Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
The Realone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:40:
Dan moeten ze er ook niet mee adverteren, simpel. Je betaald voor 50Mbit en dat krijg je, daar heb ik geen problemen mee. Maar het feit dat Ziggo constant (en niet alleen Ziggo hoor) weg komt met leugens om klanten te winnen vind ik ronduit schandalig. Het gaat hier niet om de ADSL trucs zoals adverteren met "...tot 20Mb". Bij Ziggo liegen ze de klanten gewoon voor!
Ziggo heeft in 2009 een snelheids verhoging afgekondigt ( alles in 1 extra naar 80mbit) hier moest het bedrijf om terug komen. O.a. door concurentie en dat de back-bone het nog niet aan kon. Ziggo heeft deze verhoging dus herroepen, daarna heeft men een nieuwe verhoging afgekondigd, Plus naar 22Mbit en extra naar 120Mbit, dit om o.a. wat meer ruimte tussen de abonnementen te krijgen.

Ziggo verhoogt de snelheden altijd per gebied, alleen al om hun eigen netwerk, en het verkeerd wat hier over plaats vindt goed te kunnen monitoren, de kans om dan achteraf voor rare verrassingen te staan is dan kleiner.

Ondankt dat de zomer officieel is begonnen betekend dit niet dat je dan direct recht hebt op een hogere snelheid. Dit staat nergers, en is jou als abonnee ook nooit toegezegt. Men communiceert duidelijk dat de snelheid medio zomer 2010 omhoog gaat, als je pech hebt en je zit in een regio die achter in de bach van verhogingen zit heb je uiterlijk voor de herfst je verhoging.

Bovendien, in je contract staat tegen welke voorwaarden jij je abonnement hebt afgesloten, wanneer hier niets over de minimale snelheid in staat heb je ook nergens recht op. Omdat mensen gelezen of gezien hebben dat bepaalde regio's al op 120Mbit kunnen downloaden wil dit niet zeggen dat hun recht ook is.
Het is dus gewoon afwachten tot jouw woonplaats of postcode gebied aan de beurt is.... Meer rechten heb je simpel weg niet in deze.

Het is trouwens ook niet te vergelijken met ADSL, hier hebben de providers in het verleden met 20Mbit reclame gemaakt, terwijl dit technisch niet haalbaar is voor mensen die wat verder van de centrale afzitten.
Bij Kabelinternet via Eurodocsis 3 moet iedereen normaal gesproken de 120Mbit kunnen halen, echter er zijn wel voorwaarden; de kabels in de straat moeten in orde zijn, en je moet je kabelmodem,splitter op de juiste manier aangesloten hebben. Met een 120Mbit verbinding komen zaken als doorvoersnelheden van je router ook naar boven drijven, het is namelijk zo dat een boel routers deze "hoge" snelheid niet eens aankunnen.
Of te wel, je eigen netwerk is ook vaninvloed op de snelheid.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

pieterrr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:57:
Waarom zou je er niet mee mogen adverteren? Vroeger (inbeltijdperk) werd er ook geadverteerd voor adsl, ookal was dat niet overal beschikbaar. Het is heel simpel. Je krijgt waarvoor je betaald, alleen sommige mensen krijgen wat extra, maar je krijgt zeker niet minder dan waar je voor betaald. Problemen daargelaten dan natuurlijk.
Vreemd dat mensen andere mensen geen extraatje gunnen.
Dat is het niet echt.. Midden 2009 heeft Ziggo heel Nederland verteld dar die 80mbit er aan kwam. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is het er nog niet. Je mag een bedrijf best afrekenen op niet nagekomen beloftes. Het is ook niet dat het een paar weken/maanden later is geworden. Najaar 2009 was de toezegging...

Vreemd dat mensen het "normaal" vinden als bedrijven hun toezeggingen niet nakomen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:13:
[...]

Dat is het niet echt.. Midden 2009 heeft Ziggo heel Nederland verteld dar die 80mbit er aan kwam. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is het er nog niet. Je mag een bedrijf best afrekenen op niet nagekomen beloftes. Het is ook niet dat het een paar weken/maanden later is geworden. Najaar 2009 was de toezegging...

Vreemd dat mensen het "normaal" vinden als bedrijven hun toezeggingen niet nakomen...
Ze hebben het gene wat jij schrijft ook weer ingetrokken.... daar opvolgend hebben ze een nieuwe persbericht verstuurd dat iedereen naar 120Mbit gaat.... Dit was ook niet het geval, dit zou alleen zo zijn in de regio's waar ze concurentie van b.v. Glasvezel hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:13:
[...]
Ziggo heeft in 2009 een snelheids verhoging afgekondigt ( alles in 1 extra naar 80mbit) hier moest het bedrijf om terug komen. O.a. door concurentie en dat de back-bone het nog niet aan kon. Ziggo heeft deze verhoging dus herroepen...
Kan jij mij laten zien waar Ziggo dit herroepen heeft? Volgens mij heeft ze het alleen niet uitgevoerd, maar daar verder niets over gecommuniceerd...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Bij ons hier in het zuiden (Mestreech) hebben we wel ons beloofde 120 mbit verbinding.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Ze hebben het gene wat jij schrijft ook weer ingetrokken.... daar opvolgend hebben ze een nieuwe persbericht verstuurd dat iedereen naar 120Mbit gaat.... Dit was ook niet het geval, dit zou alleen zo zijn in de regio's waar ze concurentie van b.v. Glasvezel hebben....
Tja.. Dus eigenlijk roepen ze maar wat om klanten binnen te halen en voeren ze het daarna niet uit... Effectief komt het daar zo'n beetje op neer.
Ik heb overigens alleen de victorie berichten over de 80mbit en de 120 mbit gelezen, maar nooit het excuus voor het niet uitvoeren er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Tja.. Dus eigenlijk roepen ze maar wat om klanten binnen te halen en voeren ze het daarna niet uit... Effectief komt het daar zo'n beetje op neer.
Ik heb overigens alleen de victorie berichten over de 80mbit en de 120 mbit gelezen, maar nooit het excuus voor het niet uitvoeren er van...
Ziggo is echt niet het enige bedrijf wat een persbericht dient te herroepen omdat ze achterhaald zijn door de realiteit.... Jij schrijft het alsof het bewust is gedaan om mensen aan zich te binden, van mijn bron weet ik dat ze echt van plan zijn geweest om het 80Mbit verhoging/abonnement vorig jaar in het leven te roepen. Dit is echter door verschillende redenen niet door gegaan. Jammer, maar hellaas... Feit is dat Ziggo alles heeft gedaan wat ze tot nu toe in persberichten heeft geschreven, uitgezonderd de 80Mbit verhoging.

Nogmaals, ze hebben zich ook altijd aan het contract gehouden, iedereen is altijd een contract aan gegaan voor de dan toe geldende snelheid. Het is dus ook niet zo dat je niet iets hebt gekregen waar je recht op zou hebben. Bovendien is het zo, heb je een probleem met Ziggo en/of de diensten die Ziggo aanbied, je kan per maand van de producten van deze provider af. Je zit dus nergens voor langere tijd aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:39:
[...]

Ziggo is echt niet het enige bedrijf wat een persbericht dient te herroepen omdat ze achterhaald zijn door de realiteit.... Jij schrijft het alsof het bewust is gedaan om mensen aan zich te binden, van mijn bron weet ik dat ze echt van plan zijn geweest om het 80Mbit verhoging/abonnement vorig jaar in het leven te roepen. Dit is echter door verschillende redenen niet door gegaan. Jammer, maar hellaas... Feit is dat Ziggo alles heeft gedaan wat ze tot nu toe in persberichten heeft geschreven, uitgezonderd de 80Mbit verhoging.

Nogmaals, ze hebben zich ook altijd aan het contract gehouden, iedereen is altijd een contract aan gegaan voor de dan toe geldende snelheid. Het is dus ook niet zo dat je niet iets hebt gekregen waar je recht op zou hebben. Bovendien is het zo, heb je een probleem met Ziggo en/of de diensten die Ziggo aanbied, je kan per maand van de producten van deze provider af. Je zit dus nergens voor langere tijd aan vast.
Het standaard verhaaltje wat je altijd afsteekt.
Maar van jou mag je een leverancier dus niet op toezeggingen afrekenen? Dat is namelijk puur wat hier gebeurd. Ziggo heeft 2 x met een alle toeters en bellen snelheidsverhogingen aangekondigd om deze vervolgens zonder nader bericht niet door te laten gaan.
Daar wordt een leverancier op afgerekend.. en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kijk eens even op deze pagina: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Er is nog steeds niets ingetrokken, enkel uitgesteld.....
TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:04:
Kijk eens even op deze pagina: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Er is nog steeds niets ingetrokken, enkel uitgesteld.....

[...]
80mbit is toch ingetrokken? Of ken jij iemand die het gekregen heeft? Ik niet..
120mbit is uitgesteld, met zo'n 9 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:39:
[...]

Ziggo is echt niet het enige bedrijf wat een persbericht dient te herroepen omdat ze achterhaald zijn door de realiteit.... Jij schrijft het alsof het bewust is gedaan om mensen aan zich te binden.
Af en toe heb ik het idee dat jij werkzaam bent bij Ziggo, aangezien je ten stelligste ontkent dat ziggo op het gebied van die verhoging geen enkele blaam treft. Lees eens mee en kom dan niet weer aan met je standaard verhaal:

Augustus 2009. Ziggo heeft ruim 3 maanden lang lopen bleren in ontelbare media dat de snelheid omhoog ging naar 80mb. Werd afgeblazen zonder enige aankondiging EN zonder enige uitleg naar de klanten(!)

December 2009: ziggo legt naar veel klachten uit dat ze het uitstellen tot januari, weer word dit niet nagekomen. ook weer zonder enige uitleg naar de klanten toe(!)

Dan komt ziggo met de mededeling dat het zomer 2010 word. In geen velden of wegen zie ik enige verandering. neem op mijn woord nou eens aan dat Ziggo helemaal niets doet voor januari 2011.

Hier ligt een spiksplinternieuwe centrale op 70 meter afstand, compleet ingricht voor de nieuwe snelheden. Deze staat er al vanaf vorig jaar juli. Waarom zouden ze hier niet kunnen verhogen naar 120mb? kan makkelijk kan ik je verklappen.

Dus hou svp eens op met je verhaaltje waarin je predikt dat het allemaal niet zo is en dat ziggo geen enkele blaam treft want (escuse moi) Ik word en beetje onpasselijk van steeds jezelfde dek-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:59:
[...]

Het standaard verhaaltje wat je altijd afsteekt.
Maar van jou mag je een leverancier dus niet op toezeggingen afrekenen? Dat is namelijk puur wat hier gebeurd. Ziggo heeft 2 x met een alle toeters en bellen snelheidsverhogingen aangekondigd om deze vervolgens zonder nader bericht niet door te laten gaan.
Daar wordt een leverancier op afgerekend.. en terecht.
Tja, Ik kan van jou reactie ook zeggen dat hij de zelfde toon heeft als het gene wat je anders ook schrijft, hier schieten we dus niets mee op. Vervolgens ga je mij woorden in de mond leggen die ik nooit heb geschreven, natuurlijk mag je een leverancier afrekenen op het gene wat ze aan bieden of zeggen te gaan aanbieden. Ik heb nooit geschreven dat je dit niet mag, steker ik geef zelfs een optie aan wat je zou kunnen doen als je echt niet met Ziggo zou kunnen leven.

Mensen laten zich in dit soort zaken veel te veel leiden door emotie, dat Ziggo iets aankondigt, dit vervolgens niet haalt geeft geen rechten, je hebt recht op het gene waar voor je getekend hebt in je contract. Thats all, je hebt dus geen recht op 120Mbit internet omdat anderen bij Ziggo dit wel hebben. Je kan twisten over als of het redelijk zou zijn, maar ook hier in heeft Ziggo te kennen gegeven dat iederen met alles in 1 extra naar 120Mbit gaat. Het kan nou eenmaal niet allemaal te gelijk, technisch zal dit problemen geven.

Ziggo heeft 1 verhoging met data afgegeven die niet door is gegaan, iedereen naar 80Mbit, vervolgens is daar een correctie op gekomen van iedereen per zomer 2010 naar 120 mbit (praat nu alleeen over de alles in 1 abonnementen)

Nogmaals natuurlijk mag je een bedrijf op haar prestaties afrekenen, maar dat doe je niet, je klaagt hier over iets dat wat gaat komen er nog niet is. Afrekenen in dit geval zou betekenen dat jij je abonnement op zou zeggen en de overstap naar een ander zou maken. Velen doen dit niet omdat ze eigenlijk wel weten dat een Alles in 1 pakket van Ziggo een redelijke aanbieding is die qua prijs/prestatie niet verkeerd scoort t.o.v. ADSL. Dit met in het achterhoofd de wetenschap dat glasvezel nog lang niet overal beschikbaar is.....

Kom nu echt eens met feiten dat jij recht hebt op een hogere snelheid dan die Ziggo je nu aanbied, o.a. opbasis van het leveringscontract wat jij met Ziggo hebt. Dit is namelijk de enige overeenskomst die jij hebt waar je iets mee kan, een toezegging (ziggo, verhoging per x...) doet daar namelijk niets aan af.

Het enige waar mensen die zich over dit onderwerp uitspreken mee zitten is hun work of gevoelens dat ze iets zouden kunnen hebben wat nog moet komen. Ja, men is lekker gemaakt, maar nee dit geeft geen rechten...... Trouwens met dat lekker maken is niets mis, ook autofabrikanten doen dit, dit type auto is zo zuinig, hij loopt 1 op 25 terwijl de praktijk anders is. Wees blij dat het bij Ziggo alleen gaat om de vraag wanneer je iets krijgt... Je weet namelijk wel dat je tot in tegenstelling van andere manieren om op het internet te komen het gene wat Ziggo je belooft wel in 98 van de 100 keer kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:54:
[...]

Tja, Ik kan van jou reactie ook zeggen dat hij de zelfde toon heeft als het gene wat je anders ook schrijft, hier schieten we dus niets mee op. Vervolgens ga je mij woorden in de mond leggen die ik nooit heb geschreven, natuurlijk mag je een leverancier afrekenen op het gene wat ze aan bieden of zeggen te gaan aanbieden. Ik heb nooit geschreven dat je dit niet mag, steker ik geef zelfs een optie aan wat je zou kunnen doen als je echt niet met Ziggo zou kunnen leven.

Mensen laten zich in dit soort zaken veel te veel leiden door emotie, dat Ziggo iets aankondigt, dit vervolgens niet haalt geeft geen rechten, je hebt recht op het gene waar voor je getekend hebt in je contract. Thats all, je hebt dus geen recht op 120Mbit internet omdat anderen bij Ziggo dit wel hebben. Je kan twisten over als of het redelijk zou zijn, maar ook hier in heeft Ziggo te kennen gegeven dat iederen met alles in 1 extra naar 120Mbit gaat. Het kan nou eenmaal niet allemaal te gelijk, technisch zal dit problemen geven.

Ziggo heeft 1 verhoging met data afgegeven die niet door is gegaan, iedereen naar 80Mbit, vervolgens is daar een correctie op gekomen van iedereen per zomer 2010 naar 120 mbit (praat nu alleeen over de alles in 1 abonnementen)

Nogmaals natuurlijk mag je een bedrijf op haar prestaties afrekenen, maar dat doe je niet, je klaagt hier over iets dat wat gaat komen er nog niet is. Afrekenen in dit geval zou betekenen dat jij je abonnement op zou zeggen en de overstap naar een ander zou maken. Velen doen dit niet omdat ze eigenlijk wel weten dat een Alles in 1 pakket van Ziggo een redelijke aanbieding is die qua prijs/prestatie niet verkeerd scoort t.o.v. ADSL. Dit met in het achterhoofd de wetenschap dat glasvezel nog lang niet overal beschikbaar is.....

Kom nu echt eens met feiten dat jij recht hebt op een hogere snelheid dan die Ziggo je nu aanbied, o.a. opbasis van het leveringscontract wat jij met Ziggo hebt. Dit is namelijk de enige overeenskomst die jij hebt waar je iets mee kan, een toezegging (ziggo, verhoging per x...) doet daar namelijk niets aan af.

Het enige waar mensen die zich over dit onderwerp uitspreken mee zitten is hun work of gevoelens dat ze iets zouden kunnen hebben wat nog moet komen. Ja, men is lekker gemaakt, maar nee dit geeft geen rechten...... Trouwens met dat lekker maken is niets mis, ook autofabrikanten doen dit, dit type auto is zo zuinig, hij loopt 1 op 25 terwijl de praktijk anders is. Wees blij dat het bij Ziggo alleen gaat om de vraag wanneer je iets krijgt... Je weet namelijk wel dat je tot in tegenstelling van andere manieren om op het internet te komen het gene wat Ziggo je belooft wel in 98 van de 100 keer kan halen.
Gesproken als een echte Ziggo Fan-Boy :)
98 van de 100 keer wel? Kan je dat staven? Nee, bij lange na niet. Kom op zeg... Er zijn wel meer toezeggingen gedaan door Ziggo sinds ze bestaan die ze niet nagekomen zijn.
En jij kan wel keer op keer naar het contract wijzen wat ik heb... Ik kan even zo vele keren wijzen naar alle reclame die Ziggo gemaakt heeft omtrent de snelheids verhogingen.

Zo staat er ten op zichte van elk argument wat jij aanhaalt ook een argument voor de "andere kant" van het verhaal.

Hehe.. En ik dacht dat de Apple fan-boys erg waren :)

Overigens: Afrekenen kan best op andere manieren dan "opzeggen". Beetje zwart/wit is het niet? Vertellen wat je van iets vind kan ook een vorm van afrekenen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:47:
[...]

Af en toe heb ik het idee dat jij werkzaam bent bij Ziggo, aangezien je ten stelligste ontkent dat ziggo op het gebied van die verhoging geen enkele blaam treft. Lees eens mee en kom dan niet weer aan met je standaard verhaal:

Augustus 2009. Ziggo heeft ruim 3 maanden lang lopen bleren in ontelbare media dat de snelheid omhoog ging naar 80mb. Werd afgeblazen zonder enige aankondiging EN zonder enige uitleg naar de klanten(!)

December 2009: ziggo legt naar veel klachten uit dat ze het uitstellen tot januari, weer word dit niet nagekomen. ook weer zonder enige uitleg naar de klanten toe(!)

Dan komt ziggo met de mededeling dat het zomer 2010 word. In geen velden of wegen zie ik enige verandering. neem op mijn woord nou eens aan dat Ziggo helemaal niets doet voor januari 2011.

Hier ligt een spiksplinternieuwe centrale op 70 meter afstand, compleet ingricht voor de nieuwe snelheden. Deze staat er al vanaf vorig jaar juli. Waarom zouden ze hier niet kunnen verhogen naar 120mb? kan makkelijk kan ik je verklappen.

Dus hou svp eens op met je verhaaltje waarin je predikt dat het allemaal niet zo is en dat ziggo geen enkele blaam treft want (escuse moi) Ik word en beetje onpasselijk van steeds jezelfde dek-verhaal.
Nu krijgen we weer het verhaal dat mensen die een nuance aanbrengen in het feit dat je gevoelens van feiten moet scheiden weer als Ziggo-adept worden uit gemaakt, Natuurlijk is het makkelijk en goedkoop om te schrijven dat iemand die jou mening ontkracht dan maar bij Ziggo moet werken. Nou ik nodig je bij deze uit om hier te komen kijken wat voor werk ik daadwerkelijk doe, dan zal je juist zien dat ik helemaal geen enkele relatie heb tot Ziggo behalve het klant zijn. Erg goedkoop overigens, maar bij deze de uitnodiging staat, overigens is ieder ander die z'n twijfels heeft ook uitgenodigd.

Vervolgens, ik hoef al helemaal niet op te houden met schrijven wat mijn mening is, ik probeer alles wat ik schrijf te onderbouwen, dat zouden meer mensen hier missschien eens moeten doen, Jij daar in tegen laat juist het tegen overgestelde zien o.a. je beschuldigingen m.b.t. mijn relatie tot Ziggo.

Daarnaast heb ik nergens geschreven dat Ziggo geen blaam treft, ik wijs alleen op het feit dat het gene wat ze doen mag, ze hebben niets gedaan wat wettelijk niet zou mogen. Ik zou je bewijze van spreken willen vragen om het bij de reclamecodecommisie te laten aantonen. Dan sta je pas in je gelijk, tot dan toe heeft iemand die over misleiding oid. schrijft gewoon ongelijk.

Vervolgens wijs ik iemand op het gegeven dat wie ze zich toch onjuist voeld behandeld door Ziggo vrijwel direct (met 1 maand opzeg) van hun contract af kunnen.

Gerantie krijg je op een wasmachine, maar het moet wel heel raar lopen wanneer Ziggo de verhoging niet voor oktrober 2010 heeft doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:05:
[...]

Overigens: Afrekenen kan best op andere manieren dan "opzeggen". Beetje zwart/wit is het niet? Vertellen wat je van iets vind kan ook een vorm van afrekenen zijn...
Nee, je moet namelijk oppassen met het gene wat je over iemand schijft. Ik kan je namelijk een stuk jurisprudentie geven waarin staat omschreven dat het stelselmatig iemand in een kwaad daglicht zetten, via structurele berichtgeving op via een openbaar medium, bijvoorbeeld internet via de wetgevende macht wel degelijk als smaad kan worden gezien. Nu zou Ziggo, of een ander bedrijf vanwege de extra negatieve publiciteit niet snel een dergelijk procedure opzetten. Maar het kan wel, afgelopen woensdag is iemand nog gesommeerd op te stoppen met een haatdragende website tegen een arts, hier op stonden ongefundeerde uitspraken die niet konden worden gestoeld.

Voor dat dit weer verkeerd wordt opgevat, ik zeg niet mag klagen e/o je mening mag geven. Natuurlijk mag je dat, er is blijkbaar wel een scheitslijn.

Als je er echt dus niet mee kan leven is opzeggen dus wel de beste manier, dit heeft niets met zwart/wit te maken, echter wel met het feit waar je rechten liggen. Zeggen wat je vind kan dus wanneer het (erg) negatief voor iemand is wel degelijk in je nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Nee, je moet namelijk oppassen met het gene wat je over iemand schijft. Ik kan je namelijk een stuk jurisprudentie geven waarin staat omschreven dat het stelselmatig iemand in een kwaad daglicht zetten, via structurele berichtgeving op via een openbaar medium, bijvoorbeeld internet via de wetgevende macht wel degelijk als smaad kan worden gezien. Nu zou Ziggo, of een ander bedrijf vanwege de extra negatieve publiciteit niet snel een dergelijk procedure opzetten. Maar het kan wel, afgelopen woensdag is iemand nog gesommeerd op te stoppen met een haatdragende website tegen een arts, hier op stonden ongefundeerde uitspraken die niet konden worden gestoeld.

Voor dat dit weer verkeerd wordt opgevat, ik zeg niet mag klagen e/o je mening mag geven. Natuurlijk mag je dat, er is blijkbaar wel een scheitslijn.

Als je er echt dus niet mee kan leven is opzeggen dus wel de beste manier, dit heeft niets met zwart/wit te maken, echter wel met het feit waar je rechten liggen. Zeggen wat je vind kan dus wanneer het (erg) negatief voor iemand is wel degelijk in je nadeel zijn.
Je hebt het in dit geval over smaad... Maar als ik jou was, zou ik die jurisprudentie nog eens doorlezen, want daar staat ongetwijfeld wel iets in over het feit dat wat er geroepen werd niet bewezen kan worden.
Het feit dat Ziggo toezeggingen heeft gedaan is op meerdere manieren te bewijzen. Het feit dat ze die toezeggingen niet na zijn gekomen, mag ik zo hard en zo vaak roepen als ik wil. Zelfs als ik hele billboards af zou huren om dit op te zetten, zelfs DAN is er nog niets aan de hand.
Het voorbeeld wat je hierboven geeft, zeg je zelf al dat het ongefundeerde klachten waren jegens die arts. De beweringen die ik doe over de snelheidverhogingen zijn gewoon correct. En dan is er geen sprake van smaad. Stel je voor:

Ziggo: "Beste Rechter, we hebben beweerd snelheidsverhogingen uit te voeren en we hebben het niet gedaan." Kijk maar:

YouTube: 090810 Ziggo HSI 40

"Nu lopen daar mensen keer op keer over te klagen. Wil je aub zeggen dat ze dat niet meer mogen doen? En wilt u dan svp niet naar onze reclames kijken die we vorig jaar in augustus hebben uitgezonden, anders lijkt onze eis zo onredelijk..."

Wat denk je zelf?

En met nuance is niets mis. Integendeel. Maar ook bij jou is de nuance echt te ver doorgeschoten. Feit is dat je niet alleen hier, maar ook op andere fora door diverse mensen bovenstaande "beschuldigingen" naar je hoofd geslingerd krijgt door meerdere mensen.
Ik (en anderen) zitten misschien te veel in het ene kamp, maar jij echt in de andere. Iedereen heeft op dat punt zijn eigen waarheid.

Maargoed, ik ( en andere) mogen blijven refereren aan het feit dat Ziggo haar toezeggingen aangaande snelheidsverhogingen al een aantal keren niet na is gekomen en dit zeer slecht (lees: niet) gecommuniceerd heeft. En jij hebt de vrijheid om dan keer op keer het kromme beleid van Ziggo recht te praten.

[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 28-06-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Precies, het is echt precies zo wat je zegt, jou waarheid tegen mijn iets wat nuanceerde mening.....
Mocht je echt een punt hebben dan zouden klanten organisaties als Kassa of Radar en heel misschien wel de consumentenbond al lang in dit gat zijn gedoken. Dit is bij geen van al het geval wanneer je naar de beloofde snelheidsverhoging kijkt.
Het is puur een gevoel waar je mee zit............

p.s. ik ga nu voetbal kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
MB113 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:16:
Bij ons hier in het zuiden (Mestreech) hebben we wel ons beloofde 120 mbit verbinding.
En en hier een paar kilometer minder zuidelijk (Brunssum, maar ook Heerlen en Sittard enzo) hebben ze het niet. Net wat hun uit komt. Belachelijk.

Overigens ben ik wel gewoon een tevreden Ziggo gebruiken (nu het allemaal werkt, over de initiële aansluiting gaan we het niet hebben) en ben ook blij met m'n 50Mbps. Maar die advertenties van 80 en 120Mbps mogen ze door hun strot duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
The Realone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:38:
[...]

En en hier een paar kilometer minder zuidelijk (Brunssum, maar ook Heerlen en Sittard enzo) hebben ze het niet. Net wat hun uit komt. Belachelijk.
Dat ze het in Heerlen en Sittard nog niet aanbieden staat natuurlijk los van Maastricht, om maar weer eens naar Glasvezel te verwijzen, dit is ook niet overal beschikbaar. Dat het er nog niet is wil dus niet zeggen dat het niet komt, dat is namelijk wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:10
pieterrr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:35:
[...]

Oneerlijk? Je betaalt voor een 50 Mbit abbo, en dat krijg je dus ook. Lijkt me niks oneerlijks aan.
Sowieso lijkt het me netwerk-technisch gezien erg lastig om in heel Nederland bij alle abonnees de snelheid bijna te verdubbelen. Als dat was gebeurd liepen er nu allemaal topics over de instabiliteit van het Ziggo netwerk.

@Rakkerzero: Kun je helemaal geen zenders vinden? Dan lijkt het alsof je de verkeerde frequentie en netwerk-id hebt gebruikt. Hier staat de handleiding. Vanaf pagina 15 staan de juiste gegevens.
Hadden ze zat de tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:38:
[...]

Waarom vind je dat belachelijk? De andere optie is heel NL overzetten op de hoge snelheden met als gevolg instabiele internetverbindingen. Ik weet niet of dat is wat je wil..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
pieterrr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:27:
[...]

Waarom vind je dat belachelijk? De andere optie is heel NL overzetten op de hoge snelheden met als gevolg instabiele internetverbindingen. Ik weet niet of dat is wat je wil..?
exact, gewoon regio voor regio overzetten.... dat is de meest stabiele manier en krijgen de heren techneuten voldoende tijd om eventueel in te grijpen waar nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zo werkt eurodocsis 3 natuurlijk niet he :) De keuzes die Ziggo zelf maakt maken het netwerk instabiel. Denk bijvoorbeeld aan de 1 kanaal upstream, terwijl twee eigenlijk het minimale advies is. Waarom denk je dat het upstream lampje oranje is op de Ubee?

Daarnaast zou Ziggo nog twee kanalen voor downstream kunnen alloceren. Ook hier: hoe meer spreadspectrum hoe beter de klant beleving als hij uitval heeft. Wat ik Ziggo zie doen is mekkeren om een -3dB verschil van een referentie waarde, terwijl modems zichzelf ophangen als ze teveel verbindingen per seconde te verduren krijgen. Het niet volledig uitrollen van 120mbit lijkt gewoon het maskeren van een ander probleem.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@Skinkie: Als Ziggo nu probleemloos over heel Nederland 120 mbit zou kunnen uitrollen, waarom zouden ze dat niet doen dan? Geeft ze grote voorsprong (qua downloadsnelheid) op alle providers in de rest van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
Omdat ze dat niet hoeven want ze hebben geen concurrentie. Enkel op de plaatsen waar ze glasvezel hebben bieden ze 120Mbps aan.
[...]

Het gaat nog steeds om het adverteren met die 80 en 120Mbps snelheden, niet om de snelheid an sich. Klanten lokken met niks ook al kun je 1001 smoesjes verzinnen waarom het niet zou kunnen, dat zetten ze er natuurlijk niet bij. Nogmaals, ik heb geen problemen met Ziggo, maar de manieren van adverteren is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:43:
[...]
exact, gewoon regio voor regio overzetten.... dat is de meest stabiele manier en krijgen de heren techneuten voldoende tijd om eventueel in te grijpen waar nodig...
[...]
Maar toch hebben ze dan op zijn minst een kapitale fout gemaakt. Als je in Augustus/September roept dat je in de herfst 80mbit aan gaat bieden (dus binnen 3 maanden), maar vervolgens kan je het pas 9 maanden later uitrollen, dan praat je niet meer over een inschattingsfoutje. Dus er zijn 2 mogelijkheden:

* De PR afdeling heeft willens en wetens beloftes gemaakt die ze niet waar konden maken.
* Een aantal mensen heeft er technisch zo verschrikkelijk naast gezet, dat ze hun baan niet waardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
The Realone schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:54:
Omdat ze dat niet hoeven want ze hebben geen concurrentie. Enkel op de plaatsen waar ze glasvezel hebben bieden ze 120Mbps aan.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. In Utrecht is slechts in een klein gedeelte van een wijk XMS beschikbaar, voor de rest is er geen glas voor consumenten. In Den Haag voor zover ik weet ook niet. Ze bieden 120 mbit natuurlijk wel als eerste in de wat grotere steden aan omdat deze locaties het meest rendabel waren om op te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
Haal sinds vandaag opeens 80 / 10 hier op Ziggo :?
Voorbereiding op de 120 / 10 aan het einde van de zomer?

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Limbids schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:43:
Waar is "hier" als ik vragen mag? Voordat mijn internetverbinding weer brak wordt omdat half Nederland zijn modem gaat resetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

TFHfony schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:20:
* De PR afdeling heeft willens en wetens beloftes gemaakt die ze niet waar konden maken.
* Een aantal mensen heeft er technisch zo verschrikkelijk naast gezet, dat ze hun baan niet waardig zijn.
Ziggo is altijd slecht in communicatie naar klanten geweest, en zo te zien word het voorlopig ook niet beter.
We hebben op het bedrijf een zakelijk abonnement, met als enigste voordeel dat poort 25 open staat. De verbinding ligt er regelmatig uit "vanwege werkzaamheden".
Ik vind het überhaupt slecht dat ze overdag die werkzaamheden uitvoeren terwijl 's nachts er minder mensen er last van hebben. Als het per sé overdag moet, stuur vooraf een e-mail o.i.d.! We hebben nu inmiddels al drie maanden een abonnement, maar de totale uptime overdag ligt gemiddeld zo rond de 97%. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
xxxneoxxx schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:51:
[...]

Waar is "hier" als ik vragen mag? Voordat mijn internetverbinding weer brak wordt omdat half Nederland zijn modem gaat resetten. :P
Haha, lekker slim dat ik dat er niet bij zet, in Maasbracht (Limbabwe)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:48

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Limbids schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:43:
Hier ook een verhoging (6005JL), maar wel een kleinere: van 20/3 naar 22/4.
Moest hiervoor wel de Ubee resetten, want vanochtend had ik ineens 9.5/1.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Maastricht en heb al sinds ik aangesloten ben een maandje geleden 30mbit. Alles in een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcelG schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:11:
[...]

Hier ook een verhoging (6005JL), maar wel een kleinere: van 20/3 naar 22/4.
Moest hiervoor wel de Ubee resetten, want vanochtend had ik ineens 9.5/1.... :?
Dat is mooi dat ze weer verder gaan met verhogen.
Maar laten ze eerst eens afmaken waar ze gebleven waren.. zoals Utrecht en Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik haal hier omg. Steenbergen 70/7 ipv 50/5. Waarom, geen flauw idee. Het is iig geen 120/10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Dat is mooi dat ze weer verder gaan met verhogen.
Maar laten ze eerst eens afmaken waar ze gebleven waren.. zoals Utrecht en Den Haag
Je doelt hiermee zeker op Leidschenveen of Ypenburg? en de nieuwe wijken (leidse rijn utrecht)... dit zijn vinexwijken waar ziggo nog geen plannen voor heeft... en vallen niet onder het kopje Den Haag of Utrecht... :x
Exorcist schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:07:
Ik haal hier omg. Steenbergen 70/7 ipv 50/5. Waarom, geen flauw idee. Het is iig geen 120/10 :P
Ik heb sinds vanavond 120/10 .. maar haal 128,9/9,1 ... beetje jammer van die upload.. maar ik klaag niet :p

[ Voor 25% gewijzigd door TweakBoy op 28-06-2010 22:11 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, ja, ik haal met Speedtest BBNED download een snelheid van 10 MB/sec, waarschijnlijk is mijn Eweka niet sneller dan 6 MB/sec blijkbaar, en heeft Speedtest.net te weinig tijd om de snelheid weer te geven. Lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

pieterrr schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:35:
@Rakkerzero: Kun je helemaal geen zenders vinden? Dan lijkt het alsof je de verkeerde frequentie en netwerk-id hebt gebruikt. Hier staat de handleiding. Vanaf pagina 15 staan de juiste gegevens.
Vandaag nog eens over gedaan. Analoog kan ie alle zenders gewoon vinden. Digitaal echter niet. Dit is met antennekabel in de TV en met de CI+ module met Ziggo Smartcard erin.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 28-06-2010 22:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Precies, het is echt precies zo wat je zegt, jou waarheid tegen mijn iets wat nuanceerde mening.....
Mocht je echt een punt hebben dan zouden klanten organisaties als Kassa of Radar en heel misschien wel de consumentenbond al lang in dit gat zijn gedoken.

p.s. ik ga nu voetbal kijken.....
Ik heb niets tegen jou mening, maar jij ontkent dat Ziggo zich heeft schuldig gemaakt aan valse advertisment zonder daar enige text en uitleg over te gven. Het zou je sieren als je toe zou geven dat Ziggo tot 2 maal aan toe iets naar de klant toezegde en tot 2 maal toe zonder enige vorm van uitleg dit weer intrekt.

Hoeveel klanten, denk jij, zijn er vorig jaar als klant bij gekomen omdat ze dachten die snelheid te krijgen bij het contract? kan je vertellen, heeel veel.

Ik denk dat er bij Kassa alweer genoeg boze reactie's op de tafel liggen, maar kassa is het soms beu om weer met ziggo om de tafel te staan en weer dat geleuter aan te horen dat ze beterschap beloven enz..enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hahaha zo te horen is de snelheidsverhoging begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Hier in Roermond ook een verhoging 80/7 ??

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Heb een reset gedaan van m'n modem, krijg hier in Sprang-Capelle een download rate van 73mbit en een upload van 10. Laat maar komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

correctie , haal hier nu 80/10

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@Rakkerzero: Wat is je signaalsterkte? Anders test je het ff direct op je AOP (=waar de groene kabel je huis in komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Hier is de snelheid nog altijd 47/4. Zal zeker geleidelijk ingevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Het lijkt erop dat limburg als eerste aan de beurt is. Roermond, Weert, Maasbracht.

PS: Kunnen jullie een speedtest laten zien?

[ Voor 22% gewijzigd door Untouchablezz20 op 29-06-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

Hier in Hulsberg haal ik nu 9,3 MB/s met newsleecher op xnews, gaat de goede kant op!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
82.4/9.0 @ speedtest.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 10:36
Hier in Emmeloord ook 80/10! Wel na reset modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

* Zwolle meldt zich met ook 80 mbit = 9,60 MB/s @ astraweb

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Groningen ook 80/10!

Bij meerdere malen testen wordt de upload niet altijd gehaald...
Heb het idee dat ze nog druk bezig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 02:27
Hier in Kampen van 20/3 naar 22/4 gegaan na een reset. Upload is nog iets te langzaam maar download wordt prima gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:47:
[...]

Het blijkt dus dat Ziggo druk bezig is met de verhogingen! Het lijkt er op dat alle Alles in 1 extra abonnementen reeds verhoogt zijn naar 80Mbit! Ze zullen vast aankijken wat voor gevolgen dit heeft, denk ook niet dat de update naar 120 Mbit nog lang op zich laat wachten!

Nu jij weer met je geen verandering en niet doen voor januari 2011......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad eerst 80. Steenbergen (467*) ook 80/10. Nu op zoek naar een vervanger van Eweka :P

Dus niet eerst Limburg, meer westelijk in Brabant kan ik niet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Exorcist schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:33:
Inderdaad eerst 80. Steenbergen (467*) ook 80/10. Nu op zoek naar een vervanger van Eweka :P

Dus niet eerst Limburg, meer westelijk in Brabant kan ik niet zitten ;)
Ik zit nu ook bij Eweka, ze hebben hun abonnement qua snelheid gespiegeld aan de downloadsnelheid van Ziggo, ook gezien de toenmalige verhoging van 20 naar 50mbit.
Dus ik dacht net, laat ik eens contact op nemen met Eweka, wat gaan ze down met hun download snelheid..

Via de live contact knop gesproken met een helpdesk medewerker.

Uitgelegd dat Ziggo druk doende is met de snelheids upgrade, vervolgens gevaagt wat hun beleid is!

Eweka is bezig met de bouw van een nieuw (2e) serverpark, wanneer dit voltooit is moet de snelheid ook omhoog gaan. Naar welke snelheid of per wanneer wou hij nog niet vertellen...

Maar goed, ook Eweka gaat haar snelheid opvoeren dus!

Ps. wie weet nog andere goede alternatieven voor Eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FourthRock
  • Laatst online: 30-06-2010
Bullet NL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:09:
[...]

Ik zit nu ook bij Eweka, ze hebben hun abonnement qua snelheid gespiegeld aan de downloadsnelheid van Ziggo, ook gezien de toenmalige verhoging van 20 naar 50mbit.
Dus ik dacht net, laat ik eens contact op nemen met Eweka, wat gaan ze down met hun download snelheid..

Via de live contact knop gesproken met een helpdesk medewerker.

Uitgelegd dat Ziggo druk doende is met de snelheids upgrade, vervolgens gevaagt wat hun beleid is!

Eweka is bezig met de bouw van een nieuw (2e) serverpark, wanneer dit voltooit is moet de snelheid ook omhoog gaan. Naar welke snelheid of per wanneer wou hij nog niet vertellen...

Maar goed, ook Eweka gaat haar snelheid opvoeren dus!

Ps. wie weet nog andere goede alternatieven voor Eweka?
Allereerst de felicitaties aan de ex-'at-home' klanten. Als ex-casema klant (Zoetermeer) kan ik nog niks bijzonders melden.

Alternatieven: Ik gebruik al tijden XSNEWS ipv EWEKA. www.xsnews.nl

Met een jaarabonnement (Elite) ben je 70 cent per maand duurder uit, maar dan heb je 250 mbit snelheid en bijna 400 dagen retentie. Niet dat je die snelheid haalt want de beperking is toch de snelheid die Ziggo je toestaat, maar t is ruim toereikend. Met dat prijsverschil kan ik dan wel leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ik had zelf eerst eweka, maar haal maar 13 mbit, dus ben overgestapt op hitnews.eu. Ik betaal nu voor 10 mbit 53,95 per jaar (=4,50 per maand).

[ Voor 15% gewijzigd door pieterrr op 29-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:17:
[...]

Het blijkt dus dat Ziggo druk bezig is met de verhogingen! Het lijkt er op dat alle Alles in 1 extra abonnementen reeds verhoogt zijn naar 80Mbit! Ze zullen vast aankijken wat voor gevolgen dit heeft, denk ook niet dat de update naar 120 Mbit nog lang op zich laat wachten!

Nu jij weer met je geen verandering en niet doen voor januari 2011......
Dat er een paar meldingen zijn over een verhoging zegt nog steeds niks over landelijk, ik zit in vianen, maar kan je vertellen dat hier nog geen kb erbij is gekomen ;) Dan, jij schreeuwt gelijk over alles-in-1-extra, maar bestaat ook nog en hele grote groep plus abbonee's die ook al vanaf vorig jaar zitten te wachten. Dus zou je woorden nog even iets bij schalen mijn beste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook verhoogd (na modem reset) Groningen, 9712. Gaat lekker! Kom maar op met die 120mbit!

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/862965254.png

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Haelen ( midden limburg ) ook verhoging. AIE extra

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/862965317.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 07:13
goed te horen dit. Mijn vrouw ook maar naar speedtest.ziggo.nl laten browsen.
Ze geeft aan dat het tussen de 50 en 61 MBit zit... Dus er zit een lichte verhoging in.
Zal de boel vanavond wel resetten en nog maals checken.
@ Groningen 9715

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkY ; ik moest echt handmatig de boel resetten (reset knopje indrukken) om de verhoging door te krijgen, dus zal in 9715 ook zo zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Modem van de stekker zal voldoende zijn.

Edit: Ik wil van plus naar extra hoelang zal dat duren? En wanneer is de beste instaptijd?

[ Voor 54% gewijzigd door Untouchablezz20 op 29-06-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
Ook in rijnsburg de verhoging na een reset
postcode 2231 (omg Leiden Z-H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:25
All in One Plus is hier ook verhoogd:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/862984861.png

Postcode 9713 DB. Ik heb geen bericht gehad en gebruik gewoon de oorspronkelijke Motorola modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
marcel23456 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Dat er een paar meldingen zijn over een verhoging zegt nog steeds niks over landelijk, ik zit in vianen, maar kan je vertellen dat hier nog geen kb erbij is gekomen ;) Dan, jij schreeuwt gelijk over alles-in-1-extra, maar bestaat ook nog en hele grote groep plus abbonee's die ook al vanaf vorig jaar zitten te wachten. Dus zou je woorden nog even iets bij schalen mijn beste >:)
Het blijkt nu toch wel dat Ziggo druk doende is om een verhoging door te voeren. Zoals ik al eerder heb geschreven is dit vast niet direct voor iedereen beschikbaar. Trouwens ook je eigen netwerk en compontenen kunnen een bottleneck zijn waardoor jij de snelheid niet zou kunnen halen.

Feit is, er verandert iets... Ziggo is bezig, dus jou stellige opmerking dat er voor 2011 niets zou gebeuren is bij deze ontkracht.

Het bovenstaande sluit dus naadloos aan bij het gene wat ik eerder geschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
zomaar jb schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:02:
dit is dus voor alles in 1 Extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Ik wacht nog in spanning! Stekker eruit gehad, maar nog steeds 50/5 op Alles-in-1-Extra in Breda ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:27
Hopaaa!

Hier nu ook 22 Mbps / 4 Mbps Ziggo alles in 1 PLUS

Na het modem gereset te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door xares op 29-06-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het lijkt er dus inderdaad op dat de ex-home klanten reeds een verhoging hebben.... misschien kunnen andere ex- klanten iets vertellen over hun bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
zomaar jb schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:02:
Toen ik jouw postcode zag toch maar even het modem gereset, Voorburg zit nu op de 80Mbit (Alles-in-1 Extra). Nog altijd 40Mbit te weinig sinds mijn verhuizing van Den Haag naar Voorburg maar het begin is er. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

Hier omg. Venlo (5932) is na een reset van het Ubee modem de snelheid naar 80/6 omhoog gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863026860.png

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Flex schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Toen ik jouw postcode zag toch maar even het modem gereset, Voorburg zit nu op de 80Mbit (Alles-in-1 Extra). Nog altijd 40Mbit te weinig sinds mijn verhuizing van Den Haag naar Voorburg maar het begin is er. _/-\o_
Hmmm, Den Haag of Leiden zijn toch ex Casema?
Dan zou mijn theorie dus niet op gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
Bullet NL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:01:
[...]

Hmmm, Den Haag of Leiden zijn toch ex Casema?
Dan zou mijn theorie dus niet op gaan!
Ja ex Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07:22

rally

Deyterra Consultancy

Het lijkt (bijna) landelijk te zijn. Hier in Amstelveen (nog) niet de beloofde 120Mbit, maar i.i.g. 80!
Upstream is bij mij nog 5Mbit

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ook medewerkes van Ziggo zullen vast op dit forum komen, die lachen zich vast helemaal dubbel, goh... welke gemeente zullen we nu eens omhoog gooien!

het advies, regelmatig je modem dus resetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 10:19

Ryudo

Daily dose~

Postcode 9541. Alles-in-1 Plus ook upgradet. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863020160.png
Jammer dat Ziggo er maar 22/4 van heeft gemaakt i.p.v. 30/4, maar alle beetjes helpen nietwaar. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ryudo op 29-06-2010 13:33 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:o Domme vraag maar hoe reset ik mijn Ubee om vanavond te kijken of mijn intertubes ook sneller is? Of gewoon de stroom eraf trappen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863065062.png

Zwolle 8022

Een hele krappe 4Mbit up maar een ruime 20Mbit down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@MAX3400: Ja, gewoon de stroom er 20 seconden af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:05
In Groningen (9731) nu een instabiele download tussen de 54 en de 80. Upload zit netjes tegen de 10!
All in One Extra abo.

[ Voor 10% gewijzigd door tienuien op 29-06-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen waarbij de snelheid van hun Z3 in elkaar gezakt is? Haalde normaal zon 23/4, sinds gisteren nog maar 4/1.... Heb zojuist gebeld, modem waarden waren prima, ze gaan het uitzoeken, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/n4jrjs.jpg
Ik mag niet klagen 26/3,7 met een plus abbo
Regio Deventer (0570)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Nouja ze hebben mijn upload verhoogt maar mijn download juist verlaagd :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863089671.png
Vanavond nog maar eens mijn modem resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Emile schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:20:
Nouja ze hebben mijn upload verhoogt maar mijn download juist verlaagd :P
[afbeelding]
Vanavond nog maar eens mijn modem resetten.
Je bent niet met wifi aan het testen hé? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Exorcist schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:25:
[...]

Je bent niet met wifi aan het testen hé? ;)
Nee, en ik zit <1m naast mijn AirPort Extreme dus dan zou het alsnog meer moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 07:41
MAX3400 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:43:
:o Domme vraag maar hoe reset ik mijn Ubee om vanavond te kijken of mijn intertubes ook sneller is? Of gewoon de stroom eraf trappen?
Ja stroom er even af werkt prima.

Hier in Leiden (2313) is mijn verbinding (all in one extra) aangepast, maar ik denk dat er nog wat kinderziektes zijn. De upload haalt bij verschillende tests tussen de 8 en de 9 Mbit, maar de download snelheid is redelijk ingestort en lijkt wat instabiel. Op het moment haal ik tussen 20 Mbit / 40 Mbit afhankelijk van moment van testen, server waarmee ik verbind, en de manier van testen (speedtest.net / speedtest.ziggo.nl / ftp).

Slechtste (en meeste recente) resultaat tot dusverre :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863098303.png

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
nicxz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:30:
[...]

Ja stroom er even af werkt prima.

Hier in Leiden (2313) is mijn verbinding (all in one extra) aangepast, maar ik denk dat er nog wat kinderziektes zijn. De upload haalt bij verschillende tests tussen de 8 en de 9 Mbit, maar de download snelheid is redelijk ingestort en lijkt wat instabiel. Op het moment haal ik tussen 20 Mbit / 40 Mbit afhankelijk van moment van testen, server waarmee ik verbind, en de manier van testen (speedtest.net / speedtest.ziggo.nl / ftp).

Slechtste (en meeste recente) resultaat tot dusverre :
[afbeelding]
Ik heb dus hetzelfde, alleen haal ik wel hoger dan 40Mbit/s. Noordwijk aan Zee, dus vlak bij jou. Nu even wat langer de stroom eraf gehad (tussen kwartier en 20 minuten), geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
hier ook een snelheids verhoging in Nieuwegein na een reset van de ubee. AIE extra van 50-5 naar 80-10 nu

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863124608.png

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:56
7468 ook verhoogt :-)

nu met xsnews aan het downloaden 9,8 mb per seconde :-)
met me trouwe arris modem :-)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Ik snap eigenlijk niet waarom ze nu weer naar 80Mbit verhoogd hebben ipv 120

Ik heb nog steeds 6 bonded channels in de ubee

[ Voor 24% gewijzigd door Mike421 op 29-06-2010 15:24 ]

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Laatst online: 09-10 19:26
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863160323.png
Voorburg, postcode 2273. 's ochtends ligt de snelheid wel tegen de 80mbit aan.. niks te klagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De smartcard is binnen en na 1 minuut waren alle zenders uit het basispakket al zichtbaar, incl een shitload aan niet-basispakket zenders :? (Waaronder SyFy, stel 18+ kanalen, ESPN, Film1 2 en 3 en nog veel meer.)

Ik denk dat ik de facturen maar in de gaten ga houden :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Raven schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:55:
De smartcard is binnen en na 1 minuut waren alle zenders uit het basispakket al zichtbaar, incl een shitload aan niet-basispakket zenders :? (Waaronder SyFy, stel 18+ kanalen, ESPN, Film1 2 en 3 en nog veel meer.)

Ik denk dat ik de facturen maar in de gaten ga houden :X
Je krijgt toch een periode alle zenders gratis?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mike421 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:23:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze nu weer naar 80Mbit verhoogd hebben ipv 120

Ik heb nog steeds 6 bonded channels in de ubee
Kijken wat het netwerk doet hé, lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frank1973 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:57:
[...]

Je krijgt toch een periode alle zenders gratis?? :9
Uhm, dunno.... Maar dit zijn lang niet alle, maar wel (grof geschat) 2* zoveel als dat ik hoor te kunnen zien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand al zijn internet getest in de postcode range 94** t/m 9500? en is de verhoging daar ook al doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Raven schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:04:
[...]

Uhm, dunno.... Maar dit zijn lang niet alle, maar wel (grof geschat) 2* zoveel als dat ik hoor te kunnen zien.
Is normaal, heb ik hier ook 2 keer gehad, na een periode (1 a 2 weken) worden al die betaalzenders geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 07:13
resetje van modem gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/863200596.png

Via de ziggo speedtest zijn de waardes:
Down70-72
Up 9.4/9.5

@ Groningen 9715

[ Voor 4% gewijzigd door pstalman op 29-06-2010 16:20 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

In Bavel/Breda (4854) is de snelheid ook verhoogt naar 80/8 (10??) mbit:

Down: 79.9 mbits/sec
Up: 8,4mbit/sec

Nah.. Een leuk gebaar voor de tussentijd ;-)

P.S.
Supernews gaat nu lekker met 9,53mbyte/sec :-)

[ Voor 14% gewijzigd door TFHfony op 29-06-2010 16:49 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!