Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:38:
[...]

speedtouch 716 werd als adsl modem door xs4all gebruikt paar jaar terug. Je kan er ook een router van maken trouwens (vond het wel een fijn ding). Bestaan er speedtouch kabelmodems?
Wel Thomson. die draait bij m'n schoonouders in Spanje draadloos en LAN te verspreiden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Misschien bedoelt ie een Arris Touchstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Xerion404 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:49:
Ziggo ligt er nu uit hier op 6461. Hopen dat het alleen vanwege een snelheidsverhoging is ;) Gelukkig kan ik mijn telefoon nog het 3G internet laten delen.
Nu doet ie het weer en heb idd 122 mbit down. Up blijft helaas nog steeds steken op ~5.5, hoop dat ze dat gaan fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
ook ff screenshot gemaakt...

nogmaals 9679 Scheemda

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.105/1076600001-1076650000/1076621501-1076621600/1076621513_5_Z8yt_1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer de klantenservice aan de lijn gehad want ik vertrouwde de aanmelding van twee dagen terug niet en aangezien op mijn mail naar de klantenservice van twee dagen geleden nog steeds niet beantwoord is heb ik de aanmelding weer opnieuw gedaan. Kon ook geen kwaad want de beloofde monteur die op 11 september langs zou komen zou nooit gekomen zijn, heel die afspraak was niet bekend bij Ziggo! Wat zijn dat voor lui bij die klantenservice?
Nu heb ik een nieuwe afspraak gemaakt voor 9 september wat mij bevreemdde dat het mogelijk was, twee dagen terug kon het niet eerder dan 11 september en nu was 10 september ook geen probleem geweest.
Hopelijk heb ik de klantenservice nooit meer nodig en ben ik straks tevreden met mijn alles-in-1 want voorlopig zijn mijn vooroordelen over Zigo bevestigd. Maar ja, andere optie is 4 Mb ADSL en dat is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Blijft vaag dat ik hier 80-10 heb gehad, en dat er volgens de klantenservice van Ziggo geen 30/4 mogelijk is. Ik vraag: ligt dat aan de profielen dan? immers als ik 80-10 kan krijgen moet het ook mogelijk zijn om 30/4 te hebben toch?" stil...stil...stil...tuut---tuut--tuut...vage gaffels bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ok heb even mijn hoofd in de meterkast gestoken en er staat een motorola sbv5121e.
Heb altijd xs4all internet gehad tot ik vorig jaar naar deze woning verhuisde en KPN mijn verhuisbericht kwijt was.
6 weken zonder internet gezeten, en toen speelde ik nog fanatiek WoW.
Dus ik zat nog met de speedtouch in mijn hoofd.

Heb nu dus Alles-in-1 Extra van Ziggo de snelste versie.

Volgens een aantal tests zit ik 687 meter van de centrale en doe ik up 3,7 mbps en down 22,14 mbps

Dus ik heb die motorola in de meterkast, en een sitecom router om het naar mijn 2 pc,s en een Wii te verdelen.

Blijft het stabiliteitsprobleem over.
Is er een programma dat ik een paar dagen kan laten draaien die logt wanneer mijn verbinding down is.
En eventueel af en toe een snelheids steekproef doet?

Is mijn huidige hardware up to date of kan ik nog wat upgraden?

Mijn doel is snel online gamen, downloaden doe ik weinig.

Heb even op de ziggo site gekeken en ik zou al 80/10 moeten doen en ik doe maar 22/4.
Kan dit aan mijn hardware liggen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reddorian

[ Voor 6% gewijzigd door reddorian op 25-08-2010 22:28 . Reden: snelheid is te laag vraag ]

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag, dat standaard modem wat er geïnstalleerd wordt, zit daar ook wifi op of moet daar de router voor bij aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30

rally

Deyterra Consultancy

Modem is alleen een modem.. je moet zelf nog een router/wireless access point aanschaffen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt. Moet ik dat nog even regelen want van mijn ADSL was wel wifi en heb dus geen aparte router nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:57:
Ok heb even mijn hoofd in de meterkast gestoken en er staat een motorola sbv5121e.
Heb altijd xs4all internet gehad tot ik vorig jaar naar deze woning verhuisde en KPN mijn verhuisbericht kwijt was.
6 weken zonder internet gezeten, en toen speelde ik nog fanatiek WoW.
Dus ik zat nog met de speedtouch in mijn hoofd.

Heb nu dus Alles-in-1 Extra van Ziggo de snelste versie.

Volgens een aantal tests zit ik 687 meter van de centrale en doe ik up 3,7 mbps en down 22,14 mbps

Dus ik heb die motorola in de meterkast, en een sitecom router om het naar mijn 2 pc,s en een Wii te verdelen.

Blijft het stabiliteitsprobleem over.
Is er een programma dat ik een paar dagen kan laten draaien die logt wanneer mijn verbinding down is.
En eventueel af en toe een snelheids steekproef doet?

Is mijn huidige hardware up to date of kan ik nog wat upgraden?

Mijn doel is snel online gamen, downloaden doe ik weinig.

Heb even op de ziggo site gekeken en ik zou al 80/10 moeten doen en ik doe maar 22/4.
Kan dit aan mijn hardware liggen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reddorian
Je modem is niet geschikt voor het Extra abonnement. Daarvoor heb je een ED3 modem nodig (Arris of Ubee), dus dat is het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Timmert schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:31:
[...]

Je modem is niet geschikt voor het Extra abonnement. Daarvoor heb je een ED3 modem nodig (Arris of Ubee), dus dat is het probleem :)
Bedankt voor de snelle reactie.

En nu de hamvraag, kan ik die gratis krijgen van ziggo of moet ik er een kopen?

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Reddorian
Ziggo bellen, je hebt recht op een nieuw modem omdat jouw oude leen modem de snelheden niet haald.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Helaas is de 120Mbit met een D-link dir 825 niet mogelijk wegens crappy firmware, kunnen jullie mij een nieuwe router aanraden ?

Het liefst eentje die toch wel minimaal 200Mbit wan->lan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Reddorian
De snelheid die jij opgeeft hoort bij een alles in 1 plus abonnement. (22/4) ondanks dat je ook nog een eurodocis 2 modem hebt lijkt hier ook een probleem in te zitten...

ff inloggen op mijn ziggo om te kijken naar je type abonnement.

p.s. een alles in 1 plus abonnement is veelal snel genoeg om flink te gamen. bij gamen geld niet de download of upload snelheid maar de reactie tijd (latency) deze is over het algemeen bij de plus en extra abonnementen prima.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
LogiForce schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:42:
[...]

Ziggo bellen, je hebt recht op een nieuw modem omdat jouw oude leen modem de snelheden niet haald.
das goed nieuws, ik tweak mn internetverbinding en het kost me niks.
Bedankt voor de hulp guys.

tweakers ftw.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Bullet NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46:
[...]

De snelheid die jij opgeeft hoort bij een alles in 1 plus abonnement. (22/4) ondanks dat je ook nog een eurodocis 2 modem hebt lijkt hier ook een probleem in te zitten...

ff inloggen op mijn ziggo om te kijken naar je type abonnement.

p.s. een alles in 1 plus abonnement is veelal snel genoeg om flink te gamen. bij gamen geld niet de download of upload snelheid maar de reactie tijd (latency) deze is over het algemeen bij de plus en extra abonnementen prima.
ik betaal 66 euro per maand, dus volgens mij heb ik echt recht op 80/10.
Maar ik zal het ff checken thx.

Nog een vraag, ik wil toch ook gelijk mijn router vervangen, meet iemand een goede die compatible is met de arris of Ubee modems?

Alvast bedankt,

Reddorian

[ Voor 9% gewijzigd door reddorian op 25-08-2010 23:30 ]

• Bullet NL
reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

ik betaal 66 euro per maand, dus volgens mij heb ik echt recht op 80/10.
Maar ik zal het ff checken thx.

Nog een vraag, ik wil toch ook gelijk mijn router vervangen, meet iemand een goede die compatible is met de arris of Ubee modems?

Alvast bedankt,

Reddorian
Ondank dat je dus wel het Alles in 1 Extra bedrag aan Ziggo overmaakt zal ik als ik jou was wel even checken als je dit abonnement daadwerkelijk afneemt. Ook omdat de 22/4Mbit snelheid gewoon bij een Alles in 1 Plus abonnement hoort.
Ik weet niet alsof je het al ergens hebt gelezen, maar Ziggo is op dit moment drukdoende de snelheid (buiten het oude Multikabel gebied) te verhogen. Grote kans dat je dus al 120/10Mbit hebt.

In principe zijn alle ethernet routers wel zo'n beetje compatible met de kabelmodems. Echter zit er wel verschil in kwaliteit, dit uit zich vooral in de maximale snelheid die de router door z'n NAT ( zeg maar firewall) kan behandelen.

Routers waar veel Ziggo Alles in 1 Extra abonnees gebruik van maken zijn;

Linksys WRT610N
Netgear WRN3700
D-Link DIR-825 of DIR 885

Niet de goedkoopste routers, maar veelal wel kwaliteit.

Verwijderd

Ook in Boxtel (5281) snelheidsverhoging...... Van 81/8 naar 89/8 :? . Met Arris. Ook zonder Dir655 dezelfde snelheid. Iemand die kan bevestigen of Boxtel al een verhoging heeft gekregen?

Edit: Inmiddels weer terug op 81/8.
Nu weer 92/8 diep in de nacht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 03:12 ]

Verwijderd

Vraagje: ik zit op 7711jj
Gisternacht EN vannacht rond 1 uur reset mijn modem zich. Ik naar speedtest (alles-in-1-extra, dus ik verwacht 80/10 en straks ? 120/10) zit ik er iets onder: 75/8 ongeveer.

Nu vraag ik me af (mijn router kan 100 aan) of ik geen snelheidsverhoging zie door mijn routertje of dat de snelhgeidsverhoging hier nog niet is doorgevoerd.

Verder: stel dat ik nu 120/10 heb, moet ik dan een andere router?

Verwijderd

Welke router heb je nu?
Als de WAN en LAN snelheid van jouw router 100Mbit is zal je naar een snellere router moeten. Zie post van Bullet NL. Maar er zijn er meer. Zoals Draytek. Even zoeken!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 02:17 ]

Verwijderd

Sweex router 100/10 ... da's wel de max snelheid die 100Mbit, ja, maar bij een 120 abo zou je toch dan maximaal 100 moeten kunnen doorkrijgen? En niet 75tot80?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:34:
Sweex router 100/10 ... da's wel de max snelheid die 100Mbit, ja, maar bij een 120 abo zou je toch dan maximaal 100 moeten kunnen doorkrijgen? En niet 75tot80?
Je router heeft een 100Mbit poort, maar hoeveel kan deze daadwerkelijk routeren? Zeker bij sweex producten zou ik mijn twijfels daarbij hebben.

Een router met een 1Gbit poort kan in de meeste gevallen ook geen 1Gbit routeren. Daarnaast, als je router al wat ouder is en bijvoorbeeld uit het begin van de ADSL2+ tijd komt, heb je nog mazzel met de waardes welke je noemt.

Dus of er moeten specs zijn van je router, of je moet het eens testen zonder. Haal je het dan wel, voila, nieuwe router nodig.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Arme Arme speed test servers. Speedtest.net kom ik praktisch niet boven de 100Mbit uit, zelfs niet op dit late tijdstip, hoewel ze dat wel kunnen, maar het varieert.

Ziggo komt netjes op 112Mbit uit.

Het maffe is, de UPC speedtest doet het nog het beste. Strak 122MBit down en 5.7Mbit up, elke keer.

Proberen jullie het ook eens? Als je overdag namelijk je snelheid niet haalt dan wil dat niet meteen zeggen dat dit aan Ziggo ligt. Probeer altijd meerdere bronnen/tests! Die servers hebben ook gewoon een maximum. :P

http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/?ecmp=GO-UPC_Internet_Placement_Speedtest-Speedtest

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat een grap, elke keer als er een aanpassing is in de snelheid gaat iedereen als 'schapen' zijn speed testen

Er zijn maar weinig "tegenpartijen" die 100Mbit+ bieden, hierdoor komen de klachten weer omhoog dat je de snelheid niet haalt ...

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

FreshMaker schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:30:
Wat een grap, elke keer als er een aanpassing is in de snelheid gaat iedereen als 'schapen' zijn speed testen

Er zijn maar weinig "tegenpartijen" die 100Mbit+ bieden, hierdoor komen de klachten weer omhoog dat je de snelheid niet haalt ...
We zitten hier op een Tweakers forum, wat verwacht je nou?? Stomme opmerking.

Wat betreft of 120Mbit nuttig is? Jazeker, denk hierbij aan torrents (private trackers etc), wat dat betreft denk ik toch wel dat torrents de toekomst hebben.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
frG schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 04:15:
[...]

We zitten hier op een Tweakers forum, wat verwacht je nou?? Stomme opmerking.

Wat betreft of 120Mbit nuttig is? Jazeker, denk hierbij aan torrents (private trackers etc), wat dat betreft denk ik toch wel dat torrents de toekomst hebben.
Voor torrents klopt de verhouding niet. Met 10mbits upload kom je toch net te kort op private trackers. Maar 120mbits daarintegen is wel heerlijk lijkt me.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

chromeeh

the Gnome

Quindor schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:47:
Die servers hebben ook gewoon een maximum. :P
Dat merk je toch steeds meer, dat de andere kant te traag is zeg maar :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Bullet NL
chromeeh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:08:
[...]

Dat merk je toch steeds meer, dat de andere kant te traag is zeg maar :)
Klopt helemaal, zelfs bij usenet providers!
Het is ook nog al wat, wanneer Ziggo een behoorlijke verhoging door voert, van 80 naar 120 Mbit heeft dit nog al effect. Stel je hebt als Usenet provider eerst 100 abonnees die op 80Mbit downloaden, ze gaan dit nu ineens met 120Mbit doen dan kan dit nog al een effect hebben. Ondanks ze de 120Mbit download abonnementen gewoon aanbieden.

• rally
  • Registratie: Maart 2002

rally

Deyterra Consultancy

Sterker nog... met 120MBit is de downloadsnelheid van Ziggo alles-in-een-extra abonnees hoger dan de snelheid van het interne netwerk van het doorsnee huishouden :P
Overigens heb ik een aantal vrienden/kennissen waar de router/AP nu echt een hele duidelijke bottleneck is geworden. De "vintage" routers halen niet meer dan 50-70Mbit throughput en nog slechter bij de AP's omdat veel mensen nog een router/AP uit 2001 met Wireless B of G hebben.
Dan is het lastig uit te leggen dat het ECHT niet aan Ziggo ligt en dan doen ze moeilijk dat er 70-80Euro uitgegeven moet worden aan een nieuwe router/AP. :)

Van mij mogen er overigens nog wat Mbitjes bij de upload bovenop, maar voorlopig hoor je mij absoluut niet klagen!

http://www.deyterra.com

• chromeeh
  • Laatst online: 14:46

chromeeh

the Gnome

Mja ik ben ook op zoek naar een andere router, de mijne begint een beetje te zweten zeg maar...
Nu viel m'n oop de Zyxel NBG460N, heeft iemand hier ervaring mee i.c.m alles-in-1-extra? (in het 120Mbit gebied)

Want men claimt "De Zyxel NBG460N Wireless N Gigabit Router heeft een geteste throughput van 415 Mbit."

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Bullet NL
Natuurlijk snelheid kan fijn zijn, dus in zekere mate hoe sneller hoe beter.
Probleem is dat een boel toepassingen de nieuwe snelheid nog niet eens aan kunnen
Natuurlijk is het lekker dat usenet lekker hard kan lopen, velen lopen nu echter tegen het probleem aan dat hun pc's het downloaden, parren en uitpakken niet te gelijkertijd meer kunnen down zonder prestatie verlies.

Zelf zou ik het nu wel lekker vinden als de upload verder omhoog gaat.
Bijvoorbeeld naar 20 a 25mbit upstream.
De 10Mbit die ze nu geven is ongeveer de max op QAM64, in theorie zou deze hoger moeten liggen, de partijk schijnt anders te zijn.
Ze zouden dus aan kanalenbundeling kunnen doen, 2x een QAM64 of 1x een QAM256 (30Mbit in de parktijk)
afijn, de 120Mbit is lekker, nu maar de upstream omhoog....

Ook zou Ziggo vanmij mogen kijken naar de verschillende routeringen naar andere landen. bijvoorbeeld na de VS gaat niet altijd even snel. Dit is buiten het Ziggo netwerk om, maar volgens mij kunnen ze hier ook invloed op uit oefenen.

• Bullet NL
chromeeh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:44:
Mja ik ben ook op zoek naar een andere router, de mijne begint een beetje te zweten zeg maar...
Nu viel m'n oop de Zyxel NBG460N, heeft iemand hier ervaring mee i.c.m alles-in-1-extra? (in het 120Mbit gebied)

Want men claimt "De Zyxel NBG460N Wireless N Gigabit Router heeft een geteste throughput van 415 Mbit."
Ik weet niet als of de Zyxel NBG460N echt de daadwerkelijk opgave haalt die ze claimen, vaak ligt de praktijk prestatie wel iets onder het gene wat de fabrikant zegt. Maar ik ken wel iemand die deze router draait i.c.m. Ziggo alles in 1 Extra en haalt de nieuwe snelheden ook met gemak.

De Zyxel heeft net als de D-Link DIR 885 een goede QOS aanboord.

• reddorian
Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:07:
[...]

Ondank dat je dus wel het Alles in 1 Extra bedrag aan Ziggo overmaakt zal ik als ik jou was wel even checken als je dit abonnement daadwerkelijk afneemt. Ook omdat de 22/4Mbit snelheid gewoon bij een Alles in 1 Plus abonnement hoort.
Ik weet niet alsof je het al ergens hebt gelezen, maar Ziggo is op dit moment drukdoende de snelheid (buiten het oude Multikabel gebied) te verhogen. Grote kans dat je dus al 120/10Mbit hebt.

In principe zijn alle ethernet routers wel zo'n beetje compatible met de kabelmodems. Echter zit er wel verschil in kwaliteit, dit uit zich vooral in de maximale snelheid die de router door z'n NAT ( zeg maar firewall) kan behandelen.

Routers waar veel Ziggo Alles in 1 Extra abonnees gebruik van maken zijn;

Linksys WRT610N
Netgear WRN3700

Niet de goedkoopste routers, maar veelal wel kwaliteit.
Bedankt voor de reactie.

Ik heb eigenlijk geen draadloos internet nodig.
Heb lopen zoeken maar routers met 120mbit of hogere verbinding wired schijnen niet meer te bestaan.
Dus wordt het een combinatie, welke van bovenstaande routers geeft me ook over de wired poorten 120Mbit of meer?
Ik wordt geen wijs uit de documentatie want die heeft het alleen maar over wireless.

Reddorian

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat doen ze allemaal.
Je kan ook kijken naar een TP-Link WR1043ND, die kost 5 tientjes en doet het net zo goed.

Verwijderd

Quindor schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 02:47:
Het maffe is, de UPC speedtest doet het nog het beste. Strak 122MBit down en 5.7Mbit up, elke keer.
met die van upc haal ik ook betere resulataten dan met die van ziggo momenteel. Tot vorige week was er geen verschil trouwens.

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:45:
[...]

met die van upc haal ik ook betere resulataten dan met die van ziggo momenteel. Tot vorige week was er geen verschil trouwens.
Capasiteit van de Ziggo server? iedereen is natuurlijk als een idioot steeds z'n snelheid aan het chekken...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Zojuist contact gehad met Ziggo maar alles in 1 extra is nog best duur, want voor alles in 1 betaal je 66,60 per maand maar daar komt je digitaal keuzepakket nog bij (9.95 p/mnd)

Dit brengt het totaal op 76,55 euro, ik betaal nu slecht 16,45 + 9.95 = 26,40. Ga ik dus ook internette via ziggo betaal ik 50 euro per maand meer..

Analoge aansluiting 16,45
Digitaal Totaal 9,95
Vaste Telefonie 9,95
ADSL 14Mbit Gratis
VOIP Gratis

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 26-08-2010 12:10 ]

• Bullet NL
raymonvdm schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:59:
Zojuist contact gehad met Ziggo maar alles in 1 extra is nog best duur, want voor alles in 1 betaal je 66,60 per maand maar daar komt je digitaal keuzepakket nog bij (9.95 p/mnd)

Dit brengt het totaal op 76,55 euro, ik betaal nu slecht 16,45 + 9.95 = 26,40. Ga ik dus ook internette via ziggo betaal ik 50 euro per maand meer..
Het lijkt me een beetje een vreemde vergelijking, jij betaalt nu 16.45 + 9.95 voor wat? Ik denk dat Alles in 1 extra van Ziggo behoorlijk wat sneller is dan je huidige internet, bellen en tv-kijk combinatie.

Je zou ook voor een Alles in 1 Basis of Plus pakket kunnen kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2010 11:31 ]

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:31:
Het lijkt me een beetje een vreemde vergelijking, jij betaalt nu 16.45 + 9.95 voor wat? Ik denk dat Alles in 1 extra van Ziggo behoorlijk wat sneller is dan je huidige internet, bellen en tv-kijk combinatie.
Die 16,45 is denk ik voor zijn analoge tv abonnement, 9,95 erbij voor tv totaalpakket. Maar dan heb je nog kosten vaste telefonie van bijv. kpn en kosten van een ander internetabonnement.

Met het plusabonnement ben je bijna altijd goedkoper uit en zit je qua internetsnelheid wel gelijk of hoger. Ik had zelf deze combinatie:

KPN telefonie
Ziggo analoge tv abonnement
Ziggo digitaal alles in 1 extra
Telfort internet

Ik was hiermee 2 euro goedkoper uit dan alles in 1 extra terwijl ik dan maar 18mbit haalde ipv 120 nu. En je hebt nu 1 factuur wat veel fijner is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 11:49 ]

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:47:
[...]

Die 16,45 is denk ik voor zijn analoge tv abonnement, 9,95 erbij voor tv totaalpakket. Maar dan heb je nog kosten vaste telefonie van bijv. kpn en kosten van een ander internetabonnement.

Met het plusabonnement ben je bijna altijd goedkoper uit en zit je qua internetsnelheid wel gelijk of hoger. Ik had zelf deze combinatie:

KPN telefonie
Ziggo analoge tv abonnement
Ziggo digitaal alles in 1 extra
Telfort internet

Ik was hiermee 2 euro goedkoper uit dan alles in 1 extra terwijl ik dan maar 18mbit haalde ipv 120 nu. En je hebt nu 1 factuur wat veel fijner is.
Kijk, een alles in 1 pakket is veelal goedkoper, de vraag is alleen heb je het snelste abonnement van Ziggo echt nodig. Download je veel? dan kan het handig zijn, doe je dit iets minder dan zou een plus abonnement ook voldoende zijn.

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Dit topic krijgt wel een hoog deja-vu gehalte zo.

- Snelheidsverhoging.
- Iedereen checken.
- Een na de ander meldt dat ie nieuwe snelheden niet redt. Checked modem.
- Een na de ander meldt dat ie nieuwe snelheden niet redt. Checked router.
- Een na de ander vraagt welk modem of welke router ie dan eigenlijk moet hebben, terwijl dit al een 'aantal' keer genoemd is danwel goede suggesties voor gedaan zijn in dit topic. :')

Zou bijna willen opteren voor een TS in deze reeks, alhoewel dit topic volgens mij ook al wel toe is aan een nieuw deel getuige de grootte van het topic? :P

• Bullet NL
Euh opzich is het voor de overzichtelijkheid misschien wel beter om een nieuw topic aan te maken met een TS zoals jij aangeeft.... Bijvoorbeeld met een overzicht van de 120Mbit compatibele hardware e.d.

• Impry
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:53:
Euh opzich is het voor de overzichtelijkheid misschien wel beter om een nieuw topic aan te maken met een TS zoals jij aangeeft.... Bijvoorbeeld met een overzicht van de 120Mbit compatibele hardware e.d.
Dan staat hij tenminste ook niet meer in m'n MyReact :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Bullet NL
6543 postings doorzoeken is ook iets wat lastig....

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Gisteren bij toeval een speedtest gedaan (die van ziggo) en ik kwam op 120 mbit uit. Alleen nog geen bericht daarvan gehad. De upload blijft wel steken op 6mbit.
Speedtest.net is trouwens bagger geworden, of dat was gisteren in ieder geval. M'n vaste server in Eindhoven stond er niet bij, en A'dam en Arnhem hebben niet de bandbreedte, ik kwam op 50 en 30 mbit uit. Daarna van bbnet 1 GB gedownload en de snelheid was daar 14 MB per seconden. Dus het was zeker een speedtest.net probleem.
rally schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:26:
Niet om het een of ander, maar deze belofte was al een behoorlijke tijd gelden gedaan (meer dan een jaar geleden).

Maar dat is oude koeien uit de sloot halen. Inmiddels heeft Ziggo inderdaad haar best gedaan om de belofte waar te maken en ik ben uitermate tevreden met de huidige snelheid!
Helemaal mee eens, er was duidelijk beloofd, zelfs in reclames dat "we" begin dit jaar op 120 mbit zouden zitten. Ik had ruim voldoende aan 50 hoor, maar als je dat dan beloofd moet je het ook op tijd doen, en anders, zeker de nieuwe klanten, iets ter compensatie geven. Of minstens informeren, dat laatste mis ik altijd bij Ziggo.

[ Voor 43% gewijzigd door Kevinp op 26-08-2010 13:14 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:57
Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn Ziggo Z3 50mbit is ! Was tot gisteren zoals op de site staat 40mbit. Iemand enig idee hoe dit kan ? en vooral of dit zo blijft want dat zou mooi zijn :)

Verwijderd

Sa1 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:32:
[...]
alles uit. Kabel van modem (surfboard) in wan. Dan modem aan, 5 min wachten, dan TP aan, dan met kabel een pc der aan kijken of het werkt. TP moet op DHCP staan, daarna pas aan de slag met je wireless ding...
Uiteindelijk bleek het dus gewoon een fout in de door mij opgegeven sleutel te zijn. In het window van TL stond een andere (gegenereerde, ge-encrypte) key dan ik voor de WL 181 koppig handmatig steeds invoerde ...

[[[ bummer ]]]

Maar ... werkt als een trein nu !!

(270Mbps door 2 bakstenen muren heen ;-)

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Hier trouwens weer eindelijk 4dgn achter elkaar strak het maximale snelheid, zojuist ff remote ingelogd en gecontroleerd. Nu weet ik niet of mijn belletje geholpen heeft, maar hierna is de snelheid echt weer normaal geworden

Nu duimen dat het zo blijft :)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Net weer mijn Ubee er aangehangen na 2 maand mijn oude SA er weer even tussen gehad te hebben.
Ik weet niet hoe en waarom, maar mijn issues zijn gefixed. Internet is stabiel op 50Mbit/s voor mijn Z3 abbo.

Dus er was duidelijk iets aan de hand bij Ziggo wat men niet wou toegeven, echter is het nu in ieder geval opgelost. :)

• MartNL
  • Laatst online: 14:48

MartNL

nog meer mensen last van storing?
geen internet geen tv geen telefoon.
En dan bedoel ik Groningen stad.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

Klopt helemaal, zelfs bij usenet providers!
Het is ook nog al wat, wanneer Ziggo een behoorlijke verhoging door voert, van 80 naar 120 Mbit heeft dit nog al effect. Stel je hebt als Usenet provider eerst 100 abonnees die op 80Mbit downloaden, ze gaan dit nu ineens met 120Mbit doen dan kan dit nog al een effect hebben. Ondanks ze de 120Mbit download abonnementen gewoon aanbieden.
Ik heb sinds begin van het jaar een abo bij astraweb, claimen 'unlimited speed' en tot nog toe is het waar
voor 8 á 9 euro druk op de 120 MBit aan het 'binnendruppelen'

En de opmerking die "dom" zou zijn, lees de verschillende fora maar een door, ALLE problemen zijn terug te leiden naar cheapo routers of eigenwijs nog niet verwisselende modem apparatuur
( op ZGF zelfs lui die van mening zijn dat hun motorola van 5 jaar geleden OOK gewoon moeten functioneren , want de specs zeggen het)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 17:10
reddorian schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Heb lopen zoeken maar routers met 120mbit of hogere verbinding wired schijnen niet meer te bestaan.

[...]
SmallNetBuilder heeft een lijst met WAN --> LAN performance.

• MartNL

MartNL

MartNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:12:
nog meer mensen last van storing?
geen internet geen tv geen telefoon.
En dan bedoel ik Groningen stad.
Heb gebeld met de klantensevice en alles ligt eruit hier in deze wijk.
In de loop van de avond moet het weer opgelost zijn. :P

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

MartNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:25:
[...]

Heb gebeld met de klantensevice en alles ligt eruit hier in deze wijk.
In de loop van de avond moet het weer opgelost zijn. :P
Ik wou net zeggen, Vinkhuizen heeft gewoon internet hoor :P
En de rest aan afname ziggo komt ook gewoon binnen bij mij, neem ik dan aan. :+

• MartNL

MartNL

LogiForce schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:48:
[...]

Ik wou net zeggen, Vinkhuizen heeft gewoon internet hoor :P
En de rest aan afname ziggo komt ook gewoon binnen bij mij, neem ik dan aan. :+
Ik woon in beijum en hier ligt alles er uit.
Het is even afwachten wanneer het weer gefix is.

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 21:09
Wat mij opvalt is dat ongeveer het hele zuid-westen van limburg om is naar 120 Mbit (landgraaf, kerkrade, heerlen) en ik op de vlan van landgraaf zit echter ik kom niet boven de 90 mbit

Met en zonder router (al denk ik persoonlijk dat het niet aan de router kan liggen naar mijn idee een semi-pro buisniss router)

gigabit poorten + Cat6 kabel door het hele huis bij verbouwing nieu gelegd.

router is een Draytek vigor 2920N (geen slecht apparaat lijkt me 2 wan waarvan 1 gbit daar zit kabelmodem in in die andere wan adsl)

speedtest.net of speedtest.ziggo.nl beide ongeveer dezelfde waardes rond 80 mbit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/928534959.png

en nu om 14:17

rond de 85
dit zijn de waardes die ik terugvind in mijn modem:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 236000000 Hz -5.9 dBmV 38.2 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz -5.4 dBmV 38.2 dBmV
3 Locked QAM256 244000000 Hz -6.0 dBmV 38.2 dBmV
4 Locked QAM256 252000000 Hz -6.2 dBmV 38.0 dBmV
5 Locked QAM256 260000000 Hz -6.7 dBmV 39.0 dBmV
6 Locked QAM256 268000000 Hz -6.6 dBmV 39.1 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz -6.6 dBmV 39.0 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz -6.9 dBmV 38.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
88 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.7 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

• Bullet NL
Je downstream power waardes zijn aan de lage kant.... -6v.....
ff contact opnemen met een webcare medewerker op het Ziggo gebruikers forum, dat je al wel meer dan 80Mbit haalt wil waarscheinlijk al wel zeggen dat jouw woonplaats al is over gezet.

• Bullet NL
MartNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

Ik woon in beijum en hier ligt alles er uit.
Het is even afwachten wanneer het weer gefix is.
Waarschijnlijk gewoon een lokaal probleem, stroningsdienst is vast al wel bezig.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Bullet NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:27:
[...]

Nu doe je het voorkomen dat het niet verhoogd wordt, dat is niet waar. In het oude Multikabel gebied zijn er regio's waar nog steeds oude appratuur actief is. Zodra deze is vervangen heb jij ook gewoon de nieuwe snelheden die bij je abonnement hoort. Je hebt dus voor eind dit jaar de nieuwe snelheid...
Eind dit jaar, dat is voor mij voorlopig. Bedoelde meer te zeggen dat mensen vaak zeuren dat ze schommelen terwijl ze blij moeten zijn met wat ze in mijn ogen, gratis erbij krijgen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

Pak eens als server Amsterdam? Eindhoven haal ik ook slechte waardes.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• jimmya3
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/928967390.png

het maakt niet uit wat ik doe.. ik heb op ziggo-gebruikers een pm gestuurd naar rolf van het webcare team.

• xxxneoxxx
jimmya3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:57:
router is een Draytek vigor 2920N (geen slecht apparaat lijkt me 2 wan waarvan 1 gbit daar zit kabelmodem in in die andere wan adsl)
Omdat je een vrij exotische router hebt, is het volgens mij vrij moeilijk te zeggen of deze nou "voldoet" voor de snelheden. Als je een laptop rechtstreeks aansluit op de binnenkomende internet verbinding..? Hebbie dat al eens geprobeerd om het ding uit te sluiten?

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
@jimmya3 ik zou geen speednet ervoor gebruiken, die is niet 120mb geschikt.

pak gewoon http://speedtest.ziggo.nl/

Dat is het beste, en je pc rechtstreeks op het modem aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 26-08-2010 19:06 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

En check ook even of je gigabit hebt. Anders is 90 mbit ook niet zo een heel verkeerde waarde.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MartNL

MartNL

Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

Waarschijnlijk gewoon een lokaal probleem, storingsdienst is vast al wel bezig.
Het is weer opgelost.
En van een news server gaat het nog sneller nu.
rond de 13mb/s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/929042004.png

Je moet sowieso niet gaan proberen om de volle mep van het internet te gaan halen.
Of via een newsserver of inderdaad via http://speedtest.ziggo.nl/.

Daar loopt ie bij mij de meter uit. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MartNL op 26-08-2010 19:36 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
Ik heb maar een poll gemaakt voor de snelheid. Dit maakt de speedtests in deze topic wat overzichtelijk.

Zie: [Ziggo] Snelheid

@modjes: Als dit niet is toegestaan, dan hoor ik het graag.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Haleluja Ziggo _/-\o_ :+

Vorige week liep ik hier nog te klagen dat m'n downstream steeds op 35 Mb/s bleef steken. Toen nog met Ziggo gebeld dat ik toch graag de 80 Mb/s wil halen waar ik voor betaal. Ik las over een mede forum memner die steeds de Ubee moet restten. Dat heb ik toen ook gedaan en sindsdien bleef de verbinding wonderbaarlijk stabiel.

Net weer eens een speedtest gedaan en wat denk je... huppa, 112 Mb/s - ben nu dus met 14 MB/s aan het downloaden van een nieuwsserver. Geweldig!

Ziggo is weer m'n beste vriend :P

// ohhw - 2405 gebied

• jimmya3
Von Henkel schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:06:
@jimmya3 ik zou geen speednet ervoor gebruiken, die is niet 120mb geschikt.

pak gewoon http://speedtest.ziggo.nl/

Dat is het beste, en je pc rechtstreeks op het modem aansluiten.
ik heb speedtest van ziggo ook al geprobeert de "exotische router" zou een troughput hebben van 150 Mbit daarom heb ik die gekocht hij heeft een dubbele wan aansluiting zodat ik mijn adsl als backup kan gebruiken (adsl is laaaannggggzaaaammm hier ) ziggo is aangesloten op de gigabit wan poort ook zit er een gigabit switch in van 4 poorten Cat6 kabel naar de pc en een Gigabyte EP45-DS4 mainbord met gigabit lan aansluiting met quad core Q9550 met 8 gig geheugen daar zal het naar mijn idee niet aan liggen

• xxxneoxxx
jimmya3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

ik heb speedtest van ziggo ook al geprobeert de "exotische router" zou een troughput hebben van 150 Mbit daarom heb ik die gekocht hij heeft een dubbele wan aansluiting zodat ik mijn adsl als backup kan gebruiken (adsl is laaaannggggzaaaammm hier ) ziggo is aangesloten op de gigabit wan poort ook zit er een gigabit switch in van 4 poorten Cat6 kabel naar de pc en een Gigabyte EP45-DS4 mainbord met gigabit lan aansluiting met quad core Q9550 met 8 gig geheugen daar zal het naar mijn idee niet aan liggen
Nou vertel je een hele hoop, maar niet of je nu al geprobeerd hebt om een laptop rechtstreeks op modem aan te sluiten... Soms kan ik Ziggo wel begrijpen met hun uitvraag formuliertjes. ;) :>

En for the record: 150 mbit throughput op papier is vrij leuk, maar als de processor je internet verkeer moet regelen via de WAN poort + de boel natten + een eventuele ADSL lijn moet managen + wireless moet managen met encryptie en dan bij een volle load op de WAN port, tsjah.. Ik vind het niet zo ver gezocht hoor, die 90 mbit..

Verwijderd

Mede Ziggo'ers,

Ik ben even voor een router aan het kijken en ik kom eigenlijk bij deze 2 uit.
Maakt het nog enig verschil uit welke ik kies? Of voldoen ze beide aan de eisen van een 'normale' gebruiker?

pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351

pricewatch: Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router

Thnx :)

• jimmya3
ik heb het uiteraard ook al geprobeerd met de notebook direct aan het modem ;) ze hebben een test gedaan met die router 130 Mbit onder full load

Draytek zelf getest, is 130Mbit, en daar plaatsen ze de volgende notitie bij:
NAT throughput 130Mbit (Under full load)

[ Voor 10% gewijzigd door jimmya3 op 26-08-2010 23:05 ]

Verwijderd

@RolandPricken

Ik zou eerder gaan voor de Netgear WNR3700, de Draytek Vigor 2130n of evt de D-link Dir 655 (prijs).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 02:16 ]

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:28:
Mede Ziggo'ers,

Ik ben even voor een router aan het kijken en ik kom eigenlijk bij deze 2 uit.
Maakt het nog enig verschil uit welke ik kies? Of voldoen ze beide aan de eisen van een 'normale' gebruiker?

pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351

pricewatch: Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router

Thnx :)
De routers die je hier opnoemt zijn niet de meest betrouwbaarste c.q. het stabielst.
Een aantal posts terug heb ik aangevuld door anderen een aantal goede routers genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:11
Kevinp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:08:
Gisteren bij toeval een speedtest gedaan (die van ziggo) en ik kwam op 120 mbit uit. Alleen nog geen bericht daarvan gehad. De upload blijft wel steken op 6mbit.
Speedtest.net is trouwens bagger geworden, of dat was gisteren in ieder geval. M'n vaste server in Eindhoven stond er niet bij, en A'dam en Arnhem hebben niet de bandbreedte, ik kwam op 50 en 30 mbit uit. Daarna van bbnet 1 GB gedownload en de snelheid was daar 14 MB per seconden. Dus het was zeker een speedtest.net probleem.
Ja dit heb ik dus ook en ik maar denken dat aan Ziggo lag, ga ik even een bin downloaden bij bbned rond 11mbit draadloos op N, was dus ok. Nog een speedcheck bij de concurrent gedaan en daar staat wel netjes 120mbit. Alleen is me upload wat eerst bij 5 bleef steken nu 7.5 en nog steeds niet 10. Wanneer gaan ze dat nu eens fixen. U

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:50:
[...]

De routers die je hier opnoemt zijn niet de meest betrouwbaarste c.q. het stabielst.
Een aantal posts terug heb ik aangevuld door anderen een aantal goede routers genoemd.
Deze dus?

Linksys WRT610N
Netgear WRN3700

Edit: de D-Link 885 vind ik niet, moet dit niet de 855 zijn?
Zelfde voor de Netgear WRN3700. Kan wel de WNDR3700 en de WNR3500(L) vinden maar die laatste noemde ik zelf ook al.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja of de TP-Link WR1043ND. Het wordt tijd voor een goede TS met al deze info er in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:02:
Ja of de TP-Link WR1043ND. Het wordt tijd voor een goede TS met al deze info er in..
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
Even een Info vraagje, zijn er mensen hier die wonen in Assen en de 120mbit lijn al hebben ?

Want krijg nu download van 9.1 a 9.3 mb.

[ Voor 19% gewijzigd door oostland33 op 27-08-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Edit: de D-Link 885 vind ik niet, moet dit niet de 855 zijn?
Ja, dat is de 855.

Heb hem zelf ook,...en is een prima ding.
Hoop mogelijkheden en rete snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
draytek vigor 2130 is ook een super apparaatje kost wel 159 geloof ik 800 mbit troughput volgens draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:28

Snippertje

Light up your life

Hebben meer mensen er last van dat sommige kanalen storen of het helemaal niet doen? Slam TV stoort ontzettend en doet het soms helemaal niet. Ook Film 1 action en Comedy central storen zo erg (blokkerig beeld dat schokt) dat je niet normaal kunt kijken. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hebben meer mensen hier last van? Het is op beide tv's het geval. Waarbij bij de ene TV slam tv het helemaal niet doet en bij de andere schokkerig.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
heb je je kabels al gecontroleerd ? film 1 action zit volgens mij vrij hoog in de frequentieband en die kanalen vallen als eerste weg bij een minder signaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jimmya3 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:37:
draytek vigor 2130 is ook een super apparaatje kost wel 159 geloof ik 800 mbit troughput volgens draytek
Maar die 800Mbit haalt hij niet, het is wellis waar een snelle router, maar niet zo snel...

http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:28

Snippertje

Light up your life

jimmya3 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:14:
heb je je kabels al gecontroleerd ? film 1 action zit volgens mij vrij hoog in de frequentieband en die kanalen vallen als eerste weg bij een minder signaal ;)
Die kan ik niet controleren, die lopen onder het huis door en daar kan ik niet bij. Het is wel opvallend dat het bij 2 televisies het geval is. Overigens deden de kanalen het eerst wel, maar ik geloof dat ziggo de frequentie gewijzigd had waardoor het niet meer (goed) werkt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Vandaag ubee reset gegeven en zijn van 80 naar 120Mbit gegaan.

Klasse Ziggo !

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Mijn verbinding is helemaal top 120/10 maar mijn probleem ligt bij mijn nieuwe modem de WRT610N van linksys. ik moet bijna iedere dag mijn modem resetten omdat mijn verbinding helemaal terug loopt naar 30mb ipv 120.
Wanneer ik de modem een reset geef (10sec uit) dan is mijn verbinding er helemaal weer voor een paar uur.
Zijn er misschien meer die dit probleem hebben en of nog liever hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoelang duurt het ongeveer als je A1plus naar A1extra telefonisch omzet? Moet je dan ook het modem herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:44:
Hoelang duurt het ongeveer als je A1plus naar A1extra telefonisch omzet? Moet je dan ook het modem herstarten?
bij mij was het binnen 5 minuten gebeurd... toen ik de telefoon neerlegde ging na 3-4 minuten de modem uitzichzelf herstarten. daarna had ik AIOExtra

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je geen lopende order hebt, is zo'n upgrade in 1 of 2 dagen erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Hoe lang duurt de Ziggo proefperiode? Heb voor mijn buurman digitale tv geregeld (zonder extra zenders) en hij heeft tot vandaag nog steeds alle zenders, zodat hij er al een maand en een paar dagen naar kijkt. Ik dacht eerste dat die periode 14 dagen of 1 maand was, of is het nu toch meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plusminus veertien dagen inderdaad. Soms heb je mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Proefperiode was precies 14 dagen hier :(

Mjah soms heb je geluk.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is bij iedereen de upload goed bij A1E? Of hebben jullie eerst vaker moeten resetten om dit te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

bmwman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15:
Mijn verbinding is helemaal top 120/10 maar mijn probleem ligt bij mijn nieuwe modem de WRT610N van linksys. ik moet bijna iedere dag mijn modem resetten omdat mijn verbinding helemaal terug loopt naar 30mb ipv 120.
Wanneer ik de modem een reset geef (10sec uit) dan is mijn verbinding er helemaal weer voor een paar uur.
Zijn er misschien meer die dit probleem hebben en of nog liever hebben opgelost?
Met welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Firmwareversie: 2.00.00 B05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer als ik een speedtest uitvoer komt er weer iets anders uit, zowel bij de ziggo speedtest als bij speedtest.net. De ene keer komt er 120Mb uit en de andere keer maar 60Mb en dan weer 95Mb. Toen vorig jaar de snelheid naar 50Mb ging kreeg iedereen met dat pakket een nieuwe modem. Sinds we die nieuwe modem (Arris) hebben is de snelheid niet constant. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de pc rechtstreeks op de pc aansluiten. Ik heb net tijdens opstarten van de modem op 192.168.100.1 een screenshot gemaakt van de waardes, ik weet verder niet hoe deze moeten zijn misschien weet iemand hier dat.

Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb dus gekeken naar deze (aanbevolen) routers:

Linksys WRT610N
Netgear WNDR3700
D-Link DIR-855

Maar aangezien ik er een passende USB adapter bij wil kwam ik eerst bij deze routers uit:

Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router

Omdat ik die hier als pakket (router en usb adapter kon bestellen):

https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1050490
https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1049770

Welke USB adapter kan ik het beste bij de aanbevolen routers aanschaffen (al dan niet los)?

Deze bv bij de D-Link?
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-068870

Of deze?:
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-064892

Deze?:
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-095917

Bij de Netgear deze?:
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-082183

Of deze?:
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-079681

etc
etc
etc

Of maakt het allemaal niet zo'n verschil? Hoe duurder hoe beter principe neem ik aan?

Hopelijk vraag ik niet teveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:52:
Iedere keer als ik een speedtest uitvoer komt er weer iets anders uit, zowel bij de ziggo speedtest als bij speedtest.net. De ene keer komt er 120Mb uit en de andere keer maar 60Mb en dan weer 95Mb. Toen vorig jaar de snelheid naar 50Mb ging kreeg iedereen met dat pakket een nieuwe modem. Sinds we die nieuwe modem (Arris) hebben is de snelheid niet constant. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de pc rechtstreeks op de pc aansluiten. Ik heb net tijdens opstarten van de modem op 192.168.100.1 een screenshot gemaakt van de waardes, ik weet verder niet hoe deze moeten zijn misschien weet iemand hier dat.

Screenshot
"Channel Type: DOCSIS 2.0?"

Heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

"Channel Type: DOCSIS 2.0?"

Heeft iedereen dit?
Nee de maximale snelheid daarvan is 22mbit/s (er staat ook maar 1 downstream kanaal op) voor 120mbit heb je minimaal 6 downstream kanalen nodig (6*22=132mbit/s maximaal).

Bij DOCSIS 3 kunnen kanalen gebundeld worden waardoor je dus een veel hogere snelheid kunt halen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1 ... 66 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!