Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:57:
Dat is niet mijn ervaring, maar goed, ik heb geen zin in welles/nietes discussies. Overigens kan Ziggo niet ruiken wat jouw specifieke situatie is. Ik denk dat de meesten geen tang nodig zijn, vandaar dat die niet in het pakket zit.
De meeste mensen deden waarschijnlijk inderdaad niks met de tang en vonden het lastig. Het waren ook rotdingen van plastic waar je bijna niet genoeg druk mee kon zetten om een connector goed te plaatsen en dat gaf dan weer storingen op termijn. Maar een paar kabels aanpassen kon wel met die tang en als ik daarmee wat geld kan besparen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
jvalks schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:14:
Weet iemand een goede tool waarmee je de ziggo (of andere ISP provider) kan monitoren? Het liefst een die een grafiek kan genereren + logfile...
Ik houd hier twee lijnen in de gaten door een simpelweg iedere 5 minuten een ping uit te voeren via een cronjob op mijn server bij NXS. De gegevens (verbinding, datumtijd, min-, max- & gemiddelde ping) sla ik op in de database en indien er geen ping is wordt er een emailtje verstuurd.

Werkt al prima sinds 2009-11-05, 90.000+ records in de database en nu weet ik dus dat er 854 momenten zijn geweest dat de KPN lijn niet functioneerde en 31 keer deed BBNet niet wat hij zou moeten doen. Uiteraard kan je daarmee vervolgens vrij eenvoudig grafieken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:48:
[...]En een utp kabel oprollen en voorzien van een tie-wrap en dan gaan gebruiken is gegarandeerd een mindere verbinding.
Want?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel ligt dan niet contra op elkaar zoals in een goede upt haspel wel het geval is en dan zal je overdrachtsverlies krijgen. Daarnaast moet je de kabel ook zodanig oprollen dat hij niet gedraaid is. Als je zonder haspel gaat oprollen krijg je een lange rechte stukken en kleine bochten wat erg slecht voor je kabel is. Een kabel kan je wel opgerold gebruiken als je hem tijdens het oprollen op een haspel draaiend erop legt.

Ik kan het verder wat lastig uitleggen, maar zo moet het wel duidelijk zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:34
Welke router gebruiken jullie voor je alles in 1 extra?
Ben zelf op zoek naar een router voor mij en me broertje.
We hebben allebij alles in 1 extra en we willen een VPN verbinding maken.
Het liefts via de router zelf.
Zelf dacht ik aan de DrayTek Vigor 2130n.
Deze heeft een hoge doorvoersnelheid en kan 2 vpn verbindingen maken.
Helaas heeft de router geen dualband, maar dat is geen pre voor ons.

Misschien is het wel handig om een lijst in de startopic te zetten met routers waar je het de beste uit kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:27
Calamor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:28:

Misschien is het wel handig om een lijst in de startopic te zetten met routers waar je het de beste uit kan kiezen.
Ik maak gebruik van een D-Link DIR-855, Dit is een dualband router, het grote voordeel van de D-Link DIR-885 is dat het een hele snele router is. Voorts is hij superstabiel, hoef hem nooit te reseten. Ik kan niet anders dan dat het een aanrader is.
Wat ik ook begrepen heb is dat de Netgear WRN3700 ook goed uit de verschillende tests komt.
Zelf heb ik geen ervaring met deze router.
Het is wel zo dat de Vigor 2130n uitgebreider is met met betrekking tot VPN verbindingen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
Mijn D-Link draait inmiddels ook al 67 dagen stabiel achter elkaar op dit moment
Nu alleen nog de snelheidsverhoging naar 120mbit voor mij en dan heb ik echt niks te klagen :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Calamor schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:28:

Ik gebruik een WNDR3700, perfect ding, maar voor VPN's e.d. kun je inderdaad beter naar Vigors kijken. Zijn wel een stuk duurder, dus wellicht kun je beter overwegen om software VPN's aan te leggen.

De 3700 kan tot 405 Mbps van WAN --> LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04

TFHfony

Professional Weirdo

Heb hier sinds enkele dagen een Draytek Vigor 2130n. Hij bevalt prima moet ik zeggen. De WAN -> LAN snelheid van het ding is 800mbits/sec, dus voor de komende jaren zit je goed. Veel zaken om mee te spelen en te configureren. In principe is het gewoon een klein Linux bakje.
De enige 2 nadelen:

* Werkt alleen op 2,4Ghz (singleband)
* 2e WAN kan alleen een 3G oplossing via USB zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even advies nodig. Ik wil wat goedkoper uitzijn en dacht dat ik dat met een alles-in-1 pakket kon realiseren.

Momenteel zien mijn kosten er als volgt uit:

Telfort internet 20,00
KPN telefonie 33,00 (is incl. onbeperkt bellen naar vaste nummers)
Digitale totaal 10,00
Analoge tv 15,00

totaal 78,00 euro

Nu ben ik (volgens mij) voor een alles-in-1 pakket met ongeveer dezelfde internetsnelheid (20Mbit) het volgend per maand kwijt bij Ziggo:

Alles-in-1-Plus 51,50
Onbeperkt bellen 10,00
Digitaal totaal 10,00

Totaal 71,50 euro

Klopt deze berekening? Ik vind het verschil in prijs niet zo heel groot namelijk.

Verder heb ik nog de volgende vraag:

Ik zit te twijfelen tussen Alles-in-1-Plus of Alles-in-1-Extra. Als ik het goed begrijp is het enige verschil de internetsnelheid (20Mbit tegen 50Mbit download) of zijn er nog meer verschillen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuw modem van Ziggo gekregen, met het verzoek deze a.u.b. binnen 14 dagen aan te sluiten. Volgens de begeleidende brief is het vanwege de aankomende snelheidsverhoging. Hopelijk voeren ze die dan ook binnenkort door in deze regio! (Hengelo OV)

Heb een 25/4 abo (alleen Internet), had een Scientific Atlanta EPX2203 modem en de nieuwe is de Ubee.

Heb hem gelijk maar even aangesloten. De snelheid is nu nog precies het zelfde als voorheen (24.4 down 3.8 up), de signaalwaarden verschillen ook niet meer dan een paar tienden. (met uiteraard wel het verschil dat de Ubee 4 downstream channels gebruikt en de Scientific Atlanta maar 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:25:
[...]

De kabel ligt dan niet contra op elkaar zoals in een goede upt haspel wel het geval is en dan zal je overdrachtsverlies krijgen. Daarnaast moet je de kabel ook zodanig oprollen dat hij niet gedraaid is. Als je zonder haspel gaat oprollen krijg je een lange rechte stukken en kleine bochten wat erg slecht voor je kabel is. Een kabel kan je wel opgerold gebruiken als je hem tijdens het oprollen op een haspel draaiend erop legt.

En met welke kabellengtes denk je dat te gaan merken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-10 12:01
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:25:
[...]

Met CAT1- of CAT2-kabels misschien nog wel, maar CAT5 en CAT6 hebben hier niet snel last van met normale lengtes. Zolang je de kabels niet letterlijk opvouwt, zal je weinig last van verstoring hebben.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En alweer ligt het internet TV eruit, toch jammer...hoop je de laatste paar minuten nog even boven te kunnen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Pff meer mensen in Delft en omgeving waarvan internet sinds gisteravond traag is ? Ik kom niet meer boven de 100 kb uit ...

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 21:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:59:
Ik heb even advies nodig. Ik wil wat goedkoper uitzijn en dacht dat ik dat met een alles-in-1 pakket kon realiseren.

Telfort internet 20,00
Digitale totaal 10,00
Analoge tv 15,00

totaal 78,00 euro

Nu ben ik (volgens mij) voor een alles-in-1 pakket met ongeveer dezelfde internetsnelheid (20Mbit) het volgend per maand kwijt bij Ziggo:

Alles-in-1-Plus 51,50
Onbeperkt bellen 10,00
Digitaal totaal 10,00

Totaal 71,50 euro

Klopt deze berekening? Ik vind het verschil in prijs niet zo heel groot namelijk.

Ik zit te twijfelen tussen Alles-in-1-Plus of Alles-in-1-Extra. Als ik het goed begrijp is het enige verschil de internetsnelheid (20Mbit tegen 50Mbit download) of zijn er nog meer verschillen?
Nee, klopt, dat is het enige verschil geloof ik. Bel je trouwens echt zo veel vast? Voor het geld van een onbeperkt-abo kun je 500 minuten bellen à 2 cent per minuut (kpn) of 400 minuten bij ziggo (2,5 ct/min), en veel mensen maken dat niet op.

Ziggo is normaalgesproken duurder naar mobiel (€ 0,169 p/m), maar als je een KPN onbeperkt-abo hebt dan wordt naar mobiel bellen ook ineens duurder €0,18 p/m, dus daarmee ben je ook al goedkoper uit :+

Doolhof is het wel :+ Als je in bepaalde steden woont haal je trouwens nog hogere snelheden, zoals de 120 Mbps die ik hier vrij stabiel haal :9

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
Het grote voordeel van kabel tov ADSL vind ik persoonlijk dat bij kabel de verwachte snelheid ook min of meer echt gehaald wordt. Bij ADSL is de afstand tussen jou en de centrale veel meer bepalend, heb je de pech >1km of verder te wonen dan zou het me niks verbazen als je profiel gecapped wordt op 12, 8 of zelfs 4 Mb/s. Terwijl ze adverteren met tot 20Mb, en iedereen dezelfde prijs betaalt.

Bij kabel is die afstand relatief minder bepalend, ik haal altijd toch zeker minimaal 18 Mb download bij het Plus abo. Verder heb ik persoonlijk (even afkloppen) zelden problemen, hij doet het altijd, telefonie is kraakhelder, de modem staat 24/7 aan en werkt als een speer (Motorola). Bij mij maakt het niks uit welke dag het is, ook in het weekend haal ik deze snelheid. Mochten er al dipjes in het weekend zijn dan ligt dat imho eerder aan drukte bij de payserver. >:)

Het verschil tussen Plus en Extra is idd de snelheid, zowel down als up, maar ook de prijs en modemmerk (Motorola, Arris of Ubee). Ik begreep uit dit topic dat een aantal firmware problemen met de laatste twee modems inmiddels opgelost zijn, in het verleden waren hier wel (veel) klachten over. Verder hangt het (denk ik) waar je precies woont. Zoals gezegd, hier (oud @Home gebied) heb ik geen enkele klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 08:14

Telfort internet 20,00
Digitale totaal 10,00
Analoge tv 15,00

totaal 78,00 euro

Alles-in-1-Plus 51,50
Onbeperkt bellen 10,00
Digitaal totaal 10,00

Totaal 71,50 euro

Je analoge tv is 16,45 euro per maand en in de zomer wordt alles in 1 plus 30MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

jongetje schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:16:
[...]

Je analoge tv is 16,45 euro per maand en in de zomer wordt alles in 1 plus 30MBit.
Zeggen ze en volgens mij is het in de zomer nog maar 22MBit/s voor AiE+ tenzij je in één van deze gebieden woont: Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht of Den Haag.

bron: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

ps: Niks te klagen hier hoor, ik zit al op 120Mbit/s en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik iedereen bedanken voor de hulp _/-\o_

Ik heb daaruit een goede beslissing kunnen nemen, bespaar er niks mee, maar krijg wel sneller internet en dat is ook wel fijn.

Het is geworden:

Alles-in-1-Extra met daarbij voor 39 euro een digitale decoder en het digitaal totaalpakket aan zenders erbij. Dan heb ik nu 2 decoders thuis en kan ik overal alle zenders bekijken.

Het onbeperkt bellen heb ik nog niet genomen, eerst inderdaad eens kijken of ik aan die 400 minuten kom. En straks 120Mbit, maar 50Mbit is ook al vrij snel voor mij aangezien ik maar een stuk of 6 DVD's per week download uit nieuwsgroepen. Nu haal ik maar 15Mbit, dus straks al 3 keer zo snel en na de zomer meer dan 12 keer zo snel.

En volgende week komt de monteur al (die heb ik niet nodig denk ik, maar de monteur heeft wel een kniptang en wil wel helpen met kabels aanpassen). Gelijk noteren dat ik een lekkere koek of taart ofzo in huis haal voor die monteur :+

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

TRON schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:12:
[...]

Met CAT1- of CAT2-kabels misschien nog wel, maar CAT5 en CAT6 hebben hier niet snel last van met normale lengtes. Zolang je de kabels niet letterlijk opvouwt, zal je weinig last van verstoring hebben.
Inderdaad als je gewoon CAT5(e) of CAT6 gebruikt moet dat geen enkel probleem opleveren.

UTP vind het prima om recht te liggen of langs elkaar. Daarom heet het ook Unshielded Twisted Pair. Het twisted pair zorgt er voor dat je de 100 Meter kan halen (Met 100Mbit of Gigabit) en zorgt er ook voor dat externe storingen weinig/minder invloed hebben.

Hiernaast heb je nog FTP (foiled) en STP (shielded) en SFTP (shielded en foiled). Maar dat is alleen nodig als je echt lompe dingen gaat doen (dwars door een transformator heen of zo).

Nee, wij doen op lanparties "crazy" dingen met UTP, welke thuis echt nooit nodig zijn. Haspels, oprollen, uitleggen, noem het maar op, allemaal geen probleem. Langs een aggregaat, noem het maar op. Met fatsoenlijke kabel en goede connectoren, hoort het eigenlijk altijd te werken.

Geen zorgen dus met opgerolde kabel, kabel van 100 meter of minder, etc. Connectoren zijn wel belangrijk. Cat5 of Cat5E ook. Liever CAT6.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:15:
Geen zorgen dus met opgerolde kabel, kabel van 100 meter of minder, etc. Connectoren zijn wel belangrijk. Cat5 of Cat5E ook. Liever CAT6.
Het ontgaat mij altijd waarom de helpdesken vinden dat dit niet zo is... zit vast standaard in het belscript. Vraag me toch af hoe ict minded people daar mee omgaan als ze daar werken aangezien alles wordt opgenomen en soms gecontroleerd wordt en oh wee als je een vraag overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
[...]

en in de zomer wordt alles in 1 plus 30MBit.
Correctie: Eind deze zomer moet het zijn. En zoals ik al eerder zei, reken vast op begin 2011 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik haal 14,5MB/s met downloaden via usenet en soms wel meer (stabiel), normaal gesproken zit ik maximaal op 14MB/s.

Speedtest zit ik ook gewoon op exact 120Mbit/s:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/782487056.png

Ik was al ZEEEEER tevreden over mn snelheid en is nu nog hoger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ulTimaS schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:11:
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik haal 14,5MB/s met downloaden via usenet en soms wel meer (stabiel), normaal gesproken zit ik maximaal op 14MB/s.

Speedtest zit ik ook gewoon op exact 120Mbit/s:
[afbeelding]

Ik was al ZEEEEER tevreden over mn snelheid en is nu nog hoger!!
120Mbit is ongeveer 14MB per sec......

We praten hier over Mbit en MB

Het al oude verschil tussen MegaBit en MegaByte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. 8 bit is 1 byte.
120 / 8 = 15. Dus max 15 Megabyte.. klopt toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Behalve dat een megabit 1.000.000 bits is (dat is nou eenmaal altijd de standaard geweest in de communicatie-sector) terwijl een megabyte aan data doorgaans 1.048.576 bytes is. Delen door 8 is dus niet genoeg, je moet ook nog eens delen door 1,048576. En dan kom je op 14,30MB/s

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2010 23:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betweter :P.. :)

Maar fijn om te horen dat ziggo wel ook daadwerkelijk die 120Mbit blijkt aan te kunnen bieden. Het is inderdaad hopen dat ze voor iedereen die 120Mbit in de zomer aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik moet zeggen, ik zit al sinds de 8Mbit downspeed tijd bij @home, wat vervolgens steeds om hoog is gegaan, ook naar de fusie toen Ziggo om de hoe kwam kijken. Maar ik heb altijd de maximale snelheid kunnen halen die bij mijn abonnement hoort. Zowel up als downspeed.
Wanneer je dit niet haalt is er een mogelijk capaciteitsprobleem in jou regio (dit zal Ziggo ongetwijfeld oplossen). Of er is iets anders met je verbinding aan de hand. Veelal de groenekabel verbinding van jou AOP naar de straatkast of iets in je woning, denk aan een onjuiste kabel of andere niet kabelkeur componenten. Daarnaast is het correct aansluiten van je modem ook heel belangrijk (direct aan het AOP met het bijgeleverde filter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Het was ook meer een observatie, van maximaal 14MB/s naar 14,5MB/s zonder dat er iets in mijn opstelling is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
[...]

Als ik hier naar de informatie van Ziggo kijk, zie ik dat alleen bepaalde gemeentes naar 30Mbit gaan, de rest wordt 22Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
BounceMeister schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:11:
[...]

Als ik hier naar de informatie van Ziggo kijk, zie ik dat alleen bepaalde gemeentes naar 30Mbit gaan, de rest wordt 22Mbit.
klopt, alleen de steden die helemaal onder aan staan op de pagina hebben reeds 30mbit.
De steden, plaatsen of gemeentes die niet genoemd worden gaan naar 22Mbit.

qua alles in 1 extra krijgt iedereen per zomer 2010 wel 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

Eerst zien, dan geloven.

Het is al weer gewijzigd van "in de zomer van 2010" naar "Aan het eind van de zomer 2010".

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
rally schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:45:
Eerst zien, dan geloven.

Het is al weer gewijzigd van "in de zomer van 2010" naar "Aan het eind van de zomer 2010".
Dit heeft men gedaan omdat niet iedereen tegelijk over kan zetten, per eind zomer 2010 moet het voor iedereen met een alles in 1 extra abonnement achter de rug zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... Zo is de uitrol van de 80Mbit "in het najaar van 2009" ook ooit begonnen. ;)

Dus ik zeg nog steeds: Eerst zien, dan geloven :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Hallo,

Volgende week zal een monteur van ziggo het alles in een extra pakket bij mij komen installeren.
Als ik wat blader in dit topic en verder op internet zie ik dat er een modem geleverd wordt met 1 lan poort, klopt dat?

Want ik wil namelijk een mediaspeler aanschaffen en dus ook gebruik maken van stream. Wat modem/routers/netwerken aangaat ben ik nogal een noob. Maar ik ben even opzoek geweest naar een evt. router indien de modem maar over 1 lan poort beschikt. Zou deze router gekoppeld kunnen worden aan de modem zodat ik (bekabeld) kan streamen met mijn mediaspeler?
http://www.cool-prices.nl...rj45-desktop-green-490769

Iemand advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je post een link van een switch, terwijl je een router nodig hebt!

Bijvoorbeeld:
pricewatch: D-Link DIR-635 Wireless N draadloze breedbandrouter
pricewatch: Netgear WNDR3700

[ Voor 68% gewijzigd door jelmervos op 15-04-2010 19:13 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Ooow, lol. Dat bedoel ik nou XD.

Oke bedankt, maar een wireless router is wel aan te raden ook voor het streamen van hd materiaal?
En het klopt dat ik een router zou moeten aanschaffen? er is geen gaatje vrij in de modem van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Er is in de modem 1 aansluiting vrij, die is bedoelt voor je router. Je kunt daar wel je PC op aansluiten, maar dat is niet aan te raden voor lange termijn (alle poorten staan open). Bovendien kan je slechts 1 apparaat aansluiten, en ik neem aan dat je wel meerdere hebt. Je zult dus echt een router moeten kopen (switch gaat niet werken, want die deelt geen IP-adressen uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Bullet NL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:49:
[...]

Dit heeft men gedaan omdat niet iedereen tegelijk over kan zetten, per eind zomer 2010 moet het voor iedereen met een alles in 1 extra abonnement achter de rug zijn geweest
En dus krijg ik mijn eerdere postings driedubbel gelijk :*)

1- augustus 2009: ziggo belooft een upgrade naar 80 mb, maar verplaatst dit naar begin 2010.
2- begin 2010 wijzigt ziggo dit bericht naar de zomer van 2010. Alle extra abonnementen moeten dan beschikken over 120mb.
3-Recentelijk wijzigt ziggo dit weer naar eind zomer 2010.

En vertrouw mij dat dit rond september wederom word gewijzigd naar begin 2011. Wie wil met mij dit wedje wel aan. Ik durf er zo 50 euro op te zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
wat een fuckers zijn het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 17:10

page404

Website says no

even in de reprise, weet iemand nu hoe het zit met het instellen van de afstandsbediening van de Samsung decoder, hoe je daar je tv in kan programmeren? De handleiding is echt heel summier en op internet kon ik verder ook niks vinden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Zijn het ook, maar Ziggo weet dat 95% van zijn klanten het slikt als zoete koek, en voor de rest van die 5% die het wel iritant vind heeft ziggo de oplossing: het mangement trekt aankomende zaterdag in utrecht nabij de dom zijn broek naar beneden en die 5% mag dan erin kijken. Oftwel, boeit ze geen meter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

marcel23456 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:55:
[...]

Zijn het ook, maar Ziggo weet dat 95% van zijn klanten het slikt als zoete koek, en voor de rest van die 5% die het wel iritant vind heeft ziggo de oplossing: het mangement trekt aankomende zaterdag in utrecht nabij de dom zijn broek naar beneden en die 5% mag dan erin kijken. Oftwel, boeit ze geen meter :X
Mooie verwoording klinkt haast poëtisch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de upload voor de mensen die inmiddels 120/10 hebben? Wat halen jullie zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:50:
hoe zit het met de upload voor de mensen die inmiddels 120/10 hebben? Wat halen jullie zo?
DU Meter meldt 1,1 megabyte/sec. Netjes dus :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 21:30

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:50:
:+ Ik heb het niet..maar als ik de speedtest hier mag geloven zitten ze toch wel in de buurt van de 10Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:58
Als ik vol aan het uploaden ben kom ik idd op de 1,2MB/s met daarnaast nog een hele fatsoenlijke download van enkele MB's :)

Ziggo is trouwens met wat nieuws bezig op de achtergrond om andere glasboeren te snel af te zijn: Ze gaan zelf glas leggen op de locaties waar nu nog geen glasnetwerk ligt. Gewoon vanaf een versterkerkastje bij jou in de straat tot aan je huis. Testen zijn er inmiddels al :)

[ Voor 52% gewijzigd door Uberprutser op 16-04-2010 06:59 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
marcel23456 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:55:
Binnen die 95% zitten niet alleen klanten die het voor zoete koek slikken, zoals jij het noemt, maar ook klanten die gewoon tevreden zijn met de prijs/kwaliteit verhouding van het geleverde product.

Je geeft zelf aan dat er maar 5% ontevreden klanten zijn, een hele grote minderheid. En die mensen kijken nooit in de spiegel om zich af te vragen of het misschien wel eens aan hen zou kunnen liggen? Nee? Merkwaardig.

Nog veel vreemder vind ik dat die klagers dan niet gewoon een andere, betere, provider zoeken. Het stikt in NL van de providers, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 16-04-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

En ik denk ook dat het overgrote deel van de klanten niet in spanning zitten te wachten voor de verhoging. Ik denk zelf dat de meeste het niet eens zullen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ballebek schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 06:54:
Als ik vol aan het uploaden ben kom ik idd op de 1,2MB/s met daarnaast nog een hele fatsoenlijke download van enkele MB's :)

Ziggo is trouwens met wat nieuws bezig op de achtergrond om andere glasboeren te snel af te zijn: Ze gaan zelf glas leggen op de locaties waar nu nog geen glasnetwerk ligt. Gewoon vanaf een versterkerkastje bij jou in de straat tot aan je huis. Testen zijn er inmiddels al :)
Heb je hier een bron van? De coax kabel heeft namelijk genoeg mogelijkheden voor de toekomst...
Ten eerste kan de eurodocsis 3 norm een 350 a 400Mbit snelheid aan. Daarnaast is men internationaal druk bezig met Eurodocsis 4 te bepalen... wat snelheden over de 1500Mbit aan moet kunnen.
Een nieuwe standaard is voor Ziggo vele maken goedkoper om te gaan graven.

p.s. wat je zegt klopt niet helemaal, wanneer ze vanaf je straatkast naar je huis glasvezel zouden leggen zit men nog met het probleem dat de wijkcentrale/coax verdeelpunt tot aan je straat kast een coax kabel is.
Die zal men ook moeten vervangen. Voorts rest mij de vraag, waarom zou Ziggo zelf glasvezel gaan leggen op moment dat ze ook bandbreete kunnen inkopen bij de glashart organisatie (wellis waar onderdeel van KPN, maar andere partijen kunnen en mogen hier gebruik van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
grun93 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:25:
[...]

Binnen die 95% zitten niet alleen klanten die het voor zoete koek slikken, zoals jij het noemt, maar ook klanten die gewoon tevreden zijn met de prijs/kwaliteit verhouding van het geleverde product.

Je geeft zelf aan dat er maar 5% ontevreden klanten zijn, een hele grote minderheid. En die mensen kijken nooit in de spiegel om zich af te vragen of het misschien wel eens aan hen zou kunnen liggen? Nee? Merkwaardig.

Nog veel vreemder vind ik dat die klagers dan niet gewoon een andere, betere, provider zoeken. Het stikt in NL van de providers, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Hier heb je op z'n minst een aantal punten. In het kader van de uitgestelde verhogingen... Technische tegenslag kan altijd, natuuurlijk loopt marketing voor op de rest van de organistatie, Ziggo heeft zich zelf hier ook mee in haar eigen voet geschoten. Hopenlijk leren ze het eens.

De vraag is alsof er 5% van de mensen ontevreden zijn, zolang hier geen betrouwbare statistiek voor is is dit pure speculatie. Ben helemaal geen fanboy van Ziggo maar als je dergelijke uitspraken doet om stemming te maken moet je ze wel kunnen verantwoorden.

Bovendien, het is wat Grun93 schrijft, mensen hebben in nederland de keuze vrijheid om hun eigen internetprovider te kiezen... Wanneer je in een relatief gunstig gebied woont heb je de keuze uit; Kabel, ADSL, Glasvezel, Sateliet, 3G( UMTS/HSPDA) en straks 4G(WIMAX/LTE). Het is zelfs zo dat je bij de verschillende technieken keuze hebt bij meerder aanbieders van de zelfde techniek. M.a.w. voor iedereen een alternatief...
ulTimaS schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:32:
En ik denk ook dat het overgrote deel van de klanten niet in spanning zitten te wachten voor de verhoging. Ik denk zelf dat de meeste het niet eens zullen merken.
Dat hangt er maar net vanaf.... Ziggo heeft haar abonnementstructuur zo gemaakt dat klanten voor prijs of voor snelheid kiezen... Waarom een duurder pakket kiezen wanneer je liever goedkoop zit o.i.d. Ik denk daarom ook dat het zo is dat mensen die een alles in 1 Extra of Z3 internetabonnement hebben specifiek voor deze snelheid kiezen. Daarbij komt bij, gezien wij geen inzicht hebben in de verdeling van het aantal internet abonnees bij Ziggo kunnen wij als externe mensen geen antwoord geven op de vraag alsof mensen wel of niet op een verhoging zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Bullet NL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:45:
[...]
p.s. wat je zegt klopt niet helemaal
Dat is wat ze hier in Leidschendam bij een kennis van mij zijn bedrijf hebben gedaan; daar ligt een stuk glas vanaf de wijkkast (of straatkast) naar zijn bedrijf. Eerst hadden ze een 10/10 verbinding via de kabel als maatwerk (werd het onderste frequentiegebied van de kabel gebruikt / dedicated voor hun) maar dat voldeed niet aan de eisen.

De engineer die dit aangelegd heeft melde toen dat dit een test is welke nu alleen bij zakelijke klanten wordt uitgerold en dat het in de toekomst ook interessant kan zijn voor toepassing bij consumenten wanneer de kabel weer ingehaald gaat worden door de glasboeren.

Ik zou zelf ook liever een triple play dienst van Ziggo willen hebben (via glas) dan van een of andere lokale glasboer.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 16-04-2010 09:42 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Nou.. even mijn eerste ervaring met ziggo delen, net even een telefoontje gehad met ziggo. 29 maart had ik het alles in 1 extra pakket besteld en volgende week komt de monteur. Omdat de online bestelservice er uit lag op het moment van de bestelling (bij het afspraak maken met de monteur kwam er gewoon een leeg vakje en er was geen datum te kiezen), had ik ziggo maar even gebeld.

Ik vertelde wat er aan de hand was maar dit was geen enkel probleem want telefonisch bestellen kon net zo goed, en tevens werd dit ook sneller verwerkt. Oke nou prima dacht ik, alles doorgegeven wat ik wilde hebben en ook nadrukkelijk vermeld dat het internet bij mijn huidige provider opgezegd moest worden (door ziggo). Dat kwam helemaal in orde zei de medewerker, nadat ik had alle gegevens mijn mijn huidige provider doorgegeven had (contract nummer e.d.).

Ongeveer een week later kreeg ik de bevestigingsbrief. Alles wat ik besteld had stond erin vermeld, daarbij werd verteld dat mijn telefoonnummer gewoon door ziggo werd overgenomen zoals afgesproken. Echter las ik niets over het opzeggen van het internet. Ik ging er maar vanuit dat dit wel goed zo komen na de telefonische bestelling die prima verliep. Nu is het meer dan 2 weken geleden dat ik besteld heb maar ik heb verder nog niks ontvangen van mijn huidige provider m.b.t. de opzegging.

Tijd voor een telefoontje naar ziggo dacht ik. Blijkt dat er helemaal geen informatie van het gesprek op 29 maart in hun systeem staat. Er stond enkel een alles in 1 extra pakket op mijn naam. Verder was er niks te bekennen van het contract nummer etc. wat ik heb doorgegeven zodat zij mijn internet zouden opzeggen. Vervolgens probeert de medewerker die ik net aan de telefoon had ook nog te beweren dat de fout bij mij lag want de overstapservice werkt enkel via internet?!

Terwijl de medewerker die mij hielp met de bestelling mij vertelde dat dit net zo goed via de telefoon kon, maar alles wat ik vertelde zijn dus helemaal geen aantekeningen van gemaakt! Nu blijkt dus dat ik het zelf moet opzeggen, op zich vind ik dit ook weer geen ramp. Maar dan moeten ze mij niet keurig gaan beloven dat ze alles voor mij opzeggen, en vervolgens het probleem maar bij mij heen leggen...

Hopelijk blijft het hierbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Hmm, meer mensen met storing in Zuid-Oost Friesland? Modem vliegt hier sinds 12uur er steeds uit. Komt online, werkt voor een paar min en reset zich weer...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:18
@robbin90: Die overstapservice van welke aanbieder dan ook werkt zeer rudimentair omdat er een heel beperkte controle is op de juistheid van de gegevens van de andere aanbieder. Ik raad altijd aan om een opzegging zelf te doen, dan weet je zeker dat het goed gaat. Ziggo zal bijv geen verantwoordelijkheid nemen als een overstap niet goed gaat(de kleine lettertjes).
Sommige triple-play aanbieders zullen bij verkeerd opzeggen zelfs het pakket koppelen aan een nieuw-jaar contract met alleen internet....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10 12:21
Beste,

Wij hebben onlangs ziggo besteld.
Alles netjes in huis. Alles aangesloten.
Alles werkt ook ... maar (ja er is een maar).

Wij hebben het Ubee modem.
Daarop wou ik mijn netgear wnr3500 aansluiten. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Wireless noch bekabeld. Ik heb het op de WAN poort geprobeert ... maar ook op de LAN1 poort (zodat ik het gebruik als switch).

Zonder router (laptop rechstreeks op modem) werkte internet wel.

Nu had ik hier nog een (wat oudere) linksys switch liggen (linksys sd205 10/100).
Die aangesloten op het modem, laptop erop en internet werkte.
Daarop de netgear aangesloten ... kabel in het WAN poort: internet werkt. ip ranges zijn 192.168.1.1 t/m. 254 dacht ik.

Ik heb mij opstelling nu op de volgende manier gemaakt om toch gebruik van draadloos te kunnen maken:
modem -> switch -> wnr3500

Nu was mij vraag: wat is er aan de hand met het wnr3500 modem?
Hebben jullie zoeties eerder meegemaakt?
Ik heb google gebruikt en kwam maar tot 1 mogelijk antwoord: en dan is de wnr als een switch te gebruiken.
Alleen dat werkt bij mij zelfs niet.
Heb het firmware nog gecheched, dat is de nieuwste (aldus volgens de site van netgear).

Iemand enig idee waar ik hier tegenaaloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sluit je Netgear eens direct op je modem en reset je modem dan eens. Als het moedem weer is opgestart je Netgear aanzetten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ballebek schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:41:
[...]

Dat is wat ze hier in Leidschendam bij een kennis van mij zijn bedrijf hebben gedaan; daar ligt een stuk glas vanaf de wijkkast (of straatkast) naar zijn bedrijf. Eerst hadden ze een 10/10 verbinding via de kabel als maatwerk (werd het onderste frequentiegebied van de kabel gebruikt / dedicated voor hun) maar dat voldeed niet aan de eisen.

De engineer die dit aangelegd heeft melde toen dat dit een test is welke nu alleen bij zakelijke klanten wordt uitgerold en dat het in de toekomst ook interessant kan zijn voor toepassing bij consumenten wanneer de kabel weer ingehaald gaat worden door de glasboeren.

Ik zou zelf ook liever een triple play dienst van Ziggo willen hebben (via glas) dan van een of andere lokale glasboer.
Ja, wacht even.... Waar jij nu op doelt zijn de groot zakelijke abonnement.... Op industrietereinen in een aantal gemeenten heeft Ziggo Zakelijk inderdaad een glasvezel netwerk liggen. Zwolle en Groningen zijn daar een aantal voorbeelden in. Dit netwerk lag er al in de @home zakelijk tijd... en volgens mij al toen er zo sprake was van Essent Kabelcom zakelijk... Dan praat je dus al zeker over 8 a 10 jaar terug...
Misschien dat het in jou gemeente iets nieuws is, maar de techniek wordt door Ziggo of de oude werkmaatschapijen reeds lang gebruikt.

Dit staat echter los van het feit dat ik van een Ziggo medewerker aan de Dr. Deenweg (technisch kopstation Ziggo-Noord/Oost) begrepen heb dat ze voor de consumenten markt eerst inzetten op coax... (ivm de kosten, in elke plaats gaan graven om glas aan te leggen van wijkstation naar woning is gewoon dom weg te duur voor ziggo... het coax netwerk ligt er al en is snel genoeg... ook voor in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SpicyVokda schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:33:
Beste,

Wij hebben onlangs ziggo besteld.
Alles netjes in huis. Alles aangesloten.
Alles werkt ook ... maar (ja er is een maar).

Wij hebben het Ubee modem.
Daarop wou ik mijn netgear wnr3500 aansluiten. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Wireless noch bekabeld. Ik heb het op de WAN poort geprobeert ... maar ook op de LAN1 poort (zodat ik het gebruik als switch).

Zonder router (laptop rechstreeks op modem) werkte internet wel.

Nu had ik hier nog een (wat oudere) linksys switch liggen (linksys sd205 10/100).
Die aangesloten op het modem, laptop erop en internet werkte.
Daarop de netgear aangesloten ... kabel in het WAN poort: internet werkt. ip ranges zijn 192.168.1.1 t/m. 254 dacht ik.

Ik heb mij opstelling nu op de volgende manier gemaakt om toch gebruik van draadloos te kunnen maken:
modem -> switch -> wnr3500

Nu was mij vraag: wat is er aan de hand met het wnr3500 modem?
Hebben jullie zoeties eerder meegemaakt?
Ik heb google gebruikt en kwam maar tot 1 mogelijk antwoord: en dan is de wnr als een switch te gebruiken.
Alleen dat werkt bij mij zelfs niet.
Heb het firmware nog gecheched, dat is de nieuwste (aldus volgens de site van netgear).

Iemand enig idee waar ik hier tegenaaloop?
Je Netgear direct achter je modem aansluiten, Het kabelmodem heeft geen DHCP server... en deelt dus maar 1 IP adres uit... Wanneer jij je router reset krijgt hij een nieuw ip adres (ivm ander mac-adres) en vervolgens kan de DHCP van je router aan het werk om jou netwerk vervolgens van IP adressen te voorzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik zit eraan te denken om van Z2 naar AlE-Extra te stappen, ik gebruik nu geen router (modem staat direct aangesloten op de pc) ik neem aan dat dat ook gewoon kan met AIE-Extra?

Ik hoef namelijk geen router/wifi en iemand zei tegen me dat dat wel moest als je een AIE abbo neemt.

Klopt dit?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Kan ook gewoon bij alles in 1 extra hoor. Als je dat wilt kan je gewoon je pc rechtstreeks op je modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 00:12
Ik zit er ook aan te denken om naar AIE-Extra over te stappen van KPN-Premium maar mijn vraag is hoe goed het internet etc is van Ziggo.

Dus heeft er iemand ervaringen met Ziggo Alles in Een(extra) of internet in de regio Capelle aan den IJssel/Rotterdam en ligt het er vaak uit etc.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ik moet nog een WRT320N halen, maar m'n top gemeten nu (met 100Mbit netwerk) op m'n 120/10 aansluiting in den haag is 72.81/7.22
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/757333398.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

marcel23456 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:09:
Kan ook gewoon bij alles in 1 extra hoor. Als je dat wilt kan je gewoon je pc rechtstreeks op je modem aansluiten.
ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vandaag voor mijn moeder AiE geïnstalleerd. Volgende week ook bij mij thuis. Op beide adressen heb ik de overstap gemaakt van XS4ALL. Klein beetje met mijn in mijn hart, maar XS4ALL is het om verschillende redenen gewoon niet meer waard.

Tot zover zeer tevreden. 50/5 mbit worden prima gehaald (48/4.5). Was nog wel even benieuwd hoe goed de verbinding zou zijn, want de kabelaansluiting hier is nogal brak. Toen ik vandaag in de kruipruimte ging kijken zag ik dat een vorige bewoner een complete idioot is geweest en de groene coax kabel heeft doorgeknipt. Daarop zat onder de vloer een splitter aangesloten. Een van de kabels was inmiddels loos geworden, maar de groene ging gewoon verder naar boven. Zo leek het in de woonkamer alsof daar pas echt het eerste aansluitpunt zat.

Maargoed, zelfs in deze brakke situatie werkt het tot nu toe prima. Wel heb ik het idee dat de router soms even blijft hangen op een DNS request (bekend probleem?), maar ik weet niet zeker of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-10 08:09
Wat voor router?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
De gigabit router die je bij Ziggo kunt bestellen/krijgen: NetGear WNR3500. Ik had tijdens bestellen niet echt zin in om me heel erg in de router te verdiepen; ik dacht dat het voor deze situatie hier wel zou volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Guere schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:10:
[...]

De gigabit router die je bij Ziggo kunt bestellen/krijgen: NetGear WNR3500. Ik had tijdens bestellen niet echt zin in om me heel erg in de router te verdiepen; ik dacht dat het voor deze situatie hier wel zou volstaan.
Hmm, DNS problemen zelf kwamen bij mij door m'n router (WRT160Nv2). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de OpenDNS servers gebruikt. Tenzij je geen zin heb om weer bij je moeder op bezoek te gaan ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Fanatix schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:12:
Hmm, DNS problemen zelf kwamen bij mij door m'n router (WRT160Nv2). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de OpenDNS servers gebruikt. Tenzij je geen zin heb om weer bij je moeder op bezoek te gaan ;)
Haha, nee dat vind ik niet zo'n probleem :) Ik zal wel een keertje met OpenDNS testen om te zien of dat helpt. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 22:28
Nou, na een aansluitmarathon heb ik alles naar ziggo AiP geholpen.

Ik zag net dat ik álle zenders heb die Ziggo aanbied, dus ook sport1, film1, eredivisie live. Ik neem aan dat het activatie systeem van Ziggo automatisch is en mij gewoon direct toegang geeft tot alles. Dan gaat maandag een werknemer even uitpluizen wat ik echt bestelt heb (geen enkel extra pakket) en is het uit met de pret.

Toch?

Snelheid bedraad is trouwens erg netjes: 19.5Mbit down 2.8Mbit up. Via WiFi-G boven haal ik 14Mbit, daar moet dus nog even een N-kaartje in.

Ik heb trouwens deze router: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND Erg mooi dingetje en werkt ook gewoon goed met het Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vanx schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:53:

Ik zag net dat ik álle zenders heb die Ziggo aanbied, dus ook sport1, film1, eredivisie live. Ik neem aan dat het activatie systeem van Ziggo automatisch is en mij gewoon direct toegang geeft tot alles. Dan gaat maandag een werknemer even uitpluizen wat ik echt bestelt heb (geen enkel extra pakket) en is het uit met de pret.

Toch?

Snelheid bedraad is trouwens erg netjes: 19.5Mbit down 2.8Mbit up. Via WiFi-G boven haal ik 14Mbit, daar moet dus nog even een N-kaartje in.

Ik heb trouwens deze router: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND Erg mooi dingetje en werkt ook gewoon goed met het Ubee modem.
In het begin heeft iedereen alle zenders, het verschilt hoe lang dat duurt. Maar een paar weken kan het best duren. Dat doen ze zodat je nu al die extra zenders gaat kijken en als het dan stopt al die pakketten gaat bestellen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
fsfikke schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:13:
[...]

In het begin heeft iedereen alle zenders, het verschilt hoe lang dat duurt. Maar een paar weken kan het best duren. Dat doen ze zodat je nu al die extra zenders gaat kijken en als het dan stopt al die pakketten gaat bestellen :P
2 weken is genoeg. Kan ik precies het einde van de competitie live zien :)

Oh en m'n private tracker heeft ook nog eens freeleech weekend. _/-\o_ I'm a happy tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 25Mb abbo, maar sinds een monteur ons een nieuwe router heeft geinstaleerd kreeg ik gestoorde snelheden binnen.. O.O

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/785334452.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
80Mbit is de verhoging van Z3

Waar woon je? Toevallig in een van de gemeentes in deze link: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 17:10

page404

Website says no

vraagje over dat ubee modem. Ik heb het probleem met een Airport Extreme dat ik elke 20 minuten of zo de DHCP lease in het configuratieprogramma moet vernieuwen. Met mijn express had ik dat probleem niet. Met andere routers had ik nog veel grotere problemen. Iemand ervaring met die configuratie?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:53:
80Mbit is de verhoging van Z3

Waar woon je? Toevallig in een van de gemeentes in deze link: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ ?
Ik woon in Gemeente Eijsden, maar Maastricht is wel +/- 10km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hé, had niet eens door dat ik inmiddels 15/2.5 zou moeten hebben, hoewel de hogere uploadsnelheid me inderdaad wel was opgevallen... down kom ik niet echt ver boven de 10mbit/s, zal eens goed testen...

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 17-04-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Vanx schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:53:

Toch?

2 weken alle zenders op proef ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Internet TV SBS6 zonder geluid. Betere zetten ze die shit stil, elke keer als ik het start is er wel iets mis mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:52:
[...]
2 weken alle zenders op proef ;)
Bij mij is het 9 dagen geweest, gisteren deed alles het nog en nu vragen ze om een abbo.
Dacht vandaag even het hoogtepunt van de Eredivisie te kunnen kijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:56

Format-C

Tracing Rays

Fanatix schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:21:

Dacht vandaag even het hoogtepunt van de Eredivisie te kunnen kijken :'(
Of het dieptepunt voor Ajax of Twente supporters. :D

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthRicmu
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 22:56
Na al sinds julie vorig jaar ervaringen te hebben met eerst de Arris en nu het Ubee modem merk ik dat er heel veel problemen zijn bij Ziggo en dat deze vaak niet altijd aan de modems te wijten zijn.

De afgelopen weken zijn er alweer twee monteurs langsgeweest en heb ik inmiddels sinds oktober 2009 maar liefst 4 Ubee modems versleten.

De laatste keer werd mij geadviseerd het "Tratec Low-Pass filter", dat was geplaatst om de problemen met de oudere Ubee firmware tegen te gaan, te verwijderen omdat deze niet meer nodig zou zijn. Vandaag weer een superlange storing gehad waarin het modem totaal geen signaal leek te krijgen. Als allerlaatste hulpmiddel het Low-Pass filter er weer tussen geschroefd, en Voila... de verbinding is weer stabiel er draait weer alsof er nooit iets is gebeurd.

Mijn advies voor mensen die problemen hebben met het Ubee modem... schroef dat "Low Pass filter" er weer tussen!

't is ook maar net waar je woont... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ik ben van plan om AIE-Extra te gaan nemen, alleen wil ik geen router (niet nodig) en de computer staat ongeveer 10-12 meter van de plek waar de kabel het huis binnenkomt (Den Haag, 2565).

Op dit moment heb ik Z2 en ik heb de modem naast m'n computer staan door middel van een goede (10-12m) lange coax kabel.

Wat raden jullie aan als ik de nieuwe modem krijg? Hetzelfde principe (dus de lange coax kabel gebruiken en de modem naast m'n computer te zetten) of de modem gewoon bij de kabel ingang te plaatsen en een utp kabel te spannen naar de computer?

Is er echt zoveel dataloss als ik een normal coax gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
quartex schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:18:
Ik ben van plan om AIE-Extra te gaan nemen, alleen wil ik geen router (niet nodig) en de computer staat ongeveer 10-12 meter van de plek waar de kabel het huis binnenkomt (Den Haag, 2565).

Op dit moment heb ik Z2 en ik heb de modem naast m'n computer staan door middel van een goede (10-12m) lange coax kabel.

Wat raden jullie aan als ik de nieuwe modem krijg? Hetzelfde principe (dus de lange coax kabel gebruiken en de modem naast m'n computer te zetten) of de modem gewoon bij de kabel ingang te plaatsen en een utp kabel te spannen naar de computer?

Is er echt zoveel dataloss als ik een normal coax gebruik?
Wanneer jij je modem niet direct achter het AOP aansluit met de bijgeleverde COAX kabels kan je wanneer de snelheden hoger worden problemen krijgen met je nieuwe eurodocsis 3 modem die je ontvangt bij het Alles in 1 Extra abonnement.

Het advies is dus ook om je modem direct achter het AOP aan te sluiten, al het andere kan wel werken maar geeft geen garantie voor in de toekomst (hogere snelheden)

Kwestie van uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Heeft hier iemand nog verder last met online tv kijken van sbs6 zonder geluid? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-10 12:38
DJ-Visto schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:32:
Heeft hier iemand nog verder last met online tv kijken van sbs6 zonder geluid? :(
Ja hier ook het geval, geen geluid bij SBS6. Daarnaast liggen die livestreams er vaak uit vind ik.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Like I said. Oftewel een 24 uur later en het is nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Gisteravond mooi een 2e hands Samsung DCB-H380R decoder kunnen kopen voor op de slaapkamer voor 75 euro (had er al 1 in de huiskamer en die beviel zo goed dat ik hem boven ook wilde). Nu HD TV @ Slaapkamer op mijn 6 jaar oude CRT buis (via component), en de Samsung afstandsbediening kan hem nog bedienen ook B-)

Ik was eerst bang voor de beeldkwaliteit (had geen idee hoe goed het signaal voor digitale TV moet zijn en op de slaapkamer kon ik bij analoog al zien dat het niet altijd even goed was). Gelukkig is het gewoon goed. Ik had eerst wat blokjes door het scherm af en toe, maar dat bleek de muurconnector te zijn die niet goed erin zat.

Activatie van een smartcard is wel fors verbeterd! Heldere instructies en als je de smartcard erin doet en de decoder aanzet terwijl je belt, dan is de activatie gewoon direct. (Ze zeggen dat het 5 minuten kan duren, maar bij mij was het binnen 10 seconden nadat ik alle vinkjes 'ja ik ga akkoord' e.d. had aangevinkt en OK had geklikt. Goed werk van Ziggo. :)

Nu dus 2 weken alle zenders weer in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Maare is internet van Ziggo een deal or nodeal? :P Moet snel beslissen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand dat gerucht al gelezen dat UPC Ziggo wil gaan overnemen?
http://bit.ly/9szY9J raar verhaal als het echt zo zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:17:
heeft iemand dat gerucht al gelezen dat UPC Ziggo wil gaan overnemen?
http://bit.ly/9szY9J raar verhaal als het echt zo zou zijn 8)7
Ik ga er vanuit dat de NMa daar wel een stokje voor zal gaan steken. En mensen die claimen dat UPC gezonder is dan Ziggo vertrouw ik per definitie niet 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Skinkie op 19-04-2010 09:20 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HamburgerHenk schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:10:
Bij kabel haal je op uitzonderingen na altijd wat je afneemd...
Mocht dit niet het geval zijn is er sprake van een storing en kan het opgelost worden..
dus niet zoals bij adsl dat je echt minder krijgt door afstand dan wat je abonnement maximaal aankan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Skinkie schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:18:
[...]

Ik ga er vanuit dat de NMa daar wel een stokje voor zal gaan steken. En mensen die claimen dat UPC gezonder is dan Ziggo vertrouw ik per definitie niet 8)7
Neuh, ik zie dit ook niet gebeuren....
Allemaal geruchten.... feit is dat Ziggo 4 bestaat... moet ook wel anders kunnen ze niet bieden om de 2.6Ghz mobiele ferquenties...
Ik zie een overname van UPC naar Ziggo of andersom niet gebeuren... verdere samenwerking sluit ik niet uit... bijvoorbeeld via het gezamelijk inkopen van zenders of andere producten...

Ziggo en UPC zijn niet elkaar concurenten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29
Bij mij is het laatste tijd prima.
Je hebt wel disconnects, maar ik gok dat je die bij veel providers hebt.
Ik vind het een goede snelheid voor een nette prijs. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Als je het hebt over stabiliteit dan ja. Ik heb nog geen seconde zonder internet gezeten met Ziggo (dikke 2 maanden) en de snelheid die gehaald wordt zit boven de 90% (bij mij 97,5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Nou bedankt iig, ik kan kiezen voor 20mbit(gaat 40 worden maar ga ik niet halen) voor 50 euro of 50mbit(gaat 120 worden blijkbaar) voor 66 terwijl ik al tv van Ziggo heb (dus ook rond de 50). Mijn keuze is nu best duidelijk denk ik. Het enige mindere vind ik wel dat ik nu wel compleet afhankelijk ga zijn van 1 bedrijf. Dus dat als Ziggo eruit ligt dat ik dan ook alles kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JamesB009 schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:38:
[...]

Bij mij is het laatste tijd prima.
Je hebt wel disconnects, maar ik gok dat je die bij veel providers hebt.
Ik vind het een goede snelheid voor een nette prijs. :)
Disconnects? in welk opzicht?
Ik draai al 80 dagen on afgebroken, langer was zelfs mogelijk, er was toen alleen een stoomstoring bij mij in de wijk...
Ik zou dus bijna kunnen zeggen dat Ziggo betrouwbaarder is bij mij dan het energienetwerk van Enexis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HamburgerHenk schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:02:
Nou bedankt iig, ik kan kiezen voor 20mbit(gaat 40 worden maar ga ik niet halen) voor 50 euro of 50mbit(gaat 120 worden blijkbaar) voor 66 terwijl ik al tv van Ziggo heb (dus ook rond de 50). Mijn keuze is nu best duidelijk denk ik. Het enige mindere vind ik wel dat ik nu wel compleet afhankelijk ga zijn van 1 bedrijf. Dus dat als Ziggo eruit ligt dat ik dan ook alles kwijt ben
Op moment dat je stroom uitvalt kan je ook niets.... In mijn tijd bij KPN (adsl) en BBNED (adsl2) hab ik meer uitval en andere storingen dan nu bij Ziggo. Dat je bij Ziggo afhankelijk bent van 1 bedrijf valt op zich wel mee..
Vaak is het zo dat wanneer je ADSL neemt bij een partij je hier ook je telefoon hebt lopen.
Dan heb je dus alleen je kabeltelevise bij een andere partij (vaak Ziggo of Digitenne)

Het voordeel voor alles in 1 is dat je TV-kosten in dit pakket verwerkt zitten, de +/- € 16,55 komt te vervallen.
Je krijgt een digitale decoder, waardoor je meer zenders kan ontvangen
En het bellen naar Ziggo telefoon abonees is gratis...
daarnaast gaat de snelheid omhoog naar 120Mbit.. down en 10Mbit up
De ping tijden in het ziggo netwerk zijn laag (in mijn geval rond de 8ms.. in nederland)
rond de 20ms naar Engeland
en rond de 94ms naar de VS...
Die laatste twee zijn natuurlijk afhankelijk van hoe druk het is, maar toch... zijn nette resultaten...

Pagina: 1 ... 34 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!