Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Ballebek schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:30:
[...]
Zolang Ziggo nog genoeg IP's (v4) in de koelkast heeft staan voor de komende x nieuwe abonnees zal het nog wel even gaan duren.
Tja, ik hoor al 10 jaar dat de IPv4 adressen bijna op zijn.

Wat ik niet snap is waarom providers niet veel zuiniger met IP-adressen omgaan en bijvoorbeeld de goedkopere basis-abonnementjes op een "ge-NAT" IP-adres zetten.

Ik bedoel, hele bedrijven met duizenden medewerkers kunnen ook op 1 public IP-adres draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Volkert schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:49:
[...]
Ik bedoel, hele bedrijven met duizenden medewerkers kunnen ook op 1 public IP-adres draaien.
Er zijn ook steeds meer bedrijven die nu een simpel consumentenlijntje hebben met maar 1 IP die overstappen naar een zakelijke verbinding en die worden standaard (bij vrijwel elke provider) opgeleverd met een /29. Ook bij Ziggo Zakelijk krijg je een /29 en als je een vinkje aankruist dat je een /28 wil met daarbij "voor extra server" dan krijg je die ook gewoon.

Ik denk zelf dat die nood ook wel mee valt. Alleen als ze er bijvoorbeeld nu pas mee gekomen zouden zijn had het hele opbouwen van en naar een IPv6 infra misschien ook pas op dit moment op gang gekomen zijn. En zelfs nu er al jaren over "nood" gesproken wordt zie je er nog weinig van terug.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Nog een vraag, weten ze bij Ziggo klantenservice ook niet te vertellen, welke hd-ontvanger krijg. Ze zeggen een Humax of een Samsung, maar welk type willen/kunnen/mogen ze niets over zeggen.

Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Westmania schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:17:
Nog een vraag, weten ze bij Ziggo klantenservice ook niet te vertellen, welke hd-ontvanger krijg. Ze zeggen een Humax of een Samsung, maar welk type willen/kunnen/mogen ze niets over zeggen.

Iemand die het wel weet?
Mijn ouders kregen een Humax 3 weken geleden, maar ik heb geen glazenbol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020

Iemand die het wel weet?
Beetje vaag van de medewerker die je gesproken hebt, want hij hoort te weten dat als je kiest voor de hd ontvanger dat dit de samsung word, de humax is geen hd ontvanger en word meestal de humax gestuurt als men kiest voor geen hd ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ballebek schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:02:
Ik denk zelf dat die nood ook wel mee valt. Alleen als ze er bijvoorbeeld nu pas mee gekomen zouden zijn had het hele opbouwen van en naar een IPv6 infra misschien ook pas op dit moment op gang gekomen zijn. En zelfs nu er al jaren over "nood" gesproken wordt zie je er nog weinig van terug.
Zou best kunnen dat Ziggo momenteel voldoende IPs heeft om de groei op te vangen. Overigens ondersteunen de 'modems' gewoon IPv6. Maar er gaan binnen Ziggo een hele hoop broodje aap verhalen rond. Dat multicast uitrollen op een kabelnetwerk niet zou kunnen, dat IPv6 moeilijk te implementeren zou zijn.

Na die DHCP farce heb ik echt het idee dat de incompetentie eerst overwonnen moet worden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jongetje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:54:
[...]

Mega is 1000. Een MegaWatt is ook 1000Watt. Waarom zou een MegaBytes dan opeens 1024bytes zijn?
Als je nou ook even de discussie had gevolgd, dan had je gezien dat Vortex bedoelde dat 1024 de "officiele" factor is bij bits en bytes, wat gewoon onzin is.
en kilo is 1000

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 29-07-2010 11:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
marcel23456 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:27:
[...]

Beetje vaag van de medewerker die je gesproken hebt, want hij hoort te weten dat als je kiest voor de hd ontvanger dat dit de samsung word, de humax is geen hd ontvanger en word meestal de humax gestuurt als men kiest voor geen hd ontvanger.
Er is gewoon een Humax HD ontvanger hoor 8)7

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/humax-irdh-5000c-20080728/
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76812.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Zo, net ziggo internet geinstalleerd, en na een aantal reboots van de ubee werkt het nu. Ik haal niet de 120mb hier. Speedtest.net geeft aan dat het maar 65.5 mb/s is, maar de website van ziggo geeft aan dat het wel 122.2 mb/s is... De upload is met 9.6mb wel goed. Any thoughts?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

begintmeta schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:42:
OK, dan weet is hoe ik mijn QOS-experiment moet beginnen...

Heeft iemand nog tips met betrekking tot QOS(of algemene QOS topics hier op GoT (zal zelf natuurlijk ook nog zoeken ;))? Wanneer komt Ziggo eigenlijk met IPv6? niet dat het voor mij nu nodig is, maar in het kader experimenteren (voor de toekomst),,,
Not a clue, maar heb van de week wel berichten gezien van iemand die beweerde dat ze intern wel aan het testen waren met IPv6.

http://www.webhostingtalk...-ziggo-en-ipv6-zucht.html , let op de berichten van "Spyder01".

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Eldariel schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:10:
Zo, net ziggo internet geinstalleerd, en na een aantal reboots van de ubee werkt het nu. Ik haal niet de 120mb hier. Speedtest.net geeft aan dat het maar 65.5 mb/s is, maar de website van ziggo geeft aan dat het wel 122.2 mb/s is... De upload is met 9.6mb wel goed. Any thoughts?
De snelheids testsen van Speedtest.net zijn iets minder betrouwbaar dan die van Ziggo zelf.
Dit heeft o.a. te maken met het feit dat je bij speedtest te maken hebt met een server buiten het Ziggo netwerk, dit kan door de verbinding van deze sever vertragend werken. Op sommige nederlandse severs op speedtest.net haal ik 20Mbit, terwijl een usenet download, en de speedtest.ziggo.nl server gewoon maximale download van mijn alles in 1 abonnement laten zien.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Raven schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Not a clue, maar heb van de week wel berichten gezien van iemand die beweerde dat ze intern wel aan het testen waren met IPv6.

http://www.webhostingtalk...-ziggo-en-ipv6-zucht.html , let op de berichten van "Spyder01".
Ook in groningen GN-IX heeft Ziggo nog geen IPv6.... http://gn-ix.nl/content/customerlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:34
Raven schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Je mag toch aannemen dat de verschillende ISP's minimaal aan het testen zijn met IPv6.
Die spyder01 geeft aan native IPv6 te hebben terwijl de infra van ziggo daar nog niet geschikt voor zou zijn(anders dan via tunnel).
Met andere woorden ik neem direct aan dat Ziggo ipv6 test, maar of er al minimaal een f.u.t. is durf ik niet te zeggen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zitten wij bij InternetPlusBellen KPN. Wij zijn niet tevreden (slome snelheid, altijd gezeik, slechte helpdesk, NAT vaak dicht en ga zo maar door...) Wij willen dus misschien overstappen naar Ziggo (Alles in Één Plus). Alleen nu heb ik een paar vraagjes:

1) Wij hebben momenteel dus de KPN Experia Box. Ik ga er vanuit dat wij dus een nieuwe router nodig hebben, en ik neem aan dat die niet bij het abbonement zit?

2) Gerelateerd aan mijn eerste vraag: Ik zie dus op de Ziggo site 2 draadloos internet routers staan (draadloos ondersteuning is een must). Aangezien alleen de Prenium Router Alles In Een Plus ondersteund zijn wij dus verplicht deze te nemen? (is toch €99) Zonee, wat is een ander goed alternatief?

3) Wéér gerelateerd aan 1e/2e vraag: Is dit een beetje een prima router waarbij je ook geen gedoe hebt dat je NAT automatisch dicht staat / dat het moeilijk te veranderen is? Bij de Experia Box is/was dit namelijk bijna onmogelijk...

4) Iets héél anders. Ik zie dus dat je een voor €39 een Digitale Ontvanger er bij kan nemen. Maar ik vraag me af: Hoe zit dit precies qua aansluiten? Steek je die Smartcard gewoon in je tv? Of heb ik weer een speciale kabel nodig die naar mijn tv moet? (reden= ik heb al een kabel vanaf de beneden helemaal naar zolder lopen, inclusief een splitter er tussendoor)

Alvast harstikke bedankt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:28:
Momenteel zitten wij bij InternetPlusBellen KPN. Wij zijn niet tevreden (slome snelheid, altijd gezeik, slechte helpdesk, NAT vaak dicht en ga zo maar door...) Wij willen dus misschien overstappen naar Ziggo (Alles in Één Plus). Alleen nu heb ik een paar vraagjes:

1) Wij hebben momenteel dus de KPN Experia Box. Ik ga er vanuit dat wij dus een nieuwe router nodig hebben, en ik neem aan dat die niet bij het abbonement zit?
Correct!
2) Gerelateerd aan mijn eerste vraag: Ik zie dus op de Ziggo site 2 draadloos internet routers staan (draadloos ondersteuning is een must). Aangezien alleen de Prenium Router Alles In Een Plus ondersteund zijn wij dus verplicht deze te nemen? (is toch €99) Zonee, wat is een ander goed alternatief?
Die hoef je niet te nemen. Afhankelijk van je wensen, zijn bv de DIR655 van D-Link, of de Draytek Vigor2130 goede keuzes. Beiden in een andere prijsklasse.
3) Wéér gerelateerd aan 1e/2e vraag: Is dit een beetje een prima router waarbij je ook geen gedoe hebt dat je NAT automatisch dicht staat / dat het moeilijk te veranderen is? Bij de Experia Box is/was dit namelijk bijna onmogelijk...
Standaard zaken zijn prima in te stellen in deze router.
4) Iets héél anders. Ik zie dus dat je een voor €39 een Digitale Ontvanger er bij kan nemen. Maar ik vraag me af: Hoe zit dit precies qua aansluiten? Steek je die Smartcard gewoon in je tv? Of heb ik weer een speciale kabel nodig die naar mijn tv moet?
Er zijn meerdere mogelijkheden:

* Je hebt een TV met een CI-slot & DVB-C Tuner: Je koopt een Alphacrypt kaart en steekt je kaartje in de TV
* Je hebt een TV met een CI+-slot & DVB-C Tuner: Je koopt een Ziggo CI+ CAM en steekt deze met je kaartje in de TV. Hierbij is het wel handig om te checken of je TV Ziggo gecertificeerd is.

Je kan ook met een externe tuner werken. Dit kan zowel in bovenstaande gevallen, of als je een TV zonder CI(+)/DVB-C tuner hebt:

* Je wilt SD kijken: Je koopt een Digitale (SD) Tuner (krijg je gratis bij Alles-in-één volgens mij). Deze sluit je met Scart op je TV aan. Je kaartje steek je in de Digitale Tuner.
* Je wilt HD kijken: Je koopt een Digitale (HDTV) Tuner. Deze kan je met bijbetalingen bij Alles-in-één bestellen), of je koopt er een in de winkel. Deze sluit je aan dmv HDMI op je TV. Je kaartje steek je hier in.

Hopelijk is e.e.a. nu duidelijk :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik kan al de hele week maar moeilijk nederland 1 en 2 ontvangen. Reset en opnieuw zenders zoeken help dan niet. Meer mensen last van?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Pkunk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:44:
Ik kan al de hele week maar moeilijk nederland 1 en 2 ontvangen. Reset en opnieuw zenders zoeken help dan niet. Meer mensen last van?
Ik neem aan dat het om de HD versies gaat?
Deze zitten op een hoge frequentie in vergelijking met de rest van de zenders. Er is dus een goede kans dat het signaal net niet sterk genoeg is. Kan je aangeven wat de BER (Bit Error Rate) is op deze zenders?
Probeer je TV/Ontvanger eens rechtstreeks op je AOP met een korte coax kabel en kijk eens of ze het dan beter doen.
Zo ja: Dan moet je je eigen kabels e.d. nakijken
Zo nee: Dan is het wellicht zinvol Ziggo eens te bellen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

He he! Wat is het weer heerlijk dat internet nu ik na 4 maand (vanaf 15 April 2010) ergernis eindelijk mijn Ubee modem vervangen heb voor mijn oude vertrouwde Webstar EPX2203.
Het internet draait weer als een zonnetje! In plaats van beneden 56K inbel snelheden haal ik nu weer netjes mijn maximale Z3 snelheid van 40Mbits/s :D Ik is blij.

Alleen de Ziggo helpdesk was niet zo blij met mij, maar goed. Ziggo lost mijn problemen ook niet op en schuift ze af op mij. Want mijn Ubee modem was in orde. Er was geen packetloss van Ziggo tot en met mijn modem. En bij mij was er geen packetloss tot en met mijn modem (dus computer->router->modem). Dus mijn conclusie was dat het modem niet deugde, waar men niet mee eens was.
Heb de hoorn er maar op gegooid wat mevrouw kon niet logisch redeneren en had dus totaal geen verstand van netwerken.

En later na het aansluiten van het oude modem nog maar gebeld wat ik met dat nieuwe crap ding moest. Nou die moest ik houden en aansluiten willen ze een monteur aansturen die naar het modem kijkt. Right...
Maar als ik het oude modem aan het netwerk hield kreeg ik wel de waarschuwing dat ze het oude modem er af zouden gooien met de tijd omdat ze over gingen op Euro-Docsis 3.0. Nou dat risico neem ik dan wel. Heb liever 40Mbit als een brakke inbel verbinding (tenminste zo leek het).

En dat was dus weer mijn aanvaring met de geweldige Ziggo helpdesk en hun apparatuur/netwerk. Ze zijn zo geweldig, het kost je een jaar van je leven iedere keer dat je belt. :X :z

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Bullet NL schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:40:
[...]

De snelheids testsen van Speedtest.net zijn iets minder betrouwbaar dan die van Ziggo zelf.
Dit heeft o.a. te maken met het feit dat je bij speedtest te maken hebt met een server buiten het Ziggo netwerk, dit kan door de verbinding van deze sever vertragend werken. Op sommige nederlandse severs op speedtest.net haal ik 20Mbit, terwijl een usenet download, en de speedtest.ziggo.nl server gewoon maximale download van mijn alles in 1 abonnement laten zien.
Ja, zo'n vermoeden had ik al. Bedankt :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:45

Iemand die het wel weet?
Mocht je de Samsung ontvangen is het de Samsung DCB-H380R.

Welke ze van Humax leveren weet ik niet, maar ik kreeg deze Samsung bij ons Alles in 1 Plus abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Bullet NL schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:40:
Dit heeft o.a. te maken met het feit dat je bij speedtest te maken hebt met een server buiten het Ziggo netwerk, dit kan door de verbinding van deze sever vertragend werken.
Slager keurt eigen vlees. Die speedtest van Ziggo is niet echt betrouwbaar, want die meet alleen de verbinding van jou naar de Ziggo server en niet verder. (Maar dat is nog altijd beter dan de overbelaste verbindingen van Speedtest.)
Bij een internetverbinding gaat het er juist om dat je ook naar andere (niet Ziggo) servers die snelheid kan bereiken.
Als ik van verschillende servers verspreid over de gehele wereld tegelijkertijd download, wil ik een downloadsnelheid behalen die in de buurt van mij maximum snelheid ligt. Dat krijg ik nooit voor elkaar, terwijl de speedtest van Ziggo de maximale snelheid aangeeft.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Onbekend schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:57:
[...]

Slager keurt eigen vlees. Die speedtest van Ziggo is niet echt betrouwbaar, want die meet alleen de verbinding van jou naar de Ziggo server en niet verder. (Maar dat is nog altijd beter dan de overbelaste verbindingen van Speedtest.)
Bij een internetverbinding gaat het er juist om dat je ook naar andere (niet Ziggo) servers die snelheid kan bereiken.
Als ik van verschillende servers verspreid over de gehele wereld tegelijkertijd download, wil ik een downloadsnelheid behalen die in de buurt van mij maximum snelheid ligt. Dat krijg ik nooit voor elkaar, terwijl de speedtest van Ziggo de maximale snelheid aangeeft.
Dan begrijp jij nog niet hoe een netwerk en dus het internet in elkaar zit schijnbaar. Want Ziggo kan nooit of ten nimmer anticiperen op de lag/latency van apparatuur wat buiten hun netwerk ligt. En dus kunnen ze de snelheid buiten hun netwerk ook niet verder garanderen. Immers het ligt ook buiten hun macht. Daarnaast zijn er ook nog vele websites als (laat ik maar een bekende noemen) RapidShare die hun download snelheid knijpen per download. Ziggo kan niet aan RapidShare opdragen dit te veranderen bijvoorbeeld.

Dus wat jij verlangt is onmogelijk en zal je ook bij geen een ISP over de gehele wereld weten voor elkaar te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Onbekend schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:57:
[...]

Zoals LogiForce hierboven reeds schrijft, Ziggo kan nooit instaan van de snelheden die je haalt op server die ze niet in beheer hebben? Je mag er dan ook vanuit gaan dat wanneer de snelheid in het eigen netwerk goed is, dit evt aangevuld met een download test via een goede (pay) usenet server dat je snelheid redelijk betrouwbaar te meten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Mja, wat heeft 120Mbit voor zin als het alleen binnen het Ziggo netwerk is? Mijn ouders hebben hier een lijn van KabelNoord, als je buiten het netwerk van datacenter fryslan komt haal je ook geen 30/3 meer. Ik heb het abonnement dus maar laten downgraden naar 20/2, onder de streep zijn ze even snel, maar die andere is 10 euro/maand goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
_JGC_ schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:10:
Mja, wat heeft 120Mbit voor zin als het alleen binnen het Ziggo netwerk is? .
Dat was voor mij ook 1 van de redenen om terug te gaan plus. Het is harstikke leuk hoor die hoge snelheid, maar indien je weinig download biedt het weinig meerwaarde, verder was het hier onstabiel, kortom, heb geen sec spijt dat ik terug ben op plus. het is hier weer ouderwets super stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

_JGC_ schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:10:
Mja, wat heeft 120Mbit voor zin als het alleen binnen het Ziggo netwerk is? [...]
Heeft dus ook alleen zin als je veel download zoals hierboven al gezegd word. En dan vooral, zoals boven jouw al vermeld werd, als je vanaf betaalde Usenet servers download. Anders is 120Mbit/s overbodige luxe. Voor online gaming is 20Mbit/s meer dan voldoende.

Er is nog een andere reden om Alles-in-1 Extra te nemen. Dat is de hogere upload. Dit is handig als je thuis een servertje hebt draaien voor bepaalde dingen. En als je hiervoor dan een hoge upload wil of nodig hebt dan kan je wel beter bij 120Mbit/s blijven.
Ook zou je dit servertje dan dingen kunnen laten downloaden ondertussen natuurlijk van tijd tot tijd.

Maar als voor jouw boven 20Mbit/s al teveel word, zou ik het lekker zo goedkoop mogelijk houden. Ik bedoel, wij tweakers zijn soms wel gek... maar zo gek ook nog weer niet :P

En wat betreft dat snelheids verwijt buiten het Ziggo netwerk. Laat ik even een simpele vergelijking maken...

Jouw gezins leden gaan toch ook niet bij jouw als buiten jouw netwerk ze geen 1000Mbit/s halen (gesteld in dit voorbeeld dat je een 1Gbit/s netwerk hebt uiteraard). Want zei weten toch immers dat jij er ook niks aan kan doen dat Ziggo geen 1Gbit/s levert aan jouw huis? Of kan je Ziggo wel zo ver krijgen? Denk het niet. En zo is het ook voor Ziggo met betrekking tot de rest van het internet. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door LogiForce op 30-07-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LogiForce schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:11:

En wat betreft dat snelheids verwijt buiten het Ziggo netwerk. Laat ik even een simpele vergelijking maken...
Laat ik dan eens een simpele vraag stellen: Hoeveel groot is de capaciteit van de aansluiting die de Ziggo backbone heeft op het Internet? Ik heb ergens gelezen dat gezien het aantal kabel Internet klanten dat Ziggo heeft dat de totale capaciteit van die verbinding van Ziggo met het Internet maar liefst 150 keer overboekt is uitgaande van een gemiddelde downloadsnelheid van 20 Mbps. Volgens die persoon die één en ander voorrekende was die overboeking in vergelijking met andere Internet providers nogal hoog. Die capaciteit ongeveer 20 keer overboeken was volgens die persoon gebruikelijk. Helaas kan ik die berekening van die persoon zo snel niet terugvinden, maar stel dat die berekening ook maar enigszins hout sneed, dan kan ik wel begrijpen waarom Ziggo graag heeft dat je de snelheid binnen hun netwerk meet omdat je dan de bottleneck van hun aansluiting op het Internet niet meeneemt. Maar ja, waar neemt een klant dan een aansluiting op het Internet via de kabel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ArChie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:48:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat gezien het aantal kabel Internet klanten dat Ziggo heeft dat de totale capaciteit van die verbinding van Ziggo met het Internet maar liefst 150 keer overboekt is uitgaande van een gemiddelde downloadsnelheid van 20 Mbps.
Lijkt me wel heel erg veel, heb je hier een officiele bron van?

En STEL dat het zo zou zijn, ik kan met Alles-in-Een-Extra ca. 150 DVD's per dag downloaden en maar eentje kijken, dus zelfs dan zou het moeten kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkert schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:59:
Lijkt me wel heel erg veel, heb je hier een officiele bron van?
Nee, dat gaf ik ook al aan. Ik heb het hier als een reactie op één van de nieuwsberichten over Ziggo op Frontpage van Tweakers langs zien komen en de berekening kwam op mij wel plausibel over.
En STEL dat het zo zou zijn, ik kan met Alles-in-Een-Extra ca. 150 DVD's per dag downloaden en maar eentje kijken, dus zelfs dan zou het moeten kunnen :D
Ik volg deze opmerking niet helemaal. Bij zaken als capaciteit gaat het om gelijktijdig gebruik door meerdere klanten. Zolang het aantal klanten maar niet te groot is dat gelijktijdig aan het downloaden is op hun maximale snelheid is zal er niet veel aan de hand zijn. Als die overboekingsberekening echter wel ook maar enigszins klopt, dan is echter de kans bij Ziggo veel groter dat je wel met de bottleneck te maken krijgt dan bij andere providers.

Naast de bottleneck van de verbinding van Ziggo met het Internet is er nog een bottleneck te identificeren, namelijk de totaal capaciteit van de Internet downstream frequenties op het deel van het Ziggo netwerk dat uit COAX bekabeling bestaat. Als er bijvoorbeeld 8 frequenties worden toegepast voor EuroDOCSIS op die COAX kabel, dan geeft dat een totale capaciteit van 8 keer 50 Mbps ofwel 400 Mbps die je met iedereen zal moeten delen die op jouw segment van de COAX kabel zit. Als je dan de pech hebt dat er in jouw wijk een paar notoire downloaders zitten die hun 120 Mbps continu gebruiken, dan hebben de kabel Internetters in de wijk al snel last van elkaar als ze een totale capaciteit van 400 Mbps te verdelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Klopt...

Maar tot nog toe, hoor ik weinig klachten van mensen dat ze hun snelheid echt niet halen. Ook ik haal hier met gemak de 80mbit welke mij toegezegd is. Op elk moment van de dag, in een mooie strakke lijn. Blijkbaar heeft Ziggo de overboeking redelijk goed ingeschat.
Tja... Of dit dadelijk met 120mbit nog zo is? Geen idee... De tijd zal het ons leren.
Ik weet ook niet of het eenvoudig is voor Ziggo om CMTS'en bij te plaatsen, om zo de capaciteit te verhogen? En hoe groot de groepen zijn die er in totaal aan één CMTS hangt/kan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Ziggo zal heus overboeking toepassen, zolang ik daar niets van merk vind ik dat wel prima eigenlijk. Net even weer een speedtest gedaan, netjes 80/5 (ik ben 1 van die gevallen die geen 10 mbit up haalt, waarom weet niemand). Dus de capaciteit binnen het Ziggo netwerk is er, wat er daarbuiten gebeurd kan Ziggo weinig aan doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Arfman schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:39:
Ziggo zal heus overboeking toepassen, zolang ik daar niets van merk vind ik dat wel prima eigenlijk. Net even weer een speedtest gedaan, netjes 80/5 (ik ben 1 van die gevallen die geen 10 mbit up haalt, waarom weet niemand).
Is dat zo? Dat is al een paar keer gemeld hoor. De CMTS'en van Ziggo werken in een aantal gevallen niet mee. Hier wordt aan gewerkt. Het zal dus wel goedkomen, de vraag is alleen wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:10:
Maar tot nog toe, hoor ik weinig klachten van mensen dat ze hun snelheid echt niet halen. Ook ik haal hier met gemak de 80mbit welke mij toegezegd is. Op elk moment van de dag, in een mooie strakke lijn. Blijkbaar heeft Ziggo de overboeking redelijk goed ingeschat.
Het zal interessant zijn om te zien hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen als de zomer plaats maakt voor de herfst en winter.
Tja... Of dit dadelijk met 120mbit nog zo is? Geen idee... De tijd zal het ons leren.
Bij UPC, dat al wat langer 120 Mbps kabel Internet levert dan Ziggo, is/was er veel te doen over het vermeend knijpen van de download verbindingen door UPC. UPC zelf ontkent dat ze nog steeds knijpen nadat ze eerder op de vingers waren getikt toen duidelijk was geworden dat ze wel zonder de klanten te informeren bezit waren met knijpen. Volgens UPC was die dwaling van toen overigens maar een tijdelijk experimentje, maar dat is een hele andere discussie. Ik heb zelf het idee dat UPC tegenwoordig inderdaad niet meer expliciet knijpt, maar dat ze dat als het ware impliciet doen doordat de klanten tegen de capaciteitsbeperkingen van het kabel netwerk aanlopen als er te veel tegelijkertijd willen full speed willen downloaden. En dat kan door de klanten ook als "knijpen" ervaren worden. Het valt namelijk op dat het vermeende knijpen voornamelijk plaatsvindt tijdens de piekuren van het huiselijk Internet gebruik, namelijk in de vooravond en de weekends. Uiteraard wordt dan door UPC snel gewezen naar de nieuwsserver die te weinig capaciteit zouden hebben, maar over de capaciteit bottlenecks in hun eigen kabel netwerk hoor ik ze niet. Niet zo verwonderlijk natuurlijk, want als provider doe je liever voorkomen alsof de opgegeven download snelheden in de reclames altijd gehaald kunnen worden en dat zaken als capaciteitsbeperkingen/bureneffect waarop de provider zelf invloed kan uitoefenen niet zouden bestaan.

Naarmate de kabel Internet snelheid die bij de abonnementen hoort hoger wordt zal ook de kans toenemen dat de grenzen van die beschikbare capaciteit bereikt worden. Als je een beetje aan het surfen bent op het Internet en verder niets doet met de capaciteit van jouw kabel Internet verbinding dan is alles lekker snel, maar ga je dan gelijktijdig ook nog op volle snelheid van je verbinding wat downloaden bij een nieuwsserver dan merk je ook tijdens gelijktijdig surfen op het Internet dat het allemaal iets minder snel verloopt.
Ik weet ook niet of het eenvoudig is voor Ziggo om CMTS'en bij te plaatsen, om zo de capaciteit te verhogen? En hoe groot de groepen zijn die er in totaal aan één CMTS hangt/kan hangen...
Toevallig onlangs daarover nog een discussie gehad op Ziggo gebruikers forum naar aanleiding van de huidige capaciteitsproblemen in het Ziggo/Multikabel deel van het kabel netwerk. Het schijnt zo te zijn dat de door Ziggo toegepaste CMTS'sen uitbreidbaar zijn d.m.v. blades voor de segmentering van het achterliggende COAX netwerk. Onderstaand plaatje vond ik via het Chelloo forum:

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/6929/coaxnw.png

Een wijkcentrale in bovenstaand plaatje komt denk ik overeen met een CMTS, dus neem ik even aan dat met die "x 16" onder de CMTS wordt aangegeven dat de CMTS 16 COAX segmenten van een eigen EuroDOCSIS signaal kan voorzien. Dus laten we aannemen dat er afhankelijk van de wijk topografie zo'n 12 á 48 huizen een COAX segment delen waar in geval van Ziggo dus zo'n 400 Mbps per COAX segment aan gezamenlijke capaciteit beschikbaar is.

Dit zal vermoedelijk wel een ideaal plaatje zijn dat niet overal van toepassing hoeft te zijn. Misschien is er ook nog COAX bekabeling in sommige gebieden aanwezig waarbij er veel meer adressen op een CMTS COAX segment zijn aangesloten? Een experimentje met een andere Ziggo/Multikabel klant in mijn dorp gaf mij in ieder geval de indruk dat er in ons dorp wel wat meer dan 48 huizen op één COAX segment zitten gezien de afstand tussen mijn en zijn straat terwijl ik exact aan het data gebruik van het EuroDOCSIS signaal zoals dat binnenkomt bij mijn huis kon zien dat hij begon en stopte met full speed downloaden.

De vraag is dan of het in alle gevallen mogelijk is om de COAX segmenten met te veel huizen op te splitsen in meerdere segmenten zonder dat de COAX bekabeling van het oude segment opnieuw gelegd moet worden. En de vraag is natuurlijk ook of er in het hele Ziggo gebied wel van die uitbreidbare CMTS'sen staan. Als je Ziggo ernaar vraagt dan zullen ze het natuurlijk altijd over hun meest geavanceerde en flexibel configureerbare netwerk apparatuur hebben i.p.v. aan te geven dat er misschien ook nog een hoop oude meuk staat waar vervanging de enige optie is voor uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bovenstaande is een interessant schema. Leuk om het eens gezien te hebben.
Op zich kan je redelijk eenvoudig eens kijken hoeveel huizen er op een straat kast zitten. Gewoon eens door de wijk gaan rondlopen en kijken hoeveel kasten er zijn op hoeveel huizen. :)
Als hier buiten kijk, zie ik naast elk huizenblok een Ziggo-kastje staan. Ons huizenblok heeft 20 huizen. Kortom, die 400mbit moeten we met 20 huizen delen. Vermoedelijk zullen we hier dus niet heel snel tegen problemen aanlopen...
Met 40 á 50 huizen, lijkt me dat wel een ander verhaal...,

Overigens... Stomme vraag misschien, maar als Ziggo straks (in de verre, verre toekomst) veel analoge zenders uitschakelt. Kan er dan een 2e CMTS in een wijkkast geplaatst worden, welke op een andere frequentie werkt om zo de capaciteit te verhogen, zonder opnieuw kabels te gaan leggen?

[ Voor 74% gewijzigd door TFHfony op 30-07-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:08:
Bovenstaande is een interessant schema. Leuk om het eens gezien te hebben.
Op zich kan je redelijk eenvoudig eens kijken hoeveel huizen er op een straat kast zitten. Gewoon eens door de wijk gaan rondlopen en kijken hoeveel kasten er zijn op hoeveel huizen. :)
Als hier buiten kijk, zie ik naast elk huizenblok een Ziggo-kastje staan. Ons huizenblok heeft 20 huizen. Kortom, die 400mbit moeten we met 20 huizen delen. Vermoedelijk zullen we hier dus niet heel snel tegen problemen aanlopen...
Met 40 á 50 huizen, lijkt me dat wel een ander verhaal...,

Overigens... Stomme vraag misschien, maar als Ziggo straks (in de verre, verre toekomst) veel analoge zenders uitschakelt. Kan er dan een 2e CMTS in een wijkkast geplaatst worden, welke op een andere frequentie werkt om zo de capaciteit te verhogen, zonder opnieuw kabels te gaan leggen?
Wat ik begrepen heb van een monteur is dat er in onze wijk maximaal 16 a 24 woningen op een multi-tap/straatverdeler zitten. In tegenstelling tot vroeger zijn dit actieve versterkers. Ik heb het bij mij in de straat uitgerekend en we zitten met gemiddeld 18 woningen op een straatkast. Daarbij kan je er overigens ook nog vanuit gaan dat niet elke woning internet via ziggo betrekt. Ik begreep overigens ook dat een muti-tap welke Ziggo gebruikt altijd een meervoud is van 8. Dit klinkt allemaal vrij logies...

Er lijkt dus nog al wel wat rek in deze ruimte te zitten.

Ja, Ziggo kan een 2e CMTS plaatsen die op een andere frequentie werkt... je kunt dus twee of meerder kabelnetwerken naast elkaar draaien. De uiteindelijke totale capaciteit van de kabel wordt er echt wel minder door.

Even heel simpel terug rekenen, in theorie moet ik dus 400Mbit te delen met in mijn geval 16 woningen. ik weet dat bij mij in de straat 7 mensen internet via Ziggo hebben. (waar een buurt BBQ niet goed voor is) Die 400Mbit delen we dus met 7 mensen. Er zijn overigens van die 7 mensen maar twee met een Alles in 1 extra abonnement. De rest heeft opvallend genoeg wel Alles in 1, maar allemaal Plus of Basis.

Overigens heb ik totaal geen probleem met het behalen van mijn downstream snelheid., upstream wel, ik kom niet boven de 8,2Mbit... dit lijkt overigens (en is door een Ziggo mederwerker toegezegt) te komen door het CMTS. Ik haal overigens over de gehele dag gezien mijn downstream snelheid, 9.2MB/sec via usenet.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2010 11:52 . Reden: toevoeging laatste regels. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:08:
Toevallig zojuist even richting de markt gewandeld en gezien deze discussie kijk je dan natuurlijk ook in het rond. Straatkastjes zie ik wel, maar ik vraag me nog steeds af waar dan de wijkcentrale met CMTS zou moeten staan om al die straatkastjes in de wijken van een signaal te voorzien.
Gezien het aantal straatkastjes dat ik tegen kom en het experimentje met die andere Ziggo/Multikabel hier in het dorp zal het mij niets verbazen als er in sommige delen van het het kabel netwerk ook straatkasten zijn doorgelust.
Als je de kabel frequentie plannen van de diverse Ziggo sub netwerken naast elkaar legt dan zie je dat Ziggo overal al 8 extra frequenties voor Internet Downstreams heeft gereserveerd. Dat is natuurlijk goedkoper dan graven om de segmenten kleiner te krijgen, maar de capaciteit van de COAX kabel is eindig dus daar kunnen ze niet mee door blijven gaan. Ziggo en NLkabel roepen wel zo makkelijk dat glasvezel niet nodig is omdat er ook hoge snelheden gehaald kunnen worden met de kabel, maar ik denk dat de kabel klanten niet blij zullen zijn als iedereen ook echt dergelijke snelle kabel abonnementen zou gaan afsluiten en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:50:

Als je de kabel frequentie plannen van de diverse Ziggo sub netwerken naast elkaar legt dan zie je dat Ziggo overal al 8 extra frequenties voor Internet Downstreams heeft gereserveerd. Dat is natuurlijk goedkoper dan graven om de segmenten kleiner te krijgen, maar de capaciteit van de COAX kabel is eindig dus daar kunnen ze niet mee door blijven gaan. Ziggo en NLkabel roepen wel zo makkelijk dat glasvezel niet nodig is omdat er ook hoge snelheden gehaald kunnen worden met de kabel, maar ik denk dat de kabel klanten niet blij zullen zijn als iedereen ook echt dergelijke snelle kabel abonnementen zou gaan afsluiten en gebruiken.
Hier heb je helemaal gelijk aan, ik denk daarom ook dat het aantal Alles in 1 Extra abonnees reuze mee valt.
Wanneer ik het direct bij mij in de straat bekijk zijn het er dus maar 2 op 16 aansluitingen op de straatkast.

Wat ik overigens hebt begrepen van de monteurs van Ziggo is dat de een multi-tap/straatkast niet zomaar kunnen doorkoppelen. Dit is in het oude @home gebied niet gewoon. Ik vroeg namelijk specifiek naar het gegeven hoeveel versterkers ze achter elkaar kunnen zetten. I.v.m. het feit dat de straatkast in het begin van de straat dan de volgende kasten van signaal zou moeten voeden... Dit was volgens heb niet het geval, elke straatkast krijg zijn eigen schone voeding, geen doorkoppeling dus. Hij wist mij te vertellen dat alleen het deel van de woning tot straatkast en van straatkast naar CMTS coax is. Daarna is alles glas. Wat dus overigens zou kloppen met jouw schema van hier boven.

Een CMTS kan gewoon in een grote kast in een woonwijk geplaatst zijn. Dit is niet zoals bij de KPN een grote centrale. Ze zijn overigens niet happig om te vertellen waar deze staan. Dit omdat ze nog al bang zijn voor vandalisme.

Ik heb overigens wel het vermoeden dat de CMTS zich veelal in Gas-huisjes bevinden. gezien het feit dat Essent deze ook vroeger in beheer had. Ik kom tot deze conclusie dat in mijn oude woonplaats de NV Rendo de kabelboer was, dit netwerk is later verkocht aan Essent, en kan me vergissen maar heb ooit auto's van Essent Kabelcom bij een Gashuisje 600Meter verder dan mijn oude woning zien staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:43:
Wat ik begrepen heb van een monteur is dat er in onze wijk maximaal 16 a 24 woningen op een multi-tap/straatverdeler zitten. In tegenstelling tot vroeger zijn dit actieve versterkers. Ik heb het bij mij in de straat uitgerekend en we zitten met gemiddeld 18 woningen op een straatkast. Daarbij kan je er overigens ook nog vanuit gaan dat niet elke woning internet via ziggo betrekt. Ik begreep overigens ook dat een muti-tap welke Ziggo gebruikt altijd een meervoud is van 8. Dit klinkt allemaal vrij logies...

Er lijkt dus nog al wel wat rek in deze ruimte te zitten.
Het draait niet om het aantal huizen per straatkast, maar om het aantal huizen op een CMTS COAX segment in de wijkcentrale. Na die overgang van glasvezel verbindingen naar COAX bekabeling is het EuroDOCSIS signaal namelijk voor alle aangesloten adressen op dat segment gelijk. Zelfs bij de kabel klanten die geen kabel Internet abonnement hebben komt het signaal dat op de EuroDOCSIS Internet Downstream frequenties naar de klanten wordt gestuurd gewoon binnen. Dat er nog wat ongebruikte aansluitingen op een multitap zitten is leuk, of vervelend voor de andere kabel Internet klanten in die wijk, maar verandert verder niets aan de beschikbare capaciteit.
Ja, Ziggo kan een 2e CMTS plaatsen die op een andere frequentie werkt... je kunt dus twee of meerder kabelnetwerken naast elkaar draaien. De uiteindelijke totale capaciteit van de kabel wordt er echt wel minder door.
Je plaatst geen CMTS op "een andere frequentie", maar configureert in een eventueel toe te voegen CMTS een aantal nog vrije frequenties uit het kabel frequentieplan die gebruikt voor Internet up en downstreams. "Kabelnetwerken naast elkaar draaien"? Het gaat gewoon over hetzelfde fysieke COAX kabelnetwerk alleen zal deel van de aangesloten kabel Internet modems geherconfigureerd worden op de toegevoegde frequentie set.
Even heel simpel terug rekenen, in theorie moet ik dus 400Mbit te delen met in mijn geval 16 woningen. ik weet dat bij mij in de straat 7 mensen internet via Ziggo hebben. (waar een buurt BBQ niet goed voor is) Die 400Mbit delen we dus met 7 mensen. Er zijn overigens van die 7 mensen maar twee met een Alles in 1 extra abonnement. De rest heeft opvallend genoeg wel Alles in 1, maar allemaal Plus of Basis.
Uitgaande van een volledig EuroDOCSIS-3 ideaal situatie met 400 Mbps capaciteit en de nieuwe snelheden kunnen die twee Extra abonnees dus al 240 Mbps in beslag nemen. Dan is het te hopen dat de situatie bij jou voldoet aan de ideaal situatie, dus dat de 16 woningen in jouw buurt op een eigen COAX segment zitten. En het zal ook prettig zijn als er niet te veel Internet klanten bij komen in jouw buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Hier in 1906 ligt alles er weer uit, internet en telefonie. Buren hebben er ook last van. Afgelopen week ook al 2x voorgekomen :(

Bel je de helpdesk, doet alles het opeens weer. Alsof ze het ruiken...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
TFHfony schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:10:
Klopt...

Ik haal structureel de 80mbit NIET sinds de upgrade... Ik heb Ziggo al gebeld maar ze zeggen dat ze "ermee bezig" zijn. Er is nog niks verandert... Voorheen ging het bij elke upgrade goed maar nu valt het tegen :(

Ik haal ongeveer 67mbit en regelmatig is de ping ook extreem hoog (500ms ipv. 5ms). De upload is ook treurig, 5mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 30-07-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik erger me groen en geel aan de Ziggo posters in Veendam. Hangen ze hier posters in de bushaltes terwijl ze weten dat ze hier niet eens kunnen leveren. Wat is dat nu voor zieke grap?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

NoxiuZ schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:07:
Hier in 1906 ligt alles er weer uit, internet en telefonie. Buren hebben er ook last van. Afgelopen week ook al 2x voorgekomen :(

Bel je de helpdesk, doet alles het opeens weer. Alsof ze het ruiken...
Ik heb dus precies hetzelfde gehad. De eerste keer stond ik op het punt te bellen (na 4 uur) en toen deed alles het plots weer. De tweede keer zat ik al de hele tijd aan de telefoon met een ziggo-medewerker en hadden we al een monteur ingepland, begon alles spontaan weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Snowwie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:01:
Ik erger me groen en geel aan de Ziggo posters in Veendam. Hangen ze hier posters in de bushaltes terwijl ze weten dat ze hier niet eens kunnen leveren. Wat is dat nu voor zieke grap?
offtopic: off all places wie gaat er dan ook in veendam wonen?
Reclamebeleid wordt gewoon landelijk bepaald en ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Omdat CBS-Outdoor pakketten aanbiedt met locaties. Soms valt het er net buiten de boot. Daarnaast komen er ook mensen langs die niet in Veendam wonen. Overigens ben ik het eens met de persoon boven me, offtopic gezien :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

LogiForce schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:19:
Dan begrijp jij nog niet hoe een netwerk en dus het internet in elkaar zit schijnbaar. Want Ziggo kan nooit of ten nimmer anticiperen op de lag/latency van apparatuur wat buiten hun netwerk ligt. En dus kunnen ze de snelheid buiten hun netwerk ook niet verder garanderen. Immers het ligt ook buiten hun macht. Daarnaast zijn er ook nog vele websites als (laat ik maar een bekende noemen) RapidShare die hun download snelheid knijpen per download. Ziggo kan niet aan RapidShare opdragen dit te veranderen bijvoorbeeld.

Dus wat jij verlangt is onmogelijk en zal je ook bij geen een ISP over de gehele wereld weten voor elkaar te krijgen. 8)7
Bullet NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:08:
Zoals LogiForce hierboven reeds schrijft, Ziggo kan nooit instaan van de snelheden die je haalt op server die ze niet in beheer hebben? Je mag er dan ook vanuit gaan dat wanneer de snelheid in het eigen netwerk goed is, dit evt aangevuld met een download test via een goede (pay) usenet server dat je snelheid redelijk betrouwbaar te meten is.
Even goed lezen heren!

Ik verwacht bij gelijktijdige downloads van meerdere servers de volledige downloadsnelheid te kunnen behalen. Ik heb een Z3 abonnement die dus 20Mbps zou moeten kunnen leveren. Stel dat elke server de verbinding op 1Mbps heeft geknepen en ik download van 20 verschillende servers tegelijkertijd, verwacht ik wel in de richting van de 20Mbps te kunnen downloaden.

Zoals jullie nu beweren kan Ziggo hun serverpark met een 10Mbps-lijntje aan de rest van het internet knopen, en dan aan de klant een internetverbinding van 20Mbps verkopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Onbekend schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:44:
[...]

[...]

Even goed lezen heren!

Ik verwacht bij gelijktijdige downloads van meerdere servers de volledige downloadsnelheid te kunnen behalen. Ik heb een Z3 abonnement die dus 20Mbps zou moeten kunnen leveren. Stel dat elke server de verbinding op 1Mbps heeft geknepen en ik download van 20 verschillende servers tegelijkertijd, verwacht ik wel in de richting van de 20Mbps te kunnen downloaden.

Zoals jullie nu beweren kan Ziggo hun serverpark met een 10Mbps-lijntje aan de rest van het internet knopen, en dan aan de klant een internetverbinding van 20Mbps verkopen. 8)7
Ziggo's server park zit bij AMS-IX zover ik weet. Dus met een Eweka usenet account trek ik altijd volle bak.
Stel ik heb mijn servertjes dus over ver. Zeg Japan, USA, Hawaii, Thailand, Mongolie, Indonesie, Zuid Afrika, Timboektoe... noem maar op. Buiten Europa in elk geval.

Denk jij nu echt dat er geen zwakke schakel op je route zit van je PC naar die server in Verwegistan? 8)7
Dus ja, als het buiten Ziggo's bereik ligt is de kans groot dat je de snelheid niet haalt.
En zoals je zegt kunnen ze mij geen 10Mbps verkopen aangezien ik dan ga klagen dat ik niet snel genoeg kan downloaden vanaf Eweka :+

ps. Z3 is 40Mbps down en 4Mbps up. Heb toevallig Z3, vandaar dat ik het weet :P En ik heb mijn EU-Docsis 2.0 Webstar epx2203 modem er maar hangen ipv Ubee. Dan haal ik wel mijn snelheden tenminste. Schijnt packetloss op te treden in mijn modem, maar volgens Ziggo is deze niet defect |:( (defect = hardware en/of software matig... als in het ding werkt gewoon niet :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De 15/2,5Mbps van mijn Z2 haal ik iig wel naar buiten het Ziggo-netwerk, maar 120Mbps is natuurlijk andere koek. Wellicht neem ik nog eens een 30/4Mbps abo, maar ik denk niet dat ik downstream snel meer nodig zou hebben vor mijn doeleinden... Mijn ervaringen met Ziggo zijn iig best OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

LogiForce schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:23:
Denk jij nu echt dat er geen zwakke schakel op je route zit van je PC naar die server in Verwegistan? 8)7
Dus ja, als het buiten Ziggo's bereik ligt is de kans groot dat je de snelheid niet haalt.
En zoals je zegt kunnen ze mij geen 10Mbps verkopen aangezien ik dan ga klagen dat ik niet snel genoeg kan downloaden vanaf Eweka :+
Er zullen zeker trage stukken netwerk tussen zitten. Dus een download van een enkele server kan soms inderdaad lang duren. Maar als ik van verschillende servers download ben ik niet alleen van die ene zwakke schakel afhankelijk.
ps. Z3 is 40Mbps down en 4Mbps up. Heb toevallig Z3, vandaar dat ik het weet :P
Ons gebied wordt pas na de zomer opgewaardeerd naar 40Mbps. Nu moet ik het nog doen met de oude snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier een AIO Plus abo voor de regio Den Haag (postcode 2500).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/897553635.png

Volgens deze Ziggo pagina zou ik nu toch 30MB down moeten halen?
Wie profiteert nu al van de nieuwe snelheid?
De nieuwe snelheden zijn al beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht (postcode 3500-3599), Den Haag (postcode 2500-2599) en Houten.
Het is trouwens een Motorola modem, kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Onbekend schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:07:
[...]

Er zullen zeker trage stukken netwerk tussen zitten. Dus een download van een enkele server kan soms inderdaad lang duren. Maar als ik van verschillende servers download ben ik niet alleen van die ene zwakke schakel afhankelijk.

[...]

Ons gebied wordt pas na de zomer opgewaardeerd naar 40Mbps. Nu moet ik het nog doen met de oude snelheid. :)
Ach, ja... nu snap ik wat je bedoelt. Sorry... traagheid hier. Je bedoelt dat de ene download dan wat meer slurpt als de ander zeg maar, om zo het gat op te vullen. Dit zou inderdaad zo moeten zijn inderdaad. Je hebt gelijk ;)

En hou dat oude modempje als je nog geen Ubee hebt dan nog maar even. Ubee is sinds 15 april voor mij niks anders als ergernis. ;(
Wolly schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08:
Hier een AIO Plus abo voor de regio Den Haag (postcode 2500).

[afbeelding]

Volgens deze Ziggo pagina zou ik nu toch 30MB down moeten halen?

[...]

Motorola is EU-Docsis 2.0. Deze zou tot iets boven de 50Mbit/s moeten halen theoretisch. Probeer eens een andere speedtest server en desnoods andere speedtest site.
Ook kan je eventueel even via Usenet proberen te downloaden.

[ Voor 28% gewijzigd door LogiForce op 30-07-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LogiForce schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:12:
[...]
Motorola is EU-Docsis 2.0. Deze zou tot iets boven de 50Mbit/s moeten halen theoretisch. Probeer eens een andere speedtest server en desnoods andere speedtest site.
Ook kan je eventueel even via Usenet proberen te downloaden.
Via Usenet haal ik standaard max 2500kB/s,ik heb ook maar een 20Mb Tweaknews account dus dat klopt gewoon.

Als ik één van de 100mb.bin bestanden van deze link afhaal is de snelheid max 2700 kB/s.

Zijn er meer mensen in Den Haag eo met AIO Plus die de 30MB/s niet halen maar blijven steken op de oude snelheid?

Motorola en router etc al meerdere malen over meerdere weken aan/uitgezet trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 30-07-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

LogiForce schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:12:
En hou dat oude modempje als je nog geen Ubee hebt dan nog maar even. Ubee is sinds 15 april voor mij niks anders als ergernis. ;(
De Ubee-modem heb ik al een maand of twee staan, en de verbinding klapt er nu minder vaak uit als voorheen. De oude modem heb ik nog niet teruggestuurd, en hou ik nog voor reserve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Wolly schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:44:
[...]

Via Usenet haal ik standaard max 2500kB/s,ik heb ook maar een 20Mb Tweaknews account dus dat klopt gewoon.

Als ik één van de 100mb.bin bestanden van deze link afhaal is de snelheid max 2700 kB/s.

Zijn er meer mensen in Den Haag eo met AIO Plus die de 30MB/s niet halen maar blijven steken op de oude snelheid?

Motorola en router etc al meerdere malen over meerdere weken aan/uitgezet trouwens.
Ik haal ook maar 2600 KByte/s vanaf Tweak (en elders vanaf die link) hoor. Met een Z3 abbo van 40Mbit/s. Vanaf Eweka haal ik bijna 5000 KByte/s trouwens. Maar dat krijg ik vanaf jouw link ook niet voor elkaar.

En router en modem resetten helpt echt niet hoor. Dat is een onzin fabeltje wat nog steeds bij Ziggo is blijven hangen. Weet ik vanuit @Home helpdesk en eigen ervaring. Mijn Webstar EPX2203 had ook een uptime van een jaar. Had een keer geen internet, helpdesk bellen. Ja, uw modem is ook al een jaar online. Daar ligt het vast aan. En mits hij het zegt en zonder reset had ik weer internet. Dus ik denk dat ze daar wat aan het kloten waren bij Ziggo toen.

De enige reden waarom jij een modem zou moeten resetten is met betrekking tot nieuwe firmware, of een eventuele snelheids verhoging zodat hij de nieuwe firmware en/of configuratie file ophaalt.
En de enige reden (bij normaal gebruik) waarom je hooguit een router opnieuw op moet starten is als jij teveel verbindingen open hebt staan door Peer2Peer software als Bittorrent.

Als er al snelheids problemen zijn is dit vaak te wijten aan of kwaadaardige software op je pc. Of iemand op jouw netwerk heeft een download programma aan staan wat jij niet weet. Je UTP bekabeling is niet 100% meer. Je modem is niet goed, hardware of software matig (alleen bij een motorola kan het eigenlijks niet de software meer zijn, in tegenstelling tot Ubee). Of het ligt gewoon aan de ISP. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik heb nog nooit vanuit een andere reden meegemaakt dat iemand snelheids issues had. :+
Onbekend schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:17:
[...]

De Ubee-modem heb ik al een maand of twee staan, en de verbinding klapt er nu minder vaak uit als voorheen. De oude modem heb ik nog niet teruggestuurd, en hou ik nog voor reserve. :)
Zou ik ook maar wel doen, terug sturen kan altijd nog. ;)
Ik was blij dat ik mijn oude modem nog liggen had tenminste.

[ Voor 71% gewijzigd door LogiForce op 30-07-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Wolly schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08:
Ja, natuurlijk.

Ziggo stuurt niet meer dan 22 Mbps naar een Motorola EuroDocsis 2 modem om stabiliteitsredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LogiForce schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Ik haal ook maar 2600 KByte/s vanaf Tweak (en elders vanaf die link) hoor. Met een Z3 abbo van 40Mbit/s. Vanaf Eweka haal ik bijna 5000 KByte/s trouwens. Maar dat krijg ik vanaf jouw link ook niet voor elkaar.
Hmm maar met speedtest krijg je wel 40Mbit/s te zien?
Als er al snelheids problemen zijn is dit vaak te wijten aan of kwaadaardige software op je pc. Of iemand op jouw netwerk heeft een download programma aan staan wat jij niet weet. Je UTP bekabeling is niet 100% meer. Je modem is niet goed, hardware of software matig (alleen bij een motorola kan het eigenlijks niet de software meer zijn, in tegenstelling tot Ubee). Of het ligt gewoon aan de ISP. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik heb nog nooit vanuit een andere reden meegemaakt dat iemand snelheids issues had. :+
Dat zou kunnen, ik heb het echter getest vanaf twee verschillende pc's. 1 Windows 7 bak en een FreeBSD bak.
Volkert schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:09:
[...]

Ja, natuurlijk.

Ziggo stuurt niet meer dan 22 Mbps naar een Motorola EuroDocsis 2 modem om stabiliteitsredenen.
Zo´n vermoeden heb ik ook, daarom vroeg ik ook of er mensen zijn met dit modem die wel de snelheid halen. Nav jouw reactie toch maar weer verder gezocht en dit tegen gekomen:
In enkele proefgemeenten kregen klanten met een docsis 3.0-modem en een Alles-in-één Plus-pakket wél de beschikking over een 30Mbps-lijn. Landelijk blijft Alles-in-één Plus deze zomer op 22Mbps steken, omdat Ziggo nog niet in staat is om klanten met dit pakket van docsis 3.0-modems te voorzien, meldt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo.
Bron

De Motorola zou dus de nieuwe snelheid van 30Mbps/s niet aankunnen? Ik zou het wel goedkoop van Ziggo vinden als ze niet pro-actief de modems zouden vervangen voor de betreffende abonnees :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ook hier op CampZone hebben we dit jaar een ziggo lijn. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/898587370.png

Officieel 500Mbit up en down, en stiekem nog wel een beetje sneller. Helaas trekt speedtest het niet helemaal meer en zijn er nog zo'n 1000 andere mensen welke het op hetzelfde moment gebruiken. :P :P

Maar ziggo heeft iig capaciteit genoeg! Merk hierdoor bijvoorbeeld wel dat het duurste abonnement van xsnews is gecapped op 20MB/sec. ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Quindor schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:41:

[afbeelding]

Officieel 500Mbit up en down, en stiekem nog wel een beetje sneller. Helaas trekt speedtest het niet helemaal meer en zijn er nog zo'n 1000 andere mensen welke het op hetzelfde moment gebruiken. :P :P

Maar ziggo heeft iig capaciteit genoeg! Merk hierdoor bijvoorbeeld wel dat het duurste abonnement van xsnews is gecapped op 20MB/sec. ;)
maar dat is niet een ubee modempje die daar staat te ronken.. lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Sa1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:55:
[...]

Motorola'tje denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:55:
[...]

Eerder een directe glasvezel verbinding lijkt me via een Cisco rack unit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
Jammer dat ze dat niet standaard kunnen aanbieden. Ziggo UTRLA 500/500 :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:24:
[...]

Eerder een directe glasvezel verbinding lijkt me via een Cisco rack unit ofzo.
bingo! :P :+

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Op campzone ga je usenet toch niet gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

pieterrr schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:57:
Met deze bandbreedte lijkt het mij erg verleidelijk om je Blu-Ray verzameling nog even aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Edgarz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:54:
[...]

Met deze bandbreedte lijkt het mij erg verleidelijk om je Blu-Ray verzameling nog even aan te vullen.
Daarvoor is DC++ uitermate geschikt @ Campzone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pieterrr schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:57:
Zou je zeggen. Maar giganews.campzone.lan redirect gewoon naar de internet giganews server.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Laatst online: 11-10 18:00
Hebben er al mensen met Z3 een snelheidsverhoging gehad (25Mbit --> 40Mbit)?

Tot dusver werden snelheidsverhogingen bij mij in Groningen (9717) nog voor de aangekondigde datum doorgevoerd. Nu zijn we een 1 maand verder na de aangekondigde verhogingsdatum en vraag ik me af of Ziggo überhaupt is begonnen met dit abonnement te verhogen. Overigens heb ik de toegestuurde Ubee modem al een tijdje naar tevredenheid draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
oscardt schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:03:
Hebben er al mensen met Z3 een snelheidsverhoging gehad (25Mbit --> 40Mbit)?

Tot dusver werden snelheidsverhogingen bij mij in Groningen (9717) nog voor de aangekondigde datum doorgevoerd. Nu zijn we een 1 maand verder na de aangekondigde verhogingsdatum en vraag ik me af of Ziggo überhaupt is begonnen met dit abonnement te verhogen. Overigens heb ik de toegestuurde Ubee modem al een tijdje naar tevredenheid draaien.
Is je router wel snel genoeg? Als 'ie ouder dan 2-3 jaar is, zal dat waarschijnlijk de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Laatst online: 11-10 18:00
Volkert schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

Is je router wel snel genoeg? Als 'ie ouder dan 2-3 jaar is, zal dat waarschijnlijk de bottleneck zijn.
Ik heb de linksys 54GL en volgens http://www.smallnetbuilde...syrouter?showall=&start=3 moet ik daar toch wel 50Mbit mee halen.

Wellicht haalt hij de 50Mbit niet, maar dan zou ik toch in ieder geval iets van een snelheidsverhoging moeten merken? Bijvoorbeeld 30 Mbit.

Verder, mijn pc is via lan verbonden dus daar zal het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen in de buurt van Hengelo (7557) waarvan het internet/telefonie het niet doet? deze ligt er bij mij nu al 3 uur eruit. overigs vertelde de helpdesk mij dat gister heel hengelo te maken had met een storing, heb ik niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oscardt schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:01:
Wellicht haalt hij de 50Mbit niet, maar dan zou ik toch in ieder geval iets van een snelheidsverhoging moeten merken? Bijvoorbeeld 30 Mbit.
Niets aannemen, maar gewoon testen.
Dus pc rechtstreeks aan het modem (wel eerst modem paar minuten van de stroom af) en testen maar.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 01-08-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
Ik ben gisteren overgestapt van kpn naar ziggo en liep tegen de volgende problemen aan:

-de activatie lukt niet, de monteurs denken door een kabelbreuk, het verbaasde me dat dit niet dezelfde kabel is als die van KPN

-ik wil heel graag weer interactieve TV (zoals ik gewend ben van KPN) en had dit telefonisch aangegeven bij het bestellen van het pakket (alles in 1 extra BTW) , maar de monteurs kwamen toch aankakken met een gewone decoder, dus nu moet ik daar op wachten (niet erg door probleem 1:P

-Ze vertellen niet als je het pakket besteld en zij weten dat je van KPn komt, dat je een aparte router nodig hebt om óf meer dan 1 pc van internet te voorzien of om wireless te gaan, iets wat bij KPn in de experiabox zat. Wederom niet erg door probleem 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

thomasmoors schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:11:
Ik ben gisteren overgestapt van kpn naar ziggo en liep tegen de volgende problemen aan:

-de activatie lukt niet, de monteurs denken door een kabelbreuk, het verbaasde me dat dit niet dezelfde kabel is als die van KPN

-ik wil heel graag weer interactieve TV (zoals ik gewend ben van KPN) en had dit telefonisch aangegeven bij het bestellen van het pakket (alles in 1 extra BTW) , maar de monteurs kwamen toch aankakken met een gewone decoder, dus nu moet ik daar op wachten (niet erg door probleem 1:P

-Ze vertellen niet als je het pakket besteld en zij weten dat je van KPn komt, dat je een aparte router nodig hebt om óf meer dan 1 pc van internet te voorzien of om wireless te gaan, iets wat bij KPn in de experiabox zat. Wederom niet erg door probleem 1.
Logisch dat het niet dezelfde kabel is, KPN = ADSL en Ziggo = Kabel.

En je kunt best iets zelf uitzoeken, standaard krijg je alleen een modem naar mijn weten, en dien je zelf je router uit te kiezen. En maar goed ook, je wilt echt die ranzige Experiabox niet hebben. Liever iets dat je zelf beheert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasmoors schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:11:
Raar verhaal.. dus de monteur is gewoon vertrokken terwijl hij denkt dat er een kabelbreuk is? Of laat je hier een deel van het verhaal weg?

Een kabelbreuk zou overigens wel op moeten vallen omdat je tv signaal dan ook matig moet zijn, en ook digitale tv kan dan moeilijk worden. Ik neem aan dat er binnenkort een nieuwe monteur langskomt die gaat graven om de boel te fixen?

Als ik jou was zou ik toch nog gewoon eens kijken of je modem nu wel online is. Als het ding online is (kan soms echt lang duren de eerste maal) kan je gewoon activeren. Buiten dat heeft je internet helemaal geen verband met interactieve televisie. Internet gaat via utp. interactieve tv gaat via de coax... dat wist je zeker ook niet?

[ Voor 21% gewijzigd door job op 01-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Quindor schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:41:

[afbeelding]
_/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Wij hebben nu zo'n 3 maanden ziggo en ben daar zeer tevreden over.
De verbinding is stabiel en heb ook geen klachten over de ubee modem icm met een TP-Link router.
De verbinding is nog geen een keer down geweest en haal ook de volle 80MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@job dat de monteur "gewoon" vertrokken is, komt omdat er bij Ziggo verschillende afdelingen zijn

de zgn. aansluit/binnenshuis mensen sluiten je setje voor je aan, en lossen evt. storingen op die binnenshuis ( tot aan het aansluitpunt ) te vinden zijn.
kabelbreuk voor het AOP wordt door een ander installatiebedijf gedaan, vaak zijn dat regionale grondwerk-bedrijven ( hier in brabant teletronica ) die gaan meten vanaf een wijkverdeelkast, en bepalen dan "waar" de breuk is, en gaan dan pas graven

@thomasmoors : je modem gewoon aansluiten op het AOP ( aansluitpunt ) en wachten tot hij <bijna> alle lampjes laat branden.
( vooral de online lichtjes zijn belangrijk ) dan kan je met je pc aangesloten de instructies van de brieven volgen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
job schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:39:
[...]

Raar verhaal.. dus de monteur is gewoon vertrokken terwijl hij denkt dat er een kabelbreuk is? Of laat je hier een deel van het verhaal weg?

Een kabelbreuk zou overigens wel op moeten vallen omdat je tv signaal dan ook matig moet zijn, en ook digitale tv kan dan moeilijk worden. Ik neem aan dat er binnenkort een nieuwe monteur langskomt die gaat graven om de boel te fixen?

Als ik jou was zou ik toch nog gewoon eens kijken of je modem nu wel online is. Als het ding online is (kan soms echt lang duren de eerste maal) kan je gewoon activeren. Buiten dat heeft je internet helemaal geen verband met interactieve televisie. Internet gaat via utp. interactieve tv gaat via de coax... dat wist je zeker ook niet?
Ja, vandaag kwam een andere monteur om de boel door te meten (hij was daarvoor naar de wijkcentrale geweest om daar even te kijken) en hij zegt nu dat er zeer waarschijnlijk zelfs 2 kabelbreuken zijn, aannemer neemt binnenkort contact met me op, dan laat ik jullie wel weer meer weten.

En dat van die interactieve TV: bij KPN gaat het wel over de LAN kabel én wat ik hier schreef zegt alleen maar dat ze het verkeerde ''kastje'' hebben geleverd, dus niet zo neerbuigend: ''Internet gaat via utp. interactieve tv gaat via de coax... dat wist je zeker ook niet?''

[ Voor 11% gewijzigd door thomasmoors op 02-08-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Een maximum-snelheid van 2Mbit op een 80 (120) Mbit abo (gemiddeld onder de Mbit), met met elke pageload een kans van 30% op een onvolledige pagina voorgeschoteld te krijgen en als enige reactie "we zijn op de hoogte van het probleem, u kunt niets doen". En dit al voor 1-2 maanden (ik kom hier gelukkig niet zo vaak meer thuis).

Mij werd verteld dat het onmogelijk was om het oude modem weer aan te sluiten, waarmee ik nooit problemen heb gehad. Is dat correct?

[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 02-08-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasmoors schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:23:
En dat van die interactieve TV: bij KPN gaat het wel over de LAN kabel én wat ik hier schreef zegt alleen maar dat ze het verkeerde ''kastje'' hebben geleverd, dus niet zo neerbuigend: ''Internet gaat via utp. interactieve tv gaat via de coax... dat wist je zeker ook niet?''
Was niet neerbuigend bedoeld, had waarschijnlijk een smiley bij gemoeten :).
Maar in jouw post was op te maken dat je niet wist dat kabelinternet via een andere kabel ging (coax ipv telefoon). Dus wellicht dat je ook niet wist dat je je digitale decoder ook via de coax aan diende te sluiten.
Dus als je bij je tv nog geen coax hebt liggen (kpn gaat immers via utp), dan kan je dat nog mooi neerleggen voordat de monteur weer is langs geweest.
FreshMaker schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:40:
@job dat de monteur "gewoon" vertrokken is, komt omdat er bij Ziggo verschillende afdelingen zijn
Ik weet dat het een andere monteur is die het grondwerk doet.. maar zijn post was zo vaag geschreven dat ik het idee had er informatie miste. Ik vind het nogal wat dat een monteur omdat het modem niet te activeren is concludeert dat er een kabelbreuk is. Ik lees niets over het wel of niet online komen van het modem. (de conclusie is dus achteraf terecht, maar met de informatie die hier in zijn post stond kan je dat niet zomaar stellen).

Er zitten genoeg monteurs tussen die de ballen verstand hebben van het computergebeuren, en om verschillende redenen die activatie niet voor elkaar krijgen. Maar anyway.. lullig zo'n kabelbreuk hoop dat het snel gefixt is.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 02-08-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Even een tip voor de mensen met een CI+ kaart en die allemaal errors krijgen. Hier een verkorte handleiding, aangezien die van ziggo totaal niet duidelijk is.

1) Start met de TV in factory default of reset hem naar factory default.
2) Plug de coax-kabel in de tv.
3) Doorloop het installatie menu en kies voor digitale tv. Even verderop moet je de netwerk gegevens invullen. Deze vind je in hoofdstuk 4 van de handleiding. Voer deze in en laat je tv vervolgens zoeken naar digitale zenders.

4) Nederland 1 (Ook in HD) zouden het nu moeten doen. De rest nog niet, aangezien die encrypted zijn.
5) Stop nu de smartcard in de CI+ module (Voorbeeld 1 & Voorbeeld 2)
6) Stop nu de CI+ module in de tv. De kant met de de streepjescode altijd gericht naar de TV.
7) Volg het CI+ installatie menu. De authenticatie kan max 5 minuten duren.

KLAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eldariel schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:21:
4) Nederland 1,2 & 3 (ook in HD) zouden het nu moeten doen. De rest nog niet, aangezien die encrypted zijn.
Hier in Groningen werkt alleen ned 1 (ja ook HD) zonder smartcard. 2&3 mooi gecodeerd. Dus houd het maar bij ned 1 om te testen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Exorcist schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:28:
[...]

Logisch dat het niet dezelfde kabel is, KPN = ADSL en Ziggo = Kabel.

En je kunt best iets zelf uitzoeken, standaard krijg je alleen een modem naar mijn weten, en dien je zelf je router uit te kiezen. En maar goed ook, je wilt echt die ranzige Experiabox niet hebben. Liever iets dat je zelf beheert!
Ja....dat klopt, maar ik vind het niet meer van deze tijd dat Ziggo nog met een modem komt waarmee je dus 1 pc rechtstreeks aansluit op het internet. Dat zou verboden moeten worden (iig voor niet-Tweakers O-) ). Had laatst een soortgelijke situatie bij de installatie van AiE bij m'n opa & oma. Pff..de prutmonteur had hun Linksys AP voor een router aangezien en vond het raar dat hij de 2e laptop niet op internet aangesloten kon krijgen :-(

Pff..heb er een klacht over in gediend, maar ja het is maar weer afwchten of er iets mee gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
job schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Hier in Groningen werkt alleen ned 1 (ja ook HD) zonder smartcard. 2&3 mooi gecodeerd. Dus houd het maar bij ned 1 om te testen.
:)
Fixed. Thanks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Vandaag zijn de buitenmonteurs geweest en het schijnt dat ze de storing nog niet hebben kunnen verhelpen. Kabel moet vervangen worden van de meterkast naar mijn woning. Ze hadden het over het openbreken van mijn vloer, ik neem dat ze dit toch niet hoeven te doen? De groene kabel komt via een pvc kabel de kamer binnen en ik kan de kabel gerust een stuk uit de muur trekken zonder vast te zitten.

Neem aan dat ze gewoon onder de woning de kabel kunnen vernieuwen in de kruipruimte. Ondanks ze niets hebben gedaan heb ik wel deze waardes:

Receive Power Level

-2.9 dBmV
Transmit Power Level

41.7 dBmV

Volgens mij is de receive power leven niet zo slecht toch of wel? Het is overigens van 8 a 9 naar 3 gegaan.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
guillaume schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:57:
Mij werd verteld dat het onmogelijk was om het oude modem weer aan te sluiten, waarmee ik nooit problemen heb gehad. Is dat correct?
Ja en nee.

Waarschijnlijk had je een Motorola, wat een Docsis 2 modem is. Die gaan maar tot 22 Mbps vanuit Ziggo.

Maar ja, beter 22 Mbps dan het ge-eikel wat je beschrijft. Dus gewoon aansluiten en weer activeren met de activatiecodes die je hebt van Ziggo.

Je zou ook nog een Arris TM702B op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes op Marktplaats, die gaan wel tot en met 120 Mbps. Grote kans (edoch geen absolute garantie) dat het daar een stuk beter mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb hier liggen: een Webstar, en volgens mij nog een Arris, maar die is voor zover ik weet zonder telefoonaansluitingen. Die Webstar gaat ook maar tot 25Mbps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TheVMaster schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Ja....dat klopt, maar ik vind het niet meer van deze tijd dat Ziggo nog met een modem komt waarmee je dus 1 pc rechtstreeks aansluit op het internet. Dat zou verboden moeten worden (iig voor niet-Tweakers O-) ). Had laatst een soortgelijke situatie bij de installatie van AiE bij m'n opa & oma. Pff..de prutmonteur had hun Linksys AP voor een router aangezien en vond het raar dat hij de 2e laptop niet op internet aangesloten kon krijgen :-(

Pff..heb er een klacht over in gediend, maar ja het is maar weer afwchten of er iets mee gedaan wordt...
Waarom zou Ziggo een router mee moeten leveren? Als Tweaker wil je toch eigen keuze vrijheid?
Ziggo leverd je nu alleen een ethernet verbinding waar op iemand z'n eigen appratuur aan kan sluiten..
Ideaal dus, dat een Ziggo monteur een accespoint voor router aanziet kan natuurlijk voorkomen, er zullen vast veel meer mensen die fout hebben gemaakt.

Ik heb liever een standaard open verbinding waar ik zelf m'n eigen "goede" router op aan kan sluiten...
De routers die Ziggo leverd staan nu niet echt als zeer goed te boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:47:

Daar wordt helemaal niks mee gedaan. Want die 'prutmonteur' moet er voor zorgen dat het modem correct wordt aangesloten. Van daar uit kan de klant er 1 apparaat op aansluiten.
Of ben je van mening dat de monteur maar heel het intern netwerk aan gaat sluiten in elk huishouden?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:05:
[...]

Waarom zou Ziggo een router mee moeten leveren? Als Tweaker wil je toch eigen keuze vrijheid?
Ziggo leverd je nu alleen een ethernet verbinding waar op iemand z'n eigen appratuur aan kan sluiten..
Ideaal dus, dat een Ziggo monteur een accespoint voor router aanziet kan natuurlijk voorkomen, er zullen vast veel meer mensen die fout hebben gemaakt.

Ik heb liever een standaard open verbinding waar ik zelf m'n eigen "goede" router op aan kan sluiten...
De routers die Ziggo leverd staan nu niet echt als zeer goed te boek.
:+ Dit is ook niet het probleem wat ik probeer aan te kaarten. Het feit dat Ziggo er gemakshalve maar vanuit gaat dat 90% van Nederland precies weet waar ze mee bezig is. Je weet net zo goed als ik dat 80% van de Ziggo abonnees net weet hoe hij e-mail moet sturen en moet browsen. Deze groep wil gewoon 'veilig' internetten (al zullen ze zelfs daar nog niet eens mee bezig zijn) en dus gewoon goed advies krijgen. Dat advies houdt gewoon in : sluit altijd een router aan op je kabelmodel, waarachter je je pc (of pc's) kunt aansluiten.
The Dolf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:08:
[...]

Daar wordt helemaal niks mee gedaan. Want die 'prutmonteur' moet er voor zorgen dat het modem correct wordt aangesloten. Van daar uit kan de klant er 1 apparaat op aansluiten.
Of ben je van mening dat de monteur maar heel het intern netwerk aan gaat sluiten in elk huishouden?
Dan ben ik blij dat ik die 'klacht' niet bij de klantenservice heb neergelegd, maar rechtstreeks bij een directeur van Ziggo. Overigens op zijn persoonlijke verzoek....jammer genoeg is hij nu volgens mij nog op vakantie, maar ik zal hem volgende week eens een belletje (of e-mail) doen om te vragen of hij het al ergens heeft belegd O-)

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Volkert schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:27:
[...]
...
Waarschijnlijk had je een Motorola, wat een Docsis 2 modem is. Die gaan maar tot 22 Mbps vanuit Ziggo.
...
Ik heb dit nu al vaker gehoord maar zelf haal ik toch echt onderstaande snelheden (Z3) met m'n oude Motorola :?

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/280m7oy.jpg

Stabiele snelheid ook en gemeten over wlan (Dlink 655). Vraag mij dus af waar die verhalen van maximaal 22mb/s vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:19:
Dit is ook niet het probleem wat ik probeer aan te kaarten. Het feit dat Ziggo er gemakshalve maar vanuit gaat dat 90% van Nederland precies weet waar ze mee bezig is. Je weet net zo goed als ik dat 80% van de Ziggo abonnees net weet hoe hij e-mail moet sturen en moet browsen. Deze groep wil gewoon 'veilig' internetten (al zullen ze zelfs daar nog niet eens mee bezig zijn) en dus gewoon goed advies krijgen. Dat advies houdt gewoon in : sluit altijd een router aan op je kabelmodel, waarachter je je pc (of pc's) kunt aansluiten.
Bij UPC kan de klant kiezen voor een standaard kabel modem of een modem geïntegreerde router en WiFi. UPC noemt die laatste variant UPC Draadloos Internet:
http://www.upc.nl/pdf/upc...ng_internet_telefonie.pdf

En aangezien het hier UPC apparatuur beftreft krijgen de klanten ook gewoon support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Bij UPC kan de klant kiezen voor een standaard kabel modem of een modem geïntegreerde router en WiFi. UPC noemt die laatste variant UPC Draadloos Internet:
http://www.upc.nl/pdf/upc...ng_internet_telefonie.pdf

En aangezien het hier UPC apparatuur beftreft krijgen de klanten ook gewoon support.
Ondanks dat er UPC support op het appraat zit gaat iedereen bij UPC vervolgens klagen dat veel toepassingen worden geblokkerd door het door UPC geleverde appraat.

Net als het hele KPN Experiabox verhaal, ik weet, voor jou is het gras bij de buren altijd groener....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 09:49
Ik weet niet wat UPC levert voor draadloos internet, KabelNoord had voorheen Arris modems met geintegreerde router. Deze dingen leveren ze niet meer omdat:
- Wifi niet in de meterkast hoort voor optimaal ontvangst
- Die dingen EuroDocsis 2.0 zijn terwijl 3.0 de toekomst is
- Die dingen 54g zijn terwijl ze veel sneller internet aanbieden

De webinterface van die geintegreerde router doet niet veel onder voor Sweex of E-tech routers. Je kunt het meeste gewoon instellen. Bij KPN heb je echt te maken met een crippled apparaat met KPN firmware.

Overigens gisteren mijn iHDR-5050c en Z5500 digital setje in gebruik genomen. De TV moet nog komen, evenals de Ziggo smartcard, maar kon gisteren tenminste al wat free to cable zenders kijken en beluisteren. Het is alleen een beetje zinloos om Nederland 1 HD via scart naar een 40cm TV te sturen :P.

[ Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 03-08-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ach...
Als optie zou het wel een idee zijn, zeker voor mensen die toch wat minder tweaker zijn. Een echte tweaker kiest liever zijn eigen router. Maar voor bv mijn ouders zou het ideaal zijn. Kunnen ze hun support bij Ziggo halen ipv bij mij ;-)

Verder houdt je klachten over knijpen toch wel houden ;-) UPC heeft zichzelf denk ik aardig in de vingers gesneden door er mee te experimenteren. Bij Ziggo gelukkig nog nooit enige indicatie in die richting gezien. Hopelijk kunnen ze dat zo houden met de overschakeling naar 120mbit straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 01:13
guillaume schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:57:
Een maximum-snelheid van 2Mbit op een 80 (120) Mbit abo (gemiddeld onder de Mbit), met met elke pageload een kans van 30% op een onvolledige pagina voorgeschoteld te krijgen en als enige reactie "we zijn op de hoogte van het probleem, u kunt niets doen". En dit al voor 1-2 maanden (ik kom hier gelukkig niet zo vaak meer thuis).

Welk modem gebruik je nu dan? Dat moet doccis 3 zijn neem ik aan?
Is de f connector niet toevallig gaar geworden na t vervangen? (de kern)

Hoi trouwens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:57:
Ach...
Als optie zou het wel een idee zijn, zeker voor mensen die toch wat minder tweaker zijn. Een echte tweaker kiest liever zijn eigen router. Maar voor bv mijn ouders zou het ideaal zijn. Kunnen ze hun support bij Ziggo halen ipv bij mij ;-)

Verder houdt je klachten over knijpen toch wel houden ;-) UPC heeft zichzelf denk ik aardig in de vingers gesneden door er mee te experimenteren. Bij Ziggo gelukkig nog nooit enige indicatie in die richting gezien. Hopelijk kunnen ze dat zo houden met de overschakeling naar 120mbit straks :)
Tja, de mensen die minder tweaker zijn kopen toch ook een pc? informeer bij de aanschaf van je pc dan ook direct hoe je hem veilig en goed aan het internet kan hangen. Juist de vrije ethernet poort maakt het mogelijk om meer dan alleen een pc rechtstreek aan je modem te hangen.

Dat er keuze zou zijn is opzich prima, maar vergeet niet.... andere partijen hebben aangetoont dat een oplossing van de provider zeker niet de beste is.

Ziggo dient internet te leveren, voor het beveiligen van het eigen netwerk hoef ze niet zorg te dragen.. Steker ik wil zelf de vrijheid hebben om te doen en laten met de hardware na het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Tja, de mensen die minder tweaker zijn kopen toch ook een pc? informeer bij de aanschaf van je pc dan ook direct hoe je hem veilig en goed aan het internet kan hangen. Juist de vrije ethernet poort maakt het mogelijk om meer dan alleen een pc rechtstreek aan je modem te hangen.

Dat er keuze zou zijn is opzich prima, maar vergeet niet.... andere partijen hebben aangetoont dat een oplossing van de provider zeker niet de beste is.

Ziggo dient internet te leveren, voor het beveiligen van het eigen netwerk hoef ze niet zorg te dragen.. Steker ik wil zelf de vrijheid hebben om te doen en laten met de hardware na het modem.
Mijn eerste zin gelezen?
Daar staat: als optie zou het wel een idee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Mijn eerste zin gelezen?
Daar staat: als optie zou het wel een idee zijn...
Ja klopt, ik schiet je idee toch ook niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CHeeCH schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:58:
[...]

Ik heb dit nu al vaker gehoord maar zelf haal ik toch echt onderstaande snelheden (Z3) met m'n oude Motorola :?

[afbeelding]

Stabiele snelheid ook en gemeten over wlan (Dlink 655). Vraag mij dus af waar die verhalen van maximaal 22mb/s vandaan komen...
Mijn modem is inmiddels omgeruild voor een Ubee. Nu haal ik wel 30mb/s, met de motorola kwam ik maar tot 22. De monteur bevestigde ook dat de motorola maar tot 22 mb/s gaat en dat de bij de meeste mensen de modems automatisch al omgeruild werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:48:
Ondanks dat er UPC support op het appraat zit gaat iedereen bij UPC vervolgens klagen dat veel toepassingen worden geblokkerd door het door UPC geleverde appraat.
Heb je wat linkjes naar dit soort klachten van UPC klanten?
Net als het hele KPN Experiabox verhaal, ik weet, voor jou is het gras bij de buren altijd groener....
Het is niet "net als het hele KPN Experiabox verhaal", want bij UPC krijg je de keuze om een dergelijk modem met geïntegreerde router en WiFi te nemen. Je mag dus ook een gewoon modem nemen als je meer geavanceerde dingen wilt doen met een eigen router. Bij KPN daarentegen wordt je verplicht om de Experiabox te gebruiken die je niet mag vervangen door een ander ADSL modem die je zelf helemaal kan configureren. Ik weet dat op basis van eigen ervaring, wat voor mij dus een reden is om te gaan kijken naar andere providers omdat de Experiabox niet functioneert. Het gras is nooit groener bij de buren. Iedereen biedt andere oplossingen en het is de kunst om daar voor op basis van persoonlijke eisen de beste oplossing uit te halen.

Maar wat is nu weer je probleem dat ik een andere mogelijkheid aandraag dan dat Ziggo te bieden heeft? Mag dat soms niet omdat Ziggo die mogelijkheid niet biedt?
Pagina: 1 ... 59 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!