Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Prutzer80 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Maak je niet toevallig gebruik van draadloos netwerk? Altijd geneuzel daarmee.

Ik kwam ook niet boven de 10mbit uit terwijl ik 20mbit zou moeten halen, na het aanpassen van de frequentie haalde ik 18, heb er ook de pest in dat ik op mijn pc wireless gebruik maar ik heb geeen zin om een kabel aan te leggen want dan moet ik door drie kamers heen en ik hoop binnenkort te gaan verhuizen :)
Nope. Gewoon met kabel is dit. Zelfs met een korte kabel van 2 meter (direct op modem) en een ander OS geeft dezelfde resultaten. En tot 2 weken geleden had ik 30Mbit download (vanaf januari 2010) en deed wireless het zelfs met 20Mbit. Twee weken geleden hebben ze gewoon wat veranderd, alleen ze kunnen het waarschijnlijk niet fixen of ze weten nog geeneens waar het aan ligt.

Het is gewoon een bagger helpdesk met niet al te snuggere medewerkers. Het is zelfs zo erg dat ik vrijwel elke keer opnieuw hetzelfde moet zeggen en dezelfde stappen moet doornemen omdat sommigen het geeneens noteren in mijn account/call (als dat überhaupt al mogelijk is - zou me nog geeneens verbazen).

[ Voor 15% gewijzigd door silmaril8 op 23-07-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

TFHfony

Professional Weirdo

Joster schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Bagger eigenlijk dat je nog een router moet nemen en de modem daar niet in voorziet. Net als dat het bagger is dat je dan een modem én een router hebt staan ;( Ziggo ondersteunt geen "eigen" modems zeker?

Overigens wel bedankt voor de tip van de D-Link, vanavond even bestellen.
Ik ben juist blij dat mij niet voorgeschreven wordt welke router ik moet gebruiken en juist zelf mag kiezen. De ene router is de andere niet en iedereen heeft verschillende eisen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
TFHfony schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Ik ben juist blij dat mij niet voorgeschreven wordt welke router ik moet gebruiken en juist zelf mag kiezen. De ene router is de andere niet en iedereen heeft verschillende eisen.
Ik zou de modem én de router zelf willen kiezen bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Joster schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:20:
[...]

Ik zou de modem én de router zelf willen kiezen bedoel ik ;)
Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar de modems bij kabelinternet echt nog een onderdeel van het netwerk zijn, kan ik mij zo voorstellen dat de kabelmaatschappijen daar zelf de controle over willen houden. Op dat punt steekt kabelinternet technisch toch iets anders in elkaar dan ADSL.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
TFHfony schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:01:
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen, maar daar de modems bij kabelinternet echt nog een onderdeel van het netwerk zijn, kan ik mij zo voorstellen dat de kabelmaatschappijen daar zelf de controle over willen houden. Op dat punt steekt kabelinternet technisch toch iets anders in elkaar dan ADSL.
Klopt als een bus, maar aan de andere kant, niet alle ADSL providers bieden de mogelijkheid aan om een eigen ADSL modem te gebruiken.

Toch wel weer deels vergelijkbaar dus.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Super, weer terug op plus en zoals vanouds weer stabiel als het maar wezen kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/889578898.png

Ik heb schijnbaar gratis extra getest want bleek dat de upgrade naar extra helemaal nog niet verwerkt was :? ze kon us simpel die order laten vervallen, en prompt 4 min later, modem reset en ik zat weer op plus.

Wat ik vind van extra? bagger onstabiel wat de download betrefd, dan zat ik op 33mb down, dan weer op 79 dan weer 45, kortom niet echt prettig voor 15 euro extra, maar, wel netjes dat ze bij ziggo alles zo snel hebben geregeld...hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht laat ik ook maar eens testen :9

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/889647568.png

En dat terwijl ik nog geen bericht had gekregen van ziggo :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:45
Nog meer mensen last van hoge ping? Heb net een speedtest gedaan en haal gewoon de normale download en upload snelheid ( 22/3 ) maar de ping is 349. Sites openen langzamer en video's willen al bijna helemaal niet. Regio Tilburg en dan het AiE Plus abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 06:23
Ik heb bij Ziggo het snelste abonnent (Z3) ff uit mijn hoofd...
Heb al enkele dagen traag internet... zojuist een speedtest gedaan zou 40Mbit/s moeten halen, haal bij de speedtest maar 1.8Mbit/s...

Mijn uploadsnelheid is dan weer 2.5Mbit/s ipv 4Mbit/s

Kan iemand hier z'n mening eens over geven/what to do??

Heb de klantenservice al eens gebeld, kreeg eerst de standaard oplossing modem reset blabla.
Heb nu het modem direct aan mijn PC verbonden (zonder router). Vervolgens weer de helpdesk gebeld, nu moet ik drie dagen een speedtest doen en deze resultaten dan doorgeven... Wat ze hier mee willen bereiken geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kurvers schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:27:
Ik heb bij Ziggo het snelste abonnent (Z3) ff uit mijn hoofd...
Heb al enkele dagen traag internet... zojuist een speedtest gedaan zou 40Mbit/s moeten halen, haal bij de speedtest maar 1.8Mbit/s...

Mijn uploadsnelheid is dan weer 2.5Mbit/s ipv 4Mbit/s

Kan iemand hier z'n mening eens over geven/what to do??

Heb de klantenservice al eens gebeld, kreeg eerst de standaard oplossing modem reset blabla.
Heb nu het modem direct aan mijn PC verbonden (zonder router). Vervolgens weer de helpdesk gebeld, nu moet ik drie dagen een speedtest doen en deze resultaten dan doorgeven... Wat ze hier mee willen bereiken geen idee...
Ze doen helemaal niks met de uitslagen; ze "hopen" alleen dat de problemen bij hen dan over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Lizardz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:17:
Sites openen langzamer en video's willen al bijna helemaal niet. Regio Tilburg en dan het AiE Plus abonnement.
Heeft waarschijnlijk puur te maken met de belasting van (lees: de load op) die sites.

Mijn ping is meestal tussen de 7 en de 14, maar Youtube is zelfs met 80 Mbit/s een drama als je even snel een stuk wil "doorspoelen" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vos schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:22:
Heb mijn geplande Z2 internet gewijzigd naar Alles-in-1 plus...volgens de Ziggo medewerkers (heb ze gister en vandaag aan de lijn gehad) verdubbel ik daarmee mijn snelheid van 15 naar 30Mbit voor een paar euro meer.
Die verdubbeling t.o.v. los internet klinkt dus allemaal geweldig, maarrrrrrrrrrrrrrrr ....

http://www.nu.nl/economie...wordt-stuk-goedkoper.html

"De nieuwe kabelaanbieder Tele2 is uit op een prijzenslag, zegt directeur consumentenzaken Günther Vogelpoel zaterdag in De Telegraaf.

In plaats van 16 a 17 euro gaan de prijzen richting de 5 euro per maand voor het basispakket, meldt de krant op basis van verschillende bronnen in de markt."

Dus met een Alles-in-1-pakket kun je natuurlijk niet naar Tele2 TV op de kabel en ben je dus voor 11-12 Euro genaaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:22:
[...]

Die verdubbeling t.o.v. los internet klinkt dus allemaal geweldig, maarrrrrrrrrrrrrrrr ....

"De nieuwe kabelaanbieder Tele2 is uit op een prijzenslag, zegt directeur consumentenzaken Günther Vogelpoel zaterdag in De Telegraaf.

In plaats van 16 a 17 euro gaan de prijzen richting de 5 euro per maand voor het basispakket, meldt de krant op basis van verschillende bronnen in de markt."

Dus met een Alles-in-1-pakket kun je natuurlijk niet naar Tele2 TV op de kabel en ben je dus voor 11-12 Euro genaaid :)
Ik lees het ook net, volgens Vogelpoel analoge tv voor rond de 5 euro per maand.... dan leggen ze toch ergens op toe.... zeker alleen het eerste jaar bij een 2 jarig abonnement....

Bovendien, what if.... Ziggo krijgt het op z'n heupen en begint versneld met het afschakelen van analoge zenders ten gunste van Digitaal... dit mogen ze, wat dan... steeds minder zenders voor tele2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:31
meh sinds vanochtend heb ik ook last van een hoge ping een een download snelheid die 40mbit had moeten zijn is nu 5 :/. Nou vind ik het niet zo rampzalig dat het downloaden niet meer zo snel gaat maar vooral dat je met een ping van 200 nergens fatsoenlijk kan game :/

regio Oss, Z3.

modem resette loste voor 1 min de download en upload snelheid op maar de ping blijft dramatisch.
na 1 min zit ik weer van de 40mbit op de 5 of lager :/

Update:
Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar alles lijkt weer opgelost :P. tijdelijke storing van een paar uurtjes dus :o

[ Voor 36% gewijzigd door hellfighter87 op 24-07-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Het wordt inderdaad tijd dat er concurrentie komt op de kabel. Ziggo heeft namelijk een te groot machtsmonopolie. Mooi dat er nu een begin is met Tele2. Hopelijk kan je binnen niet al te lange tijd gewoon kiezen tussen verschillende kabelproviders. Als het kon, had ik bv allang Caiway als provider genomen: HD zenders zijn zoals het hoort gewoon gratis, Eredivisie Live is 10 euro en de klantenservice is vele malen beter dan die van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

silmaril8 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:39:
[...]
Als het kon, had ik bv allang Caiway als provider genomen: HD zenders zijn zoals het hoort gewoon gratis, Eredivisie Live is 10 euro en de klantenservice is vele malen beter dan die van Ziggo.
Gratis zegt ook niet alles hoor. In de regio waar ik werk heeft Caiway de macht en je zou de mensen de kost moeten geven die dat bedrijf harder uitkotsen dan een verrot broodje shoarma, zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Iemand hier geen internet meer in de buurt van 7944? Modem laat 2 groene lampjes zien en down- en upload zijn allebei oranje. Resetten heb ik al geprobeerd maar tevergeefs.

ps: ik zit nu op phone.

edit: Internet doet het inmiddels weer, ik was net aan de telefoon met een helpdesk medewerker toen de modem het in één keer weer deed.

[ Voor 25% gewijzigd door ulTimaS op 24-07-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Timmert schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:28:
Gratis zegt ook niet alles hoor. In de regio waar ik werk heeft Caiway de macht en je zou de mensen de kost moeten geven die dat bedrijf harder uitkotsen dan een verrot broodje shoarma, zegmaar...
Nou, genoeg van mijn familieleden hebben Caiway en die zijn er echt supertevreden over. Niet alleen over de prijs, maar ook qua service en internet. Caiway heeft bijvoorbeeld al vanaf 1995 een snelle, goedkope en stabiele kabelverbinding daar waar Casema (voorloper Ziggo) er jarenlang overdeed om het stabiel te krijgen (laat staan goedkoop en snel).

En ja, gratis HD kanalen vind ik wel een groot voordeel (en het totale abonnement is ook nog eens goedkoper dan bij Zigoo). Dus kom maar op met die concurrentie!

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 24-07-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
silmaril8 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Nou, genoeg van mijn familieleden hebben Caiway en die zijn er echt supertevreden over. Niet alleen over de prijs, maar ook qua service en internet. Caiway heeft bijvoorbeeld al vanaf 1995 een snelle, goedkope en stabiele kabelverbinding daar waar Casema (voorloper Ziggo) er jarenlang overdeed om het stabiel te krijgen (laat staan goedkoop en snel).

En ja, gratis HD kanalen vind ik wel een groot voordeel (en het totale abonnement is ook nog eens goedkoper dan bij Zigoo). Dus kom maar op met die concurrentie!
Het gras bij de buren is altijd groener..... UPC, CaiWay, Kabelnoord, Delta Kabel, Tele2, Kpn enz enz...
Ze hebben allemaal hun voordelen maar ook zeker hun nadelen.

Caiway mag qua HD zenders dan in aantal meer doorgeven, het SD pakket is veel kleiner, de prijzen van het Alles in 1 internet pakket zijn veel duurder.... lees. je krijgt minder voor meer t.o.v. Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 11-10 07:13
Ik heb nog steeds "maar' 5Mbit upload. (voor de duidelijkheid, had 10 Mbit)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890242869.png
Toch nog maar eens alles los maken en opnieuw aansluiten ?

[ Voor 8% gewijzigd door pstalman op 24-07-2010 12:16 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DarkY schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:14:
Toch nog maar eens alles los maken en opnieuw aansluiten ?
Had je dat nog niet gedaan dan? 5 seconden werk om twee stekkertjes los te trekken en weer vast te zetten :)

Hier in Breda (met Arris TM702B) gaat het overigens nog wel redelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890616031.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Joster schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:44:
[...]
Overigens wel bedankt voor de tip van de D-Link, vanavond even bestellen.
Nogmaals bedankt, ik ben tevreden! Vandaag binnen gekregen en direct geïnstalleerd. Super gemakkelijk net als het aansluiten van mijn Maxtor externe HDD. Ik heb het idee dat de beperking hem hierbij zit in USB 2.0 (de HDD is al wat jaartjes uit maar doet nog prima dienst). Ondanks dat is hij uitstekend benaderbaar, spelen muziek en films vlekkeloos af en heb ik een simpel back-up medium. Ideaal wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
[...]

Nee, bij Tele2 word je dan genaaid. Tele2 mag alleen analoog aanbieden, dus dan heb je geen digitaal en HD meer zoals bij Ziggo. Het is dus nutteloos en verlopig mogen ze nog geen digitaal aanbieden, vanaf dan kan het pas interessant worden.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MrBlueEyes schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:40:
[...]

Nee, bij Tele2 word je dan genaaid. Tele2 mag alleen analoog aanbieden, dus dan heb je geen digitaal en HD meer zoals bij Ziggo. Het is dus nutteloos en verlopig mogen ze nog geen digitaal aanbieden, vanaf dan kan het pas interessant worden.
En toch vraag ik mij af: Volgens mij gaat Ziggo op de kabel het digitale signaal er niet af filteren, dus krijgt de Tele2 abonnee gewoon ook het digitale signaal binnen. Dus als de buurman/broer/collega een 2e of 3e kaart op zijn abbo neemt, kan de tele2 abonnee volgens mij prima digitaal kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:13:
En toch vraag ik mij af: Volgens mij gaat Ziggo op de kabel het digitale signaal er niet af filteren, dus krijgt de Tele2 abonnee gewoon ook het digitale signaal binnen. Dus als de buurman/broer/collega een 2e of 3e kaart op zijn abbo neemt, kan de tele2 abonnee volgens mij prima digitaal kijken ;)
Technisch gezien is dit correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArChie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:15:
[...]

Technisch gezien is dit correct.
Dat dacht ik al... :) Zal dus ook wel gaan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:36:
Dat dacht ik al... :) Zal dus ook wel gaan gebeuren...
Wat dat betreft doet Ziggo er dan verstandiger aan om ook een los digitaal basis pakket te gaan aanbieden voor een paar euro aan klanten die bij Tele2 hun basistarief voor de kabel inclusief analoge TV betalen. Dat geeft dan tenminste de mogelijkheid om toch op een legale manier ook van het digitale TV signaal gebruik te maken. Zodra de OPTA aan de invoering van stap 2 begint, namelijk het aanbieden van digitale diensten door andere aanbieders op de kabel, kan Tele2 natuurlijk ook zelf een smartcard leveren voor toegang tot de digitale kanalen waarmee zij ook een overeenkomst hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890730224.png

Niet slecht gezien het tijdstip. Meestal is de ping lager maar 15 is nog zeer acceptabel.

Vanuit Groningen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:44:
[...]

Wat dat betreft doet Ziggo er dan verstandiger aan om ook een los digitaal basis pakket te gaan aanbieden voor een paar euro aan klanten die bij Tele2 hun basistarief voor de kabel inclusief analoge TV betalen. Dat geeft dan tenminste de mogelijkheid om toch op een legale manier ook van het digitale TV signaal gebruik te maken. Zodra de OPTA aan de invoering van stap 2 begint, namelijk het aanbieden van digitale diensten door andere aanbieders op de kabel, kan Tele2 natuurlijk ook zelf een smartcard leveren voor toegang tot de digitale kanalen waarmee zij ook een overeenkomst hebben afgesloten.
De vraag in deze situatie blijft wordt dan wel... Wie zorgt er voor dat deze kanalen op de COAX komen, is Ziggo hier voor verantwoordelijk of de andere kabelmaatschapijen?

Dit heeft technisch gezien voor het netwerk nog al wat gevolgen, Zoals velen weten wordt voor het @home gebied is Zwolle het signaal op de kabel gezet. Een andere aanbieder moet hier dus toegang voor krijgen, Digitale concurentie kan alleen op moment dat de andere partij de zelfde technische infra kan gebruiken. Of te wel... de abonnementen worden feitelijk door Ziggo beheerd, een andere digitale kabelboer stuurt dus alleen een factuur....

Stel dat er toch wordt besloten dat Ziggo haar netwerk echt kwijt raakt, digitaal in houd dat andere patijen met hun eigen technieken mogen werken hebben we denk ik een probleem. Elke zender kost een x aantal bandbreedte, wanneer elke kabelmaatschapij voorzich een signaal op de zelfde kabel zou zetten is het gedaan met de snelle abonnementen e.d. de kabel zit binnen no time vol. Geloof niet dat dit echt een gewenste situatie is.

Wanneer digitaal vrij gegeven gaat worden dan alleen via abonnement niveau graag, anders heeft het alleen maar nadelige effecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:39:
De vraag in deze situatie blijft wordt dan wel... Wie zorgt er voor dat deze kanalen op de COAX komen, is Ziggo hier voor verantwoordelijk of de andere kabelmaatschapijen?
Zoals ik net op het andere forum ook al aangaf lees ik echt met verbazing de reacties die nu nog steeds geplaatst worden na alle discussies op de diverse forums aan de orde zijn geweest over het onderwerp concurrentie op de kabel.

Nog maar een keer. De signalen van de analoge RTV kanalen, digitale RTV kanalen, kabel Internet down/upstream kanalen en Video On Demand kanalen zitten al op de kabel. Ziggo stuurt die signalen immers vol continu naar alle aansluitingen toe ongeacht of je diensten nu wel of niet afneemt. Ik heb bijvoorbeeld geen Video On Demand overeenkomst met Ziggo, maar kan de VOD signalen prima oppikken met een DVB-C PC-TV kaart en als ze niet van encryptie zijn voorzien, dan kan ik nog gratis meekijken ook. Enige nadeel is dat ik niet weet wanneer andere Ziggo klanten in mijn wijk een film of programma bestellen en dat zij de content kunnen pauzeren of heen of terug kunnen spoelen wat ik dan ook zie. Voor de Internet Downstreams kan ik ook meekijken hoe druk die zijn, want ondanks dat ik geen kabel Internet van Ziggo heb komen die kanalen wel gewoon bij mijn aansluiting binnen en kan ik ze oppikken met een DVB-C PC-TV kaart. Dat is nu eenmaal inherent aan de gebruikte transmissie techniek voor de kabel. Dus ook als Tele2 het bedrag voor de aansluiting gaat innen, dan verandert er nog steeds niet aan het signaal dat er op die kabel aansluiting binnen gaat komen.
Dit heeft technisch gezien voor het netwerk nog al wat gevolgen, Zoals velen weten wordt voor het @home gebied is Zwolle het signaal op de kabel gezet. Een andere aanbieder moet hier dus toegang voor krijgen, Digitale concurentie kan alleen op moment dat de andere partij de zelfde technische infra kan gebruiken. Of te wel... de abonnementen worden feitelijk door Ziggo beheerd, een andere digitale kabelboer stuurt dus alleen een factuur....

Stel dat er toch wordt besloten dat Ziggo haar netwerk echt kwijt raakt, digitaal in houd dat andere patijen met hun eigen technieken mogen werken hebben we denk ik een probleem. Elke zender kost een x aantal bandbreedte, wanneer elke kabelmaatschapij voorzich een signaal op de zelfde kabel zou zetten is het gedaan met de snelle abonnementen e.d. de kabel zit binnen no time vol. Geloof niet dat dit echt een gewenste situatie is.
Een andere aanbieder hoeft helemaal geen toegang te krijgen tot de technische infrastructuur die Ziggo beheert. Kabel Internet kan gewoon via de Ziggo infrastructuur worden aangeboden, maar wordt afgerekend met de andere aanbieder die een afgeproken bedrag met Ziggo afrekent voor de technische uitvoering van de dienst en de gebruikte capaciteit. Voor digitale TV kunnen andere aanbieders ook meeliften op de Ziggo infrastructuur waarvoor ze dus ook moeten betalen aan Ziggo. Het is maar hoe Ziggo en UPC die toegang tot hun infrastructuur willen gaan vormgeven en wat de OPTA daar uiteindelijk van vindt.
Wanneer digitaal vrij gegeven gaat worden dan alleen via abonnement niveau graag, anders heeft het alleen maar nadelige effecten..
Het gaat voornamelijk om wederverkoop. Dat gebeurt ook op de glasvezel, ADSL en zelfs met Digitenne van KPN. Uiteindelijk blijven de huidige eigenaren de beheerders van de infrastructuur en uiteraard heeft het nadelige effecten voor die huidige eigenaren van de infrastructuur, anders zouden zij zich er ook niet tegen verzetten. Ze moeten immers de opbrengsten van hun infrastructuur gaan delen met andere partijen en ook zullen ze beperkt worden in hun vrijheden omdat ze rekening moeten houden met die andere partijen.

Ik ben echter geen kabelbedrijf, dus het zal mij persoonlijk worst zijn als bijvoorbeeld Ziggo nadelen ondervindt. Ze hebben lang genoeg een veel te hoog basis tarief berekend voor de kabel aansluiting inclusief het analoge TV pakket en die opbrengsten deels gebruikt om allerlei diensten te financieren waar ik niet om gevraagd heb i.p.v. die nieuwe diensten te financieren met de opbrengsten van afgesloten abonnementen op die nieuwe diensten. Daarnaast mag Ziggo graag van de opbrengsten van dat basis tarief voor Sinterklaas spelen door ontvangers e.d. weg te in gebieden waar glasvezel initiatieven worden ontplooid.

Ik zie vooralsnog alleen maar het grote voordeel dat meerdere aanbieders op dezelfde infrastructuur voor de klanten betekent dat men meer rekening zal gaan moeten houden met hetgeen die klanten willen i.p.v. alles maar op te leggen. Wat gaat Ziggo bijvoorbeeld met de prijs van het basistarief voor de kabel doen nu Tele2 met een lagere prijs komt? Zullen ze nog steeds onder de noemer van "inflatie" met de jaarlijkse prijs verhoging komen of laten ze dat nu uit hun hoofd? Stel dat er nu ook al concurrentie was geweest voor digitale TV op de kabel, zou Ziggo dan ook hebben besloten om de komst van de RTL HD kanalen uit te stellen terwijl die concurrenten misschien wel overeenkomsten hadden gesloten? Ik denk het van niet, want de daarvoor benodigde ruimte is zelfs al aanwezig in de huidige digitale TV Transport Streams en meerdere aanbieders zouden er ook voor kunnen gaan zorgen dat ongebruikte frequenties ingebruik genomen gaan worden omdat ze dan samen de kosten voor de benodigde hardware uitbreiding voor hun rekening kunnen nemen. Ziggo wil duurdere betaalde digitale TV kanalen verwijderen voor kanalen die aan Ziggo willen betalen voor doorgifte zoals dat nu vaak gebeurt? Dat wordt dan lastig als een andere aanbieder besluit om die kanalen in het pakket te houden want de kans bestaat dat klanten dan overgaan als die kanalen populair zijn. Misschien gaan andere aanbieders de losse kabel internet abonnementen ook opvoeren qua snelheid terwijl Ziggo die behoorlijke verschillen in snelheid nu juist gebrukt als een soort van dwangmiddel om alles in 1 abonnementen te kunnen verkopen. Meer aanbieders betekent ook variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Als iemand hier een snelle verbinding heeft en de sites laden alsnog traag, dan raad ik opendns aan.

Heb het hier ingesteld en de sites laden weer snel.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:18

dj_dysaster

Stoom \o/

Meer mensen last van een ubee modem wat elke ochtend gereset moet worden? Sinds dat ik ziggo heb moet ik bijna elke ochtend mijn modem van de stroom halen en er weer aan hangen. De leds branden dan ook niet zoals het hoort (download is uit en upload is oranje).

Als ik mn router zonder het modem een nieuw ip aan laat vragen krijg ik een ip in de 192.168.1.X reeks.

Na het modem voor een aantal seconden spanningsloos te hebben gemaakt, werkt alles weer zoals het hoort.

Meer mensen met dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
dj_dysaster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:51:
Meer mensen last van een ubee modem wat elke ochtend gereset moet worden? Sinds dat ik ziggo heb moet ik bijna elke ochtend mijn modem van de stroom halen en er weer aan hangen. De leds branden dan ook niet zoals het hoort (download is uit en upload is oranje).

Als ik mn router zonder het modem een nieuw ip aan laat vragen krijg ik een ip in de 192.168.1.X reeks.

Na het modem voor een aantal seconden spanningsloos te hebben gemaakt, werkt alles weer zoals het hoort.

Geen last van. Heb me Ubee nu 8 dagen draaiend :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40

Ziggo misschien eens bellen..?

Kan trouwens ook goed aan je routersettings liggen, het schijnt dat sommige routers standaard IP adressen uitdelen in een range die het Ubee modem niet leuk vind. is volgens mij wel eens eerder voorbij gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:29
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Spekkie99 op 25-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Ik snap er geen bal meer van. Ik heb in twee dagen vier brieven van Ziggo gekregen. Eentje met de activatiecode en dat het allemaal de 28ste ingaat. Twee maal een brief dat het allemaal wat langer gaat duren en nog een dat het allemaal de 29ste in gaat, maar dan wel met een andere activatiecode.

Ook op mijn ziggo staat dat het vanaf de 29ste ingaat. Het installatiepakket komt tussen de 29ste en de 3 augustus. Hopelijk komt het wat eerder. (Morgen of aankomende dinsdag). Iemand hier ervaringen mee? Ik heb het allemaal via internet besteld.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Vaak heb ik dat de verbinding zomaar in eens rond 1uur snachts stukken slechter wordt (terwijl ie overdag gewoon stabiel was) en heel toevallig was ie gisternacht zo slecht en viel zelfs helemaal weg. Ik heb toen inderdaad de modem moeten resetten (had ik meteen gedaan).

Bellen met Ziggo heeft trouwens geen zin: ik heb al een aantal keer gebeld en gezegd dat de verbinding regelmatig rond 1uur snachts veel en veel slechter wordt (en als je dit topic doorleest is dit niet een geval op zich). Ziggo helpdesk blijft echter volhouden dat het niet aan hen ligt (en dat het dus het probleem bij mij moet liggen... :X ). Ik heb gelukkig nooit de modem sochtends hoeven resetten (vandaag/gisteren was dus een uitzondering), dus met dit Ziggo probleem kan ik nog wel leven.

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 25-07-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
-

[ Voor 99% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
silmaril8 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Vaak heb ik dat de verbinding zomaar in eens rond 1uur snachts stukken slechter wordt (terwijl ie overdag gewoon stabiel was) en heel toevallig was ie gisternacht zo slecht en viel zelfs helemaal weg. Ik heb toen inderdaad de modem moeten resetten (had ik meteen gedaan).

Bellen met Ziggo heeft trouwens geen zin: ik heb al een aantal keer gebeld en gezegd dat de verbinding regelmatig rond 1uur snachts veel en veel slechter wordt (en als je dit topic doorleest is dit niet een geval op zich). Ziggo helpdesk blijft echter volhouden dat het niet aan hen ligt (en dat het dus het probleem bij mij moet liggen... :X ). Ik heb gelukkig nooit de modem sochtends hoeven resetten (vandaag/gisteren was dus een uitzondering), dus met dit Ziggo probleem kan ik nog wel leven.
Eh...maar jij laat je daar dan mee afschepen 8)7 Ze hebben afgelopen weken bij mij ook modem + alle kabels etc. t/m de groene grondkabel vervangen omdat mijn lijn instabiel was. Toen ik daarna belde (omdat hij nog steeds instabiel was) gaf de medewerker ook aan tja...ik weet het ook niet meer, ik laat wel weer een monteur langskomen, maar dat dat eigenlijk weinig zin had. Toen vroeg ik dus wat die monteur dan kwam doen....dat wist hij eigenlijk ook niet. Ik heb toen wel beetje lopen zeuren zo van 'tja..het probleem moet opgelost worden'. Aan het einde van het verhaal hebben ze een graafploeg laten komen om de kabel vanaf de meterkast tot het straat/wijk-kastje te laten vervangen. Ze zijn soms wel heel makkelijk in het maken van 'het is niet ons probleem, maar het uwe'. Tja....we nemen toch diensten af bij Ziggo, dan is het instabiel (of niet snel genoeg zijn van de lijn) toch echt hun probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:33:
[...]

Eh...maar jij laat je daar dan mee afschepen 8)7 Ze hebben afgelopen weken bij mij ook modem + alle kabels etc. t/m de groene grondkabel vervangen omdat mijn lijn instabiel was. Toen ik daarna belde (omdat hij nog steeds instabiel was) gaf de medewerker ook aan tja...ik weet het ook niet meer, ik laat wel weer een monteur langskomen, maar dat dat eigenlijk weinig zin had. Toen vroeg ik dus wat die monteur dan kwam doen....dat wist hij eigenlijk ook niet. Ik heb toen wel beetje lopen zeuren zo van 'tja..het probleem moet opgelost worden'. Aan het einde van het verhaal hebben ze een graafploeg laten komen om de kabel vanaf de meterkast tot het straat/wijk-kastje te laten vervangen. Ze zijn soms wel heel makkelijk in het maken van 'het is niet ons probleem, maar het uwe'. Tja....we nemen toch diensten af bij Ziggo, dan is het instabiel (of niet snel genoeg zijn van de lijn) toch echt hun probleem....
Bij mij is de verbinding overdag gewoon stabiel. Alleen is het dus regelmatig voorgekomen dat dit snachts rond 1 uur niet zo is. Ikzelf denk dat het met netwerk-werkzaamheden te maken heeft en dat ze dit snachts uitvoeren ofzoiets. De helpdesk weet in ieder geval van niets en wanneer ik dus kan bellen is de verbinding gewoon stabiel. Maar goed, aangezien dit alleen snachts om 1uur gebeurt (en mijn verbinding verder niet uitvalt - muv gisternacht) heb ik geen zin om hier nog meer tijd en energie aan te besteden.

Edit: afgelopen 2 weken had ik trouwens ook een download van max. 9Mbit. Sinds gistermiddag is dit weer 30Mbit download (Aie+) zoals het voorheen ook was (zonder enige aanpassing van mijn kant). Dus het probleem lag toch echt bij Ziggo (ik gok een netwerk/wijk probleem want precies 2 weken geleden stormde en bliksemde het heel erg). Alleen de helpdesk kan/wil je dan weer niks vertellen....

[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 25-07-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste medetweakers en Ziggogebruikers,

Ik weet niet of er meerdere mensen zijn die van het volgende probleem last hebben en misschien is deze vraag al eens eerder gepost en heb ik het niet gezien. Volgende probleem heb ik namelijk met het Ziggo Alles in 1 extra waarbij ik sinds enkele dagen ( na een storing snachts ) maar een upload heb van ongeveer 3 Mbit. Tot voor een paar dagen terug was de down en upload gemiddeld 78 Mbit en up 9 tot 9,5 Mbit en nu dus de download ook gewoon 78 Mbit echter de upload opeens zo laag.

Eergisteren eens gebeld met Ziggo en nu bleek dat men een fout gemaakt zou hebben bij het omzetten naar de hogere snelheden, en de upload opeens geknepen werd maar ze daar gefaseerd mee bezig waren dit op te lossen. Dat probleem zou al bekend zijn vanaf 17 juli maar hij kon er geen inschatting van maken wanneer dan mijn stad aan de beurt zou zijn, dus al met al zit ik nu meteen nog lagere upload dan voor de snelheidsverhoging.

Voor de duidelijkheid heb ik een Arris modem en een Sitecom Gigabit router die beiden al eens gereset zijn en de router voorzien is van de laaste firmware upgrade, dus aan beiden kan het niet liggen hetgeen ook door de medewerker van Ziggo werd bevestigd. Dit namelijk doordat de download wel verder stabiel blijft en het daardoor technisch gezien niet aan bij mij thuis kan liggen, zeker ook al omdat voor nog geen 3 dagen terug alles naar behoren werktte. In die tussentijd is er ook niks veranderd aan het netwerk maar ik ben dus wel eens benieuwd wie hier meer van weet en of er meer mensen zijn met dit rare euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds een paar dagen heb ik een erg wisselende verbinding. Het ene moment 22Mbit en direct daarna plm 3 tot 8 Mbit. Ook merk ik packetloss als ik een pathping uitvoer. Het vreemde is dat de snelheid binnen 10 minuten lijkt te fluctureren: dwz het ene moment 3 tot max 8 Mbit en daarna direct weer 22 Mbit of zelfs iets hoger. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Testen met de Ziggo speedtest of met speedtest.net levert geen verschil op hoofdlijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Bor de Wollef schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:48:
Sinds een paar dagen heb ik een erg wisselende verbinding. Het ene moment 22Mbit en direct daarna plm 3 tot 8 Mbit. Ook merk ik packetloss als ik een pathping uitvoer. Het vreemde is dat de snelheid binnen 10 minuten lijkt te fluctureren: dwz het ene moment 3 tot max 8 Mbit en daarna direct weer 22 Mbit of zelfs iets hoger. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Testen met de Ziggo speedtest of met speedtest.net levert geen verschil op hoofdlijn.
Ik heb hetzelfde. Soms erg trage verbinding en dan ineens weer goed. Ook mijn ping is soms ineens heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:26
Weet iemand wanneer nou de upload bij de xtra naar 10 gaat? Zover ik begreep zijn er problemen of iets dergelijks en heeft Ziggo in bepaalde regios er maar 80/5 gemaakt ipv 80/10. Heb al meer dan een maand niet de "beloofde" upgrade snelheid namelijk 80/10, maar 80/5 -..-

Niet dat het super belangrijk is, maar ik betaal er natuurlijk wel voor. Dus natuurlijk het liefst ook waar voor je geld ^^

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 26-07-2010 00:52 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
An1mA schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:51:
Weet iemand wanneer nou de upload bij de xtra naar 10 gaat? Zover ik begreep zijn er problemen of iets dergelijks en heeft Ziggo in bepaalde regios er maar 80/5 gemaakt ipv 80/10. Heb al meer dan een maand niet de "beloofde" upgrade snelheid namelijk 80/10, maar 80/5 -..-

Niet dat het super belangrijk is, maar ik betaal er natuurlijk wel voor. Dus natuurlijk het liefst ook waar voor je geld ^^
Ziggo heeft de verbindingen niet bewust op een andere, lees lagere download staan dan bij je abonnement hoort. Er zijn over het land heen veel CMTS-en die problemen geven, hierbij schommelt de upload vaak tussen de 5 en 8Mbit. Het probleem is bekend en wordt ook onderkend door Ziggo, op dit moment is er nog geen oplossing ze zijn er echter wel mee bezig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 21:57

BBrunekreeft

Dus...

Lizardz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:09:
[...]

Ik heb hetzelfde. Soms erg trage verbinding en dan ineens weer goed. Ook mijn ping is soms ineens heel hoog.
Zelfde hier.
Vanochtend weer helemaal geen verbinding.
Wat me opviel, was dat de coax aansluiting op het Ubee modem erg heet is. Is dat normaal?
Of is dat de oorzaak van de wegvallende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Monteur is net langs geweest, zit dus nog steeds een storing in de kabel en vermoedelijk in de tuin, alweer.

Kan de buitenmonteur weer graven, nu hopen dat het geen 34 graden voor hem is. :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:15

vr6-only

Blub Blub

pfff. Geef mij maar weer 50 Mbit. Ik had tenminste een redelijk stabiele download. Soms in het weekend viel het even terug naar 40 Mbit of zo.

Ik haal zeer sporadisch 80 Mbit via nieuwsgroepen, nu. Ziggo speedtest en de andere, FTP bestanden downloaden etc. Allen rond de 33 Mbit nu. Arris modem + Dir655. CAT5E.

Ik baal als een stekker.....4 KM verderop hebben ze glasvezel 100/100 pakket voor 64 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 26-07-2010 18:40 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
vr6-only schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:38:
pfff. Geef mij maar weer 50 Mbit. Ik had tenminste een redelijk stabiele download. Soms in het weekend viel het even terug naar 40 Mbit of zo.

Ik haal zeer sporadisch 80 Mbit via nieuwsgroepen, nu. Ziggo speedtest en de andere, FTP bestanden downloaden etc. Allen rond de 33 Mbit nu. Arris modem + Dir655. CAT5E.

Ik baal als een stekker.....4 KM verderop hebben ze glasvezel 100/100 pakket voor 64 euro.
gras, buren.. bla bla.. bij ons hebben de buren aan de andere kant van het slootje en de straat 80/80 voor weinig.. via glas...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--2010-07-26 20:30:55--  http://www.nxs.nl/files/1000mb.bin
Resolving www.nxs.nl... 217.115.193.63
Connecting to www.nxs.nl|217.115.193.63|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `1000mb.bin.6'

100%[====================================>] 1,048,576,000 13.9M/s   in 72s

2010-07-26 20:32:07 (13.8 MB/s) - `1000mb.bin.6' saved [1048576000/1048576000]

via een enkel draadje.. newsgroepen altijd full speed.. up keurig 1MB/sec.. geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh wat grappig. Je kunt je modem niet activeren als je geen oude browser op je computer hebt :+

IE8/Minefield/Chromium ... allen willen ze googlen of bingen ( :X ) naar 'activate'. Ik heb maar ff met de support gebeld, en blijkbaar zijn zij ook de enige andere manier om je abonnement werkend te krijgen. Met een snelle zoekactie in dit topic op m'n telefoon kon ik niets vinden, ik hoop de volgende wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

TheZeroorez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:00:
Oh wat grappig. Je kunt je modem niet activeren als je geen oude browser op je computer hebt :+

IE8/Minefield/Chromium ... allen willen ze googlen of bingen ( :X ) naar 'activate'. Ik heb maar ff met de support gebeld, en blijkbaar zijn zij ook de enige andere manier om je abonnement werkend te krijgen. Met een snelle zoekactie in dit topic op m'n telefoon kon ik niets vinden, ik hoop de volgende wel :)
maar als je gewoon netjes http://activate/ had ingetikt in je URI balk was je wel doorgelinked naar ziggo-activatie.nl ... bij mij heeft dat gewoon gewerkt (Mac OS X + Chrome)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm. Geen idee meer of ik dat geprobeerd had. In dat geval is het toch flink stom dat het niet in de (versie van januari 2010) manual staat op die manier, en dat de Ziggo-telefonist zei dat het toch echt niet gaat op die manier.

Krijgen ze een bak telefoontjes voor niks :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 26-07-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 10:56
Heb de laatste paar dagen soms uitval van mijn Arris modem als ik aan het downloaden ben op usenet (alles in een extra abbo ), ik weet dat dit een bekend probleem bij het Arris modem is maar betekend dit dat het modem niet goed is of kan het op een andere manier opgelost worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

taz3d_nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:32:
Heb de laatste paar dagen soms uitval van mijn Arris modem als ik aan het downloaden ben op usenet (alles in een extra abbo ), ik weet dat dit een bekend probleem bij het Arris modem is maar betekend dit dat het modem niet goed is of kan het op een andere manier opgelost worden ?
Ik lees dit ook wel eens op www.ziggo-gebruikers.nl
Er wordt dan aangeraden op het forum in contact te treden met de Ziggo Webcare medewerkers, die over het algemeen de problemen netjes oplossen.
Misschien is het een idee om deze informatie op te nemen in de startpost? (Welke overigens enorm incompleet/achterhaald is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 10:56
TFHfony schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:39:
[...]

Ik lees dit ook wel eens op www.ziggo-gebruikers.nl
Er wordt dan aangeraden op het forum in contact te treden met de Ziggo Webcare medewerkers, die over het algemeen de problemen netjes oplossen.
Misschien is het een idee om deze informatie op te nemen in de startpost? (Welke overigens enorm incompleet/achterhaald is)
oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BBrunekreeft schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:48:
[...]

Zelfde hier.
Vanochtend weer helemaal geen verbinding.
Wat me opviel, was dat de coax aansluiting op het Ubee modem erg heet is. Is dat normaal?
Of is dat de oorzaak van de wegvallende verbinding?
Mijn Ubee wordt ook enorm heet. En de verbinding valt regelmatig weg.
Het zijn blijkbaar geen top modems. Maar goed, nog een half jaar en dan ftth in de nieuwe hut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Bullet NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Caiway mag qua HD zenders dan in aantal meer doorgeven, het SD pakket is veel kleiner, de prijzen van het Alles in 1 internet pakket zijn veel duurder.... lees. je krijgt minder voor meer t.o.v. Ziggo.
Het SD en HD (basis) en de uitgebreide pakketten (Enjoy,Taste,Delight) is bij Caiway groter volgens mij. Zeker het basis pakket bevat veel extra zenders (VH1 Classic,Eurosport2,MGM,Xite,PO digitale zenders) als je het afzet tegen het Ziggo basis pakket waar enkel 13thStreet en enkele Duitse,Franse zenders extra in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Welke router raden jullie aan voor Ai1 Extra? Wireless wordt gebruikt, evt zelfs voor hd streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik adviseer de Netgear WNDR3700.
Rond de 100 euro en werkt perfect. Simpele instalatie ( hoefde zelfs niks te doen ) werkte meteen.

Erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 13:56
Is het misschien handig om in de startpost een overzichtje op te nemen met routers die voldoende WAN-LAN snelheid hebben om 80 of 120Mbit te kunnen ondersteunen?

Ik heb nu een Asus WL500G deluxe maar deze haalt niet meer als 31Mbit

Ik kom nu op de volgende twee routers uit:
DLINK DIR-655 Prijs 60 euro
Netgear WNDR3700 Prijs: 100 Euro

Beetje jammer dat die DIR-655 alleen een USB shared onder windows en niet in Mac OSX...

[ Voor 17% gewijzigd door rkonings op 27-07-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rkonings schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:59:
Is het misschien handig om in de startpost een overzichtje op te nemen met routers die voldoende WAN-LAN snelheid hebben om 80 of 120Mbit te kunnen ondersteunen?

Ik heb nu een Asus WL500G deluxe maar deze haalt niet meer als 31Mbit

Ik kom nu op de volgende twee routers uit:
DLINK DIR-655 Prijs 60 euro
Netgear WNDR3700 Prijs: 100 Euro
Hier is je lijstje:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

En de Draytek die daar vermeld staat op de 2e plek, bevalt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Dlink 655 is geen slechte keuze.
Ik heb deze nu al bijna 2 jaar draaien zonder problemen.
Geen enkele uitval gehad van de router zelf

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Laatst online: 17-08-2019
Casus!

ubee modem, linksys wrt610n router, ziggo alles in 1 extra... volgens ziggo nu 80 mbit/s down en 10 mbit/s up!

speedtest.net geeft sinds 4 dagen aan 13 a 14 mbit/s down en 8 mbit/s down! modem en router diverse malen gereset .. but still the same..

iemand een oplossing?

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ICE74 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:13:
Casus!

ubee modem, linksys wrt610n router, ziggo alles in 1 extra... volgens ziggo nu 80 mbit/s down en 10 mbit/s up!

speedtest.net geeft sinds 4 dagen aan 13 a 14 mbit/s down en 8 mbit/s down! modem en router diverse malen gereset .. but still the same..

iemand een oplossing?
Yep! Maar het zijn er zo veel, gezien het gebrek aan info, maar:

* Test je bedraad of niet? Steek je LAN kabel eens rechtstreeks in je modem om te testen. Je zal de eerste niet zijn waarbij de buren sinds kort een WLAN hebben op dezelfde frequentie als jij.
* Check alle kabeltjes en aansluitingen nog maar eens. En de stekkertjes ook van binnen: oxidatie is een killer voor je signaal kwaliteit
* In deze thread staan tips hoe je de lijnkwaliteit kan uitlezen van je Ubee
* Bel evt naar: 1200 (gratis). Daar kunnen ze ook je lijnkwaliteit bekijken.
* Welke snelheid krijg je bij http://speedtest.ziggo.nl ? (Sommige speedtest.net sites zijn erg slecht bij hogere snelheden)

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 21:57

BBrunekreeft

Dus...

Thombias schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:36:
[...]
Mijn Ubee wordt ook enorm heet. En de verbinding valt regelmatig weg.
Het zijn blijkbaar geen top modems. Maar goed, nog een half jaar en dan ftth in de nieuwe hut.
Ik heb gebeld met de helpdesk en a.s. vrijdag komt er een monteur langs naar mijn hete modem.
Hopelijk heeft hij meteen een nieuwe bij zich. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
taz3d_nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:32:
Ik heb zelf ook al sinds meer als een half jaar een Arris modem echter ik heb tot nu toe nooit uitval gehad dus het kan best zijn dat er misschien een bepaalde slechte batch tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BBrunekreeft schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb gebeld met de helpdesk en a.s. vrijdag komt er een monteur langs naar mijn hete modem.
De Ubee's worden nou eenmaal heet, een nieuwere Ubee gaat dat helaas niet verhelpen.
Kan geen kwaad, en is voor zover ik weet ook geen voorbode van storingen oid..

Veel ADSL modems (Speedtouch met name) worden zo mogelijk nog warmer en die blijven doorgaans ook heel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Timmert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:34:
[...]

De Ubee's worden nou eenmaal heet, een nieuwere Ubee gaat dat helaas niet verhelpen.
Kan geen kwaad, en is voor zover ik weet ook geen voorbode van storingen oid..

Veel ADSL modems (Speedtouch met name) worden zo mogelijk nog warmer en die blijven doorgaans ook heel..
Inderdaad, in vergelijking met de speedtouch die ik van KPN in bruikleen had, valt de ubee hier erg mee.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 08:00
BBrunekreeft schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:15:
[...]

Voor mij hetzelfde ik weet niet of het met elkaar te maken heeft. Maar me verbinding is sinds Ubee behoorlijk brak. Had 3 jaar lang geen enkel probleem, nu lig ik er gemiddeld 3 keer per week eruit. Het vreemde is dat de verbinding meestal vanzelf weer terug komt. Zou dan niks met warmte te maken moeten hebben...

Over 2 weken komt er een monteur langs... ben heel benieuwd...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17

Format-C

Tracing Rays

Sorry dat ik wat crosspost, maar ik heb een topic geopend, en dat had ik misschien beter in dit topic kunnen vragen;

Modem controleren (online/ offline/ log)

Is er een mogelijkheid om de logs oid van een ARRIS 702B Modem uit te lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 27-07-2010 18:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Weet iemand trouwens waneer zo'n installatiepakket binnenkomt? Mijn abbonement gaat morgen in en bij mijn vader kwam hij de dag ervoor, maar volgens de ziggo website is het een heel ander verhaal. Daar zeggen dat ie pas tussen de 29ste en 3 augustus binnenkomt. Any thoughts?

@hierboven: Je kan de waarden van het modem uitlezen. Check het ziggo gebruikers forum even ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Ik merk dat wanneer ik de kabel rechtstreeks op het modem aansluit mijn internetsnelheid (down) max is... Wanneer ik de router er tussenplaats en mijn internet gebruik via de bekabeling de internetsnelheid ongeveer 50% minder is. Is dit normaal met een bekabeling met tussenkomst van router? Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Wij hebben nou al een week tijd van wegvallende telefoongesprekken. De verbinding valt gewoon weg. Ook is de internetverbinding niet erg stabiel. Nog meer mensen hier last van? Zal binnenkort eens de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Lizardz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:36:
Wij hebben nou al een week tijd van wegvallende telefoongesprekken. De verbinding valt gewoon weg. Ook is de internetverbinding niet erg stabiel. Nog meer mensen hier last van? Zal binnenkort eens de klantenservice bellen.
Ik heb dat ook de afgelopen 2,5week gehad (alleen viel de telverbinding niet helemaal weg, maar wel veel "geknetter" op de lijn) Sinds gisteren is alles weer normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kurvers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:36:
Ik merk dat wanneer ik de kabel rechtstreeks op het modem aansluit mijn internetsnelheid (down) max is... Wanneer ik de router er tussenplaats en mijn internet gebruik via de bekabeling de internetsnelheid ongeveer 50% minder is. Is dit normaal met een bekabeling met tussenkomst van router? Is hier iets tegen te doen?
Waarschijnlijk kan je router het niet bijbenen. Welk type heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Kurvers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:36:
Welk abbo heb je? En welke router? Als het echt gehalveerd wordt, dan is het waarschijnlijk dat je router de snelheden niet aankan. Investeer daarom in een goede router (80-100). Daar heb je jaren plezier van i.p.v van een goedkoop *ahum* sweex routertje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Format-C schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:40:
Sorry dat ik wat crosspost, maar ik heb een topic geopend, en dat had ik misschien beter in dit topic kunnen vragen;

Modem controleren (online/ offline/ log)

Is er een mogelijkheid om de logs oid van een ARRIS 702B Modem uit te lezen?
Je kan alleen in het modem log komen direct na het opstarten.
Daarna, zodra het modem geconnect is en alle downstream kanalen actief zijn kom je er niet meer in vanaf de kant van de gebruiker. Vanaf Ziggo is het modem wel gewoon normaal bereikbaar.

Dit is een bekend probleem, Ziggo erkend dit ook maar ziet geen noodzaak om een firmware aanpassing te laten schrijven alleen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
It's not a bug, it's a feature.
Arris heeft daar met hun modems gewoon voor gekozen.. een eindgebruiker heeft verder ook niets te zoeken in de modem.

Leuk dat wij allerlei dingen uit willen lezen, en sommigen snappen ook nog wat er staat.
Maar de ziggo helpdesk kan er wel bij, en besluit o.a. aan de hand van wat zij zien of je een nieuwe modem krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 28-07-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 01-10 23:37
Is er mischien een storing in Den Haag? Normaal haal ik 29mbit down, maar de hele ochtend is het 2mbit down terwijl mijn ping wel rond 10ms zit

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:01

Wildfire

Joy to the world!

Ik werd wakker... en had geen internet. Ook geen telefonie trouwens. Zag op IRC dat de verbinding rond 06:40 uur d'r uit was geknald. Router had nog wel netjes een IP-adres, maar verder kon ik dus niets. Reboot router hielp niet, reboot modem uiteindelijk wel (Ubee, nooit problemen mee gehad trouwens).

Heeft Ziggo vannacht/vanochtend iets uitgespookt of was dit de eerste keer in ruim zeven maanden dat m'n Ubee gek deed? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Timmert schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:16:
[...]

Waarschijnlijk kan je router het niet bijbenen. Welk type heb je precies?
Eldariel schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:22:
[...]

Welk abbo heb je? En welke router? Als het echt gehalveerd wordt, dan is het waarschijnlijk dat je router de snelheden niet aankan. Investeer daarom in een goede router (80-100). Daar heb je jaren plezier van i.p.v van een goedkoop *ahum* sweex routertje ;).
Ziggo Internet Z3 en ik heb een linksys WRT54GL
Vanmorgen heb ik echter nog een speedtest gedaan en nu blijk ik wel weer 40MBit down te halen. Misschien een terugval van Ziggo?? Of ligt dit toch aan de router (qua snelheid)

[ Voor 33% gewijzigd door Exterminator op 28-07-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
job schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:28:
It's not a bug, it's a feature.
Arris heeft daar met hun modems gewoon voor gekozen.. een eindgebruiker heeft verder ook niets te zoeken in de modem.

Leuk dat wij allerlei dingen uit willen lezen, en sommigen snappen ook nog wat er staat.
Maar de ziggo helpdesk kan er wel bij, en besluit o.a. aan de hand van wat zij zien of je een nieuwe modem krijgt.
Arris laat dat soort dingen over aan de provider. Het is Ziggo die wil dat je er niet bij kunt, dit soort dingen staan nml gewoon geconfigureerd in de bootfile die je modem krijgt bij het leggen van de verbinding. De redenatie van Ziggo is dat mensen zelf niks te maken hebben met de technische data die dat modem ze geeft.
Zelf vind ik het wel makkelijk om te kijken of mijn lijnen in orde zijn, ik heb in het verleden te maken gehad met een helpdesk die vond dat 55dBmV wel een goede upstream powerlevel was bijvoorbeeld, en geen monteur wilde sturen om het signaal te verbeteren. Uiteindelijk heb ik ze na veel gedoe toch zover gekregen dat er een monteur kwam, die heeft me 1 tap verschoven in de kast aan de weg en toen was het ineens 51dBmV, waarna de spontane modemresets ineens opgelost waren.

Ik heb in mijn nieuwe huis het AOP verlegd. Op het Ubee modem zie ik niks anders dan groene lampjes en 1 oranje lampje, dus het zal wel goed zijn, maar ik had meer zekerheid gehad als ik gewoon dat powerlevel uit kon lezen. Het schijnt dat je via het interne adres wel de webinterface kunt benaderen, maar dat bekijk ik nog wel eens als ik er ook daadwerkelijk woon.
Kurvers schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:28:
Ziggo Internet Z3 en ik heb een linksys WRT54GL
Vanmorgen heb ik echter nog een speedtest gedaan en nu blijk ik wel weer 40MBit down te halen. Misschien een terugval van Ziggo?? Of ligt dit toch aan de router (qua snelheid)
WRT54GL is al een oudje. Die dingen blijven ergens bij 30-40Mbit gewoon steken. Is ook niet vreemd op zich, als je ziet hoe dat ding opgebouwd is... er wordt gebruikgemaakt van 1 managed switch waarbij de router 1 ethernetpoort gebruikt om zowel WAN als LAN softwarematig overheen te routeren. Ik gebruik dezelfde setup met een 1 poorts plugcomputer en een managed gigabit switch, maar dat ding is wel een stuk krachtiger dan dat oude broadcom processortje in de WRT54G(L).

[ Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 28-07-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
_JGC_ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:45:
[...]

Arris laat dat soort dingen over aan de provider. Het is Ziggo die wil dat je er niet bij kunt, dit soort dingen staan nml gewoon geconfigureerd in de bootfile die je modem krijgt bij het leggen van de verbinding. De redenatie van Ziggo is dat mensen zelf niks te maken hebben met de technische data die dat modem ze geeft.
Zelf vind ik het wel makkelijk om te kijken of mijn lijnen in orde zijn, ik heb in het verleden te maken gehad met een helpdesk die vond dat 55dBmV wel een goede upstream powerlevel was bijvoorbeeld, en geen monteur wilde sturen om het signaal te verbeteren. Uiteindelijk heb ik ze na veel gedoe toch zover gekregen dat er een monteur kwam, die heeft me 1 tap verschoven in de kast aan de weg en toen was het ineens 51dBmV, waarna de spontane modemresets ineens opgelost waren.

Ik heb in mijn nieuwe huis het AOP verlegd. Op het Ubee modem zie ik niks anders dan groene lampjes en 1 oranje lampje, dus het zal wel goed zijn, maar ik had meer zekerheid gehad als ik gewoon dat powerlevel uit kon lezen. Het schijnt dat je via het interne adres wel de webinterface kunt benaderen, maar dat bekijk ik nog wel eens als ik er ook daadwerkelijk woon.
Met een Ubee modem kan je gewoon het modem uitlezen, lees dit maar eens...

Bij de Arris betreft het echt een firmware fout, al zou Ziggo het vrij willen geven, ze kunnen het niet eens. omdat de webinterface van het modem vast loopt....

* offtopic.. wordt het al weer tijd voor een nieuw deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bullet NL schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:08:
[...]
* offtopic.. wordt het al weer tijd voor een nieuw deel?
Inderdaad...word hoog tijd. Het is jammer dat die skils niet hebt anders had ik hem aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Ik ben van plan over te stappen naar Ziggo (alles-in-1 plus of extra). Zit nu bij Telfort. Heb een paar vraagjes.

Als ik het goed begrijp, krijg ik dan een kabel modem (merk Ubee) met daarop een utp-aansluiting. Ik heb zelf een gigabit switch en nog een (wat oude) sitecom wireless router.

Kan ik dan het zo inrichten?

Modem ---> Switch ---> PC (bedraad) + HTPC (bedraad) + Wireless router (bedraad) ---> draadloze laptop.

Ik dacht bijvoorbeeld eerst in te stappen met Plus en daarna evt over te stappen naar Extra. Is dat een kwestie van een belletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Router moet voor de switch Westmania, het modem deelt maar 1 IP adres uit. En overstappen is inderdaad een kwestie van bellen (en dan een beetje geluk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Even een vraagje, is mijn 15Mbps/2.5Mbps verbinding eigenlijk 15000kbps/2500kbps of 15360kbps/2560kbps? Niet dat het zoveel uitmaakt, maar is hierbij net zo'n binair/decimaal-verwarring mogelijk/gangbaar als bij bijvoorbeeld harddisks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
begintmeta schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:46:
Even een vraagje, is mijn 15Mbps/2.5Mbps verbinding eigenlijk 15000kbps/2500kbps of 15360kbps/2560kbps? Niet dat het zoveel uitmaakt, maar is hierbij net zo'n binair/decimaal-verwarring mogelijk/gangbaar als bij bijvoorbeeld harddisks?
Klopt, verwarring, naaierij, hoe je het wilt noemen.

Mega wordt tegenwoordig overal gebruikt voor 1.000.000 en niet voor 1024 x 1024 zoals het officieel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
1024 x 1024 noemen we officieel mebi he ;) Wikipedia: Binary prefix

Mijn Ziggo-lijn en modem gaan trouwens krachtig voort. Heb ze al even goed gestressed, maar er is nog niets mee aan de hand (gare linksys is, zelfs op DD-wrt, eerder het probleem). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
OK, dan weet is hoe ik mijn QOS-experiment moet beginnen...

Heeft iemand nog tips met betrekking tot QOS(of algemene QOS topics hier op GoT (zal zelf natuurlijk ook nog zoeken ;))? Wanneer komt Ziggo eigenlijk met IPv6? niet dat het voor mij nu nodig is, maar in het kader experimenteren (voor de toekomst),,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Westmania schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:23:
Ik dacht bijvoorbeeld eerst in te stappen met Plus en daarna evt over te stappen naar Extra. Is dat een kwestie van een belletje?
Volgens een vriend van mij is het dat zo geregeld binnen twee dagen, één belletje was al genoeg om van Plus naar Extra te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

begintmeta schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:46:
In de telecommunicatie is er nooit verwarring. Daar worden namelijk altijd gewoon de SI eenheden gebruikt. 15 Mbps is dus 15.000.000 bits/s. Dit geldt ook gewoon voor modem, LAN en WIFI snelheden (gigabit ethernet is gewoon 1.000.000.000 bits/s), en dus ook voor kabel en ADSL.
Volkert schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:08:
Mega wordt tegenwoordig overal gebruikt voor 1.000.000 en niet voor 1024 x 1024 zoals het officieel hoort.
Oh goh, wie is dan die instantie die heeft verklaard wat officieel de bedoeling is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Frank-NL schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:26:
Router moet voor de switch Westmania, het modem deelt maar 1 IP adres uit. En overstappen is inderdaad een kwestie van bellen (en dan een beetje geluk ;)).
Daar was ik al bang voor, want dat betekent dat ik dan waarschijnlijk een nieuwe wireless (gigabit) router moet kopen. Die van mij is waarschijnlijk te traag. Dan is het dus het beste om het zo te doen:

Modem ---> wireless router ---> alle pc's, zowel bedraad als draadloos.

Krijg je bij Plus dezelfde modem als bij Extra? Ofwel, als ik mijn snelheid later wil verhogen, hoeft er hardwarematig niets worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 10-10 23:54
Westmania schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 07:29:
Krijg je bij Plus dezelfde modem als bij Extra? Ofwel, als ik mijn snelheid later wil verhogen, hoeft er hardwarematig niets worden aangepast?
Als je, toen je Plus aanvroeg, een Motorola 512 modem kreeg (zoals ik), dan kun je niet naar Extra zonder een ander modem nodig te hebben. Als je al een Ubee modem hebt dan kun je denk ik zonder meer overstappen van Plus naar Extra en heb je geen ander modem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
.oisyn schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 02:03:

Oh goh, wie is dan die instantie die heeft verklaard wat officieel de bedoeling is?
Mega is 1000. Een MegaWatt is ook 1000Watt. Waarom zou een MegaBytes dan opeens 1024bytes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
jongetje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:54:
Mega is 1000.

Mega is een miljoen. Over het ontstaan van de verwarring kan je genoeg vinden op het internet, de IEC heeft niet voor niets in 1998 besloten om nieuwe benamingen voor binaire veelvouden te introduceren.

[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 29-07-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
1000 is natuurlijk Kilo :) 1 KW = 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De zinloze mebi/bibi & babybyte discussie is redelijk offtopic hier guys :) We hebben het hier over Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
begintmeta schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:42:
Wanneer komt Ziggo eigenlijk met IPv6? niet dat het voor mij nu nodig is, maar in het kader experimenteren (voor de toekomst),,,
Zolang Ziggo nog genoeg IP's (v4) in de koelkast heeft staan voor de komende x nieuwe abonnees zal het nog wel even gaan duren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
MegaZiggo!

Weet iemand dat hier, is niet helemaal duidelijk bij klantenservice van Ziggo. Krijg je nu dezelfde Ubee modem voor plus?

[ Voor 86% gewijzigd door Westmania op 29-07-2010 10:51 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!