Ik heb ook al eerder zo'n bericht gekregen, ik wacht nog steeds op het modem....Weiman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:25:
Tijdje terug brief gekregen van Ziggo dat binnen een week de snelheid gratis omhoog gaat en dat er eventueel een nieuw modem daarvoor zou komen. Nog altijd geen nieuw modem gezien, huidige een paar keer gereset. Ook niks.
Duurt lang
Hahahaha
Wij zijn al tijden klant van Ziggo, vanaf de overname van @home enzo al. Mijn pa was dat van z'n e-mail vergeten enzo dus we konden daar nooit gebruik van maken en ook niet van die nieuwsgroepen.
Nu kwam ik er net achter dat Mijn Ziggo nu een nieuwe interface heeft. Ik kon nu het wachtwoord van de mail veranderen enzo. Log ik even in: honderden ongelezen e-mails
Hij is nu al minuten bezig die database aan het opbouwen zeg maar
Kennelijk zit dat Java te ouwehoeren en loopt het ding vast

Wij zijn al tijden klant van Ziggo, vanaf de overname van @home enzo al. Mijn pa was dat van z'n e-mail vergeten enzo dus we konden daar nooit gebruik van maken en ook niet van die nieuwsgroepen.
Nu kwam ik er net achter dat Mijn Ziggo nu een nieuwe interface heeft. Ik kon nu het wachtwoord van de mail veranderen enzo. Log ik even in: honderden ongelezen e-mails
Hij is nu al minuten bezig die database aan het opbouwen zeg maar
Kennelijk zit dat Java te ouwehoeren en loopt het ding vast

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 10-06-2010 21:24 ]
Anoniem: 218468
Nou, lekker. Eerst kreeg ik mijn hd-tuner niet bij mijn alles in 1 plus terwijl ik die wel besteld had; volgens hen had ik 'm niet besteld. Vervolgens zou die nog nageleverd worden, en dan krijg ik een brief waarin staat dat ik er 169,05 voor moet betalen...... terwijl dat ding bij alles in 1 plus maar 79 euro zou kosten. Ik vind het echt bizar. Zootje ongeregeld daar.
Reken maar gerust op begin 2011, ziggo loopt de klanten al vanaf vorig jaar augustus al op de mouw te spelden dat de verhoging eraan komt. Dus sorry, maak je geen ilussie's eind zomer gaan ze ook niet halen.rally schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:30:
Welke plaats?
Ik ben nl. ook benieuwd of die snelheidsverhoging voor "de rest van Nederland" ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden voor het einde van de zomer.
En als je (Weiman) niet in één van de 5 gemigreerde steden woont, dan is het wellicht een indicatie dat Ziggo is begonnen aan de rest van Nederland.
Met die nieuwsgroepen hé, ik heb een x@home.nl mailadres, moet ik dan news.home.nl bij de server hebben?
En moet ik het zelfde wachtwoord doen die ook gebruikt wordt als je bij Mijn Ziggo wilt inloggen?
En moet ik het zelfde wachtwoord doen die ook gebruikt wordt als je bij Mijn Ziggo wilt inloggen?
Probeer het eens...Bolletje92 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:29:
Met die nieuwsgroepen hé, ik heb een x@home.nl mailadres, moet ik dan news.home.nl bij de server hebben?
Wat je wachtwoord betreft. Je logt in met je @home.nl adres.. welk wachtwoord zou je daar voor moeten gebruiken. Juist.. die bij je @home.nl adres hoort. Komop... probeer eerst eens wat uit.
of kijk eens op de ziggo site: https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/
[ Voor 14% gewijzigd door job op 11-06-2010 00:34 ]
Ik heb alles al geprobeerd, dat is het hem juist.job schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:33:
[...]
Probeer het eens...
Wat je wachtwoord betreft. Je logt in met je @home.nl adres.. welk wachtwoord zou je daar voor moeten gebruiken. Juist.. die bij je @home.nl adres hoort. Komop... probeer eerst eens wat uit.
of kijk eens op de ziggo site: https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/
Zowel met hoofdletters aan de gang gegaan, zowel news.ziggo.nl als news.home.nl, verschillende poorten etc.
Ik krijg steeds Unable to connect to news.home.nl:563 (Socket Eror # 10060 Connection timed out
Poorten staan als het goed is gewoon open. Ik heb poort 119 ook al geprobeerd.
Edit
Vet, hij doet het.
Ik nog een keer geswitched tussen 119 en 563.
[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 11-06-2010 03:03 ]
Om 21:00 ging ik tv kijken en was het hd pakket al geactiveerd._Rayman_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:22:
Afgelopen maandagmiddag heb ik online het hd pakket (5,95) besteld. Al snel kreeg ik een (zeer) algemene mailtje waarmee je eigenlijk niets kunt (b.v. binnenkort een brief ontvangen). Vandaag was de bestelling nog niet zichtbaar op de website. Zojuist naar de sales afdeling gebeld en daar wist een aardige mevrouw mij te vertellen dat er geen bestelling is doorgekomen.
Dit heeft ze alsnog gedaan en binnen 48 uur moet het geactiveerd zijn op mijn smartcard en met een dag of 3-5 de bevestigingsbrief.
Dit laatste geeft me meer vertrouwen. Hopen dat het een eenmalig "foutje" was en dat binnen 48 uur inderdaad is geactiveerd.
Even een vraag, ben ik de enige die op de HD kanalen van SBS6 geen ondertitels ziet?
Ik heb de tv instellingen al nagelopen en de cisco factory reset gegeven, maar niente ondertitels.
Ik heb de tv instellingen al nagelopen en de cisco factory reset gegeven, maar niente ondertitels.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Anoniem: 307613
had ik ook op mn sony; heb op mn AB een knop zitten voor ondertitels en dan komen die wel te voorschyn. Mss helpt het als je je TV een factory reset geeft en dan opnieuw kanalen scannen.D2k schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:59:
Even een vraag, ben ik de enige die op de HD kanalen van SBS6 geen ondertitels ziet?
Ik heb idd ook een Sony. Ik ga vanavond de TV resetten dan maar ;-)Anoniem: 307613 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:03:
[...]
had ik ook op mn sony; heb op mn AB een knop zitten voor ondertitels en dan komen die wel te voorschyn. Mss helpt het als je je TV een factory reset geeft en dan opnieuw kanalen scannen.
Als je een settop box hebt ligt het niet aan je tv dat de ondertitels het niet doen lijkt me. Dit geldt alleen als je een CI+ module hebt.D2k schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Ik heb idd ook een Sony. Ik ga vanavond de TV resetten dan maar ;-)
Anoniem: 340104
Nee, lijkt me sterk hoor. Daarmee zullen ze echt klanten gaan verliezen lijkt me. Andere steden profiteren er nu ook van en mocht het echt pas in 2011 zijn, dan zou het toch heel oneerlijk zijn. Tot nu toe staat nog steeds op de website einde van zomer 2010. Wie heeft buiten de 6 gemeentes om al een brief over snelheidsverhoging gekregen?marcel23456 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:40:
[...]
Reken maar gerust op begin 2011, ziggo loopt de klanten al vanaf vorig jaar augustus al op de mouw te spelden dat de verhoging eraan komt. Dus sorry, maak je geen ilussie's eind zomer gaan ze ook niet halen.
In oldenzaal kregen we de brief dat er een snelheids verhoging aan kwam en een nieuw modem geleverd werd.Anoniem: 340104 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:36:
[...]
Nee, lijkt me sterk hoor. Daarmee zullen ze echt klanten gaan verliezen lijkt me. Andere steden profiteren er nu ook van en mocht het echt pas in 2011 zijn, dan zou het toch heel oneerlijk zijn. Tot nu toe staat nog steeds op de website einde van zomer 2010. Wie heeft buiten de 6 gemeentes om al een brief over snelheidsverhoging gekregen?
Alleen we hadden geen internet van ziggo, Deze hebben we afgelopen week aangevraagd dus ben benieuwd of we op 20/3 of op 30/4 komen.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Dat is ook geen criterium meer tegenwoordig.Anoniem: 340104 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:42:
Zijn ze in Oldenzaal bezig met het aanleggen van glasvezel?
Hoi!
Niet zo ver ik weet het ligt alleen nog maar op industrie terrein.Anoniem: 340104 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:42:
Zijn ze in Oldenzaal bezig met het aanleggen van glasvezel?
Maar sinds 3/4 jaar gebeurt er niks meer met doortrekken. Ligt daar al redelijk lang.
NOFI, maar werk je op de Ziggo helpdesk ofzo? De TV resetten gaat namelijk echt niet helpen om de ondertitels terug te krijgen, die dienen namelijk doorgestuurd te worden vanuit de kabelontvanger naar de TV. Dit heeft ongeveer net zoveel zin als de banden van je auto vervangen als hij niet wil startenAnoniem: 307613 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:03:
[...]
had ik ook op mn sony; heb op mn AB een knop zitten voor ondertitels en dan komen die wel te voorschyn. Mss helpt het als je je TV een factory reset geeft en dan opnieuw kanalen scannen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Houten. Hier wordt nu een voor bewoners kostenloos glasvezelnetwerk uitgerold met een hoop providers die allerlei diensten aanbieden. Ziggo is er dus als de kippen bij om er voor te zorgen dat ze niet teveel klanten kwijtraken..rally schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:30:
Welke plaats?
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=737460
Het is dus inmiddels al een tijdje 1 Juni geweest, en voor 30Mbit heb je echt geen nieuw modem noidg lijkt me
Goeie, doe ik als ik thuis ben.KiPKaKDutcH schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:31:
[...]
In Mijn Ziggo kijken, kun je zien als er een pakket verstuurd is
Zal niet werken, Bij de HD kanalen van SBS worden DVB ondertitels meegestuurd. Als je de cisco decoder hebt, moet je even op de rode knop drukken om de ondertitels weer te geven.D2k schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Ik heb idd ook een Sony. Ik ga vanavond de TV resetten dan maar ;-)
Bij m'n moeder thuis was de verbinding vrij slecht; lage SNR en zeer hoge upstream power. In het begin werkte bonding ondanks dat prima, maar de afgelopen twee weken ineens een hoop uitval en slechts 1 kanaal beschikbaar. Vandaag monteur langs gehad, zeer vriendelijke man. Uiteindelijk was de oplossing vrij simpel: het plastic omhulsel van de splitter eraf. Met het plastic erop kon de splitter geen goed contact maken omdat hij er te ver werd ingedrukt. De monteur had dit probleem vaker gezien.
Wel een beetje vreemd... dat kastje leveren ze zelf maar het komt geregeld voor dat het plastic omhulsel de boel verpest. Mocht je problemen hebben is het dus altijd verstandig om dat plastic er eerst even af te slopen
Wel een beetje vreemd... dat kastje leveren ze zelf maar het komt geregeld voor dat het plastic omhulsel de boel verpest. Mocht je problemen hebben is het dus altijd verstandig om dat plastic er eerst even af te slopen
Anoniem: 151407
pokke ziggo. complete storing tijdens wk wedstrijd... zit nu via iphone tether. man wat is dat makkelijker maar wtf ziggo. storing tijdens wk is vragen om mijn opzegging.
alles ligt eruit regio roelofarendsveen. nog de 2e keer deze week ook.
Ik ben onderlaatst overgegaan naar ziggo en opzicht bevalt het me prima. Ik heb heel soms dat me internet uitvalt voor 1 seconde en dat ik daarmee meteen kan connecten naar bijvoorbeeld maar als ik naar bijvoorbeeld www.google.com wil gaan dan werkt dat niet. (Net of de dns eruit ligt ofzo) weet iemand hoe het komt dat ik er word uitgegooit? Ik heb een netgear WNR3500v2 achter me modem hangen en van die logs word ik niet veel wijzer.
Nothing to see here!
Leiden 2317 hier geen storingen ook leechen gaat lekker zei he tniet via ziggo news serverAnoniem: 151407 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:42:
pokke ziggo. complete storing tijdens wk wedstrijd... zit nu via iphone tether. man wat is dat makkelijker maar wtf ziggo. storing tijdens wk is vragen om mijn opzegging.
Anoniem: 307613
nee ik werk niet bij Ziggo en t gaat om n sony met ci+. ontbreken van ondertitels was alleen bij de onlangs toegevoegde HD zenders. De reset en opnieuw scannen van kanalen heeft t probleem bij mij wel verholpen.Arfman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:51:
[...]
NOFI, maar werk je op de Ziggo helpdesk ofzo? De TV resetten gaat namelijk echt niet helpen om de ondertitels terug te krijgen, die dienen namelijk doorgestuurd te worden vanuit de kabelontvanger naar de TV. Dit heeft ongeveer net zoveel zin als de banden van je auto vervangen als hij niet wil starten
Ik had het idd in het menu van de cisco gevonden. Wel apart dat ze het zo doen, vind de ondertitels niet "scherp" eigenlijk.mvdster schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:22:
[...]
Zal niet werken, Bij de HD kanalen van SBS worden DVB ondertitels meegestuurd. Als je de cisco decoder hebt, moet je even op de rode knop drukken om de ondertitels weer te geven.
Nee, dat is een bekend probleem. Ziggo is er mee bezig (zeggen ze)D2k schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:19:
[...]
Ik had het idd in het menu van de cisco gevonden. Wel apart dat ze het zo doen, vind de ondertitels niet "scherp" eigenlijk.
heb al sinds het begin van de 2e helft van Argentinië Nigeria geen internet meer.
dus meteen even de router en modem gereset wat dus werkte. ook even van de stroom gehaald maar geen resultaat.
met de helpdesk van ziggo gebeld maar er is geen storing en begonnen ze hun checklist af te gaan en vertelde ik hem dat ik dit alles al gedaan had.
vroeg hij mij of ik dat zeker wist -.-
toen ik ja zei zette hij mij in de wacht en vroeg me na een paar minuten welke spliter ik heb.
na even gekeken te hebben vertelde ik hem dat er niets opstaat en dat ik me niet kan herinneren hoe oud hij is maar zal al ee aardig aantal jaren zijn.
toen vertelde hij mij dat hij een nieuwe zou opsturen.
zou het echt de splitter zijn die kapot is of is dit gewoon een standaard oplossing uit het ziggo draai boek?
zit overigens in kerkrade/ Landgraaf
dus meteen even de router en modem gereset wat dus werkte. ook even van de stroom gehaald maar geen resultaat.
met de helpdesk van ziggo gebeld maar er is geen storing en begonnen ze hun checklist af te gaan en vertelde ik hem dat ik dit alles al gedaan had.
vroeg hij mij of ik dat zeker wist -.-
toen ik ja zei zette hij mij in de wacht en vroeg me na een paar minuten welke spliter ik heb.
na even gekeken te hebben vertelde ik hem dat er niets opstaat en dat ik me niet kan herinneren hoe oud hij is maar zal al ee aardig aantal jaren zijn.
toen vertelde hij mij dat hij een nieuwe zou opsturen.
zou het echt de splitter zijn die kapot is of is dit gewoon een standaard oplossing uit het ziggo draai boek?
zit overigens in kerkrade/ Landgraaf
Probeer het eens zonder splitter....
Speel ook Balls Connect en Repeat
goed idee. probleem is dat de locatie niet bepaald toegankelijk is en straks is er nog wedstrijd maar zal het vanavond of
morgen proberen
morgen proberen
heb de internet kabel er direct op aangesloten en ook al een splitter ergens geleend maar werktr beide niet.
dus weer gebeld met de helpdesk en hun kwamen met oplossingen die ik al 10x geprobeerd heb.
vroeg of het kon dat ziggo misschien internet wilde afsluiten bij iemand en per ongeluk ons afgesloten heeft. hun reactie was dat dit niet kon want ik heb nog tv.
naja dinsdag komt de monteur
dus weer gebeld met de helpdesk en hun kwamen met oplossingen die ik al 10x geprobeerd heb.
vroeg of het kon dat ziggo misschien internet wilde afsluiten bij iemand en per ongeluk ons afgesloten heeft. hun reactie was dat dit niet kon want ik heb nog tv.
Ik heb alles in 1 plus en begin te merken dat mijn internet snelheid sterk terugloopt (10 mbit ipv 30).
Ik maak gebruik van nieuwsgroepen... en vraag mij dan ook af of ziggo niet mensen die veel data binnen halen langzaam afknijpt?
Ik maak gebruik van nieuwsgroepen... en vraag mij dan ook af of ziggo niet mensen die veel data binnen halen langzaam afknijpt?
Hier heeft de helpdesk gelijk in, wanneer je wel TV signaal hebt, ben je niet afgesloten. Wanneer je wel abusievelijk bent afgesloten heb je helemaal geen signaal meer op je AOP staan, tijdens het afsluiten is er een Ziggo monteur die fysiek de verbinding tussen de woning en de straatverdeelkast verbreekt door de kabel van het betreffende adres los te draaien van de multi-tap.Deadsy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:57:
heb de internet kabel er direct op aangesloten en ook al een splitter ergens geleend maar werktr beide niet.
Je signaal splitter kan stuk gegaan zijn, dit kwam met name bij de ETU-001 nog wel eens voor, maar je probleem kan ook door het eurodocsis modem worden veroorzaakt?
Hellaas zal je dus gewoon op een monteur moeten wachten.....
Nee, Ziggo knijpt de newsservice niet af, wat wel het geval kan zijn is het volgende; De Ziggo newsserver is een dienst de relatief gratis bij je abonnement in zit. Veel mensen zullen hier dan ook gebruik van maken. Het kan dus voor komen dat de newsserver van Ziggo de maximale waarden niet haalt omdat hij dom weg het druk heeft met veel aanvragen en downloads van andere abonnees. Daarbij is de retentie van de Ziggo newsserver ook niet zo heel hoog, na een aantal dagen krijg je toch redelijk vaak al missende blokken. Download je echt regelmatig vanaf een newsserver, probeer dan eens een pay-server, voor een aantal euro's heb je dan een goede kwaliteit, retentie tot 400dgn en veelal een veel hogere snelheid dan wat Ziggo aanbied.Felke schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:30:
Ik heb alles in 1 plus en begin te merken dat mijn internet snelheid sterk terugloopt (10 mbit ipv 30).
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit is al vaker gesuggereerd, maar tot nog toe lijkt Ziggo zich niet aan dergelijke praktijken schuldig te maken. Mocht je de Usenetserver van Ziggo gebruiken: Deze garandeert geen enkele snelheid.Felke schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:30:
Mocht je een pay-server hebben: De kans is dan vrij reëel dat de problemen daar liggen.
Laat ons eens weten welke server je gebruikt? Merk je ook lagere download snelheden via FTP/HTTP?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
xsnews... maar het probleem schijnt opgelost te zijn na een router-reset (harde reset), toch gek dat dit wat kan uitmaken in de snelheid...TFHfony schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:35:
[...]
Dit is al vaker gesuggereerd, maar tot nog toe lijkt Ziggo zich niet aan dergelijke praktijken schuldig te maken. Mocht je de Usenetserver van Ziggo gebruiken: Deze garandeert geen enkele snelheid.
Mocht je een pay-server hebben: De kans is dan vrij reëel dat de problemen daar liggen.
Laat ons eens weten welke server je gebruikt? Merk je ook lagere download snelheden via FTP/HTTP?
@bullet nl
denk zelf dat er iets met de modem is of iets aan hun kant want heb alles diverse keren gecheckt. ctu-01 en etu-01 splitter gebruikt en ook zonder en zal morgen misschien een nieuwe krijgen.
de etu is. van mijn zus maar ze heeft geen internet dus geen idee of hij werkt.
is gewoon klote dat het net op de zaterdag gebeurd want in het weekend doet ziggo niets. kan niet meer doen dan wachten
denk zelf dat er iets met de modem is of iets aan hun kant want heb alles diverse keren gecheckt. ctu-01 en etu-01 splitter gebruikt en ook zonder en zal morgen misschien een nieuwe krijgen.
is gewoon klote dat het net op de zaterdag gebeurd want in het weekend doet ziggo niets. kan niet meer doen dan wachten
De status led's van je modem geven wel normaal het gene aan wat ze moeten aangeven?Deadsy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:41:
@bullet nl
De helpdesk kan je modem als het goed is ook vanaf hun kant uitlezen, kunnen ze er in jouw geval ook "gewoon" inkomen?
Maak je gebruik van een router?
Alle alles in 1 extra abonnement gaan volgens de aankondiging van Ziggo dit jaar naar van 50Mbit 120Mbit, echter zijn er al een aantal steden waarbij de nieuwe snelheid al actief is, voorbeelden hiervan zijn; Tilburg, Den Haag, Utrecht, Meppel, Heerhugowaard e.d. Dit zijn test gemeentes, e.o. plaatsen waar Ziggo te maken heeft met concurentie via glasvezel. Als alles volgens plan verloopt zal Ziggo net na de zomervakantie beginnen met alle andere plaatsen ook over te zetten naar de hogere snelheid.Anoniem: 80673 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:06:
Klop het dat alles-in-1 extra in sommige gemeentes 120mbit is?
Omgebruik te maken van de nieuwe (120Mbit) snelheid dien je een Alles in 1 Extra abonnement te hebben en je dient in het bezit te zijn van een Eurodocsis 3.0 modem (Ubee of Arris). Tevens moet je zeker weten dat wanneer je in het bezit bent van een router deze de hogere snelheid ook ondersteunt, denk hierbij aan een router die voldoende WAN-LAN doorvoersnelheid heeft en bij draadloos een Wireless N verbinding.
[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2010 00:26 ]
-verwijderd-
[ Voor 86% gewijzigd door Brad op 14-06-2010 00:28 ]
Klopt het dat Ned 1,2,3 HD geen Dolby geluid doorgeven? Ik zie het op de zender info balk op de Humax wel staan, en ook rechts boven in op het scherm ook, maar vervolgens geeft mn versterker alleen Stereo door. Als ik naar Discovery HD ga dan heb ik wel Dolby signaal op mn versterker.
Lijkt me wel mooi om WK met Dolby te zien, op sommige duitse zenders hebben ze gewoon op een SD kanaal Dolby geluid en dat hoor je meteen. Maar ik wil dus HD beeld én Dolby geluid op Ned.
Ik heb op het Ziggo forum al gelezen dat je het kon oplossen door de zenders opnieuw te zoeken, maar dat heeft niet geholpen.
Lijkt me wel mooi om WK met Dolby te zien, op sommige duitse zenders hebben ze gewoon op een SD kanaal Dolby geluid en dat hoor je meteen. Maar ik wil dus HD beeld én Dolby geluid op Ned.
Ik heb op het Ziggo forum al gelezen dat je het kon oplossen door de zenders opnieuw te zoeken, maar dat heeft niet geholpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 14-06-2010 02:08 ]
@bullet nl
alleen de power + ds led branden.
de ziggo helpdeskmdw. ging niet echt op mijn vragen in maar zei wel iets over dat het signaal zeer zwak was.
vraagje, moet de internet verbinding ook werken als de kabel direct op de wandcontactdoos is aangesloten? dus zonder splitter
de ziggo helpdeskmdw. ging niet echt op mijn vragen in maar zei wel iets over dat het signaal zeer zwak was.
vraagje, moet de internet verbinding ook werken als de kabel direct op de wandcontactdoos is aangesloten? dus zonder splitter
Is geen splitter maar een filter en ja dat moet gewoon werken.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ja, en wat zal je volgende vraag toch zijn?!Anoniem: 80673 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:06:
Klop het dat alles-in-1 extra in sommige gemeentes 120mbit is?
Is er een lijstje met gemeenten waar alles-in-1 120 Mbit is ?
"Commercie kills the scene" - I-f
Erg wazig dit weekend...
Heb gebruik gemaakt van dit blogje ThinkPad's TweakBlog: Televisie kijken op je PC via WiFi, met een Ziggo internet verbinding (meer zenders dan alleen NED1) en die asx-file aangemaakt.
Heb alleen vrijdag "even" Discovery kunnen kijken maar toen moest ik redelijk op tijd naar mijn nest. Rest van het weekend krijg je de melding "Mediaplayer cannot find the file blalalala".
Zijn de URL's ineens veranderd of zit er een fout in het scriptje? Het heeft gewoon gewerkt bij me maar nu niet meer...
Heb gebruik gemaakt van dit blogje ThinkPad's TweakBlog: Televisie kijken op je PC via WiFi, met een Ziggo internet verbinding (meer zenders dan alleen NED1) en die asx-file aangemaakt.
Heb alleen vrijdag "even" Discovery kunnen kijken maar toen moest ik redelijk op tijd naar mijn nest. Rest van het weekend krijg je de melding "Mediaplayer cannot find the file blalalala".
Zijn de URL's ineens veranderd of zit er een fout in het scriptje? Het heeft gewoon gewerkt bij me maar nu niet meer...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hier werkt het ook niet meer terwijl het vorige week welk werkte.MAX3400 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:30:
Erg wazig dit weekend...
Lijkt mij geen toeval zo met het WK, best een kans dat ze het uitgeschakeld hebben.
Ik dacht namelijk slim te zijn door mijn laptop thuis aan te zetten en remote in te loggen via RDP om zo de wedstrijd vanmiddag te kunnen zien (werkte vorige week verbazingwekkend goed)
Maar helaas, krijg geen signaal meer..
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Nee, de NPO levert alleen 2.0 geluid bij haar NED 1,2,3 HD. Dit is anders bij zenders als Discovery HD, NGC HD en History HD. Het is dus een keus van de zender, Ziggo zal het wanneer beschikbaar komt gewoon doorgeven. Het opnieuws zoeken naar de zenders laad het signaal wat niet uitgezonden wordt ook niet toevoegen.....Bulls schreef op maandag 14 juni 2010 @ 02:07:
Klopt het dat Ned 1,2,3 HD geen Dolby geluid doorgeven? Ik zie het op de zender info balk op de Humax wel staan, en ook rechts boven in op het scherm ook, maar vervolgens geeft mn versterker alleen Stereo door. Als ik naar Discovery HD ga dan heb ik wel Dolby signaal op mn versterker.
Heb jij je modem wel direct aan het AOP aangesloten? Dus niet zomaar aan een COAX wandcontactdoos? De AOP doos zit aan de groene kabel, de dit is de coaxkabel die van af de straat je woning binnen komt.Deadsy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 04:08:
@bullet nl
Dat het signaal zwak is kan namelijk komen door door de manier hoe jij je modem hebt aangesloten.
Wat voor merk en type modem heb je? wat voor abonnementsvorm heb je?
Het modem kan werken op moment dat je hem direct (dus zonder spillter) aan het AOP aansluit. wat er gebeurt wanneer hij achter een COAX rijg of eind doos zit is niet helemaal te zeggen.
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/Final Frontier schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:23:
[...]
Is er een lijstje met gemeenten waar alles-in-1 120 Mbit is ?
kijk daar maar eens, staat beschreven welke plaatsen al op 120Mbit zitten.
@bullet nl
weet niet zeker wat je met aop bedoeld maar de wandcontactdoos waarover ik het het had is de plek waar de kabel ons huis binnenkomt.
hebben het snelste alles-in-1 abbo maar nog geen verhoging dus nog 50/5. hebben een arris 702b modem.
weet niet zeker wat je met aop bedoeld maar de wandcontactdoos waarover ik het het had is de plek waar de kabel ons huis binnenkomt.
hebben het snelste alles-in-1 abbo maar nog geen verhoging dus nog 50/5. hebben een arris 702b modem.
Hmm wel vreemd dat ze dan reclame maken voor het WK voor super scherp beeld en geluid op de HD zenders. Terwijl ze bij Ned HD geen eens Dolby mee sturen.Bullet NL schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:50:
[...]
Nee, de NPO levert alleen 2.0 geluid bij haar NED 1,2,3 HD. Dit is anders bij zenders als Discovery HD, NGC HD en History HD. Het is dus een keus van de zender, Ziggo zal het wanneer beschikbaar komt gewoon doorgeven. Het opnieuws zoeken naar de zenders laad het signaal wat niet uitgezonden wordt ook niet toevoegen.....
[...]
AOP betekend Abonnee Overname Punt, dit is het punt vanaf waar de installatie voor verantwoordelijkheid komt van de gebruiker/abonnee. Mestaal is dit een COAX-doos met 1 gat, de groenekabel wordt hier in afgemonteerd. Ik begrijp uit jou woorden dat je het modem al dan niet via het filter op hebt aangesloten.Deadsy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:16:
@bullet nl
Kun je nogmaals aantwoord geven wat het modem doet opmoment dat je hem rechtstreeks aansluit op het AOP? dus zonder gebruik te maken van het filter.
p.s. is de monteur al reeds langs geweest?
Tja, het is natuurlijk de vraag alsof AC3/Dolby geluid een toevoeging is bij een voetbalmatch, achteraf denk ik ook dat je behoorlijk gestoord wordt van het getoeter. de NOS heeft gisteren aangekondigt om het stadion geluid ivm het getoeter te gaan dimmen t.o.v. wat normaal zou zijn.Bulls schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:36:
[...]
Hmm wel vreemd dat ze dan reclame maken voor het WK voor super scherp beeld en geluid op de HD zenders. Terwijl ze bij Ned HD geen eens Dolby mee sturen.
Ik begrijp overigens je opmerking dat ze reclame maken voor het WK in HD, echter koopt de NOS deze beelden gewoon in bij de FIFA, het kan natuurlijk zo zijn dat deze beelden niet in AC3/Dolby beschikbaar zijn. Kan ook een kosten/rechten verhaal zijn. Het is volgens mij ook zo dat de NPO omroepen ook bij reguliere HD uitzendingen nog geen gebruik maken van andere audio dan Stereo 2.0
Het is niet anders, los van het feit dat ik denk dat het ook geen toevoeging is.....
Net Ziggo Alles in 1 Plus besteld.
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat je alles binnen hebt?
Regio Breda
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat je alles binnen hebt?
Regio Breda
Kan binnen een week, maar 2 week max. Ik hoop echter wel dat je via de telefoon hebt besteld.
Via de website komen veel bestellingen niet bij ziggo aan, dan kan je er beter morgen even achteraan bellen.
Via de website komen veel bestellingen niet bij ziggo aan, dan kan je er beter morgen even achteraan bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 14-06-2010 19:46 ]
@bullet nl
er is geen verschil tussen het aansluiten via de filter of het direct aansluit op de aop. als ik hem aansluit gaat direct het power ledje branden en na een minuut gaat het DS ledje knipperen en dat was het.
zodra ik de router op de modem steek gaat het Link ledje branden.
de monteur komt morgen middag.
er is geen verschil tussen het aansluiten via de filter of het direct aansluit op de aop. als ik hem aansluit gaat direct het power ledje branden en na een minuut gaat het DS ledje knipperen en dat was het.
zodra ik de router op de modem steek gaat het Link ledje branden.
de monteur komt morgen middag.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 14-06-2010 20:44 ]
Als je bijvoorbeeld naar de duitse zender keek waar duitsland speelde laatst, die zenden gewoon Dolby uit. En was ook geen slechte upmix want ik hoorde duidelijk verschil. Echt of je zelf aanwezig bent gewoon surround, net als een film.Bullet NL schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:41:
[...]
Tja, het is natuurlijk de vraag alsof AC3/Dolby geluid een toevoeging is bij een voetbalmatch, achteraf denk ik ook dat je behoorlijk gestoord wordt van het getoeter. de NOS heeft gisteren aangekondigt om het stadion geluid ivm het getoeter te gaan dimmen t.o.v. wat normaal zou zijn.
Ik begrijp overigens je opmerking dat ze reclame maken voor het WK in HD, echter koopt de NOS deze beelden gewoon in bij de FIFA, het kan natuurlijk zo zijn dat deze beelden niet in AC3/Dolby beschikbaar zijn. Kan ook een kosten/rechten verhaal zijn. Het is volgens mij ook zo dat de NPO omroepen ook bij reguliere HD uitzendingen nog geen gebruik maken van andere audio dan Stereo 2.0
Het is niet anders, los van het feit dat ik denk dat het ook geen toevoeging is.....
Maar ik hoor nu het gewoon stereo is niet eens bal getrap, en dat terwijl je al die mooie microfoons ziet staan langs de kant. Het is gewoon commentaar gejoel en getoeter en heel af en toe een scheits fluitje.
Over dat reclame over super scherp beeld en geluid, dat was van ziggo zelf, kreeg ik in de bus en zag ik ook op TV volgens mij (diezelfde reclame met die bankstellen, over de scheits met zn contact lens)
Maargoed ik heb em nu zelf op movie upmix staan via mn versterker en dat was iig al beter, alleen mis nog wel de bal geluiden, normaal heb je bij een doeltrap/corner echt een lekkere klop, kan ook zijn dat alle geluiden overstemt worden door die vuvuzelas.
[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 15-06-2010 01:18 ]
Misschien is Orb iets voor je?MAX3400 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:30:
Erg wazig dit weekend...
Niet helemaal het zelfde maar veel tweakers hebben de meeste benodigde hardware al liggen (pc met tv kaart en inet verbinding).
Ik heb het sinds deze week draaien en werkt erg goed moet ik zeggen.
Zelfs via KPN 3G op mn Nokia E72.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Het probleem is meer: zolang de internet-stream van Ziggo het niet doet, houdt het een beetje op met Orb etc... En ja, ik heb geen TV-kaart dus mijn PC direct aansluiten op de kabel gaat niet werken.Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 02:01:
[...]
Misschien is Orb iets voor je?
Niet helemaal het zelfde maar veel tweakers hebben de meeste benodigde hardware al liggen (pc met tv kaart en inet verbinding).
Ik heb het sinds deze week draaien en werkt erg goed moet ik zeggen.
Zelfs via KPN 3G op mn Nokia E72.
Maar ik hoef niet te broadcasten ofzo; wil gewoon thuis de mogelijkheid hebben om "iptv" aan te zwengelen zolang ik achter mijn PC zit...
Zucht, ik heb hier al een langere tijd een storing met vermoedelijk met mijn modem. Laatst heeft een monteur de buitenkabel gerepareerd, maar mijn probleem is niet opgelost.
Het gedreig met voorrijkosten ben ik ook zat en ik wil iets simpels testen door de kabel van de splitter naar de modem te vervangen voor de rest is alles al vervangen en ook getest zonder router. Krijg ik me toch een bureaucratische en niet technisch ingestelde persoon aan de telefoon.
Moet deze kabel zelf maar ophalen bij de mediamarkt volgens haar of bestellen bij kabelkeur. Uitgelegd dat ze deze niet verkopen en op de website van kabel keur staat deze ook niet op. En dat mijn telefoon weg viel kan ook liggen aan mijn netwerkkabel... Als een droogkloot zeg ik uiteraard dat het allemaal verholpen kan door de zonneschijn.
Hoe dan ook, waar kan ik zo'n kabel kopen?
Het gedreig met voorrijkosten ben ik ook zat en ik wil iets simpels testen door de kabel van de splitter naar de modem te vervangen voor de rest is alles al vervangen en ook getest zonder router. Krijg ik me toch een bureaucratische en niet technisch ingestelde persoon aan de telefoon.
Moet deze kabel zelf maar ophalen bij de mediamarkt volgens haar of bestellen bij kabelkeur. Uitgelegd dat ze deze niet verkopen en op de website van kabel keur staat deze ook niet op. En dat mijn telefoon weg viel kan ook liggen aan mijn netwerkkabel... Als een droogkloot zeg ik uiteraard dat het allemaal verholpen kan door de zonneschijn.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Mja, ik zou dan toch de 20-25 uitgeven voor de DVB-T stickie, met digitenne heb je over het algemeen toch redelijk beeld en als je het daarna doorstreamt naar een andere locatie absoluut voldoende.MAX3400 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:42:
[...]
Het probleem is meer: zolang de internet-stream van Ziggo het niet doet, houdt het een beetje op met Orb etc... En ja, ik heb geen TV-kaart dus mijn PC direct aansluiten op de kabel gaat niet werken.
Maar ik hoef niet te broadcasten ofzo; wil gewoon thuis de mogelijkheid hebben om "iptv" aan te zwengelen zolang ik achter mijn PC zit...
Je kunt het stickie ook direct meenemen naar die locatie natuurlijk
Loekie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:16:
[...]
Mja, ik zou dan toch de 20-25 uitgeven voor de DVB-T stickie, met digitenne heb je over het algemeen toch redelijk beeld en als je het daarna doorstreamt naar een andere locatie absoluut voldoende.
Je kunt het stickie ook direct meenemen naar die locatie natuurlijk
Icy wat voorn kabel zoek je? (buienkabel coax ga ik van uit? dan is allekabels denk ik wel een oplossing)iCy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:56:
Zucht, ik heb hier al een langere tijd een storing met vermoedelijk met mijn modem. Laatst heeft een monteur de buitenkabel gerepareerd, maar mijn probleem is niet opgelost.
evt.
www.kabeltje.com
www.allekabels.nl < heel veel soorten kabels.
www.bol.com ? heb ik laatst een coax kabel van 10m besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Xentor op 15-06-2010 11:43 ]
Dat stukje coax met die schroefconnectoren? Kan je ook zelf maken.iCy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:56:
Koop een meter koka 799, twee schroefconnectoren. In elkaar flansen op de juiste wijze: http://www.antenneversterkers.nl/f-connector.php (zie montage schroef f-connecto, halverwege de pagina).
En dan ben je klaar voor 5 euro.
En ze zijn er ook wel kant en klaar te krijgen, desnoods via internet alleen dan betaal je de hoofdprijs.
Maar ik zou zeggen:
gewoon ziggo bellen, monteur laten komen. Bij een niet werkende verbinding is een monteur gratis.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 15-06-2010 11:54 ]
Heb een redelijk complex probleem.
Zit in een studenten appartementencomplex. Elk appartement heeft zijn eigen huisnummer en er komt zowel coax als telefoon uit de muur (binnen appartement). Ik heb echter geen eigen meterkast (die is gedeeld en zit op de gang) en weet dus ook niet precies waar de kabel en telefoon binnenkomen (en hoeveel lijnen het zijn).
Ik heb inmiddels ADSL aan kunnen sluiten, niet op een ISRA punt of wat dan ook, maar simpelweg op de telefoonstekker die de kamer binnenkomt, snelheid is redelijk belabberd (1,1MB/s gemiddeld). Dit heb ik gedaan vanwege het volgende probleem:
Het is niet mogelijk om op de website van Ziggo pakketten aan te vragen aangezien mijn postcode+huisnummer als "niet beschikbaar" gemarkeerd staan. Het hele complex heeft echter wel een gedeelde Ziggo aansluiting ofzo. Ik heb waar de kabel mijn appartement binnenkomt gewoon analoog signaal. Ik denk dan ook dat de woningbouwvereniging een soort zakelijk contract heeft afgesloten met Ziggo om het hele pand van TV te voorzien. Dit betekent echter dus wel dat bewoners niet individueel producten kunnen krijgen kennelijk.
Mijn vraag: hoe krijg ik nu digitale TV? Is het de gok waard om een CI+ kaart te kopen en een smartcard van iemand te lenen om te zien of ik digitale TV toch kan krijgen, of kan ik dit wel vergeten?
edit: Heb al even met de particuliere helpdesk van Ziggo aan de lijn gehangen en die konden helemaal niks vinden, ze konden niet eens zien bij welk zakelijk abbonement (o.i.d.) mijn complex behoort.
De medewerker verzekerde me dat het zeker mogelijk moet zijn om digitale TV te krijgen... hoe?... dat kon hij me niet zeggen. Dat wist hij ook niet, het kan in ieder geval niet op de gebruikelijke manier.
Zit in een studenten appartementencomplex. Elk appartement heeft zijn eigen huisnummer en er komt zowel coax als telefoon uit de muur (binnen appartement). Ik heb echter geen eigen meterkast (die is gedeeld en zit op de gang) en weet dus ook niet precies waar de kabel en telefoon binnenkomen (en hoeveel lijnen het zijn).
Ik heb inmiddels ADSL aan kunnen sluiten, niet op een ISRA punt of wat dan ook, maar simpelweg op de telefoonstekker die de kamer binnenkomt, snelheid is redelijk belabberd (1,1MB/s gemiddeld). Dit heb ik gedaan vanwege het volgende probleem:
Het is niet mogelijk om op de website van Ziggo pakketten aan te vragen aangezien mijn postcode+huisnummer als "niet beschikbaar" gemarkeerd staan. Het hele complex heeft echter wel een gedeelde Ziggo aansluiting ofzo. Ik heb waar de kabel mijn appartement binnenkomt gewoon analoog signaal. Ik denk dan ook dat de woningbouwvereniging een soort zakelijk contract heeft afgesloten met Ziggo om het hele pand van TV te voorzien. Dit betekent echter dus wel dat bewoners niet individueel producten kunnen krijgen kennelijk.
Mijn vraag: hoe krijg ik nu digitale TV? Is het de gok waard om een CI+ kaart te kopen en een smartcard van iemand te lenen om te zien of ik digitale TV toch kan krijgen, of kan ik dit wel vergeten?
edit: Heb al even met de particuliere helpdesk van Ziggo aan de lijn gehangen en die konden helemaal niks vinden, ze konden niet eens zien bij welk zakelijk abbonement (o.i.d.) mijn complex behoort.
De medewerker verzekerde me dat het zeker mogelijk moet zijn om digitale TV te krijgen... hoe?... dat kon hij me niet zeggen. Dat wist hij ook niet, het kan in ieder geval niet op de gebruikelijke manier.
[ Voor 12% gewijzigd door BasNation op 15-06-2010 12:01 ]
Waarom zou je dat kunnen vergeten?BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:56:
Als jij nu analoge tv kan kijken kan je ook digitaal kijken. Het is eenvoudig eenrichtingsverkeer wat je voor digitale televisie nodig hebt.
Leen een decodertje en smartcard (smartcard van iemand uit dezelfde regio/plaats) en test het voor de zekerheid eens uit. Het kan natuurlijk altijd dat je signaal niet sterk genoeg is.
Of makkelijker nog, als je tv een dvb-c tuner heeft. Gewoon naar de digitale zenders scannen. Zonder ci+ kaart en smartcard kan je probleemloos naar ned 1 kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 15-06-2010 12:01 ]
Heb het even geprobeerd en inderdaad, NLD1 HD doet het, gewoon via ingebouwde DVB-C. Vraag blijft echter, hoe ga ik internet+digiTV aanvragen... als ik het niet kan aanvragen
?
Ben niet zo bekend met die smartcards... kan ik er eentje op de kop tikken via via? Of staan die geregistreerd op naam en worden ze geblokkeerd zodra bijvoorbeeld het abonnement wordt opgezegd.?
Ben niet zo bekend met die smartcards... kan ik er eentje op de kop tikken via via? Of staan die geregistreerd op naam en worden ze geblokkeerd zodra bijvoorbeeld het abonnement wordt opgezegd.?
[ Voor 35% gewijzigd door BasNation op 15-06-2010 12:31 ]
Dat is het probleem. De verbinding valt af en toe weg, inclusief telefoon maar geen TV die wegvalt.job schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:45:
[...]
Dat stukje coax met die schroefconnectoren? Kan je ook zelf maken.
Koop een meter koka 799, twee schroefconnectoren. In elkaar flansen op de juiste wijze: http://www.antenneversterkers.nl/f-connector.php (zie montage schroef f-connecto, halverwege de pagina).
En dan ben je klaar voor 5 euro.
En ze zijn er ook wel kant en klaar te krijgen, desnoods via internet alleen dan betaal je de hoofdprijs.
Maar ik zou zeggen:
gewoon ziggo bellen, monteur laten komen. Bij een niet werkende verbinding is een monteur gratis.
Lijkt mij de modem, maar ziggo niet die geeft aan dat het de verbinding is, Het zou ook nog aan mijn netwerk kunnen liggen
Ik vermoed de modem of de kabel van de kabel tussen splitter en modem.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Weet niet of het mag, maar ik gebruik momenteel een decoder + smartcard van mn ouders (regio Bergen op Zoom / Roosendaal), terwijl ik op kamers zit in de regio Den Bosch. Digitale tv doet het hier zonder problemen!BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:30:
Heb het even geprobeerd en inderdaad, NLD1 HD doet het, gewoon via ingebouwde DVB-C. Vraag blijft echter, hoe ga ik internet+digiTV aanvragen... als ik het niet kan aanvragen?
n.a.
Wanneer je telefoonverbinding ook uitvalt kan het niet je eigen netwerk zijn. Het probleem moet dan echt gezocht worden in het modem of in de verbinding naar het modem toe. Wat voor type filter/splitter heb je? Tratrec ETU-01? Het is een bekend gegeven dat deze problemen kunnen geven. Wat gebeurt er als jij je modem rechtsstreeks aansluit op het AOP? vervolgens een poos testen en eventueel bellen...iCy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:32:
[...]
Dat is het probleem. De verbinding valt af en toe weg, inclusief telefoon maar geen TV die wegvalt.
Lijkt mij de modem, maar ziggo niet die geeft aan dat het de verbinding is, Het zou ook nog aan mijn netwerk kunnen liggen![]()
Ik vermoed de modem of de kabel van de kabel tussen splitter en modem.
Heb je ook digitale tv? wat geeft je decoder aan als signaal sterkte?
Gezien jij TV signaal hebt moet je hier waarscheinlijk ook voor betalen.... Zit dit bij je huurkosten in? Zoja, dan moet jij een (ziggo) klantnummer via je verhuurder kunnen krijgen. Ziggo staat het toe meerdere internetpakketen te leveren op 1 adres. Je hebt dit klant nummer alleen maar nodig voor je plaats bepaaling. Je moet dus een aparte klant aan laten maken (jij zelf) met alleen hun internet of alles in 1 pakket.BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:56:
Je moet bij je verhuurder navragen alsof het mogelijk is om bij een alles in 1 pakket de (mogelijke) verrekening van TV Basis stop te kunnen zetten, ivm een eigen abonnement.
Top, ik ga er achteraan. Het zit inderdaad in mijn huur (servicekosten) inbegrepen. Hopelijk lukt het, want mijn ADSL verbinding is echt belabberd en de TV ziet er niet uit nu hehe.Bullet NL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:50:
[...]
Gezien jij TV signaal hebt moet je hier waarscheinlijk ook voor betalen.... Zit dit bij je huurkosten in? Zoja, dan moet jij een (ziggo) klantnummer via je verhuurder kunnen krijgen. Ziggo staat het toe meerdere internetpakketen te leveren op 1 adres. Je hebt dit klant nummer alleen maar nodig voor je plaats bepaaling. Je moet dus een aparte klant aan laten maken (jij zelf) met alleen hun internet of alles in 1 pakket.
Je moet bij je verhuurder navragen alsof het mogelijk is om bij een alles in 1 pakket de (mogelijke) verrekening van TV Basis stop te kunnen zetten, ivm een eigen abonnement.
p.s. Op mijn Panny plasma staat bij de DVB-C Signal Condition van Nederland 1 HD:
Signal Quality: 7/8 (0-10 schaal)
Signal Strength: 9 (0-10 schaal)
Is dit ook maar enige indicatie van internet snelheden of is dit alleen interessant voor HD zenders?
Ik heb een Z3 abbo (25MBit up/4Mbit down) en ik heb onlangs een nieuw modem ontvangen (Ubee) in verband met de op stapel staande snelheidsverhogingen. Hiervoor had ik een mooi Motorola Surfplank staan. Sinds ik het nieuwe modem heb geïnstalleerd heb ik het idee dat mijn internetsnelheid niet op hetzelfde niveau zit al toen ik mijn Motorola nog had. Ik heb op diverse sites mijn snelheid gemeten en de uploadsnelheid varieert van 4Mbit en 14MBit, maar over de gehele linie genomen zit die toch het meest op zo'n 10MBit. Is dit wel een beetje de snelheid die je 'in het wild' kan verwachten of zou ik toch hoger moeten zitten?
The ramblings of an idiot
Nee, dit zegt niets over je internetsnelheid, het kan namelijk nog altijd zo zijn dat je verhuurder een multi-tap heeft staan met CAI-versterking. Feit is dat je naar alle waarscheinlijkheid voor digitale tv geen problemen gaat ondervinden. Internet is een iets ander verhaal, je verbinding zal retour geschikt moeten zijn. Daar kom je maar op een manier achter......BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:56:
[...]
Top, ik ga er achteraan. Het zit inderdaad in mijn huur (servicekosten) inbegrepen. Hopelijk lukt het, want mijn ADSL verbinding is echt belabberd en de TV ziet er niet uit nu hehe.
p.s. Op mijn Panny plasma staat bij de DVB-C Signal Condition van Nederland 1 HD:
Signal Quality: 7/8 (0-10 schaal)
Signal Strength: 9 (0-10 schaal)
Is dit ook maar enige indicatie van internet snelheden of is dit alleen interessant voor HD zenders?
Succes...
Je zou inderdaad hoger moeten zitten, het is een bekend gegeven dat de Eurodocsis3 modems signaal gevoeliger zijn dat de eurodocsis2 modems. Je hebt hem wel "correct" aangesloten direct na het filter op je AOP? Wat doet je internet snelheid op moment dat je het filter buitensluit en hem direct aan je AOP hangt?McBoom schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:59:
Ik heb een Z3 abbo (25MBit up/4Mbit down) en ik heb onlangs een nieuw modem ontvangen (Ubee) in verband met de op stapel staande snelheidsverhogingen. Hiervoor had ik een mooi Motorola Surfplank staan. Sinds ik het nieuwe modem heb geïnstalleerd heb ik het idee dat mijn internetsnelheid niet op hetzelfde niveau zit al toen ik mijn Motorola nog had. Ik heb op diverse sites mijn snelheid gemeten en de uploadsnelheid varieert van 4Mbit en 14MBit, maar over de gehele linie genomen zit die toch het meest op zo'n 10MBit. Is dit wel een beetje de snelheid die je 'in het wild' kan verwachten of zou ik toch hoger moeten zitten?
Je voert de snelheidstests wel uit in Windows Veilige mode met netwerk ondersteuning & bedraad aangesloten?
in eerste instantie zou ik me direct afvragen waarom je geen digi tv kunt aanvragen, maar daar zal je vast zelf al de nodige energie in gestoken hebben.BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:30:
Heb het even geprobeerd en inderdaad, NLD1 HD doet het, gewoon via ingebouwde DVB-C. Vraag blijft echter, hoe ga ik internet+digiTV aanvragen... als ik het niet kan aanvragen?
Waarschijnlijk heb je nog een CAM module nodig, dit is een module waar je je smartcard insteekt. Dit geheel steek je in je tv. Als je CI+ wilt hebben kun je deze via ziggo kopen en anders moet je even via marktplaats oid een alphacrypt op de kop tikken.
Een nieuwe smartcard kun je aanschaffen bij de BCC of via ziggo. Smartcards staan inderdaad op naam, ze worden namelijk geactiveerd met het pakket waar je voor betaald (vrij logisch lijkt mij). je kunt inderdaad een smartcard van iemand lenen die in dezelfde regio woont als jij en daarmee kijken. Het is wel inderdaad zo dat deze wordt gedeactiveerd wanneer de gebruiker zijn abbo opzegt. Daarbij is het niet volstrekt legaal (lijkt me ook duidelijk).
Jup, het modem is direct na een kort kabeltje aangesloten op het filter, net als mijn vorige modem. Het AOP zit direct (vast) in het filter/splitter, dus ik kan mijn modem niet direct aansluiten. Ik heb gewoon vanuit mijn normale Windows de tests gedraaid, dat zou toch niet zoveel uit moeten maken?Bullet NL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:31:
[...]
Je zou inderdaad hoger moeten zitten, het is een bekend gegeven dat de Eurodocsis3 modems signaal gevoeliger zijn dat de eurodocsis2 modems. Je hebt hem wel "correct" aangesloten direct na het filter op je AOP? Wat doet je internet snelheid op moment dat je het filter buitensluit en hem direct aan je AOP hangt?
Je voert de snelheidstests wel uit in Windows Veilige mode met netwerk ondersteuning & bedraad aangesloten?
Het gebruik van een CI+ module was inderdaad ook de oorspronkelijke bedoeling. Het bleek echter pas na de verhuizing dat ik geen eigen abonnement kon aanvragen. Dus mocht ik inderdaad geen abo kunnen krijgen kan ik in ieder geval nog terugvallen op de smartcards van anderen.Sa1 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:47:
[...]
in eerste instantie zou ik me direct afvragen waarom je geen digi tv kunt aanvragen, maar daar zal je vast zelf al de nodige energie in gestoken hebben.
Waarschijnlijk heb je nog een CAM module nodig, dit is een module waar je je smartcard insteekt. Dit geheel steek je in je tv. Als je CI+ wilt hebben kun je deze via ziggo kopen en anders moet je even via marktplaats oid een alphacrypt op de kop tikken.
Een nieuwe smartcard kun je aanschaffen bij de BCC of via ziggo. Smartcards staan inderdaad op naam, ze worden namelijk geactiveerd met het pakket waar je voor betaald (vrij logisch lijkt mij). je kunt inderdaad een smartcard van iemand lenen die in dezelfde regio woont als jij en daarmee kijken. Het is wel inderdaad zo dat deze wordt gedeactiveerd wanneer de gebruiker zijn abbo opzegt. Daarbij is het niet volstrekt legaal (lijkt me ook duidelijk).
Ik koop wel gewoon een CI+ en vraag een extra smartcard aan bij iemand die ook zo'n pakket heeft. Niet omdat ik het wil, maar omdat het waarschijnlijk niet anders kan

Ik ben het met je eensMAX3400 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Ik wil niet ergens anders TV kijken... Ik wil thuis kunnen streamen, gewoon zoals de streams van Ziggo dat zouden moeten toelaten omdat ik klant ben van Ziggo en dus over ip een stream thuis zou kunnen bekijken.
Ik heb het zelf even getest en de asx-file die je hebt aangemaakt werkt hier ook. Ik kijk/luister nu NL2. NL1 werkt niet vanwege waarschijnlijk het voetbal.
Ik ga het vanavond nog eens proberen maar op Disco en Veronica krijg ik ook een error...Loekie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:15:
[...]
Ik ben het met je eens
Ik heb het zelf even getest en de asx-file die je hebt aangemaakt werkt hier ook. Ik kijk/luister nu NL2. NL1 werkt niet vanwege waarschijnlijk het voetbal.
Update volgt dus nog...
Laatste versie van de Ziggo player werkt gewoon.
Deze is van 14 juni, versie 1.1.5 klik hier
Is dit figuur twee jou situatie? (dus filter welke in het AOP is geklikt?)McBoom schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:49:
[...]
Jup, het modem is direct na een kort kabeltje aangesloten op het filter, net als mijn vorige modem. Het AOP zit direct (vast) in het filter/splitter, dus ik kan mijn modem niet direct aansluiten. Ik heb gewoon vanuit mijn normale Windows de tests gedraaid, dat zou toch niet zoveel uit moeten maken?
https://static.ziggo.nl/i...euwe-modem_tcm14-8653.pdf
zie voor de gehele installatie handleiding:
https://static.ziggo.nl/i...g-geschikt_tcm14-1920.pdf
Het modem zit met een coax-kabel welke is voorzien van F-Connectors (schoef-connector) met het filter. Indien het schema zoals is beschreven in de Ziggo handleidingen ook jou geval is kan je het filter van het AOP klikken (tegen de klok mee draaien) je krijgt dan een COAX aansluiting, probeer hier je modem eens op aan te sluiten met aan de ene kant een kabel met een F-Connector (aan het modem) en aan de andere kant een normale coax-female connector.
Het kan namelijk voorkomen dat een defect filter voor verbindings problemen zorgt, bijvoorbeeld snelheids problemen. Een speedtest kan je het beste uitvoeren in veilige modus (van windows) wanneer je de pc zo opstart sluit je alle programma's uit die mogelijk de verbinding kunnen beinvloeden. Een snelheids test in veilige modus is daarom ook het betrouwbaars. Dit kan wel veel uit maken!
Klopt, deze werkt prima..... het nadeel is dat je iedereen reeds hoort schreeuwen bij een doelpunt terwijl je hem zelf via de player nog niet hebt gezien..... Tegenwoordig is het ook zo dat NED 1 HD voor loopt op de SD variant (+/- 1.5 a 2.5 sec.) Heeft met de techniek te maken, helaas niets aan te doen.Von Henkel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:38:
de Player blijft opzich een goed alternatief voor mensen die een Ziggo verbinding hebben en geen TV tot hun beschiking hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 15-06-2010 15:24 ]
Twee tips:BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:55:
Het gebruik van een CI+ module was inderdaad ook de oorspronkelijke bedoeling. Het bleek echter pas na de verhuizing dat ik geen eigen abonnement kon aanvragen. Dus mocht ik inderdaad geen abo kunnen krijgen kan ik in ieder geval nog terugvallen op de smartcards van anderen.
1. Kijk dan goed of jouw tv wel werkt met de ci+ interpretatie van ziggo. Straks koop je zo'n cam maar krijg je het niet aan de praat. Dat zou natuurlijk zonde zijn.
2. Die smartcard moet wel op iemands naam staan die in de zelfde regio woont. Hoe groot die regio's zijn is mij niet bekend. Dus voor de zekerheid doe het op iemands naam die in dezelfde stad woont.
Die smartcards zijn niet adres gebonden. En de smartcard zelf koop je in de winkel, of de helft goedkoper via internet. (tip: www.ci-plus.nl, wk aanbieding)
[ Voor 23% gewijzigd door job op 15-06-2010 15:33 ]
Monteur is net weg.
Modem bleek kapot te zijn, hij bleek de afgelopen paar dagen al best veel modems vervangen te hebben, verschillende modellen.
Modem bleek kapot te zijn, hij bleek de afgelopen paar dagen al best veel modems vervangen te hebben, verschillende modellen.
Kijk aan, succes met je huidige modem, wat voor modem heb je nu gekregen?Deadsy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:47:
Monteur is net weg.
Bedankt het is weer een Arris 702B, hij had een stapel ervan in zijn auto liggen dus.Bullet NL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:00:
[...]
Kijk aan, succes met je huidige modem, wat voor modem heb je nu gekregen?
Monteur was aardige gast dus ging wel soepel en hij merkte al vlug dat het de modem.
Ben blij dat ik eindelijk weer online kan. Krijg morgen nog een nieuwe filter, es kijken wat ik daarmee ga doen.
Ze zeggen altijd dat mensen in groepjes sterven mijn spullen dus ook. Zaterdag dus de modem kapot, sinds zondag mijn laptop kapot en sinds vandaag werkt de verlichting in mijn toetsenbord niet meer.
lekker raar.. net stipt om 20:00 uur klapte internet eruit en na 2 min was ik weer online.. dus ik ging even kijken in de modem op de status pagina...
Ik heb een 30/4 verbinding uit een AiO+ abbo, waar ik normaal 6 kanalen open heb, en per nu:
Ik behaal overigens wel de juiste snelheid (28,7 / 3,8)
Wat kan dit wezen? een wk-dip?
Ik heb een 30/4 verbinding uit een AiO+ abbo, waar ik normaal 6 kanalen open heb, en per nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 186000000 Hz -4.1 dBmV 38.1 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV 8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV |
Ik behaal overigens wel de juiste snelheid (28,7 / 3,8)
Wat kan dit wezen? een wk-dip?
---
Nee, mijn situatie is anders. Die splitter is bij mij niet los, ik heb een doos waar aan de onderkant de kabel van buiten in gaat. Aan de bovenkant zitten de aansluitingen voor een F-connector, TV en radio.Bullet NL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:21:
[...]
Is dit figuur twee jou situatie? (dus filter welke in het AOP is geklikt?)
https://static.ziggo.nl/i...euwe-modem_tcm14-8653.pdf
zie voor de gehele installatie handleiding:
https://static.ziggo.nl/i...g-geschikt_tcm14-1920.pdf
Het modem zit met een coax-kabel welke is voorzien van F-Connectors (schoef-connector) met het filter. Indien het schema zoals is beschreven in de Ziggo handleidingen ook jou geval is kan je het filter van het AOP klikken (tegen de klok mee draaien) je krijgt dan een COAX aansluiting, probeer hier je modem eens op aan te sluiten met aan de ene kant een kabel met een F-Connector (aan het modem) en aan de andere kant een normale coax-female connector.
Het kan namelijk voorkomen dat een defect filter voor verbindings problemen zorgt, bijvoorbeeld snelheids problemen. Een speedtest kan je het beste uitvoeren in veilige modus (van windows) wanneer je de pc zo opstart sluit je alle programma's uit die mogelijk de verbinding kunnen beinvloeden. Een snelheids test in veilige modus is daarom ook het betrouwbaars. Dit kan wel veel uit maken!
Bij het speedtesten heb ik zoveel mogelijk processen (downloaders e.d.) gesloten die gebruik maken van het internet. Datgene wat er nog mocht draaien zal me vast geen 10MBit opleveren
Ligt zeker aan mij maar die werkt dus ook niet... Heb ook de .asx nog eens opgestart maar krijg gewoon geen beeld. Denk dat ik morgen maar eens als n00b de Ziggo-klantenservice ga lastig vallen...Von Henkel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:38:
Vraag eens of ze de gebouwen naast jouw complex wel kunnen vinden, en/of er misschien wel andere individuele gebruikers zijn aangemeld. Mogelijk is het gebouw simpelweg niet in de administratie opgenomen. Ook de verhuurder kan misschien vertellen wat er aan de hand is.BasNation schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:56:
Als er helemaal niets duidelijk is kan Ziggo desnoods een monteur sturen om de situatie te bekijken en te bepalen wat er wel en niet mogelijk is. Die kan er dan ook voor zorgen dat de hoofdaansluiting, of aansluitingen, als elk appartement zijn eigen aansluiting heeft, in de administratie wordt opgenomen.
Het kan bv ook zo zijn dat er ergens in of naast het gebouw een normale Ziggo eindversterker staat, met voor iedereen een eigen aansluiting. Internet aanvragen is in dat geval ook gewoon mogelijk.
Ik krijg hier ook geen beeld meer op de stream. Niet via de ziggo site, de tv speler en het asx bestand.MAX3400 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Ligt zeker aan mij maar die werkt dus ook niet... Heb ook de .asx nog eens opgestart maar krijg gewoon geen beeld. Denk dat ik morgen maar eens als n00b de Ziggo-klantenservice ga lastig vallen...
Mocht je iets meer weten post het dan graag even.
Missschien een domme vraag, maar hoe kom je op die modem status pagina? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken bij mijn Ubee modemTweakBoy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:04:
lekker raar.. net stipt om 20:00 uur klapte internet eruit en na 2 min was ik weer online.. dus ik ging even kijken in de modem op de status pagina...
geen domme, want het is niet gek dat je dat niet zelf kunt bedenken. Echter wel een luie vraag. Daar is serieus al heel veel naar gevraagd... ff een zoekterm in google invoeren en je hebt het..BBrunekreeft schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 06:55:
[...]
Missschien een domme vraag, maar hoe kom je op die modem status pagina? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken bij mijn Ubee modem
[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 16-06-2010 08:56 ]
Anoniem: 140590
Ik heb sinds 1 week ook Ziggo, want ADSL op mijn lokatie gewoon veel te duur tov voor wat je krijgt. Ik zat/zit bij xs4all en heb daar de laatste tijd veel disconnects mee ed. Tijd om Ziggo te proberen dus. Was wel huiverig, gezien alle verhalen over gare modems en problemen die nooit opgelost worden. Heb daarom xs4all nog aangehouden ter backup.
Bestelling via website was niet goed doorgekomen, lekker weird, je zou toch denken dat alles geautomatiseerd verwerkt wordt ? Ik had gelukkig maar even gebeld om te checken en wat bleek: "nee meneer u heeft niet aangegeven een (gratis!) monteur te willen". Maar.....hij ging even overleggen en hij kon 2 dagen eerder dan ik gekozen had eea laten installeren. Nou das toch weer fijn! Als ik nooit had gebeld was nu nog niks aangeloten hier.
Monteur kwam langs hup installeren die hap. Had nog even gevraagd naar storingen en of hij wellicht een ander modem dan Ubee bij zich had. Dat is dus niet zo. Je hebt nl mannetjes voor installaties en aparte mannetjes voor storingen. Hij wist dan ook niks over problemen met de Ubee's ed. Afin, na wat geknutsel werkte het in 1x ok op 100% snelheid. "bedankt en hopelijk tot nooit meer ziens".
afgelopen week dus maar eens goed getest. verbinding is nog niet down geweest en qua snelheid zit ik bijna altijd tegen de max aan, behalve soms tussen 18u-20u savonds. Dan kan het weleens inzakken naar 16mbit. Op zich is dat nog steeds 80% van het max en veel meer dan ik met ADSL krijg dus mij hoor je niet klagen.
Kortom: Ziggo is niet alleen maar kommer en kwel...vandaag zeg ik xs4all af en over een maandje ook KPN voor het bellen.
Bestelling via website was niet goed doorgekomen, lekker weird, je zou toch denken dat alles geautomatiseerd verwerkt wordt ? Ik had gelukkig maar even gebeld om te checken en wat bleek: "nee meneer u heeft niet aangegeven een (gratis!) monteur te willen". Maar.....hij ging even overleggen en hij kon 2 dagen eerder dan ik gekozen had eea laten installeren. Nou das toch weer fijn! Als ik nooit had gebeld was nu nog niks aangeloten hier.
Monteur kwam langs hup installeren die hap. Had nog even gevraagd naar storingen en of hij wellicht een ander modem dan Ubee bij zich had. Dat is dus niet zo. Je hebt nl mannetjes voor installaties en aparte mannetjes voor storingen. Hij wist dan ook niks over problemen met de Ubee's ed. Afin, na wat geknutsel werkte het in 1x ok op 100% snelheid. "bedankt en hopelijk tot nooit meer ziens".
afgelopen week dus maar eens goed getest. verbinding is nog niet down geweest en qua snelheid zit ik bijna altijd tegen de max aan, behalve soms tussen 18u-20u savonds. Dan kan het weleens inzakken naar 16mbit. Op zich is dat nog steeds 80% van het max en veel meer dan ik met ADSL krijg dus mij hoor je niet klagen.
Kortom: Ziggo is niet alleen maar kommer en kwel...vandaag zeg ik xs4all af en over een maandje ook KPN voor het bellen.
Schroef de boel maar eens open.McBoom schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:53:
Nee, mijn situatie is anders. Die splitter is bij mij niet los, ik heb een doos waar aan de onderkant de kabel van buiten in gaat. Aan de bovenkant zitten de aansluitingen voor een F-connector, TV en radio.
Bij het speedtesten heb ik zoveel mogelijk processen (downloaders e.d.) gesloten die gebruik maken van het internet. Datgene wat er nog mocht draaien zal me vast geen 10MBit opleveren
Die groene kabel kan gewoon los van het aop.
Als je "geluk" hebt en een wat ouder aop hebt zit er op die groene kabel een f-connector.
Die f-connector kan je dan meteen aan je modem hangen. Kan je het aop uitsluiten als defect.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262 succes met lezen en proberen....BBrunekreeft schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 06:55:
[...]
Missschien een domme vraag, maar hoe kom je op die modem status pagina? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken bij mijn Ubee modem
Vergeet niet, een AOP is en blijft van Ziggo, het AOP is het laaste station in het COAX netwerk waar Ziggo de verantwoordelijkheid over draagt. Nu is het AOP niets anders den een galvanische netwerk scheiding. Hier zal vermodelijk (wanneer het AOP niet ouder is dan 15 a 20 jaar) geen problemen in liggen.job schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:26:
[...]
Schroef de boel maar eens open.
Die groene kabel kan gewoon los van het aop.
Als je "geluk" hebt en een wat ouder aop hebt zit er op die groene kabel een f-connector.
Die f-connector kan je dan meteen aan je modem hangen. Kan je het aop uitsluiten als defect.
Helemaal wanneer je AOP vervangen is tijdens de installatie van je Kabelmodem denk ik niet dat je hier een probleem in hoeft te zoeken.
Kan je overigens wel de signaal waarden uitlezen van uit de kabel modem? Bij een Arris modem lukt dit alleen direct na een restart van je modem. (wanneer hij online komt) Belangrijk hier in is om te kijken alsof je modem gebruikt maar van de 4 down transportstreams.. En wat de waardes van deze transportstreams zijn. je upload maakt gebruik van 1 transportstream.
Heb jij je pc direct aangelosten op het kabelmodem (zonder router)? een Speedtest vanuit Windows Veilige modem is niet verplicht maar geeft meestal wel het beste resultaat, igg is het resultaat het meest betrouwbaar omdat Windows opdat moment geen andere progamma's is z'n geheugen heeft geladen die mogelijk de test kunnen beinvloeden
[ Voor 68% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2010 09:48 ]
Tja, hij wil testen, laat hem lekker testen.Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:36:
Vergeet niet, een AOP is en blijft van Ziggo, het AOP is het laaste station in het COAX netwerk waar Ziggo de verantwoordelijkheid over draagt. Nu is het AOP niets anders den een galvanische netwerk scheiding. Hier zal vermodelijk (wanneer het AOP niet ouder is dan 15 a 20 jaar) geen problemen in liggen.
Helemaal wanneer je AOP vervangen is tijdens de installatie van je Kabelmodem denk ik niet dat je hier een probleem in hoeft te zoeken.
Ligt aan de lengte van de kabels.
Als het maximaal rond de 25-30 meter is dan zou het mee moeten vallen (hoewel ik vrij zeker weet dat je Gigabit snelheden dan wel kunt vergeten).
Als het mogelijk is dan zou ik toch echt proberen om een nieuwe kabel te trekken want goed is het niet.
Enkele vrienden van me hebben dit ooit gedaan en een leverancier ook en hoewel de verbinding het fysiek deed liep het nooit helemaal lekker.
Als het maximaal rond de 25-30 meter is dan zou het mee moeten vallen (hoewel ik vrij zeker weet dat je Gigabit snelheden dan wel kunt vergeten).
Als het mogelijk is dan zou ik toch echt proberen om een nieuwe kabel te trekken want goed is het niet.
Enkele vrienden van me hebben dit ooit gedaan en een leverancier ook en hoewel de verbinding het fysiek deed liep het nooit helemaal lekker.
http://www.deyterra.com
Is op voorhand niet te zeggen..... Hangt helemaal van de verbindingen af, het is in elkgeval een niet standaard oplossing. In de telecom geeft het minder problmen. qua netwerken is het ongewoon en zeker niet aan te raden.Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:04:
hoe erg is het verlies als ik 2 UTP kabels met een tussenstukje aan elkaar verbindt?
Het beste is toch 1 langere kabel (Cat 5(e) of hoger) te maken/trekken.
Mwa. Ik heb (noodgedwongen) een koppelstukje liggen op 2 lange kabels in huis. Van de meterkast (3COM Gbit switch) lopen 5 kabels onder de grond naar de TV en consoles, de andere gaat erna via de muren omhoog naar de slaapkamer. Daar is het koppelstukje aanwezig en koppelt een andere 3COM Gbit switch aan het netwerk.Ferra schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:04:
hoe erg is het verlies als ik 2 UTP kabels met een tussenstukje aan elkaar verbindt?
Desalniettemin haal ik in de studeerkamer boven op alle Gbit apparaten zo'n 70/80 MB/sec. Netjes, al zeg ik het zelf.
mja.. datzelfde heb ik ook, had kabels lopen naar boven maar heb m'n switch en wireless verplaatst tbv beter bereik, koppelstukje er tussen maar haal gewoon nog prima snelheid idd rond de 70/80MB/sec..Exorcist schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:
[...]
Mwa. Ik heb (noodgedwongen) een koppelstukje liggen op 2 lange kabels in huis. Van de meterkast (3COM Gbit switch) lopen 5 kabels onder de grond naar de TV en consoles, de andere gaat erna via de muren omhoog naar de slaapkamer. Daar is het koppelstukje aanwezig en koppelt een andere 3COM Gbit switch aan het netwerk.
Desalniettemin haal ik in de studeerkamer boven op alle Gbit apparaten zo'n 70/80 MB/sec. Netjes, al zeg ik het zelf.
thuis kan het best, bedrijfsmatig zou ik er niet aan beginnen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!