-10-2010 19:27 ]
Verwijderd
de afstandsbediening los kopen is 40 keer zo duur als het hele apparaat kopenTFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
Wellicht handig voor de Ziggo abonnees alhier: Behoefte aan een (bijna) gratis digitale decoder?

maarja, ik heb al 2 humaxen hier staan en voor de paar keer dat ik op zolder tv kijk... maar wel erg apart zo goedkoop?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 19:25 ]
Verwijderd
Moeten ze die krengen kwijt ofzo?TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
Zo goedkoop??
Verwijderd
astraweb met ziggo werkt prima, haal straks 14,5 MB/sec, ik moet ook even mijn huidige 15 dollar abonnement opzeggen en naar die goedkopere gaan, scheelt toch weer bijna 2 euro in de maand.job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:12:
Bedankt. Ben namelijk niet tevreden met mijn huidige usenet provider.
Ik zat bij eweka, maar dit is wel fijner hoor en retentie van bijna 800 dagen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 19:27 ]
Misschien is het binnenwerk verwijderdVerwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:25:
[...]Moeten ze die krengen kwijt ofzo?
Zo goedkoop??
In de pricewatch is hij 5 keer zo duur. ~10 euro is echt niks voor zo'n kastje. Je zou bijna denken dat er iets mee is.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ach, wat is in dat geval dan een paar dagen op een mensenleven, nietwaar?Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:14:
[...]
Sorry hoor, zwaar downloadwerk? Blijkbaar begrijp jij niet wat 0.02 kb/s is, maar dit is vrijwel niets. Normaal download ik met zo'n 800 kb/s dat hoort bij deze nieuwsserver. De laatste jaren geen enkel probleem mee gehad maar nu opeens is de snelheid in principe gewoon 0.
Deze zijn eigenlijk bedoelt voor een groep Ziggo klanten die min of meer gedwongen moeten gaan migreren naar een Alles-In-Één pakket, dus een soort van "troostprijs". De URL staat in een begeleidende brief. Maar het ding is gewoon vrij te bestellenVerwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:25:
[...]
Moeten ze die krengen kwijt ofzo?
Zo goedkoop??
Ik heb er op zich voldoende, maar een reserve kan geen kwaad. Een los Ziggo kaartje is al duurder
eeeuuuhhh,ziggo begrijpt niet hoe ze een nummer geheim moeten maken en binnenkomende gesprekken met nummerherkenning moeten meezenden als ik erom vraag.Dit was dus wel een fout van ziggo.je kent de situatie niet,dus kan er verder ook niet over oordelen.Trouwens,als mensen dit soort discussie's niet aankunnen,moeten ze ook niet op een helpdesk werken.Zeker als je geen ervaring hebt(zoals mijn ex vriendin,die had nul verstand van internet en computers,maar zat wel bij ziggo op de helpdesk).Edgarz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:14:
[...]
Je moet ook niet in een razende discussie gaan met mensen die ook niet verantwoordelijk zijn voor het veroorzaken van jouw probleem. Je moest eens weten wat voor onzin klachten er binnen komen bij zo'n eerstelijns helpdesk, waar Ziggo helemaal niets aan kan doen.
Besteld!TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
Voorraad stond op rood, zie wel wanneer het binnenkomt. Ik was toch al aan het kijken of ik ergens een tweedehandsje kon scoren, maar voor dit geld laat ik het niet liggen
Thnx voor de link
Waiting on the world to change
Zucht, de hele avond was het brak en 2x een moment gehad dat het helemaal niks deed. Puur omdat iemand anders ook problemen had op zaterdagavond.TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:29:
[...]
Wow.. 6 minuten downtime? Ik zou gelijk opzeggen...
Lekker nuttige reactie...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Jouw post was dan ook zeer nuttig. Of probeerde je er nog iets mee te bereiken. Je verbinding is een avond een keer wat minder:NoxiuZ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:12:
[...]
Zucht, de hele avond was het brak en 2x een moment gehad dat het helemaal niks deed. Puur omdat iemand anders ook problemen had op zaterdagavond.
Lekker nuttige reactie...
en nog wel op een tijdstip waarop het redelijk logisch is dat er werkzaamheden zijn. Verder geef je totaal geen informatie over wat er precies mis is. Dus gewoon een zinloze "rant".NoxiuZ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:25:
Elke ISP heeft wel eens werkzaamheden en/of een storing.... Kan je daar niet mee omgaan en praat je gelijk over "uberbrak", overweeg dan een zakelijke lijn, of 2 consumenten lijnen welke je kan combineren ipv een dergelijke zinloze reactie hier te planten.
Kreeg net deze reactie van Ziggo:
), in combinatie met de ervaringen die ik hier hoor van ander mensen in Zwolle. Moet alleen even een router regelen dus, wel gek, heb met name ervaring met ADSL, en daar is het wel gebruikelijk dat je een modem/router krijgt, geeft mij als rasechte tweaker natuurlijk wel de kans om 'lekker zelf te weten' wat ik kies, kwaliteit wisselt nog wel eens met de meegeleverde ISP routers bij ADSL, hoewel dit de laatste jaren opzich wel meevalt, bezuinigen op de kwaliteit hiervan kost ze uiteindelijk natuurlijk ook alleen maar geld aan servicedesk,RMA's en reputatie
.
@kfaessen:
Gezien de ervaringen met de HRM afdeling op alle 'gekke' vragen die ik stel heb ik nu geen behoefte om daar een vergoeding voor zakelijk internet aan te gaan vragen, dat zou me minimaal een half jaar aan maildiscussies en gesprekken gaan kosten. En zelf ga ik geen zakelijk internet aanvragen/betalen.
Ik kan in zekere maten ook wel tegen een uurtje downtime oid, vaak heb ik wel iets lokaal staan (hoewel het steeds minder word), waar ik aan kan werken, of ik ga wat mail doen via smartphone oid. Tot nu toe heb ik in ieder geval met ADSL nog geen echte problemen ondervonden onder kantoortijd die zakelijk internet rechtvaardigen.
Opzich wel voldoende info (hoewel feitelijk weinig nieuwsWanneer u overstapt naar een alles in 1 extra abonnement krijgt u naar alle waarschijnlijkheid een cisco of een ubee modem. Een router zult u extra bij moeten bestellen ( 99 euro ). De snelheid zal 120 mbit down en 10 up bedragen. De pingtijden naar de wijkcentrale zijn zeer laag (ong 2 ms.)
@kfaessen:
Gezien de ervaringen met de HRM afdeling op alle 'gekke' vragen die ik stel heb ik nu geen behoefte om daar een vergoeding voor zakelijk internet aan te gaan vragen, dat zou me minimaal een half jaar aan maildiscussies en gesprekken gaan kosten. En zelf ga ik geen zakelijk internet aanvragen/betalen.
Ik kan in zekere maten ook wel tegen een uurtje downtime oid, vaak heb ik wel iets lokaal staan (hoewel het steeds minder word), waar ik aan kan werken, of ik ga wat mail doen via smartphone oid. Tot nu toe heb ik in ieder geval met ADSL nog geen echte problemen ondervonden onder kantoortijd die zakelijk internet rechtvaardigen.
We hebben hier sinds afgelopen vrijdag Ziggo AiE Extra, moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden over ben. Ik haal met de speedtest van Ziggo 120.3 Mbit down en 9.3 Mbit up, en met Altbinz icm Usenet Xtreme download ik met gemiddeld 13.4 MB/sec (= ong 107 Mbit/sec). Regio 5224HE (Den Bosch)
Als ik dit vergelijk met het Tele2 pakket dat ik voorheen had...
Als ik dit vergelijk met het Tele2 pakket dat ik voorheen had...
Ik herken me hier wel in, ook altijd een modem/router combinatie gehad met ADSL, en heb nu eigenlijk voor het eerst een modem die ook echt alleen....modem't. Maar ik moet zeggen, het bevalt me prima. Dat modem doet gewoon zijn ding en dat doet'ie goed (in mijn geval tenminste), en dan heb je zelf de vrijheid om te kiezen wat je daar achter wilt; een peperdure router waar je van alles mee kan of een simpele goedkope oplossing.thegve schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:58:
... wel gek, heb met name ervaring met ADSL, en daar is het wel gebruikelijk dat je een modem/router krijgt, geeft mij als rasechte tweaker natuurlijk wel de kans om 'lekker zelf te weten' wat ik kies, kwaliteit wisselt nog wel eens met de meegeleverde ISP routers bij ADSL, hoewel dit de laatste jaren opzich wel meevalt, ...
Verwijderd
Is hier iemand met Ziggo Alles in 1 extra?
Dus internet tot 120mbit? Kost volgens ziggo.nl 66,50 in de maand.
Maar staat daar bijv de prijs van het internet net als bij ziggo alles in 1 apart op het factuur gespecificeerd? Mijn werkgever betaald mijn internetverbinding tot 50 eur, vandaar die vraag.
Maar staat daar bijv de prijs van het internet net als bij ziggo alles in 1 apart op het factuur gespecificeerd? Mijn werkgever betaald mijn internetverbinding tot 50 eur, vandaar die vraag.
Nee, hier staat er "alles in 1 extra - bundel 66,50 €"Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:30:
Is hier iemand met Ziggo Alles in 1 extra?
niet los, dat was bij mij alleen in de tijd dat ik losse pakketten had, Z3 + televisie
[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2010 10:53 ]
die 66.50 ga je niet redden, komt altijd wel een pakketje bij en je moet ook je cisco pvr/decoder afbetalen (5 euro p mnd.) Reken voor een normaal abbo op zo'n 90 euro per maand voor ai1extra
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 18-10-2010 14:01 ]
Ik haal i.d.d. niet de € 66.50 per maand. Dit komt omdat we het Plus pakket hebben voor Digitale TV en we bellen via Ziggo. Wij zijn derhalve € 95-110 per maand kwijt voor Ziggo.
Echter... als je niet belt en geen extra kanalen neemt, dan kom je dus wel iedere maand uit op € 66,50
Edit: Ik las ergens op het Ziggo gebruikers forum dat Ziggo er over denkt om de upload te gaan verhogen. Ik kan deze post helaas nergens meer vinden. Is er hier iemand actief met meer informatie? Want een hogere upload zou ik wel erg prettig vinden i.v.m benaderen van mijn computers thuis als ik op reis ben.
Echter... als je niet belt en geen extra kanalen neemt, dan kom je dus wel iedere maand uit op € 66,50
Edit: Ik las ergens op het Ziggo gebruikers forum dat Ziggo er over denkt om de upload te gaan verhogen. Ik kan deze post helaas nergens meer vinden. Is er hier iemand actief met meer informatie? Want een hogere upload zou ik wel erg prettig vinden i.v.m benaderen van mijn computers thuis als ik op reis ben.
[ Voor 35% gewijzigd door rally op 18-10-2010 14:22 ]
http://www.deyterra.com
geweldig! al is het alleen maar ivm de extra kaart.TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
ik heb hem dus ook besteld
Ik heb 'm vanmiddag gelijk door m'n vriendin laten bestellen. Al was het maar omdat het altijd flex is, zo'n extra decoder. Denk dat ik deze in de slaapkamer gooi, en die uit de slaapkamer naar de woonkamer doe, en die gare Humax uit de woonkamer bij het oudvuil knikker.TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
HENG HENG
iemand ook last van ziggo 120 (alles in een) dat hij blijft hangen op 40mb met speedtest?? sinds 2 3 dagen nu
nee, ik haal slechts 5 mb met de speedtest, met Z3

Welke ''gare'' Humax heb jij dan staan? Ik heb zowel een Samsung als een Humax, en de Humax loopt bij mij als een zonnetje, waar de Samsung pas na een dikke seconde reageert op afstandbediening commands.Spacecowboy schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:34:
[...]
Ik heb 'm vanmiddag gelijk door m'n vriendin laten bestellen. Al was het maar omdat het altijd flex is, zo'n extra decoder. Denk dat ik deze in de slaapkamer gooi, en die uit de slaapkamer naar de woonkamer doe, en die gare Humax uit de woonkamer bij het oudvuil knikker.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik een extra smart card kan bestellen?
Die ziggo site werkt voor geen meter. Als ik klik op "een losse smart card is zo besteld" kom ik op complete pakketten uit...
Die ziggo site werkt voor geen meter. Als ik klik op "een losse smart card is zo besteld" kom ik op complete pakketten uit...
Sluitallesaan.nl, 4launch.nl, Media Markt...spNk schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:34:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik een extra smart card kan bestellen?
Ja of op marktplaats.nl een ongeregistreerd kaartje opzoeken?
Hmm, bij paps werkt het internet (Z1) niet meer.
Met zijn oude pc (direct op de SB5101 aangesloten) werkt het internet zonder problemen, nieuwe pc eraan (uiteraard modem gereset
) geen internetverbinding. PC krijgt geen IP-adres (geeft 169.*.*.* weer).
Ziggo helpdesk staat voor een raadsel (wanneer niet) en afgezien van de modem een tijdje uit het stopcontact laten weet ik het niet.
Netwerkkaart werkt: PC hier aan netwerk gehangen, werkt perfect.
Any idea's?
Met zijn oude pc (direct op de SB5101 aangesloten) werkt het internet zonder problemen, nieuwe pc eraan (uiteraard modem gereset
Ziggo helpdesk staat voor een raadsel (wanneer niet) en afgezien van de modem een tijdje uit het stopcontact laten weet ik het niet.
Any idea's?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik heb alles reset e.d blijft op 38mb 40 mb hangenpartyondude schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:15:
nee, ik haal slechts 5 mb met de speedtest, met Z3
Toch echt nog eens het modem paar minuten van de stroom halen, maar dan langer (half uur).Raven schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
Any idea's?
Router ander mac adres geven (mac clone).
Andere router pakken.
Weet iemand wat de gemiddelde levertijd van Ziggo Alles-in-1 Plus is?
Ik kan het nergens op de site vinden en hier in het topic ben ik het ook nog niet tegengekomen.
Ik kan het nergens op de site vinden en hier in het topic ben ik het ook nog niet tegengekomen.
Bij een doe het zelf pakket kan je binnen 2/3 weken online zijn.
Laat je een monteur komen, of maak je gebruik van een overstapservice reken dan al snel op een week of 4/5.
Dat je het overigens niet kan vinden lijkt me nogal sterk. Rechtsbovenin zit een zoekveld. Daarin vind je met het woord levertijd prima een antwoord. Lukt het niet met deel 7, dan pak je deel 6 van dit topic enz..
Laat je een monteur komen, of maak je gebruik van een overstapservice reken dan al snel op een week of 4/5.
Dat je het overigens niet kan vinden lijkt me nogal sterk. Rechtsbovenin zit een zoekveld. Daarin vind je met het woord levertijd prima een antwoord. Lukt het niet met deel 7, dan pak je deel 6 van dit topic enz..
[ Voor 39% gewijzigd door job op 18-10-2010 23:24 ]
Ok, bedankt. Overigens als ik zoek op 'levertijd' dan komt alleen een antwoord op de vraag: 'Wanneer ontvang ik mijn bestelling?' Daarin staat dat je binnen 5 werkdagen een brief krijgt met de ingangsdatum van je contract, maar niet hoe lang het precies duurt voordat je bent aangesloten. Ik kan best na 5 werkdagen die brief krijgen, maar als ze er vervolgens 3 maanden over doen om mij aan te sluiten, dan schiet ik er niet zoveel mee op. Ik heb ook gezocht in de starttopics van de verschillende delen en de laaste pagina's van deel 7, maar niets kunnen vinden, misschien handig om in het starttopic op te nemen?Bij een doe het zelf pakket kan je binnen 2/3 weken online zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Darude1234 op 18-10-2010 23:38 ]
Tijd tot je aansluiting werkt? Ik ben de winkel van Ziggo in Zwolle binnen gelopen. Pakket mee genomen, geinstalleerd, kort belletje met de helpdesk om het mac adres te activeren ofzo en floeps, online, binnen twee uur na ophalen pakket.
Onder de grote rots, naast die kleine
Steek er gewoon een andere NIC in. Onboard NIC met realtek chip zeker?Raven schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
Hmm, bij paps werkt het internet (Z1) niet meer.
Met zijn oude pc (direct op de SB5101 aangesloten) werkt het internet zonder problemen, nieuwe pc eraan (uiteraard modem gereset) geen internetverbinding. PC krijgt geen IP-adres (geeft 169.*.*.* weer).
Any idea's?
Heb dat een keer eerder meegemaakt, nieuwe PC gebouwd, compleet geinstalleerd in thuisnetwerk, werkt prima. Lever PC af bij nieuwe eigenaar, sluit dat ding aan, 80% van de websites niet te bezoeken en ik doe het eerst af als een Ziggo storing. Paar dagen later nog steeds hetzelfde en uiteindelijk opgelost met een nieuwe NIC.
Verwijderd
Ah inderdaad, ff opgezocht, en het staat nu ook niet op mijn factuur.FreshMaker schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:52:
[...]
Nee, hier staat er "alles in 1 extra - bundel 66,50 €"
niet los, dat was bij mij alleen in de tijd dat ik losse pakketten had, Z3 + televisie
Mijn baas zoekt schijnbaar zelf de abbonementsprijs op, geen probleem dus, aangezien een los Z3 abbo 47,95 kost, en ik tot 50 eur vergoed krijg via het werk
Wij organiseren binnenkort een LAN-party in Enschede, en Ziggo zou dan tijdelijk de snelheid verhogen naar 120 Mbit zodat wij een goede internetverbinding hebben. Dit is telefonisch toegezegd en daarom hebben we (stom stom stom) niks op papier staan. Nu zijn ze op een of andere manier de order vergeten en wordt de snelheidsverhoging pas doorgevoerd tijdens/na de LAN-party
daar hebben we erg weinig aan...iets toezeggen om er vervolgens van uit te gaan dat het ook echt gaat werken...het blijft Ziggo
Iemand enig idee of Ziggo hier meeleest? De klantenservice wil/kan niks voor mij doen namelijk...

Iemand enig idee of Ziggo hier meeleest? De klantenservice wil/kan niks voor mij doen namelijk...
[ Voor 22% gewijzigd door WoBBeL op 19-10-2010 15:08 ]
Probeer eens op www.ziggo-gebruikers.nl een webcare medewerker aan te schieten. Zij kunnen vaak wat meer regelen dan de gemiddelde help-deskerxost schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:06:
Wij organiseren binnenkort een LAN-party in Enschede, en Ziggo zou dan tijdelijk de snelheid verhogen naar 120 Mbit zodat wij een goede internetverbinding hebben. Dit is telefonisch toegezegd en daarom hebben we (stom stom stom) niks op papier staan. Nu zijn ze op een of andere manier de order vergeten en wordt de snelheidsverhoging pas doorgevoerd tijdens/na de LAN-partydaar hebben we erg weinig aan...iets toezeggen om er vervolgens van uit te gaan dat het ook echt gaat werken...het blijft Ziggo
![]()
Yess! In Landgraaf op dit moment een download snelheid van 22kb/s!! Nou nou daar zit je dan met je 120mbit als je niet eens een radio stream zonder stotteren kunt afspelen. Klantenservice weet natuurlijk weer nergens vanaf.
Ik heb het ook daar maar gepost...jammer dat Ziggo niet zo'n goede webcare heeft als Tele2TFHfony schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:
[...]
Probeer eens op www.ziggo-gebruikers.nl een webcare medewerker aan te schieten. Zij kunnen vaak wat meer regelen dan de gemiddelde help-desker
Onze interverbinding op de zaak is wel heel erg wisselvallig vandaag...schommelt van 16 t/m 1 mbit

Mwoah, ik heb goede ervaringen met de webcare medewerkers van Ziggo. Alleen is het wel zo dat ze over het algemeen alleen actief zijn op bovengenoemd forum.xost schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:09:
[...]
Ik heb het ook daar maar gepost...jammer dat Ziggo niet zo'n goede webcare heeft als Tele2
Onze interverbinding op de zaak is wel heel erg wisselvallig vandaag...schommelt van 16 t/m 1 mbit
Ik weet overigens niet tot hoe ver hun macht rijkt
Dat heeft paps al geprobeerdjob schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:58:
[...]
Toch echt nog eens het modem paar minuten van de stroom halen, maar dan langer (half uur).
Router ander mac adres geven (mac clone).
Andere router pakken.
Router? Lees mijn vorige post nog eens...
Dat nog niet, straks ff doorbellen.Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:29:
@Raven
ipconfig /release of ipconfig /renew geprobeerd?
Onboard, merk/type weet ik niet._JGC_ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:51:
[...]
Steek er gewoon een andere NIC in. Onboard NIC met realtek chip zeker?
Heb dat een keer eerder meegemaakt, nieuwe PC gebouwd, compleet geinstalleerd in thuisnetwerk, werkt prima. Lever PC af bij nieuwe eigenaar, sluit dat ding aan, 80% van de websites niet te bezoeken en ik doe het eerst af als een Ziggo storing. Paar dagen later nog steeds hetzelfde en uiteindelijk opgelost met een nieuwe NIC.
Ding kan helemaal niks he, geen ip, dus helemaal geen internet verbinding, maar misschien heeft het dezelfde oorzaak..
Zal straks eens vragen of hij er een los heeft liggen, hopelijk incl drivers...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Check dan ook even uitschakelen/inschakelen, andere kabel en packetsize of kaart op 100 of 10mbps forceren. Werken deze laatste wel, is de kabel ws brak.
En de ziggo is ook weer terug, heeft er sinds ca 14:00 uitgelegen wegens onderhoud...
En de ziggo is ook weer terug, heeft er sinds ca 14:00 uitgelegen wegens onderhoud...
Verwijderd
Ik ga binnenkort alles-in-een aanschaffen met de Cisco hd recorder.
Mijn ouders hebben de analoge samsung en die is echt heel traag met een slecht leesbare EPG en programma informatie.
Weten de gebruikers of de Cisco veel beter is? Ik wist eigenlijk helemaal niet dat cisco decoders maakte maar ik heb er iig een beter gevoel bij dan bij samsung....
Mijn ouders hebben de analoge samsung en die is echt heel traag met een slecht leesbare EPG en programma informatie.
Weten de gebruikers of de Cisco veel beter is? Ik wist eigenlijk helemaal niet dat cisco decoders maakte maar ik heb er iig een beter gevoel bij dan bij samsung....
Paps was me voor en had al andere NIC geprobeerd, internet werkt nu 
Wel vaag, onboard NIC deed bij mij thuis aan LAN perfect (niet eens static IP/gateway/etc in hoeven stellen) en kon zonder problemen MS en AV updates binnenhengelen...
Wel vaag, onboard NIC deed bij mij thuis aan LAN perfect (niet eens static IP/gateway/etc in hoeven stellen) en kon zonder problemen MS en AV updates binnenhengelen...
Oscar Wilde
Misschien zit mijn lijntje in Landgraaf wel op de server in Utrecht hahablup schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:47:
Hier in Utrecht is de snelheid dramatisch.. 3 down, 2 up.
Helaas, 4133 sinds vanochtend erg traag, ik bedoel, ik haal de snelheid wel, maar heeeeel veeel pagina's openen niet of nauwelijks. Dus ik denk? en dns probleempje.
Zijn er meer mensen die sinds de firmware upgrade voor de Cisco PVR een knipperend icoon hebben op het display van de PVR, geen opnames meer zien / waarbij de decoder crashed / geen beeld meer hebben of een E code en waarbij tuner 2 geen signaal meer heeft? Contact met Ziggo levert alleen "installeer maar opnieuw" maar dat lost het probleem niet op helaas.
Volgens de helpdesk bellen er veel mensen over dit probleem.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28692
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja ik heb dat ook. En ik lees op het Ziggo forum dat er meerdere mensen dat ook hebben. Ook doet mijn volume knop het niet meer. Doet ie het bij jou nog wel?Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:09:
Zijn er meer mensen die sinds de firmware upgrade voor de Cisco PVR een knipperend icoon hebben op het display van de PVR, geen opnames meer zien / waarbij de decoder crashed / geen beeld meer hebben of een E code en waarbij tuner 2 geen signaal meer heeft? Contact met Ziggo levert alleen "installeer maar opnieuw" maar dat lost het probleem niet op helaas.
Nee, die doet het ook niet meer. De PVR is net ook totaal gecrashed. Ik doe nu een 2e reset to factory defaults. Alle tips van de helpdesk van Ziggo werken niet om het probleem op te lossen behalve dat ik nu weer beeld heb.silmaril8 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:35:
[...]
Ja ik heb dat ook. En ik lees op het Ziggo forum dat er meerdere mensen dat ook hebben. Ook doet mijn volume knop het niet meer. Doet ie het bij jou nog wel?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
nog geen last van. heb de cisco ook nog niet helemaal uit gehad trouwens maar firmwares moet ie zo naar binnen snoepen toch? hou topic in de gatenBor de Wollef schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:09:
Toch even een vraag vanuit mijn kant 
Ik zou vandaag 19 Oktober 2010 mijn verbinding opgeleverd krijgen nu kom ik net thuis en je raad het al het werkt niet het activeren bij mij werkte ook niet dus toch maar even de Ziggo helpdesk gebeld deze medewerker gaf aan dat mijn order nog niet was afgerond en dat het "systeem" dit in de loop van deze avond of nacht zou verwerken.. Klopt dit of ben ik nu gewoon van het kastje naar de muur toegestuurd?
Ik zou vandaag 19 Oktober 2010 mijn verbinding opgeleverd krijgen nu kom ik net thuis en je raad het al het werkt niet het activeren bij mij werkte ook niet dus toch maar even de Ziggo helpdesk gebeld deze medewerker gaf aan dat mijn order nog niet was afgerond en dat het "systeem" dit in de loop van deze avond of nacht zou verwerken.. Klopt dit of ben ik nu gewoon van het kastje naar de muur toegestuurd?
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Ik heb gelukkig nog geen crashes gehad. Bij mij doet alleen de volumeknop het niet. Wel al een stuk of 4x opnieuw opgestart waarvan 2x met fabrieksinstellingen. Maar dat mocht niet baten.Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:26:
Nee, die doet het ook niet meer. De PVR is net ook totaal gecrashed. Ik doe nu een 2e reset to factory defaults. Alle tips van de helpdesk van Ziggo werken niet om het probleem op te lossen behalve dat ik nu weer beeld heb.
Wat is Ziggo toch een bedrijf met (te)veel amateurs zeg. Ongelooflijk. Het niveau van de helpdesk is al erbarmelijk laag, maar als nu ook al de techneuten dit soort fouten maken.... flut bedrijf.
Ik kan me niet voorstellen dat vanavond nog het "systeem" het plotseling wel gaat verwerken. Meestal doet je verbinding het al een dag daarvoor.Partypooper schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:46:
Ik gok op één van het volgende:
1. Die helpdesk medewerker had geen zin om het probleem op te lossen en heeft gezegd dat het vanavond wel zou werken (omdat waarschijnlijk die helpdesker dan al naar huis is).
2. Ze zijn jou helemaal vergeten aan te melden en zullen dat nu morgen doen.
[ Voor 39% gewijzigd door silmaril8 op 19-10-2010 20:51 ]
Hmm.. toch nog eens een belpoging gedaan en deze medewerker zegt nu het volgende "Uw order staat nog te boek dus ik kan helaas uw modem niet activeren"[...]
Ik kan me niet voorstellen dat vanavond nog het "systeem" het plotseling wel gaat verwerken. Meestal doet je verbinding het al een dag daarvoor.
Ik gok op één van het volgende:
1. Die helpdesk medewerker had geen zin om het probleem op te lossen en heeft gezegd dat het vanavond wel zou werken (omdat waarschijnlijk die helpdesker dan al naar huis is).
2. Ze zijn jou helemaal vergeten aan te melden en zullen dat nu morgen doen.
Als je dan vraagt wanneer dat wel gebeurd dat krijg je als antwoord "Dat weet ik niet meneer"
Schiet zo lekker op moet ik zeggen mag toch hopen dat ze ervoor gaan zorgen dat mijn verbinding het liefst vandaag of morgen nog werkt.
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Klinkt redelijk realistisch. Gewoon dagelijks blijven bellen totdat het werkt, en houd het modem WAN-MAC-adres bij de hand voor het geval ze dat nodig zouden hebben.Partypooper schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:46:
Toch even een vraag vanuit mijn kant
Hebben meer mensen problemen met het ontvangen van ARD? De andere zenders doen het geloof ik gewoon, maar bij ARD wisselt m'n Cisco tussen een Geen Signaal-foutmelding en beeld met veel storing en wegvallend geluid. Een andere kabel verhelpt het probleem niet, dat overigens ook aanwezig is als ik mijn ontvanger direct op het AOP aansluit. Regio Den Haag, overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Falskdansker op 19-10-2010 21:07 . Reden: regio ]
Verwijderd
we zitten hier een beetje in dubio.
bij mijn ouders hebben we ziggo 80/10.
werkt perfect alleen zijn er daar max 2 gebruikers actief en 1 download server direct met lan kabel op het modem verbonden.
nu willen we in ons studentenhuis ook sneller internet nemen aangezien we nu online hebben en maar 12 van de 20 mbit pakken en de verbinding er steeds uit knalt omdat er 11 mensen behoorlijk actief zijn.
wat is een betere optie.
ziggo 120/10 of glasvezel van kpn 50/50?
werkt perfect alleen zijn er daar max 2 gebruikers actief en 1 download server direct met lan kabel op het modem verbonden.
nu willen we in ons studentenhuis ook sneller internet nemen aangezien we nu online hebben en maar 12 van de 20 mbit pakken en de verbinding er steeds uit knalt omdat er 11 mensen behoorlijk actief zijn.
wat is een betere optie.
Hangt er van af waar de focus ligt: Wil je vooral downloaden, is Ziggo natuurlijk de beste optie. Wil je ook flink uploaden of iets hosten, dan is KPN natuurlijk een meer logische oplossing.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:26:
we zitten hier een beetje in dubio.
wat is een betere optie.
Als je de kosten kan delen, kan je zelf overwegen om beide te nemen en er een router met 2 WAN poorten tussen te hangen die aan load balancing doet. Je kan de lijnsnelheden dan niet zo zeer 1,2,3 bij elkaar op tellen, maar het geeft wel voordelen.
Verwijderd
sorry, post hoorde hier niet thuis!
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 21:59 . Reden: sfrry ]
Ik heb naast de zender op het display een icoontje branden. 2 pijltjes in een cirkel, zoiets als vernieuwen in IE. Is hij nu aan het updaten ofzo? Kreeg onder het kijken wel een vaag transparantie blokje met de tekst "video locked" oid. Ik zag dat en het was weg 
Edit: gaat idd over de welbekende Cisco
Net bij storingen gekeken:
"De Cisco 8455 interactieve decoder heeft op 19 oktober een nieuwe software update ontvangen. Dankzij deze update is de decoder onder andere sneller en kan er gebruik gemaakt worden van teletekst-888 ondertiteling via de groene knop op de afstandbediening. Na deze update is er een nieuw lampje op de display van de decoder welke aangeeft of ITV geïnstalleerd is. Indien dat niet het geval is, zal dit lampje knipperen en kunt u geen gebruik maken van de interactieve diensten. Met deze update is ook de HDCP beveiliging ingeschakeld op de HDMI uitgang. Hierdoor kunt u geen gebruik maken van een HDMI-splitter en kunt u alleen via de SCART kabel opnemen met een externe VCR-of DVD-Recorder."
In het vervolg eerst daar kijken
Edit: gaat idd over de welbekende Cisco
Net bij storingen gekeken:
"De Cisco 8455 interactieve decoder heeft op 19 oktober een nieuwe software update ontvangen. Dankzij deze update is de decoder onder andere sneller en kan er gebruik gemaakt worden van teletekst-888 ondertiteling via de groene knop op de afstandbediening. Na deze update is er een nieuw lampje op de display van de decoder welke aangeeft of ITV geïnstalleerd is. Indien dat niet het geval is, zal dit lampje knipperen en kunt u geen gebruik maken van de interactieve diensten. Met deze update is ook de HDCP beveiliging ingeschakeld op de HDMI uitgang. Hierdoor kunt u geen gebruik maken van een HDMI-splitter en kunt u alleen via de SCART kabel opnemen met een externe VCR-of DVD-Recorder."
In het vervolg eerst daar kijken

[ Voor 60% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 19-10-2010 22:04 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Que? Waar heb je het in vredesnaam over?KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:51:
Ik heb naast de zender op het display een icoontje branden. 2 pijltjes in een cirkel, zoiets als vernieuwen in IE. Is hij nu aan het updaten ofzo? Kreeg onder het kijken wel een vaag transparantie blokje met de tekst "video locked" oid. Ik zag dat en het was weg
Als ik een gokje mag maken: Je hebt een interactieve ontvanger en die is inderdaad aan het updaten. Maar je geeft wel heeeeeeeeeel weinig informatie....
Heb je al in de handleiding gekeken? Want ik neem aan dat daar wel uitgelegd staat wat een dergelijk icoontje betekend.
[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 19-10-2010 21:55 ]
Verwijderd
qua kosten kunnen we een abboTFHfony schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:31:
[...]
Hangt er van af waar de focus ligt: Wil je vooral downloaden, is Ziggo natuurlijk de beste optie. Wil je ook flink uploaden of iets hosten, dan is KPN natuurlijk een meer logische oplossing.
Als je de kosten kan delen, kan je zelf overwegen om beide te nemen en er een router met 2 WAN poorten tussen te hangen die aan load balancing doet. Je kan de lijnsnelheden dan niet zo zeer 1,2,3 bij elkaar op tellen, maar het geeft wel voordelen.
verder liggen er een 54 mbit n/g router en nog een sneller n/g wlan router.
alleen een fileserver zal de max snelheid gaan halen.
wat vooral van belang is dat we met 11 man natuurlijk veel poorten open hebben en veel connecties maken in totaliteit.
van belang is dat de lijn dat aan kan
Ik heb indertijd op mijn (toen nog 50mbit) Ziggo lijn een cardshare server gedraaid met zo'n 300 á 400 peers. Dit was in ieder geval geen enkel probleem qua belasting, maar ik verwacht dat dat voor KPN ook niet echt een issue is.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:01:
[...]
qua kosten kunnen we een abbo(studenten he).
verder liggen er een 54 mbit n/g router en nog een sneller n/g wlan router.
alleen een fileserver zal de max snelheid gaan halen.
wat vooral van belang is dat we met 11 man natuurlijk veel poorten open hebben en veel connecties maken in totaliteit.
van belang is dat de lijn dat aan kan
Waar je eerder rekening mee zal moeten houden is of je router wel tegen zo veel connecties kan
Ik heb precies hetzelfde icoontje. En hij blijft maar knipperen. Zwaar irritant. En mijn volume knop op mijn afstandbediening doet het nog steeds niet.... Die van jou wel?KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:51:
Ik heb naast de zender op het display een icoontje branden. 2 pijltjes in een cirkel, zoiets als vernieuwen in IE. Is hij nu aan het updaten ofzo?
Dat icoontje van de cisco pvr ging bij mij ook knipperen.
Ik gebruik overigens wel een splitter, geen last mee?!
Ik gebruik overigens wel een splitter, geen last mee?!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik wordt helemaal gek van Ziggo. Telkens stellen we de voicemail weer in en onze nummerherkenning zetten we aan. Maar na een paar dagen worden deze settings op een of andere manier weer gereset! Bellen we weer met een "private" nummer.
Weet iemand hoe te handelen?
Weet iemand hoe te handelen?
Alle knopjes werken hier wel. Als ik die volume gebruik van de Cisco remote, verandert volume van de tv. Heb code van de tv erin staan. Met mode knop kan ik switchen. Maar voor volume doet hij gelijk de tv. Ledje is dan rood i.p.v. groen.silmaril8 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:56:
[...]
Ik heb precies hetzelfde icoontje. En hij blijft maar knipperen. Zwaar irritant. En mijn volume knop op mijn afstandbediening doet het nog steeds niet.... Die van jou wel?
Als ik zender /\ of \/ ingedrukt blijf houden zapt hij niet door. Als ik snel druk wel, maar gaat niet uit
Ben morgen vrij, even verder spelen
Hopen dat nu overlappende programma's die je wil opnemen nu wel kan. Was die of die
edit 2: Helaas, vanmorgen toen me broertje Nick jr.(303) keek was er geen geluid. Eerst wel, opeens is het weg. Niks gemute, van de spanning is enigste oplossing
[ Voor 21% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 20-10-2010 10:38 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Heeft hier iemand ervaring met Ziggo en hun grondkabels vervangen?
Al een paar maanden internet via Ziggo in het begin zonder problemen, maar als het gaat regenen (en dat doet het de laatste dagen nogal) kan ik de klok erop gelijk zetten dat het ubee modem een disconnect van het ziggo netwerk geeft
Bij droog weer geen probleem, alle lampjes groen, m.u.v. het lampje voor upstreamkanaal.
Gaat het regenen dan gaat na een tijdje eerst het lampje voor downstreamkanaal op oranje. Snelheid blijft redelijk ok (abbo van 22mbit)
Vervolgens (binnen 24 uur) Internet weg, telefoonverbinding weg en alleen nog TV (digitaal en analoog) en alleen een reset van het modem helpt om het internet + telefonie terug te krijgen.
Ik vermoed ergens een lekke of beschadigde kabel die de problemen veroorzaakt. De wijk is van halverwege jaren '80 (bekabeling is dus niet vooroorlogs), ik zit op ongeveer 10 meter vanaf het Ziggo verdeelkast in de straat
Al een paar maanden internet via Ziggo in het begin zonder problemen, maar als het gaat regenen (en dat doet het de laatste dagen nogal) kan ik de klok erop gelijk zetten dat het ubee modem een disconnect van het ziggo netwerk geeft
Bij droog weer geen probleem, alle lampjes groen, m.u.v. het lampje voor upstreamkanaal.
Gaat het regenen dan gaat na een tijdje eerst het lampje voor downstreamkanaal op oranje. Snelheid blijft redelijk ok (abbo van 22mbit)
Vervolgens (binnen 24 uur) Internet weg, telefoonverbinding weg en alleen nog TV (digitaal en analoog) en alleen een reset van het modem helpt om het internet + telefonie terug te krijgen.
Ik vermoed ergens een lekke of beschadigde kabel die de problemen veroorzaakt. De wijk is van halverwege jaren '80 (bekabeling is dus niet vooroorlogs), ik zit op ongeveer 10 meter vanaf het Ziggo verdeelkast in de straat
Bel de KS en leg je probleem voor...SniperGuy schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:41:
Heeft hier iemand ervaring met Ziggo en hun grondkabels vervangen?
Al een paar maanden internet via Ziggo in het begin zonder problemen, maar als het gaat regenen (en dat doet het de laatste dagen nogal) kan ik de klok erop gelijk zetten dat het ubee modem een disconnect van het ziggo netwerk geeft![]()
Hmm, sta op het punt evt. Ziggo te bestellen - maarja, werkt alles een beetje soepel? Hoe snel kun je online zijn, na je bestelling? Alvast bedankt!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Wow,
Kom thuis download gaat lopen zie ineens onderin 3,8M
Ik speedtestje uitvoeren.
Snelheid verhoogd naar 30/4 mbit ! yay
Postcode 7577LG
Kom thuis download gaat lopen zie ineens onderin 3,8M
Ik speedtestje uitvoeren.
Snelheid verhoogd naar 30/4 mbit ! yay
Postcode 7577LG
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
En blijkbaar heeft het succes gehad, want ik las daar op het forum dat het geregeld was.xost schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:09:
[...]
Ik heb het ook daar maar gepost...jammer dat Ziggo niet zo'n goede webcare heeft als Tele2
Je mening over de Ziggo Webcare medewerkers een beetje bijgesteld? ;-)
Krijgen mensen in het 'blauwe gebied' die al vanaf 1 juli de 22/4 hebben eigenlijk ook 30/4? Of is dat een ongelijkheid die blijft bestaan?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Nou, zo heel positief ben ik niet over die webcare... ik moet wel zeggen dat ze netjes al hun werk ook in de logfiles zetten zodat als je belt dit ook in te zien is, daarvoor hulde. Maar als ze er niet uitkomen hoor je soms niks meer van ze, ook niet na het versturen van pm berichtjes. Dit lees ik vaker op fora terug en vind ik wel jammer.TFHfony schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:44:
En blijkbaar heeft het succes gehad, want ik las daar op het forum dat het geregeld was.
Je mening over de Ziggo Webcare medewerkers een beetje bijgesteld? ;-)
Maar het werkt beter dan die helpdesk is mijn ervaring.
Dat blijft gewoon 22/4, onder het mom dat de motorola's het bove de 22mb niet aankunnenbjck schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:12:
Krijgen mensen in het 'blauwe gebied' die al vanaf 1 juli de 22/4 hebben eigenlijk ook 30/4? Of is dat een ongelijkheid die blijft bestaan?
Mijn ervaring is beter, maar ik heb ze dan ook maar 2 keer nodig gehad gelukkigVerwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:21:
[...]
Nou, zo heel positief ben ik niet over die webcare... ik moet wel zeggen dat ze netjes al hun werk ook in de logfiles zetten zodat als je belt dit ook in te zien is, daarvoor hulde. Maar als ze er niet uitkomen hoor je soms niks meer van ze, ook niet na het versturen van pm berichtjes. Dit lees ik vaker op fora terug en vind ik wel jammer.
Maar het werkt beter dan die helpdesk is mijn ervaring.
Zo ook in bovenstaand geval: De LAN party kan gewoon met 120mbit leechen... Al lijkt mij dat nog steeds een tikkie weinig voor zo veel mensen
[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 20-10-2010 21:25 ]
Verwijderd
Ja, dat is waar. Ze hebben ook meer verstand van zaken en overleggen ook met elkaar. Maar ik vind het wel jammer dat ze hier niet zijn of ik zie ze althans niet. Dit forum vind ik een stuk fijner dan beide ziggo gebruikersfora.TFHfony schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:24:
Maar het is prettig om met mensen te maken te hebben die niet aan belscripts vast zitten en over het algemeen prima zaken kunnen regelen.
Hier dus ook ikoontje, alleen niet knipperend. Wat mij verder opviel:silmaril8 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:56:
[...]
Ik heb precies hetzelfde icoontje. En hij blijft maar knipperen. Zwaar irritant. En mijn volume knop op mijn afstandbediening doet het nog steeds niet.... Die van jou wel?
Vanmorgen liep decoder voor het eerst sinds laaaange tijd spontaan vast. Eerst reageerde deze niet meer op AB, daarna zenders weg. Stekker eruit/erin bleek enige oplossing.
Volgens mij is in het opties menu een setting erbij gekomen; schijfonderhoud, welke standaard ingepland staat om 4 uur s'nachts. Tenminste, kon mij niet heugen dit eerder gezien te hebben. ik heb een HDMI splitter achter de tv liggen, toch maar eens kijken of aangesloten apparatuur het nog wel doen als ik splitter gebruik. Volgens mij werkt alles nml vooralsnog gewoon.
Draait hier niet op een Motorola, maar op een Ubee modem anders, dat zou de reden niet zijn toch?marcel23456 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:23:
[...]
Dat blijft gewoon 22/4, onder het mom dat de motorola's het bove de 22mb niet aankunnende ware reden is simpel, men wil je graag op het extra pakket wat Ziggo meer doekoe's oplevert
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Stond dit er eerder deze week ook al bij vermeld?TFHfony schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:19:
LET OP:
•Deze actie geldt alleen voor klanten van Ziggo die hierover een schriftelijk bericht hebben ontvangen;
•Indien er een order wordt geplaatst door klanten buiten de aangeschreven groep, dan wordt de order automatisch geannuleerd en het geïnde bedrag teruggestort.
Kan het me niet herinneren. Iemand die geen brief heeft ontvangen over deze actie en toch heeft besteld al iets gehoord?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!