Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

marcel23456 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:41:
[...]

Volgens mij wel >:) dat is toch die provider van KPN die met hun brakke koperlijnen aanbieden tot 20mb? maar in praktijk halen de mense die vrijwel nooit.
Da's onzin. Ik ben klant sinds het Tiscali was, en ik haalde altijd strak 20 megabit, toen @Home nog niet verder kwam dan 8. Toen het overgenomen is door KPN werd het qua service iets minder, maar qua stabiliteit heb ik daar nog (tot voor kort) niet over te klagen gehad. Telefonie werkte al prima toen Ziggo alleen nog maar testklanten had. Ik ga er nu wel weg, maar als Ziggo niet bevalt ben ik zo weer terug bij Telfort. Overigens is Telfort voor telefoneren nog steeds goedkoper dan Ziggo, op dat punt ga ik er op achteruit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Arfman schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:14:
[...]

Da's onzin. Ik ben klant sinds het Tiscali was, en ik haalde altijd strak 20 megabit,
Gokje, dan stond je tuinstoel zeker in de wijkcentrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Onlangs heb ik een (oranje) smartcard overgenomen via Marktplaats (volgens verkoper niet geregistreerd en preview is verlopen) omdat ik op mijn kamer ook Digitale TV wil kijken. Deze geeft bij mij de E30 melding op alle zenders behalve Nederland 1.

Ik heb al verschillende trucjes uitgeprobeerd (Decoder resetten, stroom eraf, hele nacht aan laten staan met smartcard erin etc.) maar niets wil helpen.

Wanneer ik de smartcard wil registreren via "Mijn Ziggo" wordt er vermeld dat de smartcard al is geregistreerd. De kaart komt uit Den Haag en gebruik hem in Steenwijk (Overijssel). Kan dit de oorzaak zijn? Andere regio o.i.d.?

De E30 melding verschijnt ook op een andere decoder hier in huis, terwijl onze "1e" kaart wel gewoon werkt. Op mijn kamer werkt onze "1e" kaart ook gewoon.

Ik heb de decoder overgekocht van een vriend, maar dit moet geen probleem zijn zover ik weet. Ook weet ik dat smartcards gewoon overgenomen kunnen worden.

Ik vind veel op internet over de E30 melding, wat volgens iedereen inhoud dat de previewperiode is verlopen. Dit is ook het geval, maar volgens de verkoper is de kaart nooit geregistreerd en zou hij hier gewoon moeten werken. Een soortgelijk probleem vind ik niet op internet.

Kan Ziggo de kaart kostenloos op mijn naam registereren? Of moet ik hiervoor Ziggo bellen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Exception op 24-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

^bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:21
Exception schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:20:
Kan Ziggo de kaart kostenloos op mijn naam registereren? Of moet ik hiervoor Ziggo bellen?
Ik mag aannemen dat het kosteloos gaat en bellen zal noodzakelijk zijn om de oude registratie te 'thrashen'.
Ik weet niet hoe streng ze zijn in het deleten trouwens.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

marcel23456 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Gokje, dan stond je tuinstoel zeker in de wijkcentrale ;)
Ja en nee. In m'n appartement was het 300 meter, in m'n huidige huis is het ~2 kilometer. Niet dat het me verder heel erg boeit wat mensen van Telfort vinden, maar het is, zkeer in een topic als dit, handig dat er gewoon waarheden instaan en geen vage insinuaties. Het zal heus niet overal perfect zijn, maar qua slechte verhalen/ervaringen kan ik ook wel een boekje opendoen over Ziggo, vandaar dat het ook zo lang duurde voordat ik de overstap durfde te wagen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Arfman schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Ja en nee. In m'n appartement was het 300 meter, in m'n huidige huis is het ~2 kilometer. Niet dat het me verder heel erg boeit wat mensen van Telfort vinden, maar het is, zkeer in een topic als dit, handig dat er gewoon waarheden instaan en geen vage insinuaties.
De techniek van adsl2+ heeft gewoon beperkingen, dat heeft voor de rest niets met Telfort te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dynalink.co.nz/__data/assets/image/0013/36013/adsl2plus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://blog.kidsreturn.org/wp-content/uploads/2006/10/internode-adsl2-distance.jpg

Weet je zeker dat je 20 Mb/s haalt én 2 km er vanaf zit :?

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 24-05-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Arfman schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Ja en nee. In m'n appartement was het 300 meter, in m'n huidige huis is het ~2 kilometer. Niet dat het me verder heel erg boeit wat mensen van Telfort vinden, maar het is, zkeer in een topic als dit, handig dat er gewoon waarheden instaan en geen vage insinuaties. Het zal heus niet overal perfect zijn, maar qua slechte verhalen/ervaringen kan ik ook wel een boekje opendoen over Ziggo, vandaar dat het ook zo lang duurde voordat ik de overstap durfde te wagen.
Je kunt geen 20 Mbit halen op 2 KM afstand. Zelfs op 300 meter zul je op 18/19 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Exorcist schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Je kunt geen 20 Mbit halen op 2 KM afstand. Zelfs op 300 meter zul je op 18/19 uitkomen.
Onder de KM haal je rustig de 20 Mbit, als je bekabeling binnen en buitenshuis goed is. Maar ADSL heeft gewoon een fysieke beperking vanwege de 2 dunne aders waar het overheen moet. De kabel zit daar nog niet aan en wordt dientengevolge rustig uitgemolken.
Als Fiber straks gemeengoed is, vergaat het met kabel op de zelfde manier...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zeker .. wat is zeker. Er was zo'n site van de TUDelft meende ik, kon je zien hoever je huis van de centrale afstond. Die heb ik gebruikt voordat ik ging verhuizen om te bepalen of ik m'n ADSL mee wilde nemen of dat ik kabel zou nemen (had geen zin in een klapperende ADSL lijn). Die site zei toen dat ik er 2 KM afzat, maar dat kan ik natuurlijk nooit zeker weten. As we speak ben ik aan het downloaden met 1.8Mb/sec, dus ik haal het wel. Boeit verder ook niet heel veel zoals ik al zei, dit was bedoeld om aan te tonen dat ook ADSL prima kan werken en betrouwbaar kan zijn. Nog niet zo lang geleden was ADSL zowel de snelheidskoning als de betrouwbaarste manier om op internet te komen in Nederland. Ziggo doet het nu heel leuk met de alles in 1 50 mbit abbo's, maar laten we het ADSL verhaal niet vergeten :)

Ontopic maar weer!

Ik heb nog geen brief gehad van Ziggo, wel een mail. Hoe lang duurt het vanaf de eerste aanvraag totdat je een brief krijgt? 18 juni is mijn overgangsdatum als het goed is, het modem krijg ik (neem ik aan) een week eerder of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had mijn spullen op de dag van ingang abonnement binnen, en kon daarna keurig online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Loekie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:39:
[...]

Ik mag aannemen dat het kosteloos gaat en bellen zal noodzakelijk zijn om de oude registratie te 'thrashen'.
Ik weet niet hoe streng ze zijn in het deleten trouwens.....
Ik ga maar bellen dan :-) Helpdesk dicht vandaag, dus even tot morgen wachten. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 22:28
Ik wil een fax versturen en het Ubee modem heeft 2 telefoon VoIP aansluitingen, maar als ik de fax op de 2e aansluit dan werkt het niet.

Dus moet ik de telefoondraad eruit trekken en de fax erin doen, fax versturen, en de draden weer terug doen. Is er een betere/makkelijkere oplossing voor mijn moeder?

Zou dit kunnen met een splittertje? Of geeft dat weer andere complicaties? We hoeven nooit een fax te ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 24-05-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Vanx schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:00:
Ik wil een fax versturen en het Ubee modem heeft 2 telefoon VoIP aansluitingen, maar als ik de fax op de 2e aansluit dan werkt het niet.

Dus moet ik de telefoondraad eruit trekken en de fax erin doen, fax versturen, en de draden weer terug doen. Is er een betere/makkelijkere oplossing voor mijn moeder?

Zou dit kunnen met een splittertje? Of geeft dat weer andere complicaties? We hoeven nooit een fax te ontvangen.
heeft jouw fax apparaat geen doorlus functie? dus line-in gaat fax in en vanuit fax weer een lijntje naar je telefoon?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:30
Om die 2e aansluiting te kunnen gebruiken moet je ook extra betalen. Dus dat zal nooit werken. Splitter weet ik niet of dat werkt. Zou opzich moeten werken lijkt me. Alleen kun je niet bellen zodra hij verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 11-10 19:20

De Ziggo telefonie/kabelmodems kunnen twee telefoonlijnen aan.
Standaard heeft een klant 1 nummer, voor 5.95 per maand krijg je een eigen nummer op deze tweede aansluiting. https://www.ziggo.nl/#pro...xtra-diensten/extra-lijn/

Mocht je dit niet willen dien je de fax dus door te koppelen (tussen je huidige telefoon een aansluiting hangen) of je moet inderdaad zoals nu alles steeds ompluggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Loekie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Als Fiber straks gemeengoed is, vergaat het met kabel op de zelfde manier...
En waarom zou dat op de zelfde manier gaan?

Eurodocsis 3.0 kan met gemak snelheden boven de 300Mbit aan, er gaan geruchten op het internet rond dat Eurodocsis 3.x of 4 snelheden mogelijk maken van boven de 1Gbit..

Het voordeel van het COAX netwerk is dat bijna iedereen dit reeds heeft liggen, voor Glasvezel (Fiber) moet er in de meeste gevallen gegraven worden. Dit gebeurt nu in een aantal grote tot middelgrote steden. ( de steden met een voortrekkersrol) Glasvezel is nog lang niet in elk gemeente leverbaar. Wanneer ik de geluiden binnen Glashart goed begrijp... gaat dit op korte termijn ook zeker niet gebeuren.

Kabelmaatschappijen hoeven alleen maar andere CMTS-en neer te zetten, het achterliggende netwerk is reeds van glas, veelal redundant uitgevoerd en geschikt voor snelheden waar we nu nog maar van kunnen dromen. Wanneer je nu de pech hebt dat je bij Kabelinternet de snelheid niet haalt heeft dit veelal drie redenen, namelijk;

Eigen oorzaak, Je eigen netwerk is niet geschikt, denk aan routers, antivirus programma's of andere gebruikersfactoren. Verkeerd aansluiten van je modem valt hier ook onder!! (dus niet rechtstreeks achter het AOP)

Kabeloorzaak, vaak wordt hierbij je problemen veroorzaakt door de COAX kabel die van de straatkast naar je AOP loopt, denk bijvoorbeeld aan een kabellek (water in de grondkabel) Ook kunnen hier problemen onder worden schaalt die betrekking hebben op de multi-tap c.q. signaalversterker in de straatkast. en als laatste, de kabel van de wijk/dorp centrale tot aan straat verdeler.

Wijkstation oorzaak, hier bij is er te weinig ruimte op de CMTS, denk hierbij aan snelheidsproblemen die worden veroorzaakt door het gebruik van veel (downloaders) internetters op een CMTS, het aantal gebruikers voor een CMTS met de daarbij behorende down en upstream kanalen is te hoog. De kabelprovider zou in dit geval meer CMTS-en moeten plaatsen.

Trust me, kabel zit nog lang niet aan de max, men zou zelfs nog over kunnen schakelen naar een andere modulatie... bijvoorbeeld QAM256 ipv QAM64, dit stelt echter wel hogere eisen aan het COAX netwerk. (met name bij de gebruiker thuis, denk hierbij aan slechte kwaliteit kabeldozen en/of connectoren en kabels. (geen kabelkeur..... Al hoewel je hier bijna geen last van hebt wanneer je het modem rechtstreeds achter de AOP hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:02
Ik heb vorige week een Alles in 1 Plus abonnement afgesloten met Ziggo. De ingangsdatum is 1 Juni, dan komt er als het goed is ook een monteur langs om alles te installeren. Nu heb ik van ziggo nog niks vernomen, behalve dan de bevestiging van de bestelling via mijn e/mail. Is dit normaal? of wordt je normaal wel op de hoogte gesteld? volgende week dinsdag is het al 1 Juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Lizardz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:03:
Ik heb vorige week een Alles in 1 Plus abonnement afgesloten met Ziggo. De ingangsdatum is 1 Juni, dan komt er als het goed is ook een monteur langs om alles te installeren. Nu heb ik van ziggo nog niks vernomen, behalve dan de bevestiging van de bestelling via mijn e/mail. Is dit normaal? of wordt je normaal wel op de hoogte gesteld? volgende week dinsdag is het al 1 Juni...
Je zou de volgende werkdag een brief moeten krijgen neem ik aan?

Je kan anders ook gewoon even bellen en vragen of de order goed in het systeem staat. Dat is makkelijker dan hier een vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Bullet NL schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:00:
[...]

En waarom zou dat op de zelfde manier gaan?

Eurodocsis 3.0 kan met gemak snelheden boven de 300Mbit aan, er gaan geruchten op het internet rond dat Eurodocsis 3.x of 4 snelheden mogelijk maken van boven de 1Gbit..
De max van glasvezel is nu al 10Gbit :) Bovendien stond erin je quote het woordje "straks", dat was een eufemisme voor over een jaar of 10. Het is niet relevant of kabel sneller kan, maar wat straks het makkelijkst is. Dat wordt gewoon fiber.

Alle fax antwoorden: Bedankt! Ik ga voor een doorlus mogelijkheid zoeken en mijn moeder verder aansporen de gemeente te bellen, zodat die ook gewoon pdf'jes gaan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vanx schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:18:
[...]

De max van glasvezel is nu al 10Gbit :) Bovendien stond erin je quote het woordje "straks", dat was een eufemisme voor over een jaar of 10. Het is niet relevant of kabel sneller kan, maar wat straks het makkelijkst is. Dat wordt gewoon fiber.

Alle fax antwoorden: Bedankt! Ik ga voor een doorlus mogelijkheid zoeken en mijn moeder verder aansporen de gemeente te bellen, zodat die ook gewoon pdf'jes gaan accepteren.
Juist dat gemakt... Glas is volgens jou straks het makkkelijkst..... is het punt... Glasvezel ligt nog bijna nergens.... wanneer de partijen die nu glas beschikbaar stellen een beetje tegen wind krijgen, en daar is nu al sprake van..... (het valt de deelnemende partijen allemaal behoorlijk tegen hoeveel mensen er nu glas aan laten leggen) is het helemaal niet zeker als of heel nederland verglast wordt.
Het ziet er nu naar uit dat wanneer je in een woonkern zit je geluk hebt....

Kabel is veel toegangelijker, dit ligt bijna overal al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gjalt Kootstra schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:01:
Mensen,

Voorheen had ik Internet Z1 en Digitale TV van ziggo, maar 380 kbps downloaden ging me echt iets te traag dus 2 weken geleden Ziggo AiO Extra besteld. Kon 1,5 week duren voordat alles was afgerond.

19 mei - Kreeg ik de nieuwe modem binnen Scientific Atlanta 2203, heb geen activatiebrief gekregen, dus bellen met de helpdesk en via mac adres mijn modem laten activeren.

Kon weer gewoon op internet maar had nog steeds mijn oude snelheid 380 kbps, weer bellen met helpdesk dus en die vertelde me dat het nieuwe abbonement in zou gaan op 20 mei dus moest ik nog 1 dag wachten.

20 mei - Meteen 's avonds na het werk gekeken of de nieuwe snelheid al actief was. Had nog steeds de oude snelheid, router 5 min van het stroom hielp niet, de reset op de achterkant ook niet.

Bellen met de helpdesk weer, vertelde me de mederwerker dat mijn modem was geactiveerd op het oude abbonement en daarom de oude instellingen had gekregen, als ik een dag had gewacht en het op 20 mei had gedaan was alles in 1 keer goed gegaan, hij vond het dus ook niet zo slim van de helpdeskmederwerker van de vorige dag dat die met mij via mac adres mijn modem had geactiveerd.

24 mei - Als ik inlog op Mijn Ziggo zie ik ook nog steeds 2 losse abbonementen staan (TV en Internet Z1) ipv AiO Extra.
Ook als ik in Mijn Ziggo bij bestellingen kijk zie ik daar levering van modem staan, 20 mei - 25 mei, betekend dit dat 26 mei mijn nieuwe AiO Extra abbonement word geactiveerd?

Tevens vond de helpdesk mederwerker van 20 mei het vreemd dat ik een Scientific Atlanta had, volgens hem was dit niet het goede modem, maar zeker weten wist die het ook niet.

Heb al rond gekeken en denk dat dit te maken heeft met het Dosics 2.0 of 3.0 verhaal.

Weet niet tot hoever Dosics 2.0 gaat kwa snelheid (ook met de snelheidsverhoging van de zomer in het zicht)

Iemand ook hier ervaringen mee?

Ps. Heb net ook nog de modem 10 min van stroom gehad en reset uitgevoerd, beide ook zonder resultaat en nog steeds de oude snelheid.
Dat Scientific Atlanta modem is inderdaad niet de goede, maar dat zou niet de reden moeten zijn dat je in je oude abonnement blijft hangen natuurlijk. Het lijkt mij dat ze gewoon nog niet het juiste profiel geactiveerd hebben?

[ Voor 82% gewijzigd door Timmert op 25-05-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:21:
[...]

Juist dat gemakt... Glas is volgens jou straks het makkkelijkst..... is het punt... Glasvezel ligt nog bijna nergens.... wanneer de partijen die nu glas beschikbaar stellen een beetje tegen wind krijgen, en daar is nu al sprake van..... (het valt de deelnemende partijen allemaal behoorlijk tegen hoeveel mensen er nu glas aan laten leggen) is het helemaal niet zeker als of heel nederland verglast wordt.
Het ziet er nu naar uit dat wanneer je in een woonkern zit je geluk hebt....

Kabel is veel toegangelijker, dit ligt bijna overal al....
Tja, je blijft hangen in het huidige, die glasvezel wordt echter wel overal neergelegd, en tuurlijk wordt begonnen met de grotere kernen omdat dat meer loont. Het voordeel van fiber is dat het verder doorschaalt dan kabel, dus nu kan kabel nog wel dominant zijn, maar over 10 jaar is dat een heel ander verhaal. Als je over 30 jaar kijkt kan het nog wel anders zijn. Het kan natuurlijk ook dat altijd alles dan wireless is. Maar voor nu dicht ik fiber gewoon meer kansen toe. Een Ziggo zal daar ook rustig op inspelen natuurlijk en zal misschien haar eigen netwerken aanleggen of leasen van Fiber Inc. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:11

TheVMaster

Moderator WOS
Loekie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Tja, je blijft hangen in het huidige, die glasvezel wordt echter wel overal neergelegd, en tuurlijk wordt begonnen met de grotere kernen omdat dat meer loont. Het voordeel van fiber is dat het verder doorschaalt dan kabel, dus nu kan kabel nog wel dominant zijn, maar over 10 jaar is dat een heel ander verhaal. Als je over 30 jaar kijkt kan het nog wel anders zijn. Het kan natuurlijk ook dat altijd alles dan wireless is. Maar voor nu dicht ik fiber gewoon meer kansen toe. Een Ziggo zal daar ook rustig op inspelen natuurlijk en zal misschien haar eigen netwerken aanleggen of leasen van Fiber Inc. ;)
Volgens mij werd er ook al aangegeven dat de netwerken van Ziggo ook voor grote stukken al van glas zijn. Het is vaak het laatste stuk van wijkkast naar straatkast wat nog niet van glas is volgens mij.....ach..het maakt niet uit wat voor kabel er ligt, als de snelheid maar goed is :+ En voor de komende 10-20 jaar zit er nog genoeg rek in de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Loekie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Ik blijf helemaal niet hangen in het huidige, sommigen doen als Fiber to Home de oplossing is. mijn stelling is dat het effect van Glasvezel maar zeer beperkt is. Het is namelijk helemaal niet zeker dat iederen z'n aansluiting krijgt. Je moest eens weten hoe moeilijk het is op de vergunningen van de verschillende gemeentes te krijgen om uberhaupt te mogen graven. En geloof me, ik maak dit van dicht bij mee.

De glasvezelkabels worden niet overal in de grond gelegt, dit geeft reggefiber, kpn c.q. glashard zelf al aan.
Het aantal mensen wat zich laat aansluiten in plaatsen als Heerhugowaard, Tilburg en Meppel is ook verschikkelijk laag. Laat staan de mensen die daadwerkelijk een abonnement nemen.

Je schrijft zelf al dat het mogelijk over 10 jaar heel anders is, precies... over 10 jaar... dan zitten we op de kabel waarschijnlijk al lang op eurodocsis 6 met eeen snelheid van 1TaraBit.
Het gaat om het feit dat 80% van nederland geen toegang heeft tot glasvezel, een grootdeel ook geen toegang krijgt tot glasvezel (i.v.m. hoge aansluit kosten kleine plaatsen) terwijl kabelinternet wel gewoon mogelijk is in deze plaatsen... nu al....

Nogmaals, ik ben voor concurentie, bekijk het wel in het juiste prespectief. Glasvezel is mooi, een eigen lijn van glas naar een centraal punt is ideaal vanuit sommige perspectieven.
Echter, onderschat de toekomst van kabel niet, daarnaast verwacht ik ook nog het een en ander van draadloze alternatieven zoals 4G oplossingen, zoals bijvoorbeeld WIMAX/LTE
Daarnaast heeft elk huis een aansluiting nodig op het electranet, ik verwacht in de toekomst ook nog wel meer mogelijkheden via dit medium, er zijn hierin natuurlijk ook al kleine stapjes gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
TheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:01:
[...]

Volgens mij werd er ook al aangegeven dat de netwerken van Ziggo ook voor grote stukken al van glas zijn. Het is vaak het laatste stuk van wijkkast naar straatkast wat nog niet van glas is volgens mij.....ach..het maakt niet uit wat voor kabel er ligt, als de snelheid maar goed is :+ En voor de komende 10-20 jaar zit er nog genoeg rek in de kabel :)
Precies, al gaat de connectie van de servers van Ziggo naar de CMTS-en via een ijzerdraadje, de techniek om het van de CMTS naar de woningen van de consument te krijgen blijft zich ontwikkelen. Deze snelheden zullen dus ook omhoog gaan.

Mijn punt zit hem dan ook in het feit dat COAX bijna overal ligt, de beschikbaarheid is dus enorm. de uitrol van glasvezel loopt vertraging op, sterker voor de rand gebieden of kleine dorpen is het maar afwachten alsof ze ooit aangeloten gaan worden.

Deze conclusiie kan je alleen al bijna trekken uit het feit dat een bedrijf als Glashart een commercieel belang heeft, ze gaan echt geen enorme bedragen uittrekken voor het aansluiten van een klein dorp waar de kans op afname procentueel laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:10:
[...]

Ik blijf helemaal niet hangen in het huidige, sommigen doen als Fiber to Home de oplossing is. mijn stelling is dat het effect van Glasvezel maar zeer beperkt is. Het is namelijk helemaal niet zeker dat iederen z'n aansluiting krijgt. Je moest eens weten hoe moeilijk het is op de vergunningen van de verschillende gemeentes te krijgen om uberhaupt te mogen graven. En geloof me, ik maak dit van dicht bij mee.

De glasvezelkabels worden niet overal in de grond gelegt, dit geeft reggefiber, kpn c.q. glashard zelf al aan.
Het aantal mensen wat zich laat aansluiten in plaatsen als Heerhugowaard, Tilburg en Meppel is ook verschikkelijk laag. Laat staan de mensen die daadwerkelijk een abonnement nemen.

Je schrijft zelf al dat het mogelijk over 10 jaar heel anders is, precies... over 10 jaar... dan zitten we op de kabel waarschijnlijk al lang op eurodocsis 6 met eeen snelheid van 1TaraBit.
Het gaat om het feit dat 80% van nederland geen toegang heeft tot glasvezel, een grootdeel ook geen toegang krijgt tot glasvezel (i.v.m. hoge aansluit kosten kleine plaatsen) terwijl kabelinternet wel gewoon mogelijk is in deze plaatsen... nu al....

Nogmaals, ik ben voor concurentie, bekijk het wel in het juiste prespectief. Glasvezel is mooi, een eigen lijn van glas naar een centraal punt is ideaal vanuit sommige perspectieven.
Echter, onderschat de toekomst van kabel niet, daarnaast verwacht ik ook nog het een en ander van draadloze alternatieven zoals 4G oplossingen, zoals bijvoorbeeld WIMAX/LTE
Daarnaast heeft elk huis een aansluiting nodig op het electranet, ik verwacht in de toekomst ook nog wel meer mogelijkheden via dit medium, er zijn hierin natuurlijk ook al kleine stapjes gezet
vaak heeft KPN het eerste jaar of twee jaar het recht om te exploiteren.

heb je de prijzen en abbo's van kpn ooit gezien?

je bent niet wijs als je dat gaat betalen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:06:
[...]

vaak heeft KPN het eerste jaar of twee jaar het recht om te exploiteren.

heb je de prijzen en abbo's van kpn ooit gezien?

je bent niet wijs als je dat gaat betalen |:(
KPN is (deels) eigenaar van de Glasvezel kabels, echter worden er ook gewoon andere NIET KPN providers toegelaten op het Glasvezel netwerk. Voorbelden hier van zijn; Tweak, Solcon e.d. providers die wel gebruik maken van de glasvezel infra, maar er geen eigenaar van zijn.

Dat de KPN het eerste jaar recht heeft om de kabels te exploiteren klopt dan ook niet, er zijn namelijk al meerdere providers beschikbaar. De KPN is wel mede-eigenaar van de kabels.

p.s.

Qua prijzen valt het redelijk mee,

het 50Mbit glas abonnement laat zich op dit moment het beste vergelijken met Alles in 1 Extra (50Mbit) van Ziggo, het grootse verschil zit hem tussen het internet, bij Ziggo krijg je 50/5 bij glasvezel via Tweak krijg je 50/50Mbit. Welliswaar met de verstande dat Ziggo heeft aangekondigt dat binnenkort de het extra abonnement van 50/5Mbit naar 120/10Mbit gaat.

Wanneer je in een van de steden woont waar glasvezel beschikbaar is heb je een mooi alternatief voor Ziggo, anders zul je gewoon moeten wachten wanneer en of het bij jou beschikbaar wordt.

Snelheid zegt trouwens ook niet alles, uit testen tussen glas en kabel ben ik er zelf achter gekomen dat Ziggo verbinding sneller is op een trans atlantische verbinding naar een aantal servers in de VS.
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de route die door Ziggo wordt gekozen in mijn geval sneller is dan die via Tweak Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
Hier ligt glas tot aan de straat kast, hierover bied alleen KPN haar diensten aan.

75 euro voor telefonie, IP TV, en 30/3mb internet.... |:(

Nou doe mij dan maar Ziggo, nog altijd de beste oplossing voor TV kijken en 50/5 internet voor een lagere prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
Ik ben overgegaan op een dreambox, kan ik die humax gewoon verpatsen of heb ik dat ding bij een Alles-In-1 pakket in bruikleen, ik weet het niet zeker meer?

[ Voor 9% gewijzigd door JohnStaakke op 25-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:10:

Je bent niet de enige die het van dichtbij meemaakt ;)
Daarnaast is de herstelwet van laatst een machtig mooi tooltje om juist die vergunningen goedkoper en sneller te krijgen.
Dat is natuurlijk ook niet mogelijk, buitengebieden zijn niet of niet goed te bedienen met glas.
Dat is in een hoop plaatsen ook geweest m.b.t. verhouding kabel en ADSL, ADSL wel beschikbaar, maar voor een dorp met 1000 inwoners geen kabel-internet. Puur omdat het niet lonend zou zijn.
Vergeet niet dat kabel al een aantal jaren 'worstelt' met het krijgen van meer snelheid uit 1 band en dat de laatste toevoegingen met name bonding hebben ingehouden is dat een methode waar de rek uitgaat. De kabelaars willen allemaal het analoge signaal ruimen om daar dan weer digitale diensten over te kunnen pushen, maar vooralsnog blijft analoog nog gewoon een aantal jaar zitten en kan die ruimte niet anders gebruikt worden. Wat dat aangaat zit kabel op de zelfde plek van de ontwikkelingsboog als ADSL een jaar of wat terug, een techniek die behoorlijk ontwikkeld en betrouwbaar is, maar waar de verwachtingen van extra snelheid beginnen terug te lopen.
Ik ben ook voor concurrentie, maar dicht de kabel niet de beste kansen toe. Al was het maar vanwege o.a. 4G maar ook zeker fiber waarbij de meeste woningen die aangesloten worden al via 2 fibers bediend worden, het nadeel op dit moment is wel dat er gekozen wordt voor scrambled IPTV i.p.v. unscrambled of zelfs DVB-C. Dat is voor mij dan ook direct een pluspunt van het huidige kabel-aanbod, DVB-C wat met een beetje TV zo gebruikt kan worden.

@JohnStaakke: vziw is het ding gratis gegeven en niet in bruikleen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 11-10 17:04
Ooit heb ik een abo gehad bij @Home.
Alweer een paar jaar terug is deze opgezegd en afgesloten.
Mijn bijbehorende (mail)account <.chillz.>@home.nl is nog altijd wel actief.

Nu ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen. Daarbij ben ik van plan mijn Digitenne + Telfort ADSL combi op te zeggen en op het nieuwe adres over te gaan op een Alles-In-Een pakket van Ziggo.

Nou vraag ik me af, of ik dan bij Ziggo gewoon weer mn oude @Home-accountnaam kan/ mag gebruiken?
of is die nog steeds bezet (ivm m'n oude abo) en wordt ik met wat nieuws opgescheept?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 16:45
ik zit zelf ook in het proces van overstappen en ik hoorde dat het mogelijk is om je e-mail mee te nemen. Ik geloof dat het wel een klein bedrag p/m gaat kosten, maar dat weet ik niet zeker. Voor mij is het iig wel waard om te betalen om de mail te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:26:

Nu ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen. Daarbij ben ik van plan mijn Digitenne + Telfort ADSL combi op te zeggen en op het nieuwe adres over te gaan op een Alles-In-Een pakket van Ziggo.

Nou vraag ik me af, of ik dan bij Ziggo gewoon weer mn oude @Home-accountnaam kan/ mag gebruiken?
of is die nog steeds bezet (ivm m'n oude abo) en wordt ik met wat nieuws opgescheept?
Je zal contact met de HD moeten opnemen hiervoor
als zij kunnen vasstellen dat er al geruime tijd geen connect meer is gewees met dat mailadres word het vrijgemaakt, en kan je het aanmaken ( of laten aanmaken door de HD )

paar jaar geleden moest er minimaal 6 maanden geen mail meer op opgehaald worden.
Als je oude abo niet meer in gebruik is, zal dat geen probleem meer opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 10:16
De vraag is alleen wat voor adressen ze nu nog uitdelen. Gaan ze alsnog @home uitgeven in bepaalde regio's (zoals ik ook nog steeds @home hostnames zie bij nieuwe klanten in de voormalige @home regio), of ga je een @ziggo adres krijgen.

(geen idee of nieuwe adressen ook als alias worden aangemaakt)

[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 25-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Chillz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:26:

Je mail zal dan nog onder een klantnr hangen, daar kun je ongetwijfeld het pakket onder aanvragen, of denk ik dan te simpel? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 11-10 17:04
Er is in de afgelopen 6 maanden nog genoeg mail opgehaald op mijn oude @home adres,
maar dat heb ik zelf gedaan...

Ik hoef ook niet perse een nieuw abo te krijgen met datzelfde @home mailadres, het mag ook best een echt @ziggo account worden. Maarr ik zou dan wel graag dezelfde accountnaam als toen hebben. Dat zou wel fijn zijn...

Maar inderdaad, binnenkort ns contact opnemen met de helpdesk, kijken wat ze kunnen doen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Bullet NL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:01:
[...]

KPN is (deels) eigenaar van de Glasvezel kabels, echter worden er ook gewoon andere NIET KPN providers toegelaten op het Glasvezel netwerk. Voorbelden hier van zijn; Tweak, Solcon e.d. providers die wel gebruik maken van de glasvezel infra, maar er geen eigenaar van zijn.

Dat de KPN het eerste jaar recht heeft om de kabels te exploiteren klopt dan ook niet, er zijn namelijk al meerdere providers beschikbaar. De KPN is wel mede-eigenaar van de kabels.

p.s.

Qua prijzen valt het redelijk mee,

het 50Mbit glas abonnement laat zich op dit moment het beste vergelijken met Alles in 1 Extra (50Mbit) van Ziggo, het grootse verschil zit hem tussen het internet, bij Ziggo krijg je 50/5 bij glasvezel via Tweak krijg je 50/50Mbit. Welliswaar met de verstande dat Ziggo heeft aangekondigt dat binnenkort de het extra abonnement van 50/5Mbit naar 120/10Mbit gaat.

Wanneer je in een van de steden woont waar glasvezel beschikbaar is heb je een mooi alternatief voor Ziggo, anders zul je gewoon moeten wachten wanneer en of het bij jou beschikbaar wordt.

Snelheid zegt trouwens ook niet alles, uit testen tussen glas en kabel ben ik er zelf achter gekomen dat Ziggo verbinding sneller is op een trans atlantische verbinding naar een aantal servers in de VS.
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de route die door Ziggo wordt gekozen in mijn geval sneller is dan die via Tweak Fiber.
Je vergeet voor het gemak maar even de Digitale TV. Via Glasvezel is die vaak beperkt en je hebt in ieder geval weer in elke kamer een decoder nodig...werkt vaak ook niet (of wel?) met bestaande DVB-C decoders (incl die in je htpc's). dus tja...je moet behoorlijk extra investeren om alles via glas goed aan de praat te krijgen en dan heb ik het nog niet eens over het beperkte zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
Loekie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:45:
[...]

Je mail zal dan nog onder een klantnr hangen, daar kun je ongetwijfeld het pakket onder aanvragen, of denk ik dan te simpel? ;)
Dat is grappig, ik heb zo al 9 jaar een @home e-mail adres terwijl we 5 jaar geleden ons @home abonnement hebben opgezegd.

Ooit heb ik een e-mail gehad met de vraag bij welk klantnummer het account hoorde (ergens in 2004/2005) en indien er geen antwoord op kwam zou het verwijderd worden, daarop heb ik geantwoord dat het niet meer bij een account hoorde en dat het verwijderd mag worden...

Tot op de dag van vandaag werkt het nog. Intussen ben ik wel weer opnieuw lid van ziggo, maar het e-mail adres is niet aan dat klantnummer gekoppeld (kortom gratis een extra e-mail adres).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
TheVMaster schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:12:
[...]

Je vergeet voor het gemak maar even de Digitale TV. Via Glasvezel is die vaak beperkt en je hebt in ieder geval weer in elke kamer een decoder nodig...werkt vaak ook niet (of wel?) met bestaande DVB-C decoders (incl die in je htpc's). dus tja...je moet behoorlijk extra investeren om alles via glas goed aan de praat te krijgen en dan heb ik het nog niet eens over het beperkte zenderpakket.
Helaas kunnen wij dit alleen maar onderstrepen. Kpn vraagt teveel voor zijn glasvezel pakketten. het zenderaanbod is te mager, en om elders in huis meerdere tv's aan te sluiten heb je weer digitenne kasten nodig waarvoor je ook nog 4 euro p/m maand extra erbovenop krijgt...kortom: Te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

JohnStaakke schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:51:
Ik ben overgegaan op een dreambox, kan ik die humax gewoon verpatsen of heb ik dat ding bij een Alles-In-1 pakket in bruikleen, ik weet het niet zeker meer?
Verpats hem maar, niet in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:02
Zoals ik al eerder meldde hebben we hier op 18 mei Alles in 1 plus aangevraagd, netjes een bevestiging gehad via mail maar daarna niks meer gehoord. Omdat we op 1 Juni over zouden gaan en er een monteur alles zou komen installeren hier de vraag gesteld of het normaal was dat je zo lang niks hoort. Dat was het niet dus maar via de Live chat informatie gevraagd. Ze vertellen me dat er geen order is binnengekomen op ons adres en met onze gegevens. Ik zeg dat we toch echt een bevestiging hebben gehad maar nee, de chat partner houdt vol dat er geen order is. Ik bel met de klantenservice waar ons wordt verteld dat er wel een aanvraag is, maar dat het contractnummer niet is ingevuld ( we wilden dat ziggo onze huidige telefoon en internet opzegd, tv hebben we al van ziggo ). Op het bestelformulier staat duidelijk het contractnummer, en ook ons telefoonnummer ( er was me verzekerd dat voor de telefoon alleen het nummer nodig was ) staat er netjes op. Er wordt ons gevraagd het nogmaals helemaal opnieuw aan te vragen. Ik vind het toch wel raar dat als er blijkbaar gegevens niet goed zijn doorgekomen ze ons niet even inlichten of iets, maar besluit toch nog maar eens alles opnieuw in te vullen. Na alles ingevuld te hebben bel ik nog eens de klantenservice, maar ik hang al 15 min aan de lijn en heb nog steeds niemand gehad. Ook het nummer om telefonisch te bestellen heb ik 15 minuten op gewacht, ook daar krijg je niemand aan de lijn. Nu kan ik dus ook niet meer op 1 Juni overstappen, omdat er minimaal 7 werkdagen tussen moeten zitten. Als alles in 1x goed was gegaan kon het wel, maar nu is de eerste datum pas 7 Juni.

Morgen nog maar eens bellen. Maar ons voorgevoel is toch waar, Ziggo is nogsteeds die bende die voorheen ( hier in de regio ) @home was. We wilden eigenlijk voor KPN alles in 1 gaan maar omdat interactieve televisie en sneller internet dan 8mb van hun niet mogelijk is op onze lokatie hebben we toch maar Ziggo geprobeerd. Ik hoop dat ik morgen wel goed geholpen wordt, anders is het gewoon einde verhaal.

Het zou nu geregeld moeten zijn, de Chatpartner in de live chat heeft het zelf nog eens proberen te bestellen in hun eigen systeem. Morgen moet ik de klantenservice nog even bellen op mn internet op te zeggen, en dan vraag ik ook gelijk even of de order nu wel compleet is. Ik kan nu wel pas 16 Juni over.

[ Voor 11% gewijzigd door Lizardz op 25-05-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo levert gewoon beste een leuk product voor het geld, maar inderdaad, qua administratie en probleemoplossing is het een zooitje. Wij hadden het "geluk" dat we verhuisden naar een andere regio (ander netnummer) en sowieso ons telefoonnummer niet konden meenemen (vanuit ADSL, XS4ALL). maar afgezien van wat gesteggel met een onstabiele digitale ontvanger, mogen wij tot op heden niet klagen: voor dik 50 euro gewoon snel internet, een vaste lijn, en een groot aantal digitale zenders. ADSL komt qua snelheid niet eens in de buurt, en is vaak ook nog duurder. Daarbij gaat TV-kijken en telefoneren bij ADSL ten koste van je bandbreedte. Dat is bij kabel niet zo, omdat telefoon en TV niet via de internetlijn gaan.

Dus zo lang je geen problemen hebt, is Ziggo best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een gmail account, dan ben je nooit meer afhankelijk van je provider.
HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:
ik zit zelf ook in het proces van overstappen en ik hoorde dat het mogelijk is om je e-mail mee te nemen. Ik geloof dat het wel een klein bedrag p/m gaat kosten, maar dat weet ik niet zeker. Voor mij is het iig wel waard om te betalen om de mail te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:28:
Neem een gmail account, dan ben je nooit meer afhankelijk van je provider.

[...]
Grapjas met je google propaganda. Als je al ver voordat gmail bestond een emailadres nodig had hoe deed je dat dan? Wij zitten(nouja mijn ouders) al zeker zo'n jaar of 10 als het niet langer is bij kpn/planet. Dus vertel mij maar hoe ik dat zou doen mr Googlefanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:
Vergeet het maar, ziggo gaat geen adressen van andere providers overnemen. Vaak biedt een latende provider wel een email overstap pakket aan of een email-only pakket. Dat zal dat gene zijn dat je gehoord hebt,
Persoonlijk hecht ik niet zo'n belang aan providermail....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:44
HamburgerHenk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Grapjas met je google propaganda. Als je al ver voordat gmail bestond een emailadres nodig had hoe deed je dat dan? Wij zitten(nouja mijn ouders) al zeker zo'n jaar of 10 als het niet langer is bij kpn/planet. Dus vertel mij maar hoe ik dat zou doen mr Googlefanboy.
Beetje vreemd dat diegene meteen Google fanboy zou moeten zijn. Dan neem je toch een hotmail adres? Ik ben al 10 jaar niet meer provider afhankelijk qua e-mail, vond 't destijds al erg vervelend als je van provider ging wisselen. Dus waarom niet een e-mail adres nemen bij iemand waar geen internetprovider aan vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:03
Ik zie nog niemand anders klagen maar een deel van de bollenstreek heeft momenteel geen internet.
Al vanaf vannacht 0.00 niet. En het ergste er word niets op de storingspagina gemeld.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Loekie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:12:
[...]

Vergeet het maar, ziggo gaat geen adressen van andere providers overnemen. Vaak biedt een latende provider wel een email overstap pakket aan of een email-only pakket. Dat zal dat gene zijn dat je gehoord hebt,
Persoonlijk hecht ik niet zo'n belang aan providermail....
Of Ziggo het nou wel of niet overneemt, ze zorgen iig wel dat je je mailadres kan houden. In ieder geval dat ik wat ik aan de telefoon met ziggo hoorden. De ze nemen de mail of over en ze regelen het voor je bij je ouder provider. Best klantvriendelijk.

En @ alle internetguru's hier. Veel mensen hebben gewoon provider e-mailadressen omdat ze niet van plan zijn meteen over te stappen en omdat het meestal veel makkelijker was in die tijd. Hotmail had nou ook niet echt een veilige naam in het begin, zeker omdat hotmail wel eens geweigerd werd op sommige sites. Nu is de kwaliteit van hotmail en gmail wel goed. Maar veel normale mensen en geen icters hebben toch echt wel provider emailadressen die ze gewoon gebruiken voor de familie en meer de hotmail en gmail accounts voor hunzelf. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 08:07
De storing geldt voor de Duin-en Bbollenstreek sinds 10.30 uur. Tenminste in Sassenheim.
Geen internet, telefonie en het Ziggo TV kanaal op TV, deze zijn niet bereikbaar.
Vanaf 11.15 uur is de storing regionaal geregistreerd en zal nog tot het eind van de middag duren waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Flexboy op 26-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:34
robbinonline schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:32:
Ik zie nog niemand anders klagen maar een deel van de bollenstreek heeft momenteel geen internet.
Al vanaf vannacht 0.00 niet. En het ergste er word niets op de storingspagina gemeld.
Sinds ongeveer een uur ligt telefonie en internet er bij mij ook uit. Omgeving Groningen.

edit: en rond 12:25 uur weer up.

[ Voor 4% gewijzigd door Valar op 26-05-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
HamburgerHenk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:36:
Of Ziggo het nou wel of niet overneemt, ze zorgen iig wel dat je je mailadres kan houden. In ieder geval dat ik wat ik aan de telefoon met ziggo hoorden. De ze nemen de mail of over en ze regelen het voor je bij je ouder provider. Best klantvriendelijk.
Het kan een email overstappen pakket voor 3 maanden zijn, maar als je klant af bent bij een provider ben je(enkele uitzonderingen daargelaten) gewoon je providermail kwijt. Is ook logisch, waarom zou een provider kosten voor je maken als je er niet voor betaald?
Let goed met overstapservice, het gaat vaak niet goed wegens verkeerd contractnummer. De nieuwe partij heeft geen inhoudelijke check of het contractnummer klopt....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 12:39
Een eigen domain laten registreren? Kost weinig en je krijgt altijd je mail op hetzelfde adres. Doe ik al jaren, en je kunt gewoon je eigen interface houden, Outlook in mijn geval.

Overigens vind ik de tip om gmail te gebruiken ook uitstekend. Ik begrijp niet waarom je daar overdreven denigrerend op reageert. Je hoeft dat niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:03
Flexboy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:58:
De storing geldt voor de Duin-en Bbollenstreek sinds 10.30 uur. Tenminste in Sassenheim.
Geen internet, telefonie en het Ziggo TV kanaal op TV, deze zijn niet bereikbaar.
Vanaf 11.15 uur is de storing regionaal geregistreerd en zal nog tot het eind van de middag duren waarschijnlijk.
Fijn dat dit ook op de website vermeld word.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hmmm, ook hier weer instabiel internet, heb inmiddels al wat meer onderzocht. Verkeer dat via een tunnel gaat loopt netjes door, zodra http-verleer via Ziggo gaat duurt het regelmatig lang(10-60 seconden) voordat het antwoord van de website terugkomt, juiste DNS was daarvoor al gevonden. Dit zowel met PC direct aangesloten op modem, via router en 2 verschillende besturingssytemen. Testen direct vanaf router naar internet gaan ook al fout, dus vermoed storing aan Ziggo-zijde, iemand anders ervaring met regelmatig langzaam en dan weer snel ladende pagina's?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Vreemd, ik downloade vanochtend nog netjes met 2,5 mbit, maar nu in ene met 0,7 mbit, helaas zit ik niet op de lokatie kan dus weinig checken, ben wel ff pc en router aan het rebooten, maar als dit dus niet helpt kan ik vanavond pas verder checken.
Zijn er toevallig meer mensen uit Amstelveen met troubles? Ik kan namelijk ook geen storingen vinden op die site van ziggo.

Probleem lijkt na reboot van router en pc te zijn gefixed.

[ Voor 7% gewijzigd door RollieBollie op 26-05-2010 14:45 . Reden: Probleem lijkt te zijn opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
RollieBollie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:39:
Vreemd, ik downloade vanochtend nog netjes met 2,5 mbit, maar nu in ene met 0,7 mbit, helaas zit ik niet op de lokatie kan dus weinig checken, ben wel ff pc en router aan het rebooten, maar als dit dus niet helpt kan ik vanavond pas verder checken.
Zijn er toevallig meer mensen uit Amstelveen met troubles? Ik kan namelijk ook geen storingen vinden op die site van ziggo.

Probleem lijkt na reboot van router en pc te zijn gefixed.
Ja, ik had het hier een paar dagen geleden ook. Reboot van de ubee hielp niks. Aan het eind van de dag was het weer snel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik word helemaal gek van die storingen met dat kut Ziggo. Hier in Noordwijk aan Zee de hele dag geen internet en telefoon (TV weet ik niet), pas net weer verholpen. Het is dat er qua snelheid geen alternatief is, want anders was ik al lang weg bij die fuckers. Die mooie praatjes van die snelheidsverhogingen die niet komen is ook om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om ook een andere decoder met korting aan te schaffen bij Ziggo (bijvoorbeeld de Humax 5050) bij het afsluiten van een alles in 1 pakket? Standaard krijg je namelijk korting bij aanschaf van de Samsung decoder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22
Emile schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:37:
Ik word helemaal gek van die storingen met dat kut Ziggo. Hier in Noordwijk aan Zee de hele dag geen internet en telefoon (TV weet ik niet), pas net weer verholpen. Het is dat er qua snelheid geen alternatief is, want anders was ik al lang weg bij die fuckers. Die mooie praatjes van die snelheidsverhogingen die niet komen is ook om gek van te worden.
heb je zo vaak een storing dan? apart .. heb echt nooit storing.. ... .. nu doe ik natuurlijk aan goden verzoeken. .. maar we merken het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 11:07
Emile schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:37:
In Noordwijk binnen gebruik ik Ziggo nu een half jaar zonder grote verstoringen! Snelheid is ook prima op orde, 120 Mbit is natuurlijk leuk maar met 50Mbit kom ik prima uit de voeten.

Hoeveel storingen heb jij al gehad op Zee, kan me namelijk niet voorstellen dat er een groot verschil is met het aantal verstoringen in Noordwijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 09:01
Hallo,

Ik heb sinds vandaag het Ubee modem van Ziggo aangesloten.
Internet werkt prima, zit op volle snelheid, maar de telefoon krijg ik niet aan de praat. Na het opstarten van het modem begint het lampje van telefoonaansluiting 1 continu te knipperen, ongeacht of de telefoonkabel is aangesloten of niet.

Nu kan ik ook niet in het modem kijken naar de instellingen, of telefonie goed geactiveerd is of niet. Dus voordat de helpdesk weer gebeld moet worden, zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad en een oplossing weten? Mijn dank is groot ;)

EDIT: ondertussen heb ik dmv. een portscanner het IP adres van het modem achterhaald. Onder advanced configuration en dan MTA status staat dat alles m.b.t. telefonie 'in progress' is, al heb ik niet het idee dat er veel wordt uitgevoerd..

[ Voor 17% gewijzigd door Struikrover op 26-05-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Struikrover schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:19:
Hallo,

Internet werkt prima, zit op volle snelheid, maar de telefoon krijg ik niet aan de praat. Na het opstarten van het modem begint het lampje van telefoonaansluiting 1 continu te knipperen, ongeacht of de telefoonkabel is aangesloten of niet.

Nu kan ik ook niet in het modem kijken naar de instellingen, of telefonie goed geactiveerd is of niet. Dus voordat de helpdesk weer gebeld moet worden, zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad en een oplossing weten? Mijn dank is groot ;)

EDIT: ondertussen heb ik dmv. een portscanner het IP adres van het modem achterhaald. Onder advanced configuration en dan MTA status staat dat alles m.b.t. telefonie 'in progress' is, al heb ik niet het idee dat er veel wordt uitgevoerd..
Telefonie ledjes branden hier continue op het modem. (ubee)
Onder MTA status staat alles op completed, behalve telephony security, deze staat disabled. Dus denk dat telefonie bij jou nog niet helemaal gereed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
Struikrover schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:19:
Hallo,

Kijk eens op mijn ziggo of je telefonie wel al geactiveerd is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 15:21
Iemand bekend met overstappen vanaf KPN+Pretium (don't ask my why) naar Ziggo AiE?
Neem aan dat die ook opgezegd moet gaan worden, ook al vervalt de KPN lijn straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik hoop dat ik in het goeie topic zit :)

Op dit moment zit ik bij een vriend van me om z'n Ziggo internet aansluiting te installeren.

Toen ik de voeding op de modem wilde aansluiten zag ik dat de aansluiting er uitziet als op onderstaande afbeelding, terwijl het stekkertje van de voeding gewoon rond is :(

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/vxkhs4.jpg

Ik kan het internet dus niet aansluiten, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand enig idee hoe deze aansluiting heet, zodat ik wellicht een vervangende adapter kan regelen? Het zou fijn zijn als ze hier snel online kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

beeman schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:59:
Ik hoop dat ik in het goeie topic zit :)

Op dit moment zit ik bij een vriend van me om z'n Ziggo internet aansluiting te installeren.

Toen ik de voeding op de modem wilde aansluiten zag ik dat de aansluiting er uitziet als op onderstaande afbeelding, terwijl het stekkertje van de voeding gewoon rond is :(

[afbeelding]

Ik kan het internet dus niet aansluiten, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand enig idee hoe deze aansluiting heet, zodat ik wellicht een vervangende adapter kan regelen? Het zou fijn zijn als ze hier snel online kunnen :)

Idd dat wil niet , verkeerde voeding geleverd bij het modem.
Ziggo bellen!!!!!!!
Sccs

Greetz Read :)

Ps.This een voeding van een motorola modem en merk is leader elektronics en als je in de omgeving woont van emmen mag je hem op komen halen todat jezelf een goede voeding hebt.
Desnoods mag je mijn modem ook lenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Read op 26-05-2010 20:13 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is Nederland - Mexico nu in 1080i (native!) op SBS6? Het is iig wel een stuk strakker dan SBS6 "normaal"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Read schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:02:
[...]

Idd dat wil niet , verkeerde voeding geleverd bij het modem.
Ziggo bellen!!!!!!!
Sccs

Ps.This een voeding van een motorola modem en merk is leader elektronics en als je in de omgeving woont van emmen mag je hem op komen halen todat jezelf een goede voeding hebt.
Desnoods mag je mijn modem ook lenen.
Daar was ik al bang voor... Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

beeman schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:14:
[...]

Daar was ik al bang voor... Bedankt voor je reactie :)
Ik ben morgen ook met de trein onderweg van emmen naar amersfoort vs als je wild kun je hem onderweg ook ergens oppikken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:44
Exorcist schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:07:
Is Nederland - Mexico nu in 1080i (native!) op SBS6? Het is iig wel een stuk strakker dan SBS6 "normaal"..
Nee, ik kan duidelijk zien dat het geen HD is. Daarover gesproken, ik heb nu sinds een kleine week het HD pakket, maar op SBS6 en Veronica heb ik nog geen HD uitzending kunnen bespeuren. Wordt er uberhaupt iets in HD uitgezonden op die twee kanalen? Net5 doet af en toe wel een HD uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm OK, vind t gras best scherp eigenlijk, maar wist t niet zeker. Ben benieuwd hoe het WK eruit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
SBS6 via Ziggo Live TV werkt ook als een zonnetje :)

Resolutie om te huilen, hardcoded zwarte balken, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 15:25
Klein vraagje en jullie zijn een stuk sneller dan de overbelaste helpdesk van Ziggo op het moment: Als ik internet van Ziggo neem, kan ik dan wel nog gewoon kabeltelevisie ontvangen? Of moet dat dan via digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Volgens mij is sbs6 op liveTV nu down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vanx

Bedoel je gewoon kijken via portal van Ziggo?
Die werkt bij mij wederom weer eens niet.........Heb toch echt alles-in-1 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Dr. Horrible schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:06:
Klein vraagje en jullie zijn een stuk sneller dan de overbelaste helpdesk van Ziggo op het moment: Als ik internet van Ziggo neem, kan ik dan wel nog gewoon kabeltelevisie ontvangen? Of moet dat dan via digitale tv?
Ligt eraan van wie je Het tv signaal hebt.
Als dat ook van ziggo s dan kun je gewoon analoog blijven kijken alhoewel er met een digital ontvanger toch mooier is en iets meer kanalen dan analoog.
Je hebt hier op tweakers al voor een euro of 35 tot 50 euro een leuke 2 de hands ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Read schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:13:
[...]

Ligt eraan van wie je Het tv signaal hebt.
Als dat ook van ziggo s dan kun je gewoon analoog blijven kijken alhoewel er met een digital ontvanger toch mooier is en iets meer kanalen dan analoog.
Je hebt hier op tweakers al voor een euro of 35 tot 50 euro een leuke 2 de hands ontvanger.

Top bedankt. Het punt is dat ik de kabel met mensen moet delen, en er kabelinternet bij zou nemen voor alleen mij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Als het aansluitpunt maar wel bij jou zit anders kan je een heleboel verlies hebben je krijgt er namelijk een splitter bij die het signaal opdeeld in tv signaal en internet/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
De modem zou ik dan in de meterkast met een utp kabel een verdieping op naar een router die dan bij mij staat. Dit zou niet heel veel signaalverlies moeten hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dr. Horrible schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:29:
De modem zou ik dan in de meterkast met een utp kabel een verdieping op naar een router die dan bij mij staat. Dit zou niet heel veel signaalverlies moeten hebben toch?
Correct, UTP kan +/- 100 meter. Lange coaxkabels leiden wel tot verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Dr. Horrible schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:29:
Nee hoor dat gaat prima als je modem maar vlak bij het punt zit waar het signaal van ziggo het huis binnenkomt.

Je krijgt normaal bij het welkoms pakket een modem,stukje coax voor modem +-50 cm, splitter en een meter of 10 lan kabel.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 22:22
frG schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:06:
Volgens mij is sbs6 op liveTV nu down :(
mja.. na een paar keer op connect drukken is het mij iig gelukt.. m'n vriendin de politiek, ik voetbal.. noujah .. tis dat rtl4 niet gestreamd wordt, adners had ik het echt kunnen kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik had in 1996 al een gratis mailadres bij DDS. En later bij gmx.net (al 10 jaar een paar adressen!), mail.com, hotmail.com, dolfijn.nl en ga zo maar door. Ik heb al mijn vrienden en familie zover gekregen dat ze het mailadres van de provider niet gebruiken, maar meteen iets nemen dat onafhankelijk is. De meesten zitten op GMX, want die boden 10 jaar geleden al gratis POP3/SMTP aan. Op die manier kunnen de mensen probleemloos van provider wisselen, zonder eerst de halve wereld te moeten verwittigen van hun veranderde mailadres.

Tegenwoordig raad ik mensen (die meer dan 1 adres gebruiken voor serieuze toepassingen) zelfs aan om gewoon een goedkoop domein+hosting-pakket te nemen. Voor 15 euro per jaar heb je al een .nl-domein, 300 MB diskruimte, een paar GB traffic per maand, shared mailserver, en onbeperkte mailadressen en subdomains. Dan weet je écht zeker dat je altijd je eigen adressen kunt behouden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Horrible schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:06:
TV-afname is verplicht als je ook internet van Ziggo wil hebben. Dus ja, dat blijft gewoon werken.
Wellicht een idee om Alles-in-een te nemen, want je betaalt al 16 euro p/m voor TV aan Ziggo, en 30 euro voor 10 M/s internet. Voor 5 euro meer heb je 22 Mb/s en een vaste telefoonlijn (die je al dan niet kunt gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:53:
[...]

TV-afname is verplicht als je ook internet van Ziggo wil hebben. Dus ja, dat blijft gewoon werken.
Wellicht een idee om Alles-in-een te nemen, want je betaalt al 16 euro p/m voor TV aan Ziggo, en 30 euro voor 10 M/s internet. Voor 5 euro meer heb je 22 Mb/s en een vaste telefoonlijn (die je al dan niet kunt gebruiken).
Je ziet dat hij zegt 'gewoon kabeltelevisie, of moet dan digitaal?', conclusie: hij bedoelt: "kan ik met Ziggo Internet nog steeds analoog kijken?"

Antwoord: ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:16
ik heb een huis gekocht , en wil daar ziggo allen in 1 aanvragen. Alleen de groene kabel die het huis binnenkomt is zo extreem kort ik er niks meer mee kan. De vorige bewoners hebben er een koppelstuk op gezet en een coax kabel er aan gemaakt en die onder de vloer ( cementdekvloer ) door gelegd naar de meterkast ( ongeveer 5 meter ) gaat dit invloes hebben als ik mijn modem dus daarop aansluit ?

met andere woorden , heeft die 5 meter extra lengte veel verlies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Galaxis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:18:

Is lastig te zeggen, maar het signaal zal er nooit beter van worden. Ik had dezelfde situatie in een woning (toen nog met casema), ook 5 meter extra coax kabel. Dit heeft toen een half jaar goed gewerkt en spontaan van de 1 op andere dag ging het modem vaak offline. Kwam dus door die extra 5 meter.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Galaxis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:18:
ik heb een huis gekocht , en wil daar ziggo allen in 1 aanvragen. Alleen de groene kabel die het huis binnenkomt is zo extreem kort ik er niks meer mee kan. De vorige bewoners hebben er een koppelstuk op gezet en een coax kabel er aan gemaakt en die onder de vloer ( cementdekvloer ) door gelegd naar de meterkast ( ongeveer 5 meter ) gaat dit invloes hebben als ik mijn modem dus daarop aansluit ?

Dat hangt af van de kwaliteit van de verbinding die gemaakt is (kwaliteit van connecter en hoe goed degene die het erop gezet heeft alles aangesloten heeft) en de kwaliteit van de kabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
zo, ook besteld. Na jaren redelijk tevreden over Tele2, toch maar een alles in 1 pakketje. Hopelijk niet te lange levertijd, want 13-6 loopt mijn abbo af. En zonder internet gaat ff huilen worden ;(

Ik heb echter twee vraagjes;

Welke HD decorder levert Ziggo mee?
En waar ik maar niet uitkom; krijg ik nu Ned 1, 2 en 3 straks in HD?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
joeltje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:58:
zo, ook besteld. Na jaren redelijk tevreden over Tele2, toch maar een alles in 1 pakketje. Hopelijk niet te lange levertijd, want 13-6 loopt mijn abbo af. En zonder internet gaat ff huilen worden ;(

Ik heb echter twee vraagjes;

Welke HD decorder levert Ziggo mee?
En waar ik maar niet uitkom; krijg ik nu Ned 1, 2 en 3 straks in HD?
Ziggo levert een Samsung DCB-H380 Mee met haar abonnementen.
Ned, 1 HD,2 HD en 3HD en Eurosport HD zijn voor elke HD decoder gratis beschikbaar.

de SBS HD zenders en Disocovery HD, NGC HD en en Hisory HD zitten in een betaal pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:43:
Tegenwoordig raad ik mensen (die meer dan 1 adres gebruiken voor serieuze toepassingen) zelfs aan om gewoon een goedkoop domein+hosting-pakket te nemen. Voor 15 euro per jaar heb je al een .nl-domein
Je kan ook je hele adresboek een adreswijziging doorsturen, geen enkele moeite en onnodig om geld te besteden aan iets onzinnigs als een domeinnaam om een emailadres te kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:16
jelmervos schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:22:
[...]

Is lastig te zeggen, maar het signaal zal er nooit beter van worden. Ik had dezelfde situatie in een woning (toen nog met casema), ook 5 meter extra coax kabel. Dit heeft toen een half jaar goed gewerkt en spontaan van de 1 op andere dag ging het modem vaak offline. Kwam dus door die extra 5 meter.
Theoretisch gezien zou het dus moeten werken , mits de verbindingen en kabel van noemenswaardige kwaliteit zijn ?

[ Voor 12% gewijzigd door Galaxis op 27-05-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Galaxis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:41:
[...]

Theoretisch gezien zou het dus moeten werken , mits de verbindingen en kabel van noemenswaardige kwaliteit zijn ?
Klopt, gewoon proberen dus. Alleen heb je dus kans dat het in de toekomst mis gaat.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Je kan ook je hele adresboek een adreswijziging doorsturen, geen enkele moeite en onnodig om geld te besteden aan iets onzinnigs als een domeinnaam om een emailadres te kunnen behouden.
Een domein kost 10-15 per jaar, google apps is gratis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 11:27

meneerdeman

Mister The Man

Ik heb een vraagje over het aansluiten. Ik wil graag een utp aansluiting bij mijn TV. Nu zit het isra punt (zo heet dat toch?) in mijn meterkast en is het een drama om vanuit daar een kabel naar mijn tv te krijgen. Mijn kabelaansluitpunt zit net naast mijn pc. Kan ik dan bijvoorbeeld mijn modem bij mijn tv zetten en de telefoon aansluiting gewoon in de meterkast houden?

Of moet ik dan een telefoon kabel naar mijn telefoon trekken. Is dat te doen of is het verlies dan erg groot. Denk dat de tv ongeveer 15 meter van de meterkast is verwijderd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een aop heet dat (abonnee overname punt). Isra is van de kpn.

Je modem moet je echt bij het aop aansluiten voordat je de boel splitst naar de verschillende tv's.
Gewoon een utp trekken naar je tv is vrees ik de enige goede oplossing.
Wat de telefoon bekabeling betreft, die kan gerust 15 meter zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 27-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Groepsstoring van woensdag 26 mei 19:40 uur
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

Gaan we weer..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Jaja en alle mensen die je niet direct een adreswijziging kan sturen, organisaties die je mailadres hebben enzenz.

Ik raar mensen meestal een Gmail account aan, daarin kan je je provider mail instellen en eventuele extra accounts en je hebt toch alles onder 1 dak en bij provider wisselingen heb je er ook nog eens geen last van.

Daarnaast heb ik ingesteld dat gmail alles doorstuurt naar mijn hosting provider. Zo worden alle postvakjes uit verleden nog geleegd en automatisch bezorgd bij mijn eigen domein, alles in 1 postvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Largo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Een domein kost 10-15 per jaar, google apps is gratis.....
Het is zelfs nog goedkoper. Alleen een naam is ongeveer 5 of 6 euro en inderdaad icm Google Apps is het hardstikke handig!
M'n opa en oma willen graag naar Ziggo....enige drempel is het verliezen van hun bestaande Tiscali mailboxje...tja....ze gaan nu ook aan de eigen domeinnaam :+ Aangezien opa dan nog maar 1x al z'n contacten hoeft te mailen dat z'n e-mailadres verandert is....
Pagina: 1 ... 42 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!