Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20
ArChie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

Heb je wat linkjes naar dit soort klachten van UPC klanten?

[...]

Het is niet "net als het hele KPN Experiabox verhaal", want bij UPC krijg je de keuze om een dergelijk modem met geïntegreerde router en WiFi te nemen. Je mag dus ook een gewoon modem nemen als je meer geavanceerde dingen wilt doen met een eigen router. Bij KPN daarentegen wordt je verplicht om de Experiabox te gebruiken die je niet mag vervangen door een ander ADSL modem die je zelf helemaal kan configureren. Ik weet dat op basis van eigen ervaring, wat voor mij dus een reden is om te gaan kijken naar andere providers omdat de Experiabox niet functioneert. Het gras is nooit groener bij de buren. Iedereen biedt andere oplossingen en het is de kunst om daar voor op basis van persoonlijke eisen de beste oplossing uit te halen.

Maar wat is nu weer je probleem dat ik een andere mogelijkheid aandraag dan dat Ziggo te bieden heeft? Mag dat soms niet omdat Ziggo die mogelijkheid niet biedt?
Ik weet dat een aantal UPC-ers hun xbox poorten niet naar tevredenheid kunnen openstellen. Dit leidt op de xbox360 tot problemen met sommige games. Ik heb de link zo even niet bij de hand, maar zal hem posten wanneer ik hem weer heb.

Overigens, wanneer er keuze vrijheid in modem of modem/router apparaat blijft heb ik daar niets op tegen.
Ik heb dit zonet ook al geschreven, echter wanneer een modem/router combinatie verplicht zou worden heb ik daar wel problemen mee. Juist de manier van het opleveren van internet zoals Ziggo dit nu doet legt de volledige keuze vrijheid bij de gebruiker. Dit scenario is in mijn ogen het beste

Ik heb er totaal geen moeite mee wanneer Ziggo met een modem/router komt die een meerprijs heeft t.o.v. standaard waar in de zogenoemde router functie zit en ze eventueel ook nog support op leveren qua instellingen e.d.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ArChie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Bij UPC kan de klant kiezen voor een standaard kabel modem of een modem geïntegreerde router en WiFi. UPC noemt die laatste variant UPC Draadloos Internet:
http://www.upc.nl/pdf/upc...ng_internet_telefonie.pdf

En aangezien het hier UPC apparatuur beftreft krijgen de klanten ook gewoon support.
Dat is het enigste wat ik mis bij ziggo, de keuze om te kiezen voor een losse modem of een moder met router erin en draadloos. Ik persoonelijk zou het wel handy vinden ipv van nu en een modem te hebben en daarnaast ook nog en losse router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

marcel23456 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:31:
[...]
Dat is het enigste wat ik mis bij ziggo, de keuze om te kiezen voor een losse modem of een moder met router erin en draadloos. Ik persoonelijk zou het wel handy vinden ipv van nu en een modem te hebben en daarnaast ook nog en losse router.
Scheelt wel e.e.a. aan kabels, apparatuur & stroomverbruik :) Dus nog groen ook ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:33
Dat sluit aan bij mijn vraag. ik heb een oude modem voor telefonie, nu heb ik er net i-net bijaangevraagd en kreeg ik ook een nieuw standaardinstallatiepakket terwijl ik alles al heb, is het interessant om het nieuwe modem te gebruiken? of de nieuwe splitter, zijn die beter? ivm kabelkeur ofzo?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
TFHfony schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Scheelt wel e.e.a. aan kabels, apparatuur & stroomverbruik :) Dus nog groen ook ;)
Ik heb ergens gelezen dat er een pilot is met zo'n modem die meteen router is... helaas heb ik neit meer informatie, maar zou me niets verbazen als einde dit jaar dat ding opeens verkrijgbaar is voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

technopeuter schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:15:
Dat sluit aan bij mijn vraag. ik heb een oude modem voor telefonie, nu heb ik er net i-net bijaangevraagd en kreeg ik ook een nieuw standaardinstallatiepakket terwijl ik alles al heb, is het interessant om het nieuwe modem te gebruiken? of de nieuwe splitter, zijn die beter? ivm kabelkeur ofzo?
Afhankelijk van het pakket wat je besteld hebt, zal je het nieuwe modem nodig hebben om een hogere snelheid te halen. Dus ik zou gewoon de nieuwe kit aansluiten.
jongetje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:15:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat er een pilot is met zo'n modem die meteen router is... helaas heb ik neit meer informatie, maar zou me niets verbazen als einde dit jaar dat ding opeens verkrijgbaar is voor nieuwe klanten.
Klopt.. Via het klanten panel heb ik indertijd de vraag gekregen of ik interesse had om mee te doen, maar heb hiervoor bedankt. Het ging hierbij om een Netgear als ik het mij goed herinner.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:34
TFHfony schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:30:
Klopt.. Via het klanten panel heb ik indertijd de vraag gekregen of ik interesse had om mee te doen, maar heb hiervoor bedankt. Het ging hierbij om een Netgear als ik het mij goed herinner.
Same here, maar er moest als ik me niet vergis iets van 49 euro voor neergelegd worden, ik heb al apparatuur die het beter doet dan dat spul m.b.t. o.a. Voip, dus voor mij niet interessant.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:04:
Same here, maar er moest als ik me niet vergis iets van 49 euro voor neergelegd worden, ik heb al apparatuur die het beter doet dan dat spul m.b.t. o.a. Voip, dus voor mij niet interessant.
Dat lijkt dan verdacht veel op die grote "test" van de Cisco 8455DVB Interactieve HDTV/PVR net voor de landelijke introductie van "Interactieve TV" van Ziggo. Daar mochten de geïnteresseerde ook mee helpen met "testen" voor het gereduceerde tarief van € 135,00. Er bleek uiteindelijk totaal niets geregeld te zijn door Ziggo zodat klanten niet direct bij Ziggo geconstateerde bugs konden inschieten. De enige feedback die ze mochten geven waren wat algemene enquette vragen over Interactieve TV en op het moment dat de boel live ging was er nog niets gedaan met alle problemen die de "testers" hadden ervaren. Voor die problemen hebben de "testers" uiteindelijk zelf maar een topic op het Ziggo gebruikersforum aangemaakt omdat ze toch ergens hun bevindingen kwijt wilden. Daar hadden overigens alleen de "testers" wat aan die van het bestaan van dat forum en topic wisten. Voor alle overige "testers" was er alleen de afsluitende enquette als feedback. Veel meer dan een verkapte sales poging om wat voorraden kwijt te raken is die hele actie eigenlijk niet geweest.

Heeft iemand eigenlijk het afgelopen jaar nog iets vernomen van het klantenpanel? Is Ziggo niet meer geïnteresseerd in hoe de klanten over hen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Dat groene gaat alleen op als de het combinatie apparaat minder stroom verbruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:17:
[...]

Heeft iemand eigenlijk het afgelopen jaar nog iets vernomen van het klantenpanel? Is Ziggo niet meer geïnteresseerd in hoe de klanten over hen denken?
Ja ik krijg regelmatig de vraag om mee te doen in een enquete van het Ziggo pannel.

Dat jij hem niet krijgt heeft waarscheinlijk een andere reden, jou mening is reeds bekend binnen Ziggo, waarom zouden ze het je dan nog gaan vragen...

Ik zal dan maar ook direct de datums posten, de laatste is geweest van 22-7-2010

Daarvoor waren de de mails van 18-6-2010, 01-06-2010, 07-04-2010, 26-02-2010, 18-02-2010 Alleen dit jaar dus al 6x.

Maar nogmaals, denk dat ze jou niet meer raadplegen, ze weten je mening toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:46:
[...]

Dat groene gaat alleen op als de het combinatie apparaat minder stroom verbruikt....
Klopt...
Maar gezien de efficiency op een gemiddelde adapter, waar je er dan één van uitspaart, gaat dat al snel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Ja ik krijg regelmatig de vraag om mee te doen in een enquete van het Ziggo pannel.

Dat jij hem niet krijgt heeft waarscheinlijk een andere reden, jou mening is reeds bekend binnen Ziggo, waarom zouden ze het je dan nog gaan vragen...

Ik zal dan maar ook direct de datums posten, de laatste is geweest van 22-7-2010

Daarvoor waren de de mails van 18-6-2010, 01-06-2010, 07-04-2010, 26-02-2010, 18-02-2010 Alleen dit jaar dus al 6x.

Maar nogmaals, denk dat ze jou niet meer raadplegen, ze weten je mening toch al.
Ik heb mij 4 maanden geleden opgegeven voor het panel, echter tot op heden nog geen mail/uitnodiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:47:
[...]

Ik heb mij 4 maanden geleden opgegeven voor het panel, echter tot op heden nog geen mail/uitnodiging gehad.
Ik weet uit een van de eerste brieven dat ze opzoek waren naar +/- 20.000 mensen die in dit pannel wouden deelnemen. Een poos geleden heb ik ook iets voor bij zien komen dat dit aantal gehaald is.

Heb jij bij het inschrijven wel een bevestiging gehad? Ik krijg dus regelmatig vragenlijsten van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
jongetje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:15:
[...]

Ik zie hier verschillende bevestigde antwoorden op, maar betrof dat een modem met router erin? of alleen een losse router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Waarom zou ziggo een router mee moeten leveren laat staan in de modem ingebouwd? Dan ben je heel wat meer beperkt in je keuze. Zie deze pagina op ziggo als je hulp nodig hebt met een router: https://www.ziggo.nl/#hel...t/thuisnetwerk-draadloos/

Ik denk dat iedereen intussen wel vooruit kan zonder router, er zijn genoeg mensen met kennis om er 1 aan te schaffen. Nu heb je de meeste keuzevrijheid, je kunt voor een duur luxe model gaan of een goedkoop model daar ben je nu helemaal vrij in.

Ik heb Orange gehad en ik baalde gewoon als een stekker dat de router was ingebouwd en die kun je nieteens vervangen als je telefonie erbij hebt. Dat ding was extreem beperkt, geen upnp en nog meer zaken die ik miste. De router die ik hier nu heb staan heb ik zelf uitgekozen en die kan tenminste wel wat ik wil.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eredivisie live kanaal van ziggo kost vanaf 1 september 16,95 per maand, een prijsverhoging van 13%.

En bij UPC betaal je maar 12,50 voor hetzelfde kanaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:45:
eredivisie live kanaal van ziggo kost vanaf 1 september 16,95 per maand, een prijsverhoging van 13%.
Inmiddels redelijk oud nieuws. Zover ik weet heeft zo ongeveer elke kabelaar de kosten verhoogd voor dit seizoen. Combinatie van Eredivisie Live HD en de extra rechten die aangekocht zijn.
En bij UPC betaal je maar 12,50 voor hetzelfde kanaal.
Klopt... Dus 2 mogelijkheden:

* De inkoper van Ziggo is een prutser
* Ziggo wil meer op dit pakket verdienen dan UPC.

Ziggo is de grootste club van allemaal, dus je zou verwachten dat dmv schaalvoordeel en inkoopkracht ze juist voordeel zouden moeten halen.
Aan de andere kant: Het staat Ziggo vrij om te vragen wat ze willen voor het product. Vervolgens is het aan de klanten om te kiezen of ze het er voor over hebben. Ik dus wel. Is een stuk goedkoper en comfortabeler dan elke keer naar het stadion ;-)
Daarnaast kan je het voor jezelf ook goedkoper maken ;) Zorg dat je een 2e en/of een 3e kaartje hebt op je abbo. Afgezien van de aanschafkosten, zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Dit kaartje kan je aan je buurman/broer/vader/vriend/etc.. geven en de kosten delen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door TFHfony op 04-08-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:54:
Ik heb meer het idee dat je ons je mening over Archie probeert te vertellen.

Wat het klantenpanel betreft, ziggo voert dat zelf niet uit (ze besteden zo'n beetje alles uit.. zal een dure grap zijn) en aanmelden kan gewoon nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Volgens mij mocht Ziggo willen dat ze iemand als Archie in dienst hadden, maar dat is mijn ongefundeerde mening als argeloze klant.

Overigens nog steeds tevreden met Ziggo; afgezien van het upload"probleem" (haal maar 5 mbit ipv. 10), is de verbinding snel en stabiel. *knock on wood*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik ben net terug van vakantie (3 weken van huis geweest). Ik heb Ziggo alles-in-1. Die weken is de spanning van het modem en de router afgeweest.

Ik merkte net op dat ik nu een ander ip adres heb, zelfs in een volledig andere range dan voorheen (83.xxx ipv 94.xxx). Ik had niet gedacht dat je na 3 weken al een ander ip zou krijgen. Was eigenlijk net gehecht aan 't andere adres, kende hem net uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Ik heb meer het idee dat je ons je mening over Archie probeert te vertellen.

Wat het klantenpanel betreft, ziggo voert dat zelf niet uit (ze besteden zo'n beetje alles uit.. zal een dure grap zijn) en aanmelden kan gewoon nu nog.
Natuurlijk moet je mijn opmerking met een grote korrel zout nemen, ging alleen om de gedachte er achter...
Ik wordt verweten met een gekleurde bril te posten, terwijl hij in z'n berichten het zelfde alleen anders om doet. Maar goed dat gaat een wel/niet discussie worden. Ik heb overigens niets tegen hem, z'n technische kennis kan ik dan ook zeker waarderen, echter hij moet niet de suggestie wekken dat ik verbonden ben aan Ziggo terwijl hij met z'n anti-ziggo posts het tegen overgestelde doet. Let wel, dit is geen verwijt maar een opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Lees net dit op de storingspagina:
Geplande Werkzaamheden van maandag 09 augustus 07:00 uur tot vrijdag 03 september 16:00 uur
Van 9 augustus tot en met 3 september 2010 vinden in uw wijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan in deze periode uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen vinden alleen overdag plaats tussen 7:00 en 16:00 uur. Onze excuses voor de overlast. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan contact op met onze Klantenservice.
Is dat normaal dat het een maand duurt? Geen idee wat ze allemaal gaan doen overigens.. Dit is in Heerhugowaard (1702). Hier staat 5min vandaan echter ook het Ziggo hq.

[ Voor 3% gewijzigd door Iekozz op 04-08-2010 13:33 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Waarschijnlijk upgraden naar DOCSIS 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Bierkameel schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:49:
Waarschijnlijk upgraden naar DOCSIS 3.
Heel Heerhugowaard haalt al 120Mb/s met Alles in een Extra :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 13:31
Heeft iemand ervaring met ziggo alles in een in Vriezenveen? (postcode 7671)

Worden hier de volledige snelheden gehaald ?

We hebben nu kpn alles in een en dat bevalt niet bepaald goed. Tv hapert, internet is langzaam en zakt vaak in. en internet zakt ook in als de tv aan gaat. (we halen maar 8mbit download met tv uit, 16mbit pakket).

Nu zijn we geintreseerd in het snelste alles in een pakket van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:03
yniezink schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:01:
Heeft iemand ervaring met ziggo alles in een in Vriezenveen? (postcode 7671)

Worden hier de volledige snelheden gehaald ?

We hebben nu kpn alles in een en dat bevalt niet bepaald goed. Tv hapert, internet is langzaam en zakt vaak in. en internet zakt ook in als de tv aan gaat. (we halen maar 8mbit download met tv uit, 16mbit pakket).

Nu zijn we geintreseerd in het snelste alles in een pakket van ziggo
Woon ook in vriezenveen en heb alles-in-1-extra. Haal wel 80Mbit down, maar de upload kom niet hoger dan 5,5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Laatst online: 11-10 13:31
Oke, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 23:15
Wat zijn jullie verwachtingen over de stijging van de uploadsnelheid. Blijft in November ver achter op de 120mbtis down. Maar goed sommige zullen eerst zeggen, laat ze eerst maar de 10mbit upload halen. Maar ik vraag me af met de druk van glasvezel of Ziggo zo stap zal en kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00
job schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Niets aannemen, maar gewoon testen.
Dus pc rechtstreeks aan het modem (wel eerst modem paar minuten van de stroom af) en testen maar.
Je had helemaal gelijk. Modem direct op de pc aansluiten resulteerde in 40Mbit. De router bleek een linksys wrt54g ipv wrt54GL te zijn en die heeft blijkbaar een stuk lagere wan -> lan througput.

Nu maar eens op zoek naar een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21
Untouchablezz20 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:05:
Wat zijn jullie verwachtingen over de stijging van de uploadsnelheid. Blijft in November ver achter op de 120mbtis down. Maar goed sommige zullen eerst zeggen, laat ze eerst maar de 10mbit upload halen. Maar ik vraag me af met de druk van glasvezel of Ziggo zo stap zal en kan maken?
Dat vraag ik me ook af. Het grappige is dat Ziggo & UPC altijd roepen dat de kabel prima mee kan wanneer het over glasvezel gaat, ook op het gebied van upload. Toch zijn ze vrij terughoudend met het verbeteren van de up/down verhouding ("De klanten hebben het nu toch niet nodig").

In het breedbanddebat van eerder dit jaar zei Paul Hendriks (CTO Ziggo) dat ze de down/up verhouding naar zo'n 4:1 willen trekken. Op 120 mbit is dat dus 30 mbit up, al zie ik dat niet zo snel gebeuren. Want Ziggo zal sowieso meer upload kanalen moeten activeren willen ze het kunnen verhogen. Je deelt nu slechts 30 mbit met iedereen op jou segment, dus het raakt erg gemakkelijk vol.

In principe kunnen ze binnen de 5 - 65 MHz frequentieband meer upload kanalen bijschakelen, maar in recent een TNO onderzoek staat wel: "De huidige upstream capaciteit is momenteel beperkt door stoorsignalen die in het inhuis-netwerk van de klant worden opgepikt. In de praktijk kunnen de Nederlandse aanbieders als gevolg van deze stoorsignalen slechts een deel van de 5 - 65 MHz frequentieband gebruiken".

Daar zijn wel oplossingen voor (filters, nieuwe splitters, verkleinen kabelsegmenten, nieuwe upstream bands creeeren), maar dat vergt flinke aanpassingen. Het is voor de kabelmaatschappijen dus niet zo heel gemakkelijk om de upload meer gelijk te trekken met de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:49:
Dit kaartje kan je aan je buurman/broer/vader/vriend/etc.. geven en de kosten delen ;)
Gezien mijn beroep kan ik dat beter niet doen, maar het is wel een idee.

Maar ik praat mijn schoonvader wel om dat hij een abonnement weer neemt, die heeft ook een hdtv en ik niet en ga ik wel bij hem voetbal kijken. Hebben ze thuis ook geen last van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 23:15
Guere schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:10:
[...]
Het is voor de kabelmaatschappijen dus niet zo heel gemakkelijk om de upload meer gelijk te trekken met de download.
Precies. En ik had laatst gelezen dat de vraag naar uploadsnelheid groeit. Ik ben benieuwd wat de plannen zijn. Want 120 mbits leveren en 10mbits up, kunnen ze niet lang volhouden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:31
Guere schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Het grappige is dat Ziggo & UPC altijd roepen dat de kabel prima mee kan wanneer het over glasvezel gaat, ook op het gebied van upload. Toch zijn ze vrij terughoudend met het verbeteren van de up/down verhouding ("De klanten hebben het nu toch niet nodig").

In het breedbanddebat van eerder dit jaar zei Paul Hendriks (CTO Ziggo) dat ze de down/up verhouding naar zo'n 4:1 willen trekken. Op 120 mbit is dat dus 30 mbit up, al zie ik dat niet zo snel gebeuren. Want Ziggo zal sowieso meer upload kanalen moeten activeren willen ze het kunnen verhogen. Je deelt nu slechts 30 mbit met iedereen op jou segment, dus het raakt erg gemakkelijk vol.

In principe kunnen ze binnen de 5 - 65 MHz frequentieband meer upload kanalen bijschakelen, maar in recent een TNO onderzoek staat wel: "De huidige upstream capaciteit is momenteel beperkt door stoorsignalen die in het inhuis-netwerk van de klant worden opgepikt. In de praktijk kunnen de Nederlandse aanbieders als gevolg van deze stoorsignalen slechts een deel van de 5 - 65 MHz frequentieband gebruiken".

Daar zijn wel oplossingen voor (filters, nieuwe splitters, verkleinen kabelsegmenten, nieuwe upstream bands creeeren), maar dat vergt flinke aanpassingen. Het is voor de kabelmaatschappijen dus niet zo heel gemakkelijk om de upload meer gelijk te trekken met de download.
Laatst waren ze bij ons voor in de wijkkast juist alle filters aan het vervangen om die 'ruis van thuis' af te vangen. Volgens de klusbob van Ziggo waren ze daar redelijk fel op, het bestrijden van ruis. Dus ook actief benaderen van mensen bij overlast etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Vraagje.

Ik heb van Ziggo tv en internet en dan het goedkoopste abbo(student ;))
Nu was ik aan het schilderen en heb ik de modem losgehad. Maar nu zet ik hem weer aan en brand alleen het power lampje en het receivelampje knipperd.

De tv werkt nog goed. Wat kan het zijn?

Ik heb de modem daarna nog eens een minuut van de stroom gehaald en de coax eruit en daarna er weer in maar hij staat nu nog te knipperen. Ik heb al een keer 25 min gewacht.

Ziggo ook gebeld en die willen wel een monteur langs sturen maar ja kost weer centen en dat heb je als student niet veel :P Hoe kan ik testen of er wel een singaal uit de coaxkabel komt bijvoorbeeld? misschien heb ik een kabelbreuk veroorzaakt?

Ik heb de modem SB5100E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

MasterMido schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:53:
Vraagje.

Ik heb van Ziggo tv en internet en dan het goedkoopste abbo(student ;))
Nu was ik aan het schilderen en heb ik de modem losgehad. Maar nu zet ik hem weer aan en brand alleen het power lampje en het receivelampje knipperd.

De tv werkt nog goed. Wat kan het zijn?

Ik heb de modem daarna nog eens een minuut van de stroom gehaald en de coax eruit en daarna er weer in maar hij staat nu nog te knipperen. Ik heb al een keer 25 min gewacht.

Ziggo ook gebeld en die willen wel een monteur langs sturen maar ja kost weer centen en dat heb je als student niet veel :P Hoe kan ik testen of er wel een singaal uit de coaxkabel komt bijvoorbeeld? misschien heb ik een kabelbreuk veroorzaakt?

Ik heb de modem SB5100E
Als je TV naar behoren werkt en recieve knippert dan krijgt alleen het modem geen signaal binnen. Of niet goed genoeg.
Dus of de kabel zit aan beide kanten niet goed vast, of er is een kabelbreuk. Simpele oplossing, op naar de mediamarkt voor een nieuw kabeltje er tussen met F-Connectoren (dat is de benaming voor de schroef connectoren zeg maar).
Hierna zal de boel weer moeten werken.

Controleren of er signaal uit de coax komt? Kan maar op een manier. Je tv eraan hangen ;)
Maar zo duur is een nieuw kabeltje bij de electro zaken ook niet.

Wil je gratis, dan Ziggo bellen en vragen of ze je opnieuw een setje kabels willen sturen. En dan hopen dat ze niet moeilijk gaan doen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LogiForce op 05-08-2010 01:36 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Het was even een gedoe, maar mijn CI+ set-up werkt nu. Nouja, bijna. Alles werkt perfect, behalve Ned1,2 &3. Ze zijn wel kijkbaar, maar ik heb last van blokjes in het beeld. De signaal sterkte is ongeveer 60. Op alle andere zenders is die ongeveer 65-68.

Er komt nog een versterker aan (via de post) maar ik denk dat een versterkt signaal dit wel moet oplossen? RTL,SBS6 enz zijn wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
MasterMido schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:53:
Ik zou eerst eens de F-connectoren erafschroeven en in de connector kijken of er nog wel een draadje netjes in het midden naar buiten steekt. Best kans dat daar iets omgebogen of afgebroken is.

Het moet er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.w-l-t.org/Pix/Coax%20w-F%20connector.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als Ziggo een monteur langs stuurt kost dat je helemaal niets, tenzij je het zelf verkeerd hebt aangesloten. Modem op zolder in plaats van direct op AOP bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:37:
[...]

Correct!

[...]

Die hoef je niet te nemen. Afhankelijk van je wensen, zijn bv de DIR655 van D-Link, of de Draytek Vigor2130 goede keuzes. Beiden in een andere prijsklasse.

[...]

Standaard zaken zijn prima in te stellen in deze router.

[...]

Er zijn meerdere mogelijkheden:

* Je hebt een TV met een CI-slot & DVB-C Tuner: Je koopt een Alphacrypt kaart en steekt je kaartje in de TV
* Je hebt een TV met een CI+-slot & DVB-C Tuner: Je koopt een Ziggo CI+ CAM en steekt deze met je kaartje in de TV. Hierbij is het wel handig om te checken of je TV Ziggo gecertificeerd is.

Je kan ook met een externe tuner werken. Dit kan zowel in bovenstaande gevallen, of als je een TV zonder CI(+)/DVB-C tuner hebt:

* Je wilt SD kijken: Je koopt een Digitale (SD) Tuner (krijg je gratis bij Alles-in-één volgens mij). Deze sluit je met Scart op je TV aan. Je kaartje steek je in de Digitale Tuner.
* Je wilt HD kijken: Je koopt een Digitale (HDTV) Tuner. Deze kan je met bijbetalingen bij Alles-in-één bestellen), of je koopt er een in de winkel. Deze sluit je aan dmv HDMI op je TV. Je kaartje steek je hier in.

Hopelijk is e.e.a. nu duidelijk :)
Harstikke bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Eldariel schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:00:
Het was even een gedoe, maar mijn CI+ set-up werkt nu. Nouja, bijna. Alles werkt perfect, behalve Ned1,2 &3. Ze zijn wel kijkbaar, maar ik heb last van blokjes in het beeld. De signaal sterkte is ongeveer 60. Op alle andere zenders is die ongeveer 65-68.

Er komt nog een versterker aan (via de post) maar ik denk dat een versterkt signaal dit wel moet oplossen? RTL,SBS6 enz zijn wel prima.
Versterker kan dingen oplossen, maar 65-68 is IMHO al een behoorlijk sterk signaal. Ik zit zelf aan de 45-50, zowel thuis als bij mijn ouders bij een andere kabelprovider. Je kunt nog zo mooi 100% signaalsterkte hebben, maar als je kabels niet goed afgeschermd zijn of je brakke connectors gebruikt heb je nog steeds last van slechte signaalkwaliteit. Verder bestaat er nog zoiets als een te sterk signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
_JGC_ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

Versterker kan dingen oplossen, maar 65-68 is IMHO al een behoorlijk sterk signaal. Ik zit zelf aan de 45-50, zowel thuis als bij mijn ouders bij een andere kabelprovider. Je kunt nog zo mooi 100% signaalsterkte hebben, maar als je kabels niet goed afgeschermd zijn of je brakke connectors gebruikt heb je nog steeds last van slechte signaalkwaliteit. Verder bestaat er nog zoiets als een te sterk signaal.
Dat weet ik, het is alleen als test. Als het niet werkt, dan moet ik het inderdaad eigens anders zoeken. Ik vind het wel vreemd dat de rest het wel goed doet dan, behalve NED1,2 & 3.

[ Voor 5% gewijzigd door Iekozz op 05-08-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Eldariel schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:00:

Indien het om HD gaat: NL1 & 2 HD zitten bij Ziggo op een nogal hoge frequentie, welke dus bij slecht afgeschermde kabels/connectoren het makkelijkste last hebben van interferentie. Mocht je nu in je meterkast deze interferentie al oppikken en je plant daar je versterker, dan heb je een goede kans dat je die storing dus doodleuk mee versterkt.
Check straks dus goed alle bekabeling VOOR je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joepie, de upgrade naar 80/10 is een feit. Gemeten met Apple Airport Express met 802.11n verbinding tussen m'n laptop en de Ubee-modem.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/904248056.png

Wauw, een nog mooier resultaat. En dat inmiddels met de Airport Express ingesteld op 802.11n/b/g mixed! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/904281053.png

[ Voor 30% gewijzigd door BamSlam_ op 05-08-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:26
Wij hebben sinds kort een nieuwe modem ontvangen, maar internet knalt er steeds uit als er maar iets teveel tegelijk gedaan wordt (3 websites openen oid.), en ook val internet regelmatig uit tijdens online gamen.. Hebben meer mensen dit probleem na het ontvangen van een nieuwe modem? Ik erger mij helemaal kapot als ik online aan het gamen ben en ik er opeens uit word geknald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 09-10 16:43
Je moet even vaststellen of je modem of je router het niet aan kan.
Zie je een van de 2 resetten als je verbinding wegvalt?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RichardvdD schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:46:
Wij hebben sinds kort een nieuwe modem ontvangen, maar internet knalt er steeds uit als er maar iets teveel tegelijk gedaan wordt (3 websites openen oid.), en ook val internet regelmatig uit tijdens online gamen.. Hebben meer mensen dit probleem na het ontvangen van een nieuwe modem? Ik erger mij helemaal kapot als ik online aan het gamen ben en ik er opeens uit word geknald :P
Had ik bij de vorige, was een.... oude Arris. 5** serie geloof ik :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
TFHfony schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Indien het om HD gaat: NL1 & 2 HD zitten bij Ziggo op een nogal hoge frequentie, welke dus bij slecht afgeschermde kabels/connectoren het makkelijkste last hebben van interferentie. Mocht je nu in je meterkast deze interferentie al oppikken en je plant daar je versterker, dan heb je een goede kans dat je die storing dus doodleuk mee versterkt.
Check straks dus goed alle bekabeling VOOR je versterker.
Hij komt bij mij niet via de meterkast binnen. Maar als dit niet helpt dan ga ik inderdaad goede afgeschermde kabels kopen. Gaat om de HD versies van Ned 1,2 &3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Raven schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:30:
[...]
Had ik bij de vorige, was een.... oude Arris. 5** serie geloof ik :?
Dan zou ik die gewoon lekker weer aansluiten, als je tenminste geen DOCSIS3 nodig hebt vanwege de snelheid.

Anders (als je Z3 of Alles-in-1-Extra hebt) proberen een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes op de kop te tikken. Grote kans dat het dan een stuk beter gaat.

En nee, van Ziggo ga je echt geen Arris TM702B meer krijgen, die splitsen de mensen alleen maar zo'n gloeiendhete hokietokie Ubee in hun maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Heeft iemand ervaring met Homeplug producten en Alles in 1 Extra? Is dit werkbaar en haal je de max. snelheid (onder normale omstandigheden)?

Setup die ik wil maken is simpel, 1 Devolo 200Mbps aangesloten op een Linksys WRT54G, andere op locatie desktop pc. (http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl).

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:01:
Heeft iemand ervaring met Homeplug producten en Alles in 1 Extra?
Belkin heeft een Powerline Gigabit Starter kit , misschien is dat een optie? Zie hier: http://www1.conrad.nl/scr...x_results=20&cachedetail=

Je moet het minimaal door 50% delen qua snelheid, met 200 mbit haal je in de praktijk maximaal 100 mbit.
Zelf zit ik ook met deze vraag, dus ik lees even mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:01:
Heeft iemand ervaring met Homeplug producten en Alles in 1 Extra? Is dit werkbaar en haal je de max. snelheid (onder normale omstandigheden)?

Setup die ik wil maken is simpel, 1 Devolo 200Mbps aangesloten op een Linksys WRT54G, andere op locatie desktop pc. (http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl).
De snelheid die je haalt met die dingen is natuurlijk niet gerelateerd aan Ziggo.

Zoek gewoon op Google naar reviews en gebruikerservaringen, bijvoorbeeld deze:

PC Magazine

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 06-08-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:21:
[...]

Belkin heeft een Powerline Gigabit Starter kit , misschien is dat een optie? Zie hier: http://www1.conrad.nl/scr...x_results=20&cachedetail=

Je moet het minimaal door 50% delen qua snelheid, met 200 mbit haal je in de praktijk maximaal 100 mbit.
Zelf zit ik ook met deze vraag, dus ik lees even mee.
Ik heb de Linksys PLK300 set in gebruik voor een PC die bij mij opzolder staat, deze 200Mbit homeplug adapters komen bij mij op 65Mbit down en 10Mbit up. de snelheid die je behaald is afhankelijk van hoe de kwaliteit van je elektrakabels zijn en liefst alles op de zelfde groep aansluiten. wanneer je dit niet doet kan je snelheid dramatisch minder worden.
de ping snelheden op ziggo.nl zijn rond de 20ms. Normaal haal ik 80Mbit down en 10Mbit up met een gemiddelde ping naar Ziggo.nl van 7ms.

Je moet de snelheid niet door twee delen, de 200Mbit zijn is half-duplex, dit komt dus neer op maximaal 100Mbit heen en weer.... echter heb je te maken met verkiezen in je elektrakabels, door bijvoorbeeld de kabels zelf en lasdoppen. de manier van huisindedeling m.b.t. groepen is ook belangrijk. ik heb speciefiek voor de stroomgroep die mijn zolder voorziet een wandcontactdoos in de meterkast (waar mijn routerstaat) geplaatst om een zo'n goed mogelijke verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:30:
[...]

Dan zou ik die gewoon lekker weer aansluiten, als je tenminste geen DOCSIS3 nodig hebt vanwege de snelheid.

Anders (als je Z3 of Alles-in-1-Extra hebt) proberen een Arris TM702B via Marktplaats voor een paar tientjes op de kop te tikken. Grote kans dat het dan een stuk beter gaat.

En nee, van Ziggo ga je echt geen Arris TM702B meer krijgen, die splitsen de mensen alleen maar zo'n gloeiendhete hokietokie Ubee in hun maag.
Ik heb de afgelopen week een nieuw modem van Ziggo mogen ontvangen, mijn oude vertrouwde Arris modem begon spontaan te rebooten. her en der geduurdende de heel dag. Lijnmeting gedaan door een Ziggo monteur, zelf ook de signaalwaardes bekenen, was niets mis mee. De verdenking viel toch op het modem, nieuw modemgestuurd, monteur gaf aan op moment veel klachten te krijgen over de Arris modems.....

Mijn Arris 702b werd trouwens ook behoorlijk heet op het coax aansluit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volkert schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:30:
[...]

Een monteur heeft die modem allang vervangen, bleek snelheidsverhoging niet aan te kunnen en resette zichzelf bij een beetje belaste lijn. Helpdesk beweerde dat ie het wel aankon, monteur komt en werpt een korte blik, "die kan het niet aan" en haalt een 702 uit zijn busje. Die doet het goed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
thomasmoors schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:11:
Ik ben gisteren overgestapt van kpn naar ziggo en liep tegen de volgende problemen aan:

-de activatie lukt niet, de monteurs denken door een kabelbreuk, het verbaasde me dat dit niet dezelfde kabel is als die van KPN

-ik wil heel graag weer interactieve TV (zoals ik gewend ben van KPN) en had dit telefonisch aangegeven bij het bestellen van het pakket (alles in 1 extra BTW) , maar de monteurs kwamen toch aankakken met een gewone decoder, dus nu moet ik daar op wachten (niet erg door probleem 1:P

-Ze vertellen niet als je het pakket besteld en zij weten dat je van KPn komt, dat je een aparte router nodig hebt om óf meer dan 1 pc van internet te voorzien of om wireless te gaan, iets wat bij KPn in de experiabox zat. Wederom niet erg door probleem 1.
Nu hebben een paar werklui bij mij de 2 vierkante meter oprit opengegraven, en de kabel gerepareerd door het dode eind te verlengen naar de meterkast. Dit duurde 6 uur! wel aardige en proffesionele mensen aangezien ze de oprit weer netjes opnieuw dichtmaakten (natuurlijk hoort dit erbij, maar ze deden het gewoon erg netjes)

Vervolgens even naar de stad gegaan (ik woon in steenbergen, dus kon ik het lekker bij Databyte halen) en een netgear WNR 2000V2 gehaald (300mbs, 39 euro) en aangesloten (na activatie uiteraard) en alles werkte 81 mbs volgens speedtest.net Ook even met nieuwsgroepen gedownload (payaccount) om te kijken of t echt kan en ja hoor t werkt, ook wireless. Valt het modem ineens na 40 minuten uit en kan niet meer online komen, ook niet na reboots :( beetje frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag maar eens een email naar onze vrienden van ziggo gestuurd.
Sinds de snelheids verhoging klappert me internet verbinding...gemiddeld 30 keer per dag ligt het er gewoon uit.
Alle lampjes branden...maar de verbinding is weg :(
Alle gebruikelijke dingen al gedaan...resetten, kabels vervangen, direct op de modem aangesloten noem maar op.
Niks helpt.
Denk dat me (UBEE) modem er geen zin meer in heeft :'(
Iemand anders dit probleem (gehad) ?
postcode 7824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

thomasmoors schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Nu hebben een paar werklui bij mij de 2 vierkante meter oprit opengegraven, en de kabel gerepareerd door het dode eind te verlengen naar de meterkast. Dit duurde 6 uur! wel aardige en proffesionele mensen aangezien ze de oprit weer netjes opnieuw dichtmaakten (natuurlijk hoort dit erbij, maar ze deden het gewoon erg netjes)

Vervolgens even naar de stad gegaan (ik woon in steenbergen, dus kon ik het lekker bij Databyte halen) en een netgear WNR 2000V2 gehaald (300mbs, 39 euro) en aangesloten (na activatie uiteraard) en alles werkte 81 mbs volgens speedtest.net Ook even met nieuwsgroepen gedownload (payaccount) om te kijken of t echt kan en ja hoor t werkt, ook wireless. Valt het modem ineens na 40 minuten uit en kan niet meer online komen, ook niet na reboots :( beetje frustrerend
En welk modem had je nou? Woon trouwens zelf in D-oord, 10 KM van Steenbergen, maar gelukkig nog geen noemenswaardig grote problemen gekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Untouchablezz20 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:10:
[...]

Precies. En ik had laatst gelezen dat de vraag naar uploadsnelheid groeit. Ik ben benieuwd wat de plannen zijn. Want 120 mbits leveren en 10mbits up, kunnen ze niet lang volhouden imo.
Er wordt wel eens vergeten dat Ziggo en UPC het allergrootste aandeel in NL hebben qua dekking van glasvezel. Bijna alle kastjes in de straat zijn aangesloten op glas, dus volgende stap is dat doortrekken naar de meterkast.
Klinkt nu heel raar, maar let maar eens op over een paar jaar ;)

niet uit de duim gezogen overigens...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
pinda powerrr schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 03:32:
[...]
Inside info..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Goed blijven kijken naar de glasvezel spuit auto's :P (Hier in de buurt ook gebeurt trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er wordt wel eens vergeten dat Ziggo en UPC het allergrootste aandeel in NL hebben qua dekking van glasvezel. Bijna alle kastjes in de straat zijn aangesloten op glas, dus volgende stap is dat doortrekken naar de meterkast.

Ik heb nog geen enkele Ziggo monteur hier een groepsversterker/eindversterker open zien hebben waar een glasvezel in zit.
Kan me voorstellen dat de grote steden dit al wel hebben, maar hier in ons stadje, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:46:
[...]
Kan me voorstellen dat de grote steden dit al wel hebben, maar hier in ons stadje, denk het niet.
Klein stadje dan, want hier in het dorp zijn allen wijk verdeel kasten al aangesloten op glas, het veloop stuk naar de blokkastjes is nog wel 'gewoon' kabel, maar dat zijn afstanden van max. 200 meter.
van daaruit loopt het groene coax weer naar de huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

De straatkastjes hebben zeker nog geen glasvezel (De kleine kastjes waar ca. 10 - 30 aansluitingen in zitten). De wijkcentrales zijn meestal wel geupgrade. Maar juist het trekken van glasvezel naar de straatkastjes is het meeste werk, en daarbij moeten de straatkastjes ook vervangen worden door grotere versies omdat er actieve glasvezelapparatuur geplaatst moet worden. Dus als je kunt bewijzen dat de straatkastjes al glasvezelready zijn, graag :)...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21
FreshMaker schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:01:
Klein stadje dan, want hier in het dorp zijn allen wijk verdeel kasten al aangesloten op glas, het veloop stuk naar de blokkastjes is nog wel 'gewoon' kabel, maar dat zijn afstanden van max. 200 meter.
van daaruit loopt het groene coax weer naar de huizen
Klopt, de laatste versterker(s) krijgen alleen coax binnen. De wijkkasten/centrales hebben wel glasvezel, en van die locaties gaat het dus via coax verder naar de groeps/eindversterkers: Ziggo Netwerk.

Volgens mij is het gezien de architectuur echt niet zo gemakkelijk om eventjes het glas vanaf de 'wijkcentrales' naar alle huizen te trekken. De kabelaars patsen wel met een netwerk dat voor 98% uit glasvezel bestaat, maar de laatste versterkers zijn nog steeds coax. Ik verwacht echt niet dat ze binnen enkele jaren de complete access gaan verglazen. Ze zullen de komende jaren waarschijnlijk eerst de kabelsegmenten verkleinen zodat je de access met steeds minder mensen hoeft te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een tik in de telefoonlijn om de zoveel seconden als ik naar 06 nummers bel. Dan valt even de stem weg en hoor je een tikje en is de stem er weer.

Dat komt ook voor als ik niet download.

Kan ik daar wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:22:
Ik heb de laatste tijd een tik in de telefoonlijn om de zoveel seconden als ik naar 06 nummers bel. Dan valt even de stem weg en hoor je een tikje en is de stem er weer.

Hangt er een beetje af wat je er al aan hebt gedaan, wat voor type modem je hebt, wat voor abo, etc etc etc. Anders kunnen wij ook niet zo heel veel doen op gokken na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Hangt er een beetje af wat je er al aan hebt gedaan, wat voor type modem je hebt, wat voor abo, etc etc etc. Anders kunnen wij ook niet zo heel veel doen op gokken na.
ubee modem, alles in 1 extra met momenteel een 80mbit verbinding. Alles is aangesloten door een monteur en verder werkt alles prima. Verder zit er digitale tv totaal pakket op en eredivisielive kanaal en telefoon zit met standaardkabeltje van 10 meter op de modem aangesloten (nieuwe kabel).

Verder heb ik onbeperkt bellen naar vaste nummers dag en nacht en naar vaste nummers bellen geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Hier gebruikers van ziggo internet in de regio Amersfoort? Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar alles in een, maar ben benieuwd hoe het bevalt. En dan met name xboxlive,ik ben er van overtuigd dat live altijd gaat lukken, maar ik wil heel graag nat open hebben, en daarvoor moet je makkelijk kunnen port forwarden........hoor het graag.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sagat schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:03:
En dan met name xboxlive,ik ben er van overtuigd dat live altijd gaat lukken, maar ik wil heel graag nat open hebben, en daarvoor moet je makkelijk kunnen port forwarden........
Ik ben je volledig kwijt. Internet is internet, en NAT en port forwarding gebeuren in je router en niet in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier ook mensen met extra die niet het maximale halen.

upload is 600 tot 700 kb/s en download is 6 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:55:
zijn er hier ook mensen met extra die niet het maximale halen.

upload is 600 tot 700 kb/s en download is 6 mb/s
Da's nog best redelijk in regenachtige spitstijden :)

Bedenk dat je op geen enkele wijze recht hebt op de maximale snelheid.

Hier gaat het momenteel best goed met Speedtest.net, alleen voor de newsservers (Eweka en Budgetnews) moet ik veel meer threads laten lopen dan normaal om het maximale te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/906678979.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Volkert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Ik ben je volledig kwijt. Internet is internet, en NAT en port forwarding gebeuren in je router en niet in het modem.
Ik was onder de impressie dat dit pakket een modem router bevatte. (zag op de site iets van wireless inet) maar alleen een modem dus. Goed om te weten. (zal ook ff de TS lezen, was een beetje lui&gehaast toen ik dit postte)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hier is de upload ook nog lang niet wat het moet zijn. De download klopt bij mij echter wel bij het testen en die zit meestal rond de 78-80mbit/s.

Overigens haalt eweka ook niet de 80mbit/s (en dit klopt ook want op hun site staat dat ze maximaal 50mbit/s aanbieden).

Mijn upload is ongeveer 600-700KB/s ipv 1,2MB/s dus ongeveer de helft van wat er maximaal wordt aangeboden. Speedtest.net geeft hier meestal tussen de 5,2 en 5,6 mbit/s aan. Als ik naar mijn vps upload of naar mijn website dan gaat het ook met die snelheid.

Maar het zal vanzelf wel een keer opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Da's nog best redelijk in regenachtige spitstijden :)

Bedenk dat je op geen enkele wijze recht hebt op de maximale snelheid.

Hier gaat het momenteel best goed met Speedtest.net, alleen voor de newsservers (Eweka en Budgetnews) moet ik veel meer threads laten lopen dan normaal om het maximale te halen.

[afbeelding]
ik snap niet dat je met die speedtest die waarden haalt, ik blijf gewoon lekker onder de 10 mbit :')

heb het zelfs met een gbit verbinding getest en dan kom ik niet hoger dan 60 mbit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:51:
[...]

ik snap niet dat je met die speedtest die waarden haalt, ik blijf gewoon lekker onder de 10 mbit :')

heb het zelfs met een gbit verbinding getest en dan kom ik niet hoger dan 60 mbit 8)7
Dan geef je toch zelf al aan waar de fout ligt... Namelijk bij jou thuis ergens. Als je met gbit test dan haal je 60mbit en zonder dan is het minder dan 10mbit...

Ik zou zeggen: gebruikersfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:57:
[...]

Dan geef je toch zelf al aan waar de fout ligt... Namelijk bij jou thuis ergens. Als je met gbit test dan haal je 60mbit en zonder dan is het minder dan 10mbit...

Ik zou zeggen: gebruikersfout
nee thuislocatie heeft altijd goed gewerkt.
toen we net ziggo alles in een kregen was trok ik altijd het maximale.
als ik torrents download dan haal ik 6 mb/s down en 600 tot 700 kb/s up, te weinig dus, moet 9 mb/s down en 1,2 mb/s up zijn.

die speedtest doet het gewoon bagger hier.
en met een gbit verbinding heb ik het via lan van onze uni geprobeerd, komt speedtest ook niet hoog uit dus vind het raar dat andere mensen het wel halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
Exorcist schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:58:
[...]

En welk modem had je nou? Woon trouwens zelf in D-oord, 10 KM van Steenbergen, maar gelukkig nog geen noemenswaardig grote problemen gekend..
het ubee alles in 1 modem, grappig btw dat je in Dinteloord woont, ik woon zelfs maar 4 km ofzo van je vandaan (Stb Noord), ik werk bij de Cuel, moet je wel wat zeggen

PS alles doet t nu (nog wel even wachten voor interactieve Tv op dat nieuwe kastje waarvan ik de merknaam niet meer weet,'' begint met n C '' ',want die heeft in tegenstelling doet de huidige interactieve tv decoder ook een harde schijf aan boord voor dezelfde prijs van 150 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door thomasmoors op 07-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eruit.

mijn broertje heeft een office zz3 abbo afgesloten :')

dan blijft het vaag waarom ik dan wel een weekje met 9 mb/s kon downloaden.

zz3 is 50-5 mbit, dus ik haal dat ruim.

nu nog ff kijken of het makkelijk over te zetten is omdat we niet echt zakelijke gebruikers zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik had vandaag voor het eerst last van een wat misschien een storing was. Normaal openen alle pagina's snel tot redelijk snel (afhankelijk van de server), maar vanochtend deed zelfs tweakers er soms 6-7 seconden over om een pagina te openen...

Download snelheden waren ook gehalveerd (120 -> 60Mb/s). Dit met een alles in een extra abonnement i.c.m een Ubee modem rechstreeks aangesloten via UTP. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Eldariel schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:53:
Ik had vandaag voor het eerst last van een wat misschien een storing was. Normaal openen alle pagina's snel tot redelijk snel (afhankelijk van de server), maar vanochtend deed zelfs tweakers er soms 6-7 seconden over om een pagina te openen...

Download snelheden waren ook gehalveerd (120 -> 60Mb/s). Dit met een alles in een extra abonnement i.c.m een Ubee modem rechstreeks aangesloten via UTP. Any ideas?
kijk of je download kanalen naar 1 zijn gereduceerd (2 oranje lampjes op je ubee)...

ik heb nu elke 35 dagen een storing, en zie dat mijn download kanalen naar 1 is gereduceerd. Even stekker eruit en na 5 min verhelpt het probleem... maar het lijkt structureel te zijn met mijn Ubee (120/10 Extra abbo/den haag).

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
TweakBoy schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:16:
[...]

kijk of je download kanalen naar 1 zijn gereduceerd (2 oranje lampjes op je ubee)...

ik heb nu elke 35 dagen een storing, en zie dat mijn download kanalen naar 1 is gereduceerd. Even stekker eruit en na 5 min verhelpt het probleem... maar het lijkt structureel te zijn met mijn Ubee (120/10 Extra abbo/den haag).
Dat is het niet. Het ubee modem werkt verder perfect als dit gebeurd. Alle lampjes branden (groen) behalve die van de upload. Hopelijk gebeurt dit niet te vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
TweakBoy schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:16:
[...]
Even stekker eruit en na 5 min verhelpt het probleem... maar het lijkt structureel te zijn met mijn Ubee (120/10 Extra abbo/den haag).
Dit heb je met een Arris TM702B niet, dat het hele apparaat vastloopt en dat de stekker er dan uit moet. Dat is ook een belangrijke reden dat ik de Ubee nooit meer wil gebruiken. Van oktober 2009 - december 2009 heb ik ca. 3 maal per dag de stekker uit het Ubee modem kunnen halen en ik ben er nu nog ziek van :)

Af en toe zijn er wel eens kabelstoringen (blokjes in digitale beeld op TV, strepen in analoge TV), maar een Arris TM702B moeten resetten, dat is nog nooit (in bijna 8 maanden dat ik hem heb) nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
thomasmoors schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

het ubee alles in 1 modem, grappig btw dat je in Dinteloord woont, ik woon zelfs maar 4 km ofzo van je vandaan (Stb Noord), ik werk bij de Cuel, moet je wel wat zeggen
Ja, het is hier echt een Brabo feestje in dit topic. :P (Stb zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guere schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:17:
[...]

Klopt, de laatste versterker(s) krijgen alleen coax binnen. De wijkkasten/centrales hebben wel glasvezel, en van die locaties gaat het dus via coax verder naar de groeps/eindversterkers: Ziggo Netwerk.

Volgens mij is het gezien de architectuur echt niet zo gemakkelijk om eventjes het glas vanaf de 'wijkcentrales' naar alle huizen te trekken. De kabelaars patsen wel met een netwerk dat voor 98% uit glasvezel bestaat, maar de laatste versterkers zijn nog steeds coax. Ik verwacht echt niet dat ze binnen enkele jaren de complete access gaan verglazen. Ze zullen de komende jaren waarschijnlijk eerst de kabelsegmenten verkleinen zodat je de access met steeds minder mensen hoeft te delen.
Het kan wel hoor, er zijn machines die de binnenmantel eruit kunnen trekken en dan houd je eigenlijk de groene buiten mantel over en kan je zo een stuk glas er doorheen schieten, mits er geen koppelingen in zitten.
Maar soms is het makkelijker om nieuwe stukjes te schieten.

Ach we zien het wel, voorlopig heb ik een flinke kluif om uberhaupt 5 MB/sec vol te houden via download sites, laat staan 7/8 als we 120Mbit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, Ziggo is weer aan het kloten. Ben zojuist 2x m'n verbinding kwijt geraakt voor drie of vier minuten aan één stuk. Modem (Ubee) lijkt wel gewoon verbonden te blijven, dus de lijn lag er niet fysiek uit.

(Ziggo Tilburg btw)

Iemand anders problemen gehad?

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2010 13:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
Wildfire schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:08:
Hmmm, Ziggo is weer aan het kloten. Ben zojuist 2x m'n verbinding kwijt geraakt voor drie of vier minuten aan één stuk. (Ziggo Tilburg btw)

Gister en paar dagen ervoor had ik hetzelfde. Ziggo Monnickendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Wildfire schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:08:
Hmmm, Ziggo is weer aan het kloten. Ben zojuist 2x m'n verbinding kwijt geraakt voor drie of vier minuten aan één stuk. Modem (Ubee) lijkt wel gewoon verbonden te blijven, dus de lijn lag er niet fysiek uit.

(Ziggo Tilburg btw)

yep...zie mijn stukje, 1 pagina terug.
bij mij is dat al vanaf de verhoging.
email gestuurd, en ineens is het voorbij (al 2 dagen) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ben best tevreden met ziggo. Internet is zeer stabiel hier vooral sinds ik een eigen router hebt gekocht. De digitale tv zie ik heel soms beetje vervorming maar daar kan ik mee leven. 13th street daarin tegen is zo slecht krijg daar ook maar 5% signaal sterkte op -.- .

De DNS servers van ziggo zijn soms wel super slecht. Iemand nog meer last van slechte DNS service van ziggo?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Rutix schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:22:
Ik ben best tevreden met ziggo. Internet is zeer stabiel hier vooral sinds ik een eigen router hebt gekocht. De digitale tv zie ik heel soms beetje vervorming maar daar kan ik mee leven. 13th street daarin tegen is zo slecht krijg daar ook maar 5% signaal sterkte op -.- .

De DNS servers van ziggo zijn soms wel super slecht. Iemand nog meer last van slechte DNS service van ziggo?
Jup ik ook. Gebruik nu opendns.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 22:59
Als je een smartcard bij Ziggo (telefonisch) hebt geactiveerd dan krijg je 2 weken gratis alle zenders.
Wanneer je tijdens het activeren hebt gekozen dat je geen extra paketten wil dan zou je na die 2 weken dus alleen nog maar de standaard 60 digitale zenders (voor +/- €16 per maand) moeten hebben, correct?
Mijn vraag is eigenlijk, in die 2 weken proefperiode hoef je toch geen contact op te nemen met Ziggo dat je echt geen extra zenders wil toch? :? (Dat heb ik nml. bij het activeren al aangegeven.)
Niet dat ze je dan gewoon automatisch op alles abonneren ofzo.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Alternative schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:30:
[...]

yep...zie mijn stukje, 1 pagina terug.
bij mij is dat al vanaf de verhoging.
email gestuurd, en ineens is het voorbij (al 2 dagen) 8)7
Oh, maar bij heeft het niets met een verhoging te maken. Ik heb al 120mbit meteen vanaf toen ik januari Ziggo AIE afsloot. Was wel even wennen, van 17mbit ADSL naar 120mbit kabel :)

Maar goed, het viel me gewoon even op. Heb eigenlijk vanaf het begin af aan al geen problemen gehad met Ziggo, dus dan valt elk "hikje" al op :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:06:
Mijn vraag is eigenlijk, in die 2 weken proefperiode hoef je toch geen contact op te nemen met Ziggo dat je echt geen extra zenders wil toch? :? (Dat heb ik nml. bij het activeren al aangegeven.)
Niet dat ze je dan gewoon automatisch op alles abonneren ofzo.
Waarom zou je vaker dan 1 maal door moeten geven wat je wilt?
oftewel nee dus. Kijk desnoods op mijn ziggo om te zien waarop je geabonneerd bent.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 08-08-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Wildfire schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Oh, maar bij heeft het niets met een verhoging te maken. Ik heb al 120mbit meteen vanaf toen ik januari Ziggo AIE afsloot. Was wel even wennen, van 17mbit ADSL naar 120mbit kabel :)

Maar goed, het viel me gewoon even op. Heb eigenlijk vanaf het begin af aan al geen problemen gehad met Ziggo, dus dan valt elk "hikje" al op :P
Ik heb ziggo (voorheen @home) al sinds een jaar of 15 (even afgerond) en eigenlijk nooit problemen gehad.
Probleem kwam pas na de snelheids verhoging.
Dacht eerst nog dat ze er mee aan het klooien waren maar na een week of vier was ik het wel zat.
Via de website een email verstuurd en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Toch wel een beetje strange 8)7
Maar alles werkt nu weer naar behoren...dus ik vind het prima zo.
Nu alleen die 10 upload nog, en de verhoging naar 120 up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: 2 keer is wel een beetje veel van het goede

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:22:

komt dit niemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Dit komt mij ook bekend voor.
Afgelopen zaterdag belde ik naar een mobiel nummer en hoorde ook telkens die tik.
Heb dat nog nooit eerder gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Vraagje: Hoe gaat de monteur van Ziggo om met een inbouw Abonee Overname Punt?
Ik wil graag weten wat ze hier opzetten omdat dit punt in ons nieuwe huisje op een plek zit die eigenlijk altijd inzicht is. De modem is nog achter de vitrage te plaatsen, dus dat is geen probleem :)

Wordt er een opbouw doos overheen gezet? Of hebben ze ook inbouw Abonee Overname Punten (TRAS1000) bij zich met een passend afdekplaatje :?

Als ze dat niet mee hebben moet ik zelf nog even iets regelen. Ik houd van nette afwerking :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flappie op 08-08-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Modem al eens gereset, recentelijk? Anders toch maar eens naar Ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Flappie schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:24:
Vraagje: Hoe gaat de monteur van Ziggo om met een inbouw Abonee Overname Punt?
Ik wil graag weten wat ze hier opzetten omdat dit punt in ons nieuwe huisje op een plek zit die eigenlijk altijd inzicht is. De modem is nog achter de vitrage te plaatsen, dus dat is geen probleem :)

Wordt er een opbouw doos overheen gezet? Of hebben ze ook inbouw Abonee Overname Punten (TRAS1000) bij zich met een passend afdekplaatje :?

Als ze dat niet mee hebben moet ik zelf nog even iets regelen. Ik houd van nette afwerking :)
Die TRAS is gewoon in te bouwen, er zit een plaatje bij, tenminste in de DHZ pakket... :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
De monteur zal het inbouwplaatje netjes vervangen en een dekseltje opzetten, vervolgens komt de datasplitter erop te zitten die netje op het dekseltje vastklikt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Pagina: 1 ... 60 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!