Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:40
Zojuist alles in een plus binnen gekregen.
Aangesloten maar nu wou ik het modem in alleen ging dat niet.
Heb een ubee modem gekregen maar als ik met een netwerk scan zoek. Vind ik alleen ipv6 adressen (dit is wel het mac adres van het modem).

Was benieuwd naar de waardes in het modem. omdat het tv signaal ook "slechts" 60% sterkte heeft met een gamma versterker.
Kwaliteit is wel 100%.

Enig idee iemand?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 22:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het kan even duren voordat je verbinding hebt. Hoe lang is het al aangesloten?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 14:40
TheCoolGamer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:48:
Het kan even duren voordat je verbinding hebt. Hoe lang is het al aangesloten?
Verbinding is er al wel, internet werkt momenteel ook gewoon downloads via nieuwsgroepen gaan ook gewoon in een strakke lijn ipv huppelende lijn adsl.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 22:17
Ze hebben dus net bij ons alles geinstalleerd, nouja alles... Hij heeft van t internet alleen 1 laptop geinstalleerd, die doet het. Mijn eigen PC geeft problemen, hij heeft wat geprobeerd maar dat is niet gelukt en hij had nog 4 klussen dus hij is verder gegaan. Wij hebben zon wireless premium router. Ik heb als enige in huis een 64 versie van windows en hier doet hij het niet, alleen via de kabel. Weet er iemand of er ook 64 bit software is voor die wireless router? Want je krijgt wel een cd erbij alleen die werkt dus blijkbaar alleen op 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lizardz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:34:
Ze hebben dus net bij ons alles geinstalleerd, nouja alles... Hij heeft van t internet alleen 1 laptop geinstalleerd, die doet het. Mijn eigen PC geeft problemen, hij heeft wat geprobeerd maar dat is niet gelukt en hij had nog 4 klussen dus hij is verder gegaan. Wij hebben zon wireless premium router. Ik heb als enige in huis een 64 versie van windows en hier doet hij het niet, alleen via de kabel. Weet er iemand of er ook 64 bit software is voor die wireless router? Want je krijgt wel een cd erbij alleen die werkt dus blijkbaar alleen op 32 bit.
Daar heb je geen software voor nodig, gewoon inloggen op de webinterface van t ding (je default gateway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:36:
[...]

Daar heb je geen software voor nodig, gewoon inloggen op de webinterface van t ding (je default gateway).
Waar en wat moet ik dan instellen? Ik kan er wel op komen maar ik weet niet wat ik dan moet instellen. Met de vaste kabel heb ik wel internet, met het draadloze heb ik geen verbinding, ook niet als ik de usb ontvanger erin steek. Dan nog iets, bij de wireless router krijg je 1, usb adapter, en ik heb er waarschijnlijk 3 nodig, waar kan ik 2 van die ontvangers kopen die er wel werken met onze draadloze premium router?

EDIT: Ik download ook met nieuwsgroepen, maar zonder user en pass download hij niets, welke user en pass worden bedoeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Lizardz op 16-06-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:
[...]

Mwa. Ik heb (noodgedwongen) een koppelstukje liggen op 2 lange kabels in huis. Van de meterkast (3COM Gbit switch) lopen 5 kabels onder de grond naar de TV en consoles, de andere gaat erna via de muren omhoog naar de slaapkamer. Daar is het koppelstukje aanwezig en koppelt een andere 3COM Gbit switch aan het netwerk.

Desalniettemin haal ik in de studeerkamer boven op alle Gbit apparaten zo'n 70/80 MB/sec. Netjes, al zeg ik het zelf.
hoeveel verlies hebben jullie dan? als je jullie snelheden zou doorrekenen naar "verwachte" snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 09:12
Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:19:
[...]

hoeveel verlies hebben jullie dan? als je jullie snelheden zou doorrekenen naar "verwachte" snelheid?
Dat is helemaal niet te zeggen, hangt van je aangesloten appratuur af, van je router enz enz...

Wanneer je binnen een 1 Gbs netwerk 80Mb/Sec kan halen doe je het sowiezo netjes....
Haal je 75Mb/Sec doe je het ook nog goed.... het is maar net wat de aangesloten appraten aankunnen.

[ Voor 196% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2010 15:37 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:19:
[...]

Lastig te zeggen, maar ik zit denk ik op de max.

Op de betreffende PC's zit allemaal onboard Broadcom/Realtek Gbit, niets bijzonders. Switchje is ook geen boeiende, ondersteunt wel 9k frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:41:
[...]

Lastig te zeggen, maar ik zit denk ik op de max.

Op de betreffende PC's zit allemaal onboard Broadcom/Realtek Gbit, niets bijzonders. Switchje is ook geen boeiende, ondersteunt wel 9k frames.
dus met andere woorden: geen verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lizardz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Waar en wat moet ik dan instellen? Ik kan er wel op komen maar ik weet niet wat ik dan moet instellen. Met de vaste kabel heb ik wel internet, met het draadloze heb ik geen verbinding, ook niet als ik de usb ontvanger erin steek. Dan nog iets, bij de wireless router krijg je 1, usb adapter, en ik heb er waarschijnlijk 3 nodig, waar kan ik 2 van die ontvangers kopen die er wel werken met onze draadloze premium router?

EDIT: Ik download ook met nieuwsgroepen, maar zonder user en pass download hij niets, welke user en pass worden bedoeld?
Je moet eerst je draadloze adapter verbinding laten maken met je router.
Je kan draadloze 54G of 300N adapters kopen in zo'n beetje elke computer winkel of internet shop
Als het goed is heb jij bij het aanvragen van Ziggo een hoofd email adrers en wachtwoord aanlaten maken/aangemaakt..... wat denk je nu zelf?

Lees anders de handleidingen op de Ziggo website even door, daar is alles te vinden over de (beginners) vragen die je hier nu zelf steld
Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Het kan helemaal van de situatie af hangen.... 80Mb/Sec is in de praktijk heel netjes.... maar is ver van de theoretische max wat een 1Gbt verbinding aan moet kunnen. Niemand hier beweerd ook dat jij deze snelheid ook kan behalen... Misschien haal jij zelf maar 10Mb/Sec.... of misschien wel 85Mb/Sec...

Het hangt helemaal van je componeten af....

[ Voor 52% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Het kan helemaal van de situatie af hangen.... 80Mb/Sec is in de praktijk heel netjes.... maar is ver van de theoretische max wat een 1Gbt verbinding aan moet kunnen. Niemand hier beweerd ook dat jij deze snelheid ook kan behalen... Misschien haal jij zelf maar 10Mb/Sec.... of misschien wel 85Mb/Sec...

Het hangt helemaal van je componeten af....
Het gaat hier over 70/80 MB/sec (!) snelheden die gehaald worden, wat helemaal niet ver ligt van het max. van Gbit. Bottleneck is vaak de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Het gaat hier over 70/80 MB/sec (!) snelheden die gehaald worden, wat helemaal niet ver ligt van het max. van Gbit. Bottleneck is vaak de HDD.
We gaan nu wel steeds meer off-topic, maar om toch antwoord te geven. Ik zeg ook niet dat 70/80Mb/sec slecht is, zeker niet... schijf dat de theoretisch top nog hoger ligt, en ja... de read/write handelingen van een HDD gaan een probleem worden in standaard situatie om nog hoger te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:57:
[...]

We gaan nu wel steeds meer off-topic, maar om toch antwoord te geven. Ik zeg ook niet dat 70/80Mb/sec slecht is, zeker niet... schijf dat de theoretisch top nog hoger ligt, en ja... de read/write handelingen van een HDD gaan een probleem worden in standaard situatie om nog hoger te komen
Volgens mij haal je MB en Mb door elkaar..vandaar mijn verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Je moet eerst je draadloze adapter verbinding laten maken met je router.
Je kan draadloze 54G of 300N adapters kopen in zo'n beetje elke computer winkel of internet shop
Als het goed is heb jij bij het aanvragen van Ziggo een hoofd email adrers en wachtwoord aanlaten maken/aangemaakt..... wat denk je nu zelf?

Lees anders de handleidingen op de Ziggo website even door, daar is alles te vinden over de (beginners) vragen die je hier nu zelf steld
De nieuwsgroepen zijn nu werkend. Ik zit nu nog met 2 problemen

Probleem 1:
Om mijn PS3 met de wireless router te verbinden vraagt hij om een WPA2-PSK code. Die code is te vinden in de router home pagina. Deze code bestaat alleen uit hoofdletters, geen nummers of kleine letters. Wanneer ik deze code invul zegt mijn PS3 na een tijdje dat er een time-out is, en dat de code mogelijk niet juist is. Ik heb de code meerdere keren nagekeken, en ook de Ziggo service+ dienst gebeld en die zegt dat het die code moet zijn, toch werkt hij niet.

Probleem 2:
Op mijn computer pakt hij de usb adapter niet, ik heb dus geen wireless connectie. Wanneer ik mijn computer bedraad aansluit werkt alles wel. De medewerker van de Service+ dienst van ziggo vertelde me dat ik naar netgear.com moet gaan, en daar de software die voor mijn 64 bit systeem is bedoeld moet downloaden. Als ik mijn wireless router zoek, de wnr3500v2, krijg ik enkel een Firmware update, geen bestanden voor mijn pc.

Iemand me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

@LizardZ

Router's pin is het niet (te vinden bij advanced >> wireless settings)

Je moet de code ingeven vermeld op de setup >> Wireless Settings pagina.

Wellicht dat je deze verwisseld hebt, anders heb ik geen idee, hier werkt het wel icm netgear router.....
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lizardz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:
[...]

De nieuwsgroepen zijn nu werkend. Ik zit nu nog met 2 problemen

Probleem 1:
Om mijn PS3 met de wireless router te verbinden vraagt hij om een WPA2-PSK code. Die code is te vinden in de router home pagina. Deze code bestaat alleen uit hoofdletters, geen nummers of kleine letters. Wanneer ik deze code invul zegt mijn PS3 na een tijdje dat er een time-out is, en dat de code mogelijk niet juist is. Ik heb de code meerdere keren nagekeken, en ook de Ziggo service+ dienst gebeld en die zegt dat het die code moet zijn, toch werkt hij niet.

Probleem 2:
Op mijn computer pakt hij de usb adapter niet, ik heb dus geen wireless connectie. Wanneer ik mijn computer bedraad aansluit werkt alles wel. De medewerker van de Service+ dienst van ziggo vertelde me dat ik naar netgear.com moet gaan, en daar de software die voor mijn 64 bit systeem is bedoeld moet downloaden. Als ik mijn wireless router zoek, de wnr3500v2, krijg ik enkel een Firmware update, geen bestanden voor mijn pc.

Iemand me kan helpen?
toon volledige bericht
Probleem 1: Wat de helpdesk je zegt klopt, maak jij met je PS3 wel verbinding met het juiste SSID? Wanneer je op je PS3 op een netwerk gaat zoeken kan hij die van je buren ook vinden.

Probleem 2: je hoeft ook geen software voor je router te downloaden, je moet software voor jou type netwerk adapter voor je pc downloaden.... of te wel voor je USB Wifi adapter.. bijvoorbeeld de WN111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
De PS3 werkt inmiddels, hoewel hij zegt dat het is mislukt, heb ik toch verbinding. Ik ga nu nog eens kijken na de software voor mn computer.

EDIT:

Ook de PC werkt inmiddels. Na de driver installatie werkte hij nogsteeds niet, maar na wat neuzelen in de settings wel. Nu nog wat laatste vragen:

Ik moet nu nog 2 extra usb-ontvangers halen, moeten die van hetzelfde type zijn? WN111v2 of kan dit ieder andere usb ontvanger zijn?

Dan nog een over de HD TV. Beneden hebben we nu zo'n HD ontvanger, en het beeld is erg strak. Ik zou dit ook graag op mijn kamer hebben. Kan ik elke HD ontvanger gebruiken? en hebben jullie wat dat betreft nog aanraders? Zo'n extra smartcard moest ik extra bij ziggo aanvragen als het goed is?

[ Voor 67% gewijzigd door Lizardz op 16-06-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:27
Lizardz schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:49:
[...]

edit: ah, je bent al eens tap verder, maar het mag dus van alles zijn qua USB sticks...

Wat heb je als nieuwsgroep provider ingevuld? news.ziggo.nl? dan moet je je primaire gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, welk je je ook gebruikt voor het aanmelden op mijnziggo.nl.
Edit2 : k moet echt sneller zijn :)

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Sa1 op 16-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DarkShadow16 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 01:05:
[...]

Ik krijg hier ook geen beeld meer op de stream. Niet via de ziggo site, de tv speler en het asx bestand.
Mocht je iets meer weten post het dan graag even.
Hier doet ie het weer!!! _/-\o_ Inclusief de 3 publieke omroepen en mijn favo Discovery...

De vraag wordt hoe lang dit nog blijft werken... :+ :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:07
Als ik alleen geïnteresseerd ben in een losse CI+ module, dan lijkt me dit toch wel een goede aanbieding of niet?

http://www.internetshop.n.../-ci-module-wk-kit/p34012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:29:
Als ik alleen geïnteresseerd ben in een losse CI+ module, dan lijkt me dit toch wel een goede aanbieding of niet?

http://www.internetshop.n.../-ci-module-wk-kit/p34012
Tja, je hebt twee typen CI+ modules, dit is er een van.... prijs ligt rond het niveau waar hij elders ook te koop is... Wanneer je tv door Ziggo wordt ondersteund kan je er geen buil aan vallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
LouisXV schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:19:
[...]

Vraag eens of ze de gebouwen naast jouw complex wel kunnen vinden, en/of er misschien wel andere individuele gebruikers zijn aangemeld. Mogelijk is het gebouw simpelweg niet in de administratie opgenomen. Ook de verhuurder kan misschien vertellen wat er aan de hand is.

Als er helemaal niets duidelijk is kan Ziggo desnoods een monteur sturen om de situatie te bekijken en te bepalen wat er wel en niet mogelijk is. Die kan er dan ook voor zorgen dat de hoofdaansluiting, of aansluitingen, als elk appartement zijn eigen aansluiting heeft, in de administratie wordt opgenomen.

Het kan bv ook zo zijn dat er ergens in of naast het gebouw een normale Ziggo eindversterker staat, met voor iedereen een eigen aansluiting. Internet aanvragen is in dat geval ook gewoon mogelijk.
Ben even bij de woningbouw langs geweest (DUWO), maar die konden me niet veel details geven. De medewerker wist alleen te zeggen dat het inderdaad niet mogelijk is om individuele aansluitingen aan te vragen bij Ziggo, aangezien het hele pand een "gedeelde" aansluiting heeft.

Hoe dit technisch allemaal in mekaar steekt had de medewerker geen idee van. Daarna nog maar eens met Ziggo gebeld en gevraagd of er in mijn postcode/straat abonnementen lopen op naam van de woningbouw (DUWO), maar dit was ook niet het geval. Of er nog andere abo's waren wilde/kon ze me niet zeggen. Wel kon ze me zeggen dat ze niet in het zakelijke bestand kon kijken, dus wellicht dat ik maar eens de zakelijke helpdesk van Ziggo moet proberen aangezien het er niet op lijkt dat de woningbouw dit via de particuliere weg heeft gedaan (wat op sich logisch klinkt).

Lastig als niemand lijkt te weten hoe dit complex daadwerkelijk is aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@BasNation: betaal je voor je kabelaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:16:
@BasNation: betaal je voor je kabelaansluiting?
Ja, zit in de servicekosten van de huur. Is iets van 5 euro per maand ofzo en betreft het standaard Ziggo analoog pakket.

[ Voor 8% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ok, dus je betaalt officieel wel voor de kabel. Dan zou DUWO toch wel moeten weten hoe dit precies in elkaar zit (die 5 euro moeten toch ergens op zijn berekend).

Maar goed, ik denk dan toch dat internet en/of digitaal tv kijken niet gaat lukken op jouw lijn. Dus als ik jou was, zou ik me gaan focussen op een andere oplossing voor internet.

[ Voor 13% gewijzigd door silmaril8 op 17-06-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:23:
Ok, dus je betaalt officieel wel voor de kabel. Dan zou DUWO toch wel moeten weten hoe dit precies in elkaar zit (die 5 euro moeten toch ergens op zijn berekend).

Maar goed, ik denk dan toch dat internet en/of digitaal tv kijken niet gaat lukken op jouw lijn. Dus als ik jou was, zou ik me gaan focussen op een andere oplossing voor internet.
Hehe, had de hoop inderdaad al opgegeven, totdat ik erachter kwam dat ik kennelijk wel digitaal TV kan ontvangen... maar niet aanvragen. Heb toen maar gewoon ADSL besteld, maarja... ik ben IT-er dus de gedachte dat ik de komende jaren vast zit aan 20mbit (10mbit effectief in mijn huis :'(), terwijl 120mbit beschikbaar is (wilde AiE Extra bestellen)... het doet pijn aan mijn hart ;(

Ik ga nog zeker even wat verder doorvragen, maar waarschijnlijk zal het niet veel opleveren en zal ik maar moeten meeliften op iemand anders z'n abo (extra smartcard aanvragen) binnen mijn regio.

[ Voor 13% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:23:

Blijf het een vreemde situatie vinden, die 5 euro waar is die op gestoeld? bedoel ieder ander met een Ziggo tv basis aansluiting betaald rond de 16.50...
Het is altijd mogelijk om te vragen alsof Ziggo jouw woning fysiek kan en of wil aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169677

Bullet NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:28:
[...]

Blijf het een vreemde situatie vinden, die 5 euro waar is die op gestoeld? bedoel ieder ander met een Ziggo tv basis aansluiting betaald rond de 16.50...
Het is altijd mogelijk om te vragen alsof Ziggo jouw woning fysiek kan en of wil aansluiten..
Het zit zo.. er kan 1 modem op de AOP/Hoofdaansluiting aangesloten worden (kan meer maar met deze snelheden niet aan te raden) zal er niet te technisch op ingaan.

Als je zeker weet dat dit een ziggo tv aansluiting is dan kan je gewoon je abonnement aanvragen, je betaald dan alleen rtv dubbel. want die 5 euro moet je nog steeds bij je huur houden. voor de rest zal het niet een groot probleem zijn. signaal is signaal.

Geloof me dit kan (werkte bij casema/ziggo vroeger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:51

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een vraag:
Bij ons was de kabel afgesloten (vanwege een kabelkruising :( ). Nadat de monteur dit had verholpen is de signaalsterkte aanzienlijk afgenomen.

Het was 65% (100% kwaliteit), maar na het bezoek van de monteur twee weken geleden is het nog maar 55%. En dat is met een versterker ertussen!
Kan ik hierover naar Ziggo bellen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:50:
Ik heb een vraag:
Bij ons was de kabel afgesloten (vanwege een kabelkruising :( ). Nadat de monteur dit had verholpen is de signaalsterkte aanzienlijk afgenomen.

Het was 65% (100% kwaliteit), maar na het bezoek van de monteur twee weken geleden is het nog maar 55%. En dat is met een versterker ertussen!
heb je blokjes in beeld? stilstaand beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Anoniem: 169677 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:45:
[...]

Het zit zo.. er kan 1 modem op de AOP/Hoofdaansluiting aangesloten worden (kan meer maar met deze snelheden niet aan te raden) zal er niet te technisch op ingaan.

Als je zeker weet dat dit een ziggo tv aansluiting is dan kan je gewoon je abonnement aanvragen, je betaald dan alleen rtv dubbel. want die 5 euro moet je nog steeds bij je huur houden. voor de rest zal het niet een groot probleem zijn. signaal is signaal.

Geloof me dit kan (werkte bij casema/ziggo vroeger)
Hoezo er kan 1 modem op de AOP? Ziggo geeft zelf aan dat het totaal geen probleem is om meer dan 1 modem op één kabelaansluiting te installeren. Mits je gebruik maakt van een goede mulit-tap. Juist de huidige snelheden kunnen dit aan omdat deze modem via de Eurodocsis 3 standaard werken. Ze maken gebruik van meerder kanalen waardoor ze minder met elkaar in de weg zitten. Juist de huidige stand van de techniek maakt het beter dan vroeger mogelijk om meer dan 1 modem aan te sluiten per adres.

Sterker, ken een aantal voorbeelden hier in Groningen waar het gedaan wordt om in een studentenhuis elke bewoner zijn eigen internet te geven. Vergeet niet, de straatkast is ook alleen maar een actieve mulit-tap en versteker. Als of je de modems nu op straat of in je woning samen bundelt maakt volgens Ziggo niet uit. Het wordt natuurlijk anders als je meer dan een aantal modems wil gaan koppelen.... maar volgens Ziggo maakt het voor 2 of 3 modems niet uit.

[
rally schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:50:
Ik heb een vraag:

Heb je problemen met het TV signaal dan? in de trant van Blokjes????
de Signaal sterkte mag zelf 35% zijn, als de kwaliteit en BER waarde maar goed of 0 zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:26:
Ik ga nog zeker even wat verder doorvragen, maar waarschijnlijk zal het niet veel opleveren en zal ik maar moeten meeliften op iemand anders z'n abo (extra smartcard aanvragen) binnen mijn regio.
Ik vraag me dit al lange tijd af:
Kan je een smartcard op iemand anders zijn account aanvragen en dan deze gebruiken in een ander zijn huis? Zien ze dat dan niet bij Ziggo?

Ik wilde namelijk mijn HD decoder aansluiten op een TV bij een maat van me (om het Nederlands Elftal te kijken) omdat hij alleen maar Digitenne heeft (maar de analoge coax aansluiting van Ziggo doet het gewoon wel). Maar toen bedacht ik me dat ik dan ook mijn eigen smartcard erin moest doen en dat ik deze dan kwijt zou raken (of misschien zelfs een boete zou krijgen) als Ziggo dit kon constateren in hun systeem.

(uiteindelijk was het een domme gedachte, want WK voetbal was gewoon zonder smartcard te ontvangen op Nederland 1...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Heb het nog even nagezocht en ik denk dat ik de financiële gevolgen van een "dubbel" abonnement wel kan dragen LOL:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4hqotx.jpg
CAI = Centrale Antenne Inrichting = Ziggo kabel toch?
CAS = PST = telefoon toch?

Betaal kennelijk €2,84 per maand voor zowel TV als Telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 22:02
silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:00:
[...]

Kan je een smartcard op iemand anders zijn account aanvragen en dan deze gebruiken in een ander zijn huis? Zien ze dat dan niet bij Ziggo?
De digitale decoder kan alleen maar dingen ontvangen en niet versturen, dus lijkt me onmogelijk dat ze dit kunnen zien bij Ziggo. Met een decoder voor interactieve televisie (die ook kan versturen) misschien wel.

Zijn volgens mij genoeg mensen die op deze manier digitale pakketten delen tussen verschillende huizen, aangezien je op 3 smartcards dezelfde digitale pakketten krijgt zonder er meer voor te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
[...]

Ik wilde namelijk mijn HD decoder aansluiten op een TV bij een maat van me (om het Nederlands Elftal te kijken) omdat hij alleen maar Digitenne heeft (maar de analoge coax aansluiting van Ziggo doet het gewoon wel). Maar toen bedacht ik me dat ik dan ook mijn eigen smartcard erin moest doen en dat ik deze dan kwijt zou raken (of misschien zelfs een boete zou krijgen) als Ziggo dit kon constateren in hun systeem.

(uiteindelijk was het een domme gedachte, want WK voetbal was gewoon zonder smartcard te ontvangen op Nederland 1...)
Nou ik weet er niet veel vanaf, maar heb dit topic aardig goed doorgelezen onderhand en volgens mij kunnen ze dat niet zien.

Correct me if I'm wrong:
Digitale TV is net als analoge TV nog steeds een 100% "broadcast", wat zoveel betekent als: alle zenders worden (net als bij analoog) altijd naar iedereen gestuurd. De digitale hebben encryptie en worden pas beschikbaar als de smartcard de juiste code aandraagt om de boel te ontcijferen. Dit gebeurt allemaal ter plaatse en vergt geen tussenkomst van Ziggo. Er wordt dan ook totaal niks "teruggestuurd" naar Ziggo. Zij kunnen dan ook niet zien wie, wat, waar en hoe de digitale signalen bekijkt.

edit: Spacespider was me voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Nee dit is geen probleem.... Je mag je smartcard en decoder gewoon mee nemen naar een ander adres om daar (tijdelijk) tv te kijken. Ziggo kan dit niet zien. Natuurlijk wordt het wat anders op moment dat je meerder smartcards gaat delen (kan immers 3 per adres)
De smardcard + decoder luisteren alleen maar naar signaal, ze zenden niet terug over locatie of andere gegevens. je kan ze dus prima uitlenen (met een vakantie bijvoorbeeld)
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:20:
[...]

Nou ik weet er niet veel vanaf, maar heb dit topic aardig goed doorgelezen onderhand en volgens mij kunnen ze dat niet zien.

Correct me if I'm wrong:
Digitale TV is net als analoge TV nog steeds een 100% "broadcast", wat zoveel betekent als: alle zenders worden (net als bij analoog) altijd naar iedereen gestuurd. De digitale hebben encryptie en worden pas beschikbaar als de smartcard de juiste code aandraagt om de boel te ontcijferen. Dit gebeurt allemaal ter plaatse en vergt geen tussenkomst van Ziggo. Er wordt dan ook totaal niks "teruggestuurd" naar Ziggo. Zij kunnen dan ook niet zien wie, wat, waar en hoe de digitale signalen bekijkt.

edit: Spacespider was me voor
exact....

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57
Weet iemand hoe lang het duurt voordat het internet van Z1 naar Z2 wordt omgezet?
Tis inmiddels bijna een week dat ik wacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:15:
Heb het nog even nagezocht en ik denk dat ik de financiële gevolgen van een "dubbel" abonnement wel kan dragen LOL:
[afbeelding]
CAI = Centrale Antenne Inrichting = Ziggo kabel toch?
CAS = PST = telefoon toch?

Betaal kennelijk €2,84 per maand voor zowel TV als Telefoon.
Ik heb niet het idee dat jij uberhaupt opbasis van deze gegevens voor een Ziggo TV basis abonnement betaald. Volgens mij zijn de kosten die je nu betaald puur en alleen voor het instand houden van de infra door je verhuurder....

Als ik dit zo zie zou het volgens mij betekenen dat je nog een TV basis abonnement van Ziggo zou moeten betalen en dat je nu "illigaal" tv basis afneemd. Ook gezien het feit dat je zelf een abonnement bij Ziggo moet afsluiten wanneer je gaat verhuizen. Heb niet het idee dat jij dit ooit gedaan hebt. Je lift dus gratis mee op het signaal wat beschikbaar is in jou woning blok, Ziggo kan dit niet afsluiten omdat je verhuurder een eigen multi-tap heeft waar alle woningen op aan zijn gesloten.

Het lijkt mij dat je gewoon TV basis bij ziggo moet aanvragen, om vervolgens je internet daarop aan te laten sluiten.
low_n_slow schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:25:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat het internet van Z1 naar Z2 wordt omgezet?
Tis inmiddels bijna een week dat ik wacht.....
5 tot 10 werkdagen

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Maar Ziggo kan toch op afstand de smartcard activeren? Hoe doen ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Hoezo er kan 1 modem op de AOP? Ziggo geeft zelf aan dat het totaal geen probleem is om meer dan 1 modem op één kabelaansluiting te installeren. Mits je gebruik maakt van een goede mulit-tap. Juist de huidige snelheden kunnen dit aan omdat deze modem via de Eurodocsis 3 standaard werken. Ze maken gebruik van meerder kanalen waardoor ze minder met elkaar in de weg zitten. Juist de huidige stand van de techniek maakt het beter dan vroeger mogelijk om meer dan 1 modem aan te sluiten per adres.

Sterker, ken een aantal voorbeelden hier in Groningen waar het gedaan wordt om in een studentenhuis elke bewoner zijn eigen internet te geven. Vergeet niet, de straatkast is ook alleen maar een actieve mulit-tap en versteker. Als of je de modems nu op straat of in je woning samen bundelt maakt volgens Ziggo niet uit. Het wordt natuurlijk anders als je meer dan een aantal modems wil gaan koppelen.... maar volgens Ziggo maakt het voor 2 of 3 modems niet uit.

[
[...]

Heb je problemen met het TV signaal dan? in de trant van Blokjes????
de Signaal sterkte mag zelf 35% zijn, als de kwaliteit en BER waarde maar goed of 0 zijn...
toon volledige bericht
Ja en nee.. ja je hebt gelijk dat het in principe niet uitmaakt of je hem nou op het uitpunt bundeld of halverwege bij de andere multitaps. lees eind en groepsversterkers. wat je dan niet ziet is dat er per frequentie ( en er zijn er meerdere in omloop) maar zoveel bandbreedte is. Ziggo zorgt voor genoeg bandbreedte met de som van zoveel aop;s dus zoveel modems dus zoveel bandbreedte is er nodig. als je meerdere modems neer gaat zetten klopt dit optelsom niet meer. vandaar dat ik zeg het kan wel maar is niet practisch omdat je iedereen ermee pakt op diezelfde wijkkast. Nu zeg je dat er meerdere frequenties zijn en dat klopt ook maar die nieuwe arris en ubee modems gebruiken nu 4 en straks (voor de ubee dan) 8 kanalen/frequenties. dus je je hebt effectief meer frequenties maar je gebruikt er ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:51

rally

Deyterra Consultancy

Nope... geen blokjes in beeld en kwaliteit is 100%.
Maar vind het wel vreemd nadat een monteur ons weer heeft aangesloten dat de signaalsterkte daarna met 10% is afgenomen.
Maar ok... zolang ik goed beeld heb laten we het zo....

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

Sorcerer8472

Mens sana?

Bulls: bij NL123HD wordt wel Dolby-signaal meegestuurd, echter dit is Dolby Digital 2.0. Je versterker zou dat wel moeten herkennen. Volgens mij is het voordeel boven standaard stereo dat het 24-bits is ipv 16-bits, maar dat weet ik niet zeker, want Dolby D kan ook 16 bits worden doorgegeven.

Het is mogelijk dat je in je ontvanger een instelling moet wijzigen, bijv. om Dolby 2.0 niet te downsamplen naar PCM maar gewoon onbewerkt door te sturen naar je versterker.

Ook wordt bij deze zenders nog een gewone (MPEG2L2?) stream meegestuurd die niet Dolby is. Even zoeken hoe het precies zit dus in je settings :)

-edit-
Klinkt erg netjes, het geluid bij ZDF! Mag men in Nederland een voorbeeld aan nemen. Reden dat je het balgetrap etc. minder hard hoort is het vuvuzela-filter trouwens :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-06-2010 14:37 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:28:
Maar Ziggo kan toch op afstand de smartcard activeren? Hoe doen ze dat dan?
kaart moet zich melden voor toegangsrechten op een irdeto server. daar staan alle kaartgegevens en welke rechten ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:29:
Nope... geen blokjes in beeld en kwaliteit is 100%.
Maar vind het wel vreemd nadat een monteur ons weer heeft aangesloten dat de signaalsterkte daarna met 10% is afgenomen.
Maar ok... zolang ik goed beeld heb laten we het zo....
ach niet zo boeien. al komt er 8% binnen. als de kwaliteit maar 100% is. als iemand duidelijk kan fluisteren en dat kan je goed verstaan dan zal je het net zo goed horen als dat hij het schreeuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Bullet NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:27:
[...]

Ik heb niet het idee dat jij uberhaupt opbasis van deze gegevens voor een Ziggo TV basis abonnement betaald. Volgens mij zijn de kosten die je nu betaald puur en alleen voor het instand houden van de infra door je verhuurder....

Als ik dit zo zie zou het volgens mij betekenen dat je nog een TV basis abonnement van Ziggo zou moeten betalen en dat je nu "illigaal" tv basis afneemd. Ook gezien het feit dat je zelf een abonnement bij Ziggo moet afsluiten wanneer je gaat verhuizen. Heb niet het idee dat jij dit ooit gedaan hebt. Je lift dus gratis mee op het signaal wat beschikbaar is in jou woning blok, Ziggo kan dit niet afsluiten omdat je verhuurder een eigen multi-tap heeft waar alle woningen op aan zijn gesloten.

Het lijkt mij dat je gewoon TV basis bij ziggo moet aanvragen, om vervolgens je internet daarop aan te laten sluiten.
Haha, wordt steeds ingewikkelder hier. Inderdaad, ik heb nooit een Ziggo contract of wat voor overeenkomst dan ook getekend, maar dit leek me niet meer dan logisch gezien het in de huur inbegrepen is en het dus via de woningbouw gaat. Wellicht dat de kosten zo laag zijn omdat het hier gaat om studentenhuisvesting en ze een dealtje hebben kunnen sluiten met Ziggo.
Anoniem: 169677 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:31:
[...]

kaart moet zich melden voor toegangsrechten op een irdeto server. daar staan alle kaartgegevens en welke rechten ze hebben.
Je activeert hem toch op internet of via telefoon? Vervolgens wordt hij via het digitale TV signaal "geactiveerd", wat nog steeds 1-richtings-verkeer is.
Anoniem: 169677 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:32:
[...]

ach niet zo boeien. al komt er 8% binnen. als de kwaliteit maar 100% is. als iemand duidelijk kan fluisteren en dat kan je goed verstaan dan zal je het net zo goed horen als dat hij het schreeuwt
Ja maar bij gefluister komt je mooie subwoofer niet tot z'n recht :9

[ Voor 23% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zou BasNation dan niet gewoon Ziggo AiE bij iemand anders kunnen bestellen en dan de modem gewoon gebruiken in zijn eigen huis? Of kan Ziggo bij internet modems wel zien in welk huis/wijk ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
silmaril8 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:35:
Zou BasNation dan niet gewoon Ziggo AiE bij iemand anders kunnen bestellen en dan de modem gewoon gebruiken in zijn eigen huis? Of kan Ziggo bij internet modems wel zien in welk huis/wijk ze staan?
Lijkt me dat internet heel anders werkt dan digitale TV aangezien internet geen "broadcast" is, maar constant heen-en-weer-verkeer betreft.

Bovendien... als ik dan een keer problemen met mijn verbinding zou hebben... leg dat maar eens uit. Dat wordt een administratieve nachtmerrie.

[ Voor 13% gewijzigd door BasNation op 17-06-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nou ja, je kan Ziggo per maand opzeggen, dus als er echt een keer een groot probleem is, zeg je het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Haha, wordt steeds ingewikkelder hier. Inderdaad, ik heb nooit een Ziggo contract of wat voor overeenkomst dan ook getekend, maar dit leek me niet meer dan logisch gezien het in de huur inbegrepen is en het dus via de woningbouw gaat. Wellicht dat de kosten zo laag zijn omdat het hier gaat om studentenhuisvesting en ze een dealtje hebben kunnen sluiten met Ziggo.

[...]
Dat lijkt me niet, die kosten (TV Basis abonnement) zijn voor iederen gelijk... Denk echt dat jij gewoon geen abonnement hebt, omdat Ziggo helemaal niets op jou adres kan vinden. Je verhuurder kan ook geen zakelijk contract voor je afsluiten, omdat je bij Ziggo als eindgebruiker bekend moet staan.

Ik heb echt zwaar de indruk dat jij gewoon helemaal geen abonnement hebt. De kosten die je betaald zijn in mijn ogen puur voor de kabels en eventuele versterkers, multi-taps e.d. het appartementen complex.

Omdat de laatste tijd echt bezig is om woningen af te koppelen die geen recht hebben op tv van wege het opzeggen of niet aangaan van een abonnement kan het maar zou zijn dat ook bij jou het beeld ooit op zwart gaat.

Dit zou tevens Ziggo's reactie naar jou toe verklaren. je kan namelijk geen internet nemen op een locatie waar geen TV basis abonnement is. Je zal dus eerst als klant bekent moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
@Bullet NL

Dan nog moet ik vreemde toeren gaan uithalen, want analoge (Ziggo Basis) is uiteraard ook niet te bestellen op dit moment (postcode check).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
BasNation schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:56:
@Bullet NL

Dan nog moet ik vreemde toeren gaan uithalen, want analoge (Ziggo Basis) is uiteraard ook niet te bestellen op dit moment (postcode check).
Wat je zou kunnen doen, op het Ziggo gebruikers forum www.ziggo-gebruikers.nl zijn mensen van Ziggo actief. je zou deze een PM kunnen sturen om jou van hulp te voorzien. Je situatie is te complex om zomaar aan de helpdesk voor te leggen.
Ik weet zeker dat het moet lukken, je moet alleen even iemand bij Ziggo te zien vinden die je door de juiste kanalen weet te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Top ga ik daar eens even rondvragen. Heb denk ik inderdaad een expert nodig hiervoor. In ieder geval reuze bedankt Bullet NL (en de rest uiteraard), ben weer een stukje wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 169677 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:31:
Bullshit. Het is eenrichtingsverkeer van ziggo naar de decoder toe. Die kaart meldt zich niet aan.
Dus even een hele simpel verhaal over de werking..

De eerste keer dat je je kaart in een decoder steekt gaat er een timer lopen.
Deze timer (stel 4 weken.) laat toe dat je alle zenders voor die 4 weken kan bekijken (de preview periode).
Als die preview periode is afgelopen gaat het coderingsverhaal en decoderings verhaal pas op.

Waarom deze preview periode?
Enerzijds is dit zo gedaan dat je kennis kan maken met de pakketen die er zijn (soort van reclame dus), anderzijds is dit zodat je de tijd die het ziggo kost om je kaart te activer kan overlappen. Niet iedereen registreert zijn kaart de eerste dag bij ziggo.

Hoe weet die kaart dan na de preview periode welke zender je mag zien?
Simpel... ziggo weet welke nummer je kaart heeft (je geeft het nummer door als je de kaart registreert).
Dit nummer wordt samen met de pakketten waar je voor betaalt naar je decoder gestuurt.
De smartkaart kan dus aan het signaal wat binnenkomt zien welke pakketten je voor betaalt en zal dus aan de hand daarvan bepalen of hij een zender wel of niet decodeert.

zoals je weet is het signaal wat je decoder binnenkomt gelijk voor de hele buurt/stad/regio.
Dat is dus ook de reden dat je je smartcard ook bij de buren (of aan de andere kant van het dorp) in de decoder kan steken.

Dan is natuurlijk de opmerking., Kan ik niet zelf zo'n smartcard maken die altijd in de preview periode blijft staan?
Ja dat kan (in theorie). Met viaacess (de vorige codering van ziggo/@home) was dit inderdaad het geval. Je kon daar een funkaart voor kopen welke je toegang gaf tot alle zenders. Dit was omdat de techniek van viaaccess gekraakt was.

irdeto2 is nog steeds niet gekraakt, en tot dit tijd zal je gewoon voor je zenders moeten betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 17-06-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
job schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:18:
[...]

Bullshit. Het is eenrichtingsverkeer van ziggo naar de decoder toe. Die kaart meldt zich niet aan.

Deze timer (stel 4 weken.) laat toe dat je alle zenders voor die 4 weken kan bekijken (de preview periode).
Als die preview periode is afgelopen gaat het coderingsverhaal en decoderings verhaal pas op.
Uhm..mijn nieuwe kaart deed vanaf dag 1 alleen NL 1 decoderen.

Pas vanaf het moment dat je hem bij Ziggo aanmeldt krijg je die proefperiode met alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Waarom deze preview periode?
Enerzijds is dit zo gedaan dat je kennis kan maken met de pakketen die er zijn (soort van reclame dus), anderzijds is dit zodat je de tijd die het ziggo kost om je kaart te activer kan overlappen. Niet iedereen registreert zijn kaart de eerste dag bij ziggo.

Hoe weet die kaart dan na de preview periode welke zender je mag zien?
Simpel... ziggo weet welke nummer je kaart heeft (je geeft het nummer door als je de kaart registreert).
Dit nummer wordt samen met de pakketten waar je voor betaalt naar je decoder gestuurt.
De smartkaart kan dus aan het signaal wat binnenkomt zien welke pakketten je voor betaalt en zal dus aan de hand daarvan bepalen of hij een zender wel of niet decodeert.

zoals je weet is het signaal wat je decoder binnenkomt gelijk voor de hele buurt/stad/regio.
Dat is dus ook de reden dat je je smartcard ook bij de buren (of aan de andere kant van het dorp) in de decoder kan steken.

Dan is natuurlijk de opmerking., Kan ik niet zelf zo'n smartcard maken die altijd in de preview periode blijft staan?
Ja dat kan (in theorie). Met viaacess (de vorige codering van ziggo/@home) was dit inderdaad het geval. Je kon daar een funkaart voor kopen welke je toegang gaf tot alle zenders. Dit was omdat de techniek van viaaccess gekraakt was.

irdeto2 is nog steeds niet gekraakt, en tot dit tijd zal je gewoon voor je zenders moeten betalen.
toon volledige bericht
misschien een beetje ongelukkige woordkeus van mijn kant uit. maar je beschrijft wat ik bedoelde. de server bevat alle gegevens die de administratie invoert. op bijvoorbeeld 372mhz wordt in (oud casema) in ieder geval constant alle kaartnummers met pakket rechten op verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 17:58
KNIP correct maar lang verhaal
Da's wat dandy iets anders ook zegt, die gegevens moeten ingeklopt zijn in het autorisatiesysteem....
Dat doet die kaart natuurlijk niet zelf, maar dat wordt gedaan via inet/telefoon/HD....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Deze ga ik even bookmarken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

En omdat Irdeto2 nog steeds niet gekraakt is houd Ziggo de certificering van de apparatuur zo strikt.
Dit is de reden waarom bepaalde tv's niet met de CI+ modulle van Ziggo werk, en waarom er maar een relatief beperkt aantal verschillende (losse) decoders op de markt is.

De zenders willen namelijk niet dat hun content maar zo vrij beschikbaar is (ook daarom de verschillende abonnementen) Het is volgens hen daarom ook niet zomaar toegestaan om een kopie te maken (digitaal) Ook kunnen de HD-HDD recoders niet zomaar hun bestanden kwijt in verschillende formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 03-07 11:27
Wolly schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:43:
[...]

Uhm..mijn nieuwe kaart deed vanaf dag 1 alleen NL 1 decoderen.

Pas vanaf het moment dat je hem bij Ziggo aanmeldt krijg je die proefperiode met alle zenders.
dan is er ergens wat fout gegaan. NL1 en het preview kanaal van ziggo zelf zijn FTC, alle andere zenders zijn gecodeerd. NL1 zal je dus altijd kunnen zien.

Waarschijnlijk zat er dus gewoon een foutje op deze kaart, of was het nummer ergens geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Sa1 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:29:
[...]
dan is er ergens wat fout gegaan. NL1 en het preview kanaal van ziggo zelf zijn FTC, alle andere zenders zijn gecodeerd. NL1 zal je dus altijd kunnen zien.

Waarschijnlijk zat er dus gewoon een foutje op deze kaart, of was het nummer ergens geblokkeerd.
Nope, da's juist 'by design'
Pas als je de kaart activeert gaat de preview-periode in, voordat je dat doet niet. Hier kon ik ook alleen NL1 krijgen, na activeren van kaart kwamen de andere zenders er pas bij.
NL1 zag hij dus ook, ander kanalen echter niet...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Loekie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Nope, da's juist 'by design'
Pas als je de kaart activeert gaat de preview-periode in, voordat je dat doet niet. Hier kon ik ook alleen NL1 krijgen, na activeren van kaart kwamen de andere zenders er pas bij.
NL1 zag hij dus ook, ander kanalen echter niet...
Ik heb sinds gister hier ook Digitale TV met HDontvanger en smartcard, en zonder te activeren heb je wel degelijk alle kanalen. De ziggo monteur raadde zelfs aan pas na een maand de kaart te activeren, omdat je dan nog een maand alle extra kanalen krijgt op proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lizardz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:35:
[...]

Ik heb sinds gister hier ook Digitale TV met HDontvanger en smartcard, en zonder te activeren heb je wel degelijk alle kanalen. De ziggo monteur raadde zelfs aan pas na een maand de kaart te activeren, omdat je dan nog een maand alle extra kanalen krijgt op proef.
De huidige smartcards (de witte,nieuwe modellen) dienen eerst te worden geactiveerd voordat ze een 14 dagen preview periode laten zien. Voorheen was het zo dat de bijvoorbeeld oranje kaarten standaard 3 weken preview hadden, dit is nu echter niet meer zo.

Het gene wat de monteur je gezegt heeft klopt niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Bullet NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:44:
[...]

De huidige smartcards (de witte,nieuwe modellen) dienen eerst te worden geactiveerd voordat ze een 14 dagen preview periode laten zien. Voorheen was het zo dat de bijvoorbeeld oranje kaarten standaard 3 weken preview hadden, dit is nu echter niet meer zo.

Het gene wat de monteur je gezegt heeft klopt niet (meer)
Ik neem aan dat ik een nieuwe kaart heb, heb hem immers pas gister gehad. En er is nog niets geactiveerd via ziggo.nl en ik heb toch echt Film 1 etc. Hoe kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Lizardz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:45:
[...]

Ik neem aan dat ik een nieuwe kaart heb, heb hem immers pas gister gehad. En er is nog niets geactiveerd via ziggo.nl en ik heb toch echt Film 1 etc. Hoe kan dit dan?
Je monteur is niet met een mobieltje aan het kloten geweest? Standaard bellen ze even met het activeringsnummer om de kaart te activeren...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lizardz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:45:
[...]

ik weet 100% zeker dat de laatst geproduceerde kaarten eerst geactiveerd moeten worden, het maakt overigs niet uit dat die van jou dat niet is, kan het zo zijn dat deze smartcard reeds door Ziggo in je mijn.ziggo actief is gemaakt?

De laaste serie kaarten, wit met paarse opdruk versie 2 dienen eerst te worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Loekie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:48:
[...]

Je monteur is niet met een mobieltje aan het kloten geweest? Standaard bellen ze even met het activeringsnummer om de kaart te activeren...
Nee zeker niet. Ook omdat hij zei dat het juist niet nu moest, maar pas als ik alleen nog Ned1 had, over ongeveer een maand zei hij.
Bullet NL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:49:
[...]

ik weet 100% zeker dat de laatst geproduceerde kaarten eerst geactiveerd moeten worden, het maakt overigs niet uit dat die van jou dat niet is, kan het zo zijn dat deze smartcard reeds door Ziggo in je mijn.ziggo actief is gemaakt?

De laaste serie kaarten, wit met paarse opdruk versie 2 dienen eerst te worden geactiveerd.
Misschien heb ik dan toch nog een oude. Mijne is namelijk wit met oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

meer mensen storing met alle zenders? veel blokken etc. hele buurt hier 2317ea heeft er last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46

3DDude

I void warranty's

mutsje schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:43:
meer mensen storing met alle zenders? veel blokken etc. hele buurt hier 2317ea heeft er last van
2411wk ook last hier sinds gisteren avond geen audio bij digitale tv,nu werkt het soms!
Verder is internet mega traag nu upload gaat wel goed 0.3mbit down 3.xmbit up volgens speedtest iemand meer info?

[ Voor 0% gewijzigd door 3DDude op 17-06-2010 22:22 . Reden: typo's ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

Yep, hier ook last gehad, omgeving 5401. Reboot router en het werkt weer. Weet niet of het door het router komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:57
Lizardz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:56:
[...]

Nee zeker niet. Ook omdat hij zei dat het juist niet nu moest, maar pas als ik alleen nog Ned1 had, over ongeveer een maand zei hij.
[...]

Misschien heb ik dan toch nog een oude. Mijne is namelijk wit met oranje.
Elke nieuwe kaart is voor zover ik weet een bepaalde tijd aktief, als deze een langere tijd in de winkel ligt kan de activatie in de winkel verlopen. Alle zenders zijn dan beschikbaar. Met wat geluk is dit 1 maand maar het kan ook korter zijn, dit ligt er dus aan hoelang die kaart al aktief is.

Als de activatie verloopt en je activeert hem dan krijg je weer 2 weken alle zenders en na die 2 weken krijg je de gekozen pakketten.

De reden dat je hem dus niet moet activeren nu is dus dat je dan langer naar alles kunt kijken. Activeer je hem direct dan heb je nog 2 weken alles en erna is het dus naar je standaard pakket.

Ik heb zelf eind april een kaart gehaald, deze heb ik ongeveer 3+2 weken met alle zenders kunnen gebruiken.

Dus geniet er maar van.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Toch maar even reageren omdat er schijnbaar wat onduidelijkheid is.

Ziggo werkte tot augustus 2009 met de zogeheten "Preview periode". Dit betrof een tijdsbestek van 14 dagen waarin alle kanalen te ontvangen zijn. Hierna zijn we overgegaan naar de "Free-View periode". De Free-View wordt actief zodra de kaart bij ons geactiveerd wordt en duurt tot de kaart administratief verwerkt is (dit om eventuele vastgelopen orders te omzeilen) met een minimum van 14 dagen.

De Preview kunnen wij niet (simpel) op afstand uitschakelen, dit is feitelijk een database met alle bestaande smartcardnummers, om over te stappen op de Free-View zijn we simpelweg gestopt met het toevoegen van nieuwe nummers in deze database en hebben we de methode van activatie door agents iets aangepast.

Echter zijn we onlangs begonnen met het uitleveren van een aantal oude batches smartcards welke nog in deze database staan (database is nog online wegens eventuele oude voorraden bij dealers) en momenteel worden er dus kaarten uitgeleverd welke direct na het installeren van de decoder 2 weken lang alle kanalen weergeven. De kaarten waarbij dit mogelijk is beginnen met 4117xxxxxxx. Als Lizardz zijn nummer controleerd zal waarschijnlijk blijken dat dit er ook 1 uit deze serie is.

Het mooie voor jou is dan, wanneer je hem na 2 weken aanmeld wordt de kaart ook nog eens geactiveerd voor een Free-View en krijg je dus nogmaals 2 weken alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

bij mij staat beeld dus gewoon af en toe stil en knettert dan. modem al van stroom gehad, cisco pvr heeft al fac def gekregen want was alle zenders ook opeens kwijt :S... inet en telefoon werken goed verder dus tis alleen tv signaal wat ansich wel weer vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mutsje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:07:
bij mij staat beeld dus gewoon af en toe stil en knettert dan. modem al van stroom gehad, cisco pvr heeft al fac def gekregen want was alle zenders ook opeens kwijt :S... inet en telefoon werken goed verder dus tis alleen tv signaal wat ansich wel weer vreemd is.
Hoe heb je de cisco aangesloten? via de versteker achter het AOP rechtstreeks naar je decoder toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
Valt me ineens op dat me speeds bij Unison naar 6,1 MB/sec gaan :)
Normaal haalde ik 5,6/5,7 MB/sec max

Ik kijken in Ubee en blijkt alle 8 poorten zijn locked. :) Zou dit betekenen dat er snel een verhoging zit aan te komen voor mij? :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
knny schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:23:
Valt me ineens op dat me speeds bij Unison naar 6,1 MB/sec gaan :)
Normaal haalde ik 5,6/5,7 MB/sec max

Ik kijken in Ubee en blijkt alle 8 poorten zijn locked. :) Zou dit betekenen dat er snel een verhoging zit aan te komen voor mij? :)
dat hangt van je woonplaats af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Bullet NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:23:
[...]

dat hangt van je woonplaats af ;-)
Groningen 9711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
In groningen ga je gewoon mee met de verhoging zoals de planning was, andere steden gaan ivm concurentie eerder over of zijn over.....

trouwens, zo na de bouwvak zal Ziggo aanstalte gaan maken met de verhoging, dus het duurt voor iederen niet zo heel lang meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:52

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:38:
[...]

In groningen ga je gewoon mee met de verhoging zoals de planning was, andere steden gaan ivm concurentie eerder over of zijn over.....

trouwens, zo na de bouwvak zal Ziggo aanstalte gaan maken met de verhoging, dus het duurt voor iederen niet zo heel lang meer....
Ik hoop het, maar Ziggo heeft normaal gesproken de gewoonte (overgenomen van Casema) om verhogingen pas op het laatste moment uit te voeren, dus ik hou rekening met 20/21 september. Dan kan het niet tegenvallen. Dan krijg ik eindelijk de hogere snelheid die herfst 2009 al toegezegd werd door Ziggo.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
TFHfony schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:09:
[...]

Ik hoop het, maar Ziggo heeft normaal gesproken de gewoonte (overgenomen van Casema) om verhogingen pas op het laatste moment uit te voeren, dus ik hou rekening met 20/21 september. Dan kan het niet tegenvallen. Dan krijg ik eindelijk de hogere snelheid die herfst 2009 al toegezegd werd door Ziggo.
Kan jij eens in je Ubee kijken of ook al je poorten locked zijn? Ik had dat eerst niet namelijk. Er is toch echt een wijziging doorgevoerd in mijn Ubee, want had eerst maar 4 poorten locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Iemand ervaring met de officiële Ziggo module in niet gecertificeerde televisies? Ik heb een Sony Bravia 37V4500 staan waarin DVB-T en DVB-C modules passen.

Heb nu een losse Humax decoder en ik kan nu goedkoop aan een module komen. De Humax decoder kan ik dan voor de slaapkamer gebruiken. :)

Als het mogelijk is, kan ik dan de smartcard die eerst van iemand anders is geweest, en inmiddels al een paar maanden niet meer actief, op mijn abonnement bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

knny schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:19:
[...]

Kan jij eens in je Ubee kijken of ook al je poorten locked zijn? Ik had dat eerst niet namelijk. Er is toch echt een wijziging doorgevoerd in mijn Ubee, want had eerst maar 4 poorten locked.
Dat wordt lastig, want ik heb geen Ubee. Ik heb volgende maand al weer een jaar een Arris Docsis 3 mode aan de muur hangen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
knny schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:19:
[...]

DIt heeft gewoon te maken dat ze de CMTS in jou regio uitgebreid hebben... de zou de nieuwe snelheid namelijk ook prima met kanaalen halen. Echter wanneer er gebruik wordt gemaakt van 8 stuks kan met de download streams beter verdelen. Dit wil helemaal niets zeggen over de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:18:
[...]

Dat wordt lastig, want ik heb geen Ubee. Ik heb volgende maand al weer een jaar een Arris Docsis 3 mode aan de muur hangen...
De Arris ondersteunt maximaal 4 kanalen, hier mee zul je dus ook nooit 8 stuks kunnen connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237705

Hallo iedereen.

Ik ben een nieuwe Ziggo gebruiker. 15 Juni geïnstalleerd.
Ondertussen al twee keer een monteur langs geweest voor een "slechte" connectie.

Eerste keer was het een kapotte stekker in de wand contact doos, tweede keer een connectie die er ongeveer eens per uur even uitsprong. Daarvoor heb ik een nieuwe modem gekregen (Ubee) Deze is ongeveer twee uur online. En net als tevoren had ik net weer een disconnect.

Heeft iemand hier enige idee wat dit kan veroorzaken?

Bij voorbaat dank,
RTFT

Ps. Positief nieuws is dat de snelheid goed is, de helpdesk snel en de monteur ook. Elke keer nog binnen 24 uur een monteur op de stoep gehad.

Ps2 Tijdens het schrijven van deze post viel het dus weer uit. :( Ben juist overgestapt van Alice naar Ziggo voor een stabielere connectie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 237705 op 18-06-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Anoniem: 237705 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:46:
Hallo iedereen.

Ik ben een nieuwe Ziggo gebruiker. 15 Juni geïnstalleerd.
Ondertussen al twee keer een monteur langs geweest voor een "slechte" connectie.

Eerste keer was het een kapotte stekker in de wand contact doos, tweede keer een connectie die er ongeveer eens per uur even uitsprong. Daarvoor heb ik een nieuwe modem gekregen (Ubee) Deze is ongeveer twee uur online. En net als tevoren had ik net weer een disconnect.

Heeft iemand hier enige idee wat dit kan veroorzaken?

Bij voorbaat dank,
RTFT

Ps. Positief nieuws is dat de snelheid goed is, de helpdesk snel en de monteur ook. Elke keer nog binnen 24 uur een monteur op de stoep gehad.

Ps2 Tijdens het schrijven van deze post viel het dus weer uit. :( Ben juist overgestapt van Alice naar Ziggo voor een stabielere connectie.
toon volledige bericht
Heeft de monteur reeds een lijnmeting gedaan? zoniet, daar even op aansturen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237705

Signaal was uitstekend. Monteur heeft het daar vandaag toevallig nog overgehad. We zitten blijkbaar dicht bij de wijkcentrale, op een kabel die veel te veel capaciteit heeft voor de afstand die hij aflegt. (Tenminste ik denk dat dat een lijnmeting is.) En het zou wel niet met elkaar in verband staand maar digitale televisie is ook 100% sterkte/100%kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:28:
[...]

De Arris ondersteunt maximaal 4 kanalen, hier mee zul je dus ook nooit 8 stuks kunnen connecten...
Maar dat was de discussie ook niet. Dit ging om de snelheidsverhoging... En de Arris kan met 4 kanalen prima 120mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TFHfony schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:48:
[...]

Maar dat was de discussie ook niet. Dit ging om de snelheidsverhoging... En de Arris kan met 4 kanalen prima 120mbit aan.
Klopt, zeg ook niet dat de Arris daar problemen mee zou hebben.
Het kan alleen zo zijn dat op moment dat je veel buren hebt die gebruik maken van kabelinternet van Ziggo, welke ook allemaal een Arris modem hebben je met hele drukke momenten, met heel veel verkeer last van concestie zou kunnen krijgen, in vergelijk met een Ubee dan. Omdat die de beschikking heeft over een dubbel aantal kanalen t.o.v. de Arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan het wachtwoord van het hoofdaccount bij Ziggo niet veranderen. Als ik het huidige, gegenereerde wachtwoord intik (was 't een tijdje geleden vergeten volgens de site, wat niet waar bleek, maar ik moest toch een nieuw laten genereren om erin te geraken) en vervolgens het wachtwoord invoer dat ik wil krijg ik de melding dat het wachtwoord minstens zes karakters moet zijn. Alsof tien niet minstens zes is.

Als ik dan "123456" intik als nieuw wachtwoord krijg ik de melding dat het oude wachtwoord niet klopt. Het wachtwoord waarmee ik zojuist ben ingelogd... 8)7

Sowieso drijft die site op een emmer javascriptsoep waar de honden geen brood van lusten, en is 'ie ontoegankelijk als je datzelfde javascript uitschakelt. Je zou toch beter verwachten van een internetserviceprovider.

Ervaren meer mensen het probleem dat ze hun wachtwoord niet kunnen wijzigen?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46

3DDude

I void warranty's

weet iemand hoe ik op de arris kan komen ? al dan niet via telnet sessie / putty of web interface ?

Dit word irritant ik ziggo support gebeld,

Dat dus en Digitale TV werkt totaal voor geen meter meer, (geen audio of geen beeld >_<) meneer probeert u een andere scart kabel.. maar dat hebben we al gedaan net als de digitale decoder van stroom (tijdelijk) halen..

Download 2 mbit max , upload wel 4.5mbit (normaal 50 down / 5 up )

ja nee meneer vaag ik zal dit doorzetten naar een andere afdeling die bellen u hopelijk begin volgende week (mobiel) terug. en dat was vanochtend, nou geweldig dus weer en ik zit al 2 dagen te wachten op alles omdat internet zo sloom is :P niet te filmen die gasten..

Dus als iemand weet hoe ik op de Arris kan inloggen en het een en ander kan bekijken graag.

Het bekende zet je modem en router aan uit ben ik nou inmiddels wel klaar mee..

[ Voor 2% gewijzigd door 3DDude op 18-06-2010 23:49 . Reden: digi decoder ipv router* ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3DDude schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:47:
Dus als iemand weet hoe ik op de Arris kan inloggen en het een en ander kan bekijken graag.
Use the search luke, use the search.

Tip.. pc rechtstreeks aan je arris.. coax van uit je arris trekken. pc opstarten.. naar 192.168.100.1 surfen en je kan er in. Zodra je echter de coax waar aan je arris hangt en je modem online is kan je er echter niets meer zien. oftewel, je hebt er weinig aan. De helpdesk echter kan gewoon alle waarden uitlezen (als je modem online komt).

Wat je digitale tv betreft.. kijk eens naar de ber-waarde. Die moet 0 zijn.
Is die geen nul, dan is het signaal te zwak.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 19-06-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:03:
[...]

Klopt, zeg ook niet dat de Arris daar problemen mee zou hebben.
Het kan alleen zo zijn dat op moment dat je veel buren hebt die gebruik maken van kabelinternet van Ziggo, welke ook allemaal een Arris modem hebben je met hele drukke momenten, met heel veel verkeer last van concestie zou kunnen krijgen, in vergelijk met een Ubee dan. Omdat die de beschikking heeft over een dubbel aantal kanalen t.o.v. de Arris.
We zullen zien :)
Tot nog toe ben ik in ieder geval goed te spreken over het ding: Haal eigenlijk altijd netjes mijn 50mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:39
Vandaag Ziggo pakket binnen gekregen.
Alles netjes aangesloten, tv geactiveerd en werkt.

Als ik het internet op wil krijg ik het Ziggo activatieportal.
Hier voer ik de Activatiecode & het wachtwoord in en dan krijg ik de melding "Er is een technische fout opgetreden".

Ik heb het Ubee modem. PC staat direct achter het modem.

Zoeken leverde berichten van 2 jaar geleden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Activatie kan ook via de helpdesk. :)
Of haal de stroom eens van het modem en probeer het opnieuw.
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:39:
Iemand ervaring met de officiële Ziggo module in niet gecertificeerde televisies? Ik heb een Sony Bravia 37V4500 staan waarin DVB-T en DVB-C modules passen.

Heb nu een losse Humax decoder en ik kan nu goedkoop aan een module komen. De Humax decoder kan ik dan voor de slaapkamer gebruiken. :)

Als het mogelijk is, kan ik dan de smartcard die eerst van iemand anders is geweest, en inmiddels al een paar maanden niet meer actief, op mijn abonnement bijzetten?
Je haalt wat door de war. Die module heeft niets van doen met dvb-t of dvb-c.
Het dvb-c & dvb-t verhaal wordt door de tuner afgehandeld. Jouw tv kan dus zowel dvb-t als dvb-c signalen verwerken. Die dvb-c/t tuner kan je niet toevoegen aan je tv. Die zitten er gewoon ingebouwd.
Dat tuner verhaal staat helemaal los van het "module" verhaal waar je het over had.

Stel je hebt ziggo en je ontvangt het dvb-c signaal over de kabel. Dit signaal is gecodeerd. Daarvoor heb je een cam nodig. In het geval van een ci+ slot een ci+ cam, in het geval van een ci slot een ci cam.
Zoek dus uit welk slot jouw tv heeft, en koop daar de juiste cam bij.
Voor ci+ heb je een smit of neotion cam nodig ("de officiele ziggo cam").
Voor ci moet je de alphacrypt kopen.
Jouw tv is wat ouder en heeft volgens mij een ci cam, dus jij moet een alphacrypt kopen.
Die alphacrypt methode is echter een niet door ziggo ondersteunde methode.. 100% garantie kan ik je niet geven. Maar als je het niet probeert... :)

Hier informatie over de alphacrypt: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
Schrik niet van de titel van het topic. De alphacrypt werkt nog steeds. Zoek daar of er mensen zijn met dezelfde tv.

[ Voor 144% gewijzigd door job op 19-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Heb ik ook gehad, bleek een database fout, ff bellen met de helpdesk en binnen 15 minuten had ik tv internet en telefoon :)
Bij mij hebben ze een nieuw account gemaakt toen der tijd. Duurde wel een week voordat ik kon inloggen op de site en webmail. Maar de rest werkte.

[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 19-06-2010 12:30 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:39
Hm volgens de brief is de ingangsdatum 22 juni.
Of kan je internet niet eerder activeren?

Zou wel vreemd zijn wat HD TV werkt al:)
Zometeen het WK in HD 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik maak geregeld gebruik van de live tv streams (https://www.ziggo.nl/#spotlight), maar klopt het dat deze tijdens voetbal allemaal down gaan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 13:34
Hebben andere mesnen ook problemen met een sterk wisselende downloadsnelheid dor de dag? Op de ubee zelfs haalde ik net ook maar 300kb/s en ''opeens'' weer 4.4MB van de BBned servers en 22.1MB volgens de Ziggo speedtest...

Dit is al zo sinds vrijdag avond. Is het de bekende weekend dip of...?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Pagina: 1 ... 46 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!