Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

mutsje schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:03:
bij mij nog steeds 43 mb van de 80mb download. de 80 heeft tijdje gewerkt maar nu niet meer. vanavond modum maar eens reseten (2317ea)
Een modem reset deed dus wonderen. wel vreemd want voor de verhoging hoefde ik het modem nooit van de stroom af te halen. De datalijn is in ieder geval weer lekker snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 16:07

MartNL

heb een nieuwe modem gekocht op marktplaats.
Ja ook de aris.

En de snelheid is verdubbeld vergeleken bij mijn motorola.
Het is nog niet de volle snelheid maar ik ben eerst tevereden. :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/875034858.png

[ Voor 28% gewijzigd door MartNL op 10-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Ik heb zoals bekend mijn losse abbo's gebundeld tot een alles in een plus pakket;

Ik kreeg ook een installatie pakket toegestuurd; met daarin de modem en van die kapjes waarmee
je de kabel uit de muur laat komen etc etc.

Maar dat is toch allemaal al geïnstalleerd( omdat ik ook al losse pakketten had...) dus ik neem aan dat ik alleen de modem moet vervangen.. het gaat om een Ubee modem ( is deze gebasseerd op docsis 3 ?)

Het abbo gaat 13de in; dus zal dan wel even de modem verwisselen en kijken of ik daadwerkelijk de 22 mbit haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Ubee heb je waarschijnlijk gewoon 30mbit. Ik in ieder geval wel, ook met plus.
En ja, in jouw geval hoef je wss alleen het modem te vervangen, maar je merkt het snel genoeg als dat niet zo is ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 06:48
30 Mbit met alles in 1 plus 8)7 ?

Ik heb hier "maar" 22 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Klopt! Dit heb ik dus ook, zie:

http://img205.imageshack.us/i/f1racingnl.jpg/

http://img197.imageshack.us/i/foknl.jpg/

http://img194.imageshack.us/i/youtubenl.jpg/

M.a.w. grijze vlakken i.p.v. afbeeldingen, html code i.p.v. de normale site, of zelfs de melding 'internetpagina kan niet worden weergegeven'.

Dit doet zich voor met zowel Firefox als Explorer. Het probleem is uit het niets ontstaan en de virussanner is al eens uit gezet maar hier bleek het niet aan te liggen. Kan het de verbinding zijn die dit veroorzaakt?
Nou dat is inderdaad het zelfde wat mijn buurman ook heeft! Buurman had al gebeld naar Ziggo maar die zeggen dat er niks aan de hand is... Waar woon je trouwens?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Nou dat is inderdaad het zelfde wat mijn buurman ook heeft! Buurman had al gebeld naar Ziggo maar die zeggen dat er niks aan de hand is... Waar woon je trouwens?
Ik woon in Hoogeveen. Ziggo heeft mij afgescheept met de mededeling dat het aan Explorer zou liggen. Maar ja, Firefox heeft het ook en zelfs op m'n mobiel komen pagina's niet correct door (draadloos netwerk in huis)

Het toeval wil dat het probleem er is sinds 6 juli, de dag dat hier een snelheidsverhoging is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:34:
[...]

Ik woon in Hoogeveen. Ziggo heeft mij afgescheept met de mededeling dat het aan Explorer zou liggen. Maar ja, Firefox heeft het ook en zelfs op m'n mobiel komen pagina's niet correct door (draadloos netwerk in huis)

Het toeval wil dat het probleem er is sinds 6 juli, de dag dat hier een snelheidsverhoging is doorgevoerd.
Ik en mijn buurman wonen ook in Hoogeveen. Dus ilk denk dat het echt een lokaal probleem is. Als ik kijk op de storingspagina op mijn postcode zie ik een storing staan die opgelost zou moeten wezen. Het was bij hem inderdaad ook toen begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Branden LEDs correct op modem? Probleem ook zonder router? Veilige modus geprobeerd?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xares schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:22:
30 Mbit met alles in 1 plus 8)7 ?

Ik heb hier "maar" 22 Mbit.
Ik heb ook 30Mbit met Plus. dit is omdat ik in tilburg woon waar de extra 120Mbit is i.p.v 80Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 06:48
Ah, duidelijk:)

Toch maar eens gaan verhuizen dan haha:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Techno Overlord schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:56:
Branden LEDs correct op modem? Probleem ook zonder router? Veilige modus geprobeerd?
Het probleem speelt op verschillende PC's bij hem thuis en LED's branden normaal. We hebben er ook een andere router tussen gehangen wat het probleem niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Me ook maar even melden met problemen rondom ziggo, laatste week al meerdere 'drops' gehad maar vandaag is het echt niet normaal, Hier een oud Z3 abonnement met een normale download snelheid bij eweka (Sorry geen andere standaard voor handen) van rond de 4800KB/s terwijl ik op dit moment amper de 200KB/s haal, ook het laden van pagina's gaat vanzelfsprekend zeer langzaam.

Router & modem inmiddels al gereset en op elke computer het zelfde 'probleem' dus ligt het neem ik aan bij ziggo.

Nog even een speedtest gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/875306909.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
mdrop schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:05:
Me ook maar even melden met problemen rondom ziggo, laatste week al meerdere 'drops' gehad maar vandaag is het echt niet normaal, Hier een oud Z3 abonnement met een normale download snelheid bij eweka (Sorry geen andere standaard voor handen) van rond de 4800KB/s terwijl ik op dit moment amper de 200KB/s haal, ook het laden van pagina's gaat vanzelfsprekend zeer langzaam.

Router & modem inmiddels al gereset en op elke computer het zelfde 'probleem' dus ligt het neem ik aan bij ziggo.

[afbeelding]
ik ken het probleem en als je ziggo dan gaat mailen geven ze jou de schuld
HvB83 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:08:

Trust me, als Ziggo roept dat het bij jou zou moeten zitten, dan zou ik daar eerst gewoon nog maar even serieus naar kijken. Niet dat alles wat ze zeggen heilig is, maar internet via coax is nou eenmaal een stuk gevoeliger voor storingen in de bekabeling (en fouten in de infrastructuur) dan dat adsl dat is.
trust me, veel mensen kijken eerst of er iets bij hen fout zou kunnen zijn gegaan en gaan misschien zelfs nog kabels proberen te vervangen ofzo voordat ze ziggo bellen

[ Voor 27% gewijzigd door leopod op 10-07-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
leopod schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:34:
[...]

ik ken het probleem en als je ziggo dan gaat mailen geven ze jou de schuld

[...]

trust me, veel mensen kijken eerst of er iets bij hen fout zou kunnen zijn gegaan en gaan misschien zelfs nog kabels proberen te vervangen ofzo voordat ze ziggo bellen
Los van het feit dat Ziggo gewoon goede antwoorden moet geven kan het natuurlijk zijn dat iemand die op de helpdesk jou vragen beantwoord niet voldoende kennis heeft van je probleem, c.q. het hem niet duidelijk wordt na schrijven van jou.

Probeer eens eens een webcare medewerker op het Ziggo gebruikers forum. (www.ziggo-gebruikers.nl) Het kan zijn dat je een dag of twee op je antwoord moet wachten (ivm drukte en huidige upload problemen modems) maar mijn ervaring is wel dat dit mensen zijn met de nodig kennis en middelen om een probleem op te lossen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mdrop schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:05:

[afbeelding]
Speedtest.net is niet aan te raden, probeer speedtest.ziggo.nl eens, je blijft bij de laatste binnen het Ziggo netwerk, daardoor ben je dus niet afhankelijk van de verbinding van andere partijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:43:
[...]

Speedtest.net is niet aan te raden, probeer speedtest.ziggo.nl eens, je blijft bij de laatste binnen het Ziggo netwerk, daardoor ben je dus niet afhankelijk van de verbinding van andere partijen....
Klopt.. Nadeel aan de Ziggo speedtest is dan dus ook dat je alleen je eigen verbinding binnen het Ziggo netwerk meet, waarbij dus evt tekortkomingen naar "het internet" (lag, backbone, routing) niet zichtbaar zullen zijn.
Voor beiden is wat te zeggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Bullet NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:43:
[...]

wat een onzin, ok, als speedtest problemen geeft, maar in 99% van de gevallen is het probleem niet daar. Ook naar buiten moet je gewoon een speedtest kunnen doen. behalve als je natuurlijk naar China of de US gaat speedtesten.

Ziggo blijft alleen op hun netwerk, wat niet wil zeggen dat hun doorgifte goed is naar buiten. Met speedtest.net is die iig ook getest.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/875464073.png

Het werkt dus gewoon hier, dus maakt dat niet zoveel uit. Ziggo geeft maar heel moeilijk problemen toe, toen hier veel problemen waren (en ik nog in het modem kon kijken) keek ik vaak en zag je gewoon dat de dhcp server het niet deed. Maar nooit lag het probleem bij hun, vaak stuurde ik dergelijke e-mails gewoon 20x terug ofzo, al is het maar omdat ze gewoon problemen horen te melden, dan zijn mensen ook veel begripvoller (ik in ieder geval wel).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

We hebben hier op postcode 1276 enorme storingen op de TV. Het voetbal is niet om aan te zien.

Hebben ze last van onweer oid? Hopelijk is dat morgen flink wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

superduper schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:21:
We hebben hier op postcode 1276 enorme storingen op de TV. Het voetbal is niet om aan te zien.

Hebben ze last van onweer oid? Hopelijk is dat morgen flink wat minder.
Moet je even op Buienradar kijken, slimmerik. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 23-09 16:56
http://www.speedtest.net/result/875509373.png

Ik moet nog keer kabelmodem uitschakelen en weer inschakelen... (snelheidsverhoging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Vreemd. Ik had eerst 22/4 Mbit/s na de snelheidsverhoging, maar nu is het weer terug naar 20/3.

http://www.speedtest.net/result/871140209.png (4 dagen geleden)
http://www.speedtest.net/result/875592879.png (nu)

modem resetten helpt niet. Wordt hoogstens trager ipv sneller.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
marcel23456 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:16:
[...]

Waar basser jij op dat je upload overduidelijk gecapte is? hier gewoon strak 9.3 up zonder 1 probleem, en zie hier nog wel meer up's voorbij komen van gewoon zoals het hoort 9mb, dus daarom mijn vraag.
Precies wat je zelf zegt..... het hoort om en na bij de 10Mbit/s te zijn.

Als ik de speedtest op speedtest.ziggo.nl uitvoer ( al doe ik dat 100 keer achter elkaar ) haal ik altijd strak 5.4Mbit/s.
Op een verbinding waar eigenlijk 10Mbit/s mogelijk moet zijn lijkt dit dus sterk op een verkeerde configuratie.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Snoekieboe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:59:
[...]

Precies wat je zelf zegt..... het hoort om en na bij de 10Mbit/s te zijn.

Als ik de speedtest op speedtest.ziggo.nl uitvoer ( al doe ik dat 100 keer achter elkaar ) haal ik altijd strak 5.4Mbit/s.
Op een verbinding waar eigenlijk 10Mbit/s mogelijk moet zijn lijkt dit dus sterk op een verkeerde configuratie.
Zoals ik reeds eerder geschreven heb zijn er problemen met de upload speeds voor zowel de Arris als Ubeee modems.... even terug lezen en anders op www.ziggo-gebruikers.nl kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
MartNL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:00:
heb een nieuwe modem gekocht op marktplaats.
Ja ook de aris.
En de snelheid is verdubbeld vergeleken bij mijn motorola.
Het is nog niet de volle snelheid maar ik ben eerst tevereden. :-)
Ja, goed he? Ik heb na 6,5 maand nog geen seconde spijt.

Upload is in ieder geval lekker, en ik merk met deze Arris TM702B ook niets van upload "problemen".

Qua download: Probeer het nog eens maandagochtend, en weet je zeker dat je router nog snel genoeg is?

Een router van 2 jaar oud (of meer) is meestal te traag. Dus eventueel ook rechtstreeks aan het modem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

HvB83 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:08:
Voor de mensen met problemen van trage of wegvallende verbindingen, kijk gewoon een keer goed naar je bekabeling. Ik had bij mij een paar maanden geleden ook ineens allerlei vage problemen met verbindingen die de hele dag goed bleven, en dan ineens wegvielen en daarna ook niet meer up wilde blijven, geen internetsnelheid en noem maar op. Alles leek gewoon te kloppen en ik had niks veranderd, dus de fout moest wel bij Ziggo liggen.

Voordat ik ging bellen toch maar even alles nagelopen, en inderdaad bleek een schroefje in 1 stekkertje niet helemaal lekker te zitten, was maanden goed gegaan, maar toch ineens niet meer voldoende. Terwijl waarschijnlijk 90% hier uiteindelijk helemaal over de rooie Ziggo had gebeld dat ze nú een monteur moesten sturen omdat dat klotenetwerk van ze het niet deed...

Trust me, als Ziggo roept dat het bij jou zou moeten zitten, dan zou ik daar eerst gewoon nog maar even serieus naar kijken. Niet dat alles wat ze zeggen heilig is, maar internet via coax is nou eenmaal een stuk gevoeliger voor storingen in de bekabeling (en fouten in de infrastructuur) dan dat adsl dat is.
En er zijn ook mensen als ik die net een week van tevoren en monteur hebben gehad die alles nagekeken had. Een week voordat ik het Ubee modem kreeg. Hoge ping en pakket loss, en internet die niet vooruit te branden was. Alle modem waarden waren goed, volgens Ziggo ook. Of ik nu rechstreeks met het bijgeleverde kabeltje een laptop eraan hing of niet, maakte niet uit.
Ja, maar toch moet het bij mij liggen. Nou niet dus, na verloop van tijd ging het euvel langzaam weg. Ra...ra...ra... hoe kan dat? Gewoon capaciteits issues van Ziggo. Iemand die bij Ziggo werkt heeft dit tegenover mij kunnen bevestigen. En heb er zelf ook gewerkt dus ze kunnen mij geen knollen voor citroenen verkopen. Maar zelfs dan kan je nog lullen als brugmans, maar Ziggo heeft gewoon schijt aan je. Ze zullen nooit toegeven dat het probleem bij hun ligt. Nee, want dan heeft iedereen recht op restitutie volgens hun eigen voorwaarden. Het gaat allemaal om het geld graaien dus 8)7

En nu met die snelheidsverhoging had ik het weer, maar het stabiliseerd alweer. Dus ze zullen wel wat bijgeplaatst hebben denk ik. ;)

Dus het is niet altijd infrastructuur zoals je zegt. Maar als het probleem bij jouw thuis ligt dan zou je aan je modem signaal waarden kunnen zien of dit zo is of niet. En dit is ook wat Ziggo meet/kan zien. Alleen heb ik bij sommige helpdesk n00bs het idee dat ze niet weten wat de juiste waarden zijn, en dan claimen dat je signaal niet goed is. :F En zoiets moet jouw als ICTer dan helpen. ;(

Edit: Correctie! Het is nu net weer prut met de verbinding. Had beter niks kunnen zeggen. :X

[ Voor 4% gewijzigd door LogiForce op 11-07-2010 12:32 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:02
Ook ik werd afgelopen week getrakteerd door ZIGGO met een snelheidsverhoging van 22/4.

Nou wil het geval dat ik mijn "oude" router (Linksys WRT610N) vekocht had en afgelopen donderdag bij Office centre een Netgear WNDR3700 had gekocht. Snelheidstesten zowel op Wireless als op LAN hele slechte resultaten. Als ik mijn laptop direct op de Modem aansloot was het resultaat beter (geen 22/4 maar wel beter).

Ik heb dus de Router weer terug gebracht en geruild voor de Sitecom wl 350. Maar ook deze geeft geen goed Resultaat.

De genoemde routers zijn de snelste (huis-tuin-en-keuken) routers van dit moment en lachen om een down en upload van 22/4. Dus als ZIGGO aangeeft dat het een probleem bij mij ligt dan kan ik dit denk ik prima weerleggen.

Edit: kan nu op dit moment niet eens een YOUTUBE filmpje afspelen. :(

Ik woon ook in Hoogeveen.

[ Voor 4% gewijzigd door i-dj op 11-07-2010 13:17 ]

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

i-dj schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:06:
Ook ik werd afgelopen week getrakteerd door ZIGGO met een snelheidsverhoging van 22/4.

Nou wil het geval dat ik mijn "oude" router (Linksys WRT610N) vekocht had en afgelopen donderdag bij Office centre een Netgear WNDR3700 had gekocht. Snelheidstesten zowel op Wireless als op LAN hele slechte resultaten. Als ik mijn laptop direct op de Modem aansloot was het resultaat beter (geen 22/4 maar wel beter).

Ik heb dus de Router weer terug gebracht en geruild voor de Sitecom wl 350. Maar ook deze geeft geen goed Resultaat.

De genoemde routers zijn de snelste (huis-tuin-en-keuken) routers van dit moment en lachen om een down en upload van 22/4. Dus als ZIGGO aangeeft dat het een probleem bij mij ligt dan kan ik dit denk ik prima weerleggen.

Edit: kan nu op dit moment niet eens een YOUTUBE filmpje afspelen. :(

Ik woon ook in Hoogeveen.
Heb zelf ook de WRT610N gehad (versie 1), en was een prima ding maar had nogal wat bugs die niet door Linksys NL en USA aangenomen wouden worden. En dus ook opgepakt om ermee iets te gaan doen.
Maar met de snelheden heb ik nog nooit geen issues gehad.

De Netgear en Sitecom ken ik zo niet (komt ook omdat ik niet zo pro sitecom en netgear ben). Maar als je een router pas gekocht hebt en het ook nog eens een van de duurdere/betere modellen zijn, dan lijkt het me stug dat het aan jouw ligt.

Ook kabeltje uit doosje gebruikt neem ik aan? Dus vanaf het modem nieuw kabeltje naar de router.
En je geeft aan dat de snelheid iets beter word. Kan zijn dat het een paar milliseconde aan ping scheelt met je router er tussen uit. En dat hierdoor jouw doorvoer wat beter is.

Wat je nog wel even kan doen is een constante ping doen naar jouw router, je modem, DHCP Ziggo, DNS Ziggo en www.ziggo.nl. En nog een naar google of tweakers ofzo.
Ga maar eens kijken of je hoge ping ertussen hebt of zelfs packet loss, want dat heb ik ook namelijk.
Kan je ook zien aan de balk in de Ziggo Speedtest. Deze gaat schokken en/of stil staan als je pakketjes traag of niet aankomen.

Maar mijn ervaring is, Ziggo zal zeggen dat het aan jouw ligt. Maar naar alle waarschijnlijkheid zijn jouw S/N waarden correct en jouw ping acties ook tot aan je modem. Daarna als het bij de UBR over het Ziggo netwerk moet houd het op. ;)

Oh, en ik woon in de stad Groningen voor als ik dat nog niet gezegd had in mijn laatste post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak!

Op verschillende plekken is er dus alweer storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:02
timgoud schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:00:
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak!

Op verschillende plekken is er dus alweer storing
Ook in mijn regio is een storing. Gelukkig erkennen ze het nu dus zelf. Zal moeten afwachten.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
De verschillende storingen zijn veroorzaakt door het onweer van gisteravond. Heb net met de technische dienst gesproken en die vertelde dat er in 50 (!) verschillende regio's modems, eindversterkers, wijkcentrales eruit liggen. Dit kan invloed hebben op de snelheid, maar ook verbindingen etc. Gelukkig in den haag geen last van storingen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim_h
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02-2022
Heb zelf in regio 7468 sinds vrijdag rond 3 uur al compleet geen internet... Diverse oorzaken waarvan de helft waarschijnlijk kwestie van aan het lijntje houden is. Lekker dat het er kennelijk zo massaal en lang uitfloept door wat onweer, dan is ADSL toch een stuk stabieler (en trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 12-10 16:07

MartNL

Volkert schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:16:
[...]

Ja, goed he? Ik heb na 6,5 maand nog geen seconde spijt.

Upload is in ieder geval lekker, en ik merk met deze Arris TM702B ook niets van upload "problemen".

Qua download: Probeer het nog eens maandagochtend, en weet je zeker dat je router nog snel genoeg is?

Een router van 2 jaar oud (of meer) is meestal te traag. Dus eventueel ook rechtstreeks aan het modem proberen.
Ja dat was een prima tip. _/-\o_

Als ik met mijn news server download haal ik wel de volle mep. :9
En op het ziggo netwerk ook. Dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
i-dj schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:32:
[...]

Ook in mijn regio is een storing. Gelukkig erkennen ze het nu dus zelf. Zal moeten afwachten.
Hele wijk 20min voor wedstrijd nog steeds geen TV!, toen maar bij iemand anders gekeken.
Jammer ziggo!, wel grappig dat je nu de HELE wijk/straat ziet terug komen!

Jammer van nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Jammer? ben er kapot van ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Meer mensen met problemen in utrecht? 3533 heb geen telefoon/internet meer sinds vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Largo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:22:
Meer mensen met problemen in utrecht? 3533 heb geen telefoon/internet meer sinds vanochtend.
3544 geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons ook, regio Zuid-Limburg (aangesloten op Ziggo Landgraaf). Even bij de buren nagevraagd: idem. Volgens de Ziggo website is er geen storing. Volgens de helpdesk ook niet; die @#$^&*! doos begon alweer het standaard-script af te draaien... "Hebt u het modem al eens van de stroom gehaald?". Is zeker toevallig dat het bij de buren ook er uit ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Hier ook geen internet en telefoon........... :(

Regio 7574 (Oldenzaal). Inmiddels mijn telefoon aan mijn laptop gehangen om te kunnen internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet 't weer. Ondanks de zeer harde storm die we nu hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Flappie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:16:
Hier ook geen internet en telefoon........... :(

Regio 7574 (Oldenzaal). Inmiddels mijn telefoon aan mijn laptop gehangen om te kunnen internetten :)
7572 ook ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
7573 ook, volgens mij ligt heel Oldenzaal eruit en op de website van Ziggo staat weer eens NIETS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd kom ik daar met mijn verstand niet bij: hoe is het mogelijk dat Ziggo niet weet of er een storing is in een bepaalde regio? Dan heb je toch een stuk hardware dat niet reageert, of een fout-status afgeeft of zo? En dan de helpdesk keihard ontkennen dat er een probleem is. Ok, in dit geval minder dan een uur. Maar toch zou ik dat soort problemen graag vermeld zien op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik 4 jaar lang internet van Ziggo. De eerste 3 jaar zonder enige storing en problemen een goede verbinding gehad (op wat opstart problemen na). Ben destijds begonnen met internet Z2.

De problemen
Echter nadat Ziggo vorig jaar (augustus?) die snelheid van 5Mbit naar 10Mbit bracht begonnen de problemen. Af en toe viel mijn verbinding weg en ging het modem in een status waarin hij geen verbinding had. Ik had van alles geprobeerd en dacht op den duur dat het aan mijn router lag die zijn verbinding verloor. Daarop heb ik een nieuwe router gekocht, een Linksys WRT160NL.
De problemen leken in eerste instantie verholpen, maar toch had ik zo heel af en toe nog eens dat het internet er even uit lag.

In dit voorjaar ben ik overgestapt naar Alles-in-een Plus en kreeg dus ook een nieuw modem (Ubee). Ik hoopte dat hiermee misschien ook mijn problemen verholpen waren. In eerste instantie leek het ook zo, 20Mbit down en 3 up werkte perfect.
Echter nu heb ik sinds een week of 4 weer continue verbindings problemen. Het modem gaat in een modus waarbij ik geen internet en geen telefonie heb. Uit mijn hoofd weet ik zo even niet welke lampjes er exact branden / knipperen, maar het enigste dat volgens mij niet goed is, is dat het telefoonlijn (1) lampje knippert. Op dat moment dus geen internet en telefoon.

Ik heb daarom met Ziggo gebeld en zij zagen dat mijn modem regelmatig signaal verloor, dus heb ik een monteur aan de deur gehad. Dit was iemand van de BAM en heeft de bekabeling van de straatkast gecontroleerd en ook die naar mijn huis. Het signaal was goed, zelfs 3dB hoger dan nodig en ook de kabels waren goed. Modem is vervangen en hij kwam weer online. Dus de monteur vertrekt en binnen 24uur was het alweer gebeurd, weer geen internet en telefonie.

Daarop 2 weken later weer monteurs langs de deur gehad, ditmaal van Cogas (woon in Cogas gebied). Ze kwamen zelfs met 2 man sterk en hebben weer alle bekabeling doorgemeten en vonden geen enkel probleem in het signaal. Echter ditmaal kwam het modem niet meer online. Na veel bellen en proberen uiteindelijk wederom het modem vervangen. Ook dit gaf geen oplossing. De monteurs zijn dik 1 a 1,5 uur bij mij thuis geweest. Uiteindelijk gingen ze weg toen de verbinding werkte, maar wederom maar voor een korte duur.
De laatste monteurs dachten misschien aan MAC adres conflicten, want het modem start zonder router goed op. Echter nadat de router verbonden werd ging het iedere keer mis. Daarom het MAC adres van de router gecloned van de PC en leek het daarna goed te gaan.

Maar nu dus weer problemen. Nu geloof ik misschien wel dat het hardware gerelateerd, maar wat verklaart dan dat het vaak wel werkt maar soms (1x per dag) weg valt en het modem dan ook niet meer online komt?

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
* Opstarten van het modem: Lost het probleem niet op.
* Modem lange tijd spanningsloos (8 uur): Lost het probleem niet op.
* Nieuwe router: Lost het probleem niet op.
* Nieuw modem: Lost het probleem niet op.

Wat ga ik testen:
* Ik ga mijn laptop de komende dagen bedraad aan het modem verbinden. Dit om te zien of de verbinding dan ook wegvalt. Zo niet, dan heb ik een router conflict, zo wel… dan weet ik het niet maar ligt het volgens mij zeker aan Ziggo.

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Timo,

Het probleem is niet alleen bij jou aanwezig. Ik lees op verschillende fora's dat het huilen met de pet is de laat ste weken. Dingen gaan opeens niet meer zoals ze moeten gaan sinds de verhoging van de snelheid ergens begin juli.

Ik zou ook zeker even kijken op het ziggo-gebruikers.nl forum daar staan de meeste zaken beschreven maar er lopen daar ook webhulp medewerkers van Ziggo rond die naar mijn mening meer verstand hebben dan de standaard helpdesk medewerkers van Ziggo.

Ik hoop dat je snel het probleem kunt oplossen, vraag ook eens na bij je buren in de straat of zijn de laatste dagen ook problemen ondervinden.

Helaas kan ik je een hand geven precies dezelfde symptomen en niemand die het begrijpt of aangeeft wat het zou kunnen zijn, signaal is prima, modem is goed verbinding is af en toe dramatisch of helemaal niet meer actief.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Timo002 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:54:
Wat ga ik testen:
* Ik ga mijn laptop de komende dagen bedraad aan het modem verbinden. Dit om te zien of de verbinding dan ook wegvalt. Zo niet, dan heb ik een router conflict, zo wel… dan weet ik het niet maar ligt het volgens mij zeker aan Ziggo.
Dit had je natuurlijk al veel eerder moeten doen: pc/laptop een week lang aan de modem om in ieder geval uit te sluiten (of niet) dat het probleem bij de modem ligt.

Edit: ik heb bij mijn moeder hetzelfde gedaan en daar bleef het probleem bestaan (lag dus aan verbinding/modem). En Ziggo kon of wilde het niet oplossen. Dus deze week ga ik Ziggo bij haar opzeggen en neem een Online ADSL abonnement (die ze hiervoor had en perfect 100% werkte).

Ik heb zelf trouwens ook Ziggo (AiE+) en mijn verbinding is gewoon goed/stabiel (muv soms snachts waarbij de verbinding beduidend langzamer is).

[ Voor 28% gewijzigd door silmaril8 op 12-07-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim_h
Flappie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:28:
[...]

7573 ook, volgens mij ligt heel Oldenzaal eruit en op de website van Ziggo staat weer eens NIETS!
Kennelijk ligt half Overijssel er dus uit...
Hier komt in ieder geval uiteindelijk een monteur, wie weet kan die wat meer dan dat standaard gebrabbel aan de telefoon.

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Pim_h schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Kennelijk ligt half Overijssel er dus uit...
Hier komt in ieder geval uiteindelijk een monteur, wie weet kan die wat meer dan dat standaard gebrabbel aan de telefoon.

Succes allemaal!
Wat kan een monteur daaraan doen? Als half overijssel plat ligt kan een monteur vrij weinig bij iemand thuis he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand anders in enschede zonder tv internet ?
vanmiddag 12:30 ongeveer vloog alles er uit spontaan 10 20 min l8r begint het in eens te stormen.

7511 hier

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Een Arris TM702B modem kopen op Marktplaats. Staat er momenteel eentje in Utrecht te koop, bieden vanaf 30 Euro.

't Was destijds toen ik zo'n modem kocht eigenlijk tegen mijn principes omdat je natuurlijk zoiets hebt van "ze moeten het maar oplossen".

Aan de andere kant, als je voor een paar tientjes een cirkel met veel frustratie en chagrijn kunt doorbreken in dit tijdelijke leven, moet je het denk ik altijd gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim_h
Awsom schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Wat kan een monteur daaraan doen? Als half overijssel plat ligt kan een monteur vrij weinig bij iemand thuis he ;)
Klopt ;) Maar was meer met de hoop dat hij meteen even wat kastjes hier in de buurt doorspit. Hopelijk levert dat wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12-10 14:42
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:16:
vanmiddag 12:30 ongeveer vloog alles er uit spontaan 10 20 min l8r begint het in eens te stormen.

7511 hier
Remote kan ik m'n server benaderen, 7521 hiero, maar het ging wel even te keer hier en daar....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volkert schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:30:
[...]

Een Arris TM702B modem kopen op Marktplaats. Staat er momenteel eentje in Utrecht te koop, bieden vanaf 30 Euro.
Zoveel? ik heb er nog 1 liggen, maar die mag die zo komen halen voor 15 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Volkert schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:30:
[...]

't Was destijds toen ik zo'n modem kocht eigenlijk tegen mijn principes omdat je natuurlijk zoiets hebt van "ze moeten het maar oplossen".

Aan de andere kant, als je voor een paar tientjes een cirkel met veel frustratie en chagrijn kunt doorbreken in dit tijdelijke leven, moet je het denk ik altijd gewoon doen :)
Zo een modem had ik voordat ik Alles-in-een kreeg, en ook daar had ik problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Heb hetzelfde probleem. 2x een monteur gehad waarvan 1 binnen en 1 buiten. Bleek buiten inderdaad schade aan de kabel te hebben, is opgelost maar valt nog steeds weg.

Valt je telefoon ook weg, wanneer internet wegvalt? Zoja, dan is het geen netwerkgerelateerd probleem in mijn ogen.

Ik heb alleen nog geen andere modem getest. Wel een andere splitter en cai aansluiting. Met router, zonder router. Met telefoon, zonder telefoon. Netwerkkabel vervangen tussen router/modem. Nog een keer getest met een andere pc en een andere netwerkkabel.

Mijn telefoon valt ook weg, wanneer internet wegvalt.

[ Voor 27% gewijzigd door Meneer iCy op 12-07-2010 14:52 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Timo002 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:49:
[...]

Zo een modem had ik voordat ik Alles-in-een kreeg, en ook daar had ik problemen mee...
Ik wou net zeggen. Volkert doet het overkomen alsof het Arris modem de Heilige Graal op modemgebied is, maar ook daar waren/zijn problemen mee. Ziggo vervangt de Heilige Graal natuurlijk niet zomaar voor een Ubee als standaardmodem :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:32
Nah, als die Ubee 10 euro p/s minder kost en ook gewoon de fieldtests doorstaat, is er weinig reden om voor een duurder modem te gaan wat ook voldeed. Let wel dat het hier gaat om het vervangen van het complete modempark door ED3.0 modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:16:

7511 hier
7512 no problems, heeft het niet te maken met die stroomstoring in binnenstad?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat houd dit in bij ubeemodem?
Eerste lampje groen, tweede, derde knipperen achtereenvolgend oranje, vierde wordt af en toe groen, vijfde is constant groen, en telefoon geven helemaal geen licht. De tweede knippert oranje vervolgens wordt ie constant, dan gaat de derde knipperen en vervolgens constant, vervolgens de vierde knipperen om vervolgens weer van vooraf aan te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

@ Dat probleem, mac adres clonen van een anderen router die wel werkt wil nog wel eens helpen gek genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Vraaag schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:39:
Wat houd dit in bij ubeemodem?
Eerste lampje groen, tweede, derde knipperen achtereenvolgend oranje, vierde wordt af en toe groen, vijfde is constant groen, en telefoon geven helemaal geen licht. De tweede knippert oranje vervolgens wordt ie constant, dan gaat de derde knipperen en vervolgens constant, vervolgens de vierde knipperen om vervolgens weer van vooraf aan te beginnen?
Jouw Modem krijgt geen DHCP lease voor het internet gedeelte (vierde led die knippert, en dan reset). Dit is de zogenaamde CPE/MODEM Lease. Hierna gaat hij normaal pas verder met de telefoon DHCP lease aanvragen, de zogenaamde MTA lease. Maar aangezien hij de eerste niet krijgt reset hij.
Enige oplossing, Ziggo bellen en dit tegen ze zeggen. Ze kunnen vast je modem niet uitlezen, maar als je iemand met verstand aan de lijn krijgt moet hij het direct weten, net als ik. ;)

Snelste kort door de bocht oplossing die ze kunnen doen is jouw modem uit het systeem halen en erweer opnieuw in zetten denk ik. Als dit al helpt, aangezien de systemen ook veranderd zijn sinds ik bij @Home gewerkt heb. :+

Succes met bellen :)

[ Voor 18% gewijzigd door LogiForce op 12-07-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Kom hier in 5161 niet hoger dan 3.5mb/s, iemand anders problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
LogiForce schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:18:
[...]

Jouw Modem krijgt geen DHCP lease voor het internet gedeelte (vierde led die knippert, en dan reset). Dit is de zogenaamde CPE/MODEM Lease. Hierna gaat hij normaal pas verder met de telefoon DHCP lease aanvragen, de zogenaamde MTA lease. Maar aangezien hij de eerste niet krijgt reset hij.
Enige oplossing, Ziggo bellen en dit tegen ze zeggen. Ze kunnen vast je modem niet uitlezen, maar als je iemand met verstand aan de lijn krijgt moet hij het direct weten, net als ik. ;)

Snelste kort door de bocht oplossing die ze kunnen doen is jouw modem uit het systeem halen en erweer opnieuw in zetten denk ik. Als dit al helpt, aangezien de systemen ook veranderd zijn sinds ik bij @Home gewerkt heb. :+

Succes met bellen :)
Bedankt voor het antwoord, maar het is een wonder, hij ging het opeens weer doen. :D _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/877226604.png

[ Voor 5% gewijzigd door Vraaag op 12-07-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
't werkt hier weer gewoon?
7577. Oldenzaal

edit//
Mn broer zat te klagen toen ik thuis kwam, modem gereset en hij deed het hier :)

[ Voor 51% gewijzigd door Xentor op 12-07-2010 18:51 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Nou, ik weet niet wat er hier gebeurd is, maar sinds we hier in Limmen (1906) een internet storing is geweest, ( nu nog steeds aan de gang btw) is de lag zowat verdwenen. Op Wifi met zijn tweeen op WoW zo'n 200ms, en op rustige momenten rond de 100ms. Bedraad altijd maar max 100.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Eldariel schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:50:
Nou, ik weet niet wat er hier gebeurd is, maar sinds we hier in Limmen (1906) een internet storing is geweest, ( nu nog steeds aan de gang btw) is de lag zowat verdwenen. Op Wifi met zijn tweeen op WoW zo'n 200ms, en op rustige momenten rond de 100ms. Bedraad altijd maar max 100.
nu ken ik WoW niet, maar vind 100ms en zeker 200ms extreem hoog. K speel dan wel is een potje quake live, maar als je daar een ping van 60 tot 70 hebt in één of ander vaag land dan merk je dit al behoorlijk. Servers in Ned, duitsland, england of frankrijk zijn allemaal ping 20 tot 30 en is perfect te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Sa1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:33:
[...]

nu ken ik WoW niet, maar vind 100ms en zeker 200ms extreem hoog. K speel dan wel is een potje quake live, maar als je daar een ping van 60 tot 70 hebt in één of ander vaag land dan merk je dit al behoorlijk. Servers in Ned, duitsland, england of frankrijk zijn allemaal ping 20 tot 30 en is perfect te doen.
WoW ping werkt anders, 100-200ms is zeer goed te spelen.

Mijn probleem van hierboven is overigens opgelost; de NNTP scanner van Kaspersky stond weer's aan <.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Sa1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:33:
[...]

Zoals hierboven al gezegd is een ping van tussen de 100 en 200 normaal voor WoW. Zo werkt het spel gewoon. En bij MW:2 heb ik wel een lage ping. Is er een tool om dat te zien?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Inmiddels loopt alles weer. De voeding van de ubee is dood, waarschijnlijk door het onweer van afgelopen dagen.
Met een ander voedinkje werkt t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11-10 21:26

ThaHandy

Discovery Channel

kan iemand bevestigen dat deze (rete dure) linksys 610n van dik 6 maanden oud, de nieuwe 10Mbit upload wel aan kan? en wat is de max?

Zover haalde ik met de originele firmware ~4mbit en met dd-wrt 5.9Mbit upload.
Met de download is niet aan de hand en is het een strakke 79Mbit :9 (naja in de daluren dan)

nou heb ik nog niet getest met de pc direct op de modem ivbm mn netwerkt daarvoor overhoop te gooien, daarbij was het voorheen altijd de router de de bottleneck was (draytek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ThaHandy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 02:17:
nou heb ik nog niet getest met de pc direct op de modem ivbm mn netwerkt daarvoor overhoop te gooien, daarbij was het voorheen altijd de router de de bottleneck was (draytek)
Je moet systematisch werken, anders blijft het een beetje loos gissen c.q. gelul in de ruimte.

Dus gewoon vandaag of morgen zo'n blokje kopen (kost 60 cent bij elektronica-online overigens) en even 2 kabeltjes aan elkaar klikken.

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/3362.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:25
ThaHandy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 02:17:
kan iemand bevestigen dat deze (rete dure) linksys 610n van dik 6 maanden oud, de nieuwe 10Mbit upload wel aan kan? en wat is de max?

Zover haalde ik met de originele firmware ~4mbit en met dd-wrt 5.9Mbit upload.
Met de download is niet aan de hand en is het een strakke 79Mbit :9 (naja in de daluren dan)

Haalt het hier zonder problemen. Volgens smallnetbuilder is de max up 153 (en down 135).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 23:23
Vorige week mail van Ziggo ontvangen dat mijn nieuwe snelheid 80/10 zou moeten zijn, dus ik proberen zonder router kom ik op 49/4,8

Toch maar eens gaan bellen tenslotte mailen ze me niet voor niets de nieuwe snelheid, werd me verteld in eerste instantie dat we pas in november de nieuwe snelheid zouden krijgen (omg Hoorn) maar waarom dan de mail vroeg ik aan de beste medewerker. Na wat uitzoekwerk kwam de aap uit de mouw volgens hem was er een probleem met het ubee modem wat de snelheid niet zou halen?? probleem met Firmware oplossingstijd werd niet gegeven... Iemand anders dit verhaal ook gehoord?

blijft vaag waarom we het nog niet hebben ik begin toch een beetje aan november te denken dat het netwerk hier gewoon nog niet geschikt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 00:33
Locks schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:22:
probleem met het ubee modem wat de snelheid niet zou halen??
Dan weet ik niet welk Ubee modem jij hebt, maar wanneer je de DOCSIS-3 variant hebt: Ik haal al maanden stabiel 120/10 met dat ding net als hele volksstammen...

Die snelheid die jij haalt is een hele nette 50/5.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
Sorry maar ik heb niet deze en alle threads hiervoor doorgelezen: Maar kan iemand me verklaren waarom mijn 80Mbit verbinding het prima doet tot dat ik een torrent ga downloaden? De torrents gaan met +/- 10 Mbit maar er is opeens geen bandbreedte meer over, niet eens genoeg voor een youtube filmpje! Als ik hier zelf iets aan kan doen, graag! Maar als er geknepen wordt door Ziggo dan :( :X }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 23:23
Ballebek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:12:
[...]

Dan weet ik niet welk Ubee modem jij hebt, maar wanneer je de DOCSIS-3 variant hebt: Ik haal al maanden stabiel 120/10 met dat ding net als hele volksstammen...

Die snelheid die jij haalt is een hele nette 50/5.
dat laatste kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar zijn er meerdere varianten ubee dan? zo ja hoe herkent men een Docis 3.0 variant in het wild?

verder vond ik het al zo een vaag verhaal dat het aan de frimware zou liggen... nou ja vanavond maar weer eens bellen :P (toch een gratis nr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Pfff......krijg vanmiddag voor de 5e keer in een dikke week een monteur aan de deur. Lijn is al sinds de upgrade niet stabiel en telefonie valt ook met regelmaat weg. Daarnaast tja....de upload van m'n 80Mbit blijft nog steken op 5,8Mbit, maar dat schijnt nog steeds een 'landelijk' issue te zijn bij sommige klanten.

Is er overigens al eens duidelijk waar dat nu aan ligt, dat je bij je 80Mbit geen 10Mbit, maar 5Mbit upload hebt?
Locks schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:22:
Vorige week mail van Ziggo ontvangen dat mijn nieuwe snelheid 80/10 zou moeten zijn, dus ik proberen zonder router kom ik op 49/4,8
[.....]

Na wat uitzoekwerk kwam de aap uit de mouw volgens hem was er een probleem met het ubee modem wat de snelheid niet zou halen?? probleem met Firmware oplossingstijd werd niet gegeven... Iemand anders dit verhaal ook gehoord?

blijft vaag waarom we het nog niet hebben ik begin toch een beetje aan november te denken dat het netwerk hier gewoon nog niet geschikt is :(
Nou...aan de Ubee zou het niet mogen liggen. Ik heb zowel met de Arris als met de Ubee een strakke 80/5 Mbit :+ ipv de 80/10Mbit die ik zou moeten hebben....wat ik begreep is dat veel meer mensen hier last van hebben, zowel met Arris als Ubee modem. Het zou dus niet aan het modem moeten liggen...waar het wel aan ligt? Wie het weet mag het zeggen!

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 13-07-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

CrimsoN72 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:26:
Sorry maar ik heb niet deze en alle threads hiervoor doorgelezen: Maar kan iemand me verklaren waarom mijn 80Mbit verbinding het prima doet tot dat ik een torrent ga downloaden? De torrents gaan met +/- 10 Mbit maar er is opeens geen bandbreedte meer over, niet eens genoeg voor een youtube filmpje! Als ik hier zelf iets aan kan doen, graag! Maar als er geknepen wordt door Ziggo dan :( :X }:|
Klinkt als een typisch gevalletje van te veel verbindingen open: Waarschijnlijk opent je torrent proggie te veel verbindingen voor je router. Check de instellingen en breng het aantal verbindingen maar eens flink omlaag.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TheVMaster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:34:
Is er overigens al eens duidelijk waar dat nu aan ligt, dat je bij je 80Mbit geen 10Mbit, maar 5Mbit upload hebt?
Op www.ziggo-gebruikers.nl is het op het forum meer over te lezen. E.e.a. lijkt er mee te maken te hebben dat een aantal CMTS'en van Ziggo overbelast lijken, of op zijn minst niet lekker met de nieuwe modem profielen overweg kan/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ligt ook aan de drukte, met download heb ik er geen last van (zowel overdag als 's avonds haal ik volle bak) maar met upload kakt deze 's avonds wel is in naar de 5 - 6 Mbit ipv de 10.

edit: Het schijnt dat Ziggo / Casema 2 soorten Ubee modems voert; de ene is een Docsis 2 en haalt nog geen 40Mbit en de ander kan de volle 400Mbit aan die Docsis 3 zou kunnen leveren.

Ik neem dus aan dat je een nieuwe hebt en dat je nog niet bent geupgrade.

[ Voor 41% gewijzigd door Uberprutser op 13-07-2010 09:59 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Ballebek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:57:
Ligt ook aan de drukte, met download heb ik er geen last van (zowel overdag als 's avonds haal ik volle bak) maar met upload kakt deze 's avonds wel is in naar de 5 - 6 Mbit ipv de 10.

edit: Het schijnt dat Ziggo / Casema 2 soorten Ubee modems voert; de ene is een Docsis 2 en haalt nog geen 40Mbit en de ander kan de volle 400Mbit aan die Docsis 3 zou kunnen leveren.

Ik neem dus aan dat je een nieuwe hebt en dat je nog niet bent geupgrade.
:+ 'k haal de download wel he....strakke 9MByte/sec vanaf MS servers en usenet...en heb dus wel een Docsis 3 modem (aangezien ik voor de 80Mbit al sinds vorig jaar okt. 50Mbit heb). Ach..we wachten het wel af.....wordt waarschijnlijk vanzelf wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
TFHfony schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:42:
[...]

Klinkt als een typisch gevalletje van te veel verbindingen open: Waarschijnlijk opent je torrent proggie te veel verbindingen voor je router. Check de instellingen en breng het aantal verbindingen maar eens flink omlaag.
Bedankt voor je antwoord... Echter net encryptie ontdekt 8)7 en aangezet, en probleem lijkt verholpen (zonder terugbrengen aantal verbindingen). Ik kan er naast zitten maar het lijkt dan toch echt dat ziggo moedwillig aan het knijpen is bij p2p verkeer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
CrimsoN72 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:14:
[...]
Ik kan er naast zitten maar het lijkt dan toch echt dat ziggo moedwillig aan het knijpen is bij p2p verkeer... :(
Heb daar verder nog niemand over gehoord en ik heb daar zelf ook zeker geen last van (op dit moment zo rond de 14Mbit down aan torrent verkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Ballebek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:56:
[...]

Heb daar verder nog niemand over gehoord en ik heb daar zelf ook zeker geen last van (op dit moment zo rond de 14Mbit down aan torrent verkeer).
Mijn ervaring tot nu toe:
-Bandbreedte, over van de 80Mbs, tijdens downloaden torrent (+/- 10Mbs): onmeetbaar, niet eens genoeg voor een youtube filmpje.
-Na afsluiten van torrentprogramma 77Mb/s.
-Bandbreedte, over van den 80Mbs, tijdens downloaden torrent (+/- 10Mbs) na aanzetten van encryptie: +/- 50Mb/s
Kan best toeval zijn (I guess) maar is wel verdacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik kan ook al een aantal dagen maar met maximaal 10Mbit downloaden (terwijl dit een week geleden nog 30Mbit was). Ziggo heeft zijn zaakjes weer eens slecht op orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

80mbit hier binnen. Regio Almelo.
Haal 77mbit ofzo. Volle bak met Usenet (2 newsservers)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Net mijn modem verwisseld voor de Ubee modem; kreeg deze modem
aangezien ik mijn losse pakketten had gebundeld tot een alles in 1 plus pakket.

nu las ik dat sommige mensen hier ipv 22 mbit 30mbit (wat was beloofd) krijgen.

Wanwaar is dit en hoe kom je er aan; Zelf met een speed test haal ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878090425.png

Maar wat het vreemde is ; test ik met bijvoorbeeld de amsterdamse server of met de server van ziggo ( speedtest.ziggo.nl)

Krijg ik verrekte hoge ping van minimaal 500+:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878091653.png

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/23v16k9.png

Maar als ik via CMD prompt bijvoorbeeld google ping krijg ik wel een nette ping terug..

Via mijn laptop ( met draadloze verbinding) haal ik wel een nette ping.. tevens heb ik ook mijn pc kabel aan mijn laptop gedaan, ook dan haal ik nog een nette ping..

het lijk dus aan mijn pc te liggen, wat kunnen mogelijk oorzaken zijn ?
( firewall en viruscanner al een keer uitgeschakeld tijdens test; helpt niks)

[ Voor 16% gewijzigd door Downstar2 op 13-07-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 01-10 23:37
@downstar2

Vreemd, misschien zit je kunstmatig op 22mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878103759.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878105416.png

Met wifi ben ik tevreden over mijn resultaten.

Krijg pas echt ping en snelheidsproblemen als er een grote afstand is

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878108873.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878111607.png

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
@Downstart 22MB is de juiste snelheid. Alleen in sommige gebieden is er al 30/5 net zoals er al 120/10 is. Aan het eind van dit jaar is iedereen geupgrade naar de nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Om precies te zijn, iedereen die nu nog op 80/10 zit wordt in het najaar nog geupgrade naar 120/10, maar die 22/4 voor plus-abonnementen is nu al de uiteindelijke snelheid die je gaat krijgen (tenzij je in een van de 9 plaatsen woont die nu al 30/4 hebben).

Dat alle plus-abonnementen uiteindelijk 30/4 zouden krijgen is al een tijdje van de baan. Zie ook de laatste twee tabelletjes van ziggo zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 13-07-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 30-09 22:13
Dit is mijn Ziggo internet sinds 2 weken:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/878170538.png

Volgens de helpdesk ligt het aan de UBEE modem en kunnen ze er helemaal niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Pandemic schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:24:
Dit is mijn Ziggo internet sinds 2 weken:

[afbeelding]

Volgens de helpdesk ligt het aan de UBEE modem en kunnen ze er helemaal niks aan doen.
Ze kunnen er altijd iets aan doen! Monteur langssturen en modem vervangen bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:10
Kecin schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:52:
80mbit hier binnen. Regio Almelo.
Haal 77mbit ofzo. Volle bak met Usenet (2 newsservers)
En haal je ook 10Mbit up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal hier down 9 MB/s

upload haal ik niet meer dan 600 kB/s

de pc zit direct via lan aangesloten op de router.

maar ja, upload zullen ze wel tijdelijk een beetje knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:01:
ik haal hier down 9 MB/s

upload haal ik niet meer dan 600 kB/s

de pc zit direct via lan aangesloten op de router.

maar ja, upload zullen ze wel tijdelijk een beetje knijpen.
Nee hoor, maar nog niet overal wordt de max gehaald. Ik upload hier gewoon met zeker 1100/1150 kB/s.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Eldariel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:25:
@Downstart 22MB is de juiste snelheid. Alleen in sommige gebieden is er al 30/5 net zoals er al 120/10 is. Aan het eind van dit jaar is iedereen geupgrade naar de nieuwe snelheden.
De verkoper melde me dat ik ook gewoon 30-4 zal krijgen..
maar dat zullen wel weer mooie praatjes zijn van die jonge gastjes die zelf nergens een antwoord op weten..

al ben ik met 22/4 zat tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 30-09 22:13
reneoosterveen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:12:
[...]

Ze kunnen er altijd iets aan doen! Monteur langssturen en modem vervangen bijvoorbeeld...
Hmm dat hebben ze niet aangeboden; zal wel zijn omdat we ons contract al opgezegd hadden voordat deze onzin begon.

Krijgen nu 15,- terug van het abonnementsgeld, maar had 1000x liever fatsoenlijk internet gehad de laatste 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even contact gehad met de helpdesk over de hoge ping.
Volgens hem lag het aan het slechte weer dat we gehad hebben. Blijkbaar heeft Ziggo ongeveer 150 inslagen gehad.
Het probleem hier is dat ze niet genoeg hardware hebben om alles in één keer te vervangen, dus dat moet ingevlogen worden uit de VS.
Tot die tijd kunnen dit soort problemen voor doen.

En moet ik het hier mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Lisadr schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:18:
@downstar2

Krijg pas echt ping en snelheidsproblemen als er een grote afstand is

[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, was mij ook opgevallen. als ik via speedtest en server kies in canada heb ik een ping van 700! en komt de snelheid niet boven de 1 mb uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
marcel23456 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:30:
[...]

Klopt, was mij ook opgevallen. als ik via speedtest en server kies in canada heb ik een ping van 700! en komt de snelheid niet boven de 1 mb uit :?
heb op mijn pc dus via speedtest.net gepingt naar rotterdam server; Perfecte ping ~25 MS

Kies ik de server in Amsterdam dan krijg ik ping van +500 ms al..

Nu is het wel heel raar; rotterdam goed amsterdam ( en andere servers) heel hoog..
tevens op zelfde verbinding met laptop wel goede ping resultaten met speedtest.net

Als ik overigens via Cmd ping naar bijvoorbeeld www.google.com; haal ik ook nette pings
lijkt dus alleen via de flashtesten erg hoog te zijn, rest niet :D
Pagina: 1 ... 55 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!