Onzinnig? Mag iedereen dat aub. voor zichzelf bepalen of dat onzinnig is?
Ik heb dus van die vrienden die elk jaar een andere provider nemen (lekker goedkoop, al die aanbiedingen, dat klopt). En regelmatig van die gekke SIM-only GSM-abonnementen zonder nummerbehoud. Het resultaat: na drie jaar weet niemand meer welke van hun mailadressen en telefoonnummers nog kloppen. Vooral omdat ze zelf hun mailadressen niet goed bijwerken in LinkedIn, Hyves e.d.
De meeste andere hebben gelukkig al jaren een eigen domein, of een provider-onafhankelijk mailadres. Mensen hoeven zich bij mijn vrouw en mij sinds 2000 niet meer af te vragen wat onze mailadressen zijn: die zijn al tien jaar gelijk, en zullen ook niet wijzigen, als het aan ons ligt. Idem voor de telefoon: al sinds 1998 dezelfde nummers.
Een andere reden waarom ik vroeger geen provider-mailadres gebruikte, was omdat de mailservers vaak slecbt waren, zeker bij @Home. Dus ik betaal graag 6 euro per jaar voor ons NL-domein, en 9 euro per jaar voor een hosting pakket. Dan weet ik in elk geval zeker dat mijn mail altijd werkt. En wat is 15 euro per jaar? Da's 1,25 euro per maand. Een AiE+ kost al 51euro per maand. Een newsserver 5-7,5 p/m. Dat zijn geen bedragen waarmee je een extra hypotheektermijn kunt besparen (koop dan een zuinigere auto of zo

).
Overigens zou dat hostingpakket niet strikt noodzakelijk zijn: je kunt ook prima zelf een mailserver hosten, ook bij Ziggo (rollernet.us of iets vergelijkbaars gebruiken). Dan zit je slechts op 50 ct/m voor een NL-domain.