Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Occy74 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:31:
[...]
Wie heeft het er hier over china? ik niet iig... Nu is het toevllig 15mbit down, gister 0.8, etc. etc.
Lijkt me dus voldoende reden om te klagen.
Als pagina's openen nou niet zo enorm traag ging was er voor mij ook weinig aan de hand geweest maar dat is dus ook niet vooruit te branden..
maar op zo'n moment dat het met 15mbit gaat, van wat voorn servers haal je dit dan? Probeer je op zo'n moment dan ook de downloads van bbned?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--2010-09-20 21:44:34--  http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `file1000mb.bin'

100%[====================================>] 1,048,576,000 14.2M/s   in 71s

2010-09-20 21:45:45 (14.0 MB/s) - `file1000mb.bin' saved [1048576000/1048576000]
Bij mij bijv is er compleet niets aan de hand. Geen problemen met een trage verbinding noch met het openen van pagina's (gebruik dan ook niet de DNS van ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:22:
50% procent korting op een maand bedrag lijkt me ineens niet meer afdoende...
Ik heb 2 maanden gekregen en als het over 2 maanden niet goed is ga ik gewoon weer 2 maanden vragen. Jij moet nu ook gelijk bellen en probleem laten noteren bij 1e lijn en vragen of je schadevergoeding kan krijgen en dan wordt je doorverbonden en dan weer een maand minimaal erbij vragen.
Sa1 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:45:
(gebruik dan ook niet de DNS van ziggo).
Heeft het wijzigen uberhaupt wel nut? Downloaden uit nieuwsgroepen gaat ook traag als je problemen hebt bijvoorbeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04
Ik lees hier wat dingen terug over problemen met digitale televisie..
Bij mij is dit dus ook het geval..

Sinds 3 weken heb ik geen RTL4/RTL5/SBS6 en Net5 meer.. Andere kanelen heb ik nog wel gewoon zonder artifacts of iets. Analoog heb ik alle kanalen wel, met lichte ruis

Gisteravond was ik even een rondje aan het zappen en toen had ik opeens alle kanalen weer.. en vanochtend weer precies hetzelfde verhaal, weg kanalen. Aan het kastje ligt het niet aangezien ik 2 verschillende heb getest. Misschien toch ergens een kabelbreuk(je)? Ziggo doet er in ieder geval niks aan aangezien ik de enige ben in het huis die er last van heeft :O

Voor de rest geen last van trage verbinding(en)
Haal gemiddeld 10,5 mb/s (moet m'n switch op m'n kamer nog even vervangen voor een een gigabit switch, ligt nu nog een 100mbit bakje)

[ Voor 12% gewijzigd door sjorremans op 21-09-2010 11:56 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ziggo snelheidsverhogingen aan het doorvoeren :? of in ieder gevaal deels

haal ineens ruim 5,4 MB/s ipv 4,8 MB/s dat is toch ruim 40Mb (Z3)

niet dat ik het erg vind hoor :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Bullet NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:33:
[...]
Lol...... Ja gewoon opzeggen en Caiway nemen.... |:( 8)7 >:) ;)
Is mij geen gebied bekend waar Ziggo en Caiway over hetzelfde stuk coax leveren, maar sommige gebieden is het wel degelijk mogelijk. Ik was destijds Chello zat en heb toen dat gare COM21 modem van de muur geramd en een SB4200 opgehangen van @Home, ging de snelheid van krap aan 10KB/s met 40% packetloss naar wat toen de snelheid voor @Home basis was. 2 jaar terug overgestapt naar een alles-in-1 pakket van de kabelboer die daar de kabel beheert omdat @Home destijds uitbleef met telefonie.

Overigens nog altijd niks te klagen hier, omgeving Gorredijk, gewoon 22/4 zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Mijn verbinding is geupgraded :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/961313917.png

Ps Ik kom uit zoetermeer

[ Voor 12% gewijzigd door mr.niceguy.89 op 21-09-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
_JGC_ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:40:
[...]

Is mij geen gebied bekend waar Ziggo en Caiway over hetzelfde stuk coax leveren, maar sommige gebieden is het wel degelijk mogelijk. Ik was destijds Chello zat en heb toen dat gare COM21 modem van de muur geramd en een SB4200 opgehangen van @Home, ging de snelheid van krap aan 10KB/s met 40% packetloss naar wat toen de snelheid voor @Home basis was. 2 jaar terug overgestapt naar een alles-in-1 pakket van de kabelboer die daar de kabel beheert omdat @Home destijds uitbleef met telefonie.

Overigens nog altijd niks te klagen hier, omgeving Gorredijk, gewoon 22/4 zoals het hoort.
Er is binnen het Ziggo gebied geen enkele regio waar je keuze hebt tussen je kabelprovider.
Op TV vlak ligt dit anders, analoog had mogelijk moeten zijn, maar daar heeft het Cvb gelukkig een streep door gehaald.

Tegenwoordig kan je zelfs geen modems meer ruilen tussen een Ziggo of UPC abonnee.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Bullet NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:46:
[...]
Er is binnen het Ziggo gebied geen enkele regio waar je keuze hebt tussen je kabelprovider.
Op TV vlak ligt dit anders, analoog had mogelijk moeten zijn, maar daar heeft het Cvb gelukkig een streep door gehaald.

Tegenwoordig kan je zelfs geen modems meer ruilen tussen een Ziggo of UPC abonnee.
KabelNoord gebied is daar een uitzondering op. Die is destijds begonnen met internet via Telekabel, dat is later overgenomen door UPC en toen dat extreem brak draaide door overbelasting is er besloten om @Home ook toe te laten op de kabel. Later is er geinvesteerd in nieuwe UPC-apparatuur en is de oude com21 meuk naar KabelNoord gegaan, waar ze na een paar jaar aanklooien op terug zijn gekomen en ook eurodocsis hebben toegepast.
Ik gok dat er naast KabelNoord gebied vast nog wel meer gebieden zijn waar meerdere partijen kabelinternet of aanverwante diensten levert. Zou overigens tijd worden dat de Opta zorgt dat juist die markt opengebroken wordt: wat KabelNoord al jaren doet moet ook gewoon kunnen in de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Het is ook een grof schandaal dat Ziggo niets van zich laat horen na alleeeee klachten.
Ik daarentegen heb sinds zondag een stabiele verbinding, niet te vroeg juichen though ...

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
mr.niceguy.89 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:03:
Mijn verbinding is geupgraded :D

[afbeelding]

Ps Ik kom uit zoetermeer
Bij mij thuis is de verbinding ook geupgrade, maar dan in 4206.

Wat ik alleen niet snap, is dat een contact op msn (ergens uit noord-holland) zelfs nog op 50 MBit steekt met de duurste abonnement. Volgens mij is het echt willekeurig verdeelt met de upgrade....

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
mailadres voor klachten: ziggo@trosradar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
Bij mij valt de verbinding om de haverklap weg, de lampjes op mijn Motorola gaan dan knipperen en hij komt dan niet meer up. Ik moet dus telkens de power eraf halen om hem weer aan de praat te krijgen.

Zeer frustri als je thuis zit te werken @ remote desktop en je verbinding klapt er elk halfuur uit.
Nog meer mensen die probs hebben vandaag ( regio 2742 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:20
Hmmm, mijn verbinding verbroken vandaag en nu heb ik als dns dynamic.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

thefxr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:22:
mailadres voor klachten: ziggo@trosradar.nl
Nee hoor, dat is als je de zielepoot wil uithangen bij Radar.
Klachten zul je in eerste instantie toch echt aan Ziggo moeten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 20:35

Garrett

Watercooler

Ik heb nu een week de modem hier staan, en NOG steeds kan ik niet activeren... vertellen ze bij de helpdesk doodleuk dat het "ergens volgende week" wel mogelijk zou moeten zijn... dat is toch belachelijk?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:47:
[...]

Ik heb 2 maanden gekregen en als het over 2 maanden niet goed is ga ik gewoon weer 2 maanden vragen. Jij moet nu ook gelijk bellen en probleem laten noteren bij 1e lijn en vragen of je schadevergoeding kan krijgen en dan wordt je doorverbonden en dan weer een maand minimaal erbij vragen.

[...]

Heeft het wijzigen uberhaupt wel nut? Downloaden uit nieuwsgroepen gaat ook traag als je problemen hebt bijvoorbeeld.
heeft alleen zin als je problemen hebt met het openen van pagina's, ik draai m'n eigen dns server vandaar dat ikd ie van ziggo niet gebruik. Qua werkelijke snelheid heeft het echt niets te maken, als je eenmaal verbinding hebt, hij heeft het adres geresolved dan staat dat er inderdaad los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Garrett schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:41:
Ik heb nu een week de modem hier staan, en NOG steeds kan ik niet activeren... vertellen ze bij de helpdesk doodleuk dat het "ergens volgende week" wel mogelijk zou moeten zijn... dat is toch belachelijk?
Nee hoor, da's gewoon een tegenvaller in onze snel-snel-snel maatsschappij. Sommige zaken hebben soms tijd nodig, wellicht was je modem sneller geleverd dan je abonnement geactiveerd kan worden. s**t happens, maar het leven gaat gewoon door hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Had hier ook de issues met verschillende pagina's die niet wilden laden.. OpenDNS gebruiken en het is gefixed. DNS servers van Ziggo doen toch een beetje moeilijk sinds een week of wat. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Timmert schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:54:
[...]

Nee hoor, dat is als je de zielepoot wil uithangen bij Radar.
Klachten zul je in eerste instantie toch echt aan Ziggo moeten richten.
ja, voor als ziggo je niet verder helpt, dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Edgarz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:19:
[...]

Nee hoor, da's gewoon een tegenvaller in onze snel-snel-snel maatsschappij. Sommige zaken hebben soms tijd nodig, wellicht was je modem sneller geleverd dan je abonnement geactiveerd kan worden. s**t happens, maar het leven gaat gewoon door hoor.
wat kraam jij een onzin uit, activeren kan gewoon direct is al hier 100x beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

thefxr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:08:
[...]

wat kraam jij een onzin uit, activeren kan gewoon direct is al hier 100x beschreven.
Dat moet je niet tegen mij zeggen maar tegen degene die de opzet voor mijn respons verstrekte. Die kan blijkbaar niet activeren. Beetje beter lezen, vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
thefxr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:07:
[...]

ja, voor als ziggo je niet verder helpt, dan!
Oh maar Ziggo wilt je wel helpen, als jij je abbo wilt veranderen, liefst via de website, of telefoon, als je een vraag hebt over je factuur, liefst via de website, of telefoon zucht, als je een probleem hebt met wat dan ook, graag via de website, of telefoon maar! als je belt en je zegt dat je het oneens bent met je factuur omdat je de afgelopen maand veel last hebt gehad van time-outs, interactieve tv dat 5 dagen niet werkte, snelheden die tot 3 maal toe te wensen overlaten, telefonie dat er bijna een halve dag heeft uitgelegen...dan! dan moet je ineens de ouderwetse pen en papier ter hand nemen, Goh, waarom dan niet via de website of telefoon ;)

Natuurlijk kan het wel via de website of telefoon, maar zo willen ze fijn klantje pesten..asshole's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Edgarz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
[...]

Dat moet je niet tegen mij zeggen maar tegen degene die de opzet voor mijn respons verstrekte. Die kan blijkbaar niet activeren. Beetje beter lezen, vriend.
Zonder smiley is cynisme ondoorgrondelijk....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Edgarz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:
[...]

ik lees erg goed, jouw post is gewoon trolling.
activeren kan gewoon via de telefoon,hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Weet iemand toevallig wanneer je die waardebon van Bol.com twv 100 euro krijg? Heb vandaag mijn internet opgeleverd gekregen maar heb geen bon.. klantenservice zegt dat je het na je oplevering krijgt maar goed ik hoop dat het niet 5 weken duurt want k wil een wireless router kopen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 20:35

Garrett

Watercooler

thefxr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:24:
[...]

ik lees erg goed, jouw post is gewoon trolling.
activeren kan gewoon via de telefoon,hoor!
Ze schijnen een storing in hun systeem te hebben waardoor het dus niet kan... ik ben niet achterlijk he ;)
Ik kan echt wel een paar codes intikken ;)

I love watercooling

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:32
Iemand in postcodegebied 9300 al een upgrade naar de 120Mbit pijp gekregen..??
Volgens de laatste bericht op de website van Ziggo staat dat ik het in juli al moe(s)t hebben..

Maar bij de speedtesten blijf ik nog steeds op 80Mbit zitten..

Verwijderd

Modem al een reset gegeven? Harde reset dmv resetknopje. Modem volledig op laten komen en dan de router aansluiten. Ook die een reset geven. Beter nog eerst de computer rechtstreeks op de modem aansluiten en dan testen. En vooral de kabel controleren die tussen modem en de computer loopt. Als er zelfgeknepen stekkers aanzitten kan dat de oorzaak zijn.
Als je daarna je router weer wil aansluiten moet je de modem weer even resetten (Stroom er even af) Dan maakt hij weer verbinding met de router. De modem verbindt namelijk op Mac-adres.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Hier in Zwolle zit ik nu ook op 120mbit

Alleen haal ik net 105mbit, vanavond eens kijken wat ik daar aan kan doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Giem op 22-09-2010 08:55 ]

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:14
2396 heeft ook 120mbit :)
Moet alleen wel de kabels gaan vervangen, zit nu op 1 kamer niet op gigabit verbinding.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Giem schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:45:
Hier in Zwolle zit ik nu ook op 120mbit

Alleen haal ik net 105mbit, vanavond eens kijken wat ik daar aan kan doen.
Geen Gigabit WAN poort op je router of geen Gigabit bekabling en switches?

http://www.deyterra.com

Verwijderd

kyddil schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:02:
Weet iemand toevallig wanneer je die waardebon van Bol.com twv 100 euro krijg? Heb vandaag mijn internet opgeleverd gekregen maar heb geen bon.. klantenservice zegt dat je het na je oplevering krijgt maar goed ik hoop dat het niet 5 weken duurt want k wil een wireless router kopen haha :)
waarom zou je een bon van 100 euro van bol.com krijgen? Was er een actie ofzo?

en een wireless router bij bol.com kopen? Betaal je veel te veel voor een router...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 12:27 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
kyddil schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:02:
Volgens de voorwaarden krijg je de bon binnen maximaal 4 weken na oplevering.
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:23:
waarom zou je een bon van 100 euro van bol.com krijgen? Was er een actie ofzo? en een wireless router bij bol.com kopen? Betaal je veel te veel voor een router...
Het mag ook iets anders zijn, als het maar electronica is. Dat er een aktie loopt wist ik ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door grun93 op 22-09-2010 13:12 ]

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:55
Goed, even m'n verhaal hier doen.

Sinds de snelheids verhoging (1 juli) zit ik echt te springen om er gebruik van te kunnen maken. (120 mbit)

Vanaf 1 juli bleef ik telkens steken op 56 mbit. Hoger kwam die niet, deze 56 mbit was wel stabiel. Tot vorige week!

Ik trok vorige week 2 a 3 dagen 90mbit. Mooi, dacht ik. Dat was helaas van korte duur want na die 2 dagen viel ik terug op 56mbit. Ook klapte telkens m'n router eruit (restarts, etc.)

Ik dacht bijmezelf dat het misschien wel aan de router kon liggen dus heb ik deze vervangen door een D-link DIR-855. een uur of 2 aangesloten en direct zag ik het verschijnen bij de Speedtests: 123mbit! Helemaal fantastisch natuurlijk. Helaas was dat voor korte duur.

Nu zo'n 2 uur later piekt ie weer op de 56mbit.. Volgens de Ziggo webcare hebben ze niets 'raar' in het modem gevonden.

Iemand met een soortgelijk probleem en misschien tips? Modem betreft een Ubee, postcode 9821

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Leuk al die upgrades maar is er al wat duidelijkheid over OUD multikabel gebied over snelheidsverhogingen??? Zit hier nog met 25mbit en max 50mbit beschikbaar voor AI1E. Najaar.. maar dat is echt een te breed begrip iemand al wat details losgepeuterd bij een tech/klantenservice madame?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Bullet NL
Rprp schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:46:
Goed, even m'n verhaal hier doen.

Sinds de snelheids verhoging (1 juli) zit ik echt te springen om er gebruik van te kunnen maken. (120 mbit)

Vanaf 1 juli bleef ik telkens steken op 56 mbit. Hoger kwam die niet, deze 56 mbit was wel stabiel. Tot vorige week!

Ik trok vorige week 2 a 3 dagen 90mbit. Mooi, dacht ik. Dat was helaas van korte duur want na die 2 dagen viel ik terug op 56mbit. Ook klapte telkens m'n router eruit (restarts, etc.)

Ik dacht bijmezelf dat het misschien wel aan de router kon liggen dus heb ik deze vervangen door een D-link DIR-855. een uur of 2 aangesloten en direct zag ik het verschijnen bij de Speedtests: 123mbit! Helemaal fantastisch natuurlijk. Helaas was dat voor korte duur.

Nu zo'n 2 uur later piekt ie weer op de 56mbit.. Volgens de Ziggo webcare hebben ze niets 'raar' in het modem gevonden.

Iemand met een soortgelijk probleem en misschien tips? Modem betreft een Ubee, postcode 9821
Hmm, wat misschien zinvol is om op het www.ziggo-gebruikers.nl forum even contact op te nemen met iemand van de Ziggo webcare.... De mensen die daar lezen hebben veelal net iets meer kennis dan de gemiddelde HD medewerker.

• Bullet NL
Royeboi schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:05:
Leuk al die upgrades maar is er al wat duidelijkheid over OUD multikabel gebied over snelheidsverhogingen??? Zit hier nog met 25mbit en max 50mbit beschikbaar voor AI1E. Najaar.. maar dat is echt een te breed begrip iemand al wat details losgepeuterd bij een tech/klantenservice madame?
In oktober, november en (begin) december worden in het oude Multikabel gebied waar nodig de CMTS-en vervangen c.q. uitgebreid. Wanneer je geluk hebt ben je begin oktober aan de beurt, wanneer je pech hebt....

Overigens gaan werkzaamheden gepaard met disconnects, het kan ook zijn dan je een periode na dat je CMTS is vervangen problemen hebt. Dit is iets wat door de rest van het land ook is geconstateerd, veelal wordt dit door Ziggo vanzelf opgelost.

Overigens is het bovenstaande geen officiële info......

Verwijderd

Ik heb een probleempje met het ding wat het AOP verdeeld in data/tv/radio. Als ik mijn modem daar op aansluit is de laagste power level waarde -9.2 dBmV en de hoogste 6.0 dBmV. Als ik mijn modem rechtstreeks op het AOP zet met een zelf gemaakte kabel is de laagste waarde -0.5 dBmV en de hoogste 2.6 dBmV. Rechtstreeks op het AOP is veel beter, maar dan heb ik geen tv meer. Weet iemand hoe dit kan en hoe het op te lossen is? Ik heb Alles in 1 Extra, misschien handig om te vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 17:21 ]

• marcel23456
Net 26 euro (de helft van alles in 1 plus) terug gekregen als compensatie dat deze maand telefonie/internet/interactieve tv veel problemen heeft gekend...

Netjes!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
marcel23456 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:10:
Net 26 euro (de helft van alles in 1 plus) terug gekregen als compensatie dat deze maand telefonie/internet/interactieve tv veel problemen heeft gekend...

Netjes!
Hoe heb je dat gekregen? Ik kreeg net dit:
Geachte abonnee,

Afgelopen dagen is er in uw regio een storing geweest met Internet en Telefonie. Wij hebben er ondertussen alles aan gedaan om dit probleem op te lossen.
De oorzaak van de storing is gelukkig verholpen. U kunt nu weer volop gebruikmaken van onze diensten.

Wij vinden het vervelend dat u eventueel hinder heeft gehad van dit netwerk-probleem. Indien u tijdelijk niet kon bellen en/of internetten dan bieden wij daarvoor onze excuses aan.

Heeft u nog vragen?
Wij hopen dat u weer naar tevredenheid gebruikmaakt van Internet en/of Telefonie van Ziggo. Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen? Kijk dan op www.ziggo.nl/help voor hulp en actuele informatie over onderhoudswerkzaamheden en storingen. Uiteraard staat ook onze Klantenservice voor u klaar. Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geachte abonnee,

Goed nieuws! Ziggo heeft uw snelheid gratis verhoogd. Voor u als Alles-in-1 Extra abonnee betekent dit dat uw huidige downloadsnelheid is verhoogd van 80 Mbit/s naar 120 Mbit/s. Hiermee heeft u nu én in de toekomst nog meer plezier en gebruiksgemak van uw internetverbinding.

De verhoging heeft al plaatsgevonden, u hoeft hier niets voor te doen.

Das mooi, zo maar 's even testen ;)

(regio Steenbergen overigens)

• marcel23456
Eldariel schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:42:
[...]

Hoe heb je dat gekregen? Ik kreeg net dit:

[...]
Dat is inderdaad de email die ik ook heb gekregen, vervolgens heb ik gebeld en warempel (zie mijn eerdere bericht) ik hoefde geen brief te schrijven, maar kreeg de compensatie per telefoon aangeboden.

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

xxxneoxxx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:20:
Had hier ook de issues met verschillende pagina's die niet wilden laden.. OpenDNS gebruiken en het is gefixed. DNS servers van Ziggo doen toch een beetje moeilijk sinds een week of wat. :')
Same here, dwz ik heb de opendns servers net toegevoegd en pagina's die net niet wilden laden (google.nl bv) doen het ineens weer. Dit gaat nu al langer dan een week zo.

Nog meer mensen die hier last van hebben? Zijn die Ziggo DNS servers echt zo brak :?

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 22-09-2010 19:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Bor de Wollef schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:49:
[...]

Same here, dwz ik heb de opendns servers net toegevoegd en pagina's die net niet wilden laden (google.nl bv) doen het ineens weer. Dit gaat nu al langer dan een week zo.

Nog meer mensen die hier last van hebben? Zijn die Ziggo DNS servers echt zo brak :?
Deze week wel, draaien niet echt lekker. Maar meestal is het klikken en ik zie het.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• xxxneoxxx
marcel23456 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:27:
[...]

Dat is inderdaad de email die ik ook heb gekregen, vervolgens heb ik gebeld en warempel (zie mijn eerdere bericht) ik hoefde geen brief te schrijven, maar kreeg de compensatie per telefoon aangeboden.
Denk dat als ze iedereen opeens compensatie aan gaan bieden, het nogal uit de klauwen loopt.. Waarsch. doen ze dat alleen bij de bellers.. (hint, hint..)
Je kan er trouwens zelf ook gewoonweg naar vragen bij de administratie. heb ik, toen ik een maand geen normale verbinding had, ook gedaan. Kreeg toen ook compensatie.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

2719 is ook vandaag geupgrade naar 120Mbit :)
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:20:
Ik heb een probleempje met het ding wat het AOP verdeeld in data/tv/radio. Als ik mijn modem daar op aansluit is de laagste power level waarde -9.2 dBmV en de hoogste 6.0 dBmV. Als ik mijn modem rechtstreeks op het AOP zet met een zelf gemaakte kabel is de laagste waarde -0.5 dBmV en de hoogste 2.6 dBmV. Rechtstreeks op het AOP is veel beter, maar dan heb ik geen tv meer. Weet iemand hoe dit kan en hoe het op te lossen is? Ik heb Alles in 1 Extra, misschien handig om te vermelden.
Wat is het probleem dan? Is je snelheid te laag?
Dat het aop het signaal zwakker maakt is natuurlijk vrij logisch.. daar kan je weinig aan doen.

• rick de groot
Ondertussen heb ik mijn 120 Mbit.. maar dit alleen als ik rechtstreeks op mijn modem zit.

Als ik mijn Linksys 320N er tussen heb zitten val ik weer terug naar 80 Mbit..

ik heb de Firmware: DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) mega er in zitten.. Deze router heeft netje Gigabit poorten...

Iemand een idee?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
rick de groot schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:52:
Ondertussen heb ik mijn 120 Mbit.. maar dit alleen als ik rechtstreeks op mijn modem zit.

ik heb de Firmware: DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) mega er in zitten.. Deze router heeft netje Gigabit poorten...

Iemand een idee?
Ja, gewoon de Linksys firmware eropzetten. Is hier volgens mij pas aan de orde geweest,

• marcel23456
xxxneoxxx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:45:
[...]

Denk dat als ze iedereen opeens compensatie aan gaan bieden, het nogal uit de klauwen loopt.. Waarsch. doen ze dat alleen bij de bellers.. (hint, hint..)
Nee, want paar dagen terug (nogmaals, zie mijn posting eerder terug in dit topic!) belde ik ze op en toen moest ik eerst en brief gaan schrijven, nu ik dit mailtje had wilde ik het nogen keer proberen, en met sucses.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand een idee?
Los hiervan, Gigabit WAN poorten zeggen niets. Vele routers halen de 100 Mbps doorvoersnelheid niet, het gaat erom wat je router zelf kan routeren namelijk.

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 11:06

Iemand een idee?
Ik heb een overclock naar 480MHz en haal met dit modem nu de volledige 120 Mbit. Met 400MHz haal ik rond de 100mbit en met standaard haal ik rond de 83mbit. (Gebruik ook DD-WRT)

code:
1
2
3
nvram set clkfreq=480,240,120
nvram commit
reboot

Uiteraard is overclocken op eigen risico, bricken is goed mogelijk!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Dragon op 22-09-2010 23:23 ]

• rick de groot
Volkert schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:55:
[...]

Ja, gewoon de Linksys firmware eropzetten. Is hier volgens mij pas aan de orde geweest,
Ik heb mijn router weer geflashed naar Linkys firmware en direct de eerste test werkt als de brandweer.

Bedankt voor je reactie Volkert!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

Galois

1811 - 1832

Ik heb van de week Alles-in-1 aangevraagd van Ziggo (de 22 mbps/4 mbps variant). Ik wil wel draadloos kunnen internetten, maar heb hun premium gigabit router er niet bijbesteld (99E) omdat de klantenservice mij er vrij weinig over kon vertellen en ik denk dat het wel goedkoper (en misschien wel beter) kan.

Ik wil graag (uiteraard) een goede router die de draadloze verbinding goed door het hele huis laat gaan. Ook wil ik graag een USB poort waar ik een stick of hdd in kan steken en zo bestanden over het netwerk delen. Ook interessant is om op de router een torrentclient te draaien zodat ik ook kan downloaden naar deze USB stick (of hdd) als de pc uitstaat.

Iemand tips voor een goede draadloze router die ik aan mijn kabelmodem kan koppelen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Galois schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:52:
Ik heb van de week Alles-in-1 aangevraagd van Ziggo (de 22 mbps/4 mbps variant). Ik wil wel draadloos kunnen internetten, maar heb hun premium gigabit router er niet bijbesteld (99E) omdat de klantenservice mij er vrij weinig over kon vertellen en ik denk dat het wel goedkoper (en misschien wel beter) kan.

Ik wil graag (uiteraard) een goede router die de draadloze verbinding goed door het hele huis laat gaan. Ook wil ik graag een USB poort waar ik een stick of hdd in kan steken en zo bestanden over het netwerk delen. Ook interessant is om op de router een torrentclient te draaien zodat ik ook kan downloaden naar deze USB stick (of hdd) als de pc uitstaat.

Iemand tips voor een goede draadloze router die ik aan mijn kabelmodem kan koppelen?
Ik kan uit eigen ervaring de pricewatch: Netgear WNDR3700 aanraden, deze router heeft goede WLAN capaciteiten en een ~400mbit WAN throughput.

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Sinds gisteravond, is hier (regio Roosendaal, 4707) ook weer de 120 Mbit/s snelheid teruggekeerd.

Gebruik trouwens gewoon de laatste DD-WRT firmware op de WRT320N router van linksys.

Haal 121 Mbit Down / 9.4 Mbit Up @ speedtest van ziggo.

Ben er blij mee!, nu hopen dat het blijft werken :)

• xxxneoxxx
marcel23456 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:55:
[...]

Nee, want paar dagen terug (nogmaals, zie mijn posting eerder terug in dit topic!) belde ik ze op en toen moest ik eerst en brief gaan schrijven, nu ik dit mailtje had wilde ik het nogen keer proberen, en met sucses.
Lol, Ziggo beleid is dus dat er geen beleid is. Vorige keer echt meermaals over en periode van 3 weken aan het bellen geweest, tot ik op een gegeven moment, vlak voordat de helpdesk daar "dicht" ging, een senior netwerkbeheerder/2e lijns aan de lijn kreeg. Dit was de eerste die mijn problemen onderkende en niet af probeerde te schepen met "reset de boel maar eens", en zelfs met een oorzaak kwam, na mij verteld te hebben dat hij daar het laatste uurtje zat omdat ze personeelstekort hadden. Waarsch. zat ie veelste lang met mij aan de lijn, maar dat is ook echt de eerste keer geweest dat ik het idee had dat ik iemand aan de lijn had die mij wilde en KON helpen na 3 weken ellende.

Uiteindelijk bleek het om een bekende 'storing' te gaan in de wijk (inderdaad, bij de CMTS..) waarbij er simpelweg teveel mensen op gepatched waren. Hierdoor waren wat poorten op een switch aan het klapperen gegaan, en ik zat toevallig op een van die poorten gepatched. Kwestie bad van luck. Oplossing bleek een switch van apparatuur bij de CMTS, waar ook al iemand voor ingepland stond. (planning werd uiteindelijk niet gehaald, maar toch, dan WEET je in ieder geval wat er aan de hand is..)

Ennieweejs, hij raadde mij bij afronding telefoongesprek (was ook de eerste die oprecht zijn excuses aanbood dat ie mij niet verder kon helpen i.p.v. af te sluiten met "bel maar terug als het nog niet opgelost is met een reset modem + router.." Voor de 33e keer) aan de administratie te bellen en te vragen om restitutie. Dit heb ik de volgende dag ook gedaan, er werd verder niets nagevraagd of wat dan ook, gewoon direct akkoord gegaan met restitutie.

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 13:09
1273 ook verhoging doorgevoerd. Werkt prima 14.75mb/s :o

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verhoging hier ook doorgevoerd. Met cat6, Belkin N1 Vision(Wan to lan 1gbit) haal ik slechts 95 mbit down, en 9,4 mbit up. Op meerdere pc's in het netwerk. Beetje jammer. Iemand tips? Of heb ik gewoon pech. Want die router hoort theoretisch gezien gewoon 1gbit door te kunnen geven.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Kecin schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:30:
Verhoging hier ook doorgevoerd. Met cat6, Belkin N1 Vision(Wan to lan 1gbit) haal ik slechts 95 mbit down, en 9,4 mbit up. Op meerdere pc's in het netwerk. Beetje jammer. Iemand tips? Of heb ik gewoon pech. Want die router hoort theoretisch gezien gewoon 1gbit door te kunnen geven.
Ook hier geldt weer: Het is leuk dat deze router gigabit poorten heeft, maar dat betekent niet dat hij Gbit kan routeren. En ook in dit geval haalt hij dat niet. Kijk maar eens in deze lijst waar je router staat:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Onder de meest ideale omstandigheden slechts 105mbit...
Kortom, je zal aan een nieuwe router moeten om je 120mbit echt te kunnen gebruiken.

Pffff, ik vraag me af wanneer mensen eens doorkrijgen dat de poortsnelheden niets zeggen over de WAN -> LAN snelheid...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

met david uit blerick limburg

ik heb vandaag snelheid verhogen verkreeg via ziggo 120mbit

ik wil nu een nieuw router welke Geschikte Routers voor 120 mbit

ik gebruik nu linksys WRT54gs

mijn top 4 router

1.Netgear WNDR3700
2.d-link DIR-855
3.d-link DIR-655
4.linksys WRT610N

• Bullet NL
TFHfony schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:34:
[...]

Pffff, ik vraag me af wanneer mensen eens doorkrijgen dat de poortsnelheden niets zeggen over de WAN -> LAN snelheid...
Tja, we zijn al een poos bezig om dit te vertellen, schijnbaar leest men niet terug in het topic...
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:40:

mijn top 4 router

1.Netgear WNDR3700
2.d-link DIR-855
3.d-link DIR-655
4.linksys WRT610N
Ze voldoen allemaal aan het feit dat ze om kunnen gaan met de 120Mbit, de ene (WRT610N) zit iets eerder tegen z'n max aan de ande andere.... blijft dus een persoonlijke prijs/voorkeur verhaal over...

Voor de rest, kijk eens op de site die TFH net gepost heeft...

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 23-09-2010 17:44 ]

Verwijderd

Ook de TP-link haalt 120 Mbit. Rond de € 50 klaar. Is goed getest.

• thefxr
Galois schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:52:

ik dacht aan deze http://tweakers.net/price...wr1043nd.html#tab:reviews

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:22:
Ook de TP-link haalt 120 Mbit. Rond de € 50 klaar. Is goed getest.
De TP-Link is een chinese kloon van de Linksys routers, als ik me niet vergis zelfs de chipset is 1-1 vergelijkbaar... Ding zal prima werken, feit is gewoon dat je bij Linksys en Netgear ook een stuk marketing betaalt.....

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Hoe snel is ziggo in het oplossen van problem?
Ik heb al een paar week last van heel instabiel internet. Op dit moment ook heel erg langzaam:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/964670523.png

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Worden jullie ook zo gek van... Het telkens opnieuw inloggen op tweakers.net omdat ziggo je ip elke dag veranderd.

Ik heb vrijwel elke dag nu een ander ip, leuk hoor zo'n dynamisch ip, maar als dat aangepast wordt betekend dat wel dat je elke keer even offline bent.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:40:

mijn top 4 router

1.Netgear WNDR3700
2.d-link DIR-855
3.d-link DIR-655
4.linksys WRT610N
Ik zou de routers van D-Link en Linksys laten afvallen en een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND
  • Netgear WNDR3700
  • DrayTek Vigor 2130(n)
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, super stabiel, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps.

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:49:
[...]

Ik zou de routers van D-Link en Linksys laten afvallen en een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND
  • Netgear WNDR3700
  • DrayTek Vigor 2130(n)
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, super stabiel, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps.
De Vigor 2130 zou volgens de fabrikant bijna 900Mbps halen met hardwarematige NAT (je moet WAN-poort en NAT niet door elkaar halen want de WAN poort is bij vele al 1Gbps, echter halen ze het niet vanwege de NAT omzettingen)

Overigens raad ik die laatste router zeer sterk af als je hem voor VPN wilt gebruiken, dat gaat (met mijn praktijktest) met ongeveer 1Mbps wat extreem langzaam is.

• rick de groot
Negaiido schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:20:
Hoe snel is ziggo in het oplossen van problem?
Ik heb al een paar week last van heel instabiel internet. Op dit moment ook heel erg langzaam:

[afbeelding]
doe eens een test bij speedtest.ziggo.nl.. want speedtest.net is in mijn ogen niet te vertrouwen.. naar veendam toe haal ik ook maar 16 Mbit.. terwijl ik de speedtest van Ziggo of UPC netje 120 haal

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Naar aanleiding van de reacties hier over een schadevergoeding betreffende de storingen heb ik ook maar even gebeld en inderdaad werd er meteen in mijn modemlogs gekeken, die is voor 't laatst 7 september offline geweest dus hij wilde er hooguit 20 euro van maken. Na een beetje zeuren was daar al vrij snel 50% van het abonnementsgeld van gemaakt en is de volgende factuur de helft. Ik heb afgelopen week geen storing gehad, het afgelopen jaar wel vaak (4x monteur langsgeweest, nog niks gevonden) dus dan is dit nog vrij acceptabel en al heb je geen echte storing gehad en een beetje vaag verhaal krijg je al snel een schadevergoeding. Ik raad iedereen dus aan even te bellen als je modem de afgelopen tijd maar even offline is geweest en je daarvoor gebeld hebt!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:53

3DDude

I void warranty's

Beste Medetweakers
k had een Dlink dir 655 welke prima voldeed (en ik trok dan ook bijna de 120mbit dicht :P)

Echter is er vanavond een blikseminslag geweest,
Dus in het kort ik ben op zoek naar een nieuwe router
gigabit wan en 8 poorts gigabit lan.
Met uiteraard een degelijke wan to lan troughput (me dir655 deed ruim 260 dacht ik dus dat is vooralsnog ruim voldoende)

Kent iemand router met 8 gigabit poorten? please contact me

Be nice, You Assholes :)

• marcel23456
Bij mij staat de creditering al in mijn ziggo :)

Alles-in-1 Plus - € -25,75 _/-\o_

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

3DDude schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:28:
Beste Medetweakers
k had een Dlink dir 655 welke prima voldeed (en ik trok dan ook bijna de 120mbit dicht :P)

Echter is er vanavond een blikseminslag geweest,
Dus in het kort ik ben op zoek naar een nieuwe router
gigabit wan en 8 poorts gigabit lan.
Met uiteraard een degelijke wan to lan troughput (me dir655 deed ruim 260 dacht ik dus dat is vooralsnog ruim voldoende)

Kent iemand router met 8 gigabit poorten? please contact me
8 is zeldzaam op een router..wat dacht je van een WNDR3700 en dan nog een 3COM 5 ports Gbit switch van 30/40 Euro?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb vandaag een digitale ontvanger (sd) van Samsung* en een smartcard gekocht bij de Ziggo Studio in Utrecht.

Ik was in de veronderstelling dat je met een nieuwe smartcard in het begin alle zenders gratis kon bekijken, onder de noemer "preview periode".

Maar ik ontvang helaas alleen Nederland 1.

Ik heb ook een andere digitale ontvanger in huis, en zal de nieuw smartcard op dat abonnement kunnen zetten, maar dan heb ik zeker weten geen "preview periode" meer.

Iemand die hier meer vanaf weet?

*Was in de aanbieding voor 39 euro. Was alleen een gedoe om binnen te komen, ze waren namelijk gesloten vanwege een onder water gelopen kelder.

[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 23-09-2010 23:20 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:18:
Ik heb vandaag een digitale ontvanger (sd) van Samsung* en een smartcard gekocht bij de Ziggo Studio in Utrecht.

Ik was in de veronderstelling dat je met een nieuwe smartcard in het begin alle zenders gratis kon bekijken, onder de noemer "preview periode".

Ik heb ook een andere digitale ontvanger in huis, en zal de nieuw smartcard op dat abonnement kunnen zetten, maar dan heb ik zeker weten geen "preview periode" meer.

Iemand die hier meer vanaf weet?

*Was in de aanbieding voor 39 euro. Was alleen een gedoe om binnen te komen, ze waren namelijk gesloten vanwege een onder water gelopen kelder.
Je moet ze registreren, en dan kan het alsnog een halfuur tot een aantal uur duren.

• F4T4L_3RR0R
Ik heb pasgeleden bij iemand digitale televisie aangesloten, en diegene kreeg gewoon direct alle zenders met een nog niet geactiveerde kaart. Op mijn aanraden diegene de kaart pas laten activeren na het verlopen van de preview periode. Dus lekker lang gratis naar alle zenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
GSlayer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:28:
Sinds gisteravond, is hier (regio Roosendaal, 4707) ook weer de 120 Mbit/s snelheid teruggekeerd.

Gebruik trouwens gewoon de laatste DD-WRT firmware op de WRT320N router van linksys.

Haal 121 Mbit Down / 9.4 Mbit Up @ speedtest van ziggo.

Ben er blij mee!, nu hopen dat het blijft werken :)
Welke versie van DD-WRT gebruikje, want ik kom zoals meedere mensen aangeven niet boven de 80Mbit.
Of heb je de router overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:40:
Ik heb pasgeleden bij iemand digitale televisie aangesloten, en diegene kreeg gewoon direct alle zenders met een nog niet geactiveerde kaart. Op mijn aanraden diegene de kaart pas laten activeren na het verlopen van de preview periode. Dus lekker lang gratis naar alle zenders kijken.
Je krijgt zoiezo twee(?) werken alle zenders. Maakt niet uit of je de Smartcat activeert binnen deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

Nee je krijgt pas je "twee weken" preview periode op het moment dat de SC geactiveerd is. Meneer in dit geval heeft mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Zak aarde schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:21:
Ik raad iedereen dus aan even te bellen als je modem de afgelopen tijd maar even offline is geweest en je daarvoor gebeld hebt!
Dat dus. ;) Win-win situatie. Jij gedeeltelijk abo geld terug, en zij, als het vaak voor gaat komen, kijken naar hun support proces welke zeker beter kan, getuige het aantal keren dat ze mensen wegsturen/iets afdoen als eenmalig zonder daadwerkelijk te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:40:
Of je nou meteen activeert, of na de preview periode maakt geen verschilt. De preview periode zit in de kaart zelf geprogrammeerd, welk signaal ziggo ook naar je kaartje stuurt heeft geen effect totdat deze periode is afgelopen.
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:18:

Tja, wellicht dat dat het gevolg is van die aanbieding.
Normaal gesproken krijg je je smartcard in een geseald doosje en zit er gewoon een preview periode bij.
Ik zou gewoon lekker terug gaan naar de winkel en vragen hoe dat zit.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-09-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
job schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:17:
[...]

Of je nou meteen activeert, of na de preview periode maakt geen verschilt. De preview periode zit in de kaart zelf geprogrammeerd, welk signaal ziggo ook naar je kaartje stuurt heeft geen effect totdat deze periode is afgelopen.

[...]
Tja, wellicht dat dat het gevolg is van die aanbieding.
Normaal gesproken krijg je je smartcard in een geseald doosje en zit er gewoon een preview periode bij.
Ik zou gewoon lekker terug gaan naar de winkel en vragen hoe dat zit.
Voor zover ik weet moet sinds een bepaalde serie smartcards de zaak eerst geactiveerd worden voordat de previewperiode begint. Bij de oude batch kaarten werkte dat nog zonder activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 14:40
Weet iemand of Eurosport HD misschien down is of dat de zender is verplaatst? Ik heb namelijk met mijn Alphacrypt en Sony 40W4500 tv op zowel Eurosport als Eurosport HD de SD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolf Crusher
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08-2023
Even een kort vraagje aan ziggo mensen.
Ik weet niet of het alleen bij mij is dat een aantal website's niet bereikbaar zijn zonder een proxy.
Kan iemand met Ziggo uit regio maastricht/heerlen checken of hij/zij op www.acryan.com kan komen en sites zoals torrentz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 10:28
hier uit Enkhuizen in iedergeval wel, als je daar wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/965550003.png

mijn nieuwe download snelheid sinds deze week *O*

joepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kreeg een mailtje dat ik nu ook in het 120mbit gebied zit, zal zeker nog een paar dagen duren totdat ik het ook echt heb?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/965553520.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolf Crusher
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08-2023
udybees schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:18:
hier uit Enkhuizen in iedergeval wel, als je daar wat aan hebt?
ja daar heb ik wat aan. Dankje. Ik probeer erachter te komen waarom ik diverse sites niet kan bezoeken (ook niet bij de buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

Wdrawing schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:22:
[...]

Welke versie van DD-WRT gebruikje, want ik kom zoals meedere mensen aangeven niet boven de 80Mbit.
Of heb je de router overclockt?
Je hebt helemaal gelijk,

Ik bezocht m'n router pagina om te kijken welke versie van DD-WRT er precies stond, bleek dat er gewoon de firmware van Linksys zelf op stond.

Had een paar weken terug problemen om m'n netwerk printer aan de praat te krijgen en heb daarom de originele firmware terug opgezet, omdat die WPS (Wifi Protected Setup) ondersteund.

Stom van me,

Heb net dd-wrt.v24-14896_NEWD-2_K2.6_big (laatste nieuwe) erop geflashed en inderdaad kom net niet boven de 80 Mbit/s uit.

Edit:
Weer de Linksys FW erop geflashed en een speedtest gedaan, kom nu aan de 123 Mbit/s download.

[ Voor 6% gewijzigd door GSlayer op 24-09-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Gisteren Alles in 1 Extra pakket genomen met Digitaal Totaal. We hadden eerst Televisie en Internet Z3 vanwege de ISDN lijn. De lijn blijft, maar als extra dan ook de kabel.

Ik dacht, Dat alles in 1 extra pakket kan misschien 2-3 werkdagen duren, en digitaal totaal komt er binnen een half uur bij. Niets is minder waar. Vanaf 2(!) oktober is pas alles beschikbaar. Dit is toch vreemd? Ik heb deze informatie via de klantenservice ontvangen, en er was niets dat ik kon doen om dit proces te kunnnen versnellen, terwijl de Ubee modem hier al een paar maanden goed draait. Vreemde zaak. Waarom zou ik een week moeten wachten om Digitaal totaal te kunnen hebben? Het is toch een kwestie van instellen?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Royeboi schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:41:
Gisteren Alles in 1 Extra pakket genomen met Digitaal Totaal. We hadden eerst Televisie en Internet Z3 vanwege de ISDN lijn. De lijn blijft, maar als extra dan ook de kabel.

Ik dacht, Dat alles in 1 extra pakket kan misschien 2-3 werkdagen duren, en digitaal totaal komt er binnen een half uur bij. Niets is minder waar. Vanaf 2(!) oktober is pas alles beschikbaar. Dit is toch vreemd? Ik heb deze informatie via de klantenservice ontvangen, en er was niets dat ik kon doen om dit proces te kunnnen versnellen, terwijl de Ubee modem hier al een paar maanden goed draait. Vreemde zaak. Waarom zou ik een week moeten wachten om Digitaal totaal te kunnen hebben? Het is toch een kwestie van instellen?
Ziggo's administratieve wegen zijn ondoorgrondelijk :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo helpdesk doet weer enorm gay.
Ik heb last van mega lag en packet los volgens hun is er niks mis.

Maar hier intussen mega last van lag tijdens gamen en packetloss blijkbaar.

Als modem uit lees heb ik correctables 150000 met 10 min uptime als modem reset en loopt keihard op........
Hoezo is niks mis met me verbinding heeft ziggo weer mensen ingehuurd zonder enig ervaring ?

Anyway 7511KB in enschede.....
hier dus last van hoge latency lag en packet los sinds kort ziggo ontkent problemen weigert met oplosing te komen.
Ik dreig met abonnement stop te zetten mijn gratis kpn verbinding van 5 mbit heeft geen lag.

mijn 120 mbit verbinding wel al heb ik wel 120/10 snelheid is dat wel met mega veel packet los.....

zal ik abonnement maar stop gaan zetten want ziggo verlaagt zich weer tot @home niveau .
2 jaar problemen met internet snelheid en pas dan oplossen en maar met 1 maand gratis internet als vergoeding.......

edit: vooral humor hoe klanten service praat dat ik niet in modem mag komen wat willen ze doen mijn abonnement stop zetten mij aanklagen ?........

edit: Niet te vergeten laatste persoon die ik aan lijn krijg kon nauwelijks horen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Sinds vorige week vrijdag is mijn internet weer goed, heb ook een nieuw ip adres gekregen.
En ik heb 8 downstreams met alles in 1 plus? was dat niet alleen bij extra zo?
Iniedergeval ik ben weer happy, heeft wel veel te lang geduurd though ...

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Na veel gezeur eindelijk 3e lijn in. Monteur staat voor volgende week dinsdag. Ben benieuwd. Zal wel een Ubee worden dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk nu is me bandwith een schommel weer net zo als 2 jaar geleden nu ga ik denk ik abonement stop zetten als dit gezeik niet snel is afgelopen............
Ziet er na uit dat zelfde capiciteit issues ga krijgen weer als vroeger....

Jeuh 4 minuten wacht tijd tijd om abonement stop te zetten.......

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
GraveR schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:35:
[...]

Voor zover ik weet moet sinds een bepaalde serie smartcards de zaak eerst geactiveerd worden voordat de previewperiode begint. Bij de oude batch kaarten werkte dat nog zonder activatie.
Volgens mij klopt het wat je schrijft.

Ik heb de kaart via "mijn ziggo" geactiveerd en ik krijg nu alle zenders. (in plaats van het standaard pakket en het extra digitaal totaalpakket waarvoor ik betaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ok, hoop gelezen hier, maar ik kom er niet uit door de wisselende ervaringen. Welke is nou beter, de Arris of de Ubee? Heb nu een Arris hangen en tot 3 weken geleden altijd strak 80Mbps. Nooit een reset nodig. Ik zie de bui al hangen, ik krijg dadelijk ook een Ubee als de monteur hier is geweest dinsdag as. Omdat de Arris blijkbaar niet meer geleverd wordt. 2 vraafjes beginnen dan te knagen...
1. Ben ik op de lange termijn beter af met de Ubee, of moet ik er op aan proberen te sturen dat ze de Arris laten hangen (als modem ok blijkt te zijn)
2. draait de Ubee ook in bridge, net als de Arris?

/edit
Oh, en ik lees dat de problemen waarschijnlijk in de cmts zitten. Welke soort problemen moet ik dan aan denken? Oversubscription?

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 24-09-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:16:
[...]

Volgens mij klopt het wat je schrijft.

Ik heb de kaart via "mijn ziggo" geactiveerd en ik krijg nu alle zenders. (in plaats van het standaard pakket en het extra digitaal totaalpakket waarvoor ik betaal)
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kaarten al enige tijd in de winkel hebben gelegen en dat de eerste preview periode al was verlopen. Ik heb zelf 6 weken een preview gehad zonder activatie en na de activatie nog eens 2 weken dus 8 weken in totaal. Als de kaart al 6 weken in de winkel had gelegen dan had ik geen preview gehad in het begin. De kastjes sturen niet naar ziggo van ik heb nu een kaart met dit nummer, het is maar 1 richting op en dat is alleen ontvangen.

Op het moment dat jij op de site van ziggo het kaartnummer invoert stuurt ziggo naar iedereen jou kaartnummer met het zenderpakket (de andere ontvangers doen er alleen niets mee en jou ontvanger ziet dan het nummer en verwerkt de informatie). Alle kaartnummers worden een aantal keren per uur doorgestuurd, daarom kan het zijn dat je soms even moet wachten voordat een kaart geactiveerd wordt.

Als iemand het uitgebreider wil uitleggen: be my guest.

@ultrasub: Laat de monteur gewoon zijn werk doen, komt hij erachter dat er iets niet klopt in je verbinding dan zal hij dat ook wel oplossen. Er zijn genoeg mensen met een Ubee (zoals ik) modem die helemaal geen problemen hebben. De specificaties van de 2 modems zijn voor de klant gelijk, intern werken ze wel een beetje anders natuurlijk, maar naar buiten zie jij helemaal geen verschil qua verbinding. De ubee kan meer verbindingen opzetten, 8 ipv 4 van de arris en daarmee is de ubee ook meer toekomstgericht en op hogere snelheden voorbereid.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchKel op 24-09-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
UltraSub schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:33:
Ok, hoop gelezen hier, maar ik kom er niet uit door de wisselende ervaringen. Welke is nou beter, de Arris of de Ubee? Heb nu een Arris hangen en tot 3 weken geleden altijd strak 80Mbps. Nooit een reset nodig. Ik zie de bui al hangen, ik krijg dadelijk ook een Ubee als de monteur hier is geweest dinsdag as. Omdat de Arris blijkbaar niet meer geleverd wordt. 2 vraafjes beginnen dan te knagen...
1. Ben ik op de lange termijn beter af met de Ubee, of moet ik er op aan proberen te sturen dat ze de Arris laten hangen (als modem ok blijkt te zijn)
2. draait de Ubee ook in bridge, net als de Arris?
Antwoord 1, er is nu geen verschil meer in stabiliteit, beide modems moeten gewoon normaal werken, de Ubee heeft als voordeel t.o.v. de Arris dat hij met meer downstream kanaalen kan werken. Iets wat een voordeel kan zijn wanneer je op een drukke CMTS zit (in verglijking t.o.v. de Arris)

Antwoord 2, Ja... aan de LAN kant werkt het modem het zelfde, je kan hem dus 1 op 1 vervangen....

Antwoord op je edit....

Nee, niet in oversubscript.... De sommige modems gaan minder goed om met de signalen die door het CMTS op het netwerk worden gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 24-09-2010 18:40 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!