Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand hoe het zit met verhuizen bij Ziggo?
Ik ken dus iemand die gaat verhuizen en in de andere woning zit een oude aansluiting.
Ziggo gebeld en verhuispakket aangevraagd, maar Ziggo wil dat niet opsturen en zegt dat het niet nodig is. In de andere woning zit dus zo'n oude aansluiting met een Radio en TV aansluiting.

Help help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
Zo simpel is het normaal gesproken niet hoor. Er zijn waarschijnlijk zat sites waar je oude emailadres nog bekend is. Ook daar moet alles veranderd worden ;-) Bij jouw opa zullen het waarschijnlijk niet al te veel sites zijn maar bij zat andere mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Weet iemand toevallig wanneer de snelheidsverhogen door worden gezet? Ik dacht dat ze al heel lang beloofd hadden het alles in pakket met 50 mbit te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 21:48

rally

Deyterra Consultancy

Na de zomer van 2010, wat in Ziggo zoveel betekend als : voor de zomer van 2011 ;)

Edit: Bij mij is het omgekeerde het geval: Totale uitval van Ziggo: Telefoon, Internet en TV (digitaal & analoog). Helaas kunnen ze pas morgen een monteur sturen, dus ik ben blij dat ik nog een backup verbinding heb via DSL...

[ Voor 58% gewijzigd door rally op 27-05-2010 15:00 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 12:10

Austin

Uit een boek

Eldariel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:09:
Groepsstoring van woensdag 26 mei 19:40 uur
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

Gaan we weer..
Inderdaad heb er nu al een hard hoofd in dat het snel opgelost zal zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 19:39

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik had altijd heel erg veel last van packetloss, dus ziggo (weer) eens gebeld, en nu stuurden ze een monteur langs on de boel eens te checken. Dinsdagavond 21:00 gebeld, monteur kwam de dag erna al langs.

Hij heeft de boel even opnieuw aangesloten, en so far lijkt het niet beter te werken :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43

TheVMaster

Moderator WOS
HamburgerHenk schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:48:
Zo simpel is het normaal gesproken niet hoor. Er zijn waarschijnlijk zat sites waar je oude emailadres nog bekend is. Ook daar moet alles veranderd worden ;-) Bij jouw opa zullen het waarschijnlijk niet al te veel sites zijn maar bij zat andere mensen wel.
:+ Nee heb je gelijk in....gelukkig luistert opa 8) erg goed naar z'n oudste kleinzoon en is hij zuinig op z'n e-mailadres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Bullet NL schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:07:
[...]

Ziggo levert een Samsung DCB-H380 Mee met haar abonnementen.
Ned, 1 HD,2 HD en 3HD en Eurosport HD zijn voor elke HD decoder gratis beschikbaar.

de SBS HD zenders en Disocovery HD, NGC HD en en Hisory HD zitten in een betaal pakket.
Ik heb een humax kastje gekregen nog niet zo lang geleden. (behvalt me ook veel beter dan de samsung die we beneden hebben staan0.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Austin schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Inderdaad heb er nu al een hard hoofd in dat het snel opgelost zal zijn :-(
Wat een wonder: Ik kom thuis, werkelijk niets aan de hand :P

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Dan heb je meer mazzel dan ik hier.
Nog steeds geen internet of telefoon wel tv.
Ziggo gebeld en monteur komt pas over een week !
Service is weer ver te zoeken bij Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Morgen zou er ook bij ons een monteur komen (postcode 1187 - Amstelveen), maar als het inderdaad een blok storing is dan weet ik vrij zeker dat hij zonder iets te doen weer gaat omdraaien (of zoals eerder niet eens komt opdagen :( ).
Nou goed... gelukkig heb ik nog een DSL verbinding voor noodgevallen en een heleboel series op DVD om te kijken met mijn vriendin... ik voel een "friends" marathon aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kees schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:12:
Ik had altijd heel erg veel last van packetloss, dus ziggo (weer) eens gebeld, en nu stuurden ze een monteur langs on de boel eens te checken. Dinsdagavond 21:00 gebeld, monteur kwam de dag erna al langs.

Hij heeft de boel even opnieuw aangesloten, en so far lijkt het niet beter te werken :)
Altijd? Ook overdag? Ik heb de laatste tijd ook aardig wat packetloss, maar met name tussen 19:00 en 20:00. Reset van de Ubee helpt vaak maar tijdelijk, maar wel frappant dat het pas op de drukke momenten optreedt.

Wacht het verder we laf, na één mailtje terug van Ziggo heb ik niets meer vernomen van ze, nadat ik tijdstippen had doorgegeven en mijn (uitgebreide) testmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Ik heb sinds vanmiddag alleen maar E52 digitaal, of sneeuw analoog. Vette hap....
as donderdag kan de monteur al komen. Dat schiet niet op dus.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Binnenkort ga ik in Leidsche Rijn in Utrecht wonen (Melissekade).

Ik las hier en daar dat Ziggo in Utrecht 120MBit levert, geldt dit alleen voor het centrum of is dit voor heel Utrecht. Kortom heb ik daar 120MBit? :9~

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 10:46

jOzh

Sweet dude!

D2k schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:48:
Ik heb sinds vanmiddag alleen maar E52 digitaal, of sneeuw analoog. Vette hap....
as donderdag kan de monteur al komen. Dat schiet niet op dus.
Bij mij hetzelfde, ook internet/telefonie werkt niet. En bij de klantenservice van Ziggo is er ook al storing. Gaat lekker daar...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Zyphrax schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:49:

Ik las hier en daar dat Ziggo in Utrecht 120MBit levert, geldt dit alleen voor het centrum of is dit voor heel Utrecht. Kortom heb ik daar 120MBit? :9~
Hier Utrecht (3562XD), nog geen verhoging gehad (volgens medewerker van Ziggo zou hier al wel 120mbit moeten zijn, en staat mijn modem daar ook op ingesteld... alleen haal ik keurig nog 50mbit/5mbit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

jOzh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:22:
[...]

Bij mij hetzelfde, ook internet/telefonie werkt niet. En bij de klantenservice van Ziggo is er ook al storing. Gaat lekker daar...
Welke postcode? Ik zit me op te vreten dat het zo lang duurt omdat het geen "wijk" storing is.

Ik moest de tierips waarmee alles vastzit losknippen om dingen te proberen, maar ik weet zeker dat er in mijn huis niets veranderd is. Vanmorgen was het nog hetzelfde *grom*

Misschien toch maar overstappen naar digitale TV bij mijn Glasvezel van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

D2k schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:32:
[...]

Welke postcode? Ik zit me op te vreten dat het zo lang duurt omdat het geen "wijk" storing is.

Ik moest de tierips waarmee alles vastzit losknippen om dingen te proberen, maar ik weet zeker dat er in mijn huis niets veranderd is. Vanmorgen was het nog hetzelfde *grom*

Misschien toch maar overstappen naar digitale TV bij mijn Glasvezel van XMS.
3446JP, volgens ziggo.nl is er een groepstoring op die postcode...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hebben jullie de help van Ziggo gezien? :D

ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja... geinig. En als je er op klikt, dan "snapt Ziggo je vraag niet" :)

Update... hier in Amstelveen (1187) nog steeds geen internet (da's ruim 7 dagen want we waren op vakantie).
Vervelende is ook dat als het internet er uit ligt je dus niet gratis met 1200 kunt bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 00:28

ulTimaS

Mayhaps

jOzh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:22:
[...]

Ik had gister ook een storing van 16.00 tot 19.00 uur, dus geen internet en telefonie. Op mijn modem stonden ook maar 3 lampjes aan en één daarvan was oranje (en flikkerde).

Ik pakte om 19.00 uur net mijn telefoon op om te bellen (mobiel :() en alle lichtjes begonnen spontaan weer te branden. Ik ben benieuwd of het nog vaker gaat gebeuren (ongetwijfeld).

edit: Postcode 7944

[ Voor 30% gewijzigd door ulTimaS op 28-05-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

jOzh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:33:
[...]

3446JP, volgens ziggo.nl is er een groepstoring op die postcode...
3824 LK, bij ons ook een groepsstoring (maar alleen internet/telefonie volgens de helpdesk)

Helaas hebben mijn buren gewoon beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04
Zyphrax schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:49:

Woon zelf ook in Leidsche rijn en heb inderdaad 120mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 10:16
Ik hoop inderdaad dat zo'n storing niet veel vaker voor gaat komen. Heb namelijk gister Alles in 1 Plus besteld. Woon zelf in gebied 8501DG waar ook diezelfde groepsstoring aanwezig was.

Maar gelukkig kan ik per maand opzeggen. Dus mocht het wel te vaak voorkomen dan ben ik zo weer terug bij mijn ADSL2 provider. Daar heb ik in 4 jaar tijd slechts 3 storingen (van een niet langer dan 1-2 uur) gehad. Superstabiel dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Saeverix op 28-05-2010 11:03 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Vandaag een brief gehad dat we in Houten per 7 juni naar 120 Mb gaan _/-\o_

Dat heeft er vast niks mee te maken dat er nu ook driftig een glasvezelnetwerk aangelegd wordt door Glashart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Storing hier is opgelost.

De buren hebben TV, telefoon en internet van KPN en gebruiken geen Ziggo, dus besloot Ziggo om de kabel af te sluiten. Jammer genoeg voor mij waren de kabels verkeerd gelabeled en hebben ze mij dus afgesloten. |:(

Nou ja... gelukkig is alles nu wel goed gelabeled en aangesloten moeten we maar denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
@rally:

Ik zie dat dat wel vaker gebeurd, is het nou zo moeilijk om goed te labelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Ook maar even melden hier. Nieuwe klant. Vandaag is mijn internet aangesloten, en dat werkt op zich perfect. Ware het niet dat ik een alles-in-1 plus abo heb afgesloten met daarbij een HD-decoder. Die HD-decoder heb ik dus niet ontvangen (de Samsung). Helaas was ik zelf niet aanwezig bij het aansluiten, dus ik heb het ook niet aan de monteur kunnen vragen. Ik heb Ziggo net gemaild, want die IVR van hen is een ramp. Hopelijk wordt dit snel opgelost en betaal ik straks niet een hoop geld voor een dienst die maar half geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:15:
@rally:

Ik zie dat dat wel vaker gebeurd, is het nou zo moeilijk om goed te labelen ofzo?
Als je 3.200.000 labels moet plakken is de kans op af en toe een foute toch niet onvermijdelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee.. op 3.200.000 labels "valt dat wel mee", ware het niet dat ik deze verhalen heel vaak hoor en het me bij mijn vorige woning ook al is gebeurd (bovenbuurvrouw had de rekeningen niet betaald en ik werd afgesloten).
Twee van mijn vrienden/kennissen is het ook overkomen dus "iets" zegt me dat er stuctureel niet goed gelabeld wordt.

Ruim 8 dagen offline door zo'n simpele fout, maar ach... er zijn ergere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou idd, bij mijn vorige woning was het ook gebeurd hoor. dus het komt toch best wel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:07
rally schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:37:
Nee.. op 3.200.000 labels "valt dat wel mee", ware het niet dat ik deze verhalen heel vaak hoor en het me bij mijn vorige woning ook al is gebeurd (bovenbuurvrouw had de rekeningen niet betaald en ik werd afgesloten).
Twee van mijn vrienden/kennissen is het ook overkomen dus "iets" zegt me dat er stuctureel niet goed gelabeld wordt.

Ruim 8 dagen offline door zo'n simpele fout, maar ach... er zijn ergere dingen.
Klopt, en het stomme is, de groene staat kabels zijn aangelegt door onder aannemers die veelal ruim voor de Ziggo tijd de kabels in de grond hebben legt. Ik heb het hier ook gehad, verkeerd label op de kabel in de muli-tap in de Ziggo kast op straat...
Ik had een stroring met internet (een hele poos terug) monteur langs gekomen, meting gedaan zag wat raars in de kabel, wou dus opzoek gaan naar mijn aansluiting op de mulit-tap blijkt daar alles verkeerd genummert te zitten.. Zucht zegt hij, het is weer eens zo ver.... de onder aannemers schijnen er een potje van gemaakt te hebben bij ons in de buurt... hij heeft toen alles opnieuw door gemeten en alle woningen 16 stuks op deze mulit-tap opnieuw aangesloten en genummert...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

rally schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:
Storing hier is opgelost.

De buren hebben TV, telefoon en internet van KPN en gebruiken geen Ziggo, dus besloot Ziggo om de kabel af te sluiten. Jammer genoeg voor mij waren de kabels verkeerd gelabeled en hebben ze mij dus afgesloten. |:(

Nou ja... gelukkig is alles nu wel goed gelabeled en aangesloten moeten we maar denken...
Bij ons in het appartement complex is bovenstaande precies het geval, kabelkruising wordt dit bij Ziggo genoemd. Helaas heb ik nu dus tot woensdag (eerder kon een monteur niet komen) geen internet, tv en telefonie. Heel fijn... Krijg wel een maand abonnementsgeld gecrediteerd, maar had toch liever gewoon m'n signaal gehad.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:25
ulTimaS schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:29:
[...]

Ik had gister ook een storing van 16.00 tot 19.00 uur, dus geen internet en telefonie. Op mijn modem stonden ook maar 3 lampjes aan en één daarvan was oranje (en flikkerde).

Ik pakte om 19.00 uur net mijn telefoon op om te bellen (mobiel :() en alle lichtjes begonnen spontaan weer te branden. Ik ben benieuwd of het nog vaker gaat gebeuren (ongetwijfeld).

edit: Postcode 7944
Hier in Steenwijk (paar km bij je vandaan, 8332) geen telefoon. Gewoon geen kiestoon. Internet en televisie werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Sa1 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:20:
[...]
Super! Zojuist aangevraagd :)

Wat ik wel vreemd vond bij de Ziggo aanvraag was dat je een handset aan kon vinken (meebestellen). Bij deze handset moet je echter zelf nog een basisstation bestellen wil het werken :S.

Nu nog even 100 euro dokken voor een Netgear WNDR3700 en ik kan er helemaal tegen aan.
Gebruiken jullie deze ook of nog andere goede voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Zyphrax schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:38:
[...]

Super! Zojuist aangevraagd :)

Wat ik wel vreemd vond bij de Ziggo aanvraag was dat je een handset aan kon vinken (meebestellen). Bij deze handset moet je echter zelf nog een basisstation bestellen wil het werken :S.

Nu nog even 100 euro dokken voor een Netgear WNDR3700 en ik kan er helemaal tegen aan.
Gebruiken jullie deze ook of nog andere goede voorstellen?
k heb zelf ook de netgear wndr3700, maar der zijn er meer, je hebt ook tplink voor 50 euries die hetzelfde kan. ddwrt der op en draaien. Je hebt er uiteraard meer die 't allemaal aan kunnen.

als ik nu de keuze zou moeten maken dan zou der zo'n tplink komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Arfman

Drome!

Zo, de boel is geinstalleerd en geactiveerd :)
Veel eerder dan aangegeven (28 mei ipv. 18 juni), maar whatever. Vanmorgen netjes 50 mbit, nu 20 :')
Lijkt erop dat de oude problemen waar @Home al mee kampte (overbelasting van het netwerk) nog steeds niet zijn opgelost hier (7603). Geluk bij een ongeluk is dat het op dit moment 20mbit is, en dat was m'n oude aansluiting ook. Als het niet verder zakt dan dit kan ik er mee leven, alhoewel het wel ironisch is dat ik juist vanwege de goede verhalen van collega's na 5 jaar terug ben gegaan naar Ziggo, en dan meteen weer dit aloude probleem tref. Oh well.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 10:16
Arfman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:19:
Vanmorgen netjes 50 mbit, nu 20 :')
Lijkt erop dat de oude problemen waar @Home al mee kampte (overbelasting van het netwerk) nog steeds niet zijn opgelost hier (7603).
Toen ik bestelde gaf ik aan dat ik momenteel ADSL had en dat de verbinding superstabiel was. De verkoper gaf aan dat Ziggo nu ook stabiel is en dat de geadverteerde snelheden altijd gehaald worden. Als ik 20Mbit zou bestellen zou ik ook werkelijk 20Mbit halen. Ik ben benieuwd of het waar is, we zullen het zien volgende week :)

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Arfman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:19:
Lijkt erop dat de oude problemen waar @Home al mee kampte (overbelasting van het netwerk) nog steeds niet zijn opgelost hier (7603). Geluk bij een ongeluk is dat het op dit moment 20mbit is, en dat was m'n oude aansluiting ook. Als het niet verder zakt dan dit kan ik er mee leven, alhoewel het wel ironisch is dat ik juist vanwege de goede verhalen van collega's na 5 jaar terug ben gegaan naar Ziggo, en dan meteen weer dit aloude probleem tref. Oh well.
Consumenten-internetlijntjes zijn relatief goedkoop (1/10 van een business internet-lijn) en hebben daarom altijd een zware oversubscription. Dus is het heel goed mogelijk dat in piektijden, zoals deze druilerige zondag, de snelheid inzakt.

Erover klagen is dus net zo zinvol als klagen over files in de ochtend- en avondspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volkert schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Consumenten-internetlijntjes zijn relatief goedkoop (1/10 van een business internet-lijn) en hebben daarom altijd een zware oversubscription. Dus is het heel goed mogelijk dat in piektijden, zoals deze druilerige zondag, de snelheid inzakt.

Erover klagen is dus net zo zinvol als klagen over files in de ochtend- en avondspits.
Dacht dat dit het Ziggo ervaringen topic was :?
Ik heb Ziggo genomen omdat meerdere collega's in dezelfde stad aangaven dat het allemaal prima werkte en dat ze de snelheid altijd haalden, ook 's avonds. Als dat dan gelijk de 1e dag dat ik het heb gewoon niet blijkt te kloppen, dan baal ik daarvan en zet ik het hier neer, zodat mensen hun eigen conclusie daaraan kunnen verbinden. Dat lijkt me nuttiger dan jouw post.

Overigens nu 17 mbit, trager dan Telfort.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Arfman schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Dat lijkt me nuttiger dan jouw post.
Ik begrijp je frustratie, maar je heb 0,0 belofte en 0,0 garantie op 50 Mbit/s.

Dat zijn de feiten.

Lees anders de algemene voorwaarden maar.

Wat anderen zeggen of daadwerkelijk halen heeft er helemaal niets mee te maken.

[ Voor 57% gewijzigd door Volkert op 30-05-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11
[...]

Ik heb Ziggo genomen omdat meerdere collega's in dezelfde stad aangaven dat het allemaal prima werkte en dat ze de snelheid altijd haalden, ook 's avonds. Als dat dan gelijk de 1e dag dat ik het heb gewoon niet blijkt te kloppen, dan baal ik daarvan en zet ik het hier neer, zodat mensen hun eigen conclusie daaraan kunnen verbinden. Dat lijkt me nuttiger dan jouw post.

Wat geeft www.speedtest.net aan? Je weet toch dat de snelheid heel erg afhankelijk is van de andere kant?

ps Volkert verkondigd onzin, als je maar 20mbit/s haalt ipv de beloofde 50 dan kun je beter een lager abonnement nemen. 45-50mbit/s moet makkelijk haalbaar zijn indien je apparatuur het aankan en de andere kant waar je van download.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchKel op 30-05-2010 21:48 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
kfaessen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:45:
[...]
ps Volkert verkondigd onzin, als je maar 20mbit/s haalt ipv de beloofde 50 dan kun je beter een lager abonnement nemen. 45-50mbit/s moet makkelijk haalbaar zijn indien je apparatuur het aankan en de andere kant waar je van download.
Ziggo belooft HELEMAAL NIKS qua snelheid, ze geven een indicatie die je in rustige tijden ongeveer zou moeten kunnen halen.

En voor 66,50 kun je nu eenmaal niet een 1:1 internetlijn verwachten. Dat kost namelijk 800 Euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ze beloven het niet ivm alle factoren waar ziggo geen invloed op heeft (staat ook op de site). Als je maar 20mbit/s haalt ipv 50 dan heb je recht op een vergoeding als het voor een langere tijd is. Je kunt dan beter een goedkoper abonnement nemen. Ze moeten zich ook gewoon aan de wet houden, algemene voorwaarde of niet. In dit geval betaald Arfman gewoon teveel.

Kassa/rechtsbijstand/rechters zullen Arfman dan in gelijk stellen ongeacht wat er in de algemene voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:17

TFHfony

Professional Weirdo

Artikel 5.5 uit de voorwaarden "internet" van Ziggo:
De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.
Overigens: Over het algemeen moet je de geboden snelheid prima kunnen halen. Ik haal mijn 50 mbits 24/7. Over het algemeen houdt de helpdesk de stelregel aan dat je als gedurende langere tijd xx% minder dan de normale snelheid haalt, dat ze er wat aan gaan doen. Die xx is dacht ik 10%, maar zeker weten doe ik dit ook niet meer.

Volkert zegt het wel wat zwart/wit, maar het klopt wel: Je hebt geen dedicated lijn, dus je kan niet verwachten dat je 100% van de tijd de volledige snelheid haalt. Het kan echt wel eens wat minder zijn. Maar dit zou eigenlijk niet vaak voor mogen komen, want anders kan je vraagtekens gaan zetten bij de "best effort" die Ziggo zich toch moet aanmeten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
kfaessen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:05:
ZKassa/rechtsbijstand/rechters zullen Arfman dan in gelijk stellen ongeacht wat er in de algemene voorwaarden staat.
Als Arfman vanmorgen (daltijd) nog 50 Mb had, zal dat allemaal wel meevallen.

Mijn punt is niet om jullie te zieken, maar om even aan te geven dat Ziggo's SLA richting goedkope consumentenlijntjes laag is. Pas als Ziggo er een echte puinhoop van maakt (2 weken helemaal geen internet of zo) heb je juridisch enige poot om op te staan.

En thanks TFHfony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Volkert schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:30:
[...]

Als Arfman vanmorgen (daltijd) nog 50 Mb had, zal dat allemaal wel meevallen.

Mijn punt is niet om jullie te zieken, maar om even aan te geven dat Ziggo's SLA richting goedkope consumentenlijntjes laag is. Pas als Ziggo er een echte puinhoop van maakt (2 weken helemaal geen internet of zo) heb je juridisch enige poot om op te staan.

En thanks TFHfony!
Zoals jij het zegt mag ziggo zonder pardon iedereen tot 20mbit/s knijpen zonder gevolgen. Zo steekt het echter niet in elkaar. Het moet natuurlijk wel over een langere tijd zijn maar als dit al zijn eerste avond is waarbij hij maar ongeveer 1/3e van de snelheid haalt (als dat wel echt door ziggo komt) dan heeft ziggo denk ik wel een probleem.

Maar ik twijfel wel of ziggo de schuldige is, daarom ga ik er tegenin dat iemand niet mag klagen hier. Hij mag ook correct advies krijgen om het op te lossen ipv een antwoord je mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Je kan ook je hele adresboek een adreswijziging doorsturen, geen enkele moeite en onnodig om geld te besteden aan iets onzinnigs als een domeinnaam om een emailadres te kunnen behouden.
Onzinnig? Mag iedereen dat aub. voor zichzelf bepalen of dat onzinnig is?
Ik heb dus van die vrienden die elk jaar een andere provider nemen (lekker goedkoop, al die aanbiedingen, dat klopt). En regelmatig van die gekke SIM-only GSM-abonnementen zonder nummerbehoud. Het resultaat: na drie jaar weet niemand meer welke van hun mailadressen en telefoonnummers nog kloppen. Vooral omdat ze zelf hun mailadressen niet goed bijwerken in LinkedIn, Hyves e.d.
De meeste andere hebben gelukkig al jaren een eigen domein, of een provider-onafhankelijk mailadres. Mensen hoeven zich bij mijn vrouw en mij sinds 2000 niet meer af te vragen wat onze mailadressen zijn: die zijn al tien jaar gelijk, en zullen ook niet wijzigen, als het aan ons ligt. Idem voor de telefoon: al sinds 1998 dezelfde nummers.
Een andere reden waarom ik vroeger geen provider-mailadres gebruikte, was omdat de mailservers vaak slecbt waren, zeker bij @Home. Dus ik betaal graag 6 euro per jaar voor ons NL-domein, en 9 euro per jaar voor een hosting pakket. Dan weet ik in elk geval zeker dat mijn mail altijd werkt. En wat is 15 euro per jaar? Da's 1,25 euro per maand. Een AiE+ kost al 51euro per maand. Een newsserver 5-7,5 p/m. Dat zijn geen bedragen waarmee je een extra hypotheektermijn kunt besparen (koop dan een zuinigere auto of zo ;) ).
Overigens zou dat hostingpakket niet strikt noodzakelijk zijn: je kunt ook prima zelf een mailserver hosten, ook bij Ziggo (rollernet.us of iets vergelijkbaars gebruiken). Dan zit je slechts op 50 ct/m voor een NL-domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
kfaessen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:45:
[...]
Zoals jij het zegt mag ziggo zonder pardon iedereen tot 20mbit/s knijpen zonder gevolgen. Zo steekt het echter niet in elkaar.
Ze knijpen niet, de in een bepaald segment aangeboden bandbreedte is op een gegeven moment gewoon op. Simpelweg meer vraag dan oversubscribed aanbod.

Als je de volledige wegenbelasting voor je auto betaalt is dat ook absoluut geen garantie dat je nooit in de file komt te staan. Daar kun je de RDW ook niet voor aanklagen. Juridisch heb je geen poot om op te staan.

Ik begrijp dat dit niet is wat mensen willen horen, maar het _IS_ wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Heb zelf de ervaring dat als je op een 50Mbt lijn minder dan 45 Mbit haalt (bij de Ziggo speedtest) dat ze er dan wat aan doen. Mij is toen een nieuw modem gestuurd, maar er waren toen wel problemen met de Ubee firmware waardoor ik nu een Arris heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 23:26

Plasma_Wolf

Student

Ik zit sinds vanmorgen opeens zonder tv en internet. Ik gebruik ook Ziggo (studentenhuis) en gisteravond was alles nog goed. Vannochtend geen tv en ook geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Plasma_Wolf schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:47:
Ik zit sinds vanmorgen opeens zonder tv en internet. Ik gebruik ook Ziggo (studentenhuis) en gisteravond was alles nog goed. Vannochtend geen tv en ook geen internet meer.
okay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:20
Plasma_Wolf schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:47:
Dan zou ik eerst eens het hele huis doorlopen op problemen. Ik trek namelijk ook regelmatig mijn huisgenoten eruit als ze zitten te leechen met torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 23:01
HenkEisDS schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:04:
[...]

Dan zou ik eerst eens het hele huis doorlopen op problemen. Ik trek namelijk ook regelmatig mijn huisgenoten eruit als ze zitten te leechen met torrents.
haha, ja dat deed ik ook altijd toen ik nog op kamers woonde en het internet beheerde. Super irritant is dat, deel je een verbinding met 6 man en elke persoon doet alsof hij er alleen opzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

HenkEisDS schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:04:
[...]

Het lijkt me nogal sterk als ik (gisteravond tot en met vanmorgen) in m'n eentje in dat huis zat. Verder heb ik ook geen tv meer. Ik heb al gecontroleerd of er in de nacht een kabel los is geschoten maar ik heb niets ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht ook een gevalletje van "kabelkruising"?
Iemand anders die is afgesloten (om wat voor reden dan ook) en Ziggo jou per ongeluk heeft afgesloten dankzij foute labeling van de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik lees net op Ziggo-Gebruikers dat je het HD Pakket nu de eerste 3 mnd gratis krijgt. Aangezien je diensten per maand opzegbaar zijn zou dit dus betekenen dat we de zenders (SBS HD, NET5 HD, Veronica HD) gratis kunnen uitproberen :+

Ziggo Premium HD pakket 3 mnd gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Tys

TheVMaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:15:
Ik lees net op Ziggo-Gebruikers dat je het HD Pakket nu de eerste 3 mnd gratis krijgt. Aangezien je diensten per maand opzegbaar zijn zou dit dus betekenen dat we de zenders (SBS HD, NET5 HD, Veronica HD) gratis kunnen uitproberen :+

[afbeelding]
Geen wonder, ik vond het al zo vreemd dat mijn HDTV pakket niet op de factuur stond .. Thanks! :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tyson schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Geen wonder, ik vond het al zo vreemd dat mijn HDTV pakket niet op de factuur stond .. Thanks! :)
'k twijfelde nog of ik 5,95 wilde betalen voor ehh..die campingzenders :+ maar ja..als het gratis kan..tja..dan doen we dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

In de actievoorwaarden zal wel staan dat je voor die gratis 3 maand een jaar moet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 32279 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:20:
In de actievoorwaarden zal wel staan dat je voor die gratis 3 maand een jaar moet afnemen.
Helaas :+ de 'actievoorwaarden' gelden alleen voor de Transavia vlieg actie icm Film1 en Sport1...

Alle Ziggo Premium Paketten

Voor de keuzepakketten geldt overigens wel de beperking dat je maar 6x per jaar mag switchen, voor de Premium pakketten kan ik deze beperking niet vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

TheVMaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:19:
[...]

'k twijfelde nog of ik 5,95 wilde betalen voor ehh..die campingzenders :+ maar ja..als het gratis kan..tja..dan doen we dat natuurlijk.
Voor Net5/SBS hoef je het niet te doen nee, maar OCC @ Discovery HD .. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

rally schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:04:
Wellicht ook een gevalletje van "kabelkruising"?
Iemand anders die is afgesloten (om wat voor reden dan ook) en Ziggo jou per ongeluk heeft afgesloten dankzij foute labeling van de kabels?
Daar dacht ik ook direct aan toen ik hier het forum op kwam en dat probleem als eerste las, maar het is nu opgelost, internet is terug en tv ook. Heel vreemd (misschien kwamen ze er bij ziggo zelf al achter) maar ik klaag niet meer nu ik het terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:09
Heb net even gekeken naar dat HDTV extra pakket(5,95 P/M)

Algemene voorwaarden bekeken en het is inderdaad gewoon per maand opzegbaar.
Aan het einde van de registratie voor het HDTV pakket staat er inderdaad eerste 3 maanden gratis...dus de aanvraag gedaan om lekker 3 maanden lang gratis te genieten van ziggo hd zenders..om vervolgens ze eruit te knikkeren weer..

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03 06:49
Laten we de boel boycotten, als je erover nadenkt is het belachelijk om €5,95 per maand meer te betalen om de rimpels van Peter R de Vries beter te zien of het lelijke hoofd van Albert Verlinde. Kortom, wat schiet je ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:43

Vis

Gisteren is er ineens 50,- afgeschreven van Ziggo... Terwijl ik normaal gesproken 47 euro betaal..

Basispakket TV : 16,- zoveel
Z2 Internet: 29,95

Is er iets duurder geworden ofzo? :s

Ik kan mijn factuur ook niet op mijnziggo checken, ben mn wachtwoord vergeten :s damn...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

deedeedie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:01:
Laten we de boel boycotten, als je erover nadenkt is het belachelijk om €5,95 per maand meer te betalen om de rimpels van Peter R de Vries beter te zien of het lelijke hoofd van Albert Verlinde. Kortom, wat schiet je ermee op.
ben je het verplicht om tv te kijken? serieus ga vissen ofzo ;w
als je hdtv wilt kost het geld. als je het niet wilt moet je ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 07:17
Ik heb nu al bijna een week van flinke packetloss. Als ik 's avonds na het werk even een spelletje wil spelen lijkt het ongeveer elke 30 seconden wel of ik 10 sec 'hang'. Hebben meer mensen hier last van (omgeving Schagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SBSHD en NET5 HD zijn trouwens wel oke, al moet ik zeggen dat (zoals al eerder opgemerkt) het HD gehalte erg laag is :-) van de zenders. Discovery HD, History HD en National Geographic HD zijn overigens wel de moeite waard!

[ Voor 175% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 09:16
Zijn die HD zenders nu ook al op de juiste posities gezet?
Slaat nergens op natuurlijk dat NED1,2,3 (HD) wel netjes op die posities staan, terwijl SBS6HD op 66 staat!
Ik zap mijzelf het apelazerus, waarom zetten ze al die HD zenders niet gewoon netjes tussen de 1 en 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Anarchy 99 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:32:
Slaat nergens op natuurlijk dat NED1,2,3 wel netjes op die posities staan, terwijl SBS6HD op 66 staat!
Ik zap mijzelf het apelazerus, waarom zetten ze al die HD zenders niet gewoon netjes tussen de 1 en 10?
Ik weet niet of je een externe decoder gebruikt of de CI module? Maar ik kon de volgorde van de zenders via mijn tv zelf aanpassen. Dus SBS6HD bijvoorbeeld heb ik omgewisseld met SBS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anarchy 99 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:32:
Slaat nergens op natuurlijk dat NED1,2,3 wel netjes op die posities staan, terwijl SBS6HD op 66 staat!
Nope...dit heeft te maken met het feit dat SBS HD etc. in het HD pakket zitten en daardoor dus (blijkbaar) niet automatisch verplaatst kunnen worden aangezien dan ook de mensen zonder HD Pakket de zenders daar hebben zitten.

Heeft er overigens iemand ervaring met IPTV van Ziggo (is een pilot aan de gang nu)....ik ben ook toegelaten tot de pilot en vraag me af wat ik kan verwachten (heb de hardware nog niet).. .:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 09:16
TheVMaster schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:38:
Nope...dit heeft te maken met het feit dat SBS HD etc. in het HD pakket zitten en daardoor dus (blijkbaar) niet automatisch verplaatst kunnen worden aangezien dan ook de mensen zonder HD Pakket de zenders daar hebben zitten.
Maar Ned 1,2,3 HD werkt blijkbaar wel op die manier. De HD varianten staan op postitie 1,2 en 3. De normale Ned123 staan (dacht ik) op 71,72,73. Het KAN dus wel....
Is externe decoder van Samsung dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:17
Sa1 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:20:
[...]
Ik woon net buiten leidsche rijn en dat is nog steeds 50mbit :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anarchy 99 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Maar Ned 1,2,3 HD werkt blijkbaar wel op die manier. De HD varianten staan op postitie 1,2 en 3. De normale Ned123 staan (dacht ik) op 71,72,73. Het KAN dus wel....
Is externe decoder van Samsung dacht ik.
Dat komt omdat die in het standaard pakket zitten. Ze kunnen dus blijkbaar geen onderscheid maken tussen standaard zenders en premium zenders waar je wel of niet een abonnement op hebt (voor wat betreft het automatisch wijzigen van zendernummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 08:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anarchy 99 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Dat komt omdat NED1,2,3 HD bij iedereen in het basispakket zit. Iedereen met een HD ontvanger kan dus NED1,2,3 HD ontvangen.

In tegenstelling tot SBS, NET5 en Veronica HD, hier moet je een extra HD pakket voor aanschaffen. Ziggo kan dus niet ook de positie van deze zenders aanpassen, want dan geld die ook voor mensen die helemaal geen toegang voor deze zenders hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336219

sjorremans schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:57:
[...]

tja ik woon in Den Haag, hier ook nog steeds 50 Mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 336219 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:18:
[...]

tja ik woon in Den Haag, hier ook nog steeds 50 Mbit :(
Heb van de week gebeld met Ziggo en ook Zoetermeer is voorlopig nog 50Mbit... De tests met hogere snelheden moeten inzicht geven in de stabiliteit en daarna gaan ze pas kijken of het voor anderen beschikbaar is.

Heb trouwens afgelopen maandag mijn Ziggo 50Mbit thuis; downstream als een zonnetje... De 50Mbit is ongeveer 48.5Mbit en dat haal ik ook netjes binnen via een multi-threaded FTP-client. De upstream valt me iets tegen; ik kom op ongeveer 570KB/s bij een mogelijke 625KB/s en ook speedtest.net vindt dat ik maar 4.2Mbit upstream heb.

Ow well, down is het belangrijkste, wat mij betreft; eens zien of Ziggo betere uptijden heeft dan Telfort...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deedeedie
  • Laatst online: 01-03 06:49
Lijkt wel een medewerker van Ziggo, die vinden ook dat ze nog niet genoeg geld rekenen voor basiszenders met iets betere beeldkwaliteit. ;w
Anoniem: 151407 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:07:
[...]

ben je het verplicht om tv te kijken? serieus ga vissen ofzo ;w
als je hdtv wilt kost het geld. als je het niet wilt moet je ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deedeedie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:01:
Lijkt wel een medewerker van Ziggo, die vinden ook dat ze nog niet genoeg geld rekenen voor basiszenders met iets betere beeldkwaliteit. ;w
Doe eens niet trollen.
Jij vindt het het niet waard, dan betaal je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:07
job schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:19:
[...]
Doe eens niet trollen.
Jij vindt het het niet waard, dan betaal je toch niet?
er is keuze...

Het mooie van die keuze is dat je voor HD kan gaan, maar het niet hoeft te doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Laatst online: 05-05 05:33
Top...

Net overgestapt op Ziggo Alles-in-1 medium maar pingtijden en packet loss om van te huilen.

Gelukkig ADSL niet opgezegd maar wat een troep is dit zeg. Als het deze maand niet verbeterd dan is het voor 1 Juli weer opgezegd en back to XS4ALL. Slechte start ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 08:28

Sorcerer8472

Mens sana?

nl2dav schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:20:
Top...

Net overgestapt op Ziggo Alles-in-1 medium maar pingtijden en packet loss om van te huilen.

Gelukkig ADSL niet opgezegd maar wat een troep is dit zeg. Als het deze maand niet verbeterd dan is het voor 1 Juli weer opgezegd en back to XS4ALL. Slechte start ;w
Haal je je opgegeven maximum download wel?
Hier is het namelijk al tijden retestabiel, maarja, nieuwbouw he :P
(http://www.speedtest.net/result/833655644.png O-))

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ontdekte gisteren opeens een nieuwe tv zender in mijn totaalpakket (geen idee of het in het basispakket zit of in dat totaalpakket): bravaNL

Wat is dat een leuk kanaal als je van klassieke muziek / opera houdt. Eerst een mooi concert en daarna een opera in het restaurant van Jamie Olliver, gewoon tussen de tafeltjes waar mensen zaten te eten.

Heb er echt van genoten. Maar nu vraag ik me af: hoe kom je er nu achter dat er nieuwe kanalen komen? Ik heb hier nooit een mailtje ofzo over ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nl2dav schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:20:
Top...

Enneh..heb je al gebeld met 1200? (= gratis vanaf je vaste (Ziggo) telefoonlijn). Ik had in 't begin ook een 'niet-snelle' verbinding (weet niet of de ping wel oke was), maar na een telefoontje en wat tests was het binnen paar dagen gefixt. 'k kreeg een nieuw modem opgestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:45
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:20:
Ik ontdekte gisteren opeens een nieuwe tv zender in mijn totaalpakket (geen idee of het in het basispakket zit of in dat totaalpakket): bravaNL

Wat is dat een leuk kanaal als je van klassieke muziek / opera houdt. Eerst een mooi concert en daarna een opera in het restaurant van Jamie Olliver, gewoon tussen de tafeltjes waar mensen zaten te eten.

Heb er echt van genoten. Maar nu vraag ik me af: hoe kom je er nu achter dat er nieuwe kanalen komen? Ik heb hier nooit een mailtje ofzo over ontvangen?
Dat kanaal is er al erg lang volgens mij. Bij ons in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

deedeedie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:01:

[...]
ik werk niet bij ziggo maar mijn mening is gewoon dat je niet moet miepen als je het toch niet wilt.
snap al dat gezeik niet van sommige mensen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HamburgerHenk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:43:
Dat kanaal is er al erg lang volgens mij. Bij ons in ieder geval wel
Ik begin meestal met zappen bij kanaal 201, maar had gistereavond voor het eerst een documentaire op 13th street gekeken en ging toen omhoogzappen en kwam hem tegen.

Toch vaker wat zappen, merk ik het of er nieuwe zenders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Laatst online: 05-05 05:33
Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:12:
[...]

Ja dat gaat niet ontzettend slecht. 10 down 2.5 up.

daarom verbaasde het me ook maar internet muziek streams willen niet eens fatsoenlijk lopen.

Nu zag ik wel dit;
Geplande Werkzaamheden van maandag 07 juni 07:00 uur tot vrijdag 16 juli 16:00 uur
Van 7 juni tot en met 16 juli 2010 vinden in uw wijk werkzaamheden plaats ter verbetering van het netwerksignaal. Hierdoor kan in deze periode uw televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enig moment onderbroken worden. Deze onderbrekingen vinden alleen overdag plaats tussen 8:00 en 16:00 uur. Onze excuses voor de overlast. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan contact op met onze Klantenservice.
Vraag me af of dat ermee te maken heeft.

Binnenkort even bij de buren binnenvallen en testen hoe het daar gaat. :/

(die zijn niet zo kritisch en zullen wellicht niet zoveel doorhebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
TheVMaster schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:27:
[...]

Enneh..heb je al gebeld met 1200? (= gratis vanaf je vaste (Ziggo) telefoonlijn). Ik had in 't begin ook een 'niet-snelle' verbinding (weet niet of de ping wel oke was),
Hier vorig jaar hetzelfde. De eerste maand was het om te huilen, slechte ping, lage downsnelheid. Ineens was het goed en over en uit met de problemen. Het lijkt wel of de lijn even moet "leren" kon even geen betere omschrijving verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
marcel23456 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:57:
[...]

Hier vorig jaar hetzelfde. De eerste maand was het om te huilen, slechte ping, lage downsnelheid. Ineens was het goed en over en uit met de problemen. Het lijkt wel of de lijn even moet "leren" kon even geen betere omschrijving verzinnen. :)
Inderdaad...sinds die tijd heel erg tevreden over Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

Na weken met een brakke verbinding te hebben gezeten (alsin, 30mbit in de avond, 120mbit overdag) lijkt het nu al enkele dagen goed te gaan. Misschien vanwege het mooie weer? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/834174861.png

[ Voor 10% gewijzigd door Tys op 02-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:12:
[...]

Netjes! Welke router gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

sjorremans schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:57:
[...]

Voordat het internet hier er mee op hield haalde ik ook maar 50Mbit en ik woon in Leidsche Rijn.
Misschien dat wanneer morgen alles hopelijk is gemaakt/opgelost dat het dan ook 120Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Bij mij in Zoetermeer zei ik al een paar dagen overal ziggo auto's + monteurs aan kastjes te knutselen, ik ben benieuwd of het onderhoud is dat ze gewoon 120/10 aan 't invoeren zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

:X

Het lijkt erop dat ik mijn excuses aan moet bieden. Zojuist met een laptop rechtstreeks achter het modem getest, 48/4.8 mbit down/up :X
Denk dat mijn router (een 6 jaar oude Belkin) niet harder gaat. Heb een TP-Link 1043 besteld, dat schijnt een goede te zijn. Ik laat nog wel even weten hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Arfman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:48:
Het lijkt erop dat ik mijn excuses aan moet bieden. Zojuist met een laptop rechtstreeks achter het modem getest, 48/4.8 mbit down/up :X
Denk dat mijn router (een 6 jaar oude Belkin) niet harder gaat. Heb een TP-Link 1043 besteld, dat schijnt een goede te zijn. Ik laat nog wel even weten hoe dat gaat.
Je geloofwaardigheid is in ieder geval heel laag nu, omdat je zei dat je "Vanmorgen netjes 50 mbit" had.

Bovendien is je meting nu al tegen 10 uur 's avonds. De piek die meestal ligt tussen 17 en 21 uur is dan alweer voorbij.

Misschien toch handig om je "ervaringen" gedurende een aantal weken/maanden in plaats van één of twee dagen op te doen, en dan te gaan lopen gillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nou, ik heb 5 dagen geleden besteld, gisteren avond alles binnen, terwijl mijn abbo pas vandaag ingaat. AI1+ abbo'tje gedaan.

Installeren is echt een eitje, HD tv is echt een vooruitgang ivm de normale digi-tv. Ben zover tevreden, op de snelheid na, die was gisteren niet meer dan 10 Mbit.. aldus de helpdesk lag dat aan het feit dat vandaag het abbonnement pas ingaat dus zou vanavond beter moeten zijn.

Zelfs de Logitech 885 werkte binnen een kwartier met alle apparaten samen *O*

Een ding dat ik wel heb ontdekt, na het lezen van de vele klachten over de bereikbaarheid van de helpdesk, je kunt on-line prima zien hoe druk het is, en wat de wachttijd is (daar heb je natuurlijk geen r*k aan als internet er helemaal uitligt, maar toch, tis wel handig!)

Ik wacht vandaag even af, maar so far, so good.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Monteur is geweest en heeft het probleem verholpen.
Door slechte opbouw van de bekabeling hier in ons huis hadden de buren last van sloom internet.
Een monteur heeft toen in de wijkkast een filter geplaatst op onze lijn om de ruis op de lijn te filteren, alleen filterde deze zo goed dat het hele internet signaal eruit gefilterd werd.
Alleen is deze vergeten dit persoonlijk bij ons te melden en heeft deze dat ook niet goed bij Ziggo zelf gemeld.
Monteur heeft vandaag filter uit de wijkkast gehaald en deze bij ons binneshuis geplaatst.
Snelheid is nu hier ook 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

En we hebben ook weer TV

356 had opgezegd en die was afgesloten. Beetje jammer dat de kabel van 382 (wij dus) gelabeld was met 356......

Monteur had het rap gevonden, dus problem solved, kan het digitenne 30 dagen pakket weer retour ;)
Wat een prutkwaliteit beeld is dat trouwens.

Pagina: 1 ... 43 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!