Ah ok, dan was ik daarmee in de war...LB06 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:45:
[...]
Twee compleet verschillende dingen. Het gaat hier over de NAT snelheid van de router en die is afhankelijk van de snelheid van de CPU. Die snelheid wordt nooit vermeld. De NAT-snelheid is dus ook compleet iets anders dan je theoretische wifi-snelheid of de snelheid van je LAN of WAN poort.
Sowieso is 802.11n niet genoeg om de volledige 120Mbps te satureren.
Thanks voor je toelichting, zal eens kijken naar een nieuw routertje dan!
Wel geinig, ik belde net met Ziggo en inderdaad, ik had een Surinamer aan de lijn die ik bijna niet kon verstaanmarcel23456 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:32:
[...]
Is dit niet op de grens van het toelaatbare??
Probeer het eens met wired of homeplug / powerline, anders haal je de max. snelheid door de N standaard.fabianspoelman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:27:
[...]
Thanks voor je info! Maar als ik bij de T.net Pricewatch kijk, zie ik bij de specificaties de WiFi snelheid op 300Mbps staan, dit zou toch genoeg moeten zijn om mn 120 op te pakken lijkt me
Had hun een tijd geleden al gebeld wanneer in het najaar, maar konden ze niet vertellen. Iemand met misschien inside info?
Begin november werd mij beloofd door die bijna onverstaanbare surinamer die Fabian85 waarschijnlijk ook aan de lijn had.Physics schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:25:
Iemand al enige idee, wat ziggo bedoelt upgraden dit najaar? Ik woon in den helder, postcode 1782. Maar ik heb nog steeds de 50Mbit lijn.
Had hun een tijd geleden al gebeld wanneer in het najaar, maar konden ze niet vertellen. Iemand met misschien inside info?
EDIT:
Ze moeten dit topic dan niet te veel in de gaten houden anders wordt ik nooit aangenomen

Volgens mij zitten hier ook nog een aantal medewerkers dus kunnen die mij best het eea vertellen
[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 07-10-2010 18:56 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Oh zijn de Ubee's al weer verleden tijd ?fabianspoelman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:05:
Cisco EPC3212 DOCSIS 3.0 2-PORT EMTA
http://www.cisco.com/web/..._DPC3212.html#~userguides
440Mbps max, hmm dat moet voorlopig wel even genoeg zijn.
Ziet er wel mooi uit en klein.
Offtopic: 300 pagina's al ? gaat dit topic voor een record ofzo ? Deel 8 lijkt me een goed idee
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 19:00 ]
Die cisco's worden volgens mij aan zakelijke klanten geleverd tenminste dat dacht ooit ergens gelezen te hebben.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:58:
[...]
Oh zijn de Ubee's al weer verleden tijd ?
http://www.cisco.com/web/..._DPC3212.html#~userguides
440Mbps max, hmm dat moet voorlopig wel even genoeg zijn.
Ziet er wel mooi uit en klein.
Offtopic: 300 pagina's al ? gaat dit topic voor een record ofzo ? Deel 8 lijkt me een goed idee![]()
Verwijderd
Verder is mijn internet altijd retestabiel tussen 18:00 en 20:00, dus bij thuiskomst gelijk alles in newsleecher zetten wat ik wil downloaden en daarna binnenhalen en dan werkt het perfectProvider Ziggo is bezig met het ontwikkelen van een streaming muziekdienst vergelijkbaar met Spotify, die het bedrijf wil aanbieden aan klanten.
Dat heeft het kabelbedrijf donderdag bevestigd tegenover Techbusiness.nl.
Een woordvoerder laat weten dat Ziggo momenteel in de verkennende fase zit: “Het klopt dat we bezig zijn met de ontwikkeling van een streaming muziekdienst. We zijn onder andere in gesprek met leveranciers van content, veel meer valt er nog niet over te vertellen.”
Meer partijen
Ziggo gaat de dienst niet zelf ontwikkelen, maar kijkt naar verschillende diensten die beschikbaar zijn en zoekt een manier om deze diensten door te leveren aan de eigen klanten. Spotify is niet een van de partijen waarmee de kabelaar gesprekken voert.
Universal en EMI laten weten dat Ziggo niet de enige is die bezig is met een eigen muziekdienst. Verschillende Nederlandse partijen zouden interesse hebben in de ontwikkeling van een streaming muziekdienst. Concrete namen wilden de platenmaatschappijen niet noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 19:22 ]
Ik werk niet voor Ziggo, maar heb een vermoeden door welk bedrijf je bent gebeld.NoxiuZ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:55:
Ben vandaag gebeld door iemand die namens Ziggo handelt voor een baan in Haarlem.
Bedrijf dat jouw belde is Unamic/HCN?
Zo ja, weet dan wel, dat je dus hetzelfde werk doet als een medewerker van Ziggo, maar niet in dienst bent van Ziggo.
En aangezien Unamic/HCN een callcenter is en geen helpdesk zal je al snel veel minder verdienen dan een Ziggo medewerker.
Let er deze keer dan wel op dat je Gigabit netwerkpoorten hebt, want de Cisco WRT160N heeft dat dus niet.fabianspoelman schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 07:59:
[...]
Thanks voor je toelichting, zal eens kijken naar een nieuw routertje dan!
Geen wonder dat je bedraad rond de 85 Mbps blijft steken
Wireless houdt het meestal op bij zo'n 70 Mbps netto.
Wat ik dus doe is met mijn draadloze laptop via Remote Desktop (Extern Bureaublad) mijn PC op zolder overnemen. Die zit op Gigabit gekoppeld en haalt dus dus volledige 120 Mbps / 14,2 MByte/s.
edit:
blijkbaar iets met mijn kabel. Direct op modem aangesloten was de verbinding 10Mbit volgens windows toen kabel opnieuw verbonden was de verbinding weer 1Gbit maar download nog maar 40Mbit toen router er weer tussen en mijn oude ip weer terug en snelheid is nu weer goed.

[ Voor 62% gewijzigd door Mr Double B op 07-10-2010 20:12 ]
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Aaah op die fiets hebben ze weer iets bedacht... Iemand enige werkervaring met Unamic ??RollieBollie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:25:
[...]
Ik werk niet voor Ziggo, maar heb een vermoeden door welk bedrijf je bent gebeld.
Bedrijf dat jouw belde is Unamic/HCN?
Zo ja, weet dan wel, dat je dus hetzelfde werk doet als een medewerker van Ziggo, maar niet in dienst bent van Ziggo.
En aangezien Unamic/HCN een callcenter is en geen helpdesk zal je al snel veel minder verdienen dan een Ziggo medewerker.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Yep, ik heb 2 jaar voor hun gewerkt, op 2 andere projecten.NoxiuZ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:50:
[...]
Aaah op die fiets hebben ze weer iets bedacht... Iemand enige werkervaring met Unamic ??
Ik was echter nog iets meer genaaid, doordat ik bij een uitzendburo had gesoliciteerd voor een helpdeskfunctie en dat was dus bij Unamic op een ander project. Na een half jaar werd ik door een payroll bedrijf in dienst genomen en weer een half jaar later kreeg ik een contract bij Unamic.
Helaas wilde het bedrijf dat Unamic inhuurde weer zelf de helpdesk gaan runnen en was het dus einde project en de keuze om op een ander project te gaan zitten of ontslag te nemen.
Ik ben toen via Unamic op bij UPC gaan werken, maar was het gezeik en de trage systemen na 2 maanden zo zat dat ik contact heb opgenomen met de helpdesk waar ik dus zat via Unamic voordat we te horen kregen dat het einde project was.
Doorgroeien binnen unamic is mogelijk, als er ruimte is.
Op mijn project was er ruimte genoeg.
Je zegt dat je waarschijnlijk in haarlem komt te werken.
Zit je zelf in haarlem of meer richting amsterdam/diemen?
Misschien is het handiger om via DM hierover te praten, aangezien dit niet over Ziggo gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 07-10-2010 22:03 . Reden: regel over DM erbij gezet ]
Verwijderd
Technisch moet dit wel mogelijk zijn. Want op het koperdraadje in jouw huis staat ook het internet signaal van de buren. Het modem haalt netjes jouw data er uit. Als jij het modem van je buurman pakt, kan jij die volgens mij gewoon bij jou er bij aansluiten...Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:00:
Is het ook mogelijk om 2 modems tegelijk te gebruiken om bijv 2x 120mbit te draaien? of is dat te veel voor het koperdraadje / onmogelijk ?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Volgens mij gebruiken die modems dezelfde frequenties, dus ik geloof niet dat je daar heel veel mee gaat opschieten.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:00:
Is het ook mogelijk om 2 modems tegelijk te gebruiken om bijv 2x 120mbit te draaien? of is dat te veel voor het koperdraadje / onmogelijk ?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Eerste lampje op de Ubee is groen en daarna een oranje die brandt en een oranje die knippert. Dan een groen knipperend lampje (die de verbinding met m'n router aangeeft) en verder is alles uit.
Telefonisch is Ziggo nog niet te pakken te krijgen en op de storingen pagina is ook niets te vinden..
Nog even afwachten dus..
Ik denk het wel als ik dit lees: Wikipedia: KabelmodemVerwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:00:
Maar het is volledig onzinnig:
- 120 Mbps is nu al zware overkill
- Je gaat niet een 2e keer 66,50 betalen
- Je kunt er niet sneller mee internetten
- Downloaden vanuit nieuwsgroepen kan dan op zich op dubbele snelheid, maar je moet 2 netwerkkaarten hebben, 2 newsserver accounts en statische routes aanbrengen
- In bovenstaand geval kan je harddisk het niet aan qua datatoevoer
Dat vind jij, je kunt dat niet voor iedereen beoordelen. Ik ben er tevreden mee, maar als ik iets van bijvoorbeeld Technet moet hebben, dan zit ik daar op te wachten, en kan het niet snel genoeg gaan.Volkert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:27:
[...]
Ik denk het wel als ik dit lees: Wikipedia: Kabelmodem
Maar het is volledig onzinnig:
- 120 Mbps is nu al zware overkill
Het zou overigens veel en veel zinniger worden als de 2e lijn een andere provider zou zijn. Dan heb je tenminste ook failover en wordt het een stuk nuttiger.
Het kan idd niet, je kunt geen 2 abbos afsluiten op 1 adres.- Je gaat niet een 2e keer 66,50 betalen
Agree, voor normaal internet en http/ftp downloads zal het niks uit maken.- Je kunt er niet sneller mee internetten
So what? Als je al denkt over deze oplossing ga ik er niet vanuit dat je met een goedkoop routertje werkt.- Downloaden vanuit nieuwsgroepen kan dan op zich op dubbele snelheid, maar je moet 2 netwerkkaarten hebben, 2 newsserver accounts en statische routes aanbrengen
Sorry, maar hier sla je echt de plank mis- In bovenstaand geval kan je harddisk het niet aan qua datatoevoer
Hoeveel disks ken jij die inmiddels geen 30MB/s kunnen schrijven?
[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 08-10-2010 08:58 ]
Nee, dat lijkt er wat anders aan de hand te zijn.... Het gebeurt wel eens dat je een modem niet kan activeren maar dit duurt hoog uit een paar uur.NetXtreme schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:32:
Is er iemand bekend met het niet kunnen activeren van modems bij ziggo? Mijn grootouders hebben internet en televisie van ziggo en willen daarbij nu ook telefonie. Dit process duurt inmiddels al een week of 5 en is nog niet klaar. Heb net ziggo gebeld en zeggen dat ze een landelijke storing hebben met het activeren van modems. Dit duurt inmiddels al 25 dagen zonder oplossing...
Als ik jou was zou ik even contact op nemen met iemand van Ziggo op het www.ziggo-gebruikers.nl forum. De medewerkers van Ziggo kan je vinden onder hun Ziggo Web-Team vermelding.
Cogitationis poenam nemo patitur
Bij ons in het bedrijf hebben veel klanten home.nl e-mail adressen maar we krijgen alles terug

Ja dit is mogelijk, je kan zelfs 3 of 4 modems aansluiten, mits je maar zorgt dat het ingangs signaal van je modem op pijl is.... dus geen goedkope splitters na je AOP e.d.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:00:
Je dient wel meerder accounts bij Ziggo af te sluiten, wil je dus een 480Mbit snelle verbinding hebben betaal je dus 4x 66.50.
Dat wat betreft Ziggo, wanneer je een degelijke situatie wil heb je overigens wel een loadballanser nodig, deze heb je in combinatie met router.... je kan dus op dat moment gewoon 1 UTP kabel naar je pc's leggen.
Het is wel aan te raden om gebruik te maken van een 1Gbit NIC en CAT6 kabels.
De loadbalanser zorgt er voor dat je in en uitgaande verkeer wordt verdeeld over de meerdere kabelmodems, je kan het verkeer dan dus bij elkaar optellen.
De vraag is alleen als of het zinvol is... er zullen niet veel servers zijn die een dergelijke snelheid aan kunnen, kan me alleen voorstellen dat het interessant is bij een newsgroep account.
Nee, de oude @home adressen zijn gewoon actief gebleven....MrJames schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:35:
Ik heb een vraag. Hebben ze na de fusie home.nl e-mail adressen laten vervallen?
Bij ons in het bedrijf hebben veel klanten home.nl e-mail adressen maar we krijgen alles terug
Waar heb je cat6 voor nodig?Bullet NL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:44:
[...]
Ja dit is mogelijk, je kan zelfs 3 of 4 modems aansluiten, mits je maar zorgt dat het ingangs signaal van je modem op pijl is.... dus geen goedkope splitters na je AOP e.d.
Je dient wel meerder accounts bij Ziggo af te sluiten, wil je dus een 480Mbit snelle verbinding hebben betaal je dus 4x 66.50.
Dat wat betreft Ziggo, wanneer je een degelijke situatie wil heb je overigens wel een loadballanser nodig, deze heb je in combinatie met router.... je kan dus op dat moment gewoon 1 UTP kabel naar je pc's leggen.
Het is wel aan te raden om gebruik te maken van een 1Gbit NIC en CAT6 kabels.
De loadbalanser zorgt er voor dat je in en uitgaande verkeer wordt verdeeld over de meerdere kabelmodems, je kan het verkeer dan dus bij elkaar optellen.
De vraag is alleen als of het zinvol is... er zullen niet veel servers zijn die een dergelijke snelheid aan kunnen, kan me alleen voorstellen dat het interessant is bij een newsgroep account.
Ik haal met bedraad nog steeds rond de 85-90Mbit per seconde en via wireless een stuk of 17.
Waar blijven toch die Mbits?
Eventuele storingszenders allemaal uitgeschakeld, met mn iPad en laptop notabene bijna OP het wireless router maar het blijft crap
Zelfs met splinternieuwe UTP-kabels van een halve meter hakt het router er zo 30-35Mb af

Firewalls uit, instellingen gecontroleerd, andere kanalen gekozen, firmware geupgrade, hard op N-mode gezet, het mag allemaal niet baten.
[ Voor 12% gewijzigd door fabianspoelman op 08-10-2010 14:31 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:47 ]
Nope, niets mee aan de hand. Best wel grappig in mijn geval, ik had vroeger als eerste breedbandverbinding (was in 1999 in mijn geval) een @Home verbinding. Dat mailadres is na het overstappen naar ADSL altijd actief gebleven, ondans twee waarschuwingen per brief in de loop der jaren dat was gebleken dat ik nog een @Home adres had en dat dat zou worden opgeheven als ik niet kon aangeven waarom ik het nog had. Ondertussen ben ik na diverse ADSL-aanbieders weer bij @Home (Ziggo dus) en dat oude @Home adres bestaat nog steedsMrJames schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:35:
Ik heb een vraag. Hebben ze na de fusie home.nl e-mail adressen laten vervallen?
Nergens, geef ook aan dat het aan te raden is, omdat je gebruik maakt van een 1 Gbit verbinding welke je in theorie tot 480Mbit down kan belasten.
Cat5e zal vermoedelijk ook werken, echter bij CAT6 is de afscherming beter dus minder kans op storing en een grote kans om een hogere snelheid
Het rare is dat het zich met alle apparaten in mijn huis (MacMini, Windows 7 bak, iPad, iPhone, PowerMac, Windows XP laptop) voordoet. Alles is voorzien van Wireless N interfaces.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:46:
hoeveel kan je netwerkkaart aan? Lijkt dat die verkeerd is ingesteld. Ik zou het proberen met een laptop van iemand (even lenen) en dan kijken wat je haalt.
Het lijkt me dus niet aan de instellingen te liggen, maar ik kan het uiteraard verkeerd hebben.
1 ding is zeker, de SiteCom 300N en de Airport Express kunnen beide deze snelheden aan.
[ Voor 3% gewijzigd door fabianspoelman op 08-10-2010 16:03 ]
Gebruik je wel 8 aderige kabel, want Gigabit heeft ze allemaal nodig.fabianspoelman schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:25:
Ik haal met bedraad nog steeds rond de 85-90Mbit per seconde.
Waar blijven toch die Mbits?
Downloads van Microsoft? Ik haal soms 2 MByte/s, dus één keer 120 Mbit/s krijg je nog lang niet vol.UltraSub schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:56:
[...]
Dat vind jij, je kunt dat niet voor iedereen beoordelen. Ik ben er tevreden mee, maar als ik iets van bijvoorbeeld Technet moet hebben, dan zit ik daar op te wachten, en kan het niet snel genoeg gaan.
Sorry, maar hier sla je echt de plank mis
Hoeveel disks ken jij die inmiddels geen 30MB/s kunnen schrijven?
Standaard schijven halen makkelijk 50 MByte/s. Sequentieel ja, maar lang niet als je er allerlei kleine random fragmentjes op gaat schrijven zoals bij het downloaden van nieuwsgroepen. Newsleecher stopt nu met 120 Mbit/s al af en toe met de melding dat 'ie op de schijven aan het wachten is.
Verwijderd
Dat is inderdaad rete irritant. Hij raakt ook nogal overbelast als je hem laat parren en unrarren. Als je dat uitzet gaat het wel beter, maar dan moet je alles zelf weer uitpakkenVolkert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:30:
Newsleecher stopt nu met 120 Mbit/s al af en toe met de melding dat 'ie op de schijven aan het wachten is.
Je hebt trouwens geen last met newsleecher als je 1 ding per keer download, maar dat is ook niet al te handig natuurlijk.
Heeft dat snelle internet toch nog een nadeel
Verwijderd
Edit: Ik haal wel 120mbit bij Speedtest Ziggo, maar Speedtest.net geeft een ander beeld en het gaat niet echt snel tussen die tijden.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 18:36 ]
Dat zijn gewoon piek tijden! Dat is altijd al geweest!Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:32:
's avonds kom ik niet veder dan 80 mbit, ik heb het idee dat we 's avonds geknepen worden en pagina's uit de VS gaan ook niet echt snel tussen 18:00 en 21:00.
Edit: Ik haal wel 120mbit bij Speedtest Ziggo, maar Speedtest.net geeft een ander beeld en het gaat niet echt snel tussen die tijden.
Verwijderd
Nee hoor, toen het 50 en 80 Mbit was, had ik hier nooit last van, altijd vol de snelheid.joosthaarman schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:40:
[...]
Dat zijn gewoon piek tijden! Dat is altijd al geweest!
Meeste servers haal ik het niet, andere weer wel.
Verwijderd
Ubee modem blijft op twee rode lampjes staan. Hoeveel reboots dan ook geen verschil. Iemand hier in de buurt ook last van? (zeist, 3704)
utrecht, 3544, nergens last van. Wel ubee modem, ~13MB/sec...Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:54:
Pff zijn we net van het andere probleem af komt het andere weer om de hoek kijken.
Ubee modem blijft op twee rode lampjes staan. Hoeveel reboots dan ook geen verschil. Iemand hier in de buurt ook last van? (zeist, 3704)
Hey.. Weer iemand die roept dat Ziggo knijpt :-) Blijft met enige regelmaat terugkomen dit soort opmerkingen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:32:
's avonds kom ik niet veder dan 80 mbit, ik heb het idee dat we 's avonds geknepen worden en pagina's uit de VS gaan ook niet echt snel tussen 18:00 en 21:00.
Ik trek hier 's avonds nog gewoon mijn volledige verbinding van 120mbit dicht. Dus tenzij Ziggo reden heeft om jou persoon te pesten, kan je deze ongefundeerde roddel weer terug nemen...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Gebruik de speedtest van Ziggo. Dan zie je wat er binnen hun netwerk haalbaar is.
Bedenk wel dat de meeste servers geen 120 Mbit/s kunnen aanbieden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 00:00 ]
Ik heb sinds van de week ook 120 Mbit en haal het altijd hoor, fabeltjes over geknepen zijn slaan nergens op, de enige plek waar ze dat ook goed kunnen doen is in de wijkcentrale en ze gaan echt niet elke avond heen en weer rijden naar jou straat om je te knijpen hoor
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Kom op, we zijn hier op Tweakers dus probeer je eens wat te verdiepen in de EuroDOCSIS techniek die nodig is om het Internet signaal op het adres van de klanten te krijgen i.p.v. direct personen te beschuldigen van het verspreiden van ongefundeerde roddels. Ongeacht alle snelle glasvezel verbindingen die Ziggo heeft lopen zal het Internet downstream signaal namelijk toch een keer via een stuk coax kabel naar het adres van de klant moeten worden verstuurd. Dat stuk coax kabel wordt gedeeld door meerdere adressen dus wordt ook de Internet downstream capaciteit van dat stuk coax kabel gedeeld door alle kabel Internet klanten die zijn aangesloten op dat stuk coax kabel gedeeld.TFHfony schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:45:
Hey.. Weer iemand die roept dat Ziggo knijpt :-) Blijft met enige regelmaat terugkomen dit soort opmerkingen.
Ik trek hier 's avonds nog gewoon mijn volledige verbinding van 120mbit dicht. Dus tenzij Ziggo reden heeft om jou persoon te pesten, kan je deze ongefundeerde roddel weer terug nemen...
Die Internet downstream capaciteit van het gedeelde stuk coax kabel wordt bij EuroDOCSIS 3.0 bepaald door de gezamenlijke capaciteit van de frequenties die voor Internet downstreams worden ingezet. Als dat er bijvoorbeeld 8 zijn met een capaciteit van ongeveer 50 Mbps elk dan leert een eenvoudig sommetje ons dat er dus sprake is van een totale capaciteit van 400 Mbps die door de klanten gedeeld zal moeten worden die op dat stuk coax zijn aangesloten. Hooguit ruimte om 3 klanten met een 120 Mbps abonnement gelijktijdig volledig gebruik te laten maken van hun downloadsnelheid.
Nu heb ik nog nooit gehoord dat Ziggo het afsluiten van kabel Internet abonnementen afwijst op grond van onvoldoende nog te verdelen capaciteit op een bepaald stuk coax kabel, dus is er weinig fantasie voor nodig dat er meer Internet downstream snelheid wordt verkocht dan dat er capaciteit voor handen is op dat stuk coax kabel. Of wel overboeking, die je gaat merken als meerdere op dat stuk coax kabel aangesloten klanten tegelijkertijd volop van hun download snelheid gebruik willen gaan maken. De beschikbare capaciteit zal dan verdeeld moeten worden waardoor de contractueel afgesproken maximale download snelheid niet gehaald kan worden. Dit wordt ook wel het buren-effect genoemd aangezien je vanwege de voor de kabel toegepaste EuroDOCSIS techniek last hebt van het gelijktijdig Internet gebruik van je buren. En de grootste kans op gelijktijdig Internet gebruik van buren is tijdens de piekuren van het Internet gebruik. Door de klanten wordt dat buren-effect ervaren als "knijpen" aangezien hun downloadsnelheid dynamisch geknepen wordt om de beschikbare capaciteit eerlijk te kunnen verdelen.
Als je dus de pech hebt dat er kabel Internet populair is onder de klanten die zijn aangesloten op jouw stuk kabel en de gezamenlijke abonnementssnelheid overstijgt de beschikbare Internet Downstream capaciteit dan is het dus heel goed mogelijk dat je bij gelijktijdig gebruik de afgesproken downloadsnelheid niet gaat halen. Kennelijk heb jij echter het geluk dat je op een stuk coax kabel zit waar niet veel van Kabel Internet gebruik wordt gemaakt of dat het stuk coax kabel sowieso weinig aangesloten adressen kent waardoor jij geen last hebt van dat buren-effect. Dat hoeft echter niet voor iedereen te gelden.
Verwijderd
+1ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Kom op, we zijn hier op Tweakers dus probeer je eens wat te verdiepen in de EuroDOCSIS techniek die nodig is om het Internet signaal op het adres van de klanten te krijgen i.p.v. direct personen te beschuldigen van het verspreiden van ongefundeerde roddels.
Bovendien ben ik een ex monteur, dus ik weet wel waar ik over prraat, hier in de regio meldt iedereen het, dus ik ben niet de enige.
Een vriend die in Werkendam woont, wat 12 km vederop ligt heeft exact hetzelfde probleem.
Speedtest waar dan ook zou me een worst wezen, ik kijk naar download prestaties en het inladen van pagina's en dat is wat tussen die tijden aanzienlijk trager gaat.
Gezien het forum er vol mee staat en ook bij de Ziggo gebruikers forum, denk ik niet dat dit lokaal ligt maar landelijk.
weet iemand hier hoe dat zit?
Goeie keuze, ik heb er gewerkt en iedereen vertelde me dat ADSL te toekomst wassoundtrack schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:01:
Tele2 kan mij voor de toekomst geen snelle internet verbinding garanderen. Gisteren overgestapt naar alles in 1 pakket van Ziggo. Laat die 120mbit maar komen.

[ Voor 14% gewijzigd door fabianspoelman op 09-10-2010 13:25 ]
Hier ergens bij Leiden(geen idee welke regio), valt internet ook telkens weg. Al bijna een week.dbzfan schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:45:
Hier in regio tilburg (5021) nu al een week last van wegvallende verbinding... tot zover dat we nu maar 50% van de tijd internet hebben... Net ziggo klantenservice gebeld, maar ik krijg niemand aan de lijn omdat ze het te druk hebben
Ik word hier zo ziek van hè..
Nu heb ik al een 8-poorts gigabit switch, is dat voldoende (is de Ziggo modem zelf al een modem/router combi die dus zelf IP adresjes uitdeelt etc), of moet ik per sé een router hebben? Zo ja, welke is aan te raden (en op bol.com te bestellen
In het voormalig multikabel gebied is de snelheid nog niet verhoogd met uitzondering van Heerhugowaard dit komt omdat er eerst bepaalde hardware in het netwerk ge-upgrade moeten worden. Zie ook: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/udybees schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:17:
ik heb hier in grootebroek (1613) nog steeds maar 50 mb down en ca 3,5 up. al een paar keer verschillende dingen gehoord bij de klantenservice. De ene zegt dat in heel nederland, p uitzondering van ergens in noord Groningen de snelheden al zijn verhoogt naar 120, da andere zegt dat het in mijn postcodegebied nog niet zo ver is en dat het voor het einde van het jaar rond zou moeten zijn.
weet iemand hier hoe dat zit?
Je zal echt een router nodig hebben omdat de modem echt alleen een bridge modem is en dus geen router functie heeft. Ook krijg je van ziggo maar 1 ip adres dus kan je maar met 1 apparaat te gelijk op het internet zijn zonder router. Hier kan je een lijstje met routers vinden die geschikt zijn voor snel internet, alles met een throughput van boven de 120Mbit is geschikt voor alles in 1 extra: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/LiquidSnake1989 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:33:
Nu heb ik al een 8-poorts gigabit switch, is dat voldoende (is de Ziggo modem zelf al een modem/router combi die dus zelf IP adresjes uitdeelt etc), of moet ik per sé een router hebben? Zo ja, welke is aan te raden (en op bol.com te bestellen)
[ Voor 34% gewijzigd door ADDG op 09-10-2010 13:45 ]
Die actie was alleen geldig als je tussen 13-30 september een abo nam. Google maar even op "bol.com ziggo" dan is de eerste hit een pdf met de voorwaarden.LiquidSnake1989 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:33:
Ik heb vrijdag Ziggo alles-in-1 Extra besteld, komt waarschijnlijk aankomende week binnen. Nu las ik dat je op bol.com een waardebon van 100 euries krijgt als je een AiO pakket van Ziggo neemt.
Inderdaad, we zijn op tweakers.net... dus ook jij zou beter moeten weten.ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Kom op, we zijn hier op Tweakers dus probeer je eens wat te verdiepen in de EuroDOCSIS techniek die nodig is om het Internet signaal op het adres van de klanten te krijgen i.p.v. direct personen te beschuldigen van het verspreiden van ongefundeerde roddels. Ongeacht alle snelle glasvezel verbindingen die Ziggo heeft lopen zal het Internet downstream signaal namelijk toch een keer via een stuk coax kabel naar het adres van de klant moeten worden verstuurd. Dat stuk coax kabel wordt gedeeld door meerdere adressen dus wordt ook de Internet downstream capaciteit van dat stuk coax kabel gedeeld door alle kabel Internet klanten die zijn aangesloten op dat stuk coax kabel gedeeld.
Die Internet downstream capaciteit van het gedeelde stuk coax kabel wordt bij EuroDOCSIS 3.0 bepaald door de gezamenlijke capaciteit van de frequenties die voor Internet downstreams worden ingezet. Als dat er bijvoorbeeld 8 zijn met een capaciteit van ongeveer 50 Mbps elk dan leert een eenvoudig sommetje ons dat er dus sprake is van een totale capaciteit van 400 Mbps die door de klanten gedeeld zal moeten worden die op dat stuk coax zijn aangesloten. Hooguit ruimte om 3 klanten met een 120 Mbps abonnement gelijktijdig volledig gebruik te laten maken van hun downloadsnelheid.
Nu heb ik nog nooit gehoord dat Ziggo het afsluiten van kabel Internet abonnementen afwijst op grond van onvoldoende nog te verdelen capaciteit op een bepaald stuk coax kabel, dus is er weinig fantasie voor nodig dat er meer Internet downstream snelheid wordt verkocht dan dat er capaciteit voor handen is op dat stuk coax kabel. Of wel overboeking, die je gaat merken als meerdere op dat stuk coax kabel aangesloten klanten tegelijkertijd volop van hun download snelheid gebruik willen gaan maken. De beschikbare capaciteit zal dan verdeeld moeten worden waardoor de contractueel afgesproken maximale download snelheid niet gehaald kan worden. Dit wordt ook wel het buren-effect genoemd aangezien je vanwege de voor de kabel toegepaste EuroDOCSIS techniek last hebt van het gelijktijdig Internet gebruik van je buren. En de grootste kans op gelijktijdig Internet gebruik van buren is tijdens de piekuren van het Internet gebruik. Door de klanten wordt dat buren-effect ervaren als "knijpen" aangezien hun downloadsnelheid dynamisch geknepen wordt om de beschikbare capaciteit eerlijk te kunnen verdelen.
Als je dus de pech hebt dat er kabel Internet populair is onder de klanten die zijn aangesloten op jouw stuk kabel en de gezamenlijke abonnementssnelheid overstijgt de beschikbare Internet Downstream capaciteit dan is het dus heel goed mogelijk dat je bij gelijktijdig gebruik de afgesproken downloadsnelheid niet gaat halen. Kennelijk heb jij echter het geluk dat je op een stuk coax kabel zit waar niet veel van Kabel Internet gebruik wordt gemaakt of dat het stuk coax kabel sowieso weinig aangesloten adressen kent waardoor jij geen last hebt van dat buren-effect. Dat hoeft echter niet voor iedereen te gelden.
Ondercapaciteit is namelijk is heel anders dan knijpen. Bij knijpen moet je denken aan traffic shaping. Over Eurodocsis (3.0) weet ik meer dan genoeg. De straat/wijkkast hier heeft zo'n 400mbit te verdelen, dus hang hem maar vol genoeg met mensen die 120mbit er af trekken en dan kom je inderdaad in de problemen.
Maar nogmaals, knijpen != overboekte lijn
-1Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
+1![]()
Bovendien ben ik een ex monteur, dus ik weet wel waar ik over prraat, hier in de regio meldt iedereen het, dus ik ben niet de enige.
Een vriend die in Werkendam woont, wat 12 km vederop ligt heeft exact hetzelfde probleem.
Ook voor jou geldt: knijpen is iets heel anders dan een lijn die overbelast is. Dan kan je wel monteur zijn geweest, maar de opmerking klopt gewoon niet.
Ziggo knijpt niet., maar heeft wel degelijk capaciteits problemen in diverse regio's.
[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 09-10-2010 14:04 ]
Verwijderd
Overboekte lijn of niet in het wijkcentrum gaat het glasvezel op en dat is hoger dan 400Mbit.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:00:
Inderdaad, we zijn op tweakers.net... dus ook jij zou beter moeten weten.
Ondercapaciteit is namelijk is heel anders dan knijpen. Bij knijpen moet je denken aan traffic shaping. Over Eurodocsis (3.0) weet ik meer dan genoeg. De straat/wijkkast hier heeft zo'n 400mbit te verdelen, dus hang hem maar vol genoeg met mensen die 120mbit er af trekken en dan kom je inderdaad in de problemen.
Ook al zou ik naar 80 zakken dan zou ik nog steeds zo'n 8,5MB/sec moeten halen en zelfs dat haal ik meestal niet, streams die continu langzaam inladen, hogere ping tijden e.t.c.
Feit is dat het nog steeds om een overboekte lijn c.q. capaciteits probleem gaat, of dit nu op CMTS of glas niveau is. En dat is iets anders dan knijpen / traphic shaping. Dus mijn opmerking over het feit dat Ziggo niet knijpt klopt gewoon. C'est tout.Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:32:
[...]
Overboekte lijn of niet in het wijkcentrum gaat het glasvezel op en dat is hoger dan 400Mbit.
Ook al zou ik naar 80 zakken dan zou ik nog steeds zo'n 8,5MB/sec moeten halen en zelfs dat haal ik meestal niet, streams die continu langzaam inladen, hogere ping tijden e.t.c.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat hier in de buurt er blijkbaar voldoende capaciteit is. In andere regio's hoor je inderdaad legio verhalen over een hoge latency of juist lage downstreams.
Als Ziggo zou knijpen, zou je juist zien dan P2P of Usenet op bepaalde tijden lager zouden presteren. Net zoals bij UPC enige tijd geleden. Het feit dat de hele lijn juist in elkaar dondert is wellicht nog wel het grootste bewijs dat er niet geknijpt wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door TFHfony op 09-10-2010 14:51 ]
Verwijderd
Oh nee ?TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:36:
Feit is dat het nog steeds om een overboekte lijn c.q. capaciteits probleem gaat, of dit nu op CMTS of glas niveau is. En dat is iets anders dan knijpen / traphic shaping. Dus mijn opmerking over het feit dat Ziggo niet knijpt klopt gewoon. C'est tout.
Als 120 je max is en je haalt er maar 80-50 dan doe je wel degelijk traffic shaping of load balancing, wat je het ook wilt noemen.
Ideale scenario, iedereen heeft 120Mbit, eindversterker stuurt 2 x 18 aansluitingen aan, dus 2 multitaps, is 36 verbindingen. 4 groeps versterkers naar 1 wijkversterker, 4 x 36 = 144 x 120 Mbit = 17280 Mbit / 17,28 Gbit.
Stel dat een CMTS 5 wijkversterkers aanstuurt dan zou die grofweg 100Gbit moeten verstouwen als we ook even de digitale ontvangers en telefonie erbij trekken.
Als de max dan 80 Gbit is wat ie het netwerk mag op sturen, dan kom je daar toch te kort als iedereen tegelijk bezig is en dan ga je load balancing toepassen, ofwel je draait iedereen terug naar ongeveer 80-100Mbit en dan is het net te behappen.
M.a.w. de verbindingen in het hogere netwerk kunnen het eigenlijk nog niet aan.
Persoonlijk lig ik er niet wakker van het verschil tussen 120 of 80, het gaat me er om dat de verbinding wel lijkt stil te vallen tijdens die uren en dat was voorheen nog niet zo erg als nu.
Gezien het feit de latency zo op loopt, klopt jouw scenario niet. Als je aan traffic shaping doet, of load balancing of gaat knijpen, zou de latency juist wel redelijk ok blijven/Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:02:
[...]
Oh nee ?
Als 120 je max is en je haalt er maar 80-50 dan doe je wel degelijk traffic shaping of load balancing, wat je het ook wilt noemen.
Ideale scenario, iedereen heeft 120Mbit, eindversterker stuurt 2 x 18 aansluitingen aan, dus 2 multitaps, is 36 verbindingen. 4 groeps versterkers naar 1 wijkversterker, 4 x 36 = 144 x 120 Mbit = 17280 Mbit / 17,28 Gbit.
Stel dat een CMTS 5 wijkversterkers aanstuurt dan zou die grofweg 100Gbit moeten verstouwen als we ook even de digitale ontvangers en telefonie erbij trekken.
Als de max dan 80 Gbit is wat ie het netwerk mag op sturen, dan kom je daar toch te kort als iedereen tegelijk bezig is en dan ga je load balancing toepassen, ofwel je draait iedereen terug naar ongeveer 80-100Mbit en dan is het net te behappen.
M.a.w. de verbindingen in het hogere netwerk kunnen het eigenlijk nog niet aan.
Persoonlijk lig ik er niet wakker van het verschil tussen 120 of 80, het gaat me er om dat de verbinding wel lijkt stil te vallen tijdens die uren en dat was voorheen nog niet zo erg als nu.
Juist het feit dat de latency flink omhoog gaat, de verbinding gaat stotteren en er packets verloren gaan geeft juist aan dat de hele boel gewoon tegen zijn limiet aan loopt, zonder actief te regelen. Anders zou je kunnen regelen dat http/icmp e.d. voorrang krijgt en p2p/usenet niet. Of juist dat iedereen een stabiele ~80mbit krijgt.
Zoals ik al zei: De instabiliteit is wellicht nog wel het grootste bewijs dan er niet wordt geknepen.
Ik moet overigens zeggen: Als er ondercapaciteit is, zou ik graag zien dat men als nood maatregel de bandbreedte eerlijk zou delen. Dat zou namelijk die vastlopende streams/latency/packet loss kunnen voorkomen.
Feit is dat we een consumentenlijn hebben en alleen maar een "best effort" mogen eisen. Aan de andere kant zou het Ziggo wel sieren om gewoon te zorgen dat er snel voldoende capaciteit komt en tot die tijd alles netjes communiceert.
Maar Ziggo en communicatie.. Tja.. Dat is op zijn zachtst gezegd niet zo'n voor de hand liggende combinatie blijkbaar. Ziggo houdt van goede sier maken met allerlei beloftes, welke ze vervolgens niet goed kunnen nakomen. En op dat moment hullen ze zich in stilzwijgen. "Een Gradus Vosje doen" heet dat dan tegenwoordig.
Ik had het er over dat de klanten een dergelijke (tijdelijke) lagere downloadsnelheid ervaren als "knijpen". De klant krijgt immers niet de abonnementssnelheid op de momenten dat er teveel klanten op hetzelfde stukje coax gebruik willen maken van hun volledige snelheid en die gezamenlijke snelheid de capaciteit overstijgt.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:00:
Inderdaad, we zijn op tweakers.net... dus ook jij zou beter moeten weten.
De eerste bottleneck die de klant tegenkomt is toch echt de capaciteit van dat stuk coax kabel die volgens jouw voorbeeld gedeeld moet worden door 144 aansluitingen in geval van een ideaal scenario. Die capaciteit is met 8 Internet downstreams zo'n 400 Mbps, dus kan je alleen maar hopen dat er onder die 144 adressen niet te veel notoire downloaders zitten als hooguit 3 klanten gelijktijdig 120 Mbps kunnen halen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:02:
Je begint zelf met de melding dat we hier op t.net zijn. Dit impliceert dat je enig niveau mag verwachten. Zeker als de desbetreffende persoon daarna ook nog eens roept het wel te weten, omdat hij zelf monteur is geweest.ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:45:
[...]
Ik had het er over dat de klanten een dergelijke (tijdelijke) lagere downloadsnelheid ervaren als "knijpen". De klant krijgt immers niet de abonnementssnelheid op de momenten dat er teveel klanten op hetzelfde stukje coax gebruik willen maken van hun volledige snelheid en die gezamenlijke snelheid de capaciteit overstijgt.
Daarnaast zeg jij dat ik me moet verdiepen in hoe Eurodocsis werkt.
Alles bij elkaar opgeteld klopt je reactie dan gewoon echt niet.
Verder blijft dus gewoon staan dat Ziggo niet knijpt en de opmerking van die persoon dus gewoon niet klopt.
Ziggo heeft op verschillende plaatsen capaciteits problemen en dat is wat anders dan knijpen.
Leg mij dan eens uit wat het voor de klant uitmaakt of Ziggo de CMTS configureert om de verbinding te knijpen of dat de CMTS dynamisch beslist om te gaan knijpen omdat deze de ontvangen data door een (tijdelijk) te kort aan beschikbare capaciteit niet kwijt kan op de Internet Downstreams richting de aangesloten klanten? Het resultaat is immers toch hetzelfde, namelijk een lagere downloadsnelheid. En vanuit die invalshoek kan ik me dus best voorstellen dat klanten het gevoel hebben dat hun verbinding "geknepen" wordt.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:23:
Verder blijft dus gewoon staan dat Ziggo niet knijpt en de opmerking van die persoon dus gewoon niet klopt.
Ziggo heeft op verschillende plaatsen capaciteits problemen en dat is wat anders dan knijpen.
Klopt helemaal, Ziggo knijpt geen enkel type verkeer. Je kan natuurlijk wel last hebben van een verbinding die erg druk is. M.a.w. een verbinding die vol loopt met verkeer van jou en je buren. Exact zoals TFH het correct heeft duidelijk gemaakt.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:23:
[...]
Je begint zelf met de melding dat we hier op t.net zijn. Dit impliceert dat je enig niveau mag verwachten. Zeker als de desbetreffende persoon daarna ook nog eens roept het wel te weten, omdat hij zelf monteur is geweest.
Daarnaast zeg jij dat ik me moet verdiepen in hoe Eurodocsis werkt.
Alles bij elkaar opgeteld klopt je reactie dan gewoon echt niet.
Knijpen impliceert iets anders, namelijk doelbewust bepaalde of alle verkeersstromen beperken. Ziggo doet dit niet, in tegenstelling tot UPC.
Qua resultaat is het misschien het zelfde maar er is namelijk wel een groot verschil, een te kort aan capaciteit zou een tijdelijke situatie kunnen zijn die al dan niet per ongeluk ontstaat, knijpen doet men daar in tegen bewust.
Dat het gevoel van mensen zegt dat een capaciteitsprobleem toch knijpen is een zelfde soort discussie dat groen geen rood is.....
Nogmaals, knijpen is een bewuste keuze, capaciteitsproblemen hoeven dit niet te zijn......
Jij bent degene die tegen mij zegt dat ik me moet verdiepen in Eurodocsis en dan dit een Tweakers forum is. Hierboven gooi je dat allemaal weer overboord met "gevoel" en klant, waarmee je doelt op de ontwetende klant. Niet erg consequent he?ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:34:
[...]
Leg mij dan eens uit wat het voor de klant uitmaakt of Ziggo de CMTS configureert om de verbinding te knijpen of dat de CMTS dynamisch beslist om te gaan knijpen omdat deze de ontvangen data door een (tijdelijk) te kort aan beschikbare capaciteit niet kwijt kan op de Internet Downstreams richting de aangesloten klanten? Het resultaat is immers toch hetzelfde, namelijk een lagere downloadsnelheid. En vanuit die invalshoek kan ik me dus best voorstellen dat klanten het gevoel hebben dat hun verbinding "geknepen" wordt.
Daarnaast heb ik hierboven al uitgelegd:
* Als ze bewust zouden knijpen, zou de snelheid lager liggen, maar de lijn wel stabiel blijven
* Als ze niets doen, treed er naast een lagere en instabiele snelheid, ook o.a. packet loss op en een flink hogere latency.
Misschien moet je zelf nog maar eens in de Eurodocsis3 standaard duiken en wat er gebeurt bij overbelasting op CMTS/glas niveau (Al heeft het glas dan weer niet direct met Eurodocsis te maken...)
[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 09-10-2010 19:49 ]
Ondanks dat je 100% gelijk hebt krijg je van "hem" toch geen gelijk.....TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:46:
[...]
Jij bent degene die tegen mij zegt dat ik me moet verdiepen in Eurodocsis en dan dit een Tweakers forum is. Hierboven gooi je dat allemaal weer overboord. Niet erg consequent he?
Daarnaast heb ik hierboven al uitgelegd:
* Als ze bewust zouden knijpen, zou de snelheid lager liggen, maar de lijn wel stabiel blijven
* Als ze niets doen, treed er naast een lagere en instabiele snelheid, ook o.a. packet loss op en een flink hogere latency.
Misschien moet je zelf nog maar eens in de Eurodocsis3 standaard duiken en wat er gebeurt bij overbelasting.
Archie daarentegen heeft wel gelijk als hij zegt dat klanten het ervaren als knijpen.
Klant perceptie heet dat. En daar kun je vanuit de techniek weinig aan doen. Op de service laag kun je daar alleen maar goed over communiceren, en dat doen ze niet. Ziggo moet gewoon tekst en uitleg geven op de voorpagina, en zeggen dat de snelheden fiks kunnen inkakken doordat hun infra het niet trekt. En dat dat niks heeft te maken met afknijpen van bepaald verkeer.
Anyway, ik wordt nu ook weer fiks "geknepen" zie ik op mijn AiE X:
2010-10-09 19:53:47 (3.62 MB/s) - `file1000mb.bin' saved [1048576000/1048576000]
Interessant is dat speedtest.ziggo.nl gewoon 111.7/9.4 aangeeft.
Ik zeg backbone? Zit ik dan goed?
Klopt, maar het leuke aan perceptie is dat het geen absolute waarheid is of hoeft te zijn.UltraSub schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:00:
TFHfony heeft ook gelijk, het is technisch ook geen knijpen.
Archie daarentegen heeft wel gelijk als hij zegt dat klanten het ervaren als knijpen.
Klant perceptie heet dat. En daar kun je vanuit de techniek weinig aan doen. Op de service laag kun je daar alleen maar goed over communiceren, en dat doen ze niet. Ziggo moet gewoon tekst en uitleg geven op de voorpagina, en zeggen dat de snelheden fiks kunnen inkakken doordat hun infra het niet trekt. En dat dat niks heeft te maken met afknijpen van bepaald verkeer.
Anyway, ik wordt nu ook weer fiks "geknepen" zie ik op mijn AiE X:
2010-10-09 19:53:47 (3.62 MB/s) - `file1000mb.bin' saved [1048576000/1048576000]
Natuurlijk heeft de klant het nadeel dat "zijn" snelheid niet maximaal is, echter dit kan volgens de voorwaarden gebeuren. Ook omdat Ziggo de snelheden niet garandeert.
Ik haal hier op twee usenet server de maximale snelheid van mijn AiE Extra. 14.2MB/s
Wat we bijvoorbeeld eens kunnen doen is verschillende tracert plaatsen naar verschillende servers in Nederland, Iemand in Brabant gaat daar via een andere weg naar toe dan ik in Groningen.
Dit zegt op zich niets over de download snelheid, maar het kan wel iets over de connectie snelheid duidelijk maken. Ook waarom sommigen 'hun" snelheid misschien niet halen (bv. slechte routering oid ) Dit weer los van het feit dat snelheidsproblemen ook tussen je modem en de CMTS kunnen worden veroorzaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 09-10-2010 20:16 ]
Klopt... Maar Archie is ook degene die mij zegt dat ik me moet verdiepen in Eurodocsis3 en dat we hier op tweakers.net zitten. Hij gaat dus zelf de technische kant op en gaat vervolgens "overboeking" en "overbelasting" uitleggen in plaats van "knijpen".UltraSub schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:00:
Verre van consequent en zijn opmerking naar mij toe slaan dan ook nog kant nog wal. En vervolgens blijft hij er zich onderuit praten op een manier waar hij met grote regelmaat andere van beschuldigd. Iets met splinter en boom....
Backbone: Zou best kunnen... Maar ik denk dat het meer lokaal zit. Ik kan namelijk nog steeds mijn lijn dichtrekken hier. Vermoedelijk begint de overboeking in wat "drukkere" gebieden Ziggo parten te spelen. Archie heeft hier enige tijd geleden al voor gewaarschuwd, voor dat de 120mbit ingevoerd werd. Op dat punt heeft hij dus wel gelijk gekregen.Anyway, ik wordt nu ook weer fiks "geknepen" zie ik op mijn AiE X:
Ik heb soms ook nog het idee dat er onderliggend nog steeds 3 separate netwerken zijn (Casema, Multikabel & @home), met elk hun eigen routing. Maargoed, dat is een inschatting...Bullet NL schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:13:
[...]
Wat we bijvoorbeeld eens kunnen doen is verschillende tracert plaatsen naar verschillende servers in Nederland, Iemand in Brabant gaat daar via een andere weg naar toe dan ik in Groningen.
Dit zegt op zich niets over de download snelheid, maar het kan wel iets over de connectie snelheid duidelijk maken. Ook waarom sommigen 'hun" snelheid misschien niet halen.
Maar er niets dat aangeeft dat Ziggo dit niet zou willen herstellen door capaciteitsuitbreiding.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:14:
[...]
Backbone: Zou best kunnen... Maar ik denk dat het meer lokaal zit. Ik kan namelijk nog steeds mijn lijn dichtrekken hier. Vermoedelijk begint de overboeking in wat "drukkere" gebieden Ziggo parten te spelen. Archie heeft hier enige tijd geleden al voor gewaarschuwd, voor dat de 120mbit ingevoerd werd. Op dat punt heeft hij dus wel gelijk gekregen.
Onderdeel hiervan is dat nog niet overal 4 downsteam kanalen worden gebruikt.......
Ziggo is druk bezig om dit verder over het land uit te rollen.....
Hier heb je helemaal gelijk aan.... ik zie regelmatig en als een van de eerste Hops GN-IX in beeld komen tijdens tracen..TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:16:
[...]
Ik heb soms ook nog het idee dat er onderliggend nog steeds 3 separate netwerken zijn (Casema, Multikabel & @home), met elk hun eigen routing. Maargoed, dat is een inschatting...
Terwijl anderen over Amsterdam gaan.... Teken aan de wand?
Klopt... Maar er is ook niets dat aangeeft dat Ziggo dit wel wil oplossen door capaciteitsuitbreiding. Ziggo hult zich zoals altijd weer in volledig stilzwijgen als het om problemen gaat. Iets waar ze helaas erg goed in zijn: niet communiceren.Bullet NL schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:19:
[...]
Maar er niets dat aangeeft dat Ziggo dit niet zou willen herstellen door capaciteitsuitbreiding.
Onderdeel hiervan is dat nog niet overal 4 downsteam kanalen worden gebruikt.......
Wat betreft het aantal downstream kanalen: Het gekke is dat ik hier dus nog met een modem zit wat slechts 4 downstream kanalen ondersteund (Het zgn. Arris modem) en dus juist geen problemen heb. Maargoed, ik zal gewoon geluk hebben dat er weinig zware gebruikers op mijn CMTS zitten en dit gebied blijkbaar niet erg zwaar overboekt is.
Een pathping lijkt me interessanter. Krijg je meer informatie over waar het mis gaat. Maar dit is natuurlijk ook maar deels, daar veel netwerk apparatuur ICMP packages dropt als het overbelast is en soms trouwens altijd ICMP dropt.Wat we bijvoorbeeld eens kunnen doen is verschillende tracert plaatsen naar verschillende servers in Nederland, Iemand in Brabant gaat daar via een andere weg naar toe dan ik in Groningen.
Traceren van de route naar uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]
via maximaal 30 hops:
0 Server-PC [192.168.1.19]
1 192.168.1.1
2 5ED09C01.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl [94.208.156.1]
3 bd-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.149.33]
4 asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
5 ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
6 0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
7 uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]
Statistieken worden nu gedurende een periode van 175 seconden berekend...
Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding
Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres
0 Server-PC [192.168.1.19]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.1.1
0/ 100 = 0% |
2 10ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 5ED09C01.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl[94.208.156.1]
0/ 100 = 0% |
3 11ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% bd-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.149.33]
0/ 100 = 0% |
4 11ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
0/ 100 = 0% |
5 14ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
0/ 100 = 0% |
6 14ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
0/ 100 = 0% |
7 11ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51]
De trace is voltooid.
[ Voor 56% gewijzigd door TFHfony op 09-10-2010 20:44 ]
Kan sneller naar de AMS-IX op en neer rijden en de 4096 tekens per pakketje met gemak sneller overtypen dan dat mijn ziggo verbinging het nu verzorgd.
Ping loopt nu gemiddeld in de meerdere seconden i.p.v. luttele milliseconden.
Tekst dowloaden gaat, maar on-line multiplayer kan ik nu wel vergeten op zaterdagavond....
situatie bij mijTFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:28:
[...]
Klopt... Maar er is ook niets dat aangeeft dat Ziggo dit wel wil oplossen door capaciteitsuitbreiding. Ziggo hult zich zoals altijd weer in volledig stilzwijgen als het om problemen gaat. Iets waar ze helaas erg goed in zijn: niet communiceren.
Wat betreft het aantal downstream kanalen: Het gekke is dat ik hier dus nog met een modem zit wat slechts 4 downstream kanalen ondersteund (Het zgn. Arris modem) en dus juist geen problemen heb. Maargoed, ik zal gewoon geluk hebben dat er weinig zware gebruikers op mijn CMTS zitten en dit gebied blijkbaar niet erg zwaar overboekt is.
Arris 4 downstreams 120Mbit, geen snelheids problemen
Arris 4 downstreams 120Mbit, - Arris Defect, bleef continu rebooten
Ubee - 4 downstreams 120Mbit, Totaal geen snelheids problemen en stabiel
Ubee - 8 downstreams 120Mbit, Wederom geen snelheids problemen en net zo stabiel
Ik heb de upgrade dus al een poos geleden gehad, ik kan niet anders zeggen dan dat ik totaal geen problemen heb, mijn buurman haalt vreemd genoeg met z'n alles in 1 plus abonnement zijn 22Mbit weer niet, die blijft op 18Mbit hangen rechtstreeks aan het modem.
Ik heb het idee dat de capaciteit ook nog eens onder de verschillende abonnements vormen wordt verdeeld.
Ik gooi niets overboord aangezien ik al eerder heb aangegeven wat er gebeurt wanneer de gevraagde capaciteit de beschikbare capaciteit van alle downstreams overstijgt. Ik geef alleen aan dat ik me kan voorstellen dat klanten dat als "knijpen" ervaren.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:46:
Jij bent degene die tegen mij zegt dat ik me moet verdiepen in Eurodocsis en dan dit een Tweakers forum is. Hierboven gooi je dat allemaal weer overboord met "gevoel" en klant, waarmee je doelt op de ontwetende klant. Niet erg consequent he?
Als ze dat zouden doen dan zouden wij deze discussie helemaal niet hebben. Door echter geen tekst en uitleg te geven worden de (tijdelijk) lagere snelheden altijd maar toegeschreven aan de infrastructuur van de klanten.UltraSub schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:00:
Archie... Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk. Goed hoor!ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:33:
[...]
Ik gooi niets overboord aangezien ik al eerder heb aangegeven wat er gebeurt wanneer de gevraagde capaciteit de beschikbare capaciteit van alle downstreams overstijgt. Ik geef alleen aan dat ik me kan voorstellen dat klanten dat als "knijpen" ervaren.

Beetje jammer dat jij blijkbaar dezelfde aanpak nog hebt als bepaalde andere personen. Had je hoger ingeschat.
[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 09-10-2010 21:51 ]
Dat is misschien de associatie die jij legt met knijpen. Bij mijn interpretatie kan knijpen echter ook plaatsvinden op het moment dat de CMTS iets zal moeten gaan doen om tijdelijk de overvraging van de capaciteit op te lossen.Bullet NL schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:45:
Knijpen impliceert iets anders, namelijk doelbewust bepaalde of alle verkeersstromen beperken. Ziggo doet dit niet, in tegenstelling tot UPC.
Gezien de beschikbare capaciteit van de Internet downstreams op het stuk coax kabel kan ik me nauwelijks voorstellen dat Ziggo per ongeluk een "tijdelijk" te kort aan capaciteit heeft. Laten we aannemen dat ze bij Ziggo ook kunnen rekenen en er zich dus bewust zijn dat overboeking toe zal nemen naarmate de abonnementssnelheden hoger worden zonder dat de capaciteit wordt uitgebreid. Het kan dan een bewuste keuze zijn in de wetenschap dat tijdelijke overvraging van de capaciteit wel automatisch zal worden opgelost door de gebruikte apparatuur.Qua resultaat is het misschien het zelfde maar er is namelijk wel een groot verschil, een te kort aan capaciteit zou een tijdelijke situatie kunnen zijn die al dan niet per ongeluk ontstaat, knijpen doet men daar in tegen bewust.
Vier Internet downstreams is in geval van de mogelijkheden van EuroDOCSIS 3.0 niet erg veel aangezien dat een gezamenlijke capaciteit van zo'n 200 Mbps oplevert. Als er één klant voluit aan het downloaden is met een 120 Mbps abonnement dan zal een tweede klant die ook gelijktijdig met een 120 Mbps abonnement wil gaan downloaden al tot een verlaging van de download snelheid gaan leiden. Dit is toch het nadeel van deze erg hoge abonnementssnelheden.Bullet NL schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:19:
Maar er niets dat aangeeft dat Ziggo dit niet zou willen herstellen door capaciteitsuitbreiding.
Als ik kijk naar wat Ziggo doet met de Internet downstreams hier in Ziggo/Multikabel gebied, dan zie ik dat er tegenwoordig eigenlijk twee minder Internet downstreams in gebruik zijn in vergelijking met het Multikabel tijdperk van voor de samenvoeging tot Ziggo. Toen waren de snelheden ook behoorlijk lager dan nu het geval is waardoor er meer klanten gelijktijdig online konden zijn zonder elkaar in de weg te zitten. Nadat de snelheden onder het regiem van Ziggo stap voor stap zijn opgevoerd lees je ook steeds meer klachten over niet gehaalde snelheden. Momenteel zijn er hier twee groepjes van drie Internet downstreams in gebruik, maar ik zit nog in het gebied waar de snelheden nog aangepast moeten worden. Heerhugowaard in Ziggo/Multikabel gebied is al wel aangepast aan de nieuwe snelheden en daar zie je dat men weer acht Internet downstreams is gaan gebruiken ofwel een capaciteit van 400 Mbps die gedeeld kan worden door de aangeslotenen op een stuk coax kabel. Bijkomende complicerende factor is ook dat Internetters in de loop der jaren ook steeds meer zijn gaan downloaden en streamen, dus meer gebruik willen maken van hun abonnementssnelheid.
De vraag is hoe Ziggo eventueel de capaciteit dan wel wil gaan uitbreiden. Die ruimte zal toch ergens vandaan moeten komen of men moet het aantal aansluitingen op het stuk coax kabel gaan verkleinen zodat de kans kleiner wordt dat klanten last van elkaar hebben.
Hier in Ziggo/Multikabel gebied maken ze gebruik van twee setjes van drie Internet downstream kanalen om in de Ubee en Arris modems te configureren. Mogelijk dat ze bij jouw op de coax kabel twee setjes van vier Internet downstreams hebben zodat ze de Arris modems een beetje kunnen verdelen. Via het gebruikersforum zijn meestal wel alle gebruikte frequenties in jouw gebied te achterhalen aan de hand van de configuratie dump topics.TFHfony schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:28:
Exact, hier in de regio zijn er al plaatsen waarbij ze het aantal aansluiting per CMTS hebben verminderd.ArChie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:28:
De vraag is hoe Ziggo eventueel de capaciteit dan wel wil gaan uitbreiden. Die ruimte zal toch ergens vandaan moeten komen of men moet het aantal aansluitingen op het stuk coax kabel gaan verkleinen zodat de kans kleiner wordt dat klanten last van elkaar hebben.
Ze herverdelen het netwerk dus, minder modems op een cmts is een lagere overboeking.
Van een monteur heb ik begrepen dat er net weer nieuwe aanbestedingen zijn gedaan aan subcontractors.
E.a. schijnt ook verband te hebben met het omhoog gooien van de upload speed.
Het is een heel onofficieel verhaal, maar hoor zowel van een aannemer als van een Ziggo ingewijde het zelfde verhaal (upgrade upload speed)
Volgens de Ziggo insider is de drang naar nieuwe download snelheden niet zo groot als de upload te verhogen. Iets wat ik op zich wel kan begrijpen. Een van de stappen is de upload ook over meer dan 1 transportstream (wat nu het geval is) te laten gaan.
Nu moet ik eerlijk bekennen, ik zit letterlijk in de achtertuin van het voormalige @home hoofdkantoor, kan me voorstellen dat dergelijke upgrades niet direct landelijk worden uitgerold. Het is bekend dat Ziggo vaker in bepaalde delen van het netwerk experimenteert, zoals QAM256 voor TV in een klein deel van Friesland.
We weten allemaal dat QAM toch niet schaalt, het gaat glasvezel echt niet vervangen. Maar als je uit kunt gaan van een goede infrastructuur, kun je er best wat extra bitjes bij stoppen.
Wat betreft die upstream kanalen is Ziggo gewoon stom bezig. Als ze er by default twee reserveren zijn ze van dat oranje lampje gezeik af op de Ubee's en zal het verkeer ook wel wat netter worden verdeeld. Maar goed was er ook niet nog een DHCP server te fixen
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Sinds vanochtend piept de modem soms 2 keer of 4 keer achter elkaar om daarna een paar uur niet te piepen. Dat herhaalt zich al een aantal uur.
Iemand een idee?
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Als die drang naar het verder verhogen van de snelheden niet zo groot is, waarom hebben ze dan in hemelsnaam die maximale snelheid naar 120 Mb gebracht? Er is toch vrijwel geen concurrentie voor de kabel, hadden ze toch beter meteen die uploadsnelheid aan kunnen pakken???Bullet NL schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:20:
[...]
Exact, hier in de regio zijn er al plaatsen waarbij ze het aantal aansluiting per CMTS hebben verminderd.
Ze herverdelen het netwerk dus, minder modems op een cmts is een lagere overboeking.
Van een monteur heb ik begrepen dat er net weer nieuwe aanbestedingen zijn gedaan aan subcontractors.
E.a. schijnt ook verband te hebben met het omhoog gooien van de upload speed.
Het is een heel onofficieel verhaal, maar hoor zowel van een aannemer als van een Ziggo ingewijde het zelfde verhaal (upgrade upload speed)
Volgens de Ziggo insider is de drang naar nieuwe download snelheden niet zo groot als de upload te verhogen. Iets wat ik op zich wel kan begrijpen. Een van de stappen is de upload ook over meer dan 1 transportstream (wat nu het geval is) te laten gaan.
Nu moet ik eerlijk bekennen, ik zit letterlijk in de achtertuin van het voormalige @home hoofdkantoor, kan me voorstellen dat dergelijke upgrades niet direct landelijk worden uitgerold. Het is bekend dat Ziggo vaker in bepaalde delen van het netwerk experimenteert, zoals QAM256 voor TV in een klein deel van Friesland.
die die niet heeft....rally schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:58:
Net als met een brand alarm? De backup battery leeg?
Tot op heden nog steeds geen geactiveerd modem. Hoe moeilijk moet het zijn.. Ze zeggen dat het steeds binnen 1-3 werkdagen moet lukken maar het lijkt wel alsof er echt helemaal niemand mee bezig is. Ook de helpdeskmedewerkers kunnen niets doen (lijnmeting gaat al niet goed).IJnte schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:04:
Ik heb een vreemd probleem met het activeren van mijn (motorola) modem. Ik probeer al enkele dagen mijn modem te activeren, maar ik krijg steeds de melding dat mijn wachtwoord fout is (komt van de ziggo aanmeldbrief vandaan). Ik heb al meerdere malen gebeld met Ziggo en die doen lijnmetingen, waarbij ze het modem niet kunnen zien. TV kijken gaat prima, maar ik krijg dat modem maar niet aan de praat (en ziggo dus blijkbaar ook niet). Moet ik gewoon om een monteur vragen, of nog een paar dagen geduld hebben
Weet iemand of ik op het ziggo gebruikersforum misschien een iets directere connectie met een ziggo medewerker kan benaderen, die eens serieus naar mijn probleem kan kijken
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Ik wens je veel succes!IJnte schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:31:
[...]
Ik heb de deadline gesteld op volgende week woensdag, en dan ga ik switchen van provider. Ik hoop alleen dat ik mijn telefoonnummer mee kan nemen dan naar een nieuwe provider (aangezien mijn account bij ziggo dus nog niet eens echt bestaat)..

Zoals eerder geschreven.IJnte schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:31:
[...]
Tot op heden nog steeds geen geactiveerd modem. Hoe moeilijk moet het zijn.. Ze zeggen dat het steeds binnen 1-3 werkdagen moet lukken maar het lijkt wel alsof er echt helemaal niemand mee bezig is. Ook de helpdeskmedewerkers kunnen niets doen (lijnmeting gaat al niet goed).
Weet iemand of ik op het ziggo gebruikersforum misschien een iets directere connectie met een ziggo medewerker kan benaderen, die eens serieus naar mijn probleem kan kijkenIk heb de deadline gesteld op volgende week woensdag, en dan ga ik switchen van provider. Ik hoop alleen dat ik mijn telefoonnummer mee kan nemen dan naar een nieuwe provider (aangezien mijn account bij ziggo dus nog niet eens echt bestaat)..
Op het www.ziggo-gebruikers.nl forum zijn medewerkers van Ziggo actief. Deze zijn te herkennen aan hun Ziggo Web Team vlaggetje.
Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen. Volgens mij is je account helemaal niet actief, een modem kan normaal gesproken binnen 2 min actief zijn, echter dien je wel een account te hebben.
Advies, hele verhaal uitleggen aan iemand van het webteam, bijvoorbeeld door een DM op www.ziggo-gebruikers.nl
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Daar er geen concurentie op de kabel is betekend dit niet dat er helemaal geen concurentie is.Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:01:
[...]
Als die drang naar het verder verhogen van de snelheden niet zo groot is, waarom hebben ze dan in hemelsnaam die maximale snelheid naar 120 Mb gebracht? Er is toch vrijwel geen concurrentie voor de kabel, hadden ze toch beter meteen die uploadsnelheid aan kunnen pakken???
Er komen steeds meer regio's waar men gebruik kan maken van glasvezel of vSDL (+/ 40Mbit)
UPC heeft ook een 120Mbit abonnement, Ziggo heeft marketing technisch denk ik voor een dergelijke snelheid gekozen.
Dat de Upload snelheid nog niet is aangepakt heeft te maken dat het netwerk er nog niet klaar voor was/is
Kijk maar hoeveel mensen er problemen hebben gehad met de huidige 10Mbit. Velen halen nog steeds tussrn de 5 en 8 Mbit. Dit gaat over 1 Upstream kanaal, de toekomst is meer dan 1 upstream kanaal en zeker snelheden tot 25Mbit up...
Nogmaals onofficieel
Verwijderd
Ik haal het wel, maar ik zou liever nog iets meer willen hebben, ik zou liever 40Mbit down inleveren voor up.Bullet NL schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:11:
Dat de Upload snelheid nog niet is aangepakt heeft te maken dat het netwerk er nog niet klaar voor was/is
Kijk maar hoeveel mensen er problemen hebben gehad met de huidige 10Mbit. Velen halen nog steeds tussrn de 5 en 8 Mbit. Dit gaat over 1 Upstream kanaal, de toekomst is meer dan 1 upstream kanaal en zeker snelheden tot 25Mbit up...
Nogmaals onofficieel
Dus 80/50 zou ik meer aan hebben, dan wordt het weer leuk om een server te draaien.
Kan Ziggo daar niet eens aan gaan denken, dat je kan kiezen wat je qua pakket wil, zelf je snelheid kiezen
Gewoon een mooi schuifje wat je ook kan aanpassen.
al snap ik je punt...ik had ook liever 100 down en 20 up oid gehad...maar om eerlijk te zijn wil ik thuis niks hosten dus boeit me dit niet zo.
ik ben zelf niet zo'n voorstander van servers thuis hosten...omdat dit gewoon een particulieren verbinding blijft en soms gewoon een dag offline kan zijn...dit wil je eventuele klanten ook niet aandoen.
kan ik je evengoed aan raden om na te denken of ziggo dan wel slim is...als je een hoge upload wilt kun je beter even hier kijken. http://www.tweak.nl/home.html
helaas is mijn verbinding nog steeds niet goed, ik wacht nog op antwoord op het ziggo forum.
ik kan helaas niet overstappen naar tweakfiber anders had ik dat afgelopen week idd gedaan.
wachtende tot ziggo met een oplossing komt....
Gameservertje hosten, welke niet meteen begint te laggen als je ook iets anders doet met je internetverbinding?jeffer schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:04:
ik ben zelf niet zo'n voorstander van servers thuis hosten...omdat dit gewoon een particulieren verbinding blijft en soms gewoon een dag offline kan zijn...dit wil je eventuele klanten ook niet aandoen.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 10-10-2010 22:52 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!