• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het is een ITV Decoder he, die koop je niet voor 60 euro op marktplaats.\
Misschien ben je in de war met de H380R.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Onbekend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:23:
Wij waren er als bedrijf dus de dupe ervan. Na eerst zelf wat testen hebben we toen 's morgens om 9.00 uur een melding gemaakt, en werden toen van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee uur nog eens uitzoeken en bellen zeiden ze dat ze met werkzaamheden bezig waren. Pas vanaf 13.15 uur hadden we weer internet.

We hebben gekeken naar de hoogte wat de vergoeding van Ziggo zou zijn als we dat gingen eisen, maar we kwamen snel tot de conclusie dat het ons meer kostte dan dat het opleverde.
In diezelfde week hebben we een extra internetaansluiting via ADSL aangevraagd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Schaart Ziggo zichzelf nog steeds onder nutsbedrijf, aangezien die een erg lage aansprakelijkheid hebben?

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:23:
Wij waren er als bedrijf dus de dupe ervan. Na eerst zelf wat testen hebben we toen 's morgens om 9.00 uur een melding gemaakt, en werden toen van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee uur nog eens uitzoeken en bellen zeiden ze dat ze met werkzaamheden bezig waren. Pas vanaf 13.15 uur hadden we weer internet.

We hebben gekeken naar de hoogte wat de vergoeding van Ziggo zou zijn als we dat gingen eisen, maar we kwamen snel tot de conclusie dat het ons meer kostte dan dat het opleverde.
In diezelfde week hebben we een extra internetaansluiting via ADSL aangevraagd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Lijkt me een mooie reden om bij Ziggo weg te gaan als je meerdere internetaansluitingen moet hebben.
Waar ik werk zitten we bij KPN en aangezien we VoiP hebben zou het voor ons een ramp zijn als we geen internetverbinding hebben. Klanten kunnen ons niet bereiken en dat kost geld. We hebben echter geen last gehad van onderhoud en zo hoort dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Timmert schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:52:
Het is een ITV Decoder he, die koop je niet voor 60 euro op marktplaats.\
Misschien ben je in de war met de H380R.
Ik deed van de week en bod op deze Samsung smt ITV decoder, en kreeg prompt uurtje later bericht dat ik hem voor 60 euro kon ophalen. heb ik ook gedaan, staat nu op de slaapkamer te pruttelen als we zowaar vroeger op bed liggen. Ik heb net gekeken, staan er nog meer op met best aantrekkelijke vraagprijzen van rond de 100 Euro, het kan dus wel. Denk dat op een of andere manier deze stb niet echt in trek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Wussie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:16:
geen stabiliteit problemen gehad.
Tot zo ver dus, verbinding hield er een uur geleden mee op, modem resetten heeft nog niet geholpen. Regio Breda, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Ik heb sinds afgelopen donderdag Ziggo alles-in-1 Basis. Centrum Delft. Alles werkt maar het internet heeft een enorm instabiele ping die soms naar de 600-900ms springt. Hierdoor is gamen in elk geval totaal ondoebaar en is browsen soms een marteling.

Ik heb alle instructies via de website al gevolgd. De pc is momenteel rechtstreeks op de modem aangesloten, er draait geen firewall, aantal malen gereset en gedaan. Andere kabel geprobeerd (tot 2x toe). Laptop geprobeerd, andere laptop geprobeerd, desktop geprobeerd. Het mag allemaal niet baten.

Wie redt mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Misschien een andere DNS-server of anders "de tijd" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Wussie schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:15:
[...]

Tot zo ver dus, verbinding hield er een uur geleden mee op, modem resetten heeft nog niet geholpen. Regio Breda, meer mensen last van?
In de regio Bergen op Zoom, heb ik vaak ook last van stabiliteitsproblemen. Met een AiE Plus abbo van 22Mbit, kom ik vaak niet boven de 2.7Mbit uit. De helpdesk vertelde me dat ik een tijdje de waardes van een speedtest moet noteren, en dan na 3 dagen terug bellen. Dan sturen ze eventueel een monteur langs.
Toch blijft het vervelend, als je de hele middag erg langzaam internet hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
Wussie schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:15:
[...]

In de regio Den Haag nu hetzelfde probleem. Alles plat sinds 9:45 uur. Het is eigenlijk de hele week al feest: moet elke dag het modem resetten. :-(

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konyo schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:07:
[...]

In de regio Bergen op Zoom, heb ik vaak ook last van stabiliteitsproblemen. Met een AiE Plus abbo van 22Mbit, kom ik vaak niet boven de 2.7Mbit uit. De helpdesk vertelde me dat ik een tijdje de waardes van een speedtest moet noteren, en dan na 3 dagen terug bellen. Dan sturen ze eventueel een monteur langs.
Toch blijft het vervelend, als je de hele middag erg langzaam internet hebt :(
Collega van mij heeft toen hij nog in BoZ woonde (was tot 2 maanden terug) ook veel last van een instabiele verbinding gehad en had ook nauwelijks snelheid. Een kennis van hem een paar deuren verder haalde echter wel de normale snelheden.
Het is blijkbaar erg lastig om overal een goede verbinding te krijgen, heeft dat met de techniek te maken of zo? Ik ben er niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

murphsy schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:26:
Ik heb sinds afgelopen donderdag Ziggo alles-in-1 Basis. Centrum Delft. Alles werkt maar het internet heeft een enorm instabiele ping die soms naar de 600-900ms springt. Hierdoor is gamen in elk geval totaal ondoebaar en is browsen soms een marteling.

Ik heb alle instructies via de website al gevolgd. De pc is momenteel rechtstreeks op de modem aangesloten, er draait geen firewall, aantal malen gereset en gedaan. Andere kabel geprobeerd (tot 2x toe). Laptop geprobeerd, andere laptop geprobeerd, desktop geprobeerd. Het mag allemaal niet baten.

Wie redt mij? :)
Je hebt wel het AOP vervangen door een nieuw type? Wat voor modem heb je?
RichieB schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:25:
[...]

In de regio Den Haag nu hetzelfde probleem. Alles plat sinds 9:45 uur. Het is eigenlijk de hele week al feest: moet elke dag het modem resetten. :-(
Hier in 2496 (Ypenburg) geen last van..

[ Voor 17% gewijzigd door Timmert op 12-09-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Copyman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:31:
[...]

Oh, was er ergens een ongeluk gebeurd dan?

Het is nog steeds traag hier overigens... :'(
van een aangereden kast ergens in emmen staat wel in de planning voor dinsdag dat die gerepareerd zou worden.
deze zal ws niet in de rietlanden staan , sinds vanmorgen wel de 120/10 op 7827 ... niet dat ik het nodig heb , als het maar stabiel is.

[ Voor 4% gewijzigd door uzafun op 12-09-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Bij AOP moet ik aan programmeren denken. Je bedoeld vast de aansluiting? Die zag er precies zo uit als op het plaatje in de handleiding, alleen dan was het omhulsel grijs in plaats van groen. Verder heb ik gewoon de handleidingen gevolgd bij het aansluiten.

Het type mode dat ik heb is: Motorola 5121E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:26:
[...]

Lijkt me een mooie reden om bij Ziggo weg te gaan als je meerdere internetaansluitingen moet hebben.
Waar ik werk zitten we bij KPN en aangezien we VoiP hebben zou het voor ons een ramp zijn als we geen internetverbinding hebben. Klanten kunnen ons niet bereiken en dat kost geld. We hebben echter geen last gehad van onderhoud en zo hoort dat ook.
Vind de stelling wel grappig dat je over gaat naar KPN omdat je VOIP hebt en daarom niet op de kabel wil. Wij laten momenteel bij een klant ook glas naar binnen trekken door KPN maar via routit hebben we normaal internet. Echter als er een graaf machine een stapel kabels doorgraaft maakt het niks uit waar je je internet over laat lopen, je moet alleen hopen dat ze net niet jou aansluiting kapot graven :)
Ziggo en andere providers kunnen dit oko niet voorkomen maar ik zou idd VOIP niet over kabel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:21
Ook in redio Groningen een zeer instabiele verbinding. Ik kan om de 5 minuten m'n modem resetten, omdat de verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubenus schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:01:
Ook in redio Groningen een zeer instabiele verbinding. Ik kan om de 5 minuten m'n modem resetten, omdat de verbinding wegvalt.
In Friesland is het wel stabiel, maar vanmiddag zit volgens mij iedereen te downloaden, haal nog maar 1/6e van de snelheid. Maarja, dat bericht kan ik hier wel elke keer neerzetten.

Het is bij ons trouwens wel wat beter geworden de afgelopen tijd, de laatste dagen haalde ik in de spitsuren in de avond wel 12MB/sec met de nieuwsgroepen. Dus ach, helemaal top is het nog niet, maar beter dan een instabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Rubenus schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:01:
Regio Groningen, locatie Veendam reporting:

Alles tip top in orde.
Stabiliteit al een jaar toppie. (AIE+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:53

3DDude

I void warranty's

Zo het gaat lekker met nieuwsgroepen 14 MB/s tikt ie wel aan soms 14.5MB/s
upload ruime 1MB/s

ben tevreden voor nu alles zit achter mijn D-link dir 655 leuke N netwerk routertje met gigabit poorten en gigabit wan uiteraard ;)

Echter een vraag voor iemand hier, ik heb eigenlijk nog 1 netwerk poort nodig omdat onze nieuwe printer ook lan ondersteund. Ik heb verder 4 pc's dus mijn switch voor het interne lan zit helaas al vol

Dus ik ben op zoek naar eigenlijk een 8poorts gigabit router met 1 gigabit wan poort en wireless N wat een beetje performed!
Nou zag ik laatst een nieuwe Dlink met 8 poorten zijn het 8 x 100mbit poorten tsjah met een wan van 120mbit (en downloaden van nieuwsgroepen met ~bijna 120 mbit of tenminste 14MB/s) gaat dat natuurlijk niet op.

Om nou los een gigabit switch te kopen ofzo vind ik ook weer zo wat ik wil eigenlijk alles in 1 device.

Roept u maar, iemand?
Alvast bedankt ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thefxr schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:10:
[...]

Schaart Ziggo zichzelf nog steeds onder nutsbedrijf, aangezien die een erg lage aansprakelijkheid hebben?
Waarschijnlijk niet als nutsbedrijf, maar je kan een particuliere verbinding makkelijk gebruiken voor zakelijke doeleinden, maar ga dan niet "eisen" stellen voor uptime

daar zijn de ziggo-zakelijk verbindingen voor, en met onderhandelen kan je je eigen 'snelheid' tot in redelijkheid bepalen.
uptime en garanties zijn niet gratis, die zit in de prijs verwerkt.

ook kpn en andere aanbieders zullen je in de kou laten staan als je een particuliere aansluiting zakelijk gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:13:
Waarschijnlijk niet als nutsbedrijf, maar je kan een particuliere verbinding makkelijk gebruiken voor zakelijke doeleinden, maar ga dan niet "eisen" stellen voor uptime
Zakelijke klanten lok je in iedergeval niet door zoals nu een instabiele internetverbinding voor veel particuliere klanten te leveren en een incompitabele helpdesk. Het lijkt me dan heel sterk dat je aan Ziggo gaat denken als je een bedrijf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meer mensen problemen in de regio Leiden 2315? Hier al een dag of drie hangende of zeeeeer trage connectie. Ubee modem draait sinds installatie in juli probleemloos. Regelmatig knippert linker oranje lampje en dan is reset de enige mogelijkheid. Router er tussenuit gehaald, maar geen verschil. Zelfs de Ziggo Speedtest heeft te weinig bandbreedte om te starten.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had vanochtend nog geen problemen, vanmiddag werd het trager en nu heb ik 7KB/sec, ik krijg flashbacks naar 1994 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:05:
ik had vanochtend nog geen problemen, vanmiddag werd het trager en nu heb ik 7KB/sec, ik krijg flashbacks naar 1994 :X
Datzelfde probleem heb ik hier. Pagina laden is vrijwel onmogelijk. Ligt natuurlijk geheel aan de veel te grote paginas van tegenwoordig. :P Op Ziggo overigens geen melding van storingen.

[ Voor 29% gewijzigd door XeNoBiTe op 12-09-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 11:50
Regio Katwijk (2223) was traag (5 mbit uip en down). FF een rest van het modem (minstens 30 sec zonder stroom, dl router uit!, modem rebooten en na volledige herstart dl router wer aanzetten) en voila 120 down en 10 up.
Verder een stabiele lijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Fastbob op 12-09-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:42:
Datzelfde probleem heb ik hier. Pagina laden is vrijwel onmogelijk. Ligt natuurlijk geheel aan de veel te grote paginas van tegenwoordig. :P Op Ziggo overigens geen melding van storingen.
De 30 seconden truuk werkte niet. Ik heb de stekker uit de modem getrokken vervolgens en ben de auto gaan wassen, van binnen helemaal gestofzuigd en vervolgens nog bandenspanning gecontroleerd, daarna stekker er weer in en ik heb weer 120 mbit.

Ik kan in iedergeval 1 ding zeggen: ik ga er in iedergeval klusjes door doen, je hoort mijn vrouw niet klagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Maar regent geen klachten hoor...onvoorstelbaar. Ziggo, doe hier iets mee, want word met de dag erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:42:
[...]

Zakelijke klanten lok je in iedergeval niet door zoals nu een instabiele internetverbinding voor veel particuliere klanten te leveren en een incompitabele helpdesk. Het lijkt me dan heel sterk dat je aan Ziggo gaat denken als je een bedrijf hebt.
De reden dat er bij ons een Ziggo internetverbinding ligt, is de down/uploadsnelheid. Met adsl kunnen we dat niet halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Sinds gisteravond 2,4MB/s down en 400KB/s up.
Shit zeg. Jaren stabiel geweest. Laatste maanden was steevast 10-11MB/s down, gewoon strak vol tegen de cap aan zeg maar.. Net modem eens gereset, maar mocht niet baten. Onverminderd slecht. Helaas zal dat niemand in de wijk hier op vallen, dus ik ben genoodzaakt zelf te gaan bellen en door de 1e lijns te moeten :(
Omgeving Roermond trouwens.

/edit
Debian firewall ook maar eens gereboot, maar daar lag het niet aan ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/950717889.png
Surfen is niks aan te merken, is puur downloadsnelheid waar het aan schort. Voor de mensen die een oplossing hadden met het langer down houden van hun modem; ander ipadres gekregen?

[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 12-09-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ook de lange reboot hier geen oplossing geboden helaas. Heb wel de Dyson kruimeldief eindelijk opgehangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

marcel23456 schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:50:
Maar regent geen klachten hoor...onvoorstelbaar. Ziggo, doe hier iets mee, want word met de dag erger!
Tsjaaaaaaaaaaaaaaaah. Je hoort alleen mensen bij wie het niet goed werkt op internet (terecht natuurlijk). Laat mij dan tegengas bieden door te zeggen dat de internetsnelheid die Ziggo levert sneller is dan mijn eigen LANnetje, en ik heb nog nooit een langdurige storing gehad sinds mei (toen ben ik overgestapt van ADSL).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
3DDude schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:02:
Zo het gaat lekker met nieuwsgroepen 14 MB/s tikt ie wel aan soms 14.5MB/s
upload ruime 1MB/s

ben tevreden voor nu alles zit achter mijn D-link dir 655 leuke N netwerk routertje met gigabit poorten en gigabit wan uiteraard ;)

Echter een vraag voor iemand hier, ik heb eigenlijk nog 1 netwerk poort nodig omdat onze nieuwe printer ook lan ondersteund. Ik heb verder 4 pc's dus mijn switch voor het interne lan zit helaas al vol

Dus ik ben op zoek naar eigenlijk een 8poorts gigabit router met 1 gigabit wan poort en wireless N wat een beetje performed!
Nou zag ik laatst een nieuwe Dlink met 8 poorten zijn het 8 x 100mbit poorten tsjah met een wan van 120mbit (en downloaden van nieuwsgroepen met ~bijna 120 mbit of tenminste 14MB/s) gaat dat natuurlijk niet op.

Om nou los een gigabit switch te kopen ofzo vind ik ook weer zo wat ik wil eigenlijk alles in 1 device.

Roept u maar, iemand?
Alvast bedankt ;)
Zou je toch echt naar een switch moeten lijkt mij. Dlink heeft zelf goede 4 en 8 poort 1gbit switches.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Arfman schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:12:
[...]

Tsjaaaaaaaaaaaaaaaah. Je hoort alleen mensen bij wie het niet goed werkt op internet (terecht natuurlijk). Laat mij dan tegengas bieden door te zeggen dat de internetsnelheid die Ziggo levert sneller is dan mijn eigen LANnetje, en ik heb nog nooit een langdurige storing gehad sinds mei (toen ben ik overgestapt van ADSL).
Hier ook geen enkel probleem..super stabiel. echter, er is een schrijver hier die alles af doet als niet waar, of verwijst naar een sm hupeldepup foutje. Sorry, maar lees pagina, na pagina, na pagina alleen maar klachten over de stabiliteit die zeer slecht is sinds de upgrading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Hier werkt het ook al meer dan een jaar feilloos :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik vind dat extra abo echt wel wordt voorgetrokken, van 50 naar 80 en dan nog eens naar 120 down.
ik heb plus dat van 20 naar 22 is gegaan, dat is een zielige 10% verhoging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij ben je van 10 via 20 naar nu 22 gegaan, dat is 120% verhoging sinds vorig jaar juli?
Extra heeft inderdaad grotere stappen gemaakt.

Ik ben het met je eens dat er een tamelijk groot verschil is met de extra snelheid maar daar moet ook extra voor betaald worden. Ziggo zou met een verhoging van het plus abonnement wel eens een financieel risico kunnen lopen dat abonnees hun extra abonnement in gaan ruilen voor het plus abonnement omdat die snelheid ruim voldoende zou kunnen zijn als deze naar bijv. 50Mbit zou gaan.
thefxr schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:21:
ik vind dat extra abo echt wel wordt voorgetrokken, van 50 naar 80 en dan nog eens naar 120 down.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2010 00:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
thefxr schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:21:
De Motorola modems zijn DOCSIS 2 en kunnen niet meer aan dan 22 Mbps, plus dat Ziggo wil voorkomen dat klanten telkens gaan downgraden, want dat levert hen minder geld op terwijl de gebruikers toch ongeveer hetzelfde aantal MBytes per maand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:44:
Hier ook geen enkel probleem..super stabiel. echter, er is een schrijver hier die alles af doet als niet waar, of verwijst naar een sm hupeldepup foutje. Sorry, maar lees pagina, na pagina, na pagina alleen maar klachten over de stabiliteit die zeer slecht is sinds de upgrading
Ik vermoed een medewerker van Ziggo die blij met zijn baan is en laag in de organisatiestructuur staat. Heeft te weinig kennis van het probleem en erkent het niet, het lijkt me heel sterk als de echte beheerders het niet weten. Er zijn in iedergeval in mijn regio wel aanpassingen geweest waardoor het beter is geworden, echter is het nog niet helemaal optimaal (alleen in het weekeinde wat problemen met de stabiliteit / snelheid). Voorheen was dat 7 dagen per week na de upgrades. Het zal dus gewoon afwachten moeten worden voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
Hier ook geen problemen en toen mijn snelheid niet klopte (5 mbit/s upload ipv 10) en ik er iets over meldde was het binnen 4 uur op een magische wijze opgelost. Volgens vele hier is dat toeval geweest.

Ik haal overdag en 's avonds het maximale uit de verbinding ('s nachts heb ik niet getest want dan slaap ik).

@hardwarelover: Bedoel je niet 220%?

120% verhoging is niet zo heel veel. 10mbit/s*1.20=12mbit/s echter 10mbit/s*2.20=22mbit/s

of je moet zeggen 120% EXTRA bovenop de huidige snelheid (100%).

[ Voor 24% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2010 10:42 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
-=offtopic=-
@kfaessen, 10 + 120% = ??
Voer het maar even zo in een rekenmachine in voor de uitslag.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Volkert schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:27:
[...]

De Motorola modems zijn DOCSIS 2 en kunnen niet meer aan dan 22 Mbps, plus dat Ziggo wil voorkomen dat klanten telkens gaan downgraden, want dat levert hen minder geld op terwijl de gebruikers toch ongeveer hetzelfde aantal MBytes per maand gebruiken.
1) ik ben vorig jaar overgestapt van telfort, toen heb ik Ziggo 20 down gekregen,met de belofte dat het na 3 mnd 30 zou worden, nu na bijna 1 jaar dus maar 10% erbij.
2)ik heb een arris modem die volgens mij makkelijk die 30 haalt.
3) is er nog kans dat we die 30 ooit nog gaan krijgen voor het plus abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:26:
3) is er nog kans dat we die 30 ooit nog gaan krijgen voor het plus abo?
nee, ik vermoed van niet. Merendeel van de plus gebruikers heeft een modem die 30mbit niet aankan en de investering die ziggo moest maken was kennelijk te groot om dit winstgevend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
hardware-lover schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:07:
-=offtopic=-
@kfaessen, 10 + 120% = ??
Voer het maar even zo in een rekenmachine in voor de uitslag.
-=ontopic=-
offtopic:
Je zegt nu zelf dat je er nog 100% bij moet doen, die 10 is 100% dus het geheel is 220% tov van wat het eerst was :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

De monteur is vanochtend langs geweest,

Deed eerst wat metingen aan het AOP en vertelde dat de waardes goed waren, toen deed hij z'n laptop aan en pakte hij een netwerk kabel om die vervolgens rechtstreeks aan te sluiten op het modem.

Na wat resets en speedtests, kwam hij niet hoger dan 50 Mbit/s.
Dit klopt natuurlijk niet (moet 120 Mbit/s zijn).

Hij haalde een nieuwe Ubee modem uit de doos en sloot die vervolgens aan, deed weer een paar speedtests en kwam weer niet hoger uit dan 50 Mbit/s.

Toen wist hij het zelf ook niet meer en belde hij naar de technische dienst (?), die kon melden dat het probleem zich verderop bevond en dat ze hier mee bezig zijn.

Monteur zei nog van, dat is ook handig dat ze me dat niet gelijk meedelen, aangezien hij bijna een uur bezig was hier.

Dus het is nu afwachten op ziggo tot hun het probleem "verder op" verhelpen.

Voordeel is nu wel voor mij, dat ik in ieder geval zeker weet dat het probleem niet bij mij ligt.

(kreeg wel een ander soort Ubee, mijn vorige Ubee had geen Ubee sticker, die ik nu heb dus wel)

[ Voor 5% gewijzigd door GSlayer op 13-09-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:37:
[...]

nee, ik vermoed van niet. Merendeel van de plus gebruikers heeft een modem die 30mbit niet aankan en de investering die ziggo moest maken was kennelijk te groot om dit winstgevend te doen.
Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:01:
[...]

Behalve voor die 7 steden waar 120 wel eerst was, die hebben voor plus wel 30 down gekregen.
klopt. Hier in Tilburg met Plus 30 down 4 up :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 16:40
Zoals gemeld vorige week, had ik een probleem met de download snelheid. (ping en upload waren perfect)

Probleem gemeld via het internet forumulier, echter duurde het mij voordat ik reactie had en heb ik dus de helpdesk gebeld:

Die vertelde mij dat ze niks zagen op de lijn en na wat zoeken zeiden ze dat er een probleem was met de Ubee modems en dat het probleem in onderzoek was. (leuk dat ze dat niet vertellen tegen een monteur als hij langs komt voor alles aan te sluiten).

Echter 2 dagen later een reactie op mijn webformulier melding: er was een storing gemeten op de lijn. :?

Daar onder een stukje wat ik allemaal onder doen om het beter te krijgen. (Ja leuk maar het is door een monteur aangesloten en dan zou ik het moeten verbeteren? :X ) Overigens was de monteur erg vakkundig in mijn ogen en had ik de volste vertrouwen in dat hij het goed had aangesloten (heb andere ervaringen gehad met de Imtech monteurs die voor tele2 werken :X, Na 2 keer daar een monteur van over de vloer te hebben gehad, heb ik het maar zelf alles opnieuw aangesloten waarna het wel werkte)

Echter ik kom thuis, heeft mijn computer opeens een nieuw netwerk gevonden (alsin de modem is gereset geweest of iets) Ik doe een test en jawel ik haal spontaal de volle snelheid en heb al een paar dagen nu gewoon de volledige snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Casejunkie op 13-09-2010 16:10 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook bij mij sinds mijn overstap van ADSL geen enkel probleem. Tijdens mijn ADSL tijden was het toch iedere 3 dagen een reset van het modem om te voorkomen dat de telefoon het niet meer deed of ik geen internet had. Ik ben dus een tevreden gebruiker momenteel. Overigens 10 jaar geleden was dat niet het geval nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Even voor de goede orde: Zijn alle Extra abo's nu 120Mbit en is dit al actief? Ik heb net een maandje Extra gehad (half juli tot half augustus) om het eens te proberen maar ben u weer terug op Plus. In die maand was het 80/10. Erg prettig, maar is vond het nogal flauw dat ik die 40Mbit er niet bij kreeg. Ook vond ik de verhoging t.o.v. Plus niet heel spectaculair voor die 15 euro extra. Maar van 22Mbit naar 120Mbit is wel spectaculair te noemen. Heb ook overal Gigabit liggen thuis, dus ook dat is geen belemmering....

Postcode is 3603GA (Maarssen Dorp, heeft iemand daar in de buurt toevallig al 120Mbit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

@ Garp,

Als het goed is, hoor je 120 Mbit/s te halen.

(Bron: http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid) <-- vul daar je postcode maar eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Laatst online: 06-10 20:14
GSlayer schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:54:
@ Garp,

(Bron: http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid) <-- vul daar je postcode maar eens in.
Ik heb net mijn modem nog maar eens gereset maar haal max 90Mbit/s.
Ik woon in Maarssenbroek (3607).

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
thefxr schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:01:
[...]

Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!

Ik heb hier een ubee staan,ziggo werkt met zogehete profielen, voor de mensen die net als ik en ubee hebben staan kunnen ze daar toch en profiel inschieten van 30/4? Toen ik laatst hierover en telefoontje pleegden waren ze muisstil omdat ik gelijk hebt.

Weer en staaltje van geldplukkerij, al meermalens zijn hier speedtesten geweest dat de motorola makkelijk boven de 30mb aankan. maar tis puur ziggo die hierin weer halsstarig zijn, want je moet extra nemen, anders krijg je gewoon 98mb minder, de belachelijkheid ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
En wederom is het huilen met de pet op, heb sinds vanmiddag rond 16:30 een erg trage download snelheid, ping en up zijn wel normaal. Met een Ziggo AiE-Plus van 22Mbit down 4Mbit up, komt Down niet boven de 1Mbit, waar up wel 3.8Mbit haalt.

Begin het onderhand wel een beetje beu te raken, dit begint steeds vaker en langer voor te komen. Bellen naar de HD heeft weinig zin, die vertellen me toch iedere keer om de modem te resetten, maar geen verandering daarna. Andere mensen hier last van in de regio Bergen op Zoom, 4614 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:03:
[...]

Dat is toch ziekelijk, hoeveel mensen met plus hebben ook een ubee of arris staan? hoeveel maanden heeft ziggo niet staan gillen dat ook plus naar 30/4 zou gaan!

Ik heb hier een ubee staan,ziggo werkt met zogehete profielen, voor de mensen die net als ik en ubee hebben staan kunnen ze daar toch en profiel inschieten van 30/4? Toen ik laatst hierover en telefoontje pleegden waren ze muisstil omdat ik gelijk hebt.

Weer en staaltje van geldplukkerij, al meermalens zijn hier speedtesten geweest dat de motorola makkelijk boven de 30mb aankan. maar tis puur ziggo die hierin weer halsstarig zijn, want je moet extra nemen, anders krijg je gewoon 98mb minder, de belachelijkheid ten top!
Heb sinds afgelopen donderdag Ziggo AiE Plus. Maar ik mag toch aan gaan nemen dat Ziggo zo slim is om alle nieuwe aansluitingen een modem te geven wat minstens 50 Mb aan kan anders kan het weleens een dure grap worden voor Ziggo als er straks concurrentie komt (je weet maar nooit of er weer glasvezel uitgerold wordt). Ze zullen dan alsnog de modems moeten gaan vervangen als ze moeten verhogen. Het gat is nu te groot, voor het merendeel van de mensen is 120 Mb op dit moment overkill.

Overigens zei een medewerker van de helpdesk dat het nog steeds de bedoeling is om naar 30 Mb te gaan, voor wat het waard is natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Konyo schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:23:
En wederom is het huilen met de pet op, heb sinds vanmiddag rond 16:30 een erg trage download snelheid, ping en up zijn wel normaal. Met een Ziggo AiE-Plus van 22Mbit down 4Mbit up, komt Down niet boven de 1Mbit, waar up wel 3.8Mbit haalt.
Hier precies hetzelfde de afgelopen dagen... Download is dramatisch. De tests geven aan ergens tussen de 1-4mbit, maar upload en ping zijn wel normaal...
Heb al jaren een abbo bij ziggo/multikabel/quicknet en eigenlijk nog nooit problemen gehad... Tot deze week :(
Kan nieteens een simpel youtubefilmpje openenen zonder eerst 5minuten te bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb al tijden het probleem dat mijn verbinding (AIE Plus) op willekeurige momenten zeer traag wordt. De download schommelt dan tussen de 0 en 1 Mbit terwijl de upload wel goed is en de ping inderdaad ook. Nu heeft de monteur bij mij een demper geplaatst tussen het modem en de versterker maar dit heeft het probleem niet opgelost. Na een tijdje is het internet overigens meestal wel weer snel.

Binnenkort maar weer eens bellen, maar het verliep toen ook al erg moeizaam...

Meppel, 7943.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:53:
[...]
Ik heb net mijn modem nog maar eens gereset maar haal max 90Mbit/s.
Ik woon in Maarssenbroek (3607).
Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra (volgens http://www.3-in-1.nl/ziggo/ziggo-snelheid wel) en je al een Ubee of Arris-modem hebt:
  • Gebruik je 8-aderige utp-kabels van minimaal cat5e?
  • Gebruik je een gigabit-netwerkkaart?
  • Gebruik je een router die een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van meer dan 120 Mbps?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:05:
[...]

Even in de veronderstelling dat jouw gemeente ook 120 Mbps haalt voor Alles-in-1 Extra en je al een Ubee of Arris-modem hebt:
  • Gebruik je 8-aderige utp-kabels van minimaal cat5e?
  • Gebruik je een gigabit-netwerkkaart?
  • Gebruik je een router die een doorvoersnelheid op de WAN-poort heeft van meer dan 120 Mbps?
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.
Gisteren voor het eerst verschillende snelheden met de ziggo speedtest gemeten, namelijk 22 Mbit/s, 55 Mbit/s en de "normale" 90 Mbit/s. De upload is nog steeds prima rond de 9,4 Mbit/s.
Ook heb ik een Ubee modem en zit ik de 120 Mbit gemeente.

[ Voor 3% gewijzigd door debeer op 13-09-2010 21:20 . Reden: aanvullende info ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

positief nieuws :) net weer speedtest gedaan en vanmiddag ook al netjes 119/9.8 gemeten. Ben erg tevreden. ook met de ipv6 testserver van xs4all erbij lekker leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:15
Hier is het vanavond huilen met de pet op (AiE rond de 20mbit down/1 up). Ik zag ook dat de hostnames veranderd waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Goh, ben verbaasd :? , hier ook vanavond vanaf 22.00 een ping van 400, en de snelheid komt niet meer boven de 9mb uit. tis hier normaal altijd superstabiel! 8)7 Ook laden pagina's erg langzaam, heb de ubee als gereset maar helaas bied geen soelaas :F

[ Voor 23% gewijzigd door marcel23456 op 14-09-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
De hostnames zijn inderdaad aangepast vandaag. Het zijn nu dynamic.ziggo.nl hosts....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debeer schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:12:
[...]
Ik gebruik i.d.d. cat5e, een gigabit netwerkkaart en een netgear 3700.
Gisteren voor het eerst verschillende snelheden met de ziggo speedtest gemeten, namelijk 22 Mbit/s, 55 Mbit/s en de "normale" 90 Mbit/s. De upload is nog steeds prima rond de 9,4 Mbit/s.
Ook heb ik een Ubee modem en zit ik de 120 Mbit gemeente.
De doorvoersnelheid op de WAN-poort van de Netgear WNDR3700 is in ieder geval meer dan ruim voldoende voor 120 Mbps download, nl. ca. 400 Mbps.

Je zou nog kunnen controleren of je utp-kabels 8-aderig zijn (nodig voor gigabit; zowel de utp-kabel tussen pc en router als ook tussen de router en het kabelmodem) en of je netwerkverbinding vanaf je pc naar je Netgear WNDR3700 inderdaad als gigabit-verbinding is opgezet.

Jouw download van 90Mbps klinkt toch alsof er ergens in je netwerk (een stukje) Fast Ethernet-gedeelte op 100 Mbps is door dan wel een netwerkkaart, een netwerkdriver of een utp-kabel. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
GSlayer schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:54:
@ Garp,

Thx, die site kende ik niet. Heb net telefonisch de boel geupgrade naar Extra om te kijken wat er allemaal waar is van dat 120mbit verhaal: de helpdesk wist me te melden dat ik in ieder geval de 80Mbit zou halen en dat het misschien iets hoger zou kunnen uitvallen, maar dat 120Mbit niet gegarandeerd kan worden op mijn postcode. Dat zou ook verklaren waarom in Maarssenbroek max 90Mbit gehaald wordt.

Ik zal mijn resultaten hier posten zodra de upgrade er door is (48 uur max zei de helpdesk). Weet iemand toevallig hoe snel dat meestal gebeurt? Vandaag ben ik thuis en heb dus tijd om te testen, stekkers uit modems te trekken en wat dies meer zij :_)

Update: Zojuist was de verbinding even weg. Hij is weer terug en jawel: 120Mbit down en net wat minder dan 10 up.

Conclusie: Maarssen heeft 120Mbit en Ziggo voert de wijziging binnen een half uurtje door als je geluk hebt. Zelf je modem resetten is niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door garp op 14-09-2010 11:56 . Reden: Ziggo is snel vandaag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Hier in Emmen zijn de problemen (sinds gister) opgelost *O*
Ik haal weer de normale snelheden en het is weer stabiel.
Vanmorgen ben ik gebeld door een medewerker van ziggo om de boel even door te nemen, en ik krijg een compensatie van 50% voor de problemen van de laatste 5 weken.

Way to go, Ziggo *O* *O*

I'm happy now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag mijn AiE plus abonnement afgesloten om 13:00. Ze zeiden dat het 48 uur kon duren voor ik verbinding had.
Ik moest alleen een uur later mijn activatiecode ophalen.
Ik gedaan kom thuis, de boel aan gesloten en verbinding. Ik haal de volle 30 mbit verbinding!

Ziggo BEDANKT! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Snelheid in Leiden is sinds gisteren ook weer normaal (22Mbit stabiel). Geen idee wat de oorzaak was, ze waren wel aan het graven aan de overkant van de straat, maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Bah stomme nieuwe hostnames. De oude van @home waren lekker makkelijk te onthouden. Dan toch maar dyndns gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik heb nu Alles-in-1 Plus besteld, eind van volgende week komt de monteur langs om alles te installeren.

Nu heb ik hier een Cisco WRT54G2 als router, werkt deze goed met ziggo samen of moet ik hier nog een nieuwe aanschaffen? Indien de WRT54G2 niet voldoet zou ik de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaffen vanwege de ervaringen hier in dit topic.

Dus heeft iemand ervaringen met ziggo i.c.m. de WRT54G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Thx, die site kende ik niet. Heb net telefonisch de boel geupgrade naar Extra om te kijken wat er allemaal waar is van dat 120mbit verhaal: de helpdesk wist me te melden dat ik in ieder geval de 80Mbit zou halen en dat het misschien iets hoger zou kunnen uitvallen, maar dat 120Mbit niet gegarandeerd kan worden op mijn postcode. Dat zou ook verklaren waarom in Maarssenbroek max 90Mbit gehaald wordt.

Ik zal mijn resultaten hier posten zodra de upgrade er door is (48 uur max zei de helpdesk). Weet iemand toevallig hoe snel dat meestal gebeurt? Vandaag ben ik thuis en heb dus tijd om te testen, stekkers uit modems te trekken en wat dies meer zij :_)

Update: Zojuist was de verbinding even weg. Hij is weer terug en jawel: 120Mbit down en net wat minder dan 10 up.

Conclusie: Maarssen heeft 120Mbit en Ziggo voert de wijziging binnen een half uurtje door als je geluk hebt. Zelf je modem resetten is niet nodig.
[/quote]

Ik hem mijn modem nog maar eens gereset, helaas heeft maarssenbroek nog geen upgrade gehad.
Of er is toch ergens iets niet in orde met mijn verbinding in huis....

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:51:
[...]

Heb sinds afgelopen donderdag Ziggo AiE Plus. Maar ik mag toch aan gaan nemen dat Ziggo zo slim is om alle nieuwe aansluitingen een modem te geven wat minstens 50 Mb aan kan anders kan het weleens een dure grap worden voor Ziggo als er straks concurrentie komt (je weet maar nooit of er weer glasvezel uitgerold wordt). Ze zullen dan alsnog de modems moeten gaan vervangen als ze moeten verhogen. Het gat is nu te groot, voor het merendeel van de mensen is 120 Mb op dit moment overkill.

Overigens zei een medewerker van de helpdesk dat het nog steeds de bedoeling is om naar 30 Mb te gaan, voor wat het waard is natuurlijk....
Dan upgrade je toch naar Extra? Je krijgt dan een nieuw modem. Nadat je het modem binnen hebt en de snelhied een keer daadwerkelijk hebt kunnen testen downgrade je gewoon weer naar plus. Dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het indrukken van het reset knopje achterop de modem als je traag internet hebt is niet aan te raden het laden van de firmware duurde 40 minuten :X

Afijn, ik heb weer 50 mbit van de 120 terug. Gezeik zeg, fix gewoon die shit, om de 3 dagen heb ik ellende, het was eerst om de week...

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:12:
[...]

De doorvoersnelheid op de WAN-poort van de Netgear WNDR3700 is in ieder geval meer dan ruim voldoende voor 120 Mbps download, nl. ca. 400 Mbps.

Je zou nog kunnen controleren of je utp-kabels 8-aderig zijn (nodig voor gigabit; zowel de utp-kabel tussen pc en router als ook tussen de router en het kabelmodem) en of je netwerkverbinding vanaf je pc naar je Netgear WNDR3700 inderdaad als gigabit-verbinding is opgezet.

Jouw download van 90Mbps klinkt toch alsof er ergens in je netwerk (een stukje) Fast Ethernet-gedeelte op 100 Mbps is door dan wel een netwerkkaart, een netwerkdriver of een utp-kabel. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben...
cat6 kabels, zijn die 8 aderig?

• Volkert
ninasky11 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:53:
[...]
cat6 kabels, zijn die 8 aderig?
In pirncipe wel, maar Ziggo laat bijvoorbeeld wel vrolijk wel Cat5e printen op hun lange 4-aderige kabels.

Gewoon kijken in de UTP-stekker (het doorzichtige blokje) dus, dan zie je de kleurtjes zo zitten.

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:08:
Nou, het indrukken van het reset knopje achterop de modem als je traag internet hebt is niet aan te raden het laden van de firmware duurde 40 minuten :X
Afijn, ik heb weer 50 mbit van de 120 terug. Gezeik zeg, fix gewoon die shit, om de 3 dagen heb ik ellende, het was eerst om de week...
Een Ubee modem zeker?

Koop dan een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes, dan hoef je NOOIT meer te resetten.

Verwijderd

debeer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:44:
Of er is toch ergens iets niet in orde met mijn verbinding in huis....
Dat is toch makkelijk na te gaan door de diverse netwerkonderdelen (utp-kabels, netwerkverbindingen, etc.) te onderzoeken.

Verwijderd

Net met ziggo toch even gebeld omdat ik vana 16 augustus toch problemen heb, was een paar weken wat beter en nu een week weer heel min (9mbit max. bij alles in 1 extra).

Ik krijg nu voor 2 maanden alles in 1 extra voor 50% minder kosten als eerste tegemoetkoming van de problemen.

Verder gaan ze mijn verbinding als testcase gebruiken voor het probleem in regio Harlingen / Friesland, ze zochten testpersonen en hebben mij uitgeselecteerd. Het probleem is nu erkend en ze hadden het eerst onderschat vertelde 1 van de 3 medewerkers die ik gesproken heb, er zijn interne mails over verzonden naar alle medewerkers. De 1e lijnsmedewerker wist ook al dat er een groot probleem in mijn regio speelt met de Ubee modems.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:21:
[...]

Een Ubee modem zeker?

Koop dan een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes, dan hoef je NOOIT meer te resetten.
Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.

[ Voor 233% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:39 ]

• debeer
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:32:
[...]

Dat is toch makkelijk na te gaan door de diverse netwerkonderdelen (utp-kabels, netwerkverbindingen, etc.) te onderzoeken.
Dit ga ik vanavond even nakijken, laat nog even weten wat mijn bevindingen zijn.

debeerzietzevliegen.nl

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]

Ik heb wat mensen op marktplaats aangeschreven. Ben ik met de Arris modem ook van dat snelheidsprobleem dat de Ubee modems hebben af? Dan koop ik er gelijk 1.
Nee, het modem bepaalt namelijk niet op welke trunk je zit..... het snelheids probleem komt ook uit het CMTS.

Daarbij, het Ubee modem heeft de mogelijkheid om van 8 downstream kanalen gebruik te maken, het Arris modem heeft maar de mogelijkheid tot 4 downstream kanelen. Wanneer het in jou regio drukker gaat worden op het Ziggo COAX netwerk, door bijvoorbeeld de hogere snelheden van een alles in 1 abonnement.

Zowel de Arris als de Ubee zijn beide Eurodocsis 3 modems, dit betekend dat ze beide de 120mbit moeten kunnen halen. De manier waarom op (8 of 4) downstreams is wel verschillend.

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2010 12:24 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Iekozz
  • Laatst online: 02-10 15:46
Er is een stroomstoring bij het energiebedrijf. Hierdoor zijn onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten op dit moment niet beschikbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing van het probleem. We kunnen helaas niet aangeven wat de verwachte oplostijd is. Onze excuses voor het ongemak.
Vreemd, alles doet het hier prima @1702. Hebben mensen wel problemen in Heerhugowaard?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Vraag: Kan ik gewoon veilig via de Ziggo site 'Alles in Een Extra' bestellen zonder dat Ziggo mijn KPN adsl en telefoon annuleert/verhuist? Ik wil namelijk gewoon mijn KPN ADSL en telefoon behouden.
Ik heb sowieso aangevinkt bij 'Wil je je vaste nummer behouden?': 'Nee (je krijgt van Ziggo een nieuw telefoonnummer).' Neem aan dat dit de juiste optie is voor mijn doel.

(Ik wil dus niet dat ze ongevraagd mijn huidige KPN adsl/telefoon abonnementen annuleren/overnemen, ik wil Ziggo puur als toevoeging! Misschien heeft iemand hier toevallig ervaring mee.)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:54 ]

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Zoetermeer inmiddels ook 120 Mbit alleen wel na wat dokteren.

Ben in het bezit van een Linksys WRT320N router die in principe de snelheid moet aankunnen echter bij mij niet met de DD-WRT software.

Alvorens ik daar achter was (kabels veranderen etc. etc. zonder resultaat) toch maar eens voor de lol de standaard fabrieks firmware terug geflashed en...........tsja toen opeens wel de volle snelheid.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Zolang jij geen nummer opgeeft gaan ze dat ook niet porteren.

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:13:
[...]
Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.

En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:53:
Zolang jij geen nummer opgeeft gaan ze dat ook niet porteren.
Ok bedankt. Dan geef ik geen nummer op. En aan je KPN adsl zullen ze dan ook niks veranderen neem ik aan? Dan ga ik zo eens bestellen.

Edit: aha tijdens het bestelproces wordt er gewoon gevraagd of Ziggo jouw huidige abonnement moet opzeggen. Dat wordt dus niet aangevinkt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 23:10 ]

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]

Ik garandeer niks, maar weet wel redelijk zeker dat je beter af bent dan met een Ubee.

En als 'ie niet bevalt dan kun je hem natuurlijk weer terugzetten op Marktplaats, dus erg veel risico loop je niet door het in ieder geval te te proberen.
tot nu toe 3 reacties gehad van gasten op marktplaats en ze hadden per ongeluk een verkeerde modem in de juiste doos, hij was opeens defect en had ook een gast die de modem van een ander type probeerde te verkopen... pfff, dat schiet nog niet echt op.

Bij thuiskomst trof ik echter weer een 120mbit verbinding aan, haal nu even 30 gig aan bestandsjes binnen die ik in de wachtrij had staan en dan kan ik weer even vooruit. Als het nu zo blijft...hoop hoop

• Iekozz
  • Laatst online: 02-10 15:46
Internet is opeens erg traag in Heerhugowaard. Slechts 13.6Mb down. Upload is wel goed met 9.3Mb/s. Meer mensen last van in Heerhugowaard?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Hier ook een probleem met de snelheid, haal normaal 2,5MB/s en zit nu op de 0,8 max. Locatie Capelle aan den IJssel.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 15:47
Hier vooral problemen met die k****e dns server van Ziggo :(

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

jimmy87 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:58:
Hier vooral problemen met die k****e dns server van Ziggo :(
Dat is erg simpel op te lossen door die van Google of openDNS in te stellen.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Zo ziggo is bezig de kabel van mijn woning tot de wijkkast te vervangen. Kabel was een tijd geleden afgekeurd door de 2e buitenmonteur.

Ze zijn al tot tegenover mijn woning. Nu de straat nog over :P

Duur geintje, maar ik als consument kan er niets aan doen. Nu moet ziggo mij wel een tijd tevreden houden mochten ze dit weer uit de kosten willen halen :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Volkert
iCy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:54:
Nu moet ziggo mij wel een tijd tevreden houden mochten ze dit weer uit de kosten willen halen :P
Ach, Ziggo is een commercieel bedrijf dat zich op geen enkele manier geroepen voelt om jou persoonlijk tevreden te stellen. Ze weten toch wel dat je elders niet méér Mbit/s kunt krijgen voor dat geld.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Volkert schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:39:
[...]

Ach, Ziggo is een commercieel bedrijf dat zich op geen enkele manier geroepen voelt om jou persoonlijk tevreden te stellen. Ze weten toch wel dat je elders niet méér Mbit/s kunt krijgen voor dat geld.
Ja en? Dat staat toch helemaal los van zijn verbindings probleem?
Stel hij had analoge TV van Tele2 gehad en hij had een kabelstroning gehad dan had Ziggo dit ook gewoon moeten oplossen. Voor de kosten voor onderhoud aan het netwerk hebben ze echt wel een apparte post op de ballans staan.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

debeer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:59:
[...]
Dit ga ik vanavond even nakijken, laat nog even weten wat mijn bevindingen zijn.
En?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Hehe, eindelijk kan ik digitale televisie afnemen. Huur een studentenkamer via de woningcorporatie, die een collectief contract hebben met Ziggo voor de afname van analoge TV. Heb zelf dus geen klantnummer en betaal helemaal niks direct aan Ziggo. Mijn postcode staat ook niet in hun systeem als zijnde Ziggo-afzetgebied. Ik ontvang echter wel gewoon DVB-C HD signaal, omdat ik wel Ned1 HD (FTA) kan kijken en de rest wel kan ontvangen maar niet kan kijken vanwege de encryptie. Puur een administratief probleem dus :s.

Maar na een jaar over en weer bellen kan ik eindelijk voor een eenmalig bedrag van €79 voor die CI+ module upgraden naar DVB-C HD. Sjongejonge wat heeft dat lang moeten duren. Nu maar hopen dat ik niet dubbel gefactureerd ga worden voor analoog (vrees eerlijk gezegd het ergste). En als (zodra) het wel goed gaat ben ik benieuwd of dat ik elke maand een factuur ga krijgen van €0 of dat ik er verder niks meer van hoor (totdat ik extra diensten ga afnemen iig).

offtopic:
Of is dit draadje alleen voor internet?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

sinds er 120mbit is uitgerold, wat ik zelf ook heb is het signaal van digitale tv in sterkte afgenomen.
beneden hdtv gaat goed maar de overige kastjes die ik boven heb hebben de meeste kanalen de bekende blokjes storingen. lijkt wel of ze het knijpen ofzo. mega irritant.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Je kunt DVB-C niet knijpen. Louter kan Ziggo een sterkere compressie/lagere bitrate toepassen, maar dat leidt niet tot dit soort artifacts.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-09-2010 11:47 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:40:
sinds er 120mbit is uitgerold, wat ik zelf ook heb is het signaal van digitale tv in sterkte afgenomen.
beneden hdtv gaat goed maar de overige kastjes die ik boven heb hebben de meeste kanalen de bekende blokjes storingen. lijkt wel of ze het knijpen ofzo. mega irritant.
Modem kan een transport stream gebruiken die interfereert op je overige bekabeling. Wat voor kabel heb je liggen?

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 12:21
Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:57:
[...]

werkt niet, hoe wou je dat ding activeren?
zonder ziggo te bellen
die zullen zich gaan afvragen hoe jij in godsnaam aan dat modem komt
bovendien is dat ding ooit al geactiveerd geweest op een andere klant, kan nogal wat activatieproblemen met zich meebrengen..
in ieder geval krijg je 100% zeker een probleem op het moment dat je je oude modem weer terughangt, dat kan namelijk sowieso niet 8)7

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 12:21
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:40:
kijk je eigen bekabeling eens na? Sowieso heb je dus een vrij lange coax naar boven, wat sowieso voor storing kan zorgen. Bovendien werkt het beneden wel gewoon (met korte coax) dus signaal vanuit ziggo is in orde.. :)
Pagina: 1 ... 71 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!