Hele logische verklaring.xxxneoxxx schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:50:
Misschien ligt het aan mij, maar waarom is iedereen zo verbolgen en verbaasd over de rebootende modems? Ik denk dat ik wel snap waarom dat gebeurt. Ziggo zal wel een reboot van de modems in gebieden waar ze bezig zijn forceren in een bepaalde periode. Waarom? Omdat de modems pas gebruik maken van nieuwe snelheid op het moment dat ze gereboot zijn. Waarom s'nachts? Omdat er (bijna) niemand last van heeft dan. Lijkt mij eigenlijk vrij logisch..
Dat bepaalde routers vervolgens zo zo suf zijn dat ze na een reboot van modem direct niets meer doen, tsjah.. Daar kan Ziggo natuurlijk ook niets aan doen. Dan moet je je router een paar keer resetten voor de extra snelheid. Om daar nou over te gaan mierenneuken..
Kun je voor deze mierenneuker nog even toelichten waarom dit niet gebeurde na de 80Mbit upgrade van een tijdje geleden, en nog wat langer geleden bij de verhoging naar 50Mbit? Niet dat ik me erg erger aan het korte gebrek aan een internetverbinding maar ik wil het graag allemaal helder hebben, dat hoort nu eenmaal bij mierenneukers?
Testing, one, two ...