Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ronwiel schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:13:
Voor zo ver ik uit de topic search begrijp beschikken de oude Ziggo modems en de nieuwe Ubee modems niet over een firewall. Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste ondernemen voor de beveiliging?

In de pricewatch zie ik diverse routers staan (bedraad) van 30 a 40 euro met firewall. Zou ik daar voldoende aan hebben en zit er kwaliteitsverschil tussen een goedkoop ding, of een Draytek van 100 euro?
Je hebt inderdaad een router nodig voor beveiliging, en vele andere zaken.

Ik zou de routers van een Euro of 30/40 ongemoeid laten. Er zit namelijk zeker verschil in. Met name de duurdere routers (Netgear WNDR3700, D-Link 655 etc.) kunnen een hogere doorvoersnelheid aan van WAN --> LAN. Dat het poortje (WAN) een Gbit is wilt namelijk niet zeggen dat deze ook Gbit kan doorvoeren.

In het geval van de WNDR3700 (die ik zelf heb) haal je rond de 450 Mbps (getest bij smallnetbuilder). Het is even wat geld, maar dan haal je ook een stabiele, snelle, dual-band router in huis die van alle gemakken voorzien is. Nu nog DD-WRT (ontwikkeling is ver, alleen Wifi werkt nog niet goed) en dan is het ding compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
job schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:11:
Dan heb je Z1 nodig, en de ci+ module. Niets meer, niets minder.

In de installatiepakketten zit een decoder meegeleverd.
Dus met die ci+ module kun je de standaard HD-zenders in HD kijken? Wat doet die decoder dan?

[ Voor 55% gewijzigd door Artcore op 02-05-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Exorcist schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Ik zou de routers van een Euro of 30/40 ongemoeid laten. Er zit namelijk zeker verschil in. Met name de duurdere routers (Netgear WNDR3700, D-Link 655 etc.) kunnen een hogere doorvoersnelheid aan van WAN --> LAN. Dat het poortje (WAN) een Gbit is wilt namelijk niet zeggen dat deze ook Gbit kan doorvoeren.

In het geval van de WNDR3700 (die ik zelf heb) haal je rond de 450 Mbps (getest bij smallnetbuilder). Het is even wat geld, maar dan haal je ook een stabiele, snelle, dual-band router in huis die van alle gemakken voorzien is. Nu nog DD-WRT (ontwikkeling is ver, alleen Wifi werkt nog niet goed) en dan is het ding compleet.
Die WNDR3700 is een prima ding. De 3500 (die Ziggo meelevert als Premium Router), zou ik absoluut niet nemen. Wat een onding is dat, zeg. Ik heb zelf nu een keer of 5 met succes een TP-Link WR1043ND geinstalleerd. Prima ding, stabiel, goed bereik en prima doorvoersnelheden. De prijs is ook nog eens prima met een kleine 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 22:28
Timmert schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Ik heb zelf nu een keer of 5 met succes een TP-Link WR1043ND geinstalleerd. Prima ding, stabiel, goed bereik en prima doorvoersnelheden. De prijs is ook nog eens prima met een kleine 50 euro.
Second that :) Simpel apparaatje met cleane interface. Alleen de status-LEDs zijn net een kermis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas overgestapt naar de 50MBit versie van Alles-in-een. Het vreemde is doordeweeks haal ik met gemakt 50Mbit maar in het weekend lijkt de verbinding te zijn geknepen tot 30Mbit. Oftewel doordeweeks haal ik binnen met 5.9MB/s en in het weekend maar met 3.4MB/s.

Is ook niet zo dat het schommelt ofzo. Het is gewoon of 5.9 of 3.4. Daarbij heb ik dus sterk het vermoeden dat hij gewoon omlaag is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Artcore schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Dus met die ci+ module kun je de standaard HD-zenders in HD kijken? Wat doet die decoder dan?
Die decoder doet hetzelfde als de CI+ module + ingebouwde decoder in je TV, maar dan in een los kastje, voor mensen die geen TV met ingebouwde decoder en CI+ support hebben ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24

dbzfan

Nee.

Weet iemand een goedkope maar ook goede router met wifi mogelijkheden boven de 100mbit zowel met draad als draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vier posts boven je wordt er een genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:20:
Pas overgestapt naar de 50MBit versie van Alles-in-een. Het vreemde is doordeweeks haal ik met gemakt 50Mbit maar in het weekend lijkt de verbinding te zijn geknepen tot 30Mbit. Oftewel doordeweeks haal ik binnen met 5.9MB/s en in het weekend maar met 3.4MB/s.

Is ook niet zo dat het schommelt ofzo. Het is gewoon of 5.9 of 3.4. Daarbij heb ik dus sterk het vermoeden dat hij gewoon omlaag is gezet.
Bijzonder. Hier 5,7Mbyte. Altijd...
Misschien je usenet provider die het wat te druk heeft in het weekend?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij huisbaas mogen we ziggo aansluiten maar hij wil het niet via zijn rekening. Het mag wel op zijn naam. Is dat mogelijk om het op zijn naam te doen en via het bankrekeningnummer van iemand anders? Het zal toch niet zo zijn dat ziggo dan 16,50 van huisbaas pakt en 51,50 van andere rekening pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:42:
Van mij huisbaas mogen we ziggo aansluiten maar hij wil het niet via zijn rekening. Het mag wel op zijn naam. Is dat mogelijk om het op zijn naam te doen en via het bankrekeningnummer van iemand anders? Het zal toch niet zo zijn dat ziggo dan 16,50 van huisbaas pakt en 51,50 van andere rekening pakt?
Denk dat Ziggo de juiste persoon is om dat te vragen ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:05:
[...]

Denk dat Ziggo de juiste persoon is om dat te vragen ;)
Ik denk dat hier meer ervaring bij elkaar zit dan bij de ziggo klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat hier meer ervaring bij elkaar zit dan bij de ziggo klantenservice.
Als het gaat om het innen van Ziggo's geld? Lijkt me niet. But you never know misschien dat er iemand uit ervaring kan spreken.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Weet iemand hier nog raad mee? Ook heb ik de draadloze premium router van Ziggo, maar op mijn desktops haal ik maar 3-5 mbp/s of het nu met een wifi usb-stick is, of met een pci-kaartje. Ik heb alles al meerdere keren gereboot, maar het schijnt niet te helpen.

Op mijn laptop met Intel 6100n kaartje haalt hij wel de volle 20mbp/s. Ook heb ik dus enorme l;ag en random disconnects in WoW. 6000ms gemiddeld. Zie de onderstaande post voor details. De snelheid is tot nu wel goed, maar de kwaliteit van de verbinding is echt om te huilen momenteel. Mijn oude kpn verbinding was misschien niet zo snel, maar wel erg stabiel.
Eldariel schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:10:
[...]

Ja, ik bedoelde Megabyte. Even wat ping tijden:

C:\Users\Niek>ping nu.nl

Pingen naar nu.nl [62.69.184.53] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=11 ms TTL=58
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=12 ms TTL=58
Antwoord van 62.69.184.53: bytes=32 tijd=10 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 62.69.184.53:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 10ms

2e naar nu.nl
C:\Users\Niek>ping hyves.nl

(0% verlies).

En nog de laatste derde naar hyes.
C:\Users\Niek>ping nu.nl

(0% verlies).

Ik krijg bij alle sites die ik tests soms wel een pakketje die niet aankomt en uitschieters naar 50-60+ms Dat kan niet goed zijn.

[...]

Oke, dan is het goed. Met beperkte capaciteit bedoelde ik de servers van Ziggo die het grote aantal users die gamen niet aankunnen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ander kanaal geprobeerd? Eventueel even zonder beveiliging testen en de nieuwste drivers van je netwerkkaart installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Eldariel schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:47:
Weet iemand hier nog raad mee? Ook heb ik de draadloze premium router van Ziggo, maar op mijn desktops haal ik maar 3-5 mbp/s of het nu met een wifi usb-stick is, of met een pci-kaartje. Ik heb alles al meerdere keren gereboot, maar het schijnt niet te helpen.

Op mijn laptop met Intel 6100n kaartje haalt hij wel de volle 20mbp/s. Ook heb ik dus enorme l;ag en random disconnects in WoW. 6000ms gemiddeld. Zie de onderstaande post voor details. De snelheid is tot nu wel goed, maar de kwaliteit van de verbinding is echt om te huilen momenteel. Mijn oude kpn verbinding was misschien niet zo snel, maar wel erg stabiel.

[...]
Je geeft zelf al aan dat je met je laptop wel volle bak snelheid haalt. Dit geeft toch eigenlijk het idee dat je het lokaal moet gaan zoeken. Heb je al eens een andere frequentie voor je WLAN geprobeerd? Heb je ook gecontroleerd welke kanalen al door buren in gebruik zijn?
Af en toe eens een ping van 50ms is niet echt rampzalig. Packetloss en pings van 6000ms zijn beiden natuurlijk dodelijk als je een beetje online wilt spelen.
Heb je de mogelijkheid een van die desktops (of misschien nog beter je laptop) eens even rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten en te kijken of het dan wel goed gaat.

Gamen en draadloos netwerken is overigens sowieso geen aanrader...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Snelle test om te zien of het je wifi is doe je natuurlijk door even een kabeltje aan te sluiten ipv wifi te gebruiken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gaat lekker hier..bij een continue ping naar bijv. Nu.nl en Google geven time-outs om de zoveel pakketjes. Router herstart geen effect, Ubee herstart geen effect. DNS servers staan op die van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
Ik heb een AiO abo met het basis tv pakket en ik kom er nu achter dat ik helemaal geen ARD (Duitsland 1) kan ontvangen. Die zit volgens Ziggo toch in het basispakket? De decoder is een Humax IR-FOX C en de zender zou op kanaal 601 horen te zitten (Ziggo Winschoten, 9600). Het beeld blijft echter zwart. De NDR doet het ook niet, Duitsland 2 (ZDF) echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels probleemloos overgestapt van kpn en Telfort internet naar ziggo alles in 1 extra. Totaal geen klachten op het missen van 1 brief na waarin stond dat ik een week moest wachten op het aanmaken van emailadressen, maar dat werkt inmiddels ook prima.

Ziggo heeft toch een kwaliteisslagje gehad in vergelijking met een paar jaar teug in de @home tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Zijn er meer mensen met internetproblemen vandaag (Ubee Modem)? Hier in Den Haag opeens probleempjes vanochtend. (Alles één keer gereset) en router werkt als het goed is zoals het moet. Om de zoveel tijd valt de internetverbinding weg, connectie met router blijft.

[ Voor 54% gewijzigd door KngfCnns op 03-05-2010 13:28 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
grun93 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:33:
Ik heb een AiO abo met het basis tv pakket en ik kom er nu achter dat ik helemaal geen ARD (Duitsland 1) kan ontvangen. Die zit volgens Ziggo toch in het basispakket? De decoder is een Humax IR-FOX C en de zender zou op kanaal 601 horen te zitten (Ziggo Winschoten, 9600). Het beeld blijft echter zwart. De NDR doet het ook niet, Duitsland 2 (ZDF) echter wel.
Het kan zijn dat er een probleem is in de aanvoer van het signaal van uit Duitsland.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat je decoder op het verkeerde netwerk draait.
Dit dient in jou geval netwerk 9700 (groningen) te zijn.
Het is bekend dat wanneer je in (zuid-west) Drenthe woont je de netwerkcodes op Hoogeveen moet hebben staan ipv bijvoorbeeld Zwolle omdat je anders een aantal duise zenders mist. (heb eigen ervaring met het voorgaande, Ziggo heeft destijds zelf een swap gemaakt (van 7800 naar 8000) ivm storing.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:42:
Ik begrijp dat het om een Alles-in-1 pakket gaat?
Wanneer dit wel het geval is komt de 16,50 die hij/jij nu betaalt te vervallen.
Dit TV basis abonnement zit namelijk reeds verwerkt in het Alles-in-1 cominatie abonnement.

Het is overigens bij Ziggo mogelijk om meer dan één product of dienst op 1 adres af te sluiten (afzonderlijke contacttanten).
Je moet voorts wel goed duidelijk maken bij Ziggo wat de huidige situatie is en dat er eventueel niets opgezegt moet gaan worden. daarnaast moet je dan vervolgens wel met je huisbaas in overleg dat jij niet een tweede 16,50 hoeft te betalen.... (immers Alles in 1 bevat deze kosten al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
Bullet NL schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:42:
Het kan zijn dat er een probleem is in de aanvoer van het signaal van uit Duitsland. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je decoder op het verkeerde netwerk draait. Dit dient in jou geval netwerk 9700 (groningen) te zijn.
Ok, al vond ik het wel vreemd dat alleen een paar Duitse zenders ontbraken. Alle NL, Belgische en Britse zenders deden het goed. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd want eigenlijk kijk ik maar een stuk of hooguit vijf.
Bovendien verkeerde ik in de veronderstelling dat die decoder zelf wel zo slim zou zijn om de juiste zenders uit het signaal te kunnen filteren. Weer wat geleerd. ;)

Helaas deed ie het nog niet toen het netwerk op 9700 stond. In mijn ijver heb ik toen de fabrieksinstellingen opnieuw teruggezet. Dat bleek niet zo handig want toen vond ie geen enkele zender meer. Na wat googlen kwam ik achter de frequentie van de ARD (578000) en op de een of andere manier vond ie toen wel een stuk of 160 tvzenders, waaronder de ARD. Ik ben weer blij. :)

Bedankt voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
dbzfan schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:50:
Weet iemand een goedkope maar ook goede router met wifi mogelijkheden boven de 100mbit zowel met draad als draadloos?
Google maar eens op TP-LINK TL-WR1043ND.

Een top router voor een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:13:

Het probleem met de wat duurdere routers is dat deze veel functies hebben die ik niet ga gebruiken. Zo heb geen draadloos internet nodig, geen 100Mbps + snelheid (want dan moet ik mijn switches ook gaan vervangen om er nut van te hebben). Het enige waar ik waarde aan hecht is een goede firewall.

Daarom vroeg ik ik me af of er in die categorie rond de 50 euro een beetje aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
ronwiel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:14:
[...]

Het probleem met de wat duurdere routers is dat deze veel functies hebben die ik niet ga gebruiken. Zo heb geen draadloos internet nodig, geen 100Mbps + snelheid (want dan moet ik mijn switches ook gaan vervangen om er nut van te hebben). Het enige waar ik waarde aan hecht is een goede firewall.

Daarom vroeg ik ik me af of er in die categorie rond de 50 euro een beetje aanbod is.
De TP-LINK TL-WR1043ND is zeer goed en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
ronwiel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:14:
[...]

Je kan toch ook een softwarematige firewall hebben?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb me dus nooit verdiept in software en hardware firewall's en het verschil daartussen. Het prettige van een hardware firewall in je router is dat deze altijd aan staat en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken als even met wat share instellingen bezig houdt in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist A1+ besteld met als leverdatum 27-05 (installatie monteur) maar omdat ik gebruik maak van overstapservice heb ik ziggo gevraagd om mijn verbinding op te zeggen. Dit was mogelijk maar bij navraag kan mijn adsl pas vanaf 22-06 beeindigd worden. Wat kan ik nu het beste doen? Ziggo bellen en de monteur op 22-06 laten komen, zodat ik niet met dubbele kosten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:09:
Ik heb zojuist A1+ besteld met als leverdatum 27-05 (installatie monteur) maar omdat ik gebruik maak van overstapservice heb ik ziggo gevraagd om mijn verbinding op te zeggen. Dit was mogelijk maar bij navraag kan mijn adsl pas vanaf 22-06 beeindigd worden. Wat kan ik nu het beste doen? Ziggo bellen en de monteur op 22-06 laten komen, zodat ik niet met dubbele kosten zit?
dat moet je toch zelf bepalen, wij kunnen toch niet in je portomonnee kijken?

k zou alles lekker laten zoals het nu is, mocht er dan iets mis gaan met het aansluiten van ziggo, dan heb je nog wat overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:09:
Ik zou het zo laten, mocht er iets mis gaan heb je tenminste nog internet en telefoon (van je oude ISP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:59:
Ik zou het zo laten, mocht er iets mis gaan heb je tenminste nog internet en telefoon (van je oude ISP).
inderdaad. En ik heb zo'n gevoel dat je zo'n proces niet bij een provider als Ziggo moet gaan willen aanpassen, dan gaan er op een gegeven moment meer dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Helsie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:56:
[...]
kunnen jullie dat 'stukken langzamer' staven met verschillende speedtest resultaten, met en zonder torrents incl de snelheid die de torrents opsnoepen?

Als torrent verkeer zou leiden tot langzamere connectie (totaaal gezien) zou je bijv ook nooit met die torrents de maximale snelheid kunnen halen. Ik kan wel stellen dat ik met torrents gewoon het maximum haal.

Kijk ook naar andere dingen, zoals de belasting van je pc. 200 connecties zorgt misschien ook voor tragere verwerking op je pc...
Ik heb hetzelfde. Ben een redelijk fanatieke uploader en laat torrents daarom vaak lang in de lijst staan. Upload op 3mbit gelimiteerd en ik kon met een lijst van wel 40 actieve torrents prima internetten.

Sinds ongeveer een week kan dat helemaal niet meer. Het voelt een beetje zoals het vroeger voelde met een adsl verbinding en een p2p programma zonder limiet die de verbinding volledig dicht trok. Dat ik lekker kon torrenten en surfen tegelijk, was juist positief aan ziggo. Nu lijkt dat niet zo lekker meer te werken.

Ik heb mijn torrent lijst van het weekend op 4 na eens helemaal leeg gemaakt, maar ook dan wordt internet echt tergend traag als ze alleen maar echt downloaden. En traag is dan dat je een site gewoon stukje bij beetje opgebouwd ziet worden.

Het zou natuurlijk potentieel ook met de nieuwe utorrent te maken kunnen hebben. DIe is sinds vorige week ook geupgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 03-05-2010 21:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JvS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:45:
[...]

Het zou natuurlijk potentieel ook met de nieuwe utorrent te maken kunnen hebben. DIe is sinds vorige week ook geupgrade.
Het kan zelfs heel goed door utorrent komen, ik lees op diverse fora zelfde soort klachten, wat je ook wel eens ziet dat sommige routers moeite hebben met veel connecties...

Een router is dus ook een aspect waar op je zou controleren, p.s. het opstarten van je pc oid geeft bij een router geen zin, deze buffers leeg je alleen maar door je router te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52
Ah vandaar dat het zo traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 18:50

rally

Deyterra Consultancy

En waarom niet de torrentlijst helemaal leeg maken.... sterker nog: Volledig afsluiten?
Dan kun je vrijwel 100% uitsluiten dat het daar aan ligt nl.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar wat is nu de bedoeling van het geneuzel over torrents in een Ziggo-topic? Suggereren dat Ziggo gaat knijpen als je aan torrents doet? Want dat is wat ik tussen de regels door lees. Op een andere manier zou het ook niet relevant zijn in een Ziggo-topic, maar eerder in een thuisnetwerk-subforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het gaat niet over torrents, maar over de performance van Ziggo.... maar in dit geval "lijkt" het dus sterk op dat niet Ziggo het probleem heeft, maar dat het door de torrents wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:14
Ik heb momenteel het Z3 abonnement, maar ik ben van plan om over te stappen op de Alles in 1 extra.
De kosten zullen vrijwel gelijk blijven, omdat ik ook een los tv abonnement van Ziggo heb, met het een en ander aan opties.

Telefoon gebruik ik toch niet.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of er nog leuke aanbiedingen komen (WK / mei - maand) en of het de moeite loont om even te wachten met overstappen naar een nieuw abonnement.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 14:19
FragNeck schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:44:
Ik heb momenteel het Z3 abonnement, maar ik ben van plan om over te stappen op de Alles in 1 extra.
De kosten zullen vrijwel gelijk blijven, omdat ik ook een los tv abonnement van Ziggo heb, met het een en ander aan opties.

Telefoon gebruik ik toch niet.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of er nog leuke aanbiedingen komen (WK / mei - maand) en of het de moeite loont om even te wachten met overstappen naar een nieuw abonnement.
Eind deze maand komen de HD recorders weer in de markt bij Ziggo. Dat is het enige wat ik weet

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 14:48

oXygeN

oftewel oxje...

Heb even snel gezocht maar kon et zo gauw niet vinden, is et al iemand anders opgevallen dat HD pakket naar 5,95 gaat en dat SBS HD kanalen erbij komen... wel extra betalen dus, stelletje lafaards!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

oXygeN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:51:
Heb even snel gezocht maar kon et zo gauw niet vinden, is et al iemand anders opgevallen dat HD pakket naar 5,95 gaat en dat SBS HD kanalen erbij komen... wel extra betalen dus, stelletje lafaards!
Je krijgt meer, en de prijs gaat omhoog. Met andere woorden, per saldo is het nog net zo duur?

Nee, inderdaad, dat is echt heeel erg laf.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Timmert schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Je krijgt meer, en de prijs gaat omhoog. Met andere woorden, per saldo is het nog net zo duur?

Nee, inderdaad, dat is echt heeel erg laf.

:z
Nee zo bedoel ik het niet, de houding van Ziggo is (was dus kennelijk) dat de klant niet méér hoort te betalen voor de overgang naar HD zenders omdat dit gewoon de vooruitgang van de techniek is (net als overgang zwart-wit naar kleur). Blijkbaar zijn ze toch gezwicht...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

oXygeN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:51:
Dat was woensdag toch al bekend?
nieuws: Ziggo en UPC voegen hd-zenders aan betaalde pakketten toe

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voor die prijs ga ik mijn HD pakket opzeggen. Het ziet er mooi uit, maar dat vind ik het nu ook weer niet waard.

Zeker omdat het eigenlijk slechts 3 zenders extra zijn (de rest is al op SD te zien en voor ons voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Ah, dat item heb ik dus gemist :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
oXygeN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Nee zo bedoel ik het niet, de houding van Ziggo is (was dus kennelijk) dat de klant niet méér hoort te betalen voor de overgang naar HD zenders omdat dit gewoon de vooruitgang van de techniek is (net als overgang zwart-wit naar kleur). Blijkbaar zijn ze toch gezwicht...
Tja, de consument wil de SBS HD zenders toch hebben, Ziggo kan het niet maken om ze niet door te geven, het was dus de keus, in het totaal pakket, dit in prijs verhogen (dan betaald iederen er dus aan mee) of ze in een apparte HD pakket stoppen.

Ik denk dat dit laatste de beste keus is, de mensen die nu hd willen kijken kunnen hier dus (tegen meer prijs) voor kiezen. De TV kijker die (nog) niet op HD zit te wachten heeft deze kosten dus niet.

Vergeet niet, de zenders willen extra vergoeding van de kijkers.... daar zit het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bullet NL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Tja, de consument wil de SBS HD zenders toch hebben, Ziggo kan het niet maken om ze niet door te geven, het was dus de keus, in het totaal pakket, dit in prijs verhogen (dan betaald iederen er dus aan mee) of ze in een apparte HD pakket stoppen.

Ik denk dat dit laatste de beste keus is, de mensen die nu hd willen kijken kunnen hier dus (tegen meer prijs) voor kiezen. De TV kijker die (nog) niet op HD zit te wachten heeft deze kosten dus niet.

Vergeet niet, de zenders willen extra vergoeding van de kijkers.... daar zit het probleem
Op zich vind ik het in de basis een prima idee dat ze de zenders in een los pakket zetten. Ik heb er dan ook geen problemen mee om er voor te betalen.
Alleen is het jammer dat deze oplossing er voor zorgt dat de HD versies van deze zenders op 63, 64 en 65 oid komen. Eigenlijk een volstrekt onwerkbare oplossing. Zappen ziet er dus (ongeveer) zo uit:

1 - NED1
2 - NED2
3 - NED3
4 - RTL4
5 - RTL5
63 - SBS6 HD
7 -RTL7
8 -RTL8
64 - NET5 HD
65 - Veronica HD

En mochten er in de toekomst de RTL zenders bijkomen, wordt het nog een grotere puinhoop. Bij veel van de DVB-C ontvangers is er niet goed met favorieten lijsten te werken. Een avondje zappen wordt erg omslachtig en erg zoeken. Mijn vrouw gaat hier niet uitkomen. En terecht. Ik ga om deze reden dit pakket dus ook niet nemen. Ik wil deze zenders gewoon op de juiste plaatsen in de ZAP lijst zien.
Caiway heeft deze zenders gewoon in het basis pakket gemikt en door de media descriptor aan te passen wordt er automatisch de HD/SD versie geselecteerd. Blijkbaar is het toch mogelijk om binnen de kosten van een basis pakket deze (en bij Caiway zelfs veel meer) zenders door te geven.
En daar Ziggo groter is, zou je zelfs schaalvoordelen bij Ziggo verwachten, maar het tegendeel blijkt waar te zijn. Ziggo gebruikt de HD zenders gewoon om extra te cashen, net als bij Eredevisie Live. Deze kost overal 9,95 euro, behalve bij Ziggo: Die wil er 50% meer voor zien en vraag 14,95 euro.
Kortom: Ziggo probeert er nog een groter slaatje uit te slaan dan de commerciele omroepen en creert daardoor een technisch & praktisch zeer slechte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 09:47
Ehm, waarom zou het niet net als NL1,2,3, HD gaan? Die worden hier op een bravia W5500 automatisch in de plaats van de SD-versies geplaatst. Dat kan bij die SBS-zenders natuurlijk ook.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Loekie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:27:
Ehm, waarom zou het niet net als NL1,2,3, HD gaan? Die worden hier op een bravia W5500 automatisch in de plaats van de SD-versies geplaatst. Dat kan bij die SBS-zenders natuurlijk ook.
Nee, dit kan helaas niet.
NED1,2 &3 HD zitten in het basispakket, waardoor iedereen ze heeft. Heb je een HD-Decoder, pakt hij de HD versie, heb je een SD decoder, dan pakt hij de SD versie,.
Helaas kan de media descriptor alleen kijken naar je decoder, niet naar je pakket.
Zet je de HDTV versie van SBS6 op 6 dan krijg je het volgende probleem:

* HD Ontvanger, wel HD pakket -> Krijg je netjes SBS6 HD
* SD Ontvanger -> Krijg je netjes SBS6 SD
* HD Ontvanger, geen HD pakket -> Selecteert je box automatisch toch de HD versie, maar omdat je geen abbo hier op hebt, kan hij deze niet decoderen en heb je geen beeld. Het systeem kent geen mogelijkheid om dan alsnog terug te vallen naar SD.

Ziggo heeft daarom dus ook een brief gestuurd naar de mensen die het HD pakket hebben om dit uit te leggen. Je zal de HD-zenders die in het HDTV pakket zitten bij Ziggo dus NIET op de normale voorkeuze zenders vinden, maar op 61+

[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 04-05-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:48
Als je ziggo Hd hebt moet je dan nog een abbo aanschaffen om op een 2de tv ook de hd kanalen kunnen kijken? Of is het kopen van een smartcard voldoende?

En wat is een goede decoder voor onder de 150 euro? Die met 1080i/p overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tweakG5 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:53:
Als je ziggo Hd hebt moet je dan nog een abbo aanschaffen om op een 2de tv ook de hd kanalen kunnen kijken? Of is het kopen van een smartcard voldoende?

En wat is een goede decoder voor onder de 150 euro? Die met 1080i/p overweg kan?
Nee. het is voldoende om een 2e kaart te kopen en deze op je huidige account te registreren. Dit brengt geen extra kosten met zich mee en je hebt er dan toch het volledige pakket op.
1080p uitzendingen zijn er nog niet, dus met met 1080i kom je er wel. Ikzelf ben tevreden met de pricewatch: Humax IRHD-5000C
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:27

Nox

Noxiuz

Ik snap er helemaal niks meer van. Heb zo'n CI+ module geleend en ziet er erg goed uit. Ik wil er ook eentje, liefst beetje snel (nu ongeveer :P).

In het dorp zijn er zat resellers die zo'n ding verkopen. Ziggo verkoopt ze ook (wachttijd 2 weken). En diverse webshops verkopen ze, maar dan _zonder_ smartcard. Hoe kan dit? Dit zit toch gewoon in het pakket wat ze resellen? Of is Ziggo de enige die de smartcards uitgeeft en is het dus 40 euro (30+10 verzendkosten) goedkoper om die 2 weken dan maar te wachten? Of als ik naar the phone house/expert/whatever fiets dat die kaart erbij zit?

Lekker duidelijk weer, ziggo...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
NoxiuZ schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:45:
Ik snap er helemaal niks meer van. Heb zo'n CI+ module geleend en ziet er erg goed uit. Ik wil er ook eentje, liefst beetje snel (nu ongeveer :P).

In het dorp zijn er zat resellers die zo'n ding verkopen. Ziggo verkoopt ze ook (wachttijd 2 weken). En diverse webshops verkopen ze, maar dan _zonder_ smartcard. Hoe kan dit? Dit zit toch gewoon in het pakket wat ze resellen? Of is Ziggo de enige die de smartcards uitgeeft en is het dus 40 euro (30+10 verzendkosten) goedkoper om die 2 weken dan maar te wachten? Of als ik naar the phone house/expert/whatever fiets dat die kaart erbij zit?
Wees blij dat je een beetje kunt shoppen. Voor een tientje of 6 kun je klaar zijn voor de CI+ module en een smartcard samen. Kijk bijvoorbeeld maar op 4launch.nl of Marktplaats.

Ga je naar een lokale officiele reseller of naar Ziggo zelf dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs.Waarom zouden die korting geven? De meeste mensen die er geen verstand van (willen) hebben kopen toch wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 05-05-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

't Is een week later, maar ik heb nu een paar uur de tijd gehad om dat modem uit te zoeken.
De reset-truc werkt wel, maar je moet soms net geluk hebben wanneer je op F5 drukt omdat het ip-adres korter dan een seconde zichtbaar is. Ik heb 11 pogingen hiervoor moeten doen. Mijn modem heeft het ip-adres 10.132.85.x met een mask van 255.255.252.0.

Opvallend is wel dat ik 192.168.1.1 wel nog steeds kan pingen, maar de webinterface wordt uitgeschakeld zodra het modem het ip-adres krijgt.

Ik vraag mijzelf nu wel af waarom het ip-adres net werd gevonden toen ik een complete scan op de 10.x.x.x reeks deed. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb Ziggo maar 's een mail gestuurd mbt de Packet loss..

Ping statistics for 62.69.179.198:
Packets: Sent = 100, Received = 89, Lost = 11 (11% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 33ms, Average = 13ms

En zo al een aantal dagen. Andere DNS, andere router, PC direct op het modem, Ubee herstart...allemaal geen effect. Lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

rally schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:10:
Het gaat niet over torrents, maar over de performance van Ziggo.... maar in dit geval "lijkt" het dus sterk op dat niet Ziggo het probleem heeft, maar dat het door de torrents wordt veroorzaakt.
Het wordt uiteraard door de torrents veroorzaakt :). Het punt is alleen dat het eerst niet zo was en nu wel :). Dus is er ergens iets veranderd. Zelfs met een leger gemaakte torrentlist en verder geknepen max upload is het nu trager dan het eerst was.

De vraag is een beetje: waar ligt dit aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Even een korte update van mijn zeide.

De capaciteits problemen schijnen verholpen te zijn sinds vorige week donderdag. Want sinds dien heb ik geen packetloss of trage verbinding weer gehad.
En het waren capaciteits issues, want ik heb thuis niks veranderd. Ze hadden een nieuwe wandcontactdoos gestuurd omdat het signaal zogenaamd slecht zou zijn. Niet dus 8)7
Maar dat doosje heb ik ook niet gemonteerd, aangezien er een krimp F-koppeling op onze groene kabel zit. Geplaatst door de nog toenmalige Castel@Home monteur in het oude COM21 tijdperk.
En aangezien er geen rek op de kabel zit en geen zin had om te graven, heb ik dus maar lekker rustig afgewacht tot ze aan de andere kant hun issues hadden verholpen. :+
Daarnaast mag ik eigenlijks niet eens aan die kabel zitten, want het is immers hun eigendom en niet de mijne. Heb er zelf geen zin om voor de kosten op te draaien als ik wat fout doe. Daar heb ik nu een Nikon D90 voor zeg maar. :9

Maar lang verhaal kort... capaciteits problemen opgelost zonder toegeven van Ziggo. Ik heb niks veranderd, en ben blij dat ik stabiel inet heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/805066926.png
Dit is terwijl er een spelletje Rose Online gespeelt word.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Exorcist schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:55:
Heb Ziggo maar 's een mail gestuurd mbt de Packet loss..

Ping statistics for 62.69.179.198:
Packets: Sent = 100, Received = 89, Lost = 11 (11% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 33ms, Average = 13ms

En zo al een aantal dagen. Andere DNS, andere router, PC direct op het modem, Ubee herstart...allemaal geen effect. Lekker.
Dat probleem heb ik ook, (nu 2 weken kabel, AIO+ 30/4 abbo)

Op sommige momenten van de dag krijg ik te maken met enorme snelheidsdrop naar 2-5 Mbit down terwijl de upload perfect op 4Mbit blijft (te testen door een bestand via ftp/sftp te uploaden)

mijn ping:

code:
1
2
3
--- tweakers.net ping statistics ---
59 packets transmitted, 57 packets received, 3% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 10.728/1082.976/4534.849/1314.283 ms

Hopelijk heeft Ziggo een antwoord op dit probleem, ik blijf het maar vaag vinden...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 23:08
Als je een TV (bijv. een Samsung PS42C450) hebt met CI+ slot en je hebt al een Ziggo alles in 1 pakket, kun je dan ook een (door Ziggo ondersteund) 2ehands CI+ kaartje kopen, die in je TV douwen en kun je dan digitaal kijken? Of moet je persé nog iets regelen bij Ziggo? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

FlowDesign schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:34:
Als je een TV (bijv. een Samsung PS42C450) hebt met CI+ slot en je hebt al een Ziggo alles in 1 pakket, kun je dan ook een (door Ziggo ondersteund) 2ehands CI+ kaartje kopen, die in je TV douwen en kun je dan digitaal kijken? Of moet je persé nog iets regelen bij Ziggo? :?
Volgens mij maakt het voor de CI+ module niks uit, maar de smartcard moet je activeren op je eigen adres/aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:34:
Verwissel CI+ kaartje (zo ding is een cam, geen kaartje) eens met het woord decoder.

Dan weet je zelf de conclusie al. Je kan prima een tweedehands decoder kopen. Zolang je er maar een geactiveerde smartcard insteekt. Dat is dus ook zo met die ci+ cam.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 06-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ok, dus als ik het goed begrijp kun je rustig een CI+ cam 2ehands kopen, maar dan is het even de vraag of daar een smartcard bij zit. Of moet je sowieso een nieuwe smartcard bij Ziggo bestellen omdat je 'm anders niet kunt activeren? Of kun je een (al eerder geactiveerde) smartcard ook van iemand overkopen en die bij Ziggo op je eigen adres laten activeren?

[ Voor 21% gewijzigd door FlowDesign op 06-05-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
FlowDesign schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:58:
Ok, dus als ik het goed begrijp kun je rustig een CI+ cam 2ehands kopen, maar dan is het even de vraag of daar een smartcard bij zit. Of moet je sowieso een nieuwe smartcard bij Ziggo bestellen omdat je 'm anders niet kunt activeren? Of kun je een (al eerder geactiveerde) smartcard ook van iemand overkopen en die bij Ziggo op je eigen adres laten activeren?
Ik zou sowieso nooit een gebruikte kaart van iemand kopen c.q. overnemen. Haal gewoon een splinternieuwe bij 4launch voor 15 Euro. Dan weet je ook zeker dat 'ie goed contact maakt en heb je dus daar ook geen gekloot mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Wij zijn vorige week thuis ook over gegaan van ADSL naar Ziggo Alles-in-een Plus.
Had vooraf wel wat zorgen over de overstap, maar alles is prima verlopen. Installatiepakket van Ziggo kwam een dag voor de aansluitdatum, zelfde avond alles geïnstalleerd en meteen online via Ziggo. Sindsdien geen enkel probleem gehad!

Wat ik me nog afvroeg: Hoe zit het met de snelheidsverhoging? Wordt die per regio doorgevoerd of per abonnee? Ik had gedacht dat elke nieuwe abonnee automatisch de nieuwe snelheid zou krijgen, maar dat is blijkbaar niet het geval, want wij ontvangen nu 20/3. Hierboven lees is namelijk iemand die wel 30/4 ontvangt.
Ik weet dat ik niet mag zeuren, en dat de Ziggo site nog gewoon 20/3 aangeeft, maar ik vraag me af of iemand weet wanneer deze snelheidsverhoging zal worden doorgevoerd. Ben trouwens tot nu toe prima tevreden met de geboden snelheid en stabiliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Superhuuper schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:16:
Wij zijn vorige week thuis ook over gegaan van ADSL naar Ziggo Alles-in-een Plus.
Had vooraf wel wat zorgen over de overstap, maar alles is prima verlopen. Installatiepakket van Ziggo kwam een dag voor de aansluitdatum, zelfde avond alles geïnstalleerd en meteen online via Ziggo. Sindsdien geen enkel probleem gehad!

Wat ik me nog afvroeg: Hoe zit het met de snelheidsverhoging? Wordt die per regio doorgevoerd of per abonnee? Ik had gedacht dat elke nieuwe abonnee automatisch de nieuwe snelheid zou krijgen, maar dat is blijkbaar niet het geval, want wij ontvangen nu 20/3. Hierboven lees is namelijk iemand die wel 30/4 ontvangt.
Ik weet dat ik niet mag zeuren, en dat de Ziggo site nog gewoon 20/3 aangeeft, maar ik vraag me af of iemand weet wanneer deze snelheidsverhoging zal worden doorgevoerd. Ben trouwens tot nu toe prima tevreden met de geboden snelheid en stabiliteit!
Het is een beetje koffiedik kijken, toevallig woon ik in een wijk in Den Haag waar wel de snelheidsverhogingen zijn doorgevoerd. Deze verhogingen gaan per wijkcentrale (CTMS) .... Een keerzijde van de verhogingen is waarschijnlijk dat niet alle centrales het aan kunnen (hoge ping, inkakken van downloadsnelheid)

Gisteravond zat ik met maximaal 1Mbit te internetten! Terwijl de waardes die ik uitlees uit de Ubee modem (SNR rond de 38 dBmV en Power Level ~ -4 dBmV) duiden op een goede verbinding... de capaciteit is nog niet goed geregeld in de spitsuren... :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Volkert schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Ik zou sowieso nooit een gebruikte kaart van iemand kopen c.q. overnemen. Haal gewoon een splinternieuwe bij 4launch voor 15 Euro. Dan weet je ook zeker dat 'ie goed contact maakt en heb je dus daar ook geen gekloot mee.
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TweakBoy schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Het is een beetje koffiedik kijken, toevallig woon ik in een wijk in Den Haag waar wel de snelheidsverhogingen zijn doorgevoerd. Deze verhogingen gaan per wijkcentrale (CTMS) .... Een keerzijde van de verhogingen is waarschijnlijk dat niet alle centrales het aan kunnen (hoge ping, inkakken van downloadsnelheid)

Gisteravond zat ik met maximaal 1Mbit te internetten! Terwijl de waardes die ik uitlees uit de Ubee modem (SNR rond de 38 dBmV en Power Level ~ -4 dBmV) duiden op een goede verbinding... de capaciteit is nog niet goed geregeld in de spitsuren... :(
Mag ik zo vrij zijn te vragen welke wijk/postcode dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Timmert schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:39:
[...]

Mag ik zo vrij zijn te vragen welke wijk/postcode dat is?
Den Haag, 2533 Moerwijk

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Superhuuper schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:16:
Hierboven lees is namelijk iemand die wel 30/4 ontvangt.
Ik weet dat ik niet mag zeuren, en dat de Ziggo site nog gewoon 20/3 aangeeft, maar ik vraag me af of iemand weet wanneer deze snelheidsverhoging zal worden doorgevoerd.
makkelijk antwoordt: Ziggo beloofde vorig jaar juli dat De alles-in-1- extra naar 80 zou gaan, gebeurde niet, toen zou het eind vorig jaar gebeuren. gebeurde niet. Nu zou het eind zomer van 2010 worden, maar reken maar dat je pas begin volgend jaar het hebt. Ziggo is namelijk erg goed in beloven en niets nakomen, dan weet je dat alvast...welkom bij Ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Downloaden van nieuwsgroepen (Eweka) momenteel met 81 KB/sec ipv 5,2 MB/sec.

Surfen retetraag. Heb sinds een week echt problemen hier (nabij Roosendaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:17
Exorcist schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:11:
Downloaden van nieuwsgroepen (Eweka) momenteel met 81 KB/sec ipv 5,2 MB/sec.

Surfen retetraag. Heb sinds een week echt problemen hier (nabij Roosendaal).
Ik heb hetzelfde probleem hier in Tilburg.
Ook al een x aantal dagen enorm langzaam internet.
Bij een Ubee modem hoort toch eigenlijk 1 oranje lampje te branden? want bij mij branden er 2 oranje (groen oranje oranje groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
lochpatje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Bij een Ubee modem hoort toch eigenlijk 1 oranje lampje te branden? want bij mij branden er 2 oranje (groen oranje oranje groen)
Dan betekend het dat de ubee niet bij de download 4 streams pakt, maar 1. reset die ubee eens, grote kans dat het download lampje dan niet oranje maar groen gaat branden ;) Zo-niet, dan de helpdesk bellen dan is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

lochpatje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Geen problemen hier (Meppel). Modem reset wil trouwens wel eens helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 06-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:17
marcel23456 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:14:
[...]

Dan betekend het dat de ubee niet bij de download 4 streams pakt, maar 1. reset die ubee eens, grote kans dat het download lampje dan niet oranje maar groen gaat branden ;) Zo-niet, dan de helpdesk bellen dan is er iets anders aan de hand.
Heb toenstraks de stroom er een tijdje afgehaald maar niet daadwerkelijk het reset knopje ingedrukt dus dat zal ik morgen eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 15:09
Hier in Tilburg iets sneller dan gisterenavond, maar nog steeds niet de 120 MBit/s die ik normaal haal.
Gisterenavond was het zo'n 2 MBit/s , nu vanochtend 40. Dus er zal wel iets kapot zijn bij Ziggo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Anarchy 99 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:09:
Hier in Tilburg iets sneller dan gisterenavond, maar nog steeds niet de 120 MBit/s die ik normaal haal.
Gisterenavond was het zo'n 2 MBit/s , nu vanochtend 40. Dus er zal wel iets kapot zijn bij Ziggo denk ik.
Dat heb ik dus ook een weekend gehad, 40Mbit maar dan wel stabiel. Toen heb ik een modem reset gedaan en toen kreeg ik weer de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01

Tys

Anarchy 99 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:09:
Hier ook (Tilburg), 77 mbit van de 120 .. Gisteravond opnieuw 35 mbit. Modem reset helpt helaas niets. :-(

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vanochtend 75% (!) packet loss en een niet werkende verbinding. Begin t nu een beetje beu te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
ulTimaS schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Volgens mij maakt het voor de CI+ module niks uit, maar de smartcard moet je activeren op je eigen adres/aansluiting.
Werkt een op adres A geactiveerde smartcard niet op adres B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:33

Crp

eindelijk hebben we deze week ook ziggo gekregen,

augustus 2009 aangevraagd meteen de hele installatie pakket gekregen , deze week pas nummer etc overgezet.

in het verleden een paar keer gemailed met ziggo over hoe en wat en waarom het nou zo lang duurde, hun reden was telkens dat het overzetten van het nummer niet goed ging :S (KPN) . ik ben zelf niet zo'n ongeduldig persoon maar dit duurde wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:09:
[...]

Ik denk het haast niet, anders kan je volgens mij gewoon bij iemand, die alle zenders heeft, de kaart activeren en thuis gebruiken voor alle zenders terwijl je er niet voor betaald.

Ik weet het ook niet precies, misschien dat andere mensen ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

ulTimaS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Ik denk het haast niet, anders kan je volgens mij gewoon bij iemand, die alle zenders heeft, de kaart activeren en thuis gebruiken voor alle zenders terwijl je er niet voor betaald.

Cardsharing werkt....

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:23
ulTimaS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Je kunt je smartcard op adres A registreren en op adres B gebruiken zonder problemen. Dit is ook de reden dat je maximaal 3 smartcards op 1 adres kunt registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het lijkt mij technisch niet makkelijk om te achterhalen op welk adres een smartcard gebruikt wordt.
Dit weekend zal ik het eens uittesten met mijn 2e smartcard. Het maakt het inderdaad mogelijk om 'gratis' naar pakketten te kijken die je zelf niet geregistreerd hebt. Zo wordt het nog betaalbaar om het HD pakket af te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 15:09
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:09:
Volgens mij hangt het ervan af de adressen in hetzelfde 'netwerk' zitten. (Dus allebei Casema zal wel werken of allebei Home) Ik zit in een voormalig Home netwerk en mijn kaart werkt niet bij mijn ouders die in voormalig Casema netwerk zaten. Althans, een maand of 6 geleden toen ik dat heb getest...kan natuurlijk dat het inmiddels helemaal transparant werkt...

edit:
overigens, internet in Tilburg is nu weer terug naar 5 MBit/s..... :(

[ Voor 7% gewijzigd door MrDirect op 07-05-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Anarchy 99 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:21:
[...]

Volgens mij hangt het ervan af de adressen in hetzelfde 'netwerk' zitten. (Dus allebei Casema zal wel werken of allebei Home) Ik zit in een voormalig Home netwerk en mijn kaart werkt niet bij mijn ouders die in voormalig Casema netwerk zaten. Althans, een maand of 6 geleden toen ik dat heb getest...kan natuurlijk dat het inmiddels helemaal transparant werkt...
Dat klopt die twee hebben nog een verschillend systeem dat niet op elkaar aangesloten zit wat wel zou moeten werken is een casema smartcard in het multikabel gebied en andersom want ze hebben een paar geleden het kabel tv kop station van multikabel gesloten en die is toen overgegaan op die van casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Het is toch sowieso dat je bij Ziggo alleen maar het standaard TV pakket van €16 per maand en een smartcard (en CI+ cam of een decoderkastje) nodig hebt om digitaal TV te kunnen kijken? :)
Je hoeft toch alleen maar een duurder TV abo te hebben als je digitaal HD wil kijken en/of extra zenders wil?

Dan zou het mij op zich niet onlogisch lijken als ik een reeds geactiveerde smartcard van iemand uit de buurt (dus zelfde netwerk, Tilburg was @Home geloof ik) overneem, dat deze dan gewoon bij mij thuis werkt toch? :)

[ Voor 27% gewijzigd door FlowDesign op 07-05-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het wordt ook pas interessant als je extra pakketten gaat activeren op je smartcards en deze vervolgens gaat delen over meerdere adressen. Zo kun je samen de kosten delen van een extra pakket. Nadeel is wel dat je maar 3 smartcards per adres kunt registreren. Als je meer dan 1 tv hebt waarop je digitaal wilt kijken houdt je weinig kaarten over tenzij je het intern met andere middelen gaat delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat "probleem" hebben wij dus. We hebben 4 kamers met een TV en dus moeten we af en toe een smart card verplaatsen aangezien ik niet weer bijna € 14 euro wil uitgeven voor digitale tv (we hebben alle plus pakket en HD, hoewel die laatste binnenkort opgezegd gaat worden i.v.m. de prijsverhoging)

Ik kan me voorstellen dat Ziggo niet wil dat 1 persoon 10 smartcards gaat activeren en vervolgens al die kaarten bij vrienden/familie gaat gebruiken.

Voor de meeste huishoudens zal drie waarschijnlijk wel genoeg zijn, maar zeker in de tijd dat digitale TV steeds meer ingezet wordt kan ik me voorstellen dat bij een gemiddeld gezin 4 smartcards wel handiger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 09:47
rally schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:16:
Dat "probleem" hebben wij dus. We hebben 4 kamers met een TV en dus moeten we af en toe een smart card verplaatsen aangezien ik niet weer bijna € 14 euro wil uitgeven voor digitale tv (we hebben alle plus pakket en HD, hoewel die laatste binnenkort opgezegd gaat worden i.v.m. de prijsverhoging)

Ik kan me voorstellen dat Ziggo niet wil dat 1 persoon 10 smartcards gaat activeren en vervolgens al die kaarten bij vrienden/familie gaat gebruiken.

Voor de meeste huishoudens zal drie waarschijnlijk wel genoeg zijn, maar zeker in de tijd dat digitale TV steeds meer ingezet wordt kan ik me voorstellen dat bij een gemiddeld gezin 4 smartcards wel handiger zou zijn.
check smart wi dan eens, kun je je kaart binnenshuis delen. Op randje van wat kan/mag, maar in jouw situatie wellicht een oplossing.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 13:24
Ik heb vier smartcards geregistreerd bij Ziggo, maar betaal toch echt niets extra. Lijkt erop dat het niet eens gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Bij ons hebben 2 tv's digitale televisie en de rest (3) gewoon analoog. Ik hoef niet overal zoveel zenders te hebben als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Loekie schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:29:
[...]
check smart wi dan eens, kun je je kaart binnenshuis delen. Op randje van wat kan/mag, maar in jouw situatie wellicht een oplossing.
Dat ziet er zéér interessant uit. Na onze vakantie ga ik me daar even in verdiepen, want dat zou behoorlijk wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:16:

Ik heb dus een familielid "lief" aangekeken, en mijn 4e kaart bij hem laten registreren
we hebben hetzelfde pakket, dus geen 'winst' alleen extra beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Crp schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:14:
eindelijk hebben we deze week ook ziggo gekregen,

augustus 2009 aangevraagd meteen de hele installatie pakket gekregen , deze week pas nummer etc overgezet.

in het verleden een paar keer gemailed met ziggo over hoe en wat en waarom het nou zo lang duurde, hun reden was telkens dat het overzetten van het nummer niet goed ging :S (KPN) . ik ben zelf niet zo'n ongeduldig persoon maar dit duurde wel heel lang.
8 maanden? :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:09
tienuien schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:31:
Ik heb vier smartcards geregistreerd bij Ziggo, maar betaal toch echt niets extra. Lijkt erop dat het niet eens gecontroleerd wordt.
Ik heb 2 smartcards geregistreerd... 1tje hier en 1 is in gebruik bij mijn ouders thuis... bedoeling is eigenlijk ze beiden hier te gebruiken, maar daar komt het op het moment nog niet echt van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zelden tv kijk heb ik ziggo opgezegd. Het nieuws kijk ik indien gewenst via digitenne (bagger, ik weet het, maar wel gratis), andere zaken via mediatank.

Via mijn decoder kan ik nog NL1 kijken, de rest niet meer. Analoog kan ik nog steeds alle kanalen ontvangen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ook het analoge signaal eraf gaat? Voor 0 euro vind ik het nl best aardig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kan wel es heeeeeeeeeeeel lang gaan duren.. ;)
Pagina: 1 ... 38 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!