Het is een ITV Decoder he, die koop je niet voor 60 euro op marktplaats.\
Misschien ben je in de war met de H380R.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Schaart Ziggo zichzelf nog steeds onder nutsbedrijf, aangezien die een erg lage aansprakelijkheid hebben?Onbekend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:23:
Wij waren er als bedrijf dus de dupe ervan. Na eerst zelf wat testen hebben we toen 's morgens om 9.00 uur een melding gemaakt, en werden toen van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee uur nog eens uitzoeken en bellen zeiden ze dat ze met werkzaamheden bezig waren. Pas vanaf 13.15 uur hadden we weer internet.
We hebben gekeken naar de hoogte wat de vergoeding van Ziggo zou zijn als we dat gingen eisen, maar we kwamen snel tot de conclusie dat het ons meer kostte dan dat het opleverde.
In diezelfde week hebben we een extra internetaansluiting via ADSL aangevraagd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Verwijderd
Lijkt me een mooie reden om bij Ziggo weg te gaan als je meerdere internetaansluitingen moet hebben.Onbekend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:23:
Wij waren er als bedrijf dus de dupe ervan. Na eerst zelf wat testen hebben we toen 's morgens om 9.00 uur een melding gemaakt, en werden toen van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee uur nog eens uitzoeken en bellen zeiden ze dat ze met werkzaamheden bezig waren. Pas vanaf 13.15 uur hadden we weer internet.
We hebben gekeken naar de hoogte wat de vergoeding van Ziggo zou zijn als we dat gingen eisen, maar we kwamen snel tot de conclusie dat het ons meer kostte dan dat het opleverde.
In diezelfde week hebben we een extra internetaansluiting via ADSL aangevraagd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Ik deed van de week en bod op deze Samsung smt ITV decoder, en kreeg prompt uurtje later bericht dat ik hem voor 60 euro kon ophalen. heb ik ook gedaan, staat nu op de slaapkamer te pruttelen als we zowaar vroeger op bed liggen. Ik heb net gekeken, staan er nog meer op met best aantrekkelijke vraagprijzen van rond de 100 Euro, het kan dus wel. Denk dat op een of andere manier deze stb niet echt in trek is.Timmert schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:52:
Het is een ITV Decoder he, die koop je niet voor 60 euro op marktplaats.\
Tot zo ver dus, verbinding hield er een uur geleden mee op, modem resetten heeft nog niet geholpen. Regio Breda, meer mensen last van?Wussie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:16:
geen stabiliteit problemen gehad.
Misschien een andere DNS-server of anders "de tijd" ...
In de regio Bergen op Zoom, heb ik vaak ook last van stabiliteitsproblemen. Met een AiE Plus abbo van 22Mbit, kom ik vaak niet boven de 2.7Mbit uit. De helpdesk vertelde me dat ik een tijdje de waardes van een speedtest moet noteren, en dan na 3 dagen terug bellen. Dan sturen ze eventueel een monteur langs.Wussie schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:15:
[...]
Tot zo ver dus, verbinding hield er een uur geleden mee op, modem resetten heeft nog niet geholpen. Regio Breda, meer mensen last van?
In de regio Den Haag nu hetzelfde probleem. Alles plat sinds 9:45 uur. Het is eigenlijk de hele week al feest: moet elke dag het modem resetten.Wussie schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:15:
[...]
Tot zo ver dus, verbinding hield er een uur geleden mee op, modem resetten heeft nog niet geholpen. Regio Breda, meer mensen last van?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Collega van mij heeft toen hij nog in BoZ woonde (was tot 2 maanden terug) ook veel last van een instabiele verbinding gehad en had ook nauwelijks snelheid. Een kennis van hem een paar deuren verder haalde echter wel de normale snelheden.Konyo schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:07:
[...]
In de regio Bergen op Zoom, heb ik vaak ook last van stabiliteitsproblemen. Met een AiE Plus abbo van 22Mbit, kom ik vaak niet boven de 2.7Mbit uit. De helpdesk vertelde me dat ik een tijdje de waardes van een speedtest moet noteren, en dan na 3 dagen terug bellen. Dan sturen ze eventueel een monteur langs.
Toch blijft het vervelend, als je de hele middag erg langzaam internet hebt
Je hebt wel het AOP vervangen door een nieuw type? Wat voor modem heb je?murphsy schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:26:
Ik heb sinds afgelopen donderdag Ziggo alles-in-1 Basis. Centrum Delft. Alles werkt maar het internet heeft een enorm instabiele ping die soms naar de 600-900ms springt. Hierdoor is gamen in elk geval totaal ondoebaar en is browsen soms een marteling.
Ik heb alle instructies via de website al gevolgd. De pc is momenteel rechtstreeks op de modem aangesloten, er draait geen firewall, aantal malen gereset en gedaan. Andere kabel geprobeerd (tot 2x toe). Laptop geprobeerd, andere laptop geprobeerd, desktop geprobeerd. Het mag allemaal niet baten.
Wie redt mij?
Hier in 2496 (Ypenburg) geen last van..RichieB schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:25:
[...]
In de regio Den Haag nu hetzelfde probleem. Alles plat sinds 9:45 uur. Het is eigenlijk de hele week al feest: moet elke dag het modem resetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Timmert op 12-09-2010 11:48 ]
van een aangereden kast ergens in emmen staat wel in de planning voor dinsdag dat die gerepareerd zou worden.Copyman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:31:
[...]
Oh, was er ergens een ongeluk gebeurd dan?
Het is nog steeds traag hier overigens...
[ Voor 4% gewijzigd door uzafun op 12-09-2010 12:00 ]
Vind de stelling wel grappig dat je over gaat naar KPN omdat je VOIP hebt en daarom niet op de kabel wil. Wij laten momenteel bij een klant ook glas naar binnen trekken door KPN maar via routit hebben we normaal internet. Echter als er een graaf machine een stapel kabels doorgraaft maakt het niks uit waar je je internet over laat lopen, je moet alleen hopen dat ze net niet jou aansluiting kapot gravenVerwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:26:
[...]
Lijkt me een mooie reden om bij Ziggo weg te gaan als je meerdere internetaansluitingen moet hebben.
Waar ik werk zitten we bij KPN en aangezien we VoiP hebben zou het voor ons een ramp zijn als we geen internetverbinding hebben. Klanten kunnen ons niet bereiken en dat kost geld. We hebben echter geen last gehad van onderhoud en zo hoort dat ook.
Verwijderd
In Friesland is het wel stabiel, maar vanmiddag zit volgens mij iedereen te downloaden, haal nog maar 1/6e van de snelheid. Maarja, dat bericht kan ik hier wel elke keer neerzetten.Rubenus schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:01:
Ook in redio Groningen een zeer instabiele verbinding. Ik kan om de 5 minuten m'n modem resetten, omdat de verbinding wegvalt.
Regio Groningen, locatie Veendam reporting:Rubenus schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:01:
Ook in redio Groningen een zeer instabiele verbinding. Ik kan om de 5 minuten m'n modem resetten, omdat de verbinding wegvalt.
Be nice, You Assholes :)
Waarschijnlijk niet als nutsbedrijf, maar je kan een particuliere verbinding makkelijk gebruiken voor zakelijke doeleinden, maar ga dan niet "eisen" stellen voor uptimethefxr schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:10:
[...]
Schaart Ziggo zichzelf nog steeds onder nutsbedrijf, aangezien die een erg lage aansprakelijkheid hebben?
Verwijderd
Zakelijke klanten lok je in iedergeval niet door zoals nu een instabiele internetverbinding voor veel particuliere klanten te leveren en een incompitabele helpdesk. Het lijkt me dan heel sterk dat je aan Ziggo gaat denken als je een bedrijf hebt.FreshMaker schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:13:
Waarschijnlijk niet als nutsbedrijf, maar je kan een particuliere verbinding makkelijk gebruiken voor zakelijke doeleinden, maar ga dan niet "eisen" stellen voor uptime
Verwijderd
Datzelfde probleem heb ik hier. Pagina laden is vrijwel onmogelijk. Ligt natuurlijk geheel aan de veel te grote paginas van tegenwoordig.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:05:
ik had vanochtend nog geen problemen, vanmiddag werd het trager en nu heb ik 7KB/sec, ik krijg flashbacks naar 1994
[ Voor 29% gewijzigd door XeNoBiTe op 12-09-2010 18:49 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Fastbob op 12-09-2010 19:10 ]
Verwijderd
De 30 seconden truuk werkte niet. Ik heb de stekker uit de modem getrokken vervolgens en ben de auto gaan wassen, van binnen helemaal gestofzuigd en vervolgens nog bandenspanning gecontroleerd, daarna stekker er weer in en ik heb weer 120 mbit.XeNoBiTe schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:42:
Datzelfde probleem heb ik hier. Pagina laden is vrijwel onmogelijk. Ligt natuurlijk geheel aan de veel te grote paginas van tegenwoordig.Op Ziggo overigens geen melding van storingen.
De reden dat er bij ons een Ziggo internetverbinding ligt, is de down/uploadsnelheid. Met adsl kunnen we dat niet halen.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:42:
[...]
Zakelijke klanten lok je in iedergeval niet door zoals nu een instabiele internetverbinding voor veel particuliere klanten te leveren en een incompitabele helpdesk. Het lijkt me dan heel sterk dat je aan Ziggo gaat denken als je een bedrijf hebt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 12-09-2010 22:32 ]
Tsjaaaaaaaaaaaaaaaah. Je hoort alleen mensen bij wie het niet goed werkt op internet (terecht natuurlijk). Laat mij dan tegengas bieden door te zeggen dat de internetsnelheid die Ziggo levert sneller is dan mijn eigen LANnetje, en ik heb nog nooit een langdurige storing gehad sinds mei (toen ben ik overgestapt van ADSL).marcel23456 schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:50:
Maar regent geen klachten hoor...onvoorstelbaar. Ziggo, doe hier iets mee, want word met de dag erger!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zou je toch echt naar een switch moeten lijkt mij. Dlink heeft zelf goede 4 en 8 poort 1gbit switches.3DDude schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:02:
Zo het gaat lekker met nieuwsgroepen 14 MB/s tikt ie wel aan soms 14.5MB/s
upload ruime 1MB/s
ben tevreden voor nu alles zit achter mijn D-link dir 655 leuke N netwerk routertje met gigabit poorten en gigabit wan uiteraard
Echter een vraag voor iemand hier, ik heb eigenlijk nog 1 netwerk poort nodig omdat onze nieuwe printer ook lan ondersteund. Ik heb verder 4 pc's dus mijn switch voor het interne lan zit helaas al vol
Dus ik ben op zoek naar eigenlijk een 8poorts gigabit router met 1 gigabit wan poort en wireless N wat een beetje performed!
Nou zag ik laatst een nieuwe Dlink met 8 poorten zijn het 8 x 100mbit poorten tsjah met een wan van 120mbit (en downloaden van nieuwsgroepen met ~bijna 120 mbit of tenminste 14MB/s) gaat dat natuurlijk niet op.
Om nou los een gigabit switch te kopen ofzo vind ik ook weer zo wat ik wil eigenlijk alles in 1 device.
Roept u maar, iemand?
Alvast bedankt
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hier ook geen enkel probleem..super stabiel. echter, er is een schrijver hier die alles af doet als niet waar, of verwijst naar een sm hupeldepup foutje. Sorry, maar lees pagina, na pagina, na pagina alleen maar klachten over de stabiliteit die zeer slecht is sinds de upgradingArfman schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:12:
[...]
Tsjaaaaaaaaaaaaaaaah. Je hoort alleen mensen bij wie het niet goed werkt op internet (terecht natuurlijk). Laat mij dan tegengas bieden door te zeggen dat de internetsnelheid die Ziggo levert sneller is dan mijn eigen LANnetje, en ik heb nog nooit een langdurige storing gehad sinds mei (toen ben ik overgestapt van ADSL).
Hier werkt het ook al meer dan een jaar feilloosArfman schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:12:
[...]
Tsjaaaaaaaaaaaaaaaah. Je hoort alleen mensen bij wie het niet goed werkt op internet (terecht natuurlijk). Laat mij dan tegengas bieden door te zeggen dat de internetsnelheid die Ziggo levert sneller is dan mijn eigen LANnetje, en ik heb nog nooit een langdurige storing gehad sinds mei (toen ben ik overgestapt van ADSL).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
thefxr schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:21:
ik vind dat extra abo echt wel wordt voorgetrokken, van 50 naar 80 en dan nog eens naar 120 down.
ik heb plus dat van 20 naar 22 is gegaan, dat is een zielige 10% verhoging!
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2010 00:11 ]
Testing, one, two ...
De Motorola modems zijn DOCSIS 2 en kunnen niet meer aan dan 22 Mbps, plus dat Ziggo wil voorkomen dat klanten telkens gaan downgraden, want dat levert hen minder geld op terwijl de gebruikers toch ongeveer hetzelfde aantal MBytes per maand gebruiken.thefxr schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:21:
ik vind dat extra abo echt wel wordt voorgetrokken, van 50 naar 80 en dan nog eens naar 120 down.
ik heb plus dat van 20 naar 22 is gegaan, dat is een zielige 10% verhoging!
Verwijderd
Ik vermoed een medewerker van Ziggo die blij met zijn baan is en laag in de organisatiestructuur staat. Heeft te weinig kennis van het probleem en erkent het niet, het lijkt me heel sterk als de echte beheerders het niet weten. Er zijn in iedergeval in mijn regio wel aanpassingen geweest waardoor het beter is geworden, echter is het nog niet helemaal optimaal (alleen in het weekeinde wat problemen met de stabiliteit / snelheid). Voorheen was dat 7 dagen per week na de upgrades. Het zal dus gewoon afwachten moeten worden voor ons.marcel23456 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:44:
Hier ook geen enkel probleem..super stabiel. echter, er is een schrijver hier die alles af doet als niet waar, of verwijst naar een sm hupeldepup foutje. Sorry, maar lees pagina, na pagina, na pagina alleen maar klachten over de stabiliteit die zeer slecht is sinds de upgrading
[ Voor 24% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2010 10:42 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Testing, one, two ...
1) ik ben vorig jaar overgestapt van telfort, toen heb ik Ziggo 20 down gekregen,met de belofte dat het na 3 mnd 30 zou worden, nu na bijna 1 jaar dus maar 10% erbij.Volkert schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:27:
[...]
De Motorola modems zijn DOCSIS 2 en kunnen niet meer aan dan 22 Mbps, plus dat Ziggo wil voorkomen dat klanten telkens gaan downgraden, want dat levert hen minder geld op terwijl de gebruikers toch ongeveer hetzelfde aantal MBytes per maand gebruiken.
Verwijderd
nee, ik vermoed van niet. Merendeel van de plus gebruikers heeft een modem die 30mbit niet aankan en de investering die ziggo moest maken was kennelijk te groot om dit winstgevend te doen.thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:26:
3) is er nog kans dat we die 30 ooit nog gaan krijgen voor het plus abo?
hardware-lover schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:07:
-=offtopic=-
@kfaessen, 10 + 120% = ??
Voer het maar even zo in een rekenmachine in voor de uitslag.
-=ontopic=-
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
[ Voor 5% gewijzigd door GSlayer op 13-09-2010 15:07 ]
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:37:
[...]
nee, ik vermoed van niet. Merendeel van de plus gebruikers heeft een modem die 30mbit niet aankan en de investering die ziggo moest maken was kennelijk te groot om dit winstgevend te doen.
Verwijderd
klopt. Hier in Tilburg met Plus 30 down 4 upthefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:01:
[...]
Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.
[ Voor 14% gewijzigd door Casejunkie op 13-09-2010 16:10 ]
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Verwijderd
Ook bij mij sinds mijn overstap van ADSL geen enkel probleem. Tijdens mijn ADSL tijden was het toch iedere 3 dagen een reset van het modem om te voorkomen dat de telefoon het niet meer deed of ik geen internet had. Ik ben dus een tevreden gebruiker momenteel. Overigens 10 jaar geleden was dat niet het geval nu wel.Arfman schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:12:
[...]
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Ik heb net mijn modem nog maar eens gereset maar haal max 90Mbit/s.GSlayer schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:54:
@ Garp,
Als het goed is, hoor je 120 Mbit/s te halen.
(Bron: http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid) <-- vul daar je postcode maar eens in.
debeerzietzevliegen.nl
Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:01:
[...]
Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.
Verwijderd
Heb sinds afgelopen donderdag Ziggo AiE Plus. Maar ik mag toch aan gaan nemen dat Ziggo zo slim is om alle nieuwe aansluitingen een modem te geven wat minstens 50 Mb aan kan anders kan het weleens een dure grap worden voor Ziggo als er straks concurrentie komt (je weet maar nooit of er weer glasvezel uitgerold wordt). Ze zullen dan alsnog de modems moeten gaan vervangen als ze moeten verhogen. Het gat is nu te groot, voor het merendeel van de mensen is 120 Mb op dit moment overkill.marcel23456 schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:03:
[...]
Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!
Ik heb hier een ubee staan,ziggo werkt met zogehete profielen, voor de mensen die net als ik en ubee hebben staan kunnen ze daar toch en profiel inschieten van 30/4? Toen ik laatst hierover en telefoontje pleegden waren ze muisstil omdat ik gelijk hebt.
Weer en staaltje van geldplukkerij, al meermalens zijn hier speedtesten geweest dat de motorola makkelijk boven de 30mb aankan. maar tis puur ziggo die hierin weer halsstarig zijn, want je moet extra nemen, anders krijg je gewoon 98mb minder, de belachelijkheid ten top!
Hier precies hetzelfde de afgelopen dagen... Download is dramatisch. De tests geven aan ergens tussen de 1-4mbit, maar upload en ping zijn wel normaal...Konyo schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:23:
En wederom is het huilen met de pet op, heb sinds vanmiddag rond 16:30 een erg trage download snelheid, ping en up zijn wel normaal. Met een Ziggo AiE-Plus van 22Mbit down 4Mbit up, komt Down niet boven de 1Mbit, waar up wel 3.8Mbit haalt.
Verwijderd
Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra (volgens http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid wel) en je al een Ubee of Arris-modem hebt:debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:53:
[...]
Ik heb net mijn modem nog maar eens gereset maar haal max 90Mbit/s.
Ik woon in Maarssenbroek (3607).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:10 ]
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:05:
[...]
Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra en je al een Ubee of Arris-modem hebt:
- Gebruik je 8-aderige utp-kabels van minimaal cat5e?
- Gebruik je een gigabit-netwerkkaart?
- Gebruik je een router die een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van meer dan 120 Mbps?
[ Voor 3% gewijzigd door debeer op 13-09-2010 21:20 . Reden: aanvullende info ]
debeerzietzevliegen.nl
[ Voor 23% gewijzigd door marcel23456 op 14-09-2010 00:03 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
De doorvoersnelheid op de WAN-poort van de Netgear WNDR3700 is in ieder geval meer dan ruim voldoende voor 120 Mbps download, nl. ca. 400 Mbps.debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:12:
[...]
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.
Gisteren voor het eerst verschillende snelheden met de ziggo speedtest gemeten, namelijk 22 Mbit/s, 55 Mbit/s en de "normale" 90 Mbit/s. De upload is nog steeds prima rond de 9,4 Mbit/s.
Ook heb ik een Ubee modem en zit ik de 120 Mbit gemeente.
Thx, die site kende ik niet. Heb net telefonisch de boel geupgrade naar Extra om te kijken wat er allemaal waar is van dat 120mbit verhaal: de helpdesk wist me te melden dat ik in ieder geval de 80Mbit zou halen en dat het misschien iets hoger zou kunnen uitvallen, maar dat 120Mbit niet gegarandeerd kan worden op mijn postcode. Dat zou ook verklaren waarom in Maarssenbroek max 90Mbit gehaald wordt.GSlayer schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:54:
@ Garp,
Als het goed is, hoor je 120 Mbit/s te halen.
(Bron: http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid) <-- vul daar je postcode maar eens in.
[ Voor 12% gewijzigd door garp op 14-09-2010 11:56 . Reden: Ziggo is snel vandaag... ]
Verwijderd
debeerzietzevliegen.nl
Dan upgrade je toch naar Extra? Je krijgt dan een nieuw modem. Nadat je het modem binnen hebt en de snelhied een keer daadwerkelijk hebt kunnen testen downgrade je gewoon weer naar plus. Dat kan gewoon.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:51:
[...]
Heb sinds afgelopen donderdag Ziggo AiE Plus. Maar ik mag toch aan gaan nemen dat Ziggo zo slim is om alle nieuwe aansluitingen een modem te geven wat minstens 50 Mb aan kan anders kan het weleens een dure grap worden voor Ziggo als er straks concurrentie komt (je weet maar nooit of er weer glasvezel uitgerold wordt). Ze zullen dan alsnog de modems moeten gaan vervangen als ze moeten verhogen. Het gat is nu te groot, voor het merendeel van de mensen is 120 Mb op dit moment overkill.
Overigens zei een medewerker van de helpdesk dat het nog steeds de bedoeling is om naar 30 Mb te gaan, voor wat het waard is natuurlijk....
Verwijderd
cat6 kabels, zijn die 8 aderig?Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:12:
[...]
De doorvoersnelheid op de WAN-poort van de Netgear WNDR3700 is in ieder geval meer dan ruim voldoende voor 120 Mbps download, nl. ca. 400 Mbps.
Je zou nog kunnen controleren of je utp-kabels 8-aderig zijn (nodig voor gigabit; zowel de utp-kabel tussen pc en router als ook tussen de router en het kabelmodem) en of je netwerkverbinding vanaf je pc naar je Netgear WNDR3700 inderdaad als gigabit-verbinding is opgezet.
Jouw download van 90Mbps klinkt toch alsof er ergens in je netwerk (een stukje) Fast Ethernet-gedeelte op 100 Mbps is door dan wel een netwerkkaart, een netwerkdriver of een utp-kabel. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben...
In pirncipe wel, maar Ziggo laat bijvoorbeeld wel vrolijk wel Cat5e printen op hun lange 4-aderige kabels.
Een Ubee modem zeker?Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:08:
Nou, het indrukken van het reset knopje achterop de modem als je traag internet hebt is niet aan te raden het laden van de firmware duurde 40 minuten
Afijn, ik heb weer 50 mbit van de 120 terug. Gezeik zeg, fix gewoon die shit, om de 3 dagen heb ik ellende, het was eerst om de week...
Verwijderd
Dat is toch makkelijk na te gaan door de diverse netwerkonderdelen (utp-kabels, netwerkverbindingen, etc.) te onderzoeken.debeer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:44:
Of er is toch ergens iets niet in orde met mijn verbinding in huis....
Verwijderd
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]
Verwijderd
Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:21:
[...]
Een Ubee modem zeker?
Koop dan een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes, dan hoef je NOOIT meer te resetten.
[ Voor 233% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]
Dit ga ik vanavond even nakijken, laat nog even weten wat mijn bevindingen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:32:
[...]
Dat is toch makkelijk na te gaan door de diverse netwerkonderdelen (utp-kabels, netwerkverbindingen, etc.) te onderzoeken.
debeerzietzevliegen.nl
Nee, het modem bepaalt namelijk niet op welke trunk je zit..... het snelheids probleem komt ook uit het CMTS.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]
Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.
[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2010 12:24 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Vreemd, alles doet het hier prima @1702. Hebben mensen wel problemen in Heerhugowaard?Er is een stroomstoring bij het energiebedrijf. Hierdoor zijn onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:54 ]
Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]
Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.
Verwijderd
Ok bedankt. Dan geef ik geen nummer op. En aan je KPN adsl zullen ze dan ook niks veranderen neem ik aan? Dan ga ik zo eens bestellen._JGC_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:53:
Zolang jij geen nummer opgeeft gaan ze dat ook niet porteren.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 23:10 ]
Verwijderd
tot nu toe 3 reacties gehad van gasten op marktplaats en ze hadden per ongeluk een verkeerde modem in de juiste doos, hij was opeens defect en had ook een gast die de modem van een ander type probeerde te verkopen... pfff, dat schiet nog niet echt op.Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]
Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.
En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Dat is erg simpel op te lossen door die van Google of openDNS in te stellen.jimmy87 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:58:
Hier vooral problemen met die k****e dns server van Ziggo
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ach, Ziggo is een commercieel bedrijf dat zich op geen enkele manier geroepen voelt om jou persoonlijk tevreden te stellen. Ze weten toch wel dat je elders niet méér Mbit/s kunt krijgen voor dat geld.iCy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:54:
Nu moet ziggo mij wel een tijd tevreden houden mochten ze dit weer uit de kosten willen halen
Ja en? Dat staat toch helemaal los van zijn verbindings probleem?Volkert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:39:
[...]
Ach, Ziggo is een commercieel bedrijf dat zich op geen enkele manier geroepen voelt om jou persoonlijk tevreden te stellen. Ze weten toch wel dat je elders niet méér Mbit/s kunt krijgen voor dat geld.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
En?debeer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:59:
[...]
Dit ga ik vanavond even nakijken, laat nog even weten wat mijn bevindingen zijn.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-09-2010 11:47 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Modem kan een transport stream gebruiken die interfereert op je overige bekabeling. Wat voor kabel heb je liggen?Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:40:
sinds er 120mbit is uitgerold, wat ik zelf ook heb is het signaal van digitale tv in sterkte afgenomen.
beneden hdtv gaat goed maar de overige kastjes die ik boven heb hebben de meeste kanalen de bekende blokjes storingen. lijkt wel of ze het knijpen ofzo. mega irritant.
werkt niet, hoe wou je dat ding activeren?Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]
Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.
En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.
kijk je eigen bekabeling eens na? Sowieso heb je dus een vrij lange coax naar boven, wat sowieso voor storing kan zorgen. Bovendien werkt het beneden wel gewoon (met korte coax) dus signaal vanuit ziggo is in orde..Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:40:
sinds er 120mbit is uitgerold, wat ik zelf ook heb is het signaal van digitale tv in sterkte afgenomen.
beneden hdtv gaat goed maar de overige kastjes die ik boven heb hebben de meeste kanalen de bekende blokjes storingen. lijkt wel of ze het knijpen ofzo. mega irritant.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq