Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Staan die zenders echt op 65... enz? Ik heb een tv met CI+ module, moet ik hem dan opnieuw laten scannen of komen die zenders er vanzelf bij te staan? Gisteren stonden ze er nog niet namelijk.
Bij onze LG's met CI+ module kwamen ze er gewoon vanzelf bij te staan, eerst als "Unknown" en na het benaderen van de zender gaf hij wel aan wat de naam van de zender was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Eindelijk was het dan bijna zover, op 25 April Ziggo gebeld dat ik het meest uitgebreide pakket wilde hebben inclusief interactieve ontvanger.
Vandaag zou de monteur komen tussen 8.00 en 13.00 uur, is bevestigd per brief en 2 dagen terug nog eens per sms.
Tot nu toe niemand gezien dus maar eens gebeld naar Ziggo.

Ja, ik kan daar niets aan doen zegt een mevrouw, wacht nog maar op de monteur want u staat nog niet afgemeld in het systeem, ik zeg dat dit niet zo vreemd is aangezien er nog niemand geweest is.

Men geeft aan de monteur niet te kunnen bereiken dus men kan niets voor me doen, komt de monteur vandaag niet opdagen dan kan ik morgen voor een nieuwe afspraak bellen.

Ongelooflijk dat dit zo maar kan in een grote organisatie, monteur laat niets horen dat hij wat later kan komen, Ziggo kan monteur niet bereiken en zegt gewoon te wachten zonder zeker te weten of er wel/niet iemand op komt dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Vandaag AIE-Extra gekregen, monteur kwam zelfs een half uur eerder (11:30 ipv van tussen 12 en 6).
Binnen een kwartiertje was alles klaar.

Prima service van Ziggo (heb eigenlijk nog nooit hoeven klagen over ze).
Op dit moment heb ik rond de 117/9.. vind ik meer dan redelijk.

Prima service.

(2565 Den Haag)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
nooberke schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:43:
[...]

Bij onze LG's met CI+ module kwamen ze er gewoon vanzelf bij te staan, eerst als "Unknown" en na het benaderen van de zender gaf hij wel aan wat de naam van de zender was.
Hmm, misschien moet ik me tv een nachtje op standby laten staan dan, ik zet 'm altijd helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19
Vraagje:
Ik kijk nu analoog TV van Ziggo gedeeld met de buurman en dus is het signaal niet van alle zenders even geweldig. Als ik nu digitaal zou gaan kijken met een CI+ cam, wat kan ik dan verwachten? :?

Is het zo dat het digitale signaal geen of minder last heeft van het zwakke signaal en de beeldkwaliteit dus veel beter zal zijn? Of zal het beeld dan weg gaan vallen e.d.? Iemand enig idee?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:06:
Is het zo dat het digitale signaal geen of minder last heeft van het zwakke signaal en de beeldkwaliteit dus veel beter zal zijn? Of zal het beeld dan weg gaan vallen e.d.? Iemand enig idee?
Ik heb denk ik meer coax kabel in huis aangelegd dat jij samen met je buurman en met dat nieuwe kastje dat de monteur komt installeren (en daarachter een goede versterker) heb ik overal topbeeld. Ik heb laatst eens zitten meten hoeveel meter coaxakbel ik heb en ik kom op 40 meter en haal nog steeds een signaalsterkte van 56% (had hiervoor 8%, maar heb wat connectoren verwisseld voor duurdere exemplaren).

Als het signaal nu niet goed is, dan moet je betere kabel gaan gebruiken en betere connectoren. Kijk daar eens goed naar. En daarna een versterker ertussen (maar die versterkt ook storingen, dus wel even goed aansluiten eerst).

Dan zou het moeten werken. Maar is het niet handiger om je eigen kabel te nemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nog in de webmail komen? Mijn adresboek is verdwenen zegt hij en dan gooit hij mij er weer uit???

Ik heb nooit een adresboek aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat adviseren jullie me?

Ik download nogal geregeld films via nieuwsgroepen (blurays voornamelijk). Nou wil ik internet gaan bestellen bij Ziggo. Zal ik gaan voor de Z2 (15 mb/s in de zomer) of de Z3 (50 mb/s in de zomer)?

Ik download nu met 2,5 mb/s bij UPC op een fiber abonnement van 25 mb/s. Ik haal dus een 10x zo lage snelheid. Is het dan wel zo rendabel het hogere Ziggo abonnement te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:21:
Wat adviseren jullie me?

Ik download nogal geregeld films via nieuwsgroepen (blurays voornamelijk). Nou wil ik internet gaan bestellen bij Ziggo. Zal ik gaan voor de Z2 (15 mb/s in de zomer) of de Z3 (50 mb/s in de zomer)?

Ik download nu met 2,5 mb/s bij UPC op een fiber abonnement van 25 mb/s. Ik haal dus een 10x zo lage snelheid. Is het dan wel zo rendabel het hogere Ziggo abonnement te nemen?
Dan moet je jezelf afvragen of je liever 20 minuten wacht op een blu-ray of liever een paar uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Ik heb denk ik meer coax kabel in huis aangelegd dat jij samen met je buurman en met dat nieuwe kastje dat de monteur komt installeren (en daarachter een goede versterker) heb ik overal topbeeld. Ik heb laatst eens zitten meten hoeveel meter coaxakbel ik heb en ik kom op 40 meter en haal nog steeds een signaalsterkte van 56% (had hiervoor 8%, maar heb wat connectoren verwisseld voor duurdere exemplaren).

Als het signaal nu niet goed is, dan moet je betere kabel gaan gebruiken en betere connectoren. Kijk daar eens goed naar. En daarna een versterker ertussen (maar die versterkt ook storingen, dus wel even goed aansluiten eerst).

Dan zou het moeten werken. Maar is het niet handiger om je eigen kabel te nemen?
Nieuw kastje dat de monteur komt installeren?

Ik ging er eigenlijk van uit dat als je al een Ziggo Allen in 1 pakker hebt met het standaard (analoge) TV pakket dat je dan alleen maar een CI+ cam en smartcard nodig hebt, smartcard registreren en klaar, niet dan? :?

Waar ik woon was vroeger 1 hele grote bungalow en is opgedeeld, er is dus maar 1 adres met 1 hoofdaansluiting dus eigen aansluiting is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
HenkEisDS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Dan moet je jezelf afvragen of je liever 20 minuten wacht op een blu-ray of liever een paar uur?
is het verschil dan zo erg?

met mijn post wilde ik aangeven dat ik van mn 25 mb maar 2,5 haal.
dus wat is mijn winst als ik 50 mb kies en dan blijkt dat ik ook maar 2,5 mb haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:29:
[...]

dus wat is mijn winst als ik 50 mb kies en dan blijkt dat ik ook maar 2,5 mb haal?
Dat kun je alleen zelf bepalen natuurlijk ;)
is het 2.5 Mb/s of 2,5 MB/s? Daarnaast kan het best zijn dat het aan je news-provider ligt, apparatuur in huis. M'n glazen bol is even weg ter reparatie, dus het wordt hem even niet...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:29:
[...]

Je hebt een 25Mbit abbonement. Je downloadsnelheid is 2.5... Is dat 2.5Mbit of 2.5MByte? Je bent nu namelijk niet echt duidelijk in je omschrijving. Wees eens wat specifieker!

Plus dat je zegt dat je nu UPC hebt. Ga je dan verhuizen naar een Ziggo gebied of blijf je wonen waar je nu woont? Je zal dan namelijk geen Ziggo kunnen nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:21:
Ziggo is een kabelmaatschappij. Als je nu in UPC gebied woont kun je helemaal geen abo krijgen van Ziggo, of begrijp ik het verkeerd?

edit: te laat. Tja, ik type kennelijk niet snel genoeg. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 19-05-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
dôh schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Je hebt een 25Mbit abbonement. Je downloadsnelheid is 2.5... Is dat 2.5Mbit of 2.5MByte? Je bent nu namelijk niet echt duidelijk in je omschrijving. Wees eens wat specifieker!

Plus dat je zegt dat je nu UPC hebt. Ga je dan verhuizen naar een Ziggo gebied of blijf je wonen waar je nu woont? Je zal dan namelijk geen Ziggo kunnen nemen! :)
Ik heb 25 Mbit, download met 2,5 Mbyte per sec en ga idd verhuizen van een UPC gebied naar een ZIGGO gebied :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
MAX3400 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:07:
Wil me netwerk vast voorbereiden op mijn nieuwe Ziggo-aansluiting en heb een 802.11n en Gbit nodig. Iemand ervaring met een van deze fijne routers in combinatie met "Alles-in-1 Extra" (voorlopig 50Mbit):

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Op basis van de reviews zijn ze allebei vrij goed maar redelijk belangrijk is dat de router ook gaat fungeren als firewall (dus het Ziggo-modem ga ik zo ver mogelijk open zetten).

Iemand met ervaring of een ander briljant idee; gaarne hoor ik je mening.
Ja ik heb de tp-link icm met alles in 1 extra.
Niet twijfelen gewoon doen. Ik haal de volle snelheid en de verbinding is stabiel.
Met usenet haal ik gemiddeld 5700 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
moca schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:04:
[...]

Ja ik heb de tp-link icm met alles in 1 extra.
Niet twijfelen gewoon doen. Ik haal de volle snelheid en de verbinding is stabiel.
Met usenet haal ik gemiddeld 5700 kb/s.
Is die TP-Link WR1043ND een kwestie van ziggo modem in de lan aansluiting prikken en direct verbinding hebben of moeten er nog allerlei handmatige instellingen gedaan worden om de router aan de praat te krijgen?

Ben week terug uren bezig geweest om deze router op een zyllex modem aan de praat te krijgen en wil dit niet nog eens meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:56
Ferra schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:04:
[...]

Ik heb 25 Mbit, download met 2,5 Mbyte per sec en ga idd verhuizen van een UPC gebied naar een ZIGGO gebied :-)
DAn haal je toch ongeveer je snelheid?25megabit is namelijk 3.1 megabyte. Klopt toch ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 13:20

TAA

Liever IRC

Vorige week dinsdag Ziggo AiO aangevraagd en vandaag alles binnen... Best tevreden zeg maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/819794709.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:27
Heel mooi, SBS6/NET5 en Veronica zijn inmiddels al over naar HD. Op zender 66,68,69. Ik dacht eerst dat het pas met 1 juni was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:09
René van Gaalen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:00:
[...]

Is die TP-Link WR1043ND een kwestie van ziggo modem in de lan aansluiting prikken en direct verbinding hebben of moeten er nog allerlei handmatige instellingen gedaan worden om de router aan de praat te krijgen?

Ben week terug uren bezig geweest om deze router op een zyllex modem aan de praat te krijgen en wil dit niet nog eens meemaken.
Zyllex? Zyxel waarsch.
Maar eerste router waar alles 1-2-3- out of the box werkt moet ik nog tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
xxxneoxxx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Zyllex? Zyxel waarsch.
Maar eerste router waar alles 1-2-3- out of the box werkt moet ik nog tegen komen.
Je hebt gelijk, was Zyxel.
Wat een gekloot was dat, instalatie CD in Pc, kabels aangesloten van router en modem en geen verbinding.
Ook handmatig geen verbinding tot stand weten te brengen, helpdesk ISP gaf aan dat de Zylex niet met elke router gemakkelijk aan de praat wast te krijgen en dat klopte.

Zelfde router werkte eigenlijk wel out of de box samen met een CAIW modem dus ga ik er maar vanuit dat het probleem bij de Zyxel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

Hallo mensen :w

Vanavond aangemeld voor Ziggo alles in 1, de snelste variant. 5 jaar nadat ik zwoer nooit meer met Ziggo zaken te willen doen voor internet toch maar overgestapt. ADSL blijft hopeloos achter qua snelheden, en de betrouwbaarheid van Telfort (mijn reden om niet voor de verleidelijke 50/80 mbit te gaan) is de laatste maanden ook niet zo best meer, de storing van gisteravond was de druppel.

Nu hopen dat alles goed gaat, heb Ziggo mijn Telfort op laten zeggen inclusief nummerbehoud, het zal mij benieuwen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:51:
Heel mooi, SBS6/NET5 en Veronica zijn inmiddels al over naar HD. Op zender 66,68,69. Ik dacht eerst dat het pas met 1 juni was. :)
Hmm wat voor een pakket heb jij? krijg hier nog te zien previewperiode verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Arfman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:19:
Hallo mensen :w

Vanavond aangemeld voor Ziggo alles in 1, de snelste variant. 5 jaar nadat ik zwoer nooit meer met Ziggo zaken te willen doen voor internet toch maar overgestapt. ADSL blijft hopeloos achter qua snelheden, en de betrouwbaarheid van Telfort (mijn reden om niet voor de verleidelijke 50/80 mbit te gaan) is de laatste maanden ook niet zo best meer, de storing van gisteravond was de druppel.

Nu hopen dat alles goed gaat, heb Ziggo mijn Telfort op laten zeggen inclusief nummerbehoud, het zal mij benieuwen.
Zelfde hier toevallig. Na 5 jaar XS4ALL, twee verplichte downgrades bij 'snelheidsverhogingen' en een stuk modem dat na 2 jaar dienst niets een zonder contractverlenging wordt vervangen krijgt Ziggo weer een kans. Ik ben benieuwd vanaf 4 juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:52
Nou ik moet zeggen, Ziggo kan snel zijn als ze willen hoor. Vanmiddag heb ik via ziggo.nl het HD pakket aangevraagd en zojuist ff geprobeerd en het werkt al :) SBS6, Net5 en Veronica zijn ook al aanwezig en werkend :)

Ik heb ze gelijk op de juiste zenders gezet, wist niet eens dat die optie in me tv zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
joosthaarman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:22:
[...]

Hmm wat voor een pakket heb jij? krijg hier nog te zien previewperiode verlopen.
HD pakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Hmm kutje.. was dit van te voren ook zo bekend gemaakt? ik heb dit niet zo gezien in het nieuws, hoe zit het straks met rtl zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
joosthaarman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:44:
[...]

Hmm kutje.. was dit van te voren ook zo bekend gemaakt? ik heb dit niet zo gezien in het nieuws, hoe zit het straks met rtl zenders?
Ja, RTL zenders komen in iedergeval daarna. Maar is nog niet bekend wanneer. De prijs van het HD pakket gaat geloof ik met 3 euro omhoog, en als de rtl zenders er zijn blijft de prijs waarschijnlijk gelijk.

Linkje: nieuws: Ziggo en UPC voegen hd-zenders aan betaalde pakketten toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 22:22
Sinds begin april ben ik van Glasvezel (35/35) geswitched naar Ziggo AIE plus en merk dat het internetten tijdens het downloaden via usenet trager wordt.
Dit had ik met Glas niet. Heeft dit soms met de trage(re) upload te maken?
En is hier uberhaubt wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Echt vervelend dit, vandaag ging mijn ziggo-abonnement in, maar TNT weigert gewoon het installatiepakket af te leveren :) Ze zijn volgens de track&trace al 2 maal aan de deur geweest en ik heb nog niets (terwijl ik thuis was...). Ik wil hier wel even pluspunt voor ziggo geven die toe nik belde netjes de track en trace code gaf. In iedergeval is mijn eerste contact met de ziggohelpdesk positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Nieuw kastje dat de monteur komt installeren?

Ik ging er eigenlijk van uit dat als je al een Ziggo Allen in 1 pakket hebt met het standaard (analoge) TV pakket dat je dan alleen maar een CI+ cam en smartcard nodig hebt, smartcard registreren en klaar, niet dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 18:02
Wat zijn de huidige modems die Ziggo uitgeeft aan nieuwe klanten? Iemand kort geleden lid geworden die mij antwoord kan geven?

Ik zit ook te twijfelen om Ziggo eens te proberen (Alles in 1). Type modem is dan wel handig. Kan ik vooraf even uitzoeken of ze stabiel genoeg zijn en hoeveel problemen er mee zijn.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Saeverix schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:39:
Wat zijn de huidige modems die Ziggo uitgeeft aan nieuwe klanten? Iemand kort geleden lid geworden die mij antwoord kan geven?

Ik zit ook te twijfelen om Ziggo eens te proberen (Alles in 1). Type modem is dan wel handig. Kan ik vooraf even uitzoeken of ze stabiel genoeg zijn en hoeveel problemen er mee zijn.
Onze grootte vrienden van Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 19:50
Saeverix schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:39:

Heb 2 weken geleden een Ubee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Hmm lees gemengde meningen over die Ubee modems... Zit niet te wachten om dezelfde problemen van jaren terug.

Toen had ik één van de eerste Motorola modems bij toen nog @home. Om het uur sloeg het modem vast en kon ik gaan resetten. Aantal keer vervangen, steeds het zelfde. Ben toen overgestapt op ADSL.

Maar de Alles in 1 pakketten spreken me nu wel weer erg aan. Vandaar dat ik de stap weer eens wil gaan zetten. Maar ik zit echt niet weer te wachten op een brak modem :( Zijn er ook andere vergelijkbare (specs) modems in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb hier 2 modems (jeuh) anderen was stuk, naja, kwam power lichtje on, en 't vierkante lampje maar 't download lampje begint dan te knipperen. Alleen dat had ik dus weer met m'n modem, voor de grap m'n oude modem der bij, even aangesloten en geactiveerd, en daar was alles weer.. Geen idee waarom, ik vraag me wel af waarom.. Maarja het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Saeverix schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:51:
Hmm lees gemengde meningen over die Ubee modems... Zit niet te wachten om dezelfde problemen van jaren terug.
Voor welke problemen met het Ubee modem ben je bang?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx

Toen had ik één van de eerste Motorola modems bij toen nog @home. Om het uur sloeg het modem vast en kon ik gaan resetten. Aantal keer vervangen, steeds het zelfde. Ben toen overgestapt op ADSL.

Maar de Alles in 1 pakketten spreken me nu wel weer erg aan. Vandaar dat ik de stap weer eens wil gaan zetten. Maar ik zit echt niet weer te wachten op een brak modem :( Zijn er ook andere vergelijkbare (specs) modems in omloop?
Met de Ubee's heb je dat probleem niet. Hier gewoon altijd signaal, of je nu van Ziggo met 20 mbit of met een maand of langer met max 3 kbit mag downloaden, signaal heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gaat weer lekker. Wederom time-outs en een whooping:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/820896350.png

Op een 50/10 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Laatst online: 16-10 19:50
...
Maar ik zit echt niet weer te wachten op een brak modem :(
Modem is niks brak aan, 50/5 strak + telefoon. Geen beren zoeken als er geen beren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gilly schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:02:
[...]

Modem is niks brak aan, 50/5 strak + telefoon. Geen beren zoeken als er geen beren zijn.
Ik snap het wel. Het is dat er recentelijk wat collega's overgestapt zijn in mijn woonplaats naar Ziggo en daar alleen maar goede ervaringen mee hebben, anders was ik waarschijnlijk niet naar Ziggo gegaan. Ze hebben bij heel veel mensen nog steeds een slechte naam vanwege het @Home verleden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Arfman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:18:
[...]

Ik snap het wel. Het is dat er recentelijk wat collega's overgestapt zijn in mijn woonplaats naar Ziggo en daar alleen maar goede ervaringen mee hebben, anders was ik waarschijnlijk niet naar Ziggo gegaan. Ze hebben bij heel veel mensen nog steeds een slechte naam vanwege het @Home verleden.
Mwah, in deze regio was @home naar mijn idee stabieler en de helpdesk vakkundiger dan nu het Ziggo geworden is.

Zo verbaas ik mij er nog steeds over dat men het daar schijnbaar NIET voor elkaar krijgt een systeem te ontwikkelen waar men centraal regionale storingen kan vastleggen op bijv. postcodegebied. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Maar, schijnbaar wel, want als je internetverbinding brak is komt men niet verder dan de standaard uitvraag scripjes, de schuld geven aan je router en een lezing over spyware. Spyware op een Linux laptop? Routerproblemen terwijl ik dezelfde brakke snelheid heb als ik die laptop bekabeld rechtsreeks aan het modem hang? Tsjah, dan zijn ze snel klaar want dan wordt het te moeilijk..

Afschepen lukt ze dan wel weer, want ik heb zelf al meermaals te horen gekregen dat ik maar terug moest bellen als de traagheid (van .3k bij een 20 Mbit abo) aan bleef houden. Zelf nadat ik meermaals vermeld had dat die problemen al een MAAND speelden.

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 20-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Sinds een week overgestapt op Ziggo 120mbit. Prima geregeld allemaal, signaal is goed, download is rond de 12MB/s met Usenet. 's avonds kakt het soms in tot ongeveer 8 a 9MB/s maar het werkt erg stabiel. Ben er best blij mee :) De speedtesten zijn niet echt betrouwbaar, lijkt het bij mij, want ik download wel met 10MB/s terwijl als ik de speedtest doe ik niet hoger dan de 3MB/s kom.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Tering gaat wel weer lekker hier.. laatste weken is de snelheid er wel uit.... Hiervoor hele lange tijd niks geen last gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02

Aan dat modem lag het denk ik niet, ik vermoed een andere oorzaak.

Zelf ben ik met kabelinternet via @Home in 2002 begonnen. Het is waar dat @Home toen een vrij slechte reputatie had, vooral in het gebied rondom Emmen, Zuid-Oost Drenthe dus. Ze zijn toen een verbeterproject begonnen en naar aanleiding daarvan werd ik abonnee. Ik woon zelf in Groningen trouwens.
Ik moet zeggen dat ik daar supertevreden over was. Eerst kwam er een pief van een extern bedrijf de wandcontactdoos vervangen door zo'n modern geval met drie aansluitingen ipv twee. Modem erop geschroefd maar bleek niet te werken, hij kwam niet online. Ander modem geprobeerd, heel gedoe en getelefoneer want dan moesten ze ook het mac-adres vervangen bij @Home ofzo, om een lang verhaal kort te maken: ook de tweede modem deed het niet. Tja, zei de pief, dan zijn hiermee mijn mogelijkheden uitgeput, het ligt niet aan de modem maar aan het signaal, ik zal een monteur sturen.
Daar had ik niet zoveel vertrouwen in maar zie, binnen een uurtje stond de monteur voor de deur. Ik zal uw signaal wat opkrikken meneer, zei die, zet maar even uw tv aan, dan loop ik naar het kastje aan het eind van de straat, en dan bel ik u daar even op. Als het beeld bij mij dan wegviel moest ik even Ho roepen, op die manier kon hij controleren dat ie de juiste kabel te pakken had.

Daarna was het een eitje, de modem stond 24/7 aan, maand na maand, jaar na jaar, zonder dat ik het hoefde te resetten. Als er al iets opnieuw gestart moest worden dan was het altijd de router, nooit de Motorola.

Ook nu heb ik weer een Motorola en dat werkt probleemloos. Als ik jou was zou ik het gewoon weer proberen, ik neem aan dat eventuele storingen in de infrastructuur rondom jouw huis of wijk inmiddels wel opgelost zullen zijn en bovendien kun je ook per maand weer net zo makkelijk opzeggen. Voor alle zekerheid zou je nog even tijdelijk een alternatief (ADSL) achter de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door LeLo op 21-05-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 19:58
Humax 5050c update release notes:
Various improvements record function (f.i merge timeshift recording)
Improvements recording delete function
Fix duplication PF event in list mode in guide
Fix Menu language setting on booting time
Fix Cut WSS line in picture
WSS for 4:3 in HDMI
Fix for case there is no event data in Guide when the event has only extended event.
Play line to long displayed, should be configurable
Wrong thumbnail for video recording, thumbnail previous event or other service
Fix case if guard time is set. In media map, info is showing information from previous event not from recorded event
Thumbnails for pictures
Recording option weekends is missing in the recurring option
Service name not updated when SDT actual process earlier than NIT other
Exist services they are service number 0. (service what it is service number 0 will be removed)
Audio did not apply when you turn on a box.
Recording stopped when it see E19 or E30.
HDMI changes for green screen issue
HDMI changes (Broadcom driver part)
Fix for issue that pin code is not shown when EIT change
Fix for issue that parental rating when it is not matched country
Fix for issue that LCN visible is not applied
Fix for issue that LCN 0 service is shown
Fix for issue that Event time is not correct after DST time
Fix for issue that HDMI Green picture when STB boot
Improvement Picture quality Issue
Fix for issue that HDMI Green picture when TV input change to HDMI from other input.
Fix for issue that cannot make reservation event It has later than TOT next time on EPG
Subtitle region corrections
Fix for case It cannot change teletext page when It diplay sub-page.
Fix for HD subtitle character cut bottom lines.
Fix for case subtitle display broken character. When Subtitle display with other OSD (volume)
Fix to AV block release if service changed frequently when current service locked and next service locked
Fix for a green flickering issues
Improvement by adding semaphore on HDMI code
Fix a issue that HD group is not updated by service type
Fix a issue that attributed finger print message cannot display on screen completely when it's coverage is 63.
Add more gap on attributed mail message text for older TV.
Reduce CAT timeout
Fix finger print issue
Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25991

Edit: Dit was dus het antwoord op LeLo

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik denk dat ik het inderdaad ga proberen met mijn ADSL verbinding achter de hand. Mocht het internet tegenvallen dat ga ik alleen Televisie en Telefonie afnemen.

Telefonie werkt ook bij iedereen perfect? Geen echo's en slechte kwaliteit?

En toch wil ik van tevoren uitzoeken welk modem de minste problemen geeft. Het schijnt dat de Motorola 6100 serie ook goed zijn werk doet. Word die nog uitgegeven? Want ondanks dat een paar mensen hierboven geen problemen hebben met het Ubee modem ben ik er toch nog wat huiverig over.

Als je eenmaal een brak modem hebt zal het wel een eeuwigheid duren voor je een nieuwe krijgt van Ziggo. En dat wil ik voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Momenteel worden alleen die Ubees uitgegeven, en die doen het echt prima tegenwoordig. Zoals ik hier wel eens heb aangehaald doe ik de laatste tijd 8-10 installaties op een dag, en ik kom _nooit_ een haperende Ubee tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 19:58
Saeverix schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat ik het inderdaad ga proberen met mijn ADSL verbinding achter de hand. Mocht het internet tegenvallen dat ga ik alleen Televisie en Telefonie afnemen.

En toch wil ik van tevoren uitzoeken welk modem de minste problemen geeft. Het schijnt dat de Motorola 6100 serie ook goed zijn werk doet. Word die nog uitgegeven? Want ondanks dat een paar mensen hierboven geen problemen hebben met het Ubee modem ben ik er toch nog wat huiverig over.

Als je eenmaal een brak modem hebt zal het wel een eeuwigheid duren voor je een nieuwe krijgt van Ziggo. En dat wil ik voorkomen.
Waaruit concludeer jij dat een modem bij voorbaat al brak is?

Omdat sommige mensen hem na 3-4 modems nog niet stabiel hebben? Ik denk dat je dan eerder de bekabeling moet controleren ipv de modem.

Zelf heb ik een Ubee modem sinds januari met 20/3 en sinds april met 50/5 verbinding en de modem is nog nooit eruit geklapt hier. Vroeger heb ik ook nooit problemen gehad hier met modems van @home, incl de eerste grote doos (welk merk was dat ook alweer?). We wonen dan wel in een huis wat in 1987 ongeveer is gebouwd dus de kabels hier zijn redelijk nieuw.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
Saeverix schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:45:
[...]

Heb ook een Ubee en 't werkt eigenlijk altijd goed. Ook telefonie werkt gewoon goed.....kwaliteit is vergelijkbaar met de 'oude' KPN lijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 11-10 19:20
TheVMaster schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:15:
[...]

Heb ook een Ubee en 't werkt eigenlijk altijd goed. Ook telefonie werkt gewoon goed.....kwaliteit is vergelijkbaar met de 'oude' KPN lijnen...
Wat is de kwaliteit van ouder KPN lijnen dan? Ik heb ruim 2 jaar bij XS4ALL gezeten, deze provider staat bekend om haar kwaliteit, echter heb ik vaker een lokale storing bij XS4ALL gehad dan dat ik offline ben geweest bij Ziggo door een storing.

Ik maak sinds vorig jaar mei gebruik van het Arris/Tomson 702B Eurodocsis 3 modem kan alleen maar positief zijn over de werking hier van. Ik heb vaker een stroomstoring gehad (2x) dan dat ik problemen met mijn kabelmodem/internet heb gehad.
Mijn verbinding staat dag en nacht open, bij het verbreken van de verbinding krijg ik een bericht, heb dit tot dus ver nog niet gehad. (en jah.... mijn log werkt wel)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
Bullet NL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Wat is de kwaliteit van ouder KPN lijnen dan? Ik heb ruim 2 jaar bij XS4ALL gezeten, deze provider staat bekend om haar kwaliteit, echter heb ik vaker een lokale storing bij XS4ALL gehad dan dat ik offline ben geweest bij Ziggo door een storing.

Ik maak sinds vorig jaar mei gebruik van het Arris/Tomson 702B Eurodocsis 3 modem kan alleen maar positief zijn over de werking hier van. Ik heb vaker een stroomstoring gehad (2x) dan dat ik problemen met mijn kabelmodem/internet heb gehad.
Mijn verbinding staat dag en nacht open, bij het verbreken van de verbinding krijg ik een bericht, heb dit tot dus ver nog niet gehad. (en jah.... mijn log werkt wel)
Eh....ik doel dus op de telefoon-kwaliteit he. Met oude KPN lijnen bedoel ik de oude analoge telefoonlijnen zoals vroeger iedereen er een had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48
Heb hier een Arris modem, en ben nu ruim 1 jaar bij ziggo. Wel meteen kabels vernieuwd, router (Draytek) vernieuwd, Gigabit switch (TP-Link) vernieuwd.
En hier nog nooit internet uitval gehad, Telefonie werkt perfect.
Dus geen klagen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb ook een Ubee-modem, en die draait superstabiel. Heb echt nooit problemen (langdurige uitval of instabiliteit) gehad, terwijl ik hiervoor bij XS4ALL behoorlijk regelmatig een paar uurtjes zonder verbinding zat. Dat lag overigens niet aan het modem (fritzbox), as far as I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kfaessen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:58:
Humax 5050c update release notes:

[...]

Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25991

Edit: Dit was dus het antwoord op LeLo
Thanks! ik zag alleen net nadat ik het hier vroeg dat er een heel eigen forum voor deze decoder is... Sorry! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 21:22
Elwood Blues schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:18:
Ik heb ook een Ubee-modem, en die draait superstabiel. Heb echt nooit problemen (langdurige uitval of instabiliteit) gehad, terwijl ik hiervoor bij XS4ALL behoorlijk regelmatig een paar uurtjes zonder verbinding zat. Dat lag overigens niet aan het modem (fritzbox), as far as I know.
Ikzelf zit al 7 jaar bij xs4all en heb nooit last van uitval.
Ik heb dan nog wel de kpn variant en niet de xs4all only.
Ik twijfel om te gaan overstappen om diverse andere redenen.
xs4all only is de doodsteek geworden voor xs4all denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

Ik heb zelf ook 7 jaar XS4ALL (basic) gehad voordat ik naar ziggo aio-e (50/5) ben overgestapt. Begonnen met 768/128 (dacht ik), en langzaam naar 20/1 geupgrade. Echter die 20/1 is hier door de KPN profiles altijd op 8/1 blijven steken, en daar kon XS4ALL (volgens hun zeggen) niks aan doen.
Uiteindelijk is dat het breekpunt geworden, ik betaalde 55 euro/maand maar kon max 8/1 krijgen. Ze konden wel mn abbo omlaag schroeven (eenmalig 25 euro). Aangzien ik toch al 16 euro/maand voor TV moest betalen aan Ziggo ben ik nu dus goedkoper uit en heb een veel snellere verbinding, die sinds oktober pas 1 keer een storing van 3 uur heeft gehad, en toen lag ons hele dorp zonder kabel (ook geen TV).
Oftewel, ik heb er geen spijt van gehad.

ps. Ik gebruik de DNS van Ziggo niet, aangezien mijn modem rechtstreeks op mn OpenBSD server/firewall/router/gateway zit aangesloten, waar ik zelf mn DNS verzorg. Snelheden smorgen's 48-49mbit/4.5mbit savonds 40-42mbit/3.5mbit (tussen 19u en 23u) (omgeving Venlo). Downloaden usenet: 5.7MByte/s

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
tlpeter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:33:
xs4all only is de doodsteek geworden voor xs4all denk ik.
Mwha, ik denk dat het een combinatie van factoren is. Ik heb bijvoorbeeld nooit problemen gehad met XS4ALL Only, maar ik geloof graag dat anderen dit wel hebben. In combinatie met een hele hoop andere factoren (zie mijn brief @ xs4all topic :9) zorgt dit ervoor dat XS4ALL/KPN het de komende tijd nog heel moeilijk gaan krijgen. Ze zullen overigens nog wel even 'doorspartelen', hoor. Voor XS4ALL is denk ik de enige uitweg om een glasvezel aanbieder te worden.

Overigens: als je kijkt naar de Q1 cijfers van Ziggo: 92.000 breedbandklanten erbij. Dat zijn echt enorme getallen in een relatief verzadigde markt. UPC kreeg er ook enkele tienduizenden bij. Het moet onderhand echt leegstromen bij sommige xDSL providers...

[ Voor 8% gewijzigd door Guere op 21-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Weet er iemand hier misschien antwoord op te geven??

Ik ging er van uit dat als je al een Ziggo Allen in 1 pakket hebt met het standaard (analoge) TV pakket dat je dan alleen maar een CI+ cam en smartcard nodig hebt, smartcard registreren en klaar, niet dan?
Hoeft toch verder niets (in de meterkast of aan de aansluitingen) aangepast te worden? :?

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 21-05-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
FlowDesign schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:49:

Ik ging er van uit dat als je al een Ziggo Allen in 1 pakket hebt met het standaard (analoge) TV pakket dat je dan alleen maar een CI+ cam en smartcard nodig hebt, smartcard registreren en klaar, niet dan?
Hoeft toch verder niets (in de meterkast of aan de aansluitingen) aangepast te worden? :?
Inderdaad. Wat jij bedoelt is Interactieve TV (daarvoor is wel e.e.a. voor nodig).

Voor standaard digitale TV zijn geen aanpassingen nodig, behalve een smartcard en eventueel CI+ Cam, zoals je al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 21:22
derx666 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:22:
Ik heb zelf ook 7 jaar XS4ALL (basic) gehad voordat ik naar ziggo aio-e (50/5) ben overgestapt. Begonnen met 768/128 (dacht ik), en langzaam naar 20/1 geupgrade. Echter die 20/1 is hier door de KPN profiles altijd op 8/1 blijven steken, en daar kon XS4ALL (volgens hun zeggen) niks aan doen.
Uiteindelijk is dat het breekpunt geworden, ik betaalde 55 euro/maand maar kon max 8/1 krijgen. Ze konden wel mn abbo omlaag schroeven (eenmalig 25 euro). Aangzien ik toch al 16 euro/maand voor TV moest betalen aan Ziggo ben ik nu dus goedkoper uit en heb een veel snellere verbinding, die sinds oktober pas 1 keer een storing van 3 uur heeft gehad, en toen lag ons hele dorp zonder kabel (ook geen TV).
Oftewel, ik heb er geen spijt van gehad.

ps. Ik gebruik de DNS van Ziggo niet, aangezien mijn modem rechtstreeks op mn OpenBSD server/firewall/router/gateway zit aangesloten, waar ik zelf mn DNS verzorg. Snelheden smorgen's 48-49mbit/4.5mbit savonds 40-42mbit/3.5mbit (tussen 19u en 23u) (omgeving Venlo). Downloaden usenet: 5.7MByte/s
Hier precies het zelfde.
Begonnen met een lage snelheid en ondertussen 8/1 voor 55 euro.
Krijg je netjes een brief dat de snelheid omhoog gaat maar ondertussen zit ik nog maar op 6,7/0,9 terwijl dit altijd 8/1 is geweest.
En hier in dit dorp gaat er echt geen 16Mb komen.
Tv is hier ook al binnen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Na 2 dagen stabiel met Ziggo op 50/5 vandaag XS4All gebeld en m'n abbo (stamde nog uit de fast = 1mbit tijd voor toen fl 175,- per maand!) opgezegd. Ze gaven aan niet voor Q4 te starten met het leveren van VDSL2; niet dat dat bij mij op ruim 3km van de centrale iets zou uitmaken maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
TAA schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:09:
Na 2 dagen stabiel met Ziggo op 50/5 vandaag XS4All gebeld en m'n abbo (stamde nog uit de fast = 1mbit tijd voor toen fl 175,- per maand!) opgezegd. Ze gaven aan niet voor Q4 te starten met het leveren van VDSL2; niet dat dat bij mij op ruim 3km van de centrale iets zou uitmaken maar toch ;)
Ik had precies hetzelfde vorige maand, en VDSL2 zou op mijn afstand van de centrale toch geen nut hebben.
Maar: is het nou echt serieus al Q4 geworden? In de nieuwsgroep las ik een paar dagen geleden dat het wel de tweede helft was geworden, maar die zomer belofte stond er toch? Ik snap echt niet waarom ze nu pas in Q4 met VDSL2 gaan beginnen. Wat een grote oplichting voor alle Basic klanten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GraveR schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:56:
[...]

Inderdaad. Wat jij bedoelt is Interactieve TV (daarvoor is wel e.e.a. voor nodig).

Voor standaard digitale TV zijn geen aanpassingen nodig, behalve een smartcard en eventueel CI+ Cam, zoals je al aangeeft.
Bueno. Bedankt voor de bevestiging, wilde ik graag weten. Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 21:51

Klopt, maar als je analoge signaal al beroerd is, zoals je eerder aangaf, kan het digitaal ook wel eens bagger worden en valt je beeld steeds weg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk wel, een groot deel van de aansluiting is niet geschikt voor digitale tv / telefonie / internet.
Daarom levert Ziggo ook die Tras 1000 en UMU01 er bij in het doe-het-zelf pakket voor alles in 1.
Echter omdat jij een CI module los hebt gekocht, zou het dus kunnen zijn dat de aansluiting niet geschikt is ervoor.

In Loeki's post las ik al dat het signaal beroerd was, dus dan klopt dat wel.
Of je hebt een rotte koppeling ergens in het traject.
Je kan het alsnog zelf doen of een Ziggo monteur laten komen.
Als je het zelf wilt doen, geef maar een gil en dan zou ik je laten zien wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds vandaag ook over naar Ziggo en wel Alles-in-1 Extra.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/822597511.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur komt komende dinsdag langs om de A1+ aan te sluiten. Ik heb de activatiecode ontvangen. Wat ik mij afvraag is, ik heb hier nog een motorola modem liggen van ziggo, zou deze nu al werken met de activatiecode die ik heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:03:
De monteur komt komende dinsdag langs om de A1+ aan te sluiten. Ik heb de activatiecode ontvangen. Wat ik mij afvraag is, ik heb hier nog een motorola modem liggen van ziggo, zou deze nu al werken met de activatiecode die ik heb gekregen?
In theorie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan gaan we dat even testen.

Edit: Helaas, activatiecode werkt nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Mijn eerste dag als ziggoklant (overgestapt van glasvezel terug naar ziggo) en ik ben niet ontevreden. TV is goed en internetsnelheid lijkt ook in orde.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/822646359.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 17:19
Adlermann schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:25:
Mijn eerste dag als ziggoklant (overgestapt van glasvezel terug naar ziggo) en ik ben niet ontevreden. TV is goed en internetsnelheid lijkt ook in orde.

[afbeelding]
wat is je beweegreden om naar ziggo te gaan? als ik glas zou kunnen krijgen dan zou ik dat direct doen..
ben gewoon benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sa1 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:06:
[...]

wat is je beweegreden om naar ziggo te gaan? als ik glas zou kunnen krijgen dan zou ik dat direct doen..
ben gewoon benieuwd!
Ik had KPN, wilde overstappen naar tweak. Kon niet omdat KPN de processen nog niet op orde had (zowel afsluiten en overstappen). Daar liep het dus mis. KPN was al opgezegd, konden niet garanderen wanneer het sig naal eraf ging en tweak kon pas leveren zodra hetsignaal er af was. Dus heb ik een FU gedaan naar alles wat met KPN Te maken heeft. Stap volgend jaar wel weer over naar tweak als alles een beetje werkt.

Het grote voordeel van ziggo is wel de veel betere televisie. Dat is bij KPN-producten waardeloos over glasveze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56

Format-C

Tracing Rays

Zijn er meer mensen bij wie Eurosport HD het niet doet? :/

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:15:
[...]

Nou dan gaan we dat even testen.

Edit: Helaas, activatiecode werkt nog niet.
Natuurlijk werkt dat niet. Activatiecode gaat pas werken op het moment dat je abonnement in gaat, en dit zal alleen werken voor het nieuwe modem.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Hebben meer mensen problemen met een Linksys i.c.m met de Ubee? Wireless doet het of snel en goed, of prut :(

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Eldariel schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:49:
Hebben meer mensen problemen met een Linksys i.c.m met de Ubee? Wireless doet het of snel en goed, of prut :(
Wat heft de Ubee te maken met je wireless? je moet het ook niet zoeken bij de ubee maar bij je eigen Linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Royal schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:14:
[...]

Natuurlijk werkt dat niet. Activatiecode gaat pas werken op het moment dat je abonnement in gaat, en dit zal alleen werken voor het nieuwe modem.
Onzin. Mijn modem kwam afgelopen woensdag binnen en werkte direct ondanks dat het abbo pas vrijdag in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAA schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Onzin. Mijn modem kwam afgelopen woensdag binnen en werkte direct ondanks dat het abbo pas vrijdag in zou gaan.
Ja, dat was bij mijn vorige modem ook het geval. Paar dagen voor ingangsdatum deed de modem het al en internet uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 17-10 00:05

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik zit momenteel bij Telfort ADSL maar wilde weer eens overstappen op kabel. Hele groot fout blijkt nu alweer, want ik sta weer eens 15 minuten in de wacht bij de klantenservice :S

Wat ik van de beste mensen wil weten is het volgende:

- Ze bieden een Alles in 1 Plus pakket voor 51 euro. Ik wilde weten of daar bovenop nog tv kosten komen? Ik hoop het niet, want er zit al tv in dat pakket.

- Ik heb via VOIP telefoon van Telfort met mijn jarenlange oude nummer. Kan ik dit gewoon meenemen naar ziggo? Dus het is geen kpn verbinding meer.

Afijn, ik sta nu dus al bijna 20 minuten in de wacht...ik denk dat ik Ziggo maar laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:02

Sorcerer8472

Mens sana?

Yzord: waarom wil je dat dan ook op Pinksteren regelen? :+ En waarom post je je post toch al, als je het toch niet wilt doen? (met uitspraken als "hele grote fout" 8)7)

Alles-in-één is trouwens ook echt alles in één; geen losse € 16,50 kosten voor de tv-kabel dus. Nummerbehoud is mogelijk en moet je bij je aanmelding aangeven. Staat ook op de site ergens trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:19

TFHfony

Professional Weirdo

Yzord schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:10:
Ik zit momenteel bij Telfort ADSL maar wilde weer eens overstappen op kabel. Hele groot fout blijkt nu alweer, want ik sta weer eens 15 minuten in de wacht bij de klantenservice :S

Wat ik van de beste mensen wil weten is het volgende:

- Ze bieden een Alles in 1 Plus pakket voor 51 euro. Ik wilde weten of daar bovenop nog tv kosten komen? Ik hoop het niet, want er zit al tv in dat pakket.

- Ik heb via VOIP telefoon van Telfort met mijn jarenlange oude nummer. Kan ik dit gewoon meenemen naar ziggo? Dus het is geen kpn verbinding meer.

Afijn, ik sta nu dus al bijna 20 minuten in de wacht...ik denk dat ik Ziggo maar laat.
Tja...
Je belt op een feestdag. Dan zal de bezetting daar niet hoog zijn. Eigenlijk verbaast het mij dat ze überhaupt open zijn. En daarnaast had je overigens ook op de site kunnen kijken.
Maar om je te helpen: Nee, je hoeft niet nog een keer je TV kosten te betalen. Die zitter er al in bij je AiE pakket.
Wat betreft je Telfort nummer: Volgens mij geen probleem. Maar 100% zeker weten doe ik het niet.
Mocht je dadelijk lid zijn van Ziggo heb je het makkelijker: Als Ziggo abonnee kan je gewon gratis "1200" bellen voor de helpdesk ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 17-10 00:05

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sorcerer8472 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:16:
Yzord: waarom wil je dat dan ook op Pinksteren regelen? :+ En waarom post je je post toch al, als je het toch niet wilt doen? (met uitspraken als "hele grote fout" 8)7)

Alles-in-één is trouwens ook echt alles in één; geen losse € 16,50 kosten voor de tv-kabel dus. Nummerbehoud is mogelijk en moet je bij je aanmelding aangeven. Staat ook op de site ergens trouwens.
En waarom mag ik zoiets niet op Pinksteren regelen? En ja, hele grote fout, want momenteel sta ik alweer 28 minuten in de wacht. Lekker slim voor de nieuwe klanten 8)7

edit: telefoon afgekapt en site weggeklikt. Dit noem ik geen klantenservice meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 23-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
marcel23456 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:00:
[...]

Wat heft de Ubee te maken met je wireless? je moet het ook niet zoeken bij de ubee maar bij je eigen Linksys router.
Omdat ik op internet verhalen lees van mensen die ook problemen hadden met een linksys router, en dit woerdt ook door Ziggo beaamt.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

Als je googled naar problemen van ubee met routers, zul je van elk merk router wel iets vinden. Mensen vertellen hun goede ervaringen meestal niet, alleen hun slechte. Daarbij wordt vaak ook nog eens overdreven, en hun eigen onkunde gemaskeerd. Als het achteraf toch niet aan de router blijkt te liggen, zal er zelden iemand iets pasten van: Ik was een eikel, en de router werkt gewoon prima...

Niet dat Linksys heilig is ofzo, maar mijn ervaring met verschillende Linksys routers/ap's is tot nu toe erg goed geweest. Weinig uitval, en geen rare problemen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwantje
  • Laatst online: 06-10 16:11
Yzord schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:21:
[...]

En waarom mag ik zoiets niet op Pinksteren regelen? En ja, hele grote fout, want momenteel sta ik alweer 28 minuten in de wacht. Lekker slim voor de nieuwe klanten 8)7

edit: telefoon afgekapt en site weggeklikt. Dit noem ik geen klantenservice meer.
Succes met Telfort... :+ ongelooflijk dat klantenservices (uberhaupt geopend op pinksteren/zondag) hierop afgerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Eldariel schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:25:
[...]

Omdat ik op internet verhalen lees van mensen die ook problemen hadden met een linksys router, en dit woerdt ook door Ziggo beaamt.
Je wireless word aangestuurt door je router zelf niet door je ubee. wat je ubee doet is alleen een ip uitgeven aan je router en verder niets. Dus ik snap echt even niet waarom jij je wireless snelheid koppelt aan de ubee want die 2 hebben feitelijk niets met elkaar te maken.

De problemen die jij leest hebben betrekking dat de ubee geen ip juist aan de router kan koppelen, maar heeft niets met je wireless sneheid te maken(!)

[ Voor 13% gewijzigd door marcel23456 op 23-05-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 16:16
[...]

Op Zondag is Klantenservice dicht. Enkel Helpdesk is open.
Je bent dan een geluksvogel die in wacht is komen zitten voor een afdeling die niet aanwezig is.
geluksvogel :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
derx666 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:37:
Als je googled naar problemen van ubee met routers, zul je van elk merk router wel iets vinden. Mensen vertellen hun goede ervaringen meestal niet, alleen hun slechte.
Juist, ik heb een Belkin n1 vision achter de ubee staan, nog nooit 1 probleem gehad, als reset ik de boel 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Ik gok dat Ziggo een klant zoals jou ook liever kwijt dan rijk is, nofi. Totaal onrealistische verwachtingen gekoppeld aan een gebrek aan inzet om zelf even op de site te kijken. De 2 vragen die jij hier stelt had ik zelf binnen 5 minuten gevonden op de Ziggo site, ik had namelijk dezelfde vragen.

Succes bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48
Bestaat Telfort nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volgens mij wel >:) dat is toch die provider van KPN die met hun brakke koperlijnen aanbieden tot 20mb? maar in praktijk halen de mense die vrijwel nooit.

Ohja, ze zijn bezig om alles op vdsl te zetten. Wij kregen te horen dat tot op heden slechts 20% op vdsl zit, maar in de tussentijd sturen ze wel alle klanten een brief dat ze de nieuwe snelheid hebben. Conclusie: mensen halen die natuurlijk nooit, gaan bellen en krijgen van zo'n miep te horen dat ze nog helemaaaal die snelheid niet hebben.

KPN maakt er weer (helaas) eens en zooitje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nee, da's die provider die gemixt adsl 1 en 2 aanbiedt tegen dezelfde prijs, en waarbij je net geluk moet hebben hoe en waar je gepatched wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:41:
Volgens mij wel >:) dat is toch die provider van KPN die met hun brakke koperlijnen aanbieden tot 20mb? maar in praktijk halen de mense die vrijwel nooit.
Nee, da's dat schaapje, Tele 2, ik kan me ook wel voorstellen dat dit mensen zijn die als schaapjes achter de herder van de hel aanlopen.
Schaapie schaapie schaapie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:16

Wish

ingwell

Bij voorbaat excuus als dit al langsgekomen is, maar in de laatste 4 pagina's heb ik er niks over kunnen vinden, dus:

Ik heb (geloof ik) Ziggo Alles-in-1-plus. Vanaf deze laptop wireless krijg ik op Speedtest het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824259320.png

Dat lijkt me helemaal prima.

Op mijn HTPC heb ik al sinds ongeveer 2 jaar uTorrent draaien. En tot voor kort ging dat helemaal goed: downloads kwamen binnen met 3 MB/sec. Maar sinds een week of 2 lijkt het verkeer wel gecapped.
Mijn maximale download snelheid is ongeveer 350 kb/sec. Met meerdere torrents tegelijkertijd valt me daarbij het volgende op: als ik er een set afsluit of toevoeg dan passen de verschillende snelheden zich aan en blijft het totaal op die 350 kb/sec. Dat terwijl er voldoende peers en seeders te lijken zijn (van de linux distro's natuurlijk O-) ).
Een (herhaaldelijke) reset van het modem heeft geen soelaas mogen bieden. Iemand vergelijkbare ervaringen en suggesties en tips?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Wish schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:10:
Bij voorbaat excuus als dit al langsgekomen is, maar in de laatste 4 pagina's heb ik er niks over kunnen vinden, dus:

Ik heb (geloof ik) Ziggo Alles-in-1-plus. Vanaf deze laptop wireless krijg ik op Speedtest het volgende resultaat:
[afbeelding]

Dat lijkt me helemaal prima.

Op mijn HTPC heb ik al sinds ongeveer 2 jaar uTorrent draaien. En tot voor kort ging dat helemaal goed: downloads kwamen binnen met 3 MB/sec. Maar sinds een week of 2 lijkt het verkeer wel gecapped.
Mijn maximale download snelheid is ongeveer 350 kb/sec. Met meerdere torrents tegelijkertijd valt me daarbij het volgende op: als ik er een set afsluit of toevoeg dan passen de verschillende snelheden zich aan en blijft het totaal op die 350 kb/sec. Dat terwijl er voldoende peers en seeders te lijken zijn (van de linux distro's natuurlijk O-) ).
Een (herhaaldelijke) reset van het modem heeft geen soelaas mogen bieden. Iemand vergelijkbare ervaringen en suggesties en tips?
Met een snelheid van 20mbit kun je nooit 3Mb/s krijgen. Je zal wel 25mbit bedoelen? En iedereen weet van utorrent dat het niet vanzelfsprekend is om een max snelheid te krijgen van je internet abbo. Met geluk haal je dit vaak wel, maar dit ligt geheel aan de kant waarvan je je film/game/serie downloadt (dus van welke server etc).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:16

Wish

ingwell

Royeboi schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Met een snelheid van 20mbit kun je nooit 3Mb/s krijgen. Je zal wel 25mbit bedoelen? En iedereen weet van utorrent dat het niet vanzelfsprekend is om een max snelheid te krijgen van je internet abbo. Met geluk haal je dit vaak wel, maar dit ligt geheel aan de kant waarvan je je film/game/serie downloadt (dus van welke server etc).
True (ben nooit zo goed geweest in de afkortingen ;) ). En ik snap het principe van uTorrent en de afhankelijkheden in de downloadsnelheid. Maar heb je ook gelezen dat er altijd een balans wordt gemaakt naar het lijkt, waardoor onafhankelijk van het type, locatie en hoeveelheid torrents ik toch altijd op de 350 kb/s zit? Dat doet mij vermoeden dat er iets meer aan hand is dan een toevallig slechte keuze de afgelopen 2 weken van de downloads. (Normaliter komt een aflevering van 24 met >10.000 seeders echt wel sneller binnen....)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjalt Kootstra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 07:24
Mensen,

Voorheen had ik Internet Z1 en Digitale TV van ziggo, maar 380 kbps downloaden ging me echt iets te traag dus 2 weken geleden Ziggo AiO Extra besteld. Kon 1,5 week duren voordat alles was afgerond.

19 mei - Kreeg ik de nieuwe modem binnen Scientific Atlanta 2203, heb geen activatiebrief gekregen, dus bellen met de helpdesk en via mac adres mijn modem laten activeren.

Kon weer gewoon op internet maar had nog steeds mijn oude snelheid 380 kbps, weer bellen met helpdesk dus en die vertelde me dat het nieuwe abbonement in zou gaan op 20 mei dus moest ik nog 1 dag wachten.

20 mei - Meteen 's avonds na het werk gekeken of de nieuwe snelheid al actief was. Had nog steeds de oude snelheid, router 5 min van het stroom hielp niet, de reset op de achterkant ook niet.

Bellen met de helpdesk weer, vertelde me de mederwerker dat mijn modem was geactiveerd op het oude abbonement en daarom de oude instellingen had gekregen, als ik een dag had gewacht en het op 20 mei had gedaan was alles in 1 keer goed gegaan, hij vond het dus ook niet zo slim van de helpdeskmederwerker van de vorige dag dat die met mij via mac adres mijn modem had geactiveerd.

24 mei - Als ik inlog op Mijn Ziggo zie ik ook nog steeds 2 losse abbonementen staan (TV en Internet Z1) ipv AiO Extra.
Ook als ik in Mijn Ziggo bij bestellingen kijk zie ik daar levering van modem staan, 20 mei - 25 mei, betekend dit dat 26 mei mijn nieuwe AiO Extra abbonement word geactiveerd?

Tevens vond de helpdesk mederwerker van 20 mei het vreemd dat ik een Scientific Atlanta had, volgens hem was dit niet het goede modem, maar zeker weten wist die het ook niet.

Heb al rond gekeken en denk dat dit te maken heeft met het Dosics 2.0 of 3.0 verhaal.

Weet niet tot hoever Dosics 2.0 gaat kwa snelheid (ook met de snelheidsverhoging van de zomer in het zicht)

Iemand ook hier ervaringen mee?

Ps. Heb net ook nog de modem 10 min van stroom gehad en reset uitgevoerd, beide ook zonder resultaat en nog steeds de oude snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Gjalt Kootstra op 24-05-2010 13:02 . Reden: Reset vanochtend ]

Pagina: 1 ... 41 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!