Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03

Arfman

Drome!

Volkert schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:55:
[...]

Je geloofwaardigheid is in ieder geval heel laag nu, omdat je zei dat je "Vanmorgen netjes 50 mbit" had.
Klopt, maar toen zat de router er nog niet tussen.
Bovendien is je meting nu al tegen 10 uur 's avonds. De piek die meestal ligt tussen 17 en 21 uur is dan alweer voorbij.
Da's ook weer waar, maar het viel me op dat mijn metingen altijd precies bij 20 mbit (soms iets minder, maar nooit hoger) uitvielen. Daarom dacht ik dat het misschien ergens een beperking bij mezelf zou kunnen zijn, omdat fluctuaties wel mogelijk zijn maar het precies afkappen op 20mbit was toch wel erg verdacht.
Misschien toch handig om je "ervaringen" gedurende een aantal weken/maanden in plaats van één of twee dagen op te doen, en dan te gaan lopen gillen.
Ik ga het zeker langer in de gaten houden (merk het snel genoeg) maar eerlijk gezegd ben ik een beetje klaar met jouw manier van communiceren, "gaan lopen gillen" enzo. Ik geef mijn ervaringen door en geef zelfs ruiterlijk toe dat het probleem bij mezelf lag in dit geval. Ik ben een kritische consument en als er in de toekomst problemen ontstaan met mijn verbinding zal ik dit zeker hier verkondigen (of "gaan lopen gillen", in jouw woorden). Live with it.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Heb vandaag erg veel last van dat internet alsmaar even uit valt. Overal het algemeen daar nooit last van dus hoop dat storing is. Als morgen niet is opgelost maar even met helpdesk bellen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 16:10
Tsjah Arfman, als je nu eerst even 1200 gebeld had, dan had een Ziggo medewerker het als eerste aan je gevraagd: "doe een speedtest en kijk of je snelheid goed is. Let wel: zonder router ertussen." Dan HAD je het probleem kunnen voorkomen. ;)

Ik heb ze echt vaak genoeg gebeld vanwege aanhoudende problemen, en het is mij echt _elke_ keer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

xxxneoxxx schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:33:
Tsjah Arfman, als je nu eerst even 1200 gebeld had, dan had een Ziggo medewerker het als eerste aan je gevraagd: "doe een speedtest en kijk of je snelheid goed is. Let wel: zonder router ertussen." Dan HAD je het probleem kunnen voorkomen. ;)

Ik heb ze echt vaak genoeg gebeld vanwege aanhoudende problemen, en het is mij echt _elke_ keer gevraagd.
Ik weet het, het was echt te simpel :P
Morgen krijg ik m'n TP-Link 1043N router binnen, ik laat nog even weten hoe het dan gaat :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ziggo's mailtje over het politieke debat in 3D doet de webmail in Firefox hopeloos vastlopen op een scriptfout. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:47

TheVMaster

Moderator WOS
Iets heel anders....zijn er mensen hier die (ook) meedoen aan de IPTV (TV via internet..via speciale STB) pilot van Ziggo. Ik bedoel dus niet interactieve TV, maar Internet IP TV.....waarbij je dus je oa. je opnamen niet lokaal op je harddisk opslaat, maar 'in de cloud'. Kan daarbij (gisteren even getest) meer dan 8 zenders/programma's tegelijk opnemen.

Vroeg me even af wie er nog meer aan mee doen enneh...of zij ook ervaring hebben met het ontvangen van het IPTV signaal in bv. een MediaCenter of ander iptv player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
Arfman schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:22:
[...]
Morgen krijg ik m'n TP-Link 1043N router binnen, ik laat nog even weten hoe het dan gaat :)
TL-WR1043ND: "Cheap and stacked with plenty of features, but its range is poor."

M.a.w. slecht wireless bereik ondanks zijn 3 antennes, maar WAN-LAN routering van 180 Mbps (volgens specs) zal voorlopig voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volkert schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:50:
[...]

TL-WR1043ND: "Cheap and stacked with plenty of features, but its range is poor."

M.a.w. slecht wireless bereik ondanks zijn 3 antennes, maar WAN-LAN routering van 180 Mbps (volgens specs) zal voorlopig voldoende zijn.
Nja, reviews zijn overwegend positief, ook wireless als ik de reviews hier moet geloven. Het zal vast niet slechter zijn dan mijn 6 (of 7) jaar oude Belkin 54G ;)
Driver is on the way volgens T&T.

VMaster: hoe kan ik meedoen aan die test? Kun je je daarvoor opgeven of wordt je random gekozen? Als ik kan opnemen in de cloud heb ik daarna alleen nog een abbo op een aantal series nodig die via zo'n clouddienst worden aangeboden, scheelt me weer een boel gedownload vanaf Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Arfman schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Nja, reviews zijn overwegend positief, ook wireless als ik de reviews hier moet geloven. Het zal vast niet slechter zijn dan mijn 6 (of 7) jaar oude Belkin 54G ;)
Driver is on the way volgens T&T.

VMaster: hoe kan ik meedoen aan die test? Kun je je daarvoor opgeven of wordt je random gekozen? Als ik kan opnemen in de cloud heb ik daarna alleen nog een abbo op een aantal series nodig die via zo'n clouddienst worden aangeboden, scheelt me weer een boel gedownload vanaf Usenet.
:+ Volgens mij is het (voornamelijk) Ziggo-medewerkers-only en in een paar gevallen mensen van 'buiten Ziggo'. Ik ken een Ziggo-meneer die het had, maar in overleg met projectmanager mij mag laten deelnemen.

Helaas kun je geen 'abo' nemen op series in de cloud (zou wel stoer zijn!) en zijn de opnamen alleen via je eigen stb terug te kijken (voor zover ik heb begrepen). Ben nog aan het informeren in hoeverre ik de IPTV streams ook in m'n mediacenter kan bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:02:
[...]

:+ Volgens mij is het (voornamelijk) Ziggo-medewerkers-only en in een paar gevallen mensen van 'buiten Ziggo'. Ik ken een Ziggo-meneer die het had, maar in overleg met projectmanager mij mag laten deelnemen.

Helaas kun je geen 'abo' nemen op series in de cloud (zou wel stoer zijn!) en zijn de opnamen alleen via je eigen stb terug te kijken (voor zover ik heb begrepen). Ben nog aan het informeren in hoeverre ik de IPTV streams ook in m'n mediacenter kan bekijken....
Nouja, mocht er iemand meelezen van Ziggo: ik wil wel in die test :+

Daarnaast wil ik ook wel voor, zeg, 10 a 15 euro per maand een abbonement afsluiten waarmee ik series als CSI, Bones, Mentalist, etc. on demand kan kijken, zonder reclame. En dan niet 4 weken na uitzending in Amerika, nee, gewoon de volgende dag. Eigenlijk dus hetzelfde als wat iedereen + z'n broer nu doet met torrents/usenet, maar dan minder .. "grijs" (en gemakkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 22:48
Heb al sinds anderhalve week last van internet dat willekeurig van 50mibt naar 0,5 mbit terugvalt. Dit duurt dan een paar minuten en dan is hij weer 50mbit, en een aantal minuten later valt hij weer weg.

3 keer 1200 gebeld, nu schijnt er een storing te zijn met alle ubee modems die hier de veroorzaker van is.

Volgens de meneer van de klantenservice geld dit probleem voor alle ubee modems en heeft het sturen van een vervangende modem geen zin.

Echter als het voor alle ubee modems zou gelden zou ik hier toch meer reacties hieroven moeten zien. Daarom de vraag wie de afgelopen 2 weken mijn probleem ook heeft ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb zojuist mijn TP-Link router er tussen geploft, en haal nu strak 5.8MB/sec, een tiental minuten lang nu ongeveer. Ik heb ook een Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:01
Janpietertje89 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:46:
Heb al sinds anderhalve week last van internet dat willekeurig van 50mibt naar 0,5 mbit terugvalt. Dit duurt dan een paar minuten en dan is hij weer 50mbit, en een aantal minuten later valt hij weer weg.

3 keer 1200 gebeld, nu schijnt er een storing te zijn met alle ubee modems die hier de veroorzaker van is.

Volgens de meneer van de klantenservice geld dit probleem voor alle ubee modems en heeft het sturen van een vervangende modem geen zin.

Echter als het voor alle ubee modems zou gelden zou ik hier toch meer reacties hieroven moeten zien. Daarom de vraag wie de afgelopen 2 weken mijn probleem ook heeft ervaren.
Ik heb hetzelfde probleem... sinds een aantal dagen.
Alleen hebben we hier een Arris modem.

Naar de helpdesk gebeld... die hebben de lijn doorgemeten en kreeg toen te horen "dat er iets goeds mis was" in onze lijn..

Vandaag een monteur langs geweest.. deze heeft de lijn doorgemeten met 2 verschillende meters en het signaal was gewoon goed.
Toen voor de zekerheid het modem vervangen.. voor weer een Arris..
En nu hopen dat het gewoon blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31
Janpietertje89 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:46:

k heb deze ervaring in iedergeval niet. Altijd snel :) bofkont of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:16:
Iets heel anders....zijn er mensen hier die (ook) meedoen aan de IPTV (TV via internet..via speciale STB) pilot van Ziggo. Ik bedoel dus niet interactieve TV, maar Internet IP TV.....waarbij je dus je oa. je opnamen niet lokaal op je harddisk opslaat, maar 'in de cloud'. Kan daarbij (gisteren even getest) meer dan 8 zenders/programma's tegelijk opnemen.

Vroeg me even af wie er nog meer aan mee doen enneh...of zij ook ervaring hebben met het ontvangen van het IPTV signaal in bv. een MediaCenter of ander iptv player :)
Staat ergens op het internet hier meer over te lezen?

Gr Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 11-05 23:00
marcel23456 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:29:
Staat ergens op het internet hier meer over te lezen?

Gr Marcel.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn PVR-software ondersteund IPTV-streams. Ik ben echter bang dat zoiets voor Ziggo verre van interessant is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Question Mark schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:09:
[...]
Dat komt omdat NED1,2,3 HD bij iedereen in het basispakket zit. Iedereen met een HD ontvanger kan dus NED1,2,3 HD ontvangen.

In tegenstelling tot SBS, NET5 en Veronica HD, hier moet je een extra HD pakket voor aanschaffen. Ziggo kan dus niet ook de positie van deze zenders aanpassen, want dan geld die ook voor mensen die helemaal geen toegang voor deze zenders hebben.
Is het mogelijk om de volgorde toch te veranderen, dan maar handmatig? Ik heb een Humax 5005c. Ik wil wel HD kijken, ik betaal er voor! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Loekie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:36:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, mijn PVR-software ondersteund IPTV-streams. Ik ben echter bang dat zoiets voor Ziggo verre van interessant is.
Er staat niets over op internet..althans niet over hoe je eea configureert. Ik heb wel een IPTV PVR van Ziggo, daarmee kan ik ook opnemen...maar ik wil eea graag integreren met mijn bestaande oplossing (Media Center met storage op Windows Home Server, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:49:
[...]

Er staat niets over op internet..althans niet over hoe je eea configureert. Ik heb wel een IPTV PVR van Ziggo, daarmee kan ik ook opnemen...maar ik wil eea graag integreren met mijn bestaande oplossing (Media Center met storage op Windows Home Server, etc).
Configuratie is het probleem nog niet, eerder hoe het een en ander vormgegeven wordt. Daar volgt die configuratie wel weer uit. In dit soort gevallen is een stelletje tools handig, iets als een hub of switch met monitor-poort waarbij je dan vervolgens gaat kijken wat er aan pakketjes voorbij komt.
In dit soort gevallen is de gebruikte apparatuur en exacte typenummers handig, daarmee kun je al het een en ander vinden.
PVR waar ik het over heb is vergelijkbaar me jouw oplossing...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:49:
[...]

Ah, die heb ik ook, ik heb de cisco, jij bedoeld dat er wat te streamen valt via de ethernet ingang van die Cisco?

Gr marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
marcel23456 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Ah, die heb ik ook, ik heb de cisco, jij bedoeld dat er wat te streamen valt via de ethernet ingang van die Cisco?

Gr marcel.
Jij hebt de interactieve box denk ik. Ik heb een Telsey IP TV (als in internet tv) box. En nee ik bedoel niet dat er wat te streamen valt ;) streamen doet hij al :+ 140 zenders vanaf internet :)
Loekie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Configuratie is het probleem nog niet, eerder hoe het een en ander vormgegeven wordt. Daar volgt die configuratie wel weer uit. In dit soort gevallen is een stelletje tools handig, iets als een hub of switch met monitor-poort waarbij je dan vervolgens gaat kijken wat er aan pakketjes voorbij komt.
In dit soort gevallen is de gebruikte apparatuur en exacte typenummers handig, daarmee kun je al het een en ander vinden.
PVR waar ik het over heb is vergelijkbaar me jouw oplossing...
Vormgeving is niet belangrijk :+ Mijn MediaCenter zit al in een mooite HTPC behuizing, 't gaat mij meer om de technische belemmeringen waar ik nu tegenaan loop om dus de streams individueel te sniffen (zodat ik weet welk ip/poort ik in DVBLink moet configureren zodat je iets krijgt als in onderstaande afbeelding, maar dit is eigenlijk niet geschikt voor dit topic denk ik. Het enige verkeer dat ik kan sniffen ('k heb een syslog op m'n router draaien) is een connectie op tcp poort 2500 vanaf de Telsey :( naar een Ziggo server. Zappen van zender maakt niet uit....errug jammer.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvblogic.com/images/dvblink_universe.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 04-06-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:37:
[...]

Jij hebt de interactieve box denk ik. Ik heb een Telsey IP TV (als in internet tv) box. En nee ik bedoel niet dat er wat te streamen valt ;) streamen doet hij al :+ 140 zenders vanaf internet :)
:) Dan hadden we even een kleine mis communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TheVMaster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:37:
Vormgeving is niet belangrijk :+ Mijn MediaCenter zit al in een mooite HTPC behuizing, 't gaat mij meer om de technische belemmeringen waar ik nu tegenaan loop om dus de streams individueel te sniffen (zodat ik weet welk ip/poort ik in DVBLink moet configureren zodat je iets krijgt als in onderstaande afbeelding, maar dit is eigenlijk niet geschikt voor dit topic denk ik. Het enige verkeer dat ik kan sniffen ('k heb een syslog op m'n router draaien) is een connectie op tcp poort 2500 vanaf de Telsey :( naar een Ziggo server. Zappen van zender maakt niet uit....errug jammer.

[afbeelding]
We hebben het over hetzelfde ;)
Als ik vormgeving vervang door implementatie, snap je wat ik bedoel ;)
Doorgaans zul je aan een eenvoudige hub icm iets als ethereal of wireshark voldoende hebben om te bepalen wat er aan IPTV-pakketjes over je netwerk gaan als je bijv van kanaal wisselt. Daarnaast is het handig om te bepalen of de streams unscrambled over je netwerk gaan of juist scrambled icm hardware key in je ontvanger(std implementatie)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Loekie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:57:
[...]

We hebben het over hetzelfde ;)
Als ik vormgeving vervang door implementatie, snap je wat ik bedoel ;)
Doorgaans zul je aan een eenvoudige hub icm iets als ethereal of wireshark voldoende hebben om te bepalen wat er aan IPTV-pakketjes over je netwerk gaan als je bijv van kanaal wisselt. Daarnaast is het handig om te bepalen of de streams unscrambled over je netwerk gaan of juist scrambled icm hardware key in je ontvanger(std implementatie)
:+ Oke...ik snapt hem ;) maar eh...dat heb ik dus geprobeerd. Helaas begrijpt de Telsey het niet...als ik hem via een hub aansluit op m'n router dan connect hij niet. Het connecten/opstarten duurt in het meest snelle geval al meer dan 15 minuten.. :-( Als ik de hub er tussen hang is hij zelfs na een paar uur nog niet online.

Ik kan wel het verkeer monitoren op m'n router (waar dus sowieso alle verkeer overheen moet :+) maar dan zie ik (ook tijdens het zappen) geen enkel iptv pakketje voorbij komen. Enige connectie die ik zie vanaf het ip van m'n Telsey is zoals ik al eerder zei een tcp connectie over port 2500.

Overigens heb ik nog een mail uitstaan richting de IPTV Project leider met de vraag of de boel toevallig gescrambled is. Ik heb iig geen Ziggo smartcard in de stb hoeven steken, dus ik zou zeggen dat het niet versleuteld is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
Ik heb hier in Zoetermeer problemen met ftp-en naar buiten. Router laat alles naar buiten toe en ik heb al tijden niks aangepast.

Willen jullie kijken of jullie dit probleem ook hebben?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Mijn gids maakt sinds kort vermelding van programma's die native HD zijn. Dit lijken er bijzonder weinig. Klopt dit? En heeft een HD-ontvanger dan wel toegevoegde waarde (buiten WK :) )?

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 06-06-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Frank76NL schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:49:
Mijn gids maakt sinds kort vermelding van programma's die native HD zijn. Dit lijken er bijzonder weinig. Klopt dit? En heeft een HD-ontvanger dan wel toegevoegde waarde (buiten WK :) )?
Dat klopt ja. En ja, mijns inziens wel; ook Discovery HD, Nat. Geographic HD en History HD zijn al de moeite waard. Daarnaast zal er steeds meer native HD worden uitgezonden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 23:52

Melkaz

Melkazar

Iemand dit dit bekend voorkomt?
Afgelopen maand heb ik de overstap van AIE-P naar AIE-E gemaakt. Reden hiervoor is de toekomstige upgrade in Regio Breda van Extra 50-->120 en Plus 20-->22 wat ik behoorlijk idioot vond..Ik ben waarschijnlijk 1 van de vele die in dit tactische grapje van Ziggo trappen..

Bij de brief zat een nette activatie code, die ik niet kon uitvoeren aangezien hij al was geactiveerd bij de aanschaf van Plus. Dus heb ik de modem maar van het stroom gehaald en haalde ik een nette 48Mb op verschillende speedtests. Een aantal dagen later draai ik de speedtests weer en haal ik maar tussen de 20 en 22Mb. Afin, modem van het stroom en ik zit weer op de 50~Mb. Een dag of 3 later staat hij weer op 22Mb. Dit proces herhaald zich al een week of 5. Een mail richting Ziggo leverde het advies op om de pc aan te sluiten zonder router.

Ligt dit probleem aan het feit dat ik Extra niet correct heb geactiveerd via de code of is dit een bekend probleem van Ziggo in regio Breda?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb om de een of andere reden een nieuw modem gekregen bij verhuizing, abo is Z2 gebleven. Welk modem kan ik nu het beste pakken, heb een Motorola SBV5121E (de oude) en een model van Scientific Atlantic (het nieuwe toestel). 't zal wel niet veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Even een vraagje.
Mijn ouders hebben beneden een Panasonic LCD-Tv, van begin 2009, maar nu vragen we ons af of deze DVB-C ondersteunt. Tot zover ik weet ondersteunt de TV wél DVB-T (we hebben een Digitenne abonnement). Echter weet ik dus niet of deze ook werkt met DVB-C. Op internet is echt niks over deze tv te vinden (alleen een paar franse webshops komen tevoorschijn), dus er staat ook nergens iets over de ondersteuning van DVB-C. In de handleiding staat het ook niet, daar word alleen het begrip 'DVB' genoemd, en uitgelegd hoe je DVB-zenders installeert. (er staat in de handleiding trouwens geen -T achter, dus kan het zijn dat DVB-C dan ook ondersteunt word..?).

Alvast bedankt voor een reactie, en sorry als het een beetje langdradig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 21:09

TFHfony

Professional Weirdo

Brad schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:31:
Even een vraagje.
Mijn ouders hebben beneden een Panasonic LCD-Tv, van begin 2009, maar nu vragen we ons af of deze DVB-C ondersteunt. Tot zover ik weet ondersteunt de TV wél DVB-T (we hebben een Digitenne abonnement). Echter weet ik dus niet of deze ook werkt met DVB-C. Op internet is echt niks over deze tv te vinden (alleen een paar franse webshops komen tevoorschijn), dus er staat ook nergens iets over de ondersteuning van DVB-C. In de handleiding staat het ook niet, daar word alleen het begrip 'DVB' genoemd, en uitgelegd hoe je DVB-zenders installeert. (er staat in de handleiding trouwens geen -T achter, dus kan het zijn dat DVB-C dan ook ondersteunt word..?).

Alvast bedankt voor een reactie, en sorry als het een beetje langdradig is :)
Waarschijnlijk zal hij het niet ondersteunen en daarnaast zou hij ook nog eens Ziggo CI+ gecertificeerd moeten zijn om direct met Ziggo te kunnen werken. Op de site van Ziggo staan een lijst van toestellen welke goedgekeurd zijn. Staat hij er niet tussen, dan kan je het waarschijnlijk vergeten. Er zou een kans kunnen zijn dat hij met een normale Alphacrypt Classic wel aan de praat te krijgen is, maar dat zou je even moeten proberen.
Het gebruik van een externe DVB-C decoder kan natuurlijk wel :-)

Overigens: Had je gehoopt dat wij het zoekwerk voor je gingen doen: We zijn helaas niet in het bezit van een glazen bol. Zonder type-nummer kunnen wij echt niet raden om welk toestel het gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 06-06-2010 16:46 . Reden: Alphacrypt info toegevoegd ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Oja natuurlijk :)
Het type/modelnummer is: TX-37LZD70F
Deze stond er niet tussen op de Ziggo-site
Maar hoe kom ik dan aan een module of dergelijke met Alphacrypt classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 21:09

TFHfony

Professional Weirdo

Brad schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:56:
Oja natuurlijk :)
Het type/modelnummer is: TX-37LZD70F
Deze stond er niet tussen op de Ziggo-site
Maar hoe kom ik dan aan een module of dergelijke met Alphacrypt classic?
Gebruikt: eBay, Marktplaats, etc...
NIeuw: Geen idee, maar daar zal Google je wel mee kunnen helpen.

Als de TV dus inderdaad niet op ze Ziggo site staat, maak je alleen kans met een Alphacrypt. Maar dit geeft geen garantie. Een externe decoder zal natuurlijk prima werken.
Overigens staat de F op het einde van het modelnummer voor "France", vandaar al die Franse internet pagina's. Ga met Google maar eens zoeken op: TX-37LZD70
Dat zal beter werken. Succes.

[ Voor 14% gewijzigd door TFHfony op 06-06-2010 17:16 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:31:
Even een vraagje.
Mijn ouders hebben beneden een Panasonic LCD-Tv, van begin 2009, maar nu vragen we ons af of deze DVB-C ondersteunt. Tot zover ik weet ondersteunt de TV wél DVB-T (we hebben een Digitenne abonnement). Echter weet ik dus niet of deze ook werkt met DVB-C.
Mocht je via internet, panasonic, of de handleiding niet vinden of het ding dvb-c ondersteund kan je het ding altijd bij iemand anders aan de kabel hangen. Ned 1 is altijd ongecodeerd en moet (mits het ding dus dvb-c ondersteund) altijd te zien zijn zonder cam.

Maar als zo her en der google lijkt het erop dat het ding alleen dvb-t aankan.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 06-06-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Dankje voor je reactie.
Inmiddels ben ik er via internet achter gekomen dat deze dus alleen DVB-T ondersteunt.
Dan zal DVB-C denk ik niet mogelijk zijn...
Dan maar een Tuner!
Gelukkig is deze televisie wel Full Hd :)

@job: Ik zal het gelijk even checken!

[ Voor 12% gewijzigd door Brad op 06-06-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Trouwens wat wel raar is, van een andere TV (van Philips trouwens) in huis, die wel (zekerweten) DVB-C heeft, vind hij inderdaad wel de zenders daarvan. Alleen kan ik alsnog Nederland 1 etc niet altijd bekijken, je kan alleen in het balkje zien wat er op dat moment bezig is.

Wat me nu echter wel opvalt, is dat ik nu met de normale antenne in de Panasonic TV hetzelfde heb als op de Philips TV... Wél weergave 'wat' er bezig is, alleen zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 hersenspinsels..
- je zit niet in een ziggo regio (ziggo is diegene waarvan ned 1 ongecodeerd is)
- je zit te kijken naar ned HD, ipv de ongecodeerde SD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Jawel ik heb het probleem al gevonden...
Ik heb de versterker in de meterkast ertussen uitgehaald en...
HET WERKT!!
Dus ik feite ondersteunt deze Panasonic tv dus wel DVB-C...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Oke nu heb ik dus één probleem.
Het goede is, de Panasonic TV ondersteunt DVB-C!
Maar, de versterker moet ertussen uit...
En zonder versterker is het Analoge Signaal om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Betere versterker gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Het is een versterker die Ziggo (toen Multikabel) zelf ooit verkocht heeft...

[ Voor 9% gewijzigd door Brad op 06-06-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de versterker ook instellen (sterkte van de versterking)? Waarschijnlijk is het signaal te sterk voor digitaal.
Of wat je ook kan doen is een signaal demper voor de tv's zetten waar je digitaal wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Euhm...
Ik heb zonet nog wat lopen rommelen, en zo ben ik erachter gekomen dat als ik op de Coaxkabel een normale connector (mannelijk) doe, ik (zonder versterker) digitaal kan kijken, doe ik echter een ander soort connector erop (die de versterker gebruikt), dan werkt het opeens niet. Ik vermoed dat het in de connectoren zit, maar hoe los ik dit op? :S
Echt heel vaag dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09

Onbekend

...

Kan je een foto van de aansluitingen maken? Nu is het een beetje gissen van wat voor aansluiting je precies hebt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 09:04

rally

Deyterra Consultancy

Ik vermoed dat hij het ofer een f-connector heeft, want iets anders kan ik me niet voorstellen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ja het is inderdaad een F-connector. Wist de naam er niet van...
Wanneer ik hem rechtstreeks aansluit d.m.v een F-connector (zoiets dus/of dit) en een *klik hier* erop. (weet de naam niet :P) Werkt dus niet

Dit en dit wilt niet werken inclusief met digitaal.
DIT werkt op 1 of andere manier wel, snap er niks van...
Wanneer ik trouwens de versterker op deze manier aansluit werkt dat opeens weer niet...

Edit: De aansluitingen op de versterker zien er zo uit: foto1 & foto2.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad op 06-06-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Modem aangesloten in de woonkamer, toch maar voor de Netgear router gekozen en het draait perfect!
120Mbit, zelfs wireless kwam ik op 112Mbit (5Ghz verbinding).

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:46
Bij Ziggo hebben ze laatst de HD kanalen van NL 1,2 en 3 omgezet van 71 t/m 73 naar 61 t/m 63. Sinds ze die aanpassing hebben gedaan gaat het beeld op die HD kanalen met grote regelmatig storen.

Dit was in eerste instantie ook zo toen de HD van de publieke kanalen beschikbaar kwamen maar na verloop van tijd was dat over. Hebben jullie ook problemen hiermee? Ik heb er flink de pest over in in verband met het aankomende WK, dat moet natuurlijk wel in HD bekeken worden :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Prutzer80 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:12:
Bij Ziggo hebben ze laatst de HD kanalen van NL 1,2 en 3 omgezet van 71 t/m 73 naar 61 t/m 63. Sinds ze die aanpassing hebben gedaan gaat het beeld op die HD kanalen met grote regelmatig storen.

Dit was in eerste instantie ook zo toen de HD van de publieke kanalen beschikbaar kwamen maar na verloop van tijd was dat over. Hebben jullie ook problemen hiermee? Ik heb er flink de pest over in in verband met het aankomende WK, dat moet natuurlijk wel in HD bekeken worden :@
Ik heb er ook last van, NL 1,2 zijn overdag om te huilen en wonderbaarlijk nl 3 is prima.
Ik heb een panasonic LCD die ziggo certified is met CI+ module,
Welke regio zit jij? ik in 3741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik heb nu een ziggo pakketje thuis gehad, en aangesloten maar het werkt niet. De klantenservice stuurt morgen een monteur langs maar zo lang kan ik natuurlijk niet wachten...

Het download lampje brand oranje en knippert en daarna brand hij constant met een knipperend upload lampje... Iemand enig idee?

Op de modem zelf kan ik wel komen via 192.168.1.1 maar niet naar de "activatie" pagina. Op de pagina van de modem wordt aangegeven dat alle "tests" completed zijn en in het lijstje daaronder heeft hij 1 up-frequentie en 1 down-frequentie gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Horrible op 07-06-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:46
Anoniem: 127255 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:30:
[...]

Ik heb er ook last van, NL 1,2 zijn overdag om te huilen en wonderbaarlijk nl 3 is prima.
Ik heb een panasonic LCD die ziggo certified is met CI+ module,
Welke regio zit jij? ik in 3741
Ik zit in 2742. Volgens mij is het signaal dat ik binnenkrijg van Ziggo niet al te best want als ik gewoon analoog kijk dan is de beeldkwaliteit ook om te huilen. Normaal digitaal is wel prima.

Ga er deze week wel even een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Dr. Horrible schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:54:
Ik heb nu een ziggo pakketje thuis gehad, en aangesloten maar het werkt niet. De klantenservice stuurt morgen een monteur langs maar zo lang kan ik natuurlijk niet wachten...

Het download lampje brand oranje en knippert en daarna brand hij constant met een knipperend upload lampje... Iemand enig idee?

Op de modem zelf kan ik wel komen via 192.168.1.1 maar niet naar de "activatie" pagina. Op de pagina van de modem wordt aangegeven dat alle "tests" completed zijn en in het lijstje daaronder heeft hij 1 up-frequentie en 1 down-frequentie gevonden.
Als het downstream en upstream ledje na elkaar blijven knipperen dan is er iets mis met het signaal, en dit kan alleen verholpen worden door een monteur. (tenzij je het modem niet juist, of op de verkeerde plek hebt aangesloten)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik had gister toch wat raars. Ik heb een CI+ module in mn Tv.

Ned 1 en 2 hadden opeens een slecht signaal en het beeld gaf allemaal groene blokjes en verstoringen.
De rest van de kanalen was perfect. Na een minuut of 3 was het echter weer normaal allemaal.

weet iemand wat dit is en hoe je dit kan voorkomen? Ik vind het maar apart dat dit maar voor 2 kanalen gebeurd en bij de rest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ferra schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:10:
weet iemand wat dit is en hoe je dit kan voorkomen? Ik vind het maar apart dat dit maar voor 2 kanalen gebeurd en bij de rest niet
Nederland 1 en 2 zitten in dezelfde transportstream. Misschien was er een probleem met enkel deze transportstream.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat zijn goede routers die bij Ziggo passen en dan met name het 20 mbit/s abbonement?

additionele eis: over mn bedrade netwerk bluray's streamen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ferra op 07-06-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik gebruik de RVS4000 router van Cisco en die werkt perfect voor mijn Alles-in-1 Plus abo. Ik stream films vanaf mijn pc naar de htpc in de woonkamer. Ook 50gb blu-rays met hoogste bitrate kan die makkelijk streamen. Wel zorgen dat je de laatste firmware hebt. Maarja dat is bij vrijwel elke router het geval.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266419

Kan mij iemand vertellen wat de term: Dual band-N inhoud?
En kan dit ook ontvangen worden (mits router ondersteund) door standaard wireless N kaarten?
Of moet je dan ook een dual band-N ontvanger hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-04 20:43
Anoniem: 266419 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:45:
Kan mij iemand vertellen wat de term: Dual band-N inhoud?
En kan dit ook ontvangen worden (mits router ondersteund) door standaard wireless N kaarten?
Of moet je dan ook een dual band-N ontvanger hebben?

Alvast bedankt!
Dat wil zeggen dat deze op 2,4 GHz werkt (Europees) en op 5,0 GHz (Amerikaans). Kan handig zijn als je je laptop vanuit de states hebt geimporteerd ofzo. Ik geloof dat met 5 Ghz je bereik buiten beter is, maar binnen slechter. Uiteraard moeten beide aparaten die met elkaar willen communiceren op dezelfde band zitten!

Volgens de Nederlandse regelgeving is 2,4GHz vrij te gebruiken door iedereen, van de 5GHz weet ik niet.

Al met al: leuke feature, maar over het algemeen gebruik je toch alleen maar de 2,4GHz en laat je 5GHz uit staan. Boeit dus niet of je het wel of niet hebt.
Ferra schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:56:
Wat zijn goede routers die bij Ziggo passen en dan met name het 20 mbit/s abbonement?

additionele eis: over mn bedrade netwerk bluray's streamen.
Zelf heb ik de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND in gebruik bij het 20mbit pakket. Ben er erg te spreken over. Bluray streamen is makkie, gezien hij 300mbit wireless heeft, en gigabit bedraad :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wafeltje op 07-06-2010 18:18 . Reden: Reactie op Ferra toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52
jkivits schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:15:
[...]

Dat wil zeggen dat deze op 2,4 GHz werkt (Europees) en op 5,0 GHz (Amerikaans). Kan handig zijn als je je laptop vanuit de states hebt geimporteerd ofzo. Ik geloof dat met 5 Ghz je bereik buiten beter is, maar binnen slechter. Uiteraard moeten beide aparaten die met elkaar willen communiceren op dezelfde band zitten!

Volgens de Nederlandse regelgeving is 2,4GHz vrij te gebruiken door iedereen, van de 5GHz weet ik niet.

Al met al: leuke feature, maar over het algemeen gebruik je toch alleen maar de 2,4GHz en laat je 5GHz uit staan. Boeit dus niet of je het wel of niet hebt.
Je zit niet helemaal op het juiste spoor.... zeg maar... rond uit fout....

2.4Ghz en 5Ghz heeft niets met het wereld deel te maken. de 5 Ghz band is een ferquentie waarbij minder storende apparaten het signaal kunne verstoren. De 5 Ghz band is veel minder druk, laat een draadloze adapter maar eens zoeken, veel al kom je in een straat meerder netwerken tegen, vaak zitten deze ook nog eens op het zelfde kanaal.... dit kan snelheidsverlies betekenen.
Wanneer je gebruik kan maken van 5Ghz dan kun je gebruik maken van een minder drukke ferquentie en je hebt meer kanalen tot je berschikking, waardoor je minder snel last hebt van de buren.

de 5Ghz band is dus in bepaalde situaties wel zeker sneller dan de "oude" 2.4Ghz band.
Wil je optimaal gebruik maken zou je dus een Dual-band netwerkadapter kunnen aanschaffen, deze kan gebruik maken van de nieuwe 5Ghz en de oude 2.4Ghz.

Volgens mij is de praktijk zo dat je of een 2.4Ghz adapter hebt of een dual-band.... alleen de 5Ghz band heb ik qua netwerk adapters nog niet voor bij zien komen.

Het bereik buiten is inderdaad met een 5Ghz adapter beter, binnen is het in mijn geval om het even....

Wanneer je de mogelijkheid hebt zou ik dus zeer zeker gebruik maken van een DUAL-BAND router en netwerk adapter.... Je kan beide instellen, bijvoorbeeld je oude 54G aparaten op de 2.4Ghz band, en de nieuwe 300N aparaten op 5Ghz... je netwerkperformance gaat dan zekers omhoog.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 05:33
Mijn probleem is me inmiddels ook duidelijk.. De Netgear premium router;
Hardware Version WNR3500v2
Firmware Version V1.0.0.2_11.0.47
Presteert dus uitermate bedroevend. Op wireless gebied dan. Ander kanaal maakt niets uit, blijft slecht (en dan bedoel ik wegvallende verbinding, extreem hoge latency, packet loss etcetc).

Met een kabeltje aan dezelfde router gaat als de brandweer maar zelfs als ik er een paar meter naast de router zit, draadloos, en ik forceer de boel zelfs op 54 Mbit ipv 150 of 300... Dan nog hele slechte resultaten.

Nu blijkt dat Ziggo een custom firmware erop heeft gesmeten en je dus niet zelf meer firmware kan updaten.

Mooi verhaal allemaal maar het schiet niet echt op zo, letterlijk en figuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
nl2dav schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:22:
Mijn probleem is me inmiddels ook duidelijk.. De Netgear premium router;

[...]

Presteert dus uitermate bedroevend. Op wireless gebied dan. Ander kanaal maakt niets uit, blijft slecht (en dan bedoel ik wegvallende verbinding, extreem hoge latency, packet loss etcetc).

Met een kabeltje aan dezelfde router gaat als de brandweer maar zelfs als ik er een paar meter naast de router zit, draadloos, en ik forceer de boel zelfs op 54 Mbit ipv 150 of 300... Dan nog hele slechte resultaten.

Nu blijkt dat Ziggo een custom firmware erop heeft gesmeten en je dus niet zelf meer firmware kan updaten.

Mooi verhaal allemaal maar het schiet niet echt op zo, letterlijk en figuurlijk niet.
toon volledige bericht
Klopt, Ziggo zet inderdaad op de netgear routers hun eigen aangepaste firmware...
Dit is al jaren zo, zelf in de @home tijd was dit niet anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 10-05 18:34
Ben blij dat ik zelf een WNR3500L heb aangeschaft en er Tomato met USB ondersteuning op heb gezet.
Dat ding draait al weken zonder hem uit en aan te zetten, heb een prima snelheid op m'n laptop (47Mbit, wanneer komt nou die 120Mb?) en ook op zolder (2 verdiepingen hoger) hou ik nog zo'n 15Mbit over.
Ik heb het nooit zo op spullen die erbij komen of die je erbij kunt nemen.
Wellicht een tip voor iemand die een goede N router zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Tadream schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:46:
Ben blij dat ik zelf een WNR3500L heb aangeschaft en er Tomato met USB ondersteuning op heb gezet.
Dat ding draait al weken zonder hem uit en aan te zetten, heb een prima snelheid op m'n laptop (47Mbit, wanneer komt nou die 120Mb?) en ook op zolder (2 verdiepingen hoger) hou ik nog zo'n 15Mbit over.
Ik heb het nooit zo op spullen die erbij komen of die je erbij kunt nemen.
Wellicht een tip voor iemand die een goede N router zoekt.
Ondanks de L versie met de Tomato firmware ben ik nog steeds niet super te vreden over de WNR3500L.
Ik maak nu gebruik van een D-Link DIR-885, Dual-Band, ik haal door m'n hele huis gewoon vol 300Mbit, Ik kan overal HD streamen het kopieren van bestanden van en naar mijn NAS gaat met 21Mb/sec. (geen Mbit, dus, wel draadloos) de WNR3500L is niet dual-band, je kan in een drukke woonwijk dus in de knoop komen te zitten met vrije kanalen, je hebt hier met een dual-band router veel minder snel last van.

de WAN-LAN doorvoersnelheid is bij de WNR3500 serie ook niet zo heel hoog, toch wel iets om rekening mee te houden gezien de aanstaande snelheidsverhogingen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bullet NL schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:55:
[...]

Klopt, Ziggo zet inderdaad op de netgear routers hun eigen aangepaste firmware...
Dit is al jaren zo, zelf in de @home tijd was dit niet anders.....
Dat is wel irritant want dat vermelden ze er niet even bij, op de site.
Maarja je kan altijd nog via JTAG naar originele firmware flashen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
maakt het trouwens uit voor de kwaliteit van de ziggo zenders of je een gamma coax kabel gebruikt... of een monstar of vivanco bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja. Op bekabeling en connectoren bezuinig ik niet (Hirschmann). Alles wat je zelf uit kunt sluiten qua problemen moet je doen, scheelt een boel ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ferra schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:38:
maakt het trouwens uit voor de kwaliteit van de ziggo zenders of je een gamma coax kabel gebruikt... of een monstar of vivanco bijv.?
Het maakt zeker uit wat voor coaxkabel en coax componeten je gebruikt in je huis installatie.
de kabelmaatschapijen schrijven het liefst kabelkeur coaxcomponeten voor.
Feit is dat deze componeten goed geisoleert zijn, we gaan straks namelijk toe naar een situatie waarbij bepaalde digitale zenders op storingsferquenties kunnen worden geplaats, ook een andere modulering (QAM256 ipv QAM256) stelt hogere eisen aan de COAX kabels en componeten.
UPC en Ziggo nemen de overstap op QAM256 reeds in overweging, dit heeft als voordeel dat er met deze modulatie meer ruimte is voor extra TV zenders.

voor meer info kan je hier kijken; www.kabelkeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Goedemiddag beste Tweakers,

Ik ga over op Alles in 1 Extra en wens deze (internet) verbinding te gaan delen met een medebewoner in ons appartementencomplex. Zelf gebruik ik een (nieuwe) Airport Extreme als router. Hoe kan ik nu het beste dit netwerk gaan delen? Wat voor router is aan te raden voor mijn buurman en hoe kan ik het netwerk het makkelijkste delen met de twee routers?

Alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31
D-Ed schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:05:

Ik ga over op Alles in 1 Extra en wens deze (internet) verbinding te gaan delen met een medebewoner in ons appartementencomplex. Zelf gebruik ik een (nieuwe) Airport Extreme als router. Hoe kan ik nu het beste dit netwerk gaan delen? Wat voor router is aan te raden voor mijn buurman en hoe kan ik het netwerk het makkelijkste delen met de twee routers?

deze vraag heeft dan ook werkelijk waar niets te maken met ziggo anders dan dat dit je internet aanbieder is. Denk dat je hier best wel zelf wat zoek werk aan kunt wagen. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 10-05 18:34
Bullet NL schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:38:
[...]

Ondanks de L versie met de Tomato firmware ben ik nog steeds niet super te vreden over de WNR3500L.
Ik maak nu gebruik van een D-Link DIR-885, Dual-Band, ik haal door m'n hele huis gewoon vol 300Mbit, Ik kan overal HD streamen het kopieren van bestanden van en naar mijn NAS gaat met 21Mb/sec. (geen Mbit, dus, wel draadloos) de WNR3500L is niet dual-band, je kan in een drukke woonwijk dus in de knoop komen te zitten met vrije kanalen, je hebt hier met een dual-band router veel minder snel last van.

de WAN-LAN doorvoersnelheid is bij de WNR3500 serie ook niet zo heel hoog, toch wel iets om rekening mee te houden gezien de aanstaande snelheidsverhogingen van Ziggo.
Die D-link ziet er ook zeker interessant uit.
Ik had die 3500L gekocht omdat hij goed geprijsd was en je kon stoeien met de firmware.
Smallnetbuilder geeft een wan-lan snelheid van 256Mbps dus moet voorlopig wel voldoende zijn denk ik.
Tevens heb ik boven (nog) een Wireless G USB stick, daarom heb ik boven ook nog niet een hele hoge snelheid (ook niet echt nodig om hem over te nemen en wat mail te kijken).
HD streamen vanaf m'n laptop/ps3mediaserver naar m'n PS3 gaat zonder problemen, wat wil je nog meer. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Haha, ik kreeg een tijdje geleden een brief van Ziggo dat ik maar eens kabel moest gaan aanschaffen omdat ik het niet betaal. Niet op gereageerd aangezien ik niet eens een televisie heb - I know...moet er nog eentje kopen maar kom er nooit aan toe :P - maar van de week ontving ik het volgende:

"omdat u geen kabel betaalt is de monteur langsgeweest en uw aansluiting afgesloten in de wijkkast". Zo, maakt Ziggo er eindelijk werk van om zwartkijken een halt toe te roepen? Ik heb hier nog nooit van gehoord :) Zullen een heleboel mensen snel weer kabel aanschaffen voor de WK :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat is al enige tijd het beleid van Ziggo hoor.

Ik heb eerder in het topic een post gedaan over dat ik ben afgesloten omdat mijn buren niet betaalde (dankzij een kabelkruising). Hetzelfde is mij overigens overkomen in mijn vorige woning (ook een appartement).
Dus hopelijk hebben je buren geen last van de kabelkruising omdat jij bent afgesloten ;)

Het is overigens ook de reden waarom Ziggo "aansluitkosten" rekent. Omdat dit een groot aantal gevallen ook om het fysiek aansluiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Darkvater schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:23:
Haha, ik kreeg een tijdje geleden een brief van Ziggo dat ik maar eens kabel moest gaan aanschaffen omdat ik het niet betaal. Niet op gereageerd aangezien ik niet eens een televisie heb - I know...moet er nog eentje kopen maar kom er nooit aan toe :P - maar van de week ontving ik het volgende:

"omdat u geen kabel betaalt is de monteur langsgeweest en uw aansluiting afgesloten in de wijkkast". Zo, maakt Ziggo er eindelijk werk van om zwartkijken een halt toe te roepen? Ik heb hier nog nooit van gehoord :) Zullen een heleboel mensen snel weer kabel aanschaffen voor de WK :D
Weet je zeker dat je geen klantnummer hebt bij Ziggo? Mocht je ooit om wat voor reden een dienst van Ziggo willen, bijvoorbeeld Internet, dan dien je aansluitkosten te betalen wanneer je ooit in gebreke bent gebleven.

Wanneer je nooit een basis abonnement hebt gehad is er niets aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Bullet NL schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:38:
Weet je zeker dat je geen klantnummer hebt bij Ziggo? Mocht je ooit om wat voor reden een dienst van Ziggo willen, bijvoorbeeld Internet, dan dien je aansluitkosten te betalen wanneer je ooit in gebreke bent gebleven.

Wanneer je nooit een basis abonnement hebt gehad is er niets aan de hand..
Misschien de vorige bewoner. Ik heb hier zelf nooit kabel gehad, alleen ADSL.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:15
Ziggo hier besteld AiE-Plus.

Nu maar hopen dat het snel opgeleverd word icm HD ontvanger. :)

Gewoon normale snelheid gebied.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
D-Ed schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:05:

Je buurman heeft geen router nodig. 1 LAN-poort kun je eventueel doortrekken naar je buurman, die er dan eventueel weer een switch aan kan hangen.

Draadloos kan hij gewoon op jouw Airport Extreme meeliften.

Bedenk wel dat je de bandbreedte _deelt_, m.a.w. als de buurman zwaar aan het downloaden is, zakt bij jou de snelheid in. Dat los je ook niet op met een tweede router.

Ook als je buurman kinderporno aan het uploaden is, heb _jij_ een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dank voor de reacties (ook de eerste die me duidelijk maakte dat ik meer vooronderzoek zou moeten doen, klopt ook, ik houd er de volgende keer rekening mee).

Ik ga inderdaad kijken of de nadelen opwegen tegen de voordelen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat een AiE Extra van 120/10 toch goed door twee man gebruikt moet kunnen worden ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13:12
Zoals eerder vermeld heb ik Ziggo AiO Plus besteld. 4 juni zou alles actief zijn.
Vorige week donderdag heb ik het pakket binnen gekregen. Mooi op tijd dus.

Ik was alleen afgelopen weekend afwezig, dus kon gister (maandag) pas de boel installeren.
Digitale TV werkt, want TV signaal was al die jaren nog steeds aanwezig.
Dus ik vervolgens modem aansluiten en gaan, dacht ik... Downstream lampje blijft knipperen. Even in de admin van het modem gekeken: Kan geen downstream kanalen vinden.
Aantal keer spanning eraf gehad en de bekabeling gecontroleerd, maar niets hielp.

Vandaag gebeld:
Helpdesk: "Ja meneer, maar ik kan ook helemaal niets vinden in het systeem. Daarom heeft u ook geen signaal."
Ik: "4 juni zou de boel actief zijn. We zijn inmiddels 8 juni!"
Helpdesk: "Klopt maar het is administratief nog niet in ons systeem verwerkt, dus het is afwachten..."
Ik: "Kunnen jullie er niet achteraan gaan dan?"
Helpdesk: "Nee we kunnen niets doen. We moeten afwachten tot het verwerkt is."
Ik: "Nou dat is knap waardeloos. De boel is nog niet eens aangesloten en nu begint de ellende al. En ik moet nu weer bellen wat ook weer het nodige kost."
Helpdesk: "Ik snap wat u bedoelt, maar we kunnen op dit moment niets voor u doen."
Ik: "Hmm ok, nouja dan moeten we maar wachten. Hoe lang gaat het duren? Weken?"
Helpdesk: "Het zou binnen 1,5 tot 2 weken opgelost moeten zijn. Zo niet dan moet ik opnieuw even bellen."

Knap waardeloos dus. Ook nog even gedreigd dat ik de boel zou annuleren als het te lang duurt, maar daar gingen ze niet op in. Kan ze waarschijnlijk niets schelen.

Ik wacht het dus even af, en als het te lang gaat duren kunnen ze het internet en bellen daar steken waar geen licht schijnt.
Dan houden we alleen digitale TV en gaan we internet en bellen via ADSL doen. Komt op hetzelfde totaalbedrag alleen het internet is minder snel.

Nog even iets anders: Direct vanaf de hoofdaansluiting heb ik een versterker op TV/Radio. Maar dan nog heb ik regelmatig storingen in het beeld. Ik dacht laat ik het eens zonder versterker proberen, misschien geeft die problemen. Dus de TV direct op de hoofdaansluiting met een 3-4 meter lange kabel met metalen stekkers. Digitaal totaal geen beeld. Analoog beeld met erg veel ruis.
Kan het zijn dat mijn kabelsignaal te slecht is? Of moet ik het oplossen met een betere versterker?
Ik moet toch gewoon tv kunnen kijken zonder versterker? Kan Ziggo dat signaal versterker vanuit de verdeelkast?
Ik heb toen de TV direct aangesloten op de hoofdaansluiting zonder versterker.

[ Voor 16% gewijzigd door Saeverix op 08-06-2010 20:52 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je de hoofdaansluiting wel vervangen? Misschien is die wel oud en slecht, en valt je signaal daarom zo tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Timmert schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:00:
Heb je de hoofdaansluiting wel vervangen? Misschien is die wel oud en slecht, en valt je signaal daarom zo tegen..
Ja dat was allemaal meegeleverd, heb de oude verwijderd. Stukje kabel weggeknipt, opnieuw gestript volgens de instructies. Heb het zelfs 2 keer gechecked.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
Saeverix schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:47:
Zoals eerder vermeld heb ik Ziggo AiO Plus besteld. 4 juni zou alles actief zijn.
Vorige week donderdag heb ik het pakket binnen gekregen. Mooi op tijd dus.

Ik was alleen afgelopen weekend afwezig, dus kon gister (maandag) pas de boel installeren.
Digitale TV werkt, want TV signaal was al die jaren nog steeds aanwezig.
Dus ik vervolgens modem aansluiten en gaan, dacht ik... Downstream lampje blijft knipperen. Even in de admin van het modem gekeken: Kan geen downstream kanalen vinden.
Aantal keer spanning eraf gehad en de bekabeling gecontroleerd, maar niets hielp.

Vandaag gebeld:
Helpdesk: "Ja meneer, maar ik kan ook helemaal niets vinden in het systeem. Daarom heeft u ook geen signaal."
Ik: "4 juni zou de boel actief zijn. We zijn inmiddels 8 juni!"
Helpdesk: "Klopt maar het is administratief nog niet in ons systeem verwerkt, dus het is afwachten..."
Ik: "Kunnen jullie er niet achteraan gaan dan?"
Helpdesk: "Nee we kunnen niets doen. We moeten afwachten tot het verwerkt is."
Ik: "Nou dat is knap waardeloos. De boel is nog niet eens aangesloten en nu begint de ellende al. En ik moet nu weer bellen wat ook weer het nodige kost."
Helpdesk: "Ik snap wat u bedoelt, maar we kunnen op dit moment niets voor u doen."
Ik: "Hmm ok, nouja dan moeten we maar wachten. Hoe lang gaat het duren? Weken?"
Helpdesk: "Het zou binnen 1,5 tot 2 weken opgelost moeten zijn. Zo niet dan moet ik opnieuw even bellen."

Knap waardeloos dus. Ook nog even gedreigd dat ik de boel zou annuleren als het te lang duurt, maar daar gingen ze niet op in. Kan ze waarschijnlijk niets schelen.

Ik wacht het dus even af, en als het te lang gaat duren kunnen ze het internet en bellen daar steken waar geen licht schijnt.
Dan houden we alleen digitale TV en gaan we internet en bellen via ADSL doen. Komt op hetzelfde totaalbedrag alleen het internet is minder snel.

Nog even iets anders: Direct vanaf de hoofdaansluiting heb ik een versterker op TV/Radio. Maar dan nog heb ik regelmatig storingen in het beeld. Ik dacht laat ik het eens zonder versterker proberen, misschien geeft die problemen. Dus de TV direct op de hoofdaansluiting met een 3-4 meter lange kabel met metalen stekkers. Digitaal totaal geen beeld. Analoog beeld met erg veel ruis.
Kan het zijn dat mijn kabelsignaal te slecht is? Of moet ik het oplossen met een betere versterker?
Ik moet toch gewoon tv kunnen kijken zonder versterker? Kan Ziggo dat signaal versterker vanuit de verdeelkast?
Ik heb toen de TV direct aangesloten op de hoofdaansluiting zonder versterker.
toon volledige bericht
Welke versterker? Die van het Interacatief pakket?
Als hij er al zat, ff controleren of hij retour geschikt is, is hij dat niet werkt je internet ook niet ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb sinds kort een andere TV met daarin de CI+ module van ziggo. Nu heb ik met sommige kanalen problemen met de beeldberhouding. Deze lijken niet helemaal ok te worden doorgegeven of doorgevoerd. Met name de SBS6 HD en NET5 HD hebben er last van. NU kijken we NCIS op HD met zwarte balken aan de zijkant, terwijl het op de 'standaard' SBS6 wel breedbeeld is. Switchen op de TV van beeldverhoudigen haalt niets uit.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Volkert schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Je buurman heeft geen router nodig. 1 LAN-poort kun je eventueel doortrekken naar je buurman, die er dan eventueel weer een switch aan kan hangen.

Draadloos kan hij gewoon op jouw Airport Extreme meeliften.

Bedenk wel dat je de bandbreedte _deelt_, m.a.w. als de buurman zwaar aan het downloaden is, zakt bij jou de snelheid in. Dat los je ook niet op met een tweede router.

Ook als je buurman kinderporno aan het uploaden is, heb _jij_ een probleem.
Het probleem wat jij schetst was vroeger inderdaad zo, tegenwoordig met het eurodocsis 3 systeem heb je hier geen last meer van, jij en je buurman kunnen met gemak beide gebruik maken van jullie 120Mbit verbinding. Het probleem is echter de aantal abonnees op een CMTS, wanneer dit te hoog wordt wordt daar de snelheid verdeeld. Dit is echter vrij gemakkelijk door Ziggo te verhelpen, meerde CMTS-en plaatsen en/of uitbreiden. Het netwerk, en de techniek er achter is prima geschikt om iederen z'n eigen verbinding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:19:
Welke versterker? Die van het Interacatief pakket?
Als hij er al zat, ff controleren of hij retour geschikt is, is hij dat niet werkt je internet ook niet ;)
Een zelf gekochte TV versterker van de Gamma.

Vanaf het hoofdpunt heb ik nu 3 aansluitingen. Data, TV/Radio en Radio.
Op Data zit het modem (met schroefdraad aansluiting).
Op TV/Radio zit de TV versterker van de Gamma. Vanaf daar gaat de 3-4 meter coax kabel naar de TV.

Als ik de TV aansluit zonder de versterker is Digitale TV onmogelijk en is analoog erg slecht.
Aangesloten met versterker geeft goed digitaal beeld, maar toch soms nog storingen.

De reden dat internet niet werkt staat beschreven in het dialoog met de helpdesk van Ziggo.
Hoop dat het zo duidelijk is.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 08:25

Wirehub

Blaat

Bullet NL schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Het probleem wat jij schetst was vroeger inderdaad zo, tegenwoordig met het eurodocsis 3 systeem heb je hier geen last meer van, jij en je buurman kunnen met gemak beide gebruik maken van jullie 120Mbit verbinding. Het probleem is echter de aantal abonnees op een CMTS, wanneer dit te hoog wordt wordt daar de snelheid verdeeld. Dit is echter vrij gemakkelijk door Ziggo te verhelpen, meerde CMTS-en plaatsen en/of uitbreiden. Het netwerk, en de techniek er achter is prima geschikt om iederen z'n eigen verbinding te geven.
lees dit maar eens:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26075

ik vind het ook niks maar is normaal

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dat gaat over de HD-TV streams... Weinig met internet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Saeverix schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:47:
[...]

Een zelf gekochte TV versterker van de Gamma.

Vanaf het hoofdpunt heb ik nu 3 aansluitingen. Data, TV/Radio en Radio.
Op Data zit het modem (met schroefdraad aansluiting).
Op TV/Radio zit de TV versterker van de Gamma. Vanaf daar gaat de 3-4 meter coax kabel naar de TV.

Als ik de TV aansluit zonder de versterker is Digitale TV onmogelijk en is analoog erg slecht.
Aangesloten met versterker geeft goed digitaal beeld, maar toch soms nog storingen.

De reden dat internet niet werkt staat beschreven in het dialoog met de helpdesk van Ziggo.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Tja,

Je zal toch even moeten aangeven wat voor versterker je hebt gekocht. Hellaas maar waar zijn er namelijk ook veel "goedkopere" versterkers op de markt die het signaal meer kwaad dan goed doen.

Koop bij voorkeur een kabelversterker welke een kabelkeur predicaat heeft, Tractec of Hirschmann hebben hier een aantal modellen in. Vergeet niet, een versterker doet niets anders dan het signaal versterken; een slecht signaal kan door sommige modellen zeker nog slechter worden, negatieve versterking dus.

Het signaal op je AOP moet gewoon goed zijn, test dit in eerste instantie d.m.v. een TV of Decoder direct op het AOP aan te sluiten. (e.v..t door gebruik te maken van een R/T filter) Maak hier voor gebruik van een liefst zo kort mogelijke COAX kabel met goede connectoren. Het liefst uitgevoerd in Kabelkeur.
Wanneer het signaal dan zwak is zul je bij Ziggo moeten aankloppen, stuur bijvoorbeeld aan op een lijnmeting bij de helpdesk vanwege aantoonbare signaalverliezen op het AOP.

Wanneer het signaal goed is op het AOP, minimaal rond de +/- 55dB ligt de storing vermoedelijk in je huis installatie. Denk hier bij aan onjuiste multi-taps, ondeugdelijke COAX kabel en andere componenten (rijg of einddozen e.d.) Ook hier geld weer, probeer alles zo goed en zo kwaad mogelijk in Kabelkeur of kwalitatief gelijkwaardig uit te voeren.

Het is een bekend gegeven dat o.a. P/C2000 en Digitenne signalen problemen kunnen geven in installaties met onjuiste kabels of componenten. Ook vereisen “betere” modulatie technieken als QAM256 betere COAX componenten.

Gebruik echter in geen geval COAX kabels met Male/Female aansluiting welke de COAX kern niet isoleren. Denk hierbij aan de witte rechthoekige plastic connectoren die je op een metalen plaatje klikt waar de COAX-kern in wordt vast gezet met een schroef. Bij deze connectoren wordt de COAX kern niet geïsoleerd door de kern of metalen mantel van de connector. Signalen van buitenaf kunnen hier door relatief makkelijk instralen op de COAX kern, wat vervolgens storing kan geven.
Het topic waar jij naar wijst op het Ziggo Gebruikersforum gaat over 4:3 uitzendingen op de HD zenders (16:9)
Dat je dan op de HD zenders balken krijgt is onvermijdelijk. Het bron signaal voldoet namelijk niet aan de HD standaard. Dit is een probleem waar de zender, Ziggo dus niet, de gebruiker mee confronteert.
P.s. je Quote mij, maar je opmerking slaat niet op de quote, wat wil je er mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 08:25

Wirehub

Blaat

D-Ed schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:16:
[...]

Dat gaat over de HD-TV streams... Weinig met internet te maken.
verkeerde post , had moeten reageren op :
superduper schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:19:
Ik heb sinds kort een andere TV met daarin de CI+ module van ziggo. Nu heb ik met sommige kanalen problemen met de beeldberhouding. Deze lijken niet helemaal ok te worden doorgegeven of doorgevoerd. Met name de SBS6 HD en NET5 HD hebben er last van. NU kijken we NCIS op HD met zwarte balken aan de zijkant, terwijl het op de 'standaard' SBS6 wel breedbeeld is. Switchen op de TV van beeldverhoudigen haalt niets uit.

Hebben meer mensen hier last van?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb het AOP even opnieuw aangesloten. Toen ik de coax kabel eruit haalde zat er een draadje van de mantel tegen de kern aan. Dit kan een foutje geweest zijn. Of dat in het het contactpunt ook zo was weet ik niet, maar het is nu weer superscherp.

Zelfs zonder versterker heb ik analoog scherp beeld zonder ruis. Dus digitaal moet nu ook perfect zijn.

Ik lees over de versterkers steeds dat ik eentje moet hebben met Retour. Maar is dat nodig als je alleen digitale tv kijkt? Het data signaal wordt namelijk niet versterkt, die zit niet aangesloten op de versterker.

Of is het wel handig om ook het data signaal te versterken om zo een hogere snelheid te kunnen krijgen?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Retour is toch alleen nodig als je Interactieve TV hebt/wilt? Zolang je het data signaal niet versterkt (zou ik ook afraden) is het niet nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Arfman schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:23:
Retour is toch alleen nodig als je Interactieve TV hebt/wilt? Zolang je het data signaal niet versterkt (zou ik ook afraden) is het niet nodig volgens mij.
Sommigen mensen hangen hun modem achter de versterker, anders heb je geen internet. De breedbandversterker (zo Ziggo hem noemt) bij ITV is retour geschikt, modem kan er direct op (0dB poort). Split gelijk de signalen en is een soort modempje voor de ITV decoders. Is mij verteld door de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:48
Bullet NL schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Je moet toch beter lezen :)
De poster wil één abonnement afsluiten en dat ene abonnement delen met zijn buurman. Dan heb je natuurlijk wel degelijk te maken met gedeelde bandbreedte (maar zoals hij zelf al schrijft, met 120Mb heb je wel wat speelruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-05 22:24

allure

Titaan fase 2/3

Welke MTU gebruiken jullie bij AIO Extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 13:36
Tijdje terug brief gekregen van Ziggo dat binnen een week de snelheid gratis omhoog gaat en dat er eventueel een nieuw modem daarvoor zou komen. Nog altijd geen nieuw modem gezien, huidige een paar keer gereset. Ook niks.

Duurt lang :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Welke plaats?

Ik ben nl. ook benieuwd of die snelheidsverhoging voor "de rest van Nederland" ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden voor het einde van de zomer.
En als je (Weiman) niet in één van de 5 gemigreerde steden woont, dan is het wellicht een indicatie dat Ziggo is begonnen aan de rest van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Weiman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:25:
Tijdje terug brief gekregen van Ziggo dat binnen een week de snelheid gratis omhoog gaat en dat er eventueel een nieuw modem daarvoor zou komen. Nog altijd geen nieuw modem gezien, huidige een paar keer gereset. Ook niks.

Duurt lang :z
In Mijn Ziggo kijken, kun je zien als er een pakket verstuurd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Afgelopen maandagmiddag heb ik online het hd pakket (5,95) besteld. Al snel kreeg ik een (zeer) algemene mailtje waarmee je eigenlijk niets kunt (b.v. binnenkort een brief ontvangen). Vandaag was de bestelling nog niet zichtbaar op de website. Zojuist naar de sales afdeling gebeld en daar wist een aardige mevrouw mij te vertellen dat er geen bestelling is doorgekomen.
Dit heeft ze alsnog gedaan en binnen 48 uur moet het geactiveerd zijn op mijn smartcard en met een dag of 3-5 de bevestigingsbrief.

Dit laatste geeft me meer vertrouwen. Hopen dat het een eenmalig "foutje" was en dat binnen 48 uur inderdaad is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:15
Ma avond besteld. Vanmiddag brief gekregen met activatie etc. en op 16 juni gaat alles al in.

Binnen die tijd hebben we het modem nog niet eens binnen. Maar wel lekker snel geregeld :)

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:42
_Rayman_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:22:
Afgelopen maandagmiddag heb ik online het hd pakket (5,95) besteld. Al snel kreeg ik een (zeer) algemene mailtje waarmee je eigenlijk niets kunt (b.v. binnenkort een brief ontvangen). Vandaag was de bestelling nog niet zichtbaar op de website. Zojuist naar de sales afdeling gebeld en daar wist een aardige mevrouw mij te vertellen dat er geen bestelling is doorgekomen.
Dit heeft ze alsnog gedaan en binnen 48 uur moet het geactiveerd zijn op mijn smartcard en met een dag of 3-5 de bevestigingsbrief.

Dit laatste geeft me meer vertrouwen. Hopen dat het een eenmalig "foutje" was en dat binnen 48 uur inderdaad is geactiveerd.
Het is geen eenmalige fout, ik heb 2x een alles in 1 plus besteld, en na niks horen ook gebeld. Ook toen was er niks binnengekomen. Daarna toch maar via de chat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 00:42
_Rayman_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:22:

Ik heb 't ook online besteld 's middags en dezelfde avond werkte het al. De bevestigingsbrief kwam later, logisch natuurlijk.
Pagina: 1 ... 44 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!