• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
eejjay schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:11:
[...]

kijk je eigen bekabeling eens na? Sowieso heb je dus een vrij lange coax naar boven, wat sowieso voor storing kan zorgen. Bovendien werkt het beneden wel gewoon (met korte coax) dus signaal vanuit ziggo is in orde.. :)
Mijn signaalsterkte is boven ook van 60% naar 40% gegaan sinds de upgrade naar 120mbit echter is de kwaliteit 100%.

Mijn kabel is overigens een slordige 40-50 meter, van de meterkast naar de zolder en erna weer naar de slaapkamer welke aan de andere kant van het huis ligt (gelukkig wel een hoge kwaliteitskabel en een versterker aan het begin eraan).

Kortom inversteren in kwaliteit loont op den duur wel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Bij mij was het signaal op de decoder ook tegen de 60% aan. Bij mij sinds de upgrade naar Alles in 1 Extra ook aardig ingezakt. Heb nu soms waardes van 37% s'avonds. Af en toe flikkeringen op de HD kanalen.
Signaal kwaliteit 100%.

De coax kabel is al vervangen door een dikkere afgeschermde kabel. De signaal sterkte veranderd niet echt en de flikkeringen heb ik soms ook nog. Hiervoor met Motorola modem geen last.
Ook veel storingen op Nederland 1 (Analoog)

Nu zegt Ziggo dat er een abonee bijgekomen is in de straat en dat ze bij mij gewoon de minimale signaalsterkte afleveren. Zou het komen door het Ubee modem :?

[ Voor 3% gewijzigd door Roger_Rabbit op 16-09-2010 15:02 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Roger_Rabbit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:00:
Nu zegt Ziggo dat er een abonee bijgekomen is in de straat
Uitzoeken wie het is en een opzeggingsbrief onder zjin / haar naam opsturen en klaar >:)

Ik heb een versterkertjes gelijk bij binnenkomst van de kabel geplaatst en dat werkt wel goed. Signaalsterke is bij mij gelijk gebleven (althans in iedergeval op de decoder die achter 60 meter coax kabel hangt, die heb ik vorige week nog getest op signaalsterkte).

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Zucht..sinds de upgrade naar 120 mbit afgelopen week is de verbinding zo onstabiel als maar kan zijn.
Continu internet uitvallen, dns problemen ( opgelost door gebruik van opendns inmiddels ;) ).

Met 80mbit nooit ergens last van gehad.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Ik heb ook een versterker in de meterkast hangen van Tratec, daar ligt het ook niet aan.
Sinds er een monteur in de wijkkast aan het prusten is geweest heb ik last. Toevallig heb ik dat gezien en toen kreeg ik dus te horen dat er een nieuwe abonee bijgekomen was.

Het signaal wordt dan gewoon verdeeld, ik denk dus dat ze die van mij maar weer iets op moeten draaien.
Nog maar een keer weer bellen :O

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Gisteren meegedaan met het Ziggo panel onderzoek naar TV van Ziggo. Vandaag viel deze in de inbox:
Beste abonnee,

Als gewaardeerde klant van Ziggo doen wij u graag een exclusief aanbod van de Cisco Interactieve HD recorder. U ontvangt deze nu voor slechts € 99 (normaal
€ 459). Daarnaast komt er een monteur bij u langs die deze gratis installeert.

Wat kunt u allemaal met deze Interactieve HD recorder?

* Superscherp kijken in HD kwaliteit*. Dit is net alsof u er zelf bij bent.
* Met een druk op de knop kunt u programma’s opnemen.
* Live tv-programma’s pauzeren, terugspoelen en weer verder kijken wanneer u dat wilt.
* Met uw afstandsbediening bestelt u de nieuwste films en series (vanaf € 2,95 per film).
* Favoriete tv-programma’s terugkijken met Net Gemist (€ 4,95 p/mnd).
* Dolby Digital 5.1 surround sound voor de optimale bioscoopbeleving.

Beslis snel, want de voorraad is beperkt. Dit exclusieve aanbod is geldig tot 22 september 2010.
Toeval? Ben nog geen maand klant met Alles in een Extra.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Eldariel schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:33:
Gisteren meegedaan met het Ziggo panel onderzoek naar TV van Ziggo. Vandaag viel deze in de inbox:

[...]

Niet duur, kostte mij vorige week nog 149,00.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

[...]

is gewoon toeval, want ik ben net 3 maanden lid en geen lid van de ziggo panel... ik kreeg deze ook vanmiddag in de mailbox...

---

Verwijderd

eejjay schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:09:
in ieder geval krijg je 100% zeker een probleem op het moment dat je je oude modem weer terughangt, dat kan namelijk sowieso niet 8)7
ik blijf maar bij mijn ubee modem, vind hem ook mooier (hangt ook wat in het zicht namelijk). En sinds ik gebeld heb en 2 maanden 50% minder hoef te betalen voor het extra pakket is mijn verbinding weer prima 8)7

nouja, we zien het wel, de komende 2 maanden klaag ik niet meer als het traag is, als het daarna weer eens komt bel ik gewoon weer en vraag weer om korting. Het heeft wel 45 minuten beltijd gekost, maar dan heb je ook wat.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[...]

Tip: bespaar je die 99 Euro en koop wat goeds. Die Cisco-PVR is een kolereding (ik spreek uit eigen ervaring). Instabiel en makkelijk te crashen. Ik ben er mooi ingestonken een jaar terug, toen je dat ding ook al voor 99 Euro kon krijgen. Blijkbaar hebben ze nog een stapel van die krengen liggen en hopen ze daar op deze manier mooi van af te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 16-09-2010 21:08 ]

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
eejjay schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:09:
[...]
werkt niet, hoe wou je dat ding activeren?
zonder ziggo te bellen
die zullen zich gaan afvragen hoe jij in godsnaam aan dat modem komt
bovendien is dat ding ooit al geactiveerd geweest op een andere klant, kan nogal wat activatieproblemen met zich meebrengen..
in ieder geval krijg je 100% zeker een probleem op het moment dat je je oude modem weer terughangt, dat kan namelijk sowieso niet 8)7
Ziggo vraagt zich helemaal niets af, ze weten niet eens het MAC-adres van het modem dat hun distributeur naar je opgestuurd heeft.

Gewoon de gegevens uit de Ziggo activatiebrief ingeven als het andere modem (met dus een ander MAC-adres) eraan hangt.

0% problemen, en je kunt ook gewoon op dezelfde manier je oude modem weer activeren, dus je bent gewoon loze paniek aan het zaaien.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Volkert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:30:
[...]

Ziggo vraagt zich helemaal niets af, ze weten niet eens het MAC-adres van het modem dat hun distributeur naar je opgestuurd heeft.

Gewoon de gegevens uit de Ziggo activatiebrief ingeven als het andere modem (met dus een ander MAC-adres) eraan hangt.

0% problemen, en je kunt ook gewoon op dezelfde manier je oude modem weer activeren, dus je bent gewoon loze paniek aan het zaaien.
Nee, dat doet hij niet..... de situatie die jij nu scherts kan namelijk alleen bij ongeactiveerde modems.
Op marktplaats zijn veel geactiveerde modems te vinden, en deze zijn inderdaad niet "zomaar" te gebruiken...

Bezint eer ge begint........ Helemaal omdat het veranderen van een modem helemaal niets uit hoeft te maken. Je kan beter aansturen bij veel vuldige problemen op een lijnmeting door een monteur. Vaak wil deze monteur het betreffende modem wel vervangen door een nieuwe, dit is dus geheel gratis....

Jou oplossing is dus niet alleen duur, het hoeft niets op te lossen (veel van de huidige snelheidsproblemen komen uit de hardware binnen het Ziggo netwerk, te weten de CMTS) Kortom geen oplossing die risicoloos is.

Het beste is gewoon via de helpdekst of via mederwerkers van Ziggo (webcare-team) op de website van het Ziggo-gebruikers forum een oplossing te vinden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
BamSlam_ schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:08:
[...]

Tip: bespaar je die 99 Euro en koop wat goeds. Die Cisco-PVR is een kolereding (ik spreek uit eigen ervaring). Instabiel en makkelijk te crashen. Ik ben er mooi ingestonken een jaar terug, toen je dat ding ook al voor 99 Euro kon krijgen. Blijkbaar hebben ze nog een stapel van die krengen liggen en hopen ze daar op deze manier mooi van af te komen.
Dan ben ik de tegenhanger van je verhaal. Ik zeg, trap juist in de Cisco, hier geen enkele vastloper gehad, menu's lekker snel, mooi desing, en werkt hier al ruim 1 jaar naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Bullet NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:49:
[...]
Het beste is gewoon via de helpdekst of via mederwerkers van Ziggo (webcare-team) op de website van het Ziggo-gebruikers forum een oplossing te vinden.
Jaja, en dan maaaaaaaaaaandenlang frustratie, ellende en er zelfs van wakker liggen?

En van de monteur of Ziggo krijg je geen Arris TM702B modem.

Ik ben blij dat ik zelf voor 25 Euro deze cirkel doorbroken heb, en kan het ook iedereen aanraden.

En wat is het risico? Dat Ziggo boos wordt als jij het al heel lang bent? Dan zeg je toch lekker de hele boel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
jimmy87 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:56:
Zucht..sinds de upgrade naar 120 mbit afgelopen week is de verbinding zo onstabiel als maar kan zijn.
Continu internet uitvallen, dns problemen ( opgelost door gebruik van opendns inmiddels ;) ).

Met 80mbit nooit ergens last van gehad.
Ja, dat heb ik dus ook. Geen DNS-problemen, maar wel een constant wegvallende verbinding. Zo eens elke 10-15 minuten valt de snelheid terug naar 0 en wanneer ik tegelijkertijd aan het bellen ben, kan de persoon aan de andere kant van de lijn, me op exact dit moment niet horen. En dit terwijl ik hen wel nog kan horen. Gamen en het gebruik van web-wekkerradio is een hel op deze manier.

Mijn modem is inmiddels vervangen, maar de problemen zijn nog hetzelfde. Het moet aan die verhoging liggen, dat kan bijna niet anders. Nog meer mensen met vergelijkbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Weet dat de meeste mensen hier komen met vragen of dingen die niet werken maar hier (2721) werkt 120Mbps erg goed. Heb geen last van uitvallers.
Werk bijna dagelijks vanuit huis via Citrix en lijn blijft goed en stabiel.
Arris modem, Netgear 3500L.
Soms valt het iets terug naar 80/90Mbps, wat natuurlijk behelpen is. :-) Maar over het algemeen haalt die die 120 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Real_MaRsMaN schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:16:
[...]

Ja, dat heb ik dus ook. Geen DNS-problemen, maar wel een constant wegvallende verbinding. Zo eens elke 10-15 minuten valt de snelheid terug naar 0 en wanneer ik tegelijkertijd aan het bellen ben, kan de persoon aan de andere kant van de lijn, me op exact dit moment niet horen. En dit terwijl ik hen wel nog kan horen. Gamen en het gebruik van web-wekkerradio is een hel op deze manier.

Mijn modem is inmiddels vervangen, maar de problemen zijn nog hetzelfde. Het moet aan die verhoging liggen, dat kan bijna niet anders. Nog meer mensen met vergelijkbare problemen?
Ik heb dan niet een 120 mbit verbinding maar een Ziggo Alles in 1 pakket 2. Ik heb de laatste tijd op veel avonden problemen op dezelfde manier als jij beschrijft. Dit in stad Groningen.

Resetten van modem/router helpt totaal niet. Ik had voor dit zeker een jaar geen enkel probleem. Soms merk ik zelfs aan mijn TV dat het signaal weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:08:
[...]

Jaja, en dan maaaaaaaaaaandenlang frustratie, ellende en er zelfs van wakker liggen?

En van de monteur of Ziggo krijg je geen Arris TM702B modem.

Ik ben blij dat ik zelf voor 25 Euro deze cirkel doorbroken heb, en kan het ook iedereen aanraden.

En wat is het risico? Dat Ziggo boos wordt als jij het al heel lang bent? Dan zeg je toch lekker de hele boel op?
Dat je geen Arris modem meer krijgt heeft er mee te maken dat deze door problemen en inefficient netwerk gebruik niet meer worden uit gegeven.
Het is daarom ook helemaal geen garantie dat je Ubee inwisselen voor een Arris de oplossing is van je problemen. Het enige wat er gebeurd is dan je met je 2e hands modem op een andere trunk wordt geplaatst.
Je problemen lijken dus verholpen, terwijl je alleen maar van trunk verandert. Als je pech hebt blijf je gewoon op de zelfde trunk zitten, er veranderd in dat geval dus niets aan je problemen.

Nogmaals contact zoeken met Ziggo is echt de beste manier, wanneer het echt aan je modem ligt krijg je toch een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eejjay schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:11:
[...]

kijk je eigen bekabeling eens na? Sowieso heb je dus een vrij lange coax naar boven, wat sowieso voor storing kan zorgen. Bovendien werkt het beneden wel gewoon (met korte coax) dus signaal vanuit ziggo is in orde.. :)
werkt al 2 jaar perfect maar sinds de upgrade niet, tis kabel wat per meter gekocht is en ook pas 2 jaar oud zoals mijn woning. lijkt me sterk dat mijn kabels gaar zijn.
tis echt high quality spul wat dubbel is geisoleerd en ge-aard om dit te voorkomen en de stekkers ook. geinstalleerd door kabel boer die ook utp in de muren heeft gefreesd met aansluitingen door mijn hele woning heen.
ik laat ziggo wel langs komen, dan kost het me maar 35 euro maar ligt echt aan ziggo dit.
versterker (ook niet een bepaald goedkope geweest) net even er tussen uit gehaald maar dat maakt verder niets uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Bullet NL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:07:
Het enige wat er gebeurd is dan je met je 2e hands modem op een andere trunk wordt geplaatst.
Je problemen lijken dus verholpen, terwijl je alleen maar van trunk verandert. Als je pech hebt blijf je gewoon op de zelfde trunk zitten, er veranderd in dat geval dus niets aan je problemen.
Even tussendoor, wat wordt hier exact bedoeld met trunk? combo van kanalen richting CMTS?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Esiq schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:58:
[...]

Ik heb dan niet een 120 mbit verbinding maar een Ziggo Alles in 1 pakket 2. Ik heb de laatste tijd op veel avonden problemen op dezelfde manier als jij beschrijft. Dit in stad Groningen.

Resetten van modem/router helpt totaal niet. Ik had voor dit zeker een jaar geen enkel probleem. Soms merk ik zelfs aan mijn TV dat het signaal weg valt.
Bij mij valt, nu je het zegt, ook af en toe het signaa van de TV weg en dan met name het geluid. Ik heb inmiddels een afspraak met een monteur volgende week. Hopelijk kan hij de oorzaak achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 21:10
Water in kabels/kasten?
Heb er laatst wat over gleezen dat KPN er last van had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj789
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 17:27

[...]

hoe moet je die dan bestellen?, mijn vader heeft geen mailtje gekregen maar we zijn wel geïnteresseerd in zo'n ding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
dpj789 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:03:
[...]

hoe moet je die dan bestellen?, mijn vader heeft geen mailtje gekregen maar we zijn wel geïnteresseerd in zo'n ding. :X
Je moet dan een speciaal actie nummer bellen. Maar op Ziggo te besparen zal ik dat nummer niet hier neerzetten. Dan zou elke klant dit kunnen gebruiken. En dat lijkt mij niet de bedoeling.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
heb nu veel last van time outs, nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
heeft iemand anders toevallig ook last met interactieve tv van netwerk fouten?
2 weken geleden gekregen, proefperiode van kaartje, dus sinds vandaag werkt het interactieve deel ook, maar als wij even 'browsen' door het interactieve deel (en het werkt eerst wel) krijgen we na een tijdje rond kijken een server fout, en dan moeten we het interactieve deel weer opnieuw activeren.
zelf vind ik dit wel vaag, als het eerst wel werkt, en je even bezig bent , dat het dan 'kapot' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
thefxr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:34:
heb nu veel last van time outs, nog meer mensen?
code:
1
2
3
4
5
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.

--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 12362ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.619/13.268/67.849/5.779 ms, pipe 5, ipg/ewma 12.375/13.222 ms
nope, niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Yep, timeouts heb ik vanaf vanavond hier nu ook regelmatig (2284). Heb het kunnen oplossen door een andere DNS in mijn router te zetten. Probleem ligt vermoedelijk bij de Ziggo DNS.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Hier ook niet alles even stabiel.. 7475 vanmiddag op mn eigen pc even 'onderuit' kunnen komen door andere dns; later toch af en toe trage verbinding/time outs...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:42
dpj789 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:03:
[...]

Bel klantenservice en luister naar het bandje ;)
Vanmiddag m'n Ziggo opgezegd en hoorde iets voorbij komen over cisco en PVR, er moest dan een ander nr gebeld worden, Niet geschoten, altijd mis ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj789
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 17:27
Loekie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:12:
[...]

Bel klantenservice en luister naar het bandje ;)
Vanmiddag m'n Ziggo opgezegd en hoorde iets voorbij komen over cisco en PVR, er moest dan een ander nr gebeld worden, Niet geschoten, altijd mis ;)
haha, zal het hem zeggen, bedankt! :*)

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Enige tijd geleden heb ik hier wat advies gekregen over mijn ziggo verbinding.
Bleek dat ik al een jaar een verouderde modem had en dus niet kreeg waar ik recht op had.
Vandaag mijn nieuwe router binnengekregen op dezelfde dag dat ook de ziggo monteur de modem kwam vervangen. (extra service omdat ik na 2 weken de nieuwe modem nog niet binnen had, was natuurlijk niet besteld)
Ook kwam vandaag het laatste onderdeel van mijn nieuwe PC binnen, ben dus druk aan het installeren en tweaken etc.

Anyhow mijn DL snelheid is nu 120,17 Mbps en up 9,35 Mbps.(Zandvoort 2041PH)
Ook is ie al 6 uur stabiel. :)
Ik wil iedereen die me toen heeft geholpen met mijn probleem en het uitzoeken van de goede router nogmaals hartelijk bedanken.

Reddorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

• marcel23456
TweakBoy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:42:
[...]

is gewoon toeval, want ik ben net 3 maanden lid en geen lid van de ziggo panel... ik kreeg deze ook vanmiddag in de mailbox...
heb deze ook gehad (denk iedereen die lid is van het ziggo panel) heb deze geheel ingevuld. Bij opmerkingen heb ik aangegeven dat het hd pakket nog matig is, en dat de indeling van sbs6 hd net5 hd enz...onlogischs is.

Verder wel tevreden :)

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:39
Veel last van timeouts hier, ongeveer elke minuut heb ik wel een timeout van 5 tot 10sec. [2282]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:07:
[...]

In Friesland is het wel stabiel, maar vanmiddag zit volgens mij iedereen te downloaden, haal nog maar 1/6e van de snelheid. Maarja, dat bericht kan ik hier wel elke keer neerzetten.

Het is bij ons trouwens wel wat beter geworden de afgelopen tijd, de laatste dagen haalde ik in de spitsuren in de avond wel 12MB/sec met de nieuwsgroepen. Dus ach, helemaal top is het nog niet, maar beter dan een instabiele verbinding.
was dat maar zo, hier in 8408 is echter niet stabiel. geregeld snelhden van van 5mbit ipv 120mbit, geregeld met ziggo gebeld, moet nu weer (2de x) snelheids test doen, 3x per dag en vervolgens weer bellen.

er was al een monteur geweest, maar die heeft het modem niet vervangen, alleen alles uitgemeten, en dat was goed...

morgen maar weer bellen... ik wil dit nu wel eens goed hebben, en zie dat meer mesne er last van hebben , maar ze zeggen het probleem niet te kennen....

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Renegade666 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:00:
ik wil dit nu wel eens goed hebben, en zie dat meer mesne er last van hebben , maar ze zeggen het probleem niet te kennen....
ik heb afgelopen week gebeld en toen gaven ze toe dat er problemen waren, zijn zelfs interne mails over geweest en ik kreeg ook nog 2 maanden abonnementsgeld voor 50% , dus daar ook naar vragen als je toch belt. En een dag later was het weer prima (net wel even 30 seconden een flinke drop , maar nu weer prima en dat al 4 dagen zo).

Nu krijg ik het goedkoper en heb al een excuusbrief per post van Ziggo ontvangen en werkt het opeens 8)7 , dus maar geen 2e hands modem van iemand gekocht, zolang het werkt en ik 33 euro betaal voor bellen, tv kijken en internetten met 120mb hoor je mij niet klagen meer :o

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Gisteren een monteur betrapt bij de wijkkast toevallig :p Bleek een storing in onze wijkkast te zitten :) Inmiddels weer een stabiele verbinding als vanouds maar dan op 120mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik tik dit via mijn iPad want ziggo lijkt plat te liggen, hoe erg is de storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
Ik denk dat je wat specifieker mag zijn welke omgeving (postcode gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
marcel23456 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:17:
[...]

Dan ben ik de tegenhanger van je verhaal. Ik zeg, trap juist in de Cisco, hier geen enkele vastloper gehad, menu's lekker snel, mooi desing, en werkt hier al ruim 1 jaar naar volle tevredenheid :)
Ditto.
Q schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:19:
Ik tik dit via mijn iPad want ziggo lijkt plat te liggen, hoe erg is de storing?
[sarcasm]
Heel erg. Heel Nederland heeft ipads aangeschaft om nog te kunnen internetten want bij niemand werkt het nog.
[/sarcasm]

[ Voor 35% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-09-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heel Noord-Holland hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

ik heb ook die cisco pvr en op een paar factory resets na werkt ding perfect. soms slaat ie vast maar dan reset je em gewoon fact default en komt ie weer helemaal bij. Dat kan met elk apparaat gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
offtopic:
Ik heb nog geen gebouw horen instorten, ook zijn er voor zover ik weet geen mensen plat geslagen. Kortom zo plat is het allemaal niet.

PS. de aarde is ook niet meer plat, die is intussen rond geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
@ hierboven, zeer flauw:P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik haal in 2202 nog maar 70Mbit ipv 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
Ik heb momenteel een verschrikkelijk slecht op de remote reagerende Ziggo-Samsung DCB-B270R SD tuner en een Pioneer SD harddisk-recorder. Opnames zijn dus altijd analoog en digitaal kijken doen we bijna niet omdat de 270R zo dramatisch slecht zapt... ik zit te denken om de harddisk-recorder en de settopbox te mergen in 1 HD-PVR, vandaar dat ik twijfel tussen de Humax 5050C en Samsung C7140.

Tips? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
catchingfire schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:09:
Ik heb momenteel een verschrikkelijk slecht op de remote reagerende Ziggo-Samsung DCB-B270R SD tuner en een Pioneer SD harddisk-recorder. Opnames zijn dus altijd analoog en digitaal kijken doen we bijna niet omdat de 270R zo dramatisch slecht zapt... ik zit te denken om de harddisk-recorder en de settopbox te mergen in 1 HD-PVR, vandaar dat ik twijfel tussen de Humax 5050C en Samsung C7140.

Tips? Ervaringen?
ik zou altijd de humax nemen, dat is al jaren een bekend merk in de sat wereld, ik ken ook mensen die hun samsung uit het raam hebben gegooid en een humax gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
catchingfire schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:09:

Tips? Ervaringen?
Ik zou nog even een maand wachten, de importeur van Humax geeft aan dat de 5200C begin oktober op de Nederlandse markt moet verschijnen.... aan gezien dit de opvolger is van de 5050c zou ik het serieus over wegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Emile schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:52:
Zeer interessante informatie...

Al vermoed ik dat je aan wilt geven dat er dus e.e.a. niet correct is, hebben we hier echt iets meer informatie voor nodig om iets mee te kunnen: Welke hardware gebruik je (Modem, router, netwerkaansluiting, bekabeling, of indien onbedraad: wat voor netwerk, etc...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:48:
[...]

Zeer interessante informatie...

Al vermoed ik dat je aan wilt geven dat er dus e.e.a. niet correct is, hebben we hier echt iets meer informatie voor nodig om iets mee te kunnen: Welke hardware gebruik je (Modem, router, netwerkaansluiting, bekabeling, of indien onbedraad: wat voor netwerk, etc...)
Ik haal in 2010 al 120Mbit..... of is dat niet het gene wat hij bedoeld?
In 2009 had ik 50Mbit... dat is binnen een jaar meer dan een verdubbeling, bij welke andere provider vindt je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:50:
[...]

In 2009 had ik 50Mbit... dat is binnen een jaar meer dan een verdubbeling, bij welke andere provider vindt je dat?
Even goed lezen:
In 2202 (Zijn postcode gebied) haalt hij maar 70mbit ipv 120mbit. Ergo: Dus te weinig. Maar zonder meerdere informatie is het verder loze informatie.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:50:
[...]

Sja ik vraag me af welke providers er in 2202 nog bestaan, vooral of 70mbit/s in die tijd nog wel bestaat, volgens mij hebben we dan alles direct in onze hersenen geschoten en praten we niet meer met mbit/s.

De kwaliteit van de berichten hier gaat wel steeds verder achteruit, one-liners zouden ze eigenlijk moeten verbieden, ze zeggen vaak niets zinnigs en de zinnen slaan meestal nergens op, als ze al begrijpbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Misschien had ik er toch maar een knipoogje bij moeten zetten.....

Maar ff serieus, het is exact zoals TFHfony schrijft, zonder meer info hebben we helemaal niets aan dit soort informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:08:
Misschien had ik er toch maar een knipoogje bij moeten zetten.....

Maar ff serieus, het is exact zoals TFHfony schrijft, zonder meer info hebben we helemaal niets aan dit soort informatie.
Dat van jou had ik wel door dat het een grapje was... maar de "serieuze" berichten geven mij totaal geen informatie, leuk dat het ergens langzamer is op 1 moment, als ik nu in china ga downloaden dan kan ik ook zeggen: Oh ik heb maar 0,7mbit/s ipv 120mbit/s. Dat zegt niemand iets maar het is wel begrijpelijk als ik zeg dat het een site in china is.

Triest vind ik het. Ik ben voorstander van scholing ;). Al weet ik niet of dit met scholing of met luiheid te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kfaessen schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:14:
[...]

Dat van jou had ik wel door dat het een grapje was... maar de "serieuze" berichten geven mij totaal geen informatie, leuk dat het ergens langzamer is op 1 moment, als ik nu in china ga downloaden dan kan ik ook zeggen: Oh ik heb maar 0,7mbit/s ipv 120mbit/s. Dat zegt niemand iets maar het is wel begrijpelijk als ik zeg dat het een site in china is.

Triest vind ik het. Ik ben voorstander van scholing ;). Al weet ik niet of dit met scholing of met luiheid te maken heeft.
Hoe meet jij je snelheid? Wat is jou snelheid binnen Ziggo's eigen netwerk? (dit is via speedtest.ziggo.nl te testen)
Wat voor aangsloten router heb je? wanneer je een speedtest uitvoerd doe je dit vanuit windows veilige modus? er zijn anti-virus programma's en software firewalls die de snelheid dramatisch kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:19:
[...]

Hoe meet jij je snelheid? Wat is jou snelheid binnen Ziggo's eigen netwerk? (dit is via speedtest.ziggo.nl te testen)
Wat voor aangsloten router heb je? wanneer je een speedtest uitvoerd doe je dit vanuit windows veilige modus? er zijn anti-virus programma's en software firewalls die de snelheid dramatisch kunnen beinvloeden.
LOL. Dat is de snelheid die internet explorer aangeeft bij een langzame site in china lol 80kb/s is er veel.

Bij speedtests haal ik netjes 120mbit/s download en 8mbit/s upload. De router is een Dreytek 2130 (die kan tot 800mbit/s via hardware nat).

Maar wilde je werkelijk de lijn naar china sneller krijgen, het was maar een extreem voorbeeld door te zeggen dat ik maar XX van de XX heb. Het zegt niemand iets en niemand kan er iets zinnigs over zeggen.

Het zou natuurlijk wel een elite test zijn voor de helpdesk :+. Opbellen en zeggen: ik zit hier te downloaden en ik krijg maar 70kb/s ipv de 120mbit/s die jullie me geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kfaessen schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:26:
[...]

LOL. Dat is de snelheid die internet explorer aangeeft bij een langzame site in china lol 80kb/s is er veel.

Bij speedtests haal ik netjes 120mbit/s download en 8mbit/s upload. De router is een Dreytek 2130 (die kan tot 800mbit/s via hardware nat).

Maar wilde je werkelijk de lijn naar china sneller krijgen, het was maar een extreem voorbeeld door te zeggen dat ik maar XX van de XX heb. Het zegt niemand iets en niemand kan er iets zinnigs over zeggen.

Het zou natuurlijk wel een elite test zijn voor de helpdesk :+. Opbellen en zeggen: ik zit hier te downloaden en ik krijg maar 70kb/s ipv de 120mbit/s die jullie me geven.
Tja, China... Al het verkeer wat daar heen gaat of vanuit komt gaat door een dubbele censuurdeur....
Maar feit is natuurlijk dat het voor Ziggo lastig is om verkeerstromen te managen die zover buiten hun eigennetwerk vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 12:31
Ik heb ook even een vraagje over de snelheid, die is de laatste tijd nogal wisselend. Dit is sinds de upgrade naar 40 mbits (en nu sinds kort nog wat meer)
Ik vermoed dat het misschien aan m'n router ligt maar ik kan helaas m'n pc niet voor langere tijd direct voor een goede test.

Zijn er nog instellingen die ik op een Draytek router kan zetten waardoor deze stabieler zal lopen?

Wat ik bedoel met wisselende snelheden: Kort nadat ik 40 mbit kreeg was de snelheid op speedtest altijd ook dat, 40 down, 4 up. Soms kleine wisselingen maar niet in significante waarden.
Sinds kort loopt de snelheid soms terug naar 1 of 2 mbits down en 1 mbit of minder up.
Een factory reset van mijn router herstelt dit altijd wel weer maar dan krijg ik bij langere downloads (nieuwsgroepen) ook wisslende snelheden. In plaats van de strake 4999 kilobyte per seconde wisselt het tussen de 2500 en 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeJaapS schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:33:
Ik heb ook even een vraagje over de snelheid, die is de laatste tijd nogal wisselend. Dit is sinds de upgrade naar 40 mbits (en nu sinds kort nog wat meer)
Ik vermoed dat het misschien aan m'n router ligt maar ik kan helaas m'n pc niet voor langere tijd direct voor een goede test.

Zijn er nog instellingen die ik op een Draytek router kan zetten waardoor deze stabieler zal lopen?

Wat ik bedoel met wisselende snelheden: Kort nadat ik 40 mbit kreeg was de snelheid op speedtest altijd ook dat, 40 down, 4 up. Soms kleine wisselingen maar niet in significante waarden.
Sinds kort loopt de snelheid soms terug naar 1 of 2 mbits down en 1 mbit of minder up.
Een factory reset van mijn router herstelt dit altijd wel weer maar dan krijg ik bij langere downloads (nieuwsgroepen) ook wisslende snelheden. In plaats van de strake 4999 kilobyte per seconde wisselt het tussen de 2500 en 3500.
Op basis van het bovenstaande maak ik dus op dat je nu een Draytek router hebt, echter je schrijft niet welke..... Het zou wel erg zinvol zijn om dit ook met ons te delen, helemaal specief betreffende je vraag naar instellingen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:36:
[...]

Op basis van het bovenstaande maak ik dus op dat je nu een Draytek router hebt, echter je schrijft niet welke..... Het zou wel erg zinvol zijn om dit ook met ons te delen, helemaal specief betreffende je vraag naar instellingen......
En niet vergeten: welk abonnement heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Bah sorry, door de griep werken mijn hersenen maar op halve kracht.
Ik bedoelde belkin, en het is de F5D8236-4 v3000.
En qua instellingen, ik weet het niet zeker,
De WAN instellingen heb ik zelf nooit aan hoeven raken, het was op dat gebied gewoon plug & play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kfaessen schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:47:
[...]

En niet vergeten: welk abonnement heb je.
Yup, ook omdat Ziggo een Alles in 1 abonnement aanbied van 22Mbit of 120Mbit of een internet abonnement van 15Mbit of 50Mbit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing van het probleem ligt vaak aan de kant van ziggo, mensen kunnen hier ook een snelheid melden en niet op zoek zijn naar advies ;)

Eigenlijk is er maar 1 tip als je af en toe of vaker last van snelheidsproblemen hebt: korting vragen. Hoop wel dat het ziggo topic hier straks weer over andere zaken gaat en dat we allemaal weer een stabiele verbinding hebben, hier is het alweer een paar dagen prima (afkloppen!)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeJaapS schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:50:
Bah sorry, door de griep werken mijn hersenen maar op halve kracht.
Ik bedoelde belkin, en het is de F5D8236-4 v3000.
En qua instellingen, ik weet het niet zeker,
De WAN instellingen heb ik zelf nooit aan hoeven raken, het was op dat gebied gewoon plug & play.
Als ik me niet vergis is dit een wirless N router, van wat voor netwerk kaart maak je gebruik?
De beste manier om je router uit te sluiten in snelheidsproblemen is toch je pc rechtstreeks aan je modem hangen dmv een cat5e kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Ik maak zelf geen gebruik van de draadloze opties, tenminste niet om de volle snelheid te benutten. Daarvoor gebruik ik idd een cat5e ckabel.

Het is idd het Z3 (50 mbit abbonement.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
mutsje schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:45:
ik heb ook die cisco pvr en op een paar factory resets na werkt ding perfect. soms slaat ie vast maar dan reset je em gewoon fact default en komt ie weer helemaal bij. Dat kan met elk apparaat gebeuren denk ik.
ja oke, heb ook wel eens en vastlopertje gehad. Ik heb begrepen dat de cisco nog niet klaar is wat update's betrefd. Er bestaat dus en reeele kans dat er nog update's gaan komen waardoor de stabiliteit nog groter word :)

http://ziggo-gebruikers.n....php?p=291953&postcount=3

edit:

Sinds anderhalf uur geen telefonie meer, een hoop website's zijn onbereikbaar en e-mails versturen gaat ook niet meer :(

[ Voor 16% gewijzigd door marcel23456 op 19-09-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
marcel23456 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:02:
[...]

edit:

Sinds anderhalf uur geen telefonie meer, een hoop website's zijn onbereikbaar en e-mails versturen gaat ook niet meer :(
Hier ook geen telefonie deze morgen, geen idee of het gisteravond ook al zo was. Websites en e-mail gewoon te benaderen... (nog) Geen storingsmelding op de ziggo website, dus rustig afwachten :) (3643)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 13:32
er staat ondertussen een storingsmelding met telefonie op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nu al dagen hopeloos hier :|, we zijn aant verbouwen dus gaf het eerst daarop, maar alles is gewoon goed aangesloten.

Heb nog een extra ubee modem liggen (maandje terug alles in 1 pakket genomen, kreeg ik opeens een nieuwe dezelfde modem erbij :P, zit nog nieuw in doos..), ga deze straks eens aansluiten. Net al wat bekabeling vervangen maar dat hielp niet. Misschien toch een arris kopen?

Verbinding valt nu om de paar min weg, kan dan niet bellen en internetten, duurt soms een paar min voor de modem weer online komt.. Gisteren af en toe een hele trage verbinding, maar weinig uitvallers. Dit allemaal sinds een weekje ongeveer (verhoging naar 120mbit!!?).

Postcode 7475

edit: modem wisselen haalde niets uit, nu tv signaal ertussen uitgehaald (dus modem rechtstreeks op de ziggo aansluiting die het huis binnenkomt aangesloten). Nu eens testen of ie online blijft :). Kan het ip van mn modem vooralsnog niet vinden met een netwerk scanner..

[ Voor 16% gewijzigd door SuperPaddo op 20-09-2010 10:41 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
Bullet NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:53:
Ik zou nog even een maand wachten, de importeur van Humax geeft aan dat de 5200C begin oktober op de Nederlandse markt moet verschijnen.... aan gezien dit de opvolger is van de 5050c zou ik het serieus over wegen....
En ziet het ernaar uit dat die 5200c ook echt over een paar weken komt of blijft dat een "hij komt er bijna aan" geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

rally

Deyterra Consultancy

Nou... ik heb nu mijn oog laten vallen op de Dune Max van HDI

Daar komt ook een DVB-C module voor beschikbaar en met een beetje "geluk" gaat die ook met Ziggo werken.

Zolang het nog niet zeker is wacht ik uiteraard met de aanschaf, maar de specs zien er uitermate goed uit tot zover.

Het liefste wil ik namelijk een alles-in-één apparaat voor TV en multi-media die ook nog eens eenvoudig door mijn vriendin te bedienen is.
Alternatief is Boxee/XMBC, maar daarvan is de interface ZO anders dat ik bang ben dat de acceptatie thuis een probleem kan zijn ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Hier nu alles stabiel sinds ik de unit ertussenuit heb gehaald die het inkomende signaal splitst in tv/data..

Natuurlijk niet handig, geen tv nu, maar iig een snelle stabiele verbinding! Misschien nieuwe splitter zoeken? Deze komt van ziggo zelf..

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 16:40
Vraagje: kan je de modem ver van de plek plaatsen waar het aansluitpunt binnenkomt?

Dit vanwege dat mijn aansluitpunt op een rot plek in de woonkamer zit ipv in de meterkast zoals bij ieder modern huis. En wil eigenlijk mijn modem verplaatsen mijn keldertje/ mer ruimte.

Tevens de vraag wat een goede router is voor Ziggo (Ik heb een 120mbit lijn) Indien mogelijk een wireless N router.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Casejunkie schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:26:
Vraagje: kan je de modem ver van de plek plaatsen waar het aansluitpunt binnenkomt?
Ja, het kan... Maar over het algemeen is het niet aan te raden. Maar er is niemand die je tegenhoudt om het te proberen. Met goede bekabeling kan je een heel eind komen. Maar in principe is direct op de AOP te prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48
Inmiddels doet telefonie het hier weer (3552).

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Casejunkie schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:26:

Dit vanwege dat mijn aansluitpunt op een rot plek in de woonkamer zit ipv in de meterkast zoals bij ieder modern huis. En wil eigenlijk mijn modem verplaatsen mijn keldertje/ mer ruimte.

Tevens de vraag wat een goede router is voor Ziggo (Ik heb een 120mbit lijn) Indien mogelijk een wireless N router.
Normaal moet dit geen probleem zijn, het is echter wel je eigen verantwoordelijkheid. Mocht je in de toekomst een storing hebben en er moet een monteur bij je langs komen mag deze je niet helpen aangezien modem volgens de Ziggo richtlijnen binnen 60cm van het AOP aangesloten moet worden.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Net mijn abbo van 120/10 naar 30/4 teruggezet op Mijn Ziggo.
Ik druk op voltooien, irc disconnect, denk doe een speedtest en heb gelijk de nieuwe snelheid!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nog geen stabiele verbinding :/, modem zit dus rechtstreeks op plek waar ziggo binnenkomt.

plaatje modemwaardes

iemand die dit iets zegt? Alles in 1 extra (iig de snelste :P), voormalig @homegebied, 7475.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

als je alles in 1 extra hebt zou je 8 downstreams moeten hebben, je krijgt er maar 4. Dat wordt bellen ;)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Telefonie werkt hier ook inmiddels weer. vind het de laatste maand maar zwakjes bij ziggo, snelheids problemen, telefonie uitval, interactieve tv dat bijna 5 dagen niet gewerkt heeft, time outs bij het leven. Hier ga ik geen 51 euro voor betalen. ga ze maar eens bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Midas.e schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:38:
als je alles in 1 extra hebt zou je 8 downstreams moeten hebben, je krijgt er maar 4. Dat wordt bellen ;)
Oke, idd dus :).

Nu splitter voor tv er weer tussen en krijg nieuwe waarden:
nieuwe waarden

verbinding nogsteeds onstabiel :/.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03

Vis

Wanneer krijgt Ziggo nu eens eindelijk meer HD zenders gratis in het basispakket? Pff als ik dit geweten had, had ik Caiway gepakt ofzo...

Heb een Humax 5050c

Kan dat alsnog?

Zoja, wat zijn de ervaringen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Vis schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:15:
Wanneer krijgt Ziggo nu eens eindelijk meer HD zenders gratis in het basispakket? Pff als ik dit geweten had, had ik Caiway gepakt ofzo...
Laat mij eens weten hoe je dat gaat aanpakken: Caiway nemen in het Ziggo gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ballebek schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:26:
Ik druk op voltooien, irc disconnect, denk doe een speedtest en heb gelijk de nieuwe snelheid!
Je zou toch eigenlijk van 120/10 naar 22/4 moeten gaan of wordt 22/4 -> 30/4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Vis schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:15:

Heb een Humax 5050c

Kan dat alsnog?

Zoja, wat zijn de ervaringen?
Dan doe je dat toch? Je hebt maar 1 maand opzegtermijn bij ziggo.

PS wel hier melden hoe het is afgelopen ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kfaessen schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:43:
[...]

Dan doe je dat toch? Je hebt maar 1 maand opzegtermijn bij ziggo.

PS wel hier melden hoe het is afgelopen ajb.
Lol...... Ja gewoon opzeggen en Caiway nemen.... |:( 8)7 >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Bullet NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:33:
[...]

Lol...... Ja gewoon opzeggen en Caiway nemen.... |:( 8)7 >:) ;)
Wat dat betreft goed dat de kabelmarkt flink "open" is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ballebek schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:26:
ik heb nu 22/4, als ik upgrade naar 120/10 en dan downgrade, krijg ik dan 30/4 ipv 22/4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 06-10 16:20
Gaat weer lekker met Ziggo, 15mbit ipv 120...
Dat wordt weer bellen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Oeps ik zie nu dat ik was vergeten te melden dat ik wilde lachen om de afloop van de verhuizing van Ziggo naar Caiway en vandaar dus de vraag om hier te melden hoe het is afgelopen. 8)7

@drunkfux: Dat zijn wel ERG hoge snelheden voor china, ga je daar ook nog voor klagen? Wees blij dat je geen 80kb/s haalt wat het gros heeft als ze uit china downloaden.

[ Voor 31% gewijzigd door DutchKel op 20-09-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Andere mensen ook last van random sites die je niet kan bezoeken?
hyves.nl geen probleem, maar een subpagina zoals kees001.hyves.nl werkt gewoonweg niet.

DNS-probleem omgeving Almelo toevallig?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Laatst online: 11-10 07:19
Ik heb inderdaad ook af en toe problemen met willekeurige websites. Tweakers.net deed het net wel, klik je op forum doet ie het ook niet. Vernieuwen en het werkt wel... Omgeving Venlo (Limburg). Beetje vervelend, maar het zijn dus echt gewoon willekeurige websites die het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Ja dat probleem heb ik ook sinds een week of twee hier in provincie Groningen. Tijden met Ziggo klantenservice gebeld maar vooralsnog geen oplossing. Sommige sites kom ik niet op maar als ik de site aanklik bij de google zoekresultaten gaat ie er wel heen. En als ik aan het surfen ben op een site geeft ie vaak die dns fout: De webpagina kan niet worden gevonden. En dan kan ik overal wel op klikken maar dan krijg ik iedere keer die fout. En nadat ik dan de computer even met rust gelaten heb kan ik weer even surfen.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is weer zover...
Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/mmje3
De upload test voltooit niet eens, die blijft maar eeuwig doorgaan. Blij dat er binnenkort glasvezel beschikbaar is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Ondertussen weer een week verder sinds de monteur hier langs is geweest, om het een en ander door te meten + modem om te ruilen.

Download snelheid is nog steeds niet zoals het moet zijn, heel onstabiel zo tussen 15 en de 50 Mbit/s.

Beetje machteloos gevoel zo, wou dat er een verkeerde router instelling zat of een brakke kabel, zodat ik het zelf op kon lossen. Nu ligt het in de handen van ziggo en wie weet hoe lang zoiets nog gaat duren..

Heb iig m'n abonnement op de nieuwsgroepen niet verlengd, beetje zonde om te betalen voor een unlimited account terwijl je snelheid zo laag en onstabiel is.

Zal morgen nog eens bellen naar de status.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Voor de mensen die in heerhugowaard wonen: Het klopt dat alle diensten down zijn at the moment. Is al zo rond half zeven. Volgens de klanteservice is het een bekend probleem en wordt er hard aan gewerkt.

Verwachting: In de loop van de avond opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb ook weer te vroeg gesproken,...over dat ziggo hier (emmen) de problemen opgelost had.
Het is weer net zo knudde als hier voor,....soms 120, soms 30 en soms maar 2 Mbits/s :'(
(aan mijn kant ligt het niet,...dan is getest, en ze hebben togegeven dat het verder op de lijn zit)
Ze zouden me nog terug bellen vorige week,..and guess what ? it never happend.
50% procent korting op een maand bedrag lijkt me ineens niet meer afdoende...
Eerst behandelen ze je als een randdebiel,...dan komen ze met 'verkeerde' info, of rare verhalen als blijkt dat je er toch iets meer van weet, dan een gemiddelde gebruiker 8)7
Om je tenslotte gewoon niet meer te bellen, en de boel te laten zoals het is...slecht dus.
Ik lees hier meer van die klachten.
En alle klachten komen van NA de verhoging !!!
Ze hebben een aantal steden en dagen de tijd gehad om de boel te testen,....en nog hebben ze dit probleem niet gezien 8)7
Ik vind dat alle ziggo gebruiker een colletief excuus en vergoeding moeten krijgen voor deze blamage.
50% procent reductie, over het aantal dagen weken (bij mijn inmiddels een stuk of 7) dat dit probleem al duurd.

P.s
Voor de ziggo medewerker die hier mee leest. (hoop ik)
Neem dit nou eens mee naar de grote jongens, en doe er nou eens wat mee.
Oplossen zou wel handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Laatst online: 11-10 07:19
Nog meer mensen met problemen met Ziggo op dit moment? In Limburg regio Venlo laden websites af en toe niet meer. Op dit moment doen onder andere Hyves het niet. Ook op MSN kan ik me niet meer aanmelden. Nog iemand met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 06-10 16:20
[b][message=34718555,noline]@drunkfux: Dat zijn wel ERG hoge snelheden voor china, ga je daar ook nog voor klagen? Wees blij dat je geen 80kb/s haalt wat het gros heeft als ze uit china downloaden.
Wie heeft het er hier over china? ik niet iig... Nu is het toevllig 15mbit down, gister 0.8, etc. etc.
Lijkt me dus voldoende reden om te klagen.
Als pagina's openen nou niet zo enorm traag ging was er voor mij ook weinig aan de hand geweest maar dat is dus ook niet vooruit te branden..

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 20-09-2010 21:33 ]

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 72 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!