Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 23:44
The Zep Man schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Gameservertje hosten, welke niet meteen begint te laggen als je ook iets anders doet met je internetverbinding?
een gameserver is natuurlijk wat anders dan betaalde klanten hebben...tenzij je gameservers wil gaan verhuren.

voor 1 gameserver met 32 man is mijn 10mbit up echt genoeg in mijn tf2 ervaring....als het tenminste stabiel zou zijn...
tf2 alleen paar dagen als test server gedraaid en dit deed het toen nog goed met 5mbbit up zelfs.
(mijn andere gameservers draaien in een datacente.)
leuk als ziggo je ip wijzigd en sommige mensen niet helemaal door hebben dat je ook een dyndns heb draaien...krijg je 30 mails of de server plat ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

psy

Ik heb een vaag probleem met de zender Nick Jr
Deze is verplaatst; met mijn FloppyDTV heb ik de nieuwe zenderlokatie kunnen vinden en heb ik deze goed kunnen zetten qua voorkeuze.

Maar mijn standaard Samsung ontvanger is de zender echt helemaal kwijt. Opnieuw "zoeken" biedt geen soelaas. Kent iemand dit probleem?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nick jr niet meer op 303?

ik hoop maar dat ik geen problemen ermee krijg, mijn zoon kan niet zonder dat kanaal :X , deel van het bedritueel geworden. Vanochtend zat hij nog op 303 weet ik, heb hem nog even aangehad voordat we van huis gingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:21:
zit nick jr niet meer op 303?

ik hoop maar dat ik geen problemen ermee krijg, mijn zoon kan niet zonder dat kanaal :X , deel van het bedritueel geworden. Vanochtend zat hij nog op 303 weet ik, heb hem nog even aangehad voordat we van huis gingen.
Ff gecheckt, en nick.jr zit er nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
Eredivisie live is zender van de maand bij ziggo, dus je kan het eerste kanaal gratis ontvangen. Nu heb ik een HD decoder en die heeft alleen het eerste kanaal in HD, maar deze kan ik niet gratis kijken. Hebben meer mensen hier last van? Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja mijn dochtertje kijkt er ook graag naar. Kan dus nu niet meer in slaapkamer. Raar hoor. Misschien is ie verhuisd naar een kanaal met iets minder sterkte ofzo?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
psy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:14:
Ja mijn dochtertje kijkt er ook graag naar. Kan dus nu niet meer in slaapkamer. Raar hoor. Misschien is ie verhuisd naar een kanaal met iets minder sterkte ofzo?
Ik kijk zelf geen nick jr, heb namelijk geen kinderen, maar heb wel het digitaal totaal pakket en heb net even gekeken of nick jr nog op kanaal 303 zit en dit is wel zo.
Als je dus problemen hebt met nick jr, zou je beste even kunnen bellen met ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bedankt ik weet genoeg! Ga eens slepen met die decoder want ik heb het wel nog onder in de woonkamer op mijn HTPC. Ik denk dat het toch iets te maken heeft met die decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Zijn er meer mensen in de noordoostpolder (kraggenburg) die iets meer dan de helft van de snelheden halen?Ik heb ziggo alles in 1 basis,,maar haal net iets van 14 Mbit tijdens piekuren.Gisterenochtend haalde ik de 20 Mbit op de speedtest van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
vincedd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:03:
Zijn er meer mensen in de noordoostpolder (kraggenburg) die iets meer dan de helft van de snelheden halen?Ik heb ziggo alles in 1 basis,,maar haal net iets van 14 Mbit tijdens piekuren.Gisterenochtend haalde ik de 20 Mbit op de speedtest van ziggo.
Ik neem aan dat u bedoeld het plus pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
marcel23456 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:22:
[...]

Ik neem aan dat u bedoeld het plus pakket?
Inderdaad alles in 1 plus pakket,maar ik vind het internet best onder de maat.Jaren geleden al meegemaakt met caiway,maar het blijft drama die kabel.Van de week maar eens een belletje doen.kijken of het omhoog gaat.maar ben bang dat er iets te veel overhead op de lijn naar het dorp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
vincedd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:37:
[...]maar ben bang dat er iets te veel overhead op de lijn naar het dorp zit.
Zou (goed) kunnen. Ziggo adverteert zich in ieder dagblad, weekkrantje, interpagina whatever, helemaal kapot. veel nieuwe aanwas stroomt binnen, dus mijn lijn der verwachting is dat de instabiliteit secu druk alleen maar zal gaan toenemen.

Alleen vorige week al stond er 5 keer en busje van ziggo hier in de straat, er was geen storing dus vermoedelijk allemaal installatie afspraken. Kortom, het is wachten dat de druk hier ook te groot word en ik dagelijks de helpdesk kan gaan trollen met klachten 8)

[ Voor 23% gewijzigd door marcel23456 op 11-10-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Ik heb dat hier net ook gedaan.
De decoder op de slaapkamer van mijn ouders miste wat kanalen dus ik probeerde ze opnieuw te zoeken, vond hij helemaal niets meer.
Even beneden aangesloten opnieuw laten zoeken en ze staan er allemaal weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onze nick jr was er gelukkig nog. Vreemd dat er een verschil tussen boven en beneden bij jullie zit. Bij mij is het signaal nu redelijk goed overal in huis (met nieuwe kabels en connectoren en een versterkertje).

Verder vind ik het tv totaal pakket maar matig, ik heb het nu weer een half jaar en veel boeiends vind ik er niet opzitten. Kijk eigenlijk alleen kanaal 201 (een of andere discovery). Veel zenders herhalen toch veel en als je net als ik rond 22:00 gaat kijken kom je vaak dezelfde prutprogramma's tegen. Nu ik een media player heb download ik meer series en kijk ze zo wel, ik had helaas wat meer van dat tv totaal pakket verwacht. Meer kanalen is niet altijd heel veel beter kennelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik word hier toch wel verdrietig van:
50Gb dataverkeer verbruikt
(vanaf )
0 Gb nog over
(tot )
Dat staat er al twee weken, terwijl het eerst per kalendermaand liep. Hebben meer mensen hier last van?

Voor zover ik kan vinden kost een HD-abonnement € 5,95 per maand. Dat wil ik nog wel betalen, maar dan kunnen andere huisgenoten ook HD kijken als ze een smartcard en CI+-module of decoder aanschaffen. Als ik dat heb uitgevochten met de verhuurder ( :P ) neem ik misschien ook wel HDTV. We hebben er alleen ook een versterker tussen zitten (want kamers) dus retourverkeer is niet mogelijk, dus interactief wordt hem niet.

Nu Ziggo nog even contacteren of de aanbiedingen (decoder voor 79 in plaats van 199 euro) ook gelden voor ZZ-pakketten. Edit: nee dus, volgens de live chat. :(

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-10-2010 09:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 10:36
vincedd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:03:
Emmeloord hier en haal van de 120mbit ongeveer 60mbit rond de piek uren. Opzich niet zo'n ramp eigenlijk, maar misschien bevestigd dit wel dat de capaciteit wat aan de lage kant is in onze omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
LiquidSnake1989 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:00:
Das ist scheisse. Bedankt voor de antwoorden, dan ga ik kijken naar een gigabit/WLAN router met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Die test die ADDG heeft gelinkt is wel nice, heeft iemand echter (goede) ervaring met een specifiek model? Ik heb tot nu toe altijd Linksys gehad, altijd goed bevallen, maar iets anders is ook goed, als er maar het één en ander in te configureren is, niet zo'n dichtgetimmert apparaat zoals de Davolink modem/router combi's :S
Protip: Dit topic bevat meer posts dan alleen je eigen posts.. Waaronder een OP met info en een zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Versuvio schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Emmeloord hier en haal van de 120mbit ongeveer 60mbit rond de piek uren. Opzich niet zo'n ramp eigenlijk, maar misschien bevestigd dit wel dat de capaciteit wat aan de lage kant is in onze omgeving.
Ik wil ziggo eigenlijk met dit probleem om ze oren slaan,aangezien ik vanmorgen om half 6(dat zijn echt daluren voor internet)ik krap 1 Mbit haalde.Mijn bedoeling is om een inventarisatie maken met wat tijden dat het slecht draait(dus ook na 03.00 's nachts).Heb al caiway ooit op de knieen gekregen in een andere gemeente,dus ziggo gaat ook lukken.maar dan moet ik wel mensen hebben die in de noord oostpolder die problemen met snelheden hebben.Mensen mogen mij pm daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
CodeCaster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:47:
Ik word hier toch wel verdrietig van:

[...]

Dat staat er al twee weken, terwijl het eerst per kalendermaand liep. Hebben meer mensen hier last van?

Voor zover ik kan vinden kost een HD-abonnement € 5,95 per maand. Dat wil ik nog wel betalen, maar dan kunnen andere huisgenoten ook HD kijken als ze een smartcard en CI+-module of decoder aanschaffen. Als ik dat heb uitgevochten met de verhuurder ( :P ) neem ik misschien ook wel HDTV. We hebben er alleen ook een versterker tussen zitten (want kamers) dus retourverkeer is niet mogelijk, dus interactief wordt hem niet.

Nu Ziggo nog even contacteren of de aanbiedingen (decoder voor 79 in plaats van 199 euro) ook gelden voor ZZ-pakketten. Edit: nee dus, volgens de live chat. :(
Je hebt ook retourgeschikte versterkers.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
weet niet dat het al eerder bekent is, maar vanavond is op zender 15 Net5 in sidebyside 3D.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Nog meer mensen problemen met hun connectie in 6136?
Plots viel m'n internetverbinding weg, modem resetten en router resetten en ik ben weer terug online, maar nu heb ik ontzettende hoge ping en packetloss. Paar pingtest.net testjes gedaan en het gaat alle kanten op. Dan weer 16 ping, geen packetloss en geen jitter en even daarna opeens zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/25927025.png

Ziggo AIE Extra trouwens.

Upload en download is ook helemaal ingekakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/988056866.png

Uiteraard nog een paar keer modem en router gereset, helpt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door rxs op 13-10-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Na de upgrade dagen met 30Mb/s gezeten :O , maar nu zit er toch vernieuwde snelheid in :Y .

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/988099599.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
rxs schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:42:
Nog meer mensen problemen met hun connectie in 6136?
Plots viel m'n internetverbinding weg, modem resetten en router resetten en ik ben weer terug online, maar nu heb ik ontzettende hoge ping en packetloss.
(...)
Uiteraard nog een paar keer modem en router gereset, helpt niet.
Hier in 6461 nu hetzelfde. Als ik ga kijken in de pagina van het modem is de SNR op alle kanalen opeens ook heel laag, en alleen sommige hebben de goede modulatie (QAM256), andere staan op QAM64 of op unknown, ook fluctueren ze steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Xerion404 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:12:
[...]

Hier in 6461 nu hetzelfde. Als ik ga kijken in de pagina van het modem is de SNR op alle kanalen opeens ook heel laag, en alleen sommige hebben de goede modulatie (QAM256), andere staan op QAM64 of op unknown, ook fluctueren ze steeds.
Lijkt een ander probleem te zijn. Hier ook mijn gegevens uitgelezen en alle waardes staan eigenlijk gewoon goed. Probleem nu is dat normaal op m'n ubee modem het up en down pijltje oranje branden. Down brandt nu gewoon groen zonder te knipperen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LB06 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:25:
[...]

Je hebt ook retourgeschikte versterkers.
Weet ik, maar die kosten al snel een euro of honderd en de verhuurder verdient er niks aan dus dat gaat hem ook niet worden.

Ik ga nog maar eens zoeken of ik zelf goedkoop aan een decoder kan komen. Of meteen een nieuwe televisie met CI+-slot kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
rxs schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 03:46:
[...]

Lijkt een ander probleem te zijn. Hier ook mijn gegevens uitgelezen en alle waardes staan eigenlijk gewoon goed. Probleem nu is dat normaal op m'n ubee modem het up en down pijltje oranje branden. Down brandt nu gewoon groen zonder te knipperen of iets dergelijks.
Dat met dat groene download lampje heb ik nu dus ook. Verder blijft het onstabiel bij de kanalen. Internet doet het soms, een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:09
CodeCaster schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Weet ik, maar die kosten al snel een euro of honderd en de verhuurder verdient er niks aan dus dat gaat hem ook niet worden.

Ik ga nog maar eens zoeken of ik zelf goedkoop aan een decoder kan komen. Of meteen een nieuwe televisie met CI+-slot kopen...
Als je de aanbieidng neemt met dei nteractieve ontvanger dan zit er een retourgeschikte versterker bij. Deze heeft 4 uitgangen waar je dan je modem, interactieve ontvanger en de andere versterker weer op kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 10:57
10min geleden is bij ons thuis (Noord limburg) internet eruit geknald. Ik kan momenteel niet kijken of dit problemen zijn bij ons thuis of regionaal want ik ben momenteel aan het werk. Zijn er meerdere mensen die last hebben?

edit:
Na een uur werkt het weer

[ Voor 7% gewijzigd door Timmetjuhs op 13-10-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jongetje schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Als je de aanbieidng neemt met dei nteractieve ontvanger dan zit er een retourgeschikte versterker bij. Deze heeft 4 uitgangen waar je dan je modem, interactieve ontvanger en de andere versterker weer op kunt aansluiten.
Mijn aansluiting zit na de versterker, en er loopt steeds één kabel naar twee kamers. Het is gewoon geen optie. Maar als ik zie dat de HD-starterset al tweehonderd euro kost... binnenkort eens op zoek naar een goedkope, maar goede decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
200 euro voor een simpele HD-ontvanger zou ik ook niet doen nee. Dan is een Humax iHDR-5050c toch interessanter voor 265 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:19
Word toch maar is tijd om m'n switch die hier boven op mijn kamer ligt te vervangen..
Alhoewel mag nu alsnog niet klagen met een gemiddelde van ongeveer 11,30 MB/s met newsleecher

Wel heb ik soms last van langzame dns, aankomend weekend dns maar is aanpassen in de router. Dan zal dat ook stukken beter gaan _/-\o_

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincedd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:36:
[...]

Ik wil ziggo eigenlijk met dit probleem om ze oren slaan,aangezien ik vanmorgen om half 6(dat zijn echt daluren voor internet)ik krap 1 Mbit haalde.Mijn bedoeling is om een inventarisatie maken met wat tijden dat het slecht draait(dus ook na 03.00 's nachts).Heb al caiway ooit op de knieen gekregen in een andere gemeente,dus ziggo gaat ook lukken.maar dan moet ik wel mensen hebben die in de noord oostpolder die problemen met snelheden hebben.Mensen mogen mij pm daarover.
waarom al die moeite? Verzin gewoon wat waardes gebasseerd op je ervaringen en geef die door en vraag korting en dan sturen ze tevens iemand om naar het kastje in jouw straat te kijken en klaar ben je. Je gaat toch niet om 03:00 of om 05:30 metingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Heb zelf een retourgeschikte versterker gekocht á €18,-, die ook nog eens 20dB versterkt. Ik zit hier achter een verlengde kabel (2 verdiepingen omhoog), dus was wel nodig. Digitale televisie werkte bijvoorbeeld niet op de meeste kanalen en internet was ook niet helemaal oké. Gewoon even naar de bouwmarkt en zo'n ding ophalen. Zorg er wel voor dat je een goeie hebt met F-aansluitingen en geen IEC.

Iemand hier aanwezig in regio Velsen, toevallig? Ik zit met smart te wachten op de snelheidsverhoging naar 120Mb/s. Haal nu met m'n 50Mb/s gek genoeg 5800KB/s met pieken van 6000KB/s:

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/374/speedi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Je moet wel oppassen met het versterken. Teveel versterken schijnt ook niet gunstig te zijn.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier op 6463 met Alles in een Plus ondervind ik de laatste ook veel problemen met ziggo.. Digitale tv krijg ik heel vaak de melding "geen signaal, controleer de kabel". De ontvanger staat 2 meter van de aansluiting, met de meegeleverde versterker van ziggo aangesloten. Ook internet is echt langzaam. De upload komt hoger uit dan de download.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Heb zelf een retourgeschikte versterker gekocht á €18,-, die ook nog eens 20dB versterkt. Ik zit hier achter een verlengde kabel (2 verdiepingen omhoog), dus was wel nodig. Digitale televisie werkte bijvoorbeeld niet op de meeste kanalen en internet was ook niet helemaal oké. Gewoon even naar de bouwmarkt en zo'n ding ophalen. Zorg er wel voor dat je een goeie hebt met F-aansluitingen en geen IEC.
Dat gáát dus niet, want in de meterkast hebben wij een versterker met zes aansluitingen. Op vier hiervan zit een kabel aangesloten, die elk voor twee kamers wordt gebruikt.

Die versterker filtert het retoursignaal weg, dus om überhaupt in mijn kamer interactieve tv te kunnen nemen (niet dat ik het wil, gezien het aanbod versus de kosten me niet aanstaan) zal die versterker moeten worden vervangen.

Of ik wacht gewoon nog twee jaar (dan verwacht ik hier weg te gaan en een eigen huis te hebben), zo vaak kijk ik nou ook weer geen televisie en om nou te investeren in een decoder van 150 euro of honderd euro extra voor een recorder (wat ik al helemáál niet verwacht te gaan gebruiken)...

Kortom: zijn die zes HD-zenders die zes euro per maand eigenlijk wel waard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
ik zou zelf idd de versterker uit het interactieve tv startpakket aanraden in jou geval. deze kan je ook los bestellen. het is een tratec fra-752/N en kost ongeveer 60 euro (vast wel ergens goedkoper)

deze komt direct tussen het overname punt en de rest in. en heeft een passtrough voor de versterker langs, hier kan je de 6 kanaals weer op aansluiten. ik neem aan dat er nu zo'n hirschmann 6 kanaals zit met f-connectoren? dan is het helemaal makkelijk!

de kabel die naar boven gaat kan je gewoon op de huidige versterker loshalen, afsluit weerstand van de laatste aansluiting op de tratec er af, kabel overzetten en klaar. niemand gaat verschillen zien, en het is heel gemakkelijk terug te bouwen.

Ik zie het probleem niet dat deze opgesplitst is op 2 kamers. ik neem aan dat dit gewoon met een rijgdoos gedaan is en aan de andere kant een doos met een 75 ohm weerstand er op. dat levert nu toch ook geen problemen op?

ik weet -als er een goede coax kabel (hirschmann, bedea, tratec of vergelijkbaar) gebruikt is naar boven - dat in die opstelling al je problemen met je modem verholpen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door fvdberg op 14-10-2010 10:08 . Reden: typenummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
CodeCaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:51:
[...]
Kortom: zijn die zes HD-zenders die zes euro per maand eigenlijk wel waard? :P
Nee, vind ik niet. NL1,2,3 en eurosport heb je in HD als je een HD-decoder hebt, zit nml in het basispakket. Blijven NGC HD, Discovery HD, History HD en Veronica/SBS/Net5 over. Die laatste 3 staan niet eens meer op de site als zijnde deel van het HD pakket, maar staan nog wel in het zenderoverzicht.
Persoonlijk zit ik niet te wachten op upscale-troep, het enige wat die zenders in HD uitzenden is over het algemeen Hart van Nederland en vergelijkbare troep, ik hoef Piet Paulusma niet in HD te zien. Upscalen van SD-kwaliteit uitzendingen kan ik thuis ook wel doen, daar hoef ik geen 6 euro/maand voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
Heb ik nog ff een vraag over het aanvragen van AIE extra van Ziggo i.c.m. interactief.....

Stel dat je zo'n interactieve ontvanger neemt voor die bewuste actieprijs (van 459,- voor 149,-) of die andere normale HD ontvanger voor 79,-. Zit je hier dan gelijk 1 jaar aan vast of is het dan ook maandelijks opzegbaar zonder consequenties? Ofwel... als ik dan over 3 mnd. mijn abbo opzeg, moet ik dan het een en ander terugbetalen/inleveren?

Dit omdat ik in een nieuwbouw appartement zit en eigenlijk een glasvezel verbinding via Tweak wil hebben. Echter door problemen in Enschede met het R+ abbo van glashart duurt dit veel langer dan gewenst (zie Tweak ervaringen |:( ).

Dus in de tussentijd ga ik voor de Ziggo optie echter wil ik niet voor verassingen achteraf komen te staan. Ik heb echter wel zo'n ontvanger nodig omdat ik er nog geen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Het is idd per maand op te zeggen, alleen niet per dag dus lopende maand.dus als je op 1 jul op zegt ben je er per eind augustus vanaf alleen het ubee modem zal je terug moeten geven. die is leen

[ Voor 18% gewijzigd door fvdberg op 14-10-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
fvdberg schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:13:
Het is idd per maand op te zeggen, alleen niet per dag dus lopende maand.dus als je op 1 jul op zegt ben je er per eind augustus vanaf
Maar er zitten dus geen consequenties aan het feit dat je apparatuur met actietarieven gekocht hebt? Ofwel ik zou het verschiltarief niet graag willen terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
thestiffmeister schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:15:
[...]

Maar er zitten dus geen consequenties aan het feit dat je apparatuur met actietarieven gekocht hebt? Ofwel ik zou het verschiltarief niet graag willen terugbetalen.
in de voorwaarden heb ik er niets over kunnen lezen, en volgens mijnziggo kan ik idd per maand opzeggen.
je kan het navragen hoor bij ziggo, maar volgens mij hoef je op het modem na niet terug te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Lopende Werkzaamheden van maandag 20 september 07:00 uur tot vrijdag 12 november 16:00 uur

Tot en met 12 november 2010 vinden in uw wijk onderhoudswerkzaamhed]en plaats. Hierdoor kan in deze periode uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen vinden plaats tussen 7:00 en 19:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan contact op met onze Klantenservice. Onze excuses voor de overlast.
Na minder dan een maand weer bijna een maand werkzaamheden in Heerhugowaard. Het zal mij benieuwen wat er nu weer gaat gebeuren. Vorige keer gelukkig geen last van gehad :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 21:32
Pfffffffff ik blijf maar zoeken en bladeren. Ik ben op zoek naar een router welke goed samenwerkt met de Cisco modem van Ziggo. Ik had nog een Belkin router, maar deze gooit om de 10 minuten de connectie weg.

De Saturn in Groningen rade de Netgear WNR2000 aan, maar ik zelf dacht eigenlijk dat Linksys veel vertrouwder was.

Wat is nu de meest gebruikte router i.c.m. de kabelmodem van Ziggo?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
ik denk de netgear wnr3500 aangezien ziggo deze ook bijlevert bij een abbo.
ik heb hem hier zelf ook, en nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
netgear wndr3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvdberg schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

in de voorwaarden heb ik er niets over kunnen lezen, en volgens mijnziggo kan ik idd per maand opzeggen.
je kan het navragen hoor bij ziggo, maar volgens mij hoef je op het modem na niet terug te geven
Je kunt maandelijks opzeggen, mag die cisco dan ook gewoon houden, maar je kan de eerstkomende (ik dacht 6) maanden niet van een nieuwe actie gebruik maken. Opzeggen gaat trouwens gewoon per maand. 14 oktober opzeggen betekent dus gewoon 14 november opgezegd. Wat er net gezegd werd over kalendermaand is per 2010 niet meer van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

thestiffmeister schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:15:
[...]

Kan het voor je navragen volgende week... ;) Als dat te lang duurt gewoon aanschaffen, als er niks in de alg. vwd. staat. En anders bel je even, het is nu toch vrij rustig rond de middagen (4 uur).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....troubles bij Ziggo @ 8301? Heb hele dag al geen internet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

TheVMaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:50:
Hmm....troubles bij Ziggo @ 8301? Heb hele dag al geen internet... :(
uit mail van ziggo:
Werkzaamheden Ziggo netwerk

Geachte abonnee,

Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

U kunt ons verwachten op donderdag 14 t/m vrijdag 15 oktober tussen 7.00 -16.00 uur. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie -, radio - telefonie - en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.
7500 postcode hier.

Misschien ook van toepassing op jou?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stevie_
Ook de D-link Dir-655 wordt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
Na veel gedoe met ADSL (sinds ze de snelheid van iedereen verhogen, is de verbinding van mij zwaar beroerd geworden, en dan woon ik nog in de grote stad) overweeg ik naar Ziggo over te stappen.
Nou lees ik hier en daar dat het Ubee modem erg warm kan worden.
- Wie kan me gerust stellen (hij komt lekker dicht bij de gasmeter te hangen)?
- Heeft iemand al eens gemeten hoeveel watt het modem verbruikt?
- Levert Ziggo ook andere modems die dat niet hebben?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

mekkieboek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:10:
- Wie kan me gerust stellen (hij komt lekker dicht bij de gasmeter te hangen)?
De modem hangt hier ook in de meterkast, een centimeter of 40-50 bij de gasmeter vandaan, en daar hangt hij nu al een hele tijd. Zolang je geen lekken in je gastoevoer hebt lijkt het me echt totaal ongevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dat van die gasmeter was eig een flauwe grap. Als er gas zou lekken zou ik het wrs al gemerkt hebben :). En alarmerende berichten over 'Brand door Ziggo modems' heb ik ook nog niet gevonden.
Maar ben toch benieuwd of ie inderdaad zo warm wordt als sommigen zeggen (dat je 'm bijna niet beet kunt houden). En zo ja, hoeveel watt verbruikt ie dan?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Emmeau schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

uit mail van ziggo:

[...]

7500 postcode hier.

Misschien ook van toepassing op jou?
Hmm..neej :( Het blijkt mijn Linksys WRT320N te zijn. Aangezien het gisteravond nog gewoon werkte en ik vanmorgen ineens geen internet meer had ging ik er vanuit dat het een Ziggo issue was. Vanavond toen ik thuis kwam was het probleem nog niet weg, dus ik moden/router gereset..maar probleem bleef.

Ik dus maar Ziggo gebeld (stom..had ff m'n laptop op het modem moeten aansluiten :+) en na het aansluiten van m'n laptop bleek dat ik gewoon een IP kreeg. Blijkbaar (ben daar nu naar aan het kijken) is de WAN aansluiting van m'n WRT320N kaput aangezien hij het nog wel doet, maar hij dus geen ip krijgt van Ziggo. Heb nu een Linksys router van m'n buurman geleend en die doet het wel :+

Morgen maar eens met Bol.com mailen om te kijken hoe ik garantie kan claimen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
mekkieboek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:58:
Dat van die gasmeter was eig een flauwe grap. Als er gas zou lekken zou ik het wrs al gemerkt hebben :). En alarmerende berichten over 'Brand door Ziggo modems' heb ik ook nog niet gevonden.
Maar ben toch benieuwd of ie inderdaad zo warm wordt als sommigen zeggen (dat je 'm bijna niet beet kunt houden). En zo ja, hoeveel watt verbruikt ie dan?
Wordt gewoon iets warmer dan handwarm. Wat me wel opvalt is dat de coax connector gewoon warm is. Overigens hangt die van mij in een meterkast met daaronder een vochtige kruipruimte, stinkt altijd als de ziekte als ik die deur opentrek. Misschien maar eens een pingi ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Mijn ubee modem wordt niet meer dan handwarm hoor..

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Ik heb nu ADSL van Telfort. Voorheen was dit Compuserve, maar dit is (uit mijn hoofd) nu ruim een jaar overgenomen door Telfort. Sindsdien is het 'snelheidsgevoel' (op sites als bijv tweakers.net met name veroorzaakt door latencies) minder geworden, en ook de concrete snelheid (was rond de 16Mbit), is nu meer rond de 13Mbit. Maar het vervelendst is nog de ping die continu rond de 30 ms blijft hangen op snelle sites (tweakers, google). Met name omdat ik veel thuiswerk is deze hoge ping vervelend, en daarnaast de beperkte upload. Ik heb uiteraard even contact opgenomen met de servicedesk van Telfort, deze stuurde mij na ruim 1 dag antwoord dat ik de router even rechtstreeks op de ISRA moet aansluiten, even getest, maar dit maakt verder niets uit in mijn geval.

Lang verhaal kort, ik zit er over te denken om over te stappen naar Ziggo, en dan ziet de all-in-1 extra er wel verleidelijk uit vanwege de hoge upload.
Zijn er hier misschien Zwollenaren ( postcode 8022 ) of anderen die kunnen aangeven wat voor latencies en bandbreedte ik mag verwachten? Ik hoop de pings toch wel door de helft te kunnen krijgen.

editje: En ik 'verwacht' dat ik gewoon gratis die netgear n-router erbij krijg. Dit hebben ze niet vermeld op hun site (alleen dat die daar het 'meest geschikt' voor is), maar daar ga ik maar vanuit.

[ Voor 8% gewijzigd door thegve op 15-10-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
[b][message=34853795,noline]
editje: En ik 'verwacht' dat ik gewoon gratis die netgear n-router erbij krijg. Dit hebben ze niet vermeld op hun site (alleen dat die daar het 'meest geschikt' voor is), maar daar ga ik maar vanuit.
Als het er niet expliciet bij vermeld staat dat je gratis die router er bij krijgt, zou ik er maar van uit gaan dat ie niet gratis is en dus in rekening gebracht zal worden. Je bent waarschijnlijk dan goedkoper en beter af als je zelf ergens een router aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Ga sowieso nog wel even met ze bellen denk ik, dus dan vraag ik het wel even. Een van de vrij lastige zaken in mijn geval is bijvoorbeeld ook dat ik regelmatig ( laatste tijd regelmatig 3 keer per week, soms 2 ) thuiswerk. Als IT'er betekend geen internetverbinding dat ik dan 'gedwongen' ben om toch maar naar de zaak toe te gaan. Betekent in mijn geval 4 uur reizen retour, wil ik ook even op zijn minst een voorspelling van horen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20
thegve schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:50:
Ga sowieso nog wel even met ze bellen denk ik, dus dan vraag ik het wel even. Een van de vrij lastige zaken in mijn geval is bijvoorbeeld ook dat ik regelmatig ( laatste tijd regelmatig 3 keer per week, soms 2 ) thuiswerk. Als IT'er betekend geen internetverbinding dat ik dan 'gedwongen' ben om toch maar naar de zaak toe te gaan. Betekent in mijn geval 4 uur reizen retour, wil ik ook even op zijn minst een voorspelling van horen van Ziggo.
Voorspellingen zal Ziggo je nooit geven, Ik heb familie in de Zwolle Zuid (regio Zwateweg) wonen, die halen de volle 120Mbit aan download, 9.3Mbit upload en hebben een gemiddelde latency in Nederland van tussen de 8 en 18ms tussen langzame en sneller servers.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

Je kunt maandelijks opzeggen, mag die cisco dan ook gewoon houden, maar je kan de eerstkomende (ik dacht 6) maanden niet van een nieuwe actie gebruik maken. Opzeggen gaat trouwens gewoon per maand. 14 oktober opzeggen betekent dus gewoon 14 november opgezegd. Wat er net gezegd werd over kalendermaand is per 2010 niet meer van toepassing
ok, dan staat dat dus niet helemaal lekker op mijn ziggo, want die houd volledige maanden aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:58:
Die van mij wordt niet warm, misschien heb ik een nieuwer type? Heb hem nu een paar maand.

En hoeveel watt die verbruikt? Wat maakt dat nu uit? Als je je daar zorgen over gaat maken moet je helemaal geen pc in huis willen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Mijn Ubee wordt redelijk warm, het probleem is dat dat een redelijk subjectieve interpretatie is. Hij wordt in ieder geval niet warm genoeg om me zorgen te gaan maken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

na 10 pagina's doorgelezen te hebben, internet te hebben afgezocht en de pagina van ziggo zelf bekeken te hebben ben ik er nog steeds niet achter welk type modem geleverd word bij alles in 1 extra mega super fast. Bij de livechat konden ze het me niet vertellen en moest ik contact opnemen met de klantenservice (alsof de livechat geen klantenservice is maar dat terzijde)
en wat het type is van de draadloze router die je erbij kan kopen voor 99 euro

[ Voor 9% gewijzigd door Bezulba op 15-10-2010 15:30 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 11:12

Francois

Dus...

thegve schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:04:
Zijn er hier misschien Zwollenaren ( postcode 8022 ) of anderen die kunnen aangeven wat voor latencies en bandbreedte ik mag verwachten? Ik hoop de pings toch wel door de helft te kunnen krijgen.
Postcode 8043 (Stadshagen)

Ik ben eind augustus overgestapt van dsl naar Ziggo. Tot nu toe tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/972532767.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/25106946.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Hmm, mijn internet zou versneld worden in ''najaar 2010''. Dus ik mailtje gestuurd, wanner dat precies is, kreeg ik dit terug:
Het klopt inderdaad dat we ermee bezig zijn de internetsnelheden in uw gebied te verhogen.

We zijn hier echter vertraging in opgelopen.

Voorlopig ziet het ernaar uit dat we hier eind november begin december mee aan de slag gaan. Specifieker dan dit kunnen we helaas niet zijn.

Wij hopen u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34
eendje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:21:
na 10 pagina's doorgelezen te hebben, internet te hebben afgezocht en de pagina van ziggo zelf bekeken te hebben ben ik er nog steeds niet achter welk type modem geleverd word bij alles in 1 extra mega super fast. Bij de livechat konden ze het me niet vertellen en moest ik contact opnemen met de klantenservice (alsof de livechat geen klantenservice is maar dat terzijde)
en wat het type is van de draadloze router die je erbij kan kopen voor 99 euro
Wij hebben een halve maand geleden een Ziggo Alles-in-een Extra genomen, daarbij werd een Ubee-modem geleverd
Het draadlozerouterpakket van 99 euro (bijv het Netgear pakket) is prima geschikt voor deze snelheden, en daarbij wordt ook een draadloze USB-stick geleverd. Let er dan wel op dat ze hem wel aan je geven (mijn pa was het vergeten op te merken, aangezien in principe alle pc's hier bedraad zijn :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

AvAars schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:30:
[...]

Wij hebben een halve maand geleden een Ziggo Alles-in-een Extra genomen, daarbij werd een Ubee-modem geleverd
Het draadlozerouterpakket van 99 euro (bijv het Netgear pakket) is prima geschikt voor deze snelheden, en daarbij wordt ook een draadloze USB-stick geleverd. Let er dan wel op dat ze hem wel aan je geven (mijn pa was het vergeten op te merken, aangezien in principe alle pc's hier bedraad zijn :F)
Hebben ze die later nog toegezonden?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 10:00
Zwolle-Zuid, Alles-in-1 Plus, over Wifi:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/991651223.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/26105113.png

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50
Je kunt beter een zakelijke verbinding nemen als internet zo belangrijk voor je is en dan zou ik er nog een adsl lijn en utms lijn naastgebruiken.

Zakelijk heeft iets van 99% uptime gegarandeerd wat inhoud dat de lijn er 3 dagen per jaar uit mag liggen volgens een normale SLA. Als je ADSL ernaast hebt dan kun je die lijn gebruiken als ziggo down is en als ziggo en ADSL plat liggen dan heb je nog je umts lijn.

Kortom je hebt dan voldoende mogelijkheden om remote in te loggen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:03:
En hoeveel watt die verbruikt? Wat maakt dat nu uit?
Dan kan ik de warmte een beetje inschatten in vgl. met mijn huidige ADSL modem.
Maar iedereen bedankt, ik ben gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anders hang je je modem aan een relais met je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
_JGC_ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:41:
[...]

Wordt gewoon iets warmer dan handwarm. Wat me wel opvalt is dat de coax connector gewoon warm is. Overigens hangt die van mij in een meterkast met daaronder een vochtige kruipruimte, stinkt altijd als de ziekte als ik die deur opentrek. Misschien maar eens een pingi ingooien.
Coax connector wordt hier ook warm. Internet viel paar dagen gelden wel weg. DNS was foetsie.

Weet iemand wanneer er een update komt voor de wel bekende Cisco PVR? :P Heb hem de afgelopen 4 dagen 3x van de spanning moeten halen. 1x geen geluid, 1x beeld staat stil (zappen wil ook niet) en 1x geen beeld.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
jostefa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:00:
Eredivisie live is zender van de maand bij ziggo, dus je kan het eerste kanaal gratis ontvangen. Nu heb ik een HD decoder en die heeft alleen het eerste kanaal in HD, maar deze kan ik niet gratis kijken. Hebben meer mensen hier last van? Hoe op te lossen?
Paar dagen geleden gepost maar helaas geen antwoord op gehad. Aangezien dit weekend er weer eredevisie wedstrijden zijn kaart ik het even opnieuw aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Misschien wordt EDL niet als zender v.d. maand in HD kijken maar enkel in SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Ja daar ben ik ook bang voor, helaas ontvang ik de sd niet. Zal wel even kijken of ik hem zelf kan toevoegen met een frequentie oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:30:
[...]

Dan kan ik de warmte een beetje inschatten in vgl. met mijn huidige ADSL modem.
Maar iedereen bedankt, ik ben gerustgesteld.
hij is vergelijkbaar met speedtouch van xs4all en zyxel modem van telfort. Zeg maar zo warm als een adapter wordt, alleen de onderkant is wat warm, bovenkant niet. Het is geen kacheltje, al heb je wel koelere apparaten.

Verder is elke zaterdagavond mijn internet brak? Heel vaag, door de week weinig tot geen last meer, maar het weekeinde...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk een behoorlijke noob vraag!

Maar ik heb dus 80mbit van Ziggo, Maar als ik via nieuwsgroepen iets wil downloaden kom ik niet bijven de 3 mb/s uit! Heb er wel een linksys router tussen. Maar dat zou niet mogen uitmaken toch ? (bekabeld netwerk). Dit zou toch veel sneller moeten kunnen?

Vraag 2: Wat houdt die 5ghz bandbreedte in? Ik wil eigenlijk zon airport extreme aanschaffen om mijn draadloze netwerk wat sneller te krijgen, hoe snel werkt zoiets in de praktijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:18:
Maar ik heb dus 80mbit van Ziggo, Maar als ik via nieuwsgroepen iets wil downloaden kom ik niet bijven de 3 mb/s uit! Heb er wel een linksys router tussen. Maar dat zou niet mogen uitmaken toch ? (bekabeld netwerk). Dit zou toch veel sneller moeten kunnen?

Vraag 2: Wat houdt die 5ghz bandbreedte in? Ik wil eigenlijk zon airport extreme aanschaffen om mijn draadloze netwerk wat sneller te krijgen, hoe snel werkt zoiets in de praktijk?
Probeer eerst eens zonder router voordat je conclusies trekt. Als de router 2 jaar of ouder is zou dat best wel eens het probleem kunnen zijn.

Wireless 5 GHz gaat over het algemeen wat sneller dan de "gewone" 2.4 GHz. Je kunt het natuurlijk alleen gebruiken als de wireless netwerkaart die je gebruikt ook die 5 GHz aankan.

Draadloos haal je nooit geweldige snelheden. Je denkt Wireless N = 300 Mbps maar als je effectief 75 Mbps haalt is het al heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:18:
Denk een behoorlijke noob vraag!

Welke nieuwsprovider gebruik je? Dat maakt namelijk behoorlijk veel uit. De standaard nieuwsserver van ziggo geeft niet meer dan 3MB/s, en heel af en toe 4MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een oudere router dan 2 jaar! Een imac van 2010 en een Macbook Pro van 2010 hebben volgens mij wel 5ghz ondersteuning toch?

Ik gebruik overigens Eweka als nieuwsserver.

Ik heb even een lijntje getrokken van de modem naar mijn windows pc, en dan trek ik dus 4.2 gem ipv van 3. Maar dan nog met een 80mbit lijn is 4.2 MB/s toch best wel weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:28:
Idd een oudere router dan 2 jaar! Een imac van 2010 en een Macbook Pro van 2010 hebben volgens mij wel 5ghz ondersteuning toch?

Ik gebruik overigens Eweka als nieuwsserver.

Ik heb even een lijntje getrokken van de modem naar mijn windows pc, en dan trek ik dus 4.2 gem ipv van 3. Maar dan nog met een 80mbit lijn is 4.2 MB/s toch best wel weinig?
Heb je gekeken wat de maximaale download speed van Eweka is?

50Mbit...... Je internet abonnement is dus sneller dan wat Eweka je kan aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

that makes sense ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/992102983.png

Dit is wanneer ik hem rechtstreeks aan mijn modem heb, en dat terwijl ik een 80mbit verbinding heb. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:56:
that makes sense ;)

[afbeelding]

Dit is wanneer ik hem rechtstreeks aan mijn modem heb, en dat terwijl ik een 80mbit verbinding heb. Is dit normaal?
Wat zegt speedtest.ziggo.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

119.8 down en 9.4 up!

Dat is dus wel normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:04:
119.8 down en 9.4 up!

Dat is dus wel normaal ?
Voor alles in 1 extra wel ja.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Nadat ik afgelopen week even wat problemen had met mijn verbinding en een kleine reset heb moeten uitvoeren, is het nu weer als vanouds. Retestabiel en supersnel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/992536356.png

Toch m'n complimenten voor Ziggo!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Format-C

Tracing Rays

Bullet NL schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:33:
[...]

Heb je gekeken wat de maximaale download speed van Eweka is?

50Mbit...... Je internet abonnement is dus sneller dan wat Eweka je kan aanbieden....
Idd. Astraweb nemen.

96 dollar per jaar, onbeperkte snelheid. :D (Met de huidige dollarkoers is dat €71 per jaar, en €5,93 per maand, en je kan met ideal betalen)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 16-10-2010 12:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:29:
Idd. Astraweb nemen.

96 dollar per jaar, onbeperkte snelheid. :D (Met de huidige dollarkoers is dat €71 per jaar, en €5,93 per maand, en je kan met ideal betalen)
Leuke aanbieding:
* This is a SPECIAL offer. Available for 2 weeks only! Offer expires 18 July 2009

This offer has now expired. Please consider our other plans instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste weken heb ik erg veel last van lag spikes in het spel World of Warcraft. Het is zo erg af en toe dat ik gewoon moet ophouden met raiden. Het beeld staat dan een paar seconden stil om vervolgens weer (zonder lag) verder te gaan. Het zijn dus vooral die lapspikes. Ik heb dat ook als ik wat aan het downloaden ben via nieuwsgroepen (Newsleecher). Dan stopt het downloaden voor een paar seconden om daarna weer vrolijk door te gaan.

Dus ik denk dat het aan Ziggo moet liggen. Resetten van modem / router heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niks. Ik heb een 15Mb/s abo en woon in de buurt van Utrecht. Iemand hier ook last van of weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 19:51

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:11:
De laatste weken heb ik erg veel last van lag spikes in het spel World of Warcraft. Het is zo erg af en toe dat ik gewoon moet ophouden met raiden. Het beeld staat dan een paar seconden stil om vervolgens weer (zonder lag) verder te gaan. Het zijn dus vooral die lapspikes. Ik heb dat ook als ik wat aan het downloaden ben via nieuwsgroepen (Newsleecher). Dan stopt het downloaden voor een paar seconden om daarna weer vrolijk door te gaan.

Dus ik denk dat het aan Ziggo moet liggen. Resetten van modem / router heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niks. Ik heb een 15Mb/s abo en woon in de buurt van Utrecht. Iemand hier ook last van of weet hier een oplossing voor?
Is dit bedraad of onbedraad? Als je draadloos werkt heeft wellicht iemand in de buurt ook een draadloos dingetje gekocht en staat je draadloze netwerk af en toe van kanaal te wisselen.
Als het bedraad is, zou je eens het volgende commando in je opdracht prompt moeten zetten:

ping ping.xs4all.nl -t

En deze eens door moeten laten lopen. Op het moment dat je lag krijgt moet je eens kijken of de ping tijden op dat moment flink omhoog schieten of dat je zelfs packetloss krijgt...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bedrade lijn. Ik heb de commando laten draaien tijdens het downloaden via newsleecher en dit zijn de resultaten tijdens lag spikes. 9 van de 10 keer krijg ik een time-out. Hopelijk zegt dit je iets.

Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=88 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=55 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=11 ms TTL=58
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=35 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=39 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=46 ms TTL=58

Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=60 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=40 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=43 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=19 ms TTL=58
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=43 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=46 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=44 ms TTL=58

Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=114 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=108 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=81 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=70 ms TTL=58
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=17 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=15 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.51: bytes=32 tijd=29 ms TTL=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 19:51

TFHfony

Professional Weirdo

Dat de pingtijden nu wat vreemd zijn, komt waarschijnlijk omdat je je lijn vol trok, maar die time outs zouden niet plaats mogen vinden. Waar dat dat fout gaat, is moeilijk te zeggen.
Probeer eens op www.ziggo-gebruikers.nl een van de webcare medewerkers te PM-en en laat hem eens naar je modem waardes kijken. Succes!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
jostefa schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:55:
[...]

Paar dagen geleden gepost maar helaas geen antwoord op gehad. Aangezien dit weekend er weer eredevisie wedstrijden zijn kaart ik het even opnieuw aan :)
Hier doet kanaal 421 (Eredivisie Live 1) het gewoon in HD icm Samsung HD decoder via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
421 is de SD variant. Dus het lijkt me sterk dat je dat in HD kan bekijken, tja wellicht geupscaled.
921 is de HD variant.

Hier werken ze overigens beiden ongecodeerd, en ik kijk nu dus ook probleemloos ajax - nac in HD.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 16-10-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 17:25
Hebben jullie ook dat 's nachts het draadloze netwerk erg slecht draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 17:25
Geen idee, hier in maarssen heeft een grote groep ziggonaren 's nachts erg veel last van slecht draadloos internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je bedoelt dat de draadloze verbinding 's nachts slechter wordt?
Dat draadloos internet wordt niet door ziggo verzorgd dus ziggo kan daar ook niets aan doen.
Dus je kan beter een eigen topic openen dan het hier bespreken :).
Pagina: 1 ... 77 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!