Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:07:

Of maakt het allemaal niet zo'n verschil? Hoe duurder hoe beter principe neem ik aan?
Het maakt zeker verschil, de wat betere routers zijn allemaal dual-band, dit betekend dat ze kunnen uitzenden op 2.4 & 5Ghz. dit heeft verschillende voordelen. Om gebruik te maken van deze dual-band functionaliteit dien je wel te beschikken over een dual-band USB adapter.

En ja, hellaas zijn dit vaak de wat duurdere typen.

Het is overigens wel aan te raden om 1 merk USB adapter en router te kiezen, dit hoeft niet, maar je hebt dan wel de meeste kans op de hoogste snelheid.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Ja, sinds vanavond hier in Heerlen 120mbit! Ik heb een Arris modem en haal continuu 13 / 14 mb per sec down.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Het maakt zeker verschil, de wat betere routers zijn allemaal dual-band, dit betekend dat ze kunnen uitzenden op 2.4 & 5Ghz. dit heeft verschillende voordelen. Om gebruik te maken van deze dual-band functionaliteit dien je wel te beschikken over een dual-band USB adapter.

En ja, hellaas zijn dit vaak de wat duurdere typen.

Het is overigens wel aan te raden om 1 merk USB adapter en router te kiezen, dit hoeft niet, maar je hebt dan wel de meeste kans op de hoogste snelheid.
Welke dien ik dan nou te kiezen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
kfaessen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:22:
[...]

Nee de maximale snelheid daarvan is 22mbit/s (er staat ook maar 1 downstream kanaal op) voor 120mbit heb je minimaal 6 downstream kanalen nodig (6*22=132mbit/s maximaal).

Bij DOCSIS 3 kunnen kanalen gebundeld worden waardoor je dus een veel hogere snelheid kunt halen.
En toch heb ik legio/diverse speedtesten gezien met een docsis 2 modem met snelheden van zelfs boven de 50mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Hoi Guys

onderstaande routers zijn me aangeraden om te gebruiken met mijn Ziggo alles in een extra abonnement.

#ProductPrijsSubtotaal
1D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit Router€ 95,-€ 95,-
1D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router€ 118,-€ 118,-
1Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router€ 112,58€ 112,58
1Netgear WNDR3700€ 98,-€ 98,-
1TP-Link TL-WR1043ND€ 47,60€ 47,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,18

Ik wil er WIRED 2 computers op aansluiten die dan een verbinding moeten hebben met het Inet van minimaal 120mbit.
En ze moeten natuurlijk compatible zijn met de Arris of Ubee modem van het extra pakket.

Welke zouden jullie me aanraden?
Ik wil best 118 euries neertellen voor de 855 als dat de beste meest stabiele keuze is maar als ik voor 47,60 ook klaar ben is dat beter natuurlijk.
Ik baal nog steeds dat er geen routers meer gemaakt worden zonder wireless aansluiting.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reddorian

P.S. de mensen uit deze thread hebben me tot nu toe de beste en meest nuttige informatie gegeven van alle threads waar ik tot nu toe op gepost heb op GoT.
En de response is ook veel hoger, dus ik zeg dank u wel. _/-\o_

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
Kijk anders eens bij reviews van TP link. Heeft gbit poorten en kan dus gemakkelijk de snelheid van ziggo aan. Heb al goede ervaringen gelezen over deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:17:
Kijk anders eens bij reviews van TP link. Heeft gbit poorten en kan dus gemakkelijk de snelheid van ziggo aan. Heb al goede ervaringen gelezen over deze router.
Heb al bij die reviews gekeken en ziet er goed uit.
Maar had het zelfde gedaan met de nieuwe voeding voor mijn PC en dat bleek toch een crap ding te zijn volgens de experts.
Dus nu check ik het maar even van te voren. :)

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

reddorian schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:47:
[...]

Heb al bij die reviews gekeken en ziet er goed uit.
Maar had het zelfde gedaan met de nieuwe voeding voor mijn PC en dat bleek toch een crap ding te zijn volgens de experts.
Dus nu check ik het maar even van te voren. :)

Reddorian
Ik heb afgelopen 2 maanden 3 van deze TP-Link 1043ND routers aangesloten (1x op UPC 80/6, 2x op Ziggo 120/10) ...

Ze werken goed (Gigabit netwerk intern is toppie), en kan ook de WAN de snelheid aan van Ziggo All In One Extra abbonement aan.

Zelf ik ook een Netgear WNDR 3700, deze had ik helaas gemold met firmware enzo... deze behaalde ook alle snelheden ...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
De Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router zou ik niet kopen als ik jou was, ik heb hem zelf ook maar dan heb je constant last dat de snelheid wegzakt en je dus je router moet resetten.
Mocht je des ondanks toch deze modem willen kopen dan mag je de mijne wel voor de helft overnemen van de nieuwprijs.
Ik heb hem nog maar 3 week maar mag van mij weer weg, wat een ka u thee router ik heb het gehad met linksys.

[ Voor 4% gewijzigd door bmwman op 28-08-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:17

Melkaz

Melkazar

bmwman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15:
Mijn verbinding is helemaal top 120/10 maar mijn probleem ligt bij mijn nieuwe modem de WRT610N van linksys. ik moet bijna iedere dag mijn modem resetten omdat mijn verbinding helemaal terug loopt naar 30mb ipv 120.
Wanneer ik de modem een reset geef (10sec uit) dan is mijn verbinding er helemaal weer voor een paar uur.
Zijn er misschien meer die dit probleem hebben en of nog liever hebben opgelost?
Mijn Linksys WRT320N had precies hetzelfde probleem toen de upgrade naar 80mb werd ingezet. Uiteindelijk is het opgeost door DD-WRT te installeren i.p.v. Linksys eigen firmware. Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en heb inmiddels een uptime van elke maanden gehaald, vanochtend gereset voor de snelheidsverhoging ;)

edit: Maar dan nog is dit waarschijnlijk mijn laatste Linksys, een router die je totaal in de steek laat als er veel verkeer is mankeert toch iets, zoiets zou out of the box nooit een van de problemen mogen zijn. Mijn vorige router was ook een Linksys en die gaf ook veel te vaak problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Melkaz op 28-08-2010 00:26 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Hier (Breda) ook meer snelheid!

Haal nu 11 MByte/s op Fast Ethernet, dus morgen ff upgraden naar Gigabit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
De ideale router bestaat niet, Modellen van Draytek, Linksys, D-Link en TP-Link werken allemaal.
Er zijn echter modellen die minder geschikt zijn, sommige modellen blijken 2e party firmware nodig te hebben. De Netgear WRT3700 en D-Link DIR 825 en DIR 855 werken out of the box goed. De TP-Link routers zijn eigenlijk (goedkope) klonen van de Linksys modellen.

Wat je neemt is persoonlijk, je kan direct voor het beste gaan, je weet dan namelijk zeker dat je voldoende snelheid in je router hebt zitten om de toekomst aan te kunnen. Ik kan het niet officieel bevestigen en bewijzen maar het schijnt dat de volgende stap voor de Alles in 1 Extra Abonnement 200Mbit down en 25Mbit up is. Ziggo hoeft daar echter geen haast mee te maken omdat de markt er nog niet klaar voor is.

Wil je nu een router aanschaffen die een poos mee moet dien je dus zeker een router te hebben die een WAN-LAN doorvoersnelheid heeft van minimaal 120Mbit en liefst nog meer.

Vervolgens kan je gaat letten op een Dual-Band router, deze zend op twee frequenties uit, waarbij de 5Ghz band veelal minder gebruikt wordt waardoor er minder storingen met anderen (kunnen) plaats vinden.

Ben je een gamer, of maak je gebruik van meerder pc's op 1 internetverbinding dan zou het aan te bevelen zijn om een router te nemen met een goede QoS

Zoals ik eerder schreef, het verdient de aanbeveling om alles van het zelfde merk aan te schaffen. Ondanks dat de WIFI-N specificatie nu officieel is vast gesteld kan het zijn dat het ene apparaat beter met het andere werkt. Dit heeft o.a. te maken met de verschillende chipset is de netwerk producten.

Persoonlijk haal ik hele goede resultaten met mijn D-Link DIR 885 router in combinatie met een Intel WIFI-N netwerk kaart van mijn laptop (dual-band) en een DWA-160 (dual-band) USB adapter van D-Link. Ik haal draadloos makkelijk 120Mbit down. Daarnaast heb ik ook nog het een en ander via CAT6 aangesloten op de 1Gbit poorten van mijn router. Incl. switch om op zolder nog wat extra mogelijkheden te hebben.

Wat iemand moet kopen moet hij/zij zelf beslissen, ik kan alleen zeggen dat ik prima te spreken ben over mijn netwerk prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Bullet NL schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:01:
De ideale router bestaat niet, Modellen van Draytek, Linksys, D-Link en TP-Link werken allemaal.
Er zijn echter modellen die minder geschikt zijn, sommige modellen blijken 2e party firmware nodig te hebben. De Netgear WRT3700 en D-Link DIR 825 en DIR 855 werken out of the box goed. De TP-Link routers zijn eigenlijk (goedkope) klonen van de Linksys modellen.

Wat je neemt is persoonlijk, je kan direct voor het beste gaan, je weet dan namelijk zeker dat je voldoende snelheid in je router hebt zitten om de toekomst aan te kunnen. Ik kan het niet officieel bevestigen en bewijzen maar het schijnt dat de volgende stap voor de Alles in 1 Extra Abonnement 200Mbit down en 25Mbit up is. Ziggo hoeft daar echter geen haast mee te maken omdat de markt er nog niet klaar voor is.

Wil je nu een router aanschaffen die een poos mee moet dien je dus zeker een router te hebben die een WAN-LAN doorvoersnelheid heeft van minimaal 120Mbit en liefst nog meer.

Ben je een gamer, of maak je gebruik van meerder pc's op 1 internetverbinding dan zou het aan te bevelen zijn om een router te nemen met een goede QoS
Ok na wat enthousiaste verhalen over de linksys valt die af :-).
Bedankt voor de tip bmwman, maar op deze manier verkoop je dat ding natuurlijk nooit. ;)

Zoals gezegd boeit de draadloze kant me niet.
Ik wil 2 PCs Wired aansluiten op een router die weer vastzit aan een ziggo 120/10 inet verbinding om ermee te kunnen gamen.(o.a. WoW)
Was van plan om voor de TP-Link TL-WR1043ND te gaan omdat ie goeie reviews krijgt en lekker cheap is.
Maar toen kwam Bullet NL met een verhaal over QoS dus terug naar Google. 8)7
Kanshebbers blijven:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,60

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
Kan iemand hier met een TP-Link TL-WR1043 misschien bevestigen dat die de 120/10 haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Vreemd. Hier in Capelle ook de upgrade naar 120Mbit. Volgens speedtest haal ik dat ook zo ongeveer.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/930674869.png
Met usenet via astranet haal ik ook zo'n 14,6Mbyte/s

Wanneer ik echter op http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin de verschillende 1Gb bestanden download, pieken ze op ongeveer 4,6Mbyte/s (vlakke curve in dumeter). Dat is slechter dan voorheen, want toen haalde ik bij downloads van dergelijke testbestanden met 1 thread wel zo'n 9,5Mb/s.

Enig idee wat hier aan de hand is?

Edit: Nu haal ik wel 14,7Mb/s bij het downloaden. Probleem opgelost dus. Misschien dat het wat langer duurt voor een lijn stabiel ingeregeld is.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 28-08-2010 10:14 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Persoonlijk zou ik voor een merk router gaan, iets meer kans op support en fw updates.
TP Link is relatief nieuw, ik heb ooit ergens gelezen dat het merk rip-offs maakt van de bekende merken. Opzich natuurlijk niets mis mee. Maar persoonlijk moah.... Een auto uit Zuid-Kora staat nog altijd hoger op mijn lijstje dan een uit China.... Om het zomaar te zeggen.

Het merk is de helft goedkoper dan de anderen zoals boven staat genoemd.... tja... het blijft een persoonlijke keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

Ik heb nu al 3 dagen achterelkaar om 00.50 uur een hang in mijn internet. Moet dan naar benee, router resetten, niet het modem, en dan gaat ie weer. Iemand hier ook last van of ligt dit dan echt aan mijn router?

Ik heb dit overigens sinds de verhoging van 50 naar 120.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-10 06:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Yor schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 03:22:
Ik heb nu al 3 dagen achterelkaar om 00.50 uur een hang in mijn internet. Moet dan naar benee, router resetten, niet het modem, en dan gaat ie weer. Iemand hier ook last van of ligt dit dan echt aan mijn router?

Ik heb dit overigens sinds de verhoging van 50 naar 120.
Vreemd bij mij is dit altijd om 00.46u. Merkte toen ik de laatste tijd wat meer online speel 'snachts.
Even een kleine minuut geen internet. Daarna en daarvoor geen problemen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

bmwman schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:05:
De Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router zou ik niet kopen als ik jou was, ik heb hem zelf ook maar dan heb je constant last dat de snelheid wegzakt en je dus je router moet resetten.
Mocht je des ondanks toch deze modem willen kopen dan mag je de mijne wel voor de helft overnemen van de nieuwprijs.
Ik heb hem nog maar 3 week maar mag van mij weer weg, wat een ka u thee router ik heb het gehad met linksys.
DD-WRT erop zetten en het draait als een gek, kun je tevens een USB printer aan je modem hangen.. Met de originele firmware had ik ook alleen maar snelheids drops.. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@rolandpricken
bij de D-Link Dir855 zou ik D-Link DWA-160 wireless USB adapter aanraden.
die kan gebruik maken van de 2.4 GHz en 5 GHz frequentie...die ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:29:
@rolandpricken
bij de D-Link Dir855 zou ik D-Link DWA-160 wireless USB adapter aanraden.
die kan gebruik maken van de 2.4 GHz en 5 GHz frequentie...die ander niet.
Zelfde wat Bullet adviseert dus

Bedankt :)

Edit: Alleen zegt die weer 885 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:55

Distortion

Bottle to Throttle

Ik kom tot de conclusie dat de Dlink DIR 635 de 120 mbit/s niet aan kan. ik kom maximaal tot 95 mbit/s, zonder de router kom ik wel tot 120 mbit/s. Ik heb deze router vorige week gekocht, met die voorwaarde dat deze die snelheid wel aankon. Niet dus, dat wordt ruilen.

Kan iemand bevestigen dat de Dlink DIR-655 of 825 wel gaat lukken?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:36:
[...]

Zelfde wat Bullet adviseert dus

Bedankt :)

Edit: Alleen zegt die weer 885 8)7
Euhhh foutje... moet natuurlijk 855 zijn... het was al wat later 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Flyby_Wire schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:25:
Ik kom tot de conclusie dat de Dlink DIR 635 de 120 mbit/s niet aan kan. ik kom maximaal tot 95 mbit/s, zonder de router kom ik wel tot 120 mbit/s. Ik heb deze router vorige week gekocht, met die voorwaarde dat deze die snelheid wel aankon. Niet dus, dat wordt ruilen.

De DIR-825 gaat zeker weten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden alles in 1 extra. Bevalt opzich prima, ware het niet dat ik met usenet niet boven de 5,3 MB/s (Byte dus) uitkom. Ik heb Eweka en usenet4u geprobeerd, zelfs samen, maar harder gaat het gewoon niet. Ik heb een Ubee modem, met daar achter een d-link 655 router en een linksys gigabit swich, alles aangesloten met cat6 kabel. Wat is nou echt een betrouwbare methode om de max-snelheid te meten?

NB. SABnzbd draait op een aparte server, welke volgens mij meer dan krachtig genoeg moet zijn.

EDIT: Router er tussenuit heb ik natuurlijk al geprobeerd, geen effect!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De man bij de klantenservice zei dat ik gewoon even op de website moet kijken van hun webshop en daar de specs bekijken en dan zelf een router uitzoeken. Ik was namelijk vergeten door te geven dat ik ook een router wil hebben en dat schijnt niet meer bij je bestelling gevoegd te kunnen worden als je dat 3 weken voor de installatie doorgeeft. Ik heb uiteindelijk voor 300N-X3/WL-342 van Sitecom gekozen en die is in de gewone winkel ook een tientje voordeliger dan dat die bij Ziggo kost. Die 300 Mbps is snel genoeg voor mijn laptop.

Overigens wist die man me ook nog te vertellen dat de snelheid van alles-in-1 plus via een tussenstap van 30 Mb uiteindelijk naar 50 of 60 Mb gaat omdat er een veel te groot gat zit tussen de huidige abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:04:
Overigens wist die man me ook nog te vertellen dat de snelheid van alles-in-1 plus via een tussenstap van 30 Mb uiteindelijk naar 50 of 60 Mb gaat omdat er een veel te groot gat zit tussen de huidige abo's.
Ziggo kennende zou ik toch zeggen van eerst zien en dan geloven :X
Er zijn wel vaker dingen gezegd door de klantenservice :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Frank1973 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:10:
[...]

DD-WRT erop zetten en het draait als een gek, kun je tevens een USB printer aan je modem hangen.. Met de originele firmware had ik ook alleen maar snelheids drops.. Nu niet meer.
Heb nu DD-WRT firmware erop gezet, het ziet er goed uit nu hopen dat we geen sneldheidsdrops krijgen.
Mocht het nu goed zijn dan trek ik mij terug voor de verkoop van mijn modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
jimmya3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:53:
ik heb het uiteraard ook al geprobeerd met de notebook direct aan het modem ;) ze hebben een test gedaan met die router 130 Mbit onder full load

Draytek zelf getest, is 130Mbit, en daar plaatsen ze de volgende notitie bij:
NAT throughput 130Mbit (Under full load)
Dan zou ik toch Ziggo maar eens contacten. :P
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:01:
Kan iemand hier met een TP-Link TL-WR1043 misschien bevestigen dat die de 120/10 haalt?
Nee, ik denk niet dat iemand dat kan. :O |:(

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 28-08-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddorian schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:45:
[...]

Ok na wat enthousiaste verhalen over de linksys valt die af :-).
Bedankt voor de tip bmwman, maar op deze manier verkoop je dat ding natuurlijk nooit. ;)

Zoals gezegd boeit de draadloze kant me niet.
Ik wil 2 PCs Wired aansluiten op een router die weer vastzit aan een ziggo 120/10 inet verbinding om ermee te kunnen gamen.(o.a. WoW)
Was van plan om voor de TP-Link TL-WR1043ND te gaan omdat ie goeie reviews krijgt en lekker cheap is.
Maar toen kwam Bullet NL met een verhaal over QoS dus terug naar Google. 8)7
Kanshebbers blijven:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,60

Reddorian
Ik zou de D-Link ook laten afvallen en een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND
  • Netgear WNDR3700
  • DrayTek Vigor 2130(n)
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, super stabiel, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps. Je kan hier een Live Demo bekijken van de functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Ziggo kennende zou ik toch zeggen van eerst zien en dan geloven :X
Er zijn wel vaker dingen gezegd door de klantenservice :X
Ben ik met je eens maar als je logisch nadenkt kan er eigenlijk ook geen verhoging uitblijven als je ziet dat er nu een gat is van 98 Mb tussen twee abo's. Dat is veel teveel van het goede al heb je eigenlijk ook geen 60 Mb nodig als je toch niet of nauwelijks download. Maar het is wel makkelijk als je het hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb ook eindelijk de stap genomen om over te gaan van KPN naar Ziggo. Ik heb zoveel problemen met kpn gehad.... Ik heb nu het extra pakket genomen van ziggo (80/10) en kan ik ook eindelijk weer me Draytek Vigor 2820Vn gebruiken. 8 september komt de monteur langs en zal ik vanaf die dag internet hebben. Ik hoop dat het me allemaal gaat bevallen, maar er echt op achteruit gaan kan bijna niet :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Flyby_Wire schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:25:

Met een DIR-655 is het hier geen probleem om de maximale snelheid te verwerken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
Inderdaad, mijn DIR-855 haalt de 120mbit/s ook makkelijk. Altijd strak 12.0MB vanuit newsgroups :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Ik heb dus ook last van een dagelijkse reset nu precies om 01:00 's nachts, een vriend van mij heeft hetzelfde alleen dan om 0:45, niet super erg, maar toch wel jammer.

Iemand enig idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
frG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:13:
Ik heb dus ook last van een dagelijkse reset nu precies om 01:00 's nachts, een vriend van mij heeft hetzelfde alleen dan om 0:45, niet super erg, maar toch wel jammer.

Misschien omdat er met al die verhogingen additionele testen moeten plaatsvinden en Ziggo ervan uit gaat dat de meeste mensen dan op bed liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toenstraks mijn Asus WL500g Deluxe router aan de kant gedaan en het pfSense pctje (hostname: Boca del Infierno 8) ) ertussen gezet, wilde niet langer wachten op pfSense v2 dus maar even CFkaartje met pfSense v1.2.3 erin gedrukt. Djeez wat een verschil :o De 500g kon niet harder dan 25Mb/~3MB, het mITX plankje in de pfSense pc wel (tot 380Mb doorvoersnelheid aldus jPerf, de single core Atom is the bottlenek). Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/utorrent.jpg

Dit is met Z3, Arris TM702B.

Werkte trouwens niet meteen. Had mac van de 500g gecloned, maar pfSense kreeg geen verbinding ("no carrier"), paar keer IP refresh/release gedaan en daarna had ie verbinding. Geen modem reset nodig :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Frank1973 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:10:
[...]

Heb de nieuwst firmwar van DD-WRT er nu op, maar zou jij mij kunnen uitleggen hoe ik mijn printer aan de praat krijg?
Ik heb ik de modem alwel bij usb printer geactiveerd maar ik zou niet weten hoe ik hem nu werken krijg.

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik nog geen antwoord heb plaats ik mijn bericht nog een keer, met een paar aanpassingen.

Iedere keer als ik een speedtest uitvoer komt er weer iets anders uit, zowel bij de ziggo speedtest als bij speedtest.net. De ene keer komt er 120Mb uit en de andere keer maar 60Mb en dan weer 95Mb. Toen vorig jaar de snelheid naar 50Mb ging kreeg iedereen met dat pakket een nieuwe modem. Sinds we die nieuwe modem (Arris) hebben is de snelheid niet constant. De modem het in bet begin ook moeite om op het netwerk te komen, duurde bijna 12 uur tot ie online was. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de pc rechtstreeks op de pc aansluiten. Ik heb net tijdens opstarten van de modem op 192.168.100.1 een screenshot gemaakt van de waardes. Een paar pagina's terug heb ik gelezen dat -6 dBmV al te laag is, mijn modem zit bijna op -9 dBmV, dus volgens mij zit er iets niet goed. En volgens mij heb ik te weinig downstreams, meeste hebben er 4 of meer volgens mij.

Screenshot

Ik heb ergens gelezen als je modem slechte waardes heeft, dat je een nieuwe kan krijgen als je belt met ziggo. Is dit waar? Ik hoop of iemand mijn vragen kan beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:04:

vergeet dat maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Ik zou de D-Link ook laten afvallen en een keuze maken uit onderstaande drie routers, elk in hun eigen prijs-/kwaliteitsklasse:
  • TP-Link TL-WR1043ND
  • Netgear WNDR3700
  • DrayTek Vigor 2130(n)
De TP-Link TL-WR1043ND is de goedkoopste, maar voldoet prima, mede gezien de ervaringen hier in dit topic.

De Netgear WNDR3700 is goede consumenten router, populair en heeft een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 400Mbps.

De DrayTek Vigor 2130(n) is een semi-professionele router, super stabiel, veel functionaliteiten en tevens één van de snelste routers op dit moment met een doorvoersnelheid van de WAN-poort van 800Mbps. Je kan hier een Live Demo bekijken van de functionaliteiten.
hier een simulator van de TP-WR1043ND
http://www.cormain.com.au/demo/TPTLWR1043ND/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 10:56
Bij mij is de snelheid ook niet stabiel, ik heb een dlink dir-855 icm een intel centrino ultimate-n 6300 maar haal nu maximaal 75/80 mbit op de 5ghz modus.
Op de ziggo speedtest maximaal 92mbit terwijl ik een paar dagen wel gewoon de snelheid haalde.
Heb zelf een Arris modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Denk het ook ...

Zou commercieel gezien niet slim zijn omdat iedereen dan gaat downgraden en 15 Euro minder bij Ziggo uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Mijn probleem is dat ik s 'ochtends 120 om 9.4 haal terwijl ik overdag niet eens de 10 haal.. mijn upload blijft wel altijd rond de 9 hangen. Toen ik 80/10 had, was mijn internet rete stabiel, dus er is iets fout gegaan aan hun kant.

Net gebeld met ziggo helpdesk, ze hebben naar hun zeggen capaciteit problemen op hun servers in mijn regio ( midden limburg ) Hij wist mij ook te vertellen dat ik per 1 september 120mbit zou krijgen, terwijl ik die al heb..
Nu heeft hij mij als voorbeeld genomen en maken ze er een storing van, hij kon mij niet vertellen wat/hoe en wanneer het is opgelost. Wel word er 30 euro in mindering gebracht op de eerstvolgende betaling. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo vergeten? Jij hebt andere informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:53:
[...]

Denk het ook ...

Zou commercieel gezien niet slim zijn omdat iedereen dan gaat downgraden en 15 Euro minder bij Ziggo uitgeeft.
Alsof iedereen nu voor 120 Mb gaat als ie niet download. Klanten kunnen zich ook opgelicht voelen natuurlijk omdat ze "maar 22 Mb" krijgen terwijl je voor relatief weinig ruim 5 keer meer krijgt. Ik hou die 15 euro in ieder geval in mijn zak, voor mij persoonlijk zie ik het nut er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:08:
[...]

Alsof iedereen nu voor 120 Mb gaat als ie niet download. Klanten kunnen zich ook opgelicht voelen natuurlijk omdat ze "maar 22 Mb" krijgen terwijl je voor relatief weinig ruim 5 keer meer krijgt. Ik hou die 15 euro in ieder geval in mijn zak, voor mij persoonlijk zie ik het nut er niet van in.
Juist die 22 Mb maakt het voor ziggo interessant. Dat is namelijk het limiet van docsis 2.0 welke 1 download kanaal gebruikt. Ziggo heeft natuurlijk nog een hele stapel oude modems liggen omdat ze massaal zijn ingekocht. Het is nu aantrekkelijker om mensen met een plus abonnement of lager een oude modem te geven en alleen de extra mensen een dure docsis 3.0 modem te geven.

Echter als alles stabiel draait en de modems op beginnen te raken dan kunnen ze gaan inventariseren over hoeveel een nieuwe snelheidverhoging kost voor plus abonnees (hier dienen namelijk behoorlijk wat modems vervangen te worden). Het is niet voor niets dat ziggo heeft besloten om naar 22Mb te gaan ipv 30Mb. Ze zetten de knop om naar 30Mb en beloven 22Mb voor degene die een oude modem hebben. Nu denken veel mensen dat Ziggo dus een extra hoge snelheid aanbied voor plus terwijl dit eigenlijk altijd al hun plan was.

ps bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen theorie en hoeft niet op waarheid te berusten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
[...]
Opgelicht ben/wordt je sowieso niet. Je bent destijds een abonnement/contract met Ziggo aangegaan en alles dat je in de loop van de tijd meer krijgt is meegenomen. Dat iemand anders met een hoger abonnement relatief méér verhoging krijgt, staat volledig buiten jouw deal en verschaft je op geen enkele wijze extra rechten.

Het "probleem" in deze is meer dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
[...]

Ik heb 22/4, opgelicht voel ik me zeker niet, benadeeld ook niet, maar vind het wel enorm vreemd dat op mijn adres simpel 30/4 te leveren valt maar ze dat volgens ziggo niet kunnen. Ik heb al 80/10 gehad, dus ja, het is wel mogelijk.

Hoe dan ook, kan alleen maar hopen dat ze plus profielen ook zo snel als mogelijk aan zullen passen, maar aangezien ze natuurlijk proberen zoveel als mogelijk extra klanten te trekken zal het wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat mensen opgelicht worden, ze krijgen wel dat gevoel als een bepaalde abo wel elke keer een snelheidsverhoging krijgt en de rest niet. Kan best zijn dat alles wat je extra krijgt meegenomen is maar als dat alleen maar aan een bepaalde groep klanten voorbehouden is krijg je toch flinke scheefgroei. Maar als KPN weer eens gaat graven gaat de rest van de abo's van Ziggo vanzelf omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Lijkt erop dat het probleem van de Ubee modems die niet correct "koppelen" aan de Cisco's ook opgelost is: ik haal nu 9.x mbit upload. Dat het geen 10 is wijt ik aan de ietwat brakke kabel/switch hier op de studeerkamer; download is hier ook beperkt tot 95 mbit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ter aanvulling op de internetonderbreking van hierboven: 3 dagen om 0:44, net geen 2 minuten eruit (duurt langer omdat de D-Link DIR655 een diagnose van de snelheid doet...)
Erg irritant.
Log toont WAN disconnect. Dacht eerst nog aan een dhcp renew, maar dat geeft ie dan gewoon aan.

[ Voor 21% gewijzigd door N0stradamus op 29-08-2010 01:58 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:06:
[...]

Hoezo vergeten? Jij hebt andere informatie?
1 jaar geleden naar ziggo overgestapt heb ai+ genomen,omdat het later dat jaar naar 30mbit ging. We moeten het nu nog krijgen, dus wees niet zo naïef, dat jij die ene helpdeskmedewerker gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:10:
Ik heb sinds enkele maanden alles in 1 extra. Bevalt opzich prima, ware het niet dat ik met usenet niet boven de 5,3 MB/s (Byte dus) uitkom. Ik heb Eweka en usenet4u geprobeerd, zelfs samen, maar harder gaat het gewoon niet. Ik heb een Ubee modem, met daar achter een d-link 655 router en een linksys gigabit swich, alles aangesloten met cat6 kabel. Wat is nou echt een betrouwbare methode om de max-snelheid te meten?

NB. SABnzbd draait op een aparte server, welke volgens mij meer dan krachtig genoeg moet zijn.

EDIT: Router er tussenuit heb ik natuurlijk al geprobeerd, geen effect!
De beide aanbieders zullen niet over de 50 Mbit gaan, ik weet niet of het gecombineerd gaat lukken
Ik heb hier met astraweb op 10 connectie's de volle 120Mbit.
Met zowel newsbinpro als SABnzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij usenet4u heb ik het 125 Mb abonnement genomen, dus dat dou het probleem niet moeten zijn denk ik. Tevens is de snelheid BIJ ALLES wat ik doe 5.3 MB/s

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:45:
[...]

1 jaar geleden naar ziggo overgestapt heb ai+ genomen,omdat het later dat jaar naar 30mbit ging. We moeten het nu nog krijgen, dus wees niet zo naïef, dat jij die ene helpdeskmedewerker gelooft.
Een jaar geleden waren de maximale downloadsnelheden anders dan nu. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Ziggo er een gat tussen laat zitten van bijna 100 Mb. Verder weet ik ook dat je niet alles moet geloven wat een helpdeskmedewerker zegt maar het is deels ook logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dir-665 werkt hier perfect op 120 mbitjes.
nieuwsgroepen haal ik max 14.5 mb/s

Hardware Version: A4
Firmware Version: 1.31EU
Hardware Version: A4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
En wij zijn vandaag van 80 mbit naar 120 mbit omgezet :D
Damn dat vliegt vooruit zeg!

Woon in Maarssen(broek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:38:
[...]

Een jaar geleden waren de maximale downloadsnelheden anders dan nu. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Ziggo er een gat tussen laat zitten van bijna 100 Mb. Verder weet ik ook dat je niet alles moet geloven wat een helpdeskmedewerker zegt maar het is deels ook logica.
Dat denk ik ook niet gezien de Plus abbo's "maar" naar 30 mbit over zijn ipv naar 50 die wel beloofd was.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik ben ook van 80 naar 120 gegaan. Ik download me suf, maar 120 is gewoon overkill. Ik hoop dat ze binnenkort met een 50/5 of 60/6 abonnement komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Hier ook een zieke 120Mbit/s jonguuuhhhh 8) 8) 8)
echt dik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
frG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:13:

niet waarom dit is, maar ik heb het ook .. al een dag of 4 .. altijd om 0:52...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:38:
[...]

logica bestaat niet bij ziggo, schijnbaar ben je nog niet zo lang klant? die medewerker fantaseerde gewoon alles bij elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 12:39
skiesareblue schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:57:
Ik ben ook van 80 naar 120 gegaan. Ik download me suf, maar 120 is gewoon overkill. Ik hoop dat ze binnenkort met een 50/5 of 60/6 abonnement komen.
50/5 bestaat al. Is de oude All in one extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
skiesareblue schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:57:
Tja, en waarom denk je dat ze het gat tussen Alles in 1 extra en Alles in 1 Plus zo groot laten?
Natuurlijk is 120Mbit voor een persoon die veel download (usenet) erg fijn. Maar wanneer ze Plus sneller maken, of zoals wat jij aangeeft een tussen vorm op de markt brengen dan schieten ze toch zich zelf in de voeten? veel mensen gaan dan terug van Extra naar Plus of het door jou voorgestelde abonnement vorm. Met de gevolgen dat Ziggo minder verdiet aan haar klanten...

Het gat tussen Plus en Extra is dus bewust zo groot, evenals dat Internet Z3 "maar" 50Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:11:
[...]

Tja, en waarom denk je dat ze het gat tussen Alles in 1 extra en Alles in 1 Plus zo groot laten?
Natuurlijk is 120Mbit voor een persoon die veel download (usenet) erg fijn. Maar wanneer ze Plus sneller maken, of zoals wat jij aangeeft een tussen vorm op de markt brengen dan schieten ze toch zich zelf in de voeten?
Dat hoeft niet perse, ziggo zou ook kunnen overwegen een extra abbo toe te voegen aan het geheel, bv alles-in-1- comfort dan geen 22/4 maar 50/5 voor bv 56 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Dat hoeft niet perse, ziggo zou ook kunnen overwegen een extra abbo toe te voegen aan het geheel, bv alles-in-1- comfort dan geen 22/4 maar 50/5 voor bv 56 euro per maand.
Maar wat denk je dant een grote groep Alles in 1 extra abonnees gaan doen? Met name de gene die nu als zeggen de 120Mbit niet echt nodig te hebben? Die gaan allemaal downgraden, iets minder snelheid voor een lagere prijs. Ziggo loopt dan dus inkomsten mis t.o.v. de huidige situatie.

Daarnaast is het prijsniveau tussen plus en extra ook weer niet heel groot zodat dit een tussen abonnement zal kunnen rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:15:
[...]

Maar wat denk je dant een grote groep Alles in 1 extra abonnees gaan doen? Met name de gene die nu als zeggen de 120Mbit niet echt nodig te hebben? Die gaan allemaal downgraden, iets minder snelheid voor een lagere prijs. Ziggo loopt dan dus inkomsten mis t.o.v. de huidige situatie.

Daarnaast is het prijsniveau tussen plus en extra ook weer niet heel groot zodat dit een tussen abonnement zal kunnen rechtvaardigen.
Voor die groep die 120 overkill vinden is de overstap naar 22/4 (en straks 30/4) ook niet groot. Nog steeds kijkt het overgrote deel van de klanten naar de voordeligste optie's en gezien mensen sneller denken "dan wacht ik wel 3 min langer op die film' voorzie ik zowieso al dat veel mensen zullen gaan overstappen. Het kan 3/4/5 maanden duren, uiteindelijk zal ziggo toch met die 30/4 op de proppen moeten komen.

Ik blijf erbij dat ziggo dan beter kan zeggen, we brengen een tussen abbonoment op de markt voor bv 5/6 euro meer op 50/5 dan halen ze zowieso al meer binnen als bij plus right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag dames en heren. Ik ben een paar weken geleden erachter gekomen dat de draadloze router de bottleneck is voor de downloadsnelheid. Ik ben natuurlijk meteen gaan zoeken waardoor het kon komen, en de 54Mbps die word aangegeven klopt in feite niet, omdat de router zelf maar een maximaal aantal KB/s kan "verwerken".
Draadloos zit ik namelijk op ongeveer 1,7MB/s download, sluit ik daarna direct de UTP kabel van het Ziggo modem op de laptop aan, schiet ik zonder problemen naar de 2,8MB/s. Ook op de andere computers blijft de downloadsnelheid draadloos rond de 1,7MB/s steken.
Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten als ik een draadloze router wil die wel de volle 100Mbit aan kan? Ik vind het namelijk jammer om binnenkort (Q1) bijna 2MB/s langzamer te gaan als ik eigenlijk kan, en voor bestandsoverdracht is 1MB/s om te huilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Laatst online: 12-10 13:09

GQAH

King Tux

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:29:

Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten als ik een draadloze router wil die wel de volle 100Mbit aan kan?
Ik zal zeggen ga naar de winkel en vraag aan een medewerker naar een 100Mbit Full Duplex Router. Dan zullen ze waarschijnlijk wel verder kunnen helpen ! ;)

GQAH

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb al langere tijd van een wegvallende verbinding.
Modem vaak gereset, na een reset weer internet.
Lokaal wel draadloos toegang maar geen internet.

Ik heb inmiddels mijn 4e nieuwe router aangeschaft. Linksys WRT320N.
Nu valt de verbinding weg voor 10 seconden en daarna is de internetverbinding er weer.
Zwaar irritant. Heb nu de DDR-WRT firmware geinstalleerd maar het probleem lijkt te blijven.
De laatste BIG versie zit erop.

Iemand een oplossing? Zit inmiddels al te denken aan een overstap naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wout1976 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:38:
Overstappen naar upc kan niet. :)

Dus:
- test het eens een dag zonder router (valt het dan ook uit?)
- Controleer de coax kabels en kijk of alles ook echt goed aangesloten is
- test het eens met andere utp kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
GQAH schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Ik zal zeggen ga naar de winkel en vraag aan een medewerker naar een 100Mbit Full Duplex Router. Dan zullen ze waarschijnlijk wel verder kunnen helpen ! ;)

GQAH
Ik ben bang dat ze zeggen kom over enkele jaren maar terug. Er is geen wireless router/ap welke 100mbit/s gegarandeerd kan leveren. Er zijn routers welke tot 300mbit/s kunnen connecten maar de snelheid is in de praktijk vaak een stuk lager. Rond de 50mbit/s is een realistischer maximum.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Laatst online: 30-08-2024
job schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

Overstappen naar upc kan niet. :)

Dus:
- test het eens een dag zonder router (valt het dan ook uit?)
- Controleer de coax kabels en kijk of alles ook echt goed aangesloten is
- test het eens met andere utp kabels
Waarom kan ik niet overstappen naar UPC ?
Heb 1 maand opzegtermijn bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57
Mijn ziggo verbinding valt al de hele dag weg... af en toe heb ik internet.
regio 7815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
wout1976 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

Doe de postcode check zou ik zeggen..

Je zit in het gebied van ziggo dus je kunt niet naar UPC, iets met kabelmarkt enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 16:53

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:29:
Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten als ik een draadloze router wil die wel de volle 100Mbit aan kan?
Zoeken naar echte reviews met objectieve snelheidstests van verschillende routers. Vervolgens koop je de desbetreffende router ergens.
[...]

GQAH
In de winkel vragen naar een lege term zoals Full-duplex is op twee manieren nutteloos:
  1. De term ansich zegt niks.
  2. In de helft van de gevallen weet de verkoper niet waar je het over hebt.
Plan van aanpak;
  • Zoek uit welke harde cijfers wil je gaan halen.
  • Spit door wat reviews heen en vind een paar routers die aan die eisen voldoen.
  • Beslis aan de hand van budget en verkrijgbaarheid je Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
LieveNiels schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:18:
Zoeken naar echte reviews met objectieve snelheidstests van verschillende routers. Vervolgens koop je de desbetreffende router ergens.

Plan van aanpak;
  • Zoek uit welke harde cijfers wil je gaan halen.
  • Spit door wat reviews heen en vind een paar routers die aan die eisen voldoen.
  • Beslis aan de hand van budget en verkrijgbaarheid je Router.
Aangezien dit tenslotte Tweakers is, http://tweakers.net/price...ws/zoeken/?keyword=router
Het moet toch mogelijk zijn om hier het een en ander aan reviews te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

GQAH
Ik zou liever vragen naar een router met gigabit LAN én WAN poort. O-)

Zoals een DIR655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
wout1976 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

ziggo en upc zijn regiogebonden, als je nu in een ziggo gebeid zit, kan je geen upc krijgen,daarvoor moet je dan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heeft iemand ervaring met een Apple Airport Extreme op het Ubee modem? Hij heeft wel een gigabit WAN en 3 gigabit LAN poorten. Dit zou genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik zie in mijn IRC client en ook de logs dat elke nacht om ongeveer 00:41 uur mijn internet connectie wordt gereset. Nu blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, sinds de update van vorige week komt het bij meerdere mensen voor. De tijdstippen zijn wel anders, iemand dit ook opgemerkt?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vannacht om half 1 sprong mijn kabelmodem offline, na een reboot wou hij ook niet online komen. Ik had zo iets van, ach onderhoud.
Vanmorgen na het opstaan wou ik weer aan het werk, voor de zekerheid een speedtest gedaan. Ik haal down nu minimaal 122Mbit en mijn upload is omhoog gegaan van 8.4 naar 9.4 tot 9.7Mbit.

Ze hebben het upload probleem bij de cmts waar ik op aangesloten zit dus gevonden.
Tevens ben ik van 4 downstream kanalen naar 8 downstream kanalen gegaan.. Ook mooi met het oog op drukte op het coax netwerk.

Ziggo is goed bezig op moment.... nu alleen ff wat meer HD zenders toevoegen en ik ben helemaal gelukkig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:45
Meer mensen last van haperingen in het geluid bij iig Ned. 1? Ziggo analoog (voorheen Casema gebied). Elke paar seconden een stukje ertussenuit, bijna niet te horen, maar als je er eenmaal op let... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Bullet: In welke regio zit jij? Ik heb ook nog steeds een uploadprobleem, sinds de upgrade naar 120Mbit ben ik terug gevallen naar 5,5 Mbit van de 9.5Mbit waar ik op zat toen ik nog 80Mbit had.

Heb al een paar keer gebeld met de helpdesk

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nickalicious schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:33:
Heeft iemand ervaring met een Apple Airport Extreme op het Ubee modem? Hij heeft wel een gigabit WAN en 3 gigabit LAN poorten. Dit zou genoeg moeten zijn?
Ik heb een Apple Airport Extreme aan m'n Ubee-modem hangen, Ziggo 80/10-abo. Hieronder de Speedtest.net-resultaten, laptop op een meter afstand van Airport, 2.4GHz met brede kanalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/904281053.png

Nadeel van de Extreme vind ik dat hij een lan-poort minder heeft ivm met andere routers.

Zie trouwens ook deze post van iemand met een 120/10-abo.

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 30-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mr.babek schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:49:
Bullet: In welke regio zit jij? Ik heb ook nog steeds een uploadprobleem, sinds de upgrade naar 120Mbit ben ik terug gevallen naar 5,5 Mbit van de 9.5Mbit waar ik op zat toen ik nog 80Mbit had.

Ik zit in de regio stad groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Eiríkr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:53:
Ik zie in mijn IRC client en ook de logs dat elke nacht om ongeveer 00:41 uur mijn internet connectie wordt gereset. Nu blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, sinds de update van vorige week komt het bij meerdere mensen voor. De tijdstippen zijn wel anders, iemand dit ook opgemerkt?
Niet gewoon een DHCP renew?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Skinkie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Volgens mij heeft dit met je CMTS te maken, heb er ooit een stukje op ziggo-gebruikers over gelezen. Kan het nu even niet terug vinden, zodra ik meer weet zal ik het posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.babek schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:49:

ik heb ook nog steeds 5,3Mbit, is trouwens nooit hoger geweest bij mij , downloadsnelheid ging wel mee. Ik woon trouwens in Friesland, ik vermoed dat het noorden nog niet helemaal klaar is voor de upload van 10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout1976 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:38:
dat zou ik ook wel willen, die digitale tv oplossing van upc is vele malen mooier dan die van ziggo en ook nog eens veel goedkoper. En eredivise live is de helft van de prijs bij upc... maarja, om daarvoor te verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 13:52
Eiríkr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:53:
Ik heb hetzelfde; rond 1 uur s`nachts valt de connectie een minuut ofzo weg.
Skinkie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Nope, dat is het zeer zeker niet. Wat het wel is, geen idee... :(

[ Voor 18% gewijzigd door JohnStaakke op 30-08-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

ik heb ook nog steeds 5,3Mbit, is trouwens nooit hoger geweest bij mij , downloadsnelheid ging wel mee. Ik woon trouwens in Friesland, ik vermoed dat het noorden nog niet helemaal klaar is voor de upload van 10mbit.
Omdat groningen de afgelopen nacht is overgezet vermoed ik dat de andere regios ook wel zullen gaan volgen. Het vervangens van een CMTS of in andere gevallen het uitbreiden kan niet allemaal te gelijk gebeuren. gewoon even afwachten, ik zie trouwens aan mijn router log dat de hele offline tijd bijna 2 uur is geweest.... ze hebben dus wel even de tijd nodig om voor de verandering te zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:13:
[...]

dat zou ik ook wel willen, die digitale tv oplossing van upc is vele malen mooier dan die van ziggo en ook nog eens veel goedkoper. En eredivise live is de helft van de prijs bij upc... maarja, om daarvoor te verhuizen...
UPC is niet goedkoper, iedereen vergeet even voor het gemak dat je bij UPC een decoder moet huren, daarnaast is het zo dat wanneer je digitaal op meerdere tv's wil gaan kijken je het vollepond voor deze tweede of derde decoder moet betalen (9.95 p.m)

Daarnaast heeft UPC geen gratis HD zenders, zoals NED, 1, 2, 3 HD.... Ook Eurosport HD is niet gratis.

Wanneer je 3-in 1 pakket van UPC met Ziggo gaat vergelijken is Ziggo ook goedkoper dan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
iemand anders hier met een kapperende internet connectie ( omg Den Haag ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:11
Sinds de update naar 120/10 is de stabiliteit om te huilen. Maar zoals andere aangeven rond een uur of 1 (nachts) klapt de verbinding er uit en net zojuist ook al. Ga maar even ziggo bellen, terwijl ik dit nooit heb gehad sinds ik de Arris modem heb gekregen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn ziggo heb ik nu al 2 maanden geen factuur gezien.
Er staat als laatste nog de eindfactuur van Juni :S
Moet ik even een belletje plegen of lost dit zichzelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou even bellen. Dat heb ik nl. ook gehad en toen kreeg ik een factuur voor drie maanden (gemiste maanden + volgende maand).
Dat was meer dan € 300. En hoewel ik weet dat je het toch wel moet betalen geef ik de voorkeur aan een wat nettere spreiding.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Laat ik niet te vroeg juichen, maar ik heb nu al weer een paar uur een stabiele verbinding met speedtest 22/4

Dus is het hopelijk bij mij ook opgelost :)! (Deventer)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/933417450.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
28 down en 9,2 up ? apart voor een 80/10 verbinding...
Pagina: 1 ... 67 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!