Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56
Heeft iemand met Ziggo met het actief maken van een aansluiting?
Mijn oom heeft al digitale TV van Ziggo en ook ooit internet gehad, maar is toen overgestapt op Telfort.
Hij wil nu terug naar Ziggo maar vorig jaar is zijn postcode gewijzigd. Nu zegt Ziggo dat het op dat adres niet leverbaar is (ze kunnen volgens de postcode check helemaal niks krijgen, maar hebben wel gewoon digitale TV)

De helpdesk heeft al meerdere keren aangegeven dat ze het actief gaan maken in het systeem maar dat is inmiddels ook al weer 2 weken geleden........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe zit het nou met die internet abonnementen? Ik zie nergens de snelheden op de website van Ziggo die hier genoemd worden (120 mb/s bijv.)?

Moet dit nog worden aangepast? Gaat er nog wat veranderen in prijs? Want als je het vergelijkt met UPC, zijn de prijzen schrikbarend hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ferra schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:28:
Hoe zit het nou met die internet abonnementen? Ik zie nergens de snelheden op de website van Ziggo die hier genoemd worden (120 mb/s bijv.)?

Moet dit nog worden aangepast? Gaat er nog wat veranderen in prijs? Want als je het vergelijkt met UPC, zijn de prijzen schrikbarend hoog.
nieuws: Ziggo voert deze zomer snelheidsverhogingen door :?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Omdat het nog maar voor een paar plaatsen beschikbaar is. Als je de postcode check doet en dan gaat bestellen dan zie je de nieuwe snelheden wel (alleen als het al doorgevoerd is op die postcode).

edit: en als je over de kabel wilt heb je geen keus, ligt er maar net aan waar je woont.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 11-05-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:04

dbzfan

Nee.

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

Beetje verwarrend ja.. link is moeilijk te vinden..

Gelukkig woon ik in tilburg en is Z3 hier 80mbs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldariel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:02:
[...]

In welk postcode gebied/regio zit je?

Kan btw ook wat anders zijn he.
Zit in het poscode gebied 4625. Capaciteitsprobleem is bevestigd door Ziggo.
Wat bedoel jij met kan ook wat anders zijn? Nog enkele tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Zal niet de enige zijn met dit probleem als ze straks thuiskomen en hun mailprogramma een zwengel geven: Ziggo heeft de instellingen veranderd. Ipv voorheen mail.home.nl voor in- en uitgaande mail is het nu pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterparty05 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:50:
Zal niet de enige zijn met dit probleem als ze straks thuiskomen en hun mailprogramma een zwengel geven: Ziggo heeft de instellingen veranderd. Ipv voorheen mail.home.nl voor in- en uitgaande mail is het nu pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl :)
mail.home.nl werkt hier nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe lang duurt het als je tv hebt aangevraagd via Ziggo.nl? Wat is de gemiddelde doorlooptijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:47
Zijn er meer mensen in de regio Enschede (Twekkelerveld) met internet-problemen? Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd.
Situatie: Arris TM702B door monteur met std kabel op vervangen AOP aangesloten, hierachter zit een Fritz!Box 7270 die het interne verkeer regelt. Dit werkte tot een week terug zonder hapering. Om als eerste de router uit te sluiten heb ik gepoogd mijn laptop direct op het modem aan te sluiten om daarmee direct internet op te gaan, dit werkt niet. Krijg net als in het verleden een publiek IP, maar geen ander data verkeer. Dit onder Vista en Ubuntu. Ook m'n HTPC onder Ubuntu heeft het zelfde. In het verleden werkte dit zonder enig probleem.
Het vage is af en toe is er netjes verbinding, om vervolgens helemaal stil te vallen. Openstaande verbindingen(bijv torrentverkeer) blijft netjes doorlopen, het is met name surfen en email die volledig stilvalt. Ik zat als eerste aan DNS te denken, maar elk adres werkt. En ook handmatig instellen van google-dns lost dit niet op. Om misconfig van router uit te sluiten heb ik deze helemaal opnieuw ingesteld na een reset,
Iemand enig idee?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
dbzfan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:12:
Nieuwe TP-link router werkt als een tierelier!

[afbeelding]

(tilburg, 80/5 abbo)
Hmm.heb ik iets gemist...een 80/5 abo? Of is dat Z3 only ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:04

dbzfan

Nee.

TheVMaster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:59:
[...]

Z3 idd... en dan ook maar in bepaalde steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Wildfire

Joy to the world!

TheVMaster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:59:
[...]

Internet Z3 ja, alleen in gebieden waar 120 mbit/sec al mogelijk is zoals hier in Tilburg.

* Wildfire heeft sinds januari weer Ziggo en 120 mbit/sec is heeeeeeeeeeerlijk

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 17:41

Tys

Ik krijg de laatste dagen regelmatig de melding "Service is currently scrambled" op mijn TV (HD ontvanger). De meeste zenders werken gewoon, maar vooral Film 1 en Dicovery Life & Living hebben hier last van.

Overigens zie ik dan wel de ondertiteling voorbij komen, en soms een fragment geluid.

Overige zender werken wel prima (ook de HD varianten) .. Iemand een idee?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:14:
ik zou graag de waardes in het modem eens uitlezen, maar dat is me nog niet gelukt. alles wat ik lees is dat je een portscan over een grote range moet doen en dat ie daar soms een week mee bezig is.

Wat ik uit mijn zoektocht op internet als theorie gebakken heb, is dat de ip-lease van het modem naar de router op gezette tijden verloopt.
Ik heb ook wat gekkigheid gehad met m'n Airport extreme; de fix zat hem in een waarde invullen bij DHCP-client-ID (wat standaard leeg is).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
sjorremans schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:35:
Misschien ook wel leuk om te vermelden:

Mijn verbinding is al 113 dagen, 18 uur en 53 minuten up&running zonder enkel probleem! Dit met een Arris modem en D-Link DIR855

Nu alleen nog wachten op de snelheidsverhoging naar 120mbit :D
Ik mis mijn stabiele Arris modem.. :'( Ubee -> ;(
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:02:
[...]

Zit in het poscode gebied 4625. Capaciteitsprobleem is bevestigd door Ziggo.
Wat bedoel jij met kan ook wat anders zijn? Nog enkele tips?
4651 Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

xxxneoxxx schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:16:
[...]

Ik mis mijn stabiele Arris modem.. :'( Ubee -> ;(
Ubee is hier anders super stabiel:
System Up Time 23 days 22h:11m:28s
De vorige keer dat ie down was, was mijn eigen schuld.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Hier ook geen enkel probleem meer met de ubee :) Nu die beloofde snelheidsverhoging nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:12:
Nieuwe TP-link router werkt als een tierelier!

[afbeelding]

(tilburg, 80/5 abbo)
Beetje late reactie, maar hoe doe je dat? hier ook ziggo/tilburg/Alles in een Extra en TP-link 1043 ND en ik krijg met geen mogelijkheid de snelheid boven de

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/812439937.png

Het is in combinatie met een Macbook Pro 13" 2010 model.

WPA2 en AES encryptie..

Bekabelt wel een enorme snelheid winst.. maar draadloos valt het me eerlijk gezegd tegen.

Router is voorzien van nieuwste firmware d.d. 27.04.2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geen kanaal-overlap met je buren? Ook zonder beveiliging getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles staat automatisch, zonder beveiliging niet veel sneller.

Ook getest op verschillende frequenties, snelheid blijft nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je toevallig een Windows wireless-N laptopje of pc bij de hand om te testen? Ik heb wel es vaker gezien dat die airports niet de snelste zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 15:39
Loekie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:50:
Zijn er meer mensen in de regio Enschede (Twekkelerveld) met internet-problemen? Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd.
Situatie: Arris TM702B door monteur met std kabel op vervangen AOP aangesloten, hierachter zit een Fritz!Box 7270 die het interne verkeer regelt. Dit werkte tot een week terug zonder hapering. Om als eerste de router uit te sluiten heb ik gepoogd mijn laptop direct op het modem aan te sluiten om daarmee direct internet op te gaan, dit werkt niet. Krijg net als in het verleden een publiek IP, maar geen ander data verkeer. Dit onder Vista en Ubuntu. Ook m'n HTPC onder Ubuntu heeft het zelfde. In het verleden werkte dit zonder enig probleem.
Het vage is af en toe is er netjes verbinding, om vervolgens helemaal stil te vallen. Openstaande verbindingen(bijv torrentverkeer) blijft netjes doorlopen, het is met name surfen en email die volledig stilvalt. Ik zat als eerste aan DNS te denken, maar elk adres werkt. En ook handmatig instellen van google-dns lost dit niet op. Om misconfig van router uit te sluiten heb ik deze helemaal opnieuw ingesteld na een reset,
Iemand enig idee?
Grappig ik heb dit (en meerdere Tweakers met een Draytek 2130 ook gehad. Dit was op te lossen met een nieuwe firmware van Draytek. Je kunt eens kijken of je in de logs van je router ziet wat hij doet. vermoed dat hij een DHCP aanvraag doet op de WAN kant. Soms wilt het stabieler werken als je het keihard allemaal insteld (dus geen DHCP op de WAN instellen. In principe zal dit niet direct voor problemen zorgen alleen als je ip adres is vervallen en deze word weer uitgegeven kun je een dubbel ip adres krijgen.

Wat je ook kan proberen zijn de open DNS servers als dns gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:44:
Heb je toevallig een Windows wireless-N laptopje of pc bij de hand om te testen? Ik heb wel es vaker gezien dat die airports niet de snelste zijn..
moet ik nou zeggen, gelukkig niet!!! ;) maar nee. Zou het aan de airport kunnen liggen? Zal eens op zoek gaan naar een Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Haha, een Mac werkt mooi maar je zou (voor zover ik heb begrepen/gelezen/gemerkt) niet de eerste zijn met een dergelijk probleem icm Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:10:
[...]

Beetje verwarrend ja.. link is moeilijk te vinden..

Gelukkig woon ik in tilburg en is Z3 hier 80mbs :D
Tja verwarrend.. ik woon in Den Haag.. een paar straten verderop zitten ze ook met 120 Mbit
ik moet het doen met 50 Mbit... alleen omdat ze met een postcode range werken.
Eerst was het verhoging voor Den Haag, later wordt dat weer veranderd
Als dit verschil nu voor een maand is oke.. maar wordt ruim een half jaar als het niet meer is.
Men vergeet dat sommige er een aanpassing voor doen zoals een nieuwe router
die nu al weer voor 40 euro goedkoper staat :(
Is wel een beetje frustrerend
Ziggo houd gewoon geen rekenning met de mensen, laten je niets weten
Alleen als er een prijsverhoging komt, dan hoor je het wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:
Je mag kosteloos opzeggen. :+

Maar ik ben het helemaal met je eens dat de communicatie van Ziggo waardeloos is. Je weet niet wat er staat te wachten en volgens mij bestaat het werk bij Ziggo alleen maar uit brandjes blussen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 17-10 17:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:
[...]

Tja verwarrend.. ik woon in Den Haag.. een paar straten verderop zitten ze ook met 120 Mbit
ik moet het doen met 50 Mbit... alleen omdat ze met een postcode range werken.
Eerst was het verhoging voor Den Haag, later wordt dat weer veranderd
Als dit verschil nu voor een maand is oke.. maar wordt ruim een half jaar als het niet meer is.
Men vergeet dat sommige er een aanpassing voor doen zoals een nieuwe router
die nu al weer voor 40 euro goedkoper staat :(
Is wel een beetje frustrerend
ja belachelijk, heb mezelf al maar een 10gbit netwerk gekocht omdat we over z'n 10 jaar wel op 10gbit zitten.. belachelijk dat we daar nog geen info over hebben.. tegen die tijd is het waarschijnlijk al veel goedkoper die hardware......

tis je eigen keuze om een nieuwe router te kopen, je had hem ook pas kunnen als je je nieuwe snelheid hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Cave_Boy schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:46:
[...]

Grappig ik heb dit (en meerdere Tweakers met een Draytek 2130 ook gehad. Dit was op te lossen met een nieuwe firmware van Draytek. Je kunt eens kijken of je in de logs van je router ziet wat hij doet. vermoed dat hij een DHCP aanvraag doet op de WAN kant. Soms wilt het stabieler werken als je het keihard allemaal insteld (dus geen DHCP op de WAN instellen. In principe zal dit niet direct voor problemen zorgen alleen als je ip adres is vervallen en deze word weer uitgegeven kun je een dubbel ip adres krijgen.

Wat je ook kan proberen zijn de open DNS servers als dns gebruiken.
Het is of de duvel er mee speelt, gister een uur na m'n post lijken alle http-requests weer te werken. Pagina's worden weer snel geladen, niets verandert.. Schiet mij maar lek...
Die tips die je geeft heb ik allemaal al gehad, lijkt me wel std. WAN-IP is ook niet veranderd de laatste dagen, daarvoor wel een paar keer een nieuwe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Heeft iemand enig idee wanneer 120mb in Zoetermeer verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
mr.niceguy.89 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:25:
Per direct als je internet hebt, zoek de bestanden die 120mb zijn op www.google.nl en download ze, tip: je kunt ook grotere of kleinere bestanden downloaden.

Als je bedoeld wanneer je een snelheid krijgt van 120mbit/s dan kun je iets terug lezen in deze topic, het is al eerder aangehaald en herhaald.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
mr.niceguy.89 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:25:
Geen idee, maar iedereen heeft aan het einde van de zomer van 2010 de nieuwe snelheid.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Eldariel schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:12:
[...]

Geen idee, maar iedereen heeft aan het einde van de zomer van 2010 de nieuwe snelheid.
Eerst zien, dan geloven. Een jaar geleden hebben ze ook gezegd dat iedereen in het najaar van 2009 80Mbit/s had. Ik (en de rest van Nederland m.u.v. enkele steden) zit nog steeds op 50Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:46:
[...]

Heb een Ubee modem (had vroeger een Webstar), beide doen het goed. Als er problemen zijn komt het bij mij duidelijk van Ziggo kant af.
Heb er een Mac Mini aan hangen, en af en toe komt een vriend van mij langs met zijn 2008 Alu Macbook. Ik moet wel zeggen dat de verbinding vanaf mijn MSI GX700 laptop beter is dan de Mac Mini (wireless dan he). Maar dat komt misschien omdat mijn Mac Mini door een dikke gewapend betonnen vloer heen moet. En met beter bedoel ik simpelweg dat hij een betere connectie heeft en dus minder error correctie hoeft toe te passen. Hierdoor heeft dus de snelheid iets te lijden.

Mijn instellingen voor wireless zijn vrij standaard:

Draadloze modus: Draadloos netwerk aanmaken
Naam draadloos netwerk: Eigen verzonnen naam
Uitbreiding netwerkbereik toestaan: uit
Radiomodus: Automatisch (802.11A/N - 802.11B/G/N)
Radiokanaal kiezen: Automatisch
Draadloze Beveiliging: WPA-WPA2 Persoonlijk

Opties: Alleen brede kanalen gebruiken aangevinkt.
Gast netwerk: uit
Toegangscontrole: uit

Hoop dat je er wat aan hebt, anders hoor ik wel ;)

[...]

Zoals je het probleem nu omschrijft denk ik dat het volgende gebeurt. Ik denk dat jij vaak gebruik maakt van Peer-2-Peer (kort: P2P) programma's. Bijvoorbeeld Emule, Edonkey, Bittorrent... en noem maar op.
Deze programma's willen nog wel eens meer gelijktijdige connecties willen openen dan jouw router aan kan. Dit euvel is ook nog aanwezig op moderne routers. Ik kan het zelfs met mijn dure Apple Airport Extreme nabootsen.

Wat jij kan doen is in jouw programma het "Maximaal gelijktijdige connecties" verlagen.
Maar als je toch eens een nieuw routertje wil dan zijn er genoeg op de markt. Het enige is, wat is je budget en wat zijn je eisen dan? Wil je Wireless N, Gigabit Poorten (een poort is een bekabelde ingang op de router. Gigabit is 1000Mbit. De meeste poorten op oude routers zijn 100Mbit/s (tenzij hij nog ouder is dan ik denk :+ )), een mooi design, gebruiksvriendelijk... etc.

succes
beetje laat, maar thanks voor het posten. ik heb wel zo ongeveer dezelfde instellingen.
Heb de tip van twixx (ook dank!) even doorgevoerd, met die dhcp-client-id. Vage instelling, bijna niks over te vinden. Kijken of het nu beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:36:
[...]
ja belachelijk, heb mezelf al maar een 10gbit netwerk gekocht omdat we over z'n 10 jaar wel op 10gbit zitten.. belachelijk dat we daar nog geen info over hebben.. tegen die tijd is het waarschijnlijk al veel goedkoper die hardware......

tis je eigen keuze om een nieuwe router te kopen, je had hem ook pas kunnen als je je nieuwe snelheid hebt...
Wat zit je nu te lullen

ziggo kwam in januari naar buiten dat Den Haag in maart naar 120 Mbit ging..
dan ga je je voorbereiden om deze snelheid aan te kunnen en koop je de juiste spullen ervoor

Jij heb het nu over iets waarvan je ligt te dromen... nou veel succes :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wil me netwerk vast voorbereiden op mijn nieuwe Ziggo-aansluiting en heb een 802.11n en Gbit nodig. Iemand ervaring met een van deze fijne routers in combinatie met "Alles-in-1 Extra" (voorlopig 50Mbit):

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Op basis van de reviews zijn ze allebei vrij goed maar redelijk belangrijk is dat de router ook gaat fungeren als firewall (dus het Ziggo-modem ga ik zo ver mogelijk open zetten).

Iemand met ervaring of een ander briljant idee; gaarne hoor ik je mening.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 14-05-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Ik mis de Dlink 655 of 855 in je rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:07:
Wil me netwerk vast voorbereiden op mijn nieuwe Ziggo-aansluiting en heb een 802.11n en Gbit nodig. Iemand ervaring met een van deze fijne routers in combinatie met "Alles-in-1 Extra" (voorlopig 50Mbit):

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Op basis van de reviews zijn ze allebei vrij goed maar redelijk belangrijk is dat de router ook gaat fungeren als firewall (dus het Ziggo-modem ga ik zo ver mogelijk open zetten).

die TP-link deed het niet goed icm mijn Ubee. configureren ging goed maar na enkele minuten viel de router steevast weg en was hij ook niet meer zichtbaar als draadloos netwerk. bedraad deed hij het dan nog wel. na een nieuwe firmware en 2 avonden resetten heb ik 'm teruggebracht. Hoor andere mensen heel enthousiast zijn (en mijn eerste indruk was ook zeer positief), maar voor mij was het geen goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

De WRT320N heb ik gehad en weer weg gedaan, de wireless ontvangst vondt ik niet echt om over naar huis te schrijven. De TP-Link is een budger router, qua functinaliteit deels te vergelijkingen met een duurde router.

Ik mis trouwens de Netgear 3700 of D-Link 825 / 855 in je overzicht... Dit zijn toch nog steeds de routers op dit moment.

p.s. je kan zelf niets open zetten in het kabelmodem, je hebt alleen toegang tot de status pagina van het modem, hier kan je alleen gegevens uitlezen betreffende de lijn kwaliteit en gegevens zoals signaalwaarden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thanks, best interessant dat meerderen nu al zeggen de DLink te missen. Ga daar zeker even naar kijken en lezen. Trouwens, no clue welk modem ik ga krijgen van Ziggo; merk het eind van de maand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand rond of in Enschede (7514ES) ook problemen met de upload?
Normaliter zit ik rond 9.6 mbit, echter nu met moeite 0.5 mbit. 8)7 (Ubee modem zonder router getest)
Dit is nu al een paar dagen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Ubee is hier anders super stabiel:

[...]

De vorige keer dat ie down was, was mijn eigen schuld.
System Up Time 62 days 02h:24m:51s

Hier ook gewoon altijd online dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35
MAX3400 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:13:
Thanks, best interessant dat meerderen nu al zeggen de DLink te missen. Ga daar zeker even naar kijken en lezen. Trouwens, no clue welk modem ik ga krijgen van Ziggo; merk het eind van de maand wel.
Geen idee wat je er aan uit wil geven maar hier kun je de WAN-LAN doorgifte snelheid vergelijken:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

De D-Link DIR-655 kun je voor minder dan €80 kopen en heeft een doorgifte van meer dan 250 Mbit :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

edit, overbodige reply.

[ Voor 95% gewijzigd door Royal op 14-05-2010 13:47 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ervaring met zowel de TP-Link, de D-Link 655 als de Linksys.
De laatste zou ik laten voor wat het is. Ik ben er gewoon niet kapot van, en buiten dat zijn er nog steeds vaak storingen met Linksys routers icm Ziggo internet.

De TP-Link is een prima apparaat, en goed betaalbaar. De D-Link vind ik zelf nét iets beter (íets beter bereik, fijnere webinterface), maar dan moet je het verschil in prijs er wel voor over hebben.
Een andere goede optie is de Belkin N+ router, ook gigabit, maar een lagere WAN>LAN doorgifte (125Mbps), maar wel een vriendelijk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:19:
Heeft er iemand rond of in Enschede (7514ES) ook problemen met de upload?
Normaliter zit ik rond 9.6 mbit, echter nu met moeite 0.5 mbit. 8)7 (Ubee modem zonder router getest)
Dit is nu al een paar dagen zo.
Op 7521 wel een 10 dagen uitvallende verbinding gehad, niets veranderd en nu weer stabiel 8)7

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Op 7521 wel een 10 dagen uitvallende verbinding gehad, niets veranderd en nu weer stabiel 8)7
Bedoel je een knipperend oranje ledje? Even modem resetten en alles werkt weer? Zoja, dat heb ik hier ook! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Als je een Ubee hebt (of nog krijgt), die is normaal gesproken gewoon bridged en geeft dus al alles één-op-één door aan je router :)

(zoals ze te zien valt aan m'n D-Link DIR-855, welke netjes een extern IP-adres krijgt toegewezen (84.*.*.*))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Bedoel je een knipperend oranje ledje? Even modem resetten en alles werkt weer? Zoja, dat heb ik hier ook! :P
Nope arris, carrier stabiel, gewoon uitval van verkeer, lees even verder naar boven. Ik heb het een en ander veranderd, dat hielp niet, toen maar opgegeven en wilde gaan bellen. Echter na het eten leek alles stabiel te blijven en nu nog steeds. Krijg nu ook weer een IP en connectiviteit als ik PC direct op modem aansluit, vermoed IP-probleem op ziggo netwerk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Voor routers/accesspoints kan ik de mensen met net iets meer dan geen kennis nog steeds van harte routers aanbevelen waar dd-wrt op draait.

Geen problemen meer met fabrikanten die bugs of problemen niet oplossen, al jaren geen firmware meer uitbrengen, bepaalde features niet inbouwen, etc. etc.

Juist, altijd updates. Altijd secure, bergen met features (Als je ze wilt gebruiken). Van print server tot ingebouwde OpenVPN server (overal met je laptop naar je thuis netwerk verbinden of via de web interface via wake-up-on-lan een andere computer thuis aanzetten, etc. etc.). Ongekende mogelijkheden met de goedkoopste routers.

Je betaald dan eindelijk alleen nog maar voor de hardware features (1 of 2 radios, usb, etc.) en niet meer voor de software want die is op alle modellen gelijk.

Zelf ben ik juist wel fan van Linksys, maar er komt bij mij (en mensen die ik adviseer) geen router naar binnen welke geen dd-wrt draait......

Via de router-database kun je controleren of jou router over kan naar dd-wrt. Wel adviseer ik eventjes goed rond te kijken of het forum.

Ik maak zelf gebruik van WRT54G(L)'s, WRT160N's en WRT610N's. Allemaal dezelfde interface, allemaal dezelfde mogelijkheden. Alleen de hardware eronder bepaald hoe snel iets is, of wat het kan.

WRT54GL ~50Mbit, Alleen G
WRT160N ~80Mbit, G + N op 2.4Ghz
WRT610N ~180Mbit, G+N op 2.4Ghz en N op 5Ghz, USB, Gigabit, Veel geheugen (bijvoorbeeld OpenVPN of Voip telefooncentrale)

[ Voor 13% gewijzigd door Quindor op 14-05-2010 22:08 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Timmert schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:02:
De laatste zou ik laten voor wat het is. Ik ben er gewoon niet kapot van, en buiten dat zijn er nog steeds vaak storingen met Linksys routers icm Ziggo internet.

De TP-Link is een prima apparaat, en goed betaalbaar. De D-Link vind ik zelf nét iets beter (íets beter bereik, fijnere webinterface), maar dan moet je het verschil in prijs er wel voor over hebben.
Een andere goede optie is de Belkin N+ router, ook gigabit, maar een lagere WAN>LAN doorgifte (125Mbps), maar wel een vriendelijk prijsje.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de TP-Link routers chineese rips zijn van Linksys, weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat heb ik ook gelezen, maar alleen in dit topic en niet daar buiten. Voor zover ik weet maken ze gebruik van prima componenten (misschien dezelfde als Linksys ja), maar dan tegen een zacht prijsje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dank voor de opmerkingen & hints zover over een routertje... Ik ga mijn huiswerk doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 08:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:02:

Ik heb een Belkin N+ hier staan. Perfect ding, valt nooit uit, ook niet bij intensief bittorrent-gebruik + downloads op hoge snelheid. Maar hoe kom je aan die 125 Mbps? Kan ik nergens op de site terugvinden.

De N+ heb ik al op 80 Mbps via wifi gezien. Moet je wel vrij dicht op het AP zitten trouwens, want de snelheid neemt duidelijk flink af als je er verder vanaf zit. Kan ook te maken hebben met buizen in de meterkast waar het AP staat trouwens...

Hoe dan ook, ik haal gemakkelijk de 120 Mbps op Ziggo hier :) Moest trouwens wel m'n Ubee-modem even resetten, want beide lampjes waren oranje geworden (en dan verlaagt de max. downloadsnelheid naar iets van 40 Mbps). Na even stroom eraf was hij direct weer 120M.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog contact gehad met de Ziggo helpdesk, het is een bekend probleem met mijn Ubee modem en postcode (7514). Probleem is opeens onstaan een paar weken terug, daarvoor heeft het superstabiel gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://xradio.nl/werk/ziggo_speedtest.png

Het gaat dus om de upload, die is (lijkt wel) capped rond 1mbit. Er komt gewoon niet meer door de pijp.
Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

7512, kan gewoon 650kB (Z3) er doorheen persen, al zakt de download dan in :P
Maar ik gebruik de Arris, de Ubee ligt stof te vangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 15-05-2010 15:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Laatst online: 12:28

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Nou, de Ziggo problemen lijken bij mij ook begonnen te zijn.
Sinds een aantal maanden (weer) een tevreden Ziggo gebruiker met een Alles in een Plus abonnement, en het meegeleverde Ubee modem deed 't goed.
Tot een week of 2 geleden ; Ubee modem gecrashed (denk ik) en na stroom er af/stroom er op deed ie 't weer.
Vanmorgen weer 't zelfde gelazer....
Is er iets wat ik hier zelf aan zou kunnen fixen (behalve Ziggo bellen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Factory resetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Factory reset is de reset knop 20 seconden inhouden neem ik aan ? Zal ik vanavond eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Waarom levert Ziggo niet gewoon duurzamere modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nickalicious schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:55:
Waarom levert Ziggo niet gewoon duurzamere modems?
Duurzamere modems? Modems die minder energie verbruiken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb Ziggo alles in 1 Extra. Nu heb ik een Cisco \ Linksys RVS4000 en een ARIS modem. Om een of andere reden vliegt vaak de verbinding weg. Ik heb met ziggo gebelt en die melde mij wel dat me modem een 4 kanaals was i.p.v 8 dus ik krijg een nieuw modem, maar de modem had wel verbinding en was online.

De router heeft echter geen verbinding. Heeft een van jullie misschien ook de RVS4000 en dit probleem ook wel eens gehad? Het gebeurd niet altijd maar toch vaak genoeg dat ik er een punt hoofd van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:58:
[...]

Duurzamere modems? Modems die minder energie verbruiken bedoel je?
Waarschijnlijk bedoelt hij/zij een modem dat gewoon werkt en blijft werken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb sinds kort een alles in 1 pakket en heb hierbij de samsung 380 decoder voor de tv besteld, nu heb iik de boel aangesloten maar merk dat de decoder vaak een blauw scherm laat zien als ik de boel aan zet, pas als ik de stekker van de decoder er uit trek en er weer in doe komt er na het booten weer gewoon tv.

de 380 is met HDMI via een onkyo 507 aangesloten op een samsung LE37M86 TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
MarcelG schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:18:
Nou, de Ziggo problemen lijken bij mij ook begonnen te zijn.
...
Is er iets wat ik hier zelf aan zou kunnen fixen (behalve Ziggo bellen) ?
Ik had ongeveer dezelfde problemen met mijn AIO+. Vanaf december heb ik maar 1x een reset van het modem gehad, tot een week of 3 geleden, toen sprong hij er 's nachts inderdaad vaak uit, terwijl het overdag meestal nog wel ging. De stroom van het modem af hielp dan soms nog wel, maar ook weer niet altijd. Op een gegeven moment werd het nog erger, dan was er gewoon niet meer mee te werken. Ik was boos op ziggo, want ik had immers niks veranderd aan de setup, de problemen waren spontaan ontstaan. Dacht ik. Spelen met het vermogen van de door ziggo geleverde versterker hielp ook niks.

Omdat ik toch even wilde kijken of er niet toch iets over het hoofd was gezien, heb ik de bekabeling nog maar eens nagelopen. En inderdaad, het schroefje van het stekkertje bij m'n hoofdaansluiting bleek niet goed genoeg te zijn aangedraaid. Meteen daarna bouwde hij de verbinding probleemloos op, wat nu alweer een week zo is.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook per definitie het geval moet zijn, maar de kabel is nou eenmaal wat kwetsbaarder voor storingen dan adsl. Loop het nog even goed na voordat je Ziggo gaat bellen, misschien is het iets simpels en kan je het zo zelf oplossen. Je problemen lijken in eerste instantie aardig op die van mij, dus wellicht dat het ook zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 15:58
Bij mijn schoonouders was het ook een vaag probleem. Ineens alle artifacts bij het (digitaal) tv kijken. Zomaar ineens. Ziggo gebeld en die melde dat het netwerk in de buurt gepimpd was en dat daardoor misschien de bekabeling niet meer voldoende zou zijn. Nouja ik was erg sceptisch maar zodra de bekabeling was vervangen was het euvel weg en hadden ze een betere ontvangst.

Wel fijn van Ziggo natuurlijk dat ze het even van te voren aankondigen...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

HvB83 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:46:
[...]
Ik zeg niet dat dit bij jou ook per definitie het geval moet zijn, maar de kabel is nou eenmaal wat kwetsbaarder voor storingen dan adsl. Loop het nog even goed na voordat je Ziggo gaat bellen, misschien is het iets simpels en kan je het zo zelf oplossen. Je problemen lijken in eerste instantie aardig op die van mij, dus wellicht dat het ook zoiets is.
Dank voor de tip ; ik ga 't vanavond gewoon nog eens nalopen! Ik had niet verwacht dat dat zo nauw zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 17-10 17:19
solomo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:32:
Ik heb sinds kort een alles in 1 pakket en heb hierbij de samsung 380 decoder voor de tv besteld, nu heb iik de boel aangesloten maar merk dat de decoder vaak een blauw scherm laat zien als ik de boel aan zet, pas als ik de stekker van de decoder er uit trek en er weer in doe komt er na het booten weer gewoon tv.

Okay! Wat is de vraag? Tis nu gewoon een opmerking.

Waarschijnlijk of meer mensen dit probleem kennen, dan wel een oplossing hebben?

Lijkt me sterk dat iemand precies dezelfde combi heeft, maar goed. It's worth a shot. Succes met zoeken naar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

solomo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:32:

Die decoder heeft problemen met de resolutie handshake via HDMI. Is genoeg over te vinden op het Ziggo gebruikersforum, dus kijk daar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11:20

ThaHandy

Discovery Channel

Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:26:
Nieuwe webmail is actief zo te zien, prettig!
nou wouw... :/

vandaag is de "classic" er niet meer en MOET je de nieuwe nu gebruiken.

Oude was voor mij goed genoeg, simpel en snel

deze javameuk is weer lekker stressen op een van je cores. Navigeren neemt ca. 11-15% (50% voor single core bij een quad) en ff de brouwser resize trekt 25% (100%)

ziggo, well done }:O

i7 @ 3.2Ghz

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 18-05-2010 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Loekie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:18:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij/zij een modem dat gewoon werkt en blijft werken...
Ook hier heb ik geen probleem mee,

Ik heb een Arris Eurodocsis 2 modem gehad, altijd online..
Heb nu een Touchstone TM702B eurodocsis 3, Is ook altijd online.
Op een andere locatie een Ubee eurodocsis 3 modem, ook altijd online
Mocht je problemen hebben met de verbinding dan moet je dit zoeken in je coax kabel naar de staat/wijk kast. Of er zijn problemen met de CMTS-en welke in de wijkstations staan.

Maar na de laatste firmware update van de Ubee's zijn alle modems stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:06:
[...]

Mocht je problemen hebben met de verbinding dan moet je dit zoeken in je coax kabel naar de staat/wijk kast. Of er zijn problemen met de CMTS-en welke in de wijkstations staan.

mijn Arris TM702B heeft ook geen enkel probleem, online was wel 1,5 week een probleem, maar doet het nu ook weer goed.
Maar er zijn mensen die nog steeds problemen hebben, of dit aan modem en combi met CMTS in bepaalde gebieden ligt of echt aan het modem zelf durf ik niet te zeggen. Wel dat er bij mij 2 Ubee's door een monteur zijn geprobeerd en deze vervolgens een Arris heeft geplaatst die zonder probleem sync kreeeg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 20:59
Ik las net op het forum van ziggo-gebruikers.nl dat enkele ziggo panel leden een enquete hebben ontvangen over een mogelijke homegateway die ziggo wil gaan introduceren dus net zo als bij adsl abonnement een modem en router in één.

Het zou gaan over de http://netgear.com/Produc...CableGateways/CG3000.aspx en als je die gaat afnemen dan zou je direct in 2010 een snelheids verhoging krijgen die de overige klanten pas in 2011 krijgen. Hier staat ook nog wat informatie over het ziggo plan met deze homegateway http://www.ruigrok.nl/bestandenmap/propositie.html en hier staat het topic http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25974

Ben benieuwd wat ze hier allemaal mee van plan zijn en wat ze bedoelen met het éénmalige bedrag dat je moet afdragen dan maar dat je dat ding alleen maar in bruikleen krijgt, klinkt als of ze borg weer willen herintroduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ThaHandy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 06:49:
[...]

nou wouw... :/

vandaag is de "classic" er niet meer en MOET je de nieuwe nu gebruiken.

Oude was voor mij goed genoeg, simpel en snel

deze javameuk is weer lekker stressen op een van je cores. Navigeren neemt ca. 11-15% (50% voor single core bij een quad) en ff de brouwser resize trekt 25% (100%)

ziggo, well done }:O

i7 @ 3.2Ghz
Ik ken het probleem... ik wil de oude terug. Vorige week de nieuwe eens geprobeerd. Leuk, Java ging laden maar meer ook niet. Lekker handig... waarom moet het nou weer met Flash? Het is webmail, geen trendy website ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bullet NL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:06:
[...]

Dat JIJ er geen problemen mee hebt, wil nog niet automatisch zeggen dat ANDEREN er geen problemen mee kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
het is weer goed gesteld vanavond bij Ziggo hier in postcodegebied 4726 ( Roosendaal )

Mijn alles in 1 extra pakketje geeft mij op het ogenblik een "whopping" 0.7 Mbit.
En dan nog maar niet te spreken over de enorme hoeveelheid packet loss...

Aaaarggghhh ziggo FIX DIT!!!!!

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik trek hier (Zwolle) gewoon met 5,7 MB/s stabiel van usenet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door storing net de zenders opnieuw opgezocht en heb nu net5/veronica en sbs6 hd.
enige fooking trieste is dat je in de 60 reeks zitten. en humax 5000c kan je wel favorieten maken maar niet de lijst omgooien zoals jij wilt. ziggo fookin maak ze op de goede nummers zoals NL1,2 en 3 HD wel op 1, 2 en 3 zitten.
en heb al 2 dagen storing op tv. vrijdag komt pas monteur..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, ik heb ze ook (zonder opnieuw op te zoeken). Inderdaad met die Humax op 66 e.d., balen dat ik het niet kan omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Snoekieboe schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:56:
het is weer goed gesteld vanavond bij Ziggo hier in postcodegebied 4726 ( Roosendaal )

Mijn alles in 1 extra pakketje geeft mij op het ogenblik een "whopping" 0.7 Mbit.
En dan nog maar niet te spreken over de enorme hoeveelheid packet loss...

Aaaarggghhh ziggo FIX DIT!!!!!
Ubee modem? Hier is het nu weer 10 mbit, na afgelopen weken dezelfde whopping speeds als jij gehaald te hebben. (Steenbergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
Inderdaad een Ubee modem.

Het is de afgelopen weken al raak, maar meestal kon ik de problemen ( tijdelijk ) verhelpen door het modem te herstarten.

Nu helpt dat ook niet meer en ben ik lekker aan het downloaden met 20KB/s.... das toch net ff anders als met 5,7MB/s.

Ik kijk nogal wat online content via mijn mediacenter, wat dus momenteel echt niet te doen is.

Hulde aan ZIG-HO :+ _/-\o_

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

xxxneoxxx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Ubee modem? Hier is het nu weer 10 mbit, na afgelopen weken dezelfde whopping speeds als jij gehaald te hebben. (Steenbergen)
Hmm, hier ook al een tijdje instabiel..en ik zit in D-Oord, dus niet ver van Roosendaal en al helemaal niet van Steenbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload hier met AIE is nog steeds rond de 1 mbit... bedroevend.. En dat terwijl de download gewoon wel 120 mbit is.
Ubee modem al ongeveer 10 x een harde reset gegeven.. geen resultaat. En het oude motorola modem kan ik niet meer activeren. Krijg een "Sluit het nieuwe ontvangen modem aan" melding in het activatieproces.

En het heeft ongeveer een half jaar probleemloos gewerkt. Ik geloof zelf niet zo in een capaciteitprobleem aangezien ik sinds deze storing altijd strak 135kbyte/sec haal in een FTP sessie.
Ongeacht tijdstip.

7514 (Enschede)

Is er niemand die hier (Cendris @ Grolsch Veste) van het callcenter wat meer inside informatie heeft omtrend deze storing?

Status uit het modem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Startup Procedure
Aquired Downstream Status   Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed bpr010600265e798a660001
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  249000000 Hz    -1.1 dBmV   41.4 dBmV
2   Locked  QAM256  241000000 Hz    -0.7 dBmV   41.5 dBmV
3   Locked  QAM256  257000000 Hz    -1.0 dBmV   41.4 dBmV
4   Locked  QAM256  265000000 Hz    -1.2 dBmV   41.4 dBmV
5   Locked  QAM256  273000000 Hz    -2.4 dBmV   41.8 dBmV
6   Locked  QAM256  281000000 Hz    -2.8 dBmV   41.6 dBmV
7   Locked  QAM256  289000000 Hz    -2.9 dBmV   41.8 dBmV
8   Locked  QAM256  297000000 Hz    -3.1 dBmV   41.4 dBmV

Correctables    Uncorrectables
242 8

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 44.5 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:22:
Hmm, ik heb ze ook (zonder opnieuw op te zoeken). Inderdaad met die Humax op 66 e.d., balen dat ik het niet kan omdraaien.
heb complete favorieten lijst gebouwd, duurde wel ff maar heb nu alle hd zenders aan het begin. _/-\o_
en mijn storing is weg dus kan nu genieten.
nu wk ook in hd word gedaan kan de zomer niet meer stuk:

De NOS zal 56 van de 64 wedstrijden van het WK voetbal in Zuid-Afrika in hd-kwaliteit op Nederland 1 uitzenden. Ook zijn de matches via de WK-site van de NOS live op internet te bekijken en worden statistieken in realtime getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17
Ik ontvang hier sinds gisteren de drie nieuwe HD zenders....

Iemand met het HD pakket hier die kan checken of hij ze bekijken kan? Ik krijg "gescrambeld" maar wel al de ondertiteling dus mij lijkt het dat ze al werkend zijn.

Ze beloofden namelijk pas vanaf 1 Juni, maar als ze nou al te bekijken zijn met het HD pakket ga ik die straks snel even bijkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
nooberke schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:53:
Iemand met het HD pakket hier die kan checken of hij ze bekijken kan?
Yup, er is beeld op de nieuwe HD-zenders, met het juiste pakket. Lekker Astro TV en Tommy Teleshopping in 'HD' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Yup, er is beeld op de nieuwe HD-zenders, met het juiste pakket. Lekker Astro TV en Tommy Teleshopping in 'HD' 8)7
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
*Tariefswijziging per 1 juni 2010

Per 1 juni 2010 bedraagt de abonnementsprijs 5,95 euro per maand. Het Premiumpakket HDTV wordt uitgebreid met de zenders SBS 6 HD, Net 5 HD en Veronica HD.
Dit staat nog steeds op de site van Ziggo, straks is snel het pakket bestellen :9

Zal veel training vergen voor mijn ouders dat ze 66/68/69 moeten intikken ipv de normale SD zenders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADDG schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:57:
Ik las net op het forum van ziggo-gebruikers.nl dat enkele ziggo panel leden een enquete hebben ontvangen over een mogelijke homegateway die ziggo wil gaan introduceren dus net zo als bij adsl abonnement een modem en router in één.
Ik begrijp dit niet geheel.

Na de zomer heb ik al 120 mbit en meer hoef ik niet. Een losse router heeft voor mij meer voordelen dan een apparaat wat Ziggo mij gaat aanbieden en wil beheren. Een 2e hands router kost ook bijna niks. En in de ubee modem heb je ook al telefonie e.d. zitten, wat voegt het dan toe?
nooberke schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:16:
[...]

Dit staat nog steeds op de site van Ziggo, straks is snel het pakket bestellen :9

Zal veel training vergen voor mijn ouders dat ze 66/68/69 moeten intikken ipv de normale SD zenders :D
Volgens mij maakt dat niet uit, de prijs gaat zo te zien voor iedereen omhoog.

Mijn ouders/schoonouders hebben trouwens dat hd kanaal niet nodig. Zien toch het veschil niet :o

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons (6174) ligt opeens zowel internet als telefonie er uit. Zowel website als helpdesk geven aan dat er niks aan de hand is, maar bij de buren ligt-ie er ook uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Mijn ouders/schoonouders hebben trouwens dat hd kanaal niet nodig. Zien toch het verschil niet :o
Mijn moeder wel zegt ze, goede reden om hun de helft te laten betalen :D
Na de zomer heb ik al 120 mbit en meer hoef ik niet. Een losse router heeft voor mij meer voordelen dan een apparaat wat Ziggo mij gaat aanbieden en wil beheren. Een 2e hands router kost ook bijna niks. En in de ubee modem heb je ook al telefonie e.d. zitten, wat voegt het dan toe?
Het is vooral voor de low-end user lijkt mij, je wilt niet weten hoeveel mensen een snelle internetverbinding hebben met een zeer brakke router.

Ziggo kan er dan van uit gaan dat als mensen hun maximale snelheid niet halen het in ieder geval niet aan een te brakke router ligt.

Ook is het stukken gebruikersvriendelijker, voor sommige mensen is een router installeren nog best lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
GraveR schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Staan die zenders echt op 65... enz? Ik heb een tv met CI+ module, moet ik hem dan opnieuw laten scannen of komen die zenders er vanzelf bij te staan? Gisteren stonden ze er nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:57
Welke router is aan te bevelen als je internet via kabel en draadloos door het huis wil verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
Iemand die een Dreambox heeft icm Ziggo Digitale Televisie? Zo ja, welke & waar heb je hem besteld? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

[ Voor 183% gewijzigd door JohnStaakke op 19-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 00:56
HamburgerHenk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:49:
Welke router is aan te bevelen als je internet via kabel en draadloos door het huis wil verspreiden?
Ik zou gaan voor een linksys WRT320N pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router. Zo kun je wifi problemen op de 2.4ghz band wegstrepen, hoge doorvoersnelheid en de mogelijkheid tot een gigabit lan verbinding tussen je pc's (ideaal voor hd-film streaming). Zelf heb ik de fout gemaakt te gaan voor een d-link die op papier de beste specs had maar die qua firmware en support diep bedroefend uitpakte. Bovendien is de linksys ook nog eens zeer gunstig geprijsd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
HamburgerHenk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:49:
Kijk eens een paar pagina's terug ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
tiguan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Staan die zenders echt op 65... enz? Ik heb een tv met CI+ module, moet ik hem dan opnieuw laten scannen of komen die zenders er vanzelf bij te staan? Gisteren stonden ze er nog niet namelijk.
Yup, ze staan niet op kanalen waar de SD-versies zaten, maar in de 6x-range bij de andere HD-zenders. Kan ook niet, want niet iedereen met een HD-ontvanger hoeft het HD-pakket te hebben. Deze groep zou dan problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
GraveR schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Yup, ze staan niet op kanalen waar de SD-versies zaten, maar in de 6x-range bij de andere HD-zenders. Kan ook niet, want niet iedereen met een HD-ontvanger hoeft het HD-pakket te hebben. Deze groep zou dan problemen krijgen.
Waarom zou dat niet kunnen? NL 123 HD staan bij mij ook op 1, 2 en 3 terwijl 't bij me ouders geen HD kanalen zijn.
Maar mijn grote vraag was nog steeds, moet ik mijn tv opnieuw laten scannen of wordt de zenderlijst vanzelf geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 08:15

Sorcerer8472

Mens sana?

tiguan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:50:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? NL 123 HD staan bij mij ook op 1, 2 en 3 terwijl 't bij me ouders geen HD kanalen zijn.
Maar mijn grote vraag was nog steeds, moet ik mijn tv opnieuw laten scannen of wordt de zenderlijst vanzelf geupdate?
Omdat NL123 wél voor alle abonnees beschikbaar is. De andere HD-zenders niet, en als je geen HD-pakket hebt dan zou SBS6 bijv. ineens verboden zijn op een HD-tv.

Overigens zitten NL123 SD op 71 t/m 73 op mijn Samsung 360-decoder. 123HD op 1 t/m 3 gewoon.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1 ... 40 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!