Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Arfman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:46:
2 vragen:

-op Mijn Ziggo staat nog steeds dat ik Radio & Televisie heb, niks over Alles in 1 Plus (wat ik dus heb). Overgangsdatum was 18 juni, hoe lang duurt dit nog? En gaat dat wel goed met facturen?

-Netional Geographic HD staat al weken te buggen, kan er niet naar kijken. BER zit boven de 500, maar alleen op Nat Geo HD, rest van de (HD) kanalen werkt prima. Nu kan ik wel naar Ziggo bellen en daar het standaardscript afwerken wat geen enkele zin heeft, iemand hier een idee wat het kan zijn?
1e vraag, even bellen met Ziggo om de status van je aanvraag te chekken.

2e vraag, en hoge BER wil vaak zeggen dat je bekabeling niet goed is. wat doet je decoder wanneer je heb rechtstreeks met een goede kabel (kabelkeur) op je AOP hangt?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
Exorcist schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:40:
[...]

Makkelijker gezegd dan gedaan hé, het is niet altijd even simpel als een vinkje zetten of weghalen. Waarom heb je per direct snel(ler) Internet nodig dan?
vrouw is 4 dagen van uitgerekende datum en we deelden altijd i-net met de buren die nu op vak. zijn en i-net uit hebben.
geboortekaartje gaat nl een foto bevatten.
internetten en uploaden via een hspda verbinding is ook niet alles.

ook altijd ff handig om de kids achter een stream (nickjr) te zetten.

net een e-mail: internet is nu snel volgens vrouwlief :)

[ Voor 5% gewijzigd door technopeuter op 19-07-2010 16:36 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
begintmeta schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:29:
voor mij lopen die sites vast na Te2-2.ar2.AMS1.gblx.net/208.51.117.93, Ziggo lijkt dus eventueel bij Global Crossing aan de bel te moeten trekken.
5 minuten geleden nog niet, maar opeens werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Ik heb vandaag een Samsung LE-40C550 gekocht voor in de huiskamer. Nu is deze niet gecertificeerd volgens de Ziggo website, maar er zit wel een slot in voor een CI+ kaart. Iemand ervaringen met deze TV i.c.m Ziggo AiE?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Hulde voor Ziggo dat ze de rechtzaak omtrend the pirate bay hebben gewonnen! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
TFHfony schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Onzin...
De DNS wordt namelijk wel geresolved. Dus de DNS server werkt prima. Het is juist in de route waar het fout gaat. Ergens bij de Amsterdam Internet eXchange loopt het spoor dood voor een aantal Ziggo klanten.
het werkt vaak voor mij. Kan ook toeval zijn elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten dat ziggo niet TPB toch stiekum geblokkeerd heeft? Kom er vanaf vanacht 01:00 uur al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:03:
Zeker weten dat ziggo niet TPB toch stiekum geblokkeerd heeft? Kom er vanaf vanacht 01:00 uur al niet meer op.
Ik kom er met XS4ALL en Ziggo niet op , dus lijkt me dat er wat anders aan de hand is. :)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:03:
C:\Users\Server>tracert thepiratebay.org

Traceren van de route naar thepiratebay.org [194.71.107.15]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 11 ms 8 ms 53522401.cable.casema.nl [83.82.36.1]
3 11 ms 7 ms 8 ms bd-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.
149.1]
4 10 ms 11 ms 11 ms asd-lc0006-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.1
58.72]
5 9 ms 11 ms 11 ms ams-ix.tc2-ams.nl.p80.net [195.69.145.52]
6 50 ms 47 ms 47 ms po41-20g-r85.cr0-r86.hy-sto.se.p80.net [82.96.1.
161]
7 57 ms 55 ms 55 ms robtex-hy-demarc0.cr0-r87.hy-sto.se.p80.net [93.
158.74.234]
8 50 ms 46 ms 47 ms fe-1-0.pio-fw-2.piratpartiet.se [194.14.56.6]
9 46 ms 47 ms 46 ms thepiratebay.piratpartiet.se [194.14.56.30]
10 * * * Time-out bij opdracht.
Nee.. Blijkbaar komt de trace gewoon aan, dus of de servers zelf blokkeert ons, of er is iets anders aan de hand (storing, verhuizing). Zo te zien verwijst de DNS wel naar servers van de piraten partij. Was dit voorheen ook al?
Anyway.. Misschien dat ze de uitspraak van eerder deze week, dat thepiratebay.org onbereikbaar moet worden voor NL gebruikers, uitgevoerd hebben? Maar wellicht is het gewoon een storing.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Bullet NL schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:35:
[...]

1e vraag, even bellen met Ziggo om de status van je aanvraag te chekken.

2e vraag, en hoge BER wil vaak zeggen dat je bekabeling niet goed is. wat doet je decoder wanneer je heb rechtstreeks met een goede kabel (kabelkeur) op je AOP hangt?
Bekabeling geloof ik eerlijk gezegd niet zo, alle andere HD zenders doen het namelijk prima. Kabel gaat van het AOP naar een 3-weg versterker (een goede ;)), en van daaruit naar de 3 TV's/decoders. Allemaal Hirschmann kabels en connectoren. Zat eerder te denken aan iets bij Ziggo, mijn ouders hebben ook vaak last van blokjes op Nat Geo HD namelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Arfman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:25:
[...]

Bekabeling geloof ik eerlijk gezegd niet zo,
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Het makkelijkste is de kabel te vervangen door een nieuw exemplaar met minimaal 75ohm weerstand, ook al heb je een nieuwer exemplaar. Pas als je dat gedaan heb, kun je pas verder gaan kijken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Bekabeling geloof ik eerlijk gezegd niet zo, alle andere HD zenders doen het namelijk prima.
Dat zegt toch niks. NGC HD zit in TS 20 op 562,00Mhz, de publieke HD zenders op 826,00Mhz. Theoretisch gezien zouden NED1/2HD dan meer kans op storing geven maar het kan ook zijn dat je een dipje rond de 500/600Mhz hebt in apparatuur/bekabeling of dat Digitenne daar stoort.
Kabel gaat van het AOP naar een 3-weg versterker (een goede ;)), en van daaruit naar de 3 TV's/decoders. Allemaal Hirschmann kabels en connectoren. Zat eerder te denken aan iets bij Ziggo, mijn ouders hebben ook vaak last van blokjes op Nat Geo HD namelijk.
Dan zou iedereen dat dus moeten hebben, maar dat is volgens mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
MrOizo2005 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:11:
[...]

Ik kom er met XS4ALL en Ziggo niet op , dus lijkt me dat er wat anders aan de hand is. :)
Dat een website of server niet berschikbaar is hoeft natuurlijk niet altijd aan jou provider te liggen. Het probleem kan net zo goed in de hosting of de router naar je website buiten het Ziggo netwerk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Bekabeling geloof ik eerlijk gezegd niet zo, alle andere HD zenders doen het namelijk prima. Kabel gaat van het AOP naar een 3-weg versterker (een goede ;)), en van daaruit naar de 3 TV's/decoders. Allemaal Hirschmann kabels en connectoren. Zat eerder te denken aan iets bij Ziggo, mijn ouders hebben ook vaak last van blokjes op Nat Geo HD namelijk.
Wanneer je er echt zeker van bent dat alles componeten kabelkeur zijn uitgevoerd verlaag je de kans dat het aan je kabels ligt, uitsluiten kan echter niet. Maak/koop eens een COAX kabel die voldoet aan de kabelkeur standaard en hang die eens rechtstreeks tussen je decoder/tv en aop...
Wanneer het signaal dan schoon is moet het toch echt in je eigen coax gebeuren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

Ik heb hier ook allemaal goede kabels liggen, echter loopt er ook nog 220, speakerkabel, hdmi etc. door een goot van ongeveer 4/5 meter. Zou dus ook heel goed kunnen dat er interferentie oid optreedt. Ik heb ook af en toe blokjes bij de HD-zenders (NGC HD voorn. DC-HD weer niet/minder). Niet storend overigens.

Het zou ook kunnen dat je wandcontactdoos niet lekker is, deze is een tijdje geleden bij een maat vervangen en heeft nu ook alle HD zenders zonder artifacts.

Overigens net de helpdesk gebeld, najaar is daar dus november (dan is het alweer bijna winter) en dan krijg ik 120mbit. Zit in het oranje gebied, maar wanneer krijg ik dan 80? Of krijg ik dat helemaal niet? Snap er geen snars van, lekker duidelijk Ziggo, ik zou nu al 10 maanden lang 120mbit moeten hebben als ik jullie spotjes mocht geloven op de radio een jaar geleden :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Eldariel schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:16:
Ik heb vandaag een Samsung LE-40C550 gekocht voor in de huiskamer. Nu is deze niet gecertificeerd volgens de Ziggo website, maar er zit wel een slot in voor een CI+ kaart. Iemand ervaringen met deze TV i.c.m Ziggo AiE?
Jep, heb precies dezelfde hier. Werkt perfect met CI+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
NoxiuZ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:43:
Ik heb hier ook allemaal goede kabels liggen, echter loopt er ook nog 220, speakerkabel, hdmi etc. door een goot van ongeveer 4/5 meter. Zou dus ook heel goed kunnen dat er interferentie oid optreedt. Ik heb ook af en toe blokjes bij de HD-zenders (NGC HD voorn. DC-HD weer niet/minder). Niet storend overigens.
Dit kan een probleem zijn, echter heb je dan wel te maken met een coax kabel die lek is. Ik heb overigens de zelfde situatie. de kabels van COAX, Lan-Netwerk en spreakers, in compartiment in een kabelgoot. De spanningskabels liggen in het andere compartiment. Ik heb overigens nergens last van.
Het zou ook kunnen dat je wandcontactdoos niet lekker is, deze is een tijdje geleden bij een maat vervangen en heeft nu ook alle HD zenders zonder artifacts.
Ook een mogelijkheid, indien je deze gaat vervangen plaats dan wel een doos die voldoet aan de kabelkeur standaard.
Overigens net de helpdesk gebeld, najaar is daar dus november (dan is het alweer bijna winter) en dan krijg ik 120mbit. Zit in het oranje gebied, maar wanneer krijg ik dan 80? Of krijg ik dat helemaal niet? Snap er geen snars van, lekker duidelijk Ziggo, ik zou nu al 10 maanden lang 120mbit moeten hebben als ik jullie spotjes mocht geloven op de radio een jaar geleden :(
Alle abonnees in het oude @Home en Casema gebied zouden nu reeds gebruik kunnen maken van de 80/10Mbit. Dit geld nog niet voor de oud-Multikabel klanten. Het probleem hier zit hem in de CMTS-en deze zitten vol of zijn nog niet geschikt voor de hogere snelheden. Ziggo gaat deze vervangen c.q. uitbreiden, media november moet dit gereed zijn waarna ook deze klanten gebruik kunnen maken van 120/10Mbit.

Dat de overige regio's behalve een aantal grote steden nog niet gebruik kunnen maken van 120/10Mbit heeft hier ook deels mee te maken.

Resume; jij krijgt dus uiterlijk november 120/10Mbit internet, gelijk aan de andere abonnees die dan ook naar 120/10Mbit gaan (de gene die nu op 80/10Mbit zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Alle abonnees in het oude @Home en Casema gebied zouden nu reeds gebruik kunnen maken van de 80/10Mbit. Dit geld nog niet voor de oud-Multikabel klanten. Het probleem hier zit hem in de CMTS-en deze zitten vol of zijn nog niet geschikt voor de hogere snelheden. Ziggo gaat deze vervangen c.q. uitbreiden, media november moet dit gereed zijn waarna ook deze klanten gebruik kunnen maken van 120/10Mbit.
Mijn gebied is altijd ziggo geweest, maar mijn upload komt niet hoger dan 2.5Mbit/s. Download is netjes 79.9Mbit/s. Ziggo meldt dat dit ook aan de CMTS servers ligt en dat dit pas wordt opgelost als deze worden geupgrade.
Als je dan een formulier invult met de vraag of er een planning van de upgrade ivm de achterblijvende uploadsnelheid, krijg je een mailtje over de 120/10 upgrade waar geen publieke planning van is... 8)7
Dus 80/10 kan ook 80/max10 worden, ongeacht gebied.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
N0stradamus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Mijn gebied is altijd ziggo geweest, maar mijn upload komt niet hoger dan 2.5Mbit/s. Download is netjes 79.9Mbit/s. Ziggo meldt dat dit ook aan de CMTS servers ligt en dat dit pas wordt opgelost als deze worden geupgrade.
Als je dan een formulier invult met de vraag of er een planning van de upgrade ivm de achterblijvende uploadsnelheid, krijg je een mailtje over de 120/10 upgrade waar geen publieke planning van is... 8)7
Dus 80/10 kan ook 80/max10 worden, ongeacht gebied.
Ziggo is ontstaan uit 3 andere kabelproviders, ze leveren diensten in bijvoorbeeld het COGAS gebied, hier ligt het iets anders. Maar normaal gesproken heeft Ziggo in jou regio een andere partij als basis.

De 2.5Mbit upload die jij behaald is gemeten rechtstreeks op het modem, zonder router?
Het is namelijk zo ongeachte je regio je met een alles in 1 extra abonnement toch zeker tussen de 5 en 8 Mbit upload moet kunnen halen op dit moment.
Wanneer dit niet het geval is zijn er andere dingen aan de hand. de snelheid van 80/10 gaat in het najaar om hoog naar 120/10, dat ze daar geen publieke planning over vrij willen geven staat daar los van.

Het lijkt er trouwens op dat de upload snelheid in de toekomst nog verder omhoog gaat..... denk bijvoorbeeld aan snelheiden van 200/25Mbit voor alles in 1 extra... Hier is het wel voor nodig dat men gebruik gaat maken van meerdere upstream kanalen. ik heb begrepen dat ze hier mee gaan testen wanneer de huidige snelheids problemen achter ons liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
De 2.5Mbit upload die jij behaald is gemeten rechtstreeks op het modem, zonder router?
Inderdaad zonder tussenkomst router, met cat6 op het modem.
De helpdesk zegt dus niets te kunnen doen, omdat de servers geupgrade zouden moeten worden. Het zou dus het gehele gebied moeten betreffen. (Nog iemand met ziggo Ai1E in Zoetermeer, 2719?)
Ik heb trouwens niet gevraagd om een planning van de upgrade naar 120/10... maar naar een planning voor het fixen van de ondercapaciteit ten behoeve van het upload probleem. Ik kreeg als antwoord dat 120/10 upgrade verhaal. Die 120 interesseert mij veel minder dan die 10 up, die ik al zou moeten hebben.
Misschien als ik nog een keer bel dat het verhaal anders wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Bullet NL schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:16:
[...]

Wanneer je er echt zeker van bent dat alles componeten kabelkeur zijn uitgevoerd verlaag je de kans dat het aan je kabels ligt, uitsluiten kan echter niet. Maak/koop eens een COAX kabel die voldoet aan de kabelkeur standaard en hang die eens rechtstreeks tussen je decoder/tv en aop...
Wanneer het signaal dan schoon is moet het toch echt in je eigen coax gebeuren liggen.
Ik ga dat maar eens proberen, moest toch nog wat kabel halen om het e.e.a wat netter weg te werken (vakantie straks :+), probeer ik dat gelijk even.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
N0stradamus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:48:
[...]
De helpdesk zegt dus niets te kunnen doen, omdat de servers geupgrade zouden moeten worden. Het zou dus het gehele gebied moeten betreffen. (Nog iemand met ziggo Ai1E in Zoetermeer, 2719?)
Ik heb trouwens niet gevraagd om een planning van de upgrade naar 120/10... maar naar een planning voor het fixen van de ondercapaciteit ten behoeve van het upload probleem. Ik kreeg als antwoord dat 120/10 upgrade verhaal. Die 120 interesseert mij veel minder dan die 10 up, die ik al zou moeten hebben.
Neem anders contact op met een Ziggo webcare medewerker op het www.ziggo-gebruikers.nl forum
Deze mensen zijn tot meer dingen bevoegt dan een standaard helpdesk medewerker. misschien dat ze iets voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Bullet NL schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:05:
[...]
Neem anders contact op met een Ziggo webcare medewerker op het www.ziggo-gebruikers.nl forum
Deze mensen zijn tot meer dingen bevoegt dan een standaard helpdesk medewerker. misschien dat ze iets voor je kunnen doen.
Dank voor de tip. Zal dat dan ook straks even doen. Als er wat uitkomt laat ik het weten. Misschien dat er toch 1 of 2 mensen met een Ai1E abbo in wijk 2719 hun upload zouden kunnen melden? Alle beetjes info helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45
Emile schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:54:
[...]

MediaMarkt aanbieding :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

Heb mijn geplande Z2 internet gewijzigd naar Alles-in-1 plus...volgens de Ziggo medewerkers (heb ze gister en vandaag aan de lijn gehad) verdubbel ik daarmee mijn snelheid van 15 naar 30Mbit voor een paar euro meer. Het gaat naar 30Mbit in het najaar zeiden ze.

Maar nu ik er wat naar ga lopen zoeken op internet begin ik te twijfelen...kom tegenstrijdige berichten tegen. Gaat de alles-in-1 plus wel naar 30....? Of is dat alleen in de 'groene' supersnel internet gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Volgens mij is het alleen in het groene gebied. Anders wordt het 22 (weet dit niet zeker).

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vos schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:22:
Heb mijn geplande Z2 internet gewijzigd naar Alles-in-1 plus...volgens de Ziggo medewerkers (heb ze gister en vandaag aan de lijn gehad) verdubbel ik daarmee mijn snelheid van 15 naar 30Mbit voor een paar euro meer. Het gaat naar 30Mbit in het najaar zeiden ze.

Maar nu ik er wat naar ga lopen zoeken op internet begin ik te twijfelen...kom tegenstrijdige berichten tegen. Gaat de alles-in-1 plus wel naar 30....? Of is dat alleen in de 'groene' supersnel internet gebieden.
Ja voorlopig 22Mbit, het kan natuurlijk altijd dat dit nog naar 30Mbit wordt gebracht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:04
N0stradamus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:48:
[...]
2728 zoetermeer.

De volle 80/10 hier..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Voor de mensen die zich zorgen begonnen te maken om de reactie van Ziggo na de winst van het kortgeding jegens Brein.

Ziggo zal de NAW gegevens per abonnee pas beschikbaar stellen aan BREIN wanneer ze worden gedwongen door een gerechtelijk bevel. Dit komt in de praktijk dus neer op het volgende, BREIN zal voor elke abonnee een procedure moeten opstarten om in het bezit te komen van NAW gegevens. Het wordt dus beslist niet makkelijker voor BREIN om aan Ziggo abonnee gegevens te komen.
Zie ook: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TPB doet het hier gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik zou ook niet weten waarom hij het niet zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd toch eerder gemeld dat mensen er niet niet op kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

Bullet NL schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:09:
[...]

Ja voorlopig 22Mbit, het kan natuurlijk altijd dat dit nog naar 30Mbit wordt gebracht....
Dan zitten ze dus aardig te 'liegen' daar....naja hopelijk verhogen ze het dan wel snel naar 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

Voor 30 heb je een nieuw modem, voor 20 niet. Die 20 wordt straks 22 voor AiE plus. Gewoon even de grens opzoeken. Waarschijnlijk zijn er nog te veel problemen met de huidige docsis 3 modems en willen ze die overstap eerst goed voorbereiden. In het supersnelle gebied hebben veel mensen waarschijnlijk al een DS3 modem.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:06:
Werd toch eerder gemeld dat mensen er niet niet op kwamen?
Al zou dat zo zijn, dan ligt dit denk ik eerder aan de verbinding van deze mensen dan aan TPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:39:
[...]

Al zou dat zo zijn, dan ligt dit denk ik eerder aan de verbinding van deze mensen dan aan TPB.
Nonsense. Weet je heel zeker niet op de helpdesk van Ziggo te werken? Tjonge jonge jonge. Wat een simplistische aanname. "Bij mij werkt het, dus het probleem ligt bij jou."...

Net zoals met de sites vermeld in deze thread eerder deze week zou het een routing issue kunnen zijn. Of wellicht had TPB wel last van een kleine (D)DOS en hebben ze een IP range geblocked en later weer open gegooid. Ook ik kon vanochtend vroeg TPB niet bereiken, hoewel een traceroute daar wel aan kwam.
Zolang we niet precies weten wat er aan de hand was (waar we waarschijnlijk nooit achterkomen) kunnen we alleen maar gissen. En verder heeft TPB al heel wat verhuizingen achter de rug qua servers, dus ook de aanname dat het eerder bij mensen thuis ligt, dan aan de mensen van TPB is ook wel redelijk onzinnig...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Zo maandag komt er een monteur langs voor mijn klapperende internet/telefoon verbinding. Klappen elke keer regelmatig er tegelijkertijd uit.

Alles al vervangen hier behalve het modem. Van router tot telefoon inclusief kabels.

Moet dus aan de verbinding of modem van ziggo liggen, maar televisie valt op het moment niet weg.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
ikbengoofy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:19:
[...]

2728 zoetermeer.

De volle 80/10 hier..
2719

79,8 down
9,3 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
iCy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:51:
Zo maandag komt er een monteur langs voor mijn klapperende internet/telefoon verbinding. Klappen elke keer regelmatig er tegelijkertijd uit.

Alles al vervangen hier behalve het modem. Van router tot telefoon inclusief kabels.

Moet dus aan de verbinding of modem van ziggo liggen, maar televisie valt op het moment niet weg.
Logisch dat de telefoon er ook uitklapt, die lift namelijk mee op de internetverbinding.

Als zelfs na een ander modem het gekloot blijft (Ubee?) kun je overwegen een Arris TM702B voor een paar tientjes te scoren op Marktplaats. Bij en 22Mbit of minder abonnement kun je natuurlijk ook gebruik maken van een Motorola SBV5120E of iets dergelijks.

In discussie gaan met Ziggo dat je een ander modem dan een Ubee wilt, is zinloos. Die ga je toch niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:27:
[...]

Logisch dat de telefoon er ook uitklapt, die lift namelijk mee op de internetverbinding.

Als zelfs na een ander modem het gekloot blijft (Ubee?) kun je overwegen een Arris TM702B voor een paar tientjes te scoren op Marktplaats. Bij en 22Mbit of minder abonnement kun je natuurlijk ook gebruik maken van een Motorola SBV5120E of iets dergelijks.

In discussie gaan met Ziggo dat je een ander modem dan een Ubee wilt, is zinloos. Die ga je toch niet krijgen.
Los van het feit dat alle structurele problemen met beide Eurodocsis 3 modems zijn opgelosten, de Arris en Ubee moeten beide nu normaal werken leverd Ziggo op dit moment alleen nog Ubee modems.

Dit heeft o.a. te maken met het feit dat de Arris modems maar 4 downstream kanalen hebben, de Ubee modems hebben het dubbele hier van. Dit kan op drukke CMTS-en snelheids winst opleveren t.o.v. een Arris modem. (zie het als 8 of 4 connecties bij een newssever)

Natuurlijk kan je modem een keer stuk gaan, de problemen die jij beschrijft kunnen ook worden veroorzaakt door andere componenten. Bijvoorbeeld het AOP, het filter, (ETU of UMU) of gewoon weg een slechte kabel.
een ander modem is dus niet per definitie de oplossing.

Neem anders contact op met een Webcare medewerker op het www.Ziggo-Gebruikers.nl forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 02-10 15:46
Emile schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:54:
[...]

Mooi. Snel Ziggo bellen om m'n bestelling aan te passen :). Nog tips voor de aansluiting?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een mooi resultaat. 22/4 wordt heel aardig waargemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/887069854.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Bullet NL schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:40:
[...]
een ander modem is dus niet per definitie de oplossing.
Mee eens. Mocht het toch slechter worden, dan zet je hem weer terug op Marktplaats. Financieel "risico" is dus minimaal.

De Arris modems lopen overigens niet vast (zodat de stekker eruit moet), ze worden niet heet op de F-connector en je hebt niet zo'n fragiel lichtnetadaptertje. Kwalitatief echt 10x beter. Volgens mij zijn ze nieuw ook een heel stuk duurder dan die Ubee's.

Ik heb zo'n zure smaak van die Ubee modems in mijn mond, dat ik echt tot het aller-aller-aller-laatst wacht tot ik hem weer aansluit.

Theorieen over 4 of 8 channels ten spijt, de Arris TM702B zou volgens de spec moeten kunnen tot 220 Mbps down en 122 Mbps up, dus voorlopig de komende maanden/jaren kan ik ermee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 21:40

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/887657184.png

80mbit/10mbit van ziggo

doet helaas maar een maximum van 6.7mb/sec

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw.....nog 30 minuten en dan komt de graafploeg om een nieuw kabeltje te graven welke ervoor moet zorgen dat m'n lijn weer stabiel wordt. Pfff...nu maar hopen dat de verbinding er niet te lang uit komt te liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
TheVMaster schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:04:
Zohw.....nog 30 minuten en dan komt de graafploeg om een nieuw kabeltje te graven welke ervoor moet zorgen dat m'n lijn weer stabiel wordt. Pfff...nu maar hopen dat de verbinding er niet te lang uit komt te liggen :+
Och, zo erg hoeft downtime op de kabel niet te zijn hoor.

- Je gaat je zolder opruimen
- Je gaat je PC / downloads eens goed opschonen
- Je vraagt aan de buren of je tijdelijk even mee mag liften met hun internetverbinding
- Je gebruikt een dongel
- Je gaat buiten van het weer genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Volkert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:13:
[...]

Och, zo erg hoeft downtime op de kabel niet te zijn hoor.

- Je gaat je zolder opruimen
- Je gaat je PC / downloads eens goed opschonen
- Je vraagt aan de buren of je tijdelijk even mee mag liften met hun internetverbinding
- Je gebruikt een dongel
- Je gaat buiten van het weer genieten
Ach..'k heb natuurlijk wel hsdpa op de laptop, maar eh...het blijft toch irritant. Daarbij kan ik niet met de buren meeliften aangezien zij allemaal met mij meeliften :+ Gewoon ff een relax momentje met een bak koffie in de zon is ook wel een goed plan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
KooolaNL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:54:
[afbeelding]

80mbit/10mbit van ziggo

Da's drie verschillende snelheden in drie regels :)

In het plaatje een score van 35 Mbit, en je haalt 53 Mbit (6,7 MB/s).

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, waarom geeft Ziggo geen ondersteuning voor Chrome als het om webmail gaat?
Webmail werkt niet in Chrome....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50
Raven schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:28:
Ze kunnen moeilijk alle mogelijke browsers ondersteunen en testen, kan ik me wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
KooolaNL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:54:
[afbeelding]

80mbit/10mbit van ziggo

Zolang je dit op deze manier post zegt het weinig...

Wat doet speedtest.ziggo.nl op een pc die is aangesloten via een LAN kabel zonder router rechtstreeks op het modem wat een korte reset heeft gehad, wanneer je het helemaal goed wil doen dien jij je pc op te straten in veilige modus met netwerkt ondersteuning om verschillende vertragende programma's in windows uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Raven schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:28:
Dit heeft waarscheinlijk gewoon te maken met het feit dat er steeds meer browsers komen, er ondanks de verschillende standaards er toch verschillen kunnen zijn in hoe een progamma met een bepaalde Web-taal om blijkt te gaan.

het is dus lastig voor een provider om alle browsers te ondersteunen.... met een heel veel gebruikte browser heb je nergens last van en werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 01-10 23:37
Ziggo heeft problemen met Opera en Chrome, samen goed voor 8% marktaandeel. Ze verwaarlozen 8% van hun klanten!

Het is slordig van Ziggo om deze bezoekers niet te bedienen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lisadr schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:53:
Ziggo heeft problemen met Opera en Chrome, samen goed voor 8% marktaandeel. Ze verwaarlozen 8% van hun klanten!

Het is slordig van Ziggo om deze bezoekers niet te bedienen.
Hoe kom je daar nu bij, ondanks dat deze browsers mogelijk een aandeel van 8% zouden hebben hoeft het toch niet zo te zijn dat dit aandeel bij de bezoekers van de Ziggo website ook zo is..

Misschien is het aandeel "vreemde" browsers voor Ziggo veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Hoewel je gelijk hebt gaat het daar niet om, want dat kan Ziggo niet weten. In theorie kan zelfs 100% van de Ziggo gebruikers 1 van die niet-ondersteunde browsers gebruiken. Duizenden websites met eenzelfde systeem werken in deze browsers maar Ziggo niet, dat is toch frapant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jongetje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:34:
[...]

Ze kunnen moeilijk alle mogelijke browsers ondersteunen en testen, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Als ze zich met hun webmail gewoon aan standaarden houden is er natuurlijk weinig aan de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Hoe kom je daar nu bij, ondanks dat deze browsers mogelijk een aandeel van 8% zouden hebben hoeft het toch niet zo te zijn dat dit aandeel bij de bezoekers van de Ziggo website ook zo is..

Misschien is het aandeel "vreemde" browsers voor Ziggo veel lager.
Die kans is zelfs wel heel groot.
Als een gebruiker namelijk na een paar keer doorheeft, dat de site van Ziggo zijn browser niet ondersteund, zal hij de volgende keer direct met FF of IE naar de Ziggo site surfen en zo blijven de andere browsers in de statistieken van Ziggo laag natuurlijk.
Overigens vind ik ook dat je niet kan verwachten dat ze de site in elke browser testen. Waar de grens zou moeten liggen, tja... dat weet ik ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:26
TFHfony schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:
[...]

Die kans is zelfs wel heel groot.
Als een gebruiker namelijk na een paar keer doorheeft, dat de site van Ziggo zijn browser niet ondersteund, zal hij de volgende keer direct met FF of IE naar de Ziggo site surfen en zo blijven de andere browsers in de statistieken van Ziggo laag natuurlijk.
Overigens vind ik ook dat je niet kan verwachten dat ze de site in elke browser testen. Waar de grens zou moeten liggen, tja... dat weet ik ook niet eigenlijk.
Nou ja, ze kunnen ook die site minder flashy maken en gewoon alleen functioneel. Dan werkt het gewoon in elke browser.. Of een lite en advanced versie maken zoals OWA ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Adlermann schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:22:
[...]

Nou ja, ze kunnen ook die site minder flashy maken en gewoon alleen functioneel. Dan werkt het gewoon in elke browser.. Of een lite en advanced versie maken zoals OWA ook doet.
Aan de andere kant, de site is ook hun uitstaling en maakt deel uit van hun marketingcampage.
Ik geloof niet dat de gemiddelde abonnee vaak op een kantoor van Ziggo komt, dus ze willen de site er zo mooi mogelijk voor een zo'n groot mogelijke doel groep goed uit laten zien.

Jammer genoeg kan je niet met alle stukjes software rekening houden.
Meer dan één versie van een website maken kost natuurlijk extra geld, heb liever dat ze dit steken in ontwikkeling en support

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 22-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

De laatste tijd moet ik vaak een pagina F5-en om hem goed te laden.
Soms komt de melding:

"Server niet gevonden
Firefox kan de server op *** niet vinden."

Maar bij sites als Youtube laadt hij soms alles behalve het filmpje.
Ook hier op GoT merk ik het bijv. in het Grote Grappige Plaatjes-topic. Hij laadt dan bijv. 30% van de plaatjes en de rest laat hij alleen de URL zien. Als ik dan één of twee keer ververs pakt hij ze gewoon allemaal.

De Speedtest voert hij stabiel uit met onderstaande resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/887960097.png

Hetzelfde heb ik in IE.

Wat zou de reden hiervan kunnen zijn? En wat zou ik er aan kunnen doen om het stabieler te krijgen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nah, eerlijk is eerlijk: De site van Ziggo vind ik eigenlijk echt bagger. De vorige site was een stuk beter. Het overzicht is helemaal weg. Blijkbaar vond men interactiviteit belangrijker dan overzicht.

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Na wat geklooi is het me gelukt om de Ziggo CI+ module installatie voor elkaar te krijgen in m'n Samsung PS42C450 :)
Heb nu uiteraard veel beter beeld dan bij analoog het geval was, alleen bij Nederland1 HD en Nederland2 HD krijg ik volledig roze of deels roze beeld, soms met deels stilstaand beeld van Nederland3 HD te zien met een klein beetje blokjes van Nederland1 HD of Nederland2 HD bovenaan het scherm met haperend geluid??!!??
Alle andere HD en niet-HD zenders (zoals Nederland3 HD, SBS6 HD en Discovery HD Showcase) doen het gewoon perfect. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:26
Bullet NL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:31:
[...]

Aan de andere kant, de site is ook hun uitstaling en maakt deel uit van hun marketingcampage.
Ik geloof niet dat de gemiddelde abonnee vaak op een kantoor van Ziggo komt, dus ze willen de site er zo mooi mogelijk voor een zo'n groot mogelijke doel groep goed uit laten zien.

Jammer genoeg kan je niet met alle stukjes software rekening houden.
Meer dan één versie van een website maken kost natuurlijk extra geld, heb liever dat ze dit steken in ontwikkeling en support
De webmailapp gaan ze echt niet zelf ontwikkelen hoor. Tenminste, ik zou daar gewoon een bewezen app voor installeren die overal op werkt. De kpn webmail is super simpel maar werkt bijvoorbeeld op alle browsers. De JAVA webmail van Ziggo is gewoon dikke bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

FlowDesign schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:
Na wat geklooi is het me gelukt om de Ziggo CI+ module installatie voor elkaar te krijgen in m'n Samsung PS42C450 :)
Heb nu uiteraard veel beter beeld dan bij analoog het geval was, alleen bij Nederland1 HD en Nederland2 HD krijg ik volledig roze of deels roze beeld, soms met deels stilstaand beeld van Nederland3 HD te zien met een klein beetje blokjes van Nederland1 HD of Nederland2 HD bovenaan het scherm met haperend geluid??!!??
Alle andere HD en niet-HD zenders (zoals Nederland3 HD, SBS6 HD en Discovery HD Showcase) doen het gewoon perfect. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? :?
Check je bekabeling. Koop een nieuwe COAX met minimaal 75ohm weerstand en afgescherme connectors aan de uiteindes...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De nieuwe webmail is daarentegen ook aardig irritant, als je de pagina wilt verlaten krijg je de "weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?". Echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Techno Overlord schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:54:
[...]

Check je bekabeling. Koop een nieuwe COAX met minimaal 75ohm weerstand en afgescherme connectors aan de uiteindes...
Ok. Thanks voor de tip :)

Kan het evt. ook te maken hebben met de Hirschmann GHV20E versterker? Deze is nml. niet retourgeschikt.
Echter vraag ik me dan af of dit echt een probleem oplevert aangezien al die andere zenders wel normaal werken. (Guide etc. werkt ook gewoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:34:
[...]

Ja okee, maar Chrome is nou niet bepaald een exotische (zelden gebruikte) browser....

Als je die + de IE's, Opera en Firefox neemt heb je de meeste mensen al gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-07-2010 15:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Weet je zeker dat dat model gecertificeerd is?

Hij staat er namelijk niet tussen op https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
De HD kanalen van de publieke omroep via Ziggo zijn heel gevoelig qua frequentie. Ik heb dat geneuzel ook gehad vlak voor het WK en het bleek toch echt aan mijn kabel te liggen, die gaf overige kanalen als Eurosport HD en de normale digitale zenders zonder problemen door maar bij de publieke HD kanalen was het om de haverklap huilen met de pet op.

Daarna een 3 meter kabel van Kabel Keur gekocht en de problemen waren gelijk verdwenen en ik kon dus toch naar een mooi WK in HD kijken. Kost ongeveer een tientje bij de bouwmarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Volkert schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:27:
[...]

Ik heb een arris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Hey mensen,

Ik heb een upgrade gedaan van alles in 1 plus naar extra.... ik heb echter vanaf 16 juli de upgrade al in huis, alleen nog geen nieuw modem binnen gekregen. kan ik met mijn 'extra' snelheid snellere download snelheden halen dan 20mbit met mijn oude modem? want de ziggo-medewerker zegt dat ik niet sneller dan 20mbit kan met mijn 'oude'.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Crypter schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:55:
Hey mensen,

Ik heb een upgrade gedaan van alles in 1 plus naar extra.... ik heb echter vanaf 16 juli de upgrade al in huis, alleen nog geen nieuw modem binnen gekregen. kan ik met mijn 'extra' snelheid snellere download snelheden halen dan 20mbit met mijn oude modem? want de ziggo-medewerker zegt dat ik niet sneller dan 20mbit kan met mijn 'oude'.
Je vergeet een belangrijk detail, welke modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
iCy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Je vergeet een belangrijk detail, welke modem heb je?
oh sorry... de Motorola Surfboard (SBV5121E)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postcode 2718: Eerste tegenvaller na ongeveer een jaar probleemloos AIE extra te hebben gehad. Sinds een aantal dagen kom in niet hoger dan ~15Mbit. Dit uitsluitend gedurende de piektijden (18:00-24:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0stradamus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:13:
[...]

Dank voor de tip. Zal dat dan ook straks even doen. Als er wat uitkomt laat ik het weten. Misschien dat er toch 1 of 2 mensen met een Ai1E abbo in wijk 2719 hun upload zouden kunnen melden? Alle beetjes info helpen.
Ligt niet aan je eigen apparatuur. Hier hetzelfde probleem. 2718/2719 zitten op dezelfde CMTS (ben toevallig een ex ziggo medewerker ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Crypter schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:20:
[...]

Het type modem (SBV5121E) kan maximaal 25Mbit downstream aan...
Onvoldoende voor een Alles in 1 Extra pakket. Voldoende voor een Alles in 1 Plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:06:
Het type modem (SBV5121E) kan maximaal 25Mbit downstream aan...
Uit de SBV512E folder:
DOWNSTREAM
Modulation 64 or 256 QAM
Maximum Data Rate* Up to 51 Mbps
Bandwidth 8 MHz
Symbol Rates 64 QAM 6.952 Msym/s, 256 QAM 6.952 Msym/s
Operating Level Range 64 QAM 43 to 73 dBμV, 256 QAM 47 to 77 dBμV
Frequency Range 108 to 860 MHz
Input Impedance 75 Ω (nominal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Ja, maar Ziggo laat die Surfboard niet harder dan 22Mbit gaan. Zelf kun je hoogstens de modem wat in de wax zetten en racing stripes er op plakken. ;) De snelheid veranderen kun je niet.

Ziggo had mij 3 Ubee's gestuurd trouwens, foutje. Ding doet het echter prima qua snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/888379665.png

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Die 51Mbit is een theoretische waarde, deze snelheid zal in de praktijk op het Ziggo netwerk nooit worden gehaald.

Bovendien is de snelheid van 51Mbit alleen haalbaar bij een Symbol Rate op 256 QAM van 6.952 Msym/s
Dit is een instelling die de meeste CMTS-en niet ondersteunen, Ziggo werkt namelijk met een Msys/s van 5000 a 5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Atomsk schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:48:
Ja, maar Ziggo laat die Surfboard niet harder dan 22Mbit gaan. Zelf kun je hoogstens de modem wat in de wax zetten en racing stripes er op plakken. ;) De snelheid veranderen kun je niet.

Ziggo had mij 3 Ubee's gestuurd trouwens, foutje. Ding doet het echter prima qua snelheid.
[afbeelding]
De problemen die er in het verleden waren met de Ubee modems zijn opgelost. Dit had voornamelijk te maken met het feit dat het modem niet goed kon om gaan met meerdere connecties (newsgroups en p2p verkeer) dit is door een firmware upgrade opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52

Format-C

Tracing Rays

Zijn er meer mensen waar internet er om de haverklap uitklapt de afgelopen dagen?

Postcode 9351....

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Crypter schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:20:
[...]
De Motorola is een DOCSIS2 modem, je krijgt dus een DOCSIS2 profiel toegeschoten met die 22 Mbit/s daarin.

Zodra je een DOCSIS3 modem aansluit (Ubee EVM32000 of Arris TM702B) gaat 'ie pas hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
ok jongens... tnx. Ben ik ook weer op de hoogte :)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Vanaf vandaag (of morgen) is mijn Z2 (15/4) internet gereed voor gebruik. Wat ik echter nog mis is een goede router (ik had nog wel een router van een paar jaar terug, maar die is onvindbaar, niet zo'n ramp ook verder). Binnenkort komt er zeer waarschijnlijk een nieuwe laptop bij dus Wlan 802.11n is een vereiste. Verder 1 Gbps ethernet en een prijslimiet van 100 € geselecteerd in pricewatch. Kom heel wat tegen maar hoe weet ik nu of de te kiezen router geschikt is voor mijn E72. Met mijn Experiabox heb ik daar nogal wat problemen mee gehad en dat mag nu niet het geval zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 07:13
Sinds een paar dagen merk ik dat de upload ineens weer op 5 Mbit staat, ipv 10 Mbit
Meer mensen die hier "last" van hebben met het snelste abbo? (9714)

Voor poster hierboven: Heb vorige week de DLINK DIR-655 gekocht. En ben er zeer tevreden over.
Heb geen ervaring met N. Maar dat zal vast wel werken. 60 euro bij computerland.

[ Voor 37% gewijzigd door pstalman op 23-07-2010 08:45 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Klopt het trouwens dat als je nu HD-tv wilt bestellen dat de ontvangers uitverkocht zijn :? Weet iemand ook toevallig te vertellen welk type HD ontvanger (niet voor interactieve TV) ze nu uitleveren ?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:50
Atomsk schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:48:
Ziggo stuurt zo-ie-zo modems in het rond zonder enige reden. Mijn ouders hadden begin dit jaar een nieuw Motorola modem gekregen (zonder te vragen) waarom in tegen stelling tot oude modem geen telefonie poorten opzaten. Dit was geen probleem want dat hadden ze toch nog via KPN.

3 weken geleden alles-in-1 aangevraagd en vervolgens krijgen ze een nieuw (precies hetzelfde!) motorola modem toegestuurd. Beetje zonde geld, altijd handig een reserve modem maar in mijn ogen onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DarkY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:44:
Voor poster hierboven: Heb vorige week de DLINK DIR-655 gekocht. En ben er zeer tevreden over.
Heb geen ervaring met N. Maar dat zal vast wel werken. 60 euro bij computerland.
Goede keus inderdaad, of als je iets goedkoper en bijna net zo goed wil: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen merk ik dat de upload ineens weer op 5 Mbit staat, ipv 10 Mbit
Meer mensen die hier "last" van hebben met het snelste abbo? (9714)

Op N werkt deze ook perfect. haal gewoon de 80 mbit van ziggo over wireless N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik las net op https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ dat de snelheden omhoog gaan.
Wow, van 20 naar 22 Mbit met mijn AiE Plus, dat ga ik echt merken :+

Het heeft sowieso geen nut die snelheidsverhoging want mijn oude Motorola trekt volgens mij maximaal 20 Mbit, zijn ze bij Ziggo slim genoeg om vanzelf een betere modem te leveren of moet ik daar weer zelf achteraan? ( Niet dat ik daar zin in heb want ik merk het toch niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Joster

Ik heb hier een Sitecom WL-341. Werkt prima en kost 44 euro bij 4Launch

@Prutzer80
Zoiets had ik ook toen ik dat las. Maar is volgens mij puur om commerciele redenen dat ze Plus niet te veel verhogen. Ik ken veel mensen die nu extra hebben, maar zodra Plus boven de 30Mbit uitkomt, ze daar naar toe gaan, omdat ze meer gewoon niet nodig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Format-C schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:01:
Zijn er meer mensen waar internet er om de haverklap uitklapt de afgelopen dagen?

Postcode 9351....
Nee, maar wel met postcode 9561. Buren hebben er geen last van en het tv signaal heeft er bij geen hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 02:00:
Die 51Mbit is een theoretische waarde, deze snelheid zal in de praktijk op het Ziggo netwerk nooit worden gehaald.
Je kan natuurlijk ook gewoon aangeven dat je er naast zat i.p.v. weer een verhaaltje er omheen te verzinnen. In je eerdere reactie gaf je aan dat het modem maximaal maar aan 25 Mbps aan zou kunnen wat volgens de specficaties van de fabrikant niet klopt aangezien die fabrikant zelf aangeeft dat hun modem snelheden tot zo'n 51 Mbps aankan. Als je gaat rekenen met door de de fabrikant opgegeven maximale waarden voor bandbreedte, QAM en symbol rate die het modem aan kan, dan kom je ook uit op die waarde van zo'n 51 Mbps. Dat Ziggo de capaciteit van de CMTS'sen misschien zwaar overboekt waardoor je als klant in de praktijk die snelheid niet kan halen is een heel ander verhaal, maar dat verandert niets aan de maximale snelheid die het modem aan kan en ook moet kunnen. Sterker nog, de praktisch maximaal haalbare snelheid van de verbinding van klant is zodanig afhankelijk van de omstandigheden zoals contractuele snelheid en het aantal personen dat de downstream moet delen dat je er geeneens een maximum getal kan hangen. Waar haal je dan eigenlijk dat getal van 25 Mbps vandaan? Dat zit je hopelijk toch niet zomaar te verzinnen?
Bovendien is de snelheid van 51Mbit alleen haalbaar bij een Symbol Rate op 256 QAM van 6.952 Msym/s
Dit is een instelling die de meeste CMTS-en niet ondersteunen, Ziggo werkt namelijk met een Msys/s van 5000 a 5500
Aangezien je bij dit antwoord doet voorkomen dat je exact weet hoe Ziggo de CMTS'sen instelt moeten we er maar vanuit gaan dat je Ziggo medewerker bent en danwel een helpdesk medewerker die eigenlijk niet over praktische technische kennis beschikt, maar alleen maar een verhaaltje afdraait dat je een keer gehoord hebt tijdens de opleiding. Als je namelijk voor één van de technische afdelingen van Ziggo zou werken dan mag ik toch hopen dat je wel weet hoe de CMTS'sen bij Ziggo zijn ingesteld en hoe het EuroDOCSIS protocol werkt.

Laat ik eens beginnen met een plaatje gemaakt met een DVB-C PC-TV kaart en wat analyzer software van één van de Internet Downstreams in Ziggo/Multikabel gebied:

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img517/2703/internetdownstream362.png

Zoals je in bovenstaande afbeelding kan zien maakt Ziggo weldegelijk gebruik van een symbol rate van 6952 in combinatie met 256 QAM, wat een data rate van 51.25 Mbps oplevert. Wil een modem uberhaupt iets kunnen doen het vanuit de CMTS verzonden Internet Downstream signaal op die 362 MHz frequentie dan zal het modem dus die snelheid aan moeten kunnen. Vanuit de CMTS wordt namelijk continu per frequentie een Transport Stream met een vaste data rate verzonden, in dit geval dus met een data rate van 51.25 Mbps. Als er helemaal niemand gebruik maakt van zijn modem die is geconfigureerd op deze frequentie, dan worden er alleen lege data pakketjes verzonden met PID 0x1FFF wat in bovenstaande wordt weergegeven als Null Packets. Zodra er iemand van het modem gebruik gaat maken neemt het aantal data pakketjes met PID 0x1FFE toe en dus het aantal lege pakketjes met PID 0x1FFF af omdat de totale data rate contant gehouden moet worden door de CMTS. In bovenstaande afbeelding zijn er dus één of meerdere klanten die gebruik maken van hun modem die zo'n 45% van de beschikbare capaciteit van deze Internet downstream benutten.

Ofwel, het SBV5121E modem zal op die constante data rate van 51.25 Mbps moeten werken omdat het modem anders helemaal niet te gebruiken is. Hoeveel van die 51.25 Mbps data rate op enig moment voor de klant bedoeld is hangt af van het afgesloten contract, het aantal klanten dat gelijktijdig van die Internet Downstream gebruik wil maken, QoS instellingen voor IP diensten, etc. Een EuroDOCSIS modem is voor een Internet Downstream in feite een soort filter die uit totale aanbod van data pakketjes alleen die pakketjes haalt die bestemd zijn voor het MAC adres van het modem en de rest negeert. De rest zijn dus de datapakketjes van de buren die achter dezelfde CMTS zitten en waarvan het modem geconfigureerd is op dezelfde Internet Downstream frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn Motorola SBV5120 haalde voor ik hem verving door een Ubee netjes 40Mbps down (Z3 abbo). Heb geen verschil in snelheid kunnen vaststellen tussen mijn nieuwe Ubee en de Motorola.
Kan me wel voorstellen dat bij de volgende verhoging de Motorola niet meer mee kan komen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Al 2 weken lang heb ik (postcode 5025) maar maximaal 10Mbit download (zou 20Mbit moeten zijn en het was zelfs 30Mbit) en de Ziggo Helpdesk (al 5x gebeld) doet alsof er niks aan de hand is, of ze weten niet hoe ze me moeten helpen. Het niveau van de Ziggo helpdesk is echt weer erbarmelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
silmaril8 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:53:
Al 2 weken lang heb ik (postcode 5025) maar maximaal 10Mbit download (zou 20Mbit moeten zijn en het was zelfs 30Mbit) en de Ziggo Helpdesk (al 5x gebeld) doet alsof er niks aan de hand is, of ze weten niet hoe ze me moeten helpen. Het niveau van de Ziggo helpdesk is echt weer erbarmelijk laag.
Maak je niet toevallig gebruik van draadloos netwerk? Altijd geneuzel daarmee.

Ik kwam ook niet boven de 10mbit uit terwijl ik 20mbit zou moeten halen, na het aanpassen van de frequentie haalde ik 18, heb er ook de pest in dat ik op mijn pc wireless gebruik maar ik heb geeen zin om een kabel aan te leggen want dan moet ik door drie kamers heen en ik hoop binnenkort te gaan verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Prutzer80 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:36:
[...]

De HD kanalen van de publieke omroep via Ziggo zijn heel gevoelig qua frequentie. Ik heb dat geneuzel ook gehad vlak voor het WK en het bleek toch echt aan mijn kabel te liggen, die gaf overige kanalen als Eurosport HD en de normale digitale zenders zonder problemen door maar bij de publieke HD kanalen was het om de haverklap huilen met de pet op.

Daarna een 3 meter kabel van Kabel Keur gekocht en de problemen waren gelijk verdwenen en ik kon dus toch naar een mooi WK in HD kijken. Kost ongeveer een tientje bij de bouwmarkt :)
Klopt als een bus. :Y
Ik ben gisteren ook wat gaan proberen met kabels, connectoren, andere versterkers, passieve splitser ertussen uit enzo... en nu werkt het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Bagger eigenlijk dat je nog een router moet nemen en de modem daar niet in voorziet. Net als dat het bagger is dat je dan een modem én een router hebt staan ;( Ziggo ondersteunt geen "eigen" modems zeker?

Overigens wel bedankt voor de tip van de D-Link, vanavond even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Volkert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:27:
[...]

Weet je zeker dat dat model gecertificeerd is?

Hij staat er namelijk niet tussen op https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/
Nee is niet gecertificeerd, maar dat boeit dus echt helemaal niks want het werkt gewoon ;)

Sterker nog, gisteren heeft Samsung nieuwe firmware online gezet voor een heleboel modellen en in de changelog staat zelfs o.a: - To improve Smit CAM issue. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Joster schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Bagger eigenlijk dat je nog een router moet nemen en de modem daar niet in voorziet. Net als dat het bagger is dat je dan een modem én een router hebt staan ;( Ziggo ondersteunt geen "eigen" modems zeker?

Overigens wel bedankt voor de tip van de D-Link, vanavond even bestellen.
Ik heb thuis een DIR-655 router en ook een Wifi-N USB ontvangertje van D-Link aan m'n mediacenter hangen, dan merk je wel dat die 2 D-Link producten echt op elkaar afgestemd zijn want ik haal er echt hoge snelheden mee :)

Pagina: 1 ... 57 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!