Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer klanten van Ziggo met connectieproblemen? Ben er vanavond 2 keer binnen het uur afgegooid met Xbox Live omdat hij de connectie cq internet verloor. Vriend van me (ook Ziggo) had precies hetzelfde op precies hetzelfde moment. Anderen (UPC) bleven gewoon online, was dus geen fout van Xbox Live.
Heb het gevoel dat na de snelheidsverhoging het instabieler geworden is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:41

dbzfan

Nee.

Downstar2 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:54:
[...]

heb op mijn pc dus via speedtest.net gepingt naar rotterdam server; Perfecte ping ~25 MS

Kies ik de server in Amsterdam dan krijg ik ping van +500 ms al..

Nu is het wel heel raar; rotterdam goed amsterdam ( en andere servers) heel hoog..
tevens op zelfde verbinding met laptop wel goede ping resultaten met speedtest.net

Als ik overigens via Cmd ping naar bijvoorbeeld www.google.com; haal ik ook nette pings
lijkt dus alleen via de flashtesten erg hoog te zijn, rest niet :D
Pingen op speedtest.net is raar... ik heb altijd een enorm verschil per browser die ik gebruik... Mijn snelheid: 80/5

Speedtest met IE:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878763897.png

Speedtest met Google Chrome:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878764617.png

[ Voor 27% gewijzigd door dbzfan op 14-07-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
dbzfan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:30:
[...]

Pingen op speedtest.net is raar... ik heb altijd een enorm verschil per browser die ik gebruik... Mijn snelheid: 80/5

Speedtest met IE:
[afbeelding]

Speedtest met Google Chrome:
[afbeelding]
Zal het bij mij ook wel mee te maken hebben denk ik.

al geeft bij mij IE en Firefox allebei een hogeping aan..

normale pings via cmd gaat gewoon goed zoals ik al zei dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
iCy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:50:
[...]Valt je telefoon ook weg, wanneer internet wegvalt? Zoja, dan is het geen netwerkgerelateerd probleem in mijn ogen.
Ja, telefoon valt ook weg!

Als actiepunt had ik nog staan dat ik zou gaan testen zonder router, maar ook dit lost het probleem niet op. Ook zonder router geen internet en telefoon. Mijn modem komt nu zelfs niet eens online, is al offline geweest van 13-07-2010 @ 17:00 uur tot 23:30. Hiermee mag ik wel stellen dat de combinatie router – modem geen problemen geeft!

Het Ubee modem geeft de volgende status weer (links naar rechts, meest rechts is dus power lamp)
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img17/9994/statusaj.png

groen/zwarte = knipperen (is lampje van telefoonlijn 1).
Zwart = uit

Als ik mijn laptop rechtstreeks verbind met het modem krijg ik wel een IP adres toegewezen, dit in tegenstelling tot de router, die krijgt dat niet. Zie onderstaande screenshots.

IP adres laptop:
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img35/5582/ipconfigy.png
Een ping naar de gateway (rechtstreeks verbonden op het modem) geeft ook geen resultaat, alhoewel er wel 1x antwoord komt.
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2431/pinggateway.png

Als ik mijn router aansluit krijgt die echter helemaal geen IP adres, dit in tegenstelling tot mijn PC.
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img130/8574/routerstatus.png
Kortom, telefonie en internet werken niet. Ook heb ik regelmatig haperingen op mijn digitale TV. Normaliter is het signaal ontvangst en kwaliteit wel goed (volgens de settop box). Echter RTL8 en de preview zender (NickJr op dit moment) storen wel het ergst.

Momenteel ben ik radeloos... Wat kan ik nog meer doen... Maar weer Ziggo bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Timo002 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Momenteel ben ik radeloos... Wat kan ik nog meer doen... Maar weer Ziggo bellen...
Als je gaat bellen hamer dan voornamelijk door over het probleem met de telefonie. Dan krijg je namelijk niet dat eindeloze gezeur over Modem / Router.

Vragen die je oa kan verwachten zijn: Krijg je een kiestoon? Heb je een andere telefoon om te testen? Al een keer een powercylcle uitgevoerd zonder tel. kabel? Je kan eventueel voor je gaat bellen ook een powercycle van de telefoon proberen.

Je gaf aan dat er al 2 keer een monteur is geweest, heeft deze ook het AOP vervangen? Vraag anders of ze je een nieuwe AOP kunnen opsturen. Heb de mijne ook ooit eens vervangen nadat ik continue last had van signaal verlies.

Succes!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Royal schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:
[...]
Je gaf aan dat er al 2 keer een monteur is geweest, heeft deze ook het AOP vervangen?
AOP is de eerste splitter vanaf de coax kabel uit de grond? Deze heb ik vervangen toen ik naar alles-in-een plus ging. Door de monteurs is deze niet vervangen, mede omdat die al redelijk nieuw is en omdat het signaal tot aan het modem perfect is. Daarvoor en daarna problemen, dus denk niet dat het zo 1, 2, 3 aan de AOP ligt. Maar altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Timo002 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:46:
[...]
AOP is de eerste splitter vanaf de coax kabel uit de grond? Deze heb ik vervangen toen ik naar alles-in-een plus ging.
Het AOP is het Abonnee Overname Punt, dat is inderdaad waar de (groene) kabel de woning binnenkomt. Vroeger had je hier nog 2 kastjes nodig maar tegenwoordig heb je aan 1 kastje genoeg (Tenzij je iTV hebt, dan heb je nog een extra breedband versterker nodig)

Volgens mij heet dat kastje wat je op de groene kabel aansluit tegenwoordig UMU-01 hier zitten 3 aansluitingen op namelijk: TV, Radio en Data (modem) Ze kunnen je op de helpdesk dit kastje gratis toesturen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet :)
Door de monteurs is deze niet vervangen, mede omdat die al redelijk nieuw is en omdat het signaal tot aan het modem perfect is. Daarvoor en daarna problemen
Als het signaal tot aan het modem perfect is kunnen er daarvoor geen problemen ontstaan. Toch? Het lijkt me trouwens sterk dat er een probleem met het modem is, je hebt er inmiddels al 3 gehad? (1x Arris en 2x UBEE?)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Royal schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:22:
Als het signaal tot aan het modem perfect is kunnen er daarvoor geen problemen ontstaan. Toch? Het lijkt me trouwens sterk dat er een probleem met het modem is, je hebt er inmiddels al 3 gehad? (1x Arris en 2x UBEE?)
3x UBEE inmiddels! Lijkt mij dus ook geen modem probleem! Ook heb ik de UMU-01 aansluiting.

Signalen zijn allemaal goed, waar deze gemeten kunnen worden. Dit is ook 2x gecontroleerd, 1x door de BAM en 1x door de Cogas. Geen enkele ruis of wat dan ook op de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Lijkt me bijna een administratieprobleem. Ik weet niet hoe dat in Cogas gebied zit, heb vnml slechte ervaringen met KabelNoord gebied omdat er heel veel uitzonderingen zijn in KabelNoord gebied die niet in normaal Ziggo-gebied gelden (en waarvan de 1e lijns helpdesk geen weet heeft meestal :X). Een voorbeeld daarvan is de modemactivatie, in KabelNoord gebied moeten modems handmatig aangemeld worden bij Ziggo omdat er nog 2 andere EuroDocsis netwerken actief zijn op dezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Twee weken geleden een aanvraag ingediend om over te stappen naar alles-in-een Plus, ik had/heb momenteel ook alles van Ziggo maar dan apart (nog van @home tijdperk). Vandaag de installatiebox ontvangen met nieuwe wandcontactdozen, een Ubee modem en een Humax 5000 HD-ontvanger :) .

Wel apart dat ik de wandcontactdozen ook moet aanpassen, maargoed. Vrijdagochtend alles maar installeren, want dan gaat mijn pakket pas in :'( :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 21:21
Nou net gebeld naar de klantenservice, de wanpoort op mijn arris is kapot.
Er komt morgen al een monteur met een nieuw modem :)
Dus voorlopig hangt het hele netwerk aan een Tmobile 3G laptop stick :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:36
Cubic X schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:11:
Twee weken geleden een aanvraag ingediend om over te stappen naar alles-in-een Plus, ik had/heb momenteel ook alles van Ziggo maar dan apart (nog van @home tijdperk). Vandaag de installatiebox ontvangen met nieuwe wandcontactdozen, een Ubee modem en een Humax 5000 HD-ontvanger :) .

Wel apart dat ik de wandcontactdozen ook moet aanpassen, maargoed. Vrijdagochtend alles maar installeren, want dan gaat mijn pakket pas in :'( :P .
Meestal is het pakket al 2 dagen voor begindatum actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Cubic X schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:11:

Ik ben ook nu een dag over van losse abbonnementen ( ook @home tijdperk) naar het alles in 1 pakket plus.
ook ik kreeg de installatie box( iedereen die overstapt denk ik). ik heb niet gekozen voor de actie met de HD decoder

in de installatiebox zitten idd meerdere modules ( ook met wanddozen etc.) Je kan gewoon je oude behouden, dat heb ik ook gedaan..

wanneer het eenmaal goed al was aangesloten is er geen rede om het te gaan vervangen, alleen dien je je modem te gaan vervangen ( oftewel je dient de module 2 handleiding te volgen).

Na de activatie van je modem ( heb je brief van gehad met code), kun je gebruik gaan maken van je nieuwe snelheid.
Untouchablezz20 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:10:
[...]

Meestal is het pakket al 2 dagen voor begindatum actief.
Dit was bij mij niet zo, Mijn pakket ging de 13de in ( gister dus).

Op de 12de wou ik mijn modem alvast even verwisselen en daarna gaan activeren.
alles ging goed en ik kwam bij het activatie code schermpje; bij het invullen van de code en ik vervolgens naar het volgende scherm wou; Kwam die met de melding 'Geen Geldig Wachtwoord'.

Ik heb ziggo klanten lijn nog even gebeld maar de code was gewoon goed, Ik heb het toen de 13de nogmaals geprobeerd en mijn code deed het toen wel. Dus ik denk dat je pas kan activeren op de ingangsdatum.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timo002 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:16:
[...]
Het Ubee modem geeft de volgende status weer (links naar rechts, meest rechts is dus power lamp)
[afbeelding]
Telefoonled knippert.. en dat hoort niet als je er een telefoon op hebt aangesloten. De andere ledjes kloppen gewoon.
Als ik mijn laptop rechtstreeks verbind met het modem krijg ik wel een IP adres toegewezen, dit in tegenstelling tot de router, die krijgt dat niet. Zie onderstaande screenshots.
Als je een ander apparaat aan je modem hangt moet je het modem eerst een minuut of 2 van de stroom halen. Anders zal dat andere apparaat (je router dus) geen ip krijgen.

Wat je andere problemen betreft.. daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Nou, zojuist een bestelling via de website van Ziggo ingediend. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren :). Hopelijk gaat alles goed, maar daar ga ik wel vanuit.

Straks dus 120/10 internet met een HD-Decoder en Full hd tv _o_ Nog wel even een vraagjeL Ik heb de HD decoder genomen plus de telefoon erbij. (De siemens). Hoe wordt dat betaald? Gaat dat gewoon via automatische incasso of..?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eldariel schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:28:
Nou, zojuist een bestelling via de website van Ziggo ingediend. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren :). Hopelijk gaat alles goed, maar daar ga ik wel vanuit.
Als ik jou was zou ik er over een paar dagen even achteraan bellen.
Zoals eerder hier verteld belanden bestellingen via de website bij ziggo regelmatig in een zwart gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
job schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:39:
[...]
Als ik jou was zou ik er over een paar dagen even achteraan bellen.
Zoals eerder hier verteld belanden bestellingen via de website bij ziggo regelmatig in een zwart gat.
Zal ik doen. De HD-Decoder, is dat trouwens de Humax 5050c?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Eldariel schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:58:
[...]

Was dat maar waar dan zouden een hoop mensen vandaag nog en order aanmaken bij Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
marcel23456 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:00:
[...]

Was dat maar waar dan zouden een hoop mensen vandaag nog en order aanmaken bij Ziggo :)
Dat is weer jammer dan. Welke wordt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eldariel schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:58:
[...]

De 5050 is niet alleen een HD-decoder maar ook een pvr en kost meer dan 300 euro.
Die krijg je er echt niet zomaar bij... Je krijgt de samsung HD decoder (dcb-h360r) of de humax 5000.
De kans is echter groter dat je de samsung krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 14-07-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
job schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:03:
[...]

De 5050 is niet alleen een HD-decoder maar ook een pvr en kost meer dan 300 euro.
Die krijg je er echt niet zomaar bij... Je krijgt de samsung HD decoder (dcb-h360r) of de humax 5000.
De kans is echter groter dat je de samsung krijgt.
De Samsung DCB-H360R(A) wordt al een geruime tijd niet meer geleverd.
Wanneer je via Ziggo een HD ontvanger besteld krijg je de Samsung DCB-H380

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de correctie :)
Wist het serienummer niet meer, en dus helaas even verkeerd gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bullet NL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:49:
[...]

De Samsung DCB-H360R(A) wordt al een geruime tijd niet meer geleverd.
Wanneer je via Ziggo een HD ontvanger besteld krijg je de Samsung DCB-H380
Er staat op city plaza een hele grote trailer van ziggo, en gisteren heb ik met 1 van die gasten staan praten over de cisco die niet meer geleverd word. Schee en drama apparaat geweest te zijn, ikzelf heb er eerlijk gezegd geen 1 moment problemen mee gehad. Ziggo heeft hem uit de roulatie genomen en word volgens hem over 2/3 maanden opgevolgd door een nieuwe pvr ook van samsung.

Ben benieuwdt wat dit voor apparaat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
job schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:08:
Bedankt voor de correctie :)
Wist het serienummer niet meer, en dus helaas even verkeerd gegoogled.
Kun je op een serienummer Googlen dan? Of bedoel je "typenummer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:44:
[...]

Er staat op city plaza een hele grote trailer van ziggo, en gisteren heb ik met 1 van die gasten staan praten over de cisco die niet meer geleverd word. Schee en drama apparaat geweest te zijn, ikzelf heb er eerlijk gezegd geen 1 moment problemen mee gehad. Ziggo heeft hem uit de roulatie genomen en word volgens hem over 2/3 maanden opgevolgd door een nieuwe pvr ook van samsung.

Ben benieuwdt wat dit voor apparaat gaat worden.
Deze Samsung is al zeker meer dan een half jaar goed leverbaar, het betreft namelijk de Samsung SMT-H3102. Dit is een interactieve (HD) TV-decoder zonder HD, dit in tegenstelling tot de Cisco.
Het klopt overigens dat de Cisco decoder erg veel problemen heeft, dit is ook een van de redenen geweest voor Ziggo om te stoppen met leveren van dit appraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een totaal andere vraag.
Mijn modem kan niet meer connecten naar het Ziggo netwerk: de log laat bijna alleen maar T3 foutmeldingen zien. Signaalsterkte, SNR e.d. zijn echter allemaal prima. De medewerker die ik gisteren aan de lijn had, zegt niks te kunnen doen, behalve een monteur langs te sturen om de kabels te controleren (?).
Vroeger kon de helpdesk, bij dit probleem, de modem "opnieuw aanmelden" (of zoiets) in hun netwerk. Meestal was je dan weer binnen een half uur online. Dit stelde ik voor aan de medewerker in kwestie, maar die weigerde om dat te doen, omdat dat geen nut had, aldus zijn mening. Dus nu moet ik halve dag verlof opnemen voor een (waarschijnlijk) nutteloos bezoek van een monteur.

Kan iemand dat beamen, van dat "opnieuw aanmelden"?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
job schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:22:
[...]
Telefoonled knippert.. en dat hoort niet als je er een telefoon op hebt aangesloten. De andere ledjes kloppen gewoon.

[...]
Als je een ander apparaat aan je modem hangt moet je het modem eerst een minuut of 2 van de stroom halen. Anders zal dat andere apparaat (je router dus) geen ip krijgen.

Ik heb het modem niet 2 minuten spanningsloos gemaakt, misschien dat de router daarom geen IP kreeg.

Dat knipperende telefoonled vind ik ook vreemd, daarom heb ik de telefoon maar even los gehaald. Aangezien het geen verschil maakt met of zonder router kan ik nog proberen of het iets uit maakt met of zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:17:
Dit is een interactieve (HD) TV-decoder zonder HD, dit in tegenstelling tot de Cisco.
Is het mogelijk daar zelf een HD in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als het al gaat moet ook de software van het apparaat worden aangepast zodat de hdd aangestuurd kan worden...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alles in één Plus aangevraagd met een HD TV. Mijn TV ondersteunt DVB-C. Ik had gebeld en gevraagd of mijn TV (Philips 37PFL5405H) gecertificeerd was en of er een lijst was met gecertificeerde TV's. Die lijst zouden ze niet hebben. (vreemd, hoe weten ze dan wat wel en niet gecertificeerd is?)
Maar ik zou een DVB module kunnen proberen en mocht het niet werken alsnog de HD ontvanger kunnen krijgen voor € 79,-. Daarnaast vroeg ik of een HD ontvanger nog extra functionaliteit biedt waardoor het alsnog aantrekkelijk kunnen zijn om deze te nemen. Dat zou hij verder niet hebben. Aangezien ik nooit afga op het antwoord van één Ziggo medewerker stel ik mijn vragen hier ook even. :)
Wat denken jullie, zou deze DVB module gaan werken in mijn TV en zou het beeld net zo goed zijn als met een HD ontvanger en zouden er nog redenen kunnen zijn om alsnog voor de HD ontvanger te gaan ook al zou de DVB module werken in mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Is het mogelijk daar zelf een HD in te bouwen?
Nee, voor het opnemen heeft het geen zin, het appraat heeft geen opname functie.
Een beetje tweaker zo fysiek vast wel een harddisk in de behuizing krijgen, de vraag is alleen.... waarom zou je dat willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:28:
Ik heb Alles in één Plus aangevraagd met een HD TV. Mijn TV ondersteunt DVB-C. Ik had gebeld en gevraagd of mijn TV (Philips 37PFL5405H) gecertificeerd was en of er een lijst was met gecertificeerde TV's. Die lijst zouden ze niet hebben. (vreemd, hoe weten ze dan wat wel en niet gecertificeerd is?)
Maar ik zou een DVB module kunnen proberen en mocht het niet werken alsnog de HD ontvanger kunnen krijgen voor € 79,-. Daarnaast vroeg ik of een HD ontvanger nog extra functionaliteit biedt waardoor het alsnog aantrekkelijk kunnen zijn om deze te nemen. Dat zou hij verder niet hebben. Aangezien ik nooit afga op het antwoord van één Ziggo medewerker stel ik mijn vragen hier ook even. :)
Wat denken jullie, zou deze DVB module gaan werken in mijn TV en zou het beeld net zo goed zijn als met een HD ontvanger en zouden er nog redenen kunnen zijn om alsnog voor de HD ontvanger te gaan ook al zou de DVB module werken in mijn TV?
Ja, de Ziggo CI+ modulles gaan in jou TV werken, let wel op dat je de laatste firmware in je tv laad.
De opstelling wordt trouwens niet door Ziggo ondersteunt, echt werkt het wel gewoon.
Dit heeft met het feit te maken dat Ziggo en Philips niet met elkaar rond komen voor de certificering.

kijk ook eens op het ziggo-gebruikers foum (www.ziggo-gebruikers.nl) daar is genoeg over deze combinaties te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Alle Philips toestellen die geproduceert zijn in het jaar 2010 worden gewoon ondersteund door Ziggo. De productiedatum kan je achter op de tv vinden. Staat netjes op de website van Ziggo.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Met andere woorden, alleen de 2010 modellen van Philips worden officieel ondersteund..

spuit 11..

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 15-07-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Timmert schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:48:
https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Met andere woorden, alleen de 2010 modellen van Philips worden officieel ondersteund..

spuit 11..
Klopt, dit is dus niet de productie datum, maar het modellen jaar.
de Philips 37PFL5405H waar de vraag steller het over heeft is een TV van modellen jaar 2009.
Dit wordt dus niet ondersteund, maar gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allen. Ik heb in de tussentijd nog even met de klantenservice van Philips gebeld en die konden mij hetzelfde vertellen. Even software updatetje doen en het moet werken d:)b
En met deze module heb ik dus wel echt HD ontvangst toch O+ Want met die losse digitale ontvangers wordt er ook onderscheidt gemaakt tussen digitale TV ontvangers en HD ontvangers. Misschien domme vraag maar ben hier gewoon nog niet zo bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bullet NL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:05:
[...]

Klopt, dit is dus niet de productie datum, maar het modellen jaar.
de Philips 37PFL5405H waar de vraag steller het over heeft is een TV van modellen jaar 2009.
Dit wordt dus niet ondersteund, maar gaat wel werken.
Waar je wel problemen mee kan krijgen is het entitlen van de Smartcard. Als je een e16/e19/e30 foutmelding krijgt, kan het zijn dat de tv de entitlement blokkeert. De SC zal dan als nog in een wel ondersteunde decoder geëntitled moeten worden... Vaak lukt het echter wel maar in sommige gevallen niet.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Techno Overlord schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:33:
Waar je wel problemen mee kan krijgen is het entitlen van de Smartcard. Als je een e16/e19/e30 foutmelding krijgt, kan het zijn dat de tv de entitlement blokkeert. De SC zal dan als nog in een wel ondersteunde decoder geëntitled moeten worden... Vaak lukt het echter wel maar in sommige gevallen niet.
En nu in het Nederlands zodat een TV-Noob als ik het ook begrijp.... :+
Bullet NL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:38:
[...]

Ja, de Ziggo CI+ modulles gaan in jou TV werken, let wel op dat je de laatste firmware in je tv laad.
De opstelling wordt trouwens niet door Ziggo ondersteunt, echt werkt het wel gewoon.
Dit heeft met het feit te maken dat Ziggo en Philips niet met elkaar rond komen voor de certificering.

kijk ook eens op het ziggo-gebruikers foum (www.ziggo-gebruikers.nl) daar is genoeg over deze combinaties te vinden
Hier ook geen problemen. heb zelf een 42PFL8404H en het werkte allemaal in een keer vlekkeloos.
Denk alleen wel dat ik heb gevonden waar Philips en Ziggo het niet over eens konden worden.
Volgens mij was dat 'Interactieve TV'. Dat krijg ik dus echt totaal niet werkend. Druk op de rode knop, dan krijg ik een menu waarin ik handmatig moet kiezen naar welke zender ik zit te kijken, en dan verschijnt alleen TV Flevoland ofzoiets... Niet dat ik het mis. Maar het is toch jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door Bart© op 15-07-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Downstar2 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:56:
[...]

Ik ben ook nu een dag over van losse abbonnementen ( ook @home tijdperk) naar het alles in 1 pakket plus.
ook ik kreeg de installatie box( iedereen die overstapt denk ik). ik heb niet gekozen voor de actie met de HD decoder

in de installatiebox zitten idd meerdere modules ( ook met wanddozen etc.) Je kan gewoon je oude behouden, dat heb ik ook gedaan..

wanneer het eenmaal goed al was aangesloten is er geen rede om het te gaan vervangen, alleen dien je je modem te gaan vervangen ( oftewel je dient de module 2 handleiding te volgen).

Na de activatie van je modem ( heb je brief van gehad met code), kun je gebruik gaan maken van je nieuwe snelheid.

[...]

Dit was bij mij niet zo, Mijn pakket ging de 13de in ( gister dus).

Op de 12de wou ik mijn modem alvast even verwisselen en daarna gaan activeren.
alles ging goed en ik kwam bij het activatie code schermpje; bij het invullen van de code en ik vervolgens naar het volgende scherm wou; Kwam die met de melding 'Geen Geldig Wachtwoord'.

Ik heb ziggo klanten lijn nog even gebeld maar de code was gewoon goed, Ik heb het toen de 13de nogmaals geprobeerd en mijn code deed het toen wel. Dus ik denk dat je pas kan activeren op de ingangsdatum.

Succes!
Hmm, dan ga ik morgen toch gewoon alleen de modem en tv-ontvanger vervangen en de huidige wandcontactdozen laten zitten. Als het niet werkt vervang ik de wandcontactdozen alsnog. De nieuwe contactdozen zijn wel anders dan die ik er nu heb zitten, maar de huidige werkt naar mijn idee ook prima :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:41:
Alle Philips toestellen die geproduceert zijn in het jaar 2010 worden gewoon ondersteund door Ziggo. De productiedatum kan je achter op de tv vinden. Staat netjes op de website van Ziggo.
Dat staat er niet. Er staat het volgende:
Ziggo heeft, na een jaar intensieve samenwerking met Philips, besloten voor Philips de focus te leggen op de certificering van de 2010 modellen, hetgeen wil zeggen dat de 2009 TV-modellen van Philips voorlopig geen Ziggo CI+ certificering krijgen.
Er staat dus nergens dat alle 2010 modellen al door Ziggo "gecertificeerd" zijn wat een voorwaarde is voor "ondersteuning" door Ziggo (Joost mag weten wat "ondersteuning" door Ziggo behelst). Voorheen lag de focus op de "certificering" van de 2009 modellen van Philips, wat uiteindelijk dus niet gelukt is. Voor de 2010 modellen is dat daarom ook nog afwachten. Als er modellen worden "goedgekeurd" door Ziggo, dan zullen die modellen net als bij alle merken expliciet vermeldt worden op de website van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
job schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:22:
[...]

[...]

Protip, haal dan ook even het UTP stekkertje van je router naar je modem los i.v.m. mogelijke restspanning.. Wat er voor kan zorgen dat je modem niet volledig uit gaat/gereset wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

xxxneoxxx schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:17:
[...]

Protip, haal dan ook even het UTP stekkertje van je router naar je modem los i.v.m. mogelijke restspanning.. Wat er voor kan zorgen dat je modem niet volledig uit gaat/gereset wordt. :P
Ehm.. Tenzij alles PoE ondersteund is dit natuurlijk onzin. Hooguit de boel wat langer uitzetten om te zorgen dat de elco's goed leeglopen kan nog wat helpen, maar met de stromen die over een niet-PoE opstelling lopen, gaat een modem echt niet (deels) aanblijven...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
TFHfony schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Ehm.. Tenzij alles PoE ondersteund is dit natuurlijk onzin. Hooguit de boel wat langer uitzetten om te zorgen dat de elco's goed leeglopen kan nog wat helpen, maar met de stromen die over een niet-PoE opstelling lopen, gaat een modem echt niet (deels) aanblijven...
Voor meerdere modems en andere netwerkapparatuur geldt dat alle kabels lost, kwartier uit als een oplossing wordt gezien voor vage problemen met deze apparatuur. Ik heb daar in m'n werk vreemd genoeg ook ervaring mee... :S

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik begin soms toch steeds vreemdere dingen hier op t.net te lezen.
Nou ja, kwaad kan het niet... hooguit onzinnig.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil op korte termijn een Ziggo Alles in 1 abonnement nemen.

Mijn bedoeling is om digitale televisie te kijken en de mogelijkheid te hebben hebben om programmas op te nemen.

Als ik naar de site kijk denk ik dat ik moet kiezen voor de Cisco (8455DVB). Ik lees echter nogal wat negatieve verhalen over deze ontvanger.

Heeft iemand tips of suggesties voor andere ontvangers die beter zijn (minder kwalen hebben) of is de Cisco, bijvoorbeeld door software upgrades inmiddels al beter geworden?

Hopelijk kunnen jullie me adviseren...

Mijn dank!!

Merky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ArChie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:01:
[...]

Dat staat er niet. Er staat het volgende:

[...]

Er staat dus nergens dat alle 2010 modellen al door Ziggo "gecertificeerd" zijn wat een voorwaarde is voor "ondersteuning" door Ziggo (Joost mag weten wat "ondersteuning" door Ziggo behelst). Voorheen lag de focus op de "certificering" van de 2009 modellen van Philips, wat uiteindelijk dus niet gelukt is. Voor de 2010 modellen is dat daarom ook nog afwachten. Als er modellen worden "goedgekeurd" door Ziggo, dan zullen die modellen net als bij alle merken expliciet vermeldt worden op de website van Ziggo
Ondersteund door Ziggo houdt in dat wanneer je belt met de helpdesk ze je gewoon helpen met je probleem en niet doorverwijzen naar de leverancier van je tv. Bij 2010 modellen wordt je gewoon geholpen, bij 2009 mag je contact opnemen met Philips.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Vandaag dus overgegaan naar alles in 1 plus met HD....wat een gezeur!
Ben nu al vanaf vanochtend 10:00 uur bezig en nog werkt TV niet. Internet en bellen werkt allemaal vlekkeloos (zonder storingen, goede snelheid, etc) maar (HD)tv werkt NIET. Signaalsterkte 8%, kwaliteit 0%.....
In de oude situatie had ik gewoon digitale TV (geen hd-ontvanger) en die werkt vlekkeloos zonder storingen...maar nu heb ik gewoon 0 beeld :(

Ook alle aansluitingen maar veranderd (ondanks dat ik al tijden klant was) in de hoop dat het signaal goed zou zijn, maar nee hoor... :'(

Ziggo maar eens bellen.

Edit:DUHHH...ik was vergeten postcode en dus bijbehorend netwerk ID en frequentie in te stellen :P _/-\o_ . Nu werkt NL1 HD (de rest werkt niet...code E16-4...) en de signaalsterkte is maar 42% en kwaliteit 100%...dus nog niet optimaal :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Cubic X op 16-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cubic X schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:46:
Vandaag dus overgegaan naar alles in 1 plus met HD....wat een gezeur!
Ben nu al vanaf vanochtend 10:00 uur bezig en nog werkt TV niet. Internet en bellen werkt allemaal vlekkeloos (zonder storingen, goede snelheid, etc) maar (HD)tv werkt NIET. Signaalsterkte 8%, kwaliteit 0%.....
In de oude situatie had ik gewoon digitale TV (geen hd-ontvanger) en die werkt vlekkeloos zonder storingen...maar nu heb ik gewoon 0 beeld :(

Ook alle aansluitingen maar veranderd (ondanks dat ik al tijden klant was) in de hoop dat het signaal goed zou zijn, maar nee hoor... :'(

Ziggo maar eens bellen.

Edit:DUHHH...ik was vergeten postcode en dus bijbehorend netwerk ID en frequentie in te stellen :P _/-\o_ . Nu werkt NL1 HD (de rest werkt niet...code E16-4...) en de signaalsterkte is maar 42% en kwaliteit 100%...dus nog niet optimaal :'(
Signaalsterkte van 42% is prima. Zolang de kwaliteit maar 100% is.
Het feit dat NL1 HD (de enige ongecodeerde zender) goed werkt, betekent dat in principe alles goed werkt, maar dat er niet gedecodeerd wordt. Welke HD ontvanger heb je? En kan je daar in kijken of je kaartje goed gezien wordt? Heb je deze er wel op de juiste manier ingestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Meer mensen last van het feit dat Nat Geo HD al we(e)k(en) niet goed werkt? Allemaal blokjes. Rest van de zenders werkt prima. Postcode 7603.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
TFHfony schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:04:
[...]

Signaalsterkte van 42% is prima. Zolang de kwaliteit maar 100% is.
Het feit dat NL1 HD (de enige ongecodeerde zender) goed werkt, betekent dat in principe alles goed werkt, maar dat er niet gedecodeerd wordt. Welke HD ontvanger heb je? En kan je daar in kijken of je kaartje goed gezien wordt? Heb je deze er wel op de juiste manier ingestoken?
Kwaliteit is constant 100% en de BER staat op [e-6]:0.
Het beeld van NL1 HD vind ik persoonlijk niet echt mooi....de decoder staat wel op 1080i ingesteld.
De smartkaart zit er goed in (met de kant waarop staat 'deze kant naarboven' dus naarboven gericht ;) :P ) en wordt ook herkend. Hij zegt bij de andere kanalen dat het geen onderdeel is van mijn pakket. Als ik op MijnZiggo kijk (op de Ziggo website) wordt aangegeven dat de smartcard al geactiveerd is (wat ik inderdaad al gedaan had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Cubic X schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:18:
[...]

Kwaliteit is constant 100% en de BER staat op [e-6]:0.
Het beeld van NL1 HD vind ik persoonlijk niet echt mooi....de decoder staat wel op 1080i ingesteld.
De smartkaart zit er goed in (met de kant waarop staat 'deze kant naarboven' dus naarboven gericht ;) :P ) en wordt ook herkend. Hij zegt bij de andere kanalen dat het geen onderdeel is van mijn pakket. Als ik op MijnZiggo kijk (op de Ziggo website) wordt aangegeven dat de smartcard al geactiveerd is (wat ik inderdaad al gedaan had).
Dan moet je het ding op RTL4 zetten, dan wordt de entitlement zoals eerder genoemd bijgewerkt. Hier duurde dat met CI+ cam iets van 25 minuten, maar kan tot 90 minuten duren oid...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
vandaag aan de slag met m'n nieuwe ziggo alles in een extra abo.. had eerst tweakdsl 20mbit.....
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/881639089.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Loekie schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:32:
[...]

Dan moet je het ding op RTL4 zetten, dan wordt de entitlement zoals eerder genoemd bijgewerkt. Hier duurde dat met CI+ cam iets van 25 minuten, maar kan tot 90 minuten duren oid...
Inmiddels werkt alles! :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:35:
Ondersteund door Ziggo houdt in dat wanneer je belt met de helpdesk ze je gewoon helpen met je probleem en niet doorverwijzen naar de leverancier van je tv. Bij 2010 modellen wordt je gewoon geholpen, bij 2009 mag je contact opnemen met Philips.
En wat nu als straks weer blijkt dat Ziggo de 2010 modellen van Philips niet wil "certificeren" zoals ook met de 2009 modellen is gebeurd? Op dat moment geeft de helpdesk van Ziggo net als bij de 2009 modellen van Philips rustig aan dat Ziggo geen support levert omdat de TV van de klant niet door Ziggo "gecertificeerd" is. Zeker wanneer er sprake is van problemen die bijvoorbeeld door signaal bugs/wijzigingen bij (bepaalde) modellen wordt veroorzaakt, dan zul je merken dat de helpdesk medewerkers bij Ziggo onmiddelijk beginnen te roepen dat model X van Philips niet voorkomt in de lijst van goedgekeurde modellen en dat je dan geen recht hebt op support.

Ziggo keurt niet in één keer een heel model jaar goed, maar bepaalde DVB firmware versies van een fabrikant die toegepast wordt in een X aantal modellen. Vandaar dat je bij ieder merk ook expliciet vermeld ziet staan welke modellen door Ziggo "gecertificeerd" zijn en je dus om support kan vragen bij Ziggo voor die modellen. Dat een Ziggo medewerker je momenteel misschien uit coulance helpt wil nog niet zeggen dat zo'n TV ook "gecertificeerd" is.

Maar misschien lees ik ergens overheen verkeerd en heb jij wel link naar een officiële aankondiging van Ziggo over het ondersteunen van de complete modellen lijn van Philips van 2010? Zo niet, dan is het niet verstandig om personen een Philips TV aan te raden als die persé een door Ziggo "gecertificeerde" TV willen vanwege de dan geldende officiële support van Ziggo. Philips is nu juist het merk dat met de 2009 modellen lijn heeft aangetoond dat het niet verstandig is om aan te nemen dat Ziggo iedere ter keuring aangeboden TV met CI+ slot en DVB-C tuner wel zal goedkeuren. En ook bij de andere fabrikanten krijgen lang niet alle TV's met CI+ slot en DVB-C tuner van een bepaald model jaar ook daadwerkelijk het Ziggo "gecertificeerd" predikaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo pag. 223 :? Wordt het geen tijd voor een nieuw episode haha? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb wellicht wat gemist, maar heb net een speedtest op speedtest.ziggo.nl gedaan en ik ben van 50Mbit naar 70Mbit gegaan?

Dat klopt toch niet? Is dit een tussenstap naar de 120 mbit ofzo?

speedtest.net heeft het ook al over 68Mbit dat ik opeens heb? Vaag

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:20:
Even een vraagje, ik heb wellicht wat gemist, maar heb net een speedtest op speedtest.ziggo.nl gedaan en ik ben van 50Mbit naar 70Mbit gegaan?

50mbit ging eerst naar 80mbit toch?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Even terug lezen in dit topic en je hebt je antwoord gevonden.

Ziggo heeft per begin deze maand een snelheidsverhoging doorgevoerd.
de Alles in 1 Extra abonnementen zijn van 50 naar 80Mbit gegaan, medio november2010 gaat de snelheid vervolgens nog een keer omhoog naar 120Mbit..
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:45:
[...]

50mbit ging eerst naar 80mbit toch?
Zie hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zoeken is niet je sterkste kant denk ik? ;-)
Zelfs op de Ziggo site zijn alle snelheden al aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 22:15

dj_dysaster

Stoom \o/

Sinds een aantal dagen ben ik overgestapt naar alles-in-1 plus (vanaf een telfort verbinding). Inmiddels werkt alles zoals het zou moeten. Tot gisteravond.
Het begon met een vreselijk langzame verbinding (youtube etc was om te huilen). Toen ik vanmorgen uit bed kwam wou ik even snel buienradar checken... hee verbinding weg. Na een reset van het ubee modem leek alles weer te werken, op de snelheid na.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/882461054.png

Is er een storing bekend of iets dergelijks? Ik ben bij telfort weg gegaan om van mijn klapperende verbinding af te zijn en nu al dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 19:39
dj_dysaster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:04:
Is er een storing bekend of iets dergelijks? Ik ben bij telfort weg gegaan om van mijn klapperende verbinding af te zijn en nu al dit :'(
Dit kun je checken op https://www.ziggo.nl/#help/ door je postcode in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51

Je router zal wel niet meer aankunnen, is dat mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:39:
Je router zal wel niet meer aankunnen, is dat mogelijk ;)
Heb momenteel geen router hier, maar via een link hierboven zie ik dat regio noord naar 80mbit gegaan is en in november ga ik dan naar 120 mbit. Maakt me verder ook niet zoveel uit, downloaden vanuit nieuwsgroepen ging al snel, nu heb ik een dvd 1 minuut sneller, niet echt heel boeiend.

Ik zal de volgende keer de search eens aanzwengelen, heb een stuk gemist kennelijk hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik over ga op Alles in één Plus krijg ik een nieuw modem. Ik heb nu een Motorola modem en ik dacht dat ik deze gewoon kon behouden, dat hij de 22 Mbps gewoon aan kan. Zijn er hier meer mensen die hun Motorola modem ook om moesten wisselen? Ik hoop dat het allemaal goed blijft werken icm mijn router. Heb een tijd flink problemen gehad met een Sitecom router. Sinds ik een Linksys WRT54 heb werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:51:
Omdat ik over ga op Alles in één Plus krijg ik een nieuw modem. Ik heb nu een Motorola modem en ik dacht dat ik deze gewoon kon behouden, dat hij de 22 Mbps gewoon aan kan. Zijn er hier meer mensen die hun Motorola modem ook om moesten wisselen? Ik hoop dat het allemaal goed blijft werken icm mijn router. Heb een tijd flink problemen gehad met een Sitecom router. Sinds ik een Linksys WRT54 heb werkt het perfect.
draai hier gewoon 22/4 op Motorola (pc 3446), en zal deze modem gewoon houden

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:51:
Ik ben sinds gister ook overgestapt naar Alles in een Plus. De Motorola modem kan 22Mbps gewoon aan, want dit heb ik voor de grap eens getest :P . Heb toch mijn modem vervangen voor een Ubee omdat Ziggo de Motorola terug wil? (dit staat iig in de handleiding...). Over het daadwerkelijk terugsturen heb ik nog niks vernomen, maar ik heb daarvoor ook nog geen contact opgenomen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54
Sinds gisteren overgestapt van Online Internet, naar Ziggo Alles - in - 1 Extra, denk je lekker snel te gaan internetten met 80mbit.... Niet dus... ;(

Vannacht heel even 9,6mb/s gedownload, dat schoot wel lekker op.

Vandaag nog niet boven de 5mbit uitgekomen, downloads met 500 kb/s... Ik word er helemaal gek van... Net gebeld geen storingen bekend, komende 4 dagen moest ik elke dag op een verschillend tijdstip de speedtest van Ziggo uitvoeren, en dinsdag de resultaten doorsturen... Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, dus de ene kan blijven werken met de Motorola en de ander moet hem omwisselen, gewoon willekeur? Mijn zus heeft hetzelfde abbo en kan ook gewoon het Motorola modem houden, vreemd, maar ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:38:
Vreemd, dus de ene kan blijven werken met de Motorola en de ander moet hem omwisselen, gewoon willekeur? Mijn zus heeft hetzelfde abbo en kan ook gewoon het Motorola modem houden, vreemd, maar ik wacht het wel af.
Nouja, ik heb de Motorola modem hier nog liggen...maar ergens in de (vele) handleidingen staat dat ze oude apparatuur (zoals digitale ontvangers en modems) graag retour willen, je hebt de hardware immers in bruikleen (zoals bijvoorbeeld ook op de Smartcard van digitale televisie staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel eigenlijk dat de één het bestaande Motorola modem gewoon kan blijven gebruiken en geen nieuwe hebben gekregen en de ander wél een nieuwe krijgt terwijl het Motorola modem blijkbaar voldoet voor 22Mbps. Het werkt bij mij nu eindelijk een tijd superstabiel en ben bang dat daar misschien straks weer verandering in komt. Ik zal anders is vragen aan Ziggo waarom ik eigenlijk een ander krijg als mijn huidige modem gewoon de snelheid aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
vandaag vaak packet loss, pc 6171
meerdere mensen hier last van?

[ Voor 32% gewijzigd door thefxr op 17-07-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Razer schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:37:
Sinds gisteren overgestapt van Online Internet, naar Ziggo Alles - in - 1 Extra, denk je lekker snel te gaan internetten met 80mbit.... Niet dus... ;(

Vannacht heel even 9,6mb/s gedownload, dat schoot wel lekker op.

Vandaag nog niet boven de 5mbit uitgekomen, downloads met 500 kb/s... Ik word er helemaal gek van... Net gebeld geen storingen bekend, komende 4 dagen moest ik elke dag op een verschillend tijdstip de speedtest van Ziggo uitvoeren, en dinsdag de resultaten doorsturen... Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Downloads met 62.5kBps is inderdaad erg traag ja....

Je weet dat Mbit/Mb en kbit/kb hetzelfde zijn?
Zucht....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-07-2010 21:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:57:
Nee ik bedoel eigenlijk dat de één het bestaande Motorola modem gewoon kan blijven gebruiken en geen nieuwe hebben gekregen en de ander wél een nieuwe krijgt terwijl het Motorola modem blijkbaar voldoet voor 22Mbps. Het werkt bij mij nu eindelijk een tijd superstabiel en ben bang dat daar misschien straks weer verandering in komt. Ik zal anders is vragen aan Ziggo waarom ik eigenlijk een ander krijg als mijn huidige modem gewoon de snelheid aan kan.
Je kunt het beste gewoon doen wat ziggo zegt en dan (als het niet lekker werkt met die Ubee) voor ca. 10 Euro een Motorola SBV5120E op Marktplaats kopen en die dan aansluiten.

Scheelt je een hoop tijd en ge-emmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, XLNed ipv Eweka genomen. Nu met 9,5 MB/sec en voorbereid op 120 Mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:30:
Waarom dan geen http://www.supernews.com/superspecial.html ?
Heb je voor hetzelfde geld 400 dagen retentie ipv ruim 200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TFHfony schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:00:
[...]

Waarom dan geen http://www.supernews.com/superspecial.html ?
Heb je voor hetzelfde geld 400 dagen retentie ipv ruim 200...
Hmm :P

Zal ik volgende maand dan 's proberen, had niet eens naar de retentie gekeken ;)

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:01:
[...]

Hmm :P

Zal ik volgende maand dan 's proberen, had niet eens naar de retentie gekeken ;)

Thanks ;)
Goed leesvoer:

Newsservers met binaries [deel 9]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je had beter 2 keer eweka kunnen nemen en 4 threads aan een vriend kunnen geven en die kosten van het 2e abonnement delen, dan was je goedkoper uit en had je retentie van 600 dagen. 4 Threads van ziggo zelf erbij en je haalt de max.

Even wat anders:
Steeds meer Nederlandse bedrijven verplaatsen werk naar callcenters in Suriname. Kabelbedrijf Ziggo besteedt 75 werkplekken uit aan het belcentrum in Paramaribo, waar onder meer telefoontje en e-mails over facturen worden afgehandeld.
Nou, ik begrijp wel waarom die helpdesken zo ruk zijn de laatse tijd, zie voor het hele artikel: http://www.vkbanen.nl/act...ven-ontdekt-Suriname.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk, nog meer niet verstaanbare mensen aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Er schijnen verschillende sites niet meer bereikbaar te zijn vanaf bepaalde ziggo accounts. Ik kom zelf sinds zaterdag niet meer op http://forums.seloc.org en na een beetje zoeken schijnen veel mensen ook niet meer op http://www.imvu.com/ te kunnen komen, werkt bij mij idd ook niet meer.
Met tracert kom ik op beide sites op een timeout in amsterdam.

Wat zijn hier de ervaringen, kan iedereen met zijn ziggo verbinding op bovenstaande sites komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
N!co schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:57:
Er schijnen verschillende sites niet meer bereikbaar te zijn vanaf bepaalde ziggo accounts. Ik kom zelf sinds zaterdag niet meer op http://forums.seloc.org en na een beetje zoeken schijnen veel mensen ook niet meer op http://www.imvu.com/ te kunnen komen, werkt bij mij idd ook niet meer.

Wat zijn hier de ervaringen, kan iedereen met zijn ziggo verbinding op bovenstaande sites komen?
Zoals ik reeds heb geschreven op Ziggo-gebruikers.nl kom ik gewoon op beide websites.
Daar ik in het @home gebied zit en gebruik maak van de GN-IX heeft het daar misschien mee te maken.
Zowel de chat-client als de websites werken prima hier. Wanneer jij tot aan Amsterdam (AMS-IX) gewoon kan volgens lijkt het probleem zich hier dus ook voor te doen. En niet binnen het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hier vanuit Breda (Oud Casema gebied) kom ik er ook niet op. Niet dat ik er direct van wakker lig: Ik ken de sites verder totaal niet.
Overigens is de stelling dat het niet Ziggo's probleem is wel erg kort door de bocht. De routes lopen spaak bij bij de AMS-IX, waarmee Ziggo gewoon een contract heeft. Ziggo moet dus bij haar leverancier aankloppen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zit in spakenburg (oud casema gebied) en kan die websites ook niet op. Zijn overigens de enigste websites waar ik het tot nu toe heb.

Verder rest ben ik de laatste tijd super tevreden met ziggo! Heb problemen gehad met de router die ziggo erbij leverde maar heb hem vervangen door eentje waar ik volledige controle over heb en die loopt nu als een trein :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik zit in oud @home gebied (tilburg) en ook ik kom niet op die websites. Ziggo is inderdaad weer lekker bezig als ze stellen dat dit niet hun probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Even een andere DNS in je router/op je pc instellen dus :)

Ik heb het ook wel eens, je kan ook even start > uitvoeren > ipconfig /flushdns doen, dat helpt bij mij (ook ziggo) vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Bedankt voor de info! Heb overigens net pas een melding gemaakt. En na wat verder googelen blijkt er ook iets met de verbinding van secondlife aan de hand te zijn. Vreemd probleem!

EDIT: ik zit nu niet thuis, maar als ik van 1 van die sites direkt het ip-adres gebruik kom ik er ook niet op. Dan is het toch geen DNS probleem?

[ Voor 29% gewijzigd door N!co op 19-07-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:26:
[...]
je had beter 2 keer eweka kunnen nemen en 4 threads aan een vriend kunnen geven en die kosten van het 2e abonnement delen, dan was je goedkoper uit en had je retentie van 600 dagen. 4 Threads van ziggo zelf erbij en je haalt de max.
Beste mix is en blijft toch 1x Eweka (7,50 per 30 dagen) en 1x Budgetnews (25 Euro per jaar) delen met zijn 2-en.

Heb je voor minder dan 5 Euro per persoon allebei ongeveer 100Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

418O2 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:41:
Even een andere DNS in je router/op je pc instellen dus :)

Ik heb het ook wel eens, je kan ook even start > uitvoeren > ipconfig /flushdns doen, dat helpt bij mij (ook ziggo) vaak wel.
Onzin...
De DNS wordt namelijk wel geresolved. Dus de DNS server werkt prima. Het is juist in de route waar het fout gaat. Ergens bij de Amsterdam Internet eXchange loopt het spoor dood voor een aantal Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Wildfire

Joy to the world!

N!co schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:57:

Ik heb Ziggo Tilburg (120mbit), beide sites openen gewoon.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Speedtest geeft bij mij na een week nog steeds 9Mbit download, terwijl dit 20Mbit zou moeten zijn (en het zelfs al een half jaar hiervoor 30Mbit was). Ziggo heeft nog steeds zijn zaakjes niet in orde hier pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
voor mij lopen die sites vast na Te2-2.ar2.AMS1.gblx.net/208.51.117.93, Ziggo lijkt dus eventueel bij Global Crossing aan de bel te moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
http://www.budgetnews.net/ is ook een aanrader: daar trek je ook je 80Mbit mee vol. En maar 25 per jaar. Reentie is wel vrij kort, maar hoe vaak wil je nou zo ver terug in de tijd? Als ik even ver terug moet dan neem ik onder tijdelijk mailadres wel even een trial accountje bij cheapnews.eu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
www.imvu.com opent zich hier ook niet. Er schijnt nog al een probleem te zijn de laatste dagen. Mensen die de game Second Life spelen liggen er ook uit. Dit kan alleen nog bij adsl providers.
Zie ook forum klik en klik

[ Voor 19% gewijzigd door Von Henkel op 19-07-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 19:59
wilde even snel(lees: nu) internet...wat een drama

hier ligt al cai+telefonie van Ziggo dus modem is aanwezig en Ziggo hoeft alleen even de snelheid aan te passen.
eerste belletje: verkoper weet van mijn spoedeis, komt hij met een ander pakket aan welke min tot 22juli duurt....
tweede belletje: nee uw modem kan maar deze snelheid aan en dan heb ik het in 48 uur geregeld....

nog maar eens bellen want ondanks herhaaldelijk de boel resetten is er niks veranderd.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

technopeuter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:37:
wilde even snel(lees: nu) internet...wat een drama

hier ligt al cai+telefonie van Ziggo dus modem is aanwezig en Ziggo hoeft alleen even de snelheid aan te passen.
Makkelijker gezegd dan gedaan hé, het is niet altijd even simpel als een vinkje zetten of weghalen. Waarom heb je per direct snel(ler) Internet nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:46:
[...]

Beste mix is en blijft toch 1x Eweka (7,50 per 30 dagen) en 1x Budgetnews (25 Euro per jaar) delen met zijn 2-en.

Heb je voor minder dan 5 Euro per persoon allebei ongeveer 100Mbit/s.
accounsharing is niet toegestaan bij budgetnews toch?
Ik vind hem wel goedkoop, maar heb natuurlijk ook al 4 threads van ziggo zelf en die heeft ook een rentie van pakweg 30 dagen. In de praktijk download ik toch meerendeel oudere zaken omdat ik niet dagelijks bekijk wat er voor nieuw materiaal is (op wat tv series die ik volg na, maar dat zijn divxjes).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

2 vragen:

-op Mijn Ziggo staat nog steeds dat ik Radio & Televisie heb, niks over Alles in 1 Plus (wat ik dus heb). Overgangsdatum was 18 juni, hoe lang duurt dit nog? En gaat dat wel goed met facturen?

-Netional Geographic HD staat al weken te buggen, kan er niet naar kijken. BER zit boven de 500, maar alleen op Nat Geo HD, rest van de (HD) kanalen werkt prima. Nu kan ik wel naar Ziggo bellen en daar het standaardscript afwerken wat geen enkele zin heeft, iemand hier een idee wat het kan zijn?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:46:
-op Mijn Ziggo staat nog steeds dat ik Radio & Televisie heb, niks over Alles in 1 Plus (wat ik dus heb). Overgangsdatum was 18 juni, hoe lang duurt dit nog? En gaat dat wel goed met facturen?
Bij mij duurde dat ongeveer 3 weken. De rekeningen werden wel gewoon afgeschreven trouwens en met juiste bedragen. Ik heb na een week toen met de helpdesk gebeld en een vaag onverstaanbaar persoon (waarschijnlijk uit Suriname :P ) zei dat ik maar moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

garp schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:31:
[...]

http://www.budgetnews.net/ is ook een aanrader: daar trek je ook je 80Mbit mee vol. En maar 25 per jaar. Reentie is wel vrij kort, maar hoe vaak wil je nou zo ver terug in de tijd? Als ik even ver terug moet dan neem ik onder tijdelijk mailadres wel even een trial accountje bij cheapnews.eu :-)
Ja, maar straks () op 120 wil ik ook wel met 120 aan de gang. Ik wil er niet veel meer dan 10 Euro per maand voor kwijt zijn, maar op zich zijn er genoeg visjes in de zee. Eweka duurt me te lang, en accountsharing om tot 100 Mbit te komen is ook niet echt je van het.
Pagina: 1 ... 56 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!