F350-maniac schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:31:
mijn ouders willen graag van de KPN af en zal het ws wel een Ziggo 3 in 1 worden, ik wil ze een beetje op weg helpen maar zit zelf binnen UPC gebied dus toch wat vraagjes
mijn keus zou het voordeligste pakket zijn 41,50
begrijp dat je hier een losse decoder bij moet kopen als je digi-tv wilt ontvangen, en dat je van tevoren dus niet weet welke Ziggo je toestuurt? (is er überhaupt veel verschil tussen de boxen)
heb je met deze ontvanger wel EPG? of kan dat alleen maar op boxen met een harddisk?
kan ik een VHS-video aansluiten en dan van een andere zender opnemen dan waar de box op staat (zoals we normaal bij analoog zijn gewend) ik lees namelijk nergens iets over meerdere tuners?
draadloos internet is toch niet beveiligd o.i.d. bij Ziggo, gewoon een eigen router ertussen werkt toch gewoon net zo goed ga ik van uit
nou hoop dat ik deze in het goede forum heb gezet en dat jullie me op weg kunnen helpen met wat ervaringen
De keuze van het pakket is natuurlijk afhankelijk van het feit hoeveel je wil betalen en of wat je wensen qua snelheid, telefoonie of tv pakket(en) zijn.
Wanneer je een Alles in 1 Pakket afneemt kan je voor 39 euro een decoder kopen, je krijg vermoedelijj een Humax IR-FOX of een Samung DCB-270R voor dit bedrag.
Voor 99 euro kan je een HD ontvanger aanschaven, je kan dan Ned1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD en Eurosport HD gratis ontvangen. Wil je meer HD zien dien het het extra HD pakket af te nemen (5.95 per maand extra voor Disco HD, NCG HD, History HD en de SBS HD zenders ,3 stuks)
Alle digitale ontvangers hebben EPG.... je hebt hier dus geen Harddisk recoder voor nodig, de infromatie laat de decoder dus gewoon in z'n geheugen.
de decoders hebben 2 scart aansluitingen, je kan dus prima een VCR aansluiten, hou er wel rekening mee dat je de VCR in moet stellen en de decoder dus op het juiste kanaal moet zetten. Je kan de VCR niet progammeren zodat hij de zenders op je decoder verzet, aan of uit zeten... enz enz.
De decoder heeft ook geen 2 tuners, je kan dus alleen opnemen en de zelfde zender bekijken. Bij het wissel van zender op de decoder wordt de zender opgenomen waar je dan naar kijkt.
Wanneer je een router mee besteld bij Ziggo zit hier Wireless op, deze staat standaard wel met beveiliging ingeschakelt, dit dan je helemaal naar eigen inzicht veranderen. Wanneer je handing bent zou je ook zelf een eigen router kunnen aanschaven, de gene die Ziggo leverd zijn over het algemeen routers van niet onbesproken gedrag. (het werkt wel, maar niet altijd even goed) Een eigen router werkt dus prima
p.s. je krijgt nu gratis installatie door een monteur...... deze zal je internet verbinding voor 1 pc configureren, de decoder aansluiten en de telefoon werkend maken.