Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

HamburgerHenk schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:02:
Nou bedankt iig, ik kan kiezen voor 20mbit(gaat 40 worden maar ga ik niet halen) voor 50 euro of 50mbit(gaat 120 worden blijkbaar) voor 66 terwijl ik al tv van Ziggo heb (dus ook rond de 50). Mijn keuze is nu best duidelijk denk ik. Het enige mindere vind ik wel dat ik nu wel compleet afhankelijk ga zijn van 1 bedrijf. Dus dat als Ziggo eruit ligt dat ik dan ook alles kwijt ben
Is inderdaad een nadeel, maar vind ik zelf ook direct weer een voordeel aangezien je alles via een provider hebt krijg je maar één rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:58
HamburgerHenk schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:02:
Het enige mindere vind ik wel dat ik nu wel compleet afhankelijk ga zijn van 1 bedrijf. Dus dat als Ziggo eruit ligt dat ik dan ook alles kwijt ben.
De kans dat ook je TV signaal wordt onderbroken is vrij klein. Heb altijd nog TV gehad tijdens wat kleine verstoringen waarbij alleen mijn internet weg was. Voor telefonie heb je meestal nog een mobiele telefoon en mocht het echt lang duren dan is er vast wel een buurman die je wel tijdelijk toegang wil geven op zijn AP. :)

Ik heb tot nu toe maar 1x meegemaakt dat echt het TV signaal was en dat was toen er een graafmachine even ALLES naar boven had gespit een paar straten verderop; ik had dus ook geen stroom en ook de telefonie werkte niet (KPN).

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 19-04-2010 12:16 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 18-10 22:55
En hoe zit het trouwens met wireless en kabels tegelijk op je router(zoals bij KPN nu) is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

HamburgerHenk schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:30:
En hoe zit het trouwens met wireless en kabels tegelijk op je router(zoals bij KPN nu) is dat mogelijk?
Hangt van je router af, heeft toch niks met Ziggo te maken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Je krijgt van Ziggo alleen een modem, met 1 lan poort, daar sluit je een eigen aangeschafte router op aan. Die router kun je dus zelf kiezen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
Bullet NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:19:
[...]

Disconnects? in welk opzicht?
Ik draai al 80 dagen on afgebroken, langer was zelfs mogelijk, er was toen alleen een stoomstoring bij mij in de wijk...
Ik zou dus bijna kunnen zeggen dat Ziggo betrouwbaarder is bij mij dan het energienetwerk van Enexis...
Sinds ik de nieuwe modem hebt ligt deze er af en toe gewoon een paar seconden uit. Dit lost zichzelf vaak op. Maar tijdens het gamen oid kan het wel vervelend zijn.

Met de nieuwe firmware upgrade heb ik er een stuk minder last van. Denk 1 a 2 per week ongeveer.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:40
Hangt er helemaal vanaf wat je er mee wil gaan doen.....

Het modem heeft 1 netwerkuitgang, deze kan je rechtstreeks op 1 pc aansluiten... Heb je meerder appraten dan kan je deze via een router op je modem aansluiten.

Nogmaals.... het kabel modem kan niet meerder pc's e.d. aansturen...
1 tergelijk, en je dient het modem ook nog een keer te resetten wanneer je de kabels verwisselt.
Om moment dat je nog geen router hebt dan kan je het beste kiezen uit een model wat voldoende WAN-LAN doorvoersnelheid heeft... Anders kom je na de verhoging van 50 naar 120mbit er straks achter dat jou pc's geen volledige snelheid behalen (dit wordt veroorzaakt op dat moment door je eigen netwerk)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JamesB009 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:47:
[...]

Sinds ik de nieuwe modem hebt ligt deze er af en toe gewoon een paar seconden uit. Dit lost zichzelf vaak op. Maar tijdens het gamen oid kan het wel vervelend zijn.

Met de nieuwe firmware upgrade heb ik er een stuk minder last van. Denk 1 a 2 per week ongeveer.
Dit is niet gewoon bij het kabelmodem, zou eigenlijk niet mogen.
Wat voor type en merk modem heb je?

Een eurodocsis3 modem maakt gebruik van 4 downstream kanaalen, wanneer één van deze een te laag signaal krijgt kun je time-outs krijgen...
Dit is op te lossen, het kan aan twee dingen liggen.... de eigenmanier van het modem aansluiten op het AOP
maar het kan ook in de groene kabel van je huis naar het verdeelelement/versterker in de straat zitten.

Heb jij je modem doormiddel van het filter rechtstreeks aangesloten op het AOP?
wanneer dit het geval is, zou ik toch eens contact opnemen met de HD op te vragen naar een lijnmeting ivm drops...

Dan komt er een monteur je kabel door meten na eventuele problemen. Mocht je dit probleem nu reeds hebben is het verstanding dit te laten oplossen voor de snelheden naar 120mbit gaan... wanneer je een Ubee modem hebt gaat deze straks met 8 downstream kanelen werken. Dit kan nog meer drops geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bullet NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:49:
Nogmaals.... het kabel modem kan niet meerder pc's e.d. aansturen...
1 tergelijk, en je dient het modem ook nog een keer te resetten wanneer je de kabels verwisselt.
Om moment dat je nog geen router hebt dan kan je het beste kiezen uit een model wat voldoende WAN-LAN doorvoersnelheid heeft... Anders kom je na de verhoging van 50 naar 120mbit er straks achter dat jou pc's geen volledige snelheid behalen (dit wordt veroorzaakt op dat moment door je eigen netwerk)
Je hoeft iig de Arris TM702 niet te resetten, kabel wisselen en vervolgens weer IP-lease vanuit ziggo zelf.
Snelle router is sowieso aan te bevelen, zeker omdat deze ook niet echt veel duurder meer zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29
Bullet NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:56:
[...]

Dit is niet gewoon bij het kabelmodem, zou eigenlijk niet mogen.
Wat voor type en merk modem heb je?

Een eurodocsis3 modem maakt gebruik van 4 downstream kanaalen, wanneer één van deze een te laag signaal krijgt kun je time-outs krijgen...
Dit is op te lossen, het kan aan twee dingen liggen.... de eigenmanier van het modem aansluiten op het AOP
maar het kan ook in de groene kabel van je huis naar het verdeelelement/versterker in de straat zitten.

Heb jij je modem doormiddel van het filter rechtstreeks aangesloten op het AOP?
wanneer dit het geval is, zou ik toch eens contact opnemen met de HD op te vragen naar een lijnmeting ivm drops...

Dan komt er een monteur je kabel door meten na eventuele problemen. Mocht je dit probleem nu reeds hebben is het verstanding dit te laten oplossen voor de snelheden naar 120mbit gaan... wanneer je een Ubee modem hebt gaat deze straks met 8 downstream kanelen werken. Dit kan nog meer drops geven.
Ik heb de Ubee modem. Laatste tijd is het internet prima. de snelheid is prima en heb weinig D/C nog maar. Dus ik wacht nog even een tijdje af. Mocht het vervelend worden zal ik Ziggo weer even bellen. :+

Thnx voor de hulp tho. :D

Ik heb 8 downstream en 4 upstream kanalen staat er btw.

Heb je er iets aan als ik die waardes post die erbij staan?

[ Voor 4% gewijzigd door JamesB009 op 19-04-2010 14:16 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:56:
[...]

Maakt niet gebruik van 4 kanalen, kan gebruik maken van meerdere kanalen, bij mij heeft de Ubee er 8 in gebruik.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Nog 1 vraagje over welke bekabeling ik moet halen voordat ik AIE-Extra krijg.
Is er een verschil tussen een UTP Patchcable en een UTP Crosscable?

Ik weet dat ik een Cat6 utp kabel moet kopen, alleen weet ik niet of er een verschil is tussen een patchcable & een crosscable..

(word een kabel van 20 meter)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
quartex schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:29:
Nog 1 vraagje over welke bekabeling ik moet halen voordat ik AIE-Extra krijg.
Is er een verschil tussen een UTP Patchcable en een UTP Crosscable?

Ik weet dat ik een Cat6 utp kabel moet kopen, alleen weet ik niet of er een verschil is tussen een patchcable & een crosscable..

(word een kabel van 20 meter)
Mag ook gewoon Cat5e zijn hoor, er wordt ook een lange kabel meegeleverd met (iig AiE) pakket, of dat 15 of 20m is weet ik niet, maar zou voor jou voldoende zijn...
Meeste apparatuur accepteert tegenwoordig zowel patch als cross, zou dus zelden problematisch moeten zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JamesB009 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:34:
[...]

Ik heb de Ubee modem. Laatste tijd is het internet prima. de snelheid is prima en heb weinig D/C nog maar. Dus ik wacht nog even een tijdje af. Mocht het vervelend worden zal ik Ziggo weer even bellen. :+

Thnx voor de hulp tho. :D

Ik heb 8 downstream en 4 upstream kanalen staat er btw.

Heb je er iets aan als ik die waardes post die erbij staan?
Klopt.... de Ubee gebruikt in sommige regio's 8 down en 4 up kanalen..
De Arris werkt overal met 4 down kanalen...

Post die waardes maar eens...
MeNTaL_TO schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:03:
[...]

Maakt niet gebruik van 4 kanalen, kan gebruik maken van meerdere kanalen, bij mij heeft de Ubee er 8 in gebruik.
Klopt, kan van meerdere kanalen gebruik maken.
In bepaalde regio's is dat voor de ubee inderdaad 8 Downstream kanalen.
Dit is echter nog niet overal zo.
Het Arris modem kan maximaal 4 downstream kanalen aan...

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 19-04-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Loekie schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:37:
[...]

Mag ook gewoon Cat5e zijn hoor, er wordt ook een lange kabel meegeleverd met (iig AiE) pakket, of dat 15 of 20m is weet ik niet, maar zou voor jou voldoende zijn...
Meeste apparatuur accepteert tegenwoordig zowel patch als cross, zou dus zelden problematisch moeten zijn.
Bedankt Loekie.

Weet iemand die zojuist zo'n AIE-Extra pakket heeft ontvangen of er een 20m kabel bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
quartex schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:15:
[...]

Bedankt Loekie.

Weet iemand die zojuist zo'n AIE-Extra pakket heeft ontvangen of er een 20m kabel bij zit?
Die van het AiE pakket is... opmeet... 9m, kan het ook verkeerd hebben gedaan :+ Tis een witten aardig dikke CAT6 kabel.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

KiPKaKDutcH schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:25:
[...]

Die van het AiE pakket is... opmeet... 9m, kan het ook verkeerd hebben gedaan :+ Tis een witten aardig dikke CAT6 kabel.
haha.. dat haal ik dus never :)
Ok bedankt.. ik ga er wel 1 halen bij de pc boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

Er zit een lange cat6 kabel bij, maar of die 20 meter is weet ik niet. Hij is in ieder geval wel minstens 10. Je zou natuurlijk kunnen kijken tot hoever 'ie komt en dan een andere kabel kopen om de rest van de afstand te overbruggen (met bijvoorbeeld zo'n koppelstukje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werken die koppelstukjes voor utp kabels wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Als ik het me goed kan herinneren is het een 15m Cat6 kabel. Als ik thuis ben zal ik het wel ff checken (vanavond pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

ok tnx ulTimaS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb het zojuist aangelegd haha :) opgemeten even voor je en de kabel is inderdaad 15m. Is volgens mij Module3 in de doos ;)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

ok bedankt iedereen :)

Ziet er naar uit dat als ik een gat door de muur boor ik makkelijk de 15 meter kabel kan gebruiken die word meegeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Loekie schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:37:
[...]

20M cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:55:
Als ik het me goed kan herinneren is het een 15m Cat6 kabel. Als ik thuis ben zal ik het wel ff checken (vanavond pas)
Even gekeken en bij mij is hij 15m, maar blijkbaar verschilt dat per pakket :S. Mocht het trouwens te kort zijn kan je altijd een andere halen, want als je online koopt kosten die dingen geen drol.

[ Voor 16% gewijzigd door ulTimaS op 19-04-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Dat ligt eraan. Als je bij bv een bcc en cat5 kabel kan kopen voor 7 euro 99 en deze online voor 3.99 is te verkrijgen heb je winst :*) . Maar als er bij die online winkel ineens 5 Euro verzendkosten bij komt heb je ineens geen winst meer maar verlies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

marcel23456 schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:16:
Dat ligt eraan. Als je bij bv een bcc en cat5 kabel kan kopen voor 7 euro 99 en deze online voor 3.99 is te verkrijgen heb je winst :*) . Maar als er bij die online winkel ineens 5 Euro verzendkosten bij komt heb je ineens geen winst meer maar verlies ;)
Over het algemeen ben je goedkoper uit als je online bestelt dan in de winkel kopen. Je hebt overigens wel gelijk dat als je 1 kabel online koopt dat je niet veel goedkoper uit bent, maar wat ik doe is gewoon meerdere kabels kopen (niet alleen netwerk kabels).

ps: ik wil geen reclame maken ofzo maar bij Kabeltje.com rekenen ze maar 3 euro verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 19-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Het zal idd iets van 15 meter zijn. Ligt al onder de vloer dus niet meer op te meten :P

Overigens heb ik speakerkabel nergens zo voordelig gevonden als gewoon bij Hornbach, dus wellicht toch de moeite waard om eens te kijken als je er toch eens moet zijn, ze hadden er ook cat5 zag ik ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemannd een idee of er in de regio roosendaal een storing is met de telefonie van Ziggo ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 13:46
Ik weet niet of er storingen in roosendaal zijn, maar wel heb ik last van storingen in 9971, groningen...
Mijn ubee vliegt er nu al voor de tweede keer uit.
De eerste keer duurde het een half uur voor hij weer verbinding had en de tweede keer binnen twee minuten.

Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Hier in Breda ook ellende.

Hakkelen op digitale TV, modem komt niet online -> 26 dB SNR i.p.v. 35 dB SNR, gaat dus niet werken.

Op dit moment gaat het wel weer.

Heb al gebeld. 't Is een groepsstoring die vanavond of morgenochtend opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Hier ook in Groningen. Gister al modem eruit en nu weer. Wel verbinding maar moet je niet kijken hoe inderdaad.

Hakkellend, ping van 9ms tot 14+ms. En een download snelheid lager dan mijn upload (welke gek genoeg wel stabiel is). Ik hoop dat dit gauw gefixed word. :|

9743HP
wijk: Vinkhuizen
Groningen

Ziggo Speedtest:
Down: 1.7Mbit/s
Up: 3.7Mbit/s
Ubee modem

[ Voor 16% gewijzigd door LogiForce op 19-04-2010 22:37 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kef
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:13

Kef

Hier in Groningen gewoon goed.

45.5 down en 4.6 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Kef schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:55:
Hier in Groningen gewoon goed.

45.5 down en 4.6 up
Ook met Ubee modem (dus docsis 3 netwerk)?
Misschien maar weer de webstar aansluiten en anders de motorola. :/

Nevermind, snelheid is net weer terug. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door LogiForce op 19-04-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
In Delft vandaag ook al meerdere malen storingen. In ieder geval lag het internet en telefoon er 's ochtends voor negen uur uit en 's avonds rond tienen. Erg vervelend, morgen maar even bellen om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Even kleine update aan mijn zijde. Op moment is de snelheid wel ok ish. Maar zeer instabiel. Hoge ping zo af en toe en ook pakketloss.

Morgen ga ik maar even naar Winschoterdiep 60 te Groningen, of tewel het oude hoofdkantoor. Even vragen wanneer Docsis 3 stabiel gaat worden. Anders maar even de oude webstar eerst weer aansluiten. :/
Snel internet is leuk maar als je geen stabiliteit hebt dan heb je er weinig aan, helaas. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb me zojuist aangemeld en m'n modem geactiveerd. Ik heb alles in 1 Extra en zou dus in theorie 50mb download moeten hebben, ik heb echter maar 9mbit.
Word dit de eerste week nog geknepen? Of is er al direct iets fout?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 mbit is niet een standaard die ziggo aanbied? Lijkt me dat er iets verkeerd is.

Ik krijg vrijdag een monteur, zal het dan gelijk even testen als die man er nog is. Ik moet ook 50 mbit krijgen namelijk.

Ik heb sinds gisteravond wat vreemds met mijn humax digitale tv decoder. Ik keek RTL8 en heb dan 8% kabelsterkte (beeldsterkte is wel 100%). Als ik echter een erotiek kanaal pak heb ik 45% kabelsterkte. Hoe kan dat verschil er zijn?

De erotiekkanalen worden nu volgens mij ook tot 1 mei nog aangeboden, het zou vandaag stoppen werd eerst verteld? Niet dat het mij zoveel boeit, maar de party video's op dat nieuwe kanaal zijn wel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
MichaelK1985 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:04:
Ik heb me zojuist aangemeld en m'n modem geactiveerd. Ik heb alles in 1 Extra en zou dus in theorie 50mb download moeten hebben, ik heb echter maar 9mbit.
Word dit de eerste week nog geknepen? Of is er al direct iets fout?
Wat voor router gebruik je? Iets met een 10mbit WAN-interface? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:10:Ik heb sinds gisteravond wat vreemds met mijn humax digitale tv decoder. Ik keek RTL8 en heb dan 8% kabelsterkte (beeldsterkte is wel 100%). Als ik echter een erotiek kanaal pak heb ik 45% kabelsterkte. Hoe kan dat verschil er zijn?
Dan kan komen door niet ideale bekabeling, waardoor sommige frequenties verzwakt of versterkt worden. Of het kanaal waarin RTL8 zit wordt minder hard uitgezonden dan die van de erotiekkanalen.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

rally

Deyterra Consultancy

Interessante woordkeuze ;)

@Snoekie: Heb je er een versterker tussen zitten? Zo nee, dan zou ik dat eerst proberen (versterk zo dicht mogelijk bij het AOP plaatsen).
Oh... en neem niet zo'n Karwei/Gamma/Praxis ding van 20 Euro. De kwaliteit van (bijvoorbeeld) Hirschmann is vele malen groter.

Overigens is 8% heel laag hoor. Is dat na meerdere aftakkingen? Of rechstreeks van het AOP?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Helsie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:12:
[...]

Wat voor router gebruik je? Iets met een 10mbit WAN-interface? :+
Haha nee een Gigbit router off course ;) Maar ik had hem direct aangesloten op het modem. Na wat test werk met andere kabels ben ik erachter gekomen dat één van m'n pinnetjes was gebogen. Die heb ik terug gebogen en nu werkt het wel met min 48mb/sec gelukkig :) _/-\o_ :9~

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:10:
Ik heb sinds gisteravond wat vreemds met mijn humax digitale tv decoder. Ik keek RTL8 en heb dan 8% kabelsterkte (beeldsterkte is wel 100%). Als ik echter een erotiek kanaal pak heb ik 45% kabelsterkte. Hoe kan dat verschil er zijn?

De erotiekkanalen worden nu volgens mij ook tot 1 mei nog aangeboden, het zou vandaag stoppen werd eerst verteld? Niet dat het mij zoveel boeit, maar de party video's op dat nieuwe kanaal zijn wel vermakelijk.
Kan ook met iets basaals als frequentie van het betreffende kanaal te maken hebben, hogere frequenties raken met slechte kabels eerder verstoord. Het zijn ws sowieso verschillende multiplexen, dus ook verschillende frequenties.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:03:
Interessante woordkeuze ;)

@Snoekie: Heb je er een versterker tussen zitten? Zo nee, dan zou ik dat eerst proberen (versterk zo dicht mogelijk bij het AOP plaatsen).
Oh... en neem niet zo'n Karwei/Gamma/Praxis ding van 20 Euro. De kwaliteit van (bijvoorbeeld) Hirschmann is vele malen groter.

Overigens is 8% heel laag hoor. Is dat na meerdere aftakkingen? Of rechstreeks van het AOP?
Die 8% betreft een tv op de slaapkamer, gaat vanaf AOP gaat naar versterker en dan naar aftakking en dan 30 meter coax kabel. Ik heb een versterker die ooit door de consumentenbond als beste getest was, maar is al wat jaartjes oud (maarja, zolang er 100% beeldkwaliteit is)... Kabel is redelijke kwalitiet, connectoortjes ook, maar heb in de slaapkamer op de kabel nog eens 3 verlengkabeltjes aan elkaar gekoppeld omdat ik even niets anders had liggen en ik het wat zonde van het geld vond om een nieuwe kabel te kopen.

Ik vermoed dat het beneden beter is, dan zit ik 4 meter van het AOP af, ik zal dat vanavond eens testen.

Vrijdag krijg ik een monteur aan huis, die kan ik dan eventueel aan het werk zetten aangezien het probleem in de groene kabel van Ziggo zit en er door een monteur een stuk opgezet is zodat het zou moeten werken, maar de kwaliteit gaat wat achteruit. Dan moet de straat helaas opengebroken worden volgens die monteur, maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb vanaf vrijdag alles-in-1 extra wat straks 120 mb gaat worden. Wat voor kwaliteit moet ik minimaal in de humax zien als ik hem rechtstreeks op het AOP aansluit? Moet dat richting de 80% of hoger gaan bij een zender als RTL8 (een van de zwakkere zo te zien) om een goed internetsignaal e.d. te hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Nou, vandaag maar eens contact gehad met Ziggo. Snelheid is om te huilen (Z3 Abbo 25/4 mbit/s max) op speedtest.net (rotterdam) en speedtest.ziggo.nl heb ik een Down van 0.70Mb/s en up van 3.17Mb/s, dit met een ping van 36ms. Plus de verbinding heeft veel packetloss waardoor heel veel gehakkel omdat de pakketten niet aankomen wanneer ze moeten. Maar dat mijn upload nu ook in zakt is omdat de communicatie of de pakketjes wel of niet aan komt nu ook te leiden heeft met zo'n lage download snelheid. 8)7

Gewoonweg triest deze Docsis 3.0 implementatie :(
Ik kan me niet herinnneren dat ik zulke problemen heb gehad toen ik overging van Com21 (Docsis 1.1) naar Motorola (Docsis 2.0) :?

Mijn ticket is door gegaan naar Tier2 in Ziggo. Dus nu maar hopen dat die het op kunnen lossen. :(
Ik vermoed namelijk dat er iets mis is aan ziggo kant, maar wat? Geen idee. Misschien zijn sommige profielen corrupt aangezien ik lees dat mensen in het hele land (via verscheidene fora) met Ubee (docsis 3) modem issues hebben, maar lang niet alle mensen. Mijn signaal is goed monteur is twee week terug en maandag nog weer geweest. vorige week zijn in de straat en wijk de versterkers vervangen. Dus beter kan het niet. Down channel SNR tussen de 40 en 41 op alle 8 channels. Upload channel heeft 39-40 SNR.

Dus tjah, de verbinding is het niet. En of ik het nu met een Vista pc probeer of een Mac Mini. Met of zonder apple extreme er tussen, maakt geen bal uit.

Naja, moest deze ellende gewoon even kwijt. Misschien dat meer mensen hier zich kunnen vinden in dezelfde problematiek op dit moment met het Docsis 3 netwerk van Ziggo.
Voor mij is het hopen dat het nu snel beter word in elk geval. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere mensen sinds vandaag het volgende probleem?:
Het leek of er een update was voor mijn interactieve televisie. Alles is netjes aangesloten via HDMI aan een Pioneer Kuro LCD. Sinds vanmiddag wil het nog wel eens zijn dat de televisie geen contact maakt met de Samsung decoder bij het aanzetten. De TV blijft dan hangen. Lijkt op een DHCP handshake probleem (heb het ooit ergens gelezen, weet niet zeker of dit de juiste term is.....)
Afijn, heb het (denk ik) opgelost door de vertragingstijd van mijn tv met het aanzetten te verlengen naar 3 seconden, daarna wordt de settop box geactiveerd. Dit alles met de Harmony 885 van Logitech.

Andere vraag: Kan iemand mij vertellen wie de 'leider' is bij zo'n DHCP handshake? Is dat de settop box of de televisie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weer dat internet TV eruit. Begin aan een klacht richting Ziggo te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Saturnus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:11:
Moet je niet doen. Als het werkt, is het meegenomen, als het niet werkt heb je pech.

Je hebt er contractueel geen enkel recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:40:
[...]

Moet je niet doen. Als het werkt, is het meegenomen, als het niet werkt heb je pech.

Je hebt er contractueel geen enkel recht op.
klopt, staat ook in de voorwaarden dat het niet gesupport wordt. Provided as is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Saturnus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:11:
Klagen kan altijd, je betaald voor een internet verbinding, deze moet je dus ook krijgen...
Je kan overigens geen aanspraak maken op een minimun snelheid... dus wanneer jij bijvoorbeeld een alles in 1 extra (50Mbit) abonnement hebt, maar je haalt maar 39mbit heb je geen recht op restitutie.

Het is wel zo dat je om een monteur kan vragen om je installatie door te lichten, ivm mogelijke problemen, mocht het daarna toch aan je eigen installatie liggen (bijvoorbeeld verkeerde installatie of onjuist gebruik) dan kan Ziggo jou kosten berekenen voor deze monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:50:
Klagen kan altijd, je betaald voor een internet verbinding, deze moet je dus ook krijgen...
Je kan overigens geen aanspraak maken op een minimun snelheid... dus wanneer jij bijvoorbeeld een alles in 1 extra (50Mbit) abonnement hebt, maar je haalt maar 39mbit heb je geen recht op restitutie.
Hij heeft het over Internet TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ArChie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:59:
[...]

Hij heeft het over Internet TV.
Ahhh, je bent hier ook..
Ik had per ongeluk even over TV heen gelezen, kan toch gebeuren...
Mocht hij het Internet TV kijken van Ziggo bedoel wat je hier https://www.ziggo.nl/#spotlight kan doen ( Live TV) dan heeft hij nergens recht op, dit is gewoon een extra dienst, bij alle andere vormen van TV waarbij je een contract aangaat ligt dit natuurlijk anders...

Maar goed, verder alles goed met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om alles bij je adsl leverancies af te sluiten en daarna aan te melden bij Ziggo met nummerportering? Of gaat nummerportering alleen als je door Ziggo je internet laat opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:43:
Is het mogelijk om alles bij je adsl leverancies af te sluiten en daarna aan te melden bij Ziggo met nummerportering? Of gaat nummerportering alleen als je door Ziggo je internet laat opzeggen?
Bellen met Ziggo 0900-1884 is het beste.

Porteren is altijd "tricky". Toen ik Speedlinq /Telfort had, kon het volgens mij niet eens richting Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:12

rally

Deyterra Consultancy

Onzin: Nummerportering is verplicht in Nederland.

Maar daarvoor moet het wel door ZIggo uitgevoerd worden. Als je eerst (bijvoorbeeld) Telfort laat afsluiten en daarna je nummer wil laten porteren is dat niet mogelijk, omdat je nummer dan al als inactief is gezet.

Dus portering moet je door Ziggo laten doen en die procedure moet in gang gezet worden voordat je lijn inactief is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
rally schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:49:
Onzin: Nummerportering is verplicht in Nederland.

Maar daarvoor moet het wel door ZIggo uitgevoerd worden. Als je eerst (bijvoorbeeld) Telfort laat afsluiten en daarna je nummer wil laten porteren is dat niet mogelijk, omdat je nummer dan al als inactief is gezet.

Dus portering moet je door Ziggo laten doen en die procedure moet in gang gezet worden voordat je lijn inactief is.
Tja, maar enige jaren geleden was het idd zo dat je een nummer niet zonder slag of stoot over kan laten hevelen door allerlei incompatibele systemen. Tegenwoordig is het redelijk ok, al is enige telefonische uitval over het algemeen te verwachten, dit doordat elke telco zijn verwijzing naar het nummer goed moet zetten vanuit COIN.
Over het algemeen zou ik zelf opzeggen bij de vorige aanbieder nadat je bevestiging van je huidige abonnement met leverdatum van Ziggo hebt gekregen, hier ging het ook niet goed en Ziggo zal z'n handen in de dislaimer wassen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag krijg ik Ziggo alles in 1 extra, heb dat een week geleden aangevraagd en bevestiging in huis. Maar van kpn en telfort heb ik niet gehoord dat het beeindigd gaat worden. Ziggo gaat dat regelen.

Maar als ik het nu goed begrijp hebben beiden een opzegtermijn van 1 maand, dus dan moet ik in iedergeval komende maand alles dubbel betalen?

In de brief van Ziggo staat dat ik 6 dagen na vrijdag al kan bellen met mijn eigen nummer (dat overgezet gaat worden). Maar dat gaat toch nooit lukken aangezien dat KPN abonnement nog miniaal een maand loopt (als het al niet langer is omdat ik geen bevestiging heb ontvangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is stuk, zit nu online via een Vodafone-dongle. Op het modem knippert alleen het oranje download-lampje (na het starten knipperde alles even, daarna direct alleen het download-lampje). De rest is uit (behalve computer-lampje, omdat de router eraan hangt).

TV werkt wel normaal. Zijn er anderen die ook last hebben van een storing? (omg. Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:32:
Vrijdag krijg ik Ziggo alles in 1 extra, heb dat een week geleden aangevraagd en bevestiging in huis. Maar van kpn en telfort heb ik niet gehoord dat het beeindigd gaat worden. Ziggo gaat dat regelen.

Maar als ik het nu goed begrijp hebben beiden een opzegtermijn van 1 maand, dus dan moet ik in iedergeval komende maand alles dubbel betalen?

In de brief van Ziggo staat dat ik 6 dagen na vrijdag al kan bellen met mijn eigen nummer (dat overgezet gaat worden). Maar dat gaat toch nooit lukken aangezien dat KPN abonnement nog miniaal een maand loopt (als het al niet langer is omdat ik geen bevestiging heb ontvangen)?
Als je telefoonlijn op KPN vastnet staat kan het iets van 2 weken zijn dat je het hoort. Als het bij telfort staat gaat het ws in een keer met internet-abonnement mee. Mijn overstap van telfort-internet naar Ziggo toe met overstapservice ging ook niet soepel. Na bevestiging bij ziggo heb ik zelf telfort opgezegd, ik had ruim een maand de tijd daarvoor en uiteindelijk 6 dagen overlap gehad.
Telefonie heb ik een nieuw nummer bij gekregen(hoofdnummer bij budgetphone, kan ik makkelijker gebruiken).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:56:
...

TV werkt wel normaal. Zijn er anderen die ook last hebben van een storing? (omg. Utrecht)
Bij mij thuis (Amersfoort) lijkt er niks aan de hand.
Afgelopen zondagavond hadden we wel een Internet storing met Ziggo in Amersfoort.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Op hun site staat niks, maar er is in Utrecht wel degelijk een storing bij zowel tv, internet als telefonie. TV knippert nu inderdaad ook hier...

-edit-
Ziggo-busje gesignaleerd in de buurt. Ben benieuwd of ze het nou gaan fixen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-04-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 18-10 20:42
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:41:
Op hun site staat niks, maar er is in Utrecht wel degelijk een storing bij zowel tv, internet als telefonie. TV knippert nu inderdaad ook hier...

-edit-
Ziggo-busje gesignaleerd in de buurt. Ben benieuwd of ze het nou gaan fixen :P
pc 3544nk, nergens last van. hele dag al goede verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sa1 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:23:
[...]
pc 3544nk, nergens last van. hele dag al goede verbinding..
Hier is het nu gefixt. Vodafone-verbinding na 5 uur non-stop maar eens verbroken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

De hele dag sinds gisteravond 1 uur een goede verbinding gehad tot een uur of half 6. Sinds die tijd is het weer bagger voor mij in Groningen. Hoge ping, veel packetloss en een download waarvan je denkt "had ik mijn 56k modem nog maar". :(

Ik weet niet waar die *beep* bij Ziggo mee bezig zijn, maar echt slim pakken ze het niet aan. :(
Ten eerste staat er op de site dat ik op mijn postcode tot 11 Juni OVERDAG last kan hebben van een slechte verbinding. Maar ik heb het steeds weer in de avond. :X

Docsis 3.0 is echt instabiele prut. Tenminste Sicko's implementatie ervan. Maar DSL is ook geen optie aangezien de wijkcentrale te ver van me weg staat. Sateliet verbinding is te prijzig. Blijft dus niks anders over. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Ik weet niet wie er allemaal nog meer een brief hebben gehad maar: Ik kreeg vandaag een brief van Ziggo dat in het basispakket de radiozenders WDR3 en VRT2 worden toegevoegd. WTF?

Heb ze een klachtenmailtje gestuurd dat Moeder Aarde ze van harte bedankt voor deze actie. -O-

edit: Noem me een zeur maar tegenwoordig krijg je zoveel nutteloze zooi per post en dan is het nog geadresseerd ook...

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 21-04-2010 19:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

Ballebek schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:06:
Ik weet niet wie er allemaal nog meer een brief hebben gehad maar: Ik kreeg vandaag een brief van Ziggo dat in het basispakket de radiozenders WDR3 en VRT2 worden toegevoegd. WTF?

Heb ze een klachtenmailtje gestuurd dat Moeder Aarde ze van harte bedankt voor deze actie. -O-

edit: Noem me een zeur maar tegenwoordig krijg je zoveel nutteloze zooi per post en dan is het nog geadresseerd ook...
Ben het wel met je eens. Gewoon een dooie mus zo'n "toevoeging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:40

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb sinds vrijdag mijn motorola moeten inruilen voor een ubee modem.

Nu heb ik erachter al jarenlang een linksys WRT54G met tomato erachter hangen zonder problemen en ik haal de volledige snelheid.
Sinds ik het modem omgeruild heb, werkt de verbinding niet stabiel. Meestal valt de verbinding "weg" bij een stevige download.

Na meerdere telefoontjes met de helpdesk zegt ziggo dus dat het aan mijn router kan liggen :?

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik vertrouw dat modem minder dan mijn jarenlang goedwerkende router.

Iemand ook toevallig evaringen met wegvallende verbindingen met andere routers?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 30-09 21:51
Heb je je Motorola nog zo ja probeer die er weer even achter.
even kijken of dat helpt en dan weer de ubee kijken of het weer slechter is.
en dan nog een keer bellen wat je hebt gedaan en of het dan opgelost is.
Je kan ook een keer je router resetten kijken of dat helpt.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-10 10:55

Eijkb

Zo.

Gisteren een brief gehad en vandaag het pakketje met het Ubee modem. Gezien al die verhalen ben ik een beetje bang om modem te verwisselen :+ Te meer ik aangewezen ben op het internet m.b.t. het werk....

^^ Zodra je Ubee geinitialiseerd is kan je toch niet meer terug naar je oude modem?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:10

page404

Website says no

Ballebek schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:06:

LOL. ik mag je nu al, met zo'n reactie naar Ziggo :+

wat betreft die routers, hier ook veel problemen met TP-Link router en 1 dag gezeik met een Airport, daarna eigenlijk geen problemen meer. Schiet mij maar lek....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Eijkb schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:32:
Gisteren een brief gehad en vandaag het pakketje met het Ubee modem. Gezien al die verhalen ben ik een beetje bang om modem te verwisselen :+ Te meer ik aangewezen ben op het internet m.b.t. het werk....

^^ Zodra je Ubee geinitialiseerd is kan je toch niet meer terug naar je oude modem?
Je kan gewoon terug naar je ouwe modem, soms moet je opnieuw activeren zelfde activatie code als je nieuwe Ubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

kmichael schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:21:
Heb je je Motorola nog zo ja probeer die er weer even achter.
even kijken of dat helpt en dan weer de ubee kijken of het weer slechter is.
en dan nog een keer bellen wat je hebt gedaan en of het dan opgelost is.
Je kan ook een keer je router resetten kijken of dat helpt.

grtz
Had ik het oude modem nog maar |:( (vader iets te ijverig met dozen wegsturen)

Ze beveelden me nog aan om een router te kopen via sluitallesaan (hun eigen webshop) waar de router die ik dan eventueel zou willen 10,- duurder is dan in de pricewatch.

Het kan toch niet zo zijn dat een WRT54G (vrij populair) na meerdere jaren niet meer werkt omdat er een andere modem aangesloten is?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee hoor, je oude router zal gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Leon schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:09:
[...]
Had ik het oude modem nog maar |:( (vader iets te ijverig met dozen wegsturen)

Het kan toch niet zo zijn dat een WRT54G (vrij populair) na meerdere jaren niet meer werkt omdat er een andere modem aangesloten is?
Voor 50 Mbps of meer is de WRT54G te langzaam (hij knijpt de snelheid dan af, maar het werkt op zich wel), voor een lagere snelheid moet het gewoon probleemloos werken onafhankelijk van het modem dat je erop aansluit.

Qua Motorola modem kun je die gewoon (voor 10-20 Euro?) op Marktplaats kopen. Ik zou gaan voor de SBV5120 of 5121. Scheelt je een hoop slapeloze nachten die ik ook van dat ^%#^&%#! Ubee ding gehad heb. Ik heb overigens een Arris TM702B gekocht op Marktplaats omdat ik hem van Ziggo na herhaalde verzoeken niet kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Volkert schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:21:
[...]

Voor 50 Mbps of meer is de WRT54G te langzaam (hij knijpt de snelheid dan af, maar het werkt op zich wel), voor een lagere snelheid moet het gewoon probleemloos werken onafhankelijk van het modem dat je erop aansluit.

Qua Motorola modem kun je die gewoon (voor 10-20 Euro?) op Marktplaats kopen. Ik zou gaan voor de SBV5120 of 5121. Scheelt je een hoop slapeloze nachten die ik ook van dat ^%#^&%#! Ubee ding gehad heb. Ik heb overigens een Arris TM702B gekocht op Marktplaats omdat ik hem van Ziggo na herhaalde verzoeken niet kreeg.
Ik heb Z3 dus dat is "maar" tot 25Mbit/s :)

Probeer het nu even op advies van de helpdesk direct zonder router ertussen en haal nog steeds dezelfde snelheid als met router ertussen.
Ben benieuwd, maar zonder router ertussen wordt de verbinding natuurlijk minder bellast als met router ertussen (stuk of 10 computers/laptops). Toen ik ook vertelde dat ik al veel gelezen had over wegvallende verbindingen met het ubee modem werd mij verteld dat dit alleen met telefonie was en niet met internet.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Heb je al geprobeerd om je router er tussen uit te halen en dan volop te gaan downloaden,
kijken of je verbinding dan ook weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

kmichael schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:40:
Heb je al geprobeerd om je router er tussen uit te halen en dan volop te gaan downloaden,
kijken of je verbinding dan ook weg valt.
Ben ik nu ook mee bezig ;)

probleem is alleen dat wanneer de router ertussen zit de verbinding een dag lang werkt (ook met hevig downloaden gemengd met internetten) maar wanneer je weer iets wilt downloaden de verbinding ermee stopt.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo, vandaag ook een Ubee mogen ontvangen (Internet Z3 + Telefonie). Met het Arrismodem dat ik daarvoor had haalde ik 2.8MB/s down en 500KB/s up en met de Ubee blijft dat zo, dus ik vraag me af over welke snelheidsverhoging (waar ik meteen van zou kunnen genieten) ze het in de brief hadden :P

Nu maar duimen dat de Ubee net zo stabiel is als de Arris, de laatste tijd namelijk erg weinig problemen gehad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik heb vandaag ook mijn Ubee modem ontvangen. Na eenvoudig aansluiten is mijn snelheid van 25Mbit naar 80Mbit gegaan. Zie hier een speedtest linkje:

http://www.speedtest.net/result/789947620.png

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@Leon: Overigens is er wel het een en ander bekend over linksys routers die niet op kunenn schieten met kabelmodems van Ziggo, ik kan me dus voorstellen dat er een aantal probleempjes opduiken.....

[ Voor 1% gewijzigd door Loekie op 21-04-2010 22:29 . Reden: Moet eens sneller een reply typen.... ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:09
Loekie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:22:
@Leon: Overigens is er wel het een en ander bekend over linksys routers die niet op kunenn schieten met kabelmodems van Ziggo, ik kan me dus voorstellen dat er een aantal probleempjes opduiken.....
Kan het bevestigen met een WRT160NV2. Constante DNS timeouts en af en toe 's avonds een droppende verbinding.
Binnenkort de WNDR3700 aanschaffen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:57:
Mijn overstap van telfort-internet naar Ziggo toe met overstapservice ging ook niet soepel.
Als vrijdag de monteur geweest is zeg ik zelf wel even Telfort op voor de zekerheid.

Ik neem aan dat kpn wel goed gaat aangezien dat nummer overgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:10:
[...]

Als vrijdag de monteur geweest is zeg ik zelf wel even Telfort op voor de zekerheid.

Ik neem aan dat kpn wel goed gaat aangezien dat nummer overgenomen wordt.
Je kunt het ook nu al doen, je hebt een maand opzegtermijn....
KPN naar budgetphone ging destijds zonder enig probleem, weet niet hoe snel ik de 'jammer dat u weggaat' brief kreeg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Laatst online: 16-10 20:20

ykz

Hoi,

Ik heb een dikke week terug via de ziggo website het all-in-one pakket aangevraagd.... maar ik kan al sinds bijna een jaar gewoon tv kijken (vanaf dat ik naar mijn huidige locatie verhuisd ben), maar heb nog nooit een factuur of iets ontvangen van Ziggo.... Op het aanvraagformulier heb ik daarom ook gewoon ingevuld dat ik nog niet aangesloten ben bij Ziggo.
Maar weet iemand of dit veel problemen oplevert? En of ik een boete ofzo kan ontvangen van Ziggo, omdat ik dus bijna een jaar televisiesignaal ontvang zonder ervoor te hebben betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:09:
Hoi,

Ik heb een dikke week terug via de ziggo website het all-in-one pakket aangevraagd.... maar ik kan al sinds bijna een jaar gewoon tv kijken (vanaf dat ik naar mijn huidige locatie verhuisd ben), maar heb nog nooit een factuur of iets ontvangen van Ziggo.... Op het aanvraagformulier heb ik daarom ook gewoon ingevuld dat ik nog niet aangesloten ben bij Ziggo.
Maar weet iemand of dit veel problemen oplevert? En of ik een boete ofzo kan ontvangen van Ziggo, omdat ik dus bijna een jaar televisiesignaal ontvang zonder ervoor te hebben betaald...
Ik had ook ruim een jaar kabel op me huidige adres zonder dat ik 't wist (keek tv via glasvezel dus had 't niet nodig), maar ik heb er niks over gezegd. Ziggo heeft er verder ook niks over gezegd. 't Is toch niet jouw probleem dat ze de kabel niet afsluiten als er iemand verhuisd?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 22-04-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
tiguan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:11:
Ik had ook ruim een jaar kabel op me huidige adres zonder dat ik 't wist (keek tv via glasvezel dus had 't niet nodig), maar ik heb er niks over gezegd. Ziggo heeft er verder ook niks over gezegd. 't Is toch niet jouw probleem dat ze de kabel niet afsluiten als er iemand verhuisd?
Ze kijken eens in de zoveel tijd op welke punten gebruikers aangesloten zijn, dat matchen ze met klantenbestand en bij mismatch krijgt de klant een brief of er betaald gaat worden of afgesloten kan worden. Servicemonteur zij hier dat het duurder was om mensen actief af te sluiten dan hier en daar wat gemiste inkomsten. Best raar, hier in de flat hoeven alleen maar even een kabeltje los te trekken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ja dat dacht ik ook, maar een vriend van me zei dat het misschien problemen kon opleveren..
Maar ik denk dat ik vandaag of morgen sowieso ff hun klantenservice opbel, omdat er vandaag een installatie afspraak stond tussen 8 en 11 uur (of 13, kan me niet precies herinneren), maar er is tot nu toe nog niemand langsgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:19:
Ja dat dacht ik ook, maar een vriend van me zei dat het misschien problemen kon opleveren..
Maar ik denk dat ik vandaag of morgen sowieso ff hun klantenservice opbel, omdat er vandaag een installatie afspraak stond tussen 8 en 11 uur (of 13, kan me niet precies herinneren), maar er is tot nu toe nog niemand langsgekomen...
Ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren, helemaal daar je altijd van een ander medium gebruik had kunnen maken (bijvoorbeeld Digitenne) Dat jij nu gaat betalen voor de kabel houd wel in dat er straks wel diensten als bijvoorbeeld kabelinternet beschikbaar zijn op jou adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:19:
Nou, ik hoop dat die monteur dat niet bij mij gaat flikken, anders komt hier geen Ziggo het huis in. Moet wel een halve dag verlof opnemen voor die monteur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Nou, volgens de postcode check op de ziggo site waren alle diensten al beschikbaar op mijn adres.
Ik heb dus ook zo'n 1-2 weken geleden Alles-in-1 besteld en ook netjes een bevestigingsbrief gekregen waarin stond dat er vanochtend een monteur langs zou komen, alleen is die dus niet gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen de kabelhouder een abonnement afsluiten? Stel je woont in een studentenhuis en je wilt a1e op jou naam en rekeningnummer hoe gaat dat dan? Of moet je de kabel dan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en gezegd dat de monteur nog niet is gekomen.
Daarna probeerden zij de monteur te bereiken, maar hij nam niet op :S
Volgens mij ligt die monteur ook ergens in de zon te luieren ofzo :P
Maar wel een beetje klote dit allemaal, aangezien ik ook de hele ochtend thuis hebben zitten te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
@Leon, @Fanatix, @snoeki: Ik heb een Linksys WRT610N draaien met dd-wrt, en heb ook last van packet loss. Elke keer dat ik dan rechstreeks met m'n laptop aan het kabelmodem ga hangen blijft de packet loss gewoon bestaan. Het is dus duidelijk geen probleem met m'n router. Dat lijkt me ook heel raar, dat de Linksys op laag 2 of 3 een probleem zou hebben met het modem.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, op zich is er alleen een juridisch probleem als je het ook gebruikt. Niet als het aangesloten is op zich, want da's vaak zo met nieuwbouwwoningen. Zo lang je het niet gebruikt kunnen ze je ook niks maken. Als ze erachter komen dat je al een jaar kijkt, dan zouden ze eventueel misschien moeilijk kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:31:
Nou, op zich is er alleen een juridisch probleem als je het ook gebruikt. Niet als het aangesloten is op zich, want da's vaak zo met nieuwbouwwoningen. Zo lang je het niet gebruikt kunnen ze je ook niks maken. Als ze erachter komen dat je al een jaar kijkt, dan zouden ze eventueel misschien moeilijk kunnen doen ;)
uhuh, ik ken 2 voorbeelden waar ze dat absoluut niet deden! Beide gevallen is na 1,5 - 2 jaar een brief gestuurd dat er voor een actieve TV-aansluiting betaald moest worden en dat het anders zonder tegenbericht afgesloten zou worden, geen naheffing of niets.
Juridisch is er nl ook niets te maken, je hebt nl nooit een aanvraag gedaan en je hoeft niet de toezichthoudende taak over te nemen als je geen klant bent ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:09:
Boete krijg je sowieso niet. Wij hadden ook een jaar of anderhalf niet voor de kabel betaald. We dachten eerlijk gezegd dat onze Makelaar dat over had gezet (zoals hij dat ook met gas/water/licht e.d. heeft gedaan), maar het was ons nooit opgevallen dat we ook geen rekening ervan kregen. Totdat we ineens een brief in de bus kregen met de mededeling dat we nog waren aangesloten en dat we afgesloten zouden worden als we ons niet zouden aanmelden. Dat gewoon maar gedaan, en sindsdien betalen we er voor, maar dat is het dan ook. Geen boete oid. Kunnen ze ook helemaal niet geven, zij weten niet of wij er ook daadwerkelijk gebruik van hebben gemaakt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
Na de aansluiting van vorige week nu ook op mijn eigen adres Ziggo geïnstalleerd. Het werkt momenteel prima. Wel had ik wat 'ruzie' met de premium router: om een of andere reden vloog de wan-lan connectie er elke keer na 40 a 50 seconden uit. Welke aansluiting ik ook probeerde, er was na ongeveer 41 tot 55 pings geen wan-lan verkeer meer mogelijk tenzij ik 'em weer uit-aan deed. Net toen ik van plan was zelf maar een goede te gaan kopen werkte hij ineens weer. Echt te bizar voor woorden :)

Voor de rest werkt het nu prima, haal de max van 118/9 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ykz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:47:
Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en gezegd dat de monteur nog niet is gekomen.
Daarna probeerden zij de monteur te bereiken, maar hij nam niet op :S
Volgens mij ligt die monteur ook ergens in de zon te luieren ofzo :P
Maar wel een beetje klote dit allemaal, aangezien ik ook de hele ochtend thuis hebben zitten te wachten....
Is die monteur uiteindelijk nog gekomen?

Ik werd vandaag gebeld door Ziggo dat er morgen een monteur komt. Was een computerstem die een berichtje oplas en ik moest het bevestigen. Neem aan dat die monteur hier gewoon komt. En anders heeft Ziggo een lastige aan mij, want dan ga ik die uren declareren via mijn rechtsbijstandsverzekering.

Maar het zal wel loslopen denk ik, neem aan dat de meeste monteurs wel de afspraken nakomen of hebben meer mensen hiermee problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Nee hij is niet meer gekomen...
Dat telefoontje kreeg ik gisteren ook idd.. mja

De afspraak stond tussen 8 uur en 13 uur. Om kwart voor 3 had ik de klantenservice gebeld waar ik alles vertelde en ze probeerden contact op te nemen met desbetreffende monteur, maar hij nam z'n telefoon niet op ofzo....
Een paar minuten later kreeg ik een mail dat er een nieuwe afspraak is gemaakt voor komende zaterdag tussen 12 en 18 uur.... Hoope dat hij dan wel verschijnd :S

[ Voor 5% gewijzigd door ykz op 22-04-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 13:46
Oke, ik heb net dus heel veel gezeik gehad met ziggo.
Ons internet lag er al de hele avond uit, dus wij bellen naar de klantenservice.
Ik weet bijna zeker dat het niet aan ons log, maar nee ziggo had natuurlijk ook geen storingen zoals ze die anders ook nooit hebben.
We krijgen instructies om het modem te rebooten, maar dat had ik ook al 10x eerder gedaan.
Komt de medewerker met het voorstel om een monteur te sturen, maar dat kan pas na het weekend...
Uiteindelijk toch maar geaccepteerd en een afspraak gemaakt.

Wat blijkt nu?

Drie keer raden, ik typ dit nu vanaf mijn ziggo verbinding.

Ik hoop dat ik de volgende keer iemand aan de lijn krijg die er wel verstand van heeft. Volgens mij laten ze daar iedereen toe bij de klantenservice, zal wel goedkoper zijn.
Pagina: 1 ... 35 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!