Als ik een Ziggo decoder heb, kan ik daar dan via scart een DVD/HD recoder op aansluiten en het beeld opnemen?
Dat zal denk ik gewoon via de coax loop moeten?
Maar dan neem ik niet in SD kwaliteit op?
Verwijderd
Humax zou gewoon een server / workstation variant moeten maken zodat je meerdere ontvangers in huis aan de hoofdontvanger kan hangen.
De enige informatie die verzonden en ontvangen hoeft te worden zijn de smartcard gegevens en daar is een netwerk snel zat voor.
Coax/UTP aansluiting in iedere kamer en iedereen kan kijken wat ie wil.
Ben je van al dat gezeur met extra kaarten af.
De enige informatie die verzonden en ontvangen hoeft te worden zijn de smartcard gegevens en daar is een netwerk snel zat voor.
Dat is ook erg makkelijk zoals de situatie hier nu is. Een hoofd ontvanger en voor de rest allemaal ontvangertjes op UTP. (hier ligt meer UTP dan coax). Ben ik van geen tv probleem afVerwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:53:
Humax zou gewoon een server / workstation variant moeten maken zodat je meerdere ontvangers in huis aan de hoofdontvanger kan hangen.
Kan iemend mij uitleggen hoe dat zit met de Ziggo-gecertificeerde ontvangers en de onmogelijkheid om de volgorde van de zenders te veranderen?
Zoals ik het begrepen heb is dit een eis van Ziggo en niet onwil of onkunde van de bouwers van de decoders. Welk belang heeft Ziggo dat je niet de volgorde kunt wijzigen?
Is namlijk een reden om niet het HD-pakket te nemen. Zelf kan ik het op deze manier zappen niet accepteren, laat staan mijn vriendin (tv aan, decoder aan, home cinema aan, zappen:1,2,3,4,63,64,65,66,9,10,...).
Zoals ik het begrepen heb is dit een eis van Ziggo en niet onwil of onkunde van de bouwers van de decoders. Welk belang heeft Ziggo dat je niet de volgorde kunt wijzigen?

Is namlijk een reden om niet het HD-pakket te nemen. Zelf kan ik het op deze manier zappen niet accepteren, laat staan mijn vriendin (tv aan, decoder aan, home cinema aan, zappen:1,2,3,4,63,64,65,66,9,10,...).
zie ik het volgende in een mail van onze ziggo vrienden
| SBS6, NET5 en Veronica in HD |
ik had eigenlijk verwacht dat het in het normale pakket zou komen,
bummer nu kost het 5.95 per maand extra......
| SBS6, NET5 en Veronica in HD |
ik had eigenlijk verwacht dat het in het normale pakket zou komen,
bummer nu kost het 5.95 per maand extra......
Ik weet van de humax 9200C en de huidige samsung SD ontvanger dat je prima de volgorde kan veranderen. En het zou me verbazen als het met de HD varianten daarvan niet mogelijk is.Frank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:01:
Kan iemend mij uitleggen hoe dat zit met de Ziggo-gecertificeerde ontvangers en de onmogelijkheid om de volgorde van de zenders te veranderen?
De zender volgorde is wel lastiger bij televisies icm ci+. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.. wellicht dat dat tegenwoordig weer opgelost is met nieuwere firmware.
Het zal van de TV afhangen, maar een bravia W5500 kan het....job schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:12:
[...]
Ik weet van de humax 9200C en de huidige samsung SD ontvanger dat je prima de volgorde kan veranderen. En het zou me verbazen als het met de HD varianten daarvan niet mogelijk is.
De zender volgorde is wel lastiger bij televisies icm ci+. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.. wellicht dat dat tegenwoordig weer opgelost is met nieuwere firmware.
Met de W4500 weet ik in elk geval zeker dat het niet mogelijk was. Wellicht nu wel.
De W5500 is nieuwer, dus kan zijn dat het daar vanaf het begin mogelijk is geweest.
De W5500 is nieuwer, dus kan zijn dat het daar vanaf het begin mogelijk is geweest.
[ Voor 73% gewijzigd door job op 08-05-2010 11:35 ]
Laatste firmware wel, er is een firmware tussendoor gehobbeld waarbij het niet kon, maar met de meest recente dus wel.job schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:31:
Met de W4500 weet ik in elk geval zeker dat het niet mogelijk was. Wellicht nu wel.
Op onze LG 32LH3300's kan ik GEEN digitale zenders van locatie wisselenFrank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:01:
Zoals ik het begrepen heb is dit een eis van Ziggo en niet onwil of onkunde van de bouwers van de decoders. Welk belang heeft Ziggo dat je niet de volgorde kunt wijzigen?![]()
Ik krijg het alleen met de analoge zenders voor elkaar
Verwijderd
Gisteren aanvraag gedaan om mijn AIE+ te upgraden naar AIE extra. Is nu al doorgevoerd. 120Mbit down en 10Mbit up. Den Haag 2522
. Is wel een erg snelle service van Ziggo.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 13:22 ]
Zo snel zouden ze in de rest van Nederland eens moeten zijn met het doorvoeren naar 120mb

Hier ook al, zo'n beetje een maand lang..Exorcist schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:11:
Vanochtend 75% (!) packet loss en een niet werkende verbinding. Begin t nu een beetje beu te worden.
Men, de helpdesk van Ziggo, daar wordt je ook niet vrolijk van. Niet meedenkend personeel, er vanuit gaande dat iedereen die ze aan de lijn krijgen een n00b is met pc vol spyware, en het ergste, te lam om in een lopende call/support request/ticket/incident te kijken. ben al de hele maand aan het bellen, je vermeld dat je een performance issue hebt wat bij hun bekend is en al een maand speelt, en NOG kijken ze niet in openstaande storingen.
Pas toen ik s'avonds na 9'en belde voor de inmiddels 10e keer, kreeg ik een ouder persoon aan de lijn, die aan kon geven dat een UBR in de regio problemen had, en mij aansprak alsof hij niet te maken had met een kind van 3.. Hij verbaasde zich er over dat de rest van de medewerkers die niet gezien heeft. "Staat gewoon op het storingenbord bij storingen in de regio..."
Net gebeld en doorgegeven dat ik restitutie wil van abonnementsgeld van afgelopen maand, aangezien de snelheid van mijn abo niet boven de 1,5/2 mbit uit komt, als het überhaupt werkt.
SD zegt niets over de kwaliteit. Alleen iets over de resolutie.Spacespider schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:42:
Maar dan neem ik niet in SD kwaliteit op?
Je kan met je dvd/hd recoder het analoge signaal opnemen (via de coax uiteraard), of als het ding het toe laat kan je ook via scart opnemen. Je neemt dan wel digitale televisie op, maar digitaal is het dan natuurlijk allang niet meer. Over de scartkabel gaat een analoog signaal. Tuurlijk ziet dat er prima uit. nadeel via opnemen via de scart is dat je dus je dus moet zappen met je decoder om het juiste signaal op te nemen.
Een pvr kopen lijkt me gebuiksvriendelijker (wat opnemen betreft), maarja dat kost uiteraard weer geld.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 08-05-2010 14:50 ]
Daarom hebben de meeste digitale ontvangers/tv's ook favorieten die je wel zelf kunt kiezen. Ik heb nog geen apparaat gezien die geen favorieten kan instellen (ze zullen er vast wel zijn).nooberke schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:19:
[...]
Op onze LG 32LH3300's kan ik GEEN digitale zenders van locatie wisselen
Ik krijg het alleen met de analoge zenders voor elkaar
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Zijn LG blijkbaar.kfaessen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
(ze zullen er vast wel zijn).
Maar buiten dat.. het hele favorietenlijsten is iets waar veel merken last van hebben (gehad). Ziggo stelde allerlei eisen waardoor niet alle fabrikanten het meteen goed voor elkaar kregen. Ik mag hopen dat het met de huidige generatie tv's toch wel opgelost is.
Lijkt me nogal vervelend om door een hele lijst zwarte zenders (waar je geen abonnement op hebt) te zappen.
[ Voor 58% gewijzigd door job op 08-05-2010 15:01 ]
Bij 2 samsung tv's (UE40B7020, de andere is er een uit de 650 serie) werkt het prima. De humax 5050c kan het ook prima, die heeft zelfs 5 verschillende favorietenlijsten (wat ik persoonlijk overbodig vind).job schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:52:
[...]
Zijn LG blijkbaar.
Maar buiten dat.. het hele favorietenlijsten is iets waar veel merken last van hebben (gehad). Ziggo stelde allerlei eisen waardoor niet alle fabrikanten het meteen goed voor elkaar kregen. Ik mag hopen dat het met de huidige generatie tv's toch wel opgelost is.
Lijkt me nogal vervelend om door een hele lijst zwarte zenders (waar je geen abonnement op hebt) te zappen.
Kortom het probleem is hedendaags wel opgelost. Alleen niet voor all (oudere) apparatuur.
Maandagavond moest er ook een monteur komen bij mijn moeder thuis voor een compleet nieuwe installatie van Alles-In-Eén, niks van gehoord en omdat het niet zo dringend was geen contact opgenomen. Brieven van Ziggo met een bevestiging van de bestelling zijn ook niet aangekomen, etc, alleen het e-mailtje wel. Er staat ook geen bestellingsnummer in dat e-mailtje, alleen dat je contact kan opnemen... Ik bel ze later wel, beetje rare gang van zaken dit.ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:41:
Nee hij is niet meer gekomen...
Dat telefoontje kreeg ik gisteren ook idd.. mja
De afspraak stond tussen 8 uur en 13 uur. Om kwart voor 3 had ik de klantenservice gebeld waar ik alles vertelde en ze probeerden contact op te nemen met desbetreffende monteur, maar hij nam z'n telefoon niet op ofzo....
Een paar minuten later kreeg ik een mail dat er een nieuwe afspraak is gemaakt voor komende zaterdag tussen 12 en 18 uur.... Hoope dat hij dan wel verschijnd
Bambu Lab P1S Combo
Verwijderd
Ik wil graag all in 1 extra van ziggo aanvragen. Echter de aanbiedingen van nu (gratis monteuur en korting op een hd speler) heb ik niet zoveel aan. Wat ik zoek is een jaar gratis digitaal totaal pakket bij het afsluiten. In het verleden heb ik die aanbieding wel eens voorbij zien komen. Iemand een idee hoe zoiets te regelen is bij ziggo?
Oja, als je de klantenservice belt krijg je gratis voor 3 maanden het HD pakket ter promotie van het wk.
Oja, als je de klantenservice belt krijg je gratis voor 3 maanden het HD pakket ter promotie van het wk.
Zoals eerder gezegd. Bestellen gewoon via de telefoon doen.MacorgaZ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:31:
Er staat ook geen bestellingsnummer in dat e-mailtje, alleen dat je contact kan opnemen... Ik bel ze later wel, beetje rare gang van zaken dit.
Die site werkt gewoon niet lekker.
Rare aanbieding. Het WK is bij de NOS, en voor NL1,2,3 heb je geen HD pakket nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:38:
[ Voor 30% gewijzigd door job op 08-05-2010 15:41 ]

Hier in Den Haag Zuid ook problemen...
code:
1
2
3
| --- ziggo.nl ping statistics --- 124 packets transmitted, 124 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 11.600/16.995/57.167/6.248 ms |
[ Voor 35% gewijzigd door TweakBoy op 08-05-2010 16:19 ]
---
Heb even een nieuwe playlist voor WMP gemaakt met de Ziggo Live TV streams:
http://www.2shared.com/file/Vnm4REXQ/Televisie.html
Hierin zitten: Nederland 1, 2 en 3, Net 5, SBS6, RTL 8, Veronica/XD, TMF, MTV NL, Discovery, Animal Planet, Nickelodeon/Comedy Central, Een, Ketnet/Canva, Etalagekanaal.
Hierin zitten: Nederland 1, 2 en 3, Net 5, SBS6, RTL 8, Veronica/XD, TMF, MTV NL, Discovery, Animal Planet, Nickelodeon/Comedy Central, Een, Ketnet/Canva, Etalagekanaal.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Handig, bedankt!jelmervos schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:53:
Brabant, sinds ongeveer een maand, check!Rubenus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:04:
[afbeelding]
Meer mensen last van een trage download regio (noord-west) Groningen?

56k tijden herleven!
Wilde hem downloaden, maar geen idee hoe via die wazige site, op alles waar ik op kan klikken krijg ik een advertentie te zien, maar geen download.jelmervos schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:53:
Kan je de file misschien ook op een andere plaats hosten?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Vreemd, ik woon ook in Vinkhuizen maar geen problemen meer.hansieb112 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:27:
Groningen (hoogkerk/vinkhuizen) normaal 20mbit
[afbeelding]
En draai ook nog een online game op 2 computers, plus mijn server staat altijd aan hier. (vandaar de iets lager uit gevallen meting)

[ Voor 14% gewijzigd door LogiForce op 08-05-2010 18:09 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Welke decoder ?Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:50:
Omdat ik zelden tv kijk heb ik ziggo opgezegd. Het nieuws kijk ik indien gewenst via digitenne (bagger, ik weet het, maar wel gratis), andere zaken via mediatank.
Via mijn decoder kan ik nog NL1 kijken, de rest niet meer. Analoog kan ik nog steeds alle kanalen ontvangen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ook het analoge signaal eraf gaat? Voor 0 euro vind ik het nl best aardig
de ziggo decoder of die van digitenne ?
analoog blijft voorlopig tot 2012 in de "lucht" (zei het niet dat het via kabels in de grond gaat )
Heb je ook je analoge aansluiting opgezegd dan, want die zit vaak bij de vaste lasten inbegrepen
iets van 16 euro per maand
Klik op "Save file to your PC: click here"MeNTaL_TO schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:04:
[...]
Wilde hem downloaden, maar geen idee hoe via die wazige site, op alles waar ik op kan klikken krijg ik een advertentie te zien, maar geen download.
Kan je de file misschien ook op een andere plaats hosten?
Maar speciaal voor jou:
http://www.speedyshare.com/files/22332702/Televisie.asx
http://www.megaupload.com/?d=C3FW5EPF
[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 08-05-2010 18:25 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Wat? zit Ziggo tegenwoordig ook al in de monturenVerwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:38:
Echter de aanbiedingen van nu (gratis montuur en korting op een hd speler)

Dat zal van Ziggo zijn, NL1 is nl freeview via Ziggo. Bij digitenne heb je NL1,2,3 en lokaal freeview.FreshMaker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:12:
[...]
Welke decoder ?
de ziggo decoder of die van digitenne ?
analoog blijft voorlopig tot 2012 in de "lucht" (zei het niet dat het via kabels in de grond gaat )
Heb je ook je analoge aansluiting opgezegd dan, want die zit vaak bij de vaste lasten inbegrepen
iets van 16 euro per maand
Hij zal ook analoog opgezegd hebben, anders geen vraag. Vaak wordt wel facturering gestopt, maar is het te duur om het signaal ook daadwerkelijk voor 1 klant af te kappen, het kan dus lang duren voor het daadwerkelijk stop
Goed, raar probleem hier: digitale televisie zei 'doe het zelf maar' en we kijken nu analoog. Fabrieksinstellingen worden terug gezet as we speak, maar wat kan er mis zijn
Er zijn schijnbaar geen storingen in ons postcode gebied, antenne zit nu rechtstreeks op televisie aangesloten.
Duitse zenders doen het niet, meeste Nederlandse wel. Iemand enig idee wat hier fout zit? TV is een Sharp LED tv
Edit: nou digitale tv doet het deels weer, maar een groot aantal zenders mist. Bagger
Duitse zenders doen het niet, meeste Nederlandse wel. Iemand enig idee wat hier fout zit? TV is een Sharp LED tv
Edit: nou digitale tv doet het deels weer, maar een groot aantal zenders mist. Bagger

[ Voor 10% gewijzigd door Trouble op 08-05-2010 19:04 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Verwijderd
Inderdaad Ziggo en tv abbo compleet opgezegd met de gedachte om NL 1,2 en 3 via digitenne te gaan kijken. Hier wacht ik dus nog even mee tot ze de boel afkappen en tot die tijd kan ik nog kijken naar de twee zenders die ik wel de moeite waard vind (discovery en NGC).Loekie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:28:
[...]
Dat zal van Ziggo zijn, NL1 is nl freeview via Ziggo. Bij digitenne heb je NL1,2,3 en lokaal freeview.
Hij zal ook analoog opgezegd hebben, anders geen vraag. Vaak wordt wel facturering gestopt, maar is het te duur om het signaal ook daadwerkelijk voor 1 klant af te kappen, het kan dus lang duren voor het daadwerkelijk stop
Heb de TP-link router besteld die hier op tweakers wordt aangeraden... aangezien ik nu maar 45mbit van de 80mbit haal...
We wonen hier wel in een studentenhuis.. dus hopelijk ligt het echt aan de oude router.. en niet aan de brakke bekabeling.. anders heb ik die router voor niks besteld
We wonen hier wel in een studentenhuis.. dus hopelijk ligt het echt aan de oude router.. en niet aan de brakke bekabeling.. anders heb ik die router voor niks besteld
Verwijderd
Ik heb die TPlink router en hij trekt de 120/10 met gemakdbzfan schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:23:
Heb de TP-link router besteld die hier op tweakers wordt aangeraden... aangezien ik nu maar 45mbit van de 80mbit haal...
Dat duurdt erg lang, waar ik uiteraard geen problemen mee heb....Loekie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:28:
[...]
Dat zal van Ziggo zijn, NL1 is nl freeview via Ziggo. Bij digitenne heb je NL1,2,3 en lokaal freeview.
Woon hier ondertussen bijna 2 jaar en heb nog steeds een analoog signaal zonder dat ik hierom gevraagd heb....
Heb zelfs nog Ziggo (toen nog @Home geloof ik) gebeld dat de vorige bewoners weg zijn omdat er maar post bleef komen.....
Verwijderd
die ubee (of de verbindingskwaliteit in het algemeen) komt me echt mijn strot uit hoor. Zo gloeiend spijt dat ik naar ziggo overgestapt ben. een of twee keer per dag valt mijn verbinding weg en na veel gepruts en gereset komt ie weer eens terug. voorheen nooit problemen gehad...... KANSLOOS.
En als je de helpdesk belt vragen ze of het direct op het modem ook problemen oplevert. Nee, dan niet, maar zo zit toch niemand meer op internet?
En als je de helpdesk belt vragen ze of het direct op het modem ook problemen oplevert. Nee, dan niet, maar zo zit toch niemand meer op internet?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 22:42 ]
Met andere woorden, dan ligt je probleem dus niet bij Ziggo en moet je gewoon een fatsoenlijke router kopen oid.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:42:
die ubee (of de verbindingskwaliteit in het algemeen) komt me echt mijn strot uit hoor. Zo gloeiend spijt dat ik naar ziggo overgestapt ben. een of twee keer per dag valt mijn verbinding weg en na veel gepruts en gereset komt ie weer eens terug. voorheen nooit problemen gehad...... KANSLOOS.
Het kan best een probleem zijn tussen modem en router. Komt wel eens voor.
Gewoon een dag eens zonder router internetten (ja dan kan je maar met 1 pc online). En als dat probleemloos gaat is het wellicht slim eens naar een andere router te kijken. (desnoods leen je een oude router van iemand).
Gewoon een dag eens zonder router internetten (ja dan kan je maar met 1 pc online). En als dat probleemloos gaat is het wellicht slim eens naar een andere router te kijken. (desnoods leen je een oude router van iemand).
Verwijderd
goh, wat goed dat jij weet hoeveel routers ik al geprobeerd heb. raar dat je dan niet weet dat ik een aantal van de hoogst aangeschreven routers heb geprobeerd, zoals de alom geroemde TP-Link en een Airport Extreme.Timmert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:49:
[...]
Met andere woorden, dan ligt je probleem dus niet bij Ziggo en moet je gewoon een fatsoenlijke router kopen oid.
Sorry hoor, maar is het raar dat ik anno 2010 vraag dat ik die 2 kastjes aan elkaar knoop met een paar dropveters en dat het dan gewoon een keer normaal werkt, en dat ik kan internetten en thuiswerken zonder elke 2 uur met mijn snufferd in de meterkast te staan om aan allerlei stekkertjes te trekken? Iets wat de 9 jaar daarvoor wel altijd kon?
Heb je daar nog iets slims op te zeggen?
Er is mij gisteren verteld door de altijd goed geinformeerde (Ahum
) Ziggo helpdesk dat er sinds een maand of misschien 2 ook capaciteitsproblemen zijn die betrekking lijken te hebben op het "Ubee platform". Vond het een grappige uitdrukking, want volgens mij maken de Ubee's gewoon gebruik van DOCsys/EuroDocsys platform, maar goed, men heeft daar dan schijnbaar wel in de gaten dat er *iets* mee aan de hand is. Actie ondernemen, dat ligt dan schijnbaar weer net iets lastiger.

Feit is en blijft dat je internet het wel goed doet als je pc direct op het modem is aangesloten.. Heb je ook verschillende UTP kabels geprobeerd tussen modem en router? Met die TP-Link heb ik idd goede ervaringen, maar bijvoorbeeld ook met een DIR-655. Ik doe zo ongeveer 6 Ziggo installaties op een dag, en zoiets als jij omschrijft heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. De Ubee's doen het eigenlijk best prima de laatste tijd, maar je zou bij wijze van test een Arris kunnen scoren op Marktplaats, en kijken of die het beter doet..Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:04:
[...]
goh, wat goed dat jij weet hoeveel routers ik al geprobeerd heb. raar dat je dan niet weet dat ik een aantal van de hoogst aangeschreven routers heb geprobeerd, zoals de alom geroemde TP-Link en een Airport Extreme.
Sorry hoor, maar is het raar dat ik anno 2010 vraag dat ik die 2 kastjes aan elkaar knoop met een paar dropveters en dat het dan gewoon een keer normaal werkt, en dat ik kan internetten en thuiswerken zonder elke 2 uur met mijn snufferd in de meterkast te staan om aan allerlei stekkertjes te trekken? Iets wat de 9 jaar daarvoor wel altijd kon?
Tsja, met Timmert in deze; als je PC/laptop het direct op het modem wél goed doet, zijn je verbinding en Ubee in orde. Kan er weinig anders van maken.
Trouwens, iedereen die hier zo lyrisch is over die TP-Link, ik heb zeer goede ervaringen met de WNDR3700. Wat duurder, maar dan heb je oo kwat.
Trouwens, iedereen die hier zo lyrisch is over die TP-Link, ik heb zeer goede ervaringen met de WNDR3700. Wat duurder, maar dan heb je oo kwat.
Verwijderd
ik vrees dat ik dan toch moet gaan twijfelen aan mijn technische vaardighedenTimmert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:08:
[...]
Feit is en blijft dat je internet het wel goed doet als je pc direct op het modem is aangesloten.. Heb je ook verschillende UTP kabels geprobeerd tussen modem en router? Met die TP-Link heb ik idd goede ervaringen, maar bijvoorbeeld ook met een DIR-655. Ik doe zo ongeveer 6 Ziggo installaties op een dag, en zoiets als jij omschrijft heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. De Ubee's doen het eigenlijk best prima de laatste tijd, maar je zou bij wijze van test een Arris kunnen scoren op Marktplaats, en kijken of die het beter doet..
ben nu overigens een scriptje aan het fabriceren dat ik eens een dag en nacht wil schedulen met een laptop direct op de modem, zoiets als
code:
1
2
| curl www.whatsmyip.org ping -q -c10 www.ziggo.nl |
en wellicht nog wat ifconfig info. Kijken hoe zich dat over een dag ontwikkelt en of ik daar wat zinnigs uitkrijg.
[/code]
/edit: en sorry voor mijn rant, ik krijg af en toe last van TRA met al die (onverklaarbare) internetproblemen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 11:59 ]
Je zegt zelf dat je met één pc op het modem, geen problemen hebt, met router wel. Dan is het modem niet stuk. Wat als je de modem van de stroom afhaalt -> paar min wacht -> modem online laat komen -> router aanzetten? Desnoods andere kabel tussen modem en routerVerwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:04:
[...]
goh, wat goed dat jij weet hoeveel routers ik al geprobeerd heb. raar dat je dan niet weet dat ik een aantal van de hoogst aangeschreven routers heb geprobeerd, zoals de alom geroemde TP-Link en een Airport Extreme.
En wat zijn je waardes in het modem?
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Weet iemand het merk en type van de HD-ontvanger welke ze aanbieden voor 79 euro (i.p.v. 199 euro) bij het nemen (of wisselen van) het Alles-in-1 pakket?
Verwijderd
ik zou graag de waardes in het modem eens uitlezen, maar dat is me nog niet gelukt. alles wat ik lees is dat je een portscan over een grote range moet doen en dat ie daar soms een week mee bezig is.
Wat ik uit mijn zoektocht op internet als theorie gebakken heb, is dat de ip-lease van het modem naar de router op gezette tijden verloopt. Dat zou geen probleem zijn, ware het niet dat veel routers dat niet altijd 'doorhebben'. Alle signalen staan dus op groen, maar er is geen verbinding met internet aangezien de lease nog niet vernieuwd is. Na het resetten van modem en/of router is er een nieuwe lease, en werkt het weer allemaal. even.
Oplossing? de lease verlengen (waarom geen jaar ipv een paar uur of een dag?), maar dat kan je dus blijkbaar zelf niet instellen in de modem.
Overigens kan je het soms oplossen door handmatig de lease te vernieuwen, maar het rare fenomeen doet zich voor dat zodra je die lease kwijt bent, aan de private kant van het netwerk vaak de router ook niet meer zichtbaar is. ofwel, je kan niet meer verbinden met je router.
al met al, schiet mij maar lek
al deze problemen heb ik pas sinds ik die Ubee heb. met allerhande speedtouchen en copperjets nooit problemen gehad.
Wat ik uit mijn zoektocht op internet als theorie gebakken heb, is dat de ip-lease van het modem naar de router op gezette tijden verloopt. Dat zou geen probleem zijn, ware het niet dat veel routers dat niet altijd 'doorhebben'. Alle signalen staan dus op groen, maar er is geen verbinding met internet aangezien de lease nog niet vernieuwd is. Na het resetten van modem en/of router is er een nieuwe lease, en werkt het weer allemaal. even.
Oplossing? de lease verlengen (waarom geen jaar ipv een paar uur of een dag?), maar dat kan je dus blijkbaar zelf niet instellen in de modem.
Overigens kan je het soms oplossen door handmatig de lease te vernieuwen, maar het rare fenomeen doet zich voor dat zodra je die lease kwijt bent, aan de private kant van het netwerk vaak de router ook niet meer zichtbaar is. ofwel, je kan niet meer verbinden met je router.
al met al, schiet mij maar lek
Probeer de reset truc eens: http://ziggo-gebruikers.n...php?p=232727&postcount=48Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:14:
ik zou graag de waardes in het modem eens uitlezen, maar dat is me nog niet gelukt. alles wat ik lees is dat je een portscan over een grote range moet doen en dat ie daar soms een week mee bezig is.
Ik kreeg het pas voor elkaar na de 11e poging, maar da's nog steeds sneller dan een weekje poortscan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Ik heb een goede ervaring met Ziggo alleen zitten er soms mensen bij de klantenservice die er gewoon niets van af weten best treurig maar verder heb ik geen problemen met Ziggo.
Verwijderd
Ik heb laatst een nieuwe router gehad (was hij wel aan toe
) maar ik heb helaas nog 3/0,5 lijntje of inmiddel 5/0.5 lijntje is het toch?
Dat is niet zo raar, ik heb exact hetzelfde probleem... Ik weet dus echt niet meer wat er mis is...Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:17:
[...]
ik vrees dat ik dan toch moet gaan twijfelen aan mijn technische vaardighedentoch bedankt voor deze wat constructievere reactie
![]()
ben nu overigens een scriptje aan het fabriceren dat ik eens een dag en nacht wil schedulen met een laptop direct op de modem, zoiets als
code:
1 2 curl www.whatsmyip.org ping -q -c10 www.ziggo.nl
en wellicht nog wat ifconfig info. Kijken hoe zich dat over een dag ontwikkelt en of ik daar wat zinnigs uitkrijg.
[/code]
/edit: en sorry voor mijn rant, ik krijg af en toe last van TRA met al die (onverklaarbare) internetproblemen...
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Kreeg gisteren van Radar een enquête over mijn isp, heb even laten weten wat ik vond van ziggo, dat ze hun beloftes niet nakomen enzo.
Die WNDR3700 ken ik niet, maar als ik zie wat een verschrikkelijk stuk schroot de 3500 is hoef ik nooit meer iets van Netgear te hebben. Ik kan soms 3 nieuwe 3500's uit doos halen, en alle 3 niet werkend krijgen. 1x een TP-Link of D-Link er aan, en het werkt direct. Dan ligt het toch niet aan m'n skills..Exorcist schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:12:
Tsja, met Timmert in deze; als je PC/laptop het direct op het modem wél goed doet, zijn je verbinding en Ubee in orde. Kan er weinig anders van maken.
Mijn favo in de betaalbare klasse is trouwens de D-Link DIR-655.
Dat is een Samsung H380R. Prima beeldkwaliteit, maar de afstandbediening vind ik minder. Gaan snel stuk en reageren over het algemeen niet zo goed als je onvoldoende richt. Op te lossen met een Logitech Harmony, trouwensFrank76NL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:10:
Weet iemand het merk en type van de HD-ontvanger welke ze aanbieden voor 79 euro (i.p.v. 199 euro) bij het nemen (of wisselen van) het Alles-in-1 pakket?
Sinds de overstap van @home naar Ziggo toch heel wat gelazer met internet gehad helaas, ofja de laatste tijd. Vooral bij zwaar gebruik. Wat ik trouwens niet aan Ziggo echt wijt hoor waarschijnlijk is het onze apparatuur. Inmiddels het modem laten vervangen (die was inmiddels flink verouderd) wat voor een veel stabielere verbinding zorgde, alleen valt hij bijna altijd uit als ik o.a download. Een veelvoorkomend probleem volgens mij. Ik begrens heel vaak de download speed (heel wat omlaag) terwijl ik gewoon 1 MB/s kan halen maar dan knalt ie er nog al snel uit bij een lagere snelheid wat minder snel. Zonde natuurlijk want we betalen natuurlijk om met hoge snelheden enzo te kunnen downloaden. Ik verwijt het nu geheel aan onze simpele Eminent router maar m'n pa vind dat maar niks. Als ik niet download doet internet het over het algemeen prima. Maar zou een nieuwe router (bijv. zo'n tp-link router) het probleem oplossen?
EDIT:
Ik kijk net op speedtest en ik zit ook onder het ISP gemiddelde. Ik heb er niet zo heel veel kijk op dus ik weet niet of 10.37 MB/s en 1.34 MB/s normaal is voor iemand met een standaar Ziggo internet abbo.
EDIT:
Ik kijk net op speedtest en ik zit ook onder het ISP gemiddelde. Ik heb er niet zo heel veel kijk op dus ik weet niet of 10.37 MB/s en 1.34 MB/s normaal is voor iemand met een standaar Ziggo internet abbo.
[ Voor 10% gewijzigd door Maartendc op 09-05-2010 20:23 ]
Ik heb nu ook de WNDR3700 en kan niets anders zeggen dat ie rete stabiel is. Router aan de modem bevestigt en hij deed het direct zonder wat in te stellen.Timmert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:14:
[...]
Die WNDR3700 ken ik niet, maar als ik zie wat een verschrikkelijk stuk schroot de 3500 is hoef ik nooit meer iets van Netgear te hebben. Ik kan soms 3 nieuwe 3500's uit doos halen, en alle 3 niet werkend krijgen. 1x een TP-Link of D-Link er aan, en het werkt direct. Dan ligt het toch niet aan m'n skills..
Standaard Ziggo? Wat is de standaard?Maartendc schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:19:
Sinds de overstap van @home naar Ziggo toch heel wat gelazer met internet gehad helaas, ofja de laatste tijd. Vooral bij zwaar gebruik. Wat ik trouwens niet aan Ziggo echt wijt hoor waarschijnlijk is het onze apparatuur. Inmiddels het modem laten vervangen (die was inmiddels flink verouderd) wat voor een veel stabielere verbinding zorgde, alleen valt hij bijna altijd uit als ik o.a download. Een veelvoorkomend probleem volgens mij. Ik begrens heel vaak de download speed (heel wat omlaag) terwijl ik gewoon 1 MB/s kan halen maar dan knalt ie er nog al snel uit bij een lagere snelheid wat minder snel. Zonde natuurlijk want we betalen natuurlijk om met hoge snelheden enzo te kunnen downloaden. Ik verwijt het nu geheel aan onze simpele Eminent router maar m'n pa vind dat maar niks. Als ik niet download doet internet het over het algemeen prima. Maar zou een nieuwe router (bijv. zo'n tp-link router) het probleem oplossen?
EDIT:

Daarnaast als je denkt dat de eminent router het probleem geeft, even je computer rechstreeks aansluiten op het modem (modem reset niet vergeten). Dan de speedtest opnieuw uitvoeren.
Er zijn wel capaciteits problemen bekend op het nieuwe Docsis 3.0 netwerk. Maar of jij daar op zit weet ik niet. Welk modem heb je in gebruik?
tp-link? Nooit van dat merk gehoord
Heb zelf een Airport Extreme. Maar een leuke Linksys of D-Link is aan te raden. Ga in ieder geval voor een gigabit router (met een gigabit wan poort) zodat je op de toekomst voorbereid bent.
Een modem mag niet uitvallen, ook niet als je veel up- en/of downloadt. Punt. Dat 'ie gaat "knijpen" op een gegeven moment is normaal, maar uitvallen: Nee, dat hoort echt niet.Maartendc schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:19:
Inmiddels het modem laten vervangen (die was inmiddels flink verouderd) wat voor een veel stabielere verbinding zorgde, alleen valt hij bijna altijd uit als ik o.a download. Een veelvoorkomend probleem volgens mij.
Voor zinvolle snelheidsmetingen moet je meten in daltijden (dus niet 's avonds en in het weekend) en liefst nog met een echte download, bijvoorbeeld via de nieuwsgroepen met een payserver. De "speedtestjes" zijn niet nauwkeurig en leveren allemaal en steeds een ander resultaat.
Klopt niet, de leasetime wordt keurig doorgegeven aan de DHCP-client. Er wordt dan meteen een "renewal timer" ingesteld die ervoor zorgt dat de client halverwege de lease-time al probeert om de lease te verlengen.Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:14:
Wat ik uit mijn zoektocht op internet als theorie gebakken heb, is dat de ip-lease van het modem naar de router op gezette tijden verloopt. Dat zou geen probleem zijn, ware het niet dat veel routers dat niet altijd 'doorhebben'.
The DHCP Lease "Life Cycle"
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
daar heb je gelijk in (theoretischQuestion Mark schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:43:
[...]
Klopt niet, de leasetime wordt keurig doorgegeven aan de DHCP-client. Er wordt dan meteen een "renewal timer" ingesteld die ervoor zorgt dat de client halverwege de lease-time al probeert om de lease te verlengen.
The DHCP Lease "Life Cycle"
Verwijderd
Hey, jij hebt ook een AEBS? Kan jij eens wat informatie doorgeven over de instellingen van jouw router mbt wireless? en heb jij toevallig ook een Ubee? Zou mooi zijn als je dezelfde config als ik hebt en het wel normaal werkt bij jou (in elk geval niet dezelfde probs als ik). toevallig ook Macs aangesloten op het netwerk?LogiForce schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:32:
Heb zelf een Airport Extreme. Maar een leuke Linksys of D-Link is aan te raden. Ga in ieder geval voor een gigabit router (met een gigabit wan poort) zodat je op de toekomst voorbereid bent.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het het modem is wat uitvalt. Ik verdenk echt die router (hoewel Eminent niet perse slecht is, die Gigalink router van hun is echt een prima ding), dus haal es een nieuwe bij de winkel en als het geen verschil geeft breng je hem gewoon terug?Volkert schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:36:
[...]
Een modem mag niet uitvallen, ook niet als je veel up- en/of downloadt. Punt. Dat 'ie gaat "knijpen" op een gegeven moment is normaal, maar uitvallen: Nee, dat hoort echt niet.
Voor zinvolle snelheidsmetingen moet je meten in daltijden (dus niet 's avonds en in het weekend) en liefst nog met een echte download, bijvoorbeeld via de nieuwsgroepen met een payserver. De "speedtestjes" zijn niet nauwkeurig en leveren allemaal en steeds een ander resultaat.
Tja met de aanstaande snelheids verhogingen is het verstandig om goed naar je router te kijken. Helemaal wanneer je een Alles in 1 Extra abonnement van Ziggo hebt.
Deze gaan naar 120Mbit down en 10Mbit up, een goedkopere budget router van een aantal jaar oud gaar geheid problemen geven qua snelheid. Het is natuurlijk van zelf spreked dat je met dit abonnement een router nodig hebt die over gigabit poorten beschikt. Het zou natuurlijk helmaal goed zijn wanneer je op het punt staat een (nieuwe) router te aanschaffen dat je er een komt die voldoende doorvoersnelheid heeft om ook volgende snelheidsverhogingen (hoe wel deze nog niet zijn aangekondigt) aan te kunnen.
Over het algemeen zit je met de duurdere modellen van Linksys, Netgrear en D-Link vrij wel altijd goed.
Met TP-Link heb ik geen ervaring, ik heb begrepen dat ze een goedkope rip-off zijn van Linksys, maar hoe het met doorvoersnelheden e.d. zit durf ik niet te zeggen. TP-Link is wel een merkt wat je overal steeds meer ziet liggen.
Deze gaan naar 120Mbit down en 10Mbit up, een goedkopere budget router van een aantal jaar oud gaar geheid problemen geven qua snelheid. Het is natuurlijk van zelf spreked dat je met dit abonnement een router nodig hebt die over gigabit poorten beschikt. Het zou natuurlijk helmaal goed zijn wanneer je op het punt staat een (nieuwe) router te aanschaffen dat je er een komt die voldoende doorvoersnelheid heeft om ook volgende snelheidsverhogingen (hoe wel deze nog niet zijn aangekondigt) aan te kunnen.
Over het algemeen zit je met de duurdere modellen van Linksys, Netgrear en D-Link vrij wel altijd goed.
Met TP-Link heb ik geen ervaring, ik heb begrepen dat ze een goedkope rip-off zijn van Linksys, maar hoe het met doorvoersnelheden e.d. zit durf ik niet te zeggen. TP-Link is wel een merkt wat je overal steeds meer ziet liggen.
Cogitationis poenam nemo patitur
De 3700 is niet te vergelijken met het wanproduct 3500. De 3700 komt niet voor niets uit vele tests als beste naar voren. Ik vind het iig één van de beste routers die ik ooit onder ogen heb gehadTimmert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:14:
[...]
Die WNDR3700 ken ik niet, maar als ik zie wat een verschrikkelijk stuk schroot de 3500 is hoef ik nooit meer iets van Netgear te hebben. Ik kan soms 3 nieuwe 3500's uit doos halen, en alle 3 niet werkend krijgen. 1x een TP-Link of D-Link er aan, en het werkt direct. Dan ligt het toch niet aan m'n skills..
Mijn favo in de betaalbare klasse is trouwens de D-Link DIR-655.
Ook mijn Ziggo AI1 + is opgeleverd, best tevreden over de resultaten.
Digitale TV boven op de slaapkamer en beneden in de huiskamer werkt prima en ook de internet snelheden zijn goed.
Digitale TV boven op de slaapkamer en beneden in de huiskamer werkt prima en ook de internet snelheden zijn goed.

En wat maakt deze eén van de beste die je ooit onder ogen hebt gehad? Heb er zelf ook één hor, maar om nou te zeggen hij is zo waanzinnig, nee, hij doet wat hij moet doen. Dat deed m'n Linksys 160n ook, m'n USrobotics ook, m'n etech ook...Exorcist schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:12:
[...]
De 3700 is niet te vergelijken met het wanproduct 3500. De 3700 komt niet voor niets uit vele tests als beste naar voren. Ik vind het iig één van de beste routers die ik ooit onder ogen heb gehad
Deze is alleen puur sneller, maarjah dat kun je de andere niet kwalijk nemen.
Verwijderd
Hoelang duurt het ongeveer totdat je bestelde product bij mijn ziggo komt te staan? Of wordt dat niet echt gebruikt?
Nou aan Ziggo ligt het niet denk want ik heb dus een Z2 internetabbo
* down 10 Mbit/s
* up 1.5 Mbit/s
Dus daar kom ik gewoon aan. En nog even voor de duidelijkheid mun modem knalt er niet uit maar m'n router volgens mij. De modem (Mototrola) functioneert gewoon goed bij mijn weten. Want als ik de router reset doet internet het meestal gewoon weer. Meestal log ik in op de router en kan hem daar via zo'n interface gewoon resetten. Ik weetniet precies wat Gigabit poorten zijn maar het is nogal een simpel al wat ouder routertje dus ik denk dat het daar aan ligt. Dus een nieuwe router halen en dan maar kijken of ik eindelijk eens vol kan downloaden zonder het te begrenzen? Welke router raden jullie mij aan? Ik heb minimaal 4 poorten nodig. Xbox, pc, laptop en waarschijnlijk tv binnenkort.
* down 10 Mbit/s
* up 1.5 Mbit/s
Dus daar kom ik gewoon aan. En nog even voor de duidelijkheid mun modem knalt er niet uit maar m'n router volgens mij. De modem (Mototrola) functioneert gewoon goed bij mijn weten. Want als ik de router reset doet internet het meestal gewoon weer. Meestal log ik in op de router en kan hem daar via zo'n interface gewoon resetten. Ik weetniet precies wat Gigabit poorten zijn maar het is nogal een simpel al wat ouder routertje dus ik denk dat het daar aan ligt. Dus een nieuwe router halen en dan maar kijken of ik eindelijk eens vol kan downloaden zonder het te begrenzen? Welke router raden jullie mij aan? Ik heb minimaal 4 poorten nodig. Xbox, pc, laptop en waarschijnlijk tv binnenkort.
Hoe langt duurt een verhuizing van de ene naar de andere stad (breda naar maastricht) bij ziggo?
Ik heb Alles in 1 Plus + Digi TV (HD pakket +Totaal).
Ik heb Alles in 1 Plus + Digi TV (HD pakket +Totaal).
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 10-05-2010 16:39 ]
Heb een Ubee modem (had vroeger een Webstar), beide doen het goed. Als er problemen zijn komt het bij mij duidelijk van Ziggo kant af.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:30:
[...]
Hey, jij hebt ook een AEBS? Kan jij eens wat informatie doorgeven over de instellingen van jouw router mbt wireless? en heb jij toevallig ook een Ubee? Zou mooi zijn als je dezelfde config als ik hebt en het wel normaal werkt bij jou (in elk geval niet dezelfde probs als ik). toevallig ook Macs aangesloten op het netwerk?
Heb er een Mac Mini aan hangen, en af en toe komt een vriend van mij langs met zijn 2008 Alu Macbook. Ik moet wel zeggen dat de verbinding vanaf mijn MSI GX700 laptop beter is dan de Mac Mini (wireless dan he). Maar dat komt misschien omdat mijn Mac Mini door een dikke gewapend betonnen vloer heen moet. En met beter bedoel ik simpelweg dat hij een betere connectie heeft en dus minder error correctie hoeft toe te passen. Hierdoor heeft dus de snelheid iets te lijden.
Mijn instellingen voor wireless zijn vrij standaard:
Draadloze modus: Draadloos netwerk aanmaken
Naam draadloos netwerk: Eigen verzonnen naam
Uitbreiding netwerkbereik toestaan: uit
Radiomodus: Automatisch (802.11A/N - 802.11B/G/N)
Radiokanaal kiezen: Automatisch
Draadloze Beveiliging: WPA-WPA2 Persoonlijk
Opties: Alleen brede kanalen gebruiken aangevinkt.
Gast netwerk: uit
Toegangscontrole: uit
Hoop dat je er wat aan hebt, anders hoor ik wel
Zoals je het probleem nu omschrijft denk ik dat het volgende gebeurt. Ik denk dat jij vaak gebruik maakt van Peer-2-Peer (kort: P2P) programma's. Bijvoorbeeld Emule, Edonkey, Bittorrent... en noem maar op.Maartendc schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:37:
Nou aan Ziggo ligt het niet denk want ik heb dus een Z2 internetabbo
* down 10 Mbit/s
* up 1.5 Mbit/s
Deze programma's willen nog wel eens meer gelijktijdige connecties willen openen dan jouw router aan kan. Dit euvel is ook nog aanwezig op moderne routers. Ik kan het zelfs met mijn dure Apple Airport Extreme nabootsen.
Wat jij kan doen is in jouw programma het "Maximaal gelijktijdige connecties" verlagen.
Maar als je toch eens een nieuw routertje wil dan zijn er genoeg op de markt. Het enige is, wat is je budget en wat zijn je eisen dan? Wil je Wireless N, Gigabit Poorten (een poort is een bekabelde ingang op de router. Gigabit is 1000Mbit. De meeste poorten op oude routers zijn 100Mbit/s (tenzij hij nog ouder is dan ik denk
succes
[ Voor 38% gewijzigd door LogiForce op 10-05-2010 17:28 ]
Fijn
Wij hebben televisie problemen beneden, heel veel zenders ontbreken ineens (letterlijk dat er gezapt werd tijdens de reclame, terug naar de zender *weg signaal van zender*). Dus m'n ouders hebben Ziggo gebeld, en nu schijnt dat Ziggo geen televisies van Sharpe ondersteunt, terwijl de winkel waar de tv wegkomt beweert dat Ziggo onzin vertelt.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zenders zijn ruim een half jaar goed doorgegeven zonder problemen, dus het kan wel!

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zenders zijn ruim een half jaar goed doorgegeven zonder problemen, dus het kan wel!
Ik neem aan dat je het gebruikt icm een CI+ module?-Trouble- schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:45:
FijnWij hebben televisie problemen beneden, heel veel zenders ontbreken ineens (letterlijk dat er gezapt werd tijdens de reclame, terug naar de zender *weg signaal van zender*). Dus m'n ouders hebben Ziggo gebeld, en nu schijnt dat Ziggo geen televisies van Sharpe ondersteunt, terwijl de winkel waar de tv wegkomt beweert dat Ziggo onzin vertelt.
Ik denk dat je maar een praatje moet maken met de verkoper van de tv aangezien hij dus niet goed geïnformeerd was. Hiervoor kan je Ziggo niet op aanspreken aangezien ze er geen garantie op hebben gegeven dat het zou werken.
Overigens vind ik het wel raar dat hij het na 6 maanden in één keer niet doet.
[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 10-05-2010 19:16 ]
Er zou iemand van de zaak langskomen geloof ik, ben wel benieuwd wat ze zullen zeggen 
En ja dat vinden wij dus ook nogal vreemd.
[ Voor 20% gewijzigd door Trouble op 10-05-2010 19:17 ]
Hoe lang duurt het overzetten van de telefoon?
Wij hebben nu sinds 1 mei Zigfgo alles in 1 extra. Internet en TV werkt als een zonnetje. De telefoon moest nog geporteerd worden van KPN naar Ziggo. Sinds vandaag heb ik geen kpn lijn meer, maar kan ook niet meer gebeld worden! Zelf bellen via Ziggo gaat wel. Als ik nu via mobiel mezelf bel krijg een een stem die zegt dat het nummer tijdelijk onbereikbaar is.
Is dit normaal en kan ik er vanuit gaan dat dit morgen geregeld is?
Wij hebben nu sinds 1 mei Zigfgo alles in 1 extra. Internet en TV werkt als een zonnetje. De telefoon moest nog geporteerd worden van KPN naar Ziggo. Sinds vandaag heb ik geen kpn lijn meer, maar kan ook niet meer gebeld worden! Zelf bellen via Ziggo gaat wel. Als ik nu via mobiel mezelf bel krijg een een stem die zegt dat het nummer tijdelijk onbereikbaar is.
Arriving Somewhere but not here....
Hij is inderdaad niet gecertificeerd, alle gecertificeerde tv's zijn hier te vinden: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/-Trouble- schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:15:
Er zou iemand van de zaak langskomen geloof ik, ben wel benieuwd wat ze zullen zeggen
dat kon de winkelier ook wel even opzoeken voordat hij valse beloftes deed. Overigens betekend niet gecertificeerd niet dat het helemaal niet werkt, vaak werkt het wel gewoon maar voldoet het niet helemaal aan de kwaliteitseisen van ziggo.
PS werkt analoog wel goed? Zo nee dan is er vast iets mis met de bekabeling ergens.
Ga er maar vanuit dat je je nummer kwijt bent. Bel ziggo op om de status te vragen (je kunt als het goed is wel bellen met de vaste lijn naar 1200).Unne Offerse schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:18:
Hoe lang duurt het overzetten van de telefoon?
Wij waren met iets soortgelijks ons oude nummer wat we al 14 jaar hadden kwijt geraakt, we kregen van ziggo een nieuw nummer incl een rekening omdat het nummer veranderd was. Dat laatste bedrag hebben we gelukkig terug gekregen omdat ziggo een fout had gemaakt...
Analoog werkte wel geloof ik. Zal zo eens zien of er al iemand van de winkel geweest is, en anders maar eens kijken hoe die dit gaan oplossen. *kijkt uit raam en ziet een busje staan* ze zijn er net haha.kfaessen schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:21:
[...]
Hij is inderdaad niet gecertificeerd, alle gecertificeerde tv's zijn hier te vinden: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/
dat kon de winkelier ook wel even opzoeken voordat hij valse beloftes deed. Overigens betekend niet gecertificeerd niet dat het helemaal niet werkt, vaak werkt het wel gewoon maar voldoet het niet helemaal aan de kwaliteitseisen van ziggo.
PS werkt analoog wel goed? Zo nee dan is er vast iets mis met de bekabeling ergens.
Edit: mannetje is alweer weg, tv is met een herinstallatie bezig. Het schijnt dat die certificering enigszins krom is en dat Sharp het weldegelijk prima doet, net als wat series televisies van merken die wel ondersteund worden maar juist die series niet. Ik ben benieuwd, de zaak zelf is prima in orde, hebben we wel vaker apparatuur weg en de service is ook uitstekend. Maar goed, het blijft afwachten natuurlijk
[ Voor 20% gewijzigd door Trouble op 10-05-2010 19:41 ]
Ja da's lekker zeg.kfaessen schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:24:
[...]
Ga er maar vanuit dat je je nummer kwijt bent. Bel ziggo op om de status te vragen (je kunt als het goed is wel bellen met de vaste lijn naar 1200).
Wij waren met iets soortgelijks ons oude nummer wat we al 14 jaar hadden kwijt geraakt, we kregen van ziggo een nieuw nummer incl een rekening omdat het nummer veranderd was. Dat laatste bedrag hebben we gelukkig terug gekregen omdat ziggo een fout had gemaakt...
Ik mag toch hopen dat dit goed gaat komen.
Arriving Somewhere but not here....
klein vraagje,
ik ben bezig met mijn interactieve decoder aan te sluiten. Nu zegt de handleiding dat ik mijn WCD (wandcontactdoos) in de huiskamer moet vervangen voor een "een-gats" WCD.
Nu zit het afdekplaatje heel mooi meegeleverd alleen de achterliggende aansluiting niet.
Ik heb de breedband versterker in de meterkast geplaatst en de coax daarop aangesloten.
het plaatje wat ik heb gekregen:
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-interactieve-televisie-installatie-hoofdaansluiting_tcm14-1916.pdf
pagina 3, nummer 9
aansluiting in mijn woonkamer.
http://www.id-sat.nl/index_bestanden/image095.jpg
gaat natuurlijk niet passen, maakt het dan uit of ik een andere aansluiting koop of deze gebruik?
ik ben bezig met mijn interactieve decoder aan te sluiten. Nu zegt de handleiding dat ik mijn WCD (wandcontactdoos) in de huiskamer moet vervangen voor een "een-gats" WCD.
Nu zit het afdekplaatje heel mooi meegeleverd alleen de achterliggende aansluiting niet.
Ik heb de breedband versterker in de meterkast geplaatst en de coax daarop aangesloten.
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-interactieve-televisie-installatie-hoofdaansluiting_tcm14-1916.pdf
pagina 3, nummer 9
gaat natuurlijk niet passen, maakt het dan uit of ik een andere aansluiting koop of deze gebruik?
Ouders blij = ik blij
Je nummer wordt sowieso niet weggegooid ofzo. Tenminste toen ik van Ziggo naar Telfort ging (omgekeerde situatie) kreeg ik m'n lijn pas 3 weken later dan gepland. Echter had ik nog gewoon m'n nummer na die periode.Unne Offerse schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:53:
[...]
Ja da's lekker zeg.Ik heb een brief en al gekregen van Ziggo dat het nummer wordt overgezet.
Die 1-gats wcd zit er niet bij? Raar, die heb wel nodig namelijk. Als je ook een stereotoren of tuner/receiver hebt, die je aan de coax hebt. Sluit dat RTV blokje op de uitgang (RF BYPASS) aan van de decoder. Had ik ook verkeerd, toen deed ITV het nietcirediew schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:09:
klein vraagje,
pagina 3, nummer 9
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Ik zou Ziggo even bellen en een aansluitdoos vragen, dat kapje doet natuurlijk nietscirediew schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:09:
klein vraagje,
pagina 3, nummer 9
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 10-05-2010 21:25 ]
ja ik heb alleen de spullen gekregen die in die handleiding staat, dus op die pagina 3
vreemd dat dat dan ook niet erbij staat.
vreemd dat dat dan ook niet erbij staat.
Maak je geen zorgenUnne Offerse schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:53:
[...]
Ja da's lekker zeg.Ik heb een brief en al gekregen van Ziggo dat het nummer wordt overgezet.
Je nummer blijft sowieso de komende 3 maanden van jou
Misschien ook wel leuk om te vermelden:
Mijn verbinding is al 113 dagen, 18 uur en 53 minuten up&running zonder enkel probleem! Dit met een Arris modem en D-Link DIR855
Nu alleen nog wachten op de snelheidsverhoging naar 120mbit
Mijn verbinding is al 113 dagen, 18 uur en 53 minuten up&running zonder enkel probleem! Dit met een Arris modem en D-Link DIR855
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik zit inmiddels al op 153 dagen met de zelfde combinatie.sjorremans schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:35:
Misschien ook wel leuk om te vermelden:
Cogitationis poenam nemo patitur
Vraagje over Usenet icm Alles in 1 Plus:
Er staat een limiet van 50 gb. Is dit ook als je eweka gebruikt voor het downloaden van de nieuwsgroepen?
Er staat een limiet van 50 gb. Is dit ook als je eweka gebruikt voor het downloaden van de nieuwsgroepen?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Nee, geld alleen voor de nieuwsserver van Ziggo zelf. (die overigens niet aan te raden is)Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:03:
Vraagje over Usenet icm Alles in 1 Plus:
[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 11-05-2010 09:10 ]
GelukkigulTimaS schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:07:
[...]
Nee, geld alleen voor de nieuwsserver van Ziggo zelf.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Nieuwe webmail is actief zo te zien, prettig!
Ik kan het je nog sterker vertellen, ziggo had bij ons het nummer al ingesteld, we konden uitbellen met ons eigen nummer maar inbellen op dat nummer werkte niet. Achteraf bleek dus dat het nummer niet in bezit was van ziggo en dat de portering was mislukt.Unne Offerse schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:53:
[...]
Zijn er meer mensen met snelheids problemen? krijg al ruim een week mijn verbindingen niet boven de 10 mbps. heb alles in 1 extra.. het is altijd een mooie 48 a 49 mbps geweest..
volgends klantenservice ligt probleem bij mij.. beetje vreemd als alles goed heeft gewerkt en zelf op mijn iphone kreeg ik 15 mbps binnen.. locatie 5241 bv (rosmalen)
volgends klantenservice ligt probleem bij mij.. beetje vreemd als alles goed heeft gewerkt en zelf op mijn iphone kreeg ik 15 mbps binnen.. locatie 5241 bv (rosmalen)
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
Ik had een aanbieding gehad van Ziggo voor alles-in-1 met een 20MBit lijn. Nou... dit heeft 1 dag gewerkt. Daarna is de 'snelheid' ongeveer 2MBit. Na regelmatig contact met de helpdesk blijkt er een capaciteitsprobleem te zijn. Lekker handig...!
In welk postcode gebied/regio zit je?Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:57:
Ik had een aanbieding gehad van Ziggo voor alles-in-1 met een 20MBit lijn. Nou... dit heeft 1 dag gewerkt. Daarna is de 'snelheid' ongeveer 2MBit. Na regelmatig contact met de helpdesk blijkt er een capaciteitsprobleem te zijn. Lekker handig...!
Kan btw ook wat anders zijn he.
[ Voor 4% gewijzigd door Iekozz op 11-05-2010 12:02 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Nieuwe TP-link router werkt als een tierelier!

(tilburg, 80/5 abbo)

(tilburg, 80/5 abbo)
[ Voor 7% gewijzigd door dbzfan op 11-05-2010 13:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!