Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Noordvogel schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:32:
Kan iemand bevestigen dat de Ziggo servicebalie in Den Haag (Spaarneplein 2) nog bestaat? Ik word erheen gestuurd door een Ziggo dealer i.v.m. problemen met mijn digitale (televisie) decoder, maar ik kan die balie nergens vinden op de site van Ziggo.
Opgelost. Als je op de site van Ziggo een vraag aan Tess stelt, dan vind je 'm wel... Hij is net als alle andere Klantenbalies van Ziggo geopend op doordeweekse dagen van 9:00 tot 17:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:31:
[...]

BBNED staat niet bekend door zijn snelle verbinding naar het Ziggo netwerk, je zou een andere test server kunnen proberen...

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
dat heb ik gedaan maar sommigen van die 1000mb bin bestanden kom ik niet eens verder dan 4 mb hoogstens en heb daarom maar ff gebeld met ziggo klantenservice .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik wou hier even lekker komen zeuren en zeiken over het feit dat ik de hele dag al een slechte connectie heb met idioot lage download snelheden maar ik zie nu dat ik van 25mbit naar 40mbit gegaan ben *O*

Aangename verrassing mocht dit zo blijven :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:11:
[...]

dat heb ik gedaan maar sommigen van die 1000mb bin bestanden kom ik niet eens verder dan 4 mb hoogstens en heb daarom maar ff gebeld met ziggo klantenservice .
Dat je niet op alle severs een goede snelheid haalt kan kloppen, ze zijn ook niet allemaal even snel....
Heeft o.a. te maken met de upload van dergelijke servers en je connectie er naar toe...

welke snelheden haal jij op speedtest.ziggo.nl ? je pc wel via een juiste cat5e kabel aan je modem hangen, het liefst via windows veilige modus.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
En vandaag lag ziggo er weer even uit hier in Laak (den haag)... voort eerst sinds een hele lange tijd.
Iemand toevallig een idee? :+

@scrooloose : tevreden met een crappy verbinding terwijl die geupgrade hoort te zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:07:
@scrooloose : tevreden met een crappy verbinding terwijl die geupgrade hoort te zijn? :+
Nee :+

Te veel dagen dat de verbinding niet zoals het hoort te zijn maar de upgrade naar 40 was wel een leuke verrassing... wist niet dat dat op de agenda stond.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Laatst online: 08:35
ach so..

Modem gereset en aan kabels gefrommeld? (kastje aan de muur)

Had bij mn oude woning constant last van slechte connectie enz... bleek aan de buitengevel de kabel/kabelgoot slecht vast te zitten (damn j00 schilders/ramenlappers) waardoor er vaak een los contact was = storing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:57:
[...]

Dat je niet op alle severs een goede snelheid haalt kan kloppen, ze zijn ook niet allemaal even snel....
Heeft o.a. te maken met de upload van dergelijke servers en je connectie er naar toe...

welke snelheden haal jij op speedtest.ziggo.nl ? je pc wel via een juiste cat5e kabel aan je modem hangen, het liefst via windows veilige modus.
momenteel 69,7 mb/s en 5,5 mb/s via ziggo speedtest en modem ubee is aangesloten met een cat 6 kabel aan een netgear wndr-3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Bullet NL schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:37:
[...]

Ik ben het met je eens dat veilige modus geen uitgangs positie is waar normaal een persoon met een computer in werkt. De reden om hier toch voor te kiezen is dat er is gebleken dat programma's als antivirus software, firewall software e.d. je verbinding minder laten lijken dan dat hij is. Er zijn gevallen bekend dat het verschil tussen veilige modus en een normale windows sessie 15 a 20Mbit aansnelheid scheelt (ten gunste van veilige modus) om een zoreel mogelijk beeld te krijgen verdient het dan ook de aanbeveling om te testen vanuit veilige modus.
Wel aardig allemaal en zo, maar na een maand bellen omdat je gemiddelde snelheid niet hoger ligt dan 250 kbit (BIT ja..) wordt je dat allemaal wel een beetje moe. ik snap Ziggo niet, hebben ze daar geen helpdesk pakket waar ze calls/support requests/problems/incidenten loggen en zo ja, waarom _kijkt_ men daar niet in als een klant belt die aangeeft dat ie al 5 keer eerder gebeld heeft.? Je moet wel altijd je gegevens opgeven als naam, adres, postcode etc, maar nooit maar dan ook nooit ziet met dan dat je een incident open hebt staan. :| En als je dan 100 keer de vraag krijg een snelheidstest te doen, IN VEILIGE MODUS.. Ik had ze wel de laatste 4 keer stil toen ik vroeg hoe ik op mijn Linux EEE pc dan in veilige modus kom.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:08:
[...]

momenteel 69,7 mb/s en 5,5 mb/s via ziggo speedtest en modem ubee is aangesloten met een cat 6 kabel aan een netgear wndr-3700
de speedtest van NXS werkt bij mij uitstekend!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--2010-07-06 21:25:32--  http://www.nxs.nl/files/1000mb.bin
Resolving www.nxs.nl... 217.115.193.63
Connecting to www.nxs.nl|217.115.193.63|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `1000mb.bin.1'

100%[====================================>] 1,048,576,000 13.5M/s   in 74s

2010-07-06 21:26:47 (13.4 MB/s) - `1000mb.bin.1' saved [1048576000/1048576000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:27:
[...]
Ik had ze wel de laatste 4 keer stil toen ik vroeg hoe ik op mijn Linux EEE pc dan in veilige modus kom.. >:)
k vind dit altijd zo flauw he... ze proberen je wel te helpen.. meestal kunnen ze er zelf ook niets mee.. en dan heb je van die wijsneuzen die dit soort dingen gaan vragen.. heel vervelend.. maar.. ach ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Hmm, nooit problemen gehad, nu, sinds vandaag zit ik met 0.5MBit down... Lekker dan als je het duurste alles in een pakket hebt genomen voor de snelste verbinding :P
[Edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871059414.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871070392.png

Hmm, zou het iets met voetbal te maken hebben? Heel TV kijkend nederland dat in HD voetbal ligt te kijken en dat Ziggo nu een capaciteitsprobleem heeft? Ik zou 't anders ook niet weten :P

[ Voor 59% gewijzigd door CMG op 06-07-2010 22:02 ]

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:03
Lekker, nog tevredener geworden :) Helemaal blij met de upload!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871066718.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Vraagje;
Op mn vaste pc haal ik bedraad 40Mb/s met mn Ziggo Z3.
Op mn laptop haal ik draadloos slechts de helft.
Via devicemanager heb ik mn drivers al geupdate, maar daarna blijft de snelheid nog steeds steken op 20Mb/s. Het moet toch ook mogelijk zijn om de volledige snelheid op mn laptop te halen of niet?

Router: Linksys Wireless WRT54GL.
Laptop: Acer 1810T.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871073529.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisabella schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:12:
Vraagje;
Het moet toch ook mogelijk zijn om de volledige snelheid op mn laptop te halen of niet?

Router: Linksys Wireless WRT54GL.
Laptop: Acer 1810T.
[afbeelding]
Neehoor, Met wireless G is maximaal zo'n 23Mbit haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Wat maakt onze snelheid uit, we staan in de finale en nederland word kampioen *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

marcel23456 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:44:
Wat maakt onze snelheid uit, we staan in de finale en nederland word kampioen *O* *O* *O*
Mwah, op minder dan 1% van je normale snelheid werken is echt minders (en geen voetbal fan :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871112722.png

[Edit]

Dit is toch niet normaal? Ik had gewoon gelijk! Het heeft met het voetballen te maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871121537.png

[ Voor 34% gewijzigd door CMG op 06-07-2010 22:57 ]

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Sa1 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:34:
[...]

k vind dit altijd zo flauw he... ze proberen je wel te helpen.. meestal kunnen ze er zelf ook niets mee.. en dan heb je van die wijsneuzen die dit soort dingen gaan vragen.. heel vervelend.. maar.. ach ..
Niets wijsneus, als je 50 keer dezelfde vraag krijgt omdat iemand 49 keer te stom of gewoonweg te lui is om in een helpdeskpakket te kijken bij een bestaande melding, zelfs als de klant hiervan het nummertje oplepelt, dan mag je w.m.b. wel zulke antwoorden terugverwachten. Zeker als een klant als aangeeft ruim een MAAND (ruim anderhalf eigenlijk, in totaal) met het probleem te zitten.

Dan kan je als helpdesk/callcenter medewerker met een uitvraag script voor je snufferd zitten, maar je kan ook zelf nadenken of misschien de vraag al eens eerder gesteld is, en hem dan ook anders formuleren dan: "Maar heeft u al eens geprobeerd met een pc in veilige modus de snelheid te testen?" Aan het antwoord dat dan volgt, dat er op mijn EEE Xandros pc geen veilige modus te vinden is, is dan niets gelogen. Het lijkt haast wel of deze jongens geïnstrueerd worden om nooit maar dan ook nooit een 2elijns danwel technischer ingesteld persoon bij te schakelen bij een langer lopend probleem.

Ik heb zelf ook hetzelfde werk gedaan, en weet uiteraard dat iedere ICT'er over een ander niveau empathie/inlevingsvermogen, oplossend vermogen en eigen initiatief beschikt, maar zo ongemotiveerd en ongeïnteresseerd als op de Ziggo helpdesk heb ik het echt nog nergens meegemaakt. Zelfs callcenters van energiemaatschappijen en verzekeringen hebben naar mijn ervaring nog een groter oplossend vermogen.
Ja, zij, en Dreft natuurlijk. :+

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-07-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:04:
[...]

Niets wijsneus, als je 50 keer dezelfde vraag krijgt omdat iemand 49 keer te stom of gewoonweg te lui is om in een helpdeskpakket te kijken bij een bestaande melding, zelfs als de klant hiervan het nummertje oplepelt, dan mag je w.m.b. wel zulke antwoorden terugverwachten. Zeker als een klant als aangeeft ruim een MAAND (ruim anderhalf eigenlijk, in totaal) met het probleem te zitten.

Dan kan je als helpdesk/callcenter medewerker met een uitvraag script voor je snufferd zitten, maar je kan ook zelf nadenken of misschien de vraag al eens eerder gesteld is, en hem dan ook anders formuleren dan: "Maar heeft u al eens geprobeerd met een pc in veilige modus de snelheid te testen?" Aan het antwoord dat dan volgt, dat er op mijn EEE Xandros pc geen veilige modus te vinden is, is dan niets gelogen. Het lijkt haast wel of deze jongens geïnstrueerd worden om nooit maar dan ook nooit een 2elijns danwel technischer ingesteld persoon bij te schakelen bij een langer lopend probleem.

Ik heb zelf ook hetzelfde werk gedaan, en weet uiteraard dat iedere ICT'er over een ander niveau empathie/inlevingsvermogen, oplossend vermogen en eigen initiatief beschikt, maar zo ongemotiveerd en ongeïnteresseerd als op de Ziggo helpdesk heb ik het echt nog nergens meegemaakt. Zelfs callcenters van energiemaatschappijen en verzekeringen hebben naar mijn ervaring nog een groter oplossend vermogen.
Probeer eens een webcare medewerker op het Ziggo gebruikers forum te PM-en, dit zijn 2e en 3e lijns helpdesk medewerkers die meer kunnen dan alleen de standaad helpdesk.
Natuurlijk dient elke call goed opgepakt te worden, maar zoals vaak heb je met telefonische helpdesk het verhaal van de klant, het interpetatie vermogen van de helpdesker en als laatste de onduidelijkheid die tussen beide kan onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:04:
[...]

En daarom heb ik 3 jaar terug al bij het toenmalige @home al gezegd (toen ik daar werkte), die vragenlijstjes werken niet voor een technische helpdesk. 8)7

Het management is gewoon te dom. En een vriend van mij heeft bijna het HBO afgerond en zelfs hij claimt nu dat een vragenlijstje werkt op een technische helpdesk. Maar dat de implementatie van ITIL gewoon verkeerd is bij de ISP's.

Krijg echt het idee dat managers en hoger (HBO'ers) gewoon geindoctrineert worden op het HBO/Universiteit en dan erin blijven geloven. |:(
(ps. Ik bedoel niet hiermee te zeggen dat iedere persoon die op het hoger onderwijs is afgestudeerd zo is. Maar het komt wel veel te vaak voor dat men zich laat meeslepen)

Bewijs is XS4ALL welke niet met vragenlijstjes werkt (Uitzending Tros Radar 31-05-2010): http://www.trosradar.nl/uitzending/

[ Voor 3% gewijzigd door LogiForce op 06-07-2010 23:58 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Kan al zo'n beetje de hele avond geen verbinding maken met de Ziggo mailserver. Iemand anders ook problemen? (niet echt een probleem, want ik gebruik het emailadres toch niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/871189700.png

ik ben tevreden dacht ik zo. zie nu net pas dat het sneller is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
job schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:18:
[...]
Neehoor, Met wireless G is maximaal zo'n 23Mbit haalbaar.
Ik heb een keer 27 Mbit/s gehaald (antennes ongeveer tegen elkaar), maar in de praktijk haalt iedere wireless verbinding tussen de 1/3 en de 1/2 van de theoretische snelheid, dus eigenlijk ben je bij voorbaat al genaaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren dan eindelijk een mailtje van Ziggo gehad met de mededeling dat we van 20/3 naar 22/4 zijn gegaan.

Inderdaad halen we nu 21,7mbit down en 380kbit up. Ik ben vooral blij dat het uploaden weer wat sneller gaat, aangezien ik nogal eens video's op Flickr en Vimeo zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

yeay, snelheidsverhoging ook nu in Hengelo.. verschil van 200kb ofzo.. daar doen we het voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Okaaj, vaag probleempje hier.

Opstelling = Kabel modem -> Router (Linksys WRT54GL) -> PC1 / PC 2 & Wifi

Als ik PC1 direct aansluit op de kabelmodem krijg ik 81mbit.
Als ik de Router er tussen duw krijg ik tussen de 26 en 36 mbit.

Router is verder niets bijzonders aaningesteld (as in gewoon standaard). Heb zelf al proberen te resetten etc. maar geen effect tot nog toe.

Iemand een idee?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Gokje: de WRT54GL is niet snel genoeg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Arfman schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:48:
Gokje: de WRT54GL is niet snel genoeg.
Yeah, vriend van me roept nu dat het ding op 100% CPU knalt @ 40mbit. Wel vaag, heb eerder wel de 50+ Mbit en 4,6mb/s gehaalt op torrents e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 19:55
De WRT54GL is inderdaad niet snel genoeg waarschijnlijk. Wij hebben thuis AIE en haalden met deze router (met daarop Tomato) voor de snelheidsverhoging nog prima de 49 Mb/4,9Mb down/up. Na de snelheidsverhoging ging dit wisselen tussen 26-60 Mb down en wel ongeveer 9 Mb up. Deze is gister vervangen door een WRT320N (gelijk DD-WRT erop) en nu halen we 79/9Mb. De WRT54GL is een prima apparaat tot 50 Mb abbo's en als je geen gigabit en/of wifi N gebruikt, maar is helaas verouderd op dit moment.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Thierry88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:57:
De WRT54GL is inderdaad niet snel genoeg waarschijnlijk. Wij hebben thuis AIE en haalden met deze router (met daarop Tomato) voor de snelheidsverhoging nog prima de 49 Mb/4,9Mb down/up. Na de snelheidsverhoging ging dit wisselen tussen 26-60 Mb down en wel ongeveer 9 Mb up. Deze is gister vervangen door een WRT320N (gelijk DD-WRT erop) en nu halen we 79/9Mb. De WRT54GL is een prima apparaat tot 50 Mb abbo's en als je geen gigabit en/of wifi N gebruikt, maar is helaas verouderd op dit moment.
Dit dus de doorvoer wan-> lan is te traag
Erg misleidend altijd bij router fabrikanten want 100mbit wan en 100mbit lan betekend meestal niet dat het werkt op 100mbit, maar regelmatig slechts op 10 of 20.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Thierry88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:57:
Ergste is dat ik het ding speciaal besteld heb omdat ik er in het verleden super goede ervaringen mee had (voornamelijk bij vrienden). Nu ik wat aan het googlen ben geslagen zie ik inderdaad dat de 200mhz CPU het niet aankan.

Zuigt, maar ja, ik wacht wel tot de 120mbit ligt en ga dan wel eens kijken voor een nieuwe routert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 00:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb zojuist een TP-Link besteld, TP-Link TL-WR1043ND
dd-wrt draait er op, en slechts 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Zo, net Ziggo alles-in-een besteld(inclusief gratis monteur, mijn nieuwe appartement heeft wat rare dingen met kabels en dergelijke). Iemand een idee wat ik kan verwachten in Deventer qua snelheid? Ik heb het 22 Mbit pakket genomen.

[ Voor 41% gewijzigd door Haijo op 07-07-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Net een mailtje gehad van Ziggo dat de snelheid omhoog is gegaan.
gepersonaliseerd filmpje met alles erop en eraan. vanavond maar eens testen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ja, hiero op postcode 5467, en ik heb er nu ook nog last van. De mail komt wel binnen maar krijg ook regelmatig een serverfout, op diverse e-mail adressen. Modem, router en switch al gereset maar mag niet baten.
Ik krijg mijn mail nog steeds binnen dus ik maak me er nog niet zo druk over nu.

Edit:

Storingen & Meldingen

Voor postcodegebied 5467

Meldingen
Groepsstoring van zondag 04 juli 10:57 uur
Dutchy007 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:06:
Kan al zo'n beetje de hele avond geen verbinding maken met de Ziggo mailserver. Iemand anders ook problemen? (niet echt een probleem, want ik gebruik het emailadres toch niet.)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2010 15:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Haijo schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:49:
Zo, net Ziggo alles-in-een besteld(inclusief gratis monteur, mijn nieuwe appartement heeft wat rare dingen met kabels en dergelijke). Iemand een idee wat ik kan verwachten in Deventer qua snelheid? Ik heb het 22 Mbit pakket genomen.
Toevallig heb ik ook mijn losse abonnementen bij ziggo laten wijzigen naar een Alles-In-1 plus pakket.
Vond alleen beetje raar ; volgens de verkoper word alleen mn internet snelheid even gewijgd en dat is het dan.
Dan zit ik aan de alles in 1 plus snelheid.

volgens de verkoper zou ik de snelheid binnen enkele dagen hebben..
Dus even wachten.. ( hier trouwens ook vanuit 0570 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 23:32
Haijo schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:49:
Iemand een idee wat ik kan verwachten in Deventer qua snelheid? Ik heb het 22 Mbit pakket genomen.
Gewoon 22. Ziggo houdt zich prima aan die snelheden. Ik heb eigenlijk de afgelopen jaren nog nooit een klant gesproken die veel minder kreeg dan waar hij/zij voor betaalde bij Ziggo. Soms 5-10% minder, maar dat is normaal. Zorg wel voor een fatsoenlijke router en het liefst geen Windows.. :9

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 12:02
Ik moet zeggen, ziggo dank u!

9,1 Mbs down via torrents netjes! _/-\o_

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Napsju schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:06:
[...]
Gewoon 22. Ziggo houdt zich prima aan die snelheden. Ik heb eigenlijk de afgelopen jaren nog nooit een klant gesproken die veel minder kreeg dan waar hij/zij voor betaalde bij Ziggo. Soms 5-10% minder, maar dat is normaal. Zorg wel voor een fatsoenlijke router en het liefst geen Windows.. :9
De topicstarter gaat ongeveer 2,6 MByte/s halen (praktijkwaarde bij een vriend van mij), dus zit rond de 21 Mbps netto.

En verder niks mis met Windows. Dat gaat echt niet langzamer dan Linux of OS X, tenzij je een veel te zware virus- en/of netwerkscanner gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 11:29
Wel apart, ik hoor van aardig wat mensen in mijn omgeving die 120Mbit hebben dat het regelmatig flink inzakt echter heb ik daar tot nu toe 0,niks van gemerkt. Zijn er meer die daar problemen mee ondervinden ook nu ze naar 80Mbit zijn over gezet?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 09:55
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/9n2lK.png
d:)b

Max ligt zo rond de 2,5MB/s down en 450kB/s up met AiE Plus.
Ben er tevreden mee, maar het smaakt toch echt naar meer. Als ze het verschil in uploadsnelheid verder op laten lopen ben ik om.

Wel moet ik zeggen dat de snelheden per dagdeel erg fluctueren. In de vroege ochtend haal ik vaak hogere snelheden dan aan het begin van de middag bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Gabliboeba op 07-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ballebek schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:58:
Wel apart, ik hoor van aardig wat mensen in mijn omgeving die 120Mbit hebben dat het regelmatig flink inzakt echter heb ik daar tot nu toe 0,niks van gemerkt. Zijn er meer die daar problemen mee ondervinden ook nu ze naar 80Mbit zijn over gezet?
Door drukte op het Ziggo netwerk in spitstijden kan het inderdaad wat inzakken.

Het is echter waarschijnlijker dat de nieuwsserverproviders (Eweka, XSnews, Budgetnews, XLNed etc.) de bottleneck vormen in spitstijden, dus met name 's avonds en in het weekend.

Normaal kan ik met zo'n 8 threads mijn 80 Mbps pijp vullen, maar in drukke tijden zet ik die omhoog naar bijvoorbeeld 12 om datzelfde voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 06:36
Ik heb vorige week donderdag het alles in 1 basis pakket met gratis monteur telefonisch besteld voor mijn "nieuwe" appartement waar ik eind van de maand de sleutel van ontvang. Maar ik heb tot op heden nog geen brief ontvangen met een bevestiging van het bestelde, duurt dit altijd zo lang of zal ik morgen maar even bellen?

Nog een vraagje bij dit abonnement zit geen draadloze router en nu dacht ik er een linksys WRT320N op aan te sluiten, met name vanwege de gigabit wired netwerk poorten en de snelheid draadloos. Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Volkert schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:20:
[...]
Het is echter waarschijnlijker dat de nieuwsserverproviders (Eweka, XSnews, Budgetnews, XLNed etc.) de bottleneck vormen in spitstijden, dus met name 's avonds en in het weekend.
Dat weet ik wel zeker anders had je het aantal niet omhoog hoeven te zetten; je download blijft immers gelijk.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Volkert schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:40:
[...]

De topicstarter gaat ongeveer 2,6 MByte/s halen (praktijkwaarde bij een vriend van mij), dus zit rond de 21 Mbps netto.

En verder niks mis met Windows. Dat gaat echt niet langzamer dan Linux of OS X, tenzij je een veel te zware virus- en/of netwerkscanner gebruikt natuurlijk.
Windows XP reserveert standaard wat bandbreedte, maar dit kan je uitzetten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

MsG schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:04:
[...]

Windows XP reserveert standaard wat bandbreedte, maar dit kan je uitzetten.
En dat heeft met de uiteindelijke internetsnelheid te maken omdat... ?
Klok -> Klepel..

Nogal nonsense...

Alle machines hier in huis, of er nu XP, Win7 of Ubuntu op staat halen hier dezelfde internetsnelheid.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
silencedead schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:28:
Nog een vraagje bij dit abonnement zit geen draadloze router en nu dacht ik er een linksys WRT320N op aan te sluiten, met name vanwege de gigabit wired netwerk poorten en de snelheid draadloos. Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er betere alternatieven.
Ik heb er eentje gehad. Voordeel is de 5 GHz wireless N band (naast de standaard 2.4 GHz), waardoor je wireless hogere snelhden haalt. Ik haalde een connectspeed van 136 Mbps. In de praktijk is dat 64 Mbps netto = 8 MByte/s.

Nadeel van de Linksys is het bereik. Apparaat in de meterkast levert zeer slechte ontvangst op op zolder.

Mijn huidige Sitecom WL-351 werkt prima op zolder (3 of 4 streepjes van de 5) alleen heeft 'ie dus alleen maar 2.4 GHz wireless N, waardoor je maar zelden boven de 54 Mbps connect komt. Da's maar 20 Mbps netto of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hier in Groningen is het nog steeds huilen met de pet op, tijdens piekuren denderd de verbinding met een lekkere snelheid naar de bodem, om vervolgens ronde de 2 tot 10 mbit onstabiel te blijven hangen, met lekker veel packet loss en hoge latency.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 06:36
Volkert schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:20:
[...]

Ik heb er eentje gehad. Voordeel is de 5 GHz wireless N band (naast de standaard 2.4 GHz), waardoor je wireless hogere snelhden haalt. Ik haalde een connectspeed van 136 Mbps. In de praktijk is dat 64 Mbps netto = 8 MByte/s.

Nadeel van de Linksys is het bereik. Apparaat in de meterkast levert zeer slechte ontvangst op op zolder.

Mijn huidige Sitecom WL-351 werkt prima op zolder (3 of 4 streepjes van de 5) alleen heeft 'ie dus alleen maar 2.4 GHz wireless N, waardoor je maar zelden boven de 54 Mbps connect komt. Da's maar 20 Mbps netto of zo.
Ik heb een gelijkvloers appartement waarbij de meterkast in het midden van de woning staat, wel staat er een betonnen muur tussen naar de woonkamer/slaapkamer/balkon, maar de afstanden zijn hemelsbreed niet groot (~6 meter max). Dus ik neem aan dat bereik voor mij niet zo'n probleem hoeft te zijn. Maar de wireless snelheden zijn voor mij ook niet zo heel erg van belang wired wil ik snel vanwege een mediaplayer die ik ook als NAS wil gebruiken. Dus dan zou de sitecom gezien de prijs weer wat interessanter zijn. Hmmm weer wat om over na te denken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:50
silencedead schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:28:
Ik heb vorige week donderdag het alles in 1 basis pakket met gratis monteur telefonisch besteld voor mijn "nieuwe" appartement waar ik eind van de maand de sleutel van ontvang. Maar ik heb tot op heden nog geen brief ontvangen met een bevestiging van het bestelde, duurt dit altijd zo lang of zal ik morgen maar even bellen?
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Ik had ook besteld, en toen ik 2 weken later zat, en bijna op het moment dat het omgezet zou moeten worden had ik nog niets gehoord. Toen ik belde kreeg ik te horen dat er geen bestelling was binnengekomen, daarna nog een keer besteld en nog steeds niets. Daarna toch maar via de klantenservice een medewerker de bestelling laten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Lizardz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:30:
[...]

Ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Ik had ook besteld, en toen ik 2 weken later zat, en bijna op het moment dat het omgezet zou moeten worden had ik nog niets gehoord. Toen ik belde kreeg ik te horen dat er geen bestelling was binnengekomen, daarna nog een keer besteld en nog steeds niets. Daarna toch maar via de klantenservice een medewerker de bestelling laten aanmaken.
Dit is helaas al maanden/jaren zo. Online bestellen werkt NIET..... Te dom voor woorden natuurlijk, maar toch.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou....na enkele weken tevreden gebruik is het bij mij nu ook raak: instabiele trage verbinding. ik heb ai1+, dus zou nu 22mbit moeten hebben down, wat ik 1 dag ook gehaald heb. maar sinds gisteravond instabiele snelheid en nu helemaal gaar: spingt heen en weer tussen de 500kbit/1mbit/6mbit/8mbit, maar haal niet eens 10mbit. hoezo 80% vd geleverde snelheid volgende de consumentenbond? dat zou toch echt 16mbit+ moeten zijn dan....NOT :(

ik heb het bekende en beruchte ubee modem.die heeft het echter goed gedaan al die tijd. zojuist ook gereset (1 minuut stroom eraf). maar ook dat helpt geen zak.

iemand een idee ? naar mijn idee kan het 2 dingen zijn:
1. ubee is toch zuigend -> motorolaatje scoren ?
of
2. bij het onlangs upgraden vd snelheden hebben ze lopen kloten (dat lees je vaak dat men na upgrades opeens allerlei problemen heeft)

upload is wel strak tegen de 4mbit aan.

heb hier al veel over gelezen, maar tips van jullie zijn altijd welkom :) die zuiggo helpdesk bellen ga ik pas doen nadat we verloren hebben in de final en ik even mn hart wil luchten. (luisteren kunnen ze als de beste, itt dingen oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:19:
[...]

Dit is helaas al maanden/jaren zo. Online bestellen werkt NIET..... Te dom voor woorden natuurlijk, maar toch.
klopt helemaal.bestel je online, komt die order gewoon niet door of maar half. echt te zot gewoon. ik had hetzelfde, had maar even gebeld en wat bleek: gratis monteur was niet ingepland, omdat ik dat niet had aangegeven asmede een belvrij bundel stond ook niet in bestelling. maar: ze hadden dat snel geregeld en de monteur kwam wel 2 dagen eerder dan ik had kunnen aangeven. de IT afdeling zit daar zeker de hele dag koffie te drinken en te gamen ofzo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

2317EA was 80/10 maar nu komt het met speedtest bij ziggo niet verder dan 44 down en wel een strakke 9.6 up. Is iets niet lekker in het ziggo netwerk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sinds de verhoging blijft m'n upload nog steeds rond de 5,4Mb/s hangen..
7783 gebied

Nog meer mensen met dat probleem? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb nu regelmatig wat speedtests gedaan (zowel bij Ziggo als bij Speedtest.net) maar mijn gemiddelde upload ligt rond de 7.4Mbit... Dat is 25% onder het beloofd maximum van 10Mbit... :(

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 18:18
Leuk zo een update, Ziggo heeft altijd goed gewerkt bij mij maar nu.. upload 3.5 mbit download 1/3,5mbit ping 8 wat is dit voor crap.. Heb alles al gereset maar dat hielp helaas niets. 2622 hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiionfire
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zeer te vreden over de 80Mbit van ziggo haal nu 9,50 MB/s via usenet kan niet wachten op de 120Mbit in oktober... regio 3961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Quindor schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:19:
[...]

De eerste keer lukt bij mij inderdaad ook niet via Opera browser, de tweede maal m.b.v. Internet Expplorer wel. Ik denk dat de site erg gevoelig is voor de gebruikte webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
MAX3400 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:23:
Dat is 25% onder het beloofd maximum van 10Mbit... :(
Ziggo belooft helemaal niets, een veel gemaakte denkfout hier op het forum. Ze geven (zoals in de algemene voorwaarden = contract staat) een indicatie die mogelijk op rustige momenten gehaald zou kunnen worden, maar juridisch heb je geen poot om op te staan als het wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Edgarz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:42:
[...]
De eerste keer lukt bij mij inderdaad ook niet via Opera browser, de tweede maal m.b.v. Internet Expplorer wel. Ik denk dat de site erg gevoelig is voor de gebruikte webbrowser.
Online bestellen gaat bijna altijd mis, dat ligt aan Ziggo en niet aan je browser.

Vandaar mijn 3 adviezen: Bellen, bellen en bellen.

0900-1884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Ik heb mijn losse abonnementen bij ziggo laten bundelen tot het alles in 1 plus pakket..

De verkoper aan de lijn vertelde me dat ik ik binnen enkele werkdagen, zo merken dat ik sneller internet heb.

tevens keek ik op mijn ziggo op de ziggo site; maar zie daar gewoon alle pakketten nog los staan
( is dit bij mensen die alles in 1 plus hebben ook zo ??)

Tevens zie ik bij mijn bestellingen dat ik er een modem voor mij besteld is,
wanwaar de nieuwe modem? ik heb er toch al 1 die het goed doet?

hebben andere dit ook gehad? bij een overstap van losse abbo's naar alles in 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:23:
Heb nu regelmatig wat speedtests gedaan (zowel bij Ziggo als bij Speedtest.net) maar mijn gemiddelde upload ligt rond de 7.4Mbit... Dat is 25% onder het beloofd maximum van 10Mbit... :(
Hmm dat is toch logisch?

Ik heb met download 19,63Mb/s en dat hoort 22Mb/s te zijn.
Ongeveer 2,37M/s mis ik en volgens de monteur is dat dood normaal.

Licht er gewoon aan waar je woont enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Downstar2 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:14:
tevens keek ik op mijn ziggo op de ziggo site; maar zie daar gewoon alle pakketten nog los staan
( is dit bij mensen die alles in 1 plus hebben ook zo ??)
Dat kan wel even duren, hoor, de update op mijn Ziggo.Gewoon iedere dag je modem even resetten en kijken of je die nieuwe snelheid al hebt, het is vaak een kwestie van 1, 2 of 3 dagen.

En qua nieuw modem willen ze langzaamaan iedereen op de Docsis 3 standaard hebben, dus dit is een mooi moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die veelvuldig (om de 5 sec.) een broadcast van IP 10.215.128.1 vanaf de wan kant krijgen?

PfSense blokkeert standaard privé adressen op de wan poort. Bovenstaande ip komt daarom veelvuldig voor in de firewall logs. Ziggo beweert echter dat aan mijn lan kant ligt (wat dus niet kan, omdat al mij apparatuur op een 192 range zit), maar een simpele traceroute naar een website laat het bovenstaande ip als hop zien.

Ik zit zelf in de regio van Sneek. Ook andere mensen in deze regio zien dit ip bij een traceroute. Weet dus niet of dit in andere regio's ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Volkert schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:57:
[...]

Dat kan wel even duren, hoor, de update op mijn Ziggo.Gewoon iedere dag je modem even resetten en kijken of je die nieuwe snelheid al hebt, het is vaak een kwestie van 1, 2 of 3 dagen.

En qua nieuw modem willen ze langzaamaan iedereen op de Docsis 3 standaard hebben, dus dit is een mooi moment.
ja ik wacht nu al 3 dagen..

Voor die nieuwe modem hoef ik verder niks te betalen toch?

bel morgen alsnog wel even met de klanten service; ben benieuwd als ik nog een bevesteging krijg
of ik daarwerkelijk over ben gestapt etc etc.

tevens hoe zit het met die gratis monteur? wanneer word daar een afspraak voor gemaakt?
Ik heb die monteut niet nodig ofzo..( althans neem aan dat hij de modem aansluit etc ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronneuh schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:58:
7783 gebied

Arris modem gebruikt maar 1 upstreamkanaal...Probleem is bekend bij Ziggo...alleen ze doen er nog niet zoveel aan is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:06:
[...]

Arris modem gebruikt maar 1 upstreamkanaal...Probleem is bekend bij Ziggo...alleen ze doen er nog niet zoveel aan is mijn ervaring.
Tja...ik heb een Ubee en heb hetzelfde probleem. Ik heb hier nu afgelopen dagen zowat elke dag een monteur over de vloer gehad :+ en een van die mannen (eigenlijk iemand van de netwerkafdeling) vertelde dat het best zou kunnen dat op het moment nog niet overal de nieuwe upload snelheid geactiveerd is, dat ze eerst de download open zetten ofzo...

Ach..morgen komen hier weer 3 monteurs langs :+ (tegelijk!) zal het dan nog eens vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Tja...ik heb een Ubee en heb hetzelfde probleem. Ik heb hier nu afgelopen dagen zowat elke dag een monteur over de vloer gehad :+ en een van die mannen (eigenlijk iemand van de netwerkafdeling) vertelde dat het best zou kunnen dat op het moment nog niet overal de nieuwe upload snelheid geactiveerd is, dat ze eerst de download open zetten ofzo...

Ach..morgen komen hier weer 3 monteurs langs :+ (tegelijk!) zal het dan nog eens vragen...
Ubee modems hebben inderdaad hetzelfde probleem, alleen LIJKT het alsof de meeste problemen zich voordoen bij de Arris modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
hier geen enkel probleem met de upload, na, ik geloof wel 50 testjes, strak 9.3 up. Down blijft haken op 50mb, maar dat ligt aan de router/netwerkkaart die even geupgrade moet worden. hier staat btw een ubee.

[ Voor 6% gewijzigd door marcel23456 op 09-07-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 06-10 16:20
Lol, ik wou dat die tests klopten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873502507.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=209941&format=full&ext=.jpg

Ik weet niet waarom maar ik krijg nooit reële waarden bij die test, ook niet met de ziggo speedtest.
Ik haal in werkelijkheid rond de 80/5, dit is met een WNDR3700 en cat5 bekabeling..

Iemand enig idee waarom die download zo vreemd doet?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cat5 kan eigenlijk niet boven 100 Mbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Occy74 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet niet waarom maar ik krijg nooit reële waarden bij die test, ook niet met de ziggo speedtest.
Ik haal in werkelijkheid rond de 80/5, dit is met een WNDR3700 en cat5 bekabeling..

Zit er ook al een server in Veendam? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873523744.png

edit: blijkbaar wel dus :)
Dat verklaart dan ook die 4ms :P

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 09-07-2010 00:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 23:25

aKra

Intentionally left blank.

Toevallig Kaspersky draaien? :+

Die cached dat, en uiteindelijk omdat het allemaal '0'-tjes zijn skipped hij alles :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 06-10 16:20
aKra schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:53:
Toevallig Kaspersky draaien? :+

Die cached dat, en uiteindelijk omdat het allemaal '0'-tjes zijn skipped hij alles :)
lol ja, Kaspersky IS 2010 draait, zou dat het zijn?
Eens testen terwijl KIS uitgeschakeld is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873555938.png

Bingo! U gaat door naar de volgende ronde, bedankt.. vroeg het me altijd al af..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik las wat berichten over mogelijke problemen met Arris modems? Ik heb hier een Arris en haal netjes 80/10.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zet je virusscanner uit als je de test doet... was dus al beantwoord...damn warmte ook...haha

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Eiríkr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:50:
Ik las wat berichten over mogelijke problemen met Arris modems? Ik heb hier een Arris en haal netjes 80/10.
De (upload) snelheids problemen komen zowel voor bij Arris en Ubee modem's....
Het is dus niet direct te verwijten aan één van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Hier in zoetermeer valt steeds de verbinding weg nu na de upgrade van 20 naar 22 :( Heb btw nog het oude motorola modem (sbv5120e) Nog meer mensen hier last van?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
Modem wil niet echt meer online komen. 7577LG
Download en upload oranje. en het lampje met het vinkje blijft knipperen.
Enig idee?

edit:
Hij is momenteel weer online.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873958620.png

[ Voor 36% gewijzigd door Xentor op 09-07-2010 12:03 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Ja dat heb ik dus ook steeds, telefoon werkt dan ook niet meer... Lijkt wel alsof ze met iets bezig zijn momenteel bij ziggo :( hopelijk is het dit weekend wel over anders wordt bf bc moeilijk spelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873914220.png

[ Voor 14% gewijzigd door Donnie op 09-07-2010 12:05 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
al enkele weken problemen met ziggo, al sluit ik de computer direct aan op de modem (motorola 5121e) dan gaat het nog niet goed. verschillende lankabels geprobeerd en ziggo ook eens gemaild. zij mailde terug blabla modem werkt, probleem licht waarschijnlijk bij u. router leek ook iets mis mee te zijn, maar na reparatie is het nog steeds hetzelfde probleem. vanmiddag nog maar eens bellen kijken of we dan wel verder kunnen komen

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873991787.png
(normaal downloadde ik altijd met 10 Mbits/s, nu gaat hij af en toe zelfs terug naar 0.4 mbits/s :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Mijn buurman met Ziggo kwam gister bij mij omdat hij problemen had met internet. Ben dus wezen kijken, en het klopt. Veel sites zoals bijvoorbeeld nu.nl laden maar de helft in. Plaatjes ook vaak maar voor de helft. speedtest.net kan hij niet bereiken omdat de flash niet ingeladen wordt. Ook op de andere pc's bij hem speelt dit probleem. Hij zei dat hij er ongeveer sinds de upgrade last van heeft. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sinds vandaag ook Ziggo in mijn huis. Gisteren had ik de installatieset al geopend, het onofficiele AOP weggesloopt en de kabel verlengd naar de meterkast en daar de boel opgehangen. Het mag officieel niet, maar op deze manier heb ik dat ding niet in de woonkamer. TV signaal heb ik geen idee van, ik heb hier nog geen TV. Ubee modem doet het prima, maar wat me stoort is de ontbrekende webinterface. Ik heb geen idee hoeveel invloed die 5m KOKA799 kabel heeft op het signaal, en op deze manier kan ik het ook niet testen.
Overigens heb ik niet de meegeleverde kabels gebruikt, maar gewoon een kort stukje KOKA799 tussen modem en splitter gehangen met 2 F-connectors.
Een week na aanvraag heb ik een brief gekregen, 's middags is het installatiepakket bij de buren afgeleverd. In tegenstelling van wat ik gewend ben van Ziggo werkte alles meteen volgens het boekje op de aangegeven datum.
Snelheid voor Alles-in-Een Plus is 21.5/3.75Mbit, wat redelijk is voor iets wat als 22/4 verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ronneuh schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:58:
7783 gebied

Bij mij hetzelfde probleem:

Down: 81.1Mbit/s
Up: 5.4Mbit/s
Modem: Ubee
Postcode: 4726
Meermalen gebeld met ziggo over mijn ( overigens duidelijk gecapte ) upload.
"Meneer dit probleem is in onderzoek bij Ziggo en zal zeer binnenkort worden verholpen"

Daar gaan we dan maar even van uit.............

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

bij mij nog steeds 43 mb van de 80mb download. de 80 heeft tijdje gewerkt maar nu niet meer. vanavond modum maar eens reseten (2317ea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:15:
Mijn buurman met Ziggo kwam gister bij mij omdat hij problemen had met internet. Ben dus wezen kijken, en het klopt. Veel sites zoals bijvoorbeeld nu.nl laden maar de helft in. Plaatjes ook vaak maar voor de helft. speedtest.net kan hij niet bereiken omdat de flash niet ingeladen wordt. Ook op de andere pc's bij hem speelt dit probleem. Hij zei dat hij er ongeveer sinds de upgrade last van heeft. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Klopt! Dit heb ik dus ook, zie:

http://img205.imageshack.us/i/f1racingnl.jpg/

http://img197.imageshack.us/i/foknl.jpg/

http://img194.imageshack.us/i/youtubenl.jpg/

M.a.w. grijze vlakken i.p.v. afbeeldingen, html code i.p.v. de normale site, of zelfs de melding 'internetpagina kan niet worden weergegeven'.

Dit doet zich voor met zowel Firefox als Explorer. Het probleem is uit het niets ontstaan en de virussanner is al eens uit gezet maar hier bleek het niet aan te liggen. Kan het de verbinding zijn die dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 23:13
_JGC_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:29:
Sinds vandaag ook Ziggo in mijn huis. Gisteren had ik de installatieset al geopend, het onofficiele AOP weggesloopt en de kabel verlengd naar de meterkast en daar de boel opgehangen. Het mag officieel niet, maar op deze manier heb ik dat ding niet in de woonkamer. TV signaal heb ik geen idee van, ik heb hier nog geen TV. Ubee modem doet het prima, maar wat me stoort is de ontbrekende webinterface. Ik heb geen idee hoeveel invloed die 5m KOKA799 kabel heeft op het signaal, en op deze manier kan ik het ook niet testen.
Overigens heb ik niet de meegeleverde kabels gebruikt, maar gewoon een kort stukje KOKA799 tussen modem en splitter gehangen met 2 F-connectors.
Een week na aanvraag heb ik een brief gekregen, 's middags is het installatiepakket bij de buren afgeleverd. In tegenstelling van wat ik gewend ben van Ziggo werkte alles meteen volgens het boekje op de aangegeven datum.
Snelheid voor Alles-in-Een Plus is 21.5/3.75Mbit, wat redelijk is voor iets wat als 22/4 verkocht wordt.
Mijn ouders hebben exact hetzelfde probleem sinds de upgrade. Een hele trage speedtest en pagina's laden heel slecht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Boktor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:17:
[...]

Mijn ouders hebben exact hetzelfde probleem sinds de upgrade. Een hele trage speedtest en pagina's laden heel slecht in.
Ik heb geen problemen. Hooguit een kwart tot half Mbit lager dan "beloofd", en een ping van 15ms. Enige "probleem" is dat je dat Ubee modem niet uit kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:57
Ik heb nu opeens geen tv signaal meer, zijn er meer die daar last van hebben?
Internet en telefooon werken nog wel goed.

Hij doet het alweer.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruudox op 09-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 08:58
_JGC_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb geen problemen. Hooguit een kwart tot half Mbit lager dan "beloofd", en een ping van 15ms. Enige "probleem" is dat je dat Ubee modem niet uit kunt lezen.
De modem kun je wel uitlezen.

Als je de antenne kabel niet erin doet en je start hem op dan krijg je heel even het ip wat de modem je geeft, de gateway is het ip welke je modem heeft. Dit ip is erna ook te benaderen als je op internet zit.

Dit staat her en der uitgelegd op internet mocht dit niet duidelijk genoeg zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 23:56
Snoekieboe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem:

Down: 81.1Mbit/s
Modem: Ubee
Postcode: 4726
"Meneer dit probleem is in onderzoek bij Ziggo en zal zeer binnenkort worden verholpen"

Daar gaan we dan maar even van uit.............
hier postcode 8625 op arris modem idem dito 80 down en 5-6 up alleen in mijn geval is de td van ziggo ermee aan de slag geweest, zonder resultaat :+ en dus komt er maandag een monteurtje langs _/-\o_
En dan maar hopen dat ie er wat aan kan doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Snoekieboe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Waar basser jij op dat je upload overduidelijk gecapte is? hier gewoon strak 9.3 up zonder 1 probleem, en zie hier nog wel meer up's voorbij komen van gewoon zoals het hoort 9mb, dus daarom mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 19:53
leopod schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:55:
al enkele weken problemen met ziggo, al sluit ik de computer direct aan op de modem (motorola 5121e) dan gaat het nog niet goed. verschillende lankabels geprobeerd en ziggo ook eens gemaild. zij mailde terug blabla modem werkt, probleem licht waarschijnlijk bij u. router leek ook iets mis mee te zijn, maar na reparatie is het nog steeds hetzelfde probleem. vanmiddag nog maar eens bellen kijken of we dan wel verder kunnen komen

[afbeelding]
(normaal downloadde ik altijd met 10 Mbits/s, nu gaat hij af en toe zelfs terug naar 0.4 mbits/s :( )
Ben wel jaloers op jouw lage ping :P

Maar wel balen dat soort ouderwetse download/upload snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
marcel23456 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:16:
[...]

Waar basser jij op dat je upload overduidelijk gecapte is? hier gewoon strak 9.3 up zonder 1 probleem, en zie hier nog wel meer up's voorbij komen van gewoon zoals het hoort 9mb, dus daarom mijn vraag.
Ze willen alleen hem hebben he;) Haha. Maarja zoals bekend hebben veel mensen er last van dat de upload is blijven steken. Ze zoeken het uit dus zal eenmaal wel goed komen.
Ik heb zelf wel een goede upload snelheid.

Enige probleem wat ik heb is dat Ned1HD heel erg vaak problemen heeft.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
MrBlueEyes schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:43:
[...]

Ze willen alleen hem hebben he;) Haha. Maarja zoals bekend hebben veel mensen er last van dat de upload is blijven steken. Ze zoeken het uit dus zal eenmaal wel goed komen.
Ik heb zelf wel een goede upload snelheid.

Enige probleem wat ik heb is dat Ned1HD heel erg vaak problemen heeft.
Ik begrijp dat ik mijn handjes mag dicht knijpen, hier loopt alles perfect, de hd kanalen, interactieve tv, de up en downsnelheid, maar ja, wat vandaag goed kan lopen kan overmorgen zomaar afgelopen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
1000 Pings tijdens het surfen, torrent en nog wat ander verkeer (streaming).

round-trip min/avg/max/stddev = 8.712/18.409/64.450/9.795 ms

120/10 Verbinding via wireless waar we met z'n 2en op zitten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
marcel23456 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:51:
[...]

Ik begrijp dat ik mijn handjes mag dicht knijpen, hier loopt alles perfect, de hd kanalen, interactieve tv, de up en downsnelheid, maar ja, wat vandaag goed kan lopen kan overmorgen zomaar afgelopen zijn ;)
Ja, hier gaat in principe ook alles goed. Alleen de HD kanalen hebben regelmatig nog weleens kuren.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Eiríkr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:50:
Wat mij betreft is de Arris ook nog steeds het beste kabelmodem. Amerikaanse kwaliteit en niet zo'n cheapo hokietokie-ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/874884289.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Voor de mensen met problemen van trage of wegvallende verbindingen, kijk gewoon een keer goed naar je bekabeling. Ik had bij mij een paar maanden geleden ook ineens allerlei vage problemen met verbindingen die de hele dag goed bleven, en dan ineens wegvielen en daarna ook niet meer up wilde blijven, geen internetsnelheid en noem maar op. Alles leek gewoon te kloppen en ik had niks veranderd, dus de fout moest wel bij Ziggo liggen.

Voordat ik ging bellen toch maar even alles nagelopen, en inderdaad bleek een schroefje in 1 stekkertje niet helemaal lekker te zitten, was maanden goed gegaan, maar toch ineens niet meer voldoende. Terwijl waarschijnlijk 90% hier uiteindelijk helemaal over de rooie Ziggo had gebeld dat ze nú een monteur moesten sturen omdat dat klotenetwerk van ze het niet deed...

Trust me, als Ziggo roept dat het bij jou zou moeten zitten, dan zou ik daar eerst gewoon nog maar even serieus naar kijken. Niet dat alles wat ze zeggen heilig is, maar internet via coax is nou eenmaal een stuk gevoeliger voor storingen in de bekabeling (en fouten in de infrastructuur) dan dat adsl dat is.
Pagina: 1 ... 54 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!