Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

jongetje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:21:
[...]

Ik zie (nog) geen toegevoegde waarde van 120MBit. Ik heb zelf alles-in-1 basis met 2Mbit en kan 3 DVD's per 24uur downloaden met deze snelheid. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan niet zo snel kijken, beetje plannen en er is meer dan genoeg te downloaden met 2Mbit, laat staan met 120MBit. Is 60 keer zoveel en betekend dat je dan 180DVD's per dag kan binnen halen. Ik weet niet op welke snelheid jij ze afspeelt maar lijkt mij overdone. Ook als je alles in FullHD1080p download is het nog een super overkill.
En wie zegt dat ik 24/7 download? en als ik impuslief een film wil kijken download ik ff de 1080p versie en kan ik zo goed als direct kijken.

en ik heb onlangs afleveringen van House gedownload van 1,5gb per stuk. Als ik ze dan download me 2Mbit duurt het zo'n 2 uur per aflevering en de aflevering duurt zelf maar 45 min.

Blu-ray ISO's zijn 50gb per stuk, ga jij maar lekker 70 uur downloaden met 2Mbit.

PS: Ik zeg trouwens niet dat ik het 'nodig' ben, maar het is wel verdomd handig en ik snap zelf ook wel dat je voor internetten geen 120Mbit verbinding nodig bent.

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 07-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wolly FYI:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/e5lmih.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik vind het een beetje een nutteloze discussie.
De ene denk dat hij overmorgen film X wil zien en neemt dus genoegen met 2mbit en de ander (zoals ulTimaS en mijzelf) zijn impulsief. Daarom heeft Ziggo meerdere abo's.

@F4T4L_3RR0R, het punt is nu toch juist dat die 51,50 niet wordt teoeglicht? Of mis ik nu wat...

[ Voor 18% gewijzigd door EWK op 07-04-2010 11:11 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

jongetje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:21:
[...]

Ik zie (nog) geen toegevoegde waarde van 120MBit. Ik heb zelf alles-in-1 basis met 2Mbit en kan 3 DVD's per 24uur downloaden met deze snelheid. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan niet zo snel kijken, beetje plannen en er is meer dan genoeg te downloaden met 2Mbit, laat staan met 120MBit. Is 60 keer zoveel en betekend dat je dan 180DVD's per dag kan binnen halen. Ik weet niet op welke snelheid jij ze afspeelt maar lijkt mij overdone. Ook als je alles in FullHD1080p download is het nog een super overkill.
Ben het toch niet helemaal met je eens. Zelf kijk ik eigenlijk ook geen TV meer via de kabel (zoals persoon hierboven waarschijnlijk ook niet meer doet), maar word alles automatisch gedownload en klaar gezet. Als ik ooit een aflevering mis of er gaat iets mis, of gewoon wat anders wil kijken is het toch erg erg handig dat het super snel binnenkomt, al het wachten is tijd verlies zeg maar.

Zelf heb ik nog 50Mbit, welke dit jaar wel ergens naar 120Mbit gaat, ik heb de "infra" thuis er iig al op voorbereid (WRT-610 met DD-WRT), en zie het graag tegemoet! :D

Ik wil dingen hebben wanneer ik ze wil hebben, waarom er op gaan wachten en plannen als je het gewoon in een paar minuutjes binnen kan hebben? Helemaal top. Ik verwacht dat over een paar jaar naar een methode als dit gaat, alles gestreamed of automatisch gedownload via je internet verbinding. Het hele principe van op een bepaalde tijd iets moeten kijken is naar mijn mening al jaren volledig achterhaald. In America zijn ze daar ook al veel verder mee dan hier, zoals met alles in HD en hulu bijvoorbeeld.

Ook met andere zaken zoals Steam of Impulse, games komen gewoon via internet binnen. Altijd te downloaden en beschikbaar, etc.

Laat maar komen die bandbreedte! :D Des te sneller dat de services welke hiervan gebruik gaan maken winst op gaan leveren en we echt interactieve bediening thuis krijgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 07-04-2010 11:12 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12

page404

Website says no

voor de mensen die mopperen over de 'trage' upgrades, denk ook nog eens even aan de mensen die afhankelijk zijn van de telefoonlijn, waar providers 'tot 20MBit' adverteren en je in de praktijk gloeiend blij met 6Mbit mag zijn, en een upload die zelden boven de 750k komt.
Ook met AiE Plus heb je gewoon 4Mbit upload deze zomer, ook iets waarvoor je in je knuistjes mag knijpen.

Sorry, maar ik heb nog meegemaakt dat ik met 14k4 zat te internetten tegen 30 gulden in de maand (excl telefoonkosten en incl een bezette lijn), wat was ik blij met mijn eerste mxstream abo (512kb/64kb!!! tegen fl80,- p/m) en misschien is dat niet interessant, maar als je dan in 3 kwartier een dikke DVD ISO binnenhaalt mag je volgens mij ook wel eens gewoon tevreden zijn met wat je hebt.

en kijk voor de grap eens bij een concurrerende aanbieder, weet je ook weer waar je aan toe bent :P

[ Voor 16% gewijzigd door page404 op 07-04-2010 11:20 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

EWK schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:10:
Ik vind het een beetje een nutteloze discussie.
De ene denk dat hij overmorgen film X wil zien en neemt dus genoegen met 2mbit en de ander (zoals ulTimaS en mijzelf) zijn impulsief. Daarom heeft Ziggo meerdere abo's.
Mee eens, maar jongetje is van mening dat niemand het nodig mag vinden omdat hij het niet nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank voor je scan, maar dat is dus het probleem. Internet wordt niet los gespecificeerd maar valt onder de 51,50 waar ook je telefoon aansluiting en kabel aansluiting onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ulTimaS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:16:
[...]

Mee eens, maar jongetje is van mening dat niemand het nodig mag vinden omdat hij het niet nodig vind.
dat heb ik 'm nergens zien stellen. en het is een feit dat met dergelijke snelheden je sneller kan downloaden dan je het kan kijken, vind ik wel een argument ter overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22

rally

Deyterra Consultancy

M.a.w.: Iedereen kan kiezen welke snelheid ze willen.

Zo rijden er ook mensen in een snellere auto terwijl je toch echt maximaal 120KM/u mag rijden. Da's het mooie van keuze ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

page404 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:21:
[...]

dat heb ik 'm nergens zien stellen. en het is een feit dat met dergelijke snelheden je sneller kan downloaden dan je het kan kijken, vind ik wel een argument ter overweging waard.
Goed, we moeten er geen ellen lang verhaal van maken. Maar je opmerking snap ik niet helemaal.

Ik kom thuis, aangezien het al wat laat is heb ik ergens wat voedsel gescoord (warm) en wil dit opeten terwijl ik de nieuwe mythbusters kijk (welke die dag uitkomt). Ik kijk, maar geen aflevering. Oh, er is wat mis gegaan met het automatische downloaden er van.

Ik zoek eventjes naar de nieuwe aflevering, ah, 1.2GB 720p versie, prima.

Situatie A. Ik moet 2,5 minuten wachten en ik kan kijken (aflevering 45 min).
Situatie B. Ik moet een uur wachten en ik kan kijken (aflevering 45 min).

Om langer te moeten wachten dan de tijd dat de aflevering duurt is natuurlijk niet handig. Ook kan ik het gewoon kijken terwijl ik mijn eten nuttig in situatie A.

Maar goed, zoals al gezegd, het hangt natuurlijk af van wat je van je verbinding verwacht en wat je er van wenst. Evenredig hoeveel je er voor wil betalen. Daarin moet je ergens de midden weg vinden. Maar de snellere verbindingen zijn zeker nuttig voor de mensen welke hiervan gebruik maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

hmm, zal ik er dan zelf wel bij hebben verzonnen, mijn excuses.

Dat vind ik persoonlijk geen goed argument. Bij ons staan de pc's namelijk niet 24/7 aan en er wordt hier ook vaak ge-gamed dus dan kan er ook neit worden gedownload. Hoe sneller ik het binnen heb hoe minder last iedereen er van heeft.

Toen ik nog bij xs4all zat (8Mbit) downloadde ik altijd 's nachts, nu heb ik de pc nooit meer 's nachts aan tenzij het een latertje wordt met gamen :P.

edit: ja idd, laten we erover ophouden sommige mensen vinden het wel nodig andere niet, klaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 07-04-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb Ziggo AiE met de cisco interactieve ontvanger. Ik heb alleen het basis tv pakket, dus geen extra (interactieve) pakketten.

Klopt het dat ik dan ook geen on demand films kan bekijken? Als ik dit open in het menu blijft de lijst leeg (zowel bij promotie, erotiek en films)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:52
[...]

Precies, en voor nederlandse programma's betaal ik 5 euro per maand en kan ik direct afleveringen starten van uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist/net5 gemist via mijn Cisco itv ontvanger.

Ik vind het een goede ontwikkeling die snelle verbindingen, mijn mening wil ik niet opdringen hoor. Ik snap best dat het in sommige situaties handig is om even snel iets binnen te halen. Alleen ik gebruik die 25euro per maand liever voor andere dingen :), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Quindor schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:38:
[...]
[knippie]
Maar goed, zoals al gezegd, het hangt natuurlijk af van wat je van je verbinding verwacht en wat je er van wenst. Evenredig hoeveel je er voor wil betalen. Daarin moet je ergens de midden weg vinden. Maar de snellere verbindingen zijn zeker nuttig voor de mensen welke hiervan gebruik maken. :)
ik snap je punt hoor :) en ik gun iedereen een dikke internetverbinding (incl mezelf) :P maar het verschil tussen 30 minuten en 20 minuten voor een download (arbitraire getallen, door het wel of niet hebben van een upgrade), kan me niet voorstellen dat dat het verschil maakt tussen tevreden en niet tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:38
The_Fes schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:41:
Ik heb Ziggo AiE met de cisco interactieve ontvanger. Ik heb alleen het basis tv pakket, dus geen extra (interactieve) pakketten.

Klopt het dat ik dan ook geen on demand films kan bekijken? Als ik dit open in het menu blijft de lijst leeg (zowel bij promotie, erotiek en films)
Klopt, dat is onderdeel van het interactief pakket. Je kunt overigens wel opnemen,

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Eindelijk in 2064 iets verhoging van de snelheid bij het Plus Abbo.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/774346341.png

Helaas nog niet de 30Mbits, terwijl ik een Arris modem heb en geen "oude" Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
marcel23456 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:46:
Of het nu gaat om 100 of 1000 of 30.000 klachten, ziggo heeft simpelweg iets beloofd en komt dat gewoon niet na. Ohja nu ineens in de nazomer van 2010...gelooft u het? ik niet (meer), wat hebben ze tegen die tijd weer voor smoes?
Mensen die het over "beloftes" hebben geloof ik sowieso niet. Ziggo heeft helemaal niks beloofd, of heb je de voorwaarden niet gelezen? Daarin staat toch duidelijk dat de verwachte snelheden (die jij als waarheid aanneemt) indicaties zijn waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Omdat dat niet in jouw straatje past vergeet je dat voor het gemak maar even.

Joh, maak je toch niet zo druk, dat is slecht voor je bloeddruk. Ik heb voor de grap eens al jouw berichten van het laatste jaar gelezen en ze gaan allemaal over het grote onrecht wat jou aangedaan is doordat je wel betaalt voor de snelheid maar die niet krijgt. Deal with it, in de reclame is een milde overdrijving toegestaan. Los daarvan zijn er ook wel degelijk abonnee's die de snelheden wel min of meer halen. Ga dan verhuizen naar een van die gebieden. Het is niet redelijk te verwachten dat alle ruim drie miljoen abonnee's op dezelfde dag overgezet worden naar de nieuwe snelheid, dat kan geen enkele leverancier. Ik snap niet waarom je gewoon niet je abonnement opzegt, als je zo ontevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
page404 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:13:
voor de mensen die mopperen over de 'trage' upgrades, denk ook nog eens even aan de mensen die afhankelijk zijn van de telefoonlijn, waar providers 'tot 20MBit' adverteren en je in de praktijk gloeiend blij met 6Mbit mag zijn, en een upload die zelden boven de 750k komt.

mag je volgens mij ook wel eens gewoon tevreden zijn met wat je hebt.
Oh? dus het feit dat kpn nu zijn vdsl heeft uitgerold, nu ook hd gaat uitzenden via iptv, en de down en upload drastichs is verhoogd gaat geheel langs u heen? Is ziggo nu de aanbieder met de snelste downsnelheden..ja, is dat voor eeuwig, nee, want als (poe 10 jaar?) nederland straks verglast is kan kpn behoorlijk goed deze snelheden overtroefen.

Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden bent. Ik zeg alleen dat als men niet blijft hameren bij ziggo ze die snelheden ook in de zomer niet gaan verhogen, komen ze met smoes nummer 104 dat het om bepaalde redenen niet gaat. heb jij een escuus gezien vanuit ziggo aan alle overige klanten buiten de testgebieden om, dat ze het jammerlijk vinden dit niet landelijk nog te kunnen realiseren? ik niet. Wordt gewoon in de doofpot gestopt en de klant moet zijn muil dicht houden. Ik ben dus ook geen mak lammetje dat zwijgzaam dit over mij heen laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 20:52
@grun93
Zal het je sterker vertellen, ik heb in maart van Ziggo een e-mail, en een brief ontvangen dat mijn snelheid ( in Den Haag) naar 80 Mbit was gegaan. In de brief stond, dat als ik de snelheid niet zou halen, het dan aan mijn router of bedrading zou liggen. Er werd met geen woord gerept over het modem (een Motorola) dat onmogelijk deze snelheid kan halen. Dit heeft niets met beloftes te maken, maar is pure volksverlakkerij. Mag ik dan een klein beetje boos worden 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Keesk op 07-04-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:15:
[...]

Mensen die het over "beloftes" hebben geloof ik sowieso niet. Ziggo heeft helemaal niks beloofd, of heb je de voorwaarden niet gelezen? Daarin staat toch duidelijk dat de verwachte snelheden (die jij als waarheid aanneemt) indicaties zijn waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Omdat dat niet in jouw straatje past vergeet je dat voor het gemak maar even.
Het is wel zo dat ze de snelheidsverhogingen die er in de zomer komen al een jaar geleden aangekondigd zijn voor het najaar van 2009. Ze zijn in die zin dus bijna 3 kwart jaar later dan wat ze gezegd hadden. Daar zijn veel mensen "boos" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Keesk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:25:
@grun93
Zal het je sterker vertellen, ik heb in maart van Ziggo een e-mail, en een brief ontvangen dat mijn snelheid ( in Den Haag) naar 80 Mbit was gegaan. In de brief stond, dat als ik de snelheid niet zou halen, het dan aan mijn router of bedrading zou liggen. Er werd met geen woord gerept over het modem (een Motorola) dat onmogelijk deze snelheid kan halen. Dit heeft niets met beloftes te maken, maar is pure volksverlakkerij. Mag ik dan een klein beetje boos worden 8)7
Ja, jij wel. Een Motorola modem zoals dat door Ziggo geleverd wordt kan geen 80 Mb halen. Ik heb het op de site van Motorola opgezocht en de maximale theoretische snelheid blijkt 51 Mb te zijn (dit even voor degenen die beweren dat het hooguit 20-30 Mb is).

Los daarvan, een Motorola is uitgeleverd aan degenen met een AiO Plus abo. Als jij het over 80 Mb hebt zou je een Extra abo hebben waarbij een Arris of Ubee modem hoort, geen Motorola.
job schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:34:
Het is wel zo dat ze de snelheidsverhogingen die er in de zomer komen al een jaar geleden aangekondigd zijn voor het najaar van 2009. Ze zijn in die zin dus bijna 3 kwart jaar later dan wat ze gezegd hadden. Daar zijn veel mensen "boos" over.
O, daar heb ik geen problemen mee, dat klopt idd niet. Gewoon klagen bij Ziggo lijkt me. Ik ben niet werkzaam bij Ziggo hoor, daarentegen wel een tevreden klant met een Plus abo. Ik vind dat Ziggo best wel soms wat beter kan communiceren, en daarnaast vind ik sommige aanvallen door gebruikers over snelheden niet terecht. Maar ik vraag me wel oprecht af wat het nut is om moord en brand te schreeuwen als je bijvoorbeeld 20 Mb beloofd is, en je krijgt uiteindelijk maar 19 Mb. Daar kan ik niks mee.

Een ideale wereld bestaat niet. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik ben bijna 60. Als ik alle tijd optel die ik besteed heb aan het bestrijden van het onrecht wat me in de loop der tijd aangedaan is, dan heb ik daar achteraf spijt van. Het was het niet waard, en in dezelfde tijd had ik beter een goed boek kunnen lezen of iets dergelijks.

[ Voor 36% gewijzigd door grun93 op 07-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Laatst online: 16-10 20:52
Mijn Motorola modem is uit de tijd dat Ziggo nog niet bestond, en men nog geen alles in een had. Daarvoor was het Orange als ik me niet vergis. Het huidige Z3 abonnement dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Keesk op 07-04-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

marcel23456 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:16:
[...]

Oh? dus het feit dat kpn nu zijn vdsl heeft uitgerold, nu ook hd gaat uitzenden via iptv, en de down en upload drastichs is verhoogd gaat geheel langs u heen? Is ziggo nu de aanbieder met de snelste downsnelheden..ja, is dat voor eeuwig, nee, want als (poe 10 jaar?) nederland straks verglast is kan kpn behoorlijk goed deze snelheden overtroefen.

Ik zeg ook niet dat ik niet tevreden bent. Ik zeg alleen dat als men niet blijft hameren bij ziggo ze die snelheden ook in de zomer niet gaan verhogen, komen ze met smoes nummer 104 dat het om bepaalde redenen niet gaat. heb jij een escuus gezien vanuit ziggo aan alle overige klanten buiten de testgebieden om, dat ze het jammerlijk vinden dit niet landelijk nog te kunnen realiseren? ik niet. Wordt gewoon in de doofpot gestopt en de klant moet zijn muil dicht houden. Ik ben dus ook geen mak lammetje dat zwijgzaam dit over mij heen laat gaan.
Los van dat je reactie vol spelfouten staat, vind ik dat je een beetje erg oververhit reageert, en je mist wellicht daardoor het punt van mijn reactie. Lees nog even de paar posts daaronder, dan wordt het je wellicht een stuk duidelijker.
Soms is het ook beter voor je bloeddruk als je je wat minder kwaad maakt over dit soort zaken. Het gaat verdikkie over een internetsnelheid, ik hoop dat je je ook evenredig kwaad maakt over wat verzekeraars met je pensioen doen (om een voorbeeld te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Reken niet al te hard op VDSL of zelfs VDSL2. De theoretische maximum welke dit kan halen ligt op 100Mbit en dat is alleen als je erg dicht bij de centrale woont. Sterker nog, vanaf 1,5KM vanaf de centrale maakt ADSL2+ of VDSL praktisch geen verschil meer. VDSL2 is dan ook meer een noodgreep tot er over kan worden gegaan op een ander medium.

Vandaar dan ook het plan van de kpn om glas te gaan trekken tot bepaalde wijk centrales en om daar de VDSL2 apparatuur neer te zetten. Hierdoor hoeven ze een stuk minder te graven als naar elk huis. Hiervan hebben ze duidelijk laten weten dat dit niet op landelijk nivo gaat gebeuren maar puur in de grote steden van Nederland. Dus de komende jaren zit je gewoon aan de snelheden welke je met ADSL2+ haalt vast, behalve als je in een grote stad woont waar ze hopelijk VDSL2 gaan uitrollen EN je minder dan 1,5KM van de centrale woont. Of eerder, dat je kabel niet langer is dan een bepaalde afstand (koper kabels liggen in bosjes, met de infra mee en niet hemelsbreed, vandaar dat je afstand altijd langer is dan hemelsbreed te bepalen is).

EuroDocsis 3.0 welke Ziggo en UPC nu gebruiken kunnen theoretisch tot 400Mbit. Een stuk hoger dan de VDSL2 standaard, ook is het minder gevoelig voor afstand maar puur gevoelig voor de kwaliteit van de bekabeling (Signal noise ratio). Ook met kabel is niet alles "koek en ei" maar toch, dat medium heeft nog aardig wat ruimte over. Zeker nu ze analoge kanalen wat aan het inperken zijn, hierdoor komt steeds meer ruimte op de kabel beschikbaar. Elke analoge zender bezet op dit moment nog een "kanaal" op de kabel. Digitale uitzendingen bezetten veel minder bandbreedte dan een analoog kanaal. Door het opruimen kunnen alle vrij gekomen kanalen omgezet worden in meer digitale bandbreedte door deze te bundelen.

EuroDocsis 3.0 staat toe tot 8 kanalen te bundelen voor down en tot 4 kanalen voor up te bundelen. Dat komt neer op 400Mbit down en 100Mbit up. Als straks de analoge uitzendingen opgeruimd zijn, verwacht ik dat je met een nieuwe standaard richting de 600Mbit a 800Mbit zal gaan voor de downloads. Ruim schoots genoeg voor de komende jaren verwacht ik.

Wel is kabel nog steeds een gedeeld netwerk en kan niet iedereen tegelijk de bandbreedte gebruiken. ADSL2+/VDSL2 is dat ook. Hoewel het niet je kabel is welke daar gedeeld is, maar kom je op een DSLAM station uit waar een overboeking voor geld. Dus dat mag je tegen elkaar weg cijferen in de praktijk. ADSL is geloof ik standaard 40:1 overboekt. Voor kabel geld het dat elk kanaal een maximale throughput heeft, jou modem 8 kanalen "kan" en als deze vol zitten, je werkelijke snelheid dus lager is. Dit kunnen ze weer oplossen in de tussen stations door meerdere backbones te plaatsen, etc.

Het meest ideale is een 1Gbit verbinding, zonder overboeking zo rechtstreeks het AMS-IX in. ;) _/-\o_ Maar jah.

In de toekomst verwacht ik dat ADSL/VDSL gaat vervallen, dit gaat overgenomen worden door snellere draadloze technieken (vele malen goedkoper gekeken naar infra structuur) en daarnaast blijft voor de echt hoge snelheden kabel een tijdje in het leven totdat dit daad werkelijk door glasvezel vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:52
The_Fes schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:41:

Je zou met de interactieve ontvanger wel gewoon on demand content moeten kunnen bestellen, hier betaal je namelijk per film. Heb je interactieve tv geïnstalleerd? Dit kun je o.a. zien aan dat je guide meer dan 2 dagen vooruit gaat. Indien dit niet lukt even Ziggo (1200, gratis) bellen met je vaste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
HaTe schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:03:
[...]

offtopic:
Dan woon jij erg dicht bij mij in de buurt. Ik woon ook op 7577 (GE) :)
Dan woon jij dus op een van deze plaatsen, tenzij je niet in het telefoonboek staat:
Orgellaan 48
Brem 70
offtopic:
Sta niet in het telefoonboek :p.
Klarinetlaan 12

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
page404 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:43:
[...]

Los van dat je reactie vol spelfouten staat, vind ik dat je een beetje erg oververhit reageert, en je mist wellicht daardoor het punt van mijn reactie. Lees nog even de paar posts daaronder, dan wordt het je wellicht een stuk duidelijker.
Soms is het ook beter voor je bloeddruk als je je wat minder kwaad maakt over dit soort zaken. Het gaat verdikkie over een internetsnelheid, ik hoop dat je je ook evenredig kwaad maakt over wat verzekeraars met je pensioen doen (om een voorbeeld te noemen).
Ik oververhit? pardon? Ik geef simpelweg mijn mening over de leugenachtige houding van Ziggo, thats all. dat jij dit feitelijke verhaal wilt onderscheppen door te stellen dat mijn posting spelfouten bevat vind ik tamelijk zwakzinnig overkomen.

of ik me druk maak over mijn verzekeraar/pensioen? ja! tuurlijk, maar als ik jou zo lees dan zou ik graag jou verzekeringsagent willen zijn, want je komt zo goedgelovig over dat ik me twee vingers in mijn neus je zakken leeg klop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
marcel23456 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:35:
[...]
Ik oververhit? pardon? Ik geef simpelweg mijn mening over de leugenachtige houding van Ziggo, thats all.
Misschien moet je je mening ook over de capaciteit van het wegennet gaan geven.

Ik betaal verdorie het volle pond (dik 100 Euro per maand) en sta nog iedere ochtend en avond in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volkert schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:00:
[...]

Misschien moet je je mening ook over de capaciteit van het wegennet gaan geven.

Ik betaal verdorie het volle pond (dik 100 Euro per maand) en sta nog iedere ochtend en avond in de file.
Daarom ben ik ook voor de kilometerheffing ;) maar dat is, zoals de sprookjesboom ook vaak zegt, en heel ander verhaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
MarchelV schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:59:
Lief dagboek :)

Geschatte tijdslijn:
Bestelling1 april
Aankomst bevestigingsbrief6 april
Aankomst modem, ontvanger, enz16 april
Laatste dag XS4ALL1 mei

Updates worden uiteraard gepost zodra er nieuws is.
Vandaag (7-04) de bevestigingsbrief ontvangen, redelijk op tijd.
10 april wordt (volgens de brief) het modem, de decoder en hoop ik ook mijn login gegevens bezorgd. Laten we zaterdag maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Quindor schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:20:
[...knip..(heel goed stuk, sta ik 100% achter)..]

Het meest ideale is een 1Gbit verbinding, zonder overboeking zo rechtstreeks het AMS-IX in. ;) _/-\o_ Maar jah.
Wat nou "Maar jah" !! :P
Knallen met die hap >:) 4 jaar geleden zaten wij hier in de buurt op een draadloos netwerk (bij gebrek aan beter) te rekenen hoe en wanneer welke snelheid beschikbaar zou zijn. Wij dachten toen dat we na onze berekeningen nu heden te dagen dan op 100Mb zouden moeten zitten. Hier hebben we hartelijk om gelagen en vervolgens nog eens kist bier op leeggedronken. Echter, ik heb nu een 100Mb glasvezelverbinding en de vermenigvuldigingsfactor (weet niet meer wat het was) blijkt toch weer waar te zijn.
Ik zit in de telecom (koper, CAI, wireless & FttX) en ben ook aardig op de hoogte van de handel en wandel op dit moment. En ik kan je dan ook zeggen dat een 1Gb internet verbinding geen verre toekomstmuziek meer is. De CAI zal rond 2020 afglijden en de klanten op het kopernet zullen langzaam maar zeker op het FttH net worden over gezet (dat gebeurt nu al in sommige plaatsten maar kan hier momenteel op deze plek er nog niet verder op in gaan).

Wat betreft FttH kan ik je melden dat dit momenteel heel snel gaat. De meeste jongens lopen bij ons in de CAI (UPC & Ziggo) en zo'n 40% zit nog maar in het glas (ook zakelijk). Wij sluiten nu in Zeewolde, Meppel, Hilversum (en binnenkort Leeuwarden en Amersfoort) zo'n 500 tot 600 woningen per dag aan. En als ik het over wij heb, dan zijn wij maar een kleintje. De Schuurings, BAM's, VST's van deze wereld gaan daar dik overheen.

Verder zijn de Cisco's in de POP's van de FttH netwerkjes 1Gb naar de klant toe. Nu dus al en niet over tig jaar, dan (over tig jaar) is de switch al weer afgeschreven en gaan we vrolijk naar 10Gb of hoger als dat beschikbaar is voor het zelfde geld. Dit is nu al ingecalculeerd en dat zal ongeveer op het punt zijn dat de CAI op zijn top gaat lopen met docsis 4 (of wat er ook gaat komen) en een harde keuze moet gaan maken.

Er is nu net ruim 10 jaar internet in de wereld en dat rechtvaardigt ook een echte internet aansluiting in iedere woning omdat het als dienst nu al niet meer is weg te denken in het normale dagelijkse bestaan. Het telefonie netwerk, het lichtnet en de centrale antenne inrichting hebben allen om de zelfde reden, bestaansrecht, ooit een plaatsje in ons huis verworven. Op al deze netwerken hebben ze ook IP diensten (geprobeerd) te leveren. Dat is via het lichtnet niet gelukt maar de CAI heeft van de drie netwerken die niet voor IP gebouwd zijn, de langste adem. Echter, het netwerk is er simpelweg niet op gebouwd en kan ook niet binnen een paar jaar naar de 10Gb grens gebracht worden. *kuch* (Ik moet eerst trouwens nog maar zien dat een Ziggo uit zijn schulden komt zonder overname of WorldOnLine beursgang constructie :X ) Het gaat dus veel sneller dan velen van ons, incl mij zelf, ooit hebben gedacht. KPN heeft dan ook de moedige beslissing genomen om het All-IP verhaal te laten vallen en enkel de bestaande dslams te upgraden i.p.v de straatkasten te gaan voorzien van actieve apparatuur dat niet hoger komt (in gunstige omstandigheden) dan 100Mb. De miljarden die je daar voor uit moet geven verdien je nooit meer terug. Zij zetten nu ik op FttH en leveren ook mooie producten die goed bij de geleverde klanten aan slaan (!!!), ik vind ze persoonlijk nog al stevig aan de prijs. En op die laatste factor, prijs, zal CAI nog de komende 10 jaar best goed kunnen concurreren met 'de rest'.
In de toekomst verwacht ik dat ADSL/VDSL gaat vervallen, dit gaat overgenomen worden door snellere draadloze technieken (vele malen goedkoper gekeken naar infra structuur) en daarnaast blijft voor de echt hoge snelheden kabel een tijdje in het leven totdat dit daad werkelijk door glasvezel vervangen is.
Het is nog maar te bezien in hoeverre er "mobiel" vraag naar zeer hoge snelheden zal ontstaan en wat men er van verwacht. Met de huidige setup (ook een ster-netwerk), ping-eeuwen tijden en stabiliteits foefjes (die boven op de verbinding liggen en rekenkracht kosten) is het nog ver verwijdert van een predicaat 'volwaardige internetverbinding' in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

marcel23456 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:35:
[...]

zwakzinnig
[..]
dan zou ik graag jou verzekeringsagent willen zijn, want je komt zo goedgelovig over dat ik me twee vingers in mijn neus je zakken leeg klop ;)
gelukkig hoef ik het niet te hebben van jouw inschattingsvermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
marcel23456 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:24:
[...]
Daarom ben ik ook voor de kilometerheffing ;) maar dat is, zoals de sprookjesboom ook vaak zegt, en heel ander verhaal :*)
Ik denk dat er heel veel overeenkomsten zijn.

Ik ben tegenstander van kilometerheffing: veel te omslachtig, fraudegevoelig, het lost qua files niets op en het bedrijfsleven berekent de extra kosten die ze moeten maken wel weer door naar hun klanten. Dus uiteindelijk worden we allemaal nog weer verder genaaid.

Betalen naar gebruik is veel eerlijker. Iemand die 70.000 km per jaar rijdt moet 10x zoveel wegenbelasting betalen als iemand die maar 7.000 km doet, en iemand met een vervuilende auto moet qua kosten slechter af zijn dan iemand met een schone/zuinige auto. Dus: wegenbelasting afschaffen en brandstofprijzen naar rato verhogen. Misschien dat mensen dan wat bewuster gaan rijden en de files ietsje minder worden.

Zo ook met (Ziggo) internet: Iemand die 1 TB in een maand downloadt zou veel meer moeten betalen dan iemand die maar 10 GB in diezelfde maand downloadt. Dus Alles-in-1-Extra met 120 Mbit/s voor iedereen voor 25 Euro vast + 1 Euro per 20 GB. Zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
page404 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:12:
[...]

gelukkig hoef ik het niet te hebben van jouw inschattingsvermogen...
had dat maar wel gedaan, dan was je al wat wijzer geweest. Als je mijn postings even na scrolt voorspelde ik al vorig jaar augustus dat Ziggo deze belofte nooit gaat waarmaken. En warempel, wie had er hier gelijk :9 En ik voorspel je nu alvast dat die upgrade die in de zomer moet gaan komen (not) pas begin volgend jaar komt ;)

Tata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
@ Volkert & marcel23456

Houdt het een beetje vriendelijk en blijf on topic svp. Constructieve discussie ja, het is een publiek discussie topic geen 1 op 1.

@ page404

Vrij overbodige reactie die alleen maar als doel kan hebben om de laatste druppel in de emmer te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 09-04-2010 00:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

nog een vraagje over die Samsung DCB-H380R. volgens de handleiding kan je sommige tv's in de AB programmeren, zodat je in ieder geval het volume en aan/uit etc kan regelen. Maar het staat er niet duidelijk in, hoe je die code moet invoeren. Iemand daarin geslaagd, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Nog maar even over het wel/niet tijdig verhogen van de snelheden:
Ik denk dat dit het gros van de Ziggo klanten niets tot weinig interesseert, dus het grootschalig aanpakken via Kassa of Radar zal op niets uitlopen. Vrijwel alleen tweakers en zeer heftige downloaders zullen dit van groot belang vinden. (natuurlijk begrijp ik hun teleurstelling wel)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:44:
nog een vraagje over die Samsung DCB-H380R. volgens de handleiding kan je sommige tv's in de AB programmeren, zodat je in ieder geval het volume en aan/uit etc kan regelen. Maar het staat er niet duidelijk in, hoe je die code moet invoeren. Iemand daarin geslaagd, en zo ja, hoe?
Ik heb dezelfde decoder, kon het ook niet echt goed vinden. Heb het maar als business case voor de Logitech Harmony 885 gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 10:38
@Volkert: Iemand die vaker tv kijkt betaald toch ook niet meer dan iemand die zelden kijkt?
Vind dat je dat dus niet altijd maar zo kan zeggen.

Btw, als je wilt betalen voor gebruik kun je altijd terug naar een inbelverbinding :p Vind je dat te langzaam, dan neem je isdn ;)

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
vlijmen schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:30:
@Volkert: Iemand die vaker tv kijkt betaald toch ook niet meer dan iemand die zelden kijkt?
Vind dat je dat dus niet altijd maar zo kan zeggen.
Nou, bij video-on-demand kan dat wel. Misschien wordt dat ook wel de toekomst. Gewoon betalen per programma zonder dat je opgescheept zit met allerlei onzinnige reclame-shit in je toch al veel te korte leven.

Aangezien alles digitaal wordt, zou dat ook eigenlijk moeten. Je betaalt voor de datahoeveelheid + rechten op de content. Grootverbruikers betalen veel, en zuinige mensen betalen weinig. Optimale efficiency is veel beter dan "doe maar lekker, het kost niets extra's en kan toch niet op"-mentaliteit die veel mensen nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
zijn er meer mensen die trage of niet bereikbare website ervaren op het moment??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

trankilo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:02:
[...]
Wat nou "Maar jah" !! :P
Knallen met die hap >:)
heheheh, wat je zegt is zeker waar. Maar alle glasvezel verbindingen zijn op een bepaald punt, toch weer overboekt. Eigenlijk alle verbindingen in de wereld, maar dat is dan verder ook niets mis mee! :)

Over de mobiele verbindingen had ik het ook niet echt over 3G/4G achtige dingen maar meer wireless zaken. Ik verwacht dat ADSL achtige zaken eruit gaat en vervangen word door iets als analoge tv --> digitenne. Een vorm van wireless welke bijvoorbeeld 2KM radius dekking heeft en 200Mbit per aansluiting kan bieden, op een stabiele manier.

Wil je meer dan dat, dan krijg je een mooi vezeltje naar binnen met 1Gbit en uiteindelijk 10Gbit, etc.

Maar volgens mij lopen onze verwachtingen niet zoveel uit elkaar. :) Leuk om te lezen! :D

Maar zoals gezegd, hoe meer bandbreedte hoe beter, het maakt alleen toepassingen mogelijk welke nu nog niet mogelijk zijn en een paar jaar geleden ondenkbaar waren. Televisie in de huidige vorm heeft naar mijn mening ook al een tijdje zijn beste tijd gehad...... telefonie is eigenlijk al passé, het lijkt op wat er vroeger was met de analoge draadjes, maar eigenlijk is het alleen nog maar VOIP of een variant van.

Over een tijdje heb je geen TV in je slaapkamer meer nodig. Je pakt je "house pad" waarop je kunt internetten en ook TV kunt kijken, koffie mee kunt zetten of de inhoud van je koelkast controleren, bestelling aan de supermearkt kan doorgeven, etc. en gaat daar mee in bed gewoon tv kijken. Oh wacht, dat kan nu al. ;) Good times. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Vandaag (8 april) het alles-in-een pakket ontvangen.

Telefoon en tv werkt al wel, alleen het activeren van het modem wil nog niet, dit omdat op de 10e het signaal pas actief wordt.

Tot nu toe niets te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

ik zit ook op mijn 100/10 te wachten maar ben nu al erg dankbaar voor me 50/5 zodat me citrix servers thuis strak en snel benaderbaar zijn en me testlab. het downloaden doe ik sowieso op een server die 24/7 aanstaat (xenserver met 8 vm's erop) en voor normaal inet gebruik is 50/5 al complete overkil. dat is leuk als je meer thuis hebt staan dan de doorsnee internetter. dus het gros hier op t.net zal inderdaad met smacht wachten op de snelheids verhoging maar de overgrote meerderheid in nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik sta op het punt om over te stappen van een KPN isdn abbo (20 Mb, haal er maar 9) naar Ziggo all in 3 van 50 MB/download.
Ik kan nergens vinden (bij Ziggo) of er meerdere typen kabelmodems beschikbaar zijn, met name zou ik zeker willen weten dat ik geen brak modem krijg dat de komende snelheidsverhogingen slecht ondersteund en dat soort ongein.

Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:16:
[...]

Ja, dat mag.. Al durf ik het bijna niet toe te geven.
Ik heb altijd Draytek Routers gehad tot mijn grote tevredenheid, maar omdat die vorig jaar nog geen router hadden met 1gbit upstream, 2 x gbit LAN en Wireless N heb ik naar aanleiding van een zwik tests de Sitecom WL-308 gekocht. En ik moet toegeven: het ding werkt perfect. En dat terwijl ik eigenlijk nogal anti Sitecom ben...
Dit had ik af moeten kloppen. Inmiddels wordt het ding steeds warmer en verliest om de zoveel tijd de WAN verbinding : :/ :X |:(
Nu alsnog maar die Draytek besteld (2130n) en maar hopen dat die Sitecom het dit weekend nog volhoudt :|

Nou ja, één voordeel: Ik kan mijn anti-Sitecom houding handhaven...

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 08-04-2010 16:14 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

René van Gaalen schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:13:
Ik sta op het punt om over te stappen van een KPN isdn abbo (20 Mb, haal er maar 9) naar Ziggo all in 3 van 50 MB/download.
Ik kan nergens vinden (bij Ziggo) of er meerdere typen kabelmodems beschikbaar zijn, met name zou ik zeker willen weten dat ik geen brak modem krijg dat de komende snelheidsverhogingen slecht ondersteund en dat soort ongein.

Kan iemand mij hier iets over vertellen?
Dat is een nieuw abonnement, zal nog wel een jaar of 10 duren voordat die snelheid naar Zwolle komt.
Waarschijnlijk krijg je de Ubee, hoewel er slechte verhalen over de ronde gingen/gaan heeft die heeft mij nog niet in de steek gelaten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

EWK schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:15:
[...]

Dat is een nieuw abonnement, zal nog wel een jaar of 10 duren voordat die snelheid naar Zwolle komt.
Waarschijnlijk krijg je de Ubee, hoewel er slechte verhalen over de ronde gingen/gaan heeft die heeft mij nog niet in de steek gelaten.
Hier ook niet *even afkloppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:33

vr6-only

Blub Blub

Volgens mij zijn de uBee problemen inmiddels verleden tijd en geniet iedereen nu van een stabiele en snelle verbinding. Dat laatste kan nog brak zijn, maar dat komt eerder door overvolle lijnen c.q. weekend drukte.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vr6-only schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:36:
Volgens mij zijn de uBee problemen inmiddels verleden tijd en geniet iedereen nu van een stabiele en snelle verbinding. Dat laatste kan nog brak zijn, maar dat komt eerder door overvolle lijnen c.q. weekend drukte.
Dachut nie... de laatste dagen is het hier een knipperlichtverbinding.. om de haverklap uitval. In oktober 2009 overgstapt naar Ziggo, geen problemen. Maar sinds een dag of drie is het bagger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

TFHfony schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:14:
[...]

Dit had ik af moeten kloppen. Inmiddels wordt het ding steeds warmer en verliest om de zoveel tijd de WAN verbinding : :/ :X |:(
Nu alsnog maar die Draytek besteld (2130n) en maar hopen dat die Sitecom het dit weekend nog volhoudt :|

Nou ja, één voordeel: Ik kan mijn anti-Sitecom houding handhaven...
het zelf ook de draytek 2130N staan en ding is mega stabiel :) firmware 1.30 draait nu met stealth poorten nu ipv alles dicht melding. wireless N valt nooit weg (afkloppen). en de throughput is goed genoeg voor de komende tijd \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
BamSlam_ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:57:
[...]

Dachut nie... de laatste dagen is het hier een knipperlichtverbinding.. om de haverklap uitval. In oktober 2009 overgstapt naar Ziggo, geen problemen. Maar sinds een dag of drie is het bagger. :(
Hier is het vanaf zondag ook niet altijd even best. Al 2 ochtenden lig ik eruit met internet en telefonie. 1 keer daarvan was een storing, die info kreeg ik via de hd. en afgelopen zondag heb ik ruim 4 uur zonder gezeten. Nu is het weer normaal, en hoop dat dit weer zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 09:03
BamSlam_ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:57:
[...]

Hier klapt het internet er 5x per dag uit, ook met het Ubee modem moeten hem dan resetten om weer verbinding te krijgen.
Morgen even Ziggo bellen voor een monteur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
dunn0w schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:09:
[...]
Hier klapt het internet er 5x per dag uit, ook met het Ubee modem moeten hem dan resetten om weer verbinding te krijgen.
Morgen even Ziggo bellen voor een monteur!
Ik heb nu 3,5 maand het door mij op Marktplaats gekochte Arris TM702B modem in gebruik. Bevalt uitstekend! 0,0 problemen.

Daarvoor 3 maanden Ubee-ellende gehad met gemiddeld 3 vastlopers per dag. Ook al schijnt er dus nu een firmware-update te zijn, ik "durf" het hokietokie-kloteding niet meer aan te sluiten. Heb alleen maar te verliezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
En bij deze doet mijn internet het ook. Ik zit nog met een 10mb hubje verbonden dus kan nog geen representatieve snelheidsmeting doen (die komt nog).

Ik kan alleen nog geen email adressen maken, op een of andere manier kan ik niet kiezen voor een extensie (@home, @ziggo, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Goh, zul je net zien, worden de aanbiedingen veranderd op de dag dat je Ziggo alles in 1 wilt aanvragen..

Geen interactieve ontvanger meer en lagere prijzen voor de andere decoders:

HD Ontvanger met smartcard € 79 (normaal € 199) [was 99]
Standaard digitale ontvanger met smartcard € 39 (normaal € 99) [was 49]
Digitale Televisie Module (CI+) met smartcard € 39 (normaal € 79)

En de installatie door monteur is nu gratis bij Plus en Extra, ipv de 50% korting die ze eerst gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

Artjuh schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:37:
Goh, zul je net zien, worden de aanbiedingen veranderd op de dag dat je Ziggo alles in 1 wilt aanvragen..

Geen interactieve ontvanger meer en lagere prijzen voor de andere decoders:

HD Ontvanger met smartcard € 79 (normaal € 199) [was 99]
Standaard digitale ontvanger met smartcard € 39 (normaal € 99) [was 49]
Digitale Televisie Module (CI+) met smartcard € 39 (normaal € 79)

En de installatie door monteur is nu gratis bij Plus en Extra, ipv de 50% korting die ze eerst gaven.
Als ik dat had geweten.
Wat zal Ziggo gaan doen met ITV als ze de diensten niet meer beschikbaar maken voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Largo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:00:
[...]

Als ik dat had geweten.
Wat zal Ziggo gaan doen met ITV als ze de diensten niet meer beschikbaar maken voor nieuwe klanten?
Ik zie nog steeds op de ziggo site staan dat er itv mogelijk is met en bijbehorende stb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

marcel23456 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:15:
[...]

Ik zie nog steeds op de ziggo site staan dat er itv mogelijk is met en bijbehorende stb :/
Ja dat begrijp ik. Alleen als je voor de itv ontvanger 350 euro moet betalen, en dan bekijkt hoe mager het aanbod is komen er niet veel nieuwe itv klanten bij. En dus is er voor ziggo weinig reden/aanleiding om het aanbod uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net aie plus binnen. Kreeg het pakket ruim op tijd tv werkte al een week voordat het abbo inging. de rest een dag ervoor. echt super ben zeer tevreden met ziggo wat is dit en verademing met tele2 zeg. ook de klantenservice echt verbeterd als je ze belt nemen ze gewoon direct op. nog nooit meegemaakt en ok zeer behulpzaam. ik ben blij dat ik overgestapt ben.
een zeer tevreden klant van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Largo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:32:
[...]

Ja dat begrijp ik. Alleen als je voor de itv ontvanger 350 euro moet betalen, en dan bekijkt hoe mager het aanbod is komen er niet veel nieuwe itv klanten bij. En dus is er voor ziggo weinig reden/aanleiding om het aanbod uit te breiden.
Ik zie het klopt. Wat en stelletje idioten, hun torpodeer ziggo zijn eigen itv de grond in..zo dus. 350 euro 8)7 leg er iets bij dan heb je de cisco met nog een ingebouwde harde schijf ook. Ze hebben blijkbaar weer centen nodig ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

marcel23456 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:48:
[...]

Ik zie het klopt. Wat en stelletje idioten, hun torpodeer ziggo zijn eigen itv de grond in..zo dus. 350 euro 8)7 leg er iets bij dan heb je de cisco met nog een ingebouwde harde schijf ook. Ze hebben blijkbaar weer centen nodig ofzo :?
Ze geven juist weer meer korting op andere zaken, dus dat gaat niet op.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
EWK schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:51:
[...]

Ze geven juist weer meer korting op andere zaken, dus dat gaat niet op.
Vind je? als ik zie wat er van die overige ontvangers vanaf is gegaan vind ik dit beperkt. De itv tuner was eerst 99 euro, en stijgt nu in 1 klap door naar 350 euro. Ik mag wel zeggen dat dit het itv product behoorlijk ongunstig maakt om af te nemen eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Zoals afgesproken, de speedtest resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/777792094.png

Waar ik wel van baal is dat ik nog steeds geen email adressen aan kan maken, ik zit dus mooi zonder email :(
Contact gehad met de klantenservice, het kan tot 10 dagen duren voordat de administratie op orde is en ik email adressen kan gaan maken en gebruiken...
Wanneer alles volgende week vrijdag niet werkt gaat het fijn retour afzender, steken ze het maar in hun hol.

Is er trouwens een manier om te kijken over hoeveel lijnen de data binnen komt? Mijn oranje download ledje brand wat zou betekenen dat ik maar 1 van de 8 beschikbare lijnen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:51

allure

Titaan fase 2/3

ja, je zou alleen een oranje UPload lampje moeten hebben met aio extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 20:42
MarchelV schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:38:
[afbeelding]

Waar ik wel van baal is dat ik nog steeds geen email adressen aan kan maken, ik zit dus mooi zonder email :(
Contact gehad met de klantenservice, het kan tot 10 dagen duren voordat de administratie op orde is en ik email adressen kan gaan maken en gebruiken...
Wanneer alles volgende week vrijdag niet werkt gaat het fijn retour afzender, steken ze het maar in hun hol.

Is er trouwens een manier om te kijken over hoeveel lijnen de data binnen komt? Mijn oranje download ledje brand wat zou betekenen dat ik maar 1 van de 8 beschikbare lijnen gebruik.
tjonge jonge.... als e-mail zo belangrijk is, dan wil je toch sowieso niet afhankelijk zijn van een inet provider... maar wel stoer dat je zo op je strepen wilt gaan staan... je heb een maandcontract je kunt opzeggen wanneer je wilt.

succes met zoeken naar een andere provider die dezelfde snelheid biedt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 10-04-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Er is niks "stoer" aan om te verwachten dat je krijgt wat je koopt, dus houd je off-topic praat maar voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
allure schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:57:
ja, je zou alleen een oranje UPload lampje moeten hebben met aio extra.
Heb beide en haal gewoon 13,5 MB/s...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
MarchelV schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:15:
Er is niks "stoer" aan om te verwachten dat je krijgt wat je koopt, dus houd je off-topic praat maar voor je.
maar het heeft toch niets met offtopic te maken? Jij geeft aan dat je vindt dat ze het hele pakket in hun hol kunnen steken als zij niet zorgen dat jouw e-mail werkt a.s. vrijdag. Dat vind ik een rare uitspraak, het slaat toch nergens op? Je hebt ze zelfs gebeld en zij hebben toegezegd dat het met 10 werkdagen geregeld is omdat het een administratieve handeling is. Je hebt notabene je antwoord. ... en nóg kunnen ze alles in hun hol steken als het niet binnen jouw termijn valt.
Het is zo makkelijk om dergelijke uitspraken te doen maar dan vind ik ook dat je je daden bij je woord dient te zetten en alvast je opzeg brief klaar moet leggen..
Ga je weer lekker terug naar DSL, misschien dat je daar tegen dezelfde problemen aanloopt omdat er nu eenmaal fouten gemaakt worden.
Ik geef dus alleen aan dat je een maandabbo hebt, je kunt dus elke maand van het abbo afzien. Je brief op de bus doen, of misschien kun je zelfs telefonisch opzeggen. Elke maand weer, als het je niet zint ga je weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47
Sa1 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:06:
[...]

tjonge jonge.... als e-mail zo belangrijk is, dan wil je toch sowieso niet afhankelijk zijn van een inet provider... maar wel stoer dat je zo op je strepen wilt gaan staan... je heb een maandcontract je kunt opzeggen wanneer je wilt.

succes met zoeken naar een andere provider die dezelfde snelheid biedt :)
Buiten en off-topic gedoe wil ik je toch graag de tip geven om voor nog geen 25 eur per jaar een eigen domein te registreren. Je zit dan namelijk nooit te kloten met je email. Ik gebruik dan ook al 5 jaar geen provider email meer.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
Appie Heijn schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:48:
[...]

Buiten en off-topic gedoe wil ik je toch graag de tip geven om voor nog geen 25 eur per jaar een eigen domein te registreren. Je zit dan namelijk nooit te kloten met je email. Ik gebruik dan ook al 5 jaar geen provider email meer.
QFT. Providermail gebruiken maakt je alleen maar afhankelijk van die partij. Hoewel ik de mail die je van je hostingpartij vaak ook niet veel soeps vindt. Squirrelmail ed, bah. Maar een auto-import in gmail is wel een verademing als je meer dan 2 accounts hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 05:53
Weet iemand een goede tool waarmee je de ziggo (of andere ISP provider) kan monitoren? Het liefst een die een grafiek kan genereren + logfile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
jvalks schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:14:
Weet iemand een goede tool waarmee je de ziggo (of andere ISP provider) kan monitoren? Het liefst een die een grafiek kan genereren + logfile...
wat wil je monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 05:53
De uptime van mijn internetverbinding... ik heb de laatste tijd enorm veel last van spontane resets van mijn modem... en ik wil dat eens in kaart brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
vr6-only schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:36:
Hebben ze daar nog last van dan bij Ziggo? Ik hoopte dat dat alleen in het verleden was. M'n ADSL abo van 10MBit is tenminste altijd 10Mbit, is dat bij een 30Mbit Ziggo dan in het weekend geen 30Mbit? (oke, ik weet dat 10 en 30 niet echt een goede vergelijking is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

BounceMeister schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:53:
[...]

Hebben ze daar nog last van dan bij Ziggo? Ik hoopte dat dat alleen in het verleden was. M'n ADSL abo van 10MBit is tenminste altijd 10Mbit, is dat bij een 30Mbit Ziggo dan in het weekend geen 30Mbit? (oke, ik weet dat 10 en 30 niet echt een goede vergelijking is..)
Hier (Utrecht zuid-west) altijd 29/3,9 op speedtest. Geen problemen savonds of in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Weer pech :'( vanaf 10 uur toen in de computer aanzette tot er met 17.30 geen telefonie en geen internet gehad. Is al de 4rde keer deze week. Denk dat ik morgen maar eens en belletje ga geven aan de hd want dit kan volgens mij niet tof zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Ik heb hier vandaag last van een enorme ddos. Al bijna de hele dag veel packet loss, ping tijden rond de 1000ms. Als ik het modem reset blijft het even weg, totdat de clients merken dat ik er weer online ben en dan komt er weer een bak verkeer deze kant op die het gebruik van internet bijna onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
djhartman schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:07:
Ik heb hier vandaag last van een enorme ddos. Al bijna de hele dag veel packet loss, ping tijden rond de 1000ms. Als ik het modem reset blijft het even weg, totdat de clients merken dat ik er weer online ben en dan komt er weer een bak verkeer deze kant op die het gebruik van internet bijna onmogelijk maken.
Dan zou ik eens een ander IP-adres proberen. Da's heel makkelijk bij Ziggo:

- MAC-adres van je router (de WAN-port) aanpassen als dat kan. Krijg je vanzelf een ander IP vanuit Ziggo.

- Andere router aansluiten als bovenstaande niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Wie heeft er nog meer last van een trage iTV? De bibliotheek en de plaatjes laden heel langzaam, bladeren is zowat onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Volkert schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:33:
[...]
- MAC-adres van je router (de WAN-port) aanpassen als dat kan. Krijg je vanzelf een ander IP vanuit Ziggo.
Wel even rekening mee houden dat wanneer je dit doet en het conflicteert met een ander MAC adres in het netwerk dan heb je een probleem.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:51

allure

Titaan fase 2/3

Je kunt toch gewoon de modem voor 10 minuten uitzetten en weer inschakelen? Dan krijg je toch ook een ander IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sommige routers hebben een /release mogelijkheid, doe liever dat. Tijdje uitzetten heeft hier nooit een IP verandert.

Ligt internet TV er weer uit? Urenlang naar MTV gekeken, nu ik een andere zender kies komt er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
allure schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:55:
Je kunt toch gewoon de modem voor 10 minuten uitzetten en weer inschakelen? Dan krijg je toch ook een ander IP?
Nee. Hoewel Ziggo niet garandeert dat je hetzelfde IP-adres behoudt is dit in de praktijk bijna altijd wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
Heb nu alleen (digitale) tv van Ziggo, maar wil binnenkort over naar alles-in-1 plus. Moet zeggen dat ik dit topic niet helemaal doorgespit heb, maar wel selectief heb geprobeerd te scannen.

Begrijp ik het nu goed dat je momenteel de Samsung SMT-H3102 voor 149 euro krijgt als je het interactieve pakket pakt, en de Samsung DCB-H380R voor 99 euro bij gewone HD? Of bij de laatste toch de DCB-H360R? En het is dus niet mogelijk om een HD-PVR voor een gereduceerde prijs bij het abonnement te krijgen?

Heeft iemand ervaring met allebei de ontvangers? Ik wil geen gebruik maken van programma gemist enzo, maar heeft de Samsung SMT-H3102 toch nog andere voordelen t.o.v. de gewone HD-ontvanger? Zoals sneller zappen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

HenkEisDS schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:42:
[...]

Nee. Hoewel Ziggo niet garandeert dat je hetzelfde IP-adres behoudt is dit in de praktijk bijna altijd wel zo.
gewoon de coax naar de modem eruit trekken en je krijgt een ander ip. Heeft tot nu toe altijd bij mij resultaat geboekt.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
[b][message=33808011,noline]

Begrijp ik het nu goed dat je momenteel de Samsung SMT-H3102 voor 149 euro krijgt als je het interactieve pakket pakt,
Als je 1 pagina terug had gelezen had je kunnen lezen dat Ziggo de i-tv tuners nu verkoopt voor de belachelijk prijs van 350 euro. Geen harde schijf , dus ik zou zeggen, probeer via marktplaats een cisco op de kop te tikken voor +-200 euro, dan heb je een pvr MET harde schijf en i-tv is dan ook mogelijk. Er zitten wel nog steeds wat lichte bugs in de firmware maar het geheel van de cisco begint aardig fijn aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er nog een beetje redelijke knijptang in het aansluitpakket van Ziggo zit?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:48

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:18:
Weet iemand of er nog een beetje redelijke knijptang in het aansluitpakket van Ziggo zit?.
Voor zo ver ik weet zit er zelfs helemaal geen tang in het pakket.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-10 08:09
Zat er bij mij niet in, zitten wel een aantal voorgebakken kabels tussen.
Buiten dat om verkoopt iedere computerboer wel zo'n tang.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 11:22

rally

Deyterra Consultancy

Er zijn verschillende pakketten, afhankelijk van welke diensten je af gaat nemen.

Zo zit er in het Alles-in-één pakket zelfs een retour geschikte versterker, inclusief een hoop stekkers voor vrijwel alle mogelijke aansluit scenario's.

Echter in geen enkele van de pakketten zit een tang, noch voor F-connectoren, nog voor RJ45/RJ11.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Largo schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:42:
Wie heeft er nog meer last van een trage iTV? De bibliotheek en de plaatjes laden heel langzaam, bladeren is zowat onmogelijk.
Update-je: dit werd dus een factory reset, waarna er nieuwe firmware werd geinstalleerd.
Waarschijnlijk was dat het.

iTV blijft overigens teleurstellend. Weinig echt goede films, en nauwelijks spannende opties. Die tv-theek zit vol met grijsgedraaide "klassiekers" dus dat hoef ik ook niet.

Ik heb trouwens die Samsung decoder, kan je met de standaard HD decoder wél de volgorde van de kanalen aanpassen? Ik heb de Belg nu op #50 oid, best onhandig.

Overigens vind ik de andere diensten van Ziggo top, televisie, internet en telefonie werken geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 11:44
MarchelV schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:38:
[afbeelding]

Daar is informatie genoeg over te vinden. Begin maar te vragen bij de helpdesk voor het adres van je modem, dan ben je al een stapje verder.

Draadjes zijn hier te vinden of bij ziggo-gebruikers.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:48

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Largo schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:49:
[...]
Ik heb trouwens die Samsung decoder, kan je met de standaard HD decoder wél de volgorde van de kanalen aanpassen? Ik heb de Belg nu op #50 oid, best onhandig.
Voor zover ik weet niet. Je kunt wel een favorieten lijst aanmaken. zo heb ik het opgelost. Ik was niet zo heel erg geïnteresseerd in niet werkende en/of duitse kanalen. Niet echt heel erg handig, maar tis al beter dan wanneer je door de complete lijst moet zappen.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Weet iemand of er nog een beetje redelijke knijptang in het aansluitpakket van Ziggo zit?
Ja, dat weet ik wel. Je krijgt helemaal geen knijptang. Ik zou ook niet weten waarvoor je die nodig hebt? Gaat het om het AOP? Dan heb je aan een scherp mes en een kleine schroevendraaier genoeg.

Alle bijgeleverde kabels zijn reeds voorzien van stekkers. Zijn ze te lang? Rol ze op en doe er een tie-wrap omheen. Zijn ze te kort? Dat is eigenlijk de enige situatie waarin je idd een tang nodig zou kunnen hebben, al hebben de meeste kabels wel een maximale lengte voor de beste kwaliteit. Hoe korter, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rally schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:40:
[...]

Er zijn verschillende pakketten, afhankelijk van welke diensten je af gaat nemen.

Zo zit er in het Alles-in-één pakket zelfs een retour geschikte versterker, inclusief een hoop stekkers voor vrijwel alle mogelijke aansluit scenario's.

Echter in geen enkele van de pakketten zit een tang, noch voor F-connectoren, nog voor RJ45/RJ11.
Bekabeling genoeg, maar voor zover ik weet zijn F-connectoren altijd voorzien van een schroefdraad, die je op de coax kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
f-connectoren heb je met het nieuwe aansluit pakket ook niet meer nodig. Dus een tang leveren ze ook niet mee.
Toen de f-connectoren nog gebruikt werden, krijg je er ook altijd een monteur bij. (en dan heb ik het over het oud @home gebied)
FreshMaker schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:30:
Bekabeling genoeg, maar voor zover ik weet zijn F-connectoren altijd voorzien van een schroefdraad, die je op de coax kan draaien
Die zijn er inderdaad, maar krimp f-connectoren zijn toch een stuk beter, en maken beter contact met de mantel.
http://www.protronics.nl/...0009561093464f/index.html
De eerste bedoel jij, die daaronder zijn krimp.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 12-04-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Yukkie schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:20:
[...]

Voor zover ik weet niet. Je kunt wel een favorieten lijst aanmaken. zo heb ik het opgelost. Ik was niet zo heel erg geïnteresseerd in niet werkende en/of duitse kanalen. Niet echt heel erg handig, maar tis al beter dan wanneer je door de complete lijst moet zappen.
Favorieten is inderdaad ook de oplossing voor de Samsung. Jammer, niet echt optimaal. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:23:
[...]

Ja, dat weet ik wel. Je krijgt helemaal geen knijptang. Ik zou ook niet weten waarvoor je die nodig hebt? Gaat het om het AOP? Dan heb je aan een scherp mes en een kleine schroevendraaier genoeg.

Alle bijgeleverde kabels zijn reeds voorzien van stekkers. Zijn ze te lang? Rol ze op en doe er een tie-wrap omheen. Zijn ze te kort? Dat is eigenlijk de enige situatie waarin je idd een tang nodig zou kunnen hebben, al hebben de meeste kabels wel een maximale lengte voor de beste kwaliteit. Hoe korter, hoe beter.
Een utp kabel van 100 meter werkt evengoed als een utp kabel van 1 meter. En een utp kabel oprollen en voorzien van een tie-wrap en dan gaan gebruiken is gegarandeerd een mindere verbinding.

Verder heb ik een utp kniptang nodig om aanpassingen te maken in mijn netwerk als ik overstap naar Ziggo. De netwerkkabels die ik door de muur heb getrokken heb ik nu voorzien van connectoren voor telefonie en daar moeten dus andere connectoren op aangezien ik als ik Ziggo neem de modem beneden neerzet en ik voor de adsl verbinding die ik nu heb alles boven heb staan.
Fanatix schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:36:
Zat er bij mij niet in, zitten wel een aantal voorgebakken kabels tussen.
Buiten dat om verkoopt iedere computerboer wel zo'n tang.
Een beetje simpele tang kost 20 euro, als ik wat kan besparen is dat meegenomen. Ik ga die tang verder ook niet gebruiken namelijk aangezien ik niet meer in de ict werkzaam ben. Ik kan denk ik beter die monteur laten komen en zijn tang even lenen. Slaat eigenlijk ook nergens op, maar dan bepaar ik wel 20 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:48:
Een utp kabel van 100 meter werkt evengoed als een utp kabel van 1 meter.
Dat is niet mijn ervaring, maar goed, ik heb geen zin in welles/nietes discussies. Overigens kan Ziggo niet ruiken wat jouw specifieke situatie is. Ik denk dat de meesten geen tang nodig zijn, vandaar dat die niet in het pakket zit.

[ Voor 30% gewijzigd door grun93 op 13-04-2010 10:00 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!