Ja, telefoon valt ook weg!
Als actiepunt had ik nog staan dat ik zou gaan testen zonder router, maar ook dit lost het probleem niet op. Ook zonder router geen internet en telefoon. Mijn modem komt nu zelfs niet eens online, is al offline geweest van 13-07-2010 @ 17:00 uur tot 23:30. Hiermee mag ik wel stellen dat de combinatie router – modem geen problemen geeft!
Het Ubee modem geeft de volgende status weer (links naar rechts, meest rechts is dus power lamp)
groen/zwarte = knipperen (is lampje van telefoonlijn 1).
Zwart = uit
Als ik mijn laptop rechtstreeks verbind met het modem krijg ik wel een IP adres toegewezen, dit in tegenstelling tot de router, die krijgt dat niet. Zie onderstaande screenshots.
IP adres laptop:

Een ping naar de gateway (rechtstreeks verbonden op het modem) geeft ook geen resultaat, alhoewel er wel 1x antwoord komt.
Als ik mijn router aansluit krijgt die echter helemaal geen IP adres, dit in tegenstelling tot mijn PC.

Kortom, telefonie en internet werken niet. Ook heb ik regelmatig haperingen op mijn digitale TV. Normaliter is het signaal ontvangst en kwaliteit wel goed (volgens de settop box). Echter RTL8 en de preview zender (NickJr op dit moment) storen wel het ergst.
Momenteel ben ik radeloos... Wat kan ik nog meer doen... Maar weer Ziggo bellen...