Het traag openen van websites is hier ook een probleem..Wildfire schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:59:
Vanavond eens kijken hoe het met de verbinding is. Ik merk nu al 2/3 dagen packetloss op. Ik merkte het voornamelijk door het trager openen van allerlei websites. Kan zijn dat het overdag ook is, maar dan zit ik op m'n werk
(Ziggo Tilburg trouwens, 120mbit verbinding via Ubee, sinds aansluiting medio januari nog geen problemen gehad, altijd pico bello gewerkt)
Ik heb precies hetzelfde hier in Tilburg. Packetloss en langzaam openende websites. Dit gebeurt vooral snachts na 12 uur trouwens.Wildfire schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:59:
Vanavond eens kijken hoe het met de verbinding is. Ik merk nu al 2/3 dagen packetloss op. Ik merkte het voornamelijk door het trager openen van allerlei websites. Kan zijn dat het overdag ook is, maar dan zit ik op m'n werk
(Ziggo Tilburg trouwens, 120mbit verbinding via Ubee, sinds aansluiting medio januari nog geen problemen gehad, altijd pico bello gewerkt)
Misschien een trage dns server? Al is gedacht aan open dns of google dns?bbss schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:34:
[...]
Het traag openen van websites is hier ook een probleem..
[ Voor 3% gewijzigd door Aapie op 23-06-2010 19:45 ]
hmm ja het zou kunnen maar momenteel wacht ik eerst eens af of ziggo mijn andere problemen op kan lossen.joosthaarman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:39:
[...]
Miss trage dns server? als is na gedacht aan open dns of google dns?
Of course.Bullet NL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:41:
[...]
Je hebt op moment van kijken wel een Ziggo verbinding? Alleen IP nummers uit de pool van Ziggo kunnen deze toepasing uitvoeren en/of gebruik maken van Live TV op de Ziggo website.
Geeft je pc op www.watismijnip.nl wel aan dat je een Ziggo of een van de voormalige bedrijven als provider hebt?
Dit werkt gewoon
zappen gaat redelijk snel, teletekst werkt naar behoren etc, dus waarom hij dan niet ziggo certified is geen idee.
[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-06-2010 21:29 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Hoe zijn de HD kanalen? Kan je HD kijken? Gaat het zappen hier ietsje langzamer? (zou wel moeten namelijk)CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:28:
Om terug te komen op mijn eerdere vragen of Ziggo CI+ CAM werkte met de Philips 42PFL4704.
Dit werkt gewoonik merk ook geen bugs of andere quirks
zappen gaat redelijk snel, teletekst werkt naar behoren etc, dus waarom hij dan niet ziggo certified is geen idee.
HD kanalen zijn perfectsilmaril8 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:31:
[...]
Hoe zijn de HD kanalen? Kan je HD kijken? Gaat het zappen hier ietsje langzamer? (zou wel moeten namelijk)
Zappen gaat niet merkbaar langzamer dan de gewone zenders, dus daar merk ik geen extra vertraging bij?
Oh dat is dan netjesCrankyGamerOG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:39:
[...]
HD kanalen zijn perfectgeweldig beeld eerlijk gezegd.
Zappen gaat niet merkbaar langzamer dan de gewone zenders, dus daar merk ik geen extra vertraging bij?
En waarschijnlijk is het dus officieus gecertificeerd en zal de officiele certificering wel de komende maanden gebeuren.
Samsung heeft een nieuwe blu ray speler met harddisk recorder en een ci+ slot uitgebracht (type BD-C8200)
Is op de site van ziggo nog niets over te vinden.
Vraag is werkt het ci+ slot met de cam samen, iemand die daar iets meer van weet?
Ik gebruik OpenDNS al maandenjoosthaarman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:39:
[...]
Misschien een trage dns server? Al is gedacht aan open dns of google dns?
Nee, het is echt Ziggo zelf, een traceroute (en ook een pathping) laten dat duidelijk zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 23-06-2010 22:56 ]
Ik gebruik de dns server van symantec die in beta loopt. In 1 woord geweldig, lekker snel en tot op heden geen 1 probleem gehad.Wildfire schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:56:
[...]
Ik gebruik OpenDNS al maanden
Nee, het is echt Ziggo zelf, een traceroute (en ook een pathping) laten dat duidelijk zien.
Omdat dat tijd, mankracht en dus geld kost. Gaat niet meer gebeuren ook voor deze modellen.CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:28:
dus waarom hij dan niet ziggo certified is geen idee.
Maar wat maakt die certificering uit als het werkt?
Philips heeft het werkend gekregen maar laat het niet meer door ziggo testen of het daadwerkelijk werkt. Scheelt geld en tijd.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 24-06-2010 12:46 ]
Ik heb precies hetzelfde. Heb weliswaar een 20mbit verbinding en woon in Kaatsheuvel.Wildfire schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:59:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
ik begrijp dat ik niks heb aan een PCMCIA kaartsleuf in mijn LG tv?
En dat ik alsnog een losse decoder moet aanschaffen?
Wat is trouwens de functie van de PCMCIA sleuf?
Groet,
Joris.
Onzinnig imho je antwoord, certificering betekend wel dat als het ooit niet meer werkt ik een poot heb om op te staanjob schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:04:
[...]
Omdat dat tijd, mankracht en dus geld kost. Gaat niet meer gebeuren ook voor deze modellen.
Maar wat maakt die certificering uit als het werkt?
Philips heeft het werkend gekregen maar laat het niet meer door ziggo testen of het daadwerkelijk werkt. Scheelt geld en tijd.
Staat dat niet in de handleiding van je tv?Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:47:
Wat is trouwens de functie van de PCMCIA sleuf?
Groet,
Joris.
Hoi!
idd, maar ws is het of CI of CI+, in het laatste geval zul je a.d.h.v. typenummer moeten uitzoeken of de gecertificeerd is, Is dat het geval kun je met een CI+ CAM zonder externe decoder digitale TV kijken.
Ubee regio Zuid-Oost Friesland, meer mensen last van?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Werkzaamheden in regio NoordwoldeKiPKaKDutcH schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:06:
Vanmiddag zo'n 3 uur plat geweest, modem kwam niet online...
Ubee regio Zuid-Oost Friesland, meer mensen last van?
Cogitationis poenam nemo patitur
uhhhhh , niet altijd dusLoekie schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:26:
[...]
idd, maar ws is het of CI of CI+, in het laatste geval zul je a.d.h.v. typenummer moeten uitzoeken of de gecertificeerd is, Is dat het geval kun je met een CI+ CAM zonder externe decoder digitale TV kijken.
Klopt als een bus. Je kan inderdaad bij niemand aankloppen als het over een jaar niet meer werkt. Maar daar ga ik niet van uit.CrankyGamerOG schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:04:
[...]
Onzinnig imho je antwoord, certificering betekend wel dat als het ooit niet meer werkt ik een poot heb om op te staan, maar vanuit de bedrijven gezien logisch zoals je al aangeeft.
De tv is al gekocht, het werkt met ziggo. Mooi meegenomen, dus ik zie het probleem niet.
Is iemand van plan een tv te kopen, dan zou ik inderdaad voor de zekerheid een gecertificeerde tv kopen.
[ Voor 32% gewijzigd door job op 24-06-2010 17:22 ]
Sure ok, maar dat is het risico dat de vraagsteller zelf mag nemen...CrankyGamerOG schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:55:
[...]
uhhhhh , niet altijd dusik heb een CI+ CAM + Ziggo in een niet gecertificeerde TV en dat werkt ook
Staat niks op ziggo.nl namelijk, alleen dat Surround Radio tijdelijk niet werkt. Gister of eergisteren lag ik ook al 3 uur plat. Telefonie deed het ook niet, logisch als modem niet online komt, tv werkt overigens wel gewoon.
Zijn ze bezig om het netwerk hier te verbeteren voor de verhoging? Of coax/glas vervangen?
Nu ben ik woensdag overgestapt naar Alles-in-een Plus (ik had eerst al die tijd alles los) mét de HD decoder voor 80 euro
De nieuwe snelheid zou uiterlijk op de ingangsdatum (staat op de bevestigingsbrief) in moeten gaan. Hoewel er soms berichten zijn dat het al iets eerder werkt.
Heb nog een 26" LCD TV staan met DVI dus leek mij een mooie oplossing.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Me broertje heeft al ziggo en wil ook in de slaapkamer kabel. Dus moet er een splitter komen voor 2 tv/ontvangers en internet. En een collega was een nieuwe klant bij ziggo en heeft bij zijn alles in 1 en hd-ontvanger een versterker gekregen.Ballebek schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:40:
Wat zou je met een versterker moeten? Heb je vrijwel bijna nodig?
[ Voor 48% gewijzigd door Calamor op 25-06-2010 13:01 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
hang de monitor eens aan een pc, stel de resolutie in op 1280x720 en kijk of je monitor dit correct weergeeft. grote kans dat de boel opgerekt word en je dit op de monitor niet in kan stellen. Monitor heeft trouwens 1280x1024 res of 1024x768. 1280x768 bestaat niet. De kans is ook vrij groot dat de decoder vereist dat de monitor HDCP ondersteund voordat deze uberhaubt beeld geeft.Ballebek schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:26:
Beetje aparte vraag maar weet iemand of je met de Humax IRHD-5000C een HDMI > DVI kabeltje kan gebruiken en dan een PC monitor (1280x768) kan gebruiken?
Heb nog een 26" LCD TV staan met DVI dus leek mij een mooie oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door gravitone op 25-06-2010 12:46 ]
Dat is bull, type maar is in Google. Vooral oudere LCD TV's hebben 1280x768 panels.
Kan instellen of ie moet opvullen of resolutie moet behouden.
Het ging hier om een monitor volgens de post en niet om een LCD tv.Ballebek schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:45:
[...]
Dat is bull, type maar is in Google. Vooral oudere LCD TV's hebben 1280x768 panels.
Kan instellen of ie moet opvullen of resolutie moet behouden.
Heb beide, wil dus uit kunnen wisselen. Samsungscherm op bureau (alleen DVI en VGA) en de TV in de slaapkamer. Beide 1280x768. Dus het bestaat wel degelijk.gravitone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:46:
[...]
Het ging hier om een monitor volgens de post en niet om een LCD tv.
Maar: Kan het of gewoon vanmiddag op de gok eentje kopen?
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 25-06-2010 12:52 ]
Ik heb je toch verteld aan welke eisen je monitor moet voldoen? zoek het eens lekker uit door de handleiding er bij te pakken zou ik zeggen.Ballebek schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:52:
[...]
Heb beide, wil dus uit kunnen wisselen. Samsungscherm op bureau (alleen DVI en VGA) en de TV in de slaapkamer. Beide 1280x768. Dus het bestaat wel degelijk.
Maar: Kan het of gewoon vanmiddag op de gok eentje kopen?
Vriendelijk doch ongewenstgravitone schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:55:
[...]
Ik heb je toch verteld aan welke eisen je monitor moet voldoen? zoek het eens lekker uit door de handleiding er bij te pakken zou ik zeggen.
In de handleiding staat niks over hoe het apparaat reageert wanneer je een HDMI > DVI kabel gebruikt en aangezien je hier op Tweakers wel vaker dit soort rare constructies tegenkomt lees ik liever of iemand er daadwerkelijk ervaring mee heeft.
Als je verder wil koekebakken raadt ik je aan de DM functie te gebruiken verder zou het fijn zijn als je inhoudelijk nuttig zou willen reageren of gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 25-06-2010 14:46 ]
Verwijderd
Ziggo komt met het standaardgelul van kabels etc, dus hebben jullie een idee?
Is dat zo.. dan kan het wellicht komen dat de hele wijk de tv aandrukt en het signaal daardoor zwakker wordt.
Je zit dan voor die frequentie al blijkbaar aan de zwakke kant.. maar normaal net genoeg voor goed beeld.
Ik zit, m.b.v. PIP, met deze WK voetbal dagen op mijn TV 2 wedstrijden tegelijk te volgen. Dus 2 beelden naast elkaar op mijn TV. 1 zender via de 5050 en de andere zender via de tuner van de TV. Beide signalen zijn digitaal en beide zijn HD. Gisteren_middag werd het signaal via de Humax (Ned 1) regelmatig verstoord weergegeven, dat van de TV-tuner (Ned 2) bleef vlekkeloos. Antenne_signaal naar de TV gaat via de Humax.
Verklaring voor dit fenomeen?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:15:
Ik heb een humax 5050c, altijd perfect beeld, maar rond deze tijd gaat het voetbal storen. Helemaal blokken, jullie kennen het wel. En het is elke dag, alleen op ned1 en alleen rond deze tijd.
Ziggo komt met het standaardgelul van kabels etc, dus hebben jullie een idee?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Normaal zit ik op 40%, bij de wedstrijd net zakte ie naar 20% in de tweede helft (rond 17.00)job schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:33:
Blokken betekent normaal gesproken een te zwak signaal. Kijk dus of de ber hoger is dan 0.
Is dat zo.. dan kan het wellicht komen dat de hele wijk de tv aandrukt en het signaal daardoor zwakker wordt.
Je zit dan voor die frequentie al blijkbaar aan de zwakke kant.. maar normaal net genoeg voor goed beeld.
Vroeg me overigens af wat de goedkoopste manier is om te kunnen opnemen in HD kwaliteit (en live tv pauzeren). Ik heb nu een humax 5000, maar ik moet dan wel een ontvanger en hdd recorder in één aanschaffen denk ik? De 5050 vind ik nogal duur in aanschaf, zijn er goede alternatieven? De interactieve tv mogelijkheden van Ziggo spreken me nu nog niet zo aan.
Gek. Ziggo Player openen in admin modes kapt de stream laden niet af en na een tijd wachten is er idd ook beeld.
Alsof er op mijn PC iets verandert is aan het UAC gebeuren (Win Update?)...blijft maf...
Via Ziggo site werkt overigens niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 25-06-2010 20:50 ]
Verwijderd
De 5050 is wel een topapparaat. Kan niet anders zeggen. En 350e ofzo. Veel goedkoper ga je ze niet vinden.Pascal.A schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:30:
Vandaag alle tv-pakketten erbij genomen voor 4,95 (3 maanden, normaal 9,95) en gratis hd pakket (3maanden, normaal 5,95). Binnen een uurtje trouwens geactiveerd. Eens kijken hoe het bevalt en of het de centen waard is en hoe makkelijk het is om ze weer op te zeggen. Ik heb namelijk slechte ervaringen met tijdelijke acties van ziggo en daarna opzeggen.
Vroeg me overigens af wat de goedkoopste manier is om te kunnen opnemen in HD kwaliteit (en live tv pauzeren). Ik heb nu een humax 5000, maar ik moet dan wel een ontvanger en hdd recorder in één aanschaffen denk ik? De 5050 vind ik nogal duur in aanschaf, zijn er goede alternatieven? De interactieve tv mogelijkheden van Ziggo spreken me nu nog niet zo aan.
De goedkoopste manier is om een Cisco 8455DVB HD PVR 2dehands op marktplaats te kopen. Ik ben echt super tevreden over het apparaat. Mijn vader heeft de Humax 5050c, en wat mij betreft is de Cisco veel fijner en beter dan de Humax. Allebei hebben ze mindere punten, maar je kan de Cisco 2dehands al voor 150 euro krijgen.Pascal.A schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:30:
Vandaag alle tv-pakketten erbij genomen voor 4,95 (3 maanden, normaal 9,95) en gratis hd pakket (3maanden, normaal 5,95). Binnen een uurtje trouwens geactiveerd. Eens kijken hoe het bevalt en of het de centen waard is en hoe makkelijk het is om ze weer op te zeggen. Ik heb namelijk slechte ervaringen met tijdelijke acties van ziggo en daarna opzeggen.
Hehe, krijg je bij ITV, zonder die breedbandversterker zoals Ziggo hem noemt, werkt ITV nietjob schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:46:
Waarom uberhaupt een versterker voor je modem?
Hij vervangt tevens ook de datasplitter. Groene inkomende coax op de ingang, modem op eerste (0dB) en tv op de andere. Vandaar
Wel apart dat die kabel stuk is gegaan? Zit er wellicht een krappe bocht in?
[ Voor 23% gewijzigd door job op 25-06-2010 23:29 ]
Nee, denk me pajob schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:28:
Aah oke. De aansluiting voor het modem is inderdaad niet versterkt.. dat zou niet goed zijn.
Wel apart dat die kabel stuk is gegaan? Zit er wellicht een krappe bocht in?
1
2
3
4
5
| Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 265000000 Hz 6.1 dBmV 40.9 dBmV 2 Locked QAM256 241000000 Hz 7.5 dBmV 41.7 dBmV 3 Locked QAM256 249000000 Hz 6.3 dBmV 41.1 dBmV 4 Locked QAM256 257000000 Hz 6.2 dBmV 40.9 dBmV |
Ja, ik heb er wel een verklaring voor. Je typt je antwoord boven je quote in plaats van er onder, wat nogal vervelend leest. Tot zo ver mijn verklaring.
Hallo met Tim
Begrijp ik nu goed dat je in tegenstelling tot bv. internetplusbellen van KPN je je eigen router erop aan kunt sluiten? Dus dan kan ik gewoon mijn eigen draadloze router gebruiken voor wifi en niet de dure van Ziggo zelf?
DD 2.0, dus stereo!An1mA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:52:
Bij m'n maat geeft hij bij nl 1,2 en 3 gewoon DD weer, gister daar voetbal gekeken namelijk.
Film1 HD geeft bij sommige films een 2.0-signaal en bij andere een 5.1-signaal door. Kan dus zelfs per programma verschillen, echter de publieke omroep geeft het WK (5.1-bron van FIFA!) ook als 2.0 door, en ook de serie Dexter werd door de VPRO in 2.0 uitgezonden. Beperking in uitzendstraat misschien?
Hoe dan ook, DD hoeft dus niet per se 5.1 te zijn!
Overigens zenden ARD/ZDF voetbalwedstrijden in 5.1 uit (commentaar alleen uit centerspeaker en vuvuzela's van alle kanten
[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-06-2010 12:38 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Heb de wizzard op de TP-Link gedraaid - maar géén wireless connect met de PCI-kaart in zijn desktop PC.
Even ter controle: de ethernet kabel vanaf de Surfboard moet toch in de WAN-poort van de TP-Link?
Wizzard draaien, alles uitzetten (modem, router + PC) en alles opnieuw opstarten?
Of zie ik iets over het hoofd? (SSID, MAC-adres, IP-adres ?)
Bedankt alvast voor suggesties !
PS wireless PCI kaart in de dekstop is een Sitecom WL-181 300N + antenne extender
mja, is bij mij idd ook.. maar dat kan ook aan mijn versterker liggen..Pkunk schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:20:
Klopt het dat bij alle zenders van Ziggo alleen Discovery HD Dolby Digital geluid geeft? Volgens de kastjes die ik heb (samsung en cisco) en de website van Ziggo zouden alle andere HD zenders ook Dolby Digital moeten geven, maar die geven gewoon stereo. Hoe is dat bij jullie? Want het zou natuurlijk ook aan m'n versterker kunnen liggen, maar ik heb zo snel geen 2e bij de handEn ook wel verdacht dat beide kastjes alleen bij Discovery HD echt Dolby digital leveren.
jaHaijo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:26:
Hoi, medetweakers, ik ga binnenkort verhuizen en wou alles-in-1 aanvraag omdat mij dat de goedkoopste manier leek om zowel Digitale televisie te krijgen met 20 MBit internet.
Begrijp ik nu goed dat je in tegenstelling tot bv. internetplusbellen van KPN je je eigen router erop aan kunt sluiten? Dus dan kan ik gewoon mijn eigen draadloze router gebruiken voor wifi en niet de dure van Ziggo zelf?
alles uit. Kabel van modem (surfboard) in wan. Dan modem aan, 5 min wachten, dan TP aan, dan met kabel een pc der aan kijken of het werkt. TP moet op DHCP staan, daarna pas aan de slag met je wireless ding...Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:28:
Ik moet voor iemand met een Ziggo abbo een TP-Link (TL-WR1043ND) installeren - zijn Ziggo modem is een Surfboard (SBV5120E).
Heb de wizzard op de TP-Link gedraaid - maar géén wireless connect met de PCI-kaart in zijn desktop PC.
Even ter controle: de ethernet kabel vanaf de Surfboard moet toch in de WAN-poort van de TP-Link?
Wizzard draaien, alles uitzetten (modem, router + PC) en alles opnieuw opstarten?
Of zie ik iets over het hoofd? (SSID, MAC-adres, IP-adres ?)
Bedankt alvast voor suggesties !
PS wireless PCI kaart in de dekstop is een Sitecom WL-181 300N + antenne extender
Verwijderd
Merci - laat wel horen hoe het afloopt (morgen) .Sa1 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:32:
[...]
alles uit. Kabel van modem (surfboard) in wan. Dan modem aan, 5 min wachten, dan TP aan, dan met kabel een pc der aan kijken of het werkt. TP moet op DHCP staan, daarna pas aan de slag met je wireless ding...
Bedankt !
Weet je dat uit eigen ervaring? Of heb je een bron?
Dit topic misschien? Zoek eens op "router".Haijo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:05:
Via de DHCP server van Ziggo krijg je een internet IP adres via de kabelmodem, je kan dus elke router aansluiten die voldoet aan de "normale" standaards.... echter, dus niet een ADSL Modem/Router, deze heeft vermoedelijk geen WAN poort.Haijo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:05:
[...]
Verwijderd
Ubee modem?Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:18:
sinds wk is begonnen alleen maar ellende met ziggo.
bah, straks maar weer bellen.. bene er nu wel klaar mee.
Ik heb ook een ubee... en zoals je in mijn vorige post kan lezen, geen enkel probleem. BTW postcode 9805

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
Dream onrobbinonline schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:53:
Zo Ziggo de zomer is begonnen, nu wil ik m'n snelheidsverhoging
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, op zijn vroegst in September denk ik zo.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Anyway, net dat ding aan het uitproberen, NED1 werkt, de rest niet omdat ik geen smartcard heb.
Op de site van Ziggo worden die dingen alléén met ontvanger verkocht, kan dat niet los?
edit: al shop gevonden die 'm lost verkoopt
En even voor de zekerheid, ik hoef, naast dat voor analoge tv / Z1, geen extra abo kosten te betalen als ik digitale tv (basis pakket) wil zien? Dus dat ik alleen maar een smartcard hoef te vinden en te activeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-06-2010 13:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee :-)Raven schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:19:
En even voor de zekerheid, ik hoef, naast dat voor analoge tv / Z1, geen extra abo kosten te betalen als ik digitale tv (basis pakket) wil zien?
Nee, dat klopt. Je kunt gewoon in de winkel een smartcard halen en die telefonisch activeren. Je kan er max 3 per abbo activeren. Wat je ook kunt doen is een premium pakket nemen met 2 vrienden. En de kosten die je per maand maakt kun je dan met zn 3en delen. Dan kost Eredivisie Live je opeens nog maar 5 euro per maand ipv 14,95.
Smartcard al besteld -> http://www.factoryprices....nfo.php?products_id=18494
Uhm, ik woon nog bij mams en we willen geen van beide iets met dat voetbal te maken hebben
(Ja ik weet dat het een voorbeeld was
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Weet iemand hier meer van of dit gaat werken ja of nee?
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 27-06-2010 19:47 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Geen idee, als je echt de laatste firmware hebt, te checken in het service menu en je leest op internet dat het zou moeten werk op jouw specifieke type (WXXN, PXXN etc.) Samsung TV, dan zou het moeten werken.Rakkerzero schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:47:
Ze gaven nog wel de toelichting dat het mogelijk wel werkt met de laatste firmware. Nu is dat laatste, volgens mijn vader, wel geinstalleerd, maar het werkt nog niet, terwijl ik op internet lees dat het zou moeten werken.
Misschien heb je je smartcard er verkeerd om inzitten. Niet alle documentatie klopt op dat vlak namelijk.
Zonder naar de firmware versie te kijken heb ik even het een en ander geprobeerd. Digitaal zenders gezocht met de smartcard op verschillende manieren erin gestoken, maar geen signaal nog.Volkert schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:48:
[...]
Geen idee, als je echt de laatste firmware hebt, te checken in het service menu en je leest op internet dat het zou moeten werk op jouw specifieke type (WXXN, PXXN etc.) Samsung TV, dan zou het moeten werken.
Misschien heb je je smartcard er verkeerd om inzitten. Niet alle documentatie klopt op dat vlak namelijk.
Ik ga morgen verder proberen, want mijn ouders vinden het niet zo fijn als ik met de kabels enzo ga rommelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 27-06-2010 21:30 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dat Ziggo het zegt betekent niet dat het niet werkt, het betekent dat als het niet werkt ze je niet kunnen helpen. Mijn ervaring is dat het bijna altijd werkt, en als het niet werkt kun je de module meestal nog terugbrengen naar de winkel.Rakkerzero schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:47:
Weet iemand iets over de werking van Ziggo CI+ in een Samsung LE40C630 tv (vorige week bij de MM gekocht). Ziggo heeft in een telefoongesprek aangegeven dat dit niet gaat werken, omdat ze de tv niet ondersteunen. Samsung zegt hetzelfde. Ze gaven nog wel de toelichting dat het mogelijk wel werkt met de laatste firmware. Nu is dat laatste, volgens mijn vader, wel geinstalleerd, maar het werkt nog niet, terwijl ik op internet lees dat het zou moeten werken.
Als je de module gebruikt moet je er ff op letten dat je zenders zoekt op je tv zonder de module erin. Als je tv klaar is met zoeken kun je als het goed is nederland 1 kijken. Als je naar ned 2 zapt staat er: geen module gevonden oid. Dan stop je de module erin, die gaat authenticeren. Als dat voltooid is kun je de smartcard erin doen.
Ik zal dan nog wel laten weten of het gelukt is of niet.
Laten we dat maar niet hopen. Zou ALWEER oneerlijk zijn naar de overige klanten van ziggo die niet in de 120mbits gebieden wonen.marcel23456 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:37:
Read my lips: niet eerder dan januari!
De NPO HD Kanalen zenden uit in Dobly Digital 2.0, wanneer je surroud wil luisteren zal je dit dus door je recever moeten laten regelen. Een gemiste kans van de NPO, daar Ziggo een mogelijk 5.1 signaal gewoon zou door geven, echter.... de NPO is DD2.0..Exorcist schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:14:
Zenden de HD kanalen 2.0 Dolby mee of 5.1? Ik kom in principe optical-in's te kort op mijn Pioneer versterker (PS3/PC/Xbox 360 zitten op 2x coaxial en 1x optical = vol), maar wellicht loont het de moeite uit te kijken naar een andere versterker (nu een VSX-516).
Ik zal het woensdag eens vragen. Krijg ik twee medewerkers van Ziggo over de vloer, toch handig lid zijn van het Ziggo Panel.Untouchablezz20 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:40:
[...]
Laten we dat maar niet hopen. Zou ALWEER oneerlijk zijn naar de overige klanten van ziggo die niet in de 120mbits gebieden wonen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Nog een keer: Read my lips bij ziggo hebben ze schijt aan wat klanten vinden in de buitengebiedenUntouchablezz20 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:40:
[...]
Laten we dat maar niet hopen. Zou ALWEER oneerlijk zijn naar de overige klanten van ziggo die niet in de 120mbits gebieden wonen.
En dat noemen we gewoon misbruik maken van je positie. Pas op het moment dat duizenden klanten klachten gaan indienen en bv een kassa ermee op de buis komt, komt Ziggo en keer in actie. Tot die tijd, lees mij eerst reactierobbinonline schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:05:
Het zou me niks verbazen inderdaad. Ik hoor de spotjes van vorige jaar nog in mn achterhoofd: en in oktober (2009) zelfs naar 80Mbit. En dan er nog mee wegkomen
Verwijderd

Een DD-signaal lijkt wel mooier te reageren als je de receiver op PLII zet. Een gewoon mp2-signaal (zoals bij SD) klinkt wat minder mooi in PLII-modus via een versterker.Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:02:
[...]
De NPO HD Kanalen zenden uit in Dobly Digital 2.0, wanneer je surroud wil luisteren zal je dit dus door je recever moeten laten regelen. Een gemiste kans van de NPO, daar Ziggo een mogelijk 5.1 signaal gewoon zou door geven, echter.... de NPO is DD2.0..
Maargoed, ik postte een stuk hoger al iets over DD2.0 vs DD5.1 + de opmerking dat ARD/ZDF wel regelmatig 5.1 uitzenden met hun SD-signalen.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Interessanter is misschien om eerst eens te checken hoevaak je signaal gesplitst wordt voordat hij op die kabel uitkomt. Vergeet niet iedere splitsing is ~3dB van je signaal sterkte af. Dus als je splitst voor je kabelmodem, tv een tv in de huiskamer en slaap kamer. Is het signaal bij je ontvanger al 6dB zwakker dan direct op de kabel.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:23:
Voetbal is nog steeds kut. Of blokken of een soort framedrops. Echt irritant. Ik ga morgen toch maar een nieuwe coaxkabel kopenn, ik geloof er zelf geen reet van, maar wat moet ik anders. Ziggo weigert te helpen behalve dat gelul over die kabel
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Ik heb hier af en toe ook "last" van van blokjes tijdens het voetbal. "Last" tussen aanhalingstekens omdat ik me niet wil verlagen tot Westerse decadentie. Je hebt pas een echt probleem als je niet te eten hebt of ongeneeslijk ziek bent verklaard.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:23:
Voetbal is nog steeds kut. Of blokken of een soort framedrops. Echt irritant. Ik ga morgen toch maar een nieuwe coaxkabel kopenn, ik geloof er zelf geen reet van, maar wat moet ik anders. Ziggo weigert te helpen behalve dat gelul over die kabel
Anyway, de logo's en standen van de NOS blijven echter wel intact, dus is het blijkbaar een probleem tussen Zuid-Afrika en de NOS. Daar kan dus zowel Ziggo als jijzelf niks aan doen verder.
Verwijderd
Nou ik voel me gewoon genaaid door ziggo...marcel23456 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:11:
[...]
Nog een keer: Read my lips bij ziggo hebben ze schijt aan wat klanten vinden in de buitengebieden![]()
[...]
En dat noemen we gewoon misbruik maken van je positie. Pas op het moment dat duizenden klanten klachten gaan indienen en bv een kassa ermee op de buis komt, komt Ziggo en keer in actie. Tot die tijd, lees mij eerst reactie
niet alleen de buiten gebieden die het niet hebben.. ik woon gewoon in Denhaag maar heb ook nog de oude snelheid
pc 2497 valt er net buiten maar mag wel het zelfde betalen als iemand hier om de hoek met meer dan het dubbele.
In feb maar zeggen van denhaag wordt verhoogd en eind mei pas komen na veel klachten met een range van postcode op hub site
Maar wel lekker reclame maken op de trams van htm met Denhaag nu verhoogt naar 120 mbit

Ach dat is ZIGGO we raken er aan gewent

Wat bedoel je met geen signaal?Rakkerzero schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:29:
[...]
Zonder naar de firmware versie te kijken heb ik even het een en ander geprobeerd. Digitaal zenders gezocht met de smartcard op verschillende manieren erin gestoken, maar geen signaal nog.
Ik ga morgen verder proberen, want mijn ouders vinden het niet zo fijn als ik met de kabels enzo ga rommelen.
Je moet altijd nl1 kunnen ontvangen en kunnen bekijken. Ziggo en Samsung raden zelf aan om eerst altijd te scannen zonder ci+ cam. Eerst alle zenders scannen, en kijk of nl1 werkt, daarna pas met de cam en smartcard aan de gang.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-06-2010 10:21 ]
Oneerlijk? Je betaalt voor een 50 Mbit abbo, en dat krijg je dus ook. Lijkt me niks oneerlijks aan.Untouchablezz20 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:40:
[...]
Sowieso lijkt het me netwerk-technisch gezien erg lastig om in heel Nederland bij alle abonnees de snelheid bijna te verdubbelen. Als dat was gebeurd liepen er nu allemaal topics over de instabiliteit van het Ziggo netwerk.
@Rakkerzero: Kun je helemaal geen zenders vinden? Dan lijkt het alsof je de verkeerde frequentie en netwerk-id hebt gebruikt. Hier staat de handleiding. Vanaf pagina 15 staan de juiste gegevens.
[ Voor 19% gewijzigd door pieterrr op 28-06-2010 10:40 ]
Vreemd dat mensen andere mensen geen extraatje gunnen.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!