Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

TheVMaster

Moderator WOS
LB06 schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:16:
[...]

Wellicht is de peering tussen Ziggo en Astra niet snel genoeg. UPC en Eweka hebben/hadden dit probleem volgens mij ook.
Volgens mij is de peering snel genoeg (tussen Ziggo en Astra). Ik haal met grote regelmaat tussen de 13 en 14 MByte/sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
kfaessen schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:17:
[...]

Dat is dan wel heel toevallig dat 2 keer mijn snelheidsproblemen zijn opgelost na het sturen van een e-mail.
Shit, ik had jou moeten laten mailen toen ik een maand lang geen internet gehad heb en bij elke telefoontje te horen kreeg dat ik het modem maar moest resetten, wat ik ook tot in den treure gedaan heb. Oh, en de laptop rechtstreeks op het modem aansluiten. Ja, ook een laptop met Linux, want al mijn pc's zitten vast en zeker vol met spyware. Maar met een mailtje van jou was dat vast verholpen, oh alwetende! _/-\o_ :O

Oh, en over dat draaiboek, dat reikt niet veel verder dan "reset het modem maar eens en doe maar eens wat speedtestjes." Mag je een soort dagboek bij houden, waarmee vervolgens *niets* gedaan wordt als je doorbelt wat de "snelheden" bleken te zijn. Men "kijkt" nog eens naar modemwaardes, maar verder houdt het op en wordt zelf geadviseerd "het een paar dagen aan te zien en terug te bellen als het aan blijft houden". Alsof je met griep bij de huisarts zit. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:50
Ik ben de laatste tijd erg tevreden over de internetsnelheid. Ik haal bijna de hele dag door nette snelheiden (2,4MB/s down, 450kB/s up) met 22/4. Het enige waar ik echter regelmatig last van heb is dat de verbinding er 's nachts soms wel meerdere keren uitklapt. Dat heb ik overdag nooit. Iemand die dit ook ervaart?

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/28852411e0d90971fdcb18831f541623.png
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Alternative schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:54:
Vandaag maar weer eens gebeld naar onze vrienden van ziggo over de dramatische snelheid.
Gemiddeld 3Mbit down en 5 Up van de 120/10
Natuurlijk weer zonder resultaat :(
(Vorige week ook al gebeld en natuurlijk was alles aan mijn kant goed,...het zou aan de cmts liggen, en ik zou terug gebeld worden.)
Ik had dit probleem ook. Modem resetten e.d. had geen zin. De modem stond ook vol met errors.
Zaterdagnacht alle kabels los gehaald, stekkers er uit, en ook de coax vanaf het kabelpunt los gehaald.
Zondagochtend weer volle snelheid, en geen errors meer in de log.

Het kan ook toeval zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Lumics schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:47:
[...]

Ik had dit probleem ook. Modem resetten e.d. had geen zin. De modem stond ook vol met errors.
Zaterdagnacht alle kabels los gehaald, stekkers er uit, en ook de coax vanaf het kabelpunt los gehaald.
Zondagochtend weer volle snelheid, en geen errors meer in de log.

Het kan ook toeval zijn. ;)
Dat was dus toeval.
Ze zijn er bij ons nu mee bezig,...haal nu draadloos soms een snelheid van 330 down 8)7 en 5 up
Maar hopen dat ze de boel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je het modem direct op het AOP aansluit? Omdat ik een paar probleempjes heb wil ik mijn modem eens direct op het AOP aansluiten om te kijken hoe het dan is. Alleen ik weet niet hoe dit moet. Moet ik het modem direct op de groene coax kabel aansluiten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

TheVMaster schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:39:
[...]

Volgens mij is de peering snel genoeg (tussen Ziggo en Astra). Ik haal met grote regelmaat tussen de 13 en 14 MByte/sec...
Wilde gok: ik krijg regelmatig in beeld dat bestanden sneller gedownload worden dan dat ze op mijn HD geschreven kunnen worden, zodat newsleecher elke keer moet pauzeren.

Dat komt de continuïteit niet ten goede neem ik aan en zou een reden kunnen zijn dat ik niet de volle bak haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:44:
[...]

Wilde gok: ik krijg regelmatig in beeld dat bestanden sneller gedownload worden dan dat ze op mijn HD geschreven kunnen worden, zodat newsleecher elke keer moet pauzeren.

Dat komt de continuïteit niet ten goede neem ik aan en zou een reden kunnen zijn dat ik niet de volle bak haal?
Als je hdd ook nog met andere dingen bezig is (al is het gewoon surfen) lijkt mij dat een probleem ja. Beter is om met zulke snelheden een tweede fysieke hdd voor het downloaden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:17:
Weet iemand toevallig hoe je het modem direct op het AOP aansluit? Omdat ik een paar probleempjes heb wil ik mijn modem eens direct op het AOP aansluiten om te kijken hoe het dan is. Alleen ik weet niet hoe dit moet. Moet ik het modem direct op de groene coax kabel aansluiten ofzo?
Direct op het AOP = direct op het eerste kastje wat op de groene kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:48:
Ga ik zeker doen, maar blijkbaar kan het dus wel....... Astraweb maar eens mailen waarom ik bij hun niet de 13MB haal.... toch maar eens een proefaccount nemen bij Giga dan (jammer dat ie alleen duur is)
ik haal met astraweb (general server) gewoon de volledige snelheid.

De volledige snelheid is echter wisselend aangezien ziggo hier weer wat minder stabiel is, heeft een week goed gewerkt en dan haalde ik ook pakweg 120mbit, maar nu is het weer 40 mbit in de avonduren.

Ga er toch over nadenken om van extra naar plus te gaan, als ik toch alleen maar de snelheid van plus haal in de avonduren (de uren waarop ik thuis wat download), tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:48:
[...]

Direct op het AOP = direct op het eerste kastje wat op de groene kabel zit.
Het kastje van data/tv/radio heb ik er af gehaald, maar de coax kabel van de modem past niet in die aansluiting die ik dan krijg. Heb ik hier een soort verloopje voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:27:
[...]

Ga er toch over nadenken om van extra naar plus te gaan, als ik toch alleen maar de snelheid van plus haal in de avonduren (de uren waarop ik thuis wat download), tja...
Heb ik na 4 weken al gedaan, extra is leuk, maar overkill, met 22mb duurt het voor een fim van 3 gig misschien net 10 min langer...big deal, en scheelt me ook nog 15 eurotjes p/m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft ziggo weer eens problemen offzo helft van sites laad nooit -.-
zit in enschede alles in 1 extra 7511KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Dacht ik mooi dat mijn internet gefixed was (capaciteitsproblemen) was het gewoon goed omdat het vrijdag/zaterdag was en dat mijn studentbuurt massaal naar de ouders ging, ofwel bandbreedte genoeg.
Er blijken al een hele tijd problemen te zijn met de CMTS / UBR's van Ziggo, hier zijn ze dus blijkbaar mee bezig, heh wat raar nou dat ik daar dus niets van merk.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

[...]

ik haal met astraweb (general server) gewoon de volledige snelheid.

De volledige snelheid is echter wisselend aangezien ziggo hier weer wat minder stabiel is, heeft een week goed gewerkt en dan haalde ik ook pakweg 120mbit, maar nu is het weer 40 mbit in de avonduren.

Daar zit ik dus ook sterk aan te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
marcel23456 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:26:
[...]
Heb ik na 4 weken al gedaan, extra is leuk, maar overkill, met 22mb duurt het voor een fim van 3 gig misschien net 10 min langer...big deal, en scheelt me ook nog 15 eurotjes p/m :)
Overkill op zich mee eens, maar 't is voor mij nog steeds mega-kicken en draagt bij aan het levensgeluk :)

Voor die 50 cent extra per dag kun je bijvoorbeeld wel een HD film van 9 GB in 10 minuten downloaden in plaats 50 minuten. Bluray van 25 of 50 GB is respectievelijk een half uur en een uur.

Toch handig als je na het eten even wat leuks wil uitzoeken en je zit erop te wachten.

Ook handig als je bijvoorbeeld meerdere versies van een film downloadt en dan gewoon de beste daarvan bekijkt/bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Volkert schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:26:
[...]

Overkill op zich mee eens, maar 't is voor mij nog steeds mega-kicken en draagt bij aan het levensgeluk :)

Voor die 50 cent extra per dag kun je bijvoorbeeld wel een HD film van 9 GB in 10 minuten downloaden in plaats 50 minuten. Bluray van 25 of 50 GB is respectievelijk een half uur en een uur.

Toch handig als je na het eten even wat leuks wil uitzoeken en je zit erop te wachten.

Ook handig als je bijvoorbeeld meerdere versies van een film downloadt en dan gewoon de beste daarvan bekijkt/bewaart.
Oftewel, voor jou is het geen overkill..

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
Nu we zo'n beetje 120/10 hebben (ookal is het op het moment meer 80 a 90/10 is het voor mij toch wel echt wachten tot ze eens die upload snelheid gaan verhogen.

Ben wel benieuwd of die binnen 2 jaar eens echt flink verhoogd word naar minstens 50mbit ofzo.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volkert schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:26:
[...]

Precies, dan is het leuk, maar gezien de gemiddelde nederlander niet de hele dag zit te downloaden zal straks en massa overstap worden gemaakt naar het pluspakket (denk ik) Het is jammer dat het basis pakket van alles in 1 zo enorm laag in download zit, anders was ik zelfs daarheen overgestapt.

[ Voor 9% gewijzigd door marcel23456 op 06-09-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
MrBlueEyes schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:12:
Nu we zo'n beetje 120/10 hebben (ookal is het op het moment meer 80 a 90/10 is het voor mij toch wel echt wachten tot ze eens die upload snelheid gaan verhogen.

Ben wel benieuwd of die binnen 2 jaar eens echt flink verhoogd word naar minstens 50mbit ofzo.
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Denk dat we dat de komende tijd niet mogen verwachten met al deze verhogingen. Maar een snellere upload zal heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
Denk dat er eerder glasvezel in jullie buurten komen dan dat zou gebeuren, de upload zal denk ik nooit zo hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
Minaaj schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 03:33:
Denk dat er eerder glasvezel in jullie buurten komen dan dat zou gebeuren, de upload zal denk ik nooit zo hoog worden.
Wel als ze met glasvezel willen concurreren. 100/100 is stuk aantrekkelijker dan 120/10 natuurlijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
MrBlueEyes schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 04:33:
[...]

Wel als ze met glasvezel willen concurreren. 100/100 is stuk aantrekkelijker dan 120/10 natuurlijk.
Lees een paar pagina's terug, had daar nog wat info/video's gepost van Ziggo zelf rondom het 'upload dilemma'. Ze willen "uiteindelijk" naar een 1:4 verhouding, en daar is hun roadmap op gebaseerd. Verwacht dus niet dat ze binnenkort 50 mbit up of zelfs symmetrische verbindingen gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Net is de monteur langsgeweest en heeft alles aangesloten. Ik heb het alles in 1 plus pakket.
title

Ik moet zeggen dat ze hun snelheid waarmaken. (22/4 geven ze aan te leveren, en ik zit draadloos te werken)

Hiervoor zaten we bij tele 2, daar hadden we een 20/1 abbo, waarvan we maar 5-6 Mbit/s down en 0.6 Mbit/s up hadden(met een ping van 60-70ms)

Ik ben dus zeer tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

DSL en kabel technologie vergelijken is net als appels en peren vergelijken.

De daadwerkelijke snelheid bij DSL is veel meer afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale en de kwaliteit van de lijn dan bij kabel.

Desalniettemin begrijp ik je punt wel. Ik heb een 20/1 DSL backup lijn van Online en daarmee haal ik maximaal 8Mbit. XS4All is teminste zo eerlijk om aan te geven wat de geschatte snelheid is van je lijn en de prijs daar ook (enigzins) op aan te passen.

Wellicht dat daar met VDSL2 wat minder verschil in komt te zitten (ook omdat de wijkverdeelkasten ingezet gaan worden inplaats van regionale verdeelkasten)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 07:34
marcel23456 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:26:
[...]
Ik begrijp ook niet waarom ze geen AIE-2.5 hebben met 50mbit down. Van mij hoeft het ook niet perse 120mbit te zijn, maar ik zit al jaren op 20 en een beetje een upgrade in mijn nieuwe huis zou wel leuk zijn :)
Het zal uiteindelijk toch extra worden...

Hoe zit het met de 'premium' router die je krijgt? Ik wil sowieso een wireless-N router en het liefst een beetje fatsoenlijk merk... Je krijgt toch geen sitecom of conceptronics he? Dat noem ik namelijk niet bepaald premium.

[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 07-09-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net thuis, alles uit de lucht. Na een modemherstart is alles weer up and running en uploadsnelheid is nu ook in Friesland (regio Sneek in iedergeval) 10Mbit geworden.
Abom schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:50:
Je krijgt toch geen sitecom of conceptronics he?
mijn buurman heeft een sitecom gekregen, maar die heeft niet het basisabonnement (jaar geleden was dit ongeveer)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
[...]

Ik begrijp ook niet waarom ze geen AIE-2.5 hebben met 50mbit down. Van mij hoeft het ook niet perse 120mbit te zijn, maar ik zit al jaren op 20 en een beetje een upgrade in mijn nieuwe huis zou wel leuk zijn :)
Het zal uiteindelijk toch extra worden...

Hoe zit het met de 'premium' router die je krijgt? Ik wil sowieso een wireless-N router en het liefst een beetje fatsoenlijk merk... Je krijgt toch geen sitecom of conceptronics he? Dat noem ik namelijk niet bepaald premium.
Dat is ook waar Ziggo op gokt, dat jij toch extra neemt wat ziggo weer 15 eurotjes extra in het laadje oplevert ;) Ik wacht gewoon met geduldaf, uiteindelijk zal ziggo wel gaan komen met zo'n soort variant wat past tussen extra en plus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:25
Wayland schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:36:
Net is de monteur langsgeweest en heeft alles aangesloten. Ik heb het alles in 1 plus pakket.
[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ze hun snelheid waarmaken. (22/4 geven ze aan te leveren, en ik zit draadloos te werken)

Hiervoor zaten we bij tele 2, daar hadden we een 20/1 abbo, waarvan we maar 5-6 Mbit/s down en 0.6 Mbit/s up hadden(met een ping van 60-70ms)

Ik ben dus zeer tevreden :D
Ik heb vorige week dezelfde overstap gemaakt. Erg lekker om te krijgen waar je ook voor betaald.
Ik ben vooral erg blij met die veel lagere ping, scheelt enorm met online gamen ( ben ik toch nit zo slecht als ik dacht :) )

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]
Daar is niets premium aan. Je krijgt een Gigabit Sitecom of Netgear, allebei even teleurstellend. Voor minder geld kun je beter zelf een D-Link 655 of TP-Link geval aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 10-10 07:34
Timmert schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:38:
[...]
Daar is niets premium aan. Je krijgt een Gigabit Sitecom of Netgear, allebei even teleurstellend. Voor minder geld kun je beter zelf een D-Link 655 of TP-Link geval aanschaffen.
Dat soort tips zorgt ik, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het kastje van data/tv/radio heb ik er af gehaald, maar de coax kabel van de modem past niet in die aansluiting die ik dan krijg. Heb ik hier een soort verloopje voor nodig?
Ja, F-connector naar female coax, kan je zo halen bij de beter audio/video speciaal zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Wij hebben hier recentelijk een bestelling geplaatst voor het Alles-in-1 Extra pakket, word hopelijk binnenkort afgeleverd, maar nou vroeg ik me af - word er uberhaupt een standaard router bijgeleverd of krijg je enkel een modem?
Na wat gezocht te hebben in dit topic lijkt het er op dat het enkel een modem is, maar ik wou het toch even expliciet vragen voordat ik alvast een nieuwe router ga kopen die niet nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Wussie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:47:
Wij hebben hier recentelijk een bestelling geplaatst voor het Alles-in-1 Extra pakket, word hopelijk binnenkort afgeleverd, maar nou vroeg ik me af - word er uberhaupt een standaard router bijgeleverd of krijg je enkel een modem?
Na wat gezocht te hebben in dit topic lijkt het er op dat het enkel een modem is, maar ik wou het toch even expliciet vragen voordat ik alvast een nieuwe router ga kopen die niet nodig blijkt.
Wanneer je tijdens het bestellen niet hebt aangegeven dat je een router wil ontvangen wordt deze niet mee geleverd. Standaard krijg je dus alleen het bruikleen modem.
Ik vermoed dat jij dus zelf nog een router dient aan te schaffen. Lees dit topic even terug welke router er geschikt zijn voor alles in 1 extra (120/10Mbit)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Meer mensen last van dat het Ziggo Internet niet meer vooruit te branden is?

Het gaat om Ziggo alles in een plus, 22 download, maar blijft laatste dagen hangen op 5 ongeveer, terwijl voorheen makkelijk de 20 werd gehaald, woon in den bosch...Anders toch maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexicon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:22:

Het gaat om Ziggo alles in een plus, 22 download, maar blijft laatste dagen hangen op 5 ongeveer, terwijl voorheen makkelijk de 20 werd gehaald, woon in den bosch...Anders toch maar even bellen.
modem al even 30 seconden van de stroom gehad? Dat werkt bij veel mensen (tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexicon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:22:

ja, m'n ouders hebben ziggo, en dat is af en toe net een 33k6 modem. maar het gekke is dat het lijkt of het per site verschilt. soms is het idd ff modem resetten, maar soms helpt ook dat niet.

algemene ervaring met ziggo was overigens bagger: pakket was niet juist (geen CI+, gelukkig had de monteur die wel bij zich), pakket werd opgestuurd dus onterecht verzendkosten, levering was erg traag (ze zaten dus 2 weken na de verhuizing nog zonder telefoon, internet en TV), monteur kon niet activeren dus niets deed het en hij was snel weer weg (het was "toevallig" vrijdag), klantenservice kostte €1.30 per minuut omdat de telefoon het ook niet deed, dus krap 30€ verbeld voor ik iemand aan de lijn had (in de wacht tikt t gewoon door), activering van internet & telefoon bleek later die avond gewoon met de PC te kunnen, CI+ activatie werkte niet, naar bleek o.a. door verkeerde afbeelding in handleiding waardoor de smartcard verkeerd zat maar na een half uur wachten na het zoveelste telefoontje deed het t ineens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Ik heb de laatste tijd best wel last van instabiel internet en daarmee bedoel ik dus dat de downloadsnelheid echt niet hoog is.
Sinds vandaag is het alleen nog erger geworden want ik heb namelijk het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/945292498.png

Terwijl ik eigenlijk 120 Mbit moet hebben, dan bel ik naar Ziggo en dan krijg ik zulke bullshit dat ik speedtest moet uitvoeren op drie tijden van de dag('s ochtends, 's middags en 's avonds). Heeft iemand anders ook dit probleem op dit moment?

Mijn postcode is 9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:39:
[...]

modem al even 30 seconden van de stroom gehad? Dat werkt bij veel mensen (tijdelijk).
Wat dacht je van een reset knopje achterop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Negaiido schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:57:

Terwijl ik eigenlijk 120 Mbit moet hebben, dan bel ik naar Ziggo en dan krijg ik zulke bullshit dat ik speedtest moet uitvoeren op drie tijden van de dag('s ochtends, 's middags en 's avonds).

Mijn postcode is 9603
Dut lulverhaal is bekend van ziggo ja, slaat werkelijk en lul op een drumstel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty_nl
  • Laatst online: 21-09-2023
marcel23456 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:46:
[...]

Dut lulverhaal is bekend van ziggo ja, slaat werkelijk en lul op een drumstel :(
Ze moeten 'iets zeggen' en daarnaast kan dit een goede indicatie zijn over hoe de verbinding aan de gebruikerskant is ten opzichte van hun kant.

Mijn verbinding geeft nu dit, wat uiteraard bagger is.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Sep 8 2010 om 19:15:23 UTC+0200)

Download : 39.6 KByte/sec
Upload : 297.7 KByte/sec
Connection : 31.0 Conn/min

Ik ga zo ook even het modem uit- en weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 10 minuten geleden had ik strak 120mbit, nu 1 mbit :X

fucking hell zeg, hoe moeilijk is het nu een stabiele verbinding aan mij te leveren? Tot de verhogingen van een paar weken terug was er niks aan de hand, werkte zo perfect, wat een ongelofelijke rotzooi is het toch ook.

ik ga niet eens meer die helpdesk bellen, als het over een paar maand niet beter is ga ik wel weer naar adsl ,maar dat was ook al ronduit kut. Echt, ik weet niet meer welke provider goed is, zelfs met xs4all had ik gedonder af en toe.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Frosty_nl schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:18:
[...]

Ze moeten 'iets zeggen' en daarnaast kan dit een goede indicatie zijn over hoe de verbinding aan de gebruikerskant is ten opzichte van hun kant.
Waarschijnlijk is hun excuus dan dat het erg druk is op dat moment en dat ik daarom langzaam internet heb. Maar dit is niet zo omdat ik al een paar dagen heb en op elk moment van de dag.
Het is gewoon heel erg irritant, dan zou ik toch liever helemaal geen internet willen hebben en dat het bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uploadsnelheid is nu trouwens wel 10 keer zo hoog als mijn downloadsnelheid _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:47:
Tot 10 minuten geleden had ik strak 120mbit, nu 1 mbit :X

fucking hell zeg, hoe moeilijk is het nu een stabiele verbinding aan mij te leveren? Tot de verhogingen van een paar weken terug was er niks aan de hand, werkte zo perfect, wat een ongelofelijke rotzooi is het toch ook.

ik ga niet eens meer die helpdesk bellen, als het over een paar maand niet beter is ga ik wel weer naar adsl ,maar dat was ook al ronduit kut. Echt, ik weet niet meer welke provider goed is, zelfs met xs4all had ik gedonder af en toe.
Dus....
Voorheen werkte het prima, nu gaat het even fout en is het gelijk een ongelofelijke rotzooi?
En je gaat ze niet vertellen dat je problemen hebt en hoopt dat het zich spontaan oplost?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:25:
Dus....
Voorheen werkte het prima, nu gaat het even fout en is het gelijk een ongelofelijke rotzooi?
En je gaat ze niet vertellen dat je problemen hebt en hoopt dat het zich spontaan oplost?
Heb al anderhalf / twee maand wat problemen. Met behulp van webcare teamleden (3 personen) was het opgelost, maar af en toe wat gedonder nog steeds. Heb vanavond 1 uurtje op maar 1mbit gezeten, nu is de 120mbit weer terug. Net of iemand daar een knopje omdraait om mij even te pesten.

Meestal lossen dit soort problemen zich vanzelf op zonder dat ik bel, dat doen andere mensen die boos zijn in de buurt wel. Het probleem is nu na een uur ook vanzelf opgelost :+

Maar het is inderdaad een gerotzooi sinds ik naar 80 en vervolgens naar 120mbit ging. Ik had echt nooit last toen ik op 50mbit zat en dat had ik echt liever gehad dan dit en ik denk dat vele mensen het met mij eens zijn.

Ik hoop maar dat het zo blijft, ziggo is toch qua verbinding (ook telefonie) toch wel een van de betere, zeker als ik het vergelijk met Telfort waar ik hiervoor een anderhalfjaar zat (adsl).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:28:
Ik hoop maar dat het zo blijft, ziggo is toch qua verbinding (ook telefonie) toch wel een van de betere, zeker als ik het vergelijk met Telfort waar ik hiervoor een anderhalfjaar zat (adsl).
Grappig, ik zat al bij Telfort toen het nog Tiscali was, en die telefonie was uitstekend, in het begin zelfs oneindig veel beter dan wat Ziggo/@Home toen deed. Ziggo is vergeleken met het abbonement wat ik bij Telfort had een flink stuk duurder qua telefonie, het heeft er nog niet (merkbaar) uitgelegen en voor de meerprijs die ik nu per maand betaal verwacht ik dat eigenlijk ook wel een beetje. Heb liever dat de snelheid teruggaat naar 50mbit dan dat het een onstabiele zooi wordt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Negaiido
Negaiido schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:48:
[...]

Waarschijnlijk is hun excuus dan dat het erg druk is op dat moment en dat ik daarom langzaam internet heb. Maar dit is niet zo omdat ik al een paar dagen heb en op elk moment van de dag.
Het is gewoon heel erg irritant, dan zou ik toch liever helemaal geen internet willen hebben en dat het bekend is.
Ach ja het is altijd goed om zelf eerst van alles te proberen. Ik had nog een CAT 5 kabel (tegenover CAT4 wat onder de grond ligt) en die heb ik geprobeerd. Daarmee was het probleem ook opgelost :X Nu alleen nog de kabel onder de grond leggen en weeer bedraad 120 Mbit krijgen. Want draadloos krijg tussen de 50 en 75 max :(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik lees hier van meerdere mensen die sinds de verhoging een belachelijk trage internetverbinding hebben. Had ik ook (postcodegebied 5231, Den Bosch), ik had 2/5 mbit waar ik 120 zou moeten hebben. Na een week maar eens een enkele pc aan het modem gehangen (dus router er tussenuit) en toen was het ineens wel goed! Daarna de router weer opnieuw ertussen (wel steeds even je modem uit- en aanzetten) en nu werkt het op alle pc's met 120 mbit.

Speedtest.net is trouwens geen goede test hiervoor. Op speedtest.ziggo.nl haal ik 122 mbit maar op Speedtest kom ik meestal niet over de 40, een enkele server tegen de 100.

edit: Ohja, en het spreekt natuurlijk voor zich dat je je snelheid niet test over wireless of powerline, maar gewoon CAT5E of CAT6 bekabeld.

[ Voor 10% gewijzigd door TheLunatic op 09-09-2010 07:22 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

ik heb al de 2e keer in een week dat ik in de ochtend geen internetverbinding heb, moet ik modem resetten en dan is het er weer.

Is dat vanwege onderhoud ofzo?

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Negaiido schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:57:
Ik heb de laatste tijd best wel last van instabiel internet en daarmee bedoel ik dus dat de downloadsnelheid echt niet hoog is.
Sinds vandaag is het alleen nog erger geworden want ik heb namelijk het volgende:

[afbeelding]

Terwijl ik eigenlijk 120 Mbit moet hebben, dan bel ik naar Ziggo en dan krijg ik zulke bullshit dat ik speedtest moet uitvoeren op drie tijden van de dag('s ochtends, 's middags en 's avonds). Heeft iemand anders ook dit probleem op dit moment?

Mijn postcode is 9603
gewoon een kutsmoes om ervoor te zorgen dat je een dag later belt, maar dat ze ondertussen hopen dat de snelheid vanzelf weer beter wordt. dus voordat je belt gewoon ff waardes noteren, en dan speel je maar een beetje vals boeie (natuurlijk als je internet echt brak is)

Verwijderd

Ik heb een downloadsnelheid van 22Mbit.
dan is het toch ongeveer 2 mb per sec ?

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:20:
22 / 8 = 2,75 MB/s

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:20:
Delen door 8 dan krijg je bytes. Dus 2,75.

The Unpredictable Striker!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij kabel kun je inderdaad delen door 8, maar bij DSL moet je delen door 10 i.v.m. de overhead.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
rally schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:05:
Bij kabel kun je inderdaad delen door 8, maar bij DSL moet je delen door 10 i.v.m. de overhead.
Wat een onzin. bits->bytes is gewoon delen door acht. De overhead van een fysiek medium heeft daar niks mee te maken. Dat een ADSL verbinding inclusief overhead gemiddeld op een factor 10 uitkomt is totaal niet terzake doende.

Beter kun je delen door 8 en dan de snelheidscurve afgezet tegen de afstand naar de centrale erbij pakken (of andersom).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Sinds de verhoging naar 120 Mbit (voorheen 80Mbit), hele onstabiele snelheden. (regio: 4707)
Kan natuurlijk toeval zijn, maar voorheen altijd een strakke 80 Mbit lijn.

Ben het nu al 2 weken geduldig aan het toekijken en toch maar eens de helpdesk gebeld.

Kreeg een mevrouw aan de lijn die met wat gebrekkig Nederlands, me toch redelijk verstaanbaar te woord stond.
Gelukkig volg ik dit topic en wist ik dat ze zouden vragen of ik metingen verricht heb.

Dit heb ik de afgelopen 2 weken gedaan, alleen niet opgeschreven en niet iedere ochtend/middag/avond.
Dus verzon ik wat dagen, tijden en snelheden bij elkaar (die overigens niet compleet nergens op sloegen), gewoon een goede schatting zeg maar, wil ze natuurlijk wel zo goed mogelijk helpen qua info verstrekken.

Ze zou het doorgeven aan de technische dienst en zouden me over 5 werkdagen terug bellen.

Ben benieuwd, nu boeit me snelheid niet verschrikkelijk veel, zolang ik maar kan internetten, maar zoiets moet wel opgelost worden vind ik.

Al denk ik wel, aangezien pas de verhoging bij me heeft plaatsgevonden dat dit te maken heeft met wat kinderziekten en/of capaciteitsproblemen.

Ik zie wel wat er gebeurd, zo te lezen ben ik in ieder geval niet de enige die problemen heeft met de download snelheid.

(Upload is overigens wel prima, 9.x Mbit)

• Volkert
LB06 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:25:
[...]
Wat een onzin. bits->bytes is gewoon delen door acht. De overhead van een fysiek medium heeft daar niks mee te maken. Dat een ADSL verbinding inclusief overhead gemiddeld op een factor 10 uitkomt is totaal niet terzake doende.

Beter kun je delen door 8 en dan de snelheidscurve afgezet tegen de afstand naar de centrale erbij pakken (of andersom).
Dat laatste is ook klinkklare onzin.

ADSL traint in met een bepaalde connectsnelheid die afhankelijk is van afstand, kabelkwaliteit, connectoren en de SNR marge die ingesteld staat op het modem. Daaroverheen heb je dan 16% overhead dus ruwweg heb je dan een factor 10.

Voorbeeld: 20 Mbit direct naast de centrale dus volle bak levert 16,8 Mbit/s = 2,1 MByte/s. Hoger kom je niet.

Ziggo haalde vroeger de factor 8 bijna, 4 Mbit leverde 495 kByte/s. Tegenwoordig is het ca. 8,5-8,6.

20 Mbit levert 2,3 MByte/s
22 Mbit levert 2,6 MByte/s
50 Mbit levert 5,7 MByte/s
80 Mbit levert 9,5 MByte/s
120 Mbit levert 14,2 MByte/s

Allemaal ECHTE waarden uit Newsleecher, Grabit en 100MB transfers, dus geen flut speedtestjes ...

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 09-09-2010 15:08 ]

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk rekenen ze met een factor 1000 en niet 1024, dus 22 Mbit/s=22.000.000 bit/s. Dan klopt het heel goed:

(In bold staat de theoretische waarde)
Volkert schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:05:
[...]
20 Mbit levert 2,3 MByte/s 2.38
22 Mbit levert 2,6 MByte/s 2.62
50 Mbit levert 5,7 MByte/s 5.96
80 Mbit levert 9,5 MByte/s 9.54
120 Mbit levert 14,2 MByte/s 14.3
De theoretische factor is:
(Mbyte/s) = (Mbit/s) * 1/8 *(1000/1024)² = (Mbit/s) * 0.119 = (Mbit/s) / 8.39

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Een melding van een storing in zo'n beetje het gehele land voor meer dan 4 weken kan er niet af bij Ziggo?
Het is toch van de zotte dat ik maar moet raden wat er aan de hand is met al die cmts en ubr's, en dat ik al meer dan 4 weken een hele maar dan ook hele instabiele rot verbinding heb?

Als er capaciteitsproblemen zijn zeg dat dan gewoon even, dan hoef ik niet nog 7 keer de helpdesk te bellen om 5 keer een vragenlijstje in te vullen waarna er word gezegd "ja meneer er is een probleem met ubr13 te Groningen ik zal het doorgeven aan de technische dienst"

Iemand enig, maar dan ook enig idee wanneer dit probleem opgelost gaat worden?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
caspergt schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:27:

Iemand enig, maar dan ook enig idee wanneer dit probleem opgelost gaat worden?
De toestroom op het extra pakket is enorm, daardoor zal de druk op de ziggo servers steeds meer gaan toenemen. De helft is de hele dag in de weer met speedtestjes, want 120 is zo kickeuh :O

Dus bereid je voor op nog meer ellende, want ziggo is vollop in de weer om het extra pakket aan de man/vrouw te brengen ;)al mij niets verbazen dat de druk en keer zo hoog word dat heel het ziggo gebied zonder komt te zitten..read my lips, its gonna happens :F

[ Voor 11% gewijzigd door marcel23456 op 10-09-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:05:
[...]

De toestroom op het extra pakket is enorm, daardoor zal de druk op de ziggo servers steeds meer gaan toenemen. De helft is de hele dag in de weer met speedtestjes, want 120 is zo kickeuh :O

Dus bereid je voor op nog meer ellende, want ziggo is vollop in de weer om het extra pakket aan de man/vrouw te brengen ;)al mij niets verbazen dat de druk en keer zo hoog word dat heel het ziggo gebied zonder komt te zitten..read my lips, its gonna happens :F
Zeer speculatief….. Sterker zelfs een beetje opruiend.
Natuurlijk, de snelheden zijn procentueel gezien behoorlijk verhoogt, helemaal wanneer je het over 1 jaar bekijkt, dan hebben de Alles in 1 Extra abonnees een meer dan verdubbeling qua snelheid mee gemaakt.

Dit zal ongetwijfeld invloeden hebben voor de rest van het netwerk, maar dit wil helemaal niet zeggen dat omdat de snelheden zijn verhoogt het netwerk ineens minder stabiel zou zijn.
Je conclusie slaat dus nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Sinds 1 week de AiE van Ziggo.
Ben wel blij, internet paginas worden echt op het scherm gespuugd, voor mijn gevoel :)
Welke usenet/nieuwsgroep aanbieder gebruiken jullie om de snelheid te benutten?
En hebben jullie er goede ervaringen mee?

Met speed test heb ik tussen de 90 en 112 mbit als download snelheden. Niet super stabiel, maar mag niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heb je ook OpenDNS als DNS servers ingesteld (of die van Google)?
Dan gaat het NOG sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Patvs schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:39:
Ben wel blij, internet paginas worden echt op het scherm gespuugd, voor mijn gevoel :)

Met speed test heb ik tussen de 90 en 112 mbit als download snelheden. Niet super stabiel, maar mag niet klagen :)
Qua bekijken van website moet je als persoon eigenlijk niet veel verschil kunnen merken tussen 50 of 120mbit.... wanneer je eerst bijvoorbeeld ADSL had, met een tot 20Mbit verbinding (kan dus ook 8Mbit zijn wanneer je ver van een ADSL centrale woont) kan je het natuurlijk wel merken.

wanneer je opzoek bent naar een newsserver kan je hier eens kijken, binaries4all.nl het is op tweakers niet echt gewoon om commerciele producten aan te gaan prijzen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
thanks for je reply, ik zoek wel even. Ben met name te spreken over de 10mbit up. Het hosten van fotos is best lekker.ik kwam van ADSL 20/1 naar 120/10. Met de standaard ziggo nieuwsgroepen haal ik rond de 3,5 MB/s.
Regio Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
rally schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:53:
Dit is niet waar, DNS heeft niets met de download snelheid van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

mvdster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:26:
[...]

Dit is niet waar, DNS heeft niets met de download snelheid van doen.
Dat klopt en dat beweerde ik ook niet. ;)

Patvs gaf aan dat hij het gevoel had dat de pagina's op het scherm "gespuugd" werden (dankzij de hogere downloadsnelheid).

Als hij nu nog van de Ziggo DNS servers gebruik maakt dan kan hij nog een aardige snelheidswinst boeken door over te stappen op de OpenDNS of Google DNS servers.

Hierdoor gaat de IP resolution nog een stapje sneller waardoor je de beleving krijgt dat de internet pagina's NOG sneller geladen worden (moet je voor de grap eens kijken hoevel verschillende URL's er op een pagina als De Telegraaf er worden aangeroepen. Dat scheelt dus nogal als je gebruik maakt van aanzienlijk snellere DNS servers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Stomme vraag: moet je die DNS servers ergens instellen? Zo ja waar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

"Moet" niet maar het kan wel (Ziggo stelt automatisch 2 servers in op je router).
Dat kan op twee plaatsen:
1. In Windows/OSX/Linux (niet aan te raden)
2. In je router (staan bij je DHCP instellingen voor je LAN)

Als je dan 208.67.222.222 en 208.67.220.220 invult en je computer een herstart geeft dan zou je gebruik moeten maken van de OpenDNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

Patvs schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:39:
Hebben we hier op GoT een mooi topic voor:

Newsservers met binaries [deel 9]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opeens ontzettend traag internet, rond de 50kb/s, en ik heb Ziggo alles-in-1 extra, heeft iemand hier ook last van, of ooit last van gehad? Of heeft iemand een idee waarom dit is?

EDIT: Laat maar, problemen met de homeplug, heb daar trouwens wel vaker problemen mee :|
Heeft iemand nog meningen ofzo over homeplugs? Bijvoorbeeld, dat je er geen bal aan hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:33:
Ik heb opeens ontzettend traag internet, rond de 50kb/s, en ik heb Ziggo alles-in-1 extra, heeft iemand hier ook last van, of ooit last van gehad? Of heeft iemand een idee waarom dit is?

EDIT: Laat maar, problemen met de homeplug, heb daar trouwens wel vaker problemen mee :|
Heeft iemand nog meningen ofzo over homeplugs? Bijvoorbeeld, dat je er geen bal aan hebt?
Ik zou zelf altijd gebruik maken van een standaard UTP kabel. Kost misschien wat meer moeite maar het is een stuk goedkoper en ik vind het betrouwbaarder. Mn vriendin klaagt ook steeds dat haar wireless traag is dus die krijgt binnenkort ook gewoon 10 meter utp van me.

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 10-09-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 17:26
rally schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:53:
Ik heb dit ook in mijn router aangepast. Maar tot mijn verbazing is de snelheid hoger geworden :)
Ik zou 80/10 moeten hebben.

Met oude ziggo dns
up 5 mb
down 82mb

met nieuwe dns (208.67.222.222) en (208.67.220.220)
up 7.5mb
down 91.3

Is dit normaal?

gr Geert

[ Voor 8% gewijzigd door aeng op 10-09-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
aeng schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:48:
[...]
Ik heb dit ook in mijn router aangepast. Maar tot mijn verbazing is de snelheid hoger geworden :)
Ik zou 80/10 moeten hebben.

Is dit normaal?
Natuurlijk is de snelheid is nog precies hetzelfde, vandaar mijn stelling dat speedtestjes per definitie flut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

net ook maar ff de stroom van mijn kabelmodem eraf gepeuterd en er weer op gezet. hierna ingelogd op me virtuele server die via de draytek aan het kabel modem hangt en 115/10 is nette score. hopenlijk blijft het net zo stabiel als de 80/10. mij hoor je niet klagen over ziggo. 2317EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:21:
[...]

Zeer speculatief….. Sterker zelfs een beetje opruiend.
Natuurlijk, de snelheden zijn procentueel gezien behoorlijk verhoogt, helemaal wanneer je het over 1 jaar bekijkt, dan hebben de Alles in 1 Extra abonnees een meer dan verdubbeling qua snelheid mee gemaakt.

Dit zal ongetwijfeld invloeden hebben voor de rest van het netwerk, maar dit wil helemaal niet zeggen dat omdat de snelheden zijn verhoogt het netwerk ineens minder stabiel zou zijn.
Je conclusie slaat dus nergens op.
Mijn conclussie is geen conclussie maar een feit mijn beste. Kijk eens om je heen, sinds de verhoging regent het berichten van mensen met een instabiele verbinding zelfs van veel klanten die eerst alles stabiel hadden en sinds de verhoging flink lopen te balen.

Dit is daarom geen opruiing maar puur gebaseerd op de ontelbare berichten op o'a dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
marcel23456 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:23:
[...]

Mijn conclussie is geen conclussie maar een feit mijn beste. Kijk eens om je heen, sinds de verhoging regent het berichten van mensen met een instabiele verbinding zelfs van veel klanten die eerst alles stabiel hadden en sinds de verhoging flink lopen te balen.

Dit is daarom geen opruiing maar puur gebaseerd op de ontelbare berichten op o'a dit forum.
Niet echt. Meeste mensen posten namelijk pas als ze problemen hebben :). Ik heb bijvoorbeeld totaal geen problemen en een hele stabiele verbinding en ik heb ook niet gepost ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Rutix schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:26:
[...]

Niet echt. Meeste mensen posten namelijk pas als ze problemen hebben :). Ik heb bijvoorbeeld totaal geen problemen en een hele stabiele verbinding en ik heb ook niet gepost ;)
Daarom gebruik ik ook het woord "regent" Ik heb zelf namelijk ook geen klachten, dus post ook niet hierover, maar feit blijft wel dat er veel klanten problemen hebben gekregen sinds de verhoging en dat is puur omdat de druk op de ziggo servers enorm aan het worden is, want veel mensen maken de overstap naar ziggo vanwege deze 120/10, en daardoor onstaat deze onstabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nu sinds 2 dage AiE Plus en kan dus weinig over stabiliteit zeggen. Ik kom in ieder geval niet boven de 16 uit (4708).
Een kennis hier in de buurt heeft AiE gehad, hij heeft nu zakelijk omdat dan zijn snelheid gegarandeerd op 50 Mb zit. Voor die tijd haalde hij vrijwel nooit de 80 Mb en had ook momenten dat hij met 25 Mb tevreden moest zijn. Het varieert dus nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok dan... hier ook geen klachten.
Tot zover super stabiel!

Wellicht moeten we een poll maken? :)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:34:
Heb zelf nu sinds 2 dage AiE Plus en kan dus weinig over stabiliteit zeggen. Ik kom in ieder geval niet boven de 16 uit (4708).
Een kennis hier in de buurt heeft AiE gehad, hij heeft nu zakelijk omdat dan zijn snelheid gegarandeerd op 50 Mb zit. Voor die tijd haalde hij vrijwel nooit de 80 Mb en had ook momenten dat hij met 25 Mb tevreden moest zijn. Het varieert dus nogal.
Gegarandeerde snelheden? Dat lijkt me stug. Hoe kan ziggo garanderen dat de server die de data levert die 50 mbit/s kan leveren? Tenzij ze ALLE servers op internet beheren en zo rijk zijn ze volgens mij nog lang niet :P.

Zakelijk is alleen handig als je wilt dat problemen van ziggo binnen een bepaald termijn is opgelost. Daar betaal je ook voor en dat je minder downtime mag hebben (maar de downtime is er nog steeds), je gaat dan van een uptime van 98% naar 99% oid. Wat van ongeveer 6 dagen naar 3 dagen per jaar is.

Voor consumenten is het dus niet echt handig vooral niet met de behoorlijk hogere prijzen en langzamere snelheden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:05

Copyman

Dode muis

Zijn er meer mensen met een erg trage verbinding in Emmen en omstreken? Het gaat hier allemaal tergend traag sinds een uur of twee terug.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07

Vos

AFCA

Copyman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:37:
Zijn er meer mensen met een erg trage verbinding in Emmen en omstreken? Het gaat hier allemaal tergend traag sinds een uur of twee terug.
Ja hier in Emmen, sinds 15 minuten ofzo. Modem reboot maakt weinig uit. GoT is wel snel, maar de rest...

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 11-09-2010 12:47 ]

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

kfaessen schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:27:
[...]

Gegarandeerde snelheden? Dat lijkt me stug. Hoe kan ziggo garanderen dat de server die de data levert die 50 mbit/s kan leveren? Tenzij ze ALLE servers op internet beheren en zo rijk zijn ze volgens mij nog lang niet :P.

Zakelijk is alleen handig als je wilt dat problemen van ziggo binnen een bepaald termijn is opgelost. Daar betaal je ook voor en dat je minder downtime mag hebben (maar de downtime is er nog steeds), je gaat dan van een uptime van 98% naar 99% oid. Wat van ongeveer 6 dagen naar 3 dagen per jaar is.

Voor consumenten is het dus niet echt handig vooral niet met de behoorlijk hogere prijzen en langzamere snelheden.
misschien moet je eens denken bij ziggo zakenlijk de meerdere public IP adressen die je krijgt, snellere oplostijden bij storingen en inderdaad krijgt jou zakenlijk verbinding voorrang tenopzichte van de private verbindingen op het kabel netwerk, dus ze kunnen de snelheid garanderen, heeft niks uit te staan met hoe zo'n snelheid servers op het world wide web hebben...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

mutsje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:39:
[...]

misschien moet je eens denken bij ziggo zakenlijk de meerdere public IP adressen die je krijgt, snellere oplostijden bij storingen en inderdaad krijgt jou zakenlijk verbinding voorrang tenopzichte van de private verbindingen op het kabel netwerk, dus ze kunnen de snelheid garanderen, heeft niks uit te staan met hoe zo'n snelheid servers op het world wide web hebben...
De enige reden voor een zakelijk abonnement is een vast ip-adres en de open poort 25.
Bij een storing komen consumentenverbindingen op de tweede plaats, maar ze gaan echt niet sneller jouw probleem oplossen.
Daarnaast plannen ze ook gewoon overdag onderhoud in wat dus betekend dat je soms uren geen verbinding hebt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Paar dagen geleden AIO Extra binnen gekregen, zeer tevreden tot dusverre, geen stabiliteit problemen gehad.

Speedtest.net geeft meestal rond de 113/9 mbit aan, torrents komen binnen met 13+ MB/s dus qua waarmaken van de snelheid heb ik niets te klagen!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/947411466.png

De modem en alle toebehoren was zelfs een dag te vroeg afgeleverd maar alles aansluiten en activeren ging gewoon prima.

Als router hebben we de TP-Link TL-WR1043ND gekozen (n.a.v. dit topic), bevalt ook prima. Nog geen spijt gehad van de overstap van Telfort ADSL naar dit O+

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Beste tweakers,

Ik woon in Limburg. Mijn download geeft nu ook 120 mb aan, maar de upload blijft altijd op 6 mb steken :'( .. zou dit geen 10 mb moeten zijn? Het upload lampje op het ubee modem is oranje.. Tijd om ziggo te bellen of kan ik hier zelf iets aan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 11-09-2010 16:44 ]

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
Copyman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:37:
Hier hetzelfde.
Misschien zijn ze al met de wijk kast bezig, die omgereden is ;)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Cooler_King schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:43:
Beste tweakers,

Ik woon in Limburg. Mijn download geeft nu ook 120 mb aan, maar de upload blijft altijd op 6 mb steken :'( .. zou dit geen 10 mb moeten zijn? Het upload lampje op het ubee modem is oranje.. Tijd om ziggo te bellen of kan ik hier zelf iets aan doen?
:X Hoe vaak gaat deze vraag nog komen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bullet NL
Cooler_King schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:43:
Beste tweakers,

Ik heb het antwoord op deze vraag al een keer of wat gegeven..... lees even een paar topic pagina's terug.......

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:05

Copyman

Dode muis

Alternative schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:58:
[...]

Hier hetzelfde.
Misschien zijn ze al met de wijk kast bezig, die omgereden is ;)
Oh, was er ergens een ongeluk gebeurd dan?

Het is nog steeds traag hier overigens... :'(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

Gisteren ben ik teruggebeld door een 2e/3e lijns medewerker (denk ik), hij kon me het een en ander wel melden.

Hij kon inderdaad zien dat mijn download snelheid niet in orde was, maar kon het probleem vanuit zijn positie niet oplossen, maandagochtend komt de monteur metingen verrichten aan huis.

Ben benieuwd, dacht eerst nog dat mijn modem brak was, maar zoals marcel23456 al concludeerde, regent het klachten van onstabiele snelheden en lijkt mij dan stug dat bij iedereen z'n modem brak is.

Wordt vervolgd iig.

• Bullet NL
GSlayer schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:58:
Gisteren ben ik teruggebeld door een 2e/3e lijns medewerker (denk ik), hij kon me het een en ander wel melden.

Hij kon inderdaad zien dat mijn download snelheid niet in orde was, maar kon het probleem vanuit zijn positie niet oplossen, maandagochtend komt de monteur metingen verrichten aan huis.

Ben benieuwd, dacht eerst nog dat mijn modem brak was, maar zoals marcel23456 al concludeerde, regent het klachten van onstabiele snelheden en lijkt mij dan stug dat bij iedereen z'n modem brak is.

Wordt vervolgd iig.
Het probleem zit hem dan ook veelal in de CMTS Hardware......

• marcel23456
Dat is een mooi woord voor de drukte die steeds meer komt op ziggo, ze adverteren zich terecht gek met alles in 1 extra, met als gevolg (2de keer) dat er veel meer klachten gaan komen met onstabiele verbindingen. maar u als ziggo fan zal die allemaal naar het land der fabelen verwijzen. Ik hoor je ook niet reageren op de stelling van mij (en anderen) dat het hier sinds de upgrade regent aan klachten. Ook dit zal u wederom naar het land der fabeltjeskrant verwijzen...ik zeg, slaap lekker :z

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:56:
[...]

De enige reden voor een zakelijk abonnement is een vast ip-adres en de open poort 25.
Bij een storing komen consumentenverbindingen op de tweede plaats, maar ze gaan echt niet sneller jouw probleem oplossen.
Daarnaast plannen ze ook gewoon overdag onderhoud in wat dus betekend dat je soms uren geen verbinding hebt.
Kan me niet voorstellen dat Ziggo onder werktijd gewoon de verbinding een paar uur verbreekt. Dat zal vast wel een heleboel trouwe klanten opleveren als ze dat zouden doen. Bedrijven die een aantal uren niet bereikbaar zijn zullen dat niet accepteren als het niet om een storing gaat.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Wij waren er als bedrijf dus de dupe ervan. Na eerst zelf wat testen hebben we toen 's morgens om 9.00 uur een melding gemaakt, en werden toen van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee uur nog eens uitzoeken en bellen zeiden ze dat ze met werkzaamheden bezig waren. Pas vanaf 13.15 uur hadden we weer internet.

We hebben gekeken naar de hoogte wat de vergoeding van Ziggo zou zijn als we dat gingen eisen, maar we kwamen snel tot de conclusie dat het ons meer kostte dan dat het opleverde.
In diezelfde week hebben we een extra internetaansluiting via ADSL aangevraagd om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb vandaag Ziggo alles in 1 aangesloten, heb hierbij direct een Samsung SMT-H3102 HD Recorder bij besteld voor 149,00 euro nu heb ik hem aangesloten maar volgensmij is dit hellemaal geen recorder of doe ik iets verkeerds?

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
alexswart schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:27:
Heb vandaag Ziggo alles in 1 aangesloten, heb hierbij direct een Samsung SMT-H3102 HD Recorder bij besteld voor 149,00 euro nu heb ik hem aangesloten maar volgensmij is dit hellemaal geen recorder of doe ik iets verkeerds?
De Cisco heeft een hdd, de Samsung niet.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• marcel23456
alexswart schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:27:
Ik zou hem terug sturen, voor 60 euro koop je deze tuner onderhand nieuw op marktplaats. Vind trouwens 149 belachelijk veel voor deze stb die inderdaad geen harddisk heeft :(
Pagina: 1 ... 70 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!