Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Zojuist geprobeerd Ziggo te bellen om te zien of ze mij als klant willen hebben. Maar is niet gelukt (verbinding verbroken)

Ik wil namelijk even weten hoeveel ik meer moet betalen als ik ook internet via hun neem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat wil je precies weten? De abonnementsprijzen staan toch gewoon op de site?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:05:
Iemand een suggestie voor een goede anti virus die wel snel kan werken? Graag gratis.
beste keuze is de gratis virus/malware scanner van microsoft, werkt echt steengoed voor thuisgebruik. Voorwaarde is wel dat je een legale windows hebt, hij heet trouwens security essentials.

http://www.microsoft.com/security_essentials/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
raymonvdm schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:17:
Zojuist geprobeerd Ziggo te bellen om te zien of ze mij als klant willen hebben. Maar is niet gelukt (verbinding verbroken)
Zie het als een hint! :+

Avira is ook wel lekker licht voor een virusscanner. De free versie verzorgt alleen popups eens in de zoveel tijd, wat wel vervelend is. betaalde versie is echter dirt cheap en lekker licht. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door xxxneoxxx op 24-08-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Heeft iemand hier ervaringen met Ziggo in een appartementengebouw?
Situatie is als volgt:

Appartement op 2e verdieping met 1 TV/Radio aansluiting in de muur. Er is in het appartement zelf geen meterkast. Op de centrale gang heeft elke appartement een eigen meterkast. Hier komt de groene kabel binnen maar daar mag vanuit de Woningbouwvereniging niet mee worden "geknoeid" tevens is daar geen stopcontact of stroom aanwezig en kan er geen UTP en telefoon kabel naar het appartement zelf worden gelegd.

Ik heb nu dus het modem in de kamer geplaatst, maar het signaal lijkt te laag. Modem maakt wel verbinding (heb kunnen activeren en had een kiestoon) maar begint na 3 minuten weer opnieuw met zoeken naar downstream en upstream.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sinds dit weekend ontvangen mijn ouders geen e-mail meer op hun wanadoo adres.
Als ik een mailtje stuur krijg ik dit terug: Recipient address rejected: User unknown in virtual, mailbox table (in reply to RCPT TO command).

Ziggo helpdesk kan ik niet bereiken....
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heeft het met de wanadoo extensie te maken?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar komt de NDR vandaan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 20:56
Atlas schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:45:
Als ik een mailtje stuur krijg ik dit terug: Recipient address rejected: User unknown in virtual, mailbox table (in reply to RCPT TO command).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heeft het met de wanadoo extensie te maken?
Zijn ze nog lid van Wanadoo? Het kan natuurlijk gewoon zijn dat die een schoonmaak heeft gehouden en de oude adressen van ex klanten verwijderd heeft.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die had ik eerst, maar AVG werkt dan weer niet lekker samen met ZoneAlarm (bekend probleem). EN zoals ook al in mijn eigen topic aangegeven: ben zelf geen fan van MS producten anders dan de OS'en, maar da's persoonlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:35:
Present :)
Situatie is als volgt:

Appartement op 2e verdieping met 1 TV/Radio aansluiting in de muur. Er is in het appartement zelf geen meterkast. Op de centrale gang heeft elke appartement een eigen meterkast. Hier komt de groene kabel binnen maar daar mag vanuit de Woningbouwvereniging niet mee worden "geknoeid" tevens is daar geen stopcontact of stroom aanwezig en kan er geen UTP en telefoon kabel naar het appartement zelf worden gelegd.

Ik heb nu dus het modem in de kamer geplaatst, maar het signaal lijkt te laag. Modem maakt wel verbinding (heb kunnen activeren en had een kiestoon) maar begint na 3 minuten weer opnieuw met zoeken naar downstream en upstream.

Waarschijnlijk ligt er 1 groene kabel naar het appartementen complex welke eindigt in een klein verdeel/versterk kastje van ziggo. Vanaf dat kastje komt er dan voor elk appartement een eigen groene coax kabel. Indien dat het geval is kan je niets anders doen dan een monteur langs laten komen.
Een ziggo monteur kan het signaal dan eenvoudig aanpassen zodat jij een goede verbinding hebt.

Je moet eens in de centrale gang rondkijken of je daar een afgesloten kast tegen komt. Soms is het heel suf weggewerkt achter een houten luikje, en soms zie je een nette metalen kast aan de muur hangen.

Het kan ook zo zijn dat er vanaf gewoon x groene coax kabels naar app complex gaan, dan moet de monteur uiteraard in de wijkkast sleutelen. Maar dat komt bij een appartementen complex weinig voor.

In elk geval, neem contact op met ziggo. Als jij de boel aansluit in je appartement op de groene kabel en zeker weet dat je de boel correct hebt aangesloten kan je verder niets doen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Saeverix schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Zijn ze nog lid van Wanadoo? Het kan natuurlijk gewoon zijn dat die een schoonmaak heeft gehouden en de oude adressen van ex klanten verwijderd heeft.
Ze zijn nog lid van ziggo. Al ongeveer 2 jaar. Beetje irritant dat ik ziggo niet kan bereiken....
En wat betekent NDR? :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

NDR is "Non Delivery Report", da's het mailbericht wat je terugkrijgt als bezorging niet lukt.

Daar zal een ip-adres is staan van de mailserver die het bericht niet kan bezorgen. Dan kun je kijken bij welke partij die server hoort. (waarschijnlijk is het een Ziggo-server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Question Mark schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:10:
NDR is "Non Delivery Report", da's het mailbericht wat je terugkrijgt als bezorging niet lukt.

Daar zal een ip-adres is staan van de mailserver die het bericht niet kan bezorgen. Dan kun je kijken bij welke partij die server hoort. (waarschijnlijk is het een Ziggo-server)
host smtp-in.wanadoo.nl[194.134.42.41] said: 550 5.1.1 :)
Ze kunnen nog wel e-mail versturen vanaf dat adres. Wat ik redelijk vaag vind.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ip is van online.nl. Ziggo bellen lijkt me dan niet zo nuttig.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 24-08-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

job schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:15:
Dat ip is van online.nl. Ziggo bellen lijkt me dan niet zo nuttig.
Maar ze hadden eerst Casema, dat is overgegaan naar Wanadoo wat weer over is gegaan op Ziggo.
Dus ik snap er officieel niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Wanadoo accounts werken niet meer aan gezien deze mail accounts sinds kort verwijderd zijn. Hierover is al verschillende keren contact geweest vanuit Ziggo. Als het goed is hebben ze tegenwoordig een @Ziggo.nl mail account.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 12:11
Flappie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:35:
Situatie is als volgt:

Nee, ik heb hier geen ervaring mee, wel heb ik mijn kabelmodem niet meteen bij het AOP geplaatst maar in de meterkast.
Na de groene kabel, wat voor een kabel loopt er naar jou appartement?
Zo'n dun coax kabeltje? dan vervangen door KOKA799 met F-connectoren of vergelijkbaar.
Ook opletten dat er niet van die stekkers tussen zitten die in de tv gaan, alleenmaar met F-connectoren werken.
Versterkers ook pas na de splitter waar het modem op komt, tenzei ze retourband-geschikt zijn.
Hoe lang is de afstand van je meterkast naar je kabelmodem?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:25
In de meterkast op de centrale gang komt de groene kabel binnen. Vanaf daar loopt er een zelfde soort kabel (nog dikker, maar in de kleur wit) naar het appartement.

Het is niet mogelijk om nieuwe kabels oid naar het appartement te trekken. En in de meterkast (waar wel een groene kabel binnenkomt) zit geen stroom. Modem daar plaatsen is dus ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ok we zijn eruit, blijkbaar is er 2 jaar geleden een brief verstuurd waarin verteld werd dat het @wanadoo adres weg gaat en dat het nog 2 jaar blijft werken. Nou dat was dus afgelopen weekend afgelopen :P
Met hulp van de ziggo helpdesk een nieuw @ziggo adres aangemaakt en alles lijkt het nu wel te doen. :)
Beetje jammer dat we mail kwijt zijn nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herrick schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:32:
[...]

Over het algemeen wel, maar misschien is het handig als je eerst even aangeeft welke specifieke router je nu hebt.
Dit is de router die ik heb: http://www.sitecom.com/Wireless-Router-300N-Limited-Edition/WL-614/p/769

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atlas schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:10:
Beetje jammer dat we mail kwijt zijn nu :+
Hoe ontvang je normaal je mail dan ?
Doe je dit via webmail ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:16
Regio Winschoten (weet niets van de omtrek) hadden sinds 01:30 geen internet meer. Het modem kon geen IP-adres meer van de Ziggo servers halen wat resulteerde in een leuke 192.168.20.100 adres (Arris). Leuk ontwikkelen als je iets moet downloaden (extra packages).

Maar goed, het probleem was om 13:01 gemaakt en het is nu eindelijk weer mogelijk om te bellen.

Heeft iemand anders hier nog last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
@snoeki ;

nogsteeds een stabiele verbinding ?

Hier is het nogsteeds bagger en heb weereens gebeld met de ziggo helpdesk
waar ik ook een Niet goed nederlands sprekend persoon aan de telefoon kreeg en ga er vanuit dat dat iemand was van de surinamse helpdesk. maargoed verder wel goed geholpen zover het kon
( van hem hoefde ik gelukkig niet de modem etc te resetten na het uitleggen van mijn probleem en dat ik al eerder had gebeld)

Ik heb tevens de facturen afdeling gekregen en er is een credietnota voor mij aan gemaakt.
Dat is dan wel weer een plus punt , alleen had ik liever een stabiele verbinding gehad maargoed.

Resultaten nu;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/926166869.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zonder aankondiging is de snelheid op postcode 5467 (brabant - Veghel) verhoogt van 80Mbit naar 120Mbit voor AIE-E _/-\o_

Ik denk dat de regen en het mindere weer voor Ziggo aanleiding is geweest om het najaar naar voren te halen.

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2010 15:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Flappie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:07:
In de meterkast op de centrale gang komt de groene kabel binnen. Vanaf daar loopt er een zelfde soort kabel (nog dikker, maar in de kleur wit) naar het appartement.

Het is niet mogelijk om nieuwe kabels oid naar het appartement te trekken. En in de meterkast (waar wel een groene kabel binnenkomt) zit geen stroom. Modem daar plaatsen is dus ook geen optie.
Waar komt de stroom dan binnen voor je appartement als er geen stroom in de meterkast zit? Of zit daar wel de stoppenkast? Want daar vandaan kan altijd door een monteur een aftakking gemaakt worden voor een stopcontact in je meterkast. Blijf je er natuurlijk mee zitten dat je geen UTP kabel etc. naar je appartement kunt trekken. Wel raar hoor dat er geen PVC buisjes of zo in de meterkast zitten om een kabel doorheen te jagen naar je appartement.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
hardware-lover schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:45:
Zonder aankondiging is de snelheid op postcode 5467 (brabant - Veghel) verhoogt van 80Mbit naar 120Mbit voor AIE-E _/-\o_

Ik denk dat de regen en het mindere weer voor Ziggo aanleiding is geweest om het najaar naar voren te halen.
Ik geloof niet dat het iig als probleem kan worden gezien.... :D

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Ik geloof niet dat het iig als probleem kan worden gezien.... :D
"[Ziggo] Ervaringen Topic" ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Duh.... met knip oog.... alleen ipv ;) een :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07:18

rally

Deyterra Consultancy

Mhhh... nu begint het bij mij ook te kriebelen.
Mochten er mensen in Amstelveen met Ziggo een verhoging merken dan hoor ik het graag :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
rally schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:40:
Mochten er mensen in Amstelveen met Ziggo een verhoging merken dan hoor ik het graag :P
Amstelveen...... daar levert Ziggo toch internet opbasis van rooksignalen?

gewoon je modem de aankomende dagen een aantal keer rebooten... ik verwacht wel dat ze langzaam aan alle regio's om gaan zetten... behalve het oude multi-kabel gebied in Noord-Holland dan ivm de problemen met de cmts-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat let je om de stekker van het modem er 30 sec tot 1 minuut uit te trekken ?

Je zou de "eerste" kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Amstelveen zit idd nog op 80, ik installeer daar dagelijks dus als ik verandering merk/hoor post ik hier wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 15:47
Dat verschil merk ik hier nu toch nog niet. :) Voor ik kan controleren of 120 er hier al doorheen is moet ik eerst de apparatuur gaan upgraden ;) Nog overal 100mbit switches hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bedankt Timmert!

Het probleem is dat ik voor mijn werk in het buitenland zit en dus de stekker er niet "even" uit kan halen :P
Maar ik download wel vanaf mijn hotel op mijn server thuis. Dus een beetje extra snelheid vind ik wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Bullet NL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Amstelveen...... daar levert Ziggo toch internet opbasis van rooksignalen?

gewoon je modem de aankomende dagen een aantal keer rebooten... ik verwacht wel dat ze langzaam aan alle regio's om gaan zetten... behalve het oude multi-kabel gebied in Noord-Holland dan ivm de problemen met de cmts-en
Waren die Cisco CMTS problemen juist niet in de voormalige @Home gebieden?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:07
Royal schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Het probleem in het multikabel gebied met de CMTS'en is geloof ik dat die nog helemaal niet eurodocsis 3.0 draaien maar nog gewoon draaien op eurodocsis 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Royal schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Nope, zoals hier boven is geschreven is het oud Mulit-kabel gebied niet volledig Eurodocis 3.0 uitgevoerd op CMTS niveau.

Oud @home werkt gewoon op Eurdocsis 3, @home zou dus ook gewoon over kunnen naar 120Mbit...
er lopen door het hele land heen wel problemen met de upload van sommige CMTS-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Hier zijn we ook geupgrade naar 120Mbit (Oss, 5343). Helaas wel nog steeds maar 5Mbit up zo te zien.

(Heb de modem eventjes een 30 seconden van de stroom af gehaald).

Speedtests zijn maar lastig. Met deze snelheden trekken de speedtest sites dat niet helemaal meer. Bij speedtest.net eindig ik tusssen de 50Mbit en de 110Mbit en bij de speedtest van ziggo zelf zit ik meestal rond de 110Mbit... :P

Dat merkten we ook toen we de CampZone ziggo verbinding (500Mbit up en down) aan het testen waren. Speedtest.net trok het maar op 1 server down, en up maar voor de helft. ;) Gelukkig met meerdere pc's en meerdere sites krijg je het wel vol getrokken. :D

Nieuwsgroepen vanaf xsnews gaan wel gewoon tussen de 14MB/sec a 15MB/sec. Dus dat zit wel goed.

Zou willen dat mijn upload eens omhoog ging. Heb ik 1 dag gehad en nu blijft het steken op 5Mbit? :S Wellicht te maken met de CMTS welke ik op aan gesloten ben. Oss is een voorgaand @home gebied. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Quindor op 24-08-2010 17:38 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Laatst online: 11-10 10:19

Ryudo

Daily dose~

Manuel schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:33:
Regio Winschoten (weet niets van de omtrek) hadden sinds 01:30 geen internet meer. Het modem kon geen IP-adres meer van de Ziggo servers halen wat resulteerde in een leuke 192.168.20.100 adres (Arris). Leuk ontwikkelen als je iets moet downloaden (extra packages).

Maar goed, het probleem was om 13:01 gemaakt en het is nu eindelijk weer mogelijk om te bellen.

Heeft iemand anders hier nog last van gehad?
Hier (Vlagtwedde) ook last van gehad ja. Althans mijn pa wilde vanmorgen wat opzoeken voor hij naar zijn werk ging maar dat lukte niet. Ook telefonie lag er uit inderdaad. Toen ik rond een uur of 10 de computer aan zette werkt het echter wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downstar2 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:07:
@snoeki ;

nogsteeds een stabiele verbinding ?
Nou, regio Harlingen heeft nu opeens nog maar 50mbit sinds de verhoging naar 120mbit. Ziggo, fantastisch hoor! Van 9,5 MB/sec naar 5,4MB/sec, jullie netwerk kan echt die 120mbit aan :X

Ik haal nu ongeveer 5 MB/sec dus met downloaden uit nieuwsgroepen, schommelt erg, maar blijft wel boven die 5MB. Ik vermoed dat het hele netwerk nu de downloaders niet aankan met die 120mbit. Ik zal na het eten eens de modem resetten met een paperclip en zien of het later vanavond beter wordt.

De afgelopen week had ik strak 80mbit totdat ze besloten dat 120 ook wel kon, waaarom? Niemand wil het echt en nu is het weer overal brak. Laat he dan op 80mbit en geef iedereen 5 euro korting of gratis eredivsie live.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2377, modem reset en nu ook 120/10!
haal met 2 lightning usenet accounts 12/13 mb/s down.
alleen upload hangt op 5 mbit..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
iedereen wil gewoon een stabiele verbinding met lage ping, de snelheid maakt tegenwoordig niet meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Nou...hier doe ik het voor! >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/926390527.png

2e test 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/926393147.png

Zelfs met de Ziggo test kom ik op 359mbit DL uit. Welke test ik ook doe, ik kom niet op een normale waarde uit.

Dus toen maar via een Nieuwsgroep gaan downloaden. Dan kom ik op 14,23mbyte/sec uit. Oftewel...Veenendaal is inderdaad geupgrade naar 120mbit.

De enige wens die ik zelf nog heb is dat de uploads een keer verhoogd worden. Je hebt het niet altijd nodig (zelfden zelfs) maar toch...een upload van 25-30mbit zou ik niet vervelend vinden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:34:
Dus toen maar via een Nieuwsgroep gaan downloaden. Dan kom ik op 14,23mbyte/sec uit. Oftewel...Veenendaal is inderdaad geupgrade naar 120mbit.
Is jouw verbinding ook strak 120 mbit of heb je net als ik met het downloaden uit nieuwsgroepen ook schommelingen? Ik ga nu naar een echte modemreset van 10,60MB/sec naar 5 MB/sec en dan weer terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 07:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Postcode 5925 ook verhoogt na een modem reset naar 120/10 mbit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:36:
Postcode 5925 ook verhoogt na een modem reset naar 120/10 mbit _/-\o_
hoe heb je dit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 07:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ff speedcheck doen op http://speedtest.ziggo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Is jouw verbinding ook strak 120 mbit of heb je net als ik met het downloaden uit nieuwsgroepen ook schommelingen? Ik ga nu naar een echte modemreset van 10,60MB/sec naar 5 MB/sec en dan weer terug 8)7
Nu Ziggo de snelheden allemaal aan het verhogen is heeft dit natuurlijk ook invloed op de verschillende usenet providers... Ze kunnen allemaal wel 120Mbit aanbieden maar de vraag is voor hoeveel mensen ze voldoende upload hebben.

Het kan dus maar zo zijn dat je usenet provider in de problemen komt wanneer heel Alles in 1 extra van Ziggo ineens met 40Mbit extra aan snelheid kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Kensei schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:34:
Nou...hier doe ik het voor! >:)
[afbeelding]

2e test 8)7
[afbeelding]

Zelfs met de Ziggo test kom ik op 359mbit DL uit. Welke test ik ook doe, ik kom niet op een normale waarde uit.

De enige wens die ik zelf nog heb is dat de uploads een keer verhoogd worden. Je hebt het niet altijd nodig (zelfden zelfs) maar toch...een upload van 25-30mbit zou ik niet vervelend vinden.
zet je virusscanner eens uit test dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:54
2614 Delft ook geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
4811 Breda is nu ook 120 down / 10 up \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 12:21

De oud wanadoo adressen zijn allemaal verwijderd uit het ziggo bestand, ze zijn @ziggo.nl adressen geworden. Er zou een mail over rondgestuurd worden, maar dit is bij heel veel klanten niet gebeurd, dus voortaan is je adres @ziggo.nl, niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
Skinkie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:44:
[...]

Je vergeet ook dat 1200 gratis is...
ik had het over outbound bellen vanuit een callcenter naar klanten. Dat zijn geen 1200 nummers hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die haalt momenteel nog maar 40mbit, volgens mij heb ik serieuze downloaders hier in Friesland...

haal nog wel 6MB/sec met downloaden uit nieuwsgroepen, speedtest van ziggo geeft nu 40mbit aan (klopt dus niet), maarja... zolang ik maar 6MB/sec minimaal haal maakt het mij verder ook niet echt uit. Snap alleen niet dat iedereen hier verder wel 120 haalt met die speedtest.

Maarja, Friesland... het is natuurlijk rendabeler om in de randstad te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

eejjay schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:11:
ik had het over outbound bellen vanuit een callcenter naar klanten. Dat zijn geen 1200 nummers hoor 8)7
Je wilt zeggen dat de kosten van een MGCP gateway naar Ziggo niet even duur is dan een trunk naar Ziggo nummers?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

7603 ook geupgrade (denk ik), want ik haal nu 85/5. 85 kan kloppen, ligt een 100mbit Qtek "switch"je hier onder de computertafel vanwege chronisch gebrek aan netwerkpoorten, en de bekabeling is zelf getrokken en gemonteerd, dus er zal best wat verlies op die lijn zitten :+

Toch maar eens een stel Gbit switchjes op de kop tikken voor weinahg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

De snelheidsverhoging die ziggo aan het uitvoeren is worden gestadig gedaan dit heeft er mee te maken dat alle hardware nog moet worden ge-upgrade in sommige omgevingen.

Iedereen die lid is bij ziggo zou tegen het einde van het jaar zoiezo op de nieuwe snelheid van zijn abbonement moeten zitten.

Daarbij helpt het ook om de modem soms even van de stroom af te halen om te kijken of hij de update binnenhaalt, dit wil hij soms nog wel is niet automatisch doen.

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend wanneer iedereen met alles in 1 extra die nu 5mbit uploadsnelheid heeft naar 10mbit gaat? Of zou dat gelijk met de verhoging van 80 naar 120 geregeld moeten zijn?

Verder is zo te lezen Friesland ook over op 120, al is dat in de spitsuren wat minder, nu haal ik 95mbit ongeveer. Ook bizar eigenlijk, ooit begonnnen jaaaaren geleden met 3,6kb/sec en nu 95 tot 120mbit...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
Skinkie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:32:
[...]

Je wilt zeggen dat de kosten van een MGCP gateway naar Ziggo niet even duur is dan een trunk naar Ziggo nummers?
nee, dat is het niet. Kijk, bedrijven werken met ISDN voip lijnen, of teminste, mijn callcenter doet dat nog op die manier met outbound bellen, vooral omdat het allemaal op inbound gericht is. Dus elk telefoontje naar een ziggoklant of vaak een 06 nummer omdat de klant moet bellen omdat zijn modem offline is ofzo, kost ons geld, en we krijgen al niet een hele grote vetpot, dus doen we dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:29
Yes 2371 ook alweer geupdate!!!

Dat gaat lekker snel nu ineens _/-\o_

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 11:41
Breda, 4824 ook geupgrade. Haal nu 14MB/s

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Vandaag ook naar 120/10 gegaan op postcode 9679 Scheemda

Ik heb alleen het probleem dat mijn verbinding niet constant is, had ik ook al niet met de 80/10, hij schommelt steeds maar heen en weer en zakt soms wel terug naar 35mb.
Ik dacht het licht aan mijn router (wrt601n) maar ook met een directe kabelverbinding vanaf de modem is het niet goed.
Zijn er meer die hier last van hebben, of weten wat hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Ook hier (ben net vandaag terug gekomen van vakantie :+) is de snelheid nu 123 Mbit down en 9,3 Mbit up. De postcode is 8301 Emmeloord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 12-10 15:10
Gister had ik nog 120Mbit down, maar nu kom ik niet hoger dan 116 Mbit. Mijn postcode is 7671 in Vriezenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8471 - Wolvega (Friesland)

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/1213/naamloosgn.png
Beste "score" tot nu toe. Upload is niet verandert maar mijn download snelheid is van tachtig, naar deze snelheid gegaan
De test lijkt alleen wat te kort, begint bij 60~ en loopt snel op tot ongeveer dit getal en dan houdt de test op.

Andere, niet Ziggo sites, geven mij ongeveer 50mbit~. (Behalve speedtest.net, die komt tot ongeveer 90mbit maar die heeft het zelfde probleem as de speedtest van Ziggo.. wat een heerlijk luxe probleem toch! }:O .)

Leuk zo'n snelheids verbetering, maar ik had liever dat Ziggo overdag internet ook bruikbaar zou maken.
jaaoie17 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:47:
Gister had ik nog 120Mbit down, maar nu kom ik niet hoger dan 116 Mbit. Mijn postcode is 7671 in Vriezenveen.
Pff waarschijnlijk een tijdelijke vermindering van minder dan vier procent! Best leuk dit, vroegah was 4mbit nog zo gigantisch veel. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38

vr6-only

Blub Blub

Regio 7442 is geupgrade. Regio 7441 en 7443 komen met een aantal minuten.
Heel gebied Hengelo-Noord, Zuid en Zwolle Nood en Zuid gaan dadelijk over.

To be continued.....

[ Voor 42% gewijzigd door vr6-only op 25-08-2010 01:10 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:32
Mijn schoonzusje had allemaal nog losse diensten , nu heb ik dit zaterdag over laten zetten naar alles-in-1-plus maar hoe lang duurt het nou voordat het allemaal verwerkt is en ze dus alles in 1 plus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4904 Oosterhout NB is nu ook over op 120/10

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927097126.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Superstrak als een snaar. Het scheelt alleen op het 2e cijfer achter de komma, dus 14,21MB/sec of 14,23MB/sec. Het ook 30 connecties lopen...ik verwacht dat dat ook zal helpen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zit dat eigenlijk met je ziggo emailadres?

A.s. maandag komt de monteur langs voor de extra (misschien ook gelijk de 120 :P), maar ik heb nog nergens kunnen/mogen aangeven welk emailadres ik wil.

Dat gaat achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:14
Tijdens de activatie van je modem kun je aangeven welk email adres je wilt hebben.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-10 16:39
Ben benieuwd waneer regio 7468 dan de upgrade krijgt :-) ben benieuwd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:13:
[...]

Superstrak als een snaar. Het scheelt alleen op het 2e cijfer achter de komma, dus 14,21MB/sec of 14,23MB/sec. Het ook 30 connecties lopen...ik verwacht dat dat ook zal helpen.
Gisteravond in de spitsuren kwam ik met 34 lijnen (2 ewka abonnementen, ziggo abonnement en astraweb abonnement) op gemiddeld 7MB/sec, vanochtend in de daluren haal ik strak 13,8MB/sec.

We zullen wel even zien, volgens mij is er een capaciteitsprobleempje in onze regio als ik het zo kan beoordelen. Niet overkomeljik, een dvd duurt in de spitsuren 2 minuten langer om te downloaden, ze zullen het vast binnenkort wel oplossen. De upload blijft in onze regio ook op ongeveer 5mbit steken en is ook nog een 10.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... Amstelveen is ook ge-upgrade (zonder modem herstart overigens).

Download van David Letterman: 12.28MB/s. Dus erg netjes :P

Ziggo maakt weer een hoop goed op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ik had het nog niet door en zat toch even raar te kijken toen newsleecher aangaf dat hij 14.33 MB/s ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
is het iedereen nu wel duidelijk dat Ziggo wel woord heeft gehouden aan haar eerste termijn van de snelheids verhooging. Het lijkt er nu toch echt op dat alle alles in 1 extra abonnees (behalve oud multi-kabel) de nieuwe snelheid per zomer 2010 heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Niet om het een of ander, maar deze belofte was al een behoorlijke tijd gelden gedaan (meer dan een jaar geleden).

Maar dat is oude koeien uit de sloot halen. Inmiddels heeft Ziggo inderdaad haar best gedaan om de belofte waar te maken en ik ben uitermate tevreden met de huidige snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

tja nu heb ik 120mbit en is men upload van 10mbit naar 5 mbit teruggevallen. Meer mensen daar last van?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mr.babek schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:28:
tja nu heb ik 120mbit en is men upload van 10mbit naar 5 mbit teruggevallen. Meer mensen daar last van?
Geef het even tijd, altijd lastig te stellen alsof dit niet een neven effect is van de snelheids upgrade.. Het kan maar zo dat het over een dag of wat vanzelf op het juiste niveau is. Ze kunnen nog druk bezig zijn om het netwerk verder in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

debeer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:44:
Tijdens de activatie van je modem kun je aangeven welk email adres je wilt hebben.
Ah ok :)

Daar kan ik ook gelijk meerdere adressen aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:56:
8471 - Wolvega (Friesland)

[afbeelding]
Beste "score" tot nu toe. Upload is niet verandert maar mijn download snelheid is van tachtig, naar deze snelheid gegaan
De test lijkt alleen wat te kort, begint bij 60~ en loopt snel op tot ongeveer dit getal en dan houdt de test op.

Andere, niet Ziggo sites, geven mij ongeveer 50mbit~. (Behalve speedtest.net, die komt tot ongeveer 90mbit maar die heeft het zelfde probleem as de speedtest van Ziggo.. wat een heerlijk luxe probleem toch! }:O .)

Leuk zo'n snelheids verbetering, maar ik had liever dat Ziggo overdag internet ook bruikbaar zou maken.

[...]

Pff waarschijnlijk een tijdelijke vermindering van minder dan vier procent! Best leuk dit, vroegah was 4mbit nog zo gigantisch veel. :+
En als er mensen waren die zich afvroegen wat ik bedoelde met bruikbaar internet overdag..
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/4499/naamloosju.png
Dit dus, alleen is dit, op dit moment, ook nog een piek snelheid!
*zucht* naja blij dat ik overdag tenminste werk/studeer en er niet bepaald veel last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

6336 Hulsberg ook over op de 120!!! Had vannacht een vastloper op de router en er helemaal niet aan gedacht de speeds te checken!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:01
Thanks to Ziggo:

Afbeeldingslocatie: http://www.ebtgaming.nl/images/fbfiles/images/speed.jpg

Werkt prima! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 25-08-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
buuuuuu, komop ziggo postcode gebied 9407HJ gogogogo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Heb nu al 122Mbps in Kerkrade :)
Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u7/RHochstenbach/speedtest.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:08:
*zucht* naja blij dat ik overdag tenminste werk/studeer en er niet bepaald veel last van heb.
Dat denk ik ook maar... hier in Friesland is het niet al te best... als ik het zo lees kunnen we beter in Limburg wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Dat denk ik ook maar... hier in Friesland is het niet al te best... als ik het zo lees kunnen we beter in Limburg wonen...
Hier is alles prima dus het is niet overal slecht (Lemmer, FR), haal nu 121/8.9...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
Vannacht viel om 1.00u internetverbinding uit, modem resette zich automatisch.
Verder niks in de gaten, tot ik vanmiddag een dvd5 binnehaalde in 6 min :9~
Net de speedtest gedaan 120.1/9.3
Nieuwsgroepen ligt hoger, tussen 130-140 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

HellBeast

Oh My GoT!

Hier in Nieuwerkerk aan den IJssel ook een stabiele 119/9.0

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bullet NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:08:
is het iedereen nu wel duidelijk dat Ziggo wel woord heeft gehouden aan haar eerste termijn van de snelheids verhooging. Het lijkt er nu toch echt op dat alle alles in 1 extra abonnees (behalve oud multi-kabel) de nieuwe snelheid per zomer 2010 heeft gekregen?
Zo te zien wel :) nu nog de pluspakketen naar 30/4 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
marcel23456 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:20:
[...]

Zo te zien wel :) nu nog de pluspakketen naar 30/4 :|
Ik haalde gister 27mbits @ speedtest.net en ziggo :D. Was niet enigste op de lijn thuis. Maar tis nu weer strak 22.1 of 22.2 mbit :F

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Kan niet geloven dat sommige mensen nog zeuren dat ze schommelen tussen 80 en 120.. Ik heb nog steeds 25 hier en het wordt voorlopig nog niet opgehoogd @ 2165 en 2134 (voormalig multikabel Noord Holland.)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Hoi all

Ik heb Alles-in-1 Extra van Ziggo in 2041PH.
Nu valt dat een aantal keer per dag uit.

Het signaal komt nu via een speedtouch modem binnen en wordt dan verder verdeelt met een router.

Ik heb er 2 computers op aangesloten en een Wii.

Mijn vraag is hoe krijg ik mijn verbinding stabieler.
En hoe kan ik mijn verbinding testen, ik wil graag monitoren wanneer het Inet uitvalt.
Ik ben bereid om andere hardware aan te schaffen, heb net mijn PC geupgrade en ik ben van plan om weer flink online te gaan gamen.
Ik wil graag dat mijn bottleneck qua verbinding buiten mijn woning ligt als je begrijpt wat ik bedoel.

Ben nog steeds een beetje huiverig voor draadloos maar omdat ik nu de modem in de meterkast heb staan en dus in mijn woonkamer een aparte router nodig heb om het signaal te verdelen zit ik er toch over te denken om over te stappen.

Graag krijg ik wat advies om mijn stabiliteit en snelheid te verbeteren.

Bij voorbaat dank,

Reddorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Royeboi schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:45:
Kan niet geloven dat sommige mensen nog zeuren dat ze schommelen tussen 80 en 120.. Ik heb nog steeds 25 hier en het wordt voorlopig nog niet opgehoogd @ 2165 en 2134 (voormalig multikabel Noord Holland.)
Nu doe je het voorkomen dat het niet verhoogd wordt, dat is niet waar. In het oude Multikabel gebied zijn er regio's waar nog steeds oude appratuur actief is. Zodra deze is vervangen heb jij ook gewoon de nieuwe snelheden die bij je abonnement hoort. Je hebt dus voor eind dit jaar de nieuwe snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 10:40
Aan de mensen die ook het Internet Z2 abonnement hebben: welke modem hebben jullie? Ik heb op dit moment (nog steeds) de Arris CM450B, maar ik heb geen idee of ik eigenlijk een nieuwere modem zou moeten krijgen. Ik kom zelf namelijk niet boven de 10 Mbit (terwijl Ziggo het heeft over 15 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
Ziggo ligt er nu uit hier op 6461. Hopen dat het alleen vanwege een snelheidsverhoging is ;) Gelukkig kan ik mijn telefoon nog het 3G internet laten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddorian schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:23:
Hoi all

Ik heb Alles-in-1 Extra van Ziggo in 2041PH.
Nu valt dat een aantal keer per dag uit.

Het signaal komt nu via een speedtouch modem binnen en wordt dan verder verdeelt met een router.
Een speedtouch adslmodem? apart.. Ik neem aan dat je wat anders bedoeld.

Ik zou zeggen begin je netwerk zo kaal mogelijk (eerst alleen met je kabelmodem testen) en langzaam opbouwen om te kijken waar het misgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 25-08-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Bullet NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:08:
edit: sorry verkeerd gelezen :z

[ Voor 8% gewijzigd door MissShadows op 25-08-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
job schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:52:
[...]
Een speedtouch adslmodem? apart.. Ik neem aan dat je wat anders bedoeld.

Ik zou zeggen begin je netwerk zo kaal mogelijk (eerst alleen met je kabelmodem testen) en langzaam opbouwen om te kijken waar het misgaat.
Ik las ook al speedtouch en vatte 'm ook al niet.. vast en zeker een oude router ipv modem of zo. Is ook direct de oorzaak gevonden van de problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:12:
Ik las ook al speedtouch en vatte 'm ook al niet.. vast en zeker een oude router ipv modem of zo. Is ook direct de oorzaak gevonden van de problemen. :P
speedtouch 716 werd als adsl modem door xs4all gebruikt paar jaar terug. Je kan er ook een router van maken trouwens (vond het wel een fijn ding). Bestaan er speedtouch kabelmodems?

van de speedtouch kon je trouwens heel makkelijk een router maken en firmware was compleet aan te passen (wel deels met de dos prompt), je kon zelfs instellen met een script hoe hij omging met telefoonnummers. Je kon dan instellen dat je altijd met skype ofzo kon bellen en als je dan eerst een * indrukte je de kpn lijn nam om te bellen (die toen duurder was).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 18:49 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!