Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
jelmervos schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:34:
Ik maak geregeld gebruik van de live tv streams (https://www.ziggo.nl/#spotlight), maar klopt het dat deze tijdens voetbal allemaal down gaan?
yup, ook via T-mobile TV.
Lekkere lui die van de Fifa....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:43:
Als ik dan "123456" intik als nieuw wachtwoord krijg ik de melding dat het oude wachtwoord niet klopt. Het wachtwoord waarmee ik zojuist ben ingelogd... 8)7

Sowieso drijft die site op een emmer javascriptsoep waar de honden geen brood van lusten, en is 'ie ontoegankelijk als je datzelfde javascript uitschakelt. Je zou toch beter verwachten van een internetserviceprovider.

Ervaren meer mensen het probleem dat ze hun wachtwoord niet kunnen wijzigen?
Man, breek me de bek niet open. Ik moet elke maand mijn wachtwoord opnieuw opvragen en dan na 3 keer een mai gehad te hebben met 3 verschillende wachtwoorden werkt het een keer en dan kan ik facturen bekijken en belkosten en een paar dagen later doet mijn wachtwoord het weer niet.

Wat een ruksite is dat. En helpdesk kan je er niet verder mee helpen. Kortom: elke keer als je wilt inloggen je wachtwoord opvragen en niet willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Loekie schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:48:
[...]

yup, ook via T-mobile TV.
Lekkere lui die van de Fifa....
Waarom moeten alle streams dan down, en niet alleen waar voetbal op te zien is (Ned1).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
jelmervos schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Waarom moeten alle streams dan down, en niet alleen waar voetbal op te zien is (Ned1).
Rechten??? Fifa verdient geld aan uitzendlicenties, je mag dus nu zomaar het WK beschikbaar maken voor een grote groep mensen (internet streams)

Normaal gesproken is de NPO een vrij doorgeefbare zender (in nederland) echter licht dit met licenties qua WK voetbal iets anders.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 08:10
Bullet NL schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:46:
[...]

Rechten??? Fifa verdient geld aan uitzendlicenties, je mag dus nu zomaar het WK beschikbaar maken voor een grote groep mensen (internet streams)

Normaal gesproken is de NPO een vrij doorgeefbare zender (in nederland) echter licht dit met licenties qua WK voetbal iets anders.
Als op alleen nederland 1 het WK te zien is is het toch niet logisch dat ze alle andere streams er ook uitgooien. Dat heeft niks met FIFA rechten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
LightLuke schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:25:
[...]

Als op alleen nederland 1 het WK te zien is is het toch niet logisch dat ze alle andere streams er ook uitgooien. Dat heeft niks met FIFA rechten te maken.
Nope, is het ook niet. Nu doen de streams het overigens wel gewoon en kun je ook de sportzomer oid kijken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Loekie schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Nope, is het ook niet. Nu doen de streams het overigens wel gewoon en kun je ook de sportzomer oid kijken...
Ik denk dat het alleen om de live wedstrijden gaat. Maarja, die zijn alleen op Ned1 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldariel schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:03:
Hebben andere mesnen ook problemen met een sterk wisselende downloadsnelheid dor de dag? Op de ubee zelfs haalde ik net ook maar 300kb/s en ''opeens'' weer 4.4MB van de BBned servers en 22.1MB volgens de Ziggo speedtest...

Dit is al zo sinds vrijdag avond. Is het de bekende weekend dip of...?
Ja wij ook in Haren, ineens maar 16mbit ipv 48 wat we normaal hebben. Het is alleen de hele dag al zo, dus we gaan maar eens verhaal halen bij ziggo als het morgen nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Hier in Den Haag haal ik maximaal 0,8mbit down en 1mbit up! Denk dat Ziggo een storing heeft.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jelmervos schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:13:
[...]

Ik denk dat het alleen om de live wedstrijden gaat. Maarja, die zijn alleen op Ned1 te zien.
Ik bedoelde meer dat ziggo in principe alleen NL1 hoeft te blokken en niet alle streams, gedurende wedstrijdtijden doen de streams het vaak niet. Nu kijk ik het natuurlijk liever direct op TV, maar als je aan het werk bent is het fijn om in een scherm op de achtergrond te hebben....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is ziggo op dit moment ook erg traag , youtube in hd bekijken zit er niet in, duurt een eeuwigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:21:
hier is ziggo op dit moment ook erg traag , youtube in hd bekijken zit er niet in, duurt een eeuwigheid
Youtube is bijna altijd ontzettend traag. Dat is niet echt een goede benchmark ;)
Hier werkt Ziggo prima (Den Haag):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/853472674.png

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 20-06-2010 14:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Youtube is bijna altijd ontzettend traag. Dat is niet echt een goede benchmark ;)
Hier werkt Ziggo prima (Den Haag)
ja maar de pagina's van bijna elke site laden pauper ;)

zelfs tweakers, en die is normaal wel de snelste

edit: het downloaden van newserver gaat trouwens wel goed en stabiel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:21:
Dat ligt aan YT, ook wel eens last van. Heb je net een trage server. Een F5 doet soms wonderen.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:25:
[...]

ja maar de pagina's van bijna elke site laden pauper ;)

zelfs tweakers, en die is normaal wel de snelste

edit: het downloaden van newserver gaat trouwens wel goed en stabiel
Dat heb ik ook. Downloaden gaat vaak goed, maar in het weekend zakt het echt compleet in ja. Doordeweeks minder last van.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Loekie schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:55:
[...]

Ik bedoelde meer dat ziggo in principe alleen NL1 hoeft te blokken en niet alle streams, gedurende wedstrijdtijden doen de streams het vaak niet. Nu kijk ik het natuurlijk liever direct op TV, maar als je aan het werk bent is het fijn om in een scherm op de achtergrond te hebben....
Nu (wedstrijd ITA-NZL) werken de streams wel, zelfs Nederland 1. Al lijkt de kwaliteit van Nederland 1 een stuk slechter dan de rest. Vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
is bij jullie wk in 5.1 of 2.0?
ik heb de humax 5000, ik krijg dolby digital 2.0 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of het hier mag, maar volgens mij is er geen vergelijkbaar tv-topic voor ziggo.

Wat is het geval: mijn schoonouders hebben een Loewe TV met ingebouwde DVB-C tuner. Hier zit een Alphacrypt kaartje in, en an sich is het beeld best prima.
Echter; met grote regelmaat komen er continue freezes van het beeld voor. Het analoge beeld op de tv is -natuurlijk relatief- oke, dus het signaal is goed imo.
Dit wordt bevestigd door metingen van Ziggo.

Kabels, versterker en stekkers zijn van begin tot eind allemaal van Hirschmann en dus goed afgeschermd. Wat er ook geprobeerd wordt; het lost niets op.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

tot wanneer kun je tv's met een cl ingang gebruiken? want het is toch de bedoeling dat alleen cl+ werkt of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb van mijn oom een decoder + smartcard gekregen en die werkt hier gewoon (internet en tv via ziggo), hoort dat? Heb het hier niet specifiek aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij staat die smartcard bij het abonnement van je oom geregistreerd. Zolang dat nog doorloopt werkt die kaart. Twee kaarten op een abonnement kost volgens mij niets extra. Maar als je oom het opzegt zal je alleen nog Nederland1 ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Nouja, deze maand nog even TV (hij is naar DLD verhuisd dus heeft opgezegd)

Kan gewoon een smartcard aanvragen op mijn huidige abo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
418O2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:27:

Ja, dat kan.... Je kan ook naar de lokale Ziggo dealer rijden, een smartcard kopen en zelf thuis registeren op jouw TV (basis) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
418O2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:27:

Sterker nog, je kunt bij de helpdesk aangeven dat je de smartcard hebt overgenomen en dat je deze wilt registreren onder je eigen abonnement, ze deregistreren deze dan van het oude abonnement.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

Sorcerer8472

Mens sana?

justjermaine schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:44:
is bij jullie wk in 5.1 of 2.0?
ik heb de humax 5000, ik krijg dolby digital 2.0 binnen.
WK is 2.0.
Als je 5.1 wilt zul je ARD/ZDF op moeten zetten, maar da's weer met Duits commentaar (wat weer uit kan door de centerspeaker te muten :P)... wel weer SD, die Duitsers.

Beetje jammer dat het ze bij Nederlandse tv niet echt lukt om meer dan die ene studio + wat live dingen door te sturen in HD.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Loekie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:43:
[...]

Sterker nog, je kunt bij de helpdesk aangeven dat je de smartcard hebt overgenomen en dat je deze wilt registreren onder je eigen abonnement, ze deregistreren deze dan van het oude abonnement.
hiervoor dien je zelf wel in bezit te zijn van een Ziggo klantnummer. Anders gaat deze verhuizing, met contractant aanpassing niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:43:
[...]

hiervoor dien je zelf wel in bezit te zijn van een Ziggo klantnummer. Anders gaat deze verhuizing, met contractant aanpassing niet werken..
Hij geeft aan dat hij een huidig abo heeft, m.a.w. hij heeft een klantnr.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Loekie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:47:
[...]

Hij geeft aan dat hij een huidig abo heeft, m.a.w. hij heeft een klantnr.
Ja, dat ontken ik toch ook niet? afijn, het is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:55:
Signaal was uitstekend. Monteur heeft het daar vandaag toevallig nog overgehad. We zitten blijkbaar dicht bij de wijkcentrale, op een kabel die veel te veel capaciteit heeft voor de afstand die hij aflegt. (Tenminste ik denk dat dat een lijnmeting is.) En het zou wel niet met elkaar in verband staand maar digitale televisie is ook 100% sterkte/100%kwaliteit.
Heb je nog een router erachter hangen? Ik heb dus de Netgear router van Ziggo en die is dus echt ruk. Hij reboot om de stomste redenen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Rutix schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:09:
[...]

Heb je nog een router erachter hangen? Ik heb dus de Netgear router van Ziggo en die is dus echt ruk. Hij reboot om de stomste redenen.
Inderdaad, die router is brak. Je kan beter een goede Linksys of TP-Link kopen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eldariel schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:04:
[...]

De 3700 is één van de beste routers, de 3500 is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Nou ja, brak gaat wel heel ver.... de WNR3500 Ziggo uitvoering zou gewoon moeten doen wat hij moet doen, echter hij is niet uitgebreid qua instelling en de WAN-LAN doorvoersnelheid is ook niet zo best.
Om hem nu helemaal af te schijven is ook wel erg ver, voor normaal internet gebruik moet er niets aan de hand zijn.

Trouwens, alle Linksys routers zou ik per definitie ook niet goed noemen... TP-Link is een rip-off van Linksys, de Netgear 3700 is wel weer heel goed, ook scoort D-Link vaak hoge ogen (b.v. de DIR 885)

Om zomaar iemand naar een andere router te verwijzen slaat natuurlijk de plak ook mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:09:
[...]

De 3700 is één van de beste routers, de 3500 is gewoon slecht.
Maar de 3500 dient het wel gewoon te doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02-2023
mijn ouders willen graag van de KPN af en zal het ws wel een Ziggo 3 in 1 worden, ik wil ze een beetje op weg helpen maar zit zelf binnen UPC gebied dus toch wat vraagjes
mijn keus zou het voordeligste pakket zijn 41,50

begrijp dat je hier een losse decoder bij moet kopen als je digi-tv wilt ontvangen, en dat je van tevoren dus niet weet welke Ziggo je toestuurt? (is er überhaupt veel verschil tussen de boxen)

heb je met deze ontvanger wel EPG? of kan dat alleen maar op boxen met een harddisk?

kan ik een VHS-video aansluiten en dan van een andere zender opnemen dan waar de box op staat (zoals we normaal bij analoog zijn gewend) ik lees namelijk nergens iets over meerdere tuners?

draadloos internet is toch niet beveiligd o.i.d. bij Ziggo, gewoon een eigen router ertussen werkt toch gewoon net zo goed ga ik van uit
nou hoop dat ik deze in het goede forum heb gezet en dat jullie me op weg kunnen helpen met wat ervaringen

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
Zijn er hier mensen met een Samsung settopbox die problemen hebben met de beelden van het WK?
Op NED 1 HD treden er regelmatig freezes en stotteringen op, vaak gevolgd door het geheel wegvallen van beeld en geluid. Beeld herstelt zich dan weer, maar geluid niet. Alleen schakelen naar een andere zender en weer terug helpt.

Op de belg (Sportza) ook soms gestotter en freezes, maar daar herstelt het geluid zich wel weer gewoon.

Bij andere uitzendingen/programma's komt dit slechts heel zelden voor, bij het WK heel regelmatig, soms zelfs elke 2 minuten, soms 1x per wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
F350-maniac schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:31:
mijn ouders willen graag van de KPN af en zal het ws wel een Ziggo 3 in 1 worden, ik wil ze een beetje op weg helpen maar zit zelf binnen UPC gebied dus toch wat vraagjes
mijn keus zou het voordeligste pakket zijn 41,50

begrijp dat je hier een losse decoder bij moet kopen als je digi-tv wilt ontvangen, en dat je van tevoren dus niet weet welke Ziggo je toestuurt? (is er überhaupt veel verschil tussen de boxen)

heb je met deze ontvanger wel EPG? of kan dat alleen maar op boxen met een harddisk?

kan ik een VHS-video aansluiten en dan van een andere zender opnemen dan waar de box op staat (zoals we normaal bij analoog zijn gewend) ik lees namelijk nergens iets over meerdere tuners?

draadloos internet is toch niet beveiligd o.i.d. bij Ziggo, gewoon een eigen router ertussen werkt toch gewoon net zo goed ga ik van uit
nou hoop dat ik deze in het goede forum heb gezet en dat jullie me op weg kunnen helpen met wat ervaringen
De keuze van het pakket is natuurlijk afhankelijk van het feit hoeveel je wil betalen en of wat je wensen qua snelheid, telefoonie of tv pakket(en) zijn.

Wanneer je een Alles in 1 Pakket afneemt kan je voor 39 euro een decoder kopen, je krijg vermoedelijj een Humax IR-FOX of een Samung DCB-270R voor dit bedrag.
Voor 99 euro kan je een HD ontvanger aanschaven, je kan dan Ned1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD en Eurosport HD gratis ontvangen. Wil je meer HD zien dien het het extra HD pakket af te nemen (5.95 per maand extra voor Disco HD, NCG HD, History HD en de SBS HD zenders ,3 stuks)

Alle digitale ontvangers hebben EPG.... je hebt hier dus geen Harddisk recoder voor nodig, de infromatie laat de decoder dus gewoon in z'n geheugen.

de decoders hebben 2 scart aansluitingen, je kan dus prima een VCR aansluiten, hou er wel rekening mee dat je de VCR in moet stellen en de decoder dus op het juiste kanaal moet zetten. Je kan de VCR niet progammeren zodat hij de zenders op je decoder verzet, aan of uit zeten... enz enz.
De decoder heeft ook geen 2 tuners, je kan dus alleen opnemen en de zelfde zender bekijken. Bij het wissel van zender op de decoder wordt de zender opgenomen waar je dan naar kijkt.

Wanneer je een router mee besteld bij Ziggo zit hier Wireless op, deze staat standaard wel met beveiliging ingeschakelt, dit dan je helemaal naar eigen inzicht veranderen. Wanneer je handing bent zou je ook zelf een eigen router kunnen aanschaven, de gene die Ziggo leverd zijn over het algemeen routers van niet onbesproken gedrag. (het werkt wel, maar niet altijd even goed) Een eigen router werkt dus prima

p.s. je krijgt nu gratis installatie door een monteur...... deze zal je internet verbinding voor 1 pc configureren, de decoder aansluiten en de telefoon werkend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
renevanh schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:36:
Zijn er hier mensen met een Samsung settopbox die problemen hebben met de beelden van het WK?
Op NED 1 HD treden er regelmatig freezes en stotteringen op, vaak gevolgd door het geheel wegvallen van beeld en geluid. Beeld herstelt zich dan weer, maar geluid niet. Alleen schakelen naar een andere zender en weer terug helpt.

Op de belg (Sportza) ook soms gestotter en freezes, maar daar herstelt het geluid zich wel weer gewoon.

Bij andere uitzendingen/programma's komt dit slechts heel zelden voor, bij het WK heel regelmatig, soms zelfs elke 2 minuten, soms 1x per wedstrijd.
Ik heb met een DCB-H360Ra helemaal geen problemen om het WK in HD te bekijken.
Wat zijn je sigaal waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Signaalwaardes zijn lastig te interpreteren. Elke fabrikant bedenkt weer zijn eigen schaalverdeling.
Kijk daarom dus naar de ber (bit error rate). Deze hoort op 0 (nul) te staan. Is dit niet het geval dan is je signaal te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:06

Aldmar

Niks...

F350-maniac schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:31:
Je kan enkel opnemen wat de decoder op dat moment decodeert. Toen ik net digitale tv nam, had ik hier ook last van. Ik heb het toen opgelost door de VHS gewoon analoog te laten opnemen. De digitale kwaliteit gaat toch verloren als je op VHS opneemt, analoog is dan goed genoeg. Het irritante is inderdaad, zoals hierboven ook gezegd, dat je zelf de decoder op het juiste kanaal moet zetten. :X

Nu heb ik een harddisk recorder (5050c) en dat is ideaal _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Aldmar op 21-06-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Eindelijk van die vreselijke ziggo firmware af op me Netgear WNR3500v2 router. Ik heb gebruik gemaakt van de backdoor die in netgear routers zit om in telnet te komen en heb daarna de command "erase linux" gegeven. Na een powercycle van de router gaf hij aan dat hij aan het wachten was op tftp en een firmware file. Officiele netgear firmware erop gegooit dmv tftp en huppa ziggo firmware eraf.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo, hier in Tilburg is ook alles "Rock and Roll"! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/854704819.png

Zo direct draadloos checken met de Airport Extreme en hoe mijn "bovenbuurman" eruit komt.

Ik ga samen met hem het internet en de tv verbinding delen, kan hij zijn Ziggo signaal helemaal stopzetten en toch gebruik maken van een extra ontvanger met smartcard?

Ik post zo direct wel een speedtest als hij draadloos is aangesloten ;)

Edit: Draadloos resultaat met de Airport Extreme (laatste versie):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/854718305.png

De eerste test kwam uit op 35mb/s dus dat was even schrikken... Maar de laatste drie keer dit resultaat. Komende week wat verder testen :)

[ Voor 24% gewijzigd door D-Ed op 21-06-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:45:
[...]
Wanneer je handing bent zou je ook zelf een eigen router kunnen aanschaven, de gene die Ziggo leverd zijn over het algemeen routers van niet onbesproken gedrag. (het werkt wel, maar niet altijd even goed) Een eigen router werkt dus prima.
Ik zou toch m'n twijfels hebben bij houten routers.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:47:
Zo, hier in Tilburg is ook alles "Rock and Roll"! _/-\o_
[afbeelding]

Zo direct draadloos checken met de Airport Extreme en hoe mijn "bovenbuurman" eruit komt.

Ik ga samen met hem het internet en de tv verbinding delen, kan hij zijn Ziggo signaal helemaal stopzetten en toch gebruik maken van een extra ontvanger met smartcard?

Ik post zo direct wel een speedtest als hij draadloos is aangesloten ;)

Edit: Draadloos resultaat met de Airport Extreme (laatste versie):
[afbeelding]

De eerste test kwam uit op 35mb/s dus dat was even schrikken... Maar de laatste drie keer dit resultaat. Komende week wat verder testen :)
Hier in Denhaag nog geen 120 Mbit :(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/854783568.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-10 01:00

KSH

Ik ben momenteel in het bezit van een motorola sbv5120 modem.

Ik ben aan het experimenteren met WOL (Wake On Lan). Hiervoor is het vereist dat ik de poorten op mijn modem kan aanpassen. Als ik inlog op mijn modem, zie ik niet waar ik dit kan doen. Ik heb zelf ook nog een sitecom router waar dit heel simpel aan te passen is.

Net met klantenservice gebeld, maar de persoon die ik sprak heeft totaal geen technische kennis. Een nieuwer modem krijg ik pas als mijn alles in 1 pakket van 20mb overgaat naar 30mb.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand weet of ik überhaupt in mijn modem de poorten kan aanpassen (en zo ja op welke wijze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
KSH schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:01:
Ik ben momenteel in het bezit van een motorola sbv5120 modem.

Ik ben aan het experimenteren met WOL (Wake On Lan). Hiervoor is het vereist dat ik de poorten op mijn modem kan aanpassen. Als ik inlog op mijn modem, zie ik niet waar ik dit kan doen. Ik heb zelf ook nog een sitecom router waar dit heel simpel aan te passen is.

Net met klantenservice gebeld, maar de persoon die ik sprak heeft totaal geen technische kennis. Een nieuwer modem krijg ik pas als mijn alles in 1 pakket van 20mb overgaat naar 30mb.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand weet of ik überhaupt in mijn modem de poorten kan aanpassen (en zo ja op welke wijze)?
Nee, dit gaat je op/met een kabelmodem van Ziggo niet lukken, WOL zal dus ook puur en alleen binnen je eigennetwerk actief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH

KSH

Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:13:
[...]

Nee, dit gaat je op/met een kabelmodem van Ziggo niet lukken, WOL zal dus ook puur en alleen binnen je eigennetwerk actief kunnen zijn.
Ok bedankt voor de info.

Is er echt op geen enkele wijze WOL mogelijk met een Ziggo modem (dus ook niet de nieuwere versies)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:13:
[...]

Het modem van Ziggo is vaak niet meer dan een doorgeefluik; waarom zou WOL niet werken (of WOI in dit geval) als je je router goed configureert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:59:
[...]
Hier in Denhaag nog geen 120 Mbit :(
Dan zit je in het nep Den Haag zeker? Welke postcode?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH

KSH

Exorcist schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:43:
[...]

Het modem van Ziggo is vaak niet meer dan een doorgeefluik; waarom zou WOL niet werken (of WOI in dit geval) als je je router goed configureert?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Het lukt me wel om via wifi binnen hetzelfde netwerk WOL te laten werken (iNet WOL op iPhone 3g), echter dus niet via 3g.

Hopelijk lukt het, want dan kan ik van afstand de iMac starten om vervolgens via AirVideo video's te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vroeger was ik WOL expert, zelfbenoemd..maar tegenwoordig niet meer nodig met een server die 24/7 aanstaat. Plus, het ligt aan je router en statische ARP tabellen. Ik denk alleen niet dat het modem roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Doet bij iemand internet TV het nog? Ik kom er al 24 uur niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37

Zeror

Ik Henk 'm!

Schijt televisie. Ik heb de laatste tijd echt niets dan problemen met de tv. Heel blokkerig beeld vaak en soms helemaal geen beeld. Het lijkt me sterk dat mijn coax kabel naar de tv nu al stuk is. Die kabel ligt er net 5 maanden namelijk (was gloednieuw van de bouwmarkt).
Als ik dan wel alles goed ontvang is er slechts 1 zender die roet in het eten gooit, namelijk Film1 Action. Die heeft het bij sinds het begin (woon nu iets meer als 5 maanden in deze woning).

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Rakkerzero
Ongetwijfeld laat je bekabeling het afweten. Film1 Action zit in TS 22 op 770Mhz en dat is volgens mij zo'n beetje de hoogste frequentie in gebruik.

Deze zenders moeten hetzelfde probleem opleveren:

NostalgieNet
Al-jazeera Internat
Zee Cinema
Ziggo TV
Film1 Action
Comedy Central Family
Preview TV

Ik denk dat je tegen de limiet van bouwmarktkabel loopt, misschien toch vervanger door beter spul. Dito voor de connectoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Momenteel kan ik helemaal niks testen, want ik heb helemaal geen signaal momenteel. Plus wat mogelijk ook mee kan spelen. Ik woon in een huis waarin 3 appartementen gemaakt zijn. Ieder heeft een tv staan. Ik ben de enige die digitaal tv kijkt. Vanuit de meterkast worden er ook 3 internet abbo's van Ziggo gesplitst.

Dus het limiet van een bouwmarktkabel is 5 maanden. Lijkt me sterk maargoed. Waar kan ik dan een kwalitatieve goede coax-kabel kopen van minimaal 8 meter lang?

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 21-06-2010 22:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Goedkope Linksys (WRT120N a €44,95) om als router te dienen werkt prima. Na de router een Gb switch voor de LAN en voila, alles werkt prima. Je kunt ook direct een Gb router nemen. Kost meer, maar aangezien ik de wireless toch (nu) niet gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Saturnus schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:15:
Doet bij iemand internet TV het nog? Ik kom er al 24 uur niet op.
No problem hier. Locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Ik weet niet of dat hier al duidelijk was, maar er is mij vandaag verteld dat ziggo het uitrol van 120mbit doet op 'noodzaak'. Dus waar ze de noodzaak zien voor een upgrade (grote steden voor de bekendheid hiervan, en op locaties waar zaken als glasvezel als concurrent tevoorschijn komen) voeren ze dit in...

Dus voor zover ik weet nog geen 120mbit voor heel NL...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:52:
[...]

Dan zit je in het nep Den Haag zeker? Welke postcode?
is hier gewoon gemeente Den Haag 2496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Edgarz schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:40:
[...]

No problem hier. Locatie?
Ziggo regio Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Rakkerzero schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:36:
Momenteel kan ik helemaal niks testen, want ik heb helemaal geen signaal momenteel. Plus wat mogelijk ook mee kan spelen. Ik woon in een huis waarin 3 appartementen gemaakt zijn. Ieder heeft een tv staan. Ik ben de enige die digitaal tv kijkt. Vanuit de meterkast worden er ook 3 internet abbo's van Ziggo gesplitst.

Dus het limiet van een bouwmarktkabel is 5 maanden. Lijkt me sterk maargoed. Waar kan ik dan een kwalitatieve goede coax-kabel kopen van minimaal 8 meter lang?
Wat hij bedoelt met de kabel is de afscherming, niet de leeftijd.....
Gezien de zenders en de ferquentie van de transportstream kan je last hebben van bijvoorbeeld externe bronnen als Digitenne en C2000 appratuur.
Het is dan ook zeker aan te bevelen om gebruik te maken van kabelkeur COAX onderdelen.
Bijvoorbeeld goede KOKA 799 kabel van Hirschmann en juiste kabelkeur connectoren.
Het klinkt vreemd maar met slechte kabels, multi-taps en budget versterkers kan het zijn dat je de ene dag enorm veel last heb van storingen terwijl de je volgende dag nergens geen last van hebt.

Je geeft aan dat er 3 kamers worden gevoed van uit de coax verbinding, maken jullie gebruik van een goede versterker? of prikken jullie de coax kabels gewoon dmv verdeelstekkers op elkaar door?
Maken jullie gebruik van eind of rijgdozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Via de Ziggo website werkt WEB TV gewoon, hier geen probleem dus, tevens regio groningen....
Echter alleen wanneer er WK wedstrijden zijn gaat het beeld op zwart ivp rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:40:
[...]

Via de Ziggo website werkt WEB TV gewoon, hier geen probleem dus, tevens regio groningen....
Echter alleen wanneer er WK wedstrijden zijn gaat het beeld op zwart ivp rechten.
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb de openingswedstrijd gewoon via ziggo webstream kunnen bekijken en een andere wedstrijd ook.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:38:
Je geeft aan dat er 3 kamers worden gevoed van uit de coax verbinding, maken jullie gebruik van een goede versterker? of prikken jullie de coax kabels gewoon dmv verdeelstekkers op elkaar door?
Maken jullie gebruik van eind of rijgdozen?
Het signaal wordt verdeeld met een versterker, ja, maar of dat een goeie is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
iCy schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:08:
[...]

Sinds wanneer is dat dan? Ik heb de openingswedstrijd gewoon via ziggo webstream kunnen bekijken en een andere wedstrijd ook.
Lees het ook net op een ander forum, heeft volgens mij met IP reeksen te maken, ik kan met een Ziggo verbinding iig niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Rakkerzero schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:11:
[...]

Het signaal wordt verdeeld met een versterker, ja, maar of dat een goeie is durf ik niet te zeggen.
Ik zeg niet dat dit direct de boosdoener is, maar vergeet niet dat het CAI signaal door de digitale diensten de afgelopen jaren zeker behoefte heeft gekregen aan goede componeten. Een verkeerd gemonteerde stekker kan na verloop van tijd storing gaan geven, zomaar uit het niets...

Mocht je zeker weten dat het probleem niet aan jou ligt ff contact opnemen met de helpdesk, ze kunnen altijd een lijnmetig komen doen. p.s. hoe is het signaal bij je mede bewoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik kreeg met Internet TV geen enkele zender aan en tot zaterdag heb ik de helft van het WK dat ik keek via internet gezien. WK lijkt mij niet hetgene wat verantwoordelijk is voor het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
Hier in oldenzaal
AiP
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/855385330.png

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Bullet NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:34:
Mocht je zeker weten dat het probleem niet aan jou ligt ff contact opnemen met de helpdesk, ze kunnen altijd een lijnmetig komen doen. p.s. hoe is het signaal bij je mede bewoners?
Daar is het signaal wel goed.
Ik zou eens kunnen kijken of het aan mijn wandcontactdoos ligt, maar de kabel zelf acht ik niet het probleem eerlijk gezegd. Ook al heb ik die kabel zelf in elkaar gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 22-06-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Rakkerzero schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:43:
[...]
Daar is het signaal wel goed.
Ik zou eens kunnen kijken of het aan mijn wandcontactdoos ligt, maar de kabel zelf acht ik niet het probleem eerlijk gezegd. Ook al heb ik die kabel zelf in elkaar gezet.
Wanneer je huisgenoten wel goed signaal hebben, en jij niet ligt het bijna voor 100% zeker aan je bekabeling.

Ook je versterker kan een probleem zijn, omdat je niet aangegeven hebt wat voor een je hebt kan het probleem hier ook in zitten. Niet alle versterkers versterken alle aansluitingen...

Ik zal als ik jou was nog maar eens goed door je kabel(s) heen gaan, evetueel connectoren vervangen voor kabelkeur modellen en dan eens weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:30:
[...]

Lees het ook net op een ander forum, heeft volgens mij met IP reeksen te maken, ik kan met een Ziggo verbinding iig niet kijken.
Heb je een linkje?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:57:
[...]
is hier gewoon gemeente Den Haag 2496
Nep-Den Haag dus ;)
Wanneer ontvang jij je nieuwe snelheid?

De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar in ... Den Haag (postcode 2500-2599)... Aan het eind van de zomer in 2010 geldt de snelheidverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rakkerzero schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:11:
Hier bij mij in mijn eigen huis heb ik 3 TV's en 2 radio's aangesloten op de kabel. Allemaal zonder versterker, en allemaal perfect beeld. Zorg voor goede kwaliteits bekabeling (dikke coax kabel + bv hirschmann splitters/pluggen).

En als jouw signaal niet goed is en die van je huisgenoten wel, dan ligt het waarschijnlijk aan de bekabeling. Probeer anders eens de kabels in de versterker te verwisselen en kijk of dat verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Alles in een Plus waar ik al super tevreden mee was naar Alles in 1 Extra gegaan in het weekeind via de website aangevraagd en maandag avond direct gerealiseerd

ik zit nu op 96Mb down en 9.4 Mb up is wel zeer ernstig snel maar ik haal niet de beloofde 120Mb

ik zit in Den Haag postcode 2512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 16:20

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:
Ik ben van Alles in een Plus waar ik al super tevreden mee was naar Alles in 1 Extra gegaan in het weekeind via de website aangevraagd en maandag avond direct gerealiseerd

ik zit nu op 96Mb down en 9.4 Mb up is wel zeer ernstig snel maar ik haal niet de beloofde 120Mb

ik zit in Den Haag postcode 2512
Tja.. Heb je het volgende gechecked:

* Is je volledige netwerk wel 1gbit?
* Check je bedraad of draadloos?
* Kan je router wel meer dan 100mbit routeren? 1gbit WAN/LAN is daar geen garantie voor.

Kortom: Wat meer informatie is wel handig...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:10

rally

Deyterra Consultancy

Dit klinkt inderdaad wel ernstig als een bottleneck in het netwerk (Router of switch of NIC)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:14:
[...]

Tja.. Heb je het volgende gechecked:

* Is je volledige netwerk wel 1gbit?
* Check je bedraad of draadloos?
* Kan je router wel meer dan 100mbit routeren? 1gbit WAN/LAN is daar geen garantie voor.

Kortom: Wat meer informatie is wel handig...
STOM !!! Het is een 10/100 netwerk !!!!! Vandaag of morgen even een nieuwe router kopen want deze is 5 jaar oud
ik laat het jullie wel weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:16:
[...]
STOM !!! Het is een 10/100 netwerk !!!!! Vandaag of morgen even een nieuwe router kopen want deze is 5 jaar oud
ik laat het jullie wel weten.
Ik moest toch een kleine glimlach onderdrukken.
Anyway: Succes :) We horen graag de resultaten :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 19:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Even een wellicht domme vraag

Ik heb een TV die CI+ ondersteund.
Nu ben ik dus aan het kijken , en kom op Ziggo dit tegen

https://www.ziggo.nl/#pro...&ns_linkname=sea&ns_fee=0

Dit is dus de CI+ Module en ik zou deze dus kunnen gebruiken voor mijn TV.
Mijn vraag is nu echter kan ik met deze CI + Module ook HDTV ontvangen of heb je daar echt een losse decoder voor nodig?

Ik heb dus deze TV
Phillips 42PFL7404H

http://shop.philips.nl/se...WNDJwZmw3NDA0aCUyZjEyJTIw

En die ondersteund CI+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:28:

Mijn vraag is nu echter kan ik met deze CI + Module ook HDTV ontvangen of heb je daar echt een losse decoder voor nodig?

Ik heb dus deze TV
Phillips 42PFL7404H

En die ondersteund CI+
Tja.. Als je een beetje zoekt op de site van Ziggo:
Ziggo heeft, na een jaar intensieve samenwerking met Philips, besloten voor Philips de focus te leggen op de certificering van de 2010 modellen, hetgeen wil zeggen dat de 2009 TV-modellen van Philips voorlopig geen Ziggo CI+ certificering krijgen. Philips heeft toegezegd te blijven werken aan het mogelijk maken van de certificering. Het betekent niet dat de sets niet werken op het Ziggo netwerk, maar dat Ziggo niet kan instaan voor een probleemloze werking van deze toestellen op haar netwerk. Ondersteuning hiervoor zal daarom niet via Ziggo, maar via de Philips klantenservice plaatsvinden. Via deze link kunt u de handleiding voor het installeren van de Ziggo CI+ module op de CI+ gecertificeerde Philips TV modellen downloaden. Voor verdere vragen kunt u zich tot Philips wenden via 0800-0230076 (gratis).
Link: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Ergo: Misschien werkt het, maar het is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:28:

Ik heb dus deze TV
Phillips 42PFL7404H

En die ondersteund CI+
Als Ziggo werkt, werkt HD van Ziggo ook. Mits je TV een ingebouwde DVB-C HD-tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

TFHfony schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Tja.. Als je een beetje zoekt op de site van Ziggo:

[...]

Link: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Ergo: Misschien werkt het, maar het is op eigen risico.
Ja maar dat is belachelijk, je kunt toch niet verwachten van mensen dat ze 79 euro betalen en dan maar moeten hopen dat het werkt?

Ik lees op de reviews van t.net dat iemand hem wel gebruikt met ziggo

productreview: Philips 42PFL7404H review door martijn2101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:39:
Als Ziggo werkt, werkt HD van Ziggo ook. Mits je TV een ingebouwde DVB-C HD-tuner heeft.
Zijn tv (Philips 42PFL7404H) heeft een DVB-C HD tuner, dus als deze TV ook nog eens officieel/officieus door Ziggo is gecertificeerd, dan kan je inderdaad met een CI+ module HD tv ontvangen en heb je geen externe HD decoder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

silmaril8 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:43:
[...]

Zijn tv (Philips 42PFL7404H) heeft een DVB-C HD tuner, dus als deze TV ook nog eens officieel/officieus door Ziggo is gecertificeerd, dan kan je inderdaad met een CI+ module HD tv ontvangen en heb je geen externe HD decoder nodig.
Ok ik heb meer duidelijk nu, hij is niet officieel door Ziggo gecertificeerd, maar zou wel moeten werken.
Welkom bij Philips Chat, u chat met Angelique. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Hoi
Angelique: Goedenavond.
Bezoeker: Ik heb een vrij simpele vraag eigenlijk
Angelique: En de vraag is?
Bezoeker: Is de 47PFL7404H/12 compatible met Ziggo
Bezoeker: Dat is nergens terug te lezen namelijk
Bezoeker: Ziggo voert CI+ en de tv heeft CI+
Bezoeker: maar ik lees het volgende
Bezoeker: hetgeen wil zeggen dat de 2009 TV-modellen van Philips voorlopig geen Ziggo CI+ certificering krijgen.
Bezoeker: de 47PFL7404H/12 is een 2009 model
Angelique: Er is nog geen officiele ondersteuning door Ziggo maar het kan wel werken wanneer de laatste softwareversie is geinstalleerd op de tv
Bezoeker: ik heb de laatste update erop
Bezoeker: wil dat zeggen dat dat werkt dan ?
Bezoeker: want u zegt "kan"
Angelique: Dan zou het inderdaad moeten werken mits u wel een correcte module gebruikt.
Bezoeker: ja de ziggo CI+ module zelf ?
Bezoeker: of heeft u een andere die ik moet gebruiken?
Bezoeker: en u zegt weer "zou het moeten werken" , dat is iets anders dan "het werkt"
Angelique: Als de juiste module (verkregen via Ziggo) wordt gebruikt en de juiste software op de tv staat moet het werken.
Bezoeker: haha, nu zegt u het weer
Bezoeker: zou moeten werken
Bezoeker: dus het werkt gewoon. ? punt uit ? :)
Angelique: Zoals ik zei, als de juiste module wordt gebruikt en de juiste software op de tv staat. Dan wel. Als de juiste software niet op de tv staat of wanneer een verkeerde module wordt gebruikt niet.
Bezoeker: ok duidelijk, houd dat dan ook in dat deze TV een DVB-C HD tuner heeft ?
Bezoeker: of kan ik dan alleen Digitale SD kanalen kijken?
Angelique: Ook HD kan worden ontvangen en weergegeven.
Bezoeker: ok bedankt voor de informatie Angelique, en een prettige avond verder.
Dus maw het werkt gewoon :)

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-06-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56
Wel tenenkrommend dat "Nu zegt u het weer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Lizardz schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:18:
Wel tenenkrommend dat "Nu zegt u het weer"
Akkoord :) , maar ik wil zwart op wit hebben dat ze zeggen dat het werkt.
"zou kunnen" etc is niet zeggen dat het werkt :)

Of het juridisch bindend is weet ik niet, maar het voelt voor mij beter

En Ziggo werkt nu ook gewoon zonder de CAM met HD kom ik net achter trouwens.
Ik kan gewoon NED1 in HD kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-06-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:25:
[...]

NED1 (HD) wordt gewoon ongecodeerd doorgegeven, dus dat moet in principe wel werken. Het is ook niet zo zeer een kwestie van of HD wel of niet zal werken, het gaat er om of je TV zonder problemen met het CI+ kaartje van Ziggo wil samenwerken.
In de huidige situatie werkt dit redelijk OK. Blijkbaar zijn er nog wel enkele bugs aanwezig, waardoor Philips niet gecertificeerd is door Ziggo. Hoe en of deze bugs zich uiten: geen idee.
Ook heb/krijg je geen garantie of dit (goed) blijft werken in de toekomst.

Er is dus een dikke kans dat alles prima werkt en zal blijven werken (zie het Alphacrypt verhaal in normale CI sloten bij veel TV's), maar je krijgt garantie tot de deur :)
Worst case scenario: Na een tijdje moet je alsnog aan een externe decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:27
[...]

"U kijkt zo lief..."

Dat ze het niet echt willen bevestigen is natuurlijk logisch, want dan moeten zij er ook support op leveren als het niet werkt en Ziggo besluit die certificering niet af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Ondanks dat het werk blijft staan dat er door Ziggo geen ondersteuning wordt gegeven...

Ziggo geeft op dit moment op geen enkele TV van Philips ondersteuning, officieel is het dan ook zo dat Ziggo en Philips voor de huidige modellen geen overeenstemming hebben. Ondanks dat dit in het verleden met name door Philips anders is verkondigt. Maar, wanneer je de laatst firmware versie in je Philips TV met CI+ Slot hebt staan en je gebruikt een Ziggo CI+ modulle ( Smit of Neo) dan gaat het wel werken.

Ziggo en Philips hebben wel toegezegt dat de komende modellen (2011 modellen) wel ondersteunt gaan worden..... Het is dan ook zo dat de TV modellen die er nu aan gaan komen, dus niet de gene die nu reeds in de winkel verkrijgbaar zijn, door Ziggo gecetificeert zijn......

P.s. op het ziggo gebruikers forum had je jou vraag terug kunnen vinden met bevestiging van gebruikers, kwestie van even googlen....

P.s.2, Juridisch heb je nergens recht op, de TV is namelijk niet gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

googlen heb ik genoeg gedaan, de combinatie van het typenummer met ziggo en ci+ leverde me geen resultaten op van het ziggo forum.

Verder is het zo dat als Philips zegt dat het werkt, dat ik dan op zn minst bij philips kan klagen als dat niet zo is, ik heb het verder niet over ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Bullet NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26:
[...]

Wanneer je huisgenoten wel goed signaal hebben, en jij niet ligt het bijna voor 100% zeker aan je bekabeling.
Ik heb de kabel even uit mijn decoder gehaald en rechtstreeks in mijn tv gestopt, maar daar krijg ik zeer sneeuwerig tot geen signaal. Kabel of wandcontactdoos is dus kaduuk. Ik ben morgenmiddag vrij, dus dan doe ik even een bezoek aan de Praxis om nieuw spul te halen.

Offtopic: Maargoed dat ik niet van voetbal houd, anders zou de missende tv pas echt een ramp zijn :+

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 22-06-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:35:
Verder is het zo dat als Philips zegt dat het werkt, dat ik dan op zn minst bij philips kan klagen als dat niet zo is, ik heb het verder niet over ziggo.
Tja, en als je dan gaat klagen bij Philips, wat doen ze dan? Custom software voor je schrijven? Bij je thuis langskomen? De kosten van je CI+ kaart vergoeden? Denk het niet ...

Praktisch komt het er gewoon op neer dat je het met een redelijke kans van slagen kunt proberen.

Werkt het niet of niet goed, dan zet je de module gewoon op marktplaats.

Zie bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/357139904 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 24-06-2010 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer zeg, mijn internet TV doet het nog steeds niet. Net alsof er intern iets verandert is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:35:
googlen heb ik genoeg gedaan, de combinatie van het typenummer met ziggo en ci+ leverde me geen resultaten op van het ziggo forum.

Ja maar je hebt met een coderingssysteem + slot decoder van Ziggo te maken, dus je kan nooit de gehele verantwoordelijkheid bij Philips leggen, ook al omdat beide partijen aangeven dat de tv officieel niet gecetificeerd is! Dat het wel werkt is mooi mee genomen, Philips zal dan ook beperkte support kunnen geven, Ziggo geeft officieel geen support.
Saturnus schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:41:
Jammer zeg, mijn internet TV doet het nog steeds niet. Net alsof er intern iets verandert is...
Met internet TV bedoel jij de Web TV aplicatie en of de het LIve TV onderdeel van de Ziggo website?

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 23-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Laatst online: 06-09 15:14
Lezers gegroet,

Sinds een paar weken ben ik abbonee van Ziggo-alles-in1. Nu heb ik echter vanaf het begin al een probleem of 2 met het internet. Ik haal op speedtest.net af en toe netjes 121mbit down en 9.1mbit up. Echter doen 2 problemen zich voor. Wanneer ik een game speel sterf ik telkens van de lag. Ik neem even counterstrike als voorbeeld aangezien die mooie settings heeft om ping en andere factoren te bekijken.

Met een willekeurig interval tussen de 1 en 3 seconde krijg ik ping spikes. Hierdoor wordt het spel echt onspeelbaar (als je wilt winnen toch..). Ik denk dat dit ook verband houdt met het volgende probleem:
Het grootste deel van de tijd duurt de speedtest op speedtest.net erg lang en stopt het download balkje terwijl de snelheid blijft fluctueren. Ik kan wel met termen gaan smijten waar ik denk dat het iets mee te maken heeft maar ik heb werkelijk niet zo'n goed idee, van ADSL had ik wel n beetje verstand daar ik op een helpdesk heb gewerkt voor een ADSL-provider. Maar nu weet k niet meer wat te doen.

Na de helpdesk te bellen kreeg ik te horen dat hij niets kon zien aan de verbinding, wel kon hij zien dat ik de nieuwste firmware op het modem heb. Er werd me na een troubleshoot (die ik allemaal werkelijk al gedaan heb) gevraagd 3 keer een meting te doen op verschillende tijdstippen op de dag en dan morgen avond terug te bellen. Deze meting moest ik dan doen op speedtest.ziggo.nl .
Dit leverde iets grappigs op (caching?), net als bij andere speedtests die niet gelijk goed, en naar de 120mbit gingen bleef ook deze speedtest een halve tot hele minuut hangen op verschillende momenten. Liep naar 30mbit terug na eerst op 80 gehangen te hebben. Vervolgens t laatste stukje, wat overigens nog best lang was op t metertje onderin, BOOM!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/nf3hi.png
Dit haal ik niet hoor!

The facts:
-ubee modem, harde reset uitgevoerd en nieuwe firmware
-direct op modem geen verschil, meerdere utp kabels geprobeerd
-de laptop waarmee ik getest heb heeft geen problemen om bij een vriend van mij wel altijd de speedtest te voltooien zonder rare fratsen en met 121mbit (ook ziggo 120mbit)
- need HALP! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt alsof je packet-loss hebt.

Doe is een ping -t naar bijv. nu.nl, vallen er dan pakketjes weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb mijn TV weer werkend. Het probleem bleek te liggen aan het wandcontactdoosje. Ik heb vandaag zowel de coaxkabel als de wandcontactdoos vervangen door de gold line meuk van de Praxis. Het werkt weer naar behoren en zelfs beter. Film1 Action die ik vanaf het begin niet kon ontvangen werkt nu ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Laatst online: 06-09 15:14
loopt nu al een minuutje zonder spikes gek genoeg.. geen uitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
bbss schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:12:
loopt nu al een minuutje zonder spikes gek genoeg.. geen uitval
Zelfde wat jij beschrijft met speedtest heb ik ook. Wel grappig, is net of je een uberverbinding hebt. vreemd is het ook, aangezien het haast lijkt of verkeer ergens gebufferd wordt. misschien is dit een van de "leuke" features van ubee modems.?
online gamen doe ik ook wel, maar vnml BFBC2, en daar heb ik dan weer geen last van lag. (maar de game is er misschien minder gevoelig voor iit counterstrike..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Met internet TV bedoel jij de Web TV aplicatie en of de het LIve TV onderdeel van de Ziggo website?
http://www.televisieplayer.nl/ziggo.asp gebruik ik. Via de site van Ziggo werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Je hebt op moment van kijken wel een Ziggo verbinding? Alleen IP nummers uit de pool van Ziggo kunnen deze toepasing uitvoeren en/of gebruik maken van Live TV op de Ziggo website.

Geeft je pc op www.watismijnip.nl wel aan dat je een Ziggo of een van de voormalige bedrijven als provider hebt?

Pagina: 1 ... 47 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!