• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Even het topic lezen, TP-Link TR1043ND (heb ik zelf ook) bevalt velen prima.

Vanavond toch wat last van trage internetsites en pagina's die half binnenkwamen. Even de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) als DNS opgegeven in de router en de pagina's vliegen weer over het scherm.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:13:
Zo monteur langs geweest zet ie er een demper op modem..........
Signaal terug op het punt dat ik eerst problemen mee had zei er maar uit doen als problemen geeft.
Dus vandaag veel pagina´s die probeer te bezoeken timed veel uit oftewel demper er uit en ziggo maar weer bellen dat ze met fatsoenlijker oplosing moeten komen.........
Anders gooi ik abonement er uit......

Jammer voor ziggo dan moeten ze maar ophouden met mij te treiteren met slechte verbinding en slechte service..
Dat gaat wel werken ja |:(
Je kan beter de aansluiting kan controleren eventueel vervangen en als het niet buiten zit, nieuw modem neer zetten.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Arfman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:57:
Even het topic lezen, TP-Link TR1043ND (heb ik zelf ook) bevalt velen prima.

Vanavond toch wat last van trage internetsites en pagina's die half binnenkwamen. Even de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) als DNS opgegeven in de router en de pagina's vliegen weer over het scherm.
echt wel pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND voor 45 euro wat wil je nog meer

Jsunnyreports

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:16:
[...]

met digitenne als de goedkoopste?
Ik kan hem wel aansluiten maar dan moet ik 20 meter coax door het huis trekken.
Vind -dinnetje niet leuk :-)

Andere opties?
Mooie kabelgoten net boven de plinten zetten als je achter de plint geen kabel kan trekken en klaar ben je. Ik heb thuis alleen maar positieve reacties van zowel de vrouwen in huis als de vrouwen die op bezoek komen.

Helaas zijn mooie kabelgoten niet heel goedkoop, voor een euro of 50 heb je wel 20 meter trouwens.

Verwijderd

Even een digitale tv vraag tussendoor.

Ik heb de volgende apparaten aan een breedbeeld crt tv gekoppeld:

- DVD recorder
- DVD speler
- Media Player
- Humax ziggo decoder

Nu heeft die tv maar 2 aansluitingen aan de achterkant en heb ik een automatisch scartschakelkastje van een paar euro eraan gekoppeld.

Nu viel me gisteren op dat het RGB signaal van de Humax een stuk donkerder is en de media player geeft ietsjes te veel rode keur door.

Nu kan ik dit met het contrast van de tv wel aanpassen, maar ik heb de originele afstandsbediening niet en de philips algemene afstandsbediening krijg ik niet zo ingesteld dat hij dat kleurcontrast wil aanpassen. Dus nu zoek ik een goede scartomschakelbox die ook voor de humax weer normaal beeld doorgeeft.

Iemand ervaring met een opstelling als hierboven en zo ja, welke omschakelbox heb jij in gebruik? Het moet een passieve schakelbox zijn, geen knopjes indrukken omdat dan de vrouwen het niet begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 12:49 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt dit niet gewoon aan de output van de apparaten zelf? Is de humax als je deze rechstreeks aansluit qua beeld ook zo donker?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:46:
Iemand ervaring met een opstelling als hierboven en zo ja, welke omschakelbox heb jij in gebruik? Het moet een passieve schakelbox zijn, geen knopjes indrukken omdat dan de vrouwen het niet begrijpen.
Dit soort schakelkastjes vallen bij mij onder "prutsoplossingen". Waarom doe je de DVD-speler en DVD-recorder niet gewoon weg?

Je kunt toch tegenwoordig alles via je mediaplayer afspelen? En opnemen van TV? Ik zou niet weten wat. Als er echt iets spectaculairs voorbijkomt, kun je het in de meeste gevallen een paar dagen later gewoon downloaden via nieuwsgroepen.

Verwijderd

Doet ziggo nog wat aan het dns probleem?

Voertuiggegevens van de rdw opvragen wil bijv. niet meer en nu kan ik wel aanpassingen doen, maar ik had gehoopt dat het nu weleens opgelost zou zijn? Maar het is al dagen lang zo...
Volkert schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:45:
[...]

Dit soort schakelkastjes vallen bij mij onder "prutsoplossingen". Waarom doe je de DVD-speler en DVD-recorder niet gewoon weg?
Mijn vrouw denkt daar anders over ;)
Ik heb genoeg aan de media speler en de humax. De dvd recorder is ook half brak, kan alleen nog openemen op dvd+rw schrijfjes en niet op dvd+r's. Maar we gebruiken hem ook om de home video filmpjes van onze old school analoge camera op dvd te branden en zolang dat nog werkt koop ik het liever niet nieuw, kan het geld beter besteden aan een NAS ofzo.
Question Mark schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:59:
Ligt dit niet gewoon aan de output van de apparaten zelf? Is de humax als je deze rechstreeks aansluit qua beeld ook zo donker?
nee, dan is hij goed :(
Ik heb wel in de instellingen rgb veranderd in die andere optie en dan heb ik wel helder beeld, alleen is het menu nu iets teveel belicht, maar het is te doen.

De volgende tv krijgt toch wat meer aansluitmogelijkheden, dit is niet heel ideaal. Ik heb trouwens wel een betere schakelkast waar ik 8 apparaten op kan aansluiten, maar dat ding staat de helft van de tijd om onverklaarbare reden onder stroom en 2 dagen geleden een schrok gehad en toen kon ik mijn arm een paar uur niet goed meer gebruiken, die heb ik dus maar weer in de kast gelegd ;(

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 21:11 ]

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Zo te zien heeft Ziggo weer een nieuwe HD ITV decoder: weer een Cisco :+

Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/carprod-000-a-i-1-itv-v3_tcm14-11822.jpg

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Arfman

Arfman

Drome!

Schakelkastjes, HDMI splitters en SCART behoren hier (gelukkig) tot het verleden. Fatsoenlijke receiver gekocht met 4 x HDMI in, een Humax 5050 voor het opnemen en een ION systeem met XBMC voor de HD series/films. Reclames skip ik en films en series kijk ik in 720p of hoger, met 5.1 geluid, zoals het hoort in mijn optiek ;)

Voor wat betreft je DNS probleem: even de Google DNS servers gebruiken zoals ik al zei. Boeie dat die van Ziggo het niet goed doen, zoalng deze van Google het goed doen vind ik het best zolang de verbinding maar werkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 08:34
Joepie, van de 120mbit heb ik 1.5mbit tot me beschikking! ;)
up gaat wel met 600kb/s. zijn er troubleshooters beschikbaar?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

KiPKaKDutcH schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:16:
Zo te zien heeft Ziggo weer een nieuwe HD ITV decoder: weer een Cisco :+

[afbeelding]
Is leverbaar vanaf volgende week als ik het goed heb. Ik ben benieuwd of 'ie het beter doet dan de oude Cisco (al deden die het best goed met de laatste firmware..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Van de monteur die hier afgelopen dinsdag was, begreep ik dat hij, en andere monteurs, vonden dat Ziggo dat ding net zoals de vorige weer veel te vroeg op de markt had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:34
UltraSub schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:39:
Van de monteur die hier afgelopen dinsdag was, begreep ik dat hij, en andere monteurs, vonden dat Ziggo dat ding net zoals de vorige weer veel te vroeg op de markt had gezet.
Aan de andere kant komen monteurs ook doorgaans alleen bij klanten waar het een en ander problematisch is. Daarnaast blijkt(uit mijn ervaring) dat monteurs vaak langzaam werkende apparatuur als problematisch bestempelen, juist omdat ze er op moeten wachten en zo snel mogelijk weer verder willen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat laatste kun je een monteur niet aanrekenen. Ik heb wel eens dagen dat ik 13 installaties moet doen, als er daarvan meer dan 5 zijn met zo'n trage Cisco ITV kom ik gewoon in de problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:03:
Monteur komt donderdag voor de 2e keer
Hoofdaansluiting zit buiten (in meterkast). Deze mag hij gaan aansluiten.
Huh? Dat mag toch helemaal niet, een meterkast buiten je huis? Kennelijk vroeger wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Yamaha RX-V465. Maar da's best offtopic, voor meer info graag DM of een kijkje in het Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41 topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Huh? Dat mag toch helemaal niet, een meterkast buiten je huis? Kennelijk vroeger wel?
Dat mag wel hoor. Of iig, het wordt vaak gedaan, ook in nieuwe appartementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat buiten nou exact in deze situatie is.

Bij mijn ouders bijvoorbeeld is de meterkast alleen te bereiken via buiten. De deur van de meterkast zit echter wel direct naast de voordeur. Dan kan je probleemloos via de loze leidingen je kabels trekken naar waar ze naartoe moeten.

Bij appartementen komt de boel ook wel eens binnen in een meterkast welke verderop zit. Bij mijn appartement zit de meterkast 2 verdiepingen lager. De telefoonlijn en televisie kabel zijn echter wel gewoon netjes afgemonteerd in een hoofdaansluiting in de woonkamer. In de meterkast hoef ik dan ook niet te sleutelen.

Verder snap ik ook niet helemaal waarom de monteur nu voor de 2e maal langs moet komen.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 01-10-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Ik snap er niks van, me mailserver wil geen mail meer ontvangen, (verzenden heb ik me nog niet eens aangewaagd..)

Ik heb bij me hosting me nieuwe ip doorgevoerd, poort 1 tot 2000 staan richting mn server, maar er komt maar niets binnen.. Blokkeert ziggo dit?

edit, me uitgaande mail werkt zelfs wel.. normaal is het andersom

[ Voor 11% gewijzigd door blup op 01-10-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blup schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:45:
Ik snap er niks van, me mailserver wil geen mail meer ontvangen, (verzenden heb ik me nog niet eens aangewaagd..)

Ik heb bij me hosting me nieuwe ip doorgevoerd, poort 1 tot 2000 staan richting mn server, maar er komt maar niets binnen.. Blokkeert ziggo dit?

edit, me uitgaande mail werkt zelfs wel.. normaal is het andersom
Als je bedoelt dat je een incoming mailserver draait aan de kant van je Ziggo verbinding, dan kan dit best kloppen.

Officieel heeft Ziggo namelijk poort 25 zowel inkomend als uitgaand (gedeeltelijk) geblokkeerd. Inkomend zit helemaal dicht, en uitgaand kun je alleen sturen via smtp.ziggo.nl.

Bij sommige mensen wil het wel eens zo zijn dat één of beide blokkades niet actief zijn, maar volgens mij gaat dit langzamerhand verdwijnen nu Ziggo actief bezig is om de drie netwerken (Casema, @Home en Multikabel) helemaal als één netwerk te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Ik zie het ja, stom van me zeg.. Ik dacht dat alleen 25 uitgaand dicht was. Belachelijk eigenlijk weer, maargoed.. daar zijn denk ik voldoende woorden al aan vuil gemaakt. Ben inmiddels een relay via poort 26 aan het proberen... Moet nu alleen wachten op de dns wijziging.

en voila mail werkt weer

[ Voor 4% gewijzigd door blup op 01-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Weet iemand of het voor de snelheid van Alles-in-Een Plus iets uitmaakt of je een DOCSIS 2.0 of 3.0 modem hebt. Ik ga binnenkort terug van Alles-in-Een Extra naar Plus. Normaal is de snelheid van Plus 22 mb/s. Maar ik las ergens dat je met een DOCSIS 3.0 modem dan toch 30 mb/s kunt halen. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Real_MaRsMaN schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:42:
Weet iemand of het voor de snelheid van Alles-in-Een Plus iets uitmaakt of je een DOCSIS 2.0 of 3.0 modem hebt. Ik ga binnenkort terug van Alles-in-Een Extra naar Plus. Normaal is de snelheid van Plus 22 mb/s. Maar ik las ergens dat je met een DOCSIS 3.0 modem dan toch 30 mb/s kunt halen. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Je krijgt alleen 30 Mbit/s als je aan BEIDE voorwaarden voldoet:

- Een DOCSIS 3.0 modem hebt (maar die heb je al)
- In een gebied zit waar Ziggo last heeft van glasvezelconcurrentie, dus in: Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht (postcode 3500-3599) en Den Haag (postcode 2500-2599)

Zit je in een ander gebied dan hierboven genoemd, dan krijg je dus 22 Mbit/s ongeacht het type modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Volkert schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:06:
Zit je in een ander gebied dan hierboven genoemd, dan krijg je dus 22 Mbit/s ongeacht het type modem.
Den Bosch, dus helaas. Eigenlijk zou er een tussensnelheid moeten zijn. 40 mb/s bijvoorbeeld. 22 is eigenlijk net wat te langzaam en 120 is vette overkill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Voor als nog kom ik niet hoger als dit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/974686934.png

Modem zit in de meterkast, dichterbij kan hij niet ;) Enige wat ik wel vergeten ben is de aarde in de ziggo splitter.. kan die het verschil maken?
Valt me wel op dat ik het tv signaal hard achteruit is gegaan nu die splitter van ziggo er tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Voor mensen die graag willen weten hoe hun eigen DNS, die van je router, die van je provider en alle andere gratis DNS servers voor HUN performen kun je van het volgende gebruik maken.

http://www.grc.com/dns/benchmark.htm

Heel simpel tooltje en je weet meteen hoe en wat voor jou het snelste en het beste en het meeste betrouwbare is!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Real_MaRsMaN schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:21:
[...]
Den Bosch, dus helaas. Eigenlijk zou er een tussensnelheid moeten zijn. 40 mb/s bijvoorbeeld. 22 is eigenlijk net wat te langzaam en 120 is vette overkill...
Tja, ach, 22 Mbps te langzaam? Het duurt natuurlijk wat langer. Een uur langer je PC aan laten staan kost ca. 5 cent extra , een uur langer je laptop aan laten staan kost ca. 1,5 cent. Dus voor de 15 Euro verschil kun je 300 resp. 1000 uur langer je computer aan laten staan :)

Mij bevalt de 120 Mbps nog steeds prima. Inderdaad vette overkill, maar wel kicken, zeker met HD films downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Real_MaRsMaN schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:21:
[...]

Tuurlijk doen ze dit niet, zo neemt iedereen Alles-in-1 extra. Beetje marketing technisch opgelost op deze manier maarja everyone does..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blup schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:25:
Voor als nog kom ik niet hoger als dit

[afbeelding]

Modem zit in de meterkast, dichterbij kan hij niet ;) Enige wat ik wel vergeten ben is de aarde in de ziggo splitter.. kan die het verschil maken?
Valt me wel op dat ik het tv signaal hard achteruit is gegaan nu die splitter van ziggo er tussen zit
Hoe test je? met een router ertussen? Test het eens zonder router.
Daarnaast kan je beter testen via http://speedtest.ziggo.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Quindor schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:28:
Voor mensen die graag willen weten hoe hun eigen DNS, die van je router, die van je provider en alle andere gratis DNS servers voor HUN performen kun je van het volgende gebruik maken.

http://www.grc.com/dns/benchmark.htm

Heel simpel tooltje en je weet meteen hoe en wat voor jou het snelste en het beste en het meeste betrouwbare is!
Prima tip, bedankt. Heel interessant leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
job schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:19:
[...]

Hoe test je? met een router ertussen? Test het eens zonder router.
Daarnaast kan je beter testen via http://speedtest.ziggo.nl .
ja met een Sitecom GB Router 300N X3 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

blup schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:25:
TV signaal zou zeker niet slechter moeten worden na montage van een nieuw AOP. Of heb je alleen de splitter (UMU01) erop gedrukt? Je dient wel het complete AOP te vervangen. Aarden is niet persé nodig, dat is alleen een bescherming tegen blikseminslag. Mocht je je AOP wel vervangen hebben, misschien zit de kern dan niet helemaal goed in het gaatje gedrukt, of rammelt er een vezeltje van de mantel tegen de kern aan. Of het dekseltje waarmee je de kabel vastdrukt zit niet vast genoeg.

Legio mogelijkheden, maar het TV signaal zou zeker niet slechter mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
[...]

- In een gebied zit waar Ziggo last heeft van glasvezelconcurrentie, dus in: Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht (postcode 3500-3599) en Den Haag (postcode 2500-2599)

Hoe gedetailleerd is dat? Ik zit in Deventer, bijna de hele stad is inmiddels aangesloten op glasvezel, behalve het stuk waar ik zit. Dat gaan ze pas aansluiten nadat de aangrenzende wijk is 'opgeknapt'. Ik heb hier ook max 22 mbit.

Ik zit nu eigenlijk te twijfelen om over te stappen naar extra nu glas nog minimaal 2 jaar op zich laat wachten, maar zie ineens op de ziggo site dat zelfs plus op mijn postcode niet beschikbaar is (het pakket wat ik nu heb). Vage bedoeling weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Timmert schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:39:
[...]

TV signaal zou zeker niet slechter moeten worden na montage van een nieuw AOP. Of heb je alleen de splitter (UMU01) erop gedrukt? Je dient wel het complete AOP te vervangen. Aarden is niet persé nodig, dat is alleen een bescherming tegen blikseminslag. Mocht je je AOP wel vervangen hebben, misschien zit de kern dan niet helemaal goed in het gaatje gedrukt, of rammelt er een vezeltje van de mantel tegen de kern aan. Of het dekseltje waarmee je de kabel vastdrukt zit niet vast genoeg.

Legio mogelijkheden, maar het TV signaal zou zeker niet slechter mogen worden.
Ik moet sowieso ook nog even de kabel in de woonkamer nakijken, die is volgens mij niet fris meer. Ik heb dat kastje aangesloten.

Normaal liep de kabel vanuit de meterkast direct naar de woonkamer waar een aansluiting zit, die heb ik geknipt en dat ziggo splittertje tussen gedaan. Daar zit direct de modem en de kabel die door gaat naar de woonkamer tv. Ik heb dat kastje gebruikt met de modem/tvradio/radio uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
[...]

En dan nog lijkt het niet perse zo te zijn. Ik val hier binnen en heb ook 22Mbps, zal eens navragen hoe dat kan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blup schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:35:
ja met een Sitecom GB Router 300N X3 (8>
Dan is dus testen zonder router het eerste wat je moet doen.
En test ook op de juiste wijze.. als jij iets probeert down te loaden van een server welke een 100mbit connectie heeft zal je natuurlijk nooit die 120Mbit kunnen halen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 02-10-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
job schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Dan is dus testen zonder router het eerste wat je moet doen.
En test ook op de juiste wijze.. als jij iets probeert down te loaden van een server welke een 100mbit connectie heeft zal je natuurlijk nooit die 120Mbit kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/975243496.png :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:41
Volkert schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 07:53:
[...]

Tja, ach, 22 Mbps te langzaam? Het duurt natuurlijk wat langer. Een uur langer je PC aan laten staan kost ca. 5 cent extra , een uur langer je laptop aan laten staan kost ca. 1,5 cent. Dus voor de 15 Euro verschil kun je 300 resp. 1000 uur langer je computer aan laten staan :)

Mij bevalt de 120 Mbps nog steeds prima. Inderdaad vette overkill, maar wel kicken, zeker met HD films downloaden.
Een hd film downloaden mag voor mij best een paar uur duren. Ik download met behulp van een zuinige netwerk schijf, die verbruikt ongeveer 12 watt. Dus 80 uur is pas 1 kilowattuur; 2 kilowattuur per week, 2 euro aan stroomkosten per maand. en dan kan ik 6 TB downloaden per maand met een alles-in-1 plus abonnement, als ik dat zou willen. Sneller wil ik wel, maar dan moet het wel gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Slechte tv ontvangst kwam deels door de kamer in de kamer, ben nu van 22% ontvangst naar 45% gegaan, vind dat wel best, kwaliteit is stabiel 100%, ook in HD.

Internet snelheden varieren extreem tussen de 60 á 80mbit. de volle 120 nog steeds niet gezien, splitter van ziggo nagelopen, ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Ik heb een vreemd probleem met het activeren van mijn (motorola) modem. Ik probeer al enkele dagen mijn modem te activeren, maar ik krijg steeds de melding dat mijn wachtwoord fout is (komt van de ziggo aanmeldbrief vandaan). Ik heb al meerdere malen gebeld met Ziggo en die doen lijnmetingen, waarbij ze het modem niet kunnen zien. TV kijken gaat prima, maar ik krijg dat modem maar niet aan de praat (en ziggo dus blijkbaar ook niet). Moet ik gewoon om een monteur vragen, of nog een paar dagen geduld hebben :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
IJnte schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:04:
Ik heb een vreemd probleem met het activeren van mijn (motorola) modem. Ik probeer al enkele dagen mijn modem te activeren, maar ik krijg steeds de melding dat mijn wachtwoord fout is (komt van de ziggo aanmeldbrief vandaan). Ik heb al meerdere malen gebeld met Ziggo en die doen lijnmetingen, waarbij ze het modem niet kunnen zien. TV kijken gaat prima, maar ik krijg dat modem maar niet aan de praat (en ziggo dus blijkbaar ook niet). Moet ik gewoon om een monteur vragen, of nog een paar dagen geduld hebben :?
Je moet om een oplossing vragen, als volgens ziggo de oplossing is om een monteur langs te sturen dan komt er een monteur. Echter kan de helpdesk ook proberen met de hand de modem telefonisch te activeren of eventueel met telefonische hulp.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Die laatste acties zijn al meerdere malen geprobeerd, echter er waren steeds "wijkstoringen" volgens hun. Ik zal dus om een monteur moeten vragen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees je wel wat er geschreven wordt?
Het enige wat je nu weet is dat de verbinding tussen jouw modem en die specifieke server dus slecht is.
Dat kan dus net zo goed aan die specifieke server liggen. Test nou eens op een degelijke manier en laat die speedtest.net tests nou eens links liggen. Leuk voor een indicatie, maar als het rare resultaten krijgt moet je verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Eens met bovenstaande, mensen laat speedtest.net nou eens links liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 00:02
Als je de ziggo splitter gebruikt probeer het dan eens als de tv kabel losgekoppeld is van de splitter, ik had ook problemen met activeren en dit geprobeerd en toen werkte het!
IJnte schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:04:

||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
marcel23456 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:00:
Eens met bovenstaande, mensen laat speedtest.net nou eens links liggen!
De ziggo speedtest is al helemaal objectief.. Check vooral eens je nic grafiek tijdens de test. Die komt héél erg overeen met de aangegeven download snelheid..

Bij de ziggo test haal ik wél 110mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

rally

Deyterra Consultancy

Probeer anders speedtest.upc.nl eens....

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
40mbit bij upc iig.. Maargoed, 't werkt.

Kan 't kloppen dat de smtpservers van ziggo traag zijn met hun dns updates? Ik krijg nu nog steeds bounces als ik met me ziggo adres naar me eigen mailserver mail.. Bounce van een mx die ik gister vervangen had.

vind t wel best

[ Voor 3% gewijzigd door blup op 02-10-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

blup schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:14:
[...]

De ziggo speedtest is al helemaal objectief.. Check vooral eens je nic grafiek tijdens de test. Die komt héél erg overeen met de aangegeven download snelheid..

Klopt gewoon hoor. Ik haal 5,18% tijdens het downloaden op 49 mbit, zit er zelfs overheen maar dat is misschien overhead.

Waar ik de laatste tijd wel enorm veel last van heb is brakke routing. Als ik websites bezoek dan duren die gewoon 30 secondes voordat ze een verbinding hebben. Soms nog wel vele malen langer. In CoD4 krijg ik met regelmaat time-outs :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand al het 3d-testkanaal gezien? Zit op 14 of 15 ofzo.
Maak gebruik van de Cisco PVR decoder via HDMI, heb echter (nog) geen 3dtv.
Je ziet met een normale tv een hd-zender die net5 splitst. Ben benieuwd of het al werkt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 22:29
Kecin schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:13:
Je ziet met een normale tv een hd-zender die net5 splitst. Ben benieuwd of het al werkt.
Volgens mij kan mijn tv er niet mee overweg (ook geen 3D tv), ik krijg een beeld wat alleen maar storingen vertoond terwijl de decoder kwaliteit 100% aangeeft (signaal 41%)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:12
Merk ook sinds een paar dagen dat onze snelheid omhoog is gegaan van 80 naar 120 Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/7100/snelheid.th.png

eeste speedtest is van UPC, de tweede van ziggo.

Dit is trouwens in Den Bosch.

Best een groot verschil, 2 maanden geleden hadden we wanadoo family (heet online tegenwoordig geloof ik) en haalde we van de 20 Mbit maar 12-13Mbit. nu hebben we 2 maanden ziggo en zijn we van 13->80->120 gegaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Johannn_ op 03-10-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
blup schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:14:
[...]

Mwoah, zo objectief is hij nou ook weer niet. Ja, objectief als in ze manipuleren hem niet nee. Niet objectief als in, waar staat dat bestand wat je download. Juist, op het "interne" Ziggo netwerk. En dan kan dat wel snel zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat hun connectie naar de backbone het bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Kecin schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:13:
Viel mij ook al op. Overigens wordt het niet gesplitst, maar is het 2 keer naast elkaar hetzelfde beeld met 1
uitzondering; het rechtse beeld is iets verschoven.

Ik denk dat een 3d tv deze 2 beelden zal scheiden en dan zal laten overlappen of om en om de beelden laat zien bij het refreshen o.i.d.. Vond het op zich wel grappig, je kan het wel gewoon bekijken, maar de tv vat um niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22
Ik weet niet of het hier al genoemd is maar ik heb al een paar weken het probleem dat mijn verbinding enorm instabiel is. Als ik b.v. iets download via usenet was dat tot voor kort altijd een rechte lijn met de maximum snelheid. Nu golft de snelheid enorm, lijntjes lopen soms vast etc. heb al meerdere usenet aanbieders geprobeerd maar daar ligt het dus niet aan. Heb mijn modem ook al gereset en de router etc.Heb ook al op de site van ziggo gezocht naar storingen maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
clonedonkey schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:45:
Ik weet niet of het hier al genoemd is maar ik heb al een paar weken het probleem dat mijn verbinding enorm instabiel is.
Niet constant bedoel je. Instabiel betekent dat de lijn er telkens uitknalt.

Maar da's redelijk normaal bij hogere snelheden.

Als je in rustige tijden met 3 verschillende providers ca. 15 threads (totaal) openzet, krijg je bij 120 Mbps een re-de-lijk constante lijn, maar dan nog schommelt 'ie een beetje tussen 13,8 en 14,2 MByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Hey, vraagje.

Ik heb Ziggo alles in 1 extra besteld, zou 2 oktober geregeld worden en veranderingen in snelheid...

MAAR ik kreeg er een Motorola modem bij?? Foutje denk ik ? Motorola gaat de snelheid toch nooit halen? Ik had hiervoor wel een Ubee modem gekregen voor de toekomst. Beetje vreemd toch? Snelheid is trouwens ook nog niet doorgevoerd, dit zou 2 oktober wel het geval moeten zijn. Zo maar even bellen denk, tenzij iemand het antwoord hier weet? Ook Digitaal Totaal besteld vorige week, is ook nog niet aangepast.

EDIT: Ik heb inmiddels gebeld.

Het blijkt dat het Ai1 Extra pakket nog niet is doorgevoerd. Dat is meteen ook de reden dat het Digitaal Totaal pakket nog in de wacht staat omdat ik eerst het Alles in 1 Extra pakket heb afgesloten.
Verder is de telefoonlijn wel werkend van Ziggo nu, maar het internet is nog niet verhoogd op het niveau van Ai1 Extra pakket.

Het Motorola modem is verkeerd gestuurd, gelukkig heb ik de Ubee nog en die moet ik dan ook weer terugzetten. De medewerker heeft toegezegd dat het nog een paar dagen zal duren voordat alles is aangepast.

Oja, en Alles in 1 Extra wordt voor het oud multikabel gebied in één keer verhoogd naar 120mbit, in de periode september-November!!

[ Voor 45% gewijzigd door Royeboi op 03-10-2010 21:04 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
clonedonkey schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:45:
Ik weet niet of het hier al genoemd is maar ik heb al een paar weken het probleem dat mijn verbinding enorm instabiel is. Als ik b.v. iets download via usenet was dat tot voor kort altijd een rechte lijn met de maximum snelheid. Nu golft de snelheid enorm, lijntjes lopen soms vast etc. heb al meerdere usenet aanbieders geprobeerd maar daar ligt het dus niet aan. Heb mijn modem ook al gereset en de router etc.Heb ook al op de site van ziggo gezocht naar storingen maar niks gevonden.
Laat me raden. Den Bosch of Rosmalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 11-10 14:30
Iemand ervaring met het opzeggen van je huidige internet abbo wat door ziggo "geregeld" zou worden?
Wij zijn voor internet overgestapt naar ziggo (alles-in-1), maar deze heeft verzaakt om het ADSL abonnement op te zeggen waardoor we nu dus een maand dubbele kosten hebben :(
Is dit te verhalen op ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Wij hebben er hier (kop noord holland) ook inderdaad last van. Internet wat af en toe 30 seconden lang weg valt.
We hebben de alles in een extra abbo (dus 120mbit). Vervelend voor games aangezien net lang genoeg om connection error te krijgen, en voor usenet vervelend omdat die gelijk loopt te flippen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 23:44
hier, kop van noord holland de laatste 2 weken ook erg last van packettloss?
ik mis soms secondes ingame, of het stottert gewoon enorm.

mijn snelheid leek laatst toch echt sneller dan 50mbit te zijn aangezien ik met 9 a 10 mb download.
speedtest.net zegt dat het niet sneller is dan 50mbit.....speedtest.nl haalt gemiddelt 860kbps.

ik heb al gebeld met ziggo maar ze zeggen dat mijn snelheid eigenlijk niet hoger zou mogen zijn dan 50mbit momenteel.
als ik net graps bekijk dan zie ik nergens daadwerkelijk packetloss.

downloaden gaat prima maar gamen kan ik nu vergeten.
zelfs een skype gesprek hosten met een groepje mensen is momenteel echt niet te doen.
naar mijn idee lijkt het net alsof mijn snelheid is verhoogd maar de stabiliteit is gewoon weg.

morgen nog eens bellen naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend gebeld naar Ziggo.
Krijg ik ineens een surinaamse helpdesk aan de lijn :')
Een brak lijntje en een man die bijna niet te verstaan was en die niet geloofde dat mijn huisnummer 4 cijfers had :')
God o god dit gaat nog wat worden hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 11-10 12:34
SniperGuy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:40:
Iemand ervaring met het opzeggen van je huidige internet abbo wat door ziggo "geregeld" zou worden?
Wij zijn voor internet overgestapt naar ziggo (alles-in-1), maar deze heeft verzaakt om het ADSL abonnement op te zeggen waardoor we nu dus een maand dubbele kosten hebben :(
Is dit te verhalen op ziggo?
Check de kleine lettertjes eens? ;)
Het is een extra service waaraan geen rechten kunnen worden ontleend...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

Loekie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Check de kleine lettertjes eens? ;)
Het is een extra service waaraan geen rechten kunnen worden ontleend...
Dat is een mogelijk advies...
Ik zou proberen eens met 1200 te bellen en het verhaal uit te leggen. Het zou zo maar eens kunnen dat er iets te regelen valt. Het kost in ieder geval niets om het te proberen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziggo friesland is weer brak, uur geleden was het op 50% van de snelheid, nu zitten we weer op good old isdn snelheden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:05:
ziggo friesland is weer brak, uur geleden was het op 50% van de snelheid, nu zitten we weer op good old isdn snelheden :/
In Landgraaf hetzelfde... Zelfs telefoonlijn is instabiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:05:
Snelheid haal ik wel in Friesland, alleen DNS reageert soms traag.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiPKaKDutcH schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:53:
[...]

Snelheid haal ik wel in Friesland, alleen DNS reageert soms traag.
hier is het ook weer beter. Vind het maar vreemd die dips. Heb er inmiddels mee leren leven. Als ik iets wil doen en de snelheid is onder de 500KB/sec, dan gaat de pc gewoon uit. Scheelt een boel ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
inmiddels mijn modem aangesloten op de hoofdaansluitng in de meterast.
dit heeft een hoop problemen verholpen...echter nog steeds kan ik niet gamen zonder packetloss.
noord holland noord...

nu al 3x gebeld met ziggo en nu sturen ze eindelijk een monteur langs zodat ik iemand kan laten zien hoe slecht het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 13:09
jeffer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:03:
inmiddels mijn modem aangesloten op de hoofdaansluitng in de meterast.
dit heeft een hoop problemen verholpen...echter nog steeds kan ik niet gamen zonder packetloss.
noord holland noord...

nu al 3x gebeld met ziggo en nu sturen ze eindelijk een monteur langs zodat ik iemand kan laten zien hoe slecht het is ;)
Hier in noord holland geen problemen. Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/978914051.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
ja, ik zit hier dan kop van noord holland.

ik zou dus 80 mbit moeten hebben...downloadend lukt dit....speedtest.net geeft echter maar 48mbit weer...

als ik ze vraag om mijn abbo te downgraden dan is dit niet mogelijk terwijl ze wel andere snelheden aanbieden...tenzij ik natuurlijk echt over zou stappen naar 22mbit...vind dit natuurlijk wel erg traag en zou gewoon tijdelijk even 50mbit willen proberen.
het wordt zo een beetje vervelend om dit snel op te lossen.

gelukkig heb ik geen last met mijn telefoon...mijn buren hebben zowel een slechte telefoon verbinding als internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Maar hoezo is het zo'n probleem als je het downloadend gewoon haalt en de verbinding stabiel is. Ik heb ook vaak bij Speedtest dat hij 90 aangeeft en bij usenet haal k gewoon 14.5 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeffer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:42:
ja, ik zit hier dan kop van noord holland.

ik zou dus 80 mbit moeten hebben...downloadend lukt dit....speedtest.net geeft echter maar 48mbit weer.
Zoals al eerder gezegd. Als het downloadend lukt is er niets aan de hand.
Met speedtest test je je verbinding niet goed. speedtest.net is gewoon niet betrouwbaar met hele snelle verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
naja, het downloaden gaat opzich best hard...niet zo erg stabiel.

ik mis ingame gewoon complete fragmenten.
soms een seconde, of soms net genoeg om te zeggen dat de verbinding met de server verbroken is.
andere keren is het net alsof ik een stroboscoop game effect heb waarbij er soms gewoon pakketjes verloren gaan. dit is wat skype ook doet eigenlijk.

meerdere pc's en bekabeling getest.
ziggo kan niks vinden en kan eigenlijk ook verder niks doen zeggen ze.
misschien dat een nieuw ip, met wellicht andere routereing nog weren maar dat is zelfs bij ziggo niet meer met de hand mogelijk wordt er gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Heb je al is geprobeerd om met een goede kabel direct vanaf het modem naar de pc te connecten en dan je verbinding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Hoe kan het nu in godsnaam zijn dat er meerdere mensen last van hebben, inderdaad tijdens games secondes lag tot connection lost. Met downloaden niet super stabiel, zowel usenet als torrents. Af en toe gaat de download van 1 MB/s naar 0 en dan weer omhoog. Internet ligt er dan gewoon een paar seconden uit.

Dit moeten haast wel problemen bij ziggo zijn, aangezien er hier niks is veranderd, en er in het dorp ook meer mensen zijn met problemen. Ik vind het maar raar dat ziggo zegt er niks aan te kunnen doen. Misschien van de week ook maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 01:03
Op dit moment is het hier in Landgraaf voor tweede dag achter elkaar raak, welk 250kb/s download snelheden! Pff... Ging hele tijd goed, zelfs in drukke uren meestal nog rond de 90mbit en er voor en er na gewoon 120... Maar dit is nu weer triest, gisteravond ook al =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffer
wederom met ziggo gebeld...een ip adres vernieuwen is onmogelijk.
dit zal automatisch over 2 weken gebeuren.

er wordt mij aangeraden om of te wachten tot alles weer beter is...of over te stappen naar wat anders zoals adsl.
ze weten van geen problemen af...terwijl dit dan toch al meerdere keren gemeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeffer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:07:
ze weten van geen problemen af...terwijl dit dan toch al meerdere keren gemeld is.
ze weten wel degelijk van de problemen af, weken terug heeft een medewerker al een mail aan mij voorgelezen waarin het stond, ik kreeg ook gelijk 50% korting.

helaas heb ik liever een stabiele verbinding, nu klapt het elke avond rond 19:00 in en niet een beetje, ik moet even met een belastingaangifte bezig en het programma komt met 3,25 KB/sec binnen , fuck zeg 8)7

nadat ik een minuut of 15 de stroom van de modem afhad heb ik weer 120mbit. Zucht, wat een gedoe, gelukkig hangt dat ding vlakbij de pc.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:37
Krijg behoorlijke konthaar van ziggo, gamen gaat gewoon voor de k*t niet, 3 sec gewoon lag, en dan mag ik blij zijn als ik ingame blijf.

Downloaden gaat ook lekker.... 100kb/s met een 120mb lijn....

En ik heb geen zin om te bellen, krijg toch altijd een surinamer aan de lijn die mij niet verstaat of ik hem niet lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Cyclonic schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:00:
En ik heb geen zin om te bellen, krijg toch altijd een surinamer aan de lijn die mij niet verstaat of ik hem niet lol.
Is dit niet op de grens van het toelaatbare?? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel23456 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:32:
[...]

Is dit niet op de grens van het toelaatbare?? :-(
Achja, bij vodafone krijg je regelmatig limburgers aan de lijn. Sommigen daarvan zijn ook van geen meter te verstaan. Het maakt mij verder niets uit waar een helpdesk zit, maar neem dan wel mensen aan welke accentloos kunnen praten.

Je kan best vragen om je door te laten verbinden naar een collega. Wellicht lullig voor de helpdesker, maar dan heeft hij wellicht het verkeerde baantje.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 05-10-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 11-10 07:44
De tandjes, heb nu een downloadsnelheid van 2 mb p/s, lekker hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
job schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

Achja, bij vodafone krijg je regelmatig limburgers aan de lijn. Sommigen daarvan zijn ook van geen meter te verstaan. Het maakt mij verder niets uit waar een helpdesk zit, maar neem dan wel mensen aan welke accentloos kunnen praten.

Je kan best vragen om je door te laten verbinden naar een collega. Wellicht lullig voor de helpdesker, maar dan heeft hij wellicht het verkeerde baantje.
Dit klinkt beter ;) en je hebt gelijk, soms krijg je ze aan de lijn die echt niet te verstaan zijn. Ik ben nog eerlijk, ik zeg het gewoon en laat mij doorverbinden. Immers, het gaat om iets duidelijk op te lossen, en als je elkaar niet goed kan verstaan kun je het beter zeggen. Tot nu toe 1 keer gehad en de dame had er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
... mensen aan welke accentloos kunnen praten....

Waar in NL zijn die te vinden? Ken er maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je overdag belt (in de ochtend) krijg je vaak betere mensen aan de lijn. In de avond komen die Surinamers enzo is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
begintmeta schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:31:
offtopic:

Neen, zelfs Bea heeft een accent. }:O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
begintmeta schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:31:
offtopic:

Tja als je het zo bekijkt heeft iedereen natuurlijk een accent.
Laten we het dan houden op verstaanbaar nederlands. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ontvang nauwelijks nog kanalen, of met heel veel storing (postcode 467*). Geen storingen bekend verder zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Ziggo Office Basis zijn zakelijke versies van de AiE pakketten.
Betekent dit ook dat hetzelfde modem meegeleverd wordt?
Het volgende stukje uit de FAQ lijkt dat namelijk een beetje tegen te spreken. Krijg het idee dat je toch een modemrouter krijgt :?
Kan ik meerdere pc’s aansluiten op 1 modem?
Het is mogelijk om meerdere pc’s aan te sluiten op 1 modem. Hoeveel pc’s hangt af van het modem type en het aantal ethernet aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 11:29
Hey mensen,

Sinds vandaag ben ik ook een Alles in 1 Extra klant!

Als ik mijn pc rechtstreeks op het Ziggo modem (Cisco EPC3212 DOCSIS 3.0 2-PORT EMTA) aansluit, haal ik rond de 120Mb down en 9.8Mb up, dit is allemaal dus dikke prima!

Echter, als ik probeer om een draadloos routertje ertussen te gooien, wordt mijn snelheid ineens naar het volgende gegooid:

Ziggo Speedtest - 11.7 down, 8.4 up
UPC Speedtest - 11.19 down, 9.00 up
Speedtest.net - 8.95 down, 9.14 up

Als ik vervolgens een kabel aansluit op het draadloze router, haal ik rond de 85Mb down en 10Mb up.
http://gathering.tweakers...ate_message/34808607/last
Alleen het draadloze router haalt dus al 35Mb van mn downloadsnelheid af.

Ik heb dit zowel met een Linksys WRT160N v3 router als met een Apple Airport Express N.

Ik heb al geprobeerd enige firewall instellingen, firmwareversies etc te controleren maar ook dat biedt me geen verbetering helaas.

Google leert mij bar weinig over de situatie, vandaar dat ik hier als laatste redmiddel een post achterlaat.

Ziggo heb ik ook al gebeld, maar je raad het al, niet ondersteund probleem :P

Nou weet ik dat draadloos een stuk trager is dan bekabeld maar dat zou ook niet zoveel hoeven wegsnoepen lijkt me!

Het gebeurt trouwens op een de volgende apparaten:

iPad 16GB WiFi
2010 MacMini
iPhone 3G
Asus EEE met Ubuntu 10.04
PowerMac G4 MDD
HP Q9550nl met Windows 7 Home Premium

Iemand een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door fabianspoelman op 06-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

Kijk eerst eens hier:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Dan zie je dat je Linksys niet meer dan 9x mbit/sec kan routeren. Dat komt overeen met je meetresultaten. Ik kan me voorstellen dat Apple router tegen hetzelfde probleem aanloopt. Kortom, je probleem met bedrading kan opgelost worden met een nieuwe router die wel voldoende capaciteit heeft. Gezien je voorliefde voor appeltjes is de Airport Extreme wellicht een optie.

Draadloos zal je de 120mbit niet snel zien. Ik haal hier rond de 70mbit draadloos met mijn Draytek Vigor2130n.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Exorcist schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:07:
Ik ontvang nauwelijks nog kanalen, of met heel veel storing (postcode 467*). Geen storingen bekend verder zo te zien.
Volgens mij woon jij een dorpje verder als ik, postcode 465* ;) Je weet wel, zelfde gemeente. Maar hier alles OK met digitale tv.. :S
Misschien wijkstoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 11:29
TFHfony schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:33:
Kijk eerst eens hier:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Dan zie je dat je Linksys niet meer dan 9x mbit/sec kan routeren. Dat komt overeen met je meetresultaten. Ik kan me voorstellen dat Apple router tegen hetzelfde probleem aanloopt. Kortom, je probleem met bedrading kan opgelost worden met een nieuwe router die wel voldoende capaciteit heeft. Gezien je voorliefde voor appeltjes is de Airport Extreme wellicht een optie.

Draadloos zal je de 120mbit niet snel zien. Ik haal hier rond de 70mbit draadloos met mijn Draytek Vigor2130n.
Thanks voor je info! Maar als ik bij de T.net Pricewatch kijk, zie ik bij de specificaties de WiFi snelheid op 300Mbps staan, dit zou toch genoeg moeten zijn om mn 120 op te pakken lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
TFHfony schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:33:
Da's dan het gevolg dat die 802.11n van de DrayTek op de 2.4GHz-band zit en niet op de 5GHz-band. Dat betekent dat er van de 300Mbit slechts 144Mbit overblijf (half-duplex), dus rond de 72Mbit netto; overeenkomend met wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

xxxneoxxx schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:47:
[...]

Volgens mij woon jij een dorpje verder als ik, postcode 465* ;) Je weet wel, zelfde gemeente. Maar hier alles OK met digitale tv.. :S
Misschien wijkstoring?
Ja, D-oord ja ;)

Ziggo gebeld, maar na het invoeren van een klantnummer kwam er al de "er is een storing in uw regio" melding (had op een bepaald moment ook geen telefonie/internet meer naast TV). Rond half tien was alles weer up :)

Vriend van me in 468* had ook nergens last van, lekker lokaal dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Met gamen heb ik er ingame niet heel veel last van, maar om ingame te komen moet ik eerst 5x een time-out krijgen voor ik in de server zit. Downloaden gaat dan wel snel, ingame heb ik een ping van 20. Of als ik een website opzoek. Sommige momenten timed alles out en een minuut later werkt alles weer zoals het hoort. Wat een hoerezooi is het ook.

Maar vandaag nog niks gemerkt.

/me afklopt

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
fabianspoelman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

Thanks voor je info! Maar als ik bij de T.net Pricewatch kijk, zie ik bij de specificaties de WiFi snelheid op 300Mbps staan, dit zou toch genoeg moeten zijn om mn 120 op te pakken lijkt me :?
Twee compleet verschillende dingen. Het gaat hier over de NAT snelheid van de router en die is afhankelijk van de snelheid van de CPU. Die snelheid wordt nooit vermeld. De NAT-snelheid is dus ook compleet iets anders dan je theoretische wifi-snelheid of de snelheid van je LAN of WAN poort.

Sowieso is 802.11n niet genoeg om de volledige 120Mbps te satureren.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1 ... 75 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!